• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-11 15:12

Flipm0de

geen

Vermaeson schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:38:
Sinds een week ben ik over van i11 naar i13. Het toestel zit vanaf begin in hoesje maar het viel me al snel op dat vrijwel al knoppen gewoon niet zo lekker "klikken" als bij mijn vorige i11. Je moet soms wat harder drukken om volume te bedienen of het toestel te locken. Waar je bij de i11 echt een goeie klik terug krijgt als feedback van de knop is dat bij deze i13 vaak helemaal niet het geval. Vervelend want je moet gewoon veel meer kracht zetten om dezelfde actie te krijgen. Als ik hard richting de knoppen blaas dan lijkt het soms wat beter te gaan maar na een paar keer klikken is de feedback weer zo goed als weg. Toestel is via mijn werk aangeschaft dus ik zou deze terug kunnen sturen. Ik wil voorkomen dat ik t toestel een lange tijd kwijt bent dus liever niet..

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Is er ook een snellere fix? Woon zelf in Breda en er zitten hier geen officiële Apple stores in de nabije omgeving.
Ligt het aan t hoesje?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11 19:08
Nee juist niet. Gebruik m nu juist enkele dagen zonder hoesje om t zeker te weten en lijkt alsof de knoppen elk uur andere feedback geven. Alsof er een stofje in zit wat elke keer net iets verplaatst.

Dank voor t meedenken allen. Zal eens langs de Amac gaan. Als niemand er last van heeft heb ik wellicht gewoon pech.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:00
Ik haal mijn iphone 12 wel eens uit mijn hoesje en jezus wat voelt ie nice aan, maar ook verdomde glad. Dus ik hoop dat de iphone 14 wel een betere grip biedt opdat ik het hoesloos kan gebruiken.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:20
TrafalgarLaw schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:52:
Ik haal mijn iphone 12 wel eens uit mijn hoesje en jezus wat voelt ie nice aan, maar ook verdomde glad. Dus ik hoop dat de iphone 14 wel een betere grip biedt opdat ik het hoesloos kan gebruiken.
Reken er maar niet op. Glad glas blijft glad glas. En voor zover bekend houdt de Iphone 14 hetzelfde ontwerp als de 13.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik begin me steeds vaker te ergeren aan slow downs, vastlopers, camera die dienst weigert.. echt heel vervelend (ip13promax)

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05:51
WouterL schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:27:
Ik begin me steeds vaker te ergeren aan slow downs, vastlopers, camera die dienst weigert.. echt heel vervelend (ip13promax)
Niet herkenbaar, iPhone 13 pro

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:23
Kan met de 12 ook hoor. Is gewoon een kwestie van wennen :)

©2004

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Phntm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Ik ben zeker ook altijd nieuwsgierig naar het nieuwe hoor. Maar naarmate ik ouder word begint dat steeds minder belangrijk te worden voor mijn eigen gebruik...

[...]

Ik vind 6,1" perfect. Kan het makkelijk aanbevelen.
Ik heb de Fold 3 en ik had de IPhone 13 pro Max.. echter heb ik na 3 weken de IPhone 13 pro Max aan mijn vrouw gegeven omdat ik hem toch wat te lomp vond.
Nu net een 13 pro gekocht en idd, licht veel beter in de hand.
Kan hem dus ook aanraden i.p.v 13 pro max formaat.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Mijn scherm is stuk, is “dezelfde dag” reparatie bij Amac direct terwijl je wacht of ochtends brengen en eind van de dag pas klaar?

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 20:29
wrcveen schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:24:
Mijn scherm is stuk, is “dezelfde dag” reparatie bij Amac direct terwijl je wacht of ochtends brengen en eind van de dag pas klaar?
Helaas, alleen bij de Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag. Dan zelfs nog een vraagteken, zelfs met een afspraak, want zonder afspraak helpen ze je ook met een reparatie en vol=vol. Zo snel mogelijk na openingstijd geeft de meeste kans op reparatie dezelfde dag.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11 09:22
Het zijn kleine dingen zoals een contact opzoeken in de 'dialer' app kan niet via de numerieke toetsen. De dialer is sowieso veel minder overzichtelijk en de belhistorie terugkijken gaat maar tot 100 gesprekken en het is ook minder overzichtelijk. Op mn Samsung kan ik tot maanden terug zoeken en op de iphone hooguit twee weken. Ik gebruik de telefoon zakelijk en bel relatief veel dus de 'dialer' en 'contacten' app is wel belangrijk voor mij.

In Android kun je het volume van elk geluid afzonderlijk regelen en dat is handig bij bijvoorbeeld de wekker. In iOS is het media of belsignaal wat je kan veranderen.

In Android kan ik vanuit de Foto app, media uploaden naar bijvoorbeeld mijn Synology NAS. Bij iPhone moet ik eerst naar de desbetreffende Synology app en dan kan ik foto's uploaden.
Ook was het zo dat Android op de achtergrond kon uploaden of downloaden terwijl dit bij de iPhone niet kon maar dit is gelukkig aangepast.

De foto app op iOS vind ik onoverzichtelijk. Moeilijk uit te leggen want dat moet je zien. Op de Galaxy zijn foto's georganiseerd in groepjes op datum . Albums zijn overzichtelijk geplaatst in het klein in een verticale strook naast de foto's wat erg handig is. Je hebt sowieso heel veel opties zoals bepaalde foto's of albums verborgen houden.

Toetsenbord keuze op iPhone is beperkt. Ook als ik Gboard installeer dan heb ik niet de opties die ik in Android heb. Ik wil graag een numerieke bovenrij en de keuze om toetsenbord te vergroten.

Één hand bediening werkt op Android/Galaxy beter vooral als je naar het control panel of notificaties wilt. Dit lukt mij niet met één hand op de iPhone.

'Terug' is bij Android altijd terug en bij iPhone is het soms terug en soms niet.

Voor de rest zijn het allemaal hele kleine dingetjes zoals de iconen naar willekeur kunnen plaatsen, Always on display etc..

Maar neemt niet weg dat de iPhone ook weer dingen goed doet die een Android weer niet kan of heeft. Al met al ben ik tevreden met de iPhone 13 maar dat is vooral doordat het soepel en snel draait, goede accuduur en goede camera.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11 11:57
Garret1410 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Het zijn kleine dingen zoals een contact opzoeken in de 'dialer' app kan niet via de numerieke toetsen. De dialer is sowieso veel minder overzichtelijk en de belhistorie terugkijken gaat maar tot 100 gesprekken en het is ook minder overzichtelijk. Op mn Samsung kan ik tot maanden terug zoeken en op de iphone hooguit twee weken. Ik gebruik de telefoon zakelijk en bel relatief veel dus de 'dialer' en 'contacten' app is wel belangrijk voor mij.

In Android kun je het volume van elk geluid afzonderlijk regelen en dat is handig bij bijvoorbeeld de wekker. In iOS is het media of belsignaal wat je kan veranderen.

In Android kan ik vanuit de Foto app, media uploaden naar bijvoorbeeld mijn Synology NAS. Bij iPhone moet ik eerst naar de desbetreffende Synology app en dan kan ik foto's uploaden.
Ook was het zo dat Android op de achtergrond kon uploaden of downloaden terwijl dit bij de iPhone niet kon maar dit is gelukkig aangepast.

De foto app op iOS vind ik onoverzichtelijk. Moeilijk uit te leggen want dat moet je zien. Op de Galaxy zijn foto's georganiseerd in groepjes op datum . Albums zijn overzichtelijk geplaatst in het klein in een verticale strook naast de foto's wat erg handig is. Je hebt sowieso heel veel opties zoals bepaalde foto's of albums verborgen houden.

Toetsenbord keuze op iPhone is beperkt. Ook als ik Gboard installeer dan heb ik niet de opties die ik in Android heb. Ik wil graag een numerieke bovenrij en de keuze om toetsenbord te vergroten.

Één hand bediening werkt op Android/Galaxy beter vooral als je naar het control panel of notificaties wilt. Dit lukt mij niet met één hand op de iPhone.

'Terug' is bij Android altijd terug en bij iPhone is het soms terug en soms niet.

Voor de rest zijn het allemaal hele kleine dingetjes zoals de iconen naar willekeur kunnen plaatsen, Always on display etc..

Maar neemt niet weg dat de iPhone ook weer dingen goed doet die een Android weer niet kan of heeft. Al met al ben ik tevreden met de iPhone 13 maar dat is vooral doordat het soepel en snel draait, goede accuduur en goede camera.
Ik herken me hier volledig in, ook de positieve punten natuurlijk. Ik kom van een oneplus 9 pro en ik mis de intuitiviteit en inderdaad al die kleine puntjes. De weerapp is bvb ook zeer summier, de kalenderwidget onvergelijkbaar, dat toetsenbord is inderdaad 3 stappen terug, het niet kunnen aanpassen van de launcher (we zijn 2022 ondertussen), fingerprint mis ik in vele situaties,.. Het is gewoon onvergelijkbaar, ik zal al die kleine puntjes eens noteren en een bloemlezing maken 😀

Ondertussen ben ik het min of meer gewoon maar het blijft wat knagen. Batterijduur, scherm, handelingssnelheid zijn natuurlijk brutaal goed!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-11 13:57

SebasFM

BOFH

Cloclo100 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:08: dat toetsenbord is inderdaad 3 stappen terug
Je kan ook third party toetsenborden installeren a la Swiftkey. Dat al eens geprobeerd? (Zelf geen ervaring mee vanwege tevreden met Apple toetsenbord)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
Garret1410 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:43:
[...]
Het zijn kleine dingen zoals ....
Zo eens met al je punten!

Je vergeet denk ik nog de ongelofelijke zooi die iOS van notificaties maakt tov Android 12 - het lukt me niet consequent om een notificatie in 1x weg te swipen zonder af en toe in de camera te raken.
Het oplichten van heel je slaapkamer bij een notificatie omdat Apple het blijkbaar toch nodig vind om een OLED scherm met zwarte background soort van greyish te laten oplichten.
Er niet op kunnen vertrouwen dat bij het gebruik van CarPlay op de achtergrond ook FlitsMeister automatisch wordt gestart.
Het niet meer kunnen managen van netjes gestructureerde contacts per Google account als je >1 Google account gebruikt.
Het niet starten van (geïnstalleerde) native apps bij clickable links.
Etc. etc.

Maar er zijn zeker ook positieve punten te noemen: ongekende smoothness, batterijgebruik in idle mode, stabiliteit - het werkt gewoon altijd, support, resale-value, overvloed aan accessoires.

Gebruik dagelijks een Pixel 6 Pro en een iPhone 12. Omdat ik zowel Android als iOS gebruik icm een Windows computer wil ik m'n contacten, agenda en dat soort zaken beheren in Google accounts.
The holy grail zou - voor mij - een compleet Googlyfied iPhone zijn. Heb het hele Apple ecosystem niet nodig, ik wil maximale portabiliteit/onafhankelijkheid van een platform door Google apps (contacts, gmail, calendar, maps, keep, ...) te gebruiken. Krijg dat helaas nog niet voor elkaar...

• danjan2411
catchingfire schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:42:
[...]

Zo eens met al je punten!

Je vergeet denk ik nog de ongelofelijke zooi die iOS van notificaties maakt tov Android 12 - het lukt me niet consequent om een notificatie in 1x weg te swipen zonder af en toe in de camera te raken.
Het oplichten van heel je slaapkamer bij een notificatie omdat Apple het blijkbaar toch nodig vind om een OLED scherm met zwarte background soort van greyish te laten oplichten.
Er niet op kunnen vertrouwen dat bij het gebruik van CarPlay op de achtergrond ook FlitsMeister automatisch wordt gestart.
Het niet meer kunnen managen van netjes gestructureerde contacts per Google account als je >1 Google account gebruikt.
Het niet starten van (geïnstalleerde) native apps bij clickable links.
Etc. etc.

Maar er zijn zeker ook positieve punten te noemen: ongekende smoothness, batterijgebruik in idle mode, stabiliteit - het werkt gewoon altijd, support, resale-value, overvloed aan accessoires.

Gebruik dagelijks een Pixel 6 Pro en een iPhone 12. Omdat ik zowel Android als iOS gebruik icm een Windows computer wil ik m'n contacten, agenda en dat soort zaken beheren in Google accounts.
The holy grail zou - voor mij - een compleet Googlyfied iPhone zijn. Heb het hele Apple ecosystem niet nodig, ik wil maximale portabiliteit/onafhankelijkheid van een platform door Google apps (contacts, gmail, calendar, maps, keep, ...) te gebruiken. Krijg dat helaas nog niet voor elkaar...
Ik zou voor geen goud willen overstappen naar Android.

• Cloclo100
SebasFM schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Je kan ook third party toetsenborden installeren a la Swiftkey. Dat al eens geprobeerd? (Zelf geen ervaring mee vanwege tevreden met Apple toetsenbord)
Ik gebruik swift key maar zelfs dat werkt niet goed. Als je paswoorden moet ingeven krijg je altijd het native toetsenbord, waardoor je snel niet je emailadres kunt selecteren.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:36
Dit topic gaat over de verschillende varianten van de iPhone 13 en is niet bedoeld voor een discussie over iOS vs. Android. Graag weer ontopic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik nooit hoesjes. De toestellen zijn veel fijner zonder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Cloclo100
Is er een manier om enkel het volume van de wekker te. Regelen? Nu neemt hij gewoon standaard het vorige volume van de beltoon?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 14:39

Phntm

Tlingelingeling

Tylen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:59:
[...]

Ik gebruik nooit hoesjes. De toestellen zijn veel fijner zonder.
Ik ben eerlijk gezegd gewoon bang dat mijn investering in dit toestel eindigt in scherven :P
Gewoon een minimale dunne hoesje halen zoals een nudient neemt niet veel weg van de ervaring maar biedt nog wat bescherming aan.

Maar wat een verdomd fijn toestel om vast te houden zonder case inderdaad. Misschien dat ik over een halfjaar er anders naar kijk... :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Phntm schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd gewoon bang dat mijn investering in dit toestel eindigt in scherven :P
Gewoon een minimale dunne hoesje halen zoals een nudient neemt niet veel weg van de ervaring maar biedt nog wat bescherming aan.

