• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:13
The Unbelievabl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:29:
Mijn iPhone X is aan vervanging toe. Wat vinden jullie een nette prijs voor een tweedehands 13 Pro 256GB? 800/900? Of denken jullie dat de prijzen nog wel meer zakken komende weken?
Hangt af van wat de staat van die telefoon is. Onbeschadigd? Hoe is de batterij gebruikt/misbruikt? En daarmee neem je risico. Plus je garantie is alweer wat minder.
Voor 1230 euro kun je zonder je best te meoten doen een nieuwe vinden.

Denk dat je dan zelf moet bepalen wat je het waard vindt. Kijk ook wat mensen meestal bieden. Als je er geen kan vinden maar je ziet dat ze eerder aangeboden zijn voor een bepaald bedrag, dan kan even wachten de moeite zijn.
Ik weet niet wat netjes is, 900 klinkt voor mij best aan de hoge kant.

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-03 18:36
Op Reddit gaat ze ondertussen helemaal los over het feit dat de iPhone 13 Pro dezelfde hardware heeft als de iPhone 14, maar nieuwe functies zoals verbeterde camera software niet krijgt. Hardware is identiek.

https://www.reddit.com/r/..._not_supported_on_13_pro/

Dus puur klantje pesten

• PrimusIP
NoSugar schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:34:
Op Reddit gaat ze ondertussen helemaal los over het feit dat de iPhone 13 Pro dezelfde hardware heeft als de iPhone 14, maar nieuwe functies zoals verbeterde camera software niet krijgt. Hardware is identiek.

Dus puur klantje pesten
Ja, ik hoor die kritiek vaker inderdaad. Ze zullen wel met een goed antwoord moeten komen waarom een telefoon met de zelfde socket en soort van zelfde camera's dit alles niet kan.
Of hopelijk brengen ze die features alsnog uit.

Deel van de 'verbeteringen' zijn sowieso softwarematig. Die bewegende notch ("dynamische eiland") kunnen ze ook prima voor de iPhone 13 serie uitbrengen.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik denk dat het wel verstandig is om eerst de echte reviews eens af te wachten, want wie weet maakt het allemaal helemaal niet zo veel uit voor de beeldkwaliteit. Iedereen gaat nu af op de marketing van Apple.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 14:46

Dus puur klantje pesten
Ik had online juist een discussie met iemand die helemaal blij was dat zijn 13 Pro Max AOD krijgt...

Toen legde ik hem uit waarom niet (en ik deel zijn mening dat het gewoon kan, maar dat het dan 1 exclusive nieuwe functie minder is op de 14 Pro modellen)

De discussie in dat Reddit topic doet mij precies daar aan denken, iPhone 14 en 14 Plus zijn de 13 Pro en Pro Max minus telephoto, 120hz, (veel te zware) staal, pro functies in software, lidar sensor en 1000 nits (dat laatste boeit weinig).

Ik snap wel dat mensen klagen, vooral in EU waar de 14 rond de ~€150 minder is dan wat de 13 Pro was.

Ik zelf denk dat het grotere probleem met de 14 (Plus) niet zo zeer is wat het mist uit de 13 Pro (Max), maar hoe weinig er verbeterd is tov de normale 13.

Naja tenzij je een goedkopere grote model wou, 14 Plus is a thing now.

Ben benieuwd naar hoe de accuduur zal worden, is zag al claims dat het beter is dan op 13 Pro (Max) was, maar wat men vergeet is dat de scherm op 14 (Plus) locked 60hz is, terwijl op 13 Pro (Max) deze tussen 10hz tot 120hz wisselt (en als je ProMotion uitzelf tussen 10hz en 60hz)

Ben benieuwd naar de reviews.

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-03 16:50
Iphone 13 mini = ~874 euro (kleur witgoud, blauw)
Iphone 14 pro = ~1.329 euro

50% duurder.

Misschien is dit appels en peren vergelijken. Maar ik vind de 13 mini een goede deal.

[Voor 6% gewijzigd door tony-stark op 09-09-2022 16:43]

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-03 12:23
Is het verstandig om nu een 13 pro te kopen incl abonnement? Ik wil graag een iPhone en de 14 plus is zelfs duurder dan de 13 pro op dit moment.

• Mizgala28
Sjuuls92 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:51:
Is het verstandig om nu een 13 pro te kopen incl abonnement? Ik wil graag een iPhone en de 14 plus is zelfs duurder dan de 13 pro op dit moment.
Als ik in zo'n situatie was, en de 14 Pro is geen optie.

Ik zou de 13 Pro nemen dan, de 14 biedt in mijn ogen niks bovenop de 13 Pro, in tegendeel zelfs.

• PrimusIP
Flipm0de schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:02:
Even wat advies inwinnen. Als ik de specs zo bekijk kan ik voor 100e meer beter voor een 13 pro gaan dan een normale 14. Krijg dan een extra camera, meer batterij en promotion. Of mis ik iets?
Heeft mij wel doen besluiten een 13 pro te kopen. Die is inmiddels thuis. De gaafste feature op de 14 die de 13 pro heeft vind ik de satelliet verbinding. En die werkt toch nog niet buiten Noord Amerika.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33
Een externe verkoper op Bol.com biedt een 13 pro max aan voor een scherpe prijs. Winkel is al lang actief (check 1) op bol.com en heeft goede recensies (check 2). Op zich vertrouw ik het wat dat betreft dus wel. Mijn twijfel zit in het antwoord op mijn bericht aan de winkel over of het toestel al gebruikt is. Daarop kreeg ik deze reactie:

Het artikel is nog in perfecte staat en bevat geen beschadigingen.
Het toestel is niet gebruikt geweest maar wel al reeds geactiveerd geweest omdat we de nodige controles moeten uitvoeren.

Daarmee ging ik toch twijfelen omdat ik dan denk, ja reeds geactiveerd betekent ook dat de garantie via Apple al is ingegaan toch? Kun je dat zien ergens per wanneer het toestel is geactiveerd?

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 11:26
Wat is de ervaring van mensen met het Doorzichtig hoesje met Magsafe van Apple zelf? Zie een Tech21 Evo Clear hoesje bij Coolblue die 33% goedkoper is maar er wel iets dikker uit lijkt te zien. Is die van Apple zelf echt zo dun? Dan is dat de meerprijs wellicht wel waard. Tel wordt 13 Pro

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-03 16:46
Skinnyice schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:43:
Wat is de ervaring van mensen met het Doorzichtig hoesje met Magsafe van Apple zelf? Zie een Tech21 Evo Clear hoesje bij Coolblue die 33% goedkoper is maar er wel iets dikker uit lijkt te zien. Is die van Apple zelf echt zo dun? Dan is dat de meerprijs wellicht wel waard. Tel wordt 13 Pro
Ik heb (goedkoop) vorig jaar het Apple doorzichtig hoesje met Magsafe gekocht voor mijn 13 Mini. Het is glad en hard, en je ziet er met geen mogelijkheid de prijs van 60 euro aan af. En het is dikker en lomper dan het Apple leren hoesje. Hoe het zich vergelijkt met andere plastic hoesjes weet ik niet.
Als je het Apple hoesje voor een tientje of hooguit twee kunt kopen kun je het overwegen. Anders zou ik het niet doen.

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-03 18:36
Ik heb zelf deze:
https://www.amazon.nl/dp/...YV_0?_encoding=UTF8&psc=1

Semi transparant. Maar ze hebben ook een volledige transparante.
Moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de kwaliteit. Aan alle kanten raised edges. Dus scherm raakt tafel niet, maar ook de achterkant van het hoesje raakt de tafel niet.

• Jimmyvw
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-03 21:04
Gaan de prijzen van de 13 (mini) nog naar beneden of houden ze deze zo? Normaal gesproken worden deze altijd verlaagd als er een nieuwe komt toch...

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:46
Jimmyvw schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:59:
Gaan de prijzen van de 13 (mini) nog naar beneden of houden ze deze zo? Normaal gesproken worden deze altijd verlaagd als er een nieuwe komt toch...
De ervaring leert dat het vaak vies tegenvalt.

©2004

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 11:38
Clear case van Apple zou ik enkel aanschaffen als je gebruik wil maken van een magsafe lader of auto houder. Doordat het een harde plastic case is scheurt of breekt deze erg makkelijk, het is zijn geld gewoon niet waard. Ik ben uiteindelijk voor de Spigen Clear case gegaan. Deze is van een zachter plastic en net als de tech21 case. Beide zijn een betere optie als die van Apple zelf.

Apple Discussions forum over de clear case problemen.
https://discussions.apple.com/thread/252006571

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-03 18:59
Azure schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:37:
[...]

Clear case van Apple zou ik enkel aanschaffen als je gebruik wil maken van een magsafe lader of auto houder. Doordat het een harde plastic case is scheurt of breekt deze erg makkelijk, het is zijn geld gewoon niet waard. Ik ben uiteindelijk voor de Spigen Clear case gegaan. Deze is van een zachter plastic en net als de tech21 case. Beide zijn een betere optie als die van Apple zelf.

Apple Discussions forum over de clear case problemen.
https://discussions.apple.com/thread/252006571
Ik heb nu een jaar de clear case om de 13 Pro en kan de problemen juist niet beamen. De telefoon is zeker al een 3-4tal keer flink gevallen en dit is zichtbaar op de case (wat ook mag en ik ook niet van opkijk). Scheuren heb ik echter nog niet en de case wordt ook niet geelsig, blijft netjes doorzichtig. Pasvorm is ook top. Eigenlijk super tevreden over nog steeds.

De problemen uit het topic dat jij linkt is van de iPhone 12, kan goed zijn dat ze bij de 13 (Pro) verbeteringen hebben doorgevoerd.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 18:57
Jimmyvw schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:59:
De iPhone 12 is ook nog vrij duur.

• PrimusIP
Apple heeft er doorgaans een handje van de prijzen (te) hoog te houden, of het product uit de productie te halen.
Voor mij ook reden dat ik er nooit zo voor was een ouder model te kopen. Maar door die nieuwe (inflatie) prijzen in combinatie met de tegenvallende 14 hardware werd de 13 pro voor mij toch wel interessant.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 15:56

MagicTempest

Fly pig!

Ik zit momenteel toch ook wel sterk te denken om voor een iPhone 13 te gaan. Ik had gehoopt dat de iPhone 14 wat beter betaalbaar zou zijn dan dat het uiteindelijk was. Wat ik alleen nog niet helemaal zeker weet is of ik voor de gewone iPhone 13 wil gaan of de pro.

Uiteindelijk is de pro wel een stuk beter. Het scherm is mooier en de camera (vooral de 6x zoom) is een stuk beter. Maar daar staat tegenover dat voor de 128GB uitvoering het verschil wel bijna 300 euro is. Wat dus ruim 10 euro per maand extra maandlasten betekent.

Keuzes... Veel te lastig :-D

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 18:57
MagicTempest schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:58:
Ik zit momenteel toch ook wel sterk te denken om voor een iPhone 13 te gaan. Ik had gehoopt dat de iPhone 14 wat beter betaalbaar zou zijn dan dat het uiteindelijk was. Wat ik alleen nog niet helemaal zeker weet is of ik voor de gewone iPhone 13 wil gaan of de pro.

Uiteindelijk is de pro wel een stuk beter. Het scherm is mooier en de camera (vooral de 6x zoom) is een stuk beter. Maar daar staat tegenover dat voor de 128GB uitvoering het verschil wel bijna 300 euro is. Wat dus ruim 10 euro per maand extra maandlasten betekent.

Zit ik zelf ook mee. Heb nu de XR, en eigenlijk is ie nog prima. Dacht met de 14 wel echt een opvolger te pakken te hebben, maar het valt me maar tegen.

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03 09:11

Dus puur klantje pesten
Was bij de iphone 12 > 13 ook hoor: photographic styles; het anders toepassen van beeldbewerkingen afhankelijk van het onderdeel van de foto. De A15 tov A14 was architecturaal ook niet zo'n verandering dat dat opeens wel mogelijk werd. Gewoon een feature die enkel aangezet wordt op de nieuwere modellen.

Zie je overigens in alle productlijnen zoals bvb multitasking op ipads met een M1.

• PrimusIP
Arrigi schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:38:
[...]

Was bij de iphone 12 > 13 ook hoor: photographic styles; het anders toepassen van beeldbewerkingen afhankelijk van het onderdeel van de foto. De A15 tov A14 was architecturaal ook niet zo'n verandering dat dat opeens wel mogelijk werd. Gewoon een feature die enkel aangezet wordt op de nieuwere modellen.

Zie je overigens in alle productlijnen zoals bvb multitasking op ipads met een M1.
Het verschil hier is dat je bij dingen discussie kunt hebben over of de verschillen echt niet te overbruggen zouden zijn.
Maar de 13 pro en 14 hebben ook nog eens exact dezelfde A15. Puur op gebied van de socket is er geen enkel verschil. Dan moet Apple toch wel een goed verhaal hebben waar dat verschil dan werkelijk zit.
Bij die M1 hadden ze iig een verhaal (los van of het verhaal goed was of niet...).

Maar er is meer hoor: Die rondvliegende notch (dat "dynamische eiland") van de iPhone 14 pro kunnen ze ook prima naar de gewone 14 en 13 series brengen. Of dat gat in je scherm nou wat gekleurde pixels er boven heeft zitten of niet, dat zou niet uit moeten maken. Hoogstens ziet het ene er esthetisch wat mooier uit dan het andere.

[Voor 15% gewijzigd door PrimusIP op 12-09-2022 23:30]

• HansAnders07
  • Nu online
MagicTempest schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:58:

Ik twijfel heel erg over hetzelfde. Heb nu een OnePlus 8T met 120hz scherm. Ik twijfel dan ook of het slim is om voor de reguliere 13 te gaan omdat die geen 120hz scherm heeft. Tevens wil ik een upgrade qua camera maken (kleintje op komst, dus veel foto's maken) omdat de OnePlus camera dramatisch is. De 13 heeft al een prima camera.

Scheelt de batterijduur en laadsnelheid nog heel veel tussen de 13 en 13 Pro?

• Sjuuls92
Hier ook een twijfelaar. Ik wil de 13 pro ipv de 14 en ik ben benieuwd of de prijzen zakken na de release deze vrijdag. Zo ja, dan wacht ik nog even. Mensen ervaring mee?

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik zou zeggen, kijk naar de Iphone 12 Pro een jaar geleden? Via de pricewatch prima te analyseren. Daar is wel iets van een prijsdaling te zien in oktober, maar steeg daarna nog wat.

Vergeet overigens niet dat de euro/dollar koers gedaald is de laatste tijd, dus als de prijs van de 13 pro niet gestegen is de afgelopen tijd zit er nog wel wat prijsdruk naar boven achter, wegens de wisselkoers. Dan zou een prijsdaling minder logisch zijn.

Ook van belang is dat de 13 pro een goede deal is t.o.v. de 14, de vraag is of dat bekend is bij het grote publiek.

• HansAnders07
  • Nu online
hjtuinenburg schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:03:
Ik zou zeggen, kijk naar de Iphone 12 Pro een jaar geleden? Via de pricewatch prima te analyseren. Daar is wel iets van een prijsdaling te zien in oktober, maar steeg daarna nog wat.

Vergeet overigens niet dat de euro/dollar koers gedaald is de laatste tijd, dus als de prijs van de 13 pro niet gestegen is de afgelopen tijd zit er nog wel wat prijsdruk naar boven achter, wegens de wisselkoers. Dan zou een prijsdaling minder logisch zijn.

Ook van belang is dat de 13 pro een goede deal is t.o.v. de 14, de vraag is of dat bekend is bij het grote publiek.
De 12 Pro is momenteel bijna duurder dan de 13 Pro, dus dat is totaal niet gunstig haha.

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 11:38
Sjuuls92 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:55:
Hier ook een twijfelaar. Ik wil de 13 pro ipv de 14 en ik ben benieuwd of de prijzen zakken na de release deze vrijdag. Zo ja, dan wacht ik nog even. Mensen ervaring mee?
Dit gaat ongetwijfeld gebeuren. Misschien niet bij Apple, maar wel bij andere resellers. Je krijgt nog Black Friday - vreselijk I know. In Januari de BTW weg ermee dagen bij mediamarkt. En wellicht in Januari de mid cycle kleur update.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 15:56

MagicTempest

Fly pig!

HansAnders07 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:37:
[...]

Ik twijfel heel erg over hetzelfde. Heb nu een OnePlus 8T met 120hz scherm. Ik twijfel dan ook of het slim is om voor de reguliere 13 te gaan omdat die geen 120hz scherm heeft. Tevens wil ik een upgrade qua camera maken (kleintje op komst, dus veel foto's maken) omdat de OnePlus camera dramatisch is. De 13 heeft al een prima camera.

Scheelt de batterijduur en laadsnelheid nog heel veel tussen de 13 en 13 Pro?
De reviews die ik heb gezien zetten de batterijperformance redelijk op hetzelfde niveau. Scheelt hooguit een paar procent op een dag.

De camera's van de pro zijn beter, maar ook dat is in de meeste gevallen niet direct te zien volgens de reviews. Het gaat dan vooral om lastige situaties, zoals weinig licht. Uiteraard wel die telefoto lens die aanzienlijk betere foto's oplevert bij objecten die verder weg staan en de macro optie die voor zover ik weet niet op de normale 13 zit.

Het 120Hz scherm is natuurlijk een dingetje als je dat nu al gewend bent. Ik ben van een Oneplus 7 pro naar een iPhone SE gegaan en heb toen niet per se gemerkt dat het scherm zo veel slechter was. Nu had de 7 maar een 90Hz scherm als ik het me goed herinner, dus zal het verschil wel iets minder groot zijn geweest.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00
HansAnders07 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:20:
[...]

De 12 Pro is momenteel bijna duurder dan de 13 Pro, dus dat is totaal niet gunstig haha.
Het gaat mij niet om de huidige prijs van de 12 pro, maar om terug te kijken naar hoe de prijs zich vorig jaar ontwikkelde, om daaruit af te leiden hoe de prijsontwikkeling van de 13 pro nu zou kunnen verlopen.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:40
Ik had een preorder geplaatst voor de 14 PM als mijn eerste iPhone ooit, maar ben heel toevallig op een zoekertje gestoten voor een nagelnieuwe, in doos met seal, 13 PM 128GB voor 900 euro. Gisterenavond nog opgehaald en daadwerkelijk. Aangekocht 7 september, factuur met 2 jaar garantie erbij. Toch 300 euro minder dan een nieuwe uit de winkel en 500 euro minder dan een 14 PM.

Eerste ervaring is super. Ik heb niet het idee dat ik iets mis door niet voor de 14 te gaan en mijn waardevermindering naar volgend jaar is een pak lager.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:40
Ben ook aan het twijfelen over eigenlijk alle 13 modellen. De mini omdat ie zon relaxed formaat heeft, de 13 pro omdat ie promotion heeft (heb het gezien en nu wil ik het) of toch de max omdat de batterij zo chill is en ie zo groot is dat ik m af en toe ook op de bank kan gebruiken om een serie te kijken (zou ook een ipad kunnen kopen van het verschil tussen de mini en pro max maar merk dat ik het toch heel fijn vind om alles op 1 apparaat te doen).

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Scrtz
  • Laatst online: 23-03 18:59
hjtuinenburg schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:56:
[...]

Het gaat mij niet om de huidige prijs van de 12 pro, maar om terug te kijken naar hoe de prijs zich vorig jaar ontwikkelde, om daaruit af te leiden hoe de prijsontwikkeling van de 13 pro nu zou kunnen verlopen.
Snap jou punt volledig, alleen kan dat vergelijk nog wel eens lastig worden gezien de prijzen van de nieuwere 14 generatie hoger liggen door de zwakke euro. Dat kan er namelijk voor zorgen dat de 13 minder gaat zakken in prijs dan de 12 bijv vorig jaar deed.

• Flipm0de
Scrtz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:16:
[...]

Snap jou punt volledig, alleen kan dat vergelijk nog wel eens lastig worden gezien de prijzen van de nieuwere 14 generatie hoger liggen door de zwakke euro. Dat kan er namelijk voor zorgen dat de 13 minder gaat zakken in prijs dan de 12 bijv vorig jaar deed.
idd, vorige jaren werd het basismodel altijd 100e goedkoper bij zelfs apple zelf. Nu zijn die prijzen hetzelfde gebleven bij apple (809e voor een 2 jaar oude iphone 12 wtf).

Dit jaar wordt een soort nieuwe baseline.

Flipm0de schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:17:
[...]
809e voor een 2 jaar oude iphone 12 wtf
Het geeft een keus van 200 euro goedkoper ten opzichte van een 14. Volgens mij worden verjaardagen (hij is al 2 jaar oud!) steeds minder belangrijk, net als de processor. Persoonlijk heb ik denk ik voor het laatst een performance issue gemerkt op de iPhone5. Sinds die tijd is het 1 grote bak overkill.

Wij hier zijn gewoon een beetje nerds, maar de gewone mens heeft meer als genoeg aan een 12. En als die apparatuur nog erg bij de tijd is, waarom zou je dan nog meer korting geven vanuit Apple gezien? Het is niet zo dat ze van een voorraad of moeten, die toestellen worden nog naar behoefte gebouwd.

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2022 17:00]

• Flipm0de
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:59:
[...]

Het geeft een keus van 200 euro goedkoper ten opzichte van een 14. Volgens mij worden verjaardagen (hij is al 2 jaar oud!) steeds minder belangrijk, net als de processor. Persoonlijk heb ik denk ik voor het laatst een performance issue gemerkt op de iPhone5. Sinds die tijd is het 1 grote bak overkill.

Wij hier zijn gewoon een beetje nerds, maar de gewone mens heeft meer als genoeg aan een 12. En als die apparatuur nog erg bij de tijd is, waarom zou je dan nog meer korting geven vanuit Apple gezien? Het is niet zo dat ze van een voorraad of moeten, die toestellen worden nog naar behoefte gebouwd.
Je hebt wel een goed punt. De laatste jaren merk je niets meer qua performance. Ben wel benieuwd of de 12 bijvoorbeeld 8 of 9 jaar support gaat krijgen dan. Want van de 5/6 jaar die Apple nu geeft is er toch al twee weg. En dan vind ik 809e best duur.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 13:16

Polycom

Poes van goud

Iphone 13 mini 128GB nu €676,- bij belsimpel!

-edit- Ik denk dat deze prijs een foutje was.. anyway, ik heb hem wel voor deze prijs gekregen met dank aan de prijsalerts van Tweakers! _/-\o_

[Voor 60% gewijzigd door Polycom op 16-09-2022 11:51]

Flipm0de schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:51:
[...]

Je hebt wel een goed punt. De laatste jaren merk je niets meer qua performance. Ben wel benieuwd of de 12 bijvoorbeeld 8 of 9 jaar support gaat krijgen dan. Want van de 5/6 jaar die Apple nu geeft is er toch al twee weg. En dan vind ik 809e best duur.
De 6s is nu losgelaten maar heeft 7 jaar lang functie-updates gehad en krijgt voorlopig nog security-updates. Maar serieus, bijna niemand doet 5 jaar met een telefoon toch?

Ja, degene helemaal aan het einde van de iPhone-doorgeef-cyclus misschien. Mijn X is inmiddels bij m’n kleine nichtje terecht gekomen die geen flauw idee heeft wat voor telefoon het is. En die krijgt nog gewoon dikke functie-updates. Laat staan de security updates die daarna nog jaren doorgaan.

[Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2022 19:37]

• Flipm0de
Polycom schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:59:
ik heb er sinds gisteren een in bruikleen, de batterij is echt best slecht (half jaar oud). haal er geen dag op. Twijfelde over de mini, maar dit is reden om toch naar een 13 pro of zelfs max te kijken.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb hem al een jaar, batterij staat als een huis. Elke dag Reddit etc maar weinig keren dat de batterij onder de 50% zakt.

Voor iedere n=1 beroerde batterij ervaring staat wel een positieve

• Coeluh
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik zie hem nu voor ±750.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35
Alleen de witte helaas, ik ga toch voor de rode of zwarte... Maar tnx voor het delen!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03 14:01
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:35:
De 6s is nu losgelaten maar heeft 7 jaar lang functie-updates gehad en krijgt voorlopig nog security-updates. Maar serieus, bijna niemand doet 5 jaar met een telefoon toch?
Mijn plan is toch echt om 5 jaar met mijn 13 mini te gaan doen. Sowieso zijn op de camera na de vernieuwingen elk jaar marginaler… en als je eerlijk bent op op de iPhone 8 van mijn vader vind ik de fotokwaliteit eigenlijk wel prima.

• Of-Aaargh
Flipm0de schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:56:
[...]

ik heb er sinds gisteren een in bruikleen, de batterij is echt best slecht (half jaar oud). haal er geen dag op. Twijfelde over de mini, maar dit is reden om toch naar een 13 pro of zelfs max te kijken.
De batterij van de 13 Mini is voor mij inderdaad ook het enige waardoor ik tegenwoordig af en toe overweeg om naar een reguliere 14 over te stappen. Normaal gesproken haal ik het einde van de dag, maar als ik wat extra dingen doe, zoals GPS gebruiken, de hele dag zonder WiFi, gamen, dan moet ik vroeg in de avond bijtanken of er aan denken mijn Magsafe powerbank mee te nemen.
Maar voor de rest is ie perfect.

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 08:38
Er zijn misschien iPhone's die het op vlak van batterij beter doen maar dat weegt niet op tegen alle andere positieve punten. Voor het eerst in jaren heb ik echt het gevoel dat dit een blijver wordt. Formaat en prestaties zijn gewoon te goed.

• Flipm0de
ik ben toch maar de andere kant op gegaan, heb een 13 max besteld. Twijfelde al en zag een goeie aanbieding. Ga er iig een jaar mee doen, is het toch echt niets dan kan ik m vast nog voor een redelijke prijs verkopen.

• laredo
Flipm0de schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:32:
ik ben toch maar de andere kant op gegaan, heb een 13 max besteld. Twijfelde al en zag een goeie aanbieding. Ga er iig een jaar mee doen, is het toch echt niets dan kan ik m vast nog voor een redelijke prijs verkopen.
Ik zoek ook een 13 pro max. Waar had jij een goede aanbieding gevonden?

collega met 14 Pro net ff zijn iPhone onder felle lamp gehouden, damn die 2000 nits lijkt wel een tl balk! haha

dat is wel nice!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
_Bailey_ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:22:
collega met 14 Pro net ff zijn iPhone onder felle lamp gehouden, damn die 2000 nits lijkt wel een tl balk! haha

dat is wel nice!
KNIP <domme vraag, laat maar>

[Voor 22% gewijzigd door stormfly op 16-09-2022 12:12]

• Flipm0de
laredo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
[...]

Ik zoek ook een 13 pro max. Waar had jij een goede aanbieding gevonden?
belsimpel, wel de groene variant.

• laredo
Dank voor de tip over de 13 pro max! Amazon is dezelfde prijs als belsimpel. Ik ben trouwens voor marktplaats gegaan. Betrouwbare verkoper aldus zijn recensies en thuis afgehaald voor 1000 euro. 128gb groen, blij mee!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 10:00
Sjuuls92 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:55:
Als je mag verlengen dan kan je bijna. 400,- uitsparen als je voor de iPhone 13 Pro gaat i.p.v. de 14 pro. Dat is nu al direct voordeel.

• Sjuuls92
4acesNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:22:
[...]

Als je mag verlengen dan kan je bijna. 400,- uitsparen als je voor de iPhone 13 Pro gaat i.p.v. de 14 pro. Dat is nu al direct voordeel.
Ja klopt los idd, maar met abonnement 200 euro verschil.

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:49
Ik zag dat sinds de aankondiging van de iPhone 14 de prijs van de iPhone 13 is gestegen van eur 850 naar 909. Via de chat van Amac gaf de medewerker aan dat de iPhone 13 langzamerhand uit het assortiment zal verdwijnen. Ik heb om verduidelijking gevraagd, maar kreeg hetzelfde antwoord terug. Ik begrijp het niet zo goed. Ik ging ervanuit - en lees ook hier - dat er enigszins een prijsverlaging plaatsvind zodra een nieuwe model word uitgebracht. Kan iemand dit verduidelijken?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 15:37
cacao70 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:17:
Ik zag dat sinds de aankondiging van de iPhone 14 de prijs van de iPhone 13 is gestegen van eur 850 naar 909. Via de chat van Amac gaf de medewerker aan dat de iPhone 13 langzamerhand uit het assortiment zal verdwijnen. Ik heb om verduidelijking gevraagd, maar kreeg hetzelfde antwoord terug. Ik begrijp het niet zo goed. Ik ging ervanuit - en lees ook hier - dat er enigszins een prijsverlaging plaatsvind zodra een nieuwe model word uitgebracht. Kan iemand dit verduidelijken?
Ja: inflatie. Sla een krant open.

• cacao70
WouterL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:52:
[...]

Nou, zo bot hoeft het nou ook weer niet hè.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

13 zal snel wat goedkoper worden ja, als de 14 op de markt komt. Verder zou ik de verkoper die jij benoemt lekker links laten liggen.

Hier kun je de prijzen vergelijken en in de gaten houden https://tweakers.net/smar...-13_p1306442/vergelijken/ Misschien bij je abo vernieuwen dat je nog goedkoper uit bent als je gelijk het hele toestel gaat betalen, ipv maandelijks

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WouterL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:52:
[...]

Nee, dat heeft er niets mee te maken. Hij kijkt niet goed. Voor E829,- is al een iPhone 13 te verkrijgen(red)
Hij beperkt zich tot 1 verkoper die al tijden E909,- als prijs heeft(buiten evt acties om)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• cacao70
Hackus schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:47:
[...]

13 zal snel wat goedkoper worden ja, als de 14 op de markt komt. Verder zou ik de verkoper die jij benoemt lekker links laten liggen.

Hier kun je de prijzen vergelijken en in de gaten houden https://tweakers.net/smar...-13_p1306442/vergelijken/ Misschien bij je abo vernieuwen dat je nog goedkoper uit bent als je gelijk het hele toestel gaat betalen, ipv maandelijks
Dankjewel voor je reactie. Ik had vooralsnog inderdaad alleen bij Amac gekeken. Niet zo lang geleden had mijn ma daar haar iphone13 gekocht voor eur 850. Deze prijs zag ik ook staan een tijd, tot na de aankondiging van de 14. Ik dacht dat het misschien een specifieke reden had ( anders dan inflatie ), maar ik denk dat de 850 inderdaad een tijdelijke actieprijs was van hun. Normaliter kochten we de telefoons bij Amac in combinatie met inleveren van de huidige telefoon (meer een gemakskwestie ipv zelf verkopen via marktplaats oid). Voor mijzelf ga ik nu inderdaad ergens anders kijken en wachten tot de 14 uitkomt. Ik hou een refurbished model ook nog als optie aan. Heb bij rebuy nog een tegoed.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cacao70 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:31:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Ik had vooralsnog inderdaad alleen bij Amac gekeken. Niet zo lang geleden had mijn ma daar haar iphone13 gekocht voor eur 850. Deze prijs zag ik ook staan een tijd, tot na de aankondiging van de 14. Ik dacht dat het misschien een specifieke reden had ( anders dan inflatie ), maar ik denk dat de 850 inderdaad een tijdelijke actieprijs was van hun. Normaliter kochten we de telefoons bij Amac in combinatie met inleveren van de huidige telefoon (meer een gemakskwestie ipv zelf verkopen via marktplaats oid). Voor mijzelf ga ik nu inderdaad ergens anders kijken en wachten tot de 14 uitkomt. Ik hou een refurbished model ook nog als optie aan. Heb bij rebuy nog een tegoed.
Amac houd vaak dezelfde prijs aan muv acties. Omdat ze een premium reseller zijn van Apple, en E909,- de adviesprijs is van Apple zelf https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-13. qua garantie zit je ook beter bij Apple zelf, maar daar zou ik me nu niet verder over uitlaten. @WouterL Dacht denk ik dat je bedoelde dat je niet begreep dat de 14 duurder is dan de 13. (tenminste aan zijn reactie te zien)

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik heb afgelopen week in twee winkels de 13 mini en de SE 2022 met elkaar vergeleken, en met mijn huidige Samsung S10e. Ik vond het scherm van de 13 mini wat aan de gele kant, bij beide winkels.
Herkennen jullie dit? Ik had voor de vergelijking mijn S10e op natuurlijke kleuren gezet ipv levendig, minder verzadigd dus. De SE heeft een LCD scherm dat juist wat blauwer is.
Heb nog wat gespeeld met truetone, toen ik dat aanzette vond ik het het er niet beter op worden. Ook heb ik nog kort bij de kleurfilters gekeken.
Het viel me ook op dat tekst op de mini wel erg klein is. Op de SE 2022 kon ik de artikelen op de homepage (waarschijnlijk door de lagere schermresolutie) wat makkelijker lezen. Zijn hier 12/13 mini bezitters die de tekstgrootte om deze reden wat groter hebben ingesteld?

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 15:06
Voor m’n 12 mini had ik de Apple Clear case gekocht via MP. Gloednieuw voor €10,- dus dat was een no brainer. €60,- had ik hiervoor nooit uitgegeven. Is echt een case om 1 keer om te doen en niet vaak te wisselen omdat het scheur gevoelig is…maar pasvorm vond ik perfect en vond m wel echt heel fijn.

Voor m’n 13 pro gebruik ik nu deze van Rinoshield. Wilde iets anders dan Spigen of Tech21 en ben er heel blij mee. Maakt je 13 pro echt niet veel dikker vind ik

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb een paar weken geleden een 13 mini gekocht maar dat is omdat de batterij van de 6 van het een op het andere moment bijna waardeloos werd, daarbovenop stopten de ios updates en vereisten de apps dat ze werden geupdate wat natuurlijk niet kon want ios kon niet geupdate worden. Grappig genoeg blijven de apps die iets van mij moeten hebben gewoon draaien en de apps die ik nodig had niet.

Nu, ik zou m'n 6 nog gewoon kunnen gebruiken als Apple en leveranciers deze niet systematisch onklaar maken tot op het level dat je er bijna alleen nog maar mee kan bellen.

Ik ben zeer tevreden met de 13 mini maar in het kader van duurzaamheid, klimaat en meer van dat soort actuele dingen snap ik niet waarom 5 jaar voor een telefoon veel is. Mijn (nieuw gekochte) auto heb ik nu ook al 8 jaar en wonder boven wonder wordt die niet door de fabrikant gedegradeerd en rijdt nog als nieuw.
(alleen de overheid probeert me nu uit mijn auto te pesten maar dat is een ander verhaal)

[Voor 11% gewijzigd door cbr600f4i op 18-09-2022 00:12]

• TheKerremenke
  • Laatst online: 00:08
cbr600f4i schreef op zondag 18 september 2022 @ 00:09:
[...]

Ik heb een paar weken geleden een 13 mini gekocht maar dat is omdat de batterij van de 6 van het een op het andere moment bijna waardeloos werd, daarbovenop stopten de ios updates en vereisten de apps dat ze werden geupdate wat natuurlijk niet kon want ios kon niet geupdate worden. Grappig genoeg blijven de apps die iets van mij moeten hebben gewoon draaien en de apps die ik nodig had niet.

Nu, ik zou m'n 6 nog gewoon kunnen gebruiken als Apple en leveranciers deze niet systematisch onklaar maken tot op het level dat je er bijna alleen nog maar mee kan bellen.

Ik ben zeer tevreden met de 13 mini maar in het kader van duurzaamheid, klimaat en meer van dat soort actuele dingen snap ik niet waarom 5 jaar voor een telefoon veel is. Mijn (nieuw gekochte) auto heb ik nu ook al 8 jaar en wonder boven wonder wordt die niet door de fabrikant gedegradeerd en rijdt nog als nieuw.
(alleen de overheid probeert me nu uit mijn auto te pesten maar dat is een ander verhaal)
Het leven is zwaar zo te horen. Misschien moet je eens in Ter Apel met wat mensen gaan buurten om een beetje te relativeren…

On-topic. Veel plezier met je iPhone 13 mini.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Mizgala28
[...]

Het kan zoveel slechter qua smartphones duurzaamheid.

Als is het wel zo dat Android langer volledig bruikbaar is zonder updates, pick your poison.

Als duurzaamheid belangrijk is kun je altijd doen wat een kennis van mij deed, hij kocht in 2008 een domme telefoon en had alleen tussendoor de accu vervangen.

Smartphone hebben is namelijk een keuze zegt hij (mijn mening is iets anders)

overigens hij zal deze voor een andere telefoon moeten vervangen omdat 2G plat gaat
[...]
Grappig genoeg blijven de apps die iets van mij moeten hebben gewoon draaien en de apps die ik nodig had niet. Nu, ik zou m'n 6 nog gewoon kunnen gebruiken als Apple en leveranciers deze niet systematisch onklaar maken tot op het level dat je er bijna alleen nog maar mee kan bellen.
Je vraagt de app-ontwikkelaars dan om meerdere versies aan te houden want ze willen jou met een 13 de mooiste ervaring geven, terwijl een 6 het moet doen met 8 jaar oude hardware.
[...]
Dat vind ik wel een leuke vergelijking. Ik heb een Golf van bijna een halve ton en toen die 3 maanden jaar oud was kon ik VW smeken om software-updates die klaar stonden, maar ik krijg ze niet. Want dat is maar gedoe en "hij doet het toch?" als antwoord.

Ik kan geen vergelijking maken met andere merken omdat ik gewoon niet weet hoe die mensen er mee om gaan. Maar een iPhone is redelijk duurzaam denk ik. Mijn iDevices gaan, als ik ze niet naar een opkoper stuur, via mijn moeder, langs mijn tante en komen na 5 jaar bij kleine neefjes en nichtjes terecht. Mijn 6S en iPad2 zijn daar nog steeds in gebruik.

[Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2022 07:33]

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-03 17:32
5 september via mobiel.nl een Iphone 13 gekocht via een KPN verlenging. Toestel zonder maandelijkse bijbetaling kostte me 647 euro. Mijn zoon kan ook verlengen bij KPN, maar wacht nog maar even.

Via een verlenging bij KPN betaal je nu 850 euro voor de Iphone 13. Ruim 200 euro meer. 8)7

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

musicfreak schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:26:
Ik heb afgelopen week in twee winkels de 13 mini en de SE 2022 met elkaar vergeleken, en met mijn huidige Samsung S10e. Ik vond het scherm van de 13 mini wat aan de gele kant, bij beide winkels.
Herkennen jullie dit? Ik had voor de vergelijking mijn S10e op natuurlijke kleuren gezet ipv levendig, minder verzadigd dus. De SE heeft een LCD scherm dat juist wat blauwer is.
Heb nog wat gespeeld met truetone, toen ik dat aanzette vond ik het het er niet beter op worden. Ook heb ik nog kort bij de kleurfilters gekeken.
Het viel me ook op dat tekst op de mini wel erg klein is. Op de SE 2022 kon ik de artikelen op de homepage (waarschijnlijk door de lagere schermresolutie) wat makkelijker lezen. Zijn hier 12/13 mini bezitters die de tekstgrootte om deze reden wat groter hebben ingesteld?
Jr. heeft een SE 2020 en dat herken ik totaal niet. Zou raar zijn als het met het 2022 model wel zo is. Ikzelf had de 12 mini, maar snel weer weggedaan. had een tijdje 8 plus(lag hier nog in huis) tot de 13 pro uitkwam en daar ben ik dik tevreden mee.

• Of-Aaargh
Yazoo schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:57:
[...]

5 september via mobiel.nl een Iphone 13 gekocht via een KPN verlenging. Toestel zonder maandelijkse bijbetaling kostte me 647 euro. Mijn zoon kan ook verlengen bij KPN, maar wacht nog maar even.

Via een verlenging bij KPN betaal je nu 850 euro voor de Iphone 13. Ruim 200 euro meer. 8)7
Even gecheckt, Ik zou nu bij KPN-verlenging via mobiel.nl minimaal 744 euro moeten betalen. Het lijken wel dagprijzen. 8)7

• Marnixio
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41
Hier afgelopen week een 13 mini gekocht via Amazon.nl

Moet alleen nog binnenkomen. Ik ben benieuwd !

PSN : Marnixio

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 15:37
Lekker een als nieuwe 13 pro met 100% voor 750 van v&a gesnord. Niet meegegaan met de hype en de 14 gekocht. Wie weet scoor ik uiteindelijk wel een mooie geprijsde 14 pro van v&a, maar man man wat een geld.

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 15:21
WouterL schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:11:
Lekker een als nieuwe 13 pro met 100% voor 750 van v&a gesnord. Niet meegegaan met de hype en de 14 gekocht. Wie weet scoor ik uiteindelijk wel een mooie geprijsde 14 pro van v&a, maar man man wat een geld.
Ik heb voor het eerst een dure telefoon gekocht. Een 13 Mini. Fantastisch formaat en het werkt uitmuntend. Soepel, snel. FaceID is briljant. Deze switch had ik eerder moeten doen.

• PrimusIP
Ik ben van XR naar 13 pro overgestapt, vlak voor mijn vakantie tripje. Mijn ervaring:
- XR was al snel genoeg. Het enige wat ik merk is dat apps nog steeds open staan als ik een andere zware app open.
- wat een zware baksteen is die 13 pro! Die XR was al niet licht, maar dit ding slaat alles.
-120 hz is fijn, maar geen must have.
- ik hou van het design, mooier dan die x - 11 design keuze.
- Ik vind het heel dan om de 3x zoom te hebben. Toch best veel Gebruikt. Ja, minder mooi dan gewone camera, maar echt beter dan er geen optische zoom hebben.
- die wide angle camera, ook veel gebruikt. Nooit gedacht dat ik die zo enorm nodig bleek te hebben. Zou niet zonder meer willen.
- macro foto’s : geweldig, ik ben onder de indruk.
- overall kwaliteit van de foto’s : geweldig!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeft iemand ooit hier een probleem gehad dat de camera vanzelf heel snel gaat in en uit zoomen met een vreemd klikgeluid? de mijne is nu gerepareerd. maar ben dit probleem nergens anders tegengekomen op internet.

nu met de shaking issues van de 14, was ik wel benieuwd.

[Voor 12% gewijzigd door Farabi op 23-09-2022 10:39]

• Flipm0de
Ik gebruik de 13 pro Max veel om in bed te lezen als in niet kan slapen (via de boeken app). Heb de helderheid op minimaal en het scherm op zwart staan maar vind dat het toch nog best veel licht geeft. Weer iemand of er ergens nog instellingen zijn om het scherm nog donkerder te kunnen maken?

• FeyeKoen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:31
@ Flipm0de:

Yep dat kan, toevallig gister ontdekt: Instellingen -> Toegankelijkheid -> Weergave en tekstgrootte -> verminder witpunt. Dankzij die functie kun je er bijna een soort e-reader van maken 😁

• Bastism
  • Laatst online: 20:02
Tevens kan je het “verminder witpunt” ook als sneltoets activeren en de-activeren d.m.v. 3 klikken op powerknop. In te stellen via instellingen —> toegankelijkheid —> activeringsknop —> vinkje plaatsen voor “verminder witpunt”.

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-03 18:11
Flipm0de schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:44:
Ik gebruik de 13 pro Max veel om in bed te lezen als in niet kan slapen (via de boeken app). Heb de helderheid op minimaal en het scherm op zwart staan maar vind dat het toch nog best veel licht geeft. Weer iemand of er ergens nog instellingen zijn om het scherm nog donkerder te kunnen maken?
Edit: ah, nevermind, 2 tweakers al sneller :-).

Onder Accessibility en Display & Text Size kun je met 'Reduce White Point' het scherm nog verder dimmen.
Vervolgens kun je die optie toekennen aan 3x klikken op de power button, wederom via Accessibility en dan Accesibility Shortcut -> Reduce White Point.

Ik heb daar overigens bewust 2 dingen ingezet zodat je altijd een promptje krijgt om het aan te zetten. Voorheen mijzelf wel eens op betrapt het perongeluk aan te zetten door 3x op de powerbutton te drukken.

• Flipm0de
Super bedankt allemaal! Precies wat ik zocht.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-03 15:46
Ik heb nu een iPhone SE (2020) en wil overstappen naar een iPhone met een wat groter scherm en betere camera. Daarvoor had ik de 13 Pro al een tijdje op het oog, met het idee dat ik die zou kopen zodra de 14 Pro uit zou komen. Ik had namelijk verwacht dat de prijs van de 13 Pro wel zou dalen zodra de nieuwe modellen beschikbaar waren, maar dat lijkt nog niet echt te gebeuren.

Gaat de 13 pro nog significant in prijs dalen (voor zover daar iets over is te zeggen)? Of kan ik maar beter naar een tweedehands exemplaar kijken als ik een goede deal wil?

scintillating

• PrimusIP
Tc99m schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:39:
Gaat de 13 pro nog significant in prijs dalen (voor zover daar iets over is te zeggen)?
Ik verwacht van niet. De iPhone 14 pro is vooral gestegen, ipv dt de 13 pro gedaald is. Als je hem al onder de 1100 euro vindt is dat tegenwoordig een koopje.

Je kunt op zoek naar tweede hands. Hou wel rekening mee dat je accu gebruikt is en hou goed in de gaten dat er geen (verborgen) schade is.
bijzonder; heb voor het eerst eens een esim aangevraagd bij mijn provider, Vodafone. Net de QR code gescand en geactiveerd in mijn VF account, werkt als een zonnetje

Sterker nog, heb nu volle bak aan streepjes bereik, met mijn fysieke sim kaart van Vodafone had ik vaak maar 1 of 2 streepjes.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:20
Terwijl Esim of normale Sim voor het bereik eigenlijk niets uit zou moeten maken lijkt me???

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:57
jopie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:04:
Terwijl Esim of normale Sim voor het bereik eigenlijk niets uit zou moeten maken lijkt me???
Toch wel, mijn zoon had geen 5G toen hij mijn iPhone 12 Pro overnam, terwijl ik dit wel had toen ik de iPhone gebruikte. SIM vervangen door eSIM: tada... 5G :P

• PrimusIP
RigolleM schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:26:
[...]

Toch wel, mijn zoon had geen 5G toen hij mijn iPhone 12 Pro overnam, terwijl ik dit wel had toen ik de iPhone gebruikte. SIM vervangen door eSIM: tada... 5G :P
Ik heb met mijn 13 pro ook 5G met fysieke sim. Ik denk niet dat het aan het wel/niet fysiek zijn van het simkaartje, maar meer met de data en de provider.

• RikDTC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-03 22:44
Goedemiddag! Ik heb momenteel de iPhone 11 en wil overstappen naar een iPhone 13 of 13 Pro. Ik twijfel alleen dus tussen deze twee modellen. Mensen die advies kunnen geven? Is de €250 extra het waard om voor de Pro te kiezen? Of is de 13 al een hele stap als je vanaf de 11 komt?

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:57
PrimusIP schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:41:
[...]

Ik heb met mijn 13 pro ook 5G met fysieke sim. Ik denk niet dat het aan het wel/niet fysiek zijn van het simkaartje, maar meer met de data en de provider.
Ik ook toen ik nog de 12 Pro had en met dezelfde fysieke SIM op de 14 Pro, maar hij had geen 5G met zijn fysieke SIM, beiden bij de dezelfde provider (Orange BE). Dus het kan echt wel met de fysieke SIM (mss te oud) te maken hebben.

• PrimusIP
RikDTC schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:22:
Goedemiddag! Ik heb momenteel de iPhone 11 en wil overstappen naar een iPhone 13 of 13 Pro. Ik twijfel alleen dus tussen deze twee modellen. Mensen die advies kunnen geven? Is de €250 extra het waard om voor de Pro te kiezen? Of is de 13 al een hele stap als je vanaf de 11 komt?
Dat hangt echt van je smaak af en wat je met je telefoon wilt gaan doen. Ik kom van een XR vandaan en heb nu een 13 pro. Maar ik gebruikte vroeger ook een spiegelreflex camera voor vakantie en ontdekte met de XR al dat de meerwaarde voor mij een beetje weg was als ik het tegenover het ongemak van zo'n lomp toestel afzet. Dus liet ik dat ding thuis. Maar toen kreeg ik ook wel behoefte naar mee opties en betere foto's.

Anyway, grootste verschillen tussen de gewone 13 en de pro:
Pro:
- 120 hz scherm
- 3x zoom camera
- macro foto's
- meer batterij uren
- stukje zwaarder in gewicht
- Lidar
- Meer foto functionaliteit (hangt vermoed ik stukje met die lidar samen)

Verder heb je dan nog kleine dingen zoals extra gpu core, maar of je dat nou in de praktijk iets van merkt vraag ik me af.

Als die dingen hier boven voor je de moeite van het extra geld waard zijn, dan lekker doen, en anders niet. Heel persoonlijk zou ik zelf niet van de 11 naar een gewone 13 gaan, tenzij bijvoorbeeld de accu wel erg snel leeg gaat of er scheuren in je scherm zitten en dat soort dingen. Als dat niet zo is zou ik liever nog één of twee jaartjes wachten.

[Voor 3% gewijzigd door PrimusIP op 27-09-2022 15:55]

• RikDTC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-03 22:44
PrimusIP schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:51:
[...]

Als die dingen hier boven voor je de moeite van het extra geld waard zijn, dan lekker doen, en anders niet. Heel persoonlijk zou ik zelf niet van de 11 naar een gewone 13 gaan, tenzij bijvoorbeeld de accu wel erg snel leeg gaat of er scheuren in je scherm zitten en dat soort dingen. Als dat niet zo is zou ik liever nog één of twee jaartjes wachten.
Ik kan via werkgever gebruik maken van een budget waardoor ik nu relatief goedkoop een nieuw toestel kan kopen, in combinatie met de nog redelijke hoge verkoopwaarde van de 11 is het dus wel aantrekkelijk om over te stappen.. In ieder geval bedankt voor de reactie!

• Stijnhoofd
  • Laatst online: 23-02 12:25
Ik heb net een iPhone 13 Pro binnen en wilde die gaan installeren. Kon draadloos de gegevens van mijn oude telefoon overzetten, maar ik lijk iOS16 niet te kunnen ontwijken (wat ik liefst nog even doe vanwege de horrorverhalen over de batterijduur). Ook vanaf een backup op mijn Mac van mijn iOS15-apparaat krijg ik een foutmelding, namelijk dat de softwareversies niet overeenkomen. Kortom; kan ik nu nog tijdelijk iOS16 ontwijken of moet ik er nu al aan geloven?

Mvg Stijn

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:46
Stijnhoofd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:54:
Ik heb net een iPhone 13 Pro binnen en wilde die gaan installeren. Kon draadloos de gegevens van mijn oude telefoon overzetten, maar ik lijk iOS16 niet te kunnen ontwijken (wat ik liefst nog even doe vanwege de horrorverhalen over de batterijduur). Ook vanaf een backup op mijn Mac van mijn iOS15-apparaat krijg ik een foutmelding, namelijk dat de softwareversies niet overeenkomen. Kortom; kan ik nu nog tijdelijk iOS16 ontwijken of moet ik er nu al aan geloven?
Ik zou daar niet te zwaar aan tillen. iOS16 staat op heel veel toestellen en vermoedelijk ervaart een klein deel hiervan batterij problemen (zoals bij elke iOS update). Dit kan veel verschillende oorzaken hebben. Gewoon iOS16 erop en genieten is mijn advies!

©2004

• 4acesNL
  • Laatst online: 22-03 10:00
Ik heb op mijn kersverse iPhone 13 Pro Max opeens last van trage webbrowser en sommige trage apps. Dan kan ik nergens op klikken. En na een halve minuut of refresh lukt het wel weer. Super vaag en irritant. Niet iets wat je van zo een toestel mag verwachten. Meer mensen hier last van?

- edit -

Te vroeg gemiept. Na een soft reset is dit probleem verholpen.

[Voor 11% gewijzigd door 4acesNL op 29-09-2022 20:11]

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35
Deze week de overstap gemaakt naar een iphone 13 (bewust geen iphone 14) komend van een Iphone 8.
Nu heb ik toch 2 vragen over de werking van het toestel:

1. Betalen met Apple Pay. ik heb het idee dat ik de iphone 13 dichter bij de betaalterminal moet houden dan bij de Iphone 8. Kan het zijn dat NFC chip minder krachtig is? Er zit een hoesje omheen. Maar zonder hoesje kon hij mijn rijbewijs ook niet scannen (nodig voor identificatie bij bankapp). Of is het maar verbeelding. Hij werkt wel want heb er 2x mee kunnen betalen.

2. ik heb in 2018 een abbo afgesloten bij KPN. Daarvoor uiteraard een simkaart gehad. Ik kan me niet voorstellen dat deze voor 5G geschikt is. Maar ik zie wel steeds rechtsboven in 5G staan en soms 4G.
De instelling onder roaming staat op 5G automatisch.
Betekent dit dat hij een 5G mast heeft maar wel gewoon 4G snelheid? Of heb ik daadwerkelijk 5G

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-03 17:43
zeve schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:02:
Deze week de overstap gemaakt naar een iphone 13 (bewust geen iphone 14) komend van een Iphone 8.
Nu heb ik toch 2 vragen over de werking van het toestel:

1. Betalen met Apple Pay. ik heb het idee dat ik de iphone 13 dichter bij de betaalterminal moet houden dan bij de Iphone 8. Kan het zijn dat NFC chip minder krachtig is? Er zit een hoesje omheen. Maar zonder hoesje kon hij mijn rijbewijs ook niet scannen (nodig voor identificatie bij bankapp). Of is het maar verbeelding. Hij werkt wel want heb er 2x mee kunnen betalen.

2. ik heb in 2018 een abbo afgesloten bij KPN. Daarvoor uiteraard een simkaart gehad. Ik kan me niet voorstellen dat deze voor 5G geschikt is. Maar ik zie wel steeds rechtsboven in 5G staan en soms 4G.
De instelling onder roaming staat op 5G automatisch.
Betekent dit dat hij een 5G mast heeft maar wel gewoon 4G snelheid? Of heb ik daadwerkelijk 5G

Alvast bedankt voor de antwoorden.
1. Het kan door het hoesje komen inderdaad. Ik gebruik de mijne zonder hoesje en de terminal herkent de kaart via Apple Pay zodra ik maar in de buurt kom.

2. Het lijkt me dat 5G ook daadwerkelijk 5G is. Ik heb geen 5G en zie alleen 4G staan :)

Nog steeds een 13 Pro hier sinds launch. Het scherm is ondertussen best wel gehavend (gebruik ze altijd naked) maar dit is eigenlijk de eerste iPhone waarbij ik zoiets heb van ik kan hier makkelijk nog een aantal jaar mee vooruit. Batterijconditie zit nog op 93%. En hopelijk zijn de drains met iOS 16.0.2. ook opgelost in 16.1. Het enigste wat ik zou missen is het AoD maar dat is ook marginaal en voor mij geen upgrade waard.

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35
SgtElPotato schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

1. Het kan door het hoesje komen inderdaad. Ik gebruik de mijne zonder hoesje en de terminal herkent de kaart via Apple Pay zodra ik maar in de buurt kom.

2. Het lijkt me dat 5G ook daadwerkelijk 5G is. Ik heb geen 5G en zie alleen 4G staan :)

Nog steeds een 13 Pro hier sinds launch. Het scherm is ondertussen best wel gehavend (gebruik ze altijd naked) maar dit is eigenlijk de eerste iPhone waarbij ik zoiets heb van ik kan hier makkelijk nog een aantal jaar mee vooruit. Batterijconditie zit nog op 93%. En hopelijk zijn de drains met iOS 16.0.2. ook opgelost in 16.1. Het enigste wat ik zou missen is het AoD maar dat is ook marginaal en voor mij geen upgrade waard.
1. Duidelijk. Dus maar eens testen zonder hoesje.

2. Dat zal dan wel heel gaaf zijn.. zonder te weten al 5G.

ben nu al blij met me 13.. alles net weer even beter. alhoewel de 8 ook niet slecht was alleen de batterij en opslag werd een probleem.

• HansAnders07
  • Nu online
Even een vraag.. sinds een paar dagen overgestapt van Android naar een iPhone 13 Pro. Mijn OnePlus had een optie dat je kon zien wie je belde (inkomende gesprekken dus), voornamelijk van bedrijven. Hele fijne optie met al die spam telefoontjes.

Zit dit ook in iOS? Ik kan het niet vinden.. en zo niet, wat is dan een goede app of oplossing daarvoor? Ik neem nu vaak niet op maar dan zijn het gewoon legitieme bedrijven

[Voor 3% gewijzigd door HansAnders07 op 06-10-2022 20:35]

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 15:34
HensAanDek schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:22:
[...]

Edit: ah, nevermind, 2 tweakers al sneller :-).

Onder Accessibility en Display & Text Size kun je met 'Reduce White Point' het scherm nog verder dimmen.
Vervolgens kun je die optie toekennen aan 3x klikken op de power button, wederom via Accessibility en dan Accesibility Shortcut -> Reduce White Point.

Ik heb daar overigens bewust 2 dingen ingezet zodat je altijd een promptje krijgt om het aan te zetten. Voorheen mijzelf wel eens op betrapt het perongeluk aan te zetten door 3x op de powerbutton te drukken.
Is het mogelijk om dit te automatiseren (met de opdrachten app?), bijvoorbeeld door de combinatie te maken met de donkere modus?

• MrMonkE
  • Laatst online: 18-03 09:11

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Kreeg daarstraks weer een of andere radioshow in mijn maag gesplitst die helden heet toen ik via spraakherkenning 'The Scene - Helden' wilde af spelen. Al 10x gedaan, elke keer goed. Krijg ik opeens een of andere radio/podcast met barbera barends. Niets tegen op Barends. Wel radio. Heb nooit radio in de auto. Liever niets dan radio.
Geparkeerd .. even optie om hem -telefoon, niet de auto- een weiland in te gooien overwogen. Probleem is mede dat ik in de auto geen leesbril op heb. Dus wat een app op het scherm zet als ik op de snelweg zit.. no clue. Heel erg irritant. Ook van FLitsmeister. Alhoewel ik die al een tijdje niet meer gezien heb. Parkmobile zelfde laken en pak. Al die 'wordt lid, premium lid, blablabla'

Anyway.. Short story long..
Zijn er mogelijkheden om alleen je eigen MP3 af te spelen en NOOIT iets van apple music?
Ik bedoel echt nooit. Ik sta ook open voor een alternatieve speler. VLC staat erop maar dat is niet echt een alternatief.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Mizgala28
MrMonkE schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:48:

Zijn er mogelijkheden om alleen je eigen MP3 af te spelen en NOOIT iets van apple music?
Ik bedoel echt nooit. Ik sta ook open voor een alternatieve speler. VLC staat erop maar dat is niet echt een alternatief.
Foobar2000 misschien?

Ik heb daar geen last van met de speler van Apple nadat ik het net getest had, maar ik heb Apple Music ook uit in de settings (voor streaming gebruik ik Spotify, voor lokaal de app van Apple zelf, al overweeg ik Foobar2000 vanwege de native FLAC support)

[Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 15-10-2022 14:39]

• Kapitein187
  • Laatst online: 22-03 14:01
MrMonkE schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:48:
Kreeg daarstraks weer een of andere radioshow in mijn maag gesplitst die helden heet toen ik via spraakherkenning 'The Scene - Helden' wilde af spelen. Al 10x gedaan, elke keer goed. Krijg ik opeens een of andere radio/podcast met barbera barends. Niets tegen op Barends. Wel radio. Heb nooit radio in de auto. Liever niets dan radio.
Geparkeerd .. even optie om hem -telefoon, niet de auto- een weiland in te gooien overwogen. Probleem is mede dat ik in de auto geen leesbril op heb. Dus wat een app op het scherm zet als ik op de snelweg zit.. no clue. Heel erg irritant. Ook van FLitsmeister. Alhoewel ik die al een tijdje niet meer gezien heb. Parkmobile zelfde laken en pak. Al die 'wordt lid, premium lid, blablabla'

Anyway.. Short story long..
Mand 😜

Heb je de Apple Muziek al verwijderd?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee