Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:24:
Mogelijk dat het anderen helpt; ik had last van een slechte batterijduur sinds het begin dat ik mijn 13 Pro Max heb. Gisteren weer eens aan het zoeken geweest en na echt bijna alles geprobeerd te hebben kwam ik op een topic met dat Private Relay een slurper zou kunnen zijn. Dat was inderdaad nog zo'n beetje het enige wat ik niet heb aangepast.. Het werkt ook niet op mijn netwerk (error melding network not supported) dus niet verder niet verder over nagedacht.. En ja hoor dit lijkt het te zijn! Batterij 20% gebruikt en hiermee al meer dan 3 uur SoT waar ik eerder maximaal 6 uur SoT haalde 90% batterij verbruikt...
Prive doorgifte in het Nederlands, toch? Ik heb dat in het begin gelijk gecheckt, maar default stond dit bij mij uitgeschakeld. Als het op jouw netwerk een error gaf, had je het niet ook al uitgeschakeld staan dan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:33:
[...]

Prive doorgifte in het Nederlands, toch? Ik heb dat in het begin gelijk gecheckt, maar default stond dit bij mij uitgeschakeld. Als het op jouw netwerk een error gaf, had je het niet ook al uitgeschakeld staan dan?
Kan kloppen, stomme is dat er stond dat hij zichzelf had uitgezet omdat mijn netwerk niet gesupported is (waarschijnlijk vanwege de DNSSEC servers die ik gebruik). Maar blijkbaar onderwater slurpt het batterij.. Ik heb het vannacht volledig uitgeschakeld en dit werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbYeeUN23zd8jJVpGsymlNjXku4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhiyxH3WTnLwTndxhMnIJM6Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Is het mogelijk om met een lightning to hdmi adapter iptv te streamen naar een extern scherm bijvoorbeeld tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
Albert020 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:09:
Is het mogelijk om met een lightning to hdmi adapter iptv te streamen naar een extern scherm bijvoorbeeld tv
Vast wel

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Ja vast wel of zeker, ik weet dat de ZiggoGo app en NLziet niet werken op deze manier,
dus als iemand de gelegenheid heeft om dit te testen met IPTV dan graag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 17-12-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is een chromecastje niet veel handiger dan? Of mis ik de usecase hier?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:06:
Is een chromecastje niet veel handiger dan? Of mis ik de usecase hier?
Het gaat niet om thuis in het netwerk maar elders.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
Albert020 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ja vast wel of zeker, ik weet dat de ZiggoGo app en NLziet niet werken op deze manier,
dus als iemand de gelegenheid heeft om dit te testen met IPTV dan graag ;)
Dit is geen onderwerp voor deze thread.
Wel heb ik gehoord dat het werkt.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 14:07
Foto vraagje:
Welke verhouding gebruiken jullie? 4:3 of 16:9?
En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

4:3, uit gewoonte en omdat 16:9 vaak een crop is en dus minder pixels bevat.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik ben een Android-naar-iPhone overstapper.

Mijn eerste smartphone, lang geleden, was een iPhone 3GS (in 2009 ofzo). Daarna ben ik naar Android overgestapt. En nu van de OnePlus 6T naar de iPhone 13 Pro.

De OnePlus 6T was volgens mij een goede Android phone, maar ik merk dat de iPhone 13 Pro stukken sneller is. Apps starten en werken merkbaar sneller.

Ook is de gezichtsherkenning met Face ID veel beter dan op de OnePlus. Face ID werkt zelfs in het donker. Op de OnePlus werkt dat niet als er te weinig licht is. De OnePlus heeft een vingerafdrukscanner achter het scherm, wat niet altijd goed werkt (als het scherm te vies is, of je vinger bijvoorbeeld te koud, dan doet 'ie het niet). De iPhone heeft geen vingerafdrukscanner maar die mis ik niet.

Wat me ook opviel is hoe goed het geluid op de telefoon is. Zulk goed geluid heb ik nooit op een Android telefoon gehoord.

En een groot voordeel van Apple spullen is dat als je meerdere apparaten hebt, ze heel handig met elkaar integreren. Bijvoorbeeld als ik mijn MacBook Pro aan heb staan en ik word gebeld, dan kan ik het gesprek op de MacBook Pro aannemen en voeren via de computer. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Jaymone schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:21:
[...]

Dit is geen onderwerp voor deze thread.
Wel heb ik gehoord dat het werkt.
Btw, het werkt alleen goed met originele Apple adapter ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Albert020 op 21-12-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Afgelopen week had ik ineens geen netwerkontvangst meer op m'n iPhone 13 Pro. Apple Support adviseerde een restore. Daarna lukte het niet meer om de iPhone te activeren. Gelukkig kwam ik in aanmerking voor Express Replacement dus twee dagen later werd een vervangende iPhone afgeleverd. Intussen had ik m'n reservetelefoon in gebruik genomen, een iPhone 8. Ik moet eerlijk zeggen dat het erg meeviel.

Voor het eerst in jaren heb ik daarna m'n nieuwe (of refurb - ik merk geen verschil) iPhone in gebruik genomen zonder een backup terug te zetten. Alleen de apps geïnstalleerd die ik echt gebruik. Want als ik met iMazing in de backup van m'n oude iPhone kijk, zie ik toch veel overblijfselen van apps die nooit op die iPhone hebben gestaan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
  • Laatst online: 12-09 14:07
jj71 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:38:
Ik ben een Android-naar-iPhone overstapper.

Mijn eerste smartphone, lang geleden, was een iPhone 3GS (in 2009 ofzo). Daarna ben ik naar Android overgestapt. En nu van de OnePlus 6T naar de iPhone 13 Pro.

De OnePlus 6T was volgens mij een goede Android phone, maar ik merk dat de iPhone 13 Pro stukken sneller is. Apps starten en werken merkbaar sneller.

Ook is de gezichtsherkenning met Face ID veel beter dan op de OnePlus. Face ID werkt zelfs in het donker. Op de OnePlus werkt dat niet als er te weinig licht is. De OnePlus heeft een vingerafdrukscanner achter het scherm, wat niet altijd goed werkt (als het scherm te vies is, of je vinger bijvoorbeeld te koud, dan doet 'ie het niet). De iPhone heeft geen vingerafdrukscanner maar die mis ik niet.

Wat me ook opviel is hoe goed het geluid op de telefoon is. Zulk goed geluid heb ik nooit op een Android telefoon gehoord.

En een groot voordeel van Apple spullen is dat als je meerdere apparaten hebt, ze heel handig met elkaar integreren. Bijvoorbeeld als ik mijn MacBook Pro aan heb staan en ik word gebeld, dan kan ik het gesprek op de MacBook Pro aannemen en voeren via de computer. Handig!
Ik kom van de OnePlus 6 en heb dezelfde ervaring.
Dacht dat de OnePlus nog steeds vlot was, maar als ik nu vergelijk…
Alleen mis ik wél de vingerscanner aan de achterkant soms. Was best wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-06 06:44
Goedemorgen. Heeft iemand dit wel eens gehad ? Telefoon heeft de hele nacht aan de lader gehangen maar is niet opgeladen ? Nu opnieuw ingeplugd en hij begint wel weer te laden. Kabel leek er wel goed in te zitten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_uc5xNtLCute2nceyRAtpbrZog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAnOhT6MoTM4ZROBoNG36ChT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:13

Quakie

quakelen

@Bassos30 Ja diverse keren, geef schuld aan slecht contact maken en maak hem dan stofvrij met een cocktail prikker.

[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 22-12-2021 08:18 ]

Ik teken nergens meer voor

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hopelijk mag ik het hier posten.
Ik heb sinds eind november een iphone 13 pro max.
Deze herstart af en toe uit zichzelf. In het begin dacht ik dat het aan het buggy ios 15 zou liggen.
Nu heb ik deze factory gereset, zonder backup terug te zetten, dan deed deze het nog.
Nu heb ik via DFU mode ios 15.2 erop gezet toen deze uitkwam, ook geen backup terug gezet.

Resultaat, de iphone reboot nog steeds af en toe, via apple support hebben ze vanop afstand een diagnose erop laten draaien en ze zeiden dat ze geen fout zagen qua hardware. Tja nu weet ik het toch even niet meer hoor!

Nog mensen met dit probleem en vooral, wat zou ik nu moeten doen?? Dit apparaat kostte wel 1600 euro!

In analyse zie ik steeds panic-full-2021 etc
Als ik dit open, in de eerste lijn staat steeds dezelfde fout id: "bug_type":"210" en daarna een hele hoop lijnen tekst en cijfers....

Mvg

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Gery schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:07:
[...]

Ik kom van de OnePlus 6 en heb dezelfde ervaring.
Dacht dat de OnePlus nog steeds vlot was, maar als ik nu vergelijk…
Alleen mis ik wél de vingerscanner aan de achterkant soms. Was best wel handig.
Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk om een OP6 van jaren oud te vergelijken met het nieuwste iPhone topmodel. Logisch dat die dan sneller is.

Maar eens, zou fijn zijn als ze ook een vingerscanner hadden, in de powerknop bijvoorbeeld zoals op de iPad mini.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Reservoir_Dog schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:54:
Deze herstart af en toe uit zichzelf. In het begin dacht ik dat het aan het buggy ios 15 zou liggen.
Nu heb ik deze factory gereset, zonder backup terug te zetten, dan deed deze het nog.
Nu heb ik via DFU mode ios 15.2 erop gezet toen deze uitkwam, ook geen backup terug gezet.

Resultaat, de iphone reboot nog steeds af en toe, via apple support hebben ze vanop afstand een diagnose erop laten draaien en ze zeiden dat ze geen fout zagen qua hardware. Tja nu weet ik het toch even niet meer hoor!

Nog mensen met dit probleem en vooral, wat zou ik nu moeten doen?? Dit apparaat kostte wel 1600 euro!

Als ik dit open, in de eerste lijn staat steeds dezelfde fout id: "bug_type":"210" en daarna een hele hoop lijnen tekst en cijfers....

Mvg
Met de klacht teruggaan naar verkoper. vooraf nog even zeker of je geen hoesje od gebruikt, dus je ervaart het met kaal toestel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flipm0de schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:02:
[...]

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk om een OP6 van jaren oud te vergelijken met het nieuwste iPhone topmodel. Logisch dat die dan sneller is.

Maar eens, zou fijn zijn als ze ook een vingerscanner hadden, in de powerknop bijvoorbeeld zoals op de iPad mini.
In het scherm vind ik fijner. De handeling om boven op een apparaat dit te doen, ben je eigenlijk niet gewend.
Zeker bij een iPad Pro in mijn geval

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Reservoir_Dog
Hackus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:05:
[...]

Met de klacht teruggaan naar verkoper. vooraf nog even zeker of je geen hoesje od gebruikt, dus je ervaart het met kaal toestel
Ik gebruik een apple leder hoesje, dit zou wel straf zijn moest dit iets veroorzaken

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Reservoir_Dog schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:23:
[...]

Ik gebruik een apple leder hoesje, dit zou wel straf zijn moest dit iets veroorzaken
Zou sowieso even testen, maar je mag verwachten dat een origineel hoesje, dit niet veroorzaakt.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Reservoir_Dog schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:54:

Mvg
Gebruik je een eSim of reguliere Sim? In het verleden werden spontane reboots nog wel eens veroorzaakt door een oude of brakke Simkaart.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Reservoir_Dog
BillSpaarbank schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:37:
[...]

Gebruik je een eSim of reguliere Sim? In het verleden werden spontane reboots nog wel eens veroorzaakt door een oude of brakke Simkaart.
Een gewone simkaart, maar deze is nog niet zo oud. En mijn iphone 12 pro max had dit probleem niet met deze sim

[ Voor 8% gewijzigd door Reservoir_Dog op 23-12-2021 18:48 ]

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afspraak maken bij Apple of een reseller, dan weet je binnen no time wat er aan de hand is. Klinkt als hardware als je al een reset gedaan hebt.

Specs

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ondanks mijn goede voornemen deze zomer om nog tenminste een jaar met mijn iPhone X 64GB te gaan doen, won FOMO en meerdere mensen in mijn omgeving met een iPhone 13 Pro het van mijn uithoudingsvermogen :+. Afgelopen maandag telefonisch bij KPN de 13 Pro 256GB Sierra Blue besteld bij mijn Sim Only abonnement, komt eind december of begin januari naar mij toe! Inmiddels al Spigen transparante case en screenprotector met template gekocht. Ik vind die Sierra Blue kleur echt heel mooi...

Ook reden van overstap is: ondanks het herhaaldelijk verwijderen van alle photos na backup naar Google Photos, blijft de telefonisch redelijk vol lopen (nog maar 10GB over), terwijl ik er voor mijn gevoel weinig apps op heb staan en ook WhatsApp media er vaak af pleur. Daarnaast kan ik bijna geen apps naast elkaar draaien zonder een reload door gebrekkig RAM.

Anyways, de X gaat naar mijn vader die nu nog met de 6 rondloopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Even feedback over de magsafe charger.

Prima ding dus weer. Typisch apple. :z Gewoon erg fijn in gebruik.

Van een eerste gedachte "no way betaal ik 45 euro voor een laadkabeltje met wat magneetjes in" naar een aankoop van 2x magsafe + uiteraard nog een apple hoesje omdat anders het hele magsafe gebeuren niet werkt als je een hoesje gebruikt. Dus 45+45+55 euro = weer 145 euro naar apple gedragen.

Maar goed, resistance is futile, met apple stuff heb ik dat al lang opgegeven.

En het werkt ook prima met de airpods pro.

Het gegeven dat de puck/charger aan de phone blijft kleven en laadt terwijl je de telefoon kan blijven gebruiken, is leuk, maar voor mezelf minder belangrijk. Ik loop niet continu op m'n telefoon te tokkelen, dus zelfs met normale Qi chargers (anker, Ikea, ...) blijft de iPhone mooi opgeladen ook al haal je 'm er af en toe eens af voor gebruik. Doordat op een Qi charger de iPhone laadt, terwijl 'ie daar maar ligt, is er eigenlijk altijd genoeg batterij.

Het beste punt aan de magsafe is dat je de iPhone er nooit meer verkeerd op legt, en dat het gewoon veel kleiner/praktischer, is en minder plaats inneemt bvb op een kleiner bureau.

Enige nadeel is wel dat de kabel vasthangt aan de spoel. De spoel kan simpelweg nooit kapot gaan, de kabel daarentegen wel. We kennen allemaal de beruchte 'stevigheid' van Apple lightning kabels. Dan is het jammer dat wanneer de kabel onvermijdelijk begint te scheuren, dat het volledige ding naar de vuilnis mag. Had veel liever dat extra beetje modulariteit, namelijk de puck met een lightning poortje in, en dan gewoon om het even welke usb (A/C) naar lightning kabel gebruiken (waar ik er ook al minstens tien van heb, toetsenbord, airpods, airpods pro, enz...)

Canaria schreef op zondag 19 december 2021 @ 01:24:
Voor het eerst in jaren heb ik daarna m'n nieuwe (of refurb - ik merk geen verschil) iPhone in gebruik genomen zonder een backup terug te zetten. Alleen de apps geïnstalleerd die ik echt gebruik. Want als ik met iMazing in de backup van m'n oude iPhone kijk, zie ik toch veel overblijfselen van apps die nooit op die iPhone hebben gestaan.
Doe ik ook af en toe. Geen idee hoe 'gezond' het is om enkele generaties aan app-bestanden en andere instellingen mee te slepen over verschillende generaties iPhone. Geen idee of dat een dingetje is of niet, ben geen programmeur. Wel puik dat het kan, en dat het zo goed en gebruiksvriendelijk werkt. Probeer maar eens een incrementeel bijgehouden backup van een 5 jaar oude android telefoon zonder pijn over te zetten naar een recente android telefoon. >:)

Ik zet de backup soms wel over, voornamelijk in het scenario dat ik bvb een iPhone breek of verlies, en ik onmiddellijk weer "up and running" wil zijn zonder al te veel tijd te spenderen. (10 minuten en klaar). Of als ik vrij recent de vorige iPhone al eens heb gereset (op een recente versie van iOS) en het nog steeds een cleane backup betreft. Dit heb ik gedaan van m'n iPhone SE 2020 naar iPhone 13 mini.

Het voordeel van af en toe eens opnieuw te beginnen, is dat je meteen ook een lenteschoonmaak houdt in alle apps die je eigenlijk niet nodig hebt. Opnieuw beginnen en enkel de apps installeren die je echt gebruikt. Vaak genoeg staan er bvb companion apps op van hardware die je al lang niet meer gebruikt (bvb alle talloze companion apps van bluetooth speakers/oortjes/...)

En dat je bij een nieuwe, frisse telefoon meteen 'legacy' stuff kan uitsluiten mocht het onverhoopt toch gebeuren dat je tegen een bug of probleem aanloopt. Dan kan het alvast niets te maken hebben met een backup.

[ Voor 35% gewijzigd door Amos_x op 25-12-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
Huigie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:22:
Afspraak maken bij Apple of een reseller, dan weet je binnen no time wat er aan de hand is. Klinkt als hardware als je al een reset gedaan hebt.
Moet hem via UPS opsturen naar apple, is dit betrouwbaar?
Waar is de tijd dat je gewoon een nieuwe kreeg? Ding is slechts 2 maand oud....
Service van apple is ook niet meer wat het geweest is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Reservoir_Dog schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:36:
[...]

Moet hem via UPS opsturen naar apple, is dit betrouwbaar?
Waar is de tijd dat je gewoon een nieuwe kreeg? Ding is slechts 2 maand oud....
Service van apple is ook niet meer wat het geweest is....
Ja, dit is betrouwbaar. En voor veel mensen juist een handige en efficiënte oplossing. Je hoeft niet naar een Apple store. Hij wordt kosteloos opgehaald en binnen een korte tijd weer gerepareerd of vervangen teruggestuurd. Een vorm van service waar veel mensen best blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
RoRoNL schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:13:
[...]

Ja, dit is betrouwbaar. En voor veel mensen juist een handige en efficiënte oplossing. Je hoeft niet naar een Apple store. Hij wordt kosteloos opgehaald en binnen een korte tijd weer gerepareerd of vervangen teruggestuurd. Een vorm van service waar veel mensen best blij mee zijn.
Ok dan toch een beetje een geruststelling, ik zou deze aan die UPS koerier moeten afgeven ZONDER doos, die pakt dat zelf in blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Reservoir_Dog schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:32:
[...]

Ok dan toch een beetje een geruststelling, ik zou deze aan die UPS koerier moeten afgeven ZONDER doos, die pakt dat zelf in blijkbaar...
Er word je gevraagd dit samen mét de koerier aan de deur in te pakken en dan zie je het netjes verpakt worden. Daarna is Apple geheel verantwoordelijk en verzekerd voor je device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
RoRoNL schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:40:
[...]

Er word je gevraagd dit samen mét de koerier aan de deur in te pakken en dan zie je het netjes verpakt worden. Daarna is Apple geheel verantwoordelijk en verzekerd voor je device.
Kreeg net bericht dat ze het probleem niet konden vaststellen en dus zal de telefoon gewoon worden teruggestuurd. Fijne service apple!

Feit blijft dat deze bleef herstarten, maar ze hebben er niets aan gedaan dus dan zal het probleem zo blijven....

Laatste iphone ever voor mij. Wat een shitservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wat doe je als het crashed? Iets met foto's?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
Reservoir_Dog schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Kreeg net bericht dat ze het probleem niet konden vaststellen en dus zal de telefoon gewoon worden teruggestuurd. Fijne service apple!

Feit blijft dat deze bleef herstarten, maar ze hebben er niets aan gedaan dus dan zal het probleem zo blijven....

Laatste iphone ever voor mij. Wat een shitservice!
Bij Apple zelf aangeschaft? Als dat niet zo is, wil de reseller je misschien wel tegemoet komen uit coulance en je toestel vervangen voor een nieuwe?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
Huigie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:39:
Wat doe je als het crashed? Iets met foto's?
Gewoon als hij idle op de kast ligt. Maar vorige keer was ik idd foto's aan het nemen. Daarna reboote hij 2 keer achter mekaar toen we terug naar huis reden, dus weer idle in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
MaSw85 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Bij Apple zelf aangeschaft? Als dat niet zo is, wil de reseller je misschien wel tegemoet komen uit coulance en je toestel vervangen voor een nieuwe?
Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
Dan zou ik gewoon contact opnemen (langsgaan is beter maar dat kan nu even niet denk ik) met Coolblue en de situatie uitleggen. Volgens mij zijn zij over het algemeen zeer schappelijk.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Laatst online: 12-09 15:44
Sinds een maand opeens problemen met mijn Iphone 13 pro. Na het bellen valt hij soms uit of loopt de Iphone gewoon vast of begint hij helemaal te flippen (apps openen en sluiten, scherm aan en uit). Net support van Apple gesproken en die geven aan dat ik maar een hard reset met doen via Itunes. Ik heb er eerlijk gezegd vrij weinig vertrouwen in dat het zo opgelost gaat worden.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:06
Ik heb wel eens het probleem dat in Safari de touch invoer niet werkt. Vaak helpt het herstarten van Safari. Draai iOS 15.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13
Zijn er mensen die GPS problemen hebben met een 13 Pro Max?
Vooral bij autorijden lijkt de GPS lang nodig te hebben voor een goede fix en komt het tot de fix geregeld voor dat de locatie een paar KM onjuist is :/
1x gehad dat er helemaal geen fix was en de laatst bekende locatie maar weergegeven werdt (60km verderop)
In dezelfde auto was met een iPhone 11 waren er geen problemen.

Geen laders in de auto (ook geen Chinese) die storing kunnen veroorzaken
Telefoon ligt in de bekerhouder tussen de stoelen
Geen warmtewerende voorruit

Wellicht een accu besparende modus van de GPS? De vorige iphone 11 lag namelijk op de Qi laadpad en werd constant van prik voorzien (de iphone 13 niet: pas niet op de laadpad :P )

[ Voor 59% gewijzigd door SniperGuy op 11-01-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Yellax schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:45:
Sinds een maand opeens problemen met mijn Iphone 13 pro. Na het bellen valt hij soms uit of loopt de Iphone gewoon vast of begint hij helemaal te flippen (apps openen en sluiten, scherm aan en uit). Net support van Apple gesproken en die geven aan dat ik maar een hard reset met doen via Itunes. Ik heb er eerlijk gezegd vrij weinig vertrouwen in dat het zo opgelost gaat worden.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Hier geen last van. Heb zelf een 13 (niet pro)
Klinkt wel erg als een hardware-ish probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SniperGuy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:07:
Vooral bij autorijden lijkt de GPS lang nodig te hebben voor een goede fix en komt het tot de fix geregeld voor dat de locatie een paar KM onjuist is :/
1x gehad dat er helemaal geen fix was en de laatst bekende locatie maar weergegeven werdt (60km verderop)

Wellicht een accu besparende modus van de GPS? De vorige iphone 11 lag namelijk op de Qi laadpad en werd constant van prik voorzien (de iphone 13 niet: pas niet op de laadpad :P )
Er zijn problemen bekend bij het gebruik van Waze icm iPhone 13 modellen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
BillSpaarbank schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Er zijn problemen bekend bij het gebruik van Waze icm iPhone 13 modellen.
Waze gebruiken we niet :) Dit specifieke geval was met locatiedelen binnen whatsapp.
Ik ga ook eens met andere apps proberen die van GPS gebruik maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:35

Vorige week toevallig voor het eerst gehad. Ik navigeer normaal gesproken met Waze, die werkte niet en bleef op de thuislocatie staan. Een Live Locatie via Whatsapp werkte echter ook niet, de ontvanger dacht dat ik nog niet eens vertrokken was. Een reboot loste het op. Vreemd wel, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als het goed is wordt vandaag mijn iPhone 13 Pro Max 256GB bezorgd, mijn eerste iPhone ooit. Ik ga na vele jaren Android dus overstappen naar iOS.

Grootste uitdaging wordt het overzetten van WhatsApp. Na wat uitzoekwerk ben ik zelf uitgekomen op Wutsapper, iemand hier daar positieve of negatieve ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
ik222 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:16:
Als het goed is wordt vandaag mijn iPhone 13 Pro Max 256GB bezorgd, mijn eerste iPhone ooit. Ik ga na vele jaren Android dus overstappen naar iOS.

Grootste uitdaging wordt het overzetten van WhatsApp. Na wat uitzoekwerk ben ik zelf uitgekomen op Wutsapper, iemand hier daar positieve of negatieve ervaringen mee?
Ik heb een maand geleden ook de overstap gemaakt van Android naar mijn eerste iPhone (ook 13pro max 256GB). Wutsapper daarbij ook gebruikt. Werkt op zich prima, al stonden er in het begin nog wel wat berichten en threads door elkaar. Dat is na gebuik wel weer goed gekomen. Was makkelijk in gebruik.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
ik222 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:16:

Ik heb het hier mee gedaan https://www.backuptrans.com/
Niet gratis werkte wel ok (tenzij je 500.000 berichten (geen grap) over wil zetten. Hele oude berichten doet hij dan niet overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
BobB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Vorige week toevallig voor het eerst gehad. Ik navigeer normaal gesproken met Waze, die werkte niet en bleef op de thuislocatie staan. Een Live Locatie via Whatsapp werkte echter ook niet, de ontvanger dacht dat ik nog niet eens vertrokken was. Een reboot loste het op. Vreemd wel, inderdaad.
Hmmm ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik ga eens pielen met instellingen en als ik iets concreets heb laat ik het hier wel weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Al eens een reboot gedaan?

Ik heb het wel eens met internet gehad toen ik over de grens ging. Mijn telefoon (13 Pro) pro deed niets terwijl die van de passagier gewoon internet had (12 Pro). Na een reboot deed alles het weer 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Famous schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Al eens een reboot gedaan?

Ik heb het wel eens met internet gehad toen ik over de grens ging. Mijn telefoon (13 Pro) pro deed niets terwijl die van de passagier gewoon internet had (12 Pro). Na een reboot deed alles het weer 8)7
Dat is inderdaad een simpele oplossing (ook als ik kijk naar meldingen op internet over Spotify die stopt met spelen als whatsapp berichten binnenkomen).
Het lijkt wel een MS product :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 21:41
SniperGuy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is inderdaad een simpele oplossing (ook als ik kijk naar meldingen op internet over Spotify die stopt met spelen als whatsapp berichten binnenkomen).
Het lijkt wel een MS product :+ :P
Ja van de week nog gedaan met mijn XR die de weg compleet kwijt was. Werkt nu weer als een trein. Was de eerste keer sinds 2,5 overigens dus je hoort me niet echt klagen. Lag echt aan de telefoon want via mijn watch kon ik alles nog gewoon doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Ik heb een maand geleden ook de overstap gemaakt van Android naar mijn eerste iPhone (ook 13pro max 256GB). Wutsapper daarbij ook gebruikt. Werkt op zich prima, al stonden er in het begin nog wel wat berichten en threads door elkaar. Dat is na gebuik wel weer goed gekomen. Was makkelijk in gebruik.
Het is uitstekend gelukt, kost wel 19,99 voor een jaarabonnement wat je uiteraard maar 1 keer gebruikt maar dat vind ik het ook wel waard. Alles in één keer zonder issues netjes overgezet inclusief media bestanden.

Foto’s overzetten was lastiger, dat tooltje van Apple daarvoor is een ramp. Tergend traag en uiteindelijk crasht het steeds. Uiteindelijk foto’s maar via mijn laptop naar iCloud gezet en zo dus uiteindelijk op mijn iPhone.

Maar goed overstap is eenmalig en nu bijna klaar, telefoon bevalt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
ik222 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Het is uitstekend gelukt, kost wel 19,99 voor een jaarabonnement wat je uiteraard maar 1 keer gebruikt maar dat vind ik het ook wel waard. Alles in één keer zonder issues netjes overgezet inclusief media bestanden.

Foto’s overzetten was lastiger, dat tooltje van Apple daarvoor is een ramp. Tergend traag en uiteindelijk crasht het steeds. Uiteindelijk foto’s maar via mijn laptop naar iCloud gezet en zo dus uiteindelijk op mijn iPhone.

Maar goed overstap is eenmalig en nu bijna klaar, telefoon bevalt uitstekend :)
Zit je in Apple eco system. Vraag is of je later nog wilt verhuizen naar Android omdat je voor je foto's live view gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Laatst online: 22:17
Ik heb ook de overstap gemaakt van android naar ios. Mijn oneplus 5T mocht na 4 jaar rusten en krijgt een tweede leven voor de dochters. Iphone installeren was wat moeilijk want app store werkte niet, na een nachtje gerust laten werkte het wel, vermoedelijk te vaak geprobeerd in te loggen.

Whutsapper heeft me wel teleurgesteld. Ik heb de betaalde versie genomen maar kon niets overzetten. Kleine noot, ik heb een debian als basisos en heb gebruik gemaakt van vmware.

Zonder pc liep hij altijd vast (key not found) en met de pc zag de vip versie wel de beide telefoons maar stopte hij er ook snel mee. Zonde van de whatsapp berichten die ik kwijt ben, life goes on.

Voor mensen met dezelfde setup als mij, wees gewaarschuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dimitrip schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:57:
Ik heb ook de overstap gemaakt van android naar ios. Mijn oneplus 5T mocht na 4 jaar rusten en krijgt een tweede leven voor de dochters. Iphone installeren was wat moeilijk want app store werkte niet, na een nachtje gerust laten werkte het wel, vermoedelijk te vaak geprobeerd in te loggen.

Whutsapper heeft me wel teleurgesteld. Ik heb de betaalde versie genomen maar kon niets overzetten. Kleine noot, ik heb een debian als basisos en heb gebruik gemaakt van vmware.

Zonder pc liep hij altijd vast (key not found) en met de pc zag de vip versie wel de beide telefoons maar stopte hij er ook snel mee. Zonde van de whatsapp berichten die ik kwijt ben, life goes on.

Voor mensen met dezelfde setup als mij, wees gewaarschuwd ;)
Ik heb mijn oude Galaxy S10+ en mijn nieuwe iPhone 13 Pro Max gewoon met de USB-C naar Lightning kabel direct op elkaar aangesloten en toen probleemloos alles overgezet via Wutsapper. Geen PC of wat dan ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Laatst online: 22:17
ik222 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Ik heb mijn oude Galaxy S10+ en mijn nieuwe iPhone 13 Pro Max gewoon met de USB-C naar Lightning kabel direct op elkaar aangesloten en toen probleemloos alles overgezet via Wutsapper. Geen PC of wat dan ook nodig.
bij mij ging ie al fout bij het maken van de backup, ging deze stap zelfs niet voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Dimitrip schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:06:
[...]

bij mij ging ie al fout bij het maken van de backup, ging deze stap zelfs niet voorbij...
Ik heb voor mezelf en bij een goeie vriend van mij de whatsapp transfer gebruikt van wondershare. Kost wat, maar werkt retegoed en de uitleg is helder. Ging in beide gevallen van oneplus devices naar een 13 pro in mijn geval en dat van mijn vriend een 12 pro max. Met iOS 15. Fwiw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf het bijzonder vinden dat Whatsapp dat niet gewoon goed voor elkaar heeft. Volgens mij staat Meta met Whatsapp neutraal tussen Google en Apple in, maar Whatsapp lijkt de enige echte hindernis om tussen die 2 heen-en-weer te schakelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ik zit dus te spelen om over te stappen naar Apple, heb nu een Note 10+, maar dat gedoe met whatsapp is wel een beetje een reden om wat huiverig te zijn. Je kunt dus dat wutsapper gebruiken, maar ik lees hier ook iemand die beide toestellen direct op mekaar heeft aangesloten.

Je kunt dus niet bv je gehele whatsapp op je android backuppen, en dan vanuit die backup restoren naar de iPhone?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:57:
Ik zit dus te spelen om over te stappen naar Apple, heb nu een Note 10+, maar dat gedoe met whatsapp is wel een beetje een reden om wat huiverig te zijn. Je kunt dus dat wutsapper gebruiken, maar ik lees hier ook iemand die beide toestellen direct op mekaar heeft aangesloten.

Je kunt dus niet bv je gehele whatsapp op je android backuppen, en dan vanuit die backup restoren naar de iPhone?
Nee, je hebt hoe dan ook een app nodig om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb dus Wutsapper gebruikt, die tool installeer je op je Android telefoon (een S10+ was het in mijn geval). Vervolgens hang je het Android toestel en de iPhone met een USB-C naar Lightning kabel direct aan elkaar en zet Wutsapper al je data over naar je iPhone.

Werkt heel goed maar je moet wel exact de aanwijzingen volgen die de app geeft. Dus ook bijvoorbeeld dat je zodra de backup op je Android toestel gemaakt is eerst zelf moet inloggen in Whatsapp op je iPhone voordat je het overzetten naar de iPhone start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Nee, je hebt hoe dan ook een app nodig om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb dus Wutsapper gebruikt, die tool installeer je op je Android telefoon (een S10+ was het in mijn geval). Vervolgens hang je het Android toestel en de iPhone met een USB-C naar Lightning kabel direct aan elkaar en zet Wutsapper al je data over naar je iPhone.

Werkt heel goed maar je moet wel exact de aanwijzingen volgen die de app geeft. Dus ook bijvoorbeeld dat je zodra de backup op je Android toestel gemaakt is eerst zelf moet inloggen in Whatsapp op je iPhone voordat je het overzetten naar de iPhone start.
Maar....dan moet je dus je simkaart al in de iPhone hebben gestopt, want je hebt een telefoonnummer nodig om WA te kunnen gebruiken? Dus je importeert dan als het ware je gehele WA naar de iPhone toe? En dat is inclusief foto's en video's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Maar....dan moet je dus je simkaart al in de iPhone hebben gestopt, want je hebt een telefoonnummer nodig om WA te kunnen gebruiken?
Whatsapp heeft een nummer nodig voor verificatie, maar kijkt er niet naar of die ook echt in de telefoon zit. M.a.w. je kunt WA gebruikten zonder sim, of zelfs met een andere sim erin.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad, je hoeft alleen dan de SMS code op je nieuwe toestel in te voeren die je nog op je oude toestel krijgt.

En inderdaad Wutsapper heeft bij mij echt alles foutloos overgezet. Dus alle chats inclusief alle foto’s en video’s. Kost 20 euro maar het werkt dan ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik ben alles kwijt, ik heb geen whatsapp meer, ik ben buitengesloten, ik heb niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Just_A_User schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:47:
Ik ben alles kwijt, ik heb geen whatsapp meer, ik ben buitengesloten, ik heb niets meer.
Wat is er precies gebeurt? Best dramatisch bericht dit. Door wat komt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Phntm schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Wat is er precies gebeurt? Best dramatisch bericht dit. Door wat komt het?
Whutsapper geinstalleerd, maar die lockte me uit mijn eigen whatsapp. Inmiddels heb ik wel weer toegang tot whatsapp, maar daar ik dat op mijn nieuwe telefoon heb gedaan kan ik er op mijn oude telefoon niet meer in.

ik gok als ik op mijn oude telefoon er weer in wil kan ik hetzelfde doen en het dan nog een keer proberen. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 08:02
Als ik op de home bar onderin swipe om te switchen van app lijkt het soms net of mijn iPhone 13 Pro Max niet wilt switchen in terug gaat naar de huidige app. Het is niet altijd maar wel erg irritant.. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Just_A_User schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Whutsapper geinstalleerd, maar die lockte me uit mijn eigen whatsapp. Inmiddels heb ik wel weer toegang tot whatsapp, maar daar ik dat op mijn nieuwe telefoon heb gedaan kan ik er op mijn oude telefoon niet meer in.

ik gok als ik op mijn oude telefoon er weer in wil kan ik hetzelfde doen en het dan nog een keer proberen. Hoop ik.
Gewoon op je oude telefoon weer inloggen, dan heb je al je berichten weer terug. En dan opnieuw overzetten, wel niet te lang mee wachten want je kunt niet mergen volgens mij. Dus alles wat je eventueel in de tussentijd al ontvangen hebt op je nieuwe telefoon ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ik222 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:25:
[...]

Gewoon op je oude telefoon weer inloggen, dan heb je al je berichten weer terug. En dan opnieuw overzetten, wel niet te lang mee wachten want je kunt niet mergen volgens mij. Dus alles wat je eventueel in de tussentijd al ontvangen hebt op je nieuwe telefoon ben je kwijt.
Ik weet niets af van het gebruikersgemak van Wutsapper als tool. Ik heb zelf na een klein advertentie op cd’s developers gekozen voor whatsapp transfer van wondershare. Dat gaat met een mooie guide op de pc/Mac. Werkte goed vond ik en had behoorlijk wat uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:07
Hier begint het te knagen een nieuwe telefoon te halen. Heb nu een SE2020 via m'n werk, maar wil eigenlijk een andere voor privé. De grootte van deze telefoon vind ik prima, alleen de batterij is echt niet zo goed.

Ik twijfel nu tussen de iphone 13 mini en de iphone 13. Als ik het goed zie is de mini qua 'screen real estate' méér dan de iphone se, maar in een kleinere case. Het enige probleem vind ik de batterij en dan vooral de degradatie over de jaren. Ik lees dat de mini vooral voor mensen is die niet geheel verslingerd zijn aan hun telefoon (ik zit op 2-3 uur gebruik per dag als ik die samenvattingen mag geloven van Apple aan het eind vd week) en dat werkt prima op m'n SE2.

Ik heb wat ervaringen gelezen, maar hoe is dat voor de mensen die de mini nu al een paar maanden gebruiken? Spijt van de grootte en toch liever een groter model gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na de 12Mini nu de 13Mini en ik ben nog steeds echt fan :)

Ik begin erg op te kijken tegen het nieuwe-iPhone-seizoen wat over een paar maanden alweer begint met alle geruchten. Ik weet dat ik ondanks stoere woorden vooraf, op het moment zelf toch altijd weer het nieuwste wil hebben. En dat lijkt nu een harde keuze te gaan worden: het nieuwste in groot formaat.... of nog even door op de Mini13....

Ik denk wel dat een Mini vooral past in een omgeving met meerdere devices. Zo pak ik thuis op de bank eerder een iPad of MacBook. Maar mijn vriendin heeft het een tijd met de Mini gedaan maar heeft minder de neiging een iPad te pakken en is daarom weer geswitched naar een normale iPhone.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennisdn op 22-01-2022 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 16:54
Hier iemand die ook nog twijfelt over zijn volgende telefoon: Ik heb nu een 8 en gebruik hem ook tussen de 2-3 uur per dag en dat houdt ie na 2.5 jaar ook nog een hele dag vol. Maar als ik eens incidenteel navigeer of meer doe dan het gebruikelijke loopt hij vrij snel leeg. De huidige grootte van mijn telefoon vind ik prima en ik zou zelf niet snel voor een grotere gaan.

Qua functionaliteit heb ik genoeg aan de huidige SE2020 (of de nieuwe 2022 als de geruchten kloppen), maar ik zou graag langer met mijn telefoon doen en dan wordt de batterij, de camera en het uiterlijk wel een dealbreaker voor mij. Een 12 of 13 mini zou dan beter zijn, maar dan zit je voor 128 Gb al aan >€700 en dat vind ik eigenlijk te veel voor een telefoon.

Voor mij wordt het iig wachten tot de aankondiging van de SE 2022 en dan kijken wat ik ga doen. De 12 of 13 mini halen of geld overhouden en de nieuwe SE halen.

@Belecthor Voor mij is vooral de grootte van de accu van belang. Ik denk dat als je met jouw gebruik je telefoon voor 2-3 jaar houdt, de accu prima is. Je zou zelfs voor de nieuwe SE2022 zou kunnen gaan met een iPad erbij voor ongeveer de prijs van een mini.
Wat is eigenlijk jouw reden voor een nieuwe telefoon, want ik lees dat je prima een dag doorkomt met de batterij, maar deze toch niet zo goed vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkhalil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-02-2022
Belecthor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:06:
Hier begint het te knagen een nieuwe telefoon te halen. Heb nu een SE2020 via m'n werk, maar wil eigenlijk een andere voor privé. De grootte van deze telefoon vind ik prima, alleen de batterij is echt niet zo goed.

Ik twijfel nu tussen de iphone 13 mini en de iphone 13. Als ik het goed zie is de mini qua 'screen real estate' méér dan de iphone se, maar in een kleinere case. Het enige probleem vind ik de batterij en dan vooral de degradatie over de jaren. Ik lees dat de mini vooral voor mensen is die niet geheel verslingerd zijn aan hun telefoon (ik zit op 2-3 uur gebruik per dag als ik die samenvattingen mag geloven van Apple aan het eind vd week) en dat werkt prima op m'n SE2.

Ik heb wat ervaringen gelezen, maar hoe is dat voor de mensen die de mini nu al een paar maanden gebruiken? Spijt van de grootte en toch liever een groter model gehaald?
Persoonlijk zou ik voor de iPhone 13 pro gaan. Ben je er van bewust van dat het scherm van de mini echt klein is. Als je veel YouTube op je telefoon kijkt, dan raad ik het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:52
Belecthor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:06:

Hier een spijtoptant. Maar dan de andere kant op. In eerste instantie een Iphone 13 Pro, maar kreeg toch m'n bedenkingen. Te groot, en vooral te zwaar. Dus ik ben geswitched naar een 13 Mini. Vooraf een beetje bang voor de batterijduur, maar dat valt reuze mee. Ik hoef nooit gedurende de dag bij te laden, en dat was bij mijn XS en 12 Mini zeker wel het geval.
Als je tevreden bent over de SE, dan zal de 13 Mini je verbazen met het veel grotere scherm in een kleinere body, en de veel langere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkDW2
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-01 11:03
*

[ Voor 110% gewijzigd door DirkDW2 op 16-01-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Of-Aaargh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Hier een spijtoptant. Maar dan de andere kant op. In eerste instantie een Iphone 13 Pro, maar kreeg toch m'n bedenkingen. Te groot, en vooral te zwaar. Dus ik ben geswitched naar een 13 Mini. Vooraf een beetje bang voor de batterijduur, maar dat valt reuze mee. Ik hoef nooit gedurende de dag bij te laden, en dat was bij mijn XS en 12 Mini zeker wel het geval.
Als je tevreden bent over de SE, dan zal de 13 Mini je verbazen met het veel grotere scherm in een kleinere body, en de veel langere batterijduur.
Ah check, goed om te lezen. Het is welbeschouwd de telefoon met het grootste scherm dat ik ooit gehad heb, dus tja. Hoe is de grootte van het scherm voor jou in vergelijking tot 13 Pro? Mis je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:52
Belecthor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Ah check, goed om te lezen. Het is welbeschouwd de telefoon met het grootste scherm dat ik ooit gehad heb, dus tja. Hoe is de grootte van het scherm voor jou in vergelijking tot 13 Pro? Mis je het?
Ik denk dat als ik geen andere telefoon met groter scherm had (Samsung Fold 3) ik het grote scherm wel eens zou missen. Ik kijk geen Netflix of zo op de 13 Mini. Maar alles bij elkaar wegen de voordelen van een bijzonder klein en licht toestel erg op tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 07:04

Aiii

何これ

Zijn er eigenlijk mensen die hun 13 zonder case of skin op de achterkant gebruiken? En zo ja, hoe ziet het glas er uit, is die een beetje krasbestendig als je hem niet over de tafel sjoelt met neerleggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Aiii schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:58:
Zijn er eigenlijk mensen die hun 13 zonder case of skin op de achterkant gebruiken? En zo ja, hoe ziet het glas er uit, is die een beetje krasbestendig als je hem niet over de tafel sjoelt met neerleggen ofzo?
Ik heb m’n iPhone 11 Pro Max al 2,5 jaar zonder hoesje (waarom zou je een dure phone kopen en er dan een hoesje om doen :)) en leg hem plat op tafel zowel aan de voor als achterkant. Eigenlijk alleen maar kleine krasjes die je ook krijgt van je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Een andere vraag: zijn er ook mensen die niet geïnvesteerd zijn in het Apple-ecosysteem, maar wel een iPhone hebben? Ik probeer altijd zo OS 'agnostisch' mogelijk te blijven, om ervoor te zorgen dat ik mijn diensten overal kan gebruiken. Ik gebruiken bijvoorbeeld bepaalde diensten van Google, Microsoft en derde partijen, maar eigenlijk vrij weinig Apple zelf, omdat het vaak niet cross-platform is. iCloud bijvoorbeeld, werkt prima, maar ik gebruik een Windows computer en dan is het echt niet zo'n prettig programma.

Zijn er meer mensen die zo werken of is dat echt onhandig en kan ik stiekem beter voor een Android gaan met mijn gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:50
Belecthor schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:20:
Een andere vraag: zijn er ook mensen die niet geïnvesteerd zijn in het Apple-ecosysteem, maar wel een iPhone hebben? Ik probeer altijd zo OS 'agnostisch' mogelijk te blijven, om ervoor te zorgen dat ik mijn diensten overal kan gebruiken. Ik gebruiken bijvoorbeeld bepaalde diensten van Google, Microsoft en derde partijen, maar eigenlijk vrij weinig Apple zelf, omdat het vaak niet cross-platform is. iCloud bijvoorbeeld, werkt prima, maar ik gebruik een Windows computer en dan is het echt niet zo'n prettig programma.

Zijn er meer mensen die zo werken of is dat echt onhandig en kan ik stiekem beter voor een Android gaan met mijn gebruik?
Gebruik iPhone en iPods maar voor de rest is het een mix, google diensten (gmail/keep/maps/yt) outlook, andere 3rd party apps als imdb, insta, evernote, 1password. Synct overal, werkt prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:04:
[...]

Ik heb m’n iPhone 11 Pro Max al 2,5 jaar zonder hoesje (waarom zou je een dure phone kopen en er dan een hoesje om doen :)) en leg hem plat op tafel zowel aan de voor als achterkant. Eigenlijk alleen maar kleine krasjes die je ook krijgt van je broekzak.
Zo klinkt het alsof je alleen maar een duur toestel koopt voor de patsfactor. Zo van ‘iedereen moet zien dat ik een duur toestel heb.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Commendatore schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Zo klinkt het alsof je alleen maar een duur toestel koopt voor de patsfactor. Zo van ‘iedereen moet zien dat ik een duur toestel heb.’
Misschien heet hij wel Sevn Alias in het dagelijksleven :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Belecthor schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:20:

Een vriend van mij heeft dezelfde ASUS router als mij, en vroeg laatst of ik hem iets kon uitleggen over hoe ik mijn VPN had geconfigureerd. Maar ik was dus op mijn werk en niet thuis. Toen ben ik remote ingelogd op mijn Mac Mini server, heb ik daar een screenshot van mijn router settings gemaakt. Die screenshot verscheen binnen een paar seconden op de desktop van de iMac op mijn werk, waar ik de screenshot gekopieerd hebt en op mijn iPhone geplakt heb in het WhatsApp gesprek. Duurde alles bij elkaar nog geen minuut om te doen (en het meeste werk daarin was naar de router pagina navigeren).

Dat is wat mij betreft de kracht van het Apple ecosysteem. Maar daarvoor moet je wel ook daadwerkelijk in het ecosysteem zitten. I.e. je moet meerdere apparaten hebben om een ecosysteem te maken. Doordat je Windows gebruikt heb je een omslachtige variant, die lang niet zo naadloos geïntegreerd is en dan heb je inderdaad net even iets minder voordelen (ander kleiner voorbeeld, dat mijn Mac unlocked via mijn Apple Watch, bijvoorbeeld).

Je "agnostischheid" speelt je dus eigenlijk parten hier, denk ik. Is verder geen probleem, er is zeker iets voor te zeggen want afhankelijkheid enzo (om over de kosten nog maar niet te spreken), maar het draagt dus wel bij aan de onhandigheid ja. Met slechts een enkel Apple device, heb je in feite geen ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Commendatore schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Haha ok. Wellicht verkeerde bewoording inderdaad. Ik werk thuis dus ik laat niemand iets zien 😂. Ik ontleen geen enkele status aan apparaten.

Wat ik bedoel te zeggen is dat deze toestellen echt fantastische schermen hebben en ook niet heel dik zijn. Snap niet dat je met hoesjes hem dikker maakt en het scherm verprutst door er plakplaatjes op te plakken. Ik snap dan niet waarom je een dure phone koopt. Kan je toch veel beter een goedkopere telefoon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Haha ok. Wellicht verkeerde bewoording inderdaad. Ik werk thuis dus ik laat niemand iets zien 😂. Ik ontleen geen enkele status aan apparaten.

Wat ik bedoel te zeggen is dat deze toestellen echt fantastische schermen hebben en ook niet heel dik zijn. Snap niet dat je met hoesjes hem dikker maakt en het scherm verprutst door er plakplaatjes op te plakken. Ik snap dan niet waarom je een dure phone koopt. Kan je toch veel beter een goedkopere telefoon kopen?
Ik neem aan dat je zo’n toestel niet primair koopt vanwege het uiterlijk, maar ook vanwege de functies en daar doet een hoesje niks aan af. Bij een screen protector ligt het wel iets anders, omdat die wel wat invloed kan hebben op het beeld, maar dat is dan weer een beetje een risicoafweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Commendatore schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Ik neem aan dat je zo’n toestel niet primair koopt vanwege het uiterlijk, maar ook vanwege de functies en daar doet een hoesje niks aan af. Bij een screen protector ligt het wel iets anders, omdat die wel wat invloed kan hebben op het beeld, maar dat is dan weer een beetje een risicoafweging.
Met een hoesje verstop je alle premium materialen waar je voor betaald, is wat er bedoeld word. Dan kon het toestel in feite van goedkoop gerecycled 3d printed plastic zijn, want je ziet het toch niet in een hoesje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Commendatore schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Sorry Ik formuleer niet duidelijk. Volgens mij betaal je ook veel voor het design en de materialen gebruikt. Ik vind het gek om dat te doen als je vervolgens een plastic er om heen doet en een plakplaatje op het scherm plakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Aiii schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Een vriend van mij heeft dezelfde ASUS router als mij, en vroeg laatst of ik hem iets kon uitleggen over hoe ik mijn VPN had geconfigureerd. Maar ik was dus op mijn werk en niet thuis. Toen ben ik remote ingelogd op mijn Mac Mini server, heb ik daar een screenshot van mijn router settings gemaakt. Die screenshot verscheen binnen een paar seconden op de desktop van de iMac op mijn werk, waar ik de screenshot gekopieerd hebt en op mijn iPhone geplakt heb in het WhatsApp gesprek. Duurde alles bij elkaar nog geen minuut om te doen (en het meeste werk daarin was naar de router pagina navigeren).

Dat is wat mij betreft de kracht van het Apple ecosysteem. Maar daarvoor moet je wel ook daadwerkelijk in het ecosysteem zitten. I.e. je moet meerdere apparaten hebben om een ecosysteem te maken. Doordat je Windows gebruikt heb je een omslachtige variant, die lang niet zo naadloos geïntegreerd is en dan heb je inderdaad net even iets minder voordelen (ander kleiner voorbeeld, dat mijn Mac unlocked via mijn Apple Watch, bijvoorbeeld).

Je "agnostischheid" speelt je dus eigenlijk parten hier, denk ik. Is verder geen probleem, er is zeker iets voor te zeggen want afhankelijkheid enzo (om over de kosten nog maar niet te spreken), maar het draagt dus wel bij aan de onhandigheid ja. Met slechts een enkel Apple device, heb je in feite geen ecosysteem.
Ah ja, dat zijn mooie voorbeelden, echter ben ik nog niet tegen zulke zaken aangelopen. Ik heb wel het idee dat die integratie in Amerika wel meer een ding is, wegens die laserfocus op iMessage en de 'blauwe' tekstwolkjes, waar in Nederland de facto Whatsapp als standaard gebruikt.
giantgiantus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Sorry Ik formuleer niet duidelijk. Volgens mij betaal je ook veel voor het design en de materialen gebruikt. Ik vind het gek om dat te doen als je vervolgens een plastic er om heen doet en een plakplaatje op het scherm plakt.
Ja, dit heb ik ook wel eens. Het probleem is alleen dat ik m'n telefoon wel eens laat vallen en dan dat mooie premium materiaal beschadig. Als ik achter m'n bureau zit haal ik 'm we eens uit het hoesje. Voor mijn huidige iphone heb ik geen screenprotector gebruikt en dat vind ik door de zichtbare krassen nu best wel zonde.

[ Voor 15% gewijzigd door Belecthor op 26-01-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hey allemaal,
Zit erover te denken om naar iphone13 te gaan. Heb altijd Android gehad. Één keer even een iPhone, maar vond het niet fijn.
Doordat er zoveel apps op de homepage stond en dit niet kon veranderen. Plus niet muziek en filmpjes kon downloaden, weer terug gegaan naar Android.

Mijn vraag, kun je nu wel de apps zelf indelen op de homepagina?
En apps die je niet vaak gebruikt minder zichtbaar maken als bij Android?

Kun je muziek en filmpjes downloaden en als mp3 instellen als beltoon of wekker?

Werkt en iPhone ook goed als je laptop en Windows en Chromebook is?

Wat een vragen hè?
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Zou het fijn vinden als jullie tips voor mij hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilke77 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:53:
Hey allemaal,
Zit erover te denken om naar iphone13 te gaan. Heb altijd Android gehad. Één keer even een iPhone, maar vond het niet fijn.
Doordat er zoveel apps op de homepage stond en dit niet kon veranderen. Plus niet muziek en filmpjes kon downloaden, weer terug gegaan naar Android.

Mijn vraag, kun je nu wel de apps zelf indelen op de homepagina?
En apps die je niet vaak gebruikt minder zichtbaar maken als bij Android?

Kun je muziek en filmpjes downloaden en als mp3 instellen als beltoon of wekker?

Werkt en iPhone ook goed als je laptop en Windows en Chromebook is?

Wat een vragen hè?
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Zou het fijn vinden als jullie tips voor mij hebben
Voor zover mijn herinnering gaat zijn apps altijd al in te delen geweest op de homescreens en in mapjes. Maar tegenwoordig is er nog veel meer mogelijk, zoals bureaubladen aan tijd koppelen voor werk en privé etc. Apps kun je ook helemaal van de homescreens verwijderen zodat ze alleen nog per zoekfunctie vindbaar zijn.

Filmpjes en muziek downloaden… er zullen vast apps voor zijn. Maar past niet in de filosofie van Apple dus doen ze geen enkele moeite voor.

Mp3tjes als beloon gaat alleen via een hele omslachtige omweg met een computer met iTunes. Wellicht zijn er wel appjes die het kunnen.

Wat wil je doen met je telefoon/laptop? Als je veelal in Chrome werkt dan synct alles gewoon met de Chrome-app op de iPhone. Je kunt op een Windows computer iCloud installeren voor de foto’s e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dennisdn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Voor zover mijn herinnering gaat zijn apps altijd al in te delen geweest op de homescreens en in mapjes. Maar tegenwoordig is er nog veel meer mogelijk, zoals bureaubladen aan tijd koppelen voor werk en privé etc. Apps kun je ook helemaal van de homescreens verwijderen zodat ze alleen nog per zoekfunctie vindbaar zijn.

Filmpjes en muziek downloaden… er zullen vast apps voor zijn. Maar past niet in de filosofie van Apple dus doen ze geen enkele moeite voor.

Mp3tjes als beloon gaat alleen via een hele omslachtige omweg met een computer met iTunes. Wellicht zijn er wel appjes die het kunnen.

Wat wil je doen met je telefoon/laptop? Als je veelal in Chrome werkt dan synct alles gewoon met de Chrome-app op de iPhone. Je kunt op een Windows computer iCloud installeren voor de foto’s e.d.
Vergeet ook niet, wat mij positief verraste met mijn iphone 13 pro als jarenlang Android gebruiker, dat als je chrome installeert en inlogt met het zelfde gmail account je dan gewoon ook je passwords uit Chrome password manager kunt laden naast iCloud keychain :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Dennisdn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:31:
[...]

...

...
Of de GarageBand app van Apple zelf, het verbaasd me hoe weinig mensen deze kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Bedankt voor het reageren. Nu ik dit weet ga ik voor een iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12-09 13:17
Phntm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Vergeet ook niet, wat mij positief verraste met mijn iphone 13 pro als jarenlang Android gebruiker, dat als je chrome installeert en inlogt met het zelfde gmail account je dan gewoon ook je passwords uit Chrome password manager kunt laden naast iCloud keychain :)
Dit werkt toch alleen binnen Chrome, of werkt dit in heel iOS?

@Phntm Weird, die optie krijg ik nooit te zien, ondanks dat overal mijn Google account synced is.

[ Voor 10% gewijzigd door Knul op 01-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Knul schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Dit werkt toch alleen binnen Chrome, of werkt dit in heel iOS?
Heel iOS. Hieronder voorbeeld in felyx app (nooit ingelogd sinds ik mijn telefoon heb want rij die scooters bijna nooit. Credentials wel in Chrome opgeslagen :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfwPMfPm3VPeBewb-D008entnDY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s7deTkgwig4A26CLJLDyAO4x.png?f=fotoalbum_large

@Knul ga naar settings en zoek naar wachtwoorden. Kies automatisch invullen en daar kun je Chrome ook activeren. Vervolgens krijg je een keuze schermpje zoals hierboven

[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 01-02-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12-09 13:17
Phntm schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:07:
[...]
@Knul ga naar settings en zoek naar wachtwoorden. Kies automatisch invullen en daar kun je Chrome ook activeren. Vervolgens krijg je een keuze schermpje zoals hierboven
Loool, heb al 1.5 jaar een iPhone en heb talloze keren gezocht naar deze optie. Super bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:50
Vandaag de iPhone 13 pro grafiet 256gb opgehaald bij Coolblue, prachtige telefoon.
Heb hem speciaal gehaald voor het 120hz scherm, wat is deze telefoon smooth zeg. Ik kom van de 12, wat ook een goede telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Knul schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:28:
[...]

Loool, heb al 1.5 jaar een iPhone en heb talloze keren gezocht naar deze optie. Super bedankt!
Voelt als een game changer. Was super blij ermee toen ik erachter kwam dat het kon. Mijn laatste iPhone was een 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04
Sinds een paar maanden een iPhone 13. Kwam van Android maar wilde iets hebben dat wat langere ondersteuning kreeg dan 2 jaar.

Tot nu toe ben ik zéér tevreden. Ik loop alleen tegen het volgende aan, ik heb er nog niets over kunnen vinden. Mijn kinderen hebben het probleem niet met hun iPhone.

Probleem is dat wanneer ik een apparaat gekoppeld heb via bluetooth, Airpods, Bose NC700 of de autoradio en ik gebeld wordt, ik steeds opnieuw het bluetooth device moet selecteren, ook al staat het vinkje bij het apparaat. Echt heel vreemd en ik heb nergens iets in instellingen kunnen vinden.

Zijn er anderen die dit ook hebben (of hadden).?

Voor de rest werkt alles als een zonnetje. :)
Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste