Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien zijn jullie niet de gebruikers waar Apple zich op richt: de pro's die een klein formaat willen. En dan kom je toch uit op een iPad Pro 11".

De doelgroep van de mini is wellicht toch meer de iPad Air gebruiker in een smalle formfactor: beetje streamen, mailen, internet en wat apps. En vooral handig voor onderweg.

Ik ben nog steeds wel blij met mijn iPad mini 6, ik merk ook wel verschil met ProMotion, maar niet onoverkomelijk voor mijn gebruik. Maar eens: iPad mini 8 met OLED en ik sta vooraan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@THE_BASE alleen is de prijsstelling daar niet naar. Ik denk dat die groep eerder naar de basis iPad neigt. Hoewel, ik zie de mini vaak bij monteurs voorbijkomen. En ook in Apple promo’s zie je dat het populair is in de luchtvaart.

@Kakaroto apart inderdaad dat de iPhone met 60hz beter oogt. Stond net in de MM. En verschil was duidelijk. Maar ook de jelly scroll is nog heel licht aanwezig. Al is het geen dealbreaker meer.

Het heeft denk ik ook met context te maken. In de MM vond ik de 500 nits echt matig er uitzien. Terwijl thuis 500 nits op de Macbook veel te fel is.

Dat geldt ook voor promotion. Op de iPhone vind ik dat een soap opera effect geven. Terwijl ik het op de Macbook amper als een voordeel ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:05
THE_BASE schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:53:
Misschien zijn jullie niet de gebruikers waar Apple zich op richt: de pro's die een klein formaat willen. En dan kom je toch uit op een iPad Pro 11".

De doelgroep van de mini is wellicht toch meer de iPad Air gebruiker in een smalle formfactor: beetje streamen, mailen, internet en wat apps. En vooral handig voor onderweg.

Ik ben nog steeds wel blij met mijn iPad mini 6, ik merk ook wel verschil met ProMotion, maar niet onoverkomelijk voor mijn gebruik. Maar eens: iPad mini 8 met OLED en ik sta vooraan.
Ik denk echt dat een iPad Mini Pro als een malle verkocht gaat worden en dat het niet andere producten zal bijten. Ik denk namelijk dat het ernaast zal worden gekocht of zelfs mensen over de streep zal trekken om een upgrade te maken vanaf een gewone iPad oid.

Een iPad Mini 8 met OLED is al bijna een Pro, zeker als Promotion en hopelijk ook FaceID daarbij komen. Het gaat juist om die elementen en dan mogen ze wmb de Pro 11 en 13 inch nog wat extra functie geven. Alleen nu is het echt een downgrade als je daar vandaan komt.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ronwiel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:38:
@THE_BASE alleen is de prijsstelling daar niet naar. Ik denk dat die groep eerder naar de basis iPad neigt. Hoewel, ik zie de mini vaak bij monteurs voorbijkomen. En ook in Apple promo’s zie je dat het populair is in de luchtvaart.

@Kakaroto apart inderdaad dat de iPhone met 60hz beter oogt. Stond net in de MM. En verschil was duidelijk. Maar ook de jelly scroll is nog heel licht aanwezig. Al is het geen dealbreaker meer.

Het heeft denk ik ook met context te maken. In de MM vond ik de 500 nits echt matig er uitzien. Terwijl thuis 500 nits op de Macbook veel te fel is.

Dat geldt ook voor promotion. Op de iPhone vind ik dat een soap opera effect geven. Terwijl ik het op de Macbook amper als een voordeel ervaar.
Ja, echt groot verschil 60hz op een iPhone en een iPad Mini. Die laatste heeft daar echt veel last van itt de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30
Het is momenteel ‘wishful thinking’ een ipad mini met OLED. Dat gaat er uiteindelijk wel komen wanneer de iPad air dat ook heeft vermoed ik. Ik dacht ergens in 2026 volgens de geruchten machine. Ik hoop dat Promotion tegen die tijd over alle lijnen de norm is. Voorlopig blijft de mini een product die naast de Air is gepositioneerd en moeten we wachten op de “pro” features.

[ Voor 3% gewijzigd door Kakaroto op 01-11-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ondertussen kan ik melden dat ik de Mini hou, want ik heb er echt heel veel plezier (lees: gemak) van. De voordelen die het biedt ter aanvulling van mijn huidige apparaten is echt enorm dat het de nadelen (schermtechniek, 60hz, TouchID etc) opheft. Ik heb het lang getest en goed overwogen dus volledig happy nu. Deze gaat er nog wel linea directa uit zodra er een versie komt met de juiste specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:48:
Ondertussen kan ik melden dat ik de Mini hou, want ik heb er echt heel veel plezier (lees: gemak) van. De voordelen die het biedt ter aanvulling van mijn huidige apparaten is echt enorm dat het de nadelen (schermtechniek, 60hz, TouchID etc) opheft. Ik heb het lang getest en goed overwogen dus volledig happy nu. Deze gaat er nog wel linea directa uit zodra er een versie komt met de juiste specs.
Told you. :) Voor erbij met de nadelen die je noemt is het prima. Maar snap je gedachte wachtende op een Pro. Enjoy!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:35:
[...]

Told you. :) Voor erbij met de nadelen die je noemt is het prima. Maar snap je gedachte wachtende op een Pro. Enjoy!
Jo thx! Inderdaad…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30
Redondo1982 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:48:
Fijn dat de knoop is doorgehakt! Uiteindelijk gaat het er om dat je plezier hebt met je tablet. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 11 Pro 2024. Beeldkwaliteit voor media consumptie vond ik uiteindelijker belangrijker dan portabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik kom van een mini 6 5G.
Nu maar een mini 7 5G 256gb gekocht maar vindt het de upgrade/prijs niet waard.
Ik gebruik deze voor internet, filmpjes en gps in de camper.

Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze terug gestuurd en een ipad Pro 11 M4 5G aangeschaft via Amazon 2de kans voor 996€
De ipad Pro was dus maar 89€ duurder dan de ipad mini maar met véél betere specs

Momenteel nog geen spijt van gehad.
Maar als er ooit een ipad mini pro komt zal ik zonder twijfel terug omschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Kakaroto schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:29:
[...]

Fijn dat de knoop is doorgehakt! Uiteindelijk gaat het er om dat je plezier hebt met je tablet. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 11 Pro 2024. Beeldkwaliteit voor media consumptie vond ik uiteindelijker belangrijker dan portabiliteit.
Nouja plezier, het ging bij mij om een gat op werkgebied. Ik heb al een 13” 2024 IPP, maar had wat kleins nodig en dan is er niet zoveel anders. Liefst had ik de kwaliteit van de IPP gehad, vandaar ook de afweging om er een 11” naast te kopen. Echter was die te groot voor de usecase.

De IPP 11” is ook echt tien keer mooier en beter qua looks en specs. Alleen de Mini is niet mijn main tablet. Alleen een Mini zou ik nooit doen met deze specs, daar ben ik teveel voor verpest. Mensen kunnen het verwend of zelfs verwaand noemen, maar niks evenaart de IPP. Mooi dun en geweldige specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:49
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee:
Ik moet voor de zaak een ipad mini 7 gebruiken met 5g. Vodafone zegt mij een gewoon abbo te nemen zoals je deze ook op een telefoon zou nemen. Dit omdat hierin onbeperkt data zit. Ik heb ze gevraagd of dit wel werkt en krijg onderstaand antwoord:

Ik kan het niet garanderen, omdat het inderdaad geen telefoon is. Over het algemeen werkt het, maar als het niet werkt, dan kunnen we er niet voor zorgen dat het wel gaat werken, afgezien van de reguliere storingsanalyse die we met een telefoon ook zouden doen.

Op de Apple website wordt ook beweerd dat Vodafone Nederland gewoon moet werken met een eSIM op een iPad, uiteraard wel afhankelijk of de iPad de juiste technische specificaties heeft.

Iemand ervaring mee op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
bakkie1985 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:05:
Ik moet voor de zaak een ipad mini 7 gebruiken met 5g. Vodafone zegt mij een gewoon abbo te nemen zoals je deze ook op een telefoon zou nemen. Dit omdat hierin onbeperkt data zit. Ik heb ze gevraagd of dit wel werkt en krijg onderstaand antwoord:

Ik kan het niet garanderen, omdat het inderdaad geen telefoon is. Over het algemeen werkt het, maar als het niet werkt, dan kunnen we er niet voor zorgen dat het wel gaat werken, afgezien van de reguliere storingsanalyse die we met een telefoon ook zouden doen.

Op de Apple website wordt ook beweerd dat Vodafone Nederland gewoon moet werken met een eSIM op een iPad, uiteraard wel afhankelijk of de iPad de juiste technische specificaties heeft.

Nee, niet met gebruik. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ben voor Odido gegaan. KPN kan ook nog, maar die is stuk duurder bij het kleinste abo en de sprongen zijn te groot. Ik heb ook verder geen KPN thuis of op de zaak dus combi-voordeel was er ook niet. Naar mijn weten heeft Vodafone met niks e-sim, alleen voor telefoons. Vodafone kennende gaat dat wederom jaren duren totdat er weer wat nieuws komt. Dat is me een dino-partij zeg! E-Sim AW als laatste grote aanbieder toegevoegd, Visual Voicemail nog steeds niet etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
bakkie1985 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:05:

Werkt prima met een prive Red Unlimited abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Redondo1982 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:42:
[...]

Nee, niet met gebruik. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ben voor Odido gegaan. KPN kan ook nog, maar die is stuk duurder bij het kleinste abo en de sprongen zijn te groot. Ik heb ook verder geen KPN thuis of op de zaak dus combi-voordeel was er ook niet. Naar mijn weten heeft Vodafone met niks e-sim, alleen voor telefoons. Vodafone kennende gaat dat wederom jaren duren totdat er weer wat nieuws komt. Dat is me een dino-partij zeg! E-Sim AW als laatste grote aanbieder toegevoegd, Visual Voicemail nog steeds niet etc.
Esim is prima te leveren hoor. Daar zit het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
bakkie1985 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 06:04:
[...]

Esim is prima te leveren hoor. Daar zit het probleem niet.
Data e-sim niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Data (e) Sim is alleen leverbaar voor de zakelijke klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Haga schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:24:
[...]

Data (e) Sim is alleen leverbaar voor de zakelijke klant.
Bizar, want ik ben zakelijke klant en werd er gezegd dat het er niet is.

Ziggo wifi backup ook niet overigens, ook nagevraagd.

Ik ga weer op onderzoek uit. Ik laat het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:37:
[...]

Bizar, want ik ben zakelijke klant en werd er gezegd dat het er niet is.

Ziggo wifi backup ook niet overigens, ook nagevraagd.

Ik ga weer op onderzoek uit. Ik laat het hier weten.
En voor de zakelijk klant is er ook multi-sim i.c.m. Red abonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door Haga op 21-12-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Haga schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:14:
[...]

En voor de zakelijk klant is er ook multi-sim i.c.m. Red abonnement.
Daar ben ik nu achter. Dit was er vroeger al, toen eruit gegaan en weer terug gekomen voor € 4,- per maand extra. Alleen tot een paar maanden terug alleen fysieke simkaart en sinds kort nu dus ook e-sim. Ik heb het gelijk besteld en voor € 7,50 gebruik ik de data van mijn abonnement. Belachelijk dat het zo duur moet kosten, maar ik begrijp de strategie als ondernemer haha.

Nog even een aanvulling:
Vroeger kon je dit ook niet nemen met een onbeperkt abonnement, waarschijnlijk bang dat je er misbruik van ging maken. Dit kan nu wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Redondo1982 op 21-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Even een update van mijn kant:

Ik ben erg blij dat ik de Mini 7 heb gehouden. Wat een genot en nu al een onmisbare partner van me geworden. Kiezen tussen de Mini en mijn vrouw zou lastig zijn. :+

Ik gebruik hem nagenoeg zakelijk en ik werk volledig in de cloud. Alles is snel toegankelijk voor me en kan alles aansturen met de Mini. Hij gaat ook overal mee naartoe, omdat ik supersnel actie kan ondernemen. Hij past in elke tas, dashboardkastje, middenarmsteun etc. Ik ben door de Mini productiever en meer in control.

De iPad Pro 13" wordt er niet minder door gebruikt, maar wel anders. Voor mij dus een erg goede aanvulling! Zodra er een OLED versie komt met Promotion en FaceID dan is die echt af. TouchID is echt vijf stappen terug -helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Redondo1982 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:10:
Even een update van mijn kant:

Ik ben erg blij dat ik de Mini 7 heb gehouden. Wat een genot en nu al een onmisbare partner van me geworden. Kiezen tussen de Mini en mijn vrouw zou lastig zijn. :+

Ik gebruik hem nagenoeg zakelijk en ik werk volledig in de cloud. Alles is snel toegankelijk voor me en kan alles aansturen met de Mini. Hij gaat ook overal mee naartoe, omdat ik supersnel actie kan ondernemen. Hij past in elke tas, dashboardkastje, middenarmsteun etc. Ik ben door de Mini productiever en meer in control.

De iPad Pro 13" wordt er niet minder door gebruikt, maar wel anders. Voor mij dus een erg goede aanvulling! Zodra er een OLED versie komt met Promotion en FaceID dan is die echt af. TouchID is echt vijf stappen terug -helaas.
Hier dus exact zo. De mini voor het snelle onderweg werk. 13” pro voor grotere tekeningen e.d. op locatie. Erg blij mee op deze manier!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste