Orky Rulez schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:34:
[...]
Ik denk wel dat als ze bij de helft van de bestellingen een compensatie moeten geven er toch ook wel eens iemand van de support de lift naar het magazijn gaat nemen om even te kijken waar ze daar eigenlijk mee bezig zijn
Je zou het denken, maar Chinese bedrijven hebben gewoon deze cultuur. Stel dat ze simpelweg de juiste kleur niet kunnen vinden, pakken ze gewoon een andere en stoppen ze dat dan in de doos. Want semi-kritische vragen stellen levert je problemen op van hogerhand. En je zou maar eens heel misschien het idee geven dat het zou kunnen zijn dat ze hun voorraadbeheer niet op orde hebben. Hoe weet ik dat zo stellig, nou:
Ik zit in zowel op een discord server als facebookgroep voor Sovol printers en wat je tegenkomt is werkelijk waar om te bespotten. Bakken met mensen die support hebben gecontacteerd en compleet het verkeerde onderdeel krijgen. Iemand had support gevraagd voor zijn SV06+ printer, zou ie een nieuw mainboard krijgen. Wat ontving hij? Een bord voor de SV06
en een bord voor de SV07+. Maar niet voor de SV06+. En zelfs zoiets simpels als nieuwe lagers gaat vaak fout. Krijg je een as ipv de lagers ofzoiets. Of een setje geharde nozzles ipv een nieuwe stepper motor die kapot was.
Het is zelfs zo erg dat ik mezelf voorgenomen heb om gewoon alles wat stuk gaat maar gewoon zelf te vervangen, en dan meteen voor betere kwaliteit. Ik heb een SV06 (naast de MK3s; zijn zowat broers van elkaar) dus ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb, en de kwaliteit van zoiets als de stepper motors is gewoon zo laag; de stepper voor de X-as kwam met een kromme as, en ik heb gewoon een setje Trinamics stepper motors besteld die ik erop ga gooien. De stock stepper motors kosten $5 op aliexpress (en dat is het niet eens waard eigenlijk, voor $8 heb je al tamelijk fatsoenlijke die wel gewoon functioneren, ook op relatief hoge snelheid (denk Vorons) zou dat nog wel lukken, maar goed ik dwaal af), maar specs hebben ze nergens, ook niet op de pagina van het bedrijf die de steppers maakt.
Offtopic maar ja....China.....dat dus.
[
Voor 32% gewijzigd door
A Lurker op 24-11-2023 14:59
]