Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:25
Ik ‘mishandel’ hem ook elke dag en de batterij staat na bijna 2 jaar (iPhone 12) op 96% zie ik net. Ik ben inderdaad ook gestopt met het kijken naar dit percentage en ben hem lekker gaan gebruiken.

Wat mij wel opvalt is dat ik in het begin elke dag net onder de 50% kwam met mijn iPhone 12. Ik kreeg hem bijna niet leeg. Nu zit ik aan het einde vd dag rond de 20%. Ik denk dat de software hier wel een grote rol in speelt. Of wellicht komt het door mijn dual sim. Of wellicht is het een gevoel maar ik weet nog dat het qua batterijduur een grote stap was vanaf mijn iPhone X. Die had het nu zeker niet meer gered :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:02:
Ik ‘mishandel’ hem ook elke dag en de batterij staat na bijna 2 jaar (iPhone 12) op 96% zie ik net. Ik ben inderdaad ook gestopt met het kijken naar dit percentage en ben hem lekker gaan gebruiken.

Wat mij wel opvalt is dat ik in het begin elke dag net onder de 50% kwam met mijn iPhone 12. Ik kreeg hem bijna niet leeg. Nu zit ik aan het einde vd dag rond de 20%. Ik denk dat de software hier wel een grote rol in speelt. Of wellicht komt het door mijn dual sim. Of wellicht is het een gevoel maar ik weet nog dat het qua batterijduur een grote stap was vanaf mijn iPhone X. Die had het nu zeker niet meer gered :)
DualSim gebruikt best veel, dat voel je wel als die aan staat zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:53
mprkooij schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:40:
Ik denk dat ik deze vraag wel hier kan stellen aangezien het "iedere" iPhone aan gaat. Mijn iPhone 12 Pro batterij zit inmiddels op 82% batterijcapaciteit. Nu heb ik gelezen dat je de iPhone batterij mag vervangen voor 0 euro onder garantie en 75 euro buiten de garantie. Weet iemand of een iPhone 12 Pro die nog geen 2 jaar oud is hier onder valt? Ik vind dat ondanks de 82% batterijcapaciteit de batterij erg snel leeg is. Ik weet dat het toen voor mijn iPhone 7 gratis was maar ik kan mij niet helemaal meer herinneren waarom.
Ik heb mijn 13 nu bijna 1 jaar en de batterijconditie zit nog op 98%. Ik vind 82% wel erg weinig als je kijkt naar de leeftijd van je telefoon.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:14
Dennisdn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:18:
Maar in de praktijk zit je vele, vele uren tegen zo'n lelijke screenprotector aan te kijken... om hem na een jaar of 2 krasloos aan iemand anders weg te geven....
In mijn ogen liever dat dan een scherm vol met krassen (en ik ken zat smartphone gebruikers daarmee, lijkt meer voor te komen met nieuwe Android/iOS smartphones dan oudere)

Plastic screen protectors terzijde, feit dat ze plastic zijn is meteen de reden waarom ze zo lelijk worden.

Ik heb nu een glazen sinds maart en ik zie pas de eerste micro kras, en een screen protector vervangen is sneller, goedkoper en makkelijker dan een heel scherm.

ieder z'n eigen ding hoor, maar dit doet mij aan een vriend denken die hetzelfde zei en zijn iPhone X heeft meer krassen op het scherm dan onze snijplank thuis.

Aan de andere kant blijven het apparaten die je gebruikt, het zal hoe dan ook op ten duur een kras of dergelijke krijgen en dat snap ik, maar ik ben een zuinig iemand plus eerlijk gezegd voelt de glazen protector niet anders dan de scherm eronder zelf, en dat van iemand die gevoelig is ervoor

Het liefst zie ik dat fabrikanten weer terug gaan naar meer krasvaste schermen, schermen anno nu kunnen beter tegen een klap maar ze krijgen te snel krassen.

En als ik kijk naar de toestel van mijn partner met oudere meer krasvaste variant van GG, mis ik een beetje die tijden want dat toestel heeft geen screen protector en na al die tijd nog steeds nul krassen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dennisdn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:16:
[...]

DualSim gebruikt best veel, dat voel je wel als die aan staat zeg maar.
Ik hoor en lees hier wel verschillende verhalen over. Ook zelf eens getest (1 dag) en kon niet echt verschil merken. Misschien eens langer testen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:17
Ik heb mijn 13 Mini nu sinds begin oktober, dus een week na introductie. Weliswaar is de telefoon nog lang geen jaar oud, maar bij mij is de batterijconditie ook nog 100%. Ook ik doe niet extra voorzichtig, gooi de telefoon elke keer als ik in de auto stap in de draadloze lader. En verder elke nacht opladen, dan houdt ie het net een hele dag van 7 tot 23 uur vol als ik geen gekke dingen doe zoals filmen, games, of verblijven in een gebied met slechte mobiele dekking.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Mizgala28 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Het liefst zie ik dat fabrikanten weer terug gaan naar meer krasvaste schermen, schermen anno nu kunnen beter tegen een klap maar ze krijgen te snel krassen.
Mijn scherm is kras vrij en daar gebeurt echt van alles mee.
Juist mijn iPhone 7 zat onder de krassen na een jaar.
Of-Aaargh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:31:
Ik heb mijn 13 Mini nu sinds begin oktober, dus een week na introductie. Weliswaar is de telefoon nog lang geen jaar oud, maar bij mij is de batterijconditie ook nog 100%.
Hier sinds introductie en 99%, vind het echter niet zo spannend.
Mijn 11 Pro zakte wel hard qua "conditie" maar hield het prima een dag vol (en ik bel redelijk veel). Die zat dacht ik op de 84% na een jaar.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 15:02

headout

Oi oi!

roT- schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 00:08:
[...]

Ik heb een haat-liefdes verhouding met screenprotectors, ik durf eigenlijk niet zonder maar hoe zal ik het zeggen, ben nogal neurotisch met sommige dingen. Helemaal als ik iets veel gebruik en naar kijk.

Dus het geringste kleine stofje eronder valt mij meteen op. En eigenlijk is 100% écht stofvrij een screenprotector plaatsen er niet bij.. er zal altijd hoe klein dan ook een milicuul stofje zitten :+

En dat fuckt
Herkenbaar :)
Ik heb de sticker van Apple laten zitten na aanschaf, en direct vervangen door de screenprotector. Durf echt te zeggen dat met het blote oog geen bel of stofje te zien valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BilnaadBob
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 12:04
detim schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:07:
Heb sinds een tijdje de iPhone 13.
Nu lukt het me niet echt om foto's van dichtbij te maken.
Dit ging met al mijn eerdere telefoons zonder problemen goed, met of zonder macro lens, maar deze iphone stelt niet scherp vanaf een bepaalde afstand.
Gebruik deze functie regelmatig normaal om bijvoorbeeld foto's te maken van wifi code of een visitekaartje, maar krijg het nu niet scherp.
Is dit normaal of is er iets defect? Op het object klikken helpt niet. Zie voorbeelden hieronder:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfde met de iPhone 13 mini.. lijkt erop dat ze de lens hebben aangepast waardoor dit niet meer mogelijk is - behalve bij de Pro die een additionele macro lens heeft. Erg frustrerend inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
BilnaadBob schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Zelfde met de iPhone 13 mini.. lijkt erop dat ze de lens hebben aangepast waardoor dit niet meer mogelijk is - behalve bij de Pro die een additionele macro lens heeft. Erg frustrerend inderdaad..
Als je de zoom op 0,5 zet lukt het wel om heel dichtbij scherp te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ErwinJ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:35:
Even een vraag aan de langere gebruikers van de Iphone 13.
Is een screen protector nodig ?

Ik heb de 13 nu 2 weken en ben zuinig met mijn spullen en vind zo een screen maar niets. ( op de 11 heb ik deze wel gehad echter fijn is anders )
Zo’n screen en hoesje is ook helemaal niets. En waarom zou je hem netjes houden voor de volgende eigenaar??? Nee lekker gebruiken zoals hij ontworpen is dus zonder al die troep. Apple Care, dat is je hoesje en screenprotector.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:25:
Voor de Max gebruikers. Zijn jullie nog tevreden over het formaat? Geen spijt? Omdat ie te groot is? Ik twijfel tussen een Max en een mini. Met het idee dat de mini lekker handzaam is en makkelijk in de broekzak past en ik thuis wel een iPad of laptop pak. Maar eigenlijk doe ik dat laatste nooit. Is toch makkelijker om het apparaat te pakken wat je al bij je hebt.
Ik heb de 12 mini gehad en heb nu de 13 Pro Max. De initiële reden dat ik van de mini naar de Pro Max ben overgestapt was de batterijduur. Nu ik eenmaal de Pro Max heb, wil ik niet meer terug naar de mini, mocht deze een betere batterijduur krijgen. De Pro Max is eigenlijk mijn device waar ik nu alles op doe, van films kijken tot muziek maken. Ja hij is groot en ik vind m zwaar, maar ik pak amper mijn Mac of iPad er meer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Je moet er ook geen huizen mee bouwen, dat kon alleen met de 3310 :P

Met 2 basisregels, géén andere spullen in de zak en niet op de kop op tafel leggen, verkoop ik mijn telefoons aan Rebuy.nl onder de noemer "Zo goed als nieuw, scherm volledig krasvrij". Zij oordelen echt heel streng en tot nu toe alle keren de volle prijs gekregen. Ik snap dat ik maar een enkel indiviueel anekdotisch geval ben, maar toch... die schermen zijn echt al wel stevig tegenwoordig.
hk12nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:35:
[...]

Ik hoor en lees hier wel verschillende verhalen over. Ook zelf eens getest (1 dag) en kon niet echt verschil merken. Misschien eens langer testen :)
Ik denk dat bij mij de DualSim voor misschien wel 20% extra gebruik zorgt op een dag. Ik heb wel Tmob als 2e sim met bijvoorbeeld in huis 0,0 bereik, dus wellicht trekt die hard aan de batterij vanwege het slechte netwerk van ze.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 15-07-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dennisdn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat bij mij de DualSim voor misschien wel 20% extra gebruik zorgt op een dag. Ik heb wel Tmob als 2e sim met bijvoorbeeld in huis 0,0 bereik, dus wellicht trekt die hard aan de batterij vanwege het slechte netwerk van ze.
Ik heb ook t mobile en 0% bereik op een hoop plekken dus wellicht ligt het daar aan. Einde van het jaar wil ik naar kpn overstappen als ze ooo hopelijk de Apple Watch gaan ondersteunen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
M'n scherm van m'n 13 Pro is echt een stofmagneet. Is daar nog wat aan te doen? Lijkt wel constant statisch geladen te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 10:34
Tylen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:09:
[...]

Zo’n screen en hoesje is ook helemaal niets. En waarom zou je hem netjes houden voor de volgende eigenaar??? Nee lekker gebruiken zoals hij ontworpen is dus zonder al die troep. Apple Care, dat is je hoesje en screenprotector.
Helaas ben ik geen kapitalist waar het geld met de vrachtwagen binnenkomt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-10 19:04
Dennisdn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:18:
Maar in de praktijk zit je vele, vele uren tegen zo'n lelijke screenprotector aan te kijken... om hem na een jaar of 2 krasloos aan iemand anders weg te geven....
Mijne zie je niet echt zitten hoor. Beeld word er echt niet slechter op.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dennisdn schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:45:
andere spullen in de zak en niet op de kop op tafel leggen
Precies hetzelfde regels hier, alleen om andere redenen.
ErwinJ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Helaas ben ik geen kapitalist waar het geld met de vrachtwagen binnenkomt :+
Hetzelfde hier, plus ik wou geen AppleCare+ want ik vond €229 euro te veel van het goede (voor wat het biedt), en als het echt moet hebben wij een verzekering voor onze spullen, ook voor buiten de deur.

Dat en natuurlijk juist omdat de 13 Pro zo duur was ben extra zuinig mee, vroeger kocht ik de goedkoopste hoesje en protector voor mijn telefoon, deze keer gewoon beter spul gehaald, omdat ik deze keer niet alleen meer geld kwijt ben voor het toestel, maar ook langer mee wil doen (4 jaar in plaats van 2 jaar)

En zelfs als ik het wou kan ik de 13 Pro niet zonder hoesje gebruiken, dat ding snijdt in mijn handen als een gek zonder hoesje, en ik heb nul grip vanwege de maat (versus mijn handen) en de vorm (hoekig).

als er een 13 Mini Pro bestond had ik die wel genomen, of Apple moet geen hoekige telefoons maken want waar dit prima met een iPhone 4 en 5 was, met een groter apparaat werkt het voor sommige mensen minder fijn

Maar dat ben ik, als iemand graag een toestel zonder hoesje gebruikt is dat prima, ik heb helaas geen geldboom op de balkon dus ik neem dat risico niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch2018
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik ben ook zo iemand die dus geenscreenprotector gebruikt :P … nu spijt |:( want heb helaas toch een kras in mijn 13 pro Max zitten. Nu lees ik op internet met tandpasta er uit poetsen. Heeft iemand dat hier al wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Edit: Foutje!

[ Voor 148% gewijzigd door hk12nl op 15-07-2022 16:01 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Stitch2018 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:17:
Ik ben ook zo iemand die dus geenscreenprotector gebruikt :P … nu spijt |:( want heb helaas toch een kras in mijn 13 pro Max zitten. Nu lees ik op internet met tandpasta er uit poetsen. Heeft iemand dat hier al wel eens gedaan?
Lekker laten zitten. Over paar dagen zie je hem niet meer en dan doet de volgende kras ook minder pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
[...]

Zo’n screen en hoesje is ook helemaal niets. En waarom zou je hem netjes houden voor de volgende eigenaar??? Nee lekker gebruiken zoals hij ontworpen is dus zonder al die troep.
Alleen als je die dingen niet gebruikt, ben jezelf de laatste eigenaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Farabi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Alleen als je die dingen niet gebruikt, ben jezelf de laatste eigenaar :+
Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-10 22:54

Phntm

Tlingelingeling

Vooral als je de Pro hebt met het glanzende roestvrije staal krijg je sneller krasjes en schades. Ik hou dan wel liever het scherm kras vrij met zo een glazen screenprotector. Kan lang erop blijven in tegenstelling tot zo een plastic ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb bij apple pay 2 maal aan de zijkant drukken uitgezet, maar moet alsnog 2x drukken bij pinbetalingen? Of is dat voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Onzin! Heb een zeer fijn minimalistische case en full screen protector die je niet ziet zitten. Ik wissel elk jaar van iPhone en ja, krijg dan een zeer goede prijs omdat deze als nieuw is. Apple Care is je hoesje? Je bedoelt gewoon indienen ter verzekering als de “ schade “ te erg wordt om zo een nieuwe te krijgen? Lijkt me een vorm van oplichten, maar als dat niet is wat je bedoelt hoor ik graag wat wel achter die uitspraak zit?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

pdavie2311 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Onzin! Heb een zeer fijn minimalistische case en full screen protector die je niet ziet zitten. Ik wissel elk jaar van iPhone en ja, krijg dan een zeer goede prijs omdat deze als nieuw is. Apple Care is je hoesje? Je bedoelt gewoon indienen ter verzekering als de “ schade “ te erg wordt om zo een nieuwe te krijgen? Lijkt me een vorm van oplichten, maar als dat niet is wat je bedoelt hoor ik graag wat wel achter die uitspraak zit?
Oplichting???? Als ik hem in gruzelementen laat vallen stuur ik hem op naar apple (nadat ik een leentoestel heb ontvangen van apple) en die maken hem of je krijgt een refurbished (welke eigenlijk gewoon nieuw is). Kosten?? Helemaal kapot max €99,- nieuw scherm €29,- (kweet niet de exacte prijzen). En dat is natuurlijk allemaal origineel en niet van aliexpress.

Dus als je denk dat applecare oplichting is…… misschien eerst inlezen.

O en wat nog mooier is, ik vervang mijn toestel ook elk jaar en dan krijg ik het restant van de applecare weer terug gestort wat nog over is. Echt applecare is een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11

pdavie2311

Live life to the fullest..

Tylen schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Oplichting???? Als ik hem in gruzelementen laat vallen stuur ik hem op naar apple (nadat ik een leentoestel heb ontvangen van apple) en die maken hem of je krijgt een refurbished (welke eigenlijk gewoon nieuw is). Kosten?? Helemaal kapot max €99,- nieuw scherm €29,- (kweet niet de exacte prijzen). En dat is natuurlijk allemaal origineel en niet van aliexpress.

Dus als je denk dat applecare oplichting is…… misschien eerst inlezen.

O en wat nog mooier is, ik vervang mijn toestel ook elk jaar en dan krijg ik het restant van de applecare weer terug gestort wat nog over is. Echt applecare is een no brainer.
Goed lezen ook. Zie mijn laatste zin..Misschien zelf eerst inlezen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-10 09:12
Heb net de 13 mini binnen een paar dagen en alles bevalt, maar rondom de lenzen zie ik een soort van verkleuring. Is dit normaal? :/

Hier een paar voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01
@DeVliegendeNLer nog nooit gezien. Waarom neem je geen contact op met Apple? En anders retour webshop. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
roT- schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:09:
@DeVliegendeNLer nog nooit gezien. Waarom neem je geen contact op met Apple? En anders retour webshop. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Ga ik ook doen, maar dat houdt niet in dat ik niet rond mag vragen of iemand anders dit herkent, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 10:01
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Ga ik ook doen, maar dat houdt niet in dat ik niet rond mag vragen of iemand anders dit herkent, toch?
Zeer zeker. Het is zelfs goed dat je het post zodat andere mensen met hetzelfde issue hier lering uit trekken. Maar het kwam over alsof je je geen raad wist…

Trouwens wat ik zo links en rechts lees doet Apple zelf er niet veel mee. Wellicht dan retour dus als het je echt stoort.

[ Voor 13% gewijzigd door roT- op 19-07-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:12

Flipm0de

geen

DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:35:
[...]

ik heb ook net een 13 mini. Heb precies hetzelfde. Doet op zich niets van aan de functionaliteit, ziet er alleen niet heel netjes uit. Maar ach, ik leg de telefoon toch meestal met het scherm naar boven.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-10 23:05
[...]

Ik dacht er ook vroeger zo over bij mijn XR. Daar ben ik inmiddels wel van. teruggekomen omdat het glas aan de achterkant versplinterd is. Gevallen in het vliegtuig op het tapijt, maar net op een hele ongelukkige hoek ergens tegenaan gebotst.
Apple care is me te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PrimusIP schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:10:
[...]

Ik dacht er ook vroeger zo over bij mijn XR. Daar ben ik inmiddels wel van. teruggekomen omdat het glas aan de achterkant versplinterd is. Gevallen in het vliegtuig op het tapijt, maar net op een hele ongelukkige hoek ergens tegenaan gebotst.
Apple care is me te duur.
En hoeveel kosste het om hem (origineel natuurlijk) te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Tylen schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:17:
[...]

En hoeveel kosste het om hem (origineel natuurlijk) te repareren?
Heb ik niet gedaan. De telefoon zit nu wel in een case dus je hebt er geen last van en ziet het ook niet zolang je hem er niet uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 20:00
Iemand die weet hoe je de HDR foto functie weer kunt enablen op de 13 Pro? Afgelopen zaterdag heeft een maat van mij iets aangepast en sindsdien zie ik bovenin niet meer het gele vierkantje met HDR opspringen als ik een foto maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Flipm0de schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:15:
[...]

ik heb ook net een 13 mini. Heb precies hetzelfde. Doet op zich niets van aan de functionaliteit, ziet er alleen niet heel netjes uit. Maar ach, ik leg de telefoon toch meestal met het scherm naar boven.
Bedankt zeg! Ja, bij mij is het meer dat het niet echt in mijn hoofd klopt om 800 euro uit te geven dan dan dat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Boinkie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:09:
Iemand die weet hoe je de HDR foto functie weer kunt enablen op de 13 Pro? Afgelopen zaterdag heeft een maat van mij iets aangepast en sindsdien zie ik bovenin niet meer het gele vierkantje met HDR opspringen als ik een foto maak.
Als het goed is neemt de 13 altijd automatisch de foto's in HDR. HDR aan- of uitzetten kan niet op de 13, wel op de 12 en ouder. Vraag mij niet waarom. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-10 12:44
ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is.

Maar voor eventuele overstappers van android naar IOS;
een aantal jaar geleden heb ik zitten kloten met een vaag programma om de whatsapp geschiedenis over te zetten, maar dit is dus eindelijk niet meer nodig! :)

https://www.gsmarena.com/...0functionality%20official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
Blekkienl schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:57:
ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is.

Maar voor eventuele overstappers van android naar IOS;
een aantal jaar geleden heb ik zitten kloten met een vaag programma om de whatsapp geschiedenis over te zetten, maar dit is dus eindelijk niet meer nodig! :)

https://www.gsmarena.com/...0functionality%20official.
Bijzonder, de tool Move to iOS was er al veel langer. Die heb ik laatst gebruikt voor overzetten Android naar IOS op de telefoon van mijn dochter maar werkte dus niet

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 22-07-2022 15:14 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Het dimmen van het scherm door warmte vind ik nu wel een dingetje worden. Heb een 13 Mini, maar dit komt op een dag best vaak voor. Ook op een veel minder warme dag zoals vandaag. Ik zit gewoon binnen een beetje te browsen en dan gaat ie al als een gek opwarmen en dan uiteindelijk ook dimmen. Soms warmt ie ook gewoon op als ie in m’n broekzak zit. Het lijkt erger te zijn geworden sinds iOS 15 en de minor updates.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Redondo1982 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:38:
Het dimmen van het scherm door warmte vind ik nu wel een dingetje worden. Heb een 13 Mini, maar dit komt op een dag best vaak voor. Ook op een veel minder warme dag zoals vandaag. Ik zit gewoon binnen een beetje te browsen en dan gaat ie al als een gek opwarmen en dan uiteindelijk ook dimmen. Soms warmt ie ook gewoon op als ie in m’n broekzak zit. Het lijkt erger te zijn geworden sinds iOS 15 en de minor updates.
Daar had ik dus ook last van met mijn 13 Pro, alleen gelukkig nooit binnen.

Dat heb ik opgelost door de helderheid op ongeveer 80% a 85% te houden, als ik dan in volle zon loop schiet hij wel meteen omhoog maar zakt niet meer af door opwarmen tijdens normaal gebruik.

Hij is wel merkbaar dimmer dan op 100%, maar nog steeds meer fel dan mijn oudere telefoon dus vind ik dat prima, daarnaast is die ~80% nog steeds beter dan als ik het naar 100% laat gaan en dan dimt hij door "hitte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-10 08:14
Redondo1982 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:38:
Totaal geen last van gehad met het warme weer de afgelopen dagen, en dan had ik veel gebruik in de auto achter het raam, met navigatie, totaal geen last gehad, ik heb de 13 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mizgala28 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Daar had ik dus ook last van met mijn 13 Pro, alleen gelukkig nooit binnen.

Dat heb ik opgelost door de helderheid op ongeveer 80% a 85% te houden, als ik dan in volle zon loop schiet hij wel meteen omhoog maar zakt niet meer af door opwarmen tijdens normaal gebruik.

Hij is wel merkbaar dimmer dan op 100%, maar nog steeds meer fel dan mijn oudere telefoon dus vind ik dat prima, daarnaast is die ~80% nog steeds beter dan als ik het naar 100% laat gaan en dan dimt hij door "hitte".
Het is bij mij echt sinds de laatste updates. Daarvoor geen last van gehad, maar was het natuurlijk ook kouder. Alleen binnen bij ons is het altijd aangenaam, dus dat vind ik raar. Heb dan ook zeker de helderheid niet hoog staan. Ik heb wel een 13 Mini dus misschien is die sneller verhit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
danjan2411 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:22:
[...]

Totaal geen last van gehad met het warme weer de afgelopen dagen, en dan had ik veel gebruik in de auto achter het raam, met navigatie, totaal geen last gehad, ik heb de 13 pro.
Ik had er ook nooit last van, maar nu met de 13 Mini sinds de laatste updates wel. Er draait ook niets geks in de achtergrond volgens mij. Ik ga wel even kijken naar de laatste apps die ik geïnstalleerd heb, omdat het probleem zo plots de kop op is gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik heb het oververhittings-schermprobleem altijd al gehad bij mijn Iphone 13 Mini (en daarvoor bij de 12 Mini). Met name in de auto. Maar goed, Carplay aan, Flitsmeister, Spotify, en draadloos opladen. En dan gezien de plek waar de laadpad zit... Welke auto-ontwerper heeft ooit bedacht dat het een goed idee is om een draadloze oplader in te bouwen in een afgesloten kleine ruimte in de armsteun?
Aan de andere kant... mijn Samsungs hebben daar nooit problemen mee gehad. Maar goed, die gebruiken geen Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Of-Aaargh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:51:
Ik heb het oververhittings-schermprobleem altijd al gehad bij mijn Iphone 13 Mini (en daarvoor bij de 12 Mini). Met name in de auto. Maar goed, Carplay aan, Flitsmeister, Spotify, en draadloos opladen. En dan gezien de plek waar de laadpad zit... Welke auto-ontwerper heeft ooit bedacht dat het een goed idee is om een draadloze oplader in te bouwen in een afgesloten kleine ruimte in de armsteun?
Aan de andere kant... mijn Samsungs hebben daar nooit problemen mee gehad. Maar goed, die gebruiken geen Carplay.
Is die ruimte niet gekoeld bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Mezkeijou schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Is die ruimte niet gekoeld bij jou?
Nee, de armsteun niet. Mini. Quirky. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:51:
Ik heb het met de 12 Mini nooit gehad, maar tot voor kort ook niet echt met de 13 Mini. Carplay ed wordt ie wel heet van. Logisch bij mij, want dan wordt ie ook bij mij gelijk opgeladen (wired Carplay). FM, Apple Maps etc aan en dan vraagt het veel van je foon, dus daar alle begrip voor. Maar normaal even browsen binnen in je woonkamer zou gewoon moeten kunnen. Warm/heet worden en dan scherm dimmen is dan niet prettig.

Ik ga nu eerst even een app proberen uit te sluiten. Al heb ik het de laatste tijd ook veel met Apple Music (Airplay) naar mijn Homepod. Dat zou al helemaal niet moeten mogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 23-07-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik zie in mijn instellingen dat Apple music icm Carplay heel veel batterij vreet, meer dan Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Zelf heb ik het voor elkaar gekregen om de batterij leeg te laten lopen bij het gebruik van Carplay, wired. Een combinatie van Google Maps, Flitsmeister en Spotify vond ie niet leuk.

Overigens nog een vraagje over Carplay: Hebben jullie ok dat de navigatie via Google Maps eigenlijk altijd net iets te veel achterloopt? Als ik over een viaduct over een snelweg rijdt ben ik soms al over de helft voordat de GPS het pijltje aan het begin van het viaduct zet. Zonder een ingestelde route lijkt het ook erger dan zonder ingestelde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:24
Vandaag weer een mooi avondje erop zitten om de iPhone13 Pro van mijn vrouw weer tot leven te wekken.
De opslag was vol (256GB versie!) en met veel pijn en moeite en veel resets en opschonen van meuk en geduld heb ik nu 13GB vrij gekregen. Vervolgens dacht ik lekker even alle foto's en video's naar mijn Mac Photo's app te importeren en vervolgens te verwijderen op de iPhone (vinkje aangezet in Photo's) want daar zat natuurlijk de 240GB in.

Transferen naar Photo's is op zich gelukt alleen het verwijderen van de foto's op de telefoon lijkt maar deels gedaan te zijn (slechts 10GB extra vrije ruimte opgeleverd). Volgens opslag en Algemeen -> info zit er nog steeds voor 230GB aan foto's op het apparaat en inderdaad als je de Foto's app opent zie ik zelfs nog foto's uit 2013 terug.

Dan denk je dat hij het wissen is begonnen met de oudste foto's maar nee hoor, overal zijn plukken tussenuit en wat blijkt nu, albums die je hebt gemaakt in je Foto's op je telefoon zijn helemaal weg op je Mac en alles is weer lekker op 1 grote berg geflikkerd.

Nu had mijn vrouw van alle 3 de kinderen allemaal maand albums gemaakt voor foto boeken. 3 keer raden welke foto's er natuurlijk wel succesvol vanaf zijn. ;w . Weg als in, foetsie uit de album structuur en van de telefoon maar fysiek natuurlijk nog wel in mijn Photo's app nu op mijn Mac maar niet meer uitgesorteerd.

Enfin, dat was even de grootste frustratie, nu de oplossing.
Ik heb TimeMachine backups! Dus ik open de finder met het toestel verbonden, ga naar "Beheer recente backups" en druk met Control op haar toestel in de lijst en kies "Open in finder" . Hier staat inderdaad 1 map met als datum de meest recente back-up "vandaag XX minuten geleden" .
Ik klik op TimeMachine en druk activeer, ik ga nu 1 versie terug en kom dan op 30 juni uit. Een kleine maand oud, goed nieuws!

Ik heb deze map even op een andere locatie terug gezet op mijn Mac en wil deze backup dus eigenlijk nu het liefst op een spare/leeg toestel even restoren. Dan kan zij alle albums door om te controleren (stuk of 30) en kan ik deze vervolgens 1 voor 1 even naar aparte mappen syncen op mijn Mac.

Ziet iemand nog problemen of beren op de weg behalve dat ik even geen 3e toestel heb welke 256GB groot is en iOS15.X kan draaien?

PS. het linke is wel om de oudere backup terug te zetten moet ik ook de huidige lokale backup map op de Mac overschrijven omdat hij maar met 1 map overweg kan per toestel, ik zet dus alles even 2x extra weg.

PS2. Iemand een tijdelijk toestel te leen a 256GB? ik wil er uiteraard een vergoeding voor geven en een borg als garantiestelling :) .

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Laat iig wel zien hoe belangrijk backups zijn.

Doet me er trouwens aan herinneren dat ik mijn foto’s weer eens moet exporteren naar een externe schijf. Ik vind cloud synch en time machine mooie makkelijke dingen, maar ik vertrouw ze niet voor de volle 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
PrimusIP schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:10:

Doet me er trouwens aan herinneren dat ik mijn foto’s weer eens moet exporteren naar een externe schijf. Ik vind cloud synch en time machine mooie makkelijke dingen, maar ik vertrouw ze niet voor de volle 100%.
Dat heb ik dus ook. Sinds ik ooit een situatie heb gehad dat iCloud abonnement werd afgesloten doordat ik een nieuwe creditcard had gekoppeld. Apple gebeld, die zeiden “sluit u toch een nieuw abonnement af”. Ik antwoordde “en hoe komen mijn foto’s en bestanden dan in het nieuwe abonnement”….lang verhaal kort, het kwam allemaal goed maar sinds dien heb ik 4 locaties waar ik het bewaar: iCloud, iMac lokaal, NAS, externe SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:24
PrimusIP schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:10:

Klopt, ik heb alle foto's dus wel (minstens 3x want ik heb ze ook nog off site) maar ze heeft natuurlijk de leukste foto's in een eigen verzamelalbum gezet en het gaat mij dus juist om die verzameling weer even terug te kunnen halen :) .

Iemand gevonden waar ik een iPhone X - 256GB van kan lenen, to be continued !

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2022 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 14:51

weebl

YARR!

Wat is jullie mening over het nu kopen van een iPhone 13? Nu zo vlak voor de waarschijnlijke release van de iPhone 14.

Ik heb nu een Samsung Galaxy S10 en begin me steeds meer te ergeren aan de accu die het niet meer tot het einde van de dag haalt. Ben nog in dubio over of ik de Galaxy S22 of de iPhone 13 haal (beiden 256GB variant).

Ik zit uberhaupt enorm te twijfelen of de overstap naar iOS me gaat bevallen. Vandaar dat ik ook denk aan de "veilige" optie van de Galaxy S22. Die zit nu ongeveer op de helft van z'n lifecycle, dus dat is denk ik een prima keuze als ik op Android wil blijven.
Maar gezien de positieve verhalen van mensen om me heen durf ik de stap denk ik wel te maken. Maar dan twijfel ik dus of nu het juiste moment is, of dat ik moet wachten tot de 14 uit is...

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

weebl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:47:
Wat is jullie mening over het nu kopen van een iPhone 13? Nu zo vlak voor de waarschijnlijke release van de iPhone 14.

Ik heb nu een Samsung Galaxy S10 en begin me steeds meer te ergeren aan de accu die het niet meer tot het einde van de dag haalt. Ben nog in dubio over of ik de Galaxy S22 of de iPhone 13 haal (beiden 256GB variant).

Ik zit uberhaupt enorm te twijfelen of de overstap naar iOS me gaat bevallen. Vandaar dat ik ook denk aan de "veilige" optie van de Galaxy S22. Die zit nu ongeveer op de helft van z'n lifecycle, dus dat is denk ik een prima keuze als ik op Android wil blijven.
Maar gezien de positieve verhalen van mensen om me heen durf ik de stap denk ik wel te maken. Maar dan twijfel ik dus of nu het juiste moment is, of dat ik moet wachten tot de 14 uit is...

Wat denken jullie?
Wachten tot de 14 aangekondigd wordt. Vind je dat niks, dan kun je alsnog een 13 aanschaffen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

@weebl als je nog 1,5 a 2 maanden kan wachten, dan heb je inderdaad sowieso het nieuwste model óf de iPhone 13 tegen een lagere prijs.

Als er meer haast achter zit, dan maakt het denk ik niet echt uit dat je nu voor de iPhone 13 gaat. De tijd dat smartphones ieder jaar gigantische stappen vooruit maakten is voorbij. De geruchten wijzen niet op een hele grote upgrade voor het niet-Pro model.

Verder kun je als je twijfelt de iPhone ook online bij een grote keten bestellen. Dan heb je meestal soepele retour voorwaarden en heb je 2 weken de tijd om de iPhone uit te proberen. Bevalt het? Dan hou je hem. Bevalt het niet? Stuur je 'm terug op en dan kan je alsnog voor een Android model gaan!

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 28-07-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07

Wat denken jullie?
Ze zeggen wel "bij twijfel niet doen"

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

Wat denken jullie?
Betreffende iPhone zou ik wachten tot 14 uit is.

Want als het niet bevalt kun je altijd voor 13 gaan.

[ Voor 80% gewijzigd door Mizgala28 op 28-07-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:21
Lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk dat de iPhone 13 veel goedkoper gaat worden en we kunnen er gerust van uitgaan dat de iPhone 14 flink duurder gaat worden gegeven de US/EUR koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 13:33
Heb afgelopen week een iPhone 13 gekocht om iOS eens een kans te geven. Kon maar geen fijn toestel vinden in de Android markt dus waarom niet, als het niets is ga ik over vier/vijf jaar weer terug naar Android. Enfin nu een tijdje mee zitten prutsen en het valt allemaal wel mee, het werkt prima het is enkel even wennen. Het enige waar ik wel tegenaanloop is het makkelijk opslaan wan videos van websites als Imgur ofzo. Vroeger was dat in Android (met alle browsers) even een longpress en opslaan die hap. Snel weer te delen via Whatsapp, Signal, Discord, etc.

Nu met iOS merk ik dat ik met geen enkele browser videos kan opslaan. Foto's en plaatjes gaan prima, maar videos niet. Een longpress geeft enkel een raar soort vergrootglas of anders lijkt het alsof de browser een stuk lege tekst probeert te selecteren, alsof je een woord of zin probeert te kopiëren. Doe ik iets aparts of is het niet mogelijk dit 'by default' te doen?

Ik heb via een omweg (een shortcut die iemand gemaakt heeft op Routinehub en werkt icm. a-Shell mini) een manier gevonden dat dit "soort van" werkt, maar ook weer niet met alle websites. Ik moet namelijk de 'Share' link kopiëren, plakken in de shortcut en dan download het gebeuren de video. Dit moet toch makkelijker kunnen?

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:33
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:18 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 19:53

Wat denken jullie?
Wetende dat de iPhone 14 er aan komt, maar het verschil voor mij niet heel veel uitmaakt, en ik gunstig kon verlengen heb ik de iPhone13 gisteren besteld en komt deze vandaag binnen.
Ik weet dat ik voor dat geld een prima telefoon heb de komende 5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch2018
Ik merk dat met warmer weer mijn iPhone 13 pro Max erg warm word als ik hem buiten gebruik en dan al na een minuut of 15 word het scherm donker en zie ik zo goed als niks meer. Ik heb ook al geprobeerd om hem dan zonder case te gebruiken zodat de warmte snel weg kan maar ook dat helpt niet. Is dit normaal bij de iPhone? Ik had hiervoor namelijk 6 jaar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
lifeguard schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Wetende dat de iPhone 14 er aan komt, maar het verschil voor mij niet heel veel uitmaakt, en ik gunstig kon verlengen heb ik de iPhone13 gisteren besteld en komt deze vandaag binnen.
Ik weet dat ik voor dat geld een prima telefoon heb de komende 5 jaar :)
Ligt een beetje aan de deal die je kan sluiten. Ik heb het gedaan en kom van een 12 Pro af. Absoluut geen regrets. Alleen al het scherm en de camera zijn een stuk beter. Ook met in het achterhoofd dat de 14 pro vermoedelijk niet echt nieuwe dingen met zich mee gaat brengen tegenover een hole punch in het scherm ipv de notch en de verbeterde camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Stitch2018 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:54:
Ik merk dat met warmer weer mijn iPhone 13 pro Max erg warm word als ik hem buiten gebruik en dan al na een minuut of 15 word het scherm donker en zie ik zo goed als niks meer. Ik heb ook al geprobeerd om hem dan zonder case te gebruiken zodat de warmte snel weg kan maar ook dat helpt niet. Is dit normaal bij de iPhone? Ik had hiervoor namelijk 6 jaar Samsung.
Velen hebben hier last van. Het komt gedeeltelijk door het warmere weer, maar ook is er iets veranderd in iOS waar dit mee te maken heeft. Ik heb het ook gewoon met de airco aan, dus het is ook een iOS dingetje. Ik word er iig helemaal gek van. Soms warmt dat ding ook gewoon in m'n zak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch2018
Nou ik vind het ook heel vervelend, ben verder erg te spreken over iPhone maar dit vind ik echt wel een groot min punt vooral omdat ik ook vaak buiten ben. Hopelijk is het met de nieuwe iOS opgelost dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:50

Hegeman

Weet van alles wat

Wat denken jullie?
Ik ben eind 2021 overgegaan van S10e naar de iPhone 13. In het begin was het erg wennen, leek nergens op te slaan. Maar nu een half jaar later wil ik niet meer terug. Het enige wat ik wel jammer vind is dat ik de gewone 13 heb gekocht en niet de 13 Pro. De voornaamste reden is dat ik de Macro opnames mis die de normale 13 niet kan uitvoeren en de 13 Pro wel.

Verder het wachten op de volgende iPhone naar mijn mening geen toegevoegde waarde. De verschillen tussen de telefoons van tegenwoordig zijn zo klein (je je krijgt weer een snellere processor en een extra camera). Maar als je vanaf een S10 komt dan lijkt het sowieso een rocketship qua snelheid.

Wat ook nog wel een punt is wat ik je mee wil geven is je whatsapp en foto geschiedenis. Ik ben hier redelijk gehecht aan, maar dat is vanaf Android naar iOs nog wel een dingetje. Maar dat is volgens https://faq.whatsapp.com/530788665445780/?helpref=uf_share nu ook al een stuk gemakkelijker....

n=1, maar ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-10 08:40
Stitch2018 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:32:
Nou ik vind het ook heel vervelend, ben verder erg te spreken over iPhone maar dit vind ik echt wel een groot min punt vooral omdat ik ook vaak buiten ben. Hopelijk is het met de nieuwe iOS opgelost dan..
Ik draai momenteel de beta en ik ervaar hetzelfde nog altijd. Ben ook hopende dat ze het gaan fixen maar ik ben er ergens bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 20:27
Zoals @Redondo1982 aangeeft, inderdaad, soms warmt mijn 13 Pro Max ook gewoon op in mijn broekzak.

Gisteren met mijn kinderen naar Walibi geweest en (in de hitte) regelmatig in de rij moeten staan voor een attractie. En dan pak je weleens je telefoon. De ene keer wordt dat ding vrij warm en een andere keer onder gelijke omstandigheden qua zonlicht, temperatuur en apps weer veel minder of nauwelijks en dan weer in mijn broekzak weer warmte. Gekke, niet consequente gewaarwording.

Maar verder uiterst tevreden met mijn blauwe 13 Pro Max. Geweldig ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:55
hellboy123 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:03:
Zelf heb ik het voor elkaar gekregen om de batterij leeg te laten lopen bij het gebruik van Carplay, wired. Een combinatie van Google Maps, Flitsmeister en Spotify vond ie niet leuk.

Overigens nog een vraagje over Carplay: Hebben jullie ok dat de navigatie via Google Maps eigenlijk altijd net iets te veel achterloopt? Als ik over een viaduct over een snelweg rijdt ben ik soms al over de helft voordat de GPS het pijltje aan het begin van het viaduct zet. Zonder een ingestelde route lijkt het ook erger dan zonder ingestelde route.
Waar heb je de telefoon liggen in de auto? Mogelijk wordt hij teveel afgeschermd zodat GPS signaal niet helemaal lekker door komt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 22:21
Rivanov schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

Waar heb je de telefoon liggen in de auto? Mogelijk wordt hij teveel afgeschermd zodat GPS signaal niet helemaal lekker door komt?
De telefoon ligt in mijn dashboard, onder mijn entertainment scherm (Peugeot 208). Maar ik heb de telefoon ook wel eens bovenop mijn dashboard gelegd, dit maakte geen verschil. Gek genoeg lijkt Apple Maps wel nauwkeuriger te zijn in dezelfde omstandigheden, maar die heeft dan weer een aantal andere minpuntjes voor mij.
Opnieuw installeren van google maps heeft in ieder geval niets opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Even een vraag wat voordeliger voor mij zal zijn. Ik mag verlengen. Wil gaan voor de iPhone 13 Pro Max. Zal ik wachten tot het nieuwe model uitkomt zodat ik de 13 Pro Max goedkoper kan krijgen? Of maakt dat niet veel uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
d.castello schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:51:
Even een vraag wat voordeliger voor mij zal zijn. Ik mag verlengen. Wil gaan voor de iPhone 13 Pro Max. Zal ik wachten tot het nieuwe model uitkomt zodat ik de 13 Pro Max goedkoper kan krijgen? Of maakt dat niet veel uit..
Het is hierboven ook al een aantal keer aangegeven: Als je even kan wachten, wacht dan nog even tot na de release van de iPhone 14 modellen. Doorgaans worden de iPhone 13 modellen dan een stuk goedkoper en gaan telecomproviders je korting geven om de voorraad te laten slinken.

Extra voordeel is dat je ook even kan bekijken wat een iPhone 14 voor je zou kosten. Is het duur, kun je alsnog de iPhone 13 kiezen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Met inflatie van 10% en dollar euro koers denk ik dat iPhones in euro’s duurder gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:50
d.castello schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:51:
De gewone iPhone 14 zal dezelfde soc gaan krijgen als de huidige iPhone 13, en daarmee zal dat niet een heel groot verschil worden met de bestaande iPhone 13.
De 14 PRO toestellen krijgen wat meer upgrades, dus als je nu al een Pro model overweegt zou ik nog even een paar weken wachten.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:32
BackSlash schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

De gewone iPhone 14 zal dezelfde soc gaan krijgen als de huidige iPhone 13, en daarmee zal dat niet een heel groot verschil worden met de bestaande iPhone 13.
De 14 PRO toestellen krijgen wat meer upgrades, dus als je nu al een Pro model overweegt zou ik nog even een paar weken wachten.
Ik zit hier ook mee in dubio, heb nu een XR maar met ons 1e kindje op komst in Eind december begin Januari wil ik straks alles goed vast leggen met foto’s.

Mijn zwager heeft vd week onze gender revealparty gefilmd met zijn normale 13, wat een scherp mooi beed!

Nu dus even afwachten wat de 14 brengt en anders voor de 13 pro gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Inhumanous schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 01:28:
[...]

Ik zit hier ook mee in dubio, heb nu een XR maar met ons 1e kindje op komst in Eind december begin Januari wil ik straks alles goed vast leggen met foto’s.

Mijn zwager heeft vd week onze gender revealparty gefilmd met zijn normale 13, wat een scherp mooi beed!

Gefeliciteerd! :)

Ik kan met de 13 pro haarscherpe foto’s nemen van mijn kleine 4 maanden oude dochtertje. En mijn vrouw met haar 12. Eigenlijk zijn de camera’s erg goed de afgelopen twee generaties. Kijk gewoon wat jij jezelf kunt permitteren. Of de 14 per se beter is kunnen we moeilijk zeggen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:32
Phntm schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Gefeliciteerd! :)

Ik kan met de 13 pro haarscherpe foto’s nemen van mijn kleine 4 maanden oude dochtertje. En mijn vrouw met haar 12. Eigenlijk zijn de camera’s erg goed de afgelopen twee generaties. Kijk gewoon wat jij jezelf kunt permitteren. Of de 14 per se beter is kunnen we moeilijk zeggen nu.
Danku!

Ja precies, waarschijnlijk wordt het de 13 Pro, maar even afwachten wat de prijs van de normale 14 & 14 pro gaat kosten en als de verschillen in functies etc marginaal zijn maar de kosten van een 13 pro wel lager zijn is de 13 pro natuurlijk een no brainer tegen over een 14 (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Naast geruchten weten we nog maar bar weinig van die nieuwe toestellen en ook niet wat het voor de prijs gaat betekenen. Ik wacht nog even rustig af. Mijn huidige iPhone heb ik gepre-ordered. Ik denk dat ik bij de 14 nog even op reviews wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik twijfel inderdaad ook. Op dit moment heb ik nog een Iphone X, maar die is inmiddels wel aan vervanging toe. Alleen om nu een Iphone 13 pro te halen vind ik een beetje zonde aangezien de iphone 14 ook bijna uitkomt.

Wat ik hier wel over heb gelezen is dat deze een stukje duurder zal gaan worden wegens de inflatie en dat er ook nog een te kort is aan halfgeleiders. Het is dus maar even afwachten wat dit gaat worden. Anders koop ik na de presentatie van de iphone 14 gewoon de Iphone 13. Die prijs zal waarschijnlijk wel ietsje dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:16
Ik zou dat ook echt nooit adviseren. Scheelt misschien 100-200 euro max maar dan heb je binnen 1-2 maanden alweer een toestel van een jaar oud. Als het toch bijna september is zou ik altijd adviseren direct de nieuwste te halen. Kun je er ook makkelijk weer 1-2 jaar langer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Scrtz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:42:
Ik zou dat ook echt nooit adviseren. Scheelt misschien 100-200 euro max maar dan heb je binnen 1-2 maanden alweer een toestel van een jaar oud. Als het toch bijna september is zou ik altijd adviseren direct de nieuwste te halen. Kun je er ook makkelijk weer 1-2 jaar langer mee doen.
Ben ik normaal gesproken met je eens. Maar als de 14 in prijs omhoogschiet (zoals nu bij de nieuwe MacBook Air gebeurde met bijna 500 euro) en de socket nog dezelfde is als die van de 13 serie, dan is het overwegen het waard of voor dat geld een 14 het waard is to. Een 13 pro.

Maar goed, we weten nog niet zeker wat de 14 is. Er zijn ook geruchten dat de camera upgrade gaat krijgen. Beste is kijken naar totaal plaatje.
Ik heb straks ook liever de 14, maar wil eerst ff zien of die het waard is. Bij de nieuwe 2022 MacBooks vind ik dat niet.

Btw, ik heb een XR. Die doet het nog enorm goed. Wat wel jeukt is als ik de camera met mijn 11 werk telefoon vergelijk. Om maar niet te spreken van de 13 pro wat ik van mensen zie. Ik zou best jaartje met XR kunnen wachten nog, maar ik heb hem al aan mijn vriendin belooft te geven die nog met een eerste generatie SE rondloopt. En die heeft hard vervanging nodig. 😅

[ Voor 16% gewijzigd door PrimusIP op 07-08-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
PrimusIP schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

Ben ik normaal gesproken met je eens. Maar als de 14 in prijs omhoogschiet (zoals nu bij de nieuwe MacBook Air gebeurde met bijna 500 euro) en de socket nog dezelfde is als die van de 13 serie, dan is het overwegen het waard of voor dat geld een 14 het waard is to. Een 13 pro.

Maar goed, we weten nog niet zeker wat de 14 is. Er zijn ook geruchten dat de camera upgrade gaat krijgen. Beste is kijken naar totaal plaatje.
Ik heb straks ook liever de 14, maar wil eerst ff zien of die het waard is. Bij de nieuwe 2022 MacBooks vind ik dat niet.
Ja klopt, dit jaar kan wel anders worden gezien alle prijsonzekerheden in de hele wereld. Overigens vind ik het aantal geruchten over de iPhone 14 heel erg weinig tov vorige jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Ja klopt, dit jaar kan wel anders worden gezien alle prijsonzekerheden in de hele wereld. Overigens vind ik het aantal geruchten over de iPhone 14 heel erg weinig tov vorige jaren.
Enige echt vernieuwende is hoogstwaarschijnlijk het nieuwe formaat (‘gewone/non-Pro’) iPhone 14 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Farabi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:44:
Ik heb bij apple pay 2 maal aan de zijkant drukken uitgezet, maar moet alsnog 2x drukken bij pinbetalingen? Of is dat voor iets anders?
Bij pinbetalingen 2 keer drukken en de FaceID aan. De RFDI chip zit rechts naast de camera's als je die nabij het PIN symbool plaatst gaat de betaling snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Een belangrijke Tweakers vraag:

Ik heb altijd een zwarte iPhone en sinds ik mijn telefoon heb beschadigd door te laten vallen gebruik ik hoesjes.
Het fijne van zwart vind ik dat de kleur van je scherm op gaat in de rest van je telefoon.

Nu denk ik na om mijn volgende iPhone wel ineen andere kleur te doen. Maar wat voor nut heeft dit als ik toch een bescherm hoesje gebruik? En gaat een opvallende kleur me op den duur niet tegen staan?

Ik ben wel benieuwd hoe hoesjes gebruikers hier tegen aan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

PrimusIP schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:46:
Een belangrijke Tweakers vraag:

Ik heb altijd een zwarte iPhone en sinds ik mijn telefoon heb beschadigd door te laten vallen gebruik ik hoesjes.
Het fijne van zwart vind ik dat de kleur van je scherm op gaat in de rest van je telefoon.

Nu denk ik na om mijn volgende iPhone wel ineen andere kleur te doen. Maar wat voor nut heeft dit als ik toch een bescherm hoesje gebruik? En gaat een opvallende kleur me op den duur niet tegen staan?

Ik ben wel benieuwd hoe hoesjes gebruikers hier tegen aan kijken.
Het is wat je zelf wilt. Neem je zwart of een andere kleur met een hoes, dan maakt het niks uit. Ik nam een sierra blue iphone 13 pro omdat ik dat mooi vond. Ik gebruik wel een case, maar boeit mij niet. Ik vind het altijd dan leuk om te kijken naar mijn toestel als ik het even eruit haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:50
Inhumanous schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 01:28:
[...]

Ondanks dat ik zelf een iPhone 13 mini heb, zou ik als je ècht mooie foto's wil maken die je over 10-20 jaar nog steeds terugkijkt, van harte een 'echte' camera aanraden, zoals een systeem of spiegelreflex.

Op een klein smarphone schermpje lijken die foto's heel wat, met hun kunstmatige geblurde achtergrondjes enzo, maar als je dat op groot formaat terugkijkt is het echt een stuk minder dan van een 'echte camera'. Maar dat is mijn ouderwetse subjectieve mening (ik heb dan ook nog een ouderwetse echte fullframe spiegelreflex :) )
Normaal klopt deze redenering, maar aangezien de soc van de iPhone 14 precies dezelfde zal zijn als de iPhone 13, dan is de levensduur ook niet 1-2 jaar langer. Alleen met een nieuwe PRO gaat jouw redenering nog wel op.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BackSlash schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Ondanks dat ik zelf een iPhone 13 mini heb, zou ik als je ècht mooie foto's wil maken die je over 10-20 jaar nog steeds terugkijkt, van harte een 'echte' camera aanraden, zoals een systeem of spiegelreflex.

Op een klein smarphone schermpje lijken die foto's heel wat, met hun kunstmatige geblurde achtergrondjes enzo, maar als je dat op groot formaat terugkijkt is het echt een stuk minder dan van een 'echte camera'. Maar dat is mijn ouderwetse subjectieve mening (ik heb dan ook nog een ouderwetse echte fullframe spiegelreflex :) )

[...]

Normaal klopt deze redenering, maar aangezien de soc van de iPhone 14 precies dezelfde zal zijn als de iPhone 13, dan is de levensduur ook niet 1-2 jaar langer. Alleen met een nieuwe PRO gaat jouw redenering nog wel op.
Maar dat is wel nog een gerucht dat de soc hetzelfde blijft of al vaker gebeurd in het verleden? Ik volg zelf eigenlijk enkel de pro modellen..

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:56
BackSlash schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Ik had mijn vorige vakantie én mijn Iphone 13 pro max bij me én een spiegelreflex camera (geen full frame overigens). De foto's van de Iphone waren veel mooier... nu zal dat ongetwijfeld niet aan de spiegelreflex camera hebben gelegen, maar aan de beperkingen van de gebruiker :P, maar ik merk dat ik het de moeite niet meer vind om dat ding nog mee te slepen.

• giantgiantus
Marieke2006 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Ik had mijn vorige vakantie én mijn Iphone 13 pro max bij me én een spiegelreflex camera (geen full frame overigens). De foto's van de Iphone waren veel mooier... nu zal dat ongetwijfeld niet aan de spiegelreflex camera hebben gelegen, maar aan de beperkingen van de gebruiker :P, maar ik merk dat ik het de moeite niet meer vind om dat ding nog mee te slepen.
Bij verreweg de meeste mensen zo. Je moet echt een goede fotograaf zijn wil je nog veel meerwaarde hebben. Daarnaast geldt met name ook dat je een iPhone vaker meehebt dan een spiegelreflex.

• PrimusIP
Een professionele fotograaf vertelde me dat hij regelmatig de iPhone pakt.
Zijn toestellen zijn echter nodig als je niet de ideale omstandigheden hebt of andere lenzen nodig hebt.

Zelf merk ik ook dat op gegeven moment de iPhone goed genoeg is dat ik als casual foto maker het niet meer waard vind om met zo’n lomp bakbeest rond te lopen. Ik mis mijn spiegel reflex niet meer, behalve de enkele keer dat ik ver wil inzoomen en in de nacht. (iPhone is in dat laatste ook stuk beter geworden trouwens)
PrimusIP schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:07:
Een professionele fotograaf vertelde me dat hij regelmatig de iPhone pakt.
Zijn toestellen zijn echter nodig als je niet de ideale omstandigheden hebt of andere lenzen nodig hebt.
De beste camera is degene die je bij je hebt. Zelfs Sony zegt dat de tijd van systeemcamera’s eindig is binnen een paar jaar.
nieuws: Sony: in 2024 overtreft beeldkwaliteit smartphonecamera's die van dslr's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het ding wordt niet van het ene op het andere moment een jaar ouder omdat er een nieuwer model is. :+

• Scrtz
Commendatore schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Het ding wordt niet van het ene op het andere moment een jaar ouder omdat er een nieuwer model is. :+
Nee dat klopt maar je koopt wel een model dat bijna direct een modeljaar oud is. Dat blijft zonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nog steeds wordt het product dat je hebt gekocht daar niet direct slechter van. Het probleem is dan eerder die drang om toch weer per se het nieuwste te willen hebben. Daar komt bij dat er momenteel veel onzekerheid is met betrekking tot vooral de prijzen van de 14, maar ook qua leverbaarheid moet je het nog maar afwachten.

Als je nu een nieuw toestel nodig hebt, dan kun je prima nog een 13 (Mini/Pro/Pro Max) kopen. Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Iemand een idee hoe ik op mijn 13 Pro kan dwingen om telephoto te gebruiken?

Gisteren een berg aan foto's die ik ermee had gemaakt om zeep geholpen, want natuurlijk vond de iPhone dat "er niet genoeg licht was" dus gebruikte deze de main camera met crop.

Ik wist van deze issue, maar was dit vergeten op dat moment.

Wordt hier wel een beetje moe van, met voor de iPhone "juiste" licht omstandigheden maakt de telephoto hele mooie foto's waar ik tevreden over ben, maar wanneer deze doodleuk de main pakt en er een crop van maakt, zijn de telephoto fotos van mijn oude LG zelfs beter (die de telephoto gebruikt als ik dat wil)

Want dat was 1 van de 2 redenen dat ik voor de Pro ging in plaats van de normale iPhone, telephoto was een must voor mij maar op deze manier heb ik er weinig aan natuurlijk.

mis ik anders een setting misschien?

Edit: geen idee of deze vraag hier ook kan, weet iemand hoe je foto's van oude telefoon naar de iPhone kan overzetten zonder dat iTunes/iOS (geen idee welke dit flikt) deze comprimeert?

Ik kwam nu na ruim 5 maanden achter dat de oude foto's van mijn vorige toestel die nu op mijn iPhone staan, een totaal andere resolutie gebruiken en allemaal onder 500kb per stuk zijn, alles gewoon via iTunes naar de iPhone gekopieerd en vandaag zelfs opnieuw gedaan met hetzelfde resultaat.

een kennis vroeg mij of ik nog bepaalde foto's die ik had naar diegene kon opsturen, kreeg meteen de vraag waarom alles zo slechte kwaliteit had

Ik heb ook de originelen nagekeken op mijn PC, en daar is alles wel de volledige kwaliteit.

Ik hou mij niet zoveel bezig met foto's, dus ik hou wel van simpel waarbij alles werkt naar verwachting, alleen hier lijkt het wel alsof de iPhone het juist moeilijker voor mij maakt dan mijn oudere toestel 8)7

Edit 2: Dus blijkbaar is het de bedoeling dat er een compressie plaats vindt als ik de boel via iTunes kopieer |:(

Uiteindelijk via Google Drive alles gedaan, alle oude foto's in 2 zip bestanden (*reden noem ik zo) ingepakt, geüpload, op de iPhone gedownload, uitgepakt en naar de Foto app verplaatst vanuit Files.

Dus nu staat alles netjes in diezelfde camera roll als de foto's die ik tot nu toe met de iPhone zelf heb gemaakt, met alle tags in volledige kwaliteit.

Hoewel dat nu gelukt is, wat een gedoe (en dat noemt men makkelijk, ligt vast aan mij)

Maar gelukkig hoeft dit maar 1 keer en hoop ik dat met een eventuele volgende iPhone, alles netjes via iTunes op een nieuwe iPhone terecht komt.

*ik heb Google Drive omdat ik Gmail gebruik, maar ik gebruik de cloud niet en doe dingen liever lokaal.

Aangezien ik maar 15GB aan opslag had op mijn Drive, moest ik de 18gb aan foto/video splitsen.

Overigens kwam ik ook achter dat video's gewoon via iTunes kunnen omdat daarop dus weer geen compressie toegepast wordt, als ik dat wist dan had ik alleen de foto's op deze manier gedaan en was het een mapje van slechts 4gb.

[ Voor 59% gewijzigd door Mizgala28 op 12-08-2022 12:48 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 44 Laatste