Maar wat een verdomd fijn toestel om vast te houden zonder case inderdaad. Misschien dat ik over een halfjaar er anders naar kijk... :+
Vaak ben je te bang ;)

* Tylen heeft AppleCare, dat is mijn hoesje :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Phntm
  • Laatst online: 07-11 14:39

Phntm

Tlingelingeling

Tylen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Vaak ben je te bang ;)

* Tylen heeft AppleCare, dat is mijn hoesje :P
Ik vond Applecare niet nodig voor mijn toestel. Gaat vaak goed bij mij, en dan heb ik betaald voor een "duur" hoesje. :P Ik heb het wel genomen op mijn airpods pro aangezien ik daar vette korting had al op de aanschaf. Het verschil was den alsnog lager met AppleCare.

* Phntm mompelt iets met stuk gooien airpods voor het eind van de applecare periode... /S

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 17:00
Ik merk sinds dat ik van vakantie terug ben op Lanzarote, dat mijn iPhone 13 Pro Max vaak erg warm wordt naast de camera met alleen browsen.

Ik kan mijn vinger er nog wel op houden, maar het is wel heet.

Komt dat door het warme weer? 🤨

• Alekz87
  • Laatst online: 11:24
Phntm schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Ik vond Applecare niet nodig voor mijn toestel. Gaat vaak goed bij mij, en dan heb ik betaald voor een "duur" hoesje. :P Ik heb het wel genomen op mijn airpods pro aangezien ik daar vette korting had al op de aanschaf. Het verschil was den alsnog lager met AppleCare.

* Phntm mompelt iets met stuk gooien airpods voor het eind van de applecare periode... /S
Zo deed een maat van mij altijd z’n iPhones in een glas water toen ze nog niet waterdicht waren.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• danjan2411
Knamix schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:37:
Ik merk sinds dat ik van vakantie terug ben op Lanzarote, dat mijn iPhone 13 Pro Max vaak erg warm wordt naast de camera met alleen browsen.

Ik kan mijn vinger er nog wel op houden, maar het is wel heet.

Komt dat door het warme weer? 🤨
Ik heb de iPhone 13 pro en heb daar geen last van, installeer eens de app system status en kijk of je een hoog cpu verbruik hebt, de mijne zit idle op 1a 2 procent. Dat kan misschien de oorzaak zijn.

• .Vii
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-11 19:40
Oké oké… ik stap net over van een iPhone 12 naar iPhone 13 pro Max… daarvoor one plus 6 pro…

Ik heb dat 120hz scherm toch wel gemist hoor…

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 03-11 19:17
Ik heb een 12 Mini met 128 gb.

Mijn doel is om, wanneer er geen nieuwe Mini meer wordt gemaakt de op de moment de nieuwste Mini aan te schaffen met het hoogste opslag.

De reden?

Ik wil mijn Mini zo future proof als mogelijk hebben. Met de op dat moment nieuwste Mini heb ik langere update support. Het doel is om de Mini zolang mogelijk te gebruiken tot er weer ooit een Mini phone uitkomt.

Daarbij heb ik een pasgeboren baby en en met de nodige foto’s en video’s is een hoge opslag belangrijk. Ik weet het, een externe ssd is ook mogelijk maar dat is iets waar ik niet over na wil denken.

Volgens de geruchten komt er geen 14 Mini waardoor de 13 Mini de nieuwste is voor een tijdje.

Zouden jullie zeggen dat het veilig is om de overstap te gaan maken?

Zo ja, zal ik nu al opzoek gaan naar een 13 Mini 512 gb, of zal ik wachten tot de 14 uit is?

Ik ben namelijk bang dat er of geen Mini’s meer spoedig daarna beschikbaar zullen zijn of doordat het de last of it’s kind is de prijzen zullen stijgen.

Aan de andere kan blijft de kans dat de prijzen daarentegen zullen dalen omdat er toch geen vraag naar is en winkels ee vanaf willen.

Graag hoor ik jullie thoughts.

Thanks!
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:17:

Ik wil mijn Mini zo future proof als mogelijk hebben. Met de op dat moment nieuwste Mini heb ik langere update support. Het doel is om de Mini zolang mogelijk te gebruiken tot er weer ooit een Mini phone uitkomt.
Precies om deze reden heb ik toen de geruchten van het afvallen van de Mini wel een zekerheidje werden mijn 12Mini omgeruild voor een 13Mini. Ik zou niet weten waarom je het niét zou doen. De 13 krijgt nog wel een jaar of 5 updates. En je hebt toch nog een beetje plezier van een nieuwe telefoon, de 13 is echt beter dan de 12.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:23
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:17:
Ik heb een 12 Mini met 128 gb.

Mijn doel is om, wanneer er geen nieuwe Mini meer wordt gemaakt de op de moment de nieuwste Mini aan te schaffen met het hoogste opslag.

De reden?

Daarbij heb ik een pasgeboren baby en en met de nodige foto’s en video’s is een hoge opslag belangrijk. Ik weet het, een externe ssd is ook mogelijk maar dat is iets waar ik niet over na wil denken.

Volgens de geruchten komt er geen 14 Mini waardoor de 13 Mini de nieuwste is voor een tijdje.

Zouden jullie zeggen dat het veilig is om de overstap te gaan maken?

Zo ja, zal ik nu al opzoek gaan naar een 13 Mini 512 gb, of zal ik wachten tot de 14 uit is?

Ik ben namelijk bang dat er of geen Mini’s meer spoedig daarna beschikbaar zullen zijn of doordat het de last of it’s kind is de prijzen zullen stijgen.

Aan de andere kan blijft de kans dat de prijzen daarentegen zullen dalen omdat er toch geen vraag naar is en winkels ee vanaf willen.

Graag hoor ik jullie thoughts.

Thanks!
Mijn advies; zeker niet afwachten. De prijs zal vermoedelijk niet veel dalen en schaatste creëert juist een hogere prijs :)

©2004

• DeVliegendeNLer
Dennisdn schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Precies om deze reden heb ik toen de geruchten van het afvallen van de Mini wel een zekerheidje werden mijn 12Mini omgeruild voor een 13Mini. Ik zou niet weten waarom je het niét zou doen. De 13 krijgt nog wel een jaar of 5 updates. En je hebt toch nog een beetje plezier van een nieuwe telefoon, de 13 is echt beter dan de 12.
Ja meer de reden van ‘als er nou een 14 mini komt of eventueel een SE4 in 2023 of 2024.’

Daarbij ook meegenomen dat de prijzen wellicht flink dalen na de release van de iPhone 14 (als er geen 14 Mini is).
hk12nl schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Mijn advies; zeker niet afwachten. De prijs zal vermoedelijk niet veel dalen en schaatste creëert juist een hogere prijs :)
Ja, schaarste doet de prijs stijgen als er vraag naar is, maar het doet het dalen als er 0 vraag naar is.

[ Voor 21% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 17-06-2022 18:48 ]

DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Ja meer de reden van ‘als er nou een 14 mini komt of eventueel een SE4 in 2023 of 2024.’

Daarbij ook meegenomen dat de prijzen wellicht flink dalen na de release van de iPhone 14 (als er geen 14 Mini is).
[...]

Ja, schaarste doet de prijs stijgen als er vraag naar is, maar het doet het dalen als er 0 vraag naar is.
Als er toch stiekem een Mini14 uit de hoge hoed komt dan ben je de 13 zo weer kwijt. Ik verkoop alles zonder gedoe aan Rebuy.nl.

Als de prijs van de 13 Mini al zakt na de release van de 14 dan heb je het over misschien een keer 100 euro. Ik zou er niet zo moeilijk over doen als je hem wilt hebben.

• DeVliegendeNLer
Dennisdn schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:15:
[...]

Als er toch stiekem een Mini14 uit de hoge hoed komt dan ben je de 13 zo weer kwijt. Ik verkoop alles zonder gedoe aan Rebuy.nl.

Als de prijs van de 13 Mini al zakt na de release van de 14 dan heb je het over misschien een keer 100 euro. Ik zou er niet zo moeilijk over doen als je hem wilt hebben.
Klopt maar dan heb je weer verlies op je 13 Mini.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met het laten vervangen van de batterij? Wil graag officiële Apple onderdelen en twijfel tussen: dagje op en neer met de trein naar de Apple Store, Cooblue Store of via Apple.com op laten sturen. Iemand hier ervaring?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ronwiel schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:43:
Hoe zijn jullie ervaringen met het laten vervangen van de batterij? Wil graag officiële Apple onderdelen en twijfel tussen: dagje op en neer met de trein naar de Apple Store, Cooblue Store of via Apple.com op laten sturen. Iemand hier ervaring?
Bij Coolblue gaat het heel soepel is mijn ervaring :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik zelf heb al meerdere batterijen bij Apple Amsterdam laten vervangen. je loopt gewoon iets voor de tijd van je afspraak naar binnen je meldt je aan, bij mij kwam er iemand langs toen ik zat te wachten ik vertelde dat ik een nieuwe batterij wilde omdat deze snel leeg liep en de telefoons werden meegenomen. Toen rondje door Amsterdam gelopen en uur later al bericht dat ik de telefoons weer op kon halen (met 100% batterij conditie) in mijn geval dus een perfecte ervaring.
Geen Amac of andere premium seller in de buurt? Die kunnen het ook prima. Al is een keer een Apple Store zien altijd leuk als je het combineert met een dagje uit….

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
Uit interesse; hoeveel procent is je battery health?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Ronwiel
  • Niet online
@Kapitein187 Geen 13, maar een ouder model. Inmiddels 83%.

[ Voor 51% gewijzigd door Ronwiel op 21-06-2022 22:26 ]

• Kapitein187
Ronwiel schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:18:
@Kapitein187 Geen 13, maar een ouder model. Inmiddels 83%.
Ah duidelijk, vroeg me af hoe slecht een batterij kon zijn van een 13 na amper een jaar :)

Checkt: mijne 96% waarvan de 4 procent er af in anderhalve maand.. zal nu ook stuk harder gaan door iOS 16 beta 1. Wordt veel warm en gaat snel leeg, zal batterij health niet ten goede komen :)

Volgens mij moet je gewoon geen waarde hechten aan de getalletjes en een batterij vervangen als je merkt dat je er minder lang mee doet. Ik blijf de mijne mishandelen in de ogen van velen. Elke nacht aan de lader, overdag bij klant contine de hotspot aan totdat telefoon leeg valt, daarna in de auto meteen naar 100% etc etc. En wat zegt het getal? Een 13Mini uit de eerste batch met nog 100%...

• Ronwiel
  • Niet online
Mijn ervaring was dat het in het begin inderdaad een paar procent naar beneden ging, toen is er denk ik in 1,5 jaar tijd amper iets gebeurd. Degradatie lijkt gefaseerd te gaan, al hangt het ongetwijfeld sterk van je gebruik af. Blijven natuurlijk gebruikersvoorwerpen, ik heb dat hele 's nachts van de lader halen losgelaten ;).

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 13:02

SD5k

>4&X

Sinds gisteren in het bezit van een iPhone 13, tot nu toe erg blij mee, maar ik heb één vraag:
Is het mogelijk om de telefoon geunlockt te houden wanneer hij is verbonden met de bluetooth receiver in mijn auto? Ik merk dat FaceID niet helemaal ideaal is in de auto.
SD5k schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:58:
Sinds gisteren in het bezit van een iPhone 13, tot nu toe erg blij mee, maar ik heb één vraag:
Is het mogelijk om de telefoon geunlockt te houden wanneer hij is verbonden met de bluetooth receiver in mijn auto? Ik merk dat FaceID niet helemaal ideaal is in de auto.
Scherm ervoor zetten die hem actief houdt zoals Flitsmeister. Maar kijk het nog even aan, in de eerste paar dagen is de iPhone nog het gezicht aan het bijleren. Het zou steeds beter moeten worden.

• Aiii
  • Laatst online: 07-11 21:48

Aiii

何これ

SD5k schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:58:
In tegenstelling tot bij Android (tenzij dit in de laatste versies gewijzigd is), is het bij Apple mogelijk om de schermontgrendelling op onbeperkt te zetten. Settings -> Display & Brightness -> Auto-Lock -> Never.

Dan kun je dus je telefoon unlocken (uiteraard omhoog swipen om het lockscreen weg te halen) en vervolgens gaat hij pas weer op slot als je dat zelf doet met de knop.

• Kapitein187
Aiii schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:14:
[...]

In tegenstelling tot bij Android (tenzij dit in de laatste versies gewijzigd is), is het bij Apple mogelijk om de schermontgrendelling op onbeperkt te zetten. Settings -> Display & Brightness -> Auto-Lock -> Never.

Dan kun je dus je telefoon unlocken (uiteraard omhoog swipen om het lockscreen weg te halen) en vervolgens gaat hij pas weer op slot als je dat zelf doet met de knop.
In tegenstelling tot iOS heeft Android Smart Unlock, gaat ie helemaal niet op slot als je dat niet wil (bijvoorbeeld verbonden met bluetooth x, of op locatie Y)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik heb sinds twee dagen een iPhone 13 Pro Max; nadat ik ben overgestapt van altijd een Android te hebben en wauw, wat is dit fijn.

Het is wennen, maar zoveel fijner. :-)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Oh wow.

Jaren gebruikte ik een iPhone 6s+ tot grote tevredenheid tot hij kapot viel. Toen zonder veel nadenken een nieuwe 13 pro max gekocht.
Eigenlijk een prima telefoon, verder vond ik het weinig vernieuwend. Ja het display is mooier, ja de refreshrate is fijn en vooral de accuduur is ontzettend fijn. Maar verder is het voor mij gewoon een smartphone.

Tot ik gister een paar opnames gemaakt had op een festival. Toen ik thuis de filmpjes terugkeek viel me op dat de kwaliteit zo ontzettend goed was. Maar dezelfde filmpjes zoals doorgestuurd via whatsapp - niets bijzonders.

Toen viel me de HDR indicator opeens op. Toen voelde ik me even een noob dat ik niet wist dat de telefoon dit gewoon opnam in HDR.

Wat een verschil. Holy crap.

Zelfs mijn A6300 kan dit niet. Die neemt "gewoon" in 4k op. Echt heel mooi, maar geen HDR.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

FreakNL

Well do ya punk?

Vriendin heeft net de 13 mini besteld als opvolger van haar iPhone XR.

Ik ben best wel best benieuwd, ik heb zelf namelijk de 11 (qua formaat geen verschil met de XR) en ik vind hem eigenlijk sinds dat ik hem heb (eind 2019) te groot. Net iets te lomp en ik kan ook niet meer met 1 hand tikken. Ik kwam van een 5, daarna een 7 en nu dus een 11.

Die oude 5 kwam ik pas nog tegen maar dat is echt een mini telefoon nu. Maar de oude 7 heeft mijn vader nu in gebruik en daar is eigenlijk weinig mis mee. ‘S avonds op de bank pak ik toch mijn iPad.

Ik mag eind van dit jaar een nieuwe bestellen en de 13 mini is dan wel een kanshebber. 14 sla ik denk ik even over gezien de prijzen.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 01:21
Meg schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:38:
Ik heb sinds twee dagen een iPhone 13 Pro Max; nadat ik ben overgestapt van altijd een Android te hebben en wauw, wat is dit fijn.

Het is wennen, maar zoveel fijner. :-)
Van welk Android toestel kwam je af?

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

cordonbleu schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:22:
[...]

Van welk Android toestel kwam je af?
Galaxy S20+

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• olivier2222
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
FreakNL schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:21:
Vriendin heeft net de 13 mini besteld als opvolger van haar iPhone XR.

Ik ben best wel best benieuwd, ik heb zelf namelijk de 11 (qua formaat geen verschil met de XR) en ik vind hem eigenlijk sinds dat ik hem heb (eind 2019) te groot. Net iets te lomp en ik kan ook niet meer met 1 hand tikken. Ik kwam van een 5, daarna een 7 en nu dus een 11.

Die oude 5 kwam ik pas nog tegen maar dat is echt een mini telefoon nu. Maar de oude 7 heeft mijn vader nu in gebruik en daar is eigenlijk weinig mis mee. ‘S avonds op de bank pak ik toch mijn iPad.

Ik mag eind van dit jaar een nieuwe bestellen en de 13 mini is dan wel een kanshebber. 14 sla ik denk ik even over gezien de prijzen.
Je zit alleen nog maar op de priemgetallen. Dus beter sla je de 15 en 16 ook nog even over ;) De 17 kun je echter vrij snel weer vervangen!
FreakNL schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:21:
Ik mag eind van dit jaar een nieuwe bestellen en de 13 mini is dan wel een kanshebber.
Het is wel afwachten of de 13Mini einde van het jaar nog ergens te krijgen is. We weten uberhaupt niet of ze nu nog geproduceerd worden, laat staan als de productie van de 14 elk moment op gang komt, waar zoals het er naar uit ziet géén Mini meer in zit.

• RicoK
  • Laatst online: 01:10
Omdat Apple al weer een tijdje een ‘handzaam en betaalbaar’ toestel voert in de vorm van een SE en een 13 Mini geen echte ‘mini-prijs’ heeft en het aantal verkochte mini’s (12 en nu met de 13 ook weer) tegenvalt, durf ik te stellen dat je snel moet wezen om nog een Mini op de kop te kunnen tikken.

• Of-Aaargh
Mijn gok is dat de 13 Mini over een paar jaar weer z'n herintrede doet. Dan als de SE 2023 of 2024, als opvolger van het dan inmiddels 7 jaar oude ontwerp van de SE 2020.

Ik hoop dat de mini een beetje de status krijgt van iPad mini. Niet perse in het reguliere ritme, maar wel om de paar jaar. Echt, vanochtend nog meegemaakt bij een klant die ik maar één keer per jaar zie én al van begin af aan iPhone-man is “Welke is dat?? Oh echt? Ik wist niet dat er een mini bestond!” En nog voor ik weg ging: “Ik heb hem besteld hoor!” En zo heb ik door hem alleen af en toe op tafel te leggen de afgelopen 2 jaar Apple aan minimaal 10 verkopen van een mini geholpen. Volgens mij is er echt wel een markt voor, die alleen erg traag op gang komt vanwege onbekendheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 27-06-2022 15:59 ]

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11 08:13
kan ik met siri een nieuw contact met telefoonnummer aanmaken, zo ja, hoe of is Apple nog niet zover?

[ Voor 15% gewijzigd door danda op 03-07-2022 15:28 ]

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-11 12:39
Als alle geruchten over de iPhone 14 kloppen (en dat is maar de vraag natuurlijk) dan is anno nu een iPhone 13 kopen (of straks) misschien niet eens zo'n gek idee, tenzij je naar een pro model wilt en daar flink voor wilt betalen.Maar een 13 pro als die goedkoper is, kan ook een optie zijn.

* Hogere prijs
* betere camera
* Iets beter scherm, maar niet zo goed als de 13 pro en 14 pro.
* Geen allways on display zoals de 14 pro
* Nog steeds notch en geen camera gaten (persoonlijk weet ik niet of ik dat negatief vind maar goed...)
* Geen enkel model nog UCB-C (dat probleem gaat een 13 model ook niet oplossen, maar de 15 waarschijnlijk wel)
* Geen A16 maar de zelfde chip als in de 13 of 13 pro.

Ik dacht wel in de markt te zijn voor een 14 komende herfst, maar als alle geruchten kloppen begin ik me dat wel een beetje af te vragen.
Vooral ook die chip zit me dwars. Mijn Xr is nog steeds snel genoeg, dus nodig heb ik het niet. Maar het steekt wel als ik meer geld zou moeten betalen voor een telefoon die een jaar oud model chip heeft en je dus ook met die 13 kunt kopen.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 16:23
PrimusIP schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:15:
Als alle geruchten over de iPhone 14 kloppen (en dat is maar de vraag natuurlijk) dan is anno nu een iPhone 13 kopen (of straks) misschien niet eens zo'n gek idee, tenzij je naar een pro model wilt en daar flink voor wilt betalen.Maar een 13 pro als die goedkoper is, kan ook een optie zijn.

* Hogere prijs
* betere camera
* Iets beter scherm, maar niet zo goed als de 13 pro en 14 pro.
* Nog steeds notch en geen camera gaten (persoonlijk weet ik niet of ik dat negatief vind maar goed...)
* Geen enkel model nog UCB-C (dat probleem gaat een 13 model ook niet oplossen, maar de 15 waarschijnlijk wel)
* Geen A16 maar de zelfde chip als in de 13 of 13 pro.

Ik dacht wel in de markt te zijn voor een 14 komende herfst, maar als alle geruchten kloppen begin ik me dat wel een beetje af te vragen.
Vooral ook die chip zit me dwars. Mijn Xr is nog steeds snel genoeg, dus nodig heb ik het niet. Maar het steekt wel als ik meer geld zou moeten betalen voor een telefoon die een jaar oud model chip heeft en je dus ook met die 13 kunt kopen.
Mij steekt een chip juist totaal niet. Snelheid is toch al erg goed, zoals je zelf ook aangeeft mbt de XR. Deze is nog steeds snel genoeg. Bovendien krijgt de nieuwe Pro wel nieuwe chip.

