Ik bel niet heel veel, maar volgens mij bepaalt het apparaat waarmee je opneemt (headset, auto, horloge etc) waar het gesprek naartoe gaat. Dus niet op de telefoon opnemen als je gekoppeld bent aan andere apparaten, maar op het gewenste apparaat zelf. Dat is in ieder geval mijn ervaring met gebruik koptelefoons/watch.
In de afgelopen is zowel mijn 13 pro als de 11 van mijn vriendin gered door de screenprotector. Die was helemaal gebarsten maar het scherm nog heel. Nieuwe erop en doorAiii schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:48:
[...]
Met een hoesje verstop je alle premium materialen waar je voor betaald, is wat er bedoeld word. Dan kon het toestel in feite van goedkoop gerecycled 3d printed plastic zijn, want je ziet het toch niet in een hoesje.
XXXVI
Ik twijfel of dat ik van mijn iPhone 11 over moet stappen naar een 13 Pro. Vinden jullie het de investering waard?
Hangt er vanaf waarom je wilt overstappen.Sunri5e schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:01:
Ik twijfel of dat ik van mijn iPhone 11 over moet stappen naar een 13 Pro. Vinden jullie het de investering waard?
Ik zou het zelf alleen doen voor de camera. Vind je de aanschaf het daar voor waard?
En dan nog, als ik het van plan zou zijn, zou ik wachten tot de herfst wanneer de nieuwe iPhone 14 pro uitkomt. Ik vind het zonde om een nieuwe iPhone te komen als hij al wat maanden uit is.
Edit, ter onderbouwing:
Ik heb privé een iPhone XR met 64 gb. Ik heb nog nooit gehad dat software of websites traag waren (door de hardware), nooit gehad dat iets niet werkte wat ik wilde doen (en wat met een nieuwere iPhone wel zou kunnen) en de batterijduur is nog steeds prima. Ik laad hem eens per dag op. Maar als ik het niet te bond maak red ik twee dagen ook wel. En ik heb hem sinds de release en gebruik hem veel.
Ik heb ook een iPhone 11 van werk. Ik zie dat het scherm iets mooier is. Dat boeit me eerlijk gezegd niet zoveel. Voor wat ik er op bekijk is het mooi genoeg en echte films kijken ga ik niet op dat kleine schermpje doen. Een ander verschil is dat de 11 betere foto's maakt. En ik zie foto's van de 13 en die zijn nog eens veel mooier. Daar ben ik wel jaloers op. Misschien dat ik later wel de 14 of de 15 ga aanschaffen (eventueel de pro variant) vanwege de camera.
[ Voor 51% gewijzigd door PrimusIP op 03-02-2022 18:18 ]
Ik heb dinsdag de overstap gemaakt van een iPhone 12 naar een iPhone 13 pro. Ik vind het een hele stap vooruit, 120 hz en echt een prachtig scherm. De camera’s zijn echt beestachtig goed, de hele telefoon is super smooth. Ik vind allleen al voor de 120hz de overstap waard. Succes met je beslissing.Sunri5e schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:01:
Wat is je reden om een iphone te kopen. Die punten die jij opnoemt zijn namelijk typisch Android dingen die met een stukje flexibiliteit te maken hebben.wilke77 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:53:
Hey allemaal,
Zit erover te denken om naar iphone13 te gaan. Heb altijd Android gehad. Één keer even een iPhone, maar vond het niet fijn.
Doordat er zoveel apps op de homepage stond en dit niet kon veranderen. Plus niet muziek en filmpjes kon downloaden, weer terug gegaan naar Android.
Mijn vraag, kun je nu wel de apps zelf indelen op de homepagina?
En apps die je niet vaak gebruikt minder zichtbaar maken als bij Android?
Kun je muziek en filmpjes downloaden en als mp3 instellen als beltoon of wekker?
Werkt en iPhone ook goed als je laptop en Windows en Chromebook is?
Wat een vragen hè?
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Zou het fijn vinden als jullie tips voor mij hebben
Apps indelen op je homescreen kan wel maar je bent niet zo vrij om te doen als je gewend bent. De positie van de iconen kun je weinig veranderen en de app drawer is een gimmick.
Media downloaden en in verschillende mapjes drukken en gebruiken gaat tegenwoordig wel beter maar is ook niet zo makkelijk als bij Android. Ook de foto gallerij heeft lang niet zoveel opties als dat je misschien gewend bent.
Er zijn ook voordelen op te noemen maar het is dan maar net of dat voor jouw een voordeel is en hoe belangrijk dat dan weegt.
Maar misschien wil je het gewoon een keer proberen. Zo ben ik ook begonnen.
Na vier jaar iPhone 8 wordt het voor mij ook tijd om te upgraden. Eerst dacht ik: dat wordt een lastige keuze welk model ik ga aanschaffen, maar dat blijkt heel makkelijk te zijn, de 13 Pro.
De kleur en dan de keuze tussen Sierra Blue en Graphite is het grootste struikelblok.
De ene keer als ik Sierra Blue in het echt zie ben ik om en is het verfrissend, een andere keer vind ik het té baby blauw. En Graphite.... tja, dat is space grey. Veilig maar saai. Lastig.
De kleur en dan de keuze tussen Sierra Blue en Graphite is het grootste struikelblok.

@ll roel j ik herken je probleem niet maar als je via je telefoon opneemt gebruikt ie je telefoon. Als je via het gekoppelde device opneemt gaat je gesprek wel via daar.
Stond destijds ook voor zelfde keuze maar voor de graphite gekozen. Wellicht saai maar tegelijkertijd ook classic mooi, de blauwe wordt al snel saai vind ik en spacegrey blijf ik toch wel chique vinden.CarbonCopy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:42:
Na vier jaar iPhone 8 wordt het voor mij ook tijd om te upgraden. Eerst dacht ik: dat wordt een lastige keuze welk model ik ga aanschaffen, maar dat blijkt heel makkelijk te zijn, de 13 Pro.
De kleur en dan de keuze tussen Sierra Blue en Graphite is het grootste struikelblok.De ene keer als ik Sierra Blue in het echt zie ben ik om en is het verfrissend, een andere keer vind ik het té baby blauw. En Graphite.... tja, dat is space grey. Veilig maar saai. Lastig.
Mij is opgevallen dat mijn 13 Pro soms niet trilt bij binnenkomende notificaties. Is meer mensen dit opgevallen?
Ik heb jouw telefoon nog nooit vast gehad, dus geen ideeSimpendaal schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:28:
Mij is opgevallen dat mijn 13 Pro soms niet trilt bij binnenkomende notificaties. Is meer mensen dit opgevallen?
Nee serieus : Ik heb daar geen last van op m'n iPhone 13 (non-pro).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
DennusB schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:31:
[...]
Ik heb jouw telefoon nog nooit vast gehad, dus geen idee![]()
Nee serieus : Ik heb daar geen last van op m'n iPhone 13 (non-pro).
Ik heb dit alleen als ik mijn telefoon vast heb. Als je op tafel ligt met inkomende telefoontjes of bericht dan denken de buren dat ik aan het boren ben.Simpendaal schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:28:
Merk jij dit dus alleen wanneer het toestel in je handen hebt?
Nee, vooral als de telefoon op tafel ligt en niet in gebruik is. Maar het is niet altijd, en ook niet bij elke app. Vreemd…Phntm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:08:
[...]
[...]
Ik heb dit alleen als ik mijn telefoon vast heb. Als je op tafel ligt met inkomende telefoontjes of bericht dan denken de buren dat ik aan het boren ben.
Merk jij dit dus alleen wanneer het toestel in je handen hebt?
Heb dit tijdje terug ook even gehad. Probeer eens een andere trilpatroon en/of een herstart.Simpendaal schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
[...]
Nee, vooral als de telefoon op tafel ligt en niet in gebruik is. Maar het is niet altijd, en ook niet bij elke app. Vreemd…
Ik heb bij sommige apps dat de notificaties stil binnenkomen zoals bij de Telegraaf en Instagram, kan hier ook niks aan instellen dat de telefoon geluid maakt, de rest van mijn apps geeft keurig melding.Simpendaal schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:28:
Direct maar doorgepakt en de graphite besteld.BigF25 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
[...]
Stond destijds ook voor zelfde keuze maar voor de graphite gekozen. Wellicht saai maar tegelijkertijd ook classic mooi, de blauwe wordt al snel saai vind ik en spacegrey blijf ik toch wel chique vinden.
Veel plezier met je aankoop.CarbonCopy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:05:
[...]
Direct maar doorgepakt en de graphite besteld.
Ik heb een 13 Pro, verder een Apple Watch en AirPods en that’s it wat ik dagelijks gebruik van Apple. Heb nog wel een oude iPad mini liggen maar die is te traag om nog goed te gebruiken. Heb zelf een Windows game pc en voor werk heb ik een Windows laptop. Gebruik iTunes niet op de pc en heb m’n telefoon ook nog nooit aangesloten op de pc dus dat mis ik niet.Belecthor schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:20:
Een andere vraag: zijn er ook mensen die niet geïnvesteerd zijn in het Apple-ecosysteem, maar wel een iPhone hebben? Ik probeer altijd zo OS 'agnostisch' mogelijk te blijven, om ervoor te zorgen dat ik mijn diensten overal kan gebruiken. Ik gebruiken bijvoorbeeld bepaalde diensten van Google, Microsoft en derde partijen, maar eigenlijk vrij weinig Apple zelf, omdat het vaak niet cross-platform is. iCloud bijvoorbeeld, werkt prima, maar ik gebruik een Windows computer en dan is het echt niet zo'n prettig programma.
Zijn er meer mensen die zo werken of is dat echt onhandig en kan ik stiekem beter voor een Android gaan met mijn gebruik?
Ik heb Google foto’s/drive and ook OneDrive (office pakket) en gebruik eigenlijk alles. Dus het kan zeker
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Nu een paar dagen in het bezit van de 13 pro, wat ben ik onder de indruk van de power, het 120hz scherm, de smoothness van het apparaat. Wat een verschil met mijn 12. Dit is het beste wat Apple ooit gemaakt heeft.
Nu al een tijdje (sinds 30 okt. 2021) in bezit van de iPhone 13 128GB Midnight en wat een fijne telefoon, heb voorheen alleen Android telefoons gehad maar ik ben om door Apple. Vind de telefoon visueel erg aantrekkelijk en alles voelt toch iets soepeler aan in mijn ervaring.
Welke Androids heb je gehad?Rhydium schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:58:
Nu al een tijdje (sinds 30 okt. 2021) in bezit van de iPhone 13 128GB Midnight en wat een fijne telefoon, heb voorheen alleen Android telefoons gehad maar ik ben om door Apple. Vind de telefoon visueel erg aantrekkelijk en alles voelt toch iets soepeler aan in mijn ervaring.
Ik heb zelf de 13 Pro, maar het is momenteel de investering NIET waard, IMO; over een kleine 7 maanden is de 14 Pro al getoond en te krijgen. De 11 is momenteel nog goed en snel genoeg; wat je erbij krijgt is night mode op alle cameras, 3x zoom erbij plus macro modus, en 120hz OLED scherm en zo. HDR video opname is ook nog iets. Plus stevigere (mooier?) behuizing en helderder schermSunri5e schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:01:
Dat is zeker een upgrade, echter ga je nog een grotere upgrade hebben wanneer je even kunt wachten.
Ik ben erg blij met mijn 13 Pro maar ik zou het absoluut geen straf vinden om tot september met de 11 te doen!
[ Voor 6% gewijzigd door Faust op 06-02-2022 23:23 ]
Ik snap deels wat he zegt, maar over 7 maanden de 14 Pro? Echt nog niet leverbaar dan en al zou dat..Over 19 maanden de 15 en over 31 maanden de 16. Je leeft in het nu toch? Er zal altijd ontwikkeling blijven...Faust schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:22:
[...]
Ik heb zelf de 13 Pro, maar het is momenteel de investering NIET waard, IMO; over een kleine 7 maanden is de 14 Pro al getoond en te krijgen. De 11 is momenteel nog goed en snel genoeg; wat je erbij krijgt is night mode op alle cameras, 3x zoom erbij plus macro modus, en 120hz OLED scherm en zo. HDR video opname is ook nog iets. Plus stevigere (mooier?) behuizing en helderder scherm
Dat is zeker een upgrade, echter ga je nog een grotere upgrade hebben wanneer je even kunt wachten.
Ik ben erg blij met mijn 13 Pro maar ik zou het absoluut geen straf vinden om tot september met de 11 te doen!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik ben van een SE2016 naar een 7plus gegaan begin 2019 ivm drone, omdat het kon eind 2019 naar 11, 2020 12 pro, 2021 13 mini, en paar weken terug 13 pro omdat de mini toch net iets te klein was voor mijn toepassing.
Tussen 7plus en 11 zat in gebruik geen praktisch verschil kwa snelheid. De rest idem. Camera’s en schermen absoluut merkbaar beter.
Echter, ik krijg de toestellen sinds 11 met een dusdanig grote korting dat ik er helemaal niets op afschrijf of maximaal 10 euro per maand als het naar een familielid of goede kennis gaat. Dus ik zal voortaan zeker altijd de nieuwste hebben. Maar ik schat dat een upgrade van 11 naar 13 pro een 600-700 euro gaat kosten en dan zou ik direct de nieuwste willen als ik toch een aantal jaar ermee ga doen.
Tussen 7plus en 11 zat in gebruik geen praktisch verschil kwa snelheid. De rest idem. Camera’s en schermen absoluut merkbaar beter.
Echter, ik krijg de toestellen sinds 11 met een dusdanig grote korting dat ik er helemaal niets op afschrijf of maximaal 10 euro per maand als het naar een familielid of goede kennis gaat. Dus ik zal voortaan zeker altijd de nieuwste hebben. Maar ik schat dat een upgrade van 11 naar 13 pro een 600-700 euro gaat kosten en dan zou ik direct de nieuwste willen als ik toch een aantal jaar ermee ga doen.
