Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Dat werkt natuurlijk alleen voor bellen. ;)

E-mail gaat gewoon door. En die laat mijn bloed nog weleens koken als ik die check.

Los van de diverse beperkende policies die ik vanuit MDM opgelegd krijg wil ook ik gewoon mijn zakelijke telefoon het liefst zo gescheiden mogelijk hebben van mijn privé.
Ja dat had ik hier hierboven al aangehaald met focus etc. Zodra er MDM aan te pas zou komen begin ik er ook niet aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

Donstil schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Ik heb daar ook even mee zitten stoeien en juist wel gekozen voor een telefoon met dual Sim. Twee telefoons meenemen vond ik simpelweg een drama.

Teams is hier het meest actief op de telefoon maar die gaat op silent na 17:00 (Stilte tijd binnen teams), whatsapp Business gaat op afwezigheid na diezelfde tijd en e-mail heb ik er bewust niet op.

Binnen focus heb ik dan ingesteld wie mij mag bellen na 17:00 dus zo krijg ik ook geen telefoontjes van klanten etc.

Best wel goed te doen sinds iOS15 wat mij betreft maar dan wel met de kanttekening dat wij geen MDM profiel op BYOD hebben, dat scheelt een hoop. Als ze dat zouden verplichten had ik het niet gedaan.
Focus had ik even niet aan gedacht. Dat maakt het nu wel een betere optie dan voorheen :) Dan zou ik alleen nog graag een optie zien dat ik op sim niveau kan filteren ipv alleen contactniveau.

Het hangt natuurlijk per werkgever af en of je dan MDM hebt inderdaad. Ik krijg geen budget voor een telefoon. Ik krijg gewoon een telefoon aangeboden (Galaxy A51). Dus dan is de keuze ook makkelijker te kiezen voor twee telefoons.
dkawa schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Dat is niets nieuws.. kon in de tijd van de XS Max al

In het weekend zet ik m’n zakelijke Sim gewoon uit (instellingen-mobiel netwerk-mobiele abonnementen)
Als dat dan ook automatisch kan... door deze optie aan te bieden in Focus...
Kapitein187 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Hoe is je batterij trouwens met dual sim?
Aantal jaar geleden wel geprobeerd met Samsung maar die batterij ging ook een stuk sneller leeg door continu 2 verbindingen actief te hebben.
Ik heb dual sim sinds Simyo begon met het aanbieden van esim. Ik heb nooit echt gemerkt dat dat invloed had op het verbruik. Nu met de iPhone 13 gaat de batterij zo lang mee dat je het niet eens merkt. Ik heb gisteren ruim 2 dagen zonder lader gekund. iPhone 13 Pro Max weliswaar. De grootste impact op je batterij is bereik. Als je met beide sims goed bereik hebt gaat de batterij lang mee. Heb je op één of beide sims slecht bereik dan gaat de batterij (soms aanmerkelijk) korter mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swv schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Focus had ik even niet aan gedacht. Dat maakt het nu wel een betere optie dan voorheen :) Dan zou ik alleen nog graag een optie zien dat ik op sim niveau kan filteren ipv alleen contactniveau.

Het hangt natuurlijk per werkgever af en of je dan MDM hebt inderdaad. Ik krijg geen budget voor een telefoon. Ik krijg gewoon een telefoon aangeboden (Galaxy A51). Dus dan is de keuze ook makkelijker te kiezen voor twee telefoons.
Ja zonder focus verwijderde ik elke donderdag avond (ik werk 4 dagen) teams en installeerde het maandag morgen opnieuw 8)7

Zakelijke contacten hou ik in Exchange, die sync ik niet naar mijn iCloud adres boek. Sommige collega’s maak ik dan wel aan in mijn privé adres boek maar dat is meer vanwege de vriendschappelijke connectie.

Voor de rest van de nummers heb ik “houd onbekende bellers stil” aan staan.

Maar dat Apple die Sim niet op een tijdslot of via focus in en uit laat schakelen snap ik echt niets van. Dat lees ik zo vaak als als klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Het allerbeste voor veel batterijen is om tussen de 20-80% te zitten. Hier buiten neemt de slijtage extra toe. Dat is waarom sommige fabrikanten (o.a. Apple) een optie hebben om maar tot 80% te laden. Ook zou langzamer opladen beter zijn voor je batterij, want minder warmte. Ik laad trouwens gewoon normaal op en maak me er niet zo druk om, doe toch maximaal 2 jaar met een toestel, vaak een jaar.

Linkje: https://www.nytimes.com/2...hone-charging-advice.html
Ik blijf er bij dat dat hele batterij-management gedoe vrij onzin is. Toevallig gister nog gekeken naar de X van mijn moeder omdat zij mijn 12 wil en ik voor de zekerheid even keek of die nog boven de 80% zat om in te ruilen. Die batterij van de X staat nog op 94%. Terwijl ik hem 3 jaar heb “mishandeld” in de ogen van velen, dus steeds van 0 tot 100% tot weer 0% en steeds in de carkit etc. En daarna heeft mijn moeder hem ongeveer al een jaar standaard op een draadloze lader liggen omdat ze graag 100% volle batterij heeft. 94%. Ik zie hier iPhone12’s met minder capaciteit voorbij komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 02-10-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:59
Overigens is het mij nog niet gelukt om <40% eind van de dag te krijgen met de 13 pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Ik blijf er bij dat dat hele batterij-management gedoe vrij onzin is. Toevallig gister nog gekeken naar de X van mijn moeder omdat zij mijn 12 wil en ik voor de zekerheid even keek of die nog boven de 80% zat om in te ruilen. Die batterij van de X staat nog op 94%. Terwijl ik hem 3 jaar heb “mishandeld” in de ogen van velen, dus steeds van 0 tot 100% tot weer 0% en steeds in de carkit etc. En daarna heeft mijn moeder hem ongeveer al een jaar standaard op een draadloze lader liggen omdat ze graag 100% volle batterij heeft. 94%. Ik zie hier iPhone12’s met minder capaciteit voorbij komen.
Dit idd, geef er niets om, schakel niets uit en laad altijd de hele nacht (sinds de 12 met MagSafe aka draadloos). Dingen zijn vrijwel zonder uitzondering altijd rond de 100% als ik ze verkoop na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02:48
Interessant filmpje voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Dennisdn schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Ik zeg overigens ook dat ik er niet aan mee doe.. net als dat sommige allemaal functies uitzetten die je telefoon juist “beter” maken door je gedrag te leren. Ik laad hem op wanneer het nodig is en vaak is dat gewoon de hele nacht aan de lader. Ik zeg alleen dat het niet het beste is voor de batterij.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd of dat echt zo is. Het zou logisch zijn als 100% op ons display bijvoorbeeld 80% hardwarematig is.

Mijn elektrische auto doet dat bijvoorbeeld. Volledig opgeladen is stiekem 80% en volledig leeg is 10%.

Zo houd de auto zelf bij wat de degradatie is en past daar die safety marge op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dglavimans schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Als ik de kans krijg ALTIJD 2 telefoons. Lekker die van werk in een la gooien zodat de baas je niet kan storen in jouw vrije tijd.. Ik hou die het liefst zo ver mogelijk van elkaar gescheiden
En je privé telefoon laat je natuurlijk thuis tijdens het werken? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Is het overstappen van een 12 pro max naar de 13 pro max echt een upgrade? Of toch een klein beetje zonde van het geld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
maurits187 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:34:
Is het overstappen van een 12 pro max naar de 13 pro max echt een upgrade? Of toch een klein beetje zonde van het geld?
Deze vraag kun je alleen voor jezelf beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Kapitein187 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Ik zeg overigens ook dat ik er niet aan mee doe.. net als dat sommige allemaal functies uitzetten die je telefoon juist “beter” maken door je gedrag te leren. Ik laad hem op wanneer het nodig is en vaak is dat gewoon de hele nacht aan de lader. Ik zeg alleen dat het niet het beste is voor de batterij.
Dat laatste is ook maar een aanname, want waarom is dat niet het beste voor de batterij? Ik kijk ook net als @Dennisdn helemaal nergens naar, elke nacht standaard draadloos opladen de hele nacht, in de wireless lader van mijn auto met ritten tussendoor de hele dag, snelladen zodra dat een keer tussentijds nodig is en na 2 jaar hou ik dan nog meestal 95%+ batterij over. Mijn X had na 2 jaar nog 97% ofzo en mijn iPhone 11 Pro had 91%. En waarom al die moeite doen en er op gaan letten als je tegen de tijd dat de batterij echt slecht gaat worden allang geen eigenaar meer bent van het toestel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WouterL schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Overigens is het mij nog niet gelukt om <40% eind van de dag te krijgen met de 13 pro Max.
Ik wel met de non Max maar daar was wel 6u screen time voor nodig waarvan 2 uur Netflix boven de Baltische zee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:52
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben gehad met het overzetten van data tussen twee telefoons?

Ik ben nu bezig met het overzetten van data van een iPhone 8 naar een iPhone 13 en toen er nog 32 minuten op de teller stond stopte het proces ineens en stond er dat het geannuleerd was.

Nu nog een keer gestart en de resterende tijd liep op van 2 uur naar 10 uur en nu blijft hij na 5 minuten volhouden dat het nog 4 uur duurt.

Hij was hiervoor ook ruim 3 uur bezig en ik ben momenteel niet bepaald onder de indruk.
Beide telefoons zijn ook gedurende het hele proces onbruikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Evernote schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:19:
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben gehad met het overzetten van data tussen twee telefoons?

Ik ben nu bezig met het overzetten van data van een iPhone 8 naar een iPhone 13 en toen er nog 32 minuten op de teller stond stopte het proces ineens en stond er dat het geannuleerd was.

Nu nog een keer gestart en de resterende tijd liep op van 2 uur naar 10 uur en nu blijft hij na 5 minuten volhouden dat het nog 4 uur duurt.

Hij was hiervoor ook ruim 3 uur bezig en ik ben momenteel niet bepaald onder de indruk.
Beide telefoons zijn ook gedurende het hele proces onbruikbaar..
Heb je de functie gebruikt, als je ze naast lekaar legt, dat ie gegevens overzet of via Icloud?

Ik heb die eerste gebruikt en dat ging bij mij vlekkeloos eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
freaky35 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Heb je de functie gebruikt, als je ze naast lekaar legt, dat ie gegevens overzet of via Icloud?

Ik heb die eerste gebruikt en dat ging bij mij vlekkeloos eerlijk gezegd.
De optie waarbij je de telefoons naast elkaar legt i.p.v. via iCloud, er staat nu nog 34 minuten resterend.. ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Meer mensen waarbij de Wifi soms uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

En je privé telefoon laat je natuurlijk thuis tijdens het werken? ;)
Natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
jmxd schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:58:
Geen last van.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
jmxd schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:58:
Hier geen last van.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dat ifixit ook weer de teardown wallpapers voor de iPhone 13 pro en max online heeft staan.
https://www.ifixit.com/Ne...o-max-teardown-wallpapers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:29
De Sierra Blue Pro Max is binnen. Ik overweeg serieus om het te retourneren. Kan iemand mij uitleg hoe er in vredesnaam mensen zijn die zich niet storen aan de grootte + gewicht het gewicht? Ik heb mega grote handen, dus het bedienen is geen probleem, maar het gewicht is wel heel irritant. Het voelt echt als een baksteen in je broekzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Marleytjuh schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:36:
De Sierra Blue Pro Max is binnen. Ik overweeg serieus om het te retourneren. Kan iemand mij uitleg hoe er in vredesnaam mensen zijn die zich niet storen aan de grootte + gewicht het gewicht? Ik heb mega grote handen, dus het bedienen is geen probleem, maar het gewicht is wel heel irritant. Het voelt echt als een baksteen in je broekzak.
Probeer eens een baksteen in je ene hand te leggen en de iPhone in je andere.
Voor mensen die het te zwaar vinden als gewicht in de sportschool is de genoeg keus, zoals de iPhone zonder het woordje max erachter.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18
Overdrijven is ook een vak. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sacaji schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Overdrijven is ook een vak. :+
Als je de Max koopt, dan weet je van tevoren dat hij het grootst en het zwaarst is van alle iPhones. Ze hebben niet voor niets 3 verschillende maten iPhones, zo zit er voor iedereen wel wat tussen. Ik vind mijn 12 Pro Max ook aardig zwaar, dus ik denk dat ik de volgende keer geen Max meer wil.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 02-10-2021 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind de max nog te klein. Gewicht vind ik ook meevallen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
Tering, en dat had je je niet van te voren kunnen bedenken?!?! 🤪🤪🤪

Ik heb de 11 Pro Max en wil binnenkort de 13 Pro Max gaan aanschaffen. Ik ben niet groot en heb geen overdreven grote handen, maar wat ben ik blij met het formaat! Als ik de gewone 11 van het werk oppak ervaar ik die als een te klein model. Overdreven gezegd natuurlijk, maar ik vind het formaat van de Pro Max geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18
syltheboy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Als je de Max koopt, dan weet je van tevoren dat hij het grootst en het zwaarst is van alle iPhones. Ze hebben niet voor niets 3 verschillende maten iPhones, zo zit er voor iedereen wel wat tussen. Ik vind mijn 12 Pro Max ook aardig zwaar, dus ik denk dat ik de volgende keer geen Max meer wil.
Snap ik, heb zelf de 12 Pro maar kan niet wachten op mijn 13 Pro Max (wil graag grotere scherm). Heb hem even 30 minuten uitgeprobeerd maar telefoons wegen niet meer zo veel als voorheen. Maar ieder zijn eigen mening omtrent gewicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@sacaji De 13 Pro Max is toch echt de zwaarste iPhone ooit. In je broekzak merk je niks van het gewicht. De extra batterijduur van de Max vind ik wel een groot pluspunt.

[ Voor 24% gewijzigd door syltheboy op 02-10-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Laatst online: 11-09 22:51
Max is voor mij geen praktisch mobile formaat meer, liefst zou ik een mini Pro willen. Heb nu een 12 mini, ongelofelijk veel power voor dat formaat. Gebruik een iPad Pro voor tekenen, lezen en Streaming. Perfecte combo.

Upgrade naar iPhone 13 mini loont dit jaar nog niet. Wellicht batterij duur, die is wel wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Evernote schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

De optie waarbij je de telefoons naast elkaar legt i.p.v. via iCloud, er staat nu nog 34 minuten resterend.. ik ben benieuwd.
En nu wel gelukt?🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
Galvatron schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:20:
Max is voor mij geen praktisch mobile formaat meer, liefst zou ik een mini Pro willen. Heb nu een 12 mini, ongelofelijk veel power voor dat formaat. Gebruik een iPad Pro voor tekenen, lezen en Streaming. Perfecte combo.

Upgrade naar iPhone 13 mini loont dit jaar nog niet. Wellicht batterij duur, die is wel wat beter.
Nou, geloof me: veel meer! Ik ben ook overgestapt van 12 Mini naar 13 Mini, maar de stap is huge. Dat is ook achteraf, want eerst dacht ik nog van ‘waarom heb ik dit nu weer gedaan’. Echter de batterij gaat stukken langer mee, het scherm is mooier qua kleuren & scherpte bij meer helderheid en de foto’s zijn veel gedetailleerder.

Het lijkt een nutteloze overstap, maar ik heb ze naast elkaar gehouden en dan schrik je echt. iPhone 13 Mini is wat mij betreft een fantastische foon.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Galvatron schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:20:

de 13 mini heeft gewoon de main sensor van de 12 pro max. dus dat ding is gewoon pro.

camera upgrade is groot voor de normale 13.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Uiteindelijk gelukt inderdaad, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
BruceLee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 01:23:
[...]

de 13 mini heeft gewoon de main sensor van de 12 pro max. dus dat ding is gewoon pro.

camera upgrade is groot voor de normale 13.
De meeste reviewers zagen amper verbetering met de 12 pro Max sensor vs de andere pro en niet pros. Dus om dit nu een “grote camera upgrade” te noemen? Ik denk het niet. Misschien ietsje, plus betere camera software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Redondo1982 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

Nou, geloof me: veel meer! Ik ben ook overgestapt van 12 Mini naar 13 Mini, maar de stap is huge. Dat is ook achteraf, want eerst dacht ik nog van ‘waarom heb ik dit nu weer gedaan’. Echter de batterij gaat stukken langer mee, het scherm is mooier qua kleuren & scherpte bij meer helderheid en de foto’s zijn veel gedetailleerder.

Het lijkt een nutteloze overstap, maar ik heb ze naast elkaar gehouden en dan schrik je echt. iPhone 13 Mini is wat mij betreft een fantastische foon.
Aaah…nu ben ik weer aan het twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het heeft een week geduurd voor ik aan de vorm gewend was maar de 13 mini met Nudient v3 case is echt goud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:28
WouterL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 02:49:
[...]

De meeste reviewers zagen amper verbetering met de 12 pro Max sensor vs de andere pro en niet pros. Dus om dit nu een “grote camera upgrade” te noemen? Ik denk het niet. Misschien ietsje, plus betere camera software.
Ik heb de 13 Pro even geprobeerd naast mijn 12 Mini, en inderdaad zag ook ik maar ietsje verschil tussen de foto's van die twee toestellen. Maar dat is altijd bij Iphones de laatste jaren, de verbeteringen van nieuwe generaties zijn niet zo groot meer ten opzichte van de vorige. In elk geval minder groot dan de hype die Apple weet te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Galvatron schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Aaah…nu ben ik weer aan het twijfelen.
Sorry… >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik zie juist veel reviews waarin ze spreken over een grote camera update. Samen met het scherm en de batterij duur lijkt dat de feature van dit jaar te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Enorme verbetering tov mijn 12 Pro hoor! Zeker een grote camera upgrade!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pdavie2311 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Enorme verbetering tov mijn 12 Pro hoor! Zeker een grote camera upgrade!
Bedoel de non pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah oke. “De meeste reviewers zagen amper verbetering met de 12 pro Max sensor vs de andere pro en niet pros

Dus dat deed vermoeden 12 pro naar 13 pro. Terwijl dat juist een grote update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Aah oke. “De meeste reviewers zagen amper verbetering met de 12 pro Max sensor vs de andere pro en niet pros

Dus dat deed vermoeden 12 pro naar 13 pro. Terwijl dat juist een grote update is.
Ja bedoelde dus de oude pro’s. Die hadden tov de 12 pro Max een minder grote sensor. In de praktijk bleek dat geen enorm verschil. Dit jaar merk ik de verschillen wel! Ik vind het gat tussen de 13 en 13 pro’s dit jaar veel groter dan vorig jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 03-10-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13
Ik hoop echt dat Apple stopt met luisteren naar al dat gezeur over een grotere batterij. Ik wil de pro Max maar dan met een fatsoenlijk kleiner en dunner design en significant minder gewicht. 11 pro max voelt echt een stuk moderner dan die opgeblazen 5s die zich 13 pro max noemt. Ik vind het echt de eerste mislukte iPhone, wellicht samen met de 5c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:24
giantgiantus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:41:
Ik hoop echt dat Apple stopt met luisteren naar al dat gezeur over een grotere batterij. Ik wil de pro Max maar dan met een fatsoenlijk kleiner en dunner design en significant minder gewicht. 11 pro max voelt echt een stuk moderner dan die opgeblazen 5s die zich 13 pro max noemt. Ik vind het echt de eerste mislukte iPhone, wellicht samen met de 5c.
Grotere batterij vind ik juist goed en vergeleken met Android toestellen niet heel groot te noemen terwijl die vaak lichter zijn. Dat gewicht zal waarschijnlijk in andere componenten zitten zoals het RVS frame en de afmetingen. De Max is relatief groot tov het scherm wat erin zit. De randen zouden wat mij betreft een stukje kleiner kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13
Garret1410 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Grotere batterij vind ik juist goed en vergeleken met Android toestellen niet heel groot te noemen terwijl die vaak lichter zijn. Dat gewicht zal waarschijnlijk in andere componenten zitten zoals het RVS frame en de afmetingen. De Max is relatief groot tov het scherm wat erin zit. De randen zouden wat mij betreft een stuk kleiner kunnen.
Dat is wel een boeiend perspectief. Als dat zo is vind ik het echt een mislukt design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Grotere batterij vind ik juist goed en vergeleken met Android toestellen niet heel groot te noemen terwijl die vaak lichter zijn. Dat gewicht zal waarschijnlijk in andere componenten zitten zoals het RVS frame en de afmetingen. De Max is relatief groot tov het scherm wat erin zit. De randen zouden wat mij betreft een stukje kleiner kunnen.
Nah dat lijkt juist wel in de batterij te zitten dit jaar. De eigenschappen die jij opnoemt had de 12 Pro Max immers ook al en die was prima ik gewicht. Althans daar ik heb niet zoveel klachten over gezien als nu met de 13 Pro Max.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 03-10-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Ja bedoelde dus de oude pro’s. Die hadden tov de 12 pro Max een minder grote sensor. In de praktijk bleek dat geen enorm verschil. Dit jaar merk ik de verschillen wel! Ik vind het gat tussen de 13 en 13 pro’s dit jaar veel groter dan vorig jaar.
Ooh zo, ja dat verschil was subtieler idd. Je moest wat meer weten wat je deed om het eruit te halen.

Zo had de 12 Pro Max wat meer natuurlijke Bokeh wat ik persoonlijk wel fijn vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:24
giantgiantus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Dat is wel een boeiend perspectief. Als dat zo is vind ik het echt een mislukt design.
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Bij Apple vinden ze de vorm belangrijker dan of het functioneel is. Dus vanuit hun perspectief vinden ze het design wel goed geslaagd.
Het is toch een soort luxe artikel geworden en persoonlijk vind ik de iPhone ook erg mooi door de rechte hoeken en het glimmende rvs frame. Maar praktisch is het niet want dan zou je afgeronde hoeken doen en een mat frame.
RVS is steviger dan aluminium maar dat zal geen reden zijn vermoed ik en ik denk dat het meer te maken heeft dat RVS luxer aanvoelt en eruit ziet dan aluminium.

Dat de iPhone 13 nog steeds relatief grote randen om het scherm heeft zal ook vast z’n redenen hebben maar daar heb ik zo geen verklaring voor, hoewel ik er wel paar weet te bedenken maar dan wordt het gissen.

[ Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 03-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Laatst online: 18-11-2023
Heeft iemand anders ook problemen met het focussen van de camera, vooral in donkere omgevingen lijkt het alsof de software de situatie niet goed kan inschatten, ook macro mode is erg agressief en activeert zichzelf op rare momenten. Niet helemaal wat ik verwacht had. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:57
Redondo1982 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

en wbt de cases: kun je de 12 mini cases gewoon gebruiken of past het echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
dkawa schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

en wbt de cases: kun je de 12 mini cases gewoon gebruiken of past het echt niet?
Nog niet geprobeerd, wel naast elkaar gehouden. Ik zal zo even doen, want mijn iPhone 13 Mini Clear Case van Apple gaat terug. Ding heeft onderaan speling, waardoor die gaat tikken/bewegen. Elke keer als je hem pakt dan schiet het hoesje vast.

Laat straks dus even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Redondo1982 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Nog niet geprobeerd, wel naast elkaar gehouden. Ik zal zo even doen, want mijn iPhone 13 Mini Clear Case van Apple gaat terug. Ding heeft onderaan speling, waardoor die gaat tikken/bewegen. Elke keer als je hem pakt dan schiet het hoesje vast.

Laat straks dus even weten.
heb namelijk een laather en silicone case van Apple. En de Mous walnut case... zou zonde zijn om weer nieuwe hoesjes te moeten kopen namelijk... (als ik overstap naar de 13 mini :-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
dkawa schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

heb namelijk een laather en silicone case van Apple. En de Mous walnut case... zou zonde zijn om weer nieuwe hoesjes te moeten kopen namelijk... (als ik overstap naar de 13 mini :-))
Past niet :N

Camerabump is het grootste probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Heb nu de xs max 512 gb.. missch upgraden naar 13 pro max?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:18
Garret1410 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Bij Apple vinden ze de vorm belangrijker dan of het functioneel is. Dus vanuit hun perspectief vinden ze het design wel goed geslaagd.
Het is toch een soort luxe artikel geworden en persoonlijk vind ik de iPhone ook erg mooi door de rechte hoeken en het glimmende rvs frame. Maar praktisch is het niet want dan zou je afgeronde hoeken doen en een mat frame.
RVS is steviger dan aluminium maar dat zal geen reden zijn vermoed ik en ik denk dat het meer te maken heeft dat RVS luxer aanvoelt en eruit ziet dan aluminium.

Dat de iPhone 13 nog steeds relatief grote randen om het scherm heeft zal ook vast z’n redenen hebben maar daar heb ik zo geen verklaring voor, hoewel ik er wel paar weet te bedenken maar dan wordt het gissen.
Als ze bij Apple vorm belangrijker vinden dan functie waarom zit er dan nog stees zo n lelijk groot camera eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Redondo1982 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Past niet :N

Camerabump is het grootste probleem
Dat is nou echt jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timmey83 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:21:
Als je de specs bekijkt eb vergelijkt. Ik heb voor de 13 Pro gekozen. Of je moet een groter toestel willen, want de Pro is iets compacter dan je huidige XS-Max

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
timmey83 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:21:
Dat moet je zelf weten, maar als ik mijn XS nog had dan had ik wel geüpgraded.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:53
Voel me een beetje als iemand die alleen maar vragen stelt, maar doe zeer zeker wat met jullie antwoorden hoor. Toch weer een vraag:

Ik wil dat alle geluiden op mijn iPhone gedempt zijn, enkel de beltoon niet. En als ik het schuifje om zet, dat alles dan gedempt is.

Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
KaiseRRuby schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:37:
Voel me een beetje als iemand die alleen maar vragen stelt, maar doe zeer zeker wat met jullie antwoorden hoor. Toch weer een vraag:

Ik wil dat alle geluiden op mijn iPhone gedempt zijn, enkel de beltoon niet. En als ik het schuifje om zet, dat alles dan gedempt is.

Is dat mogelijk?
Volgens mij kan je dit met Focus inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Beun schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:48:
[...]

Volgens mij kan je dit met Focus inregelen.
Daar heb ik wat mee zitten prutsen maar dan krijg je weer een 'niet storen' logo in beeld. Voor nu heb ik gewoon handmatig alle geluiden uit gezet in de instellingen. Maar lijkt mij toch dat er wel een algemene optie moet zijn om alle geluiden uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
KaiseRRuby schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Daar heb ik wat mee zitten prutsen maar dan krijg je weer een 'niet storen' logo in beeld. Voor nu heb ik gewoon handmatig alle geluiden uit gezet in de instellingen. Maar lijkt mij toch dat er wel een algemene optie moet zijn om alle geluiden uit te zetten?
"Niet storen" functie kan je configureren. Probeer eens dat app "Telefoon" wel mag storen en rest niet

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:37:

Is dat mogelijk?
Je kunt per applicatie ook het notificatie geluid regelen.
Zo kan je voor alles wat geen geluid mag maken dit simpelweg uitzetten.

Zit onder instellingen > berichtgeving > <App kiezen>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8ooKS72B7uQ3mmVjAK8xnaVhl4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3IzYHPKwAOPt1ISWs42veUDh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Donstil schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

[Afbeelding]
Check, zo heb ik het nu opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Van de week de 13 pro max in de handen gehad, voelde best goed eigenlijk haha.
Het gewicht lijkt mij ergens wel prettig, maar ik heb ook ooit de eerste Galaxy Note gehad en die was soms al iets te groot.. maar die batterij scoort wel heel goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nu we het over vragen hebben, heb eigenlijk 2 dingen die ik al jaren lang zou willen hebben:
- Haptic feedback 'toetsenbordgeluid' terwijl iphone enkel op trilstand staat met geluid uit, kan dat ergens verborgen? (nooit kunnen vinden)
- Geluid aan als favoriete contactpersonen bellen terwijl je telefoon op trilstand hebt?

Ik heb dus altijd trilstand enkel aan en niet storen s'nachts

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:59:
Nu we het over vragen hebben, heb eigenlijk 2 dingen die ik al jaren lang zou willen hebben:
- Haptic feedback 'toetsenbordgeluid' terwijl iphone enkel op trilstand staat met geluid uit, kan dat ergens verborgen? (nooit kunnen vinden)
Welk geluid bedoel je dan? Want mijn keyboard is stil en als ik “force touch” op de spatiebalk hoor ik ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
koekkop schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:47:
Van de week de 13 pro max in de handen gehad, voelde best goed eigenlijk haha.
Het gewicht lijkt mij ergens wel prettig, maar ik heb ook ooit de eerste Galaxy Note gehad en die was soms al iets te groot.. maar die batterij scoort wel heel goed :o
Dat dacht ik ook toen mijn oom een Galaxy Note kocht. Dat is alweer 10 jaar geleden en toen dacht ik dat ik nooit zo’n groot toestel zou kopen. Terwijl de 12 Pro Max nog een stukje groter is.

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 03-10-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Donstil schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

[Afbeelding]
Je krijgt dan alleen geen trilling ook meer toch als je de schakelaar met geluid uit zet?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Je krijgt dan alleen geen trilling ook meer toch als je de schakelaar met geluid uit zet?
Ooh dat weet ik niet. Dat heb ik niet aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Donstil schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Welk geluid bedoel je dan? Want mijn keyboard is stil en als ik “force touch” op de spatiebalk hoor ik ook niets.
Ohja je hebt gelijk, dacht altijd dat het toetsenbord geluid samen ging met een kleine tril maar dat is helemaal niet zo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

giantgiantus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:41:
Het word tijd dat de volgende nog een grotere batterij krijgt en of heel veel efficienter word. want we gaan natuurlijk geen stapjes terug doen. hij is al hardstikke dun. en hij moet kleiner zeg je :D dan moet je een kleinere kopen. kleiner gaat hij zoiezo niet worden (de max) als de bezels dunner worden word het scherm groter:)

je moet gewoon een normale 13 pro kopen want je zegt net al dat de batterij niet uit maakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 03-10-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
BruceLee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:27:
[...]

Het word tijd dat de volgende nog een grotere batterij krijgt en of heel veel efficienter word. want we gaan natuurlijk geen stapjes terug doen. hij is al hardstikke dun. en hij moet kleiner zeg je :D dan moet je een kleinere kopen. kleiner gaat hij zoiezo niet worden (de max) als de bezels dunner worden word het scherm groter:)

je moet gewoon een normale 13 pro kopen want je zegt net al dat de batterij niet uit maakt :)
Nou dun wil ik de nieuwe Iphones zeker niet noemen. Echter wat mij het meest irriteert is dat de vorm.Het hoekige maakt dat ik de iphone 13pro een heel stuk minder fijn vind vasthouden als mijn oude XR. Ook die Camera bump aan 1 kant is irritant als je de tel bv op de tafel legt, want de Iphone 13 pro wiebelt in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

apple heeft deze keren(12, 13) voor design gekozen dan voor ergonomie. zal wel nog een paar versie duren eer hij weer rond word bij de randen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
Ik vind dat hoekige juist mooier en veel fijner in de hand liggen, zorgt voor een stuk meer grip. Bij de X en de 11 Pro had ik altijd het idee dat de iPhone elk moment uit mijn hand kon glijden als ik even wat minder oplette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik ben eens benieuwd ik hoor iedereen altijd over grip en hoe het in de hand ligt. maar iedereen gebruikt een hoesje 9 v/d 10 :D vrijwel niemand gebruikt zijn telefoon naakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
BruceLee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:19:
ik ben eens benieuwd ik hoor iedereen altijd over grip en hoe het in de hand ligt. maar iedereen gebruikt een hoesje 9 v/d 10 :D vrijwel niemand gebruikt zijn telefoon naakt.
Ik gebruik de iPhone 13 Pro (Max) zonder hoesje. Voor mij ligt de telefoon prima in de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BruceLee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:19:
Ik gebruik mijn toestel met kleding maar wel zonder hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik krijg mijn eerste iphone ooit morgen, de 13 pro max 256gb in sierra blue ik ben benieuwd ik kom van een s9+ die vrijwel even groot is. voornamelijk voor de iphone gegaan voor de bouwkwaliteit, camera vooral voor video. lange ondersteuning en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
BruceLee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:33:
ik krijg mijn eerste iphone ooit morgen, de 13 pro max 256gb in sierra blue ik ben benieuwd ik kom van een s9+ die vrijwel even groot is. voornamelijk voor de iphone gegaan voor de bouwkwaliteit, camera vooral voor video. lange ondersteuning en accuduur.
Ga je geen spijt van krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:12
BruceLee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:33:
Zal wel ff wennen zijn maar geef het de tijd! 😃👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galvatron
Toch maar 13 mini besteld, cinematic video, 4K 60FPS nu met HDR, net iets betere camera, stabilisatie, snellere CPU/GPU en betere batterij zijn interssant, maar het formaat is zo fijn.

Nu het schijnt (rumors) dat Apple in 2022 niet meer met mini’s komt. Toch maar van m’n 12 mini upgraden. Macro fotografie ontbreekt maar dat lijkt me eventjes leuk, m’n Marco lens voor m’n dslr camera ligt nu ook stof te happen.

Pro’s (11 pro, XS) gehad maar sinds de 12 is de Pro lijn niet zo pro tov de standaard. 120hz is lekker maar op een iPad, Max en wellicht nog de standaard maar ga het op een klein schermpje van de mini niet missen.

De mini is voor mij een soort ninja 🥷 tool, lekker vanuit 1 hand filmen en fotograferen en daarna op een 120hz iPad Pro bewerken 🧐.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Keuzes...

Heb nu een iPhone SE (2020) die ik eigenlijk perfect vind voor m'n gebruik. Ik heb 0,0 problemen met zwarte balken boven en onder (en begrijp ook de vaak histerische en lachwekkende commotie niet rond full screen en bezelless screens, first world problems ...).
Het iPhone SE (2020) design (en dus ook 7, en 8 ) is wat mij betreft iconisch en zo goed als perfect.

De afgeronde rand ben ik wel fan van, en ook nog steeds grote fan van de homeknop. Gewoon moeiteloos ontgrendelen, ook ver van me af plat op tafel om een song door te klikken of zo... Foto's zijn ook helemaal prima.

Enige grote probleem is de batterijduur op de SE's, die echt erbarmelijk is. En het scherm op de SE lijkt mij vrij fragiel. Na een gebarsten scherm op mijn oude 7, nu ook weeral een gebarsten scherm op mijn jaar oude iPhone SE...

Dit zijn allemaal problemen die met de 12 en 13 zijn opgelost.
  • De batterij is zelfs op de mini +-25% groter. Van ongeveer 1800 naar 2300 mAh als ik me niet vergis? Hoe dan ook lijken de reviews toch echt wel een merkbaar verschil te noteren met de mini tov de andere 'kleine iPhone', de SE.
  • Heb ook enkele erg indrukwekkende drop tests gezien van de 12 serie op youtube een jaar geleden. Dus dat scherm lijkt me ook een stuk robuuster!
Nu kan ik via een fiscale regeling op het werk aan erg interessante prijzen een iPhone kopen. Dus hoewel niet echt nodig, denk ik er toch serieus over na om een iPhone 13 mini aan te schaffen. Het is te gek om het niet te doen. :X :)

Ik vind het nieuwe design van de 12/13 wel prima. Een beetje afwisseling tov vroeger is altijd fris en leuk. Ik zit dan ook al sinds een iPhone 7 (vier jaar) en iPhone SE op hetzelfde design te kijken (niets mis met dat design, en zeker geen doel op zich om een nieuwe telefoon te kiezen. Goed design is goed design, punt)

Het probleem is echter het volgende. Omwille van die gunstige fiscale regeling is het verschil 13 mini -> 13 -> 13 pro nauwelijks een punt. De jumps zijn minder groot dan wat ze in directe koop zijn, nl 809 -> 909 -> 1109 euro. Ze blijven allemaal zeer goed betaalbaar. Dus de logische keuze is om gewoon de 13 pro te nemen. |:( :X

Ik ben echter nog steeds een enorme liefhebber van lichte, en vooral kleine telefoons. Ik heb me altijd voorgenomen dat indien de 12 mini de laatste kleine ('moderne') iPhone zou zijn, ik er zeker nog een zou kopen. Gelukkig zet Apple de trend nu verder met de iPhone 13 mini, maar het kan zo maar de laatste generatie zijn met een iPhone in die grootte/gewicht.

Mijn voorkeur voor lichte en kleine telefoons is meteen ook de reden dat ik een jaar geleden nog een SE (2020) heb gekocht, en de volledige X, Xs, Xr, en 11 lijn heb overgeslagen (nooit interesse gehad in de dure pro's, en de 'normale' X, Xs en 11 vond ik altijd veel te groot)

De mini is dus voor het eerst dat ik een moderne iPhone kan aanschaffen, met faceID en de prachtige camera's.

Het hart zegt dus 100% iPhone 13 mini. Maar die fiscale regeling is in dit gegeven een stoorzender. Het brein zegt iPhone 13 pro, omdat het kan. Echter heeft de iPhone 13 mini dus alles wat ik verlang. Camera's zullen geweldig zijn, daar ben ik van overtuigd, en meer dan voldoende voor mijn gebruik/ervaring. Gewicht is +- 140 gram, tov +-170 gram voor de 13, en +-205 gram voor de 13 pro. Batterij is een mooie upgrade tov m'n iPhone SE. Komende van een SE is er eigenlijk geen andere keuze mogelijk dan de mini! 120Hz en pro-res video kan me niet boeien.

Wat wel nog voor wat twijfel zorgt, is de Lidar scanner. Daar kan ik vast leuke dingen mee doen. Daar lijkt niemand het nooit over te hebben, maar ik ben benieuwd wat het betekent voor low light focus, voor betere portrait mode (want echte 3D-informatie die de AI-software kan helpen!) en vooral wat het kan doen voor object scanning en alles wat met 3D-modellering en design te maken heeft. Of eventueel een kamer kunnen scannen en de afmetingen verifiëren... Dit is een nieuwe feature die de pro echt wel apart zet van de normale iPhones.

Ik zal steeds wel een beetje spijt hebben dat ik niet met die Lidar kan spelen. Maar krijg het in m'n hoofd niet verantwoord om enkel daarvoor een voor mij te grote telefoon te kopen, die dan ook nog eens 60 gram (+- 40% !) zwaarder is dan een mini. Gewicht en grootte merk je elke dag! De Lidar enkel wanneer je die toevallig gebruikt (foto) of eens nodig hebt om me te spelen. Jammer dat Apple geen losse Lidar module op de markt brengt voor professioneel gebruik.

Ik zal zeker wel touchID erg missen!!

Lange lap tekst, mijn excuses! Het was zeker nuttig om een aantal dingen neer te schrijven. Ik zal deze week dus waarschijnlijk een iPhone 13 mini bestellen gegeven bovenstaande bedenkingen. Onder de streep is het de enige mogelijke optie voor mezelf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog niet echt wat foto’s voorbij zien komen die geschoten zijn met de iPhone 13 Pro Max, dus bij deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmClqPojbX36g-jo-U-ZxaITBd4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Z5br7TFcHilPWJZkcEoET3Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnGgTcdelu8bRedr8RjqKS84Qiw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZslmOoMELeab3Sle9DEVkRQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/supk41DKTN00FetIZkvbfjmplso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ES0Udt1pzyH1Lz4PPt53c6CG.jpg?f=fotoalbum_tile

1. Met de 0,5x lens
2. Met de 1x lens met zwart wit filter
3. Met de 1x lens en waarschijnlijk in macro modus, bokeh is dus vanuit de camera zelf en geen software

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:41:
Ik heb hier nog niet echt wat foto’s voorbij zien komen die geschoten zijn met de iPhone 13 Pro Max, dus bij deze.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

1. Met de 0,5x lens
2. Met de 1x lens met zwart wit filter
3. Met de 1x lens en waarschijnlijk in macro modus, bokeh is dus vanuit de camera zelf en geen software
Voor Macro wordt de Ultra Wide lens gebruikt. Verder ligt het misschien aan de Tweakers upload/compressie maar de derde foto lijkt nergens scherp op te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-10-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:58:
[...]

Voor Macro wordt de Ultra Wide lens gebruikt. Verder ligt het misschien aan de Tweakers upload/compressie maar de derde foto lijkt nergens scherp op te zijn.
De foto is inderdaad nergens op scherpgesteld, dit was even een snel shot, maar is dus achteraf niet zo goed uitgepakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:41:
Tijdens de hond uitlaten vanavond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhSFfaBTkGpSHRD0UCwaJERoBVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjhuffAmf754RJF8T9hw7gDJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ_oI_lSS3lDhMiHWwfkKBwW9Bg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9ZTT3Bt0Jwd8NxslKKlGVvU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Dank voor de foto's maar waarom zijn die 12 megapixels fotos maar 2 mb. daar zit nog heel veel jpg compressie op. is het niet mogelijk om foto in hoogste kwaliteit jpg te maken ?

Ik zou graag een paar fotos zien in volle originele kwaliteit en ook 4k60 hdr video files.

[ Voor 20% gewijzigd door BruceLee op 04-10-2021 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Galvatron schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:53:

De mini is voor mij een soort ninja 🥷 tool,
haha....mooi omschreven, zo ervaar ik het ook. Een iPhone 12/13 Mini is een soort verlengstuk van je overige Apple devices als een iPad en/of Mac.
Als ik thuis ben, gebruik ik 9 van de 10 keer mijn Mac. Mijn iPhone ligt hoofdzakelijk stof te happen op tafel.
Ik zit in behoorlijk wat prive en werk WhatsApp groepen; kan ik prima vanaf mijn Mac mee uit de voeten, sterker nog, appen met een echt toetsenbord van de Mac is voor mij veel prettiger dan op een iPhone

Je 12/13 Mini gebruik je voor korte(re) sessies voor bijv foto/video/browsing en zoals jij aangeeft; de nabewerking van foto en video evt vindt plaats op de Mac of iPad.

Een Pro of Pro Max voor mensen die bijvoorbeel of nauwelijks of geen andere devices hebben (laptop/tablet) en er evt ook zakelijke toepassingen op gebruiken en dus een veelvuldige mix van prive en werk (nou weet ik dat hier op Tweakers mensen zijn die en een Pro Max hebben én meerdere Apple devices. Maar hier op Tweakers zitten niet echt ''doorsnee huis/keuken/tuin consumenten'' :+ )

En tevens vinden Pro en Pro Max eigenaren de camera's zeer belangrijk.

Dat laatste, de camera's zijn voor mij niet doorslaggevend.
Als ik 5 fotootjes per 2 weken neem is het veel.
Nu ja, de macro functie op mijn 13 Pro is erg leuk. Maar over een maandje ben ik daar wel op ''uitgespeeld'' gok ik zo.

Maar hoofdzakelijk gebruik je een 12/13 Mini voor de handzaamheid. Je hebt vrijwel nooit het idee dat je eigenlijk een smartphone meedraagt; het ding weegt niks.

Je moet het alleen niet erg vinden om, bij intensief gebruik, halverwege de dag even bij te laden.
Maar dat vind ik ook een voordeel van de Mini; het opladen gaat echt razendsnel (20/30 minuten bijladen en ik haal met gemak aan de van de dag)

Persoonlijk heb ik de 13 Pro puur en vrijwel alleen gekozen om het 120Hz scherm.

De iPhone X was voor mij echt 1 van de allerfijnste iPhones (heb ze vrijwel allemaal gehad vanaf de 3GS), daarna is het voor mij qua gewicht/zwaarte eigenlijk alleen maar achteruit gegaan.
En nu met de Mini dus eigenlijk weer een dikke smile op m'n gezicht.

[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2021 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11

pdavie2311

Live life to the fullest..

_Bailey_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 04:42:
[...]

haha....mooi omschreven, zo ervaar ik het ook. Een iPhone 12/13 Mini is een soort verlengstuk van je overige Apple devices als een iPad en/of Mac.
Als ik thuis ben, gebruik ik 9 van de 10 keer mijn Mac. Mijn iPhone ligt hoofdzakelijk stof te happen op tafel.
Ik zit in behoorlijk wat prive en werk WhatsApp groepen; kan ik prima vanaf mijn Mac mee uit de voeten, sterker nog, appen met een echt toetsenbord van de Mac is voor mij veel prettiger dan op een iPhone

Je 12/13 Mini gebruik je voor korte(re) sessies voor bijv foto/video/browsing en zoals jij aangeeft; de nabewerking van foto en video evt vindt plaats op de Mac of iPad.

Een Pro of Pro Max voor mensen die bijvoorbeel of nauwelijks of geen andere devices hebben (laptop/tablet) en er evt ook zakelijke toepassingen op gebruiken en dus een veelvuldige mix van prive en werk (nou weet ik dat hier op Tweakers mensen zijn die en een Pro Max hebben én meerdere Apple devices. Maar hier op Tweakers zitten niet echt ''doorsnee huis/keuken/tuin consumenten'' :+ )

En tevens vinden Pro en Pro Max eigenaren de camera's zeer belangrijk.

Dat laatste, de camera's zijn voor mij niet doorslaggevend.
Als ik 5 fotootjes per 2 weken neem is het veel.
Nu ja, de macro functie op mijn 13 Pro is erg leuk. Maar over een maandje ben ik daar wel op ''uitgespeeld'' gok ik zo.

Maar hoofdzakelijk gebruik je een 12/13 Mini voor de handzaamheid. Je hebt vrijwel nooit het idee dat je eigenlijk een smartphone meedraagt; het ding weegt niks.

Je moet het alleen niet erg vinden om, bij intensief gebruik, halverwege de dag even bij te laden.
Maar dat vind ik ook een voordeel van de Mini; het opladen gaat echt razendsnel (20/30 minuten bijladen en ik haal met gemak aan de van de dag)

Persoonlijk heb ik de 13 Pro puur en vrijwel alleen gekozen om het 120Hz scherm.

De iPhone X was voor mij echt 1 van de allerfijnste iPhones (heb ze vrijwel allemaal gehad vanaf de 3GS), daarna is het voor mij qua gewicht/zwaarte eigenlijk alleen maar achteruit gegaan.
En nu met de Mini dus eigenlijk weer een dikke smile op m'n gezicht.
Maar heb jij nu de Pro of de Mini? Of beide? ;)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:35
BruceLee schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 00:41:
Dank voor de foto's maar waarom zijn die 12 megapixels fotos maar 2 mb. daar zit nog heel veel jpg compressie op. is het niet mogelijk om foto in hoogste kwaliteit jpg te maken ?

Ik zou graag een paar fotos zien in volle originele kwaliteit en ook 4k60 hdr video files.
Dat maakt Tweakers er van tijdens upload… Had ze zo nergens anders staan om naartoe te linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Amos_x schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:14:
Keuzes...

Heb nu een iPhone SE (2020) die ik eigenlijk perfect vind voor m'n gebruik. Ik heb 0,0 problemen met zwarte balken boven en onder (en begrijp ook de vaak histerische en lachwekkende commotie niet rond full screen en bezelless screens, first world problems ...).
Het iPhone SE (2020) design (en dus ook 7, en 8 ) is wat mij betreft iconisch en zo goed als perfect.

De afgeronde rand ben ik wel fan van, en ook nog steeds grote fan van de homeknop. Gewoon moeiteloos ontgrendelen, ook ver van me af plat op tafel om een song door te klikken of zo... Foto's zijn ook helemaal prima.

Enige grote probleem is de batterijduur op de SE's, die echt erbarmelijk is. En het scherm op de SE lijkt mij vrij fragiel. Na een gebarsten scherm op mijn oude 7, nu ook weeral een gebarsten scherm op mijn jaar oude iPhone SE...

Dit zijn allemaal problemen die met de 12 en 13 zijn opgelost.
  • De batterij is zelfs op de mini +-25% groter. Van ongeveer 1800 naar 2300 mAh als ik me niet vergis? Hoe dan ook lijken de reviews toch echt wel een merkbaar verschil te noteren met de mini tov de andere 'kleine iPhone', de SE.
  • Heb ook enkele erg indrukwekkende drop tests gezien van de 12 serie op youtube een jaar geleden. Dus dat scherm lijkt me ook een stuk robuuster!
Nu kan ik via een fiscale regeling op het werk aan erg interessante prijzen een iPhone kopen. Dus hoewel niet echt nodig, denk ik er toch serieus over na om een iPhone 13 mini aan te schaffen. Het is te gek om het niet te doen. :X :)

Ik vind het nieuwe design van de 12/13 wel prima. Een beetje afwisseling tov vroeger is altijd fris en leuk. Ik zit dan ook al sinds een iPhone 7 (vier jaar) en iPhone SE op hetzelfde design te kijken (niets mis met dat design, en zeker geen doel op zich om een nieuwe telefoon te kiezen. Goed design is goed design, punt)

Het probleem is echter het volgende. Omwille van die gunstige fiscale regeling is het verschil 13 mini -> 13 -> 13 pro nauwelijks een punt. De jumps zijn minder groot dan wat ze in directe koop zijn, nl 809 -> 909 -> 1109 euro. Ze blijven allemaal zeer goed betaalbaar. Dus de logische keuze is om gewoon de 13 pro te nemen. |:( :X

Ik ben echter nog steeds een enorme liefhebber van lichte, en vooral kleine telefoons. Ik heb me altijd voorgenomen dat indien de 12 mini de laatste kleine ('moderne') iPhone zou zijn, ik er zeker nog een zou kopen. Gelukkig zet Apple de trend nu verder met de iPhone 13 mini, maar het kan zo maar de laatste generatie zijn met een iPhone in die grootte/gewicht.

Mijn voorkeur voor lichte en kleine telefoons is meteen ook de reden dat ik een jaar geleden nog een SE (2020) heb gekocht, en de volledige X, Xs, Xr, en 11 lijn heb overgeslagen (nooit interesse gehad in de dure pro's, en de 'normale' X, Xs en 11 vond ik altijd veel te groot)

De mini is dus voor het eerst dat ik een moderne iPhone kan aanschaffen, met faceID en de prachtige camera's.

Het hart zegt dus 100% iPhone 13 mini. Maar die fiscale regeling is in dit gegeven een stoorzender. Het brein zegt iPhone 13 pro, omdat het kan. Echter heeft de iPhone 13 mini dus alles wat ik verlang. Camera's zullen geweldig zijn, daar ben ik van overtuigd, en meer dan voldoende voor mijn gebruik/ervaring. Gewicht is +- 140 gram, tov +-170 gram voor de 13, en +-205 gram voor de 13 pro. Batterij is een mooie upgrade tov m'n iPhone SE. Komende van een SE is er eigenlijk geen andere keuze mogelijk dan de mini! 120Hz en pro-res video kan me niet boeien.

Wat wel nog voor wat twijfel zorgt, is de Lidar scanner. Daar kan ik vast leuke dingen mee doen. Daar lijkt niemand het nooit over te hebben, maar ik ben benieuwd wat het betekent voor low light focus, voor betere portrait mode (want echte 3D-informatie die de AI-software kan helpen!) en vooral wat het kan doen voor object scanning en alles wat met 3D-modellering en design te maken heeft. Of eventueel een kamer kunnen scannen en de afmetingen verifiëren... Dit is een nieuwe feature die de pro echt wel apart zet van de normale iPhones.

Ik zal steeds wel een beetje spijt hebben dat ik niet met die Lidar kan spelen. Maar krijg het in m'n hoofd niet verantwoord om enkel daarvoor een voor mij te grote telefoon te kopen, die dan ook nog eens 60 gram (+- 40% !) zwaarder is dan een mini. Gewicht en grootte merk je elke dag! De Lidar enkel wanneer je die toevallig gebruikt (foto) of eens nodig hebt om me te spelen. Jammer dat Apple geen losse Lidar module op de markt brengt voor professioneel gebruik.

Ik zal zeker wel touchID erg missen!!

Lange lap tekst, mijn excuses! Het was zeker nuttig om een aantal dingen neer te schrijven. Ik zal deze week dus waarschijnlijk een iPhone 13 mini bestellen gegeven bovenstaande bedenkingen. Onder de streep is het de enige mogelijke optie voor mezelf.
TouchID en de 'homeknop' ga je dus helemaal niet missen. Sterker nog, je gaat je binnen 30 min al afvragen waarom er ooit een knop op de iPhone gezeten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:16
Nee, die knoppen mis ik absoluut niet.
Maar ik heb ook geen eerdere iphone gehad, maar had natuurlijk wel een Home knop op android.
Wel mis ik vaak op een dag een dedicated TERUG knop. De knop terug zit vaak op verschillende plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Ik ben zelf na een week gebruik enorm tevreden met m’n 13pro!
Heeft er iemand een schema van het camera eiland? Ik bedoel met benoeming van alle lenzen die erin zitten. Naast de drie kanjers van lenzen zie ik nog de flits maar ook nog andere zaken?
Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste