Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Donstil schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:12:
[...]

Haha, dat is niet de definitie van “exact hetzelfde” hè ;)
Ik lees het meer als "the bigger, the better".
Scherm Pro en Pro Max is gewoon hetzelfde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DisplayMate is toch dat bedrijf dat elke smartphone fabrikant een goed cijfer geeft, als je maar genoeg geld neerlegt? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:24:
DisplayMate is toch dat bedrijf dat elke smartphone fabrikant een goed cijfer geeft, als je maar genoeg geld neerlegt? :9
Echt? Bron ook?

Ik had altijd een beetje het idee dat de score van DisplayMate hetzelfde werkt als die van DxoMark, Metacritic, IMDb en al dat soort sites. Als de score goed uit valt is hij belangrijk, anders niet :+

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 29-09-2021 16:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:00:
[...]

Ik lees het meer als "the bigger, the better".
Scherm Pro en Pro Max is gewoon hetzelfde.
Mijn punt was dan ook niet dat de Max beter zou zijn of wat dan ook, maar wel dat de pro er goed vanaf komt.

Sterker nog ik heb dit jaar (nog) niet eens een Max omdat ik voor de normale pro gegaan ben :)

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:25:
[...]

Echt? Bron ook?

Ik had altijd een beetje het idee dat de score van DisplayMate hetzelfde werkt als die van DxoMark, Metacritic, IMDb en al dat soort sites. Als de score goed uit valt is hij belangrijk, anders niet :+
met de smiley aan het einde van mijn vraag van zonet geef ik een beetje mijn visie op dat bedrijf weer. Heb er geen bron voor.
Maar hoe komt een bedrijf als DisplayMate aan inkomsten?

Persoonlijk zegt het mij niet zo veel, ik zie hun letterlijk elk jaar awards en/of punten uitreiken aan Samsung en Apple.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Redondo1982 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:28:
iPhone 13 Mini Sterrenlicht zojuist binnen gekregen. Tja, beetje geur- en kleurloos toestel maar wel nog steeds mooi formaatje. Kom van 12 Mini af en dan is de opwaardering niet echt spectaculair (aan de buitenzijde). Specs moet ik nog testen.

Hopelijk is er veel verschil met de camera en batterijduur, want anders heb ik voor niks gekocht haha.
Hmm. Ik kwam van de 11 Pro en ben wel echt dagelijks nog blij met het formaat en gewicht. Kan me voorstellen dat het vanaf de 12 mini geen spannende update is.

Ben benieuwd hoe de batterij jou bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier vanmiddag bij de Ikea even een paar van die nieuwe QI laders gehaald welke onder een bureaublad / nachtkastje gemonteerd kunnen worden. Ideale dingen voor in huis... Dingen zouden pas vanaf medio Oktober leverbaar zijn maar kon ze daarstraks in Eindhoven al ophalen.... (y)

En daarbij ook m'n oude iPhone 7 nog even in m'n handen gehad om 't ding voor een ander te configureren (en vervolgens gratis weg te géven).... Dammn, wat went zo'n iPhone 13 Pro-Max snel qua formaat en scherm!!!

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 29-09-2021 18:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ethiron schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:33:
[...]

Hmm. Ik kwam van de 11 Pro en ben wel echt dagelijks nog blij met het formaat en gewicht. Kan me voorstellen dat het vanaf de 12 mini geen spannende update is.

Ben benieuwd hoe de batterij jou bevalt.
Ja, vanavond is ie up and running. Hierna zal ik het eea hier posten, so keep you posted ;)

I don't have dreams, I have goals!!

_Bailey_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:32:
[...]

met de smiley aan het einde van mijn vraag van zonet geef ik een beetje mijn visie op dat bedrijf weer. Heb er geen bron voor.
Maar hoe komt een bedrijf als DisplayMate aan inkomsten?

Persoonlijk zegt het mij niet zo veel, ik zie hun letterlijk elk jaar awards en/of punten uitreiken aan Samsung en Apple.
Ja logisch toch, elk jaar worden de schermen (marginaal) beter etc. Maar zonder bron is je claim nog al leeg natuurlijk.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zou willen dat we inmiddels ervaringen konden delen... Dit is nu de status na 4 dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/743HawLGXgSNe_pqbCjDYVRW_EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vX488m5zOqnhTan4txUmk6CI.jpg?f=fotoalbum_large

Probeer het elke middag maar weer even opnieuw, maar werken ho maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:33:
Zou willen dat we inmiddels ervaringen konden delen... Dit is nu de status na 4 dagen:

[Afbeelding]

Je kan toch Device naar Device overzetten?
Dan heb je toch geen iCloud nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:37:
[...]

inderdaad. En tegenwoordig echt de beste manier om van iPhone naar iPhone te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Will_M schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:56:
Hier vanmiddag bij de Ikea even een paar van die nieuwe QI laders gehaald welke onder een bureaublad / nachtkastje gemonteerd kunnen worden. Ideale dingen voor in huis... Dingen zouden pas vanaf medio Oktober leverbaar zijn maar kon ze daarstraks in Eindhoven al ophalen.... (y)

Daarstraks ook m'n oude iPhone 7 nog even in m'n handen gehad om 't ding voor een ander te configureren (en vervolgens gratis weg te géven).... Dammn, wat went zo'n iPhone 13 Pro-Max snel qua formaat en scherm!!!
Oprechte vraag, waarom overal laden? Ding houdt het prima uit toch tot in de nacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TweakerVincent schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:43:
[...]

Oprechte vraag, waarom overal laden? Ding houdt het prima uit toch tot in de nacht?
En ook wel een terechte vraag :P (y)

Zo'n QI lader kan mooi in/onder de achterwand van m'n bed (horizontale deel daarvan) verwerkt worden zodat de iPhone daar 's-nachts kan opladen. Ik heb er nog één extra mee genomen voor de iPhone 8 van m'n werk zodat er ook zo'n lader onder m'n bureau geplaatst kan worden, scheelt me weer een Lightning kabel welke daar altijd irritant in de weg ligt te liggen.

Dit type QI lader kun je ook NIET gebruiken om de telefoon er direct op te leggen. Afstand tot de telefoon moet minimaal 8 mm. en maximaal 22 mm. zijn. Beetje het idee van het soort QI laadpunten welke je vaak in hotels tegen komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 29-09-2021 20:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:31
Een vriend van mij komt net even langs met een 13 Pro Max. Eerste wat opvalt is het scherm. Echt een stuk soepeler!

Twijfel nu toch om mijn 12 Pro Max te vervangen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:37:
[...]

Inderdaad, dat heb ik ook gedaan en dat kostte mij iets meer dan een uurtje vanaf mijn 128GB iPhone 7.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
Will_M schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:48:
[...]

En ook wel een terechte vraag :P (y)

Zo'n QI lader kan mooi in/onder de achterwand van m'n bed (horizontale deel daarvan) verwerkt worden zodat de iPhone daar 's-nachts kan opladen. Ik heb er nog één extra mee genomen voor de iPhone 8 van m'n werk zodat er ook zo'n lader onder m'n bureau geplaatst kan worden, scheelt me weer een Lightning kabel welke daar altijd irritant in de weg ligt te liggen.

Dit type QI lader kun je ook NIET gebruiken om de telefoon er direct op te leggen. Afstand tot de telefoon moet minimaal 8 mm. en maximaal 22 mm. zijn. Beetje het idee van het soort QI laadpunten welke je vaak in hotels tegen komt.
Snachts lijkt mij idd handig! Maar overal die dingen neerleggen niet.

Toch eens naar kijken, zit nu altijd te kloten met kabels

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sneller laaien!: iPhone 13 Pro Max Capable of Faster Charging at Up to 27W Speeds

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 29-09-2021 19:31 ]

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:56
kokorico schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:30:
Ik heb nu een iphone 11 pro max 256gb en twijfel enorm om over te schakelen naar de iphone 13 pro max 256gb. Is het een overstap waard? Op welke punten is de 13 echt veel beter?
Ik ga hem bestellen bij Orange (Belgie) maar is nog niet in voorraad.
Heb net die overstap gemaakt (gewone Pro, niet Max).
Plus: camera flinke sprong voorwaarts gemaakt
Min: gewicht
Al met al even wennen en even tijd stoppen in hoesje dat vergelijkbaar gevoel geeft als oude. Aangezien ik de camera het allerbelangrijkst vind, vind ik het allemaal wel waard. Voor app gebruik, browsen enz misschien niet. M’n vrouw neemt m’n 11 Pro over en die gaat daar nog zeker een paar jaar plezier van hebben, top toestel nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:07
kokorico schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:30:
Ik heb nu een iphone 11 pro max 256gb en twijfel enorm om over te schakelen naar de iphone 13 pro max 256gb. Is het een overstap waard? Op welke punten is de 13 echt veel beter?
Ik ga hem bestellen bij Orange (Belgie) maar is nog niet in voorraad.
Ik heb vandaag mijn iPhone 13 pro Max ontvangen, had hiervoor een iPhone 11. Wat een uitmuntend verschil.
Pluspunten zijn wel het design, het 120hz scherm, de camera en de batterij. Het gewicht is wel een verschil maar daar kan ik wel aan wennen. ;)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 17:39
Heeft iemand ook last van een rare gelige/oranje gloed aan één kant van het scherm? Dacht eerst dat het aan mij lag, maar viel mij nu extreem op bij de remote.

Heeft wel iets met Night Shift en True Tone te maken maar dit lijkt mij niet helemaal goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3HjtltPlOqH2Cw2JqR4P0EeYBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPWPjAORHfYuItu1NRio0o4j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Redondo1982 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:59:
[...]

Ja, vanavond is ie up and running. Hierna zal ik het eea hier posten, so keep you posted ;)
Mezelf even quoten, omdat ik beloofd heb terug te komen op mijn ervaringen mbt de iPhone Mini 13. Dit ook omdat ik de upgrade heb gemaakt vanaf Mini 12.

Tja, toch groter verschil dan gedacht. Camera maakt echt behoorlijk betere foto’s in (half) donker en zal morgen even in daglicht doen. Het scherm is echt stukken helderder en mooier (daardoor). Batterijduur ga ik nu testen en zal ik nog even laten weten.

Al met al toch blijer met de overstap dan gedacht. :)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PWM schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:33:

[Afbeelding]

Dit hadden wij ook met omzetten van de iPhone 7 naar 12 mini. Maar toen was 1x opnieuw beginnen voldoende om het voor elkaar te krijgen. Wat wel opvalt, is dat de reservekopie op het oude toestel nog niet klaar is. Maar dat had je zelf ook wel in de gaten denk ik :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• PWM
  • Niet online

PWM

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:44:
[...]

Dit hadden wij ook met omzetten van de iPhone 7 naar 12 mini. Maar toen was 1x opnieuw beginnen voldoende om het voor elkaar te krijgen. Wat wel opvalt, is dat de reservekopie op het oude toestel nog niet klaar is. Maar dat had je zelf ook wel in de gaten denk ik :)
Ja, de nieuwe telefoon start dat process op de oude. Ook al heb ik een verse gemaakt.

Heb nu de directe optie gekozen. De helft is daarbij niet meegekomen, waaronder de WhatsApp historie... Nou goed, ben weer 2 jaar van het gezeur af.

• PietBeau
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 15:14
Donstil schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:44:
[...]

Haha dat dan weer niet 🙄
De normale pro is inmiddels binnen, daar kan ik eind volgende week dus mee aan de slag, kijken hoe lang het bevalt het kleinere model.
Mocht je op een gegeven moment over willen op een Max, ik ben bereid om te ruilen :P
Ik heb mijn 13 Pro Max dit weekend binnen gekregen, en moet zeggen dat ik het verschil qua gewicht met de 12 Pro Max wel echt merk..vind dit eigenlijk gewoon echt te zwaar.

Verwijderd

PietBeau schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:35:
[...]

Mocht je op een gegeven moment over willen op een Max, ik ben bereid om te ruilen :P
Ik heb mijn 13 Pro Max dit weekend binnen gekregen, en moet zeggen dat ik het verschil qua gewicht met de 12 Pro Max wel echt merk..vind dit eigenlijk gewoon echt te zwaar.
Welke kleur en opslag heb je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 20:32

JTfoto

Work hard

Ik wilde hier graag wat van mijn eigen ervaring delen van de overstap van een XR naar 13 mini:

Allereerst ging het overzetten van iPhone naar iPhone hartstikke prima. In totaal duurde het ongeveer 45 minuten om alle 110GB aan data over te zetten. Geen lader nodig, beide telefoons deden het gewoon prima. Erg tevreden! Je hoeft alleen een paar wachtwoorden bij belangrijke apps opnieuw in te voeren (Digid, coronacheck, bank) en verder spreekt het allemaal voor zich.

Formaat: Ik vind het zelf erg prettig dat ik een kleiner formaat telefoon heb. De XR vond ik toch wat log en zwaar. De 13 mini is echt een heel fijn formaat, persoonlijk mis ik het verschil in schermgrootte niet heel erg.

Batterij: Ik ben verbaasd over de accu van de 13 mini. Ik heb meestal tussen de 3-4 uur screen on time per dag. Bij mijn XR eindigde ik meestal met 20% accu aan het eind van de dag, bij de mini zit ik vaak nog op 50% of iets daaronder. Zo'n verschil in formaat en dan duidelijk betere accu verbaasde mij.

Camera's: Goede upgrade t.o.v. XR, vanwege toevoeging van de Ultrawide en nightmode. Overdag niet heel merkbaar, maar in de avond fantastisch hoeveel beter de foto's zijn. Video in HDR is ook leuk om naar te kijken op het eigen toestel, ziet er goed uit.

Scherm: Toch iets meer verschil dan ik had verwacht, zowel in helderheid als verzadiging van kleur. Niet een dag-nacht verschil, maar wel merkbaar genoeg om het een goede upgrade te noemen.

Kortom, prima upgrade en erg blij met het formaat.

P.s. mocht iemand nog op zoek zijn naar een witte XR 128GB, je weet mij te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door JTfoto op 30-09-2021 11:05 ]

• PietBeau
Ik stuur je een DM om het hier on-topic te houden! :)

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:29
PietBeau schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:35:
[...]

Kan je hem niet gewoon terug sturen / ruilen?

Ik was echt heel blij met mijn 13 Pro Max, maar het gewicht en formaat is gewoon niet prettig voor buitenshuis / onderweg.

Inmiddels geruild voor een “normale” 13 Pro (y)

• PietBeau
iMode schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:21:
[...]

Kan je hem niet gewoon terug sturen / ruilen?

Ik was echt heel blij met mijn 13 Pro Max, maar het gewicht en formaat is gewoon niet prettig voor buitenshuis / onderweg.

Inmiddels geruild voor een “normale” 13 Pro (y)
Ik heb mijn abonnement verlengd en als ik hem nu terugstuur moet ik waarschijnlijk een maand wachten op het andere toestel.. :'(

• iMode
PietBeau schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb mijn abonnement verlengd en als ik hem nu terugstuur moet ik waarschijnlijk een maand wachten op het andere toestel.. :'(
Ik heb hem ook voor het eerst weer sinds jaren met een abbo afgesloten, kocht ze normaal altijd los.

Belsimpel heeft hem voor mij ingewisseld en het resterende bedrag terug gestort d:)b

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
honey schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:50:
[...]

Het blijft raar dat er geen settings is dat je kunt kiezen tot hoeveel % je een accu wilt opladen. Lijkt me technisch niet ingewikkeld.
Dit is Apple filosofie (al begint dat al een paar jaar minder te worden, ws door opkomst Android concurrenten), maar in principe doet Apple het "voor jou", bv net het alarm: als je je telefoon op silent hebt, gaat het alarm nog steeds af, omdat Apple dat logisch vindt (en ik ook). Zo ook het smart charging gedeelte.

• olafmol
  • Nu online
basmobiel schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:11:
[...]

Ik heb ook altijd de kleine telefoons gehad, maar kan ze niet meer lezen :(

Ik gebruik een Spigen Thin Fit hoesje, voegt niet heel =veel dikte toe en biedt wel bescherming.
Ik kom van een 2016 SE, die is nog kleiner dan de huidige mini's (en de 2020 SE). Ik heb ook niet meer zulke denderende ogen, maar draai de iPhone 13 mini in "zoomed mode", en dat werkt prima. Op een gegeven moment begin je usability te prefereren over high-resolution crammed content ;P

• olafmol
  • Nu online
Even wat eerste ervaringen mbt de iPhone 13 mini: no-nonsense phone, goed formaat, ligt lekker in de hand. Als je kleine handen hebt (en linkshandig bent) blijft de "top right swipe for control center" een issue als je alles met 1 hand wilt doen (maar dat hebben alle iPhones nu), dus even de back tap geconfigureerd om control center te openen, dat werkt al sneller.

Mijn ogen zijn niet meer de beste, dus ik draai de mini in "zoomed mode" en dat werkt prettiger voor mij, dan maar wat minder content op het scherm, usability en gemak voor alles ;)

Accu is meer dan voldoende, einde vd dag zit ik meestal ergens tussen 40 en 50%, en ik gebruik mijn telefoon de hele dag door (vooral Slack, email, whatsapp en wat browsen, en natuurlijk bellen via bluetooth).

Kortom: ik ben tevreden! Enige is dat ik em eigenlijk zonder hoesje wil gebruiken maar ik het niet vertrouw omdat die glazen achterkant snel schijnt te barsten en dan de hele phone vervangen moet worden...mss toch maar de verzekering verhogen.

• basmobiel
olafmol schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:44:
[...]

Ik kom van een 2016 SE, die is nog kleiner dan de huidige mini's (en de 2020 SE). Ik heb ook niet meer zulke denderende ogen, maar draai de iPhone 13 mini in "zoomed mode", en dat werkt prima. Op een gegeven moment begin je usability te prefereren over high-resolution crammed content ;P
iOS heeft nogal wat instellingen zag ik gisteren:
1) lettergrootte
2) onder toegankelijkheid nóg een instelling om de letters nóg groter te maken dan met lettergrootte
3) de 'ingezoomd' optie
Dan kan je met alles aan de letters zo opblazen dat ik ze zonder bril van 100 meter afstand kan lezen (er moet wel iemand scollen want er past maar één letter tegelijk op het beeldscherm). Zonder gekheid, ik zoek naar de optimale instelling tussen 'kan net nog lezen' en 'af en toe een spelfoutje mag'.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:36
Mijn iPhone 8 is ook wel aan vervanging toe, en twijfel nog tussen de drie: 13 Mini, 13 en 13 Pro. Denk dat de Pro wel overkill is. Merk vooral de laatste tijd dat mijn accu (met nog 86% capaciteit) het geen dag meer vol houdt, maar dat dat vrijwel volledig komt doordat de Signal app (ondanks dat 'ververs op achtergrond' uit staat blijft ie dat doen) zo enorm veel batterij trekt (als in: 2 uur en 14 minuten actief, waarvan 1 uur op de achtergrond trekt 46% batterij leeg...).

Ben dus erg benieuwd wat Signal aan batterij vraagt op een 13 Mini, 13 en/of 13 Pro. Iemand die hier wat over kan vertellen?

Al met al wordt het een mooie upgrade. De Pro is voor mijn simpele gebruik (voornamelijk appen, browsen en af en toe wat foto's maken en paar keer per week een podcast luisteren) wellicht wat overkill - Ik twijfel vooral over de kleur en hoe groot het scherm moet zijn... Maar dat kan ik in de winkel bekijken en het toestel even vasthouden/mee pielen om het te ervaren).

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
MaSw85 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:45:
Mijn iPhone 8 is ook wel aan vervanging toe, en twijfel nog tussen de drie: 13 Mini, 13 en 13 Pro. Denk dat de Pro wel overkill is. Merk vooral de laatste tijd dat mijn accu (met nog 86% capaciteit) het geen dag meer vol houdt, maar dat dat vrijwel volledig komt doordat de Signal app (ondanks dat 'ververs op achtergrond' uit staat blijft ie dat doen) zo enorm veel batterij trekt (als in: 2 uur en 14 minuten actief, waarvan 1 uur op de achtergrond trekt 46% batterij leeg...).

Ben dus erg benieuwd wat Signal aan batterij vraagt op een 13 Mini, 13 en/of 13 Pro. Iemand die hier wat over kan vertellen?

Al met al wordt het een mooie upgrade. De Pro is voor mijn simpele gebruik (voornamelijk appen, browsen en af en toe wat foto's maken en paar keer per week een podcast luisteren) wellicht wat overkill - Ik twijfel vooral over de kleur en hoe groot het scherm moet zijn... Maar dat kan ik in de winkel bekijken en het toestel even vasthouden/mee pielen om het te ervaren).
"Pielen" doe je maar met wat anders, niet met een iPhone..een iPhone is immers een serieuze zaak ( :P grapje). Zonder gekheid, als je naar je use case kijkt, dan is een Pro inderdaad overkill. Echter, wie zegt dat een Pro alleen maar is om er ook daadwerkelijk Pro dingen mee te doen? Durf te wedden dat de meeste Pro users niet heel veel meer dan jij op een iPhone doen, waaronder ikzelf. Misschien wil je wel een Pro omdat je...gewoon een Pro wilt?

Het is weer September 2025 :)

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
Heeft er iemand ervaringen met een systemwide ad blocker? Geen idee of dat bestaat op iOS eigenlijk, heb nu Adguard maar die pakt enkel Safari.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:59:
Heeft er iemand ervaringen met een systemwide ad blocker? Geen idee of dat bestaat op iOS eigenlijk, heb nu Adguard maar die pakt enkel Safari.
Deze app werkt zeer goed.
https://apps.apple.com/nl...and-tracking/id1030156203

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
KaiseRRuby schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:02:
[...]

Pakt die dan dus meer dan Safari?
Nope, die zijn er overigens ook niet.

Dan moet je met iets als een PiHole aan de slag (en dan extern ook nog met VPN werken).

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 30-09-2021 16:06 ]

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:14
KaiseRRuby schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:59:
Als je geen andere VPN nodig hebt: Blokada.

Ik gebruik het al jaren, werkt fantastisch.
Stellar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:17:
[...]

Als je geen andere VPN nodig hebt: Blokada.

Ik gebruik het al jaren, werkt fantastisch.
Maar dat is eigenlijk ook geen system wide adblocker. Dat is een externe DNS dienst waarmee dus als je DNS verkeer via een derde partij loopt, niet voor iedereen een issue maar wel een belangrijk verschil.

• Stellar
Donstil schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:27:
[...]

Maar dat is eigenlijk ook geen system wide adblocker. Dat is een externe DNS dienst waarmee dus als je DNS verkeer via een derde partij loopt, niet voor iedereen een issue maar wel een belangrijk verschil.
Het is toch een app die een lokale VPN-dienst draait en al het verkeer daarheen routeert? Dat maakt het wel systeembreed. Afhankelijk van de filterlijsten die je selecteert, worden meer of minder zaken weggefilterd. Je kan daarbij inderdaad een aparte DNS-server instellen, maar dat hoeft niet van Blokada zelf te zijn -- Cloudflare of Google kunnen bijvoorbeeld ook. Het blokkeren gebeurt in essentie echter door de filterlijsten, niet door aparte DNS-servers.

disclaimer - m'n ervaring ligt voornamelijk op het gebied van Android. Ik heb me er niet in verdiept of de IOS-app fundamenteel anders werkt, maar volgens mij is dat niet zo.

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
arjan bregman2 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:54:
[...]

Het ging bij mij prima inderdaad maar geen garantie, het blijft een workaround
Het is gelukt met wutsapper!! Na nog eens 24 uur wachten haha! Wel nog een vraagje aan jou, back upt jouw iphone whatsapp wel naar icloud? Blijft bij mij maar op 0% wat ik ook doe..

Voor de mensen die van android afkomen kan ik wutsapper dus zeker aanraden voor het overzetten van alle chats naar de iphone.

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Jaymone schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:12:
[...]

"Pielen" doe je maar met wat anders, niet met een iPhone..een iPhone is immers een serieuze zaak ( :P grapje). Zonder gekheid, als je naar je use case kijkt, dan is een Pro inderdaad overkill. Echter, wie zegt dat een Pro alleen maar is om er ook daadwerkelijk Pro dingen mee te doen? Durf te wedden dat de meeste Pro users niet heel veel meer dan jij op een iPhone doen, waaronder ikzelf. Misschien wil je wel een Pro omdat je...gewoon een Pro wilt?
Lekker pielen met je 120 hz scherm. Top! Omdat het kan........

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Stellar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:42:
[...]

Het is toch een app die een lokale VPN-dienst draait en al het verkeer daarheen routeert? Dat maakt het wel systeembreed. Afhankelijk van de filterlijsten die je selecteert, worden meer of minder zaken weggefilterd. Je kan daarbij inderdaad een aparte DNS-server instellen, maar dat hoeft niet van Blokada zelf te zijn -- Cloudflare of Google kunnen bijvoorbeeld ook. Het blokkeren gebeurt in essentie echter door de filterlijsten, niet door aparte DNS-servers.

disclaimer - m'n ervaring ligt voornamelijk op het gebied van Android. Ik heb me er niet in verdiept of de IOS-app fundamenteel anders werkt, maar volgens mij is dat niet zo.
Ik heb hem zelf niet gebruikt (want Pihole met VPN) maar de tekst in de AppStore doet juist vermoeden dat het extern gebeurt. Er staat namelijk (o.a.) “Blokada for iOS is a free app that uses DNS (Domain Name System) servers to enable you to have an ad free browsing experience to see only the content you want

Als het werkt zoals zoals jij omschrijft kan het wel een interessante oplossing zijn inderdaad!

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 30-09-2021 17:29 ]

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Iemand van een 11pro naar een 13pro max gegaan? Is dat een enorm verschil?
Op zich is de 11 pro prima qua formaat, maar ik nader de leesbril leeftijd geloof ik

Is de 13 pro ook groter qua scherm als de 11 pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:59
Teletekst schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:30:
Iemand van een 11pro naar een 13pro max gegaan? Is dat een enorm verschil?
Op zich is de 11 pro prima qua formaat, maar ik nader de leesbril leeftijd geloof ik

Is de 13 pro ook groter qua scherm als de 11 pro?
Klikkerdeklik

Een beetje Tweaker moet dat zelf wel kunnen toch :9

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenvde89 op 30-09-2021 17:40 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Stellar
Donstil schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:26:
[...]

Ik heb hem zelf niet gebruikt (want Pihole met VPN) maar de tekst in de AppStore doet juist vermoeden dat het extern gebeurt. Er staat namelijk (o.a.) “Blokada for iOS is a free app that uses DNS (Domain Name System) servers to enable you to have an ad free browsing experience to see only the content you want

Als het werkt zoals zoals jij omschrijft kan het wel een interessante oplossing zijn inderdaad!
Overzicht uit een oude blogpost van Blokada:
So, how does Blokada work?

To put it simply, Blokada generates a Virtual Private Network, a VPN, on your phone, and through the use of that VPN it filters traffic against hosts lists that contain hosts that are known as ad hosts. Also, it provides alternate DNS, so eventually that traffic will be resolved with the use of those DNS.

Basically two parts: first through the use a VPN all traffic is checked against a host list that contain ad delivery hosts; the second part is the host list itself, which is automatically updated within Blokada from known hosts list (like AdZHosts). A third component is the alternate DNS option provided by Blokada, but we’re not going to get into it now.
Merk op dat ze meerdere onderdelen noemen. Het is (1) een lokale VPN die (2) het internetverkeer filtert door middel van host files en (3) iets over een afwijkende DNS-server. In punt 3 zit jouw zorg.

Een recentere link naar de Blokada-site geeft dit:
Currently, the main features of Blokada are:

Adblocking : a lightweight solution that instead of trying to target 100% accuracy (which is not feasible), is focusing on blocking most of the ads with a minimal impact on your device’s battery life and speed. Blokada offers one of the most advanced configuration options of any adblocker, and you are free to use it at no cost whatsoever.
DNS changer : you can configure Blokada to change the DNS servers used by your device, by choosing privacy-focused servers built in the app, or defining your own. This feature is also free forever
Blokada Plus : for a higher level of privacy protection and security, we actively develop our own VPN service. This allows you to hide your ip, change location, unblock content, and more. This is a subscription based feature and you need active account to use it. It is optional, and you do not need to activate it to be able to use the other features for free.

All of those features can be combined together, or used separately, depending on your needs. We plan to expand our functionality by adding more features to help you protect your privacy.
Hier wordt gesteld dat alle onderdelen los van elkaar bruikbaar zijn. Met andere woorden: je kunt zaken blokkeren zonder dat je ongewenste aanpassingen aan je DNS moet doen. Lijkt goed te zitten dus. :)

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:39:
[...]

Klikkerdeklik

Zeker. Ben verkouden en lui vandaag. Sorry

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:44

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Klikkerdeklik

🤣

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Nickvdd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
[...]

Klikkerdeklik

IMO van 5’8 naar 6’1 is wel prettig, maar de stap die de Max maakt naar 6’7 inch is toch wat te gortig, zowel qua formaat als gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:10:
[...]

Ja ik doe regelmatig zaken met Sobby, gaat tot nu toe altijd prima.
Je krijgt een label, stuurt hem op en met 3 werkdagen heb je het geld.

Wij hebben 2 Max’en te vervangen, 1 heeft al een nieuw baasje, andere gaat op zeker naar Sobby toe.
Tip opgevolgd een gekozen om mijn iPhone XS Max bij Sobby te verkopen. Kreeg een bod van 340€, opgestuurd op dinsdag en vandaag het geld op mijn rekening. Geen gezeur geen moeilijke vragen. Gewoon snel en netjes afgehandeld. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:44

pdavie2311

Live life to the fullest..

laredo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:22:
[...]

Tip opgevolgd een gekozen om mijn iPhone XS Max bij Sobby te verkopen. Kreeg een bod van 340€, opgestuurd op dinsdag en vandaag het geld op mijn rekening. Geen gezeur geen moeilijke vragen. Gewoon snel en netjes afgehandeld. Aanrader!
Hier ook! Gisteren kregen ze mijn 12 Pro binnen en stond vandaag op mijn rekening. Prima service!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Eigenlijk vind ik de nieuwe iPhone 13 pro gewoon lelijk en ouderwets aanvoelen. Scherm enzo is fantastisch maar het ding is veel te zwaar en te dik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 08:02
giantgiantus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:04:
Eigenlijk vind ik de nieuwe iPhone 13 pro gewoon lelijk en ouderwets aanvoelen. Scherm enzo is fantastisch maar het ding is veel te zwaar en te dik.
Ieder jaar zegt iedereen dat de accu niet genoeg is. Nu maken ze het toestel iets zwaarder en dikker zodat de accuduur het beste is van alle smartphones en is het nog niet goed. 8)7

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
TheDuJa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:13:
[...]

Ieder jaar zegt iedereen dat de accu niet genoeg is. Nu maken ze het toestel iets zwaarder en dikker zodat de accuduur het beste is van alle smartphones en is het nog niet goed. 8)7
Mij hoor je niet klagen, is echt een top toestel met een accuduur van dit jaar al helemaal!

Het is weer September 2025 :)

Stellar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:42:
[...]

Overzicht uit een oude blogpost van Blokada:

[...]

Merk op dat ze meerdere onderdelen noemen. Het is (1) een lokale VPN die (2) het internetverkeer filtert door middel van host files en (3) iets over een afwijkende DNS-server. In punt 3 zit jouw zorg.

Een recentere link naar de Blokada-site geeft dit:

[...]

Hier wordt gesteld dat alle onderdelen los van elkaar bruikbaar zijn. Met andere woorden: je kunt zaken blokkeren zonder dat je ongewenste aanpassingen aan je DNS moet doen. Lijkt goed te zitten dus. :)
Ooh dat klinkt wel goed dan inderdaad!
Handig als back-up voor mijn eigen set-up :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 08:02
Jaymone schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:16:
[...]

Mij hoor je niet klagen, is echt een top toestel met een accuduur van dit jaar al helemaal!
Zelf ben ik juist blij met het extra gewicht. Dit is de accuduur meer dan waard!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ik heb bij Amac de 13 pro Max gevoeld en gewogen: gewicht valt mee en formaat ook: de Samsung S9+ past er bijna helemaal op. Kleiner dan de 9+ moet mijn volgende telefoon niet zijn. 40 gram extra gewicht voel ik niet eens..!
Dus als ik switchen wordt het de Max. Voor 100 euro meer heb ik echt voor meer gebruikersgemak.

Ps: ik wacht nog even op de Google pix 6 pro voordat ik echt ga overstappen…

[ Voor 11% gewijzigd door Merlijn_merlin op 30-09-2021 19:31 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
Ik geloof niet dat het gewicht grotendeels in de batterij zit. En zelf zou ik wel benieuwd zijn naar een IPhone 13 pro waar geen extra gewicht naar esthetische zaken zijn gegaan. Zo denk ik dat een plastic/rubberen achterkant vee lichter en steviger is.

• basmobiel
giantgiantus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:04:
Nudient hoesje erom en hij is top!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:06
Zijn er nog tweakers die voor de gewone iphone 13 zijn gegaan? Ben benieuwd naar jullie bevindingen van dit toestel. Mijne komt zaterdag binnen. ( iphone 13 sterrenlicht 256gb)😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na het berichtje van @PietBeau, mijn iPhone 13 Pro omgewisseld met zijn iPhone 13 Pro Max.

Wat een heerlijk toestel zeg de Max. Lekker groot toestel en wat ik tot nu toe ervaar van de batterij is ook top! Enige is dat ie wel zwaar is, maar het scherm en de batterij maken t helemaal goed.

Ben van 12 mini naar 12 Pro gegaan vanwege de batterij. Toen de 12 Pro verkocht voor een 13 Pro en nu de Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
elaho schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:51:
Zijn er nog tweakers die voor de gewone iphone 13 zijn gegaan? Ben benieuwd naar jullie bevindingen van dit toestel. Mijne komt zaterdag binnen. ( iphone 13 sterrenlicht 256gb)😀
Ja, ik ben van een iPhone XS Max overgestapt naar een gewone iPhone 13. Hij is inderdaad iets kleiner, scheelt misschien driekwart cm maar ik ervaar het niet als vervelend. Misschien is hij zelfs iets handzamer omdat ik met één hand nu ook bovenin de knop kan aanraken. Vooral de langere batterij duur is echt fantastisch. Gisteravond om 5:00 uur van de oplader gehaald en zit nu nog op 50% batterij duur. Intensief gebruikt en vanochtend ruim een uur mee gesport. Mijn XS Max was dan nu ongeveer leeg geweest. Aanradertje!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:06
Ik was even bang dat van 6,7 inch scherm terug naar 6,1 inch misschien zou tegenvallen maar dat valt dus mee. En heeft ook zo zijn voordelen 6,1 inch scherm.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:24
Net mijn 13 pro ontvangen.
Ik kom van een 11 pro af. Ik had destijds de 11 pro gekozen omdat die kleiner was dan de normale 11.
De 13 pro is dan weer groter, en heb de pro gekozen vanwege de camera, die ik naderhand op de 11 pro ook was gaan waarderen (tov van de normale 11/13).
Hij voelt ook een stuk zwaarder aan, en het vierkante moet ik ook aan wennen. Tot op heden zeer tevreden en kan mijn 11 pro naar mijn zoon…

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Eindelijk de 13 Pro binnen.

Eerste indrukken zijn positief. Heb veel iPhones geprobeerd maar telkens vond ik iets waardoor ik toch weer naar Android ging. Maar ik heb meteen al het gevoel dat deze 13 anders is en dat deze iPhone mij wellicht definitief kan overhalen.

Scherm is eindelijk top. Helder en 120Hz.

Camera is echt heel goed voor mijn toepassing en dan moet je denken aan filmen (low light) en dat er een macro camera op zit is echt handig voor mijn werk. Ter vergelijking heb ik een S21U en de 13 Pro is gewoon beter. Iets wat ik bij de 12 Pro niet kon zeggen.

Accuduur schijnt goed te zijn maar moet ik nog ondervinden.

Toestel voelt erg snel aan en supersmooth. De 12 Pro was ook smooth maar voelde niet heel snel tov S21U.

Vind alleen jammer dat ik geen YouTube Vanced kan installeren om de advertenties in YouTube te omzijlen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Garret1410 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:11:

Vind alleen jammer dat ik geen YouTube Vanced kan installeren om de advertenties in YouTube te omzijlen.
Voor €1,50 YouTube premium nemen via India joh. Ben je overal vanaf.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
TheDuJa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:13:
[...]

Ik vind de accu meer dan groot genoeg. Nog nooit issues mee gehad.

Vind de nieuwe 13 pro gewoon niet mooi. Kan toch? Ik vind hem lomp en te zwaar. Verder prima ding functioneel. Alleen lelijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 30-09-2021 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het design zelf ook niet echt geweldig moet ik zeggen. De bouw kwaliteit en materialen zijn top maar om te zien is het ook niet mijn favoriet.

Als mooiste zou ik de 5S en de X aan dragen denk ik.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
Donstil schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:24:
[...]

Shit, ik betaal meer via India? Hoe? 🤔

Nevermind ik zit in de Arabische Emiraten, op een of andere lukte het een tijd geleden niet meer via India. Maar weer eens proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jimijames75 op 30-09-2021 21:21 ]

• iMode
Donstil schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:24:
[...]

Ga ik mij eens in verdiepen hoe dat precies werkt. Kijk veel YouTube via de Apple TV (4K model 2021). Lijkt mij heerlijk, geen reclames meer.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
Voor als je je ergert aant de tint van het scherm is deze instelling misschien wat:
Instellingen - toegankelijkheid - weergave en tekst grootte - kleur filters.
Kleurtint aanvinken en de Onderste slider 2mm naar rechts zorgt ervoor dat de tint hier aardig overeenkomt met een old-school 8 Plus (true tone uit op de 13, aan op de plus).

Haters everywhere but I don’t really care

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
naar 2 dagen er mee aan de slag, vink ik Face ID toch minder. Heeft minder groot bereik ofzo... kon in de auto eerst makkelijk inlokken, nu niet meer. moet die weer leren ofzo.. vind het knap irritant btw.

no comment

• Jimijames75
@Martinus bij mij zorgde de screenprotector voor problemen.

• Martinus
Jimijames75 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:23:
@Martinus bij mij zorgde de screenprotector voor problemen.
damn dat is het eerste wat ik dacht, had eerst een met "uitsnede" nu er over. Morgen maar eens er af halen dan en weer eens proberen.

no comment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimijames75
@iMode via een VPN naar India, zoek in India een leuk adres via Google maps en vul die gegevens in bij het afsluiten van een abonnement.

Als dat klaar is heb je geen vpn meer nodig, voila

Ps: je hebt wel een credit card nodig

[ Voor 9% gewijzigd door Jimijames75 op 30-09-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMode schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:17:
[...]

Ga ik mij eens in verdiepen hoe dat precies werkt. Kijk veel YouTube via de Apple TV (4K model 2021). Lijkt mij heerlijk, geen reclames meer.
Ja moet je ff googelen. Is super easy.

VPn maken. Afsluiten met eigen CC. Adres van Hilton invullen. Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
Donstil schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:36:
Ik vind het design zelf ook niet echt geweldig moet ik zeggen. De bouw kwaliteit en materialen zijn top maar om te zien is het ook niet mijn favoriet.

Als mooiste zou ik de 5S en de X aan dragen denk ik.
ik vind het persoonlijk een van de mooiste toestellen om te zien. Ik ben voor het eerst eigenlijk ook enorm onder de indruk van de accu. Battery anxiety is nu echt helemaal weg.
Jimijames75 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:17:
[...]

Shit, ik betaal meer via India? Hoe? 🤔

Nevermind ik zit in de Arabische Emiraten, op een of andere lukte het een tijd geleden niet meer via India. Maar weer eens proberen.
Enige nadeel die het heeft is dat ze YouTube family daar dicht gezet hebben. Ik kan dus de rest van mijn digitale familie niet uitnodigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:21:
naar 2 dagen er mee aan de slag, vink ik Face ID toch minder. Heeft minder groot bereik ofzo... kon in de auto eerst makkelijk inlokken, nu niet meer. moet die weer leren ofzo.. vind het knap irritant btw.
Die moet opnieuw inleren ja. Die data staat niet in de cloud maar alleen op een secure enclave op de telefoon zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Laatst online: 13-06 13:04
Hc10cue schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:51:
[...]

Het is gelukt met wutsapper!! Na nog eens 24 uur wachten haha! Wel nog een vraagje aan jou, back upt jouw iphone whatsapp wel naar icloud? Blijft bij mij maar op 0% wat ik ook doe..

Voor de mensen die van android afkomen kan ik wutsapper dus zeker aanraden voor het overzetten van alle chats naar de iphone.
Geen probleem bij mij, de backup naar iCloud werkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Garret1410 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:11:
Ik gooi 'm er maar even in: wellicht ooit nagedacht over gewoon betalen voor de content zodat de content creators ook wat verdienen?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Kapitein187
  • Laatst online: 10:17
Misschien al vaker voorbij gekomen maar hoe kan ik Whatsapp overzetten van Android naar iOS. Native niet,dat weet ik. Maar ik zie een hoop apps die dit beweren mogelijk te maken. Is er eentje die te vertrouwen is?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Kapitein187 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:29:
Misschien al vaker voorbij gekomen maar hoe kan ik Whatsapp overzetten van Android naar iOS. Native niet,dat weet ik. Maar ik zie een hoop apps die dit beweren mogelijk te maken. Is er eentje die te vertrouwen is?
Hi mede lotgenoot, het is mij gelukt met wutsapper uit de playstore, redelijk simpel gewoon even de stappen volgen en geduld hebben, het overzetten zelf duurde 20-25 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:55
Iphone 13 Pro nu bijna een week in gebruik en ben echt zwaar onder de indruk van de accuduur vergeleken met de Iphone 12 die ik hier voor had.

Met de Iphone 12 was ik vooral op dagen wanneer ik nachtdienst had overal aan het bijladen, eergisteren de Iphone 13 pro om 12:00 van de lader gepakt en de volgende ochtend om 8:00 op de lader gelegd met nog 10% over. Echt bizar goed, vooral omdat ik s nachts mijn telefoon als hotspot gebruik voor mij ipad.

Apple heeft lang gewacht met het toevoegen van een 120Hz scherm maar heeft het wel meteen zeer goed aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:49
Even een n00b vraag als nieuwe (en voor het eerst) iPhone eigenaar.
Op zich alles goed en makkelijk kunnen installeren alleen heb ik nu nog honderden foto's in mappen/albums op mijn oude S10 Plus.

Zou iemand me kunnen adviseren wat nu de makkelijkste manier is om deze foto's in dezelfde mappen/albums over te zetten op de iPhone? (en dan op het geheugen zelf i.p.v. de Cloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Vinny4K schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:12:
Op zich alles goed en makkelijk kunnen installeren alleen heb ik nu nog honderden foto's in mappen/albums op mijn oude S10 Plus.

Zou iemand me kunnen adviseren wat nu de makkelijkste manier is om deze foto's in dezelfde mappen/albums over te zetten op de iPhone? (en dan op het geheugen zelf i.p.v. de Cloud)
Ik heb de Android app van Apple zelf gebruikt; Move to iOS. Dan kan je aangeven welke gegevens je wil neenemen. Je kan alleen foto's in het algemeen selecteren en niet per folder.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein187 op 01-10-2021 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
Hc10cue schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:20:
[...]

Hi mede lotgenoot, het is mij gelukt met wutsapper uit de playstore, redelijk simpel gewoon even de stappen volgen en geduld hebben, het overzetten zelf duurde 20-25 min
Dank, die ga ik vandaag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
Vinny4K schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:12:

Evt. downloaden van Google Photos? Weet niet of dat kan met meerdere foto’s tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

matthijst schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:18:
Voor als je je ergert aant de tint van het scherm is deze instelling misschien wat:
Instellingen - toegankelijkheid - weergave en tekst grootte - kleur filters.
Kleurtint aanvinken en de Onderste slider 2mm naar rechts zorgt ervoor dat de tint hier aardig overeenkomt met een old-school 8 Plus (true tone uit op de 13, aan op de plus).
deze truc was ik tegengekomen, je kan er inderdaad het scherm wat ‘roder’ maken. Schijnt wel ten koste van wat helderheid te gaan. Maar het lukt niet om het contrast overall wat te verbeteren.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Dennisdn schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:50:
[...]

Die moet opnieuw inleren ja. Die data staat niet in de cloud maar alleen op een secure enclave op de telefoon zelf.
dan laat ik dat ff gebeuren, zit dinsdag pas weer de hele dag in de auto, ff kieke of die genoeg bijgeleerd heeft :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kon je niet ooit gewoon met verkenner in Windows, foto's naar je USB-aangesloten iPhone droppen? Heb dit al jaren niet meer gedaan, maar ik dacht dat dit bestond.

Dus van Android naar je PC, en dan van je PC naar je iPhone.

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-10-2021 09:01 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Een grove samenvatting van het artikel: Getest: de accuduur op 5G

Accuduur op 5G vs 4G, In procenten; een positief percentage betekent dat de telefoon op 5G langer mee ging
iPhone 12 Pro (tijdens gebruik/standby):
* KPN: -17,% / -50,5%
* Vodavone: -9,3% / -20%
* T-Mobile: 2,6% / -21,1%

Aangenomen dat de techniek in de nieuwe iPhone 13 pro niet veel anders is dan bij de 12, mag je m.i. concluderen dat de accu minder lang meegaat op 5G. Het is verstandig om 5G uit te zetten, juist ook omdat er in Nederland geen praktische voordelen zijn. Mocht je het al nodig hebben, dan kun je het ook even aanzetten op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De 13 heeft een ander modem dus daar zou ik niet direct van uitgaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
CyBeR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:11:
De 13 heeft een ander modem dus daar zou ik niet direct van uitgaan.
Dat zou kunnen, maar het kan geen kwaad om daar wel van uit te gaan. ;) Als er nieuwe testen komen dat het geen verschil maakt, dan zou je kunnen overwegen om het aan te zetten, als je veel waarde hecht aan het 5G symbool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nu 1 week de 13 Pro in gebruik. Kan nog steeds niet echt wennen aan de, in mijn ogen, lompigheid van het toestel.
Hoe mooi het scherm ook is, denk dat de handzaamheid van de 13 Mini (hiervoor de 12 Mini) mij beter past. Voor mijn werk ben ik behoorlijk veel onderweg, dwz ik heb geen kantoorbaan.

Mijn iPhone is ook niet mijn enige device; heb een paar iPads (waaronder de Mini) en een Mac. Dus de iPhone is eigenlijk voornamelijk voor korte browse sessies, telefoongesprekken (joh?), SMS-jes, appjes, aantal nieuws apps volgen.
En sowieso game ik 0,0, YouTube gebruik is zelden en Netflixen doe ik liever op mijn 65 inch oled TV.

Meer mensen die van een Mini (of andere kleinere iPhone) naar Pro zijn gegaan en nu sterke twijfels hebben om terug te gaan naar de Mini?
Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste