De cellular variant is wel meteen een heel stuk (170,- euro) duurder dan de WiFi only versie.securitymayo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:45:
[...]
Zou dan wel voor de 5g variant gaan
De 64gb variant hoeft niet gelijk een probleem te vormen. De ssd's met usb c aansluiting kunnen ook op de ipad aangesloten worden. Bepaald content zou je ook op de ssd kunnen zetten, want via bepaalde apps is de inhoud van de ssd af te spelen.
Daarvoor krijg je wel ingebouwd GPS/GNSS.Of-Aaargh schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:03:
[...]
De cellular variant is wel meteen een heel stuk (170,- euro) duurder dan de WiFi only versie.
Altijd handig.
Handig als extraatje bij 5G, voor bijvoorbeeld navigatie op het Afrikaanse continentsebmar schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:56:
Handig voor wat?
Heb ik dat nodig om streams te bekijken en content te bekijken?
Nee, als ik extra geld zou uitgeven dan zou ik voor meer opslag gaan ipv 5G. Een hotspot vanaf je iPhone is immers zo opgezet.sebmar schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:56:
Handig voor wat?
Heb ik dat nodig om streams te bekijken en content te bekijken?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dat inderdaad, wordt toch de 264 Gb versie, zonder 5G.
Ben van plan er jaren mee te doen en ik zie apps, series en filmbestanden niet kleiner worden inde toekomst.
Ben van plan er jaren mee te doen en ik zie apps, series en filmbestanden niet kleiner worden inde toekomst.
Beste forum leden,
Ik heb het probleem dat er een thuis adres word weergegeven als ik iets wil typen in verschillende apps ( bijvoorbeeld spotify, Google maps) dit is niet mijn adres en het adres staat ook nergens ingesteld zover ik nu kan zien. Ik heb het toetsenbord woordenboek opnieuw ingesteld maar krijg het niet weg.
Bij mail typen krijg ik het niet…
Iemand een idee waar het staat en hoe ik het verwijderd krijg.
Zie hieronder voorbeeld als ik een nummer wil opzoeken in spotify dan opent het toetsenbord en direct de suggestie met thuis en het zogenaamde adres.
Ik heb het probleem dat er een thuis adres word weergegeven als ik iets wil typen in verschillende apps ( bijvoorbeeld spotify, Google maps) dit is niet mijn adres en het adres staat ook nergens ingesteld zover ik nu kan zien. Ik heb het toetsenbord woordenboek opnieuw ingesteld maar krijg het niet weg.
Zie hieronder voorbeeld als ik een nummer wil opzoeken in spotify dan opent het toetsenbord en direct de suggestie met thuis en het zogenaamde adres.
:strip_exif()/f/image/benh1Ymn1CcQmGGnpK32cwMW.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je niet per ongeluk een contact als je ‘eigen contact’ ingesteld in je adresboek? Volgens mij haalt Apple deze gegevens daar vandaan. Zou dus even je eigen adreskaart (staat helemaal bovenaan in je adresbroek) bekijken.sjnoeff schreef op donderdag 15 september 2022 @ 00:38:
Beste forum leden,
Zie hieronder voorbeeld als ik een nummer wil opzoeken in spotify dan opent het toetsenbord en direct de suggestie met thuis en het zogenaamde adres.[Afbeelding]
Nee, helaas daar heb ik al naar gekeken, zojuist nogmaals maar geen resultaat.Bram131 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 01:32:
[...]
Heb je niet per ongeluk een contact als je ‘eigen contact’ ingesteld in je adresboek? Volgens mij haalt Apple deze gegevens daar vandaan. Zou dus even je eigen adreskaart (staat helemaal bovenaan in je adresbroek) bekijken.
Ik overweeg een iPad mini aan te schaffen voor het maken van notities en schetsen voor mijn studie. Is het verstandig om deze nu te kopen of om toch even te wachten tot het verwachte Apple Event van oktober is geweest?
Nu vraag ik mij af of deze iPad snel genoeg is voor teken apps zoals procreate, het gaat dan vooral om snelle schetsen en geen uitgebreide tekeningen.
Nu vraag ik mij af of deze iPad snel genoeg is voor teken apps zoals procreate, het gaat dan vooral om snelle schetsen en geen uitgebreide tekeningen.
Apple heeft de prijs van de iPad mini vandaag fors verhoogd, dus mocht je hierin geïnteresseerd zijn dan zou ik zsm je slag slaan bij winkels die de verhoging nog niet doorgevoerd hebben.
Het lijkt erop dat de retailers ook al mee zijn gegaan in de prijs verhoging. Ik wilde eigenlijk wachten tot black friday en dan een ipad mini aanschaffen met korting, maar nu ga ik toch maar kijken of ik ergens een tweedehands ipad mini kan aanschaffen. Want prijzen verhogen van de huidige line-up vind ik wel absurd.
Heb je onder een steen gelegen of zo? Dit zag iedereen al van mijlen ver aankomen.Simone96 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:29:
Het lijkt erop dat de retailers ook al mee zijn gegaan in de prijs verhoging. Ik wilde eigenlijk wachten tot black friday en dan een ipad mini aanschaffen met korting, maar nu ga ik toch maar kijken of ik ergens een tweedehands ipad mini kan aanschaffen. Want prijzen verhogen van de huidige line-up vind ik wel absurd.
Eerst de Macbook's toen de iPhones en nu de iPads.
Straks de rest van de lineup nog.
Ik heb de iPad mini 6 dan nog wel aangeschaft vanwege de aangekondigde prijsverhogingen. Mijn mini 5 werkt nog, maar is drieënhalf jaar oud en de batterij is wel ver klaar.
Maar eh, die Mini 6 is wel hard to live with. Met name doordat heel veel websites hem door de met iets andere schermverhouding en 744px breed behandelen als een telefoon. Krijg je van die enorme blokken op een website.
Bij veel sites is dat nog wel op te lossen met een zoom van 85 procent, maar juist Tweakers niet. Met name het forum ziet er daardoor rommelig uit, toch jammer.
En nee, zeker niet de schuld van Apple. Maar als het na een jaar nog niet is gefikst door websites dan gaat dat natuurlijk ook nooit meer gebeuren. Dat terwijl ik juist altijd voor een iPad mini gegaan ben omdat dit de kleinste formfactor was waarmee je in portrait mode uitgebreide websites kon bezoeken. Ik gebruik hem vooral vanuit de hand (op de bank, in bed) dus landscape mode is geen goeie optie.
En verder merk ik dat ik heul veul hoofdpijn krijg als ik de mini 6 gebruik. Zal wel door die ‘jelly scrolling’ komen schat ik zo in. Ik zie dat niet altijd bewust (maar als ik het zie is het juist heel duidelijk) maar het is er natuurlijk wel.
TL;DR: jammer dat een apparaat dat nog meer geoptimaliseerd zou moeten zijn voor gebruik in portrait mode, juist in portrait niet lekker werkt door foute rendering van sites en jelly scrolling.
Ik denk dat hij teruggaat maar weet nog niet wat mijn alternatief zou zijn. Een refurbished iPad Mini 5 of misschien toch maar een iPad Air alhoewel die wel erg zwaar en groot is voor gebruik in de hand?
Maar eh, die Mini 6 is wel hard to live with. Met name doordat heel veel websites hem door de met iets andere schermverhouding en 744px breed behandelen als een telefoon. Krijg je van die enorme blokken op een website.
Bij veel sites is dat nog wel op te lossen met een zoom van 85 procent, maar juist Tweakers niet. Met name het forum ziet er daardoor rommelig uit, toch jammer.
En nee, zeker niet de schuld van Apple. Maar als het na een jaar nog niet is gefikst door websites dan gaat dat natuurlijk ook nooit meer gebeuren. Dat terwijl ik juist altijd voor een iPad mini gegaan ben omdat dit de kleinste formfactor was waarmee je in portrait mode uitgebreide websites kon bezoeken. Ik gebruik hem vooral vanuit de hand (op de bank, in bed) dus landscape mode is geen goeie optie.
En verder merk ik dat ik heul veul hoofdpijn krijg als ik de mini 6 gebruik. Zal wel door die ‘jelly scrolling’ komen schat ik zo in. Ik zie dat niet altijd bewust (maar als ik het zie is het juist heel duidelijk) maar het is er natuurlijk wel.
TL;DR: jammer dat een apparaat dat nog meer geoptimaliseerd zou moeten zijn voor gebruik in portrait mode, juist in portrait niet lekker werkt door foute rendering van sites en jelly scrolling.
Ik denk dat hij teruggaat maar weet nog niet wat mijn alternatief zou zijn. Een refurbished iPad Mini 5 of misschien toch maar een iPad Air alhoewel die wel erg zwaar en groot is voor gebruik in de hand?
EP
Waarom ga je niet de batterij van de Mini 5 laten vervangen ? Bij Apple ben je 109 euro kwijt dat is een stuk minder dan een Mini 6 die niet naar wens is.ep667 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:23:toon volledige bericht
Ik heb de iPad mini 6 dan nog wel aangeschaft vanwege de aangekondigde prijsverhogingen. Mijn mini 5 werkt nog, maar is drieënhalf jaar oud en de batterij is wel ver klaar.
Ik gebruik mijn mini bij websites standaard op 115% omdat ik het anders allemaal te klein vind om te lezen. Voornamelijk ook gebruik in portrait, landscape alleen voor videos.ep667 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:23:toon volledige bericht
Ook eens overwogen om toch voor een air te gaan maar die is echt te groot en zwaar om te gebruiken zoals bij een mini. Daardoor zie ik nu geen alternatief en ben ik eigenlijk toch wel heel blij met de mini. Wellicht brengt ipados 16 nog wat verbeteringen brengt.
Omdat het mooi samenvalt met de 3-4 jaar waarin ik mijn iPad aaltijd vervangen heb. Maar over batterij vervangen heb ik nooit zo nagedacht omdat het nooit nodig was. Dus zeker een goed idee, dan kan ik weer even voort.dcell schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Waarom ga je niet de batterij van de Mini 5 laten vervangen ? Bij Apple ben je 109 euro kwijt dat is een stuk minder dan een Mini 6 die niet naar wens is.
Al betwijfel ik of ik van die batterijservice gebruik kan maken voor 109 euro. Want ik lees op de Apple site dat die niet geldt “voor slijtage van batterijen die door normaal gebruik is ontstaan”. Beetje gek wel. Zit ook niet direct te wachten aan vervanging door een derde. Toch eens verder induiken.
EP
Ik hoop zo erg op een iPad Pro Mini. Dit zou voor mij alles compleet maken. De huidige Mini vind ik echt een aantal jaar achterlopen. Scherm 60hz, geen FaceID, geen ultrahoeklens etc.Ryatzu schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Ik gebruik mijn mini bij websites standaard op 115% omdat ik het anders allemaal te klein vind om te lezen. Voornamelijk ook gebruik in portrait, landscape alleen voor videos.
Ook eens overwogen om toch voor een air te gaan maar die is echt te groot en zwaar om te gebruiken zoals bij een mini. Daardoor zie ik nu geen alternatief en ben ik eigenlijk toch wel heel blij met de mini. Wellicht brengt ipados 16 nog wat verbeteringen brengt.
Ik hoop dat Apple dat ooit eens gaat produceren.
I don't have dreams, I have goals!!
Als je batterijconditie onder de 80% is dan doen ze niet moeilijk met vervangen. Je zou het kunnen checken door je iPad aan een Mac te hangen en met Coconutbattery of iMazing te kijken wat de batterijconditie is.ep667 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:02:
[...]
Omdat het mooi samenvalt met de 3-4 jaar waarin ik mijn iPad aaltijd vervangen heb. Maar over batterij vervangen heb ik nooit zo nagedacht omdat het nooit nodig was. Dus zeker een goed idee, dan kan ik weer even voort.
Al betwijfel ik of ik van die batterijservice gebruik kan maken voor 109 euro. Want ik lees op de Apple site dat die niet geldt “voor slijtage van batterijen die door normaal gebruik is ontstaan”. Beetje gek wel. Zit ook niet direct te wachten aan vervanging door een derde. Toch eens verder induiken.
Ik heb de batterij van mijn iPad Pro 10.5 anderhalf jaar geleden laten vervangen. Na 3,5 jaar ging de batterij merkbaar achteruit. De batterijpercentage deed toen ook raar. Die ging soms van 50% opeens naar 30% tijdens gebruik. De batterijconditie was volgens Coconutbattery en iMazing nog maar rond de 71-76% toen ik hem opstuurde.
Eigenlijk vervangen ze de batterij niet maar krijg je een refurbished exemplaar terug. Of dat met de Mini 5 ook zo gaat weet ik niet.
Hij is 80,7%dcell schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:02:
[...]
Als je batterijconditie onder de 80% is dan doen ze niet moeilijk met vervangen. Je zou het kunnen checken door je iPad aan een Mac te hangen en met Coconutbattery of iMazing te kijken wat de batterijconditie is.
Maar een goeie optie sowieso. Dan was het een kort huwelijk met de mini 6 en zie ik over een paar jaar wel wat er dan op de markt is.
EP
In mijn zoektocht naar een leuke iPad kwam ik ook langs iPad mini 6. De reviews mogen enthousiast zijn, na een paar uur in mijn handen ben ik dat deels.
Het bekende jellyscrolling: als je het eenmaal hebt gezien, kun je niet anders meer. En ook niet anders dan concluderen dat het een groot minpunt van dit handzame apparaat is. Het Display had daarnaast ook 120Hz mogen zijn, al is dat wellicht teveel gevraagd.
Want handzaam is ‘ie. Iets té zelfs als ik het heb over de resolutie. Ik heb erg goede ogen, maar alles is té klein. Dat geldt voor de app-iconen, maar ook voor de tekst in Safari. En ja, dat is in te stellen, maar de iconen blijven klein.
De usercase was in mijn geval tussen iPhone 14 Pro en MacBook Air in. Geprobeerd. Ik merk dat ik toch mijn iPhone weer pak om een mail of berichtje te typen of een artikel te lezen. Voor Tweakers is het dan weer wel fijn.
Ook fijn voor streamingdiensten. Maar om daar 659 euro (exclusief Folio Case) voor neer te leggen gaat wat ver. Er maar eens een nachtje over slapen.
Het bekende jellyscrolling: als je het eenmaal hebt gezien, kun je niet anders meer. En ook niet anders dan concluderen dat het een groot minpunt van dit handzame apparaat is. Het Display had daarnaast ook 120Hz mogen zijn, al is dat wellicht teveel gevraagd.
Want handzaam is ‘ie. Iets té zelfs als ik het heb over de resolutie. Ik heb erg goede ogen, maar alles is té klein. Dat geldt voor de app-iconen, maar ook voor de tekst in Safari. En ja, dat is in te stellen, maar de iconen blijven klein.
De usercase was in mijn geval tussen iPhone 14 Pro en MacBook Air in. Geprobeerd. Ik merk dat ik toch mijn iPhone weer pak om een mail of berichtje te typen of een artikel te lezen. Voor Tweakers is het dan weer wel fijn.
Ook fijn voor streamingdiensten. Maar om daar 659 euro (exclusief Folio Case) voor neer te leggen gaat wat ver. Er maar eens een nachtje over slapen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik ben er echt fan van. Destijds gekocht voor naast de iPhone Mini voor thuis op de bank. Maar ook nu met de 14Pro pak ik op de bank denk ik 50% van de tijd nog de iPad Mini. Voorheen ook de vorige iPadMini's gehad maar die voelde ergens toch niet als een volledige pad en zwerfde er nog andere normale iPads in huis. Maar sinds we deze hebben zijn die anderen een keer leeg geraakt en in lade's verdwenen.THE_BASE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:47:
In mijn zoektocht naar een leuke iPad kwam ik ook langs iPad mini 6. De reviews mogen enthousiast zijn, na een paar uur in mijn handen ben ik dat deels.
Ik had hem toevallig een maand of wat voor de prijsverhoging maar toen vond ik hem al duur. Nu wel echt té duur gevoelsmatig.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 26-01-2023 07:16 ]
Eens. Voor de verhoogde prijs van 860 euro (het instapmodel is een lokkertje met z'n 64GB opslag) mag je tegenwoordig wel iets verwachten, in elk geval een goed scherm. Ik bedoel, voor 860 euro kocht je een jaar geleden nog een Ipad Pro.THE_BASE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:47:
Ik ben geswitched naar Android, althans voor een kleine tablet. Met de huidige Apple-prijzen zijn Samsung devices ineens een stuk aantrekkelijker geworden.

Laatst iemand geholpen met de vervanging van de stokoude (Windows) desktop pc. Mijn idee was aanvankelijk om een iPad aan te bevelen, want die persoon doet met een computer niet meer dan wat je met een iPad kunt, terwijl de computer dingen nodeloos ingewikkeld maakt.Of-Aaargh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:05:
Ik ben geswitched naar Android, althans voor een kleine tablet. Met de huidige Apple-prijzen zijn Samsung devices ineens een stuk aantrekkelijker geworden.
Uiteindelijk is het toch maar een Windows laptop geworden.
De reden was dat ik toch schrok van de huidige prijs van de iPad (en dan zou het ook een iPad met groot scherm moeten worden). En de goedkopere series voelen voor mij ook nog een keer ouderwets aan (grote zwarte randen rond het scherm). Ik moet zeggen dat die samsung tablets er mooi uit zien, maar ik heb zelf teveel negatieve ervaring met Samsung tablets in het verleden, dus ik kon dat niet over mijn hart krijgen.
De prijs is inderdaad ook een ding. Niet omdat het geld er niet is, maar de verhouding is compleet zoek voor wat je ervoor krijgt. Dan kan ik beter hopen op een opvolger die wel aan m’n eisen voldoet. Jammer, want een mens wil wel eens iets leuks voor zichzelf kopen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Hebben jullie nog tips qua lezen buiten? Merk dat het scherm echt wel lastig is, maar dat is elk scherm wel buiten in de volle zon. Dus zat te kijken naar een e-reader maar dan heb je weer een apart apparaat erbij... Iemand die ook beiden heeft?
Heb trouwens wel een nieuwe focus met lezen gemaakt; zodat hij de rest allemaal mute - behalve telefoontjes. Dat zorgt hopelijk voor minder afleiding tijdens het lezen op mijn iPad Mini.
YouTube: Reading books on iPhone: How to Create & Use Apple Focus Mode!
Heb trouwens wel een nieuwe focus met lezen gemaakt; zodat hij de rest allemaal mute - behalve telefoontjes. Dat zorgt hopelijk voor minder afleiding tijdens het lezen op mijn iPad Mini.
Ik heb mij er jaren aan geergerd dat lezen op de iPad-Mini erg lastig is buiten in het zonlicht. Tot ik dit voorjaar per ongeluk de iPad een kwartslag draaide en bleek dat de gelamineerde iPad en gelamineerde zonnebril precies met elkaar conflicteren. Dus... Probeer eens een andere zonnebrilLocolau schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:25:
Hebben jullie nog tips qua lezen buiten? Merk dat het scherm echt wel lastig is, maar dat is elk scherm wel buiten in de volle zon. Dus zat te kijken naar een e-reader maar dan heb je weer een apart apparaat erbij... Iemand die ook beiden heeft?
Je bedoelt gepolariseerdDennisdn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:37:
[...]
Ik heb mij er jaren aan geergerd dat lezen op de iPad-Mini erg lastig is buiten in het zonlicht. Tot ik dit voorjaar per ongeluk de iPad een kwartslag draaide en bleek dat de gelamineerde iPad en gelamineerde zonnebril precies met elkaar conflicteren. Dus... Probeer eens een andere zonnebril
Hmm, zit toch te denken om een Mini aan te schaffen voor media consumptie. Maar ik twijfel nogal of het slim is om er nu een te kopen, of wellicht wachten op een volgende versie?
Er kan elk moment een nieuwe versie komen. Misschien dit jaar nog maar waarschijnlijk ergens in de lente.
Als de geruchten kloppen ……
Als de geruchten kloppen ……
Ah, dat is wel een risico inderdaad. Misschien toch maar een aantal weken wachten om het zeker te weten .
Misschien vandaag aankondiging, zo niet zou ik zeker wachten indien je kan. De huidige serie is het niet waard om hem te kopen.DonRoger schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:39:
Ah, dat is wel een risico inderdaad. Misschien toch maar een aantal weken wachten om het zeker te weten .
Hopelijk komt er snel een iPad Pro 8,3”. Zou instant buy zijn voor mij (erbij).
Nu lijkt een opvolger volgens de geruchten ook niet meer te zijn dan een spec bump van de interne hardware. Weet niet of dat zo spannend/belangrijk is. Hangt van de prijs af die ze gaan hanteren. Mocht die ongeveer gelijk zijn aan de huidige, dan zou ik altijd de nieuwe nemen. Maar als de nieuwe €80 of meer duurder zou worden voor alleen een spec bump, dan zou ik nog snel de 'oude' bestellen.
Een Pro Mini of Mini Pro ofzoiets zie ik (voorlopig) echt niet gebeuren. Verbaast me zelfs dat ze de iPad mini überhaupt nog upgraden aangezien ze met de iPhone mini ook gestopt zijn en ik daar in mijn eigen omgeving toch echt veel meer gebruikers van zie dan van de iPad mini.
Een Pro Mini of Mini Pro ofzoiets zie ik (voorlopig) echt niet gebeuren. Verbaast me zelfs dat ze de iPad mini überhaupt nog upgraden aangezien ze met de iPhone mini ook gestopt zijn en ik daar in mijn eigen omgeving toch echt veel meer gebruikers van zie dan van de iPad mini.
Omdat er meer dan 600 miljoen stuks van zijn verkocht.Hathi schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:30:
Verbaast me zelfs dat ze de iPad mini überhaupt nog upgraden
Wikipedia: iPad Mini
Logisch, je ziet sowieso meer iPhone dan iPad om je heen. Kans is dus groter dat je een iPhone Mini tegenkomt. iPad Mini is best populair en hoeft ook niet topselling te zijn. Kan er prima naast fungeren. Dat vind ik ook nog steeds van de iPhone Mini, maar daar zal wel weer eea mee gaan gebeuren in de toekomst. Ik was ook iPhone Mini gebruiker, maar moet zeggen dat ik nu volledig gewend ben aan de Pro. Zou nu niet meer terug willen door groter scherm ivm typen en ook ProMotion en betere camera’s.Hathi schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:30:
Nu lijkt een opvolger volgens de geruchten ook niet meer te zijn dan een spec bump van de interne hardware. Weet niet of dat zo spannend/belangrijk is. Hangt van de prijs af die ze gaan hanteren. Mocht die ongeveer gelijk zijn aan de huidige, dan zou ik altijd de nieuwe nemen. Maar als de nieuwe €80 of meer duurder zou worden voor alleen een spec bump, dan zou ik nog snel de 'oude' bestellen.
Overigens blijf ik hopen op iPad Pro 8,3” oid. Mooi apparaat voor naast mijn iPad Pro 12,9”
Volgens dezelfde wikipedia zijn er in totaal 677 miljoen iPads verkocht. Zou dus 88,6% van alle iPads verkocht een iPad mini zijn. Interessant. Of misschien beter geen wikipedia meer gebruiken. Wikipedia: iPadDennisdn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Omdat er meer dan 600 miljoen stuks van zijn verkocht.
Wikipedia: iPad Mini
Even een klein schopje geven en terugkomend op mijn eerdere reactie van een flinke tijd terug. Ik heb afgelopen zaterdag van een andere Tweaker een iPad mini 6 Wifi + Cellular over kunnen nemen voor een goede prijs met 100% accu en slechts een aantal keren opgeladen.
Mijn ervaring is dat het voor de prijs die ik heb betaald (rond de 400 euro) een fijn apparaat is naast iPhone 15 Pro en MacBook Air. Ik merk dat ik de iPad toch wat sneller pak om iets op te zoeken via Safari of om een boek te lezen.
De minpunten die ik tot nog toe heb kunnen ontdekken zijn (uiteraard) jelly scrolling, maar daarvoor kantel ik tijdens het browsen het scherm. Verder merk je, ondanks de goede kwaliteit van het scherm, dat het geen OLED is omdat het nét niet scherp genoeg is ten opzichte van een iPhone 15 Pro, ook de refresh rate die wat lager is merk je, maar is niet onoverkomelijk.
Ik weet dat er (misschien) een nieuwe iPad mini aan zit te komen, maar ik verwacht daarvan geen wonderen en ook niet dat het de minpunten in refresh rate, jelly scrolling in portrait mode of ander scherm gaat verhelpen, dat zal wellicht alleen een upgrade naar A17 en opslag zijn, maar ook een veel hogere prijs. Voor nu in elk geval (en dat komt mede door de betaalbare prijs) een fijn apparaat!
Mijn ervaring is dat het voor de prijs die ik heb betaald (rond de 400 euro) een fijn apparaat is naast iPhone 15 Pro en MacBook Air. Ik merk dat ik de iPad toch wat sneller pak om iets op te zoeken via Safari of om een boek te lezen.
De minpunten die ik tot nog toe heb kunnen ontdekken zijn (uiteraard) jelly scrolling, maar daarvoor kantel ik tijdens het browsen het scherm. Verder merk je, ondanks de goede kwaliteit van het scherm, dat het geen OLED is omdat het nét niet scherp genoeg is ten opzichte van een iPhone 15 Pro, ook de refresh rate die wat lager is merk je, maar is niet onoverkomelijk.
Ik weet dat er (misschien) een nieuwe iPad mini aan zit te komen, maar ik verwacht daarvan geen wonderen en ook niet dat het de minpunten in refresh rate, jelly scrolling in portrait mode of ander scherm gaat verhelpen, dat zal wellicht alleen een upgrade naar A17 en opslag zijn, maar ook een veel hogere prijs. Voor nu in elk geval (en dat komt mede door de betaalbare prijs) een fijn apparaat!
@THE_BASE Dan moet je echt bij de iPad Pro zijn. Die worden deze week vernieuwd. Maar daar is niets mini aan natuurlijk.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Dat klopt, ook wel aan gedacht, maar dat formaat is niet wat ik zoek. Dan kan ik voor mijn gevoel net zo goed mijn MacBook Air op mijn schoot nemen. De mini zou perfect zijn met een M-processor, opslag vanaf 128GB en een OLED scherm, maar ach, mens moet wat te wensen hebben. En zo ziet Apple dat vast ook.Mog schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:15:
@THE_BASE Dan moet je echt bij de iPad Pro zijn. Die worden deze week vernieuwd. Maar daar is niets mini aan natuurlijk.
Weet iemand waarom de prijzen van de iPad Mini's zo omhoog zijn geschoten? Gemiddeld 650,- voor een 64GB model

Volgens mij was het rondom de release van de iPhone 14 toen ze die prijzen omhoog gegooid hadden onder het mom van dollar-euro verhouding. Vlak daarvoor heb ik nog 485 betaald voor dezelfde Mini. Ik zou hem nu niet meer kopen voor de hoofdprijs, er staat een nieuwe Mini om de hoek (volgens geruchten). Gezien de iPhones wat goedkoper zijn geworden, deze nieuwe hopelijk ook weer een iets leukere prijs.mprkooij schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:01:
Weet iemand waarom de prijzen van de iPad Mini's zo omhoog zijn geschoten? Gemiddeld 650,- voor een 64GB model
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 08-04-2024 16:11 ]
Dat viel me zo'n 2 maanden geleden ook al op, gelukkig is er een zeer betrouwbare Tweaker die af en toe zo goed als nieuwe iPad mini's aanbied via V&A voor 450 euro (komen van een bedrijf). Zeker in de gaten houden, voor deze prijs een prima aankoop.mprkooij schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:01:
De nieuwe wordt verwacht eind van het jaar, maar met een minimale upgrade volgens de geruchten. Kan wel goed zijn dat de prijs weer wat gunstiger wordt, zoals we ook met iPhone 15 release hebben gezien.
Een iPad Mini uit 2021 voor €450,- is per definitie geen goede koop. Veel te duur voor oude tech. Beter nog even wachten op de nieuwe dan iemand aanraden om zo’n bedrag neer te leggen voor een ‘oude’ iPad Mini.THE_BASE schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:11:
[...]
Dat viel me zo'n 2 maanden geleden ook al op, gelukkig is er een zeer betrouwbare Tweaker die af en toe zo goed als nieuwe iPad mini's aanbied via V&A voor 450 euro (komen van een bedrijf). Zeker in de gaten houden, voor deze prijs een prima aankoop.
Grootste risico is imho vooral de softwareupdates en hoe lang ze nog gaan komen. Als je een nieuwe haalt ben je grofweg 4 tot 5 jaar verzekerd van updates als je uit gaat van de historie. Alles langer is mooi meegenomen. Als je nu een 3 jaar oude iPad haalt en nog maar 2 jaar updates krijgt is dat wat karig.MartijnMartijn schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:27:
[...]
Een iPad Mini uit 2021 voor €450,- is per definitie geen goede koop. Veel te duur voor oude tech. Beter nog even wachten op de nieuwe dan iemand aanraden om zo’n bedrag neer te leggen voor een ‘oude’ iPad Mini.
Mijn iPad Mini 5th gen is nu 4 jaar in mijn bezit en hij heeft zijn dienst bewezen. Ik had destijds willen upgraden nog van 5 naar 6th gen maar toch niet gedaan en dacht ik wacht wel op de 7th gen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ieder zijn mening, maar ik vind het een acceptabel bedrag voor een iPad met een nog betere processor dan iPad Air 2020. Ik heb er uiteindelijk 425 euro voor betaald incl. splinternieuwe originele folio en ben er content mee. Wordt elke dag gebruikt en als ik er nu nog 5 jaar mee kan doen (met updates) dan is dat een prima aanschaf geweest.MartijnMartijn schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:27:
[...]
Een iPad Mini uit 2021 voor €450,- is per definitie geen goede koop. Veel te duur voor oude tech. Beter nog even wachten op de nieuwe dan iemand aanraden om zo’n bedrag neer te leggen voor een ‘oude’ iPad Mini.
Ik zou het voor deze prijs zeker niet afraden als een nieuwe eind dit jaar op de markt komt voor minimaal 569 euro en je het nu nodig hebt. Als de prijs weer rond de 489 euro duikt met nieuwe hardware wordt het een ander verhaal. Ieder moet er zelf over beslissen, voor mij was het het waard.
Thanks voor jullie antwoorden
Zelf heb ik nu al een tijdje een iPad Mini, maar ik was vooral verbaasd over de prijs die er nu nog tweedehands voor gevraagd wordt. Zit er aan te denken om hem nu te verkopen, nu je er nog redelijk wat voor krijgt. Ligt vooral in de la hierzo i.p.v. dat hij gebruikt wordt.
Zelf heb ik nu al een tijdje een iPad Mini, maar ik was vooral verbaasd over de prijs die er nu nog tweedehands voor gevraagd wordt. Zit er aan te denken om hem nu te verkopen, nu je er nog redelijk wat voor krijgt. Ligt vooral in de la hierzo i.p.v. dat hij gebruikt wordt.
Dan weet je dus ook dat je ongeveer 425 euro zou kunnen vragen, mooi bedrag voor iets dat in de lade ligt te verstoffen.mprkooij schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:48:
Thanks voor jullie antwoorden![]()
Nieuwe iPad Mini staat op de site van Apple: https://www.apple.com/nl/ipad-mini/specs/
Nu met A17 Pro-chip, geheugen begint bij 128GB vanaf €609. Ook ondersteuning voor Apple Pencil Pro.
Nu met A17 Pro-chip, geheugen begint bij 128GB vanaf €609. Ook ondersteuning voor Apple Pencil Pro.
[ Voor 12% gewijzigd door Sir Hennep op 15-10-2024 15:15 ]
Volgens de website van apple kost deze € 549,- met 128 GB. Ohnee, dat is met onderwijskorting.Sir Hennep schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:14:
Nieuwe iPad Mini staat op de site van Apple: https://www.apple.com/nl/ipad-mini/specs/
[ Voor 5% gewijzigd door Agostino op 15-10-2024 15:44 ]
Mooie upgrade! Prima specs, zeker als je hem vergelijkt met de normale iPad.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Hebben ze er serieus geen beter scherm in gestopt en ook geen 120hz of lees ik eroverheen?
Dat stond ook op mijn wenslijst, maar beide ontbreken. Ook geen FaceID, MiniLED, OLED etc.Dennisdn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:41:
Hebben ze er serieus geen beter scherm in gestopt en ook geen 120hz of lees ik eroverheen?
Dan vind ik het echt een vreemde upgrade, zeker als we nu weer jaren moeten wachten op een opvolger…Greatsword schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:42:
[...]
Dat stond ook op mijn wenslijst, maar beide ontbreken. Ook geen FaceID, MiniLED, OLED etc.
Ik was van plan mijn 2021 te upgraden, maar ik denk dat hij nog maar een rondje mee gaat als ik dit lees. Jammer en een gemiste kans, want ik blijf de mini fijner werken dan de gewone iPad.
Life is what happens while you're busy making other plans
Dit is toch gewoon een iPad mini 6S?
Apple heeft 3 jaar gewacht om er slechts een nieuwe processor, meer RAM en andere wifi in te droppen? Ze willen geen jaarlijkse releases meer en daar kan ik mij prima in vinden, maar na 3 jaar verwacht je wel íets meer...
Apple heeft 3 jaar gewacht om er slechts een nieuwe processor, meer RAM en andere wifi in te droppen? Ze willen geen jaarlijkse releases meer en daar kan ik mij prima in vinden, maar na 3 jaar verwacht je wel íets meer...
Je mag er meer voor gaan betalenTHE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:55:
maar na 3 jaar verwacht je wel íets meer...
Maar daar krijg je dan weer dubbel geheugen voor terug.
Je zou haast gaan denken dat ze stiekem een iPad Mini Pro in de pijplijn hebben zitten met wél een beter scherm, 120hz, FaceID etc...THE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:55:
Zou het dan eindelijk, lotgenoot? Ik vergeet dat niet hoor! Dan staan we in de rij haha.Dennisdn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:21:
[...]
Je zou haast gaan denken dat ze stiekem een iPad Mini Pro in de pijplijn hebben zitten met wél een beter scherm, 120hz, FaceID etc...
Ja, gewoon een flut-update.THE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:55:
voor mij is het wel een upgrade,
ik twijfel alleen nog tussen iPad Air met m2 of deze mini
opzich vind ik handzaam ook wel lekker
ik twijfel alleen nog tussen iPad Air met m2 of deze mini
opzich vind ik handzaam ook wel lekker
Ook opvallend dat Apple deze upgrade niet als 7de generatie verkoopt maar als een iPad Mini (A17 Pro), dus niet eens een nieuwe generatie waardig..
:fill(white):strip_exif()/f/image/HIt2Mdtxai1cOjiRRZqB0tb3.png?f=user_large)
Zeker opvallend, maar het is ook gewoonweg een soort van modeljaar-update zoals bij een auto. Ze hebben niet eens de moeite genomen voor een andere achtergrondKakaroto schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:19:
[...]
Ook opvallend dat Apple deze upgrade niet als 7de generatie verkoopt maar als een iPad Mini (A17 Pro), dus niet eens een nieuwe generatie waardig..
[Afbeelding]

Als je Mini zoekt dan koop je de nieuwste ivm de processor etc. Maar als je er al één hebt dan is het echt zonde van je geld. De Mini was vroeger echt een tof product, maar nu is het zo armzalig.
Teleurstellende update en dan die prijs. In 2015 kocht ik de iPad Mini 2 voor €269,-... Ik sla deze over.
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Geheel eens, echt hele slechte deal.Jurgen_V schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:30:
Teleurstellende update en dan die prijs. In 2015 kocht ik de iPad Mini 2 voor €269,-... Ik sla deze over.
Het is overduidelijk dat Apple de kracht nodig had bij andere producten of de producten verder uitmelkt.
[ Voor 17% gewijzigd door Redondo1982 op 16-10-2024 16:02 ]
Misschien helpen ze hun eigen handel een beetje om zeep. Want nadat ik in een vrij onverwachte opwelling een M4 Pro heb gekocht ben ik daar intussen zo verliefd op geworden dat de Mini in de la is verdwenen en niet meer heb aangeraakt. Het enige wat ik verwacht daar nog mee te doen is eventueel een digitaal boek lezen, daar is de Pro net wat te groot voorRedondo1982 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:28:
[...]
De Mini was vroeger echt een tof product, maar nu is het zo armzalig.
Ja, misschien ook wel bewustDennisdn schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:15:
[...]
Misschien helpen ze hun eigen handel een beetje om zeep. Want nadat ik in een vrij onverwachte opwelling een M4 Pro heb gekocht ben ik daar intussen zo verliefd op geworden dat de Mini in de la is verdwenen en niet meer heb aangeraakt. Het enige wat ik verwacht daar nog mee te doen is eventueel een digitaal boek lezen, daar is de Pro net wat te groot voor
Ik heb met de Pro M4 13” ook precies hetzelfde, maar soms zou ik een Mini (met Pro specs) er graag naast hebben. Misschien is het nog alleen de ‘heb’.
De nieuwe iPad mini is gewoon een spec update zodat je apple intelligence kan gebruiken. Vrij logisch m.i. Op een gegeven moment zal er vast wel weer eens een echte upgrade zijn, maar dit is puur gericht op AI.
Maar slechte specs als je 'm vergelijkt met de Ipad Air, waar het in feite een kleine uitvoering van is. Ik vind het helemaal geen mooie upgrade. De processor van het vorige model Iphone waarvan ze er waarschijnlijk nog een berg van hadden liggen waar ze niks meer mee deden, tikkie meer RAM, iets meer basisopslag. En een nieuwe kleur. Dat is het zo'n beetje. En met 609 euro helaas fiks duurder dan de introductieprijs van de vorige Ipad Mini, 539 euro.Mog schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:39:
Mooie upgrade! Prima specs, zeker als je hem vergelijkt met de normale iPad.
Welja, 100% gelijk. Dit is echt een waardeloze update. Als ze dit erin hadden gestopt en dezelfde prijs hadden gehanteerd dan had het eerlijk geweest. Maar dit is in niks een nieuw model.Of-Aaargh schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:49:
[...]
Maar slechte specs als je 'm vergelijkt met de Ipad Air, waar het in feite een kleine uitvoering van is. Ik vind het helemaal geen mooie upgrade. De processor van het vorige model Iphone waarvan ze er waarschijnlijk nog een berg van hadden liggen waar ze niks meer mee deden, tikkie meer RAM, iets meer basisopslag. En een nieuwe kleur. Dat is het zo'n beetje. En met 609 euro helaas fiks duurder dan de introductieprijs van de vorige Ipad Mini, 539 euro.
Kleine titlefix van "[iPad Mini (6e generatie, 2021)] Ervaringen & Discussie" naar "[iPad Mini (6e generatie & A17 Pro)] Ervaringen & Discussie", om aan te geven dat hier ook de "nieuwe" mini besproken kan worden
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik wacht even de reviews af, als mijn iPad mini 6 nog leuk te verkopen is, bestaat er nog wel een kans dat ik upgrade. Misschien is vooral de accu beter?
Lijkt me onnodig, Apple zelf geeft geen verschil aan: https://www.apple.com/nl/...ni-6th-gen,ipad-pro-13-m4THE_BASE schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:58:
Ik wacht even de reviews af, als mijn iPad mini 6 nog leuk te verkopen is, bestaat er nog wel een kans dat ik upgrade. Misschien is vooral de accu beter?
Dan is het echt onnodig, ik red het met 64GB prima en doe er geen grafische toestanden op waardoor A17 Pro is vereist. Dan houden we geld in onze zak!Locolau schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Lijkt me onnodig, Apple zelf geeft geen verschil aan: https://www.apple.com/nl/...ni-6th-gen,ipad-pro-13-m4
Het is heel simpel waarom de iPad Mini een upgrade heeft gekregen.. Voor Apple Intelligence.
Daar is minimaal een A17 Pro soc of hoger (M1+ voor nodig)
Apple wilt natuurlijk hun hele nieuwe line-up compatible maken met Apple Intelligence
/f/image/bc5Wul52L9LqUiNPQ7CvK3Jm.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet het ook terug bij de iPhone's en alle M series iPad's (let op: Op de Nederlandse pagina's wordt er niet gesproken over Apple Intelligence):
Daar is minimaal een A17 Pro soc of hoger (M1+ voor nodig)
/f/image/bc5Wul52L9LqUiNPQ7CvK3Jm.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet het ook terug bij de iPhone's en alle M series iPad's (let op: Op de Nederlandse pagina's wordt er niet gesproken over Apple Intelligence):
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 60% gewijzigd door mprkooij op 21-10-2024 12:59 ]
Nieuwe iPad mini reviews zijn op Youtube verschenen.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeAll Colors of the NEW 2024 iPad Mini with Apple Pencil Pro!
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeiPad Mini Review: It’s Tiny Tablet Time!
Ik blijf het jammer vinden dat telkens meer reviews op filmpjes format verschijnen. Het is zo inefficiënt met zo’n lage informatie dichtheid.L23 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:08:
Nieuwe iPad mini reviews zijn op Youtube verschenen.
[YouTube: All Colors of the NEW 2024 iPad Mini with Apple Pencil Pro!]
[YouTube: iPad Mini Review: It’s Tiny Tablet Time!]
Valt wel mee toch? Maar ik kom op Youtube inderdaad alleen filmpjes tegen.giantgiantus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:25:
[...]
Ik blijf het jammer vinden dat telkens meer reviews op filmpjes format verschijnen. Het is zo inefficiënt met zo’n lage informatie dichtheid.
The Verge heeft een geschreven review zag ik:
https://www.theverge.com/...ple-ipad-mini-2024-review
Hebben meer mensen dat ze nu niet meer kunnen bestellen met morgen ophalen in de Store?
Dat kon voorheen wel (maar heb nu de knoop doorgehakt dat ik wel een Mini wil).
edit: inmiddels kan dat weer wel, met ophalen vandaag.
[ Voor 13% gewijzigd door Xilantof op 23-10-2024 09:40 ]
Fotonerd
En hoe bevalt ie? voor welke uitvoering ben je gegaan?Xilantof schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:46:
Hebben meer mensen dat ze nu niet meer kunnen bestellen met morgen ophalen in de Store?
Ben vanwege de form factor toch weer overslag gegaan, het blijft mijn favoriete maat.
Maar alle reviewers die beweren dat Jelly Scrolling "solved" is mogen wat mij per direct een nieuw vak zoeken, geen idee waar je mee bezig bent als je dit niet ziet. Het is inderdaad beduidend minder storend, de Mini 6 heb ik erom terug gestuurd, maar ik zie het ook bij deze nog steeds. Beter, niet opgelost.
Dat het geen OLED is soit, gelukkig heeft de Mini de aspect ratio die het dichts bij 16:10 ligt en je dus zonder veel beeld te verliezen full screen video kunt kijken stoort het wat minder. Het gebrek van 60Hz blijft moeilijker te accepteren. 90Hz is toch echt wel het minimum anno 2024. Helpt ook niet dat ik al nergens meer een 60Hz scherm gebruik buiten dit device. Jammer, heel jammer en bijna een dealbreaker ware het niet dat er ook wat pluspunten tegenover staan.
Dat de base nu 128GB is maakt het dat het device (voor mij) een stukje goedkoper is dan vroeger, dus dat scheelt in de overweging. De grote sprong in RAM naar 8GB is een enorme plus. De Pencil Pro ondersteuning is ook een grote vooruitgang, de squeeze en hover functionaliteiten voegen gewoon enorm veel toe aan dat accessoire.
Zoals gezegd, ik blijf gewoon een grote fan van de form factor, lekker licht in de hand, maar toch met een fatsoenlijk groot genoeg scherm om lekker te kunnen browsen, lezen, Ballatro te spelen, wat youtube te streamen, etc. Ook als notebook gewoon veel fijner zo'n klein device, past veel beter op je bureau naast je toetsenbord, maar wederom snap ik bij God niet waarom iPad's met een camerabump geleverd worden, nu moet je weer een hoes kopen om een plat schrijfblok te hebben dat niet schommelt onder het schrijven. Waarom is dit geen permanent minpunt in alle reviews van iPad's?
Maar goed, alles meegenomen is dit gewoon nog steeds de beste iPad. Nu met de nieuwe chip, RAM, en base storage wat mij betreft de eerste iPad die de gemiddelde koper zou moeten overwegen. Toch jammer dat de markt ervoor zo niche is geworden dat het niet meer liefde krijgt van Apple, geen idee waarom dat is, maar goed, als jullie er allemaal een kopen dan krijg ik misschien een iPad Mini Pro over een paar jaar, dus doe es.
Maar alle reviewers die beweren dat Jelly Scrolling "solved" is mogen wat mij per direct een nieuw vak zoeken, geen idee waar je mee bezig bent als je dit niet ziet. Het is inderdaad beduidend minder storend, de Mini 6 heb ik erom terug gestuurd, maar ik zie het ook bij deze nog steeds. Beter, niet opgelost.
Dat het geen OLED is soit, gelukkig heeft de Mini de aspect ratio die het dichts bij 16:10 ligt en je dus zonder veel beeld te verliezen full screen video kunt kijken stoort het wat minder. Het gebrek van 60Hz blijft moeilijker te accepteren. 90Hz is toch echt wel het minimum anno 2024. Helpt ook niet dat ik al nergens meer een 60Hz scherm gebruik buiten dit device. Jammer, heel jammer en bijna een dealbreaker ware het niet dat er ook wat pluspunten tegenover staan.
Dat de base nu 128GB is maakt het dat het device (voor mij) een stukje goedkoper is dan vroeger, dus dat scheelt in de overweging. De grote sprong in RAM naar 8GB is een enorme plus. De Pencil Pro ondersteuning is ook een grote vooruitgang, de squeeze en hover functionaliteiten voegen gewoon enorm veel toe aan dat accessoire.
Zoals gezegd, ik blijf gewoon een grote fan van de form factor, lekker licht in de hand, maar toch met een fatsoenlijk groot genoeg scherm om lekker te kunnen browsen, lezen, Ballatro te spelen, wat youtube te streamen, etc. Ook als notebook gewoon veel fijner zo'n klein device, past veel beter op je bureau naast je toetsenbord, maar wederom snap ik bij God niet waarom iPad's met een camerabump geleverd worden, nu moet je weer een hoes kopen om een plat schrijfblok te hebben dat niet schommelt onder het schrijven. Waarom is dit geen permanent minpunt in alle reviews van iPad's?
Maar goed, alles meegenomen is dit gewoon nog steeds de beste iPad. Nu met de nieuwe chip, RAM, en base storage wat mij betreft de eerste iPad die de gemiddelde koper zou moeten overwegen. Toch jammer dat de markt ervoor zo niche is geworden dat het niet meer liefde krijgt van Apple, geen idee waarom dat is, maar goed, als jullie er allemaal een kopen dan krijg ik misschien een iPad Mini Pro over een paar jaar, dus doe es.
Blauw, 256gb.GeryP schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:16:
[...]
En hoe bevalt ie? voor welke uitvoering ben je gegaan?
Bevalt goed. Even wennen aan de touchID en niet alleen omhoog swipen. Maar voelt lekker vlot en heerlijk handzaam formaat. En vooral om dat laatste was het mij te doen. Ik heb ook nog een 12,9 m1 iPad Pro maar die gebruik ik eigenlijk als laptopvervanger. Hoewel de beeldkwaliteit van die iPad stukken beter is. De mini gaat weer overal mee en is echt handzaam op de bank of in de trein.
Heb hem geïnstalleerd als nieuwe iPad. Dus moet nog flink spelen met de widgets en welke apps ik er allemaal op wil, maar tot nu toe erg tevreden.
[ Voor 3% gewijzigd door Xilantof op 24-10-2024 19:43 ]
Fotonerd
Goed te horen!
Ik ga hem volgende week ook bestellen. Heb de ipad air (4gen) maar wil de mini voor ‘erbij’. Ben erg benieuwd. Wil hem ook instellen als ‘nieuw’ en geen backup terug zetten
Ik ga hem volgende week ook bestellen. Heb de ipad air (4gen) maar wil de mini voor ‘erbij’. Ben erg benieuwd. Wil hem ook instellen als ‘nieuw’ en geen backup terug zetten
Ik ga mezelf even compleet belachelijk maken hier. Ik heb hem ook aangeschaft. Volledig Apple afgekraakt!
Maar zit een reden achter: door veranderende werkzaamheden in mijn bedrijf was een extra (kleine) tablet een must. Tja, ik koop alleen Apple en dan blijft er niet zoveel over.
Ik word vanaf vandaag ook weer gebruiker dus zal ook zeker eea posten over het apparaat. Ik ben wel altijd groot fan geweest van de Mini. De eerste en tweede Mini heb ik gehad, de 1gen zelfs op launchday en haalde ik nog bij Dixons (jaja, die ja). Old Time Sake.
Maar zit een reden achter: door veranderende werkzaamheden in mijn bedrijf was een extra (kleine) tablet een must. Tja, ik koop alleen Apple en dan blijft er niet zoveel over.
Ik word vanaf vandaag ook weer gebruiker dus zal ook zeker eea posten over het apparaat. Ik ben wel altijd groot fan geweest van de Mini. De eerste en tweede Mini heb ik gehad, de 1gen zelfs op launchday en haalde ik nog bij Dixons (jaja, die ja). Old Time Sake.
Tot nu toe erg tevreden over het formaat, maar man man wat moet ik wennen aan TouchID ipv FaceID, geen promotion en een scherm dat geen MiniLED of OLED is. Scherm is best stroperig te noemen.
Alsof je dik vijf jaar terug de tijd in gaat. We hebben hier een kleine iPad erbij nodig, maar ik zit er echt over na te denken om het te retourneren en misschien een iPad Pro 11" erbij te nemen. De Mini is gewoon een iPad met een totaal ander gebruiksgemak / gebruiksroute en die bevalt me voor geen meter.
Alsof je dik vijf jaar terug de tijd in gaat. We hebben hier een kleine iPad erbij nodig, maar ik zit er echt over na te denken om het te retourneren en misschien een iPad Pro 11" erbij te nemen. De Mini is gewoon een iPad met een totaal ander gebruiksgemak / gebruiksroute en die bevalt me voor geen meter.
Ik denk dat je die stap zonder twijfel wel kan nemen. Ondanks dat ik ook super fan was van het Mini-formaat heb ik het nog geen moment gemist sinds ik de 11"P in handen heb. De dunheid en lage gewicht compenseren het formaat met gemakRedondo1982 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:02:
ik zit er echt over na te denken om het te retourneren en misschien een iPad Pro 11" erbij te nemen
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 28-10-2024 10:34 ]
Ja het is zonde dat ze niet gewoon een iPad mini pro uitbrengen. Goed scherm, M-processor, kleine bezels, en Face-ID. Zou geen enkel probleem hebben om daar 1000+ voor te betalen.
Misschien past de use-case niet bij je en alhoewel ik ook een OLED een fijne toevoeging zou vinden voor een volgende iPad mini, vind ik het formaat gewoon vele malen belangrijker dan scherm. Overigens vind ik het zeker niet stroperig (iPad mini 6) en is alles gewoon vloeiend?Redondo1982 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:02:
Tot nu toe erg tevreden over het formaat, maar man man wat moet ik wennen aan TouchID ipv FaceID, geen promotion en een scherm dat geen MiniLED of OLED is. Scherm is best stroperig te noemen.
TouchID is gewoon even wennen. Merk dat ik zelfs vaak gewoon mijn code maar invoer.
Nou, de iPad Mini past juist prima bij me qua formaat. Ik heb juist een kleiner formaat erbij nodig. Alleen het is gewoon een hele stap terug in de tijd qua specs. Dat valt me erg zwaar moet ik zeggen. Vergeet niet dat de iPad Mini ook echt een stevige prijs heeft. Ik betaalde € 779,- voor instap (128gb) incl 5G.THE_BASE schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:55:
[...]
Misschien past de use-case niet bij je en alhoewel ik ook een OLED een fijne toevoeging zou vinden voor een volgende iPad mini, vind ik het formaat gewoon vele malen belangrijker dan scherm. Overigens vind ik het zeker niet stroperig (iPad mini 6) en is alles gewoon vloeiend?
TouchID is gewoon even wennen. Merk dat ik zelfs vaak gewoon mijn code maar invoer.
Het beeld oogt voor mij stroperig tov de iPad Pro. Het is allemaal veel minder vloeiend. Dat komt vnl. door Promotion en het type display.
Al met al neig ik naar terugsturen, maar geef het nog even een kans.
Ja, dat zou echt geweldig zijn en voor mij ook instant buy.giantgiantus schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:37:
Ja het is zonde dat ze niet gewoon een iPad mini pro uitbrengen. Goed scherm, M-processor, kleine bezels, en Face-ID. Zou geen enkel probleem hebben om daar 1000+ voor te betalen.
Ik snap u! Ik heb 425,- betaald voor 64GB en 5G en het is voor mij wel een ideaal ding voor erbij. Ik moest vooral wennen aal 60Hz, dus ik snap je gevoel zeker. Maar het went. Des te fijner is het weer om een iPhone 16 Pro te pakken.Redondo1982 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:47:
[...]
Nou, de iPad Mini past juist prima bij me qua formaat. Ik heb juist een kleiner formaat erbij nodig. Alleen het is gewoon een hele stap terug in de tijd qua specs. Dat valt me erg zwaar moet ik zeggen. Vergeet niet dat de iPad Mini ook echt een stevige prijs heeft. Ik betaalde € 779,- voor instap (128gb) incl 5G.
Het beeld oogt voor mij stroperig tov de iPad Pro. Het is allemaal veel minder vloeiend. Dat komt vnl. door Promotion en het type display.
Al met al neig ik naar terugsturen, maar geef het nog even een kans.
Ik heb even de iPad Pro 11" erbij gepakt van zoonlief, wel 2018 model dus veel zwaarder. Dat gaat hem niet meer worden, maar ik vind het ook te gek om 11" en 13" 2024 naastelkaar te hebben. Alleen omdat de Mini niet helemaal alles is.THE_BASE schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:38:
[...]
Ik snap u! Ik heb 425,- betaald voor 64GB en 5G en het is voor mij wel een ideaal ding voor erbij. Ik moest vooral wennen aal 60Hz, dus ik snap je gevoel zeker. Maar het went. Des te fijner is het weer om een iPhone 16 Pro te pakken.
Ik heb de Mini draaglijker gemaakt door 'verminder beweging' aan te zetten. Dat scheelt een partij zeg. Ik heb het ook gelijk gedaan op mijn IPP 2024, want ondanks je daar alles vloeiend ziet lopen is instant beeld toch fijner.
Ik heb geen Dolby Atmos audio meer naar AirPods vanaf Apple Music op iPad mini 6. Setting al gecontroleerd en staat op automatisch. Met altijd ingeschakeld wel, terwijl iPhone het goed doet met de optie Automatisch. Iemand een idee?
[ Voor 18% gewijzigd door THE_BASE op 29-10-2024 22:40 ]
Ondanks mijn eerdere positieve indruk hierboven, heb ik vandaag de iPad Mini 7 teruggebracht naar onze lokale blauwe techgrootgrutter, ik had net als @Redondo1982 toch meer moeite om te wennen aan het scherm en ook touch ID. Ik heb geen enkel non-OLED scherm meer in huis, laat staan met minder dan 120Hz, en uiteindelijk kon ik aan de downgrade toch niet meer wennen. Blijf groot fan van de form factor, dus zodra het scherm geüpgraded wordt ben ik de eerste in de rij.
In plaats daarvan heb ik in de tussentijd dan toch maar een 11-inch Pro naast de 13-inch genomen. Zoals @Dennisdn al zei is het met de dunheid en het gewicht nog niet eens een wereld van verschil. Al is het natuurlijk wat minder handzaam, maar het verschil in beeldkwaliteit is gewoon belachelijk eigenlijk. Ook het geluid van de Mini was beduidend minder dan ik gewend was, voelde meer als een mobiele telefoon dan een tablet.
Goed, Apple heeft weer gewonnen met die upsell, maar tot zover mijn Mini avontuur.
Ik zie jullie weer met de release van de Mini 8/Mini Pro!
In plaats daarvan heb ik in de tussentijd dan toch maar een 11-inch Pro naast de 13-inch genomen. Zoals @Dennisdn al zei is het met de dunheid en het gewicht nog niet eens een wereld van verschil. Al is het natuurlijk wat minder handzaam, maar het verschil in beeldkwaliteit is gewoon belachelijk eigenlijk. Ook het geluid van de Mini was beduidend minder dan ik gewend was, voelde meer als een mobiele telefoon dan een tablet.
Goed, Apple heeft weer gewonnen met die upsell, maar tot zover mijn Mini avontuur.
Klote, ga je mij weer laten twijfelen haha.Aiii schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:00:
Ondanks mijn eerdere positieve indruk hierboven, heb ik vandaag de iPad Mini 7 teruggebracht naar onze lokale blauwe techgrootgrutter, ik had net als @Redondo1982 toch meer moeite om te wennen aan het scherm en ook touch ID. Ik heb geen enkel non-OLED scherm meer in huis, laat staan met minder dan 120Hz, en uiteindelijk kon ik aan de downgrade toch niet meer wennen. Blijf groot fan van de form factor, dus zodra het scherm geüpgraded wordt ben ik de eerste in de rij.
Ik merk dat de fotokwaliteit ook erg matig is tov de Pro. Logisch, maar ik gebruik die optie veel tijdens werk. Wie neemt er nou foto’s met een iPad? Nou, ik!
Wel balen van de ultragroothoeklens. Die zit helemaal niet meer op de Pro.
Het wordt echt tijd voor de iPad Mini Pro.
Gisteren was ik bij de Apple store en de ipad mini geprobeerd. Het is echt een heel fijn formaat, alleen het scherm vind ik een achteruitgang tov de iPhone met promotion. Daar ben ik inmiddels zo aan gewend. Wellicht ligt het aan mij maar de “wazigheid” bij het scrollen lijkt ook meer op te vallen dan op de Iphone op 60hz (beperk beeldsnelheid aan)
Ik ben nog niet overtuigd 😅
Aan de ene kant hou ik zoiets van “what were they thinking” met zo’n waardeloze update.
Maar begin mij langzaam af te vragen of de grootste userbase dat wat uit maakt… Eigenlijk kom ik ze bij mensen privé in mijn omgeving nergens tegen… maar juist wel heel veel in commerciële omgevingen, hotels en horeca. En toen ik pas een kapotte had en de hotelkamer niet kon besturen zei de TD’er dat ze er alleen al in dat hotel vele, vele tientallen per jaar versleten.
Die commerciële users boeit een minder scherm natuurlijk niet zoveel…
Maar begin mij langzaam af te vragen of de grootste userbase dat wat uit maakt… Eigenlijk kom ik ze bij mensen privé in mijn omgeving nergens tegen… maar juist wel heel veel in commerciële omgevingen, hotels en horeca. En toen ik pas een kapotte had en de hotelkamer niet kon besturen zei de TD’er dat ze er alleen al in dat hotel vele, vele tientallen per jaar versleten.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 31-10-2024 20:42 ]
100% waar mbt het scrollen. Op een iPhone veel minder zichtbaar.Kakaroto schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:33:
Gisteren was ik bij de Apple store en de ipad mini geprobeerd. Het is echt een heel fijn formaat, alleen het scherm vind ik een achteruitgang tov de iPhone met promotion. Daar ben ik inmiddels zo aan gewend. Wellicht ligt het aan mij maar de “wazigheid” bij het scrollen lijkt ook meer op te vallen dan op de Iphone op 60hz (beperk beeldsnelheid aan)
Nee, sterker nog…het houdt de kosten lager dan een Pro. Alleen ik zou graag de keus zien.Dennisdn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:41:
Aan de ene kant hou ik zoiets van “what were they thinking” met zo’n waardeloze update.