Eens. Voor de verhoogde prijs van 860 euro (het instapmodel is een lokkertje met z'n 64GB opslag) mag je tegenwoordig wel iets verwachten, in elk geval een goed scherm. Ik bedoel, voor 860 euro kocht je een jaar geleden nog een Ipad Pro.THE_BASE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:47:
In mijn zoektocht naar een leuke iPad kwam ik ook langs iPad mini 6. De reviews mogen enthousiast zijn, na een paar uur in mijn handen ben ik dat deels.
Het bekende jellyscrolling: als je het eenmaal hebt gezien, kun je niet anders meer. En ook niet anders dan concluderen dat het een groot minpunt van dit handzame apparaat is. Het Display had daarnaast ook 120Hz mogen zijn, al is dat wellicht teveel gevraagd.
Want handzaam is ‘ie. Iets té zelfs als ik het heb over de resolutie. Ik heb erg goede ogen, maar alles is té klein. Dat geldt voor de app-iconen, maar ook voor de tekst in Safari. En ja, dat is in te stellen, maar de iconen blijven klein.
De usercase was in mijn geval tussen iPhone 14 Pro en MacBook Air in. Geprobeerd. Ik merk dat ik toch mijn iPhone weer pak om een mail of berichtje te typen of een artikel te lezen. Voor Tweakers is het dan weer wel fijn.
Ook fijn voor streamingdiensten. Maar om daar 659 euro (exclusief Folio Case) voor neer te leggen gaat wat ver. Er maar eens een nachtje over slapen.
Ik ben geswitched naar Android, althans voor een kleine tablet. Met de huidige Apple-prijzen zijn Samsung devices ineens een stuk aantrekkelijker geworden.