Ik vind juist dat er meer winst te behalen valt in de notch, gewicht (vooral bovenin bij de Pro's), cameralenzen die minder uitsteken (ook Pro) etc. Dus meer fysieke en cosmetische verbeteringen. Alles wat er verbeterd kan worden aan de camerakwaliteit, accuduur en meer van dit soort dingen zijn mooi meegenomen. Het is niet dat ik m'n ogen sluit voor nieuwe ontwikkelingen, maar die dingen zijn al zo ongelooflijk goed. Magsafe bijvoorbeeld vind ik echt een enorme verbetering geweest. Wat een genot om zo te laden en toch de telefoon op ooghoogte te hebben.

I don't have dreams, I have goals!!

• Biohazzard21
  • Laatst online: 06-11 10:31
Sinds een dag ook in het bezit van een 13 mini. Wat een ding zeg! ik kwam van een iphone 8, echt een wereld van verschil.

Even snel een hoesje gekocht bij winkeltje om de hoek, maar is het toch net niet. Ik heb meerdere mensen hier over die Duitse hoesjes van leer gehoord, denk dat ik er ook eentje bestel.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:51
Zit er ook net naar te kijken. -)

https://wiiuka.de/collect...13?variant=40983972446365

• RicoK
Ik ben anti-hoesje, maar dit lijken me heus knappe hoesjes.

• DeVliegendeNLer
Biohazzard21 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:53:
Sinds een dag ook in het bezit van een 13 mini. Wat een ding zeg! ik kwam van een iphone 8, echt een wereld van verschil.

Even snel een hoesje gekocht bij winkeltje om de hoek, maar is het toch net niet. Ik heb meerdere mensen hier over die Duitse hoesjes van leer gehoord, denk dat ik er ook eentje bestel.
Deze is anders ook dik in de aanbieding: pricewatch: Apple MM223ZM/A (iPhone 13 mini) Zwart

Wat heeft jou doen besluiten om voor de 13 Mini te gaan en hoelang ben je van plan deze te houden?

[ Voor 7% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 07-07-2022 12:38 ]

• Of-Aaargh
Ik zou voor de prijs die Wiiuka vraagt inderdaad ook eerder een origineel Apple leren hoesje kopen.

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Wat heeft jou doen besluiten om voor de 13 Mini te gaan?
Het formaat ;)

• DeVliegendeNLer
Dus maar besloten te halen ervan uitgaande dat er geen 14 Mini komt? :P
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Dus maar besloten te halen ervan uitgaande dat er geen 14 Mini komt? :P
Dat was voor mij wel de overweging om van een 12mini naar een 13mini te gaan.

Het is ergens wel jammer dat Apple nooit zo duidelijk is in wat ze gaan doen. Laten we er van uitgaan dat de geruchten waar zijn en er geen 14mini komt.... Dan is het nu best lastig te gokken op: 1) Gaat de 13mini dan direct uit productie? Of 2) wordt het een nieuwe SE en blijft ie verkrijgbaar? of 3) Moet ik hem nu kopen omdat ie anders op is, of moet ik wachten omdat ie goedkoper wordt omdat het een verjaard model is? 4) Is ie uberhaupt nog in productie of zijn ze ze al aan het opmaken?

Lang verhaal kort: Ik zou nu de 13 mini kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 07-07-2022 15:00 ]

• DeVliegendeNLer
Dennisdn schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Dat was voor mij wel de overweging om van een 12mini naar een 13mini te gaan.

Het is ergens wel jammer dat Apple nooit zo duidelijk is in wat ze gaan doen. Laten we er van uitgaan dat de geruchten waar zijn en er geen 14mini komt.... Dan is het nu best lastig te gokken op: 1) Gaat de 13mini dan direct uit productie? Of 2) wordt het een nieuwe SE en blijft ie verkrijgbaar? of 3) Moet ik hem nu kopen omdat ie anders op is, of moet ik wachten omdat ie goedkoper wordt omdat het een verjaard model is? 4) Is ie uberhaupt nog in productie of zijn ze ze al aan het opmaken?

Lang verhaal kort: Ik zou nu de 13 mini kopen :)
Ja, ik heb/had exact dezelfde gedachten. Heb daarom de 13 Mini in 512 GB gekocht welke volgende week komt. Als er een 14 Mini komt, tja... Als er over een paar jaar een SE komt met de afmetingen van de Mini dan heb ik waarschijnlijk ook geen SE nodig (om over de specs die wellicht minder zijn, los van de soc, nog maar te zwijgen) omdat ik ervan uitga dat de 512 GB niet direct volledig is gebruikt.

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 21:29
Heb nu een aantal maanden de Iphone 13 Pro.
Tot nu toe zeer tevreden.

Enige dat ik erg jammer vind, is dat bij zonlicht het scherm wel erg veel gedimd wordt.
Bijna tot het punt dat je amper kan zien wat je aan het doen bent, zeker in de zomer vrij vervelend.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
VodaNL schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:14:
Heb nu een aantal maanden de Iphone 13 Pro.
Tot nu toe zeer tevreden.

Enige dat ik erg jammer vind, is dat bij zonlicht het scherm wel erg veel gedimd wordt.
Bijna tot het punt dat je amper kan zien wat je aan het doen bent, zeker in de zomer vrij vervelend.
Lijkt mij eerder door de warmte.
Bij licht gaat het scherm juist feller maar als de telefoon opwarmt dimt die automatisch het scherm.

Zo gaven eerdere iPhones wel eens de melding dat ze te warm waren, dat heb ik met de 13 Pro nog niet gehad.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• VodaNL
Famous schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Lijkt mij eerder door de warmte.
Bij licht gaat het scherm juist feller maar als de telefoon opwarmt dimt die automatisch het scherm.

Zo gaven eerdere iPhones wel eens de melding dat ze te warm waren, dat heb ik met de 13 Pro nog niet gehad.
Ja met zonnig weer (zonlicht) zal hij inderdaad opwarmen.
Hierdoor begint hij het scherm wel erg veel te dimmen waardoor hij soms nauwelijks bruikbaar is omdat je niks ziet.

• Biohazzard21
  • Laatst online: 06-11 10:31
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Deze is anders ook dik in de aanbieding: pricewatch: Apple MM223ZM/A (iPhone 13 mini) Zwart

Wat heeft jou doen besluiten om voor de 13 Mini te gaan en hoelang ben je van plan deze te houden?
Formaat met name, en veel betere prestaties t.o.v. de 12 (mini). Hoe lang ik ga hem houden? geen idee, zolang hij het doet ;-)
VodaNL schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Ja met zonnig weer (zonlicht) zal hij inderdaad opwarmen.
Hierdoor begint hij het scherm wel erg veel te dimmen waardoor hij soms nauwelijks bruikbaar is omdat je niks ziet.
Ik heb voor de gein wel eens geroepen dat er een complot achter zit. Ben voor werk veel in Suriname en we wonen half op Ibiza, beide altijd 30+ graden…. Nog nóóit gemerkt dat ie het warm had, terwijl dat in Nederland met 25 graden wel af en toe, nog net niet regelmatig gebeurd 8)7

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Misschien een hele domme vraag. Maar heb altijd de standaard iPhone gehad. Nu aan het kijken naar een Max of mini (I know, totaal verschillend). Maar heb je bij de Max bijvoorbeeld een regel icoontjes meer omdat het het scherm groter is? Of wordt dit geschaald?

• Of-Aaargh
Flipm0de schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:36:
Misschien een hele domme vraag. Maar heb altijd de standaard iPhone gehad. Nu aan het kijken naar een Max of mini (I know, totaal verschillend). Maar heb je bij de Max bijvoorbeeld een regel icoontjes meer omdat het het scherm groter is? Of wordt dit geschaald?
Alles wordt geschaald, zonder wijzigingen, dus de interface van zowel de Mini als de Max is identiek aan die van de reguliere Iphone, maar dan kleiner of groter. Uiteraard kun je wel lettergrootte en zoom e.d. instellen.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11 10:47
Even een vraag aan de langere gebruikers van de Iphone 13.
Is een screen protector nodig ?

Ik heb de 13 nu 2 weken en ben zuinig met mijn spullen en vind zo een screen maar niets. ( op de 11 heb ik deze wel gehad echter fijn is anders )

• DeVliegendeNLer
ErwinJ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:35:

Ik heb de 13 nu 2 weken en ben zuinig met mijn spullen en vind zo een screen maar niets. ( op de 11 heb ik deze wel gehad echter fijn is anders )
Zelf heb ik er altijd 1. Als je er echt geen 1 wilt, zou ik de afweging gaan maken of je 'klunzig' bent en vaak iets kapot maakt of niet. Zo nee, dan kan je de gok wagen zonder screenprotector de iPhone te gebruiken.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Op mijn 12 Pro Max heb ik ook een glazen screen protector. Deze zit er al zo’n 1,5 jaar op, maar ik heb mijn telefoon tot nu toe nog nooit laten vallen. Het is vooral voor de extra zekerheid, mocht hij een keer vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 11-07-2022 15:16 ]

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Voor de Max gebruikers. Zijn jullie nog tevreden over het formaat? Geen spijt? Omdat ie te groot is? Ik twijfel tussen een Max en een mini. Met het idee dat de mini lekker handzaam is en makkelijk in de broekzak past en ik thuis wel een iPad of laptop pak. Maar eigenlijk doe ik dat laatste nooit. Is toch makkelijker om het apparaat te pakken wat je al bij je hebt.

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10 09:56
Flipm0de schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:25:
Voor de Max gebruikers. Zijn jullie nog tevreden over het formaat? Geen spijt? Omdat ie te groot is? Ik twijfel tussen een Max en een mini. Met het idee dat de mini lekker handzaam is en makkelijk in de broekzak past en ik thuis wel een iPad of laptop pak. Maar eigenlijk doe ik dat laatste nooit. Is toch makkelijker om het apparaat te pakken wat je al bij je hebt.
Zeer tevreden en geen spijt. Ik ben overgestapt naar Max omdat de lettertjes met de leeftijd steeds kleiner worden... uiteraard moet je even wennen, maar daarna is het prima en vind je alle andere telefoons maar klein.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Flipm0de Ik heb geen spijt dat ik voor de Max ben gegaan, maar ik gebruik hem wel met een magnetische popsocket. Je merkt wel meer dat hij in je broekzak zit, maar daar ben ik na 1,5 jaar wel aan gewend.

[ Voor 28% gewijzigd door syltheboy op 11-07-2022 16:14 ]

• RicoK
Sinds 2021/12 de 13 Pro Max. Ik kwam van de 11 Pro Max. Destijds voor de Max gegaan, omdat ik destijds mijn iPhone in de auto gebruikte voor de navigatie (nu CarPlay, dus niet meer daarom nodig). Maar toch de Max is een blijvertje. Het is voor mij een erg fijn formaat. Je hebt tenminste een telefoon in handen. Hierdoor zal ik hem ook minder snel laten vallen, omdat ie gewichtig is.

En wat @Marieke2006 ook aangeeft en/of bedoelt, ik ervaar het grotere toetsenbord ook prettiger… 🙄😊

• ErwinJ
syltheboy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:15:
Op mijn 12 Pro Max heb ik ook een glazen screen protector. Deze zit er al zo’n 1,5 jaar op, maar ik heb mijn telefoon tot nu toe nog nooit laten vallen. Het is vooral voor de extra zekerheid, mocht hij een keer vallen.
Ik twijfel, het is niet als ik hem zou laten vallen maar door het te doen van derden.
Misschien dat het een verschil maakt als ik hem "professioneel" laat plaatsen.

Aan de andere kant ik ben er ook voor verzekerd en word het gewoon vergoed met een eigen risico van 50,-.

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10 14:16

Nooit een gehad tot m'n 11 Pro en nu 13 Pro waar een nieuw scherm vele honderden euro's kost. Overigens nog nooit een scherm gebroken bij een val (iPad wel).

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10 14:16
Marieke2006 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Zeer tevreden en geen spijt. Ik ben overgestapt naar Max omdat de lettertjes met de leeftijd steeds kleiner worden... uiteraard moet je even wennen, maar daarna is het prima en vind je alle andere telefoons maar klein.
Haha, klinkt bekend. Maar ik ben nu bijna op het punt waarop ik zo'n beetje altijd bril/lenzen moet en wil dan toch graag weer voor een kleinere. Hoop dat Apple dan speciaal voor mij nog een keer een Mini maakt maar dan met gewone lens en telelens, dan stap ik binnen 1 seconde over van mijn (lomp zware) iPhone 13 Pro (batterij en camera's zijn fantastisch overigens).

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Heb sinds een tijdje de iPhone 13.
Nu lukt het me niet echt om foto's van dichtbij te maken.
Dit ging met al mijn eerdere telefoons zonder problemen goed, met of zonder macro lens, maar deze iphone stelt niet scherp vanaf een bepaalde afstand.
Gebruik deze functie regelmatig normaal om bijvoorbeeld foto's te maken van wifi code of een visitekaartje, maar krijg het nu niet scherp.
Is dit normaal of is er iets defect? Op het object klikken helpt niet. Zie voorbeelden hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRBrqfyfQOz3uj7IfCD6cPByEPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPtYnyGmzY5tfn51VkwV5Z62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLp5zJjof4Y95Mt-AGst2tX52Kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cDhAOGYzDSvFffUbfOxOewS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hyk3huJuIE9jbobLrMTiqn4BaoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80vAicBrC5p1JbQJv2Wn1vZn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/352NSmlNPdQgp0b6sieur5y9ao8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJkJ1l8XUQ2isOacNQNlI3Y5.jpg?f=fotoalbum_large

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-11 21:02
Flipm0de schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:25:
Tja, ik zal het je misschien niet makkelijker maken, maar ik ben net van een mini overgestapt op een pro. Voornaamste reden is omdat ik toch vaak foto en video bewerk op de iPhone, daar is de mini net te klein voor. De Max is mij te groot. Ik was verder heel tevreden over het compacte mini formaat. De Pro is wel iets lomper, maar ik ben eigenlijk vrij snel gewend aan het formaat!

• Kapitein187

Ik kan deze aanraden, van Spigen. Heel makkelijke installatie en hij covered het hele scherm inclusief front camera. Geen verlies in kwaliteit of werkzaamheid van FaceID

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein187 op 12-07-2022 11:15 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 21:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik ze niet, ik vind het echt heel lelijk altijd. Op mijn 8 zat geen screen protector, en dat scherm ziet er nog prima uit. Alleen in zonlicht, als je zoekt, ga je haarkrasjes vinden, maar mag het na bijna 5 jaar?

Mijn 13 Pro zit ook geen screenprotector op, en mijn Apple Watch SE van bijna 2 jaar oud ook niet. Beide zijn nog gewoon krasvrij.

Ben ook redelijk zuinig op de spullen, maar de Watch wordt wel met sporten gebruikt. De iPhone gewoon in de broekzak (zonder sleutels erbij enz, echt: wie doet dat nou...!), er zit wel een Apple leren hoesje om.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:36:
[...]

zonder sleutels erbij enz, echt: wie doet dat nou...!
Waar ik altijd een kleine kortsluiting van krijg: Dames (zonder op sekse te beoordelen, het zijn gewoon vooral bijna altijd dames) die hem in de kontzak stoppen.... Dat moét mis gaan.... En meestal zijn dat ook degenen die prima kunnen leven met een grote barst van rand tot rand....

• VodaNL

Ik gebruik de Iphone nu denk een maand of 8 zonder screen protector. Zie mezelf totaal niet als zuinig of voorzichtig, ook vaak andere spullen in mijn zak bij mijn telefoon. Heb nog geen enkele kras. Laatst een dagje strand had het scherm ook nergens last van.

• ErwinJ
VodaNL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Ik gebruik de Iphone nu denk een maand of 8 zonder screen protector. Zie mezelf totaal niet als zuinig of voorzichtig, ook vaak andere spullen in mijn zak bij mijn telefoon. Heb nog geen enkele kras. Laatst een dagje strand had het scherm ook nergens last van.
Ooit een keer met de 7 die fout gemaakt aan het strand.
Het scherm zat erna vol met krassen, echter ik begrijp dat het glas ondertussen flink is verbeterd.

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:36

headout

Oi oi!

Kapitein187 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Ik kan deze aanraden, van Spigen. Heel makkelijke installatie en hij covered het hele scherm inclusief front camera. Geen verlies in kwaliteit of werkzaamheid van FaceID
Deze heb ik ook gebruik van gemaakt. Eenvoudige installatie, geen luchtbel te zien. Wat mij betreft een aanrader (iPhone 13).

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:12
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:18 ]

Zucht...

• tsjiller
  • Laatst online: 06-11 09:17
Ben sinds afgelopen dinsdag de trotse eigenaar van een iPhone 13 mini.

Alles netjes geinstalleerd.

Alleen heb ik het probleem dat op mijn smart watch (Garmin Venu) de groepsnaam van whatsapp meldingen niet wordt weergeven.

Zie wel de afzender en het bericht, maar niet vanuit welke groepschat deze is verstuurd.

Hiervoor had ik de iPhone 7 en werkte dit wel gewoon..
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik denk dat ik deze vraag wel hier kan stellen aangezien het "iedere" iPhone aan gaat. Mijn iPhone 12 Pro batterij zit inmiddels op 82% batterijcapaciteit. Nu heb ik gelezen dat je de iPhone batterij mag vervangen voor 0 euro onder garantie en 75 euro buiten de garantie. Weet iemand of een iPhone 12 Pro die nog geen 2 jaar oud is hier onder valt? Ik vind dat ondanks de 82% batterijcapaciteit de batterij erg snel leeg is. Ik weet dat het toen voor mijn iPhone 7 gratis was maar ik kan mij niet helemaal meer herinneren waarom.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-11 22:04

Bluebe

Roar

mprkooij schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:40:
Ik denk dat ik deze vraag wel hier kan stellen aangezien het "iedere" iPhone aan gaat. Mijn iPhone 12 Pro batterij zit inmiddels op 82% batterijcapaciteit. Nu heb ik gelezen dat je de iPhone batterij mag vervangen voor 0 euro onder garantie en 75 euro buiten de garantie. Weet iemand of een iPhone 12 Pro die nog geen 2 jaar oud is hier onder valt? Ik vind dat ondanks de 82% batterijcapaciteit de batterij erg snel leeg is. Ik weet dat het toen voor mijn iPhone 7 gratis was maar ik kan mij niet helemaal meer herinneren waarom.
Hier ook een Iphone 12 pro van eind oktober 2020 met nog 85% capaciteit. Ik vond de batterij al niet fantastisch toen hij 100% was maar merk dat ik hem nu overdag vaak ook nog even aan de lader doe omdat hij het anders niet de hele dag volhoud. Ik denk niet dat het reden is voor Apple om de batterij kosteloos te vervangen, immers enige degradatie is te verwachten.

Batterij vervanging kost excl. verzending €75,- vind ik hier terug buiten garantie: https://support.apple.com...air/service/battery-power

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 14:58
headout schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Deze heb ik ook gebruik van gemaakt. Eenvoudige installatie, geen luchtbel te zien. Wat mij betreft een aanrader (iPhone 13).
Ik heb een haat-liefdes verhouding met screenprotectors, ik durf eigenlijk niet zonder maar hoe zal ik het zeggen, ben nogal neurotisch met sommige dingen. Helemaal als ik iets veel gebruik en naar kijk.

Dus het geringste kleine stofje eronder valt mij meteen op. En eigenlijk is 100% écht stofvrij een screenprotector plaatsen er niet bij.. er zal altijd hoe klein dan ook een milicuul stofje zitten :+

En dat fuckt
Maar in de praktijk zit je vele, vele uren tegen zo'n lelijke screenprotector aan te kijken... om hem na een jaar of 2 krasloos aan iemand anders weg te geven....

• Flipm0de

Flipm0de

geen

mprkooij schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:40:
Dacht ooit ergens gelezen te hebben dat als ie binnen twee jaar (de garantie) onder de 80 komt er iets mis en en Apple deze vervangt. Je hebt dus nog even.

Vrees nu zelf wel het ergste als ik lees dat het zo snel gaat. Laatst voor een 13 mini gegaan. Verse 100% batterij en haal nu makkelijk de dag. Maar dat zal in de loop van de tijd ook wel minder een minder worden. Misschien was een normale 13, met standaard meer batterij, de betere keuze 🤔.

[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 15-07-2022 06:45 ]

Flipm0de schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:45:
[...]

Vrees nu zelf wel het ergste als ik lees dat het zo snel gaat. Laatst voor een 13 mini gegaan. Verse 100% batterij en haal nu makkelijk de dag. Maar dat zal in de loop van de tijd ook wel minder een minder worden. Misschien was een normale 13, met standaard meer batterij, de betere keuze 🤔.
Mijn 13Mini uit de eerste batch, bijna jaar oud dus, staat nog op exact 100%. Gewoon niet naar kijken en al helemaal niet moeilijk gaan doen met 20-80% opladen enzo. Want degenen die ik dat op de forums driftig zie doen tellen hun batterij af, terwijl ik hem aan alle kanten elke dag "mishandel" en hem na 2 jaar altijd doorgeef aan de volgende met rond de 95-100%. De X, inmiddels alweer een paar jaar geleden doorgegeven aan mijn moeder, had vorige maand nog 94%. Terwijl ze hem in de praktijk stevig moet bijladen, dus daar geloof ik het getal ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 15-07-2022 06:54 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste