@
Farabi , @
WouterL , misschien series? Hoe dan ook erg vaak een placebo effect van de 'videophile' (tegenhanger van de 'audiophile'). Wat wel kan gebeuren is dat 24p nogal hakkelig overkomt op een 50 of 60 hz tv wegens een frame te kort ergens en interpolatie door de software. Goed, /off-topic
Heb zelf m'n iPhone 13 mini ongeveer vijf maand in gebruik. Super toestel. Had ik ook verwacht want bewust gekozen voor de afmetingen, dus kan niet tegenvallen. Ben een fervente voorstander van kleine telefoons, en kleiner dan de iPhone mini kan je ze tegenwoordig niet krijgen. Daar geef ik graag 3 camera's of promotion voor op, met afstand.
Batterij is na 5 maand nog steeds 100%. Heb een automation lopen die me steeds een notificatie met geluid geeft aan 85% laden. Ik haal 'm er niet steeds af aan 85% uiteraard, maar toch gemakkelijk 9 van de 10 keer. Vermoedelijk is dit gunstig voor de 'health' van de batterij. Af en toe eens tot 100 of 0% ook, denk dat batterijen dat nodig hebben om te calibreren.
Hoe dan ook, ik kom van een 2020 SE en de batterijduur is dacht en nacht verschil. Ben niet een erg zware gebruiker, en overdag kan ik 'm gemakkelijk even op de magsafe hangen, maar heb me echt nog nooit moeten zorgen maken om het einde van de dag niet te halen. Soms ook gewoon van vol op 19.00 tot einde van de volgende dag. Of Vol 's morgens en halverwege de volgende dag opladen. 1.5 dag is mogelijk. Nauwelijks social media gebruik, dat dan weer wel. Wel spotify, beetje youtube, werk apps, bellen...
Enige waar ik tegen aan loop is de overgang naar een full screen iPhone. Dat heeft natuurlijk niet specifiek iets te maken met een iPhone 13 (want al in gebruik vanaf de iPhone X), maar dit is m'n eerste na tien jaar met normale touch ID.
Ik ben er nog niet over uit waar ik het meest naar toe neig. 50/50 waarschijnlijk. Face ID is inderdaad snel, maar heb nog nooit zo vaak m'n code moeten ingeven. Telefoon plat op tafel en iets te ver, in bed (zonder bril houd ik 'm wat dichter als ik nog iets wil lezen), mondmasker (nu minder een probleem), terwijl 'ie op de houder op een fiets of auto zit... enz...
Had graag gewoon beide gehad, met een touch ID op de unlock knop bvb, zoals een iPad Air 4/5
Verder absoluut fan van magsafe opladen. Eerst dacht ik: "hier ga ik geen geld in steken", dan twee magsafe pucks gekocht en nu laad ik enkel nog op met magsafe

Kan je ineens ook een bedrade koptelefoon gebruiken met het verloopje. Gewone draadloze QI-pads komen er nu ook niet meer in, eens je het gewoon bent dat de pucks zichzelf perfect centeren en blijven zitten op de iPhone (lader die op bed ligt bvb) is gewoon draadloos laden ondermaats.
Wel jammer dat de puck op zichzelf niet afneembaar is van de draad. Heb ik alsnog een plug nodig met dubbele usb-c voor een 2de kabel voor Airpods/iPad/... ipv een plug met 1 usb-c stekker, en dan 1 voor 1 opladen met dezelfde kabel. Nu goed...
Ivm 120Hz, ik merkte onlangs wel een verschil toen ik een iPad pro aan het uitproberen was. Ben er normaal ook niet zo gevoelig voor, en al helemaal niet op een klein schermpje, maar daar zag ik het wel. Waarschijnlijk is het ook veel zichtbaarder op grote schermen met veel scrollende content ipv op een iPhone Mini.