Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb sinds zondag een iphone 13 mini, maar merk dat de batterij heel erg tegenvalt (ik kwam van een Pixel 4XL, da's natuurlijk andere koek). Soms wel 20% kwijt in 1 uur, bijvoorbeeld op safari/twitter/instagram en een podcast oid. Ik vind dat wel erg extreem.

Al geprobeerd:
- alle background refresh dingen uitgezet
- location services beperkt
- nagenoeg iedere tip op pagina's als '17 tips to reduce battery drain on iphone 13 mini/ios 15.6'

Aan het einde van de dag met 3 uur screen on time heb ik slechts 25% over. Ik weet dat de batterij niet heel groot is, maar had toch wel iets van 6 uur onscreen time zonder al te veel issues verwacht. Is dat een verkeerde verwachting van mij of is er wellicht iets aan de hand met mijn toestel?

[ Voor 5% gewijzigd door Coeluh op 12-08-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:04
Coeluh schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:19:
Ik heb sinds zondag een iphone 13 mini, maar merk dat de batterij heel erg tegenvalt (ik kwam van een Pixel 4XL, da's natuurlijk andere koek). Soms wel 20% kwijt in 1 uur, bijvoorbeeld op safari/twitter/instagram en een podcast oid. Ik vind dat wel erg extreem.

Al geprobeerd:
- alle background refresh dingen uitgezet
- location services beperkt
- nagenoeg iedere tip op pagina's als '17 tips to reduce battery drain on iphone 13 mini/ios 15.6'

Aan het einde van de dag met 3 uur screen on time heb ik slechts 25% over. Ik weet dat de batterij niet heel groot is, maar had toch wel iets van 6 uur onscreen time zonder al te veel issues verwacht. Is dat een verkeerde verwachting van mij of is er wellicht iets aan de hand met mijn toestel?
Wacht even weekje. In het begin kost indexeren ook altijd wel wat batterij. Daarnaast is een mini niet telefoon met grootste batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Mizgala28 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:15:
Iemand een idee hoe ik op mijn 13 Pro kan dwingen om telephoto te gebruiken?

Gisteren een berg aan foto's die ik ermee had gemaakt om zeep geholpen, want natuurlijk vond de iPhone dat "er niet genoeg licht was" dus gebruikte deze de main camera met crop.

Ik wist van deze issue, maar was dit vergeten op dat moment.

Wordt hier wel een beetje moe van, met voor de iPhone "juiste" licht omstandigheden maakt de telephoto hele mooie foto's waar ik tevreden over ben, maar wanneer deze doodleuk de main pakt en er een crop van maakt, zijn de telephoto fotos van mijn oude LG zelfs beter (die de telephoto gebruikt als ik dat wil)

Want dat was 1 van de 2 redenen dat ik voor de Pro ging in plaats van de normale iPhone, telephoto was een must voor mij maar op deze manier heb ik er weinig aan natuurlijk.

mis ik anders een setting misschien?

Edit: geen idee of deze vraag hier ook kan, weet iemand hoe je foto's van oude telefoon naar de iPhone kan overzetten zonder dat iTunes/iOS (geen idee welke dit flikt) deze comprimeert?

Ik kwam nu na ruim 5 maanden achter dat de oude foto's van mijn vorige toestel die nu op mijn iPhone staan, een totaal andere resolutie gebruiken en allemaal onder 500kb per stuk zijn, alles gewoon via iTunes naar de iPhone gekopieerd en vandaag zelfs opnieuw gedaan met hetzelfde resultaat.

een kennis vroeg mij of ik nog bepaalde foto's die ik had naar diegene kon opsturen, kreeg meteen de vraag waarom alles zo slechte kwaliteit had

Ik heb ook de originelen nagekeken op mijn PC, en daar is alles wel de volledige kwaliteit.

Ik hou mij niet zoveel bezig met foto's, dus ik hou wel van simpel waarbij alles werkt naar verwachting, alleen hier lijkt het wel alsof de iPhone het juist moeilijker voor mij maakt dan mijn oudere toestel 8)7

Edit 2: Dus blijkbaar is het de bedoeling dat er een compressie plaats vindt als ik de boel via iTunes kopieer |:(

Uiteindelijk via Google Drive alles gedaan, alle oude foto's in 2 zip bestanden (*reden noem ik zo) ingepakt, geüpload, op de iPhone gedownload, uitgepakt en naar de Foto app verplaatst vanuit Files.

Dus nu staat alles netjes in diezelfde camera roll als de foto's die ik tot nu toe met de iPhone zelf heb gemaakt, met alle tags in volledige kwaliteit.

Hoewel dat nu gelukt is, wat een gedoe (en dat noemt men makkelijk, ligt vast aan mij)

Maar gelukkig hoeft dit maar 1 keer en hoop ik dat met een eventuele volgende iPhone, alles netjes via iTunes op een nieuwe iPhone terecht komt.

*ik heb Google Drive omdat ik Gmail gebruik, maar ik gebruik de cloud niet en doe dingen liever lokaal.

Aangezien ik maar 15GB aan opslag had op mijn Drive, moest ik de 18gb aan foto/video splitsen.

Overigens kwam ik ook achter dat video's gewoon via iTunes kunnen omdat daarop dus weer geen compressie toegepast wordt, als ik dat wist dan had ik alleen de foto's op deze manier gedaan en was het een mapje van slechts 4gb.
Waarom via iTunes, je kan van oude naar nieuwe iPhone toch alles overzetten door ze gewoon naast elkaar te leggen? Dat werkt echt fantastisch. Vokgens mij wordt het ook gewoon 1 op 1 overgezet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus

Gisteren een berg aan foto's die ik ermee had gemaakt om zeep geholpen, want natuurlijk vond de iPhone dat "er niet genoeg licht was" dus gebruikte deze de main camera met crop.

Wordt hier wel een beetje moe van, met voor de iPhone "juiste" licht omstandigheden maakt de telephoto hele mooie foto's waar ik tevreden over ben, maar wanneer deze doodleuk de main pakt en er een crop van maakt, zijn de telephoto fotos van mijn oude LG zelfs beter (die de telephoto gebruikt als ik dat wil)

Want dat was 1 van de 2 redenen dat ik voor de Pro ging in plaats van de normale iPhone, telephoto was een must voor mij maar op deze manier heb ik er weinig aan natuurlijk.

Edit: geen idee of deze vraag hier ook kan, weet iemand hoe je foto's van oude telefoon naar de iPhone kan overzetten zonder dat iTunes/iOS (geen idee welke dit flikt) deze comprimeert?

Ik kwam nu na ruim 5 maanden achter dat de oude foto's van mijn vorige toestel die nu op mijn iPhone staan, een totaal andere resolutie gebruiken en allemaal onder 500kb per stuk zijn, alles gewoon via iTunes naar de iPhone gekopieerd en vandaag zelfs opnieuw gedaan met hetzelfde resultaat.

een kennis vroeg mij of ik nog bepaalde foto's die ik had naar diegene kon opsturen, kreeg meteen de vraag waarom alles zo slechte kwaliteit had

Ik heb ook de originelen nagekeken op mijn PC, en daar is alles wel de volledige kwaliteit.

Ik hou mij niet zoveel bezig met foto's, dus ik hou wel van simpel waarbij alles werkt naar verwachting, alleen hier lijkt het wel alsof de iPhone het juist moeilijker voor mij maakt dan mijn oudere toestel 8)7

Edit 2: Dus blijkbaar is het de bedoeling dat er een compressie plaats vindt als ik de boel via iTunes kopieer |:(

Uiteindelijk via Google Drive alles gedaan, alle oude foto's in 2 zip bestanden (*reden noem ik zo) ingepakt, geüpload, op de iPhone gedownload, uitgepakt en naar de Foto app verplaatst vanuit Files.

Dus nu staat alles netjes in diezelfde camera roll als de foto's die ik tot nu toe met de iPhone zelf heb gemaakt, met alle tags in volledige kwaliteit.

Hoewel dat nu gelukt is, wat een gedoe (en dat noemt men makkelijk, ligt vast aan mij)

Maar gelukkig hoeft dit maar 1 keer en hoop ik dat met een eventuele volgende iPhone, alles netjes via iTunes op een nieuwe iPhone terecht komt.

*ik heb Google Drive omdat ik Gmail gebruik, maar ik gebruik de cloud niet en doe dingen liever lokaal.

Aangezien ik maar 15GB aan opslag had op mijn Drive, moest ik de 18gb aan foto/video splitsen.

Overigens kwam ik ook achter dat video's gewoon via iTunes kunnen omdat daarop dus weer geen compressie toegepast wordt, als ik dat wist dan had ik alleen de foto's op deze manier gedaan en was het een mapje van slechts 4gb.
Gewoon iCloud gebruiken en telefoons tegen elkaar aanhouden. Dit klinkt heel complex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 16:37
psy schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Waarom via iTunes, je kan van oude naar nieuwe iPhone toch alles overzetten door ze gewoon naast elkaar te leggen? Dat werkt echt fantastisch. Vokgens mij wordt het ook gewoon 1 op 1 overgezet.
Omdat oude telefoon geen iPhone is (LG zoals de comment eerder vermelde)

En toen ik dit via de "move to iOS" app wou doen bij aanschaf van de iPhone, kreeg ik steeds een error op de iPhone (en de LG kon daardoor niet verder)

Dus toen via iTunes gedaan, niet wetende dat er compressie toegepast wordt.
giantgiantus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Gewoon iCloud gebruiken en telefoons tegen elkaar aanhouden. Dit klinkt heel complex.
Vorige telefoon was geen iPhone, verder wil ik geen cloud gebruiken hiervoor en Google Drive (of andere cloud oplossingen) ging al tegen mijn principes in, hopelijk heb ik voortaan geen cloud voor dit soort dingen nodig.

Daarnaast blijft het best absurd, iTunes staat kopiëren gewoon toe maar dwingt blijkbaar compressie op foto's altijd af (niet op video's), dus de methode is er in feite als Apple meer keuze gaf om die compressie uit te schakelen, dan was mijn methode ook niet nodig want het is absurd dat het zo moest.

Ik hoop dan ook dat met een eventuele volgende iPhone dit wel gewoon probleemloos via iTunes kan zonder cloud.

In ieder geval is het gelukkig wel gelukt, alleen niet op de manier die ik liever had (en normaal gesproken altijd gebruik)

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 12-08-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

-never mind-

[ Voor 97% gewijzigd door psy op 13-08-2022 00:04 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Gemaakt met de iPhone 13 Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyXttavu7y6Y3tLB4CTcGos48N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh9enr3mNICd9Ci408y6fUOM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vatILchU9GRzy6ZnafCe5uaSnF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLoGLmpiSn5mjb3pJZYUCpVA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3Nr0PM42JPgQZcKu-j0tV-4gDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o246tCFhRrGRwN7AI8KWZ02R.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZV2fDorFllCjXEYwZjoc8QKkDjM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCdihMNxEgr3KIfXXjAN3vmO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRHXq2g1vnyGm4z8EnWdzwJdjhE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edLEkvclECTEZyQYW2FFrCUP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 12:32
Ben heel benieuwd wat je reactie was, ik gok iets over mijn post:
Ondanks dat ik zelf een iPhone 13 mini heb, zou ik als je ècht mooie foto's wil maken die je over 10-20 jaar nog steeds terugkijkt, van harte een 'echte' camera aanraden, zoals een systeem of spiegelreflex.

Op een klein smarphone schermpje lijken die foto's heel wat, met hun kunstmatige geblurde achtergrondjes enzo, maar als je dat op groot formaat terugkijkt is het echt een stuk minder dan van een 'echte camera'. Maar dat is mijn ouderwetse subjectieve mening (ik heb dan ook nog een ouderwetse echte fullframe spiegelreflex :) )
Zelf heb ik 10 jaar geleden, toen mijn dochter op komst was, een spiegelreflex gekocht. Een instapmodel met crop-factor, 12 megapixels en met redelijke lenzen. Ondanks dat, zijn het nog steeds kwalitatief mooie foto's om vandaag terug te kijken op groot formaat en als je deze afdrukt. Dat kan ik niet zeggen van mijn foto's destijds gemaakt met de iPhone 4S. En ook dat was destijds een telefoon waarvan men vond dat ie goede foto's maakt. En dat zullen mensen ook over de iPhone 23 zeggen over 10 jaar.

Zeker wanneer een kleine op komst is, zou ik daar goede foto's van willen maken. Dat is vooral waar ik op doelde, dat je hiervoor misschien liever een "echte" camera wil hebben. Maargoed, dat is en blijft een mening, in dit geval die van mij :) Iedereen is vrij om daarin een eigen keuze te maken. Ik ben dan ook iemand die bovengemiddeld kritisch is op beeld en fotokwaliteit :)
Netjes! Mooie composities. Maar als ik een beetje inzoom (op mijn 27" monitor) op bijv de 1e foto zie ik wel dat het aan detail en resolutie ontbreekt als je bijv op de supper inzoomt of op golven. Maar zeker hele nette foto's.

Hier enkele foto's van een DSLR van mij.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51905227711_adf9ef97a0_k.jpg_DSC4621 by Ar G, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51795129378_465954b2d8_k.jpg_DSC4253 by Ar G, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52008898116_b2ab929b81_k.jpg_DSC5813 by Ar G, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52282847995_c73b9003f7_k.jpg_DSC7703 by Ar G, on Flickr

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het zal voorlopig nog beter zijn. Maar hoe vaak heb je een kwaliteits-camera bij je als het er echt op aan komt? Die heb je bij je als je gericht foto’s gaat maken maar de meest iconische foto’s uit de geschiedenis zijn, bij wijze van spreken, met een wegwerppollaroid gemaakt.

Pas geleden als teambuilding een workshop gehad van een meisje over iPhone-fotografie. Waanzinnig wat die uit een iPhone wist te krijgen, ze kwam met instellingen die ik nog nooit gezien had.

En dan is deze van de week gewoon uit de losse hand zonder naar instellingen te kijken met een 13-mini gemaakt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVipANGfClsG1f24PeVFKUEQzSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIeWT9K5oJduOU8LFCcO5wiC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:29:
Het zal voorlopig nog beter zijn. Maar hoe vaak heb je een kwaliteits-camera bij je als het er echt op aan komt? Die heb je bij je als je gericht foto’s gaat maken maar de meest iconische foto’s uit de geschiedenis zijn, bij wijze van spreken, met een wegwerppollaroid gemaakt.

Pas geleden als teambuilding een workshop gehad van een meisje over iPhone-fotografie. Waanzinnig wat die uit een iPhone wist te krijgen, ze kwam met instellingen die ik nog nooit gezien had.

En dan is deze van de week gewoon uit de losse hand zonder naar instellingen te kijken met een 13-mini gemaakt…

[Afbeelding]
Wauw mooi hoor, ik ben ook overgestapt van een Iphone 8 naar een 13 mini. Ook omdat ik tzt met vakantie ga en inderdaad. Jaren terug had ik een camera naar die neem je niet even mee. Ik ben laatst ook even wezen wandelen en de standaard fotos zijn heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Netjes! Mooie composities. Maar als ik een beetje inzoom (op mijn 27" monitor) op bijv de 1e foto zie ik wel dat het aan detail en resolutie ontbreekt als je bijv op de supper inzoomt of op golven. Maar zeker hele nette foto's.
Thanks!
Laat dat nou net de foto zijn die gecropt is en wat (digitaal) ingezoomd is, maar ik snap wat je bedoelt.
Hoop dat er met de 14 weer mooie verbeteringen wat betreft de camera aankomen.

Btw jouw DSLR foto’s zijn ook erg nice!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 13-08-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dennisdn schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:29:

[Afbeelding]
Mee eens hoor, ook met een moderne smartphone zoals een iPhone 13 kan je prachtige foto's maken (helemaal bij voldoende licht), en vaak is die kwaliteit ook meer dan genoeg. De grootste beperking blijft de fotograaf :+ De meeste foto's maak ik zelf ook met mijn iPhone 13 mini, simpelweg omdat je die altijd bij je draagt. En een spiegelreflex kan ook niet op tegen het gemak van een iPhone.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coeluh
giantgiantus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Wacht even weekje. In het begin kost indexeren ook altijd wel wat batterij. Daarnaast is een mini niet telefoon met grootste batterij.
Ik heb eens wat gegoogled op die index-'mythe' maar veel meer dan 'een paar dagen' kom ik niet. Ik heb het nu 6 dagen gegeven, er staan amper bestanden op dat apparaat, dus vraag me af wat er dan nog te indexen valt na 6 dagen. Anyhow, ik ga nog even door want mag met Coolblue nog ruilen tot over 20 dagen, kijken of er iets verandert.

Dat de mini batterij niet huge is begrijp ik wel, maar zie in online battery tests dat de mini over 6 uur SOT gaat en ik amper 3-4 haal. Daar zit het 'm meer. Dat ik geen 9 kan halen vind ik prima, wilde ook wat minder op mn telefoon zitten, maar het gaat me om de helft er van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-05 13:02
Vorige week mijn anderhalf jaar oude iPhone 12 verkocht en een nieuwe iPhone 13 mini gehaald. Voor mij is dat echt een perfect formaat. Eindelijk een gsm die weer makkelijk in de broekzak past. Daarbij maar 130 euro bijbetaald vergeleken met de verkoopprijs van de 12. Happy camper. Kan er weer even tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:43
Hebben iPhones een functie voor iets als een blauwlichtfilter? Ik was vandaag aan het spelen met een 13 en 13 Pro en ik vond het scherm van de Pro vloeiender, maar het wit was gelig en daarom vond ik het scherm van de 13 uiteindelijk beter. Ik en de verkoper konden niet vinden waar dat aan zou kunnen liggen. Iemand hier misschien een idee?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:26:
Hebben iPhones een functie voor iets als een blauwlichtfilter? Ik was vandaag aan het spelen met een 13 en 13 Pro en ik vond het scherm van de Pro vloeiender, maar het wit was gelig en daarom vond ik het scherm van de 13 uiteindelijk beter. Ik en de verkoper konden niet vinden waar dat aan zou kunnen liggen. Iemand hier misschien een idee?
Klinkt als Night-Shift wat misschien op de één aan stond en op de ander niet.
https://www.lifewire.com/...e-light-on-iphone-5221154

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:06
Ample Energy schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:26:
Klinkt voor mij meer als True Tone aan of uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Nol_NL op 13-08-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:43
Dank jullie wel, @Dennisdn en @Nol_NL. Ik zal binnenkort op zoek naar die functies. Ben na de 3G niet meer bekend met iPhone dus het is nog even zoeken hoe ze tegenwoordig werken :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ample Energy schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:53:
Dank jullie wel, @Dennisdn en @Nol_NL. Ik zal binnenkort op zoek naar die functies. Ben na de 3G niet meer bekend met iPhone dus het is nog even zoeken hoe ze tegenwoordig werken :P
Night Shift is een functie waardoor het scherm na zonsondergang of vanaf een bepaalde tijd een gele tint krijgt om de felle blauwe kleuren te onderdrukken, maar staat niet standaard aan.

True Tone staat meestal wel standaard aan. Deze past ook enigszins de kleurtemperatuur aan aan je omgeving. Zit je in een ruimte met warm, geel licht, dan slaat het scherm wat geler uit. Sta je onder een felle witte TL-buis, dan slaat het scherm juist wat blauwer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:53:
De kans is groot dat het één van die twee is geweest, resultaat is ongeveer hetzelfde. Het gekke is, die gelige kleur is vaak echter wit dan wat wij nog als wit ervaren. We zijn allemaal f*ckedup door de bluelightwar die al heel lang bezig is en zijn we aan gaan wennen. Een leuke test is de Movie-modus van de TV. Als je die te geel vind zijn je hersens een soort van vervuild. Blijf daar een paar dagen naar kijken en het wordt weer steeds witter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

BackSlash schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Ben heel benieuwd wat je reactie was, ik gok iets over mijn post:
Ik heb ook al sinds 2016 geloof ik een systeemcamera, een A6300 (24mp, aps-c). Deze maakt echt fantastische foto's zeker met de 1.8 lens, en kan heel mooi in 4k filmen. Ik heb daarnaast altijd een iPhone 6s gehad die natuurlijk weinig voorstelde naast de Sony.
Nu heb ik onlangs een 13 pro max gekocht omdat mijn 6s van de trap gevallen was en dat maakte natuurlijk wel enig verschil. De lens (kuch, lenzen) zijn nog steeds iene miene in vergelijk met de enorme sensor uit de Sony en je kan niet met lenzen bezig zijn, maar ik heb nu wel iets gevonden wat de iPhone wél kan, en de Sony niet.

HDR filmen.

Dit is echt een gigantisch verschil. Begrijp me niet verkeerd, de Sony maakt fantastische beelden in 4k, maar als je nu ziet wat de iPhone 13 voor elkaar krijgt als je in HDR filmt, dan zien de 4k beelden opeens maar wat flets uit.

Daar heeft de spiegelreflex/systeemcamera nog weinig antwoord op. Eigenlijk beginnen alleen de huidige generatie Sony camera's ook 10 bit filming te hebben, maar dan heb je het wel over behoorlijk dure camera's (bv de A7Siii van bijna 4000 euro). Daar komt nog eens bij dat ze dit niet right out of the box filmen, maar dat je e.e.a. in post processing pas goed in HDR nabewerkt krijgt.

De iPhone doet dit gewoon standaard? Hoe dan?

En dat vind ik toch wel opmerkelijk.

Een van de eerste filmpjes die ik maakte was op een festival een maandje terug.
YouTube: Atmoz Eindhoven 25-06-2022 (4k HDR 30fps)

Vanaf 2:45 ongeveer.
Als je dit op een iPhone met HDR afspeelt met batterijbesparing aan, zie je het "in gewone SDR kwaliteit".
Als je het vervolgens op normale accustand bekijkt komt de HDR functie tevoorschijn. Ik vind het verschil echt groot. Bij 2:50 zie je de felle lampen komen, en je ziet NIETS van enige terugval in belichting. Dat lukt alleen met HDR. In SDR is het maar een fletse bedoeling. Het klopt wel, maar echt heel mooi is het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 14-08-2022 19:59 . Reden: filmpje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:06
Mijn laatste camera is een Nikon D5100 spiegelreflexcamera. Ik heb er een paar lenzen bij en een heel mooi statief.
Ook snap hou handmatige functies (sluitertijd, diafragma enzo) werkt, maar ik ben Ier niet goed in. Dus het kost mij een hoop tijd voor ik een mooie foto heb. Als ik op vakantie ben, wil ik meestal niet 5 minuten de tijd nemen voor een paar leuke foto's, ik fotografeer dan meer op automatisch. Als experiment ben ik vlak voor Corona pandemie bewust foto's op vakantie met die camera wezen maken en vervolgens met mijn iPhone XR dezelfde. Wat ik toen merkte is dat in goede omstandigheden mijn iPhone minstens zo goed, zo niet beter resultaat heeft. In het donker en van grotere afstand was een ander geval, dan kan mijn camera dingen die mijn iPhone niet eens kan proberen.

Maar aangezien meer dan 9 van de 10 foto's dat niet zijn, vind ik het wel heel prettig dat enorme blok gereedschap niet mee te zeulen. Dan besteed ik liever geld in een nieuwe iPhone dan een nieuwe camera.Dat zal dan denk ik een 14 of een 14 pro worden. Eens zien wat het me waard is. En die dingen kan ik ook wel op mijn statief schroeven. Inmiddels mijn D5100 al meer dan een jaar niet meer aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BackSlash
psy schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

Ik heb ook al sinds 2016 geloof ik een systeemcamera, een A6300 (24mp, aps-c). Deze maakt echt fantastische foto's zeker met de 1.8 lens, en kan heel mooi in 4k filmen. Ik heb daarnaast altijd een iPhone 6s gehad die natuurlijk weinig voorstelde naast de Sony.
Nu heb ik onlangs een 13 pro max gekocht omdat mijn 6s van de trap gevallen was en dat maakte natuurlijk wel enig verschil. De lens (kuch, lenzen) zijn nog steeds iene miene in vergelijk met de enorme sensor uit de Sony en je kan niet met lenzen bezig zijn, maar ik heb nu wel iets gevonden wat de iPhone wél kan, en de Sony niet.

HDR filmen.

Dit is echt een gigantisch verschil. Begrijp me niet verkeerd, de Sony maakt fantastische beelden in 4k, maar als je nu ziet wat de iPhone 13 voor elkaar krijgt als je in HDR filmt, dan zien de 4k beelden opeens maar wat flets uit.

Daar heeft de spiegelreflex/systeemcamera nog weinig antwoord op. Eigenlijk beginnen alleen de huidige generatie Sony camera's ook 10 bit filming te hebben, maar dan heb je het wel over behoorlijk dure camera's (bv de A7Siii van bijna 4000 euro). Daar komt nog eens bij dat ze dit niet right out of the box filmen, maar dat je e.e.a. in post processing pas goed in HDR nabewerkt krijgt.

De iPhone doet dit gewoon standaard? Hoe dan?

En dat vind ik toch wel opmerkelijk.

Een van de eerste filmpjes die ik maakte was op een festival een maandje terug.
YouTube: Atmoz Eindhoven 25-06-2022 (4k HDR 30fps)

Vanaf 2:45 ongeveer.
Als je dit op een iPhone met HDR afspeelt met batterijbesparing aan, zie je het "in gewone SDR kwaliteit".
Als je het vervolgens op normale accustand bekijkt komt de HDR functie tevoorschijn. Ik vind het verschil echt groot. Bij 2:50 zie je de felle lampen komen, en je ziet NIETS van enige terugval in belichting. Dat lukt alleen met HDR. In SDR is het maar een fletse bedoeling. Het klopt wel, maar echt heel mooi is het niet.
Interessant verhaal en je hebt absoluut een punt! HDR en de speciale "film" video modus is ook iets wat alleen op de iPhone 13 serie mogelijk is. Ik gok dan ook dat dit vrij veel rekenkracht kost die de voorgaande iPhones nog niet konden leveren, of dat de iPhone 13 hier speciale optimalisatie voor heeft in de soc. Voor video / filmpjes is een iPhone 13 zeker een geweldig goed toestel!
PrimusIP schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:41:
Mijn laatste camera is een Nikon D5100 spiegelreflexcamera. Ik heb er een paar lenzen bij en een heel mooi statief.
Ook snap hou handmatige functies (sluitertijd, diafragma enzo) werkt, maar ik ben Ier niet goed in. Dus het kost mij een hoop tijd voor ik een mooie foto heb. Als ik op vakantie ben, wil ik meestal niet 5 minuten de tijd nemen voor een paar leuke foto's, ik fotografeer dan meer op automatisch. Als experiment ben ik vlak voor Corona pandemie bewust foto's op vakantie met die camera wezen maken en vervolgens met mijn iPhone XR dezelfde. Wat ik toen merkte is dat in goede omstandigheden mijn iPhone minstens zo goed, zo niet beter resultaat heeft. In het donker en van grotere afstand was een ander geval, dan kan mijn camera dingen die mijn iPhone niet eens kan proberen.

Maar aangezien meer dan 9 van de 10 foto's dat niet zijn, vind ik het wel heel prettig dat enorme blok gereedschap niet mee te zeulen. Dan besteed ik liever geld in een nieuwe iPhone dan een nieuwe camera.Dat zal dan denk ik een 14 of een 14 pro worden. Eens zien wat het me waard is. En die dingen kan ik ook wel op mijn statief schroeven. Inmiddels mijn D5100 al meer dan een jaar niet meer aangeraakt.
Ik snap ook volledig jouw overwegingen, dat een goede smartphone in de meeste gevallen dan een prima keuze is. Een telefoon blijft gewoon ook 10x handzamer dan een spiegelreflex/systeemcamera en maakt op de automodus heel consequent goede foto's.

Ik heb een aantal jaar geleden precies dezelfde overwegingen gehad, toen ik op een gegeven moment mijn spiegelreflex te zwaar vond en teveel 'gedoe' om mee te nemen. Elke keer weer die extra rugzak mee. Toen vond ik de foto's van mijn iPhone XS oid op dat moment ook wel goed genoeg en veel makkelijker.

Echter, op een gegeven moment, ik denk zo'n 2-3 jaar later, wilde ik voor een marktplaats advertentie wat mooie foto's maken. En ik merkte dat ik het niet goed voor elkaar kreeg met mijn telefoon. Het was het allemaal net niet. Ik wilde mooie detailfoto's maken, uit de juiste hoek, met mooi licht erop, etc. En na een half uur klooien heb ik mijn oude spiegelreflex afgestoft en het hiermee geprobeerd. En toen kreeg ik wel op de foto wat ik voor ogen gehad.

Ik kwam toen tot de ontdekking dat ik mijn oude fotografie hobby heb gemist 🥰 En dat moment is nu ongeveer 1 jaar geleden. Sindsdien heb ik even later een fullframe gekocht waar mijn huidige lenzen op pasten, en ben ik weer helemaal back into fotografie. Lekker handmatig alles instellen, de compositie kiezen, letten op de belichting, de juiste hoek en tegelijkertijd mijn biceps trainen 😎 Serieus, waar ik het vroeger vervelend vond dat de camera zo zwaar was, maakt het me nu echt niks uit. Het hoort er gewoon bij voor mij.

Dus voor mij is het, naast de beste kwaliteit foto's kunnen maken, ook gewoon een hobby om daar uitgebreid mee bezig te zijn. Waar jij geen plezier beleefde aan het handmatig instellen, voel ik mij in mijn nopjes als ik dat doe 🙃 De foto's die ik maak met mijn iPhone 13 mini zijn meer om snel momenten vast te leggen en heb dan vaak vrij nette resultaten. Maar op dat moment maak ik de foto niet omdat ik er echt plezier uit haal of omdat ik zo mooi mogelijke foto's wil maken. Voor die (hobby) momenten gebruik ik mijn spiegelreflex 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 14:07

MPC60

Game on

Op het moment dat ik mijn 13 op ga laden is hij niet meer normaal te gebruiken. Scherm reageert heel traag en soms helemaal niet. Hebben meer mensen dit?

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 22:10
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:17 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Alles is geaard hier. Ik zou niet weten hoe ik anders moet opladen. Ik probeer nu zoveel mogelijk op te laden als ik hem niet gebruik maar dat kan nou eenmaal niet altijd. Een collega van mij zei net zonder hoesje opladen. Dat is ook een gedoe want dat leren Apple hoesje zit aardig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:54
MPC60 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:19:
Op het moment dat ik mijn 13 op ga laden is hij niet meer normaal te gebruiken. Scherm reageert heel traag en soms helemaal niet. Hebben meer mensen dit?
En als je hem aan een powerbank of laptop (die op dat moment niet aan de lader zit) oplaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Roy Tollenaar schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

En als je hem aan een powerbank of laptop (die op dat moment niet aan de lader zit) oplaad?
Ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 09:40

Flipm0de

geen

maar het is sowieso geen normaal gedrag. Gebruik je een originele lader? Of iig geen alibaba lader ofzo. Anders gewoon langs apple. Je hebt nog garantie.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 21:18
SgtElPotato schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:09:
Heb je een geaard stopcontact? Probeer eens een ander stopcontact.
Huh? Hoezo? Licht je antwoord eens toe alsof een wel of niet geaarde wandcontactdoos hier iets mee/aan kan doen?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 22:10
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:17 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
SgtElPotato schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Ik weet nog wel dat het vroeger problemen kon veroorzaken bij elektrische apparaten. Ze stonden dan onder stroom en het gevolg was dat bijvoorbeeld knoppen of touchscreens niet meer werkten.
Originele Apple opladers hebben maar twee pennen en maken nooit contact met aarde. Daar heb je een derde pen voor nodig.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 21:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

stormfly schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Originele Apple opladers hebben maar twee pennen en maken nooit contact met aarde. Daar heb je een derde pen voor nodig.
Er is alleen (nog) niet gezegd of er hier een originele Apple lader wordt gebruikt ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Er is alleen (nog) niet gezegd of er hier een originele Apple lader wordt gebruikt ;)
Tuurlijk wel :+ , voordat je iets post heb je getest met de originele kabel en adapter. We zitten op Tweakers he ;-)

#aanname

• MPC60

MPC60

Game on

Ik heb inderdaad een originele lader, kabel en hoesje. Ik ga binnenkort wel langs de winkel. Bedankt voor het meedenken mensen.

Anoniem: 111759

Halide 2 installeren en dan op handbediening

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kan het zijn dat het touchscreen van de 13 (Pro) relatief gevoelig is? Ik merk dat er regelmatig al een reactie komt terwijl ik het scherm amper aanraak. Bij mijn iPad Air 3 gaat dat een stuk minder snel. (Mijn oude iPhone 8 is geen goed vergelijkingsmateriaal, omdat daar een screenprotector op zat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Lees her en der dat ivm onder andere inflatie de nieuwe iPhone 14 series in de VS zo’n $100 duurder zullen gaan worden.

Aangezien de $ en € zo’n beetje 1:1 staat nu, denk ik dat het voor ons dus zo’n €100 duurder zal gaan worden, dus bijv de iPhone 14 Pro €1259 en 14 Pro Max €1359.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:17:
Lees her en der dat ivm onder andere inflatie de nieuwe iPhone 14 series in de VS zo’n $100 duurder zullen gaan worden.

Aangezien de $ en € zo’n beetje 1:1 staat nu, denk ik dat het voor ons dus zo’n €100 duurder zal gaan worden, dus bijv de iPhone 14 Pro €1259 en 14 Pro Max €1359.
In theorie zou hij hier dan nog duurder kunnen worden omdat Apple in het verleden sowieso al dollars en euro’s bijna 1 op 1 overzette. Hopelijk begrijpen ze dat ze bij een heleboel mensen de psychologische maximale prijs aan het aftasten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

In theorie zou hij hier dan nog duurder kunnen worden omdat Apple in het verleden sowieso al dollars en euro’s bijna 1 op 1 overzette. Hopelijk begrijpen ze dat ze bij een heleboel mensen de psychologische maximale prijs aan het aftasten zijn.
als Apple nou de nieuwe iPhones een base model van 256Gb ipv 128Gb meegeven, denk ik dat veel mensen de prijsstijging al wat schappelijker zullen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

als Apple nou de nieuwe iPhones een base model van 256Gb ipv 128Gb meegeven, denk ik dat veel mensen de prijsstijging al wat schappelijker zullen vinden.
Ik zie mijzelf als een heel gemiddelde gebruiker en, even snel gekeken, 52GB in gebruik. Dus 128 zou inderdaad voor velen al genoeg kunnen zijn.

Edit: sorry, je bericht verkeerd gelezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 22-08-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
En vergeet niet dat in de VS veel mensen in dat iPhone Upgrade Program zitten, die betalen maandelijks zo’n $50. Die zal het een rotzorg zijn of dat nu maandelijks $55/57 zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 15:03
In dubio hier.
In oktober 2019 een iPhone 11 Pro gekocht in de US (toen nog flink voordeliger in vergelijking met NL) en twijfel of ik wil overstappen naar een 14 Pro.
Ik ga ook weer naar de US begin november dit jaar, maar het prijsverschil zal minimaal zijn verwacht ik.

Waarom zou ik wel/niet moeten overstappen naar een 14 Pro? Meer mensen die dit overwegen wel/niet te doen?
Tevens is mijn batterij nu 78%, dus daar moet anders sowieso een nieuwe in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-05 17:27
-Muncky- schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:49:
In dubio hier.
In oktober 2019 een iPhone 11 Pro gekocht in de US (toen nog flink voordeliger in vergelijking met NL) en twijfel of ik wil overstappen naar een 14 Pro.
Ik ga ook weer naar de US begin november dit jaar, maar het prijsverschil zal minimaal zijn verwacht ik.

Waarom zou ik wel/niet moeten overstappen naar een 14 Pro? Meer mensen die dit overwegen wel/niet te doen?
Kijk hier eens na zou ik zeggen, als dit de doorslag niet geeft zou ik (nog) niet overstappen. De 14 zal niet veel anders zijn dan de 13, mogelijk Always On Display.

[ Voor 4% gewijzigd door Davidas op 22-08-2022 09:54 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 13:40
In dubio hier.

Ten eerste, de iPhone 14 (Pro) is nog niet uit, dus keiharde argumenten waarom wel of niet kan niemand nog geven.
Ten tweede, het blijft persoonlijk, hoeveel waarde hecht jij aan een beter scherm, betere camera, betere accu, betere processor en noem het maar op?
Ten derde wat doe je er allemaal mee?

Blijft gewoon iets persoonlijks, dus echt een goed advies kan iemand anders daar niet op geven.

Maar als je toch een nieuwe accu nodig hebt, dan zou ik dat niet meer investeren in je huidige iPhone maar richting een nieuwe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dubio hier.

Zoals hierboven al gezegd, kijk of de specs je genoeg aan staan om te investeren. Een 11 gaat nog wel een paar rondes mee wat betreft updates, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:21
Niet zeker of dit het juiste topic is, maar kon niet veel geschikter vinden. Voor de mensen die jaarlijks door gaan naar het volgende model. Wat doen jullie ermee? Marktplaats ofzo? Trade in bij apple/provider? Back up toestel? Ik ben tot nu toe tevreden met de 13 Pro Max, alleen gaan mijn handen meestal jeuken bij nieuwe releases... Tot nu toe meestal alle toestellen laten liggen als back up... Maar tot op heden nog nooit een backup nodig gehad haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Comilion schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:55:
Niet zeker of dit het juiste topic is, maar kon niet veel geschikter vinden. Voor de mensen die jaarlijks door gaan naar het volgende model. Wat doen jullie ermee? Marktplaats ofzo? Trade in bij apple/provider? Back up toestel? Ik ben tot nu toe tevreden met de 13 Pro Max, alleen gaan mijn handen meestal jeuken bij nieuwe releases... Tot nu toe meestal alle toestellen laten liggen als back up... Maar tot op heden nog nooit een backup nodig gehad haha
Op tweakers ;) Ik vind een 13 pro max nogal te duur om als backup toestel te houden..

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 22-08-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:54
Ik heb ooit me 6S en 7 als back-up weggelegd (liggen er nog steeds) en verder heb ik er 1 keer 1 op marktplaats verkocht, 1 op gestuurd naar rebuy en de rest binnen de familie verkocht of weggegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik koop absoluut niet jaarlijks een nieuw toestel. Ik doe er ongeveer vier jaar mee en ik probeer dan een reden te hebben waarom ik een nieuwe koop. Voor mij vind ik drie jaar wel het uiterste minimum en ik vind dat een telefoon prima vijf jaar mee kan.
Mijn vorige telefoon was de iPhone SE (2016 model). Het geheugen was te vol en ik merkte dat ik behoefte had aan een groter scherm. Ik heb hem op marktplaats gezet. Ik heb trouwens nog steeds een zwak voor dat telefoontje.
Mijn huidige iPhone XR ga ik denk ik vervangen met eentje van de 14 serie. Ik zou wel graag een betere camera willen, maar voor de rest voldoet hij prima. Het 'excuus' dat ik nu gebruik is dat ik mijn Xr aan mijn vriendin geef. Zij heeft ook een SE, die batterij is inmiddels wel erg op en die telefoon gaat de nieuwe IOS niet meer ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Aight!

'A toy robot...'

In dubio hier.

Hier ook laatst in USA een nieuwe pro Max 13 gekocht, scheelde maar iets van €100-150 dus viel idd mee.

Waar je wel nog extra korting van kan krijgen als je je huidige bij Apple inlevert. Alleen met 78% batterij weet ik niet hoeveel je dan nog terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 23:01
Ik overweeg een nieuwe Iphone 13 aan te schaffen.
Een los toestel kost bij mobiel.n nu 909 euro.
Wanneer ik kies voor een verlenging bij KPN en kost het toestel mij 659 euro.

Zou deze prijs nog zakken wanneer de Iphone 14 uit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7chrBlfZvN6hmhoFYKpXYrSvMjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ABOMGnNzmqbKSedUA04zmzDq.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Yazoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:45:

[Afbeelding]
even de glazen bol erbij pakken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

[Afbeelding]
Onbekend, maar Mobiel.nl is duurder dan de laagste prijs voor die iPhone in de pricewatch vandaag (€849).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 16:11

[Afbeelding]
Het is gebruikelijk dat het oude model 100 euro in prijs daalt bij release van een nieuw model.
Edit: bij verlenging ga je meer betalen voor t toestel blijkbaar. Toevallig ben ik net overgestapt en heb 552 euro voor het toestel betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Dexter24 op 29-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Aight! schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Hier ook laatst in USA een nieuwe pro Max 13 gekocht, scheelde maar iets van €100-150 dus viel idd mee.

Waar je wel nog extra korting van kan krijgen als je je huidige bij Apple inlevert. Alleen met 78% batterij weet ik niet hoeveel je dan nog terug krijgt.
Voor dat minimale prijsverschil is het jaartje extra garantie in NL zonder gezeur ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dexter24 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Het is gebruikelijk dat het oude model 100 euro in prijs daalt bij release van een nieuw model.
Edit: bij verlenging ga je meer betalen voor t toestel blijkbaar. Toevallig ben ik net overgestapt en heb 552 euro voor het toestel betaald.
True, maar gegeven inflatie en koersontwikkeling zou ik er zelf dit jaar niet mijn hand voor in vuur steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

giantgiantus schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:03:
[...]

True, maar gegeven inflatie en koersontwikkeling zou ik er zelf dit jaar niet mijn hand voor in vuur steken.
Ik ook niet. Het geruchtencircuit hint al op prijsverhogingen in de VS. Gooi daarbovenop de inklappende Euro-Dollar koers en dan bestaat zomaar het risico dat over een paar weken de huidige modellen zelfs duurder worden (in euro's) dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:43
Uniciteit schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:27:
[...]

Ik ook niet. Het geruchtencircuit hint al op prijsverhogingen in de VS. Gooi daarbovenop de inklappende Euro-Dollar koers en dan bestaat zomaar het risico dat over een paar weken de huidige modellen zelfs duurder worden (in euro's) dan nu.
Dat zou zomaar kunnen, net zoals bij de introductie van de M2 MacBook Air de verkoopprijs van de oude M1 Macbook Air ook 90 euro hoger is geworden. Maar het kan ook strategie geweest zijn, zodat Apple kan ontkennen dat de M2 Macbook Air 35% duurder is dan de vorige versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Of-Aaargh op 30-08-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbJQJDA2IDyHt4xBNNSjW8sQRlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGUZ9IsR0NBy1rN87t0S6d0x.jpg?f=fotoalbum_large

M’n vrouw en ik hebben allebei een iPhone 13 en op whatsapp is er plots een probleem als ik een foto maak die iets ingezoomd is. Het is vooral als er een lichtbron in de buurt is maar zit er altijd aan de linkerkant. Soms moet je iets inzoomen op de foto. Buiten WhatsApp is dit probleem er niet. Hebben meer mensen dit?

• innuendo
  • Laatst online: 04-09-2024
Speculaes schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:28:
[Afbeelding]

M’n vrouw en ik hebben allebei een iPhone 13 en op whatsapp is er plots een probleem als ik een foto maak die iets ingezoomd is. Het is vooral als er een lichtbron in de buurt is maar zit er altijd aan de linkerkant. Soms moet je iets inzoomen op de foto. Buiten WhatsApp is dit probleem er niet. Hebben meer mensen dit?
Exact dit probleem had ik ook op mijn 13 Pro Max.
Sinds ik de iOS 16 bèta’s draai, is dit voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
innuendo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 06:40:
[...]

Exact dit probleem had ik ook op mijn 13 Pro Max.
Sinds ik de iOS 16 bèta’s draai, is dit voor mij opgelost.
Dan zou het dus meer in ios zitten dan in Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18
Is er al een iPhone 14 topic?

Ik wil graag de iPhone 14 kopen straks naar vanaf wanneer zijn ook de hoesjes te bestellen en screen protectors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Die kun je denk ik verwachten na de Keynote volgende week woensdag. Nu is nog niks officieel bekend of bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07
MarioMark1541 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:32:

Ik wil graag de iPhone 14 kopen straks naar vanaf wanneer zijn ook de hoesjes te bestellen en screen protectors ?
Vaak vanaf 7 september als de iPhone officieel aangekondigd is.
Dan ga ik m'n Spigen Glas.tR EZ FIT ook direct bestellen zodra die beschikbaar is voor de 14 Pro. Dan ligt die al mooi klaar zodra ik op releasedag de 14 Pro in ontvangst neem. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2022 11:18 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:32:

Als het goed is hebben de grote hoesjesmakers al samples gekregen en zijn ze vrijwel direct wel verkrijgbaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Dennisdn op 03-09-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Apple gaat ook wel gelijk een aantal van die hoesjes en screen protectors op hun site aanbieden. Ik overweeg het gelijk daar dan ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18
PrimusIP schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:37:
Apple gaat ook wel gelijk een aantal van die hoesjes en screen protectors op hun site aanbieden. Ik overweeg het gelijk daar dan ook aan te schaffen.
Ik wil het liefst ook origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
MarioMark1541 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:38:
[...]

Ik wil het liefst ook origineel
Is ook altijd gewoon te koop bij hun zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
In dubio hier.

Voordeliger was omdat jij er geen belasting over heb betaald bij de douane (niet heb aangegeven)
Verder is komende week de betekend making en weet men er echt meer over wat voor specificaties het toestel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Geeft 78% batterij health je zelfs niet sowieso recht op een kostenloze vervanging? Of 'coulance' bij het vervangen van de batterij? Zal er vanaf hangen in welke periode dit is gebeurd (1 jaar, 2 jaar, ...) maar dit lijkt me te vallen binnen 'niet voldoen aan specificatie' of 'niet voldoen aan verwachtingen' of zo.

Maar er staat me toch wel iets van voor? :?

Hoe dan ook, gelijk hebben en gelijk krijgen, vooral bij een monolitisch bedrijf als apple, is natuurlijk een andere zaak. Heb het ook wel eens geprobeerd met een iPhone SE (2020) die na nog geen jaar aan 83% zat of zo. Je werd gewoon vriendelijk buiten gekeken met een aantal loze verklaringen en suggesties (background apps uitschakelen... ok... :X )

Lijkt me zelfs dat een iPhone met een zwaar versleten batterij ook gewoon instabiel wordt? Dus af en toe de spanning niet haalt om correct te functioneren en er uit klapt?

Zelf heb ik sinds het bezit van m'n iPhone 13 mini (november vorig jaar, dus bijna 1 jaar) een shortcut gemaakt die me waarschuwt met een notificatie en sound als de batterij 85% opgeladen is. Ik geef toe dat ik niet altijd in de buurt ben om hem dan van de lader te halen, maar toch zeker 8/10 keer. Gelijkaardig aan de popup die je van iOS zelf krijgt op 90%, maar dan 85% en met een sound ipv zonder.

Dit leek erg lang goed te werken. De eerste 7-8 maand (tot juni, juli zoiets?) bleef de battery health op 99% hangen. Ineens, na even niet te checken en dan uit nieuwsgierigheid eens op te zoeken, had ik battery health op 95% staan. Toch een 4% op een maand tijd of zo, terwijl ik er in gebruik helemaal niets aan veranderd heb.

Zou de iPhone dan toch eens te veel zijn opgewarmd? Te hard gebruikt? Vastlopende app of zo? Te hard ontladen, toch eens per ongeluk te lang aan de lader?

Ik gebruik een laadblokje van anker of Ugreen (afhankelijk van welke ik er bij pak) en meestal de magsafe charger.

Wat ik nog kan bedenken is dat een hoesje (officieel apple hoesje met magneetjes), meer afstand creëert tussen de achterkant van de iPhone en de magsafe puck, en dat daardoor (door die afstand) meer warmte gegeneerd wordt, die ook moeilijker kwijt kan door het apple hoesje.

Om 'm nu steeds uit het hoesje te halen voor magsafe is ook niet echt handig. De lightning poort heb ik afgesloten met zo'n rubber plugje (meestal in een zakje van tien op amazon) om te vermijden dat de poort te snel opvult met broekzakstof.

Na vorige vakantie vraag ik me af hoe de meesten hun iPhone meenemen naar het strand? Zelf heb ik 'm altijd mee, maar niet om intensief te gebruiken. Occasioneel een foto, of een berichtje, maar geen media/tekst consumeren. Hoe voorzichtig je ook bent, dat fijne zand blijft altijd wel hangen rond de randjes van een hoesje, over de speaker grill, enz... Misschien bestaan er wel volledig sluitende hoesjes die je kan gebruiken voor dit soort scenarios (bellen en geluid en dergelijke is niet belangrijk)

Ik zou 'm liever gewoon niet meenemen, maar je weet hoe het gaat. Altijd handig om na het strand de auto terug te vinden, te voet navigeren, berichtje te sturen. Misschien toch maar een cheape apple watch met e-sim aanschaffen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 04-09-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Amos_x
Al die batterij indicatoren geloof ik niet zo. Ik let helemaal nergens op, laad de 13 pro met alle mogelijke laders inclusief laptop laders en na een jaar 100%. Mijn 11 pro max was na 3 maanden op 96% met precies hetzelfde gedrag van mijn kant.

Op het strand gebruik ik m’n iPhone eigenlijk ook als ik iets nodig heb. En m’n iPhone gaat mee als ik racefiets en mountainbike en regent ook nog wel eens nat. iPhones zijn echt niet meer van suiker.

[ Voor 30% gewijzigd door giantgiantus op 04-09-2022 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:36:
@Amos_x
Al die batterij indicatoren geloof ik niet zo. Ik let helemaal nergens op, laad de 13 pro met alle mogelijke laders inclusief laptop laders en na een jaar 100%. Mijn 11 pro max was na 3 maanden op 96% met precies hetzelfde gedrag van mijn kant.

Op het strand gebruik ik m’n iPhone eigenlijk ook als ik iets nodig heb. En m’n iPhone gaat mee als ik racefiets en mountainbike en regent ook nog wel eens nat. iPhones zijn echt niet meer van suiker.
Ik krijg met alle Posts hier steeds meer het idee dat zenuwachtig doen over batterij, met gedoe als 80/20% opladen enzo het alleen maar erger maakt. 13Mini uit de eerste batch, elke nacht aan de magsave en overdag regelmatig in de autolader (die kan ook nooit goed zijn want die Chinese carkit laad 2x zo snel als een ipadlader) en capaciteit twijfelt ie tussen 98 en 100%. (Ene keer zegt ie 98 andere keer 100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Dennisdn schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:52:
[...]

Ik krijg met alle Posts hier steeds meer het idee dat zenuwachtig doen over batterij, met gedoe als 80/20% opladen enzo het alleen maar erger maakt. 13Mini uit de eerste batch, elke nacht aan de magsave en overdag regelmatig in de autolader (die kan ook nooit goed zijn want die Chinese carkit laad 2x zo snel als een ipadlader) en capaciteit twijfelt ie tussen 98 en 100%. (Ene keer zegt ie 98 andere keer 100).
Normaal denk ik zoals jou, hoor. En ik maak me er ook niet echt zorgen om. Het was eerder een persoonlijk experimentje om die claims eens na te gaan. Beperken tot 85-90%, werkt het echt? Meer nieuwsgierig dus.

Het is maar een kleine moeite (ik laad nooit 's nachts), en ben vaak niet te ver uit de buurt als m'n iPhone aan het laden is. Een chime en van de magsafe halen is maar een kleine moeite.

En omdat de eerste 6-8 maand de health op 99% bleef hangen, leek er me toch iets van te kloppen. En dat vooral na een erg negatieve ervaring met mijn iPhone voor de 13, een SE (2020)

Natuurlijk, n=1, veel heb je niet aan dat soort persoonlijke experimentjes.

Ik denk dat ik ook vooral een beetje gealarmeerd was door die erg slechte SE ervaring, en wou het deze keer beter doen. Op de SE is de batterij op letterlijk enkele maanden naar 83% gezakt. Ik bleef op die telefoon ook maar onverklaarbare nachtelijke batterij hebben (40-45% af terwijl 'ie daar gewoon lag, heb echt van alles geprobeerd tot volledige harde resets toe, en alle software updates)

Aan dat tempo zou die op een jaar oud ergens eind de 70% hangen. En omdat je op een SE echt geen overschot hebt met die miezerige 1800 mAh batterij :X heeft me dat toch meer ongemak bezorgd dan zou moeten (door apple's gierige batterijkeuzes. Toch blijf ik steeds iPhones kopen, dus ze doen wel iets goed)

Verhaal gehaald in een apple store, daar konden ze niets voor me betekenen. Ik heb dan zelf de batterij proberen te vervangen. Ging in eerste instantie goed, maar na een paar keer open en dicht doen (telkens iets vergeten, niet opgelet) ging m'n touch ID knop ineens vreemd doen, en werkte ook de proximity sensor niet meer. Ja, ik besef dat dit een foute beslissing was, gevalletje eigen fout. Had 'm gewoon officieel bij apple moeten binnen brengen voor een batterij vervanging (behoud van garantie enz).

Dus door een maandagmorgen gevalletje heb ik spijtig genoeg 500 euro op een tiental maand weg gepist aan een iPhone, restwaarde 0. Een ongelukkige uitschieter in mijn iPhone geschiedenis, want meestal doe ik veel beter. (nooit schade, nooit verlies, nooit diefstal, minstens drie jaar gebruik, soms meer)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Volgens mij moet je een batterij gewoon als verbruiksding zien. Voor een iPhone van 2 jaar oud kost het bij Apple regulier 75 euro om een nieuwe te laten plaatsen. Dus ál die moeite voor 1) over het algemeen degene die de telefoon ná jou heeft, en/ of 2) hooguit 75 euro in 2 jaar. Ik heb wel andere zorgen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hoe maken jullie eigenlijk het gebied tussen en rond de camera’s schoon bij de 13 Pro? Ik krijg dat stuk met geen mogelijkheid goed stofvrij, omdat het heel lastig blijkt om overal goed bij te komen met een doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Amos_x schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:30:
[...]

Zelf heb ik sinds het bezit van m'n iPhone 13 mini (november vorig jaar, dus bijna 1 jaar) een shortcut gemaakt die me waarschuwt met een notificatie en sound als de batterij 85% opgeladen is. Ik geef toe dat ik niet altijd in de buurt ben om hem dan van de lader te halen, maar toch zeker 8/10 keer. Gelijkaardig aan de popup die je van iOS zelf krijgt op 90%, maar dan 85% en met een sound ipv zonder.

Dit leek erg lang goed te werken. De eerste 7-8 maand (tot juni, juli zoiets?) bleef de battery health op 99% hangen. Ineens, na even niet te checken en dan uit nieuwsgierigheid eens op te zoeken, had ik battery health op 95% staan. Toch een 4% op een maand tijd of zo, terwijl ik er in gebruik helemaal niets aan veranderd heb.

Zou de iPhone dan toch eens te veel zijn opgewarmd? Te hard gebruikt? Vastlopende app of zo? Te hard ontladen, toch eens per ongeluk te lang aan de lader?

Ik gebruik een laadblokje van anker of Ugreen (afhankelijk van welke ik er bij pak) en meestal de magsafe charger.

Wat ik nog kan bedenken is dat een hoesje (officieel apple hoesje met magneetjes), meer afstand creëert tussen de achterkant van de iPhone en de magsafe puck, en dat daardoor (door die afstand) meer warmte gegeneerd wordt, die ook moeilijker kwijt kan door het apple hoesje.

Om 'm nu steeds uit het hoesje te halen voor magsafe is ook niet echt handig. De lightning poort heb ik afgesloten met zo'n rubber plugje (meestal in een zakje van tien op amazon) om te vermijden dat de poort te snel opvult met broekzakstof.

Vergeet je niet te genieten van het leven, je zit erg op microdetail niveau. Bedoel het als reflectie, niet als flame.

Het is 75 euro over 24 maanden, al dat gepieker voor 3,125 euro per maand. Als je deze winter je thermostaat vergeet te verlagen tijdens je supermarkt bezoek ben je binnen één dag dit geld kwijt. Ik kwam zelf ook van waar jij nu zit qua gepieker. Maar heb het los gelaten _/-\o_

Ik lever elke 3 jaar een iPhone af die krasvrij is met 100% screenprotector, doe ik dat voor mijzelf of om 50e extra te vangen bij een verkoop? Of kan ik die 50e missen en is de Apple beleving 3 jaar lang veel fijner zonder protector, zeg het maar, ik ben er nog niet uit qua protector :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 13:40
Commendatore schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:32:
Hoe maken jullie eigenlijk het gebied tussen en rond de camera’s schoon bij de 13 Pro? Ik krijg dat stuk met geen mogelijkheid goed stofvrij, omdat het heel lastig blijkt om overal goed bij te komen met een doekje.
Denk dat een wattenstaafje het beste werkt, maar zelf nog niet geprobeerd. Inderdaad niet heel makkelijk om goed schoon te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Commendatore schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:32:
Ik geef m af en toe een plons in bad en dan even met een microvezel doek goed afnemen. Weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
store.apple.com: geen iPhone 13 mini meer… benieuwd hoe lang hij nog beschikbaar is via andere resellers.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gluten Parody schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:45:
store.apple.com: geen iPhone 13 mini meer… benieuwd hoe lang hij nog beschikbaar is via andere resellers.
Eerst op de 13 klikken en daarna komt past de keus voor 13Mini.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Even wat advies inwinnen. Als ik de specs zo bekijk kan ik voor 100e meer beter voor een 13 pro gaan dan een normale 14. Krijg dan een extra camera, meer batterij en promotion. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19
Ik wou heel graag de 13 Pro Max in het groen, maar wachten op de 14 was verstandig op dat moment. Nu deze uit zijn, twijfel ik alsnog om voor de 13 Pro Max 256GB te gaan. 1250 euro vs 1609. Is de 14 Pro Max, objectief gezien, de 350 euro meerkost waard?

• Mizgala28
Flying schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:15:
Ik wou heel graag de 13 Pro Max in het groen, maar wachten op de 14 was verstandig op dat moment. Nu deze uit zijn, twijfel ik alsnog om voor de 13 Pro Max 256GB te gaan. 1250 euro vs 1609. Is de 14 Pro Max, objectief gezien, de 350 euro meerkost waard?
Als je Always On Display, 48mpx main camera, pill in plaats van notch en snellere chip belangrijk vindt.

Dan ja, waarschijnlijk wel.

Wat ik bedoel is, kijk wat de verschillen zijn en bepaal dan of het voor jouw waard is.

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 16:38
Is 't aannemelijk dat de prijs morgen daalt van de 13 pro? Of blijft deze doorgaans hetzelfde van het oude model wanneer het nieuwe te pre-orderen valt?

De 12 pro is namelijk ook nog 1000+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-05 14:50
Flipm0de schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:02:
Even wat advies inwinnen. Als ik de specs zo bekijk kan ik voor 100e meer beter voor een 13 pro gaan dan een normale 14. Krijg dan een extra camera, meer batterij en promotion. Of mis ik iets?
Ik heb ook dezelfde overweging en neig dan toch naar de 13 pro idd

• giantgiantus
J03llV schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:31:
Is 't aannemelijk dat de prijs morgen daalt van de 13 pro? Of blijft deze doorgaans hetzelfde van het oude model wanneer het nieuwe te pre-orderen valt?

Niet heel waarschijnlijk met inflatie en koersbewegingen :)

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19
Mizgala28 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:21:
[...]

Als je Always On Display, 48mpx main camera, pill in plaats van notch en snellere chip belangrijk vindt.

Dan ja, waarschijnlijk wel.

Wat ik bedoel is, kijk wat de verschillen zijn en bepaal dan of het voor jouw waard is.
De verschillen ken ik en lijken wel leuk, maar niet meteen zoveel meer geld leuk. Ik denk dat ik even wacht op een cameravergelijking tussen de 13 Pro en 14 Pro om te bepalen of het waard is.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:52
Ik was altijd super enthousiast over de nieuwe iPhones. Vaak me moeten inhouden.
Vorig jaar een 13 Pro gekocht vanaf een 11 Pro. De camera, scherm en nieuwe design waren net genoeg.
Maar deze 14 vind ik toch echt de saaiste update tot nu toe. Ik denk dat mijn iPhone 13 Pro nog wel 2 jaar in mijn zak zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Bij de 13Pro ben ik in Apple's Marketing truc gelopen. Ze beloofden een scherm met hoge helderheid outdoor. Het enige nadeel is dat het scherm na 5minuten zo oververhit raakt dat ze helderheid dropt met 90% en het praktisch onleesbaar is. Mijn oude iPhone XR had hier veel minder snel last van. Dus Apple's claims met 2000 nits op de 14Pro zou ik met een korreltje zout nemen.

Verder is de 2x zoom een leuke toevoeging, maar het verschil tussen 2 en 3 is niet enorm groot. Vaak is dit al op te lossen door iets achteruit te lopen. Het had meer toegevoegd als ze er 2 en 4 of 2 en 6 van hadden gemaakt: iPhone 15 Pro...

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
J03llV schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:31:

Waarschijnlijk wordt de 13 Pro duurder.

Want > 13 Pro wordt niet meer gemaakt
>> Mensen willen de 13 Pro omdat deze goedkoper is dan de 14 Pro (+- 200 euro adviesprijs)
>>>> Schaarste >> Prijs hoger.

Hetzelfde gebeurde bij de 12Pro

• b0kito
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-04 10:00
Wat zijn de verwachtingen voor de prijs van de iPhone 13 mini?
Drie opties, welke is het meest voor de hand liggend?
1. Prijs wordt lager (prijsdaling nadat nieuwe iPhones worden aangekondigd)
2. Prijs wordt hoger (discontinued door Apple)
3. Prijs blijft hetzelfde (geen vernieuwde versie aangekondigd, blijft in het assortiment van Apple)

Ben benieuwd naar jullie visie!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
b0kito schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:57:
Wat zijn de verwachtingen voor de prijs van de iPhone 13 mini?

1. Prijs wordt lager (prijsdaling nadat nieuwe iPhones worden aangekondigd)
…want in de VS is ‘ie al naar $599

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
NoSugar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:31:
[...]

Waarschijnlijk wordt de 13 Pro duurder.

Want > 13 Pro wordt niet meer gemaakt
>> Mensen willen de 13 Pro omdat deze goedkoper is dan de 14 Pro (+- 200 euro adviesprijs)
>>>> Schaarste >> Prijs hoger.

Hetzelfde gebeurde bij de 12Pro
Tsja dit is altijd koffiedik kijken. Ik ben in de markt voor een 14 max of 13 pro max. Ga nu gewoon maar eens de prijzen in de gaten houden.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-05 13:20
Ik twijfel toch om van de 13 mini af te stappen en de overstap te maken naar een 14 Pro. Ik merk dat ik niet kan leven met de batterijduur van de mini. Dit was bij de 12 mini al het grote probleem en ik merk dat dit bij de 13 mini niet heel veel beter is. Hoewel ik het formaat echt perfect vindt, is dit ben ik bang dus het nadeel van dit formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Herax10NL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:18:
Ik twijfel toch om van de 13 mini af te stappen en de overstap te maken naar een 14 Pro. Ik merk dat ik niet kan leven met de batterijduur van de mini. Dit was bij de 12 mini al het grote probleem en ik merk dat dit bij de 13 mini niet heel veel beter is. Hoewel ik het formaat echt perfect vindt, is dit ben ik bang dus het nadeel van dit formaat.
Of je gebruikt hem onbewust zoveel, dat je jezelf een PRO gebruiker mag noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
laredo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:54:
[...]

Tsja dit is altijd koffiedik kijken. Ik ben in de markt voor een 14 max of 13 pro max. Ga nu gewoon maar eens de prijzen in de gaten houden.
Weten we wanneer die pricedrops doorganas worden doorgevoerd? Amazon geeft nu 10% korting, bij Amac is er wat vanaf gegaan, maar bijv Apple en Coolblue zelf nog 809 (voor de 13 Mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Coeluh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:39:
[...]

Weten we wanneer die pricedrops doorganas worden doorgevoerd? Amazon geeft nu 10% korting, bij Amac is er wat vanaf gegaan, maar bijv Apple en Coolblue zelf nog 809 (voor de 13 Mini).
Nee daar is geen touw aan vast te binden. Blijft dus koffiedik kijken. Ik zie bij Amazon helaas geen korting voor de 13 pro max. Was woensdagavond nog wel afgeprijsd maar nu vrijwel de gewone Apple prijzen (alleen groen 5% korting zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Voor Amazon.nl: als je er nog 7,50 EUR af wil kan je dit gebruiken op een nieuwe account: https://www.amazon.nl/b?ie=UTF8&node=30507366031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 21:17
Mijn iPhone X is aan vervanging toe. Wat vinden jullie een nette prijs voor een tweedehands 13 Pro 256GB? 800/900? Of denken jullie dat de prijzen nog wel meer zakken komende weken?
Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste