ingen vill veta var du köpt din tröja
Daarom is de helft ervan donkergday schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:18:
[...]
Die heb ik ook gemaakt van m’n kinderen maar ivm eventuele toekomstige irisscanners ga ik die niet posten.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Krijg je geen melding van hoor, gewoon op groothoek zetten en op 2cm van je subject_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:02:
[...]
Ja nog ff uitvogelen dan…want hoe dicht ik ook op object richt, zie nergens een melding oid dat ie in macro schiet.
We pielen weer ff verder
Optische schade die het gebruik niet beïnvloed wordt niet vergoed, dus je moet hem dan even zo laten vallen dat het scherm ook kapot gaat zeg maar 🙄Imperium schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:12:
Kan iemand mij vertellen hoe dat AppleCare werkt? Er staat €99 bij overige schade. Betekend dit dan dat als ik de telefoon laat vallen en de hele aluminium rand is beschadigd van de telefoon, dat ik dat voor 99 kan laten repareren? Of zitten er addertjes onder het gras? Zit namelijk te twijfelen of ik caseless ga met de iPhone 13 pro. Apparaat is gewoon tè mooi om in een plastic hoesje te proppen..
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Blijkbaar hebben de nieuwe cases inderdaad een andere techniek en zijn ze veel meer slijtgevoelig. Bij de oude had je ook wel dat de felgekleurde hoesjes donkerder werden natuurlijk, maar niet zoals dit.Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:46:
[...]
Nou…
Heb een maand geleden een nieuwe iPhone gehad via AppleCare en sinds dien even een hoesje (ook ivm vakantie enz).
Hoesje zit er dus een weekje of 5 omheen nu. Ziet er al niet meer uit![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Wallet heeft er wel een jaar opgezeten. Die is nog erg keurig.
Over het algemeen ben ik nog steeds een grote Apple fan, maar ik moet wel zeggen dat het de laatste jaren in bepaalde categorieën echt begint op te vallen dat Apple maximaal kosten bespaard om hogere winstmarges te behalen. Een premium leren hoesje zou simpelweg niet zo dun bekleed moeten zijn (de kern is gewoon plastic) dat het na een maand al helemaal af is.
Ze komen er denk ik vooral mee weg omdat, voor mijn gevoel, alleen ‘dichtgetikt apple fans’ de originele cases kopen.
Ik kocht hiervoor overigens wel elke keer de leren cases, en vroeger waren ze echt premium en prima.
[ Voor 3% gewijzigd door BurrowedLurker op 24-09-2021 15:22 ]
Vroeger waren ze veel beter idd. Vind deze ook helemaal niet premium aanvoelen eigenlijk.BurrowedLurker schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:22:
[...]
Blijkbaar hebben de nieuwe cases inderdaad een andere techniek en zijn ze veel meer slijtgevoelig. Bij de oude had je ook wel dat de felgekleurde hoesjes donkerder werden natuurlijk, maar niet zoals dit.
Over het algemeen ben ik nog steeds een grote Apple fan, maar ik moet wel zeggen dat het de laatste jaren in bepaalde categorieën echt begint op te vallen dat Apple maximaal kosten bespaard om hogere winstmarges te behalen. Een premium leren hoesje zou simpelweg niet zo dun bekleed moeten zijn (de kern is gewoon plastic) dat het na een maand al helemaal af is.
Ze komen er denk ik vooral mee weg omdat, voor mijn gevoel, alleen ‘dichtgetikt apple fans’ de originele cases kopen.
Ik kocht hiervoor overigens wel elke keer de leren cases, en vroeger waren ze echt premium en prima.
Duidelijk. Maar is het dan niet zo dat ze het scherm vervangen in een beschadigde bezel? Of moet ik hem dan dusdanig slopen dat dat niet meer gaat?..Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:20:
[...]
Optische schade die het gebruik niet beïnvloed wordt niet vergoed, dus je moet hem dan even zo laten vallen dat het scherm ook kapot gaat zeg maar 🙄
Das ruk... Ik had er verder geen problemen mee...Moest limieten opnieuw instellen etc, maar alles werkte verder vlekkenloos....Idem voor Apple pay...RiccardoNL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:33:
Goed om te weten voor ABN-klanten: als je op je nieuwe iPhone de app weer wilt activeren, wordt weergegeven dat je pincode onjuist is en wordt je rekening direct geblokkeerd. Antieke kutzooi.
Ik kan alleen m’n iphone niet meer ontgrendelen met apple watch, bij instellingen kan ik het ontgrendel met apple wacht niet aanzetten.
Ik krijg de melding geen communicatie met apple watch mogelijk, meer mensen met dit probleem?
Hier 'nog' een 7 plus, en zit wat te denken aan een 13, maar alle opmerkingen over het schermen sturen idd wel richting ProRedondo1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:16:
Damn, jullie dwingen mij allemaal tot een iPhone 13 Pro. Kan eigenlijk helemaal niet met mijn kleine handen.![]()
Valt wel mee hoor die kleine handen, maar iPhone 12 Mini gewend.
Heb zelf nog de 11, maar vind het voor mezelf niet waard te upgraden. De 11 werkt nog als nieuw en voor mij als lichte gebruiker meer dan prima
Verder blijf ik mooi meelezen hier
Ik zie dezelfde foutmelding inderdaad.jibbs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:46:
Sinds een paar uur in het bezit van Iphone 13 pro.
Ik kan alleen m’n iphone niet meer ontgrendelen met apple watch, bij instellingen kan ik het ontgrendel met apple wacht niet aanzetten.
Ik krijg de melding geen communicatie met apple watch mogelijk, meer mensen met dit probleem?
Verrek. Hier hetzelfde, ik draag ivm werk regelmatig nog steeds een mondkapje, dus vind die functie erg handig.jibbs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:46:
Ga nu maar eens de Watch en iPhone opnieuw opstarten
Zeker ruk, want je staat eerst 20 minuten in de wacht aan de telefoon. Daarna heeft de medewerker geen idee hoe het op te lossen en worden er voor 'de veiligheid' nog allemaal aanvullende vragen gesteld. Wat mis ik het gemak van een bankkantoor in de buurt, soms.Blissstick schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:43:
[...]
Das ruk... Ik had er verder geen problemen mee...Moest limieten opnieuw instellen etc, maar alles werkte verder vlekkenloos....Idem voor Apple pay...
Verwachte leverdatum staat nu op morgen, hopen dat ie dan binnen komt

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Hertog Jan!!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Nee met Express replacement (de €99,- optie) krijg je eerst een nieuwe toegestuurd.Imperium schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:32:
[...]
Duidelijk. Maar is het dan niet zo dat ze het scherm vervangen in een beschadigde bezel? Of moet ik hem dan dusdanig slopen dat dat niet meer gaat?..
Kon er niet aan wennen. Dus terug gezet naar boven.WouterL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:13:
Iemand ook wennen aan de zoekbalk onder bij browsen? Fantastisch hoor, maar ben constant aan het zoeken haha
Je kunt het in de instellingen weer terugzetten naar de oude UX als je wilt. Ik ben er inmiddels al aan gewend.WouterL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:13:
Iemand ook wennen aan de zoekbalk onder bij browsen? Fantastisch hoor, maar ben constant aan het zoeken haha
[ Voor 5% gewijzigd door gday op 24-09-2021 16:16 ]
Kan mij ook wel voor m'n kop slaan, oude iPhone te snel gereset, en daarmee Google Authenticator app kwijt... En uiteraard nergens backup codes te vinden..

Voor in de toekomst; gebruik een dienst als Authy (https://apps.apple.com/nl/app/twilio-authy/id494168017?l=en), dan kan je je codes meenemen naar een nieuw toestel.renegrunn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:21:
Zow, even met de Pro gespeeld, eerste indrukken zijn positief. Alles werkt erg snel en smooth. Moet wel weer even aan het formaat wennen, toch wel een tikkie groter dan de 11 pro.
Kan mij ook wel voor m'n kop slaan, oude iPhone te snel gereset, en daarmee Google Authenticator app kwijt... En uiteraard nergens backup codes te vinden..
Misschien wel leuk ter vergelijking (de waarden die Apple opgeeft)Emryte schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:31:
Op dit moment zelf ook de iPhone 13 aan het overwegen. De eerste batterij vergelijkingen komen langzaam ook op Youtube beschikbaar. Uit de onderstaande video blijkt dat de Pro en Pro Max beide erg lang mee gaan. Dat is in ieder geval een pluspuntje. Wat is jullie mening hier over?
[YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 13 Pro / 13 / 13 Mini / 12 / 11 / SE - Battery Life DRAIN TEST]
/f/image/E1e14aIz96vIosvG0iwYoajH.png?f=fotoalbum_large)
Vooral de iPhone 13 Pro Max springt er wel uit
Yup - thanks! Die tip kwam ik veel tegen tijdens wat google speurwerk.Fuwor schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:22:
[...]
Voor in de toekomst; gebruik een dienst als Authy (https://apps.apple.com/nl/app/twilio-authy/id494168017?l=en), dan kan je je codes meenemen naar een nieuw toestel.
Verwijderd
Je kan tegenwoordig ook in Keychain de 2FA codes opslaan. Zelf gebruik ik hier 1Password voor.renegrunn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:27:
[...]
Yup - thanks! Die tip kwam ik veel tegen tijdens wat google speurwerk.
Via iCloud? Ik heb de rechtstreekste iPhone naar iPhone migratie gedaan en Authy werkt wel.. Balen als je dit opnieuw moet doen!renegrunn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:21:
Zow, even met de Pro gespeeld, eerste indrukken zijn positief. Alles werkt erg snel en smooth. Moet wel weer even aan het formaat wennen, toch wel een tikkie groter dan de 11 pro.
Edit, had de andere reacties nog niet gelezen
[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 24-09-2021 16:31 ]
Ja! Lukt mij ook niet, geen communicatie mogelijkjibbs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:46:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Mijn eerste indruk: min of meer zelfde design, extra gewicht t.o.v. de 12 Pro is te verwaarlozen, camera-bult woow, scherm..jumjum..wat een gaaf scherm, vloeiend en ja..ein-de-lijk 120Hz.
Wat betreft scherm: Je merkt het goed, moet wel zeggen dat (zoals het hier eerder ook al is gezegd) je het op de iPad Pro meer merkt. Ook moet ik zeggen dat ik het verschil tussen 60Hz en 120Hz op de iPhone best vind meevallen. Dit is niet negatief, dit zegt mij juist dat Apple het in al die jaren met 60Hz al erg goed voor elkaar had! Ben nog wel erg benieuwd naar de batterij..
Mijn conclusie is dat dit meer dan een s-model is maar uiteraard ook geen volwaardig nieuw model en dat voelt goed! Je krijgt meer voor je geld terug dan de voorgaande s-modellen (vind ik). Dit even in vogelvlucht als mijn 1e indruk.
Het is weer September 2025 :)
Je Google authenticator accounts moeten toch ook gewoon overgaan via de ingebouwde iPhone migratie tool via iCloud.D-Ed schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:29:
[...]
Via iCloud? Ik heb de rechtstreekste iPhone naar iPhone migratie gedaan en Authy werkt wel.. Balen als je dit opnieuw moet doen!
Edit, had de andere reacties nog niet gelezen
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Dan zijn we hier al met z’n drieën met dit probleem.Royz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:32:
[...]
Ja! Lukt mij ook niet, geen communicatie mogelijk
Lees op de macrumors forums dat mensen ook dit probleem met de Watch hebben.
Hoogstwaarschijnlijk een software update in de maak
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Ik moet zeggen dat ik al weinig verschil ontdek tussen iPhone 12 Mini en iPad Pro 12,9” 2021 met mijn doeleinden.Jaymone schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:32:
Hier ook de 13 Pro ontvangen en inmiddels up-and-running!
Mijn eerste indruk: min of meer zelfde design, extra gewicht t.o.v. de 12 Pro is te verwaarlozen, camera-bult woow, scherm..jumjum..wat een gaaf scherm, vloeiend en ja..ein-de-lijk 120Hz.
Wat betreft scherm: Je merkt het goed, moet wel zeggen dat (zoals het hier eerder ook al is gezegd) je het op de iPad Pro meer merkt. Ook moet ik zeggen dat ik het verschil tussen 60Hz en 120Hz op de iPhone best vind meevallen. Dit is niet negatief, dit zegt mij juist dat Apple het in al die jaren met 60Hz al erg goed voor elkaar had! Ben nog wel erg benieuwd naar de batterij..
Mijn conclusie is dat dit meer dan een s-model is maar uiteraard ook geen volwaardig nieuw model en dat voelt goed! Je krijgt meer voor je geld terug dan de voorgaande s-modellen (vind ik). Dit even in vogelvlucht als mijn 1e indruk.
I don't have dreams, I have goals!!
Hier hetzelfde vanmiddag, ik ben maar naar de T-Mobile shop gegaan en heb een fysieke Sim gekregen.Ultimation schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:36:
zijn er hier ook mensen met een iPhone 13 Pro met eSim? Ik krijg de mijne niet toegevoegd aan het toestel. Ik zit bij T-Mobile. Zijn er meer mensen met die ervaring?
[ Voor 24% gewijzigd door syltheboy op 24-09-2021 16:46 ]
Al mijn inlog is overgegaan via die migratie (ik moest alleen Apple Pay opnieuw bevestigen bij mijn bank).Davidas schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:32:
[...]
Je Google authenticator accounts moeten toch ook gewoon overgaan via de ingebouwde iPhone migratie tool via iCloud.
Vooral tussen de 12 Pro en iPad Pro merk ik het juist meer. Scrollen etc gaat gewoon veel strakker, je moet het ervaren, is moeilijk in woorden te brengensyltheboy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:44:
Ik merk ook weinig verschil tussen mijn 12 Pro Max en 11” iPad Pro 2018, wel vind ik OLED een stuk mooier. En dan maakt me die 60Hz ipv 120Hz niet zoveel uit.
Het is weer September 2025 :)
Heb watch al opnieuw geinstalleerd etc. lijkt allemaal niet te werken, hopelijk dan snel software update!_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:34:
[...]
Dan zijn we hier al met z’n drieën met dit probleem.
Lees op de macrumors forums dat mensen ook dit probleem met de Watch hebben.
Hoogstwaarschijnlijk een software update in de maak
ondanks het minimale verschil in afmetingen voelt dit nu beetje als een max, ik kom van 11 pro af
scherm voelt echt veel groter
geweldig mooi apparaat
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
eSim prima geactiveerd hier. Had wel het probleem dat de site aangaf dat er een probleem was, maar na herladen was de eSim te zien. Vergeet hem niet ook te activeren via de website.Ultimation schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:36:
zijn er hier ook mensen met een iPhone 13 Pro met eSim? Ik krijg de mijne niet toegevoegd aan het toestel. Ik zit bij T-Mobile. Zijn er meer mensen met die ervaring?
9to5mac heeft het probleem inmiddels opgepakt in een artikeljibbs schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:47:
[...]
Heb watch al opnieuw geinstalleerd etc. lijkt allemaal niet te werken, hopelijk dan snel software update!
https://9to5mac.com/2021/...-apple-watch-not-working/
Authy gebruik ik ook al jaren en het voordeel is dat je dit op meerdere toestellen kan gebruiken.renegrunn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:27:
[...]
Yup - thanks! Die tip kwam ik veel tegen tijdens wat google speurwerk.
En het is gratis 👌
Bij het downloaden kreeg ik een foutmelding. Hebben anderen dit ook?
Tijdens het bellen met tmobile klantenservice viel mijn e-sim uit op mijn oude telefoon.
Bij mij niet, oude iPhone is gereset en op de nieuwe kan ik niet in de authenticatorDavidas schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:32:
[...]
Je Google authenticator accounts moeten toch ook gewoon overgaan via de ingebouwde iPhone migratie tool via iCloud.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb je hem goed geback upt?Famous schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:06:
[...]
Ik probeer hier al 3 uur lang Whatsapp te backuppen maar hij doet gewoon niets. Blijft hangen bij "uploaden 0bytes van 4,2 GB (0%)"
Vorig jaar had ik dat ook al, dus alle chats weg.
Dan de app verwijderen en er opnieuw opzetten en kiezen voor back up terug zetten
Dan werkt het bijna altijd wel gek genoeg
Er is alweer een update voor de iPhone 13.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-13-ios-15-update/
Redelijk oud nieuws inmiddelsImperium schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:46:
FYI:
Er is alweer een update voor de iPhone 13.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-13-ios-15-update/
Ik had geen problemen vanmiddag met nieuwe esim aanvragen en inladen. Is het inmiddels gelukt?dimocash schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:20:
Leuk, e-sim met tmobile lijkt niet te werken.
Bij het downloaden kreeg ik een foutmelding. Hebben anderen dit ook?
Tijdens het bellen met tmobile klantenservice viel mijn e-sim uit op mijn oude telefoon.
Werkt dat? Ik heb nog steeds gedoe._Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:55:
[...]
Verrek. Hier hetzelfde, ik draag ivm werk regelmatig nog steeds een mondkapje, dus vind die functie erg handig.
Ga nu maar eens de Watch en iPhone opnieuw opstarten
Had je in je vorige toestel ook een esim?Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:52:
[...]
eSim prima geactiveerd hier. Had wel het probleem dat de site aangaf dat er een probleem was, maar na herladen was de eSim te zien. Vergeet hem niet ook te activeren via de website.
Oh, ik ben ook terug gegaan en daar hebben ze voor mij een 'swap' gedaan. Geen idee wat het betekent, maar nu werkt het wel. Het overzetten van de esim zelf gaat nogal eens 'mis', het is eerder dat de beveilig in de weg zit. Zo vertelde de T-Mobile medewerker mij.BlazeMuis schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:42:
[...]
Hier hetzelfde vanmiddag, ik ben maar naar de T-Mobile shop gegaan en heb een fysieke Sim gekregen.
Een Authenticator zit tegenwoordig standaard in de Apple sleutelhangerFuwor schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:22:
[...]
Voor in de toekomst; gebruik een dienst als Authy (https://apps.apple.com/nl/app/twilio-authy/id494168017?l=en), dan kan je je codes meenemen naar een nieuw toestel.
Dat is handig! Kan je dat vanaf IOS activeren? Heb geen Mac, en nooit de optie in IOS gezien.wrcveen schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:54:
[...]
Een Authenticator zit tegenwoordig standaard in de Apple sleutelhanger
Instellingen > wachtwoorden > klik op een van de opgeslagen combinaties. Hier zie je dan iets over verificatiecodes staan. Heb toestel zelf niet in Nederlands staan dus weet precieze termen nietNss schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:00:
[...]
Dat is handig! Kan je dat vanaf IOS activeren? Heb geen Mac, en nooit de optie in IOS gezien.
Nee het werkt nu helaas niet met de 13.
Zie hier steeds meldingen ervan.
Gegarandeerd een software update binnenkort
Oh.. en voor de Tesla eigenaren, vergeet niet je Phone key in te stellen.
Deze (voor mij dagelijkse apps) worden allemaal niet automatisch restored:
- Google Authenticator
- Digid
- Coronacheck
- Bankier app (+ apple pay)
- Tesla phone key
[ Voor 41% gewijzigd door stfn345 op 24-09-2021 18:19 ]
Verwijderd
Yes 12 pro was ook een eSim.Ultimation schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:53:
[...]
Had je in je vorige toestel ook een esim?
[...]
Oh, ik ben ook terug gegaan en daar hebben ze voor mij een 'swap' gedaan. Geen idee wat het betekent, maar nu werkt het wel. Het overzetten van de esim zelf gaat nogal eens 'mis', het is eerder dat de beveilig in de weg zit. Zo vertelde de T-Mobile medewerker mij.
Voornaamste reden om over te stappen is dat ik weiger een leesbril te dragen
[ Voor 21% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-09-2021 18:22 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Dan heb je denk ik mazzel gehad. Vanuit iCloud terug zetten gaat vaak goed, maar niet altijd en dan krijg je wat ik en onderstaande last van had. Dat je hem er met geen beding in krijgt.
Ik heb het net nog in Arnhem in de stad laten doen. Ze moeten iets van een swap uitvoeren of iets. Wat zo is blijven hangen bij mij tenminste.kw_nl schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:30:
e-Sim omzetten bij T-Mobile lukt niet. Volgens de medewerkers in de winkel is er een landelijke storing…
[ Voor 32% gewijzigd door Ultimation op 24-09-2021 18:32 ]
Nee doet niks, van alles geprobeerd.Roos79 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:39:
[...]
Heb je hem goed geback upt?
Dan de app verwijderen en er opnieuw opzetten en kiezen voor back up terug zetten
Dan werkt het bijna altijd wel gek genoeg
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Mijn iPhone 13 pro 256GB doet een antutu van 807290. Was je telefoon niet warm van het restoren oid?Chris_K schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:14:
Dit valt toch wel een beetje tegen.
[Afbeelding]
Ik kom zelf van maandenlang gebruik van een 12 Mini, ik moet echt weer wennen aan het gewicht en grootte van de 13 Pro.
Wat is nu belangrijker he, handzaamheid of het 120Hz scherm?
Ja vooral dat scherm maakt iOS nog smoother. De A15 chip zal daarin geen grote rol hebben. Lijkt me zelfs overkill (doelende op jouw vraag van vanmiddag)._Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:37:
Al meerdere keren vermeld hier, maar echt hoor; dat 120Hz scherm is zo onwijs prettig in gebruik.
Ik kom zelf van maandenlang gebruik van een 12 Mini, ik moet echt weer wennen aan het gewicht en grootte van de 13 Pro.
Wat is nu belangrijker he, handzaamheid of het 120Hz scherm?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Bij de T-Mobile shop een nieuwe simkaart gehaald. Daarmee kon ik een nieuwe esim aanvragen en werkte het wel.Nss schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:49:
[...]
Ik had geen problemen vanmiddag met nieuwe esim aanvragen en inladen. Is het inmiddels gelukt?
Wat een gedoe zeg.
5G stelt hier in Nederland toch (nog) niet zoveel voor?pdavie2311 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:42:
Net bij Vodafone een ESim besteld. Kan ik ook 5G gaan gebruiken op de 13 Pro..Had nog een hele oude Sim in mijn 12 Pro, haha!
Dacht dat dat nog in de kinderschoenen stond…
(behalve bij Willem Engel dan)
Eerste indruk: chique ding, heel zwaar en aardig geel scherm tov de 11. Straks even kijken of ik dat laatste kan tweaken.
Volgens mij komt dat gele scherm door True Tone. Als ik het uitschakel, is het juist heel blauw. Doet bijna pijn aan de ogenCubix schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:50:
Net de Pro in graphite ontvangen, die is nu bezig met gegevens overzetten van m’n iPhone 11.
Eerste indruk: chique ding, heel zwaar en aardig geel scherm tov de 11. Straks even kijken of ik dat laatste kan tweaken.
Kan iemand met een pro (liefst pro Max als daar verschil in zit) eens kunnen meten hoeveel milliliter de camera bump totaal uitsteekt vanaf achterzijde toestel? Ik moet zelf wachten tot eind oktober op m’n pro Max, maar wil graag meten hoe dat gaat met de hoesjes die ik nu heb.
En foto’s van een graphite pro Max??
Dinsdag komt de mijne.Gdumme schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:22:
2 vraagjes,
Kan iemand met een pro (liefst pro Max als daar verschil in zit) eens kunnen meten hoeveel milliliter de camera bump totaal uitsteekt vanaf achterzijde toestel? Ik moet zelf wachten tot eind oktober op m’n pro Max, maar wil graag meten hoe dat gaat met de hoesjes die ik nu heb.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Heel het systeem overbelast. Of ik morgen maar weer wilde terugkomen in de hoop dat dan wel de wijziging kan worden doorgevoerd. Mammanman....
"May our framerates be high and our temperatures low."
Wat een heerlijk scherm zit er op de telefoon en wat gaat alles ineens snel. M’n iPhone X voelt meteen ook heel oud.
Batterij lijkt ook super te zijn, het is dat ik m’n MagSafe lader even wilde testen maar zelfs na veel gebruik en het overzetten van alle data liep de batterij langzaam terug.
Morgen de eerste volle dag gebruik, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Qua camera’s ben ik ook erg tevreden, ik hoop er dit weekend even op uit te kunnen gaan om wat wat foto’s te maken.
Toch wel een puntje van kritiek, ‘Hé Siri’ wordt nog altijd te makkelijk geactiveerd, zelfs door dingen die er TOTAAL niet op lijken. Dit is wel echt enorm jammer en ik hoop dat Apple hier wat aan doet want t.o.v. m’n iPhone X is er op dat vlak niks verbeterd.
Tot slot hoop ik dat Apple die extra ruimte naast de kleinere notch nog wel wat beter gaat benutten want er had makkelijk een batterij percentage op het scherm gekund.
Hoesjes passen net niet. Je zal een stukje uit de camera opening moeten snijden. Die is namelijk groter.Gdumme schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:22:
2 vraagjes,
Morgen heb ik de mijne en zal mijn oude hoesje eens passen.
- betere speaker (of verbeeld ik me dit?)
- 120hz refresh rate
- macro camera
- portret video
Sorry, maar ik heb al 2 hoesjes liggen voor de 13 pro Max, ik wil alleen dat m’n hoesje verder uitsteekt dan de camera’s voor optimale bescherming als ik hem neerleg, maar dat is slecht te testen zonder toestel.Ruud0012 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:21:
[...]
Hoesjes passen net niet. Je zal een stukje uit de camera opening moeten snijden. Die is namelijk groter.
Morgen heb ik de mijne en zal mijn oude hoesje eens passen.
Hoesje 1 steekt 4.15mm uit, hoesje 2 4.54mm
(Ik heb nooit een 12 gehad, kom van een xs max. Maar omdat die kapot is heb ik nu een SE van 2015. Het lijkt haast dat m’n aw een groter scherm heeft dan m’n telefoon

[ Voor 13% gewijzigd door Gdumme op 24-09-2021 20:28 ]
ProMotion is toch wel merkbaar hoor
Krijg alleen ING app niet werkend, m’n tel. nummer is blijkbaar geblokkeerd. Moet langs een kantoor met pinpas en ID.. das beetje jammer maar het toestel bevalt uitstekend !
Sorry wellicht al eerder aan bod geweest, maar kan mij iemand toelichten waarom iemand EUR 250 meer zou moeten betalen aan een 13 pro versie tov normale 13? Ja er zit een extra lens bij en ja het scrollen gaat wat soepeler met die refresh rate upgrade. Maar buiten dat, voor huis tuin keuken gebruik, wat is nu echt de de kick om toch voor die pro te gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door sambaloedjek op 24-09-2021 20:52 ]
Verwijderd
Net mijn esim van de 11 pro overgezet naar de 13 pro.Deem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:35:
Nou, ik had ook een nieuwe eSim aangevraagd bij T-Mobile. Kon ik ook niet downloaden. UIteindelijk naar de winkel gegaan. Maar daar kregen ze ook geen gewone simkaart meer aan mijn telefoonnummer gekoppeld.
Heel het systeem overbelast. Of ik morgen maar weer wilde terugkomen in de hoop dat dan wel de wijziging kan worden doorgevoerd. Mammanman....
Dus het werkt weer online bij T-Mobile.
Eerlijk: ik heb geld genoeg en wil pro.sambaloedjek schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:50:
Het viel mij op dat vrijwel alle posts over de pro versie gaan, ook in andere forums.
Sorry wellicht al eerder aan bod geweest, maar kan mij iemand toelichten waarom iemand EUR 250 meer zou moeten betalen aan een 13 pro versie tov normale 13? Ja er zit een extra lens bij en ja het scrollen gaat wat soepeler met die refresh rate upgrade. Maar buiten dat, voor huis tuin keuken gebruik, wat is nu echt de de kick om toch voor die pro te gaan?
Ik ben nog nooit voor de meest uitgebreide versie of de pro versie gegaan bij een product. Maar 120hz is voor mij al het extra geld waard. Net als dat ik liever game op een 1080p monitor met 144hz dan een 4k monitor met 60hz. Extra camera is mooi meegenomen.sambaloedjek schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:50:
Het viel mij op dat vrijwel alle posts over de pro versie gaan, ook in andere forums.
Dat gaat vanzelf, maar hoop dat je het verschil zo ook wel ziet.ecm.smits schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:47:
Pro Motion hoef je niet aan te zetten toch. Gaat vanzelf?
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Klantenservice van de ING vertelde haar dat het een tijdelijke blokkade is welke na 12 uur weer opgeheven zal worden.Benny schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:43:
Krijg alleen ING app niet werkend, m’n tel. nummer is blijkbaar geblokkeerd. Moet langs een kantoor met pinpas en ID.. das beetje jammer maar het toestel bevalt uitstekend !
Ik heb wel het idee dat sommige mensen veel gevoeliger zijn voor fps dan anderen. Ik vind gamen op 30 fps bv prima en merk niet zo heel veel verschil met 60 fps.Olaf91 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:07:
[...]
Dat gaat vanzelf, maar hoop dat je het verschil zo ook wel ziet.
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets