Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Belecthor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:31:
Wat zijn tips om de accuduur te verlengen? Is het zinvol om background refresh uit te zetten voor alle apps? En zijn er andere obvious tips? Ik heb nu een iPhone 13 en ik kan beduidend minder lang met m’n telefoon dan m’n vriendin, terwijl het dezelfde telefoon is.
Je telefoon minder gebruiken😜 Zonder grappen, waarschijnlijk is het gebruik van de iPhone van je vriendin dusdanig anders dat haar batterij langer lijkt mee te gaan. Persoonlijk zou ik niet teveel dingen uitzetten om je batterij te besparen als je een oplader voor het grijpen hebt. Vaak halen die besparingen niet zo heel veel uit en je schakel ook zaken uit die het gebruik in iOS zo prettig maken. Gewoon lekker gebruiken en opladen wanneer het nodig is zou mijn advies zijn :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Belecthor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:31:
Wat zijn tips om de accuduur te verlengen? Is het zinvol om background refresh uit te zetten voor alle apps? En zijn er andere obvious tips? Ik heb nu een iPhone 13 en ik kan beduidend minder lang met m’n telefoon dan m’n vriendin, terwijl het dezelfde telefoon is.
Minder de telefoon gebruiken is nu inderdaad het enige antwoord wat we hier kunnen geven. Voor een meer Tweakers-waardig antwoord moeten we echt wat meer info hebben. Je geeft al aan dat jullie dezelfde iPhone hebben, dat is een mooi startpunt. Nog een 13 ook, dus de capaciteit zal nog om-en-nabij 100% zijn...

1) Is jullie schermtijd ook vergelijkbaar?
Zo ja ga door naar 2
2) Wat leer je bij Instellingen > Batterij? Zie je daar gekke duikelingen in het batterijniveau?
Zo nee, ga door naar 3
3) Iets verder naar beneden zie je de apps die stroom vebruiken. Zie je daar gekke dingen?
Zo nee, ga naar 4
4) Keertje de batterij kalibreren: https://www.gsmaccushop.n...hone-batterij-kalibreren/
Geen resultaat? Ga door naar 5
5) Reset.
Verbetering? Zo nee, ga naar 6
6) Probeer een re-install.
Verbetering? Zo nee, ga naar 7
7) Apple bellen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 13:03
Dennisdn schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:59:
[...]

Minder de telefoon gebruiken is nu inderdaad het enige antwoord wat we hier kunnen geven. Voor een meer Tweakers-waardig antwoord moeten we echt wat meer info hebben. Je geeft al aan dat jullie dezelfde iPhone hebben, dat is een mooi startpunt. Nog een 13 ook, dus de capaciteit zal nog om-en-nabij 100% zijn...

1) Is jullie schermtijd ook vergelijkbaar?
Zo ja ga door naar 2
2) Wat leer je bij Instellingen > Batterij? Zie je daar gekke duikelingen in het batterijniveau?
Zo nee, ga door naar 3
3) Iets verder naar beneden zie je de apps die stroom vebruiken. Zie je daar gekke dingen?
Zo nee, ga naar 4
4) Keertje de batterij kalibreren: https://www.gsmaccushop.n...hone-batterij-kalibreren/
Geen resultaat? Ga door naar 5
5) Reset.
Verbetering? Zo nee, ga naar 6
6) Probeer een re-install.
Verbetering? Zo nee, ga naar 7
7) Apple bellen.

:)
Thanks! Het verschilt inderdaad iets van 2 uur aan SOT, wat substantieel is. Onder batterijverbruik geen bijzonderheden te zien. Ik denk dat ik m even helemaal reinstall, al ben ik dan wel m’n whatsapp geschiedenis kwijt :(

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 14-03-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Belecthor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Thanks! Het verschilt inderdaad iets van 2 uur aan SOT, wat substantieel is. Onder batterijverbruik geen bijzonderheden te zien. Ik denk dat ik m even helemaal reinstall, al ben ik dan wel m’n whatsapp geschiedenis kwijt :(
Waarom zou je die kwijt zijn? Kan je toch backuppen en terugzetten achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
BigF25 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Waarom zou je die kwijt zijn? Kan je toch backuppen en terugzetten achteraf
Bedoel je via een iCloud backup? Zet ik dan niet alles terug incl. zaken die eventueel voor de huidige batterij drain zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Belecthor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Bedoel je via een iCloud backup? Zet ik dan niet alles terug incl. zaken die eventueel voor de huidige batterij drain zorgen?
o daar ben ik dan weer niet bekend mee, via icloud ben je verplicht alles te restoren? heb je niet de mogelijkheid om te selecteren wat je wilt terugzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Binnen whatsapp kan je een backup maken die hij apart in de cloud zet. Hier hoef je niet een complete back up voor terug te zetten. Alleen inloggen met je Apple ID bij het opnieuw instellen.

Zie ook hier uitgelegd op de website van whatsapp:
https://faq.whatsapp.com/...our-chat-history/?lang=en

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Oké, nog een andere vraag: het lijkt alsof mijn telefoon de hele tijd Twitter gebruikt.. alleen ik heb deze app al 10 jaar niet meer gebruikt? Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik weet echt 100% zeker dat ik deze app niet heb gebruikt vannacht en het is überhaupt nooit eens geïnstalleerd. Daarnaast zijn er geen andere apparaten waar m’n iCloud aan gekoppeld is (denk ik? Ik kan alleen mijn bekende apparaten zien in iTunes/iOS). Ik vind het een beetje creepy, het lijkt net alsof m’n iCloud ergens anders gebruikt is. Vanmorgen stond dit er allemaal nog niet in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apYzK0sPPv2Alzt_qOgGH7GkW6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhtz9sSvJM0zoAddh0YHblnu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Belecthor op 14-03-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zojuist via V&A een iPhone 13 Pro 128GB gekocht :)

Op het moment heb ik een iPhone 12 128GB die naar mijn vriendin gaat (heeft een iphone 11 64GB)

Ben benieuwd of er veel verschillen zullen zijn.

Vooral benieuwd naar de accuduur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:37
Knamix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:33:
Zojuist via V&A een iPhone 13 Pro 128GB gekocht :)

Op het moment heb ik een iPhone 12 128GB die naar mijn vriendin gaat (heeft een iphone 11 64GB)

Ben benieuwd of er veel verschillen zullen zijn.

Vooral benieuwd naar de accuduur :)
Ik heb dezelfde move gemaakt als jij, alleen heb ik de 256gb 13 pro, ik vond het een hele verbetering, vooral het scherm 120hz en de betere camera’s. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd, enjoy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samisdenaam
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb gister mijn iphone 13 mini ontvangen van bol en gebruik momenteel een iphone SE 2016. Gegevens overzetten ging allemaal soepel, alleen de simkaart lukt niet. Ik krijg de melding geen simkaart of ongeldige simkaart op de 13.
Het viel me wel op dat bij de 13 de chip omgekeerd zit vergeleken met de SE, maar door het hoekje uit de houder zou er maar één correcte manier moeten zijn van plaatsen toch? Heb al geprobeerd om het hele ding weer te resetten maar dat heeft ook geen resultaat gehad.

Wat kan ik het beste doen? Omdat ik online heb besteld denk ik erover om het gewoon terug te sturen of zou ik hiermee ook naar een Amac oid kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
samisdenaam schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:53:
Ik heb gister mijn iphone 13 mini ontvangen van bol en gebruik momenteel een iphone SE 2016. Gegevens overzetten ging allemaal soepel, alleen de simkaart lukt niet. Ik krijg de melding geen simkaart of ongeldige simkaart op de 13.
Het viel me wel op dat bij de 13 de chip omgekeerd zit vergeleken met de SE, maar door het hoekje uit de houder zou er maar één correcte manier moeten zijn van plaatsen toch? Heb al geprobeerd om het hele ding weer te resetten maar dat heeft ook geen resultaat gehad.

Wat kan ik het beste doen? Omdat ik online heb besteld denk ik erover om het gewoon terug te sturen of zou ik hiermee ook naar een Amac oid kunnen gaan?
Andere "test" simkaart al geprobeerd?

Als die werkt ligt het aan je simkaart. Werkt het niet dan ligt het aan je toestel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:29
Opvallend: geoptimaliseerd laden werkte bij mijn iPhone 12 al niet, maar bij mijn nieuwe 13 Pro ook niet. Ik heb keurig een slaapritme ingesteld en wordt ook daadwerkelijk elke dag op hetzelfde tijdstip wakker. De telefoon blijft echt gelijk tot 100% laden als ie aan de lader ligt.

Iemand hetzelfde 'probleem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik krijg net mijn iphone 13 binnen. start hem op, doe de update. en de touchscreen werkt opeens niet meer na het herstarten? is dit wel eens iets wat gebeurt? heb het al gemeld bij de winkel.

is dit echt een defect? Hoe kan ik hem opnieuw starten zonder touchscreen?

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 18-03-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Farabi schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:12:
ik krijg net mijn iphone 13 binnen. start hem op, doe de update. en de touchscreen werkt opeens niet meer na het herstarten? is dit wel eens iets wat gebeurt? heb het al gemeld bij de winkel.

is dit echt een defect? Hoe kan ik hem opnieuw starten zonder touchscreen?
Volume omhoog 1x indrukken loslaten
Volume omlaag 1x indrukken loslaten
Aan/uit knop vasthouden tot je het Apple logo ziet en daarna loslaten

(Alle 3 de acties snel achter elkaar)

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 18-03-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Knul schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:24:
Opvallend: geoptimaliseerd laden werkte bij mijn iPhone 12 al niet, maar bij mijn nieuwe 13 Pro ook niet. Ik heb keurig een slaapritme ingesteld en wordt ook daadwerkelijk elke dag op hetzelfde tijdstip wakker. De telefoon blijft echt gelijk tot 100% laden als ie aan de lader ligt.

Iemand hetzelfde 'probleem'?
Ik weet niet wat de logica van de iPhone is, maar je kunt via de batterij instellingen kijken of je telefoon ‘s nachts ook gelijk naar 100% gaat of nog een tijd op 80% blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:17:
[...]

Volume omhoog 1x indrukken loslaten
Volume omlaag 1x indrukken loslaten
Aan/uit knop vasthouden tot je het Apple logo ziet en daarna loslaten

(Alle 3 de acties snel achter elkaar)
Thnx hij werkt nu weer. Is dit een soort bug? Zal ik de omruil annuleren? Twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Farabi schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Thnx hij werkt nu weer. Is dit een soort bug? Zal ik de omruil annuleren? Twijfel.
Als de telefoon weer werkt lijkt omruilen onnodig. Ik heb dezelfde fix ook gedaan toen voor de opslag info pagina, die werkte namelijk daarvoor niet meer voor onbekende redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Ik kan mij voorstellen dat dat de eerste gedachte is bij een heel duur device. Maar ik verwacht dat dit een kleine hickup was die wel eens voor kan komen. Geen zorgen, kijk het even aan, je hebt nog heel lang garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Lijkt mij een software bug. Kijk het even aan inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik laat het even inderdaad. kan ik meerdere profielen maken voor face-id? kan het niet vinden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
13 Pro in de nieuwe kleur Alpine Green (Alpengroen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0u_V7AVptJ6zEdYvGxqNeS_wHVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HH7lhvWCT3NceYw62bnvZqKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baViwe1LozaOH3c9hWPDX6U7ZvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEEZVP3KFYNnM5yktUHFmzeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJhggbi7wkw5NqQ7wzr34HWJBu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzTW0hvWC9yqsvgL9sqATYxz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Prachtig <3 Heb je een foto van de zijkant? Ik ben benieuwd naar de kleur.

Balen dat de mooiste kleur pas een half jaar later komt. Vorig jaar de paars/lavendel iPhone 12 en nu deze.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25
Hier ook gisteren binnen gekregen! Prachtig! Heb er een Apple Leather case in het groen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
je kan geen hoge prestatie, midden prestatie, energiebesparing enz. kiezen toch? het is allemaal automatisch optimaal ingesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
crimby schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Hier ook gisteren binnen gekregen! Prachtig! Heb er een Apple Leather case in het groen bij.
Dan had je geen groene iPhone nodig 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 20:25
giantgiantus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Dan had je geen groene iPhone nodig 😂😂
Voor het stukje van de camera :P
Maar klopt. Het was dat ik toch donderdagavond een nieuwe moest bestellen en Amac de grijze niet op voorraad had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar kan ik zien wanneer er updates klaar staan voor mijn apps via de appstore? of worden die automatisch direct geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Farabi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:34:
waar kan ik zien wanneer er updates klaar staan voor mijn apps via de appstore? of worden die automatisch direct geinstalleerd?
Dit kan je gemakkelijk opzoeken hoor

Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/appleapps/appstore/ios15-iphone-12-pro-app-store-account-available-updates.png

[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 20-03-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sorry maar, waar is dit? hoe zoek je het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Farabi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:44:
[...]

sorry maar, waar is dit? hoe zoek je het?
Mijn link verwees niet naar de goede pagina, nu wel. Tip, de Apple support pagina's zijn erg goed en leggen alle mogelijkheden en settings van de iPhone goed uit. (nog een voordeel van apple waar geen enkel ander merk iets gelijkaardig tegenover kan zetten. Stuk gemakkelijk ook als je geen 100 telefoons in aanbod hebt)

Andere tip, in settings naar beneden scrollen en het zoekveld gebruiken om de setting te vinden die je wil aanpassen/bekijken. Dus in dit geval scroll naar beneden, zoek op update => app update

Voor de update lijst moet je op je Apple ID profiel klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 23:25
Wachten op de iphone 14 pro max? Toch maar niet gedaan door een fantastisch aanbod van een nieuwe iphone 13 pro max voor €999 van een bedrijf waar ik vaker telefoons heb gehaald. Erg blij mee.

Batterij verschil met mijn iphone 12 pro max is gigantisch. 120hz scherm echter merk ik nauwelijks wat van, hoezeer ik ook mn best doe om het te herkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Belecthor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:09:
Oké, nog een andere vraag: het lijkt alsof mijn telefoon de hele tijd Twitter gebruikt.. alleen ik heb deze app al 10 jaar niet meer gebruikt? Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik weet echt 100% zeker dat ik deze app niet heb gebruikt vannacht en het is überhaupt nooit eens geïnstalleerd. Daarnaast zijn er geen andere apparaten waar m’n iCloud aan gekoppeld is (denk ik? Ik kan alleen mijn bekende apparaten zien in iTunes/iOS). Ik vind het een beetje creepy, het lijkt net alsof m’n iCloud ergens anders gebruikt is. Vanmorgen stond dit er allemaal nog niet in!

[Afbeelding]
Gebruik je wel Twitter in de browser? Die tijd telt volgens mij ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Mog schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Gebruik je wel Twitter in de browser? Die tijd telt volgens mij ook mee.
Nope! ik zit werkelijk waar nooit op twitter. Er stond ook niet ergens een tabje ergens open, helemaal niks. Het gekke was dat het ineens tijdens de dag naar voren sprong; in de ochtend was deze melding er niet. Ik houd het maar even op een bug.. het is niet weer voorgekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 20-03-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Belecthor schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Nope! ik zit werkelijk waar nooit op twitter. Er stond ook niet ergens een tabje ergens open, helemaal niks. Het gekke was dat het ineens tijdens de dag naar voren sprong; in de ochtend was deze melding er niet. Ik houd het maar even op een bug.. het is niet weer voorgekomen.
Dat klinkt inderdaad als een bug. Ik zie meerdere posts op Reddit. Bij sommige helpt een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:52
roT- schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:41:
Wachten op de iphone 14 pro max? Toch maar niet gedaan door een fantastisch aanbod van een nieuwe iphone 13 pro max voor €999 van een bedrijf waar ik vaker telefoons heb gehaald. Erg blij mee.

Batterij verschil met mijn iphone 12 pro max is gigantisch. 120hz scherm echter merk ik nauwelijks wat van, hoezeer ik ook mn best doe om het te herkennen :)
Fijn dat je er blij mee bent.
Toch in de verkoop?
V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro Max, 128GB opslag Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Met winst proberen te verkopen, tja....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Blauwe kleur is niet helemaal mijn ding. ;)
Liever zwart of groen.

[ Voor 42% gewijzigd door roT- op 22-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik merk dat ik vaak 2x moet klikken op linkjes op tweakers voordat ze openen. nu vraag ik me af of het aan mijn screenprotector ligt? maar op andere websites heb ik dit probleem niet. moet ik een instelling aanpassen?

als ik 1x klik worden de letters blauw, bij 2x klikken opent het linkje pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Farabi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:14:
ik merk dat ik vaak 2x moet klikken op linkjes op tweakers voordat ze openen. nu vraag ik me af of het aan mijn screenprotector ligt? maar op andere websites heb ik dit probleem niet. moet ik een instelling aanpassen?

als ik 1x klik worden de letters blauw, bij 2x klikken opent het linkje pas.
Dit ligt zeker niet aan je screenprotector. Ik heb er ook last van, maar dan op een iPhone 12 zonder screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
WishmasterNL schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:47:
[...]

Dit ligt zeker niet aan je screenprotector. Ik heb er ook last van, maar dan op een iPhone 12 zonder screenprotector.
op mijn samsung s9 had ik dit niet. zou het aan de instellingen van tweakers of iphone liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

roT- schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:41:

Ik heb m gratis gehad van mijn papa :) en 120hz merk je makkelijk.

Lol rot en verkopen voor 1050 V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro Max, 128GB opslag Blauw

[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 23-03-2022 11:59 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
BruceLee schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Ik heb m gratis gehad van mijn papa :) en 120hz merk je makkelijk.

Lol rot en verkopen voor 1050 V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro Max, 128GB opslag Blauw
Toch besloten em te houden :) (zie status advertentie)

En nee ik merk 120hz nauwelijks. Wellicht terugzetten naar 60hz en batterijvoordeel ermee halen.

Is terugzetten naar 60hz steady of heb je dan nog steeds dynamisch hz? (Dus bij stilstaand beeld dat ie terugschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Er is geen keuze voor 60hz het is always on dat promotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
BruceLee schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:10:
Er is geen keuze voor 60hz het is always on dat promotion
Geen idee of ik je helemaal begrijp..

60hz valt in te stellen via settings > toegankelijkheid > beweging > beperk beeldsnelheid (60hz)

Maar is dat statisch of dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Ow shame on me daar heb ik nog nooit gekeken. Maar als je 60 hz forceerd lijkt met niet dat je nog variabele refreshrate hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BruceLee schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:15:
Ow shame on me daar heb ik nog nooit gekeken. Maar als je 60 hz forceerd lijkt met niet dat je nog variabele refreshrate hebt
Ja, je beperkt dan de max refresh tot 60hz.
Echter zie ik daar persoonlijk weinig winst in met de ltpo schermen. Als je bijvoorbeeld alleen op tweakers zit, zit je niet de hele tijd op 120hz. Dat is alleen tijdens het scrollen en navigeren. iOS heeft altijd een focus gehad op een vlotte en soepele ervaring. Ook met animaties. Daardoor valt 120hz minder snel op, je moet echt een 60hz iPhone en 120hz variant naast elkaar leggen om de verschillen goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Als je constant op 120hz werkt en vervolgens zoals hierboven via de settings 60hz aanzet/forceert..
Well.. ik zie het verschil wel degelijk, gewoon promotion aanhouden, werkt vele malen lekkerder imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

En nog zuiniger ook waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Phntm schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Ja, je beperkt dan de max refresh tot 60hz.
tot 60hz? dus dynamisch?Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 22:50
Met batterijbesparing gaat je ProMotion ook uit (of naar 60Hz), dat zie je gelijk. Als je eenmaal een tijd een 120Hz scherm gebruikt voelt een 60Hz scherm totaal niet soepel meer aan; ik zie dat vooral als je een app wegswiped en naar het homescreen gaat. Voelt heel 'laggy' op 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

roT- schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:41:
[...]

tot 60hz? dus dynamisch?Heb je een link?
Staat in meerdere bronnen. Ook in de iPhone 13 review van tweakers zelf. Het is een logische functie. 10-60hz i.p.v. 10-120hz. Ook batterij besparing modus stelt de Max in op 60. Het is dan een beetje zonde van de adaptieve display om Altijd 60hz te draaien. Daarom is de iPhone 13 pro (normale) zuiniger dan de iPhone 13. Dat komt omdat afhankelijk van de content, de display verversing trager of sneller is.

Deze functionaliteit bestaat ook al langer. Samsung gebruikt dit al een paar jaar inmiddels. Dus het is niet iets nieuws in de wereld van displays, wel in de wereld van iPhones.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
120hz is voor iedereen verschillend maar voor mij juist de reden om een iPhone te kopen. Had daarvoor Android met 120Hz. Ik kan echt niet terug naar 60Hz want dan lijkt het alsof scrollen en animaties haperen.

Ik ben daar kennelijk erg gevoelig voor want met sommige films zie ik het ook wel eens en vooral sinds alles digitaal is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kan ik google maps niet als klein venster laten draaien op de achtergrond? zoals bij een android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
Garret1410 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:54:
120hz is voor iedereen verschillend maar voor mij juist de reden om een iPhone te kopen. Had daarvoor Android met 120Hz. Ik kan echt niet terug naar 60Hz want dan lijkt het alsof scrollen en animaties haperen.

Ik ben daar kennelijk erg gevoelig voor want met sommige films zie ik het ook wel eens en vooral sinds alles digitaal is geworden.
Das bijzonder. Verreweg de meeste films worden geschoten in 24fps. ;) Ook digitaal. Slechts een enkele film wordt geschoten in 60fps. Wat er m.i. overigens echt niet uitziet vanwege het soap opera effect.

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 27-03-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Das bijzonder. Verreweg de meeste films worden geschoten in 24fps. ;) Ook digitaal. Slechts een enkele film wordt geschoten in 60fps. Wat er m.i. overigens echt niet uitziet vanwege het soap opera effect.
inderdaad, ben ook benieuwd welke films in 120hz geschoten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Farabi , @WouterL , misschien series? Hoe dan ook erg vaak een placebo effect van de 'videophile' (tegenhanger van de 'audiophile'). Wat wel kan gebeuren is dat 24p nogal hakkelig overkomt op een 50 of 60 hz tv wegens een frame te kort ergens en interpolatie door de software. Goed, /off-topic

Heb zelf m'n iPhone 13 mini ongeveer vijf maand in gebruik. Super toestel. Had ik ook verwacht want bewust gekozen voor de afmetingen, dus kan niet tegenvallen. Ben een fervente voorstander van kleine telefoons, en kleiner dan de iPhone mini kan je ze tegenwoordig niet krijgen. Daar geef ik graag 3 camera's of promotion voor op, met afstand.

Batterij is na 5 maand nog steeds 100%. Heb een automation lopen die me steeds een notificatie met geluid geeft aan 85% laden. Ik haal 'm er niet steeds af aan 85% uiteraard, maar toch gemakkelijk 9 van de 10 keer. Vermoedelijk is dit gunstig voor de 'health' van de batterij. Af en toe eens tot 100 of 0% ook, denk dat batterijen dat nodig hebben om te calibreren.

Hoe dan ook, ik kom van een 2020 SE en de batterijduur is dacht en nacht verschil. Ben niet een erg zware gebruiker, en overdag kan ik 'm gemakkelijk even op de magsafe hangen, maar heb me echt nog nooit moeten zorgen maken om het einde van de dag niet te halen. Soms ook gewoon van vol op 19.00 tot einde van de volgende dag. Of Vol 's morgens en halverwege de volgende dag opladen. 1.5 dag is mogelijk. Nauwelijks social media gebruik, dat dan weer wel. Wel spotify, beetje youtube, werk apps, bellen...

Enige waar ik tegen aan loop is de overgang naar een full screen iPhone. Dat heeft natuurlijk niet specifiek iets te maken met een iPhone 13 (want al in gebruik vanaf de iPhone X), maar dit is m'n eerste na tien jaar met normale touch ID.

Ik ben er nog niet over uit waar ik het meest naar toe neig. 50/50 waarschijnlijk. Face ID is inderdaad snel, maar heb nog nooit zo vaak m'n code moeten ingeven. Telefoon plat op tafel en iets te ver, in bed (zonder bril houd ik 'm wat dichter als ik nog iets wil lezen), mondmasker (nu minder een probleem), terwijl 'ie op de houder op een fiets of auto zit... enz...

Had graag gewoon beide gehad, met een touch ID op de unlock knop bvb, zoals een iPad Air 4/5

Verder absoluut fan van magsafe opladen. Eerst dacht ik: "hier ga ik geen geld in steken", dan twee magsafe pucks gekocht en nu laad ik enkel nog op met magsafe :) Kan je ineens ook een bedrade koptelefoon gebruiken met het verloopje. Gewone draadloze QI-pads komen er nu ook niet meer in, eens je het gewoon bent dat de pucks zichzelf perfect centeren en blijven zitten op de iPhone (lader die op bed ligt bvb) is gewoon draadloos laden ondermaats.

Wel jammer dat de puck op zichzelf niet afneembaar is van de draad. Heb ik alsnog een plug nodig met dubbele usb-c voor een 2de kabel voor Airpods/iPad/... ipv een plug met 1 usb-c stekker, en dan 1 voor 1 opladen met dezelfde kabel. Nu goed...

Ivm 120Hz, ik merkte onlangs wel een verschil toen ik een iPad pro aan het uitproberen was. Ben er normaal ook niet zo gevoelig voor, en al helemaal niet op een klein schermpje, maar daar zag ik het wel. Waarschijnlijk is het ook veel zichtbaarder op grote schermen met veel scrollende content ipv op een iPhone Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
Hallo allemaal, iPhone 13 max pro gebruiker sinds gisteren, na jarenlang Android. Op zich een redelijke cultuurschok maar al bij al wel tevreden. Er is echter 1 punt wat ik niet uitgeklaard krijg, ook niet te vinden in de zoekfunctie hier. De autocorrect functie van het toetsenbord werkt niet als je iets zoekt in safari of chrome? Dan heb ik het niet over de URL, maar de gewone zoekbalk als je op bv. www.google.be zit? Best frustrerend want ik typ er de hele tijd langs en als ik dan spatie duw lost dit normaal alles op :). Ik heb even swiftkey geïnstalleerd maar daar precies hetzelfde verhaal. Mis ik een instelling, of zijn er betere toetsenbord-opties? Dank bij voorbaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Cloclo100 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:19:
Hallo allemaal, iPhone 13 max pro gebruiker sinds gisteren, na jarenlang Android. Op zich een redelijke cultuurschok maar al bij al wel tevreden. Er is echter 1 punt wat ik niet uitgeklaard krijg, ook niet te vinden in de zoekfunctie hier. De autocorrect functie van het toetsenbord werkt niet als je iets zoekt in safari of chrome? Dan heb ik het niet over de URL, maar de gewone zoekbalk als je op bv. www.google.be zit? Best frustrerend want ik typ er de hele tijd langs en als ik dan spatie duw lost dit normaal alles op :). Ik heb even swiftkey geïnstalleerd maar daar precies hetzelfde verhaal. Mis ik een instelling, of zijn er betere toetsenbord-opties? Dank bij voorbaat!
Net geprobeerd op mijn Iphone 13 Mini, bij typen in de zoekbalk van Google.nl krijg ik gewoon suggesties van Swiftkey en het standaard toetsenbord.
Heb je in 'Instellingen - Algemeen - Toetsenbord' Autocorrectie aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Of-Aaargh schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Net geprobeerd op mijn Iphone 13 Mini, bij typen in de zoekbalk van Google.nl krijg ik gewoon suggesties van Swiftkey en het standaard toetsenbord.
Heb je in 'Instellingen - Algemeen - Toetsenbord' Autocorrectie aanstaan?
suggesties wel.. maar de autocorrect bij 'spatie' werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:09
Voor de mensen met een iPhone 13 mini. Zijn jullie tevreden met de batterijduur van het toestel. Ik had een iPhone 12 mini de batterijduur viel een beetje tegen. Ik heb nu een iPhone 13 pro, maar deze is niet echt handzaam en voor mij te zwaar. Gaat de iPhone 13 mini langer mee 1 dag is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Vorige week overstap terug gemaakt naar iOS en een 13 Pro gehaald (na 9 jaar Android, reden was onder andere dat ik geen interesse heb in wat daar nu qua telefoons aangeboden wordt)

Op paar nitpicks na tevreden, accuduur en bereik van de 13 Pro is top dus dat is zeker mooi (vorige toestel had ook een goede accu duur, dus dit mocht niet minder worden)

Echter wat mij opviel en dan vraag ik mij af of dit normaal is, zijn paar dingen die mij opvielen tijdens bellen vandaag.

Tot nu toe waren de meeste telefoontjes die ik had onder 5 minuten, vandaag toevallig bijna 1,5 uur aan de lijn moeten hangen (waarvan bijna drie kwartier in de wacht :F ) en het viel mij op dat de telefoon iets warmer was na ophangen (niet heet, maar warmer dan tot nu toe bij normaal browsen, chatten en youtube), verder ging mijn scherm steeds ongeveer een halve seconde aan als ik een notificatie kreeg, en dat dit gesprek bij vol bereik 10% van de accu had verbruikt.

- bereik was vol net als met mijn vorige telefoon
- data stond uit, wifi aan
- bellen via wifi is uit (ik heb daar issues mee thuis dus vandaar)
- BT uit en bellen ging gewoon via de telefoon zelf

Gewoon een sanity check, mijn vorige telefoon werd nooit warmer en tijdens bellen (mitst met goed bereik) ging nooit meer dan 5% verbruiken, zelfs niet bij ruim 1 uur (nogmaals tenzij ik slecht bereik had)

Op dat na tevreden, fijn en compact toestel vergeleken met mijn vorige (vooral smaller) en het gewicht valt voor mij persoonlijk mee.

Maar dit viel mij nu op en ik vroeg mij af of dit normaal is, de laatste keer dat ik een telefoon had die zoveel ging verbruiken tijdens bellen en wat warmer werd was de Nexus 4 in 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:07:
Vorige week overstap terug gemaakt naar iOS en een 13 Pro gehaald (na 9 jaar Android, reden was onder andere dat ik geen interesse heb in wat daar nu qua telefoons aangeboden wordt)

Op paar nitpicks na tevreden, accuduur en bereik van de 13 Pro is top dus dat is zeker mooi (vorige toestel had ook een goede accu duur, dus dit mocht niet minder worden)

Echter wat mij opviel en dan vraag ik mij af of dit normaal is, zijn paar dingen die mij opvielen tijdens bellen vandaag.

Tot nu toe waren de meeste telefoontjes die ik had onder 5 minuten, vandaag toevallig bijna 1,5 uur aan de lijn moeten hangen (waarvan bijna drie kwartier in de wacht :F ) en het viel mij op dat de telefoon iets warmer was na ophangen (niet heet, maar warmer dan tot nu toe bij normaal browsen, chatten en youtube), verder ging mijn scherm steeds ongeveer een halve seconde aan als ik een notificatie kreeg, en dat dit gesprek bij vol bereik 10% van de accu had verbruikt.

- bereik was vol net als met mijn vorige telefoon
- data stond uit, wifi aan
- bellen via wifi is uit (ik heb daar issues mee thuis dus vandaar)
- BT uit en bellen ging gewoon via de telefoon zelf

Gewoon een sanity check, mijn vorige telefoon werd nooit warmer en tijdens bellen (mitst met goed bereik) ging nooit meer dan 5% verbruiken, zelfs niet bij ruim 1 uur (nogmaals tenzij ik slecht bereik had)

Op dat na tevreden, fijn en compact toestel vergeleken met mijn vorige (vooral smaller) en het gewicht valt voor mij persoonlijk mee.

Maar dit viel mij nu op en ik vroeg mij af of dit normaal is, de laatste keer dat ik een telefoon had die zoveel ging verbruiken tijdens bellen en wat warmer werd was de Nexus 4 in 2013.
Niet opgevallen. Kan best de verbinding slecht was en dat de tel. veel ruisonderdrukking moest doen? De telefoon doet best veel aan het zo goed mogelijk doorgeven van het geluid iig.
Zou me niet druk maken daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Cloclo100 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:19:
Misschien dat dit bewust is. Ik vind autocorrectie soms wel irritant en ik kan me voorstellen dat als je iets specifiek in een zoekbalk of zoekfunctie typt dat je dan wilt dat er gezocht wordt naar datgene wat je getypt hebt zonder dat autocorrectie dit in een ander woord verandert. Ik zoek wel eens naar bepaalde afkortingen zoals crypto munten en ik wil niet dat deze gecorrigeerd worden.

Maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hulliee schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Niet opgevallen. Kan best de verbinding slecht was en dat de tel. veel ruisonderdrukking moest doen? De telefoon doet best veel aan het zo goed mogelijk doorgeven van het geluid iig.
Zou me niet druk maken daar over.
Niet aan gedacht dat de iPhone daar warm van zou worden.

Aan de andere kant, andere telefoon en iOS dus misschien is dit gewoon normaal en maak ik mij inderdaad onnodig druk.

Bedankt voor de antwoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 30-03-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Garret1410 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:09:
[...]

Misschien dat dit bewust is. Ik vind autocorrectie soms wel irritant en ik kan me voorstellen dat als je iets specifiek in een zoekbalk of zoekfunctie typt dat je dan wilt dat er gezocht wordt naar datgene wat je getypt hebt zonder dat autocorrectie dit in een ander woord verandert. Ik zoek wel eens naar bepaalde afkortingen zoals crypto munten en ik wil niet dat deze gecorrigeerd worden.

Maar ik kan het mis hebben.
Ik snap wat je wilt zeggen, maar dit is niet in de url-balk, maar in de webpagina zelf …
Voor sommige zaken is dit handig ja, maar er zou op zijn minst een optie moeten zijn 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb nog meer vreemde leestekens nodig zoals 'Ş' of 'ı' (i zonder punt). maar deze krijg ik niet te zien als ik op de letters blijf drukken. weet iemand hoe ik deze tekens op het toetsenbord kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:09:
ik heb nog meer vreemde leestekens nodig zoals 'Ş' of 'ı' (i zonder punt). maar deze krijg ik niet te zien als ik op de letters blijf drukken. weet iemand hoe ik deze tekens op het toetsenbord kan toveren?
Ik gebruik het venster Tekenweergave op de Mac. (sneltoets fn E)
En kijk dan onder Latijn (en Interpunctie).
https://support.apple.com...p/mchlp1560/12.0/mac/12.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPhone 13 Mini binnen. Ben benieuwd. Komend vanaf de 12 Mini. Leuke deal, 512GB model voor €952 vond ik wel redelijk. Hoop vooral dat de accuduur echt zoveel beter is als men hier beweert. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:35:
iPhone 13 Mini binnen. Ben benieuwd. Komend vanaf de 12 Mini. Leuke deal, 512GB model voor €952 vond ik wel redelijk. Hoop vooral dat de accuduur echt zoveel beter is als men hier beweert. ;)
300% dat je dat morgenavond om deze tijd al zeker weet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RoRoNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Ik gebruik het venster Tekenweergave op de Mac. (sneltoets fn E)
En kijk dan onder Latijn (en Interpunctie).
https://support.apple.com...p/mchlp1560/12.0/mac/12.0
helaas kon ik hier niet veel mee. het lijkt een andere indeling te hebben op de iphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:11:
[...]
helaas kon ik hier niet veel mee. het lijkt een andere indeling te hebben op de iphone.
Ach, mijn fout; ik reageerde geheel alsof dit het MacOS topic voor de Mac was. |:(

- in dat geval raad ik je aan op je iPhone om een extra taal te installeren. Via Instellingen>Toetsenborden en dan Voeg toetsenbord toe..

Gedaan?
Gebruik dan via het wereldbolletje icoon links onderaan op je toetsenbord een andere taal, en je accenten veranderen mee met die taal bij het lang indrukken van de toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Is er een manier om de toegangscode eerder op je scherm te krijgen als face-id niet lukt? Blijf het storend vinden met mijn zonnebril op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:34:
Is er een manier om de toegangscode eerder op je scherm te krijgen als face-id niet lukt? Blijf het storend vinden met mijn zonnebril op.
Als je op de tekst “Face ID” tikt kun je direct je toegangscode invoeren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien dat iemand hier ervaring heeft met het volgende.

Op mijn werk krijgen we toegang tot bepaalde ruimtes via een pasje. Je gebruikt een blanco pas of een ov-chipkaart die je via een printer aan je account koppelt. Vervolgens kan je overal naar binnen.

Ik vind het alleen irritant om heel de dag een pas aan m'n broek te hebben bungelen. Dus ik zat te denken om dit te vervangen door een NFC sticker aan de binnenkant van m'n iPhone hoesje. Iemand een idee of dit storing kan veroorzaken wanneer je Apple Pay gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronwiel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:37:
Misschien dat iemand hier ervaring heeft met het volgende.

Op mijn werk krijgen we toegang tot bepaalde ruimtes via een pasje. Je gebruikt een blanco pas of een ov-chipkaart die je via een printer aan je account koppelt. Vervolgens kan je overal naar binnen.

Ik vind het alleen irritant om heel de dag een pas aan m'n broek te hebben bungelen. Dus ik zat te denken om dit te vervangen door een NFC sticker aan de binnenkant van m'n iPhone hoesje. Iemand een idee of dit storing kan veroorzaken wanneer je Apple Pay gebruikt?
Lijkt me niet dat het systeem dat toe staat om het pasje naar de telefoon te kopiëren, dat zou het hele beveiligingssysteem om zeep helpen.

*edit: laat maar, mijn reactie slaat nergens op, jullie kunnen ze al zelf kopiëren.
Nee, dan verwacht ik niet dat een NFC-sticker een storing veroorzaakt. Of voor de zekerheid een beetje onderin plaatsen. Gewoon proberen, die stickers kosten een paar cent :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
Zijn er hier mensen die van een oudere iPhone komen (7,8) en ook ervaren dat het geluid van de 13 wat blikkerig klinkt. Minder vol, minder bas. Spraak lijkt te echoën bij diepe stemmen.
Dan bedoel ik bij het afspelen van muziek/video over de speakers.
Ik kom van de 7 en het verschil valt me een beetje tegen. Er zijn hier ook totaal geen instel mogelijkheden in naar ik weet?

[ Voor 9% gewijzigd door forto op 08-04-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
forto schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:18:
Zijn er hier mensen die van een oudere iPhone komen (7,8) en ook ervaren dat het geluid van de 13 wat blikkerig klinkt. Minder vol, minder bas. Spraak lijkt te echoën bij diepe stemmen.
Ik kom van de 7 en het verschil valt me een beetje tegen. Er zijn hier ook totaal geen instel mogelijkheden in naar ik weet?
Ik weet niet welke 13 je hebt. Maar dit ervaar ik totaal niet bij de Max. Ik kom van een 7. Het geluid is niet veel beter oid. Heb je een apart hoes gebruikt of screenprotector die de speaker blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat geoptimaliseerd laden op de iPhone eindelijk begint te werken?

Ik ben inmiddels ruim 2 weken verder maar deze doet het gewoon niet, ik laad mijn telefoon 75% van de tijd in de nacht, overige 25% van de tijd ergens overdag indien nodig.

Belangrijke locaties staat wel aan, aangezien ik las dat dit hiervoor nodig is (wat apart is, ik heb nog nooit een telefoon gezien die voor geoptimaliseerd laden je locatie nodig heeft)

Ik hou de grafieken in de gaten, maar de iPhone is iedere keer gewoon binnen ongeveer 1 uur a 1 uur en 20 minuten vol (met een 25 watt Samsung PD lader, ik laad de iPhone meestal op wanneer de accu rond 25% a 30% zit)

Want als dit niet gaat werken haal ik wel een 10 a 15 watt lader voor in de nacht.
forto schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:18:
Blikkerig nee, en qua bas is het beter dan mijn vorige telefoon (een LG, en die heeft goede audio via speakers)

Het klinkt wel minder "warm" op de iPhone dat mijn LG, maar verder niks mis mee (het is anders maar ik ben tevreden)

en mijn oude LG klinkt beter dan de iPhone 8 Plus van mijn zus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier die toevallig van een iPhone 12 (non-pro) naar een iPhone 13 Pro is overgestapt en wat kan zeggen over batterijduur? M'n 12 is ZO(!) snel leeg, dat ik echt met m'n hand boven de knop hang voor een 13 Pro, maar dan moet t wel een goed verschil opleveren!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
DennusB schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:03:
Iemand hier die toevallig van een iPhone 12 (non-pro) naar een iPhone 13 Pro is overgestapt en wat kan zeggen over batterijduur? M'n 12 is ZO(!) snel leeg, dat ik echt met m'n hand boven de knop hang voor een 13 Pro, maar dan moet t wel een goed verschil opleveren!
Ik had hiervoor geen iPhone, maar ik heb wel een 13 Pro en gemiddeld sinds dat ik deze heb haal ik rond de 5:30 a 6:30 uur schermtijd (met 25% accu over) over gemiddeld 1,5 a 2 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PwYQU0wWyOh462a13atDTPiY.jpg

Dit is inclusief BT en 4G (5G staat uit, verbruikt te veel ook op Auto), ik zet beide alleen wel volledig uit als ik ze niet nodig heb.

Geen idee hoe de accuduur van de 12 is, maar ik weet dat mijn moeder een 12 Mini heeft en ondanks dat zij geen zware gebruiker is (vooral bellen), moet dat ding iedere avond aan de lader en haalt zij "op een goede dag" ongeveer 3 uur schermtijd voordat haar iPhone bijna helemaal leeg is.

Wel zijn de onnodige (voor mij) settings uit, en zoals ik al zei staat data op 4G omdat dat in mijn geval vrijwel even snel is als 5G, en 5G verbruikt aanzienlijk meer accu in stand-by met mijn abonnement (Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

Ik weet niet zo goed waar ik dit in kwijt moet maar ben ik gek, of is de volume naar een AirPlay device een stuk lager?

Ik heb een SYMFONISK speaker van Ikea en als ik de Sonos app gebruik om een nummer af te spelen en zet hem op 75% dan is dat ongeveer gelijk aan het aantal DB wat ik met AirPlay krijg op vol volume?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:26
Mizgala28 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:48:
Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat geoptimaliseerd laden op de iPhone eindelijk begint te werken?

Ik ben inmiddels ruim 2 weken verder maar deze doet het gewoon niet, ik laad mijn telefoon 75% van de tijd in de nacht, overige 25% van de tijd ergens overdag indien nodig.

Belangrijke locaties staat wel aan, aangezien ik las dat dit hiervoor nodig is (wat apart is, ik heb nog nooit een telefoon gezien die voor geoptimaliseerd laden je locatie nodig heeft)

Ik hou de grafieken in de gaten, maar de iPhone is iedere keer gewoon binnen ongeveer 1 uur a 1 uur en 20 minuten vol (met een 25 watt Samsung PD lader, ik laad de iPhone meestal op wanneer de accu rond 25% a 30% zit)

Want als dit niet gaat werken haal ik wel een 10 a 15 watt lader voor in de nacht.
[...]
Dit heb ik ook.. hij is gewoon de hele nacht vol. Had ook al locatie gecheckt en alles staat aan zoals het moet. Niks extra’s uitgezet. Batterij wel nog 100% sinds begin oktober.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:28

reaL_G

G

Sinan10 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:39:
Voor de mensen met een iPhone 13 mini. Zijn jullie tevreden met de batterijduur van het toestel. Ik had een iPhone 12 mini de batterijduur viel een beetje tegen. Ik heb nu een iPhone 13 pro, maar deze is niet echt handzaam en voor mij te zwaar. Gaat de iPhone 13 mini langer mee 1 dag is voldoende.
zit wel aanzienlijk verschil in. ben zelf van 12mini naar 13 mini. zo’n 1,5 uur schermtijd meer bij mij.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik blijf problemen houden met het aannemen van gesprekken. iPhone 13 Pro Max.

Wat gebeurd er?
Ik wordt gebeld, neem op en vervolgens hoor ik niets aan de andere kant van de lijn. De andere kant hoort mij wel. Ik ben op dat moment niet verbonden met een headset of carkit o.i.d.

Enige remedie is verbinding verbreken en terugbellen of teruggebeld worden. En dan werkt het prima.

Ik had dit probleem sporadisch ook met de vorige iPhone 12.

Wat kan dit nou zijn? Ik geloof niet direct in een hardware defect.
iOS bug?
Provider probleem? (KPN)
Of een app die ik gebruik die dit probleem veroorzaakt.
E-SIM of fysieke SIM maakt geen verschil. Factory reset zonder data terugzetten heeft ook niet geholpen.

Ik wordt er echt knettergek van. KPN zegt niets geks te zien. Apple zegt niets geks te zien. Enige optie is telefoon opsturen, maar volgens de Apple advisor wordt deze dan ongerepareerd retour gestuurd omdat het probleem niet te reproduceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 06:41
BillSpaarbank schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:03:
Doe eens een clean install. Dus zonder terugzetten back-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
TrueGamer schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:25:
[...]

Doe eens een clean install. Dus zonder terugzetten back-up.
Thanks, Je hebt er denk ik overheen gelezen, maar dat heb ik al geprobeerd. Heeft niet veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb dat ook regelmatig. Maar alleen op de lijn van T-mobile. Op dezelfde phone met Voda nergens last van. Dus denk dat het echt aan KPN ligt, ondanks ze zeggen niets bijzonders te zien. T-mob zegt tegen mij iets vergelijkbaars. Met bellen binnen Wifi bereik ook nergens last van, alleen op het gsm-netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 12-04-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat gebeurd er?
Ik wordt gebeld, neem op en vervolgens hoor ik niets aan de andere kant van de lijn. De andere kant hoort mij wel. Ik ben op dat moment niet verbonden met een headset of carkit o.i.d.

Enige remedie is verbinding verbreken en terugbellen of teruggebeld worden. En dan werkt het prima.

Ik had dit probleem sporadisch ook met de vorige iPhone 12.

Wat kan dit nou zijn? Ik geloof niet direct in een hardware defect.
iOS bug?
Provider probleem? (KPN)
Of een app die ik gebruik die dit probleem veroorzaakt.
E-SIM of fysieke SIM maakt geen verschil. Factory reset zonder data terugzetten heeft ook niet geholpen.

Ik wordt er echt knettergek van. KPN zegt niets geks te zien. Apple zegt niets geks te zien. Enige optie is telefoon opsturen, maar volgens de Apple advisor wordt deze dan ongerepareerd retour gestuurd omdat het probleem niet te reproduceren is.
Als je het wél met een headset of carkit probeert, heb je het probleem dan ook?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:44:
[...]

Als je het wél met een headset of carkit probeert, heb je het probleem dan ook?
Ik heb het inderdaad in de auto met carkit ook wel eens gehad. Daarom denk ik ook niet dat het een defect aan de speaker is, maar eerder een probleem met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55

...
In het verleden met een ander toestel ook wel eens last van gehad. Bellen via Wifi was de boosdoener. Uitgezet en daarna nooit meer last van gehad.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Kapitein187 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:31:
[...]

Dit heb ik ook.. hij is gewoon de hele nacht vol. Had ook al locatie gecheckt en alles staat aan zoals het moet. Niks extra’s uitgezet. Batterij wel nog 100% sinds begin oktober.
Mijn iPhone 13 is nu een week of 2 oud en geoptimaliseerd laden werkte vannacht voor het eerst zo te zien. Ik heb al wel een keer de settings nagelopen en de toggle geoptimaliseerd laden een keer aan en uit gezet. Ik gebruik altijd de iPhone wekker maar die staat eigenlijk elke dag wel om dezelfde tijd.

Misschien helpt het om de toggle een keer aan en uit te zetten. Ben je wel elke nacht of moment van laden op dezelfde locatie? Dan heeft namelijk ook invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tino. Beunk
  • Laatst online: 25-01 10:07
Ik ga ook de overstap maken van Android naar Iphone.

Zit alleen nog te twijfelen tussen de gewone 13 of de 13 pro. Prijsverschil van € 335,- de moeite waard?

Prores is voor mij minder belangrijk.

Daarnaast vind ik een camera wel erg belangrijk op een telefoon. Ook de accuduur moet gewoon goed zijn!

Maar 's die €335,- voor een betere camera de moeite waard of valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

Aiii

何これ

Tino. Beunk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:20:

Zit alleen nog te twijfelen tussen de gewone 13 of de 13 pro. Prijsverschil van € 335,- de moeite waard?

Daarnaast vind ik een camera wel erg belangrijk op een telefoon. Ook de accuduur moet gewoon goed zijn!

Maar 's die €335,- voor een betere camera de moeite waard of valt het allemaal wel mee?
De enige meerwaarde is het display, en als dat voor je minder belangrijk is -zoals het voor mij ook was- dan is er geen enkele reden om voor de Pro te gaan in plaats van de gewone 13. De camera en accuduur van de 13 zijn meer dan goed en bovendien nagenoeg identiek. De Pro heeft wellicht een uurtje of anderhalf meer batterijduur en dat is verwaarloosbaar. Op cameragebied verlies je slechts de telephoto en lidar, maar dat is naar mijn mening geen groot gemis voor het prijsverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Tino. Beunk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:20:

Ik koos de 13 Pro vanwege meer RAM (6GB vs 4GB op de normale) en vanwege de telephoto.

120hz is een mooi extra maar geen must, mijn vorige telefoon (LG) was 60hz.

Maar ik ben van plan mijn 13 Pro langer te houden, plus ik draai best wat apps tegelijk dus die extra RAM is voor mij belangrijker, telephoto had mijn vorige telefoon ook en die gebruik ik best wat dus dat wou ik ook.

Maar stel dat ik een minder zware gebruiker was, dan had ik alsnog de normale 13 genomen zelfs als ik er 2 a 3 jaar mee wou doen, puur voor de telephoto (in mijn geval) had ik de 13 Pro niet gekozen, het is dat voor mij beide RAM en telephoto zwaar genoeg wegen.

Accuduur en de camera's zijn naar mijn weten vrij on par tussen de 13 Pro en de 13, in ieder geval in praktijk.

Plus de 13 Pro is best zwaar voor hoe klein die is, daar heb ik geen last van maar een kennis die ik ken met een 13 vond het verschil "dramatisch" groot (ik merkte het overduidelijk, maar ik heb er geen last van)

Voor het scherm alleen zou ik het niet doen, 120hz vs 60hz valt voor mij meer op met een Android toestel dan met iOS, zelfs op mijn PC monitor valt het meer op (dat betekend niet dat ik het verschil niet zie, die is er wel maar erg subtiel aangezien de animaties op iOS sowieso al wat langer zijn dan op meeste Android telefoons, en iOS zelf is vrij consistent qua hoe smooth deze is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:26
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:07:
[...]

Mijn iPhone 13 is nu een week of 2 oud en geoptimaliseerd laden werkte vannacht voor het eerst zo te zien. Ik heb al wel een keer de settings nagelopen en de toggle geoptimaliseerd laden een keer aan en uit gezet. Ik gebruik altijd de iPhone wekker maar die staat eigenlijk elke dag wel om dezelfde tijd.

Misschien helpt het om de toggle een keer aan en uit te zetten. Ben je wel elke nacht of moment van laden op dezelfde locatie? Dan heeft namelijk ook invloed.
Alles al geprobeerd. Toggle aan/uit. Keer om een andere reden clean install gedaan. Locatie services staan allemaal aan. En ja merendeel vrij standaard slaap patroon en zelfde locatie. Enige wat ik kan bedenken is dat het niet goed werkt met magsafe? Ik gebruik dat namelijk als laders. Ach hij is na 208 oplaad cycli nog 100%

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
Mizgala28 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:16:
[...]

Voor het scherm alleen zou ik het niet doen, 120hz vs 60hz valt voor mij meer op met een Android toestel dan met iOS..
Dat is wat ik ook dacht. Nu al een tijdje over op de 13 Pro (Max) en als je dan de freq terugzet naar 60Hz weet je niet wat je overkomt. :X :) Het is een enorm verschil. Al heb je gelijk vwb als je er niet aan gewend bent dan zul je het ook niet missen. Ik vermoed wel dat 120Hz een stuk prettiger / minder vermoeiend is voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dafmay schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:31:
[...]

Dat is wat ik ook dacht. Nu al een tijdje over op de 13 Pro (Max) en als je dan de freq terugzet naar 60Hz weet je niet wat je overkomt. :X :) Het is een enorm verschil. Al heb je gelijk vwb als je er niet aan gewend bent dan zul je het ook niet missen. Ik vermoed wel dat 120Hz een stuk prettiger / minder vermoeiend is voor de ogen.
Ik draaide 60hz een paar dagen op de 13 Pro vorige week omdat ik het verschil in accuduur wou testen (antwoord is dat het verschil vrij klein is) en het valt mee in mijn ogen (het verschil is kleiner dan verwacht)

Terwijl als ik de telefoon (Motorola) van mijn partner van 90hz naar 60hz zet dat daar veel meer opvalt dat je op 60hz zit, hetzelfde met mijn PC.

Misschien zijn andere mensen gevoeliger ervoor, dat is het meest neutrale antwoord dat ik daarop kan geven.

Maar als dat zo in mijn geval was, dan zou het in die andere gevallen ook niet zo enorm opvallen voor mij, sterker nog toen ik de 13 Pro de eerste dag uit de doos haalde dacht ik dat deze op 60hz stond omdat het zo subtiel is op de iPhone.

Overigens het meeste verschil zie ik als ik door tekst (niet afbeeldingen) scrol, lezen tijdens scrollen is makkelijker op 120hz dan 60hz.

Maar de UI, games, apps voelen niet extreem meer soepel, ook dit valt meer op met een Android toestel vind ik, maar ook op mijn PC.

Er zal wel een reden voor zijn, ik zelf denk dat het vooral aan iOS zelf ligt waarom het minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
  • Laatst online: 25-01 10:07
Duidelijk verhaal. De verschillen zijn dus niet enorm.

Echter werkt de pro 13 wat prettiger ivm 120hz.

Daarnaast ben ik normaal wel fan van een goede camera. De macro trekt mij hier ook wel in aan. Ervaringen mee?

Daarnaast is het ook belangrijk, dat ik langer doe over een telefoontje dan 2 jaar.

Vraagje tussendoor.. Scrnprotector nodig bij deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesJanssens
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-04-2022
Nog iemand problemen met het ontvangen van sms op iPhone 13 met dual sim?

Ik heb een iphone 13 mini. eSim met nummer van mijn werkgever (proximus) en een fysieke simkaart met mijn persoonlijk abonnement (Mobile Vikings).
Ik kan echter op mijn persoonlijk nummer geen sms-jes ontvangen.

Hoe los ik dat op?

Dries
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste