Iemand een idee hoe ik op mijn 13 Pro kan dwingen om telephoto te gebruiken?
Gisteren een berg aan foto's die ik ermee had gemaakt om zeep geholpen, want natuurlijk vond de iPhone dat "er niet genoeg licht was" dus gebruikte deze de main camera met crop.
Ik wist van deze issue, maar was dit vergeten op dat moment.
Wordt hier wel een beetje moe van, met voor de iPhone "juiste" licht omstandigheden maakt de telephoto hele mooie foto's waar ik tevreden over ben, maar wanneer deze doodleuk de main pakt en er een crop van maakt, zijn de telephoto fotos van mijn oude LG zelfs beter (die de telephoto gebruikt als ik dat wil)
Want dat was 1 van de 2 redenen dat ik voor de Pro ging in plaats van de normale iPhone, telephoto was een must voor mij maar op deze manier heb ik er weinig aan natuurlijk.
mis ik anders een setting misschien?
Edit: geen idee of deze vraag hier ook kan, weet iemand hoe je foto's van oude telefoon naar de iPhone kan overzetten zonder dat iTunes/iOS (geen idee welke dit flikt) deze comprimeert?
Ik kwam nu na ruim 5 maanden achter dat de oude foto's van mijn vorige toestel die nu op mijn iPhone staan, een totaal andere resolutie gebruiken en allemaal onder 500kb per stuk zijn, alles gewoon via iTunes naar de iPhone gekopieerd en vandaag zelfs opnieuw gedaan met hetzelfde resultaat.
een kennis vroeg mij of ik nog bepaalde foto's die ik had naar diegene kon opsturen, kreeg meteen de vraag waarom alles zo slechte kwaliteit had
Ik heb ook de originelen nagekeken op mijn PC, en daar is alles wel de volledige kwaliteit.
Ik hou mij niet zoveel bezig met foto's, dus ik hou wel van simpel waarbij alles werkt naar verwachting, alleen hier lijkt het wel alsof de iPhone het juist moeilijker voor mij maakt dan mijn oudere toestel
Edit 2: Dus blijkbaar is het de bedoeling dat er een compressie plaats vindt als ik de boel via iTunes kopieer
Uiteindelijk via Google Drive alles gedaan, alle oude foto's in 2 zip bestanden (*reden noem ik zo) ingepakt, geüpload, op de iPhone gedownload, uitgepakt en naar de Foto app verplaatst vanuit Files.
Dus nu staat alles netjes in diezelfde camera roll als de foto's die ik tot nu toe met de iPhone zelf heb gemaakt, met alle tags in volledige kwaliteit.
Hoewel dat nu gelukt is, wat een gedoe (en dat noemt men makkelijk, ligt vast aan mij)
Maar gelukkig hoeft dit maar 1 keer en hoop ik dat met een eventuele volgende iPhone, alles netjes via iTunes op een nieuwe iPhone terecht komt.
*ik heb Google Drive omdat ik Gmail gebruik, maar ik gebruik de cloud niet en doe dingen liever lokaal.
Aangezien ik maar 15GB aan opslag had op mijn Drive, moest ik de 18gb aan foto/video splitsen.
Overigens kwam ik ook achter dat video's gewoon via iTunes kunnen omdat daarop dus weer geen compressie toegepast wordt, als ik dat wist dan had ik alleen de foto's op deze manier gedaan en was het een mapje van slechts 4gb.
[
Voor 59% gewijzigd door
Mizgala28 op 12-08-2022 12:48
]