Ben vanwege de form factor toch weer overslag gegaan, het blijft mijn favoriete maat.
Maar alle reviewers die beweren dat Jelly Scrolling "solved" is mogen wat mij per direct een nieuw vak zoeken, geen idee waar je mee bezig bent als je dit niet ziet. Het is inderdaad beduidend minder storend, de Mini 6 heb ik erom terug gestuurd, maar ik zie het ook bij deze nog steeds. Beter, niet opgelost.
Dat het geen OLED is soit, gelukkig heeft de Mini de aspect ratio die het dichts bij 16:10 ligt en je dus zonder veel beeld te verliezen full screen video kunt kijken stoort het wat minder. Het gebrek van 60Hz blijft moeilijker te accepteren. 90Hz is toch echt wel het minimum anno 2024. Helpt ook niet dat ik al nergens meer een 60Hz scherm gebruik buiten dit device. Jammer, heel jammer en bijna een dealbreaker ware het niet dat er ook wat pluspunten tegenover staan.
Dat de base nu 128GB is maakt het dat het device (voor mij) een stukje goedkoper is dan vroeger, dus dat scheelt in de overweging. De grote sprong in RAM naar 8GB is een enorme plus. De Pencil Pro ondersteuning is ook een grote vooruitgang, de squeeze en hover functionaliteiten voegen gewoon enorm veel toe aan dat accessoire.
Zoals gezegd, ik blijf gewoon een grote fan van de form factor, lekker licht in de hand, maar toch met een fatsoenlijk groot genoeg scherm om lekker te kunnen browsen, lezen, Ballatro te spelen, wat youtube te streamen, etc. Ook als notebook gewoon veel fijner zo'n klein device, past veel beter op je bureau naast je toetsenbord, maar wederom snap ik bij God niet waarom iPad's met een camerabump geleverd worden, nu moet je weer een hoes kopen om een plat schrijfblok te hebben dat niet schommelt onder het schrijven. Waarom is dit geen permanent minpunt in alle reviews van iPad's?
Maar goed, alles meegenomen is dit gewoon nog steeds de beste iPad. Nu met de nieuwe chip, RAM, en base storage wat mij betreft de eerste iPad die de gemiddelde koper zou moeten overwegen. Toch jammer dat de markt ervoor zo niche is geworden dat het niet meer liefde krijgt van Apple, geen idee waarom dat is, maar goed, als jullie er allemaal een kopen dan krijg ik misschien een iPad Mini Pro over een paar jaar, dus doe es.