Ik vind de migratie boring. Alles gaat goed, watch, coin apps digid etc. Was vroeger wel anders :’(
Ik dacht PRECIES hetzelfde vanmiddag, alleen m'n Google Authenticator werd niet meegenomenTweakerVincent schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:13:
Ik vind de migratie boring. Alles gaat goed, watch, coin apps digid etc. Was vroeger wel anders :’(

HahaT1mmeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:14:
[...]
Ik dacht PRECIES hetzelfde vanmiddag, alleen m'n Google Authenticator werd niet meegenomen
Ik gebruik otp aut. Ging ook instant
Ben echt super tevreden over de 13 Pro als overstap vanaf m’n 12 Pro.
Het zijn wederom de kleine dingen die het ‘m doen. Snap Dieter Bohn van The Verge volledig “it’s all about the details”
De camera, het ProMotion 120Hz scherm. Echt weer flinke verbeteringen t.o.v. de 12 Pro die de overstap rechtvaardigen.
Met name in de app Reeder merk je de 120Hz echt súpergoed. Heerlijk gewoon.
Het zijn wederom de kleine dingen die het ‘m doen. Snap Dieter Bohn van The Verge volledig “it’s all about the details”
De camera, het ProMotion 120Hz scherm. Echt weer flinke verbeteringen t.o.v. de 12 Pro die de overstap rechtvaardigen.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2021 21:53 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij is binnen! Wat een ongelofelijk soepele overgang van iPhone 8 naar 13 Pro! Ik ga lekker genieten van mijn nieuwe telefoon. Morgen een hoesje ophalen bij Amac langs de A2. Volgens de website hebben ze een hoesje op voorraad die nergens anders op voorraad is dus ben benieuwd!
Bestellen en reserveren dan! Anders is ‘ie morgen weg.Heijmenberg99 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:57:
Hij is binnen! Wat een ongelofelijk soepele overgang van iPhone 8 naar 13 Pro! Ik ga lekker genieten van mijn nieuwe telefoon. Morgen een hoesje ophalen bij Amac langs de A2. Volgens de website hebben ze een hoesje op voorraad die nergens anders op voorraad is dus ben benieuwd!
Ik kom van een IPhone 12, merk dat ik de 13 pro wat ongemakkelijk zwaar vindt.
Persoonlijk vind ik de upgrade naar de Pro voor het eerst echt gerechtvaardigd omdat het hele camerasysteem verbeterd is, snellere soc, meer RAM en natuurlijk het 120hz scherm, wat voor mij alleen al een reden zou zijn. De gewone 13 is eigenlijk maar een kleine upgrade tov de iphone 12.sambaloedjek schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:50:
Het viel mij op dat vrijwel alle posts over de pro versie gaan, ook in andere forums.
Sorry wellicht al eerder aan bod geweest, maar kan mij iemand toelichten waarom iemand EUR 250 meer zou moeten betalen aan een 13 pro versie tov normale 13? Ja er zit een extra lens bij en ja het scrollen gaat wat soepeler met die refresh rate upgrade. Maar buiten dat, voor huis tuin keuken gebruik, wat is nu echt de de kick om toch voor die pro te gaan?
Ik kom van een 11 Pro, merk dat ik de 13 Pro wat lomp en zwaar vindt. Maar goed, het gaat me om de camera dus vast morgen al gewend.schumi1986 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:05:
Ik hou van fotograferen en wil graag de beste camera erin. Die telefoto doet het voor mij, helemaal af!sambaloedjek schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:50:
Het viel mij op dat vrijwel alle posts over de pro versie gaan, ook in andere forums.
Sorry wellicht al eerder aan bod geweest, maar kan mij iemand toelichten waarom iemand EUR 250 meer zou moeten betalen aan een 13 pro versie tov normale 13? Ja er zit een extra lens bij en ja het scrollen gaat wat soepeler met die refresh rate upgrade. Maar buiten dat, voor huis tuin keuken gebruik, wat is nu echt de de kick om toch voor die pro te gaan?
Van The Verge:Gdumme schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:22:
2 vraagjes,
Kan iemand met een pro (liefst pro Max als daar verschil in zit) eens kunnen meten hoeveel milliliter de camera bump totaal uitsteekt vanaf achterzijde toestel? Ik moet zelf wachten tot eind oktober op m’n pro Max, maar wil graag meten hoe dat gaat met de hoesjes die ik nu heb.
En foto’s van een graphite pro Max??
The new and very good iPhone 13 Pro lineup has a thicker camera bump than previous generations (7.65mm vs. 7.4mm in the iPhone 12 Pro and 12 Pro Max).
Zojuist gedaanDennisweb schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:01:
[...]
Bestellen en reserveren dan! Anders is ‘ie morgen weg.
Same. Hoop kwestie van wennen.schumi1986 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:05:
Gaat dat enige bescherming bieden denk je?GeorgeMichael schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:11:
Hier is 'ie ook binnen. Ik kom van een naakte iPhone X. Ik heb er nu een vrij dun Nudient hoesje omgedaan (de 13 Pro). Poeh dat voelt wel heel erg zonde van het mooie design zeg.
Ik heb de Spigen Thin Fit en ben niet helemaal tevreden…
Mijn ervaring, kom van de 12 Pro, voor het eerst al na 1 jaar geüpgrade. Het 120 Hz scherm in combinatie met de snelle processor geeft echt een soepel en vloeiende ervaring. Het is ook een stuk rustiger voor je ogen. De batterij lijkt ook een stuk beter tot zo ver. Morgen de camera wat beter uit proberen.
Ik ben heel blij met de upgrade, blijer dan mijn vorige upgrade (van de X naar de 12 pro).
Ik ben heel blij met de upgrade, blijer dan mijn vorige upgrade (van de X naar de 12 pro).
Heeft ie van iCulture afgekekenRivanov schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:51:
Ben echt super tevreden over de 13 Pro als overstap vanaf m’n 12 Pro.
Maar eerlijk was eerlijk, een heerlijke upgrade!!! (Komende van een iPhone XS)
120Hz hadden ze in het Android kamp al lang en dat was eigenlijk het enige waar ik echt op aan het wachten was. Vanmiddag snel twee video's geschoten en die vond ik ook al toffer dan verwacht qua kwaliteit, erg blij mee deze upgrade!
Hoe zit het met 120 Hz en de animaties, voelt dat nog wel het zelfde?
Want vroeger (of nog steeds, dat weet ik ff niet) kon je die animaties uitzetten/minimaliseren/versnellen en dat vond ik altijd heel irritant werken.
Is het zoiets?
Want vroeger (of nog steeds, dat weet ik ff niet) kon je die animaties uitzetten/minimaliseren/versnellen en dat vond ik altijd heel irritant werken.
Is het zoiets?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu een middagje met m’n naked 13 Pro gespeeld maar vind hem eigenlijk wel gaaf zo. Dus ga maar een keer voor AppleCare i.p.v. een hoesje dit keer. Omdat t kan..
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik ga over 59 dagen Apple care + activeren dan gaan de 24 maanden pas over 2 maanden in.VidaR-9 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:52:
Nu een middagje met m’n naked 13 Pro gespeeld maar vind hem eigenlijk wel gaaf zo. Dus ga maar een keer voor AppleCare i.p.v. een hoesje dit keer. Omdat t kan..
Zou toch even in je settings kijken om één of andere reden staat ie bij mij op 55 dagen…Ashwani schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:54:
[...]
Ik ga over 59 dagen Apple care + activeren dan gaan de 24 maanden pas over 2 maanden in.
Bij mij op 62..Jimijames75 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:00:
[...]
Zou toch even in je settings kijken om één of andere reden staat ie bij mij op 55 dagen…
Als je te lang wacht kan het zijn dat er een diagnostische test nodig is, heb ik ooit eens gehad.Ashwani schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:54:
[...]
Ik ga over 59 dagen Apple care + activeren dan gaan de 24 maanden pas over 2 maanden in.
Daar kwam bij mij niets uit maar waar ze wel op testen was een beetje onduidelijk.
Ik kan mij dus voorstellen dat er bijvoorbeeld uit kan komen dat hij eens gevallen is ofz.
Volgens mij gaat het gewoon in op aankoop datum 😉Ashwani schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:54:
[...]
Althans dat kan ik mij herinneren, heb het vorig jaar een keer niet gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 24-09-2021 23:11 ]
57 dagen bij mij.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat sowieso niet! Ik heb hier een launch 12 pro (max) die tot 29-12-2022 AppleCare+ heeft omdat ik dat later heb afgesloten 😉Roos79 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:06:
[...]
Volgens mij gaat het gewoon in op aankoop datum 😉
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 24-09-2021 23:15 ]
Dit zijn nou weer van die vreemde Apple beperkingen: Edit: kan nog een bug zijn, let’s hope so
Third-Party Apps Can't Take Full Advantage of iPhone 13 Pro 120Hz ProMotion Displays
Third-Party Apps Can't Take Full Advantage of iPhone 13 Pro 120Hz ProMotion Displays
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 24-09-2021 23:21 ]
Moet zeggen dat ik toch nog wel twijfel tussen de normale Pro en de Pro Max.
Pro Max vond ik een jaar lang niet comfortabel in gebruik maar ben wel bang het grote scherm en de batterij te missen. En als ik dan zie dat de Pro Max die ik zou nemen gewoon leverbaar is bij Belsimpel helpt dat ook niet mee 🤣
Pro Max vond ik een jaar lang niet comfortabel in gebruik maar ben wel bang het grote scherm en de batterij te missen. En als ik dan zie dat de Pro Max die ik zou nemen gewoon leverbaar is bij Belsimpel helpt dat ook niet mee 🤣
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 24-09-2021 23:37 ]
Zou de modem in een iPhone 13 Pro Max sterker zijn geworden? Ik haalde op de 12 Pro Max 3 streepjes op T-Mobile. Heb nu volle bak.
Dat zou wel kunnen maar als je ook magnetisch wordt dan is het je vaccinatie.Dennisweb schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:37:
Zou de modem in een iPhone 13 Pro Max sterker zijn geworden? Ik haalde op de 12 Pro Max 3 streepjes op T-Mobile. Heb nu volle bak.
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:43:
[...]
Dat zou wel kunnen maar als je ook magnetisch wordt dan is het je vaccinatie.
De 13 Pro komt wel dichtbij de 12 Pro Max qua batterij. Zelf vind ik hem ook niet comfortabel in gebruik, vooral vanwege het gewicht. De XS Max van mijn vader is een stuk lichter en daardoor vind ik hem comfortabeler in gebruik. Ik zou dan ook een slag kleiner gaan bij een upgrade, maar voorlopig houd ik mijn 12 Pro Max.Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:36:
[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 24-09-2021 23:49 ]
Ja dat is zo, alleen de 12 pro max heb ik al geregeld leeg begin van de avond.syltheboy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:46:
[...]
De 13 Pro komt wel dichtbij de 12 Pro Max qua batterij. Zelf vind ik hem ook niet comfortabel in gebruik, vooral vanwege het gewicht. Ik zou dan ook een slag kleiner gaan bij een upgrade, maar voorlopig houd ik mijn 12 Pro Max.
Ik twijfel nog even door maar laat ondertussen de 13 pro bestelling staan
Mag ik je het duwtje geven om toch voor een Pro Max te gaan? Ik ben er heel blij mee! Maar ik heb altijd het fysiek grootste model.Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:36:
Na een jaar de iPhone 12 te hebben gebruikt ben ik echt enorm blij dat ik weer een Max heb!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Vanmiddag mijn e-sim geactiveerd via T-Mobile op mijn nieuwe Iphone 13 Pro. Klopt het dat op je oude telefoon (Iphone 12) dan ook nog steeds het nummer actief is? Heb nu gewoon op beide telefoons het zelfde nummer actief en kan er mee bellen.
Verwijderd
Waarschijnlijk als je de 12 uit en aan zet, in vliegtuigmodus of morgen of overmorgen kijkt, zal ie niet meer werken.Kacang schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:04:
Vanmiddag mijn e-sim geactiveerd via T-Mobile op mijn nieuwe Iphone 13 Pro. Klopt het dat op je oude telefoon (Iphone 12) dan ook nog steeds het nummer actief is? Heb nu gewoon op beide telefoons het zelfde nummer actief en kan er mee bellen.
Ja ik normaal ook altijd eigenlijk. Alleen de 12 pro Max vond ik misschien net een stapje te groot.Dennisweb schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:51:
[...]
Mag ik je het duwtje geven om toch voor een Pro Max te gaan? Ik ben er heel blij mee! Maar ik heb altijd het fysiek grootste model.
Nu haal ik echter het toestel net uit een hoesje en denk ik “misschien toch maar doen”.
Echt niet goed voor me een release missen

Wel goed voor je portemonnee.Donstil schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:26:
[...]
Ja ik normaal ook altijd eigenlijk. Alleen de 12 pro Max vond ik misschien net een stapje te groot.
Nu haal ik echter het toestel net uit een hoesje en denk ik “misschien toch maar doen”.
Als ik dit zo lees, vraag ik me af waar Geert is.....Donstil schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:26:
[...]
Ja ik normaal ook altijd eigenlijk. Alleen de 12 pro Max vond ik misschien net een stapje te groot.
Als ik naar het profiel van Geert1976 ga, kom ik uit bij @_Bailey_. Mystery solved?mprkooij schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:57:
[...]
Als ik dit zo lees, vraag ik me af waar Geert is.....
Edit: ja, dus. Zie V&A
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 25-09-2021 01:05 ]
Aha! Good to know he's still with usDennisweb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:03:
[...]
Als ik naar het profiel van Geert1976 ga, kom ik uit bij @_Bailey_. Mystery solved?
Nee ik heb het zo al 3 x gedaan 2 keer op een iPhone en laatst op een iPad. 24 maanden gaan in wanneer je Apple care activeerRoos79 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:06:
[...]
Volgens mij gaat het gewoon in op aankoop datum 😉
Althans dat kan ik mij herinneren, heb het vorig jaar een keer niet gedaan.
Ik ben ook van een 12 pro max naar een 13 pro gegaan. En ik hou ze nu naast elkaar de 13 pro. Is qua formaat toch wel veel fijner.Donstil schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:26:
[...]
Ook heb ik door de jaren heen gemerkt dat de schermgrootte er niet toe doet. Ik heb heen en weer geschakeld tussen de normale maten en plus maten, en na ongeveer 2 weken pas je je aan en vergeet je hoe het was om een ander formaat scherm te hebben. Dus ik denk dat grotere schermen voor mij niet echt waarde toevoegen. Zeker als je er na een paar weken niet meer om geeft.
Ik kom van een XS, sinds vanmiddag een 13 pro. Eerste indrukken:
Bij het unboxen is de voorkant niet meer bijzonder (vrijwel identiek) maar ik heb hardop gelachen toen ik de achterkant zag. Die driedubbbele camera puist slaat helemaal nergens meer op. Debiel design.
Ik krijg morgen een hoesje maar zonder vind ik hem ook niet zo fijn In de hand liggen.. glad, vrij zwaar, (wat ik waardeer) maar het zwaartepunt ligt op een gekke plek ofzo (hoog).
Verder alles positief. Het vloeiende scherm is erg opvallend. Batterij lijkt super! Camera is goed.
Bij het unboxen is de voorkant niet meer bijzonder (vrijwel identiek) maar ik heb hardop gelachen toen ik de achterkant zag. Die driedubbbele camera puist slaat helemaal nergens meer op. Debiel design.
Ik krijg morgen een hoesje maar zonder vind ik hem ook niet zo fijn In de hand liggen.. glad, vrij zwaar, (wat ik waardeer) maar het zwaartepunt ligt op een gekke plek ofzo (hoog).
Verder alles positief. Het vloeiende scherm is erg opvallend. Batterij lijkt super! Camera is goed.
I served in a company of heroes.
Nu pas?Dennisweb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:03:
[...]
Als ik naar het profiel van Geert1976 ga, kom ik uit bij @_Bailey_. Mystery solved?
Beste review / vergelijk tot nu toe.
gaat ook in op screen dimming probleem van de 12 onder load.
daar heeft de 13 veel minder last van. en de speakers zijn een stuk beter
YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 12 Pro Max - Ultimate Comparison!
gaat ook in op screen dimming probleem van de 12 onder load.
daar heeft de 13 veel minder last van. en de speakers zijn een stuk beter
YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 12 Pro Max - Ultimate Comparison!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Hier hetzelfde. Ik ben nog bezig de 13 Mini aan mijzelf goed te praten. Aan de ene kant vind ik de verschillen te minimaal. Aan de andere kant zag ik dat Vodafone ze nog op voorraad heeft voor 740 euro, en Rebuy nog 450 teruggeeft voor m’n oude Mini….. En ik heb gewoon last van de “ik wil hem gewoon hebben”…Donstil schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:26:
[...]
je kan het testen via de bekende site https://www.testufo.com in Safari te laden. Dan zie je dat sommige animaties nog gewoon op 60Hz staan en niet de 120Hz.Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:19:
Dit zijn nou weer van die vreemde Apple beperkingen: Edit: kan nog een bug zijn, let’s hope so
Het scrollen is 120Hz alleen sommige content binnen Safari 60fps.
Je kan deze ufotest ook draaien op een iPad Pro met ProMotion en daar zal je zien dat (vrijwel) alles op 120Hz draait.
Van wat ik er over gelezen heb is dat Apple er van de op hoogte is en er aan gaat werken, dus ''all good'' uiteindelijk
hier antwoord van Apple aan macrumors:
''Apple told MacRumors that all third-party apps can take full advantage of 120Hz ProMotion refresh rates, but developers will need to declare that their apps use higher frame rates by adding an entry to their app's plist. Documentation on the required plist entry will be made available to developers soon.
It's worth noting that this opt-in process is designed for apps that need full ProMotion support.
Standard UI animations in all third-party apps automatically get the benefits of the the higher and lower frame rates available with ProMotion without developers having to change anything.
---------------------
@Vuvuzela dat ervaar ik ook, dat de zwaarte van deze 13 Pro (erg) hoog ligt. Maar ligt ook aan waar je vandaan komt uiteraard; van een X, Xs of 12 Mini zal wat meer gewenning vergen dan van 12 Pro (Max) naar 13 Pro (Max).
[ Voor 33% gewijzigd door _Bailey_ op 25-09-2021 07:36 ]
Mijn advies; gewoon voor de Max gaan ;-). Ik heb nu de 13 Pro Max, kom vanaf 11 Pro. En ik wil nu al niet meer terug naar dat kleinere scherm. Heerlijk.Donstil schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:26:
[...]
Ik heb ook heel lang getwijfeld maar ken mezelf. Als ik het niet had gedaan, had ik weer een jaar spijt gehad en getwijfeld of ik niet toch kleiner moest gaan.
Zelfs zonder check op zijn profiel herken je het aan zijn schrijfwijze. Maar maakt niet uit. Alleen maar gezelligDennisweb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:03:
[...]
Ik weet niet hoe jij het ervaart maar is batterijduur voor jou niet een heel goed argument om de upgrade te verantwoorden?Dennisdn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:07:
[...]
Hier hetzelfde. Ik ben nog bezig de 13 Mini aan mijzelf goed te praten. Aan de ene kant vind ik de verschillen te minimaal. Aan de andere kant zag ik dat Vodafone ze nog op voorraad heeft voor 740 euro, en Rebuy nog 450 teruggeeft voor m’n oude Mini….. En ik heb gewoon last van de “ik wil hem gewoon hebben”…
Bij mij staat verbeterde batterijduur elk jaar wel bovenaan mijn argumentenlijstje. Niet dat dat verder uitmaakt omdat ik vaak voor de keynote al besloten heb de upgrade te maken maar toch.
Ik denk eerlijk gezegd dat je het grote scherm gaat missen, dus snel bestellen bij BelsimpelDonstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:36:
Hier van een normale 12 naar een 13 Pro Max (Gold) gegaan, wat een fantastisch mooi apparaat zeg!
Heerlijk groot scherm! Hierdoor laat ik de iPad nog vaker liggen denk ik
Het formaat lijkt mij alleen ongemakkelijk bij het bezoeken van een festival etc, maar goed, hoe vaak ga ik daar nog heen
In het menu General/About heb je een optie "Applecare+Coverage" te bestellen voor je iPhone 13 Pro Max. Echter als ik daarop klik krijg ik de melding: "Applecare-producten voor dit apparaat zijn niet beschikbaar"
Anderen hebben dit ook?
Anderen hebben dit ook?
Van een 12 mini naar een 13 pro gegaan. Wat een verschil kwa batterij, scherm en toch ook wel gewicht. Mijn pink doet serieuze workouts nu. Maar 6,5 uur screen on time met nog 30 procent over is toch wel next level. Super tevreden tot nu toe.
Ik mis zijn termen " Duikboot" " Kano" etc...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
van 12 pro naar 13 pro toch leuke upgrade
smooth scrolling top (120hz) voelt heel liquid
camera worden wat groot zou niet zonder hoesje willen met zo’n uitstulping, ik neem altijd die goedkoopste 7 euro bij gsmpunt. flexibel transparant. scherm protector gebruik ik nooit. heb nooit krassen
betere camera wel nice natuurlijk
heb ooit 11 pro max gehad maar size net wat te groot voor mij. ongemakkelijk in broekzak, dit is ideaal voor mij.
wat mij direct opvalt is het veel blauwere scherm, terwijl truetone gewoon aanstaat
en blij met grotere batterij! die miste ik van 11pro max naar 12 pro
las hier ook als voordeel van de max maar daarvoor hoef je max niet meer te halen. pro zit nu veel dichter max en zelfs beter dan vorige max. van 2 naar 1H verschil en zelfs uur meer dan oude max! en de max is nu nog maar klein half uurtje meer, de 13 pro is dus de beste qua vooruitgang! ff dik 2.5H meer
van tom’s guide
12 pro 9H06
12 pro max 10H53
13 pro 11H42
13 pro max 12H16
smooth scrolling top (120hz) voelt heel liquid
camera worden wat groot zou niet zonder hoesje willen met zo’n uitstulping, ik neem altijd die goedkoopste 7 euro bij gsmpunt. flexibel transparant. scherm protector gebruik ik nooit. heb nooit krassen
betere camera wel nice natuurlijk
heb ooit 11 pro max gehad maar size net wat te groot voor mij. ongemakkelijk in broekzak, dit is ideaal voor mij.
wat mij direct opvalt is het veel blauwere scherm, terwijl truetone gewoon aanstaat
en blij met grotere batterij! die miste ik van 11pro max naar 12 pro
las hier ook als voordeel van de max maar daarvoor hoef je max niet meer te halen. pro zit nu veel dichter max en zelfs beter dan vorige max. van 2 naar 1H verschil en zelfs uur meer dan oude max! en de max is nu nog maar klein half uurtje meer, de 13 pro is dus de beste qua vooruitgang! ff dik 2.5H meer
van tom’s guide
12 pro 9H06
12 pro max 10H53
13 pro 11H42
13 pro max 12H16
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Gisteren de Sierra Blue binnengekregen, in de avond uitgepakt. Onder het kunstlicht leek het niet blauw, maar grijs. Twijfelde echt even of de juiste kleur in de doos zat. 
Het is veel subtieler blauw dan ik had verwacht. Verder wel heel mooi!
Het is veel subtieler blauw dan ik had verwacht. Verder wel heel mooi!
Ooh haha. Dat verklaard ineens een hele hoopDennisweb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:03:
[...]
Zo in de ochtend zon lijkt de Siërra Blue net zilver, mooi effect.
Pro Max 13 eerste indrukken:
- mooie kleur dat Sierra blue
- best zwaar
- afgeronde zijkanten vind ik fijner vasthouden
- mooie schermtint (minder geel dan vorige)
- kom van een 8Plus want kreeg tot nu toe ongenadige hoofdpijn van oled iphones. Pwm refresh rate van deze schijnt van 240 naar 480Hz te zijn gegaan en tot nu toe.....
- mooie kleur dat Sierra blue
- best zwaar
- afgeronde zijkanten vind ik fijner vasthouden
- mooie schermtint (minder geel dan vorige)
- kom van een 8Plus want kreeg tot nu toe ongenadige hoofdpijn van oled iphones. Pwm refresh rate van deze schijnt van 240 naar 480Hz te zijn gegaan en tot nu toe.....
Haters everywhere but I don’t really care
Het gewicht en het grote camera eiland zijn voor mij de minpunten van de 13pro maar wat is dat 120hz scherm heerlijk zeg 
Hoe moeilijk doet Apple met een Iphone retour sturen die een week gebruikt is maar wel in Nieuwstraat is?
Hoe moeilijk doet Apple met een Iphone retour sturen die een week gebruikt is maar wel in Nieuwstraat is?
Niet, retour sturen gaat heel makkelijk bij Apple.schumi1986 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:02:
Gisterenavond voor het slapengaan nog even Youtube opgedoken voor wat tips vwb de 13 Pro (en iOS15), ik kwam deze video tegen. Echt super fijn om tracking nog meer te voorkomen én als bonus je batterij die minder snel leegloopt:
[ Voor 17% gewijzigd door D-Ed op 25-09-2021 09:09 ]
Wel ‘balen’ dat het toestel weer wat zwaarder is. Toen ik de 12 naast mijn X vast had vorig jaar vond ik hem juist zo heerlijk ligt
Ach ja, first world problems.
©2004
Alles kan kapot:
Google Chrome lijkt nog niet helemaal te zijn aangepast aan de nieuwe telefoons. Ik krijg vreemde keyboard errors bij het gebruik. Nu maar even naar Safari geswitched.
Vooralsnog echt heel blij met de telefoon. Die 120hz merk je wel degelijk en is fijn. De grote van de tel vind ik zelf ook lekker en de zwaarte heb ik geen last van. Ik neem niet meer een kleinere dan de Max. Vind een iPad te groot en gebruik mijn telefoon voor alles. Dus dit is top
Vooralsnog echt heel blij met de telefoon. Die 120hz merk je wel degelijk en is fijn. De grote van de tel vind ik zelf ook lekker en de zwaarte heb ik geen last van. Ik neem niet meer een kleinere dan de Max. Vind een iPad te groot en gebruik mijn telefoon voor alles. Dus dit is top
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Met die Pro Max kun je bijna gaan basketballen, wat een stuit!
Volgens mij ga ik het meest blij worden van de telelens op de pro. Zonder dat digitale portret foefje kun je nu ook een mooi bokeh effect creëren met het onderwerp scherp en in focus, echt super.
Hoe bevalt het gewicht en de grootte van de Pro Max? Ik heb verg grote handen, maar zelfs daarmee vind ik het al een vrij groot apparaat om te bedienen. Daarnaast lijkt het gewicht mij erg lastig om aan te wennen en lijkt het mij niet fijn om zo'n groot ding in je broekzak te hebben...?
[ Voor 9% gewijzigd door Marleytjuh op 25-09-2021 09:32 ]
Wat zijn de beste video settings voor beste en mooiste video kwaliteit?
Twijfel tussen 4K 24, 30 en 60hz.
Verder heb ik begrepen dat Settings - Camera - Bestandsstructuren - Cameraopname dat Meest compatibel de beste setting is voor beste kwaliteit video.
Twijfel tussen 4K 24, 30 en 60hz.
Verder heb ik begrepen dat Settings - Camera - Bestandsstructuren - Cameraopname dat Meest compatibel de beste setting is voor beste kwaliteit video.
Ik vind de 13 Pro lomper en zwaarder dan de 11 Pro. Dat zal bij de Max nog maxer zijn.Marleytjuh schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:32:
Hoe bevalt het gewicht en de grootte van de Pro Max? Ik heb verg grote handen, maar zelfs daarmee vind ik het al een vrij groot apparaat om te bedienen. Daarnaast lijkt het gewicht mij erg lastig om aan te wennen en lijkt het mij niet fijn om zo'n groot ding in je broekzak te hebben...?
Sinds iPhone 12 Pro-formaat geen enkele twijfel meer voor een Max-versie.
Het formaat is perfect, net een slag groter dan iPhone X, XS en 11 Pro die ik ervoor had. Eigenlijk vond ik dat al een prima formaat. Groter dan een iPhone 12 Pro hoeft het niet.
Wellicht voor de generatie die veel streamingdiensten kijkt, maar voor ‘normaal’ gebruik is een 12 Pro prima. Zeker nu er geen verschillen meer zijn, behalve het formaat.
Het formaat is perfect, net een slag groter dan iPhone X, XS en 11 Pro die ik ervoor had. Eigenlijk vond ik dat al een prima formaat. Groter dan een iPhone 12 Pro hoeft het niet.
Wellicht voor de generatie die veel streamingdiensten kijkt, maar voor ‘normaal’ gebruik is een 12 Pro prima. Zeker nu er geen verschillen meer zijn, behalve het formaat.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Van 12 Mini naar 13 Pro. Eerlijk gezegd een beetje underwhelmed. Heb ik me toch door de hype laten meesleuren. Iets beter, maar niet 500 euro beter dan de 12 Mini. Ik merk wel dat de 3x telelens mooiere foto's maakt dan de Mini bij digitale 3x zoom, en de wide en ultrawide ook, maar die laatste twee alleen bij pixelpeeping bij directe vergelijking. Fijn dat er eindelijk wat meer instellingen mogelijk zijn in de camera. Portretvideo's (of Cinematic Mode zoals Apple het noemt) is een leuke gimmick; al gebruik ik die modus eigenlijk nauwelijks op m'n Samsung, toch is het fijn dat de Iphone dat nu ook eindelijk heeft.
Blijkbaar ben ik ook niet echt gevoelig voor 120Hz refresh rate, want net als bij mijn Samsung zie ik eigenlijk alleen verschil als ik 'm naast een toestel met 60Hz refresh rate houd.
En ik merk nu wel hoe handig en fijn het kleine formaat en het lage gewicht van de Mini is. Zeker als ik ook nog m'n reuze Samsung in m'n andere broekzak heb.
Conclusie: ik vrees dat ie weer terug gaat naar de winkel en dat ik voorlopig mijn Mini houdt.
Blijkbaar ben ik ook niet echt gevoelig voor 120Hz refresh rate, want net als bij mijn Samsung zie ik eigenlijk alleen verschil als ik 'm naast een toestel met 60Hz refresh rate houd.
En ik merk nu wel hoe handig en fijn het kleine formaat en het lage gewicht van de Mini is. Zeker als ik ook nog m'n reuze Samsung in m'n andere broekzak heb.
Conclusie: ik vrees dat ie weer terug gaat naar de winkel en dat ik voorlopig mijn Mini houdt.
Allemaal pro gebruikers hier! 😛 Ik kom van de iPhone 11 naar de iPhone 13. Vooral vanwege de batterij (hij haalde het gewoon niet elke dag) en de telefoon zat ook ramvol (64 naar 128GB). Blauw is mooi!
[ Voor 32% gewijzigd door DBreda op 25-09-2021 10:00 ]
Dat is inderdaad wat gaande is. Voor mij voelt het kiezen uit 2 kwaden.RiccardoNL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:53:
[...]
Volgens mij komt dat gele scherm door True Tone. Als ik het uitschakel, is het juist heel blauw. Doet bijna pijn aan de ogen. Het scherm is inderdaad aardig gekleurd, maar ik vind het niet vervelend, of zo.
Wat me dus niet lukt: helder wit. Als ik m’n iPhone 11 of iPad Pro ernaast bekijk lijken die relatief kleurloos wit aan te kunnen terwijl m’n 12 pro wit niet lijkt te benaderen. Wel gelig of blauwig.

Full Battery Life Drain Test of the iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro, iPhone 13, iPhone 13 Mini, iPhone 12, iPhone 11, iPhone SE!
YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 13 Pro / 13 / 13 Mini / 12 / 11 / SE - Battery ...
Verrassend de mini ten opzichte van de 12.
YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 13 Pro / 13 / 13 Mini / 12 / 11 / SE - Battery ...
[ Voor 29% gewijzigd door Fordman op 25-09-2021 10:49 ]
The One And Only
Wat is een goede aanrader qua hoesje an glass screenprotector? Zoveel keus haha!
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Qua screenprotector zweer ik bij de Belkin UltraGlass.Schuimpje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:08:
Wat is een goede aanrader qua hoesje an glass screenprotector? Zoveel keus haha!
Pff, die camera. 
Zelfs van m'n 12 Pro naar de 13 Pro zie ik echt grote verschillen.
:strip_exif()/f/image/MKOyGevLsSDVmjVzsfr6Rc4I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KJPwqxSwBigB7nxbq5y080Sl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wvE4xMgC74rDboSakc7jDmmU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f0cOHuExmwm7OfY6RkfAhhYj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u5nEWPzF1TqN0GXvUstW9PGv.jpg?f=fotoalbum_large)
Upload van Tweakers compressed ze nogal zie ik..

:strip_exif()/f/image/MKOyGevLsSDVmjVzsfr6Rc4I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KJPwqxSwBigB7nxbq5y080Sl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wvE4xMgC74rDboSakc7jDmmU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f0cOHuExmwm7OfY6RkfAhhYj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u5nEWPzF1TqN0GXvUstW9PGv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 25-09-2021 12:21 ]
Sowww, ik zou met die iPhone 13 Pro Max gewoon 5 dagen kunnen doen met m'n m'n 2h screen on-time per dayFordman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:47:
Full Battery Life Drain Test of the iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro, iPhone 13, iPhone 13 Mini, iPhone 12, iPhone 11, iPhone SE!
Ja je moet ong 24 uur wachten na je activering.SAICRJMPM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:26:
In het menu General/About heb je een optie "Applecare+Coverage" te bestellen voor je iPhone 13 Pro Max. Echter als ik daarop klik krijg ik de melding: "Applecare-producten voor dit apparaat zijn niet beschikbaar"
Anderen hebben dit ook?
Dan pas kan je het kopen. Had ik ook namelijk
omg, is dat jouw puppy?Rivanov schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:26:
Pff, die camera.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een goede aanrader is dit topicSchuimpje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:08:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nee die lag spontaan in de achtertuin.
Haha ja dat is uiteraard onze Jack Russell puppy.
Mac is vandaag precies 16 weken.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 25-09-2021 11:44 ]
Ik vind de normale al max achtig. Voelt echt groet aan. Wel blij mee. Ik zal eens keer in de winkel en Max vast pakken. Die zal voor mij echt bizar groot aanvoelen. De 11 max van mijn vriendin vindt ik al te grootbasmobiel schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:38:
[...]
Ik vind de 13 Pro lomper en zwaarder dan de 11 Pro. Dat zal bij de Max nog maxer zijn.
Nou, die 1,5 uur die er extra in moeten zitten leggen geen zoden aan de dijk. Ik red nu al een normale dag op 1 lading. En verder moet je met de Mini leren leven en het nadeel ervoor over hebben ten opzichte van de voordelen. Als ik veel radio luister of hotspot dan moet er een stekker of magsave-batterij op, het is niet anders. Dat zal met de Mini 13 niet ineens veel beter zijn.swv schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:20:
[...]
Zelfs zonder check op zijn profiel herken je het aan zijn schrijfwijze. Maar maakt niet uit. Alleen maar gezellig
[...]
Ik weet niet hoe jij het ervaart maar is batterijduur voor jou niet een heel goed argument om de upgrade te verantwoorden?![]()
Bij mij staat verbeterde batterijduur elk jaar wel bovenaan mijn argumentenlijstje. Niet dat dat verder uitmaakt omdat ik vaak voor de keynote al besloten heb de upgrade te maken maar toch.
Maar uiteindelijk komt ie er wel hoor, ik voel dit jaar alleen niet de druk om perse de eerste week mee te moeten. En als bij de volgende keynote blijkt dat het echt (voorlopig) de laatste is dan pak ik er nog snel een reserve bij ook
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2021 12:25 ]
Heeft iemand succesvol Carplay kunnen gebruiken met zijn iPhone 13? Mijn pro max geeft de melding op mijn carplay device "Deze iPhone ondersteunt geen Carplay" -- settings zijn gewoon prima om Carplay te laten werken...
/f/image/pNhW7cxrOPfshK2cKFA4GfAI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door karimmm op 25-09-2021 12:25 ]
Super uitgebreide review van DPreview over de camera’s van de nieuwe iPhones: https://www.dpreview.com/...camera-upgrades-explained
Als ik dit zo lees valt het mij nog meer op dat Tweakers geen review heeft..
Zojuist de 13 mini binnen gekregen. Even wennen aan het scherm formaat vanaf een XS maar het voelt heerlijk in de broekzak!
Voelt heerlijk in de broekzak dat klinkt ook een beetje dubieusAghanim schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:29:
Zojuist de 13 mini binnen gekregen. Even wennen aan het scherm formaat vanaf een XS maar het voelt heerlijk in de broekzak!
Elect a clown, expect a circus.
Heb je afspraak met iemand hier van het Forum voor verkoop iPhone vanmiddag, maak ik de hele telefoon leeg voor verkoop, sta op punt om weg te gaan. Berichtje. Ik kan hem paar tientjes goedkoper krijgen, zakelijk, blabla. Sorry, gaat niet door. Dat je op MP dit tegenkomt (vandaar ook niet op MP gezet), maar hier ook al?
Hij gaat nu 100% naar Sobby toe. Klaar mee! Wat kun je je vergissen in mensen zeg.
Hij gaat nu 100% naar Sobby toe. Klaar mee! Wat kun je je vergissen in mensen zeg.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Klopt ik had aan de rechterkant wat ruimtegebrek bij de broekzak, daarom moest ik een mini kopenSlasher schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:36:
[...]
Voelt heerlijk in de broekzak dat klinkt ook een beetje dubieus
CarPlay werkt gewoon perfect met m’n 13 Pro.karimmm schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:25:
Heeft iemand succesvol Carplay kunnen gebruiken met zijn iPhone 13? Mijn pro max geeft de melding op mijn carplay device "Deze iPhone ondersteunt geen Carplay" -- settings zijn gewoon prima om Carplay te laten werken...
[Afbeelding]
Hier gisteravond ook de 13 pro binnengekregen. Overzetten vanaf de "oude" 12 pro was zo gebeurd. Het enige dat lang duurde was het syncen van Spotify en de enorme backlog aan podcasts die ik heb verzameld met het thuiswerken.
Bijna alle apps zijn meteen goed te gebruiken. Wat authenticators die aan een telefoon gekoppeld waren deden moeilijk.
Tip: CoronaCheck app moet een nieuw certificaat ophalen. Goed om te weten voordat je daar vooraan in een rij achter komt.
Bijna alle apps zijn meteen goed te gebruiken. Wat authenticators die aan een telefoon gekoppeld waren deden moeilijk.
Tip: CoronaCheck app moet een nieuw certificaat ophalen. Goed om te weten voordat je daar vooraan in een rij achter komt.
Ik had dit ook, maar het is mij nu gelukt. Hoeveel dagen staat erbij dat je nog de tijd hebt? Ik had namelijk 61 dagen, maar officieel heb je maar 60 dagen, dus ik heb een dag gewacht en toen wou het wel. Is mijn theorie maar hahSAICRJMPM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:26:
Anderen hebben dit ook?
Goed dat het het zegt. Helemaal omdat DigiD kuren heeft en ik daarom nu niet kan inloggen.turambar schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:40:
Hier gisteravond ook de 13 pro binnengekregen. Overzetten vanaf de "oude" 12 pro was zo gebeurd. Het enige dat lang duurde was het syncen van Spotify en de enorme backlog aan podcasts die ik heb verzameld met het thuiswerken.
Ooh nice. Die gaan altijd wel lekker de diepte in.D-Ed schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:26:
Super uitgebreide review van DPreview over de camera’s van de nieuwe iPhones: https://www.dpreview.com/...camera-upgrades-explained
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets