Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-08 20:26
Mijne is binnen, je kan inderdaad super makkelijk de pencil wisselen tussen de Pro en de mini, echt super fijn. Ben er blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Hoe zien 2.35:1 films er uit op de mini? Blijft er nog wat over van het beeld of wordt het dan wel heel klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 16:50
Heb ‘m ook binnen sinds einde dag. Super nice, formaat is en blijft mijn favoriet qua iPad. En dan nu eindelijk met een dunne rand en geen rare beslissing op processor of wat dan ook.

De nieuwe aspect ratio is ergens wel weer een bijzondere keuze. Zijn daardoor net als toen met de eerste iPad Pro weer verschillende apps met zwarte randen. Onder andere Netflix, de NBA app en NRC. Hopen dat ze dat sneller fixen dan dat toen het geval was bij de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
Nog mensen hier die last hebben van het 'jelly' effect op hun iPad Mini 6 tijdens het scrollen in portrait mode?
https://www.phonearena.co...ng-display-issue_id135312
https://forums.macrumors....-jelly-scrolling.2313178/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:05
Grindtegel schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:07:
Hoe zien 2.35:1 films er uit op de mini? Blijft er nog wat over van het beeld of wordt het dan wel heel klein?
Heel klein! Vandaag bij de Amac geweest om hem even te bekijken en wat is dat ding klein zeg. Youtube filmpje opgezet en wat browsewerk, maar het is eigenlijk gewoon pielen. Ik heb er definitief van af gezien ondanks ik er zakelijk wel een usecase voor heb.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:17

n3z

NSG schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:04:
[Afbeelding]

Heeft even geduurd, maar daar is de vervanger van mijn Mini 2 :)
Gefeliciteerd! Ik zit nog zelfs op de ipad mini 1. Ook maar een mini 6 bestellen. Absurd hoelang deze tablets meegaan. Heb je de 64 of 256GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-08 11:34

NSG

Je weet niks!

n3z schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:18:
[...]

Gefeliciteerd! Ik zit nog zelfs op de ipad mini 1. Ook maar een mini 6 bestellen. Absurd hoelang deze tablets meegaan. Heb je de 64 of 256GB?
Thanks, het werd wel echt tijd voor een nieuwe hoor. Ik ben voor de 64GB variant gegaan, meer dan genoeg voor video-streaming en wat browsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:58
Hoe bevalt iedereen de Mini tot op heden? Hebben jullie er een grotere iPad naast of alleen de mini?
En allemaal last van dat jelly scrollen of een enkeling? Als het bij iedereen speelt ga ik op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42
Roodey schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:29:
Hoe bevalt iedereen de Mini tot op heden? Hebben jullie er een grotere iPad naast of alleen de mini?
En allemaal last van dat jelly scrollen of een enkeling? Als het bij iedereen speelt ga ik op zoek naar wat anders.
Ik heb m’n best gedaan om het jelly effect op mijn mini te zien maar heb het niet kunnen waarnemen. Belangrijkste om te vermelden wat mij betreft is dat de mini een kleine iPad Air is en geen kleine Pro. Ik merk dat online her en der mensen met name het scherm niet Pro genoeg vinden. Ik denk dat het helemaal aan het referentiekader en de verwachting ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:44
badbadpresident schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb m’n best gedaan om het jelly effect op mijn mini te zien maar heb het niet kunnen waarnemen. Belangrijkste om te vermelden wat mij betreft is dat de mini een kleine iPad Air is en geen kleine Pro. Ik merk dat online her en der mensen met name het scherm niet Pro genoeg vinden. Ik denk dat het helemaal aan het referentiekader en de verwachting ligt.
Het zelfde hier 👈 zie echter geen jelly effect

Wat een prachtige iPad is dit super snel een goede camera 📷

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstoud schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:06:
Heb een mini 4 256gb en vind hem wat langzaam, was dus in de markt voor de mini 6, zeker gezien een voorraad kortingsbonnen bij Coolblue. Maar eur 629 inclusief folio cover en dan maar 64gb. Nope, dat heb ik er niet voor over. Rest van de functionaliteit boeit me niet.
Zit een beetje in hetzelfde schuitje maar wat nederlands zuinig dit!
Het verschil is 130 euro tussen de 256gb modellen mini5/mini6.
Tja die folio .. ok die moet je dan ook nog kopen.

De mini 2021 heeft een wat langer scherm, 1 gig RAM extra, 3 generaties nieuwere A15, prachtig ontwerp en is 30 maanden minder oud!

De mini 5 (2019!) is een stuk sneller dan de 4 (2016). Ook heeft de 5 in tegenstelling tot de mini 2021 wèl een audio jack. Dus wat dat betreft volg ik je wel.. maar toch :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:14:
[...]

Zit een beetje in hetzelfde schuitje maar wat nederlands zuinig dit!
Het verschil is 130 euro tussen de 256gb modellen mini5/mini6.
Tja die folio .. ok die moet je dan ook nog kopen.

De mini 2021 heeft een wat langer scherm, 1 gig RAM extra, 3 generaties nieuwere A15, prachtig ontwerp en is 30 maanden minder oud!

De mini 5 (2019!) is een stuk sneller dan de 4 (2016). Ook heeft de 5 in tegenstelling tot de mini 2021 wèl een audio jack. Dus wat dat betreft volg ik je wel.. maar toch :s
Op zich begrijp ik wat je zegt hoor. Maar ik wil eigenlijk alleen wat meer snelheid en dan is de mini 5 goed genoeg. Waarom dan meer betalen voor functies die ik niet gebruik. Komt ook dat ik de mini 4 (en een mini 2 die ik als monitor gebruik aan een Windows PC) al die tijd een prima device heb gevonden, dus waarom dan niet vervangen door hetzelfde doosje maar sneller?

Door mijn jarenlange gewenning aan de mini 4 vind ik ook van de mini 6 de camerabump en de ronde beeldschermhoeken erg lelijk.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ernstoud schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:29:
[...]

Op zich begrijp ik wat je zegt hoor. Maar ik wil eigenlijk alleen wat meer snelheid en dan is de mini 5 goed genoeg. Waarom dan meer betalen voor functies die ik niet gebruik. Komt ook dat ik de mini 4 (en een mini 2 die ik als monitor gebruik aan een Windows PC) al die tijd een prima device heb gevonden, dus waarom dan niet vervangen door hetzelfde doosje maar sneller?

Door mijn jarenlange gewenning aan de mini 4 vind ik ook van de mini 6 de camerabump en de ronde beeldschermhoeken erg lelijk.
Ach joh, ieder zijn/haar keus. Ik ben wel met je eens dat de Mini 2021 er wat vreemd uitziet met die dikke randen en ronde hoeken. Dat valt bij de Pro's totaal niet op, omdat het mooi in verhouding is. Bij de Mini 2021 vind ik de randen echt buitenproportioneel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Laatst online: 10-08 20:30
Zo m'n eerste ipad dan. Ga em gebruiken voor in het veld. Sterk getwijfeld tussen de 11inch en deze. Formaat is prima wat ik zo merk. Kleiner moest die echt niet zijn. Op het randje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-08 11:34

NSG

Je weet niks!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:56:
[...]

Ach joh, ieder zijn/haar keus. Ik ben wel met je eens dat de Mini 2021 er wat vreemd uitziet met die dikke randen en ronde hoeken. Dat valt bij de Pro's totaal niet op, omdat het mooi in verhouding is. Bij de Mini 2021 vind ik de randen echt buitenproportioneel groot.
Heb je hem al in het echt gezien? Naar mijn mening hadden de randen geen millimeter dunner moeten zijn, je moet toch iets hebben om vast te houden.. Daarnaast zijn de hoeken van een iPhone scherm veel ronder, je merkt er werkelijks niks van op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
NSG schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:31:
[...]

Heb je hem al in het echt gezien? Naar mijn mening hadden de randen geen millimeter dunner moeten zijn, je moet toch iets hebben om vast te houden.. Daarnaast zijn de hoeken van een iPhone scherm veel ronder, je merkt er werkelijks niks van op de iPad.
Ja, heb ik gemeld een paar reacties terug.

Ik vind de iPad Mini uit proportie. Daarmee is het geen slechte iPad, maar het is voor mij nu net een model die even snel afgerond is. Letterlijk en figuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-02 18:41
Ben het eens met de vorige schrijvers - ik heb hem nu paar dagen, maar waar de 5 een dun flintertje is, is dit een beetje een dikkerd. Doet alles prima, ben er erg blij mee, maar wat minder elegant dan de 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
ErikBra schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:10:
Ben het eens met de vorige schrijvers - ik heb hem nu paar dagen, maar waar de 5 een dun flintertje is, is dit een beetje een dikkerd. Doet alles prima, ben er erg blij mee, maar wat minder elegant dan de 5
Hij is 2 mm dikker dan de mini 5. Wel streng om de 6 een dikkerd te noemen en de 5 een dun flintertje op 2 mm verschil. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Tuurlijk, ik heb het ook meer over de indruk die beide apparaten op me maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Verder is die nieuwe pencil super, met magneet en fijne functie waarbij je met dubbel tikken overschakelt van pen op gum. Top! Ik gebruik de Mini vooral voor aantekeningen en voor de krant en in dat eerste is hij nog fijner geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04 14:24
Kom van de mini 2. Maar ik ben om. Wat een heerlijke mini. Geen van de genoemde bezwaren voor mij. Echt heel fijn. Duur, maar zijn geld waard. *O*

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
ErikBra schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:36:
Verder is die nieuwe pencil super, met magneet en fijne functie waarbij je met dubbel tikken overschakelt van pen op gum. Top! Ik gebruik de Mini vooral voor aantekeningen en voor de krant en in dat eerste is hij nog fijner geworden
Aantekeningen voor studie als ik vragen mag?

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-08 05:32
Voor wat betreft het verschijnsel "jelly scrolling" hier een citaat wat Iculture aanhaalt van de site van iFixit:

"Fixit heeft de iPad mini 2021 in handen gekregen en is druk bezig om de mini-tablet uit elkaar te halen. Eén heikel onderwerp willen ze daarbij meteen aansnijden: ‘jelly scrolling’ is niet uniek voor de iPad mini 6. Sommige eigenaren van de kleine tablet merkten dat tekst en afbeeldingen aan één kant van het scherm een afwijking vertonen als je door content bladert. Het komt op alle LCD-schermen voor, al valt het bij de iPad mini wel iets meer op. iFixit legt uit dat het komt door de manier waarop een LCD-scherm wordt ververst. Dit gebeurt van één zijde naar de andere, in een golfpatroon. Het is dus niet zo dat de complete inhoud van het scherm tegelijk wordt ververst. Apple heeft dan ook gereageerd door te zeggen dat ‘jelly scrolling’ een normaal verschijnsel is. Het is geen hardwarefout."

En hier de Ipad mini teardown: https://youtu.be/OJQiu6TTx94

[ Voor 3% gewijzigd door macdushi op 30-09-2021 10:51 ]

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Van vooraf: Ja, ik ga hem meteen halen als hij er is, naar bij de release: wait what, €555 is me net te duur, toch nu weer terug naar dat ik hem ga aanschaffen.
Hoofdreden, mijn mini4 is vol, en na een fabrieksreset kom ik erachter dat van de 16gb er al 10 opgaan aan iOS en de vrije ruimte voor wat aanvullende apps wel heel beperkt is geworden.
Ik zit echter nu met het dilemma, welke kleur gaat het worden... ik twijfel dus sterk tussen spacegrey en sterrenlicht. Wat moet ik me bij Sterrenlicht voorstellen? Gewoon wit? of iets meer gebroken wit? Er zal wschl ook wel een cover omheen gaan maar toch, het is toch de bedoeling om er weer 5 jaar tegenaan te kunnen kijken.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
Dat had ik ook. Mijn mini 2 was vol en kon sommige dingen niet meer aan. Heeft ook geen schuld. Heb sinds gisteren de Space grey en bevalt super. Tja, de prijs. Duur, maar ik ben er erg blij mee. Wel meteen voor de 256 Gb gegaan. Kan weer jaren vooruit.
Succes met je keuze.

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik zat met mijn iPad mini 2 al een tijd te wachten voor de upgrade. Ik nijg naar de nieuwe maar vind de prijs wel fors voor een apparaat voor er bij. Helemaal incl. hoesje en eventuele pencil.

Ik had eigenlijk ook gehoopt dat de iPad mini 2019 in prijs zou dalen, maar die lijkt hetzelfde te blijven als ik de Pricewatch bekijk. Ik snap dat de winkels hem hetzelfde proberen te houden als de nieuwe een stuk duurder is.

Heeft iemand een idee of de prijs van de 2019 alsnog gaat dalen bij een grotere beschikbaarheid van de nieuwe mini?

Misschien nog even wachten tot wat eindejaars aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badbadpresident
frumper schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:52:
Van vooraf: Ja, ik ga hem meteen halen als hij er is, naar bij de release: wait what, €555 is me net te duur, toch nu weer terug naar dat ik hem ga aanschaffen.
Hoofdreden, mijn mini4 is vol, en na een fabrieksreset kom ik erachter dat van de 16gb er al 10 opgaan aan iOS en de vrije ruimte voor wat aanvullende apps wel heel beperkt is geworden.
Ik zit echter nu met het dilemma, welke kleur gaat het worden... ik twijfel dus sterk tussen spacegrey en sterrenlicht. Wat moet ik me bij Sterrenlicht voorstellen? Gewoon wit? of iets meer gebroken wit? Er zal wschl ook wel een cover omheen gaan maar toch, het is toch de bedoeling om er weer 5 jaar tegenaan te kunnen kijken.
Ik heb Sterrenlicht en het is denk ik de neutraalste kleur van de bunch. Sterrenlicht kun je misschien het best omschrijven als een variant op het reguliere Apple licht grijs. Het is namelijk een subtiele geel en onder sommige omstandigheden bij minder licht lijkt het veel op het Apple licht grijs.

[ Voor 3% gewijzigd door badbadpresident op 30-09-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
macdushi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:48:
Voor wat betreft het verschijnsel "jelly scrolling" hier een citaat wat Iculture aanhaalt van de site van iFixit:

"Fixit heeft de iPad mini 2021 in handen gekregen en is druk bezig om de mini-tablet uit elkaar te halen. Eén heikel onderwerp willen ze daarbij meteen aansnijden: ‘jelly scrolling’ is niet uniek voor de iPad mini 6. Sommige eigenaren van de kleine tablet merkten dat tekst en afbeeldingen aan één kant van het scherm een afwijking vertonen als je door content bladert. Het komt op alle LCD-schermen voor, al valt het bij de iPad mini wel iets meer op. iFixit legt uit dat het komt door de manier waarop een LCD-scherm wordt ververst. Dit gebeurt van één zijde naar de andere, in een golfpatroon. Het is dus niet zo dat de complete inhoud van het scherm tegelijk wordt ververst. Apple heeft dan ook gereageerd door te zeggen dat ‘jelly scrolling’ een normaal verschijnsel is. Het is geen hardwarefout."

En hier de Ipad mini teardown: https://youtu.be/OJQiu6TTx94
Apple stap 1: het is normaal
Apple stap 2: je gebruikt het verkeerd
Apple stap 3: probeer maar oplossing x
Apple stap 4: hmm, wellicht tot een ontwerpfout
Apple stap 5: koop het volgende model, dan is het opgelost

Deja vu all over again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vanochtend mijn mini 6 256GB paars binnengehaald, maar ik ga het weer retourneren /ruilen voor een andere. het scherm heeft een rode tint in portret mode als ik ernaar kijk in een hoek… met true tone aan en uit

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 01-10-2021 14:41 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
kmf schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:39:
vanochtend mijn mini 6 256GB paars binnengehaald, maar ik ga het weer retourneren /ruilen voor een andere. het scherm heeft een rode tint in portret mode als ik ernaar kijk in een hoek… met true tone aan en uit
Oeps,das niet zo mooi. Hoop dat je snel een andere hebt. Beviel de kleur wel? Vind hem op foto’s erg mooi. Maar ben toch voor space grey gegaan. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-08 11:18
Maximale irritatie. Gisteren besteld bij BelSimpel met levering volgende dag. Na 23:30 een e-mail dat het vertraagd zou worden tot (waarschijnlijk) zaterdag. Deze geannuleerd en daarna besteld bij Wehkamp en extra betaald voor levering op dezelfde dag. Om 14:12 e-mail dat het overhandigd is aan DHL en onderweg is, hoera! Om 15:52 een e-mail dat het 'toch niet lukt' en dat het maandag komt. Waarom dan niet morgen? Dat konden ze me niet vertellen.

Ik zat al 'on the fence' over of ik deze überhaupt nodig had. Ik denk dat dit een teken is dat ik het beter niet kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ruud0012 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:54:
[...]

Oeps,das niet zo mooi. Hoop dat je snel een andere hebt. Beviel de kleur wel? Vind hem op foto’s erg mooi. Maar ben toch voor space grey gegaan. Succes ermee.
ik heb de achterkant welgeteld 2 keer bekeken. 1x meer dan de green van mijn iphone 11 pro max…. tijdens gebruik merk je er niks van. zeker als je ook nog een folio cover ga nemen.

ik regel het volgende week wel qua voorraad voldoende zo te zien.

wel heel erg blij weer een mini te hebben. nu mijn twee mini 4ks geconfisqueerd zijn door de kinderen en mijn 1e generatie ipad pro net wat te groot en zwaar is om mee rond te lopen.

voelt ook lichter dan mijn. iphone.

[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 01-10-2021 16:59 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BurrowedLurker schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:21:
Maximale irritatie. Gisteren besteld bij BelSimpel met levering volgende dag. Na 23:30 een e-mail dat het vertraagd zou worden tot (waarschijnlijk) zaterdag. Deze geannuleerd en daarna besteld bij Wehkamp en extra betaald voor levering op dezelfde dag. Om 14:12 e-mail dat het overhandigd is aan DHL en onderweg is, hoera! Om 15:52 een e-mail dat het 'toch niet lukt' en dat het maandag komt. Waarom dan niet morgen? Dat konden ze me niet vertellen.

Ik zat al 'on the fence' over of ik deze überhaupt nodig had. Ik denk dat dit een teken is dat ik het beter niet kan doen.
Je hebt hem duidelijk hard nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Verwijderd schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Je hebt hem duidelijk hard nodig. ;)
Was bedoeld als een cadeau voor mijn partner die momenteel wel een pick-me-up kan gebruiken. (On de fence of over mijn partner deze echt nodig heeft, eigenlijk. Beetje zo'n twijfel geval - weet zeker dat hij er blij mee zou zijn, maar weet niet zeker of het na de eerste maand nog veel gebruikt gaat worden)

Maar goed wellicht is retail-therapy niet de beste aanpak :+

[ Voor 25% gewijzigd door BurrowedLurker op 01-10-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BurrowedLurker schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Was bedoeld als een cadeau voor mijn partner die momenteel wel een pick-me-up kan gebruiken. (On de fence of over mijn partner deze echt nodig heeft, eigenlijk. Beetje zo'n twijfel geval - weet zeker dat hij er blij mee zou zijn, maar weet niet zeker of het na de eerste maand nog veel gebruikt gaat worden)

Maar goed wellicht is retail-therapy niet de beste aanpak :+
Het is een juweeltje om te zien volgens mij. Sieraden voorzien ook niet in de eerste levensbehoeften, maar om ze daarom niet te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
Balen met Belsimpel. Ging bij mij prima. Dinsdag besteld en woensdag in huis. Ja pech kun je hebben.
Succes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Toch maar bestelling laten staan.

Ben gegaan voor de paarse. Op de promo foto’s lijkt de kleur super licht paars, en vind ik het maar niks. In de meeste video’s lijkt het echter een vrij donker grijs met een paarse tint, en dat ziet er wel tof uit.

Daarnaast zijn de folio’s in de paarse tinten helaas overal uitverkocht, en wit en zwart vind ik te saai. Ik heb dus de electric orange besteld.

Ik ben echt heel benieuwd…

Paars + electric orange.

Gaat het vreselijk worden, of een kinda cool ‘vibe’?

We gaan het zien.

(En hoop héééél erg dat mijn partner niet denkt van :barf:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-05 11:05
Paars en oranje folio is top. Paarse mini by far de mooie kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:12
BamBamBam59 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:04:
Ik zat met mijn iPad mini 2 al een tijd te wachten voor de upgrade. Ik nijg naar de nieuwe maar vind de prijs wel fors voor een apparaat voor er bij. Helemaal incl. hoesje en eventuele pencil.

Ik had eigenlijk ook gehoopt dat de iPad mini 2019 in prijs zou dalen, maar die lijkt hetzelfde te blijven als ik de Pricewatch bekijk. Ik snap dat de winkels hem hetzelfde proberen te houden als de nieuwe een stuk duurder is.

Heeft iemand een idee of de prijs van de 2019 alsnog gaat dalen bij een grotere beschikbaarheid van de nieuwe mini?

Misschien nog even wachten tot wat eindejaars aanbiedingen.
Gewoon even wachten er komen straks wel aanbiedingen van mediamarkt ofzo. De winkels moeten ook van deze versie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:39:
even terugkomend hierop. na een dag gebruik is de rode tint onder een hoek veel minder geworden. het valt nu in ieder geval al niet zo op. mogelijk is dit weer het effect dat de lijm niet opgedroogd is zoals bij eerdere modellen.

ik kijk er nog even aan (pun) toch nog 30 dagen omruilgarantie. kijken of het echt volledig onopvallend wordt na een week of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Heeft iemand toevallig ergens een winkel kunnen vinden waar de lavender of dark cherry folio op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 14:09
weet iemand toevallig of je op een ipad ook de battery health kan checken net als op een iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
joey82 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
weet iemand toevallig of je op een ipad ook de battery health kan checken net als op een iphone?
Dit is helaas niet ingebakken in iPadOS waar dit in iOS wel het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Laatst online: 10-08 20:30
Nu een week in gebruik zowel priva als voor m'n werk. Heerlijk handzaam formaat. Heb niet het idee dat ik een groter scherm (nog) nodig heb. Scheelt wel dat ik hiervoor geen ipad had denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 20:15

MXL

Is er ergens ook al een beschikbaarheid en levertijden topic? Klopt het dat de 256gb in space grey nergens te vinden is? Apple zelf geeft aan leveren vanaf november

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-08 11:54
Iemand al ervaring met schrijven op het scherm met de pencil?
Is het een beetje te doen, of voelt het al “gepriegel” wat leuk is voor een eenmalige actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
foekebooij schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 06:46:
Is het een beetje te doen, of voelt het al “gepriegel” wat leuk is voor een eenmalige actie?
ik had al een 1st gen pro met pencil 1. dus ik was er gewend mee. voor mijn mini6 heb ik wel een pencil 2 gekocht .(want de 1 is niet compatibel).

schrijven is hetzelfde. glad op glas is minder fijn dan op papier, maar werkt prima. ik gebruik het schrijven vooral tijdens meetings op een digitaal whiteboard dingen uit te tekenen. maar waar ik het meest gebruik is tijdens eten de mini te bedienen. is wat comfortabeler dan met vieze vingers op een opstaande hoek het schermpje aan te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-08 11:54
Dank voor de terugkoppeling. Het gaat dus prima, glas op glas is minder fijn maar bij alle iPads gelijk. Mis je schrijfruimte tov de reguliere pro’s of wat je zegt gebruik je hem 99% van de tijd als ‘scroll wheel’ ?
kmf schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

ik had al een 1st gen pro met pencil 1. dus ik was er gewend mee. voor mijn mini6 heb ik wel een pencil 2 gekocht .(want de 1 is niet compatibel).

schrijven is hetzelfde. glad op glas is minder fijn dan op papier, maar werkt prima. ik gebruik het schrijven vooral tijdens meetings op een digitaal whiteboard dingen uit te tekenen. maar waar ik het meest gebruik is tijdens eten de mini te bedienen. is wat comfortabeler dan met vieze vingers op een opstaande hoek het schermpje aan te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-08 10:25
Nu is de iPad Mini 6 2021 al een paar weken uit, bevalt deze erg tov de iPad Mini 5 (2019) bij iedereen?

Iemand nog tips voor hoesjes voor de iPad Mini 6? Ik hoef er niet eentje van Apple, als iemand leuke kleuren en goede alternatieven (lees: niet zo duur als Apple) weet, houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 08:50
Na jaren weer een Apple device besteld. Op mijn smartphone gebruik ik al een lange tijd 120hz. Terug naar 60 is niet meer te doen is. Device voelt gewoon super traag vooral tijdens browsen(scrollen) Heb hem om deze reden ook moeten retourneren.

Helaas is er ook geen ander mini tablet met 120hz.
De pro variant vind ik te duur dus weer een android tablet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:55
foekebooij schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 06:46:
Dat is mijn primaire use-case, ik gebruik hem veel als digitale notepad. Ik had hier nog geen ervaring mee, maar het bevalt goed. Het was wel wat puzzelen totdat ik fijne pencil instellingen had gevonden in de notepad app, ik vind de dikkere lijnen wat prettiger en netter schrijven. Ik heb ook een 'paper-like' screenprotector gekocht, maar ik merk eerlijk gezegd weinig verschil. Ik overweeg die er weer af te halen want het matte maakt het scherm echt minder mooi.
Ik gebruik de mini sowieso verrassend veel! Ik pak hem in de trein makkelijker dan mn Mac om nog wat email / werk af te maken bijvoorbeeld. Ik ben niet onder de indruk van het scherm trouwens, die valt me wel tegen voor dit geld. De zwartwaarden zijn best bedroevend en echt fel kan die ook niet. Ik ben geen 120hz gewend, dus daar heb ik (nog) geen last van. Maar het scherm is voor mij het grootste minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
T-!-M schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

Dat is mijn primaire use-case, ik gebruik hem veel als digitale notepad. Ik had hier nog geen ervaring mee, maar het bevalt goed. Het was wel wat puzzelen totdat ik fijne pencil instellingen had gevonden in de notepad app, ik vind de dikkere lijnen wat prettiger en netter schrijven. Ik heb ook een 'paper-like' screenprotector gekocht, maar ik merk eerlijk gezegd weinig verschil. Ik overweeg die er weer af te halen want het matte maakt het scherm echt minder mooi.
Ik gebruik de mini sowieso verrassend veel! Ik pak hem in de trein makkelijker dan mn Mac om nog wat email / werk af te maken bijvoorbeeld. Ik ben niet onder de indruk van het scherm trouwens, die valt me wel tegen voor dit geld. De zwartwaarden zijn best bedroevend en echt fel kan die ook niet. Ik ben geen 120hz gewend, dus daar heb ik (nog) geen last van. Maar het scherm is voor mij het grootste minpunt.
Ik herken dit wel. Enige pluspunt van het scherm is dat het wel scherp is door het aantal pixels. Maar de vloeiendheid, helderheid en zwartwaarden zijn niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik schrijf er ook regelmatig op (vaker dan op mijn iPad Pro) komt denk ik omdat de mini altijd dichtbij ligt en m'n Pro nu voelt als een 'fijne laptop' en ik geen zin heb om hem van het keyboard af te halen.

Ik gebruik mijn mini vooral voor:
  • YouTube
  • De Wired lezen (via Apple News+)
  • Comics lezen (via Comixology app)
  • Aantekeningen (in de standaard Notes app)
  • Reddit (via de Apollo app)
  • Twitter
Het is dus wel echt meer een passief media apparaat voor mij maar daar heb ik hem ook precies voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Great, ik zie net een stel flinke krassen (voelbaar met je nagel) op het scherm -O-
De iPad is alleen in huis gebruikt en alleen tussen de bank/salontafel en mijn bureau verplaatst. Er heeft nooit wat op gelegen ofzo.

En als ik de vorm van de krassen bekijk (niet recht) dan vermoed ik dat de Apple Pencil (of een stofje dat een keer op de punt gezeten heeft ofzo) de boosdoener is :/

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 19-10-2021 19:10 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
Ik hoop niet dat hij zo snel krast. Ik heb bij mij nog niets gezien gelukkig. Blijf het een superfijn ding vinden die mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 14:20

Bear

wench

w00p wel blij mee met de nieuwe, kom van een mini 2 :+ had daar een lifeproof fre waterdichte hoes voor, maar die wordt is er (nog) niet voor de mini 6.

Weet iemand nog andere rugged en/of waterdichte hoesjes voor de mini? Zag er één van UAG maar daar waren alle speaker en poort ingangen ook open dus niet stofdicht.

Voor gebruik in huis voldoet de smart folio wel denk ik

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48
Dit is toch wel gaaf hoor :p :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-08 13:58
Ligt het aan mij, of is dit ding nergens op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 11:06
banaliteit schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:08:
Heel slecht, ik heb er toevallig 1 via AMAC kunnen scoren maar het was gelijk het laatste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
banaliteit schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:08:
Welk model zoek je? De Wi-Fi variant, 64 GB, spacegrijs, is morgen leverbaar via Apple zelf bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
robcoenen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:54:
[...]

Welk model zoek je? De Wi-Fi variant, 64 GB, spacegrijs, is morgen leverbaar via Apple zelf bijv.
Ik heb via belsimpel eentje gekocht die binnen 5 werkdagen op voorraad zou moeten zijn. 2 weken later...

Het gaat om een ipad mini 2021 64GB lavendel Grey voor 522 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-08 14:36
[...]

Die druppelen dan maar langzaam binnen want nu staat de leverdatum op de laatste week van januari. Ben op zoek naar precies die uitvoering, als iemand nog tips heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Ben benieuwd, ik heb deze variant ongeveer 2 weken geleden bij Apple besteld en leverdatum staat tussen 7-14 januari.

Eerder zou welkom zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Ik vroeg me af of iemand tips heeft voor een goede gratis videospeler?

Op mijn android telefoon kan ik zonder probleem remux video's afspelen van 80GB zonder problemen. Op de ipad mini is dat echt problematisch. Ik heb nPlayer, VLC en infuse geprobeerd.

Ik gebruik normaal altijd androidtoestellen. VLC heeft voor mij op android altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12
banaliteit schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:52:
Ik vroeg me af of iemand tips heeft voor een goede gratis videospeler?

Op mijn android telefoon kan ik zonder probleem remux video's afspelen van 80GB zonder problemen. Op de ipad mini is dat echt problematisch. Ik heb nPlayer, VLC en infuse geprobeerd.

Ik gebruik normaal altijd androidtoestellen. VLC heeft voor mij op android altijd gewerkt.
Wat is dan precies hetgeen je tegenaan loopt?

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:40
Van de week het geluk gehad dat ik de Space Gray 64gb versie kon bestellen via coolblue.
Voorraad is helaas erg laag (momenteel zie ik wel mediamarkt nu ook voorraad hebben).

Ik heb diezelfde dag ook een spigen screen protector en een zwarte apple smart case via Amazon besteld.
De spigen screen protector past perfect en heeft gelukkig geen luchtbellen _/-\o_
Van andere merken las ik dat de inkeping voor de front-camera te klein was (center stage).

In gebruik ervaar ik de jelly scroll, nee ik heb er totaal geen last van.
Qua formaat super fijn in 1 hand en je neemt hem zo makkelijk mee.

Iemand nog tips voor apps (apple pen heb ik nog niet)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWxZ8OEWxET6DIjo0_6vvZzSvHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEj3TLG1X9pnMkhMBtDJiFKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS0DZqr3sIg7tDN6C7MYImEyof4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5X8eHuhQSNdvcMjLqc671k8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YaDl3-FzsVa6EaxcIQ57I3Hurk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhnfXlIvrXV1gDIB0IU0CvDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixZzv0HcQbRV0eVWr2jnoegmPrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJ7gvKtT1w79GCqpv2q7JX6n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12
Ik vond de iPad mini behoorlijk laggy scrollen/aanvoelen. Veel meer dan de standaard iPad 2021. Echt gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
WouterL schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:14:
Ik vond de iPad mini behoorlijk laggy scrollen/aanvoelen. Veel meer dan de standaard iPad 2021. Echt gek.
Het jelly scrolling-effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 11:06
Bij mijn maand oude iPad mini 6 werkt het touch screen spontaan niet meer. Soft reset en factory reset lossen het probleem helaas niet op. Morgen een afspraak bij de Genius desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:56
Top apparaat. 256 gb variant en volledig ingericht voor productiviteit en werk. Ga ik meenemen naar werk icm ipad pro en pencil uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:02:
Top apparaat. 256 gb variant en volledig ingericht voor productiviteit en werk. Ga ik meenemen naar werk icm ipad pro en pencil uiteraard.
Hiervoor heb ik hem ook willen aanschaffen, maar helaas zijn de beperkingen mij net even teveel. Ik ben verknocht aan het scherm van de iPad Pro 12,9" 2021 (MiniLED), FaceID en de camera met ultragroothoeklens. Zodra deze dingen (grotendeels) getackeld gaan worden dan ga ik deze er zeker bij aanschaffen voor werk (onderweg buiten).

Nu vind ik het teveel een product die niet af is en waarbij ik tegen deze dingen aanloop, waar ik me gegarandeerd aan ga ergeren. Het voelt als een gigantische stap terug. Het wordt ook gewoon tijd voor een iPad Pro Mini, want dat zie je wel vaker voorbij komen op forums. Dit is natuurlijk wel de ideale iPad voor consumenten (en kinderen in het bijzonder).

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 06-02-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ryatzu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:34:
Van de week het geluk gehad dat ik de Space Gray 64gb versie kon bestellen via coolblue.
Voorraad is helaas erg laag (momenteel zie ik wel mediamarkt nu ook voorraad hebben).

Ik heb diezelfde dag ook een spigen screen protector en een zwarte apple smart case via Amazon besteld.
De spigen screen protector past perfect en heeft gelukkig geen luchtbellen _/-\o_
Van andere merken las ik dat de inkeping voor de front-camera te klein was (center stage).

In gebruik ervaar ik de jelly scroll, nee ik heb er totaal geen last van.
Qua formaat super fijn in 1 hand en je neemt hem zo makkelijk mee.

Iemand nog tips voor apps (apple pen heb ik nog niet)?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie combi! Waarom een screenprotector? Om een mat scherm te krijgen voor betere afleesbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Redondo1982 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Mooie combi! Waarom een screenprotector? Om een mat scherm te krijgen voor betere afleesbaarheid?
Is niet mat. Puur om krassen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ryatzu schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Is niet mat. Puur om krassen te voorkomen.
Oh, leek zo op de eerste foto. Ga je er zo ruw mee om? Ik heb nog nooit een kras gehad op mijn iPads, ook niet de iPads die ik in het veld gebruik.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

Iemand die mij kan bevestigen of het inderdaad mogelijk is om de Music en de Home app naast elkaar op de iPad te gebruiken? Lijkt me prima model voor aan de muur namelijk.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:45:
Iemand die mij kan bevestigen of het inderdaad mogelijk is om de Music en de Home app naast elkaar op de iPad te gebruiken? Lijkt me prima model voor aan de muur namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cX6Hbw4/63-EE0676-5-E4-A-46-BA-80-C9-6-CDC2-EFE5242.png

beetje duur voor een homedock vind ik persoonlijk

• Toppe

Toppe

Oké ✅

kmf schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:37:
[...]

[Afbeelding]

beetje duur voor een homedock vind ik persoonlijk
Heb je een alternatief voorstel?

offtopic:
Goeie lijst!

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 10-02-2022 17:45 ]

• Redondo1982
Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Heb je een alternatief voorstel?

offtopic:
Goeie lijst!
Waarom zou je? Ik vind het een gaaf idee en als je het kan lijden dan gewoon doen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Waarom zou je? Ik vind het een gaaf idee en als je het kan lijden dan gewoon doen.
Omdat je zo’n ding lang niet effectief zal gebruiken, hij hangt maar aan een muur wachten tot je op een knopje drukt. Daarom sta ik ook open voor alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Omdat je zo’n ding lang niet effectief zal gebruiken, hij hangt maar aan een muur wachten tot je op een knopje drukt. Daarom sta ik ook open voor alternatieven.
Gewoon een oudere iPad hiervoor via marktplaats scoren. Zelf ook vaker aan gedacht, maar vraag me af hoeveel je het daadwerkelijk gebruikt…

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Redondo1982
Toppe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Dat weet je toch vantevoren, waarom opper je het dan?

En je kan toch ook een houder nemen waar de iPad van los te koppelen is :?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Gewoon een oudere iPad hiervoor via marktplaats scoren. Zelf ook vaker aan gedacht, maar vraag me af hoeveel je het daadwerkelijk gebruikt…
Probleem is dat ik split-screen wil zodat ik twee applicaties naast elkaar kan zetten. In dit geval Music en Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaoCheeBye
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-08 18:48

ChaoCheeBye

Иди на хуй

"iPad mini 6 made ‘unusable’ by jelly scrolling display issue, class action lawsuit alleges"

https://9to5mac.com/2022/...crolling-display-lawsuit/

Сука Блять

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

ChaoCheeBye schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:27:
"iPad mini 6 made ‘unusable’ by jelly scrolling display issue, class action lawsuit alleges"

https://9to5mac.com/2022/...crolling-display-lawsuit/
Interessant. Benieuwd of daar wat van komt of dat het een stille dood gaat sterven.

De beschuldiging dat het apparaat "onbruikbaar" is, is erg overdreven, al kan ik me voorstellen dat mensen die snel last hebben van desoriëntatie en bewegingsziekte er wellicht meer last van hebben.
In dagelijks gebruik heb ik er geen last van, maar ik merk het wel met regelmaat bewust op, dus het is zeker een minpunt dat merkbaar aanwezig is.

De verdediging dat het normaal is voor een LCD scherm is helemaal correct natuurlijk, het probleem is dat het een landscape scherm is dat ze in een apparaat gestopt hebben dat vooral in portrait gebruikt wordt. Dezelfde hoeveelheid merkbare jelly scrolling was nooit opgemerkt als de oriëntatie van het scherm 90º gedraaid was.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 11-08 12:49
Voor de gene die nog in de markt zijn voor een iPad Mini 5G: hij is nu verkrijgbaar bij Amazon voor een bijzondere prijs: €559,- Helaas wel alleen de paarse versie.

Heb zelf de Pro (12.9). Maar ben wel benieuwd hoe de Mini zich verhoud als je notities maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:29
Ik moet wel zeggen dat ik een meerprijs van normaal gesproken bijna 200 euro voor alleen de toevoeging van cellular behoorlijk fors vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
MartijnMartijn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:37:

Heb zelf de Pro (12.9). Maar ben wel benieuwd hoe de Mini zich verhoud als je notities maakt.
Ik heb de 11 Pro, en de Mini.. De Pro voelt meer als een echt a4'tje en de mini is een kladblok :P vaak zoom ik wat verder in tijdens het schrijven maar ik vind het zelf prima werken. Doe het af en toe als ik op reis ben voor werk en geen zin heb om ze allebei mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
ex87 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Ik heb de 11 Pro, en de Mini.. De Pro voelt meer als een echt a4'tje en de mini is een kladblok :P vaak zoom ik wat verder in tijdens het schrijven maar ik vind het zelf prima werken. Doe het af en toe als ik op reis ben voor werk en geen zin heb om ze allebei mee te slepen.
Dat is voor mij ook de reden dat ik wel interesse heb. Al voelt het ook wel een beetje als overkill.
De 12.9'' is echt mijn privé 'main computer'.
Ik gebruik hem ook veel voor zakelijke aantekeningen, maar soms voelt dat nogal lomp. De mini zou inderdaad een goed kladblok kunnen zijn. Maar is ook weer een soort van kannibalisme :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
MartijnMartijn schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Dat is voor mij ook de reden dat ik wel interesse heb. Al voelt het ook wel een beetje als overkill.
De 12.9'' is echt mijn privé 'main computer'.
Ik gebruik hem ook veel voor zakelijke aantekeningen, maar soms voelt dat nogal lomp. De mini zou inderdaad een goed kladblok kunnen zijn. Maar is ook weer een soort van kannibalisme :+.
Ja hier hetzelfde, game PC + werk laptop op zolder en dan iPad Pro in de huiskamer als privé laptop waar ik af en toe wat snelle aantekeningen op maak als me iets te binnenschiet voor werk.

De mini gebruik ik vooral in bed (handzamer dan de Pro) om nog even wat te lezen/kijken op YouTube en dus op reis veel..

Het is bij mij nog erger want voor aantekeningen als ik thuis/in NL werk gebruik ik de Remarkable 2 :P dus eigenlijk 3 apparaten door elkaar heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
@ex87 Heb vanmorgen de iPad mini 6 van mijn neef mogen lenen.

Ik moet zeggen dat hij qua formaat wel echt handig is (mijn vriendin vond het heel erg lijken op een horeca tablet >:) ). Echter kan ik de prijs van €559 voor mijn use case niet echt rechtvaardigen.
Om er dan eentje zo even voor 'erbij' te nemen vind ik toch wat te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
MartijnMartijn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:58:
@ex87 Heb vanmorgen de iPad mini 6 van mijn neef mogen lenen.

Ik moet zeggen dat hij qua formaat wel echt handig is (mijn vriendin vond het heel erg lijken op een horeca tablet >:) ). Echter kan ik de prijs van €559 voor mijn use case niet echt rechtvaardigen.
Om er dan eentje zo even voor 'erbij' te nemen vind ik toch wat te gortig.
Ik gebruik hem sinds aankoop elke dag om artikelen te lezen, youtube en af en toe een mobile game. En omdat hij zo klein en licht is ook onderweg mee naar kantoor. Inmiddels kan ik niet meer zonder en ben ik sterk aan het overwegen om een volgende iphone mini aan te schaffen.

Hetzelfde met andere tablets. Kijk goed naar je eigen usecase en/of je al andere aparaten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:37:
Voor de gene die nog in de markt zijn voor een iPad Mini 5G: hij is nu verkrijgbaar bij Amazon voor een bijzondere prijs: €559,- Helaas wel alleen de paarse versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVn0Q960c2szrvjU4S83ussSIp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wwVqBw4OKe2VdS88oRLzUYoM.jpg?f=user_large

Afgelopen zaterdag ontvangen, verwachting was 12 april, en zag meteen dat de prijs weer terug omhoog was gegaan. Wat de kleur betreft stond er wel een treffende opmerking in de comments/review: 'Par contre très déçu de la couleur violette, qui ressemble plutôt à un gris ni claire ni foncé.' (On the other hand very disappointed with the purple color, which looks more like a gray neither light nor dark). Bleek eigenlijk al in alle videos die er op Youtube staan, overdag moet je goed je best doen om er paars in te ontdekken, maar ik had hem gisteravond bij weinig licht uitgepakt en toen was het wel een duidelijk paars (maar lang niet zo licht als in de Apple productfoto's).
Wat er nog meer opviel bij enkel een bureaulamp aan is dat het waarschijnlijk (vrijwel zeker) een refurbished exemplaar is. Net het plastic eraf en ik werd begroet door drie dikke vingerafdrukken op de bovenkant van de doos en nog eentje aan de zijkant :+ . Ook enkele stofjes aan de binnenkant en een klein vlekje op de tablet (nu bij daglicht zie ik nog een klein krasje net naast de lens).
Stond ook een warehouse exemplaar te koop toen ik bestelde bijna twee weken geleden voor €54x en direct leverbaar maar als je nu naar de warehouse prijzen kijkt begint het bij €659. Zelf maar voor de 'nieuwe' gekozen toen ivm de garantie (stond me bij dat die voor warehouse items een stuk minder was).
Even nadenken of ik voor de omruil moet proberen te gaan(?); voornamelijk omdat het niet als refurbished geadverteerd is ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgHJ3S34_aTpkegwzUka5isK7Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEmv8cJrQkKWkodi6NxKHUKM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2HKPeVO2KvBEi5GvUkemezmYas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2s7EO6dZPcrpGVgmuXtzXH0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRhUv93Fsfd32nJ2WPb9rgetg6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmCkD3u3GKtNlTDVegJaRWAl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 06:45

4POX

Everybody is wired

apis29 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag ontvangen, verwachting was 12 april, en zag meteen dat de prijs weer terug omhoog was gegaan. Wat de kleur betreft stond er wel een treffende opmerking in de comments/review: 'Par contre très déçu de la couleur violette, qui ressemble plutôt à un gris ni claire ni foncé.' (On the other hand very disappointed with the purple color, which looks more like a gray neither light nor dark). Bleek eigenlijk al in alle videos die er op Youtube staan, overdag moet je goed je best doen om er paars in te ontdekken, maar ik had hem gisteravond bij weinig licht uitgepakt en toen was het wel een duidelijk paars (maar lang niet zo licht als in de Apple productfoto's).
Wat er nog meer opviel bij enkel een bureaulamp aan is dat het waarschijnlijk (vrijwel zeker) een refurbished exemplaar is. Net het plastic eraf en ik werd begroet door drie dikke vingerafdrukken op de bovenkant van de doos en nog eentje aan de zijkant :+ . Ook enkele stofjes aan de binnenkant en een klein vlekje op de tablet (nu bij daglicht zie ik nog een klein krasje net naast de lens).
Stond ook een warehouse exemplaar te koop toen ik bestelde bijna twee weken geleden voor €54x en direct leverbaar maar als je nu naar de warehouse prijzen kijkt begint het bij €659. Zelf maar voor de 'nieuwe' gekozen toen ivm de garantie (stond me bij dat die voor warehouse items een stuk minder was).
Even nadenken of ik voor de omruil moet proberen te gaan(?); voornamelijk omdat het niet als refurbished geadverteerd is ...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je een mac bezit dan kan je de Mini aansluiten met een USB kabel en zien hoeveel cycles de batterij heeft gedaan met de app coconutbattery. Misschien heeft de vorige eigenaar het apparaat voor een week gebruikt en heeft amazon het apparaat daarna goed lopen sprayen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@apis29 Is dat geen lijm? Zat ook op mijn nieuwe mini van Apple zelf, paar kleine plekjes opgehoopte lijm. Kon het er met wat moeite af poetsen.

Was hij wel Apple gesealed?

[ Voor 9% gewijzigd door ex87 op 12-04-2022 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
4POX schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:25:
[...]

Als je een mac bezit dan kan je de Mini aansluiten met een USB kabel en zien hoeveel cycles de batterij heeft gedaan met de app coconutbattery. Misschien heeft de vorige eigenaar het apparaat voor een week gebruikt en heeft amazon het apparaat daarna goed lopen sprayen.
ex87 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:34:
@apis29 Is dat geen lijm? Zat ook op mijn nieuwe mini van Apple zelf, paar kleine plekjes opgehoopte lijm. Kon het er met wat moeite af poetsen.

Was hij wel Apple gesealed?
Was wel Apple gesealed idd, daarom ook geen vingerafdrukken verwacht te zien. Dat naast de lens is wel echt een krasje, dat andere zou idd best lijm kunnen zijn. Dit soort vuiltjes trof ik ook aan op een paar plekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Foyj93mdB3ExKYTSQcW1pW4ubus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1qFV0IHzHkVzkesvDot9uKF.jpg?f=fotoalbum_large

Had ondertussen een mailtje gewaagd aan de klantenservice of het kon kloppen dat het om refurbished items ging maar ze hebben direct een nieuwe verstuurd zonder dat ik ook maar foto's hoefde op te sturen en die is vanavond bezorgd. Net even uitgepakt en deze wel vrij van alles :) . (verder geen mac aanwezig, maar zou het eventueel nog wel ergens kunnen testen voor ik hem terugstuur. Nu iig nog niet eens aangezet verder die eerste ... en eigenlijk ook niet meer nodig natuurlijk).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-04-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Opvallend dat die paarse 5G mini nog steeds/weer voor die onmogelijke lage prijs van €559 op Amazon staat.
Had afgelopen weekend 2 besteld, afgelopen middag geleverd gekregen, dit waren gewoon gloednieuwe iPads, geen refurbished etc.
Nu ik lees dat ze een maand geleden ook al voor die prijs te koop waren, moet er intussen ergens bij Amazon een belletje gaan rinkelen ofzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:21
Beetje spijt dat ik afgelopen week in een winkel de Ipad mini 6 heb getest :P

Heb een Ipad 2 mini en is niet al te snel meer, vooral een website voor video tutorials is niet vooruit te branden.
Gehoopt dat het aan de website lag, dus even getest in de winkel maar website werkt daar prima op.

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-07 22:25
Ik zit eraan te denken een iPad mini 6 te kopen in 64 Gb. Ik wil er alleen de bekende streamingapps op zetten, verder geen zware apps om mee te tekenen of foto’s te bewerken. Foto’s zal ik er ook niet op gaan bekijken, maar ik zal wel het nodige aan series willen downloaden, eventueel in een lagere kwaliteit.
Ik vraag me af of dit erg zichtbaar zal zijn. Zal 64 Gb voldoen, of zal dit te snel vol zitten?
Het downloaden en offline kijken zal vooral zijn als ik in het vliegtuig zit, of op locaties waar WiFi of mobiel internet te traag of afwezig is (Afrikaanse continent en off-shore).

Wat is jullie mening? Iemand soortgelijke ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:29
sebmar schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:21:
Ik zit eraan te denken een iPad mini 6 te kopen in 64 Gb. Ik wil er alleen de bekende streamingapps op zetten, verder geen zware apps om mee te tekenen of foto’s te bewerken. Foto’s zal ik er ook niet op gaan bekijken, maar ik zal wel het nodige aan series willen downloaden, eventueel in een lagere kwaliteit.
Ik vraag me af of dit erg zichtbaar zal zijn. Zal 64 Gb voldoen, of zal dit te snel vol zitten?
Het downloaden en offline kijken zal vooral zijn als ik in het vliegtuig zit, of op locaties waar WiFi of mobiel internet te traag of afwezig is (Afrikaanse continent en off-shore).

64 GB opslag aanbieden in de jaren '20 is eigenlijk schandalig. Ja, inderdaad, als je de Ipad alleen gebruikt om te streamen kan het, maar dan zonder dat je al te veel films kunt downloaden. Een film is al gauw, afhankelijk van de resolutie, 1-4 GB. Met de systeembestanden die op een gegeven moment meer dan 20 GB kunnen zijn, heb je dan als het tegenzit misschien ruimte voor zo'n 10 films. Als je verder buiten de streaming apps helemaal geen apps hebt geïnstalleerd.
Het is jammer dat Apple na de 64GB geen 128GB versie aanbiedt, maar meteen naar 256GB springt bij de Ipad Mini, voor een meerprijs van maar liefst 180 euro t.o.v het prijslokkertje basismodel.

• securitymayo
  • Laatst online: 03-08 19:42
sebmar schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:21:

Zou dan wel voor de 5g variant gaan ;)
De 64gb variant hoeft niet gelijk een probleem te vormen. De ssd's met usb c aansluiting kunnen ook op de ipad aangesloten worden. Bepaald content zou je ook op de ssd kunnen zetten, want via bepaalde apps is de inhoud van de ssd af te spelen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste