Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11-2024
Vandaag leuk nieuws gehad, wagen was gepland levering 04/11 dus ik heb vorige week mijn auto verkocht.
Nu blijkt dat de Skoda fabrieken echt wel allemaal dicht zijn gegaan en dat mijn auto zelfs nog niet eens in productie is. (2 weken voor initiële leverdatum)

Ook blijkt dat de levertermijn opgeschoven is naar volgend jaar, datum onbekend, mag in december terugbellen voor status-update als die er dan al moet zijn. Heb ook even naar Skoda zelf gebeld ipv de dealer en deze hebben me meegedeeld dat ik er rekening mee moet houden dat hij eventueel pas november 2022 geleverd kan worden als het chiptekort aanhoudt.

Bestelling annuleren is geen optie want Skoda beroept zich op 'overmacht'.

Ik heb altijd gezegd, ik bestel NOOIT een nieuwe auto. Tot ik de Enyaq Sportline zag en er spontaan verliefd op werd.
Wat een domper op iets wat een heuglijk moment moet zijn.

Nu zit ik dus zonder auto tot god-weet-wanneer. Een andere kopen om te overbruggen is ook een beetje ridicuul vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
BlueBird95 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:43:
Vandaag leuk nieuws gehad, wagen was gepland levering 04/11 dus ik heb vorige week mijn auto verkocht.
Nu blijkt dat de Skoda fabrieken echt wel allemaal dicht zijn gegaan en dat mijn auto zelfs nog niet eens in productie is. (2 weken voor initiële leverdatum)

Ook blijkt dat de levertermijn opgeschoven is naar volgend jaar, datum onbekend, mag in december terugbellen voor status-update als die er dan al moet zijn. Heb ook even naar Skoda zelf gebeld ipv de dealer en deze hebben me meegedeeld dat ik er rekening mee moet houden dat hij eventueel pas november 2022 geleverd kan worden als het chiptekort aanhoudt.

Bestelling annuleren is geen optie want Skoda beroept zich op 'overmacht'.

Ik heb altijd gezegd, ik bestel NOOIT een nieuwe auto. Tot ik de Enyaq Sportline zag en er spontaan verliefd op werd.
Wat een domper op iets wat een heuglijk moment moet zijn.

Nu zit ik dus zonder auto tot god-weet-wanneer. Een andere kopen om te overbruggen is ook een beetje ridicuul vind ik.
wanneer heb je hem besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
Daan8 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:59:
[...]
wanneer heb je hem besteld ?
De bestelling is gedaan in augustus, doch de auto stond al vanaf april in order.
Dat is ook de reden dat ik deze heb besteld omdat hij dan met zekerheid in september normaal al in productie ging. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:38
HollovVpo1nt schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Update: kort gezegd zegt Leaseplan pech gehad, wordt in 2022 geleverd. Dit gaat geëscaleerd worden. Leaseplan zegt aan de ene kant, kies een Actieauto want dan ben je verzekerd van levering in 2021, en vervolgens is het het wordt 2022 kunnen we niks aan doen. Erg kwalijke zaak.
Tja, als die ~ 90 per maand zoooo belangrijk is moet je dat ook in de overeenkomst laten zetten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26

BeaM-R

Powerrrrr

@BlueBird95 Ongelofelijk dit. Mijn dealer houdt nog steeds met droge ogen vol dat die van mij in week 49 wordt afgeleverd (besteld week 31).

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 29-06 22:37
Ik heb update van de dealer gehad: week 10 2022 staat er nu bij hem. En hij zei dat dat zelfs niet zeker is.
Ik heb gevraagd of ik het kon annuleren en dat kon. Dus we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bij mij is Honeymoon van 50 dagen opeens naar 11 dagen gesprongen vandaag. Ik had begrepen dat die afteldagen gebaseerd zijn op een handmatig ingevoerde datum van de dealer?

In dat geval weten ze iets wat ik nog weet want eerder zou het half december worden (als 2021 uberhaupt nog ging lukken).

Nog niet te vroeg juichen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Tja, als die ~ 90 per maand zoooo belangrijk is moet je dat ook in de overeenkomst laten zetten.
Je gaat er vanuit dat als Leaseplan een gepersonaliseerd portaal voor je heeft ingericht met een geselecteerd aanbod conform de mobiliteitsbeleid van je werkgever, en daarin een onderscheid maat tussen een blanco auto die je vrij kunt uitrusten opties en voorgeconfigureerde Actie auto's waarvan door Leaseplan wordt aangegeven dat ze in 2021 geleverd worden, je niet als werknemers nog moet vragen naar de overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Je gaat er vanuit dat als Leaseplan een gepersonaliseerd portaal voor je heeft ingericht met een geselecteerd aanbod conform de mobiliteitsbeleid van je werkgever, en daarin een onderscheid maat tussen een blanco auto die je vrij kunt uitrusten opties en voorgeconfigureerde Actie auto's waarvan door Leaseplan wordt aangegeven dat ze in 2021 geleverd worden, je niet als werknemers nog moet vragen naar de overeenkomsten.
Denk dat in de huidige tijd het niet volstrekt ondenkbaar is dat levering toch niet in 2021 zal plaats vinden. Als het voor mij zo belangrijk zou ik een clausule eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

P_de_B schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:20:
Dat hele Honeymoon zegt denk ik weinig. Die van mij staat nu op 5 dagen en in stap 2.
Volgens mij heb ik meerdere keren gehoord en gelezen dat de datum in honeymoon een handmatige invoer vereist. Elke keer dat hij vertraagt of vooruit gehaald wordt heeft iemand (de dealer?) de datum handmatig aangepast aan de hand van schatting van importeur. Volgens mij doet mijn dealer twee weken bij de aflevering zodat ze nog wat tijd hebben om hem rijklaar te maken.

Weet iemand of er deze week een trein met Enyaqs is gearriveerd of wordt verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda_M
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
Helaas zojuist gebeld door de dealer dat ik op de lijst sta dat voor 99% de auto niet geleverd gaat worden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Denk dat in de huidige tijd het niet volstrekt ondenkbaar is dat levering toch niet in 2021 zal plaats vinden. Als het voor mij zo belangrijk zou ik een clausule eisen.
Nota bena door Leaseplan zelf gezegd: levertijden in 2021 zijn onzeker, wil je in 2021 een auto hebben kies een Actie Auto. De actie auto's waren er juist voor om verzeker te zijn van levering in 2021. Waarom zou je anders een Actie Auto kiezen terwijl je een 'blanco auto' zelf kunt configureren met dezelfde opties die de Actie Auto's hebben. En nogmaals, als Leaseplan dat zegt en je hebt de keuze uit die auto in je gepersonaliseerde keuzeportaal via je werkgever, dan ga je nog niet nakijken of het wel écht zo is. In deze omstandigheden is het heel onlogisch om die clausule nog te eisen. Je werkgever biedt het aan, Leaseplan bevestigt het. En hoe zuiver het ook zou zijn, niemand gaat dan de kleine letters erop naslaan.

[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 26-10-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nou opeens heel snel gegaan. Gisteren dacht honeymoon dat ik de auto over 50 dagen zou krijgen, stond hij op status 3 en vandaag belletje van dealer dat de auto al in NL is en of volgende week donderdag uit komt voor aflevering.

Dus er zijn nog steeds enkele auto's die worden uitgeleverd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
Ik heb mijn auto half juni besteld 3 wkn geleden was de productie datum week 42.van de week ff gebeld naar de dealer .maar nu blijkt hij ineens nog niet definitief ingepland .ze hebben nog wel een paar voorraad auto's maar die zijn een paar duizend euro duurder. Dus ik zit even te twijfelen een voorraad auto en 50 euro meer bijtelling ,afwachten of mijn auto nog komt of volgend jaar 80 euro extra betalen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 23:34
Pixal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:43:
Nou opeens heel snel gegaan. Gisteren dacht honeymoon dat ik de auto over 50 dagen zou krijgen, stond hij op status 3 en vandaag belletje van dealer dat de auto al in NL is en of volgende week donderdag uit komt voor aflevering.

Dus er zijn nog steeds enkele auto's die worden uitgeleverd. :o
Ja Honeymoon hoef je echt niet meer naar te kijken. Mijn dealer heeft het er al uitgegooid omdat het kant nog wal raakt. Inmiddels is het van week tot week kijken wat er komt muv de lijst met auto’s waarvan al zeker is dat het 2022 is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08-2023
Vorige week contact gehad met Muntstad, auto ging as-we-speak (spoke?) de fabriek in.

Vandaag weer even gebeld, status was niet veranderd dus gaan we ervan uit dat de auto nog in de fabriek staat.

Skoda echter, is er vrij zeker van dat alles goed komt; transport is al gepland. Auto moet in Utrecht aankomen in de week van 15 nov (wk 46).

Besteld 16 juni, Sportline 80 grey, trekhaak voorbereiding, 21", ass plus, comf plus, klimaat, family, snelladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
markiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:11:
Vorige week contact gehad met Muntstad, auto ging as-we-speak (spoke?) de fabriek in.

Vandaag weer even gebeld, status was niet veranderd dus gaan we ervan uit dat de auto nog in de fabriek staat.

Skoda echter, is er vrij zeker van dat alles goed komt; transport is al gepland. Auto moet in Utrecht aankomen in de week van 15 nov (wk 46).

Besteld 16 juni, Sportline 80 grey, trekhaak voorbereiding, 21", ass plus, comf plus, klimaat, family, snelladen
Als die van mij nu dan niet meer in 2021 komt is dat ook echt niet uit te leggen. Ook een Sportline 80, maar met minder opties en veel eerder besteld...

Begint toch ook wel te lijken dat bepaalde dealers veel betere afspraken hebben gemaakt met Skoda en/of PON.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Vanochtend ook nog even gebeld. Auto heeft een chassisnummer, maar er is nog geen verdere informatie. Levering staat nog steeds op week 47 en dealer heeft er vertrouwen in dat hij komt. Ik sta niet op de lijst. Als een van de weinigen. Dealer moet 30 tot 40% van de klanten van dit jaar gaan bellen met slecht nieuws 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
Ik kom zelf niet, bij lange na niet, uit Utrecht. LM heeft voor Muntstad gekozen omdat Muntstad nog productieplek gereserveerd had bij Skoda.
P_de_B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Als die van mij nu dan niet meer in 2021 komt is dat ook echt niet uit te leggen. Ook een Sportline 80, maar met minder opties en veel eerder besteld...

Begint toch ook wel te lijken dat bepaalde dealers veel betere afspraken hebben gemaakt met Skoda en/of PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 22:16
Besteld week 43 (deze week), verwachte leverweek 27-2022.

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
P_de_B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Geloof niet dat dat waar is. Alles is momenteel speculatie. Ik denk zelf dat het eerder ligt aan de reden dat een auto niet of gedeeltelijk is geproduceerd. Afhankelijk van de onderdelen die binnenkomen kan een auto afgerond worden. Staat de een uit week 20 stil op panodak en de ander uit week 30 op lampen en er komen lampen binnen dan wordt die afgerond. Ook al stond de auto er veel later. Maar ook dit is speculatie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01-2022
Dat is wel positief nieuws. Dealer had ook aangegeven dat auto een chassisnummer had en drie weken later stond deze bij de dealer. Mag em morgen dan eindelijk ophalen.
Robbie8454 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:55:
Vanochtend ook nog even gebeld. Auto heeft een chassisnummer, maar er is nog geen verdere informatie. Levering staat nog steeds op week 47 en dealer heeft er vertrouwen in dat hij komt. Ik sta niet op de lijst. Als een van de weinigen. Dealer moet 30 tot 40% van de klanten van dit jaar gaan bellen met slecht nieuws 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Robbie8454 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Geloof niet dat dat waar is. Alles is momenteel speculatie. Ik denk zelf dat het eerder ligt aan de reden dat een auto niet of gedeeltelijk is geproduceerd. Afhankelijk van de onderdelen die binnenkomen kan een auto afgerond worden. Staat de een uit week 20 stil op panodak en de ander uit week 30 op lampen en er komen lampen binnen dan wordt die afgerond. Ook al stond de auto er veel later. Maar ook dit is speculatie natuurlijk.
Die van mij is in maart besteld door de dealer, met minder opties op een reeds toegewezen productieplek. Lijkt me niet dat beschikbaarheid van onderdelen een rol speelt. Dan moet er dus iets anders aan de hand zijn. Of ze kunnen niet plannen en doen maar wat (lijkt me stug dat een bedrijf dat lang kan) of er spelen andere overwegingen dan first come first serve mee...

Overigens zegt mijn dealer nog steeds wk 47, dus dat is prima. Maar het begint wel ergens minder lekker te ruiken als je mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8

Ik had begrepen dat de fabriek toch 2 weken dicht was ? Week 42 en 43.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan8

ben benieuwd mark heb hem vrijwel gelijk met jou besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
P_de_B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Die van mij is in maart besteld door de dealer, met minder opties op een reeds toegewezen productieplek. Lijkt me niet dat beschikbaarheid van onderdelen een rol speelt. Dan moet er dus iets anders aan de hand zijn. Of ze kunnen niet plannen en doen maar wat (lijkt me stug dat een bedrijf dat lang kan) of er spelen andere overwegingen dan first come first serve mee...

Overigens zegt mijn dealer nog steeds wk 47, dus dat is prima. Maar het begint wel ergens minder lekker te ruiken als je mij vraagt.
En dit betekend niet dat het om de beschikbaarheid van onderdelen gaat omdat? Volgens mij is wat @Robbie8454 zegt wel degelijk waar.

Dat first come first serve lijkt het al heel lang niet meer op.Dat er hier members zijn die 2020 besteld hebben en langer wachten of nogsteeds wachten terwijl er ook members zijn die hun auto al rijden die in juni besteld is zegt wel genoeg lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
SSJVegito schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Dat first come first serve lijkt het al heel lang niet meer op.
Dat was beetje punt van mijn opmerking inderdaad. Het wordt m.i. steeds duidelijker dat er een andere volgorde gehanteerd wordt. Als een nagenoeg dezelfde auto die veel later is besteld veel eerder binnen is bevreemd me dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
SSJVegito schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

En dit betekend niet dat het om de beschikbaarheid van onderdelen gaat omdat? Volgens mij is wat @Robbie8454 zegt wel degelijk waar.
Omdat beide auto's nagenoeg identiek zijn. Als mijn auto vertraagd is door gebrek aan onderdelen (wat kan natuurlijk) is het vreemd dat eenzelfde auto die later is besteld geen last van dat gebrek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
P_de_B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Omdat beide auto's nagenoeg identiek zijn. Als mijn auto vertraagd is door gebrek aan onderdelen (wat kan natuurlijk) is het vreemd dat eenzelfde auto die later is besteld geen last van dat gebrek heeft.
Ah jij hebt het over identieke autos met dezelfde configuratie dus, dat was mij even ontgaan. Maar inderdaad, daar ben ik het wel mee eens. Dan zou ik first in first out verwachten en niet first in random out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

Ah jij hebt het over identieke autos met dezelfde configuratie dus, dat was mij even ontgaan. Maar inderdaad, daar ben ik het wel mee eens. Dan zou ik first in first out verwachten en niet first in random out.
Volgens mij is dan de gereserveerde productie plek weer van belang. De dealers krijgen deze toegewezen. Dan kan je dus geluk of pech hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Volgens mij is dan de gereserveerde productie plek weer van belang. De dealers krijgen deze toegewezen. Dan kan je dus geluk of pech hebben.
Dat kan ook maar bestellen in 2020 en later krijgen dan iemand in 06-2021 vind ik nogsteeds heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:37:
[...]

Dat kan ook maar bestellen in 2020 en later krijgen dan iemand in 06-2021 vind ik nogsteeds heel vreemd.
Volledig mee eens. Zou een hoop rust geven als ze daar eens wat meer transparant in zouden zijn. Leg de gemaakte keuzes uit, denk ik dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:10
Robbie8454 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Volledig mee eens. Zou een hoop rust geven als ze daar eens wat meer transparant in zouden zijn. Leg de gemaakte keuzes uit, denk ik dan
Wat meer en betere communicatie richting de klanten vanuit Skoda en de Dealers zou wat mij betreft niet misstaan.
De enige communicatie tussen mij en de dealer is van mijn kant gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 29-06 22:37
Nou peeps. Succes voor iedereen die nog moet wachten. Ik heb mijne geannuleerd en ben voor de model 3 gegaan. Hopelijk nog in dec geleverd _/-\o_

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
ElonDusk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:12:
Nou peeps. Succes voor iedereen die nog moet wachten. Ik heb mijne geannuleerd en ben voor de model 3 gegaan. Hopelijk nog in dec geleverd _/-\o_
Jammer, maar de 3 is ook een goede keuze. Beide hebben hun voor en tegens. En het zat al in je naam. Hopelijk komt ie op tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-07 12:20
BigGreen schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Wat meer en betere communicatie richting de klanten vanuit Skoda en de Dealers zou wat mij betreft niet misstaan.
De enige communicatie tussen mij en de dealer is van mijn kant gekomen.
Hier hetzelfde. Zo jammer dit.
Iedere keer bellen en vragen. Komt echt dit jaar nog. (Nog 9 weken) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
SierdW schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Na de nieuwsberichten toch maar even gebeld met Van Mossel. Productie definitief gepland voor week 42, levering voor week 49. Besteld in week 21 zoals boven aangegeven.
Maar weer eens gebeld met van Mossel. Eerder was mijn auto gepland voor productie in week 42, de week dat de fabrieken gingen sluiten. Nieuwe productie is gepland voor 30 oktober. Verwachte levering nog steeds voor dit jaar gepland, week 48/49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
SierdW schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Maar weer eens gebeld met van Mossel. Eerder was mijn auto gepland voor productie in week 42, de week dat de fabrieken gingen sluiten. Nieuwe productie is gepland voor 30 oktober. Verwachte levering nog steeds voor dit jaar gepland, week 48/49.
Dat is krap zat ik hoop niet voor je dat ze met de productie nog een chipje missen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Laatst online: 30-06 19:00
[...]

Graag die van mij dan op dezelfde trein en ook richting het Noorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennoski
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-02-2024
[...]

Ik heb vandaag toevallig ook gebeld met de vrienden van Van Mossel. Vorige week stond eind productie op de 22e, nu eind productie op de 29e... Er is wel al een aantal weken een chassisnummer. Zou die van mij dan halverwege op die gestopte lopende band staan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:08
Mennoski schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:23:
[...]

Ik heb vandaag toevallig ook gebeld met de vrienden van Van Mossel. Vorige week stond eind productie op de 22e, nu eind productie op de 29e... Er is wel al een aantal weken een chassisnummer. Zou die van mij dan halverwege op die gestopte lopende band staan... 8)7
Waarschijnlijk banking... Wachten op onderdelen (lees: chips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jgLX5Fc1AHzT85mFG5M4mn1rbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKGNzaEObQQZTr5p97nBxoaT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit passeerde op het Enyaq forum hier op Tweakers voor degene die daar niet in volgen.
Vanaf week 44 zou de enyaq terug in productie gaan tov de eerdere veronderstelling dat de fabrieken tot eind dit jaar dicht zouden zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeiaStart
  • Laatst online: 19-01-2024
vandaag een heugelijke dag, D-day oftewel Enyaq-day!
Mijn Enyaq (besteld medio april) is geleverd.
Goede informatie van de dealer gekregen, nam er ruim de tijd voor.
En nu zelf ervaren. Eerste indruk is zeer positief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
Gisteren contact met de dealer gehad en mijn juni bestelde auto komt definitief niet in 2021 dus ik ben maar voor een voorraad auto gegaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:03
Daan8 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:50:
Gisteren contact met de dealer gehad en mijn juni bestelde auto komt definitief niet in 2021 dus ik ben maar voor een voorraad auto gegaan .
Jammer dat de door jou bestelde configuratie niet meer leverbaar was dit jaar, maar wel mooi dat je nog een voorraadmodel gevonden hebt? Ben je voor een 60 of 80 model gegaan?

Zelf ben ik ook noodgedwongen voor een voorraadmodel gegaan. Zo'n 80 first Edition uitvoering. Dus wel veel meer opties dan ikzelf gekozen zou hebben, maar wel dit jaar rijden. Zelf zou ik voor een sportline gegaan zijn vanwege de (in mijn ogen) mooie zwarte accenten.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
GAEvakYD schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:24:
[...]

Jammer dat de door jou bestelde configuratie niet meer leverbaar was dit jaar, maar wel mooi dat je nog een voorraadmodel gevonden hebt? Ben je voor een 60 of 80 model gegaan?

Zelf ben ik ook noodgedwongen voor een voorraadmodel gegaan. Zo'n 80 first Edition uitvoering. Dus wel veel meer opties dan ikzelf gekozen zou hebben, maar wel dit jaar rijden. Zelf zou ik voor een sportline gegaan zijn vanwege de (in mijn ogen) mooie zwarte accenten.
op zich geen ramp het voorraad model is veel completer als degene die ik besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
Daan8 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:43:
[...]
op zich geen ramp het voorraad model is veel completer als degene die ik besteld had.
Ik heb nu een 60 uitgekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Nog even een update van wat ik zelf op myskoda.be zag:

Customer_Allocation_Date__c: 9 februari 2021
Factory_Confirmation_Date__c: 9 februari 2021
Earliest_Delivery_Date__c: 30 augustus 2021
Latest_Delivery_Date__c: 17 oktober 2021
Production_date__c: 26 augustus 2021

26/08 Status__c: "In Production" + "Geschatte leveringsdatum van uw voertuig in België: 02/09/2021"
07/09: Status__c: "Internal Transfer" + "Geschatte leveringsdatum van uw voertuig in België: 02/09/2021"
16/10: Status__c: "Internal Transfer" + "Geschatte leveringsdatum van uw voertuig in België: 25/10/2021"
20/10: Status__c: "Importer Transport" + "Geschatte leveringsdatum van uw voertuig in België: 25/10/2021"
30/10: Status__c: "Importer Arrival" (dus lijkt dat transport 10 dagen duurde)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 10:35
Zojuist een telefoontje van mijn dealer gehad en mag de auto volgende week woensdag ophalen.
Van week 45 -> 39 -> 43 -> 48 -> 45
Kortom, na een hoop gewissel komt hij uiteindelijk in de oorspronkelijke leverweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 13:47
Berend- schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:21:
Zojuist een telefoontje van mijn dealer gehad en mag de auto volgende week woensdag ophalen.
Van week 45 -> 39 -> 43 -> 48 -> 45
Kortom, na een hoop gewissel komt hij uiteindelijk in de oorspronkelijke leverweek.
Wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Laatst online: 15-06 10:35
Half mei (week 19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
Ok thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
Oh ik heb ook besteld in week 19 en hoop op een goed bericht eerdaags _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Laatst online: 22:55
Heb vandaag te horen gekregen dat me auto auto gisteren is binnen gekomen O+

Moet wel wachten officieel tot 27 januari voordat ik de huidige auto kan inwisselen, maar hij is in ieder geval binnen.
Toch even kijken met de leasemaatschappij of ik de huidige auto wat eerder kan inwisselen..

Had hem 1e - 2e week juni besteld met de volgende uitvoering :

Enyaq IV 80 - Moon White met de volgende opties :

Sportline
Transport pakket
Comfort plus pakket
Assistentiepakket
Klimaat plus pakket
Family pakket
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak
Elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie
125 kW oplaadmogelijkheid
en setje dakdragers voor de koffer

Kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
Lekker man, LM / dealer? Erg benieuwd wanneer ik mijn langverwachte telefoontje ga krijgen!!
iketot schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:34:
Heb vandaag te horen gekregen dat me auto auto gisteren is binnen gekomen O+

Moet wel wachten officieel tot 27 januari voordat ik de huidige auto kan inwisselen, maar hij is in ieder geval binnen.
Toch even kijken met de leasemaatschappij of ik de huidige auto wat eerder kan inwisselen..

Had hem 1e - 2e week juni besteld met de volgende uitvoering :

Enyaq IV 80 - Moon White met de volgende opties :

Sportline
Transport pakket
Comfort plus pakket
Assistentiepakket
Klimaat plus pakket
Family pakket
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak
Elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie
125 kW oplaadmogelijkheid
en setje dakdragers voor de koffer

Kan niet wachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
markiep schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:22:
Lekker man, LM / dealer? Erg benieuwd wanneer ik mijn langverwachte telefoontje ga krijgen!!

[...]
Thanks! Gaat om Wittebrug Lease in Den Haag. Hopelijk krijg je snel je telefoontje!

Ik had een tijd niets gehoord (eind augustus was ik in de buurt en hoorde ik dat hij week 37 zou worden geproduceerd. Dacht gisteren ik zal weer eens bellen, maar kreeg ze niet te pakken, en vandaag werd ik opgebeld met het goede nieuws. Toevallig dus gisteren binnen. Hij vertelde wel dat hij helaas vooral bezig is met bellen van mensen die de auto niet meer krijgen dit jaar. Zei dat ik 1 van de weinige ben die hem nog heeft, dus ik prijs me erg gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
iketot schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:47:
[...]

Thanks! Gaat om Wittebrug Lease in Den Haag. Hopelijk krijg je snel je telefoontje!

Ik had een tijd niets gehoord (eind augustus was ik in de buurt en hoorde ik dat hij week 37 zou worden geproduceerd. Dacht gisteren ik zal weer eens bellen, maar kreeg ze niet te pakken, en vandaag werd ik opgebeld met het goede nieuws. Toevallig dus gisteren binnen. Hij vertelde wel dat hij helaas vooral bezig is met bellen van mensen die de auto niet meer krijgen dit jaar. Zei dat ik 1 van de weinige ben die hem nog heeft, dus ik prijs me erg gelukkig!
Toen de dealer mij belde vertelde hij mij ook al dat hij iets van 49 mensen moest afbellen. En dat voor 1 dealer.

Gefeliciteerd met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
SSJVegito schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:33:
[...]

Toen de dealer mij belde vertelde hij mij ook al dat hij iets van 49 mensen moest afbellen. En dat voor 1 dealer.

Gefeliciteerd met je auto.
Oef! Dat zijn er veel!

Ik had gisteren gebeld en vandaag werd ik terug gebeld, dus zei als grap "Ah je was dus druk bezig met mijn auto die binnen kwam!". Toen zei hij "Nee, vooral met het afbellen van mensen die hem niet meer op tijd krijgen..".

Geen idee hoe veel het er zijn maar als we deze fora een beetje bekijken zijn het er helaas erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Het is zover: vandaag wordt in Mladá Boleslav gestart met de productie van uw nieuwe Enyaq iV.
Via honeymoonnet vandaag deze melding. Initieel was productie 18 oktober gepland. Dealer geeft nog steeds wk 46 aan als aanlevering dealer. Laten we het hopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iketot
Mag in overleg met de leasemaatschappij de auto eerder inwisselen, in plaats van 27 januari mag ik nu mid-december (week van 13) de auto kosteloos (want eerder dan contract) omruilen.

Het aftellen is begonnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TdJ75
Vandaag dealer maar weer gebeld voor een update. Hij staat over 2 weken bij de dealer. Dan nog klaarmaken (1 a 2 weken). Dus week 47 of 48 rijden. Aftellen is begonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueBird95
Vandaag op myskoda.be gezien dat hij in productie is gegaan op 5 november. Fingers crossed dus dat ik over enkele weken ook kan rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Na de vakantie, zal ik de lijst, waar mogelijk, even weer bijwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
Robbie8454 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:57:
Na de vakantie, zal ik de lijst, waar mogelijk, even weer bijwerken
Fijne vakantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannemanneke67
  • Laatst online: 23-12-2021
Hallo,

Heb eind maart via LM: LP bij Pouw deventer een Enyaq 60 besteld waarvan de bestelling 12 april als status besteld heeft gekregen. Lever datum was w33 werd begin aug w44 en eind okt w47. Afgelopen donderdag contact met dealer gehad die mij bevestigd dat de auto in productie is gegaan. Ik heb dus de goede hoop dat hij nog wel dit jaar geleverd wordt.🙏🏼
Voor de facts:
Enyaq 60
50kw
Kleur Wit
Loft bekleding
Velg regulus (als standaard velg niet leverbaar is)
Trekhaak voorb (als trekhaak niet leverbaar is)
Panoramadak
Klimaat
Family
Comfort
Sport
Assistentie
Matrix led (als standaard niet voorradig is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 01-07 15:33
Jannemanneke67 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:36:
Hallo,

Heb eind maart via LM: LP bij Pouw deventer een Enyaq 60 besteld waarvan de bestelling 12 april als status besteld heeft gekregen. Lever datum was w33 werd begin aug w44 en eind okt w47. Afgelopen donderdag contact met dealer gehad die mij bevestigd dat de auto in productie is gegaan. Ik heb dus de goede hoop dat hij nog wel dit jaar geleverd wordt.🙏🏼
Voor de facts:
Enyaq 60
50kw
Kleur Wit
Loft bekleding
Velg regulus (als standaard velg niet leverbaar is)
Trekhaak voorb (als trekhaak niet