Even feedback over de magsafe charger.
Prima ding dus weer. Typisch apple.

Gewoon erg fijn in gebruik.
Van een eerste gedachte "
no way betaal ik 45 euro voor een laadkabeltje met wat magneetjes in" naar een aankoop van 2x magsafe + uiteraard nog een apple hoesje omdat anders het hele magsafe gebeuren niet werkt als je een hoesje gebruikt. Dus 45+45+55 euro = weer 145 euro naar apple gedragen.
Maar goed, resistance is futile, met apple stuff heb ik dat al lang opgegeven.
En het werkt ook prima met de airpods pro.
Het gegeven dat de puck/charger aan de phone blijft kleven en laadt terwijl je de telefoon kan blijven gebruiken, is leuk, maar voor mezelf minder belangrijk. Ik loop niet continu op m'n telefoon te tokkelen, dus zelfs met normale Qi chargers (anker, Ikea, ...) blijft de iPhone mooi opgeladen ook al haal je 'm er af en toe eens af voor gebruik. Doordat op een Qi charger de iPhone laadt, terwijl 'ie daar maar ligt, is er eigenlijk altijd genoeg batterij.
Het beste punt aan de magsafe is dat je de iPhone er nooit meer verkeerd op legt, en dat het gewoon veel kleiner/praktischer, is en minder plaats inneemt bvb op een kleiner bureau.
Enige nadeel is wel dat de kabel vasthangt aan de spoel. De spoel kan simpelweg nooit kapot gaan, de kabel daarentegen wel. We kennen allemaal de beruchte 'stevigheid' van Apple lightning kabels. Dan is het jammer dat wanneer de kabel onvermijdelijk begint te scheuren, dat het volledige ding naar de vuilnis mag. Had veel liever dat extra beetje modulariteit, namelijk de puck met een lightning poortje in, en dan gewoon om het even welke usb (A/C) naar lightning kabel gebruiken (waar ik er ook al minstens tien van heb, toetsenbord, airpods, airpods pro, enz...)
Canaria schreef op zondag 19 december 2021 @ 01:24:
Voor het eerst in jaren heb ik daarna m'n nieuwe (of refurb - ik merk geen verschil) iPhone in gebruik genomen zonder een backup terug te zetten. Alleen de apps geïnstalleerd die ik echt gebruik. Want als ik met iMazing in de backup van m'n oude iPhone kijk, zie ik toch veel overblijfselen van apps die nooit op die iPhone hebben gestaan.
Doe ik ook af en toe. Geen idee hoe 'gezond' het is om enkele generaties aan app-bestanden en andere instellingen mee te slepen over verschillende generaties iPhone. Geen idee of dat een dingetje is of niet, ben geen programmeur. Wel puik dat het kan, en dat het zo goed en gebruiksvriendelijk werkt. Probeer maar eens een incrementeel bijgehouden backup van een 5 jaar oude android telefoon zonder pijn over te zetten naar een recente android telefoon.
Ik zet de backup soms wel over, voornamelijk in het scenario dat ik bvb een iPhone breek of verlies, en ik onmiddellijk weer "up and running" wil zijn zonder al te veel tijd te spenderen. (10 minuten en klaar). Of als ik vrij recent de vorige iPhone al eens heb gereset (op een recente versie van iOS) en het nog steeds een cleane backup betreft. Dit heb ik gedaan van m'n iPhone SE 2020 naar iPhone 13 mini.
Het voordeel van af en toe eens opnieuw te beginnen, is dat je meteen ook een lenteschoonmaak houdt in alle apps die je eigenlijk niet nodig hebt. Opnieuw beginnen en enkel de apps installeren die je echt gebruikt. Vaak genoeg staan er bvb companion apps op van hardware die je al lang niet meer gebruikt (bvb alle talloze companion apps van bluetooth speakers/oortjes/...)
En dat je bij een nieuwe, frisse telefoon meteen 'legacy' stuff kan uitsluiten mocht het onverhoopt toch gebeuren dat je tegen een bug of probleem aanloopt. Dan kan het alvast niets te maken hebben met een backup.
[
Voor 35% gewijzigd door
Amos_x op 25-12-2021 16:27
]