Ik denk dat als naast hardware changes het uiterlijk elk jaar zou veranderen, net als in Android land, dat je makkelijker zo een upgrade zou willen doen. Apple is wel meer van de onderhuidse, iteratieve, verandering en niet zo zeer de buitenkant.Faust schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:29:
Ik ben van een SE2016 naar een 7plus gegaan begin 2019 ivm drone, omdat het kon eind 2019 naar 11, 2020 12 pro, 2021 13 mini, en paar weken terug 13 pro omdat de mini toch net iets te klein was voor mijn toepassing.
Tegelijkertijd zie ik ook om mij heen dat mensen langer een iPhone gebruiken omdat ze langer support ontvangen, maar ook omdat de ervaring niet echt verandert van het toestel. Het werkt gewoon, doet z’n ding. Niet meer en niet minder.
En dan heb je die die-hards, die het hun zelf kunnen permitteren om elk jaar het nieuwste van het nieuwste te kopen en dan ook elke keer het duurste model. In principe krijgen zij altijd best wat terug van hun investering gezien de waarde van de toestellen. Hoeveel loop je dan eigenlijk mis? Je krijgt er toch weer wat voor terug zoals je zelf al hebt berekend.
Nieuw zijn de default pro modellen al een aantal generaties 1159 euro. Het jaar erop kan je ze tussen de 700-800 verkopen afhankelijk van de staat. Dus de afschrijving is gemiddeld 400 euro per jaar? Ik zou persoonlijk nooit dit uitgeven om het nieuwste te hebben steeds. Maximaal 10 euro per maand afschrijven ( minder dan 8.50 euro om precies te zijn) is waar ik toe bereid was. Maar het boeit letterlijk niemand of je de nieuwste whatever hebt; ze lijken toch op elkaar. Mijn zus vroeg me tijdens visite onlangs zelfs waarom ik niet mijn nieuwe MacBook gebruikte.. terwijl ik achter een 16 inch 2021 aan het werken was :-PPhntm schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:02:
[...]
Ik denk dat als naast hardware changes het uiterlijk elk jaar zou veranderen, net als in Android land, dat je makkelijker zo een upgrade zou willen doen. Apple is wel meer van de onderhuidse, iteratieve, verandering en niet zo zeer de buitenkant.
Tegelijkertijd zie ik ook om mij heen dat mensen langer een iPhone gebruiken omdat ze langer support ontvangen, maar ook omdat de ervaring niet echt verandert van het toestel. Het werkt gewoon, doet z’n ding. Niet meer en niet minder.
En dan heb je die die-hards, die het hun zelf kunnen permitteren om elk jaar het nieuwste van het nieuwste te kopen en dan ook elke keer het duurste model. In principe krijgen zij altijd best wat terug van hun investering gezien de waarde van de toestellen. Hoeveel loop je dan eigenlijk mis? Je krijgt er toch weer wat voor terug zoals je zelf al hebt berekend.
Maar ja als iemand blij is met het nieuwste dat is mooi, echter zou ik het zonde vinden enkele maanden voor de echte leaks net een nieuw toestel aan te schaffen. Imo uiteraard
Compleet absurde redenering.Faust schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:16:
Maar ja als iemand blij is met het nieuwste dat is mooi, echter zou ik het zonde vinden enkele maanden voor de echte leaks net een nieuw toestel aan te schaffen. Imo uiteraard
Het is nu begin februari, de nieuwe iPhones komen uit in september... Dus in die tijd kan je beter geen iPhone kopen? Enkel in de 2 maanden na release dan?
Een leak is geen 'telefoon in de hand'. Wat ben je met leaks? Niets?
Alles is een value-proposition. Als een iPhone 13 je in augustus 2022 de vraagprijs waard is voor wat je krijgt, dan koop je die gewoon. De volgende iPhone wordt echt niet magisch beter, en de huidige is echt niet ineens zomaar uit het niets bar slecht geworden in augustus.
Wat doe je dan als je in juli/augustus je telefoon verliest? Gestolen wordt? Mij maakt het niet uit, als ik zin of nood heb aan een nieuwe telefoon ga ik gewoon de shop binnen, haal een nieuwe, back up terug en klaar.
Ook is het zo dat enkel het type lezer op dit forum bezig is met release cycles en van de meeste tech wel de release cycles kent. Het zou me verbazen als de gemiddelde iPhone gebruiker überhaupt weet dat er elk jaar in september nieuwe iPhones aangekondigd worden. Laat staan zich daardoor laten beïnvloeden. Sommige mensen (althans in mijn omgeving) staan echt wel wat relaxter in het leven.
Misschien lees ik het verkeerd, maar als ik m'n AirPods in heb, en ik neem een gesprek aan op de telefoon (sim. whatsapp, teams. ...) gaat het gesprek automatisch naar de AirPods. Vind ik ook erg logisch werken, zou niet weten hoe ik een gesprek aanneem op het 'gekoppelde apparaat' (AirPods in dit geval), behalve misschien Siri maar ik ga niet lopen praten tegen levenloze techWouter36 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:25:
@ll roel j ik herken je probleem niet maar als je via je telefoon opneemt gebruikt ie je telefoon. Als je via het gekoppelde device opneemt gaat je gesprek wel via daar.
[ Voor 21% gewijzigd door Amos_x op 08-02-2022 22:10 ]
Beetje laat voor een ochtend humeurtje hoor😂Amos_x schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Compleet absurde redenering.
Het is nu begin februari, de nieuwe iPhones komen uit in september...Dus in die tijd kan je beter geen iPhone kopen? Enkel in de 2 maanden na release? Of is September bij jou al 'morgen' of zo. Ik mag hopen dat de maanden en jaren voor jou niet zo snel voorbij vliegen.
En dan nog, een leak is geen 'telefoon in de hand'. Wat ben je met leaks? Niets?
Alles is een value-proposition. Als een iPhone 13 je in augustus 2022 de vraagprijs waard is voor wat je krijgt, wat is dan het probleem. De volgende iPhone wordt echt niet magisch beter, en de huidige is echt niet ineens zomaar uit het niets bar slecht geworden in augustus. Is nog steeds een erg capabele telefoon.
Wat doe je dan als je in juli/augustus je telefoon verliest? Gestolen wordt? Paar maandjes zonder? Nokia 3310 uit de kast halen? Mij maakt het niet uit, als ik zin of nood heb aan een nieuwe telefoon ga ik gewoon de shop binnen, haal een nieuwe, back up terug en klaar.
Ook is het zo dat enkel het type lezer op dit forum bezig is met release cycles en van de meeste tech wel de release cycles kent. Het zou me verbazen als de gemiddelde iPhone gebruiker überhaupt weet dat er elk jaar in september nieuwe iPhones aangekondigd worden. Laat staan zich daardoor laten beïnvloeden. Sommige mensen (althans in mijn omgeving) staan echt wel wat relaxter in het leven.
Gaat puur om het feit dat we pas in februari zitten. Zoals hierboven ook al benoemd, kun je alleen maar een nieuwe iPhone kopen in september/oktober? Onzin! Vanaf Juni kan ik het nog enigszins begrijpen. Dan is met een 3 maanden de nieuwe gelanceerd. Maar dan nog...Faust schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:35:
Wow sorry dit was niet mijn bedoeling
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Het is maar hoeveel waarde je eraan hecht.
Voor de echte addicts is er wel een soort van iPhone-seizoen tussen september en december. Zelf zou ik januari ook al laat vinden omdat rond maart de echte geruchten-stroom alweer op gang komt. Dan heb je maar 3 maanden plezier gehad en zodra je voelt dat er een nieuwe komt is ie "oud" .
Voor het device zelf slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Het is tot de volgende uitkomt gewoon de meest high-end. En zelfs een iPhone van 3 jaar oud is nog steeds helemaal bij de tijd.
Its all in our head
Voor de echte addicts is er wel een soort van iPhone-seizoen tussen september en december. Zelf zou ik januari ook al laat vinden omdat rond maart de echte geruchten-stroom alweer op gang komt. Dan heb je maar 3 maanden plezier gehad en zodra je voelt dat er een nieuwe komt is ie "oud" .
Voor het device zelf slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Het is tot de volgende uitkomt gewoon de meest high-end. En zelfs een iPhone van 3 jaar oud is nog steeds helemaal bij de tijd.
Its all in our head
[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 09-02-2022 07:15 ]
Ja. Je koopt de nieuwste iPhone niet na december. Anders ben je geen iPhone liefhebber!Dennisdn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:13:
Het is maar hoeveel waarde je eraan hecht.
Its all in our head
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Helemaal mee eens!
Wat vervelend is dat veel kantoren overgaan op een model dat je maar eens in de drie jaar een nieuwe telefoon kan uitzoeken. Als oplossing daarvoor wissel ik van baan elke twee jaar.
Wat vervelend is dat veel kantoren overgaan op een model dat je maar eens in de drie jaar een nieuwe telefoon kan uitzoeken. Als oplossing daarvoor wissel ik van baan elke twee jaar.
Ik elk jaar rond december…Publiekinternet schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:15:
Helemaal mee eens!

Maar kom aan mensen, een toestel weigeren te kopen omdat het nog x maanden is tot release van een nieuw toestel… het maakt toch niks uit? Tenzij je zegt huidige toestel is mooi en die wil je, maar niet voor de huidige prijs. Dan kan ik wachten op een nieuwe iPhone release enigszins begrijpen. Maar met die logica kun je op dit moment net zo goed de vorige generatie kopen (bijvoorbeeld).
Je zou een iPhone 12 Pro kunnen kopen, nu, en die zou nog steeds de meeste benchmarks winnen van alles dat niet Apple is en later dit jaar uit komt.
Dat is de reden waarom tweakers geen benchmarks doet voor telefoons toch? Ben een tijdje weg geweest maar hoorde dit paar jaar terug van iemand
Dat is de reden waarom tweakers geen benchmarks doet voor telefoons toch? Ben een tijdje weg geweest maar hoorde dit paar jaar terug van iemand
Benchmarks zijn eigenlijk al een paar jaar niet heel interessant meer, alle highend telefoons zowel iPhones als diverse Android merken hebben meer dan voldoende power aan boord. Het gaat tegenwoordig veel meer om interessant features zoals vernieuwingen in het OS en verbeteringen aan de camera's en bijvoorbeeld nu dus met de iPhone 13 Pro het 120Hz scherm. Dat zijn de dingen die je echt merkt.Faust schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:38:
Je zou een iPhone 12 Pro kunnen kopen, nu, en die zou nog steeds de meeste benchmarks winnen van alles dat niet Apple is en later dit jaar uit komt.
Haha geen verwijt of zo maar ben je toevallig Android gebruiker?ik222 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:43:
[...]
Benchmarks zijn eigenlijk al een paar jaar niet heel interessant meer, alle highend telefoons zowel iPhones als diverse Android merken hebben meer dan voldoende power aan boord. Het gaat tegenwoordig veel meer om interessant features zoals vernieuwingen in het OS en verbeteringen aan de camera's en bijvoorbeeld nu dus met de iPhone 13 Pro het 120Hz scherm. Dat zijn de dingen die je echt merkt.
Niet meer, ik heb sinds dit jaar een iPhone 13 Pro Max die erg goed bevalt. Maar jij vraagt waarom benchmarks niet zo'n prominente rol meer spelen, dat is dus omdat ze er simpelweg niet zo veel meer toe doen. Andere dingen zijn veel bepalender voor de uiteindelijke ervaring die een toestel biedt.Faust schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:18:
[...]
Haha geen verwijt of zo maar ben je toevallig Android gebruiker?
Verwijderd
Sinds gisteren overgestapt van een iPhone 6s uit oktober 2014 naar een iPhone 13. Wat een vooruitgang.
Het overzetten van de 6s naar de 13 ging redelijk soepel, daarna bleef het urenlang “stil”. Apps hadden de status laden maar inmiddels alles up and running.
Snelheid, scherm, Face ID en draadloos opladen in de auto springen er tot nu toe uit voor mij als pluspunten. Nog wel even wennen dat ik geen home knop meer heb.
Het overzetten van de 6s naar de 13 ging redelijk soepel, daarna bleef het urenlang “stil”. Apps hadden de status laden maar inmiddels alles up and running.
Snelheid, scherm, Face ID en draadloos opladen in de auto springen er tot nu toe uit voor mij als pluspunten. Nog wel even wennen dat ik geen home knop meer heb.
Ben ik met je eens. Ik ben iPhone gebruiker sinds 2016 dacht ik. Mijn huidige telefoon is een XR. Benchmarks boeien me niet, ik heb nooit gehad dat mijn iPhone bijvoorbeeld te sloom is. De camera kwaliteit daarentegen is een ander verhaal.ik222 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Niet meer, ik heb sinds dit jaar een iPhone 13 Pro Max die erg goed bevalt. Maar jij vraagt waarom benchmarks niet zo'n prominente rol meer spelen, dat is dus omdat ze er simpelweg niet zo veel meer toe doen. Andere dingen zijn veel bepalender voor de uiteindelijke ervaring die een toestel biedt.
Ik ben overgestapt van de OnePlus 8 Pro naar een Iphone 13 pro. Ik wilde een kleiner toestel met zowat de zelfde featureset. De 13 pro levert dat en meer aan. Tuurlijk heb je minder RAM, tuurlijk heb ik minder storage (128GB genomen), tuurlijk is de batterij kleiner. Maar om eerlijk te zijn dat mis/merk je tijdens het gebruiken totaal niet. Zeer tevreden mee, het enige wat ik destijds tegenop keek was Whatsapp chat history, maar dat was ook netjes opgelost.ik222 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:43:
[...]
Benchmarks zijn eigenlijk al een paar jaar niet heel interessant meer, alle highend telefoons zowel iPhones als diverse Android merken hebben meer dan voldoende power aan boord. Het gaat tegenwoordig veel meer om interessant features zoals vernieuwingen in het OS en verbeteringen aan de camera's en bijvoorbeeld nu dus met de iPhone 13 Pro het 120Hz scherm. Dat zijn de dingen die je echt merkt.
Benchmarks zijn niet meer relevant in deze tijd zoals je zegt. Leuk voor de reviewers, niet relevant voor de gebruikers.
Capaciteit van een accu vermelden is leuk, maar onder aan de streep gaat het er om hoe efficiënt het OS is. Dat ze de accu vergroten en die nu wel 4 uur langer mee gaat is natuurlijk onzin, ze hebben ook het OS verbeterd.Phntm schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik ben overgestapt van de OnePlus 8 Pro naar een Iphone 13 pro. Ik wilde een kleiner toestel met zowat de zelfde featureset. De 13 pro levert dat en meer aan. Tuurlijk heb je minder RAM, tuurlijk heb ik minder storage (128GB genomen), tuurlijk is de batterij kleiner. Maar om eerlijk te zijn dat mis/merk je tijdens het gebruiken totaal niet. Zeer tevreden mee, het enige wat ik destijds tegenop keek was Whatsapp chat history, maar dat was ook netjes opgelost.
Benchmarks zijn niet meer relevant in deze tijd zoals je zegt. Leuk voor de reviewers, niet relevant voor de gebruikers.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Hoe is de batterijduur van de iPhone 13 mini tov de gewone 12? Iemand ervaring met beide?
En, wat heb je op Google gevonden?Redmonkey92 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:
Hoe is de batterijduur van de iPhone 13 mini tov de gewone 12? Iemand ervaring met beide?

mijn Iphone 13 microfoon geeft een haperend geluid door. Heeft iemand anders hier last van? Of zou ik terug moeten naar de winkel met de telefoon?
Ik denk het laatste inderdaad. Nog geen enkele keer last van gehad zelf.EjjE101 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:12:
mijn Iphone 13 microfoon geeft een haperend geluid door. Heeft iemand anders hier last van? Of zou ik terug moeten naar de winkel met de telefoon?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Serieus?Redmonkey92 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:

Het is bijna onbeschoft hoe lang de accuduur bij het browsen is van 13 Pro, zeker als je vergelijkt met toestellen van andere merken die +50% accucapaciteit hebben en dan 20-25% minder lang durven mee te gaan.SebasFM schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:59:
[...]
Serieus?Dit is letterlijk terug te vinden in de geschreven review van Tweakers.

Edit: zal wel te maken hebben met Safari en hoe optimised het is.. geen wonder dat ze die slechtere render engines niet toestaan dan
[ Voor 11% gewijzigd door Faust op 15-02-2022 17:09 ]
Kei goedRedmonkey92 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:
Heb je enerzijds gelijk in maar wil het iets nuanceren. Toestellen met 50% grotere accu hebben vaak ook een 20-30% groter scherm en een scherm vreet energie. Ik heb een iphone 13 Pro en die heeft ongeveer dezelfde accuduur als mijn S21U, afhankelijkvan de situatie. Dus de accuduur van de iphone 13 is in verhouding wel veel beter maar niet zoveel als jij het schetst.Faust schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:44:
[...]
Het is bijna onbeschoft hoe lang de accuduur bij het browsen is van 13 Pro, zeker als je vergelijkt met toestellen van andere merken die +50% accucapaciteit hebben en dan 20-25% minder lang durven mee te gaan.
Edit: zal wel te maken hebben met Safari en hoe optimised het is.. geen wonder dat ze die slechtere render engines niet toestaan dan
Verder zijn er meer verschillen die het verschil in accuduur verklaren zoals achtergrond processen (bijv. foto's uploaden in de achtergrond) en ram management die niets met optimalisatie hebben te maken.
Dit soort posts vind ik altijd een beetje lastig, elke review en benchmark laat X zijn en tegelijkertijd ‘heb jij ze allebei’ maar hebben ze ongeveer dezelfde accuduur.Garret1410 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:32:
[...]
Heb je enerzijds gelijk in maar wil het iets nuanceren. Toestellen met 50% grotere accu hebben vaak ook een 20-30% groter scherm en een scherm vreet energie. Ik heb een iphone 13 Pro en die heeft ongeveer dezelfde accuduur als mijn S21U, afhankelijkvan de situatie. Dus de accuduur van de iphone 13 is in verhouding wel veel beter maar niet zoveel als jij het schetst.
Verder zijn er meer verschillen die het verschil in accuduur verklaren zoals achtergrond processen (bijv. foto's uploaden in de achtergrond) en ram management die niets met optimalisatie hebben te maken.
Je begrijpt zelf ook wel dat het vrij onrealistisch is dat iemand met 2 vergelijkbare telefoons gaat rondlopen en vervolgens dezelfde taken op beiden doet.
Wat kracht en efficiëntie betreft zijn er zelfs iPhones van vorige generaties die het langer uithouden dan de S21U, plus daarbij ook nog eens krachtiger zijn.
Voor jou zal het waar zijn, en dat is het belangrijkste natuurlijk, maar zelfs Android fansites laten een ander beeld zien, dus ik hoop dat je ook begrijpt waar ik mijn conclusie op baseer
De 13 pro Max is echt beter dan de Samsung s21 ultra op accuduur, op alle vlakken trouwens, en die s22 schijnt ook een tegenvaller te zijn als ik de Android forums mag geloven.Faust schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:59:
[...]
Dit soort posts vind ik altijd een beetje lastig, elke review en benchmark laat X zijn en tegelijkertijd ‘heb jij ze allebei’ maar hebben ze ongeveer dezelfde accuduur.
Je begrijpt zelf ook wel dat het vrij onrealistisch is dat iemand met 2 vergelijkbare telefoons gaat rondlopen en vervolgens dezelfde taken op beiden doet.
Wat kracht en efficiëntie betreft zijn er zelfs iPhones van vorige generaties die het langer uithouden dan de S21U, plus daarbij ook nog eens krachtiger zijn.
Voor jou zal het waar zijn, en dat is het belangrijkste natuurlijk, maar zelfs Android fansites laten een ander beeld zien, dus ik hoop dat je ook begrijpt waar ik mijn conclusie op baseer
Tegenvaller of niet, het is tenminste wel open-source, dus ja.. dan heb je in ieder geval dat.danjan2411 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:50:
[...]
De 13 pro Max is echt beter dan de Samsung s21 ultra op accuduur, op alle vlakken trouwens, en die s22 schijnt ook een tegenvaller te zijn als ik de Android forums mag geloven.
Ik merk overigens dat AR zoals bijvoorbeeld van de Apple pagina om een product ‘IRL’ te kunnen zien door de camera, enorm veel energie verbruikt. Het is een gegarandeerde manier om het toestel warm te krijgen. Is dit ook jullie ervaring?
Morgen komt mn iPhone 13 pro max binnen, momenteel heb ik nog een Samung Galaxy Note 20 ultra en die laad ik vaak draadloos op via een originele wireless charger. Kan ik deze ook voor de iPhone gebruiken ?
Gewoon even proberen heBartjuhhh020 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:13:
Morgen komt mn iPhone 13 pro max binnen, momenteel heb ik nog een Samung Galaxy Note 20 ultra en die laad ik vaak draadloos op via een originele wireless charger. Kan ik deze ook voor de iPhone gebruiken ?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Goede keus, ik weet zeker dat Apple je gaat bevallen.Bartjuhhh020 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:13:
Dat geloof ik ook wel.... heb al een ipad pro 2020 en iMac. Nu nog ff sparen voor een Apple Watch en mn Samsung Watch verkopen.danjan2411 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Goede keus, ik weet zeker dat Apple je gaat bevallen.
Maakt me niet uit... lader staat toch naast mn bed. Opladen wanneer ik slaap, heeft dan geen haast.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:34:
draadloos laden zonder magsafe is maar 7.5 watt geloof ik
Dat is toch prima. Gaat best vlot moet ik zeggen, en in de auto kan ie ook aan lader mocht het nodig zijn, of Powerbank.Faust schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:34:
draadloos laden zonder magsafe is maar 7.5 watt geloof ik
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, ik heb hem. Wat zou je willen weten?Bartjuhhh020 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:20:
Iemand ervaring met zo’n powerbank[Afbeelding]
Ik heb hem destijds gekocht omdat de batterij van de 12Mini net niet voldoende was voor een dag. Maar sinds de 13Mini en het niet meer nodig is ligt ie in de la.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 23-02-2022 08:29 ]
blijft dat een beetje stevig zitten ?Dennisdn schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:27:
[...]
Ja, ik heb hem. Wat zou je willen weten?
Ik heb hem destijds gekocht omdat de batterij van de 12Mini net niet voldoende was voor een dag. Maar sinds de 13Mini en het niet meer nodig is ligt ie in de la.
Onder welke omstandigheden bedoel je? Is misschien wel handig om aan te gevenBartjuhhh020 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:22:
[...]
blijft dat een beetje stevig zitten ?
Overigens ook op Youtube genoeg reviews te vinden. Vind ik altijd wel handig.
Ja hoor. Zelfs met een (dun) hoesje ertussen kan ik stevig schudden en blijft ie plakkenBartjuhhh020 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:22:
[...]
blijft dat een beetje stevig zitten ?
Heb deze voor m’n 12 mini en werkt prima en de magneet sterkte is heel goed. Valt er niet af en op een mini past het eigenlijk perfect vind ikBartjuhhh020 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:20:
Iemand ervaring met zo’n powerbank[Afbeelding]
Lol nu 2 dagen de iphone 13 pro max in bezit en al 3x laten crashen…. Het kopieren van 5000+ fotos vanuit iCloud naar je fotobieb vind ie soms niet lollig 😂
Ik heb er 12500 overgezet vanaf iCloud naar mijn iPhone 13 pro en geen enkel probleem.Bartjuhhh020 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:58:
Lol nu 2 dagen de iphone 13 pro max in bezit en al 3x laten crashen…. Het kopieren van 5000+ fotos vanuit iCloud naar je fotobieb vind ie soms niet lollig 😂
Hoi allemaal,
Ben gisteren naar de MediaMarkt geweest en heb kennis gemaakt met iPhone 13 pro ultra. Mooi toestel. Wil mijn oneplus 9 pro inruilen. Alleen houd mij een ding tegen. Als ik op internet kijk, gaat het verversing snelheid sneller op oneplus dan op de iPhone.
Dacht dat iPhone ook een 120 Hz had.
Of moet je dit handmatig instellen?
Ben gisteren naar de MediaMarkt geweest en heb kennis gemaakt met iPhone 13 pro ultra. Mooi toestel. Wil mijn oneplus 9 pro inruilen. Alleen houd mij een ding tegen. Als ik op internet kijk, gaat het verversing snelheid sneller op oneplus dan op de iPhone.
Klopt de iPhone 13 pro en pro Max hebben een 120Hz display.
Zoals @elaho al aangeeft. De panelen in de 13 pro's zijn 120hz. Echter kunnen de schermen zo laag als 10hz worden bij sommige content. Tegelijkertijd is, uit mijn ervaring als oud oneplus (8 pro) gebruiker, bepaalde animaties belachelijk snel in OxygenOS (of is het nu inmiddels al colorOS?). Persoonlijk denk ik dat je echt geen verschil zou merken in het dagelijkse gebruik, want Apple's gebruik van de LTPO panelen is gewoonweg verdomd goed te noemen in vergelijking met andere fabrikanten. Ik ben geen Apple fan boy, maar ik deel mijn ervaring. Weliswaar had de 8 Pro natuurlijk een of 120hz mode of 60hz mode en geen variabele refreshrate zoals de wat nieuwere toestellen.wilke77 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:27:
Hoi allemaal,
Ik ben van de 9 pro overgestapt naar de 13 pro max. Alles voelt beter, met 15.3 is de 120Hz ondersteuning zwaar verbeterd. Met 15.4 voelt alles nog vloeiender. En vergeet de accu niet, die gaat met gemak 2x zo lang mee. Het enige nadeel van Apple is de App Store. Waar je in de play store veel apps koopt moet je bij Apple in verhouding veel vaker abbo’s afsluiten voor apps.wilke77 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:27:
Alleen houd mij een ding tegen.
Hoe zit het eigenlijk met het ontvangst van de iPhone 13 ten opzichte van de 11? Ik merk dat ik thuis met KPN met mijn iPhone 11 een wat minder goed bereik heb. Zou dit met een 13 pro beter kunnen zijn? Of zit daar geen verschil in?
Misschien een specifieke review zoeken die hier op richt. Kan zijn dat de iPhone 13 (pro) inmiddels betere antennes heeft dan die in de iphone 11 zitten? Maar heel weinig reviews of artikelen die hier in depth over gaan. Bovendien heeft het ook te maken met meerdere factoren en om maar een paar op te noemen: Hoeveel elementen heb je in de buurt die het signaal kunnen verstoren? Heb je het vergeleken met andere toestellen met een KPN simkaart erin? Woon je in een nieuwbouw met dikke muren en/of goeie isolatie? Heel moeilijk dus om dit alleen te pinpointen op het toestel zelf...Sunri5e schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:50:
Hoe zit het eigenlijk met het ontvangst van de iPhone 13 ten opzichte van de 11? Ik merk dat ik thuis met KPN met mijn iPhone 11 een wat minder goed bereik heb. Zou dit met een 13 pro beter kunnen zijn? Of zit daar geen verschil in?
[ Voor 6% gewijzigd door Phntm op 28-02-2022 11:39 ]
In mijn ervaring zit er geen verschil in. Thuis met KPN nog steeds dat de stemmen regelmatig als een robot klinken en dat sommige gesprekken moeilijk tot stand komen.Sunri5e schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:50:
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Goedemiddag,
Mijn vriendin mag verlengen bij Vodafone. Nu is op de site van Vodafone de iPhone 13 mini niet meer beschikbaar. Nu zag ik echter dat deze icm verlengen bij belsimpel.nl wel gewoon beschikbaar is. Is dit een betrouwbare site? Stel ik doe hier bestellen. Kan zij dan ook nog gewoon op haar Vodafone account inloggen of moet het dan allemaal via belsimpel.
Of moet ik het gewoon zien dat belsimpel een tussenhandelaar is net zoals gaslicht.com voor energie.
Vraag is dan natuurlijk of de site wel betrouwbaar is
Mijn vriendin mag verlengen bij Vodafone. Nu is op de site van Vodafone de iPhone 13 mini niet meer beschikbaar. Nu zag ik echter dat deze icm verlengen bij belsimpel.nl wel gewoon beschikbaar is. Is dit een betrouwbare site? Stel ik doe hier bestellen. Kan zij dan ook nog gewoon op haar Vodafone account inloggen of moet het dan allemaal via belsimpel.
Of moet ik het gewoon zien dat belsimpel een tussenhandelaar is net zoals gaslicht.com voor energie.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Belsimpel is best betrouwbaar, alleen ze importeren iPhones uit andere landen, vandaar ook vaak het gunstige prijsverschil. Je abonnement blijft bij Vodafone lopen. Ik zou ook eens bij Coolblue kijken, ze zijn Apple premium resellers en ASAP. En prima service.Oxigeon schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:55:
Goedemiddag,
De laatste tijd hoor ik de beller erg zachtjes, ik moet de telefoon echt tegen mijn oor aan drukken. Omgevingsgeluid moet minimaal zijn anders is het helemaal drama.
Het volume staat op het hardst wat kan terwijl ik voorheen het balkje op misschien 1/4 had staan.
Alle instellingen doorlopen maar ik kan niets vinden. Als ik hem overschakel naar luidspreker (onderste speakers) gaat het wel goed, net als met bluetooth bellen.
Iemand dit toevallig meegemaakt een keer die een oplossing had? Of zou het een gevalletje garantie zijn?
Het volume staat op het hardst wat kan terwijl ik voorheen het balkje op misschien 1/4 had staan.
Alle instellingen doorlopen maar ik kan niets vinden. Als ik hem overschakel naar luidspreker (onderste speakers) gaat het wel goed, net als met bluetooth bellen.
Iemand dit toevallig meegemaakt een keer die een oplossing had? Of zou het een gevalletje garantie zijn?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Waarschijnlijk is je oorspeaker gevuld met stof/vuil. Ik zou even een afspraak maken bij een Apple Store of een authorized repair center om het schoon te laten maken.Famous schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:01:
De laatste tijd hoor ik de beller erg zachtjes, ik moet de telefoon echt tegen mijn oor aan drukken. Omgevingsgeluid moet minimaal zijn anders is het helemaal drama.
Had ik naar gekeken maar het rooster ziet er eigenlijk schoon uit.Verwijderd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Waarschijnlijk is je oorspeaker gevuld met stof/vuil. Ik zou even een afspraak maken bij een Apple Store of een authorized repair center om het schoon te laten maken.
Telefoon is nog geen 6 maanden oud (kan ook niet anders natuurlijk).
Zal zo eens bellen met Apple, beide zitten niet in de buurt hier.
Edit; zachtjes een compressor op gezet en het is al een stuk beter! Thanks
[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 07-03-2022 12:32 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Vaak lijkt t inderdaad vrij schoon, maar zit er behoorlijk wat stof.Famous schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Had ik naar gekeken maar het rooster ziet er eigenlijk schoon uit.
Gelukkig heeft t al iets geholpenn
Morgen ga ik eens naar de winkel om vooral het verschil te voelen tussen de 13 pro en de 13 pro max qua formaat. Als het formaat van de max me enigszins kan bevallen zou daar mijn voorkeur naar gaan ivm de grotere accu (het formaat scherm van pro vs pro max kan me weinig boeien).
Wat me echter nog niet echt duidelijk is hoe goed is de accuduur nu echt van beide telefoons? Reviews zijn laaiend enthousiast, maar in dit topic lees ik erg veel wisselende ervaringen... Ook kan ik moeilijk inschatten hoe zich dit verhoudt tov mijn huidige Huawei P30 pro.
De ene dag ben ik een intensievere gebruiker dan de andere, maar heb een hekel aan tussentijds opladen. En wellicht een beetje ocd als mijn accu percentage rond de 30% ofzo begint te raken 😅
Op het moment heb ik nog een Huawei P30 pro. Nu 3 jaar oud. In het begin hield deze het minimaal een dag uit bij mij, maar nu wisselde dit nog wel eens en is deze soms gewoon helemaal op voordat ik naar bed ga en de p30 intensief gebruikt heb.
Wat me echter nog niet echt duidelijk is hoe goed is de accuduur nu echt van beide telefoons? Reviews zijn laaiend enthousiast, maar in dit topic lees ik erg veel wisselende ervaringen... Ook kan ik moeilijk inschatten hoe zich dit verhoudt tov mijn huidige Huawei P30 pro.
De ene dag ben ik een intensievere gebruiker dan de andere, maar heb een hekel aan tussentijds opladen. En wellicht een beetje ocd als mijn accu percentage rond de 30% ofzo begint te raken 😅
Op het moment heb ik nog een Huawei P30 pro. Nu 3 jaar oud. In het begin hield deze het minimaal een dag uit bij mij, maar nu wisselde dit nog wel eens en is deze soms gewoon helemaal op voordat ik naar bed ga en de p30 intensief gebruikt heb.
Verwijderd
Accuduur verschilt echt per persoon. Ik ben een vrij intensieve gebruiker. Vanochtend om 12 uur van de lader gehaald en op het moment dat ik dit schrijf(12 uur later) is mijn percentage 43%. Gebruik mijn iPhone 13 Pro Max met Bluetooth aan, Multi-Sim constant aan en 5G met meer data aan staan. Vandaag korte dag gewerkt en voor de rest veel op YouTube/Netflix gezeten. Veel geappt en gesurft op t web en social media. Ik vind zelf dat met dit gebruik de batterij echt super is.Spurlie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:43:
Morgen ga ik eens naar de winkel om vooral het verschil te voelen tussen de 13 pro en de 13 pro max qua formaat. Als het formaat van de max me enigszins kan bevallen zou daar mijn voorkeur naar gaan ivm de grotere accu (het formaat scherm van pro vs pro max kan me weinig boeien).
Wat ik mensen altijd adviseer als ze me vragen hoe de batterijduur is, koop je iPhone bij een Apple (Online) Store of bij Coolblue. Die zijn vrij makkelijk bij het retourneren als het je niet bevalt. Zelfs als je het een paar dagen hebt gebruikt. Op deze manier kan je met jouw verbruik kijken of je happy bent met de batterij.
Maar ja,Verwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:11:
[...]
Accuduur verschilt echt per persoon. Ik ben een vrij intensieve gebruiker. Vanochtend om 12 uur van de lader gehaald en op het moment dat ik dit schrijf(12 uur later) is mijn percentage 43%. Gebruik mijn iPhone 13 Pro Max met Bluetooth aan, Multi-Sim constant aan en 5G met meer data aan staan. Vandaag korte dag gewerkt en voor de rest veel op YouTube/Netflix gezeten. Veel geappt en gesurft op t web en social media. Ik vind zelf dat met dit gebruik de batterij echt super is.
Wat ik mensen altijd adviseer als ze me vragen hoe de batterijduur is, koop je iPhone bij een Apple (Online) Store of bij Coolblue. Die zijn vrij makkelijk bij het retourneren als het je niet bevalt. Zelfs als je het een paar dagen hebt gebruikt. Op deze manier kan je met jouw verbruik kijken of je happy bent met de batterij.
Als je niet happy bent met de batterij van de Max is er weinig beters op de markt….
Verwijderd
Haha dat is zeker waar. Heb nog nooit in een andere smartphone zo’n goede batterij gehad. Vandaar dat ie in alle YouTube testen als winnaar uit de test komt.WouterL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Maar ja,
Als je niet happy bent met de batterij van de Max is er weinig beters op de markt….Zeker niet op high end.
Tip van flip w.m.b.: ik heb 2 iPhones over de jaren gehad die nauwelijks geluid gaven, of een soort van krakend. erg gedempt in ieder geval.Famous schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Had ik naar gekeken maar het rooster ziet er eigenlijk schoon uit.
Op het internet gezocht en daar had iemand de tip (en vele duimpjes): 80% alcohol op een tandenborstel en licht over de speaker heen wrijven. Goed laten drogen. Bij mij was het probleem zo weg.
Ik heb het linkje even opgezocht, misschien helpt het iemand nog:
YouTube: #234 Quickfix: Easy iPhone low earpiece volume fix
Ik heb net een iPhone 13 gekocht ter vervanging van mijn iPhone 7.
Ik twijfel of ik een schone installatie doe of dat ik de telefoon van iPhone naar iPhone draadloos overzet. Bij dat laatste overzetten heb ik de vrees dat het ook de 'foutjes' of rommel meegenomen worden en de nieuwe iPhone niet helemaal perfect werkt.
Is het raadzaam een clean install te doen?
Ik twijfel of ik een schone installatie doe of dat ik de telefoon van iPhone naar iPhone draadloos overzet. Bij dat laatste overzetten heb ik de vrees dat het ook de 'foutjes' of rommel meegenomen worden en de nieuwe iPhone niet helemaal perfect werkt.
Volgens mij raadt Apple wel aan clean te beginnen!Belecthor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:40:
Ik heb net een iPhone 13 gekocht ter vervanging van mijn iPhone 7.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zet die backups al over sinds mijn iPhone 5 en heb daar nooit problemen mee gehad.
Geldt dit dan ook voor de device-naar-device transfer of echt voor een 'restore backup from itunes/icloud'? Ik weet dat ie bij de device naar device alles opnieuw downloadt ipv het letterlijk overzet, maar ik weet niet of ie dan ook andere onhandige dingen automatisch meeneemt.DennusB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Volgens mij raadt Apple wel aan clean te beginnen!
Dat vraagt om een bron. Ik heb het tot nu toe niet gedaan.DennusB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Volgens mij raadt Apple wel aan clean te beginnen!
A'dam PVOutput
Hoeft ook niet, je begint altijd "clean" met een nieuwe telefoon of een telefoon die je hersteld vanaf een back-up. Het enige dat gebeurt is dat je cloud data hersteld wordt zoals wachtwoorden en app-data. Voor de rest is het net zo clean als geen back-up gebruiken en al die data handmatig invoeren.ericplan schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Dat vraagt om een bron. Ik heb het tot nu toe niet gedaan.
Ja, de 'angst' bij mij zit 'm in de vraag of ik potentiële bugs meeneem naar m'n nieuwe iPhone. Ik heb bijvoorbeeld op m'n huidige iPhone wel wat kleine gekke bugs af en toe en het liefst neem ik die niet mee. (bijvoorbeeld: dat ineens het geluid van het toetsenbord keihard staat voor een paar seconden en dan weer terug, zonder dat er reden toe is).Aiii schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Hoeft ook niet, je begint altijd "clean" met een nieuwe telefoon of een telefoon die je hersteld vanaf een back-up. Het enige dat gebeurt is dat je cloud data hersteld wordt zoals wachtwoorden en app-data. Voor de rest is het net zo clean als geen back-up gebruiken en al die data handmatig invoeren.
Bugs in de apps dan? Of je browser cache waar rommel in staat. Je OS wordt opnieuw gedownload/ge-update.Belecthor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:28:
[...]
Ja, de 'angst' bij mij zit 'm in de vraag of ik potentiële bugs meeneem naar m'n nieuwe iPhone. Ik heb bijvoorbeeld op m'n huidige iPhone wel wat kleine gekke bugs af en toe en het liefst neem ik die niet mee. (bijvoorbeeld: dat ineens het geluid van het toetsenbord keihard staat voor een paar seconden en dan weer terug, zonder dat er reden toe is).
Ik neem mijn OS instellingen ook al vanaf iPhone 4 mee. Geen probleem al die jaren
Buiten dat, je kan altijd nog opnieuw beginnen, andersom niet
[ Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 10-03-2022 17:06 ]
Ik kan het verhaal van @Verwijderd beamen. De Max is echt heel fijn qua accuduur. Wat wel een dingetje is dat het een joekel is. Ik laad om de dag op. Ik heb wel veel achtergrondzaken uitgezet om batterij te sparen (zie youtube).Spurlie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:43:
Nou ik heb best een tijdje gekeken en gevoeld in de winkel. Maar de max is maar marginaal groter dan mijn huidige toestel. De normale pro is toch wel een stukje kleiner, ik denk dat ik uiteindelijk toch het grotere scherm dan ga missen.
Dus het gaat de pro max worden voor mij
Dan ook gelijk de 256gb, want heb me wel voorgenomen om de nodige jaartjes met deze telefoon uit te houden.
Nu nog een fijn dun hoesje en screenprotector zoeken die niks afdoet aan de gehele ervaring.
Los van dat het sowieso een fijn toestel is, wat een verademing om geen curved scherm te hebben zeg
Dus het gaat de pro max worden voor mij
Nu nog een fijn dun hoesje en screenprotector zoeken die niks afdoet aan de gehele ervaring.
Los van dat het sowieso een fijn toestel is, wat een verademing om geen curved scherm te hebben zeg
Zelf haal ik een gemiddelde SoT van 6 uur per dag met rond de 50% batterij over dagelijks. Stukken beter dan mijn 12 pro hiervoor.Spurlie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:43:
Ik heb de iPhone 13 Pro en ik vind de accuduur heel erg goed. Ik weet niet wat de P30 doet maar wel wat de S21 Ultra doet en de iPhone 13 gaat echt een paar uur langer mee vooral omdat de stand-by tijd erg goed is.Spurlie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:43:
Gemiddeld zit ik op 3-4uur schermtijd en heb dan meer dan de helft over.
Een Max zal in mijn geval helemaal absurde accuduur geven.
Persoonlijk vind ik de Max te groot en de gewone is ideaal om vast te houden of in je zak te steken maar anderzijds is een groot scherm ook wel erg mooi.
Wat zijn tips om de accuduur te verlengen? Is het zinvol om background refresh uit te zetten voor alle apps? En zijn er andere obvious tips? Ik heb nu een iPhone 13 en ik kan beduidend minder lang met m’n telefoon dan m’n vriendin, terwijl het dezelfde telefoon is.
Ik heb zelf ook de iPhone 13 en deze gaat echt lang mee. Background refresh heb ik ook aanstaan.Belecthor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:31:
Wat zijn tips om de accuduur te verlengen? Is het zinvol om background refresh uit te zetten voor alle apps? En zijn er andere obvious tips? Ik heb nu een iPhone 13 en ik kan beduidend minder lang met m’n telefoon dan m’n vriendin, terwijl het dezelfde telefoon is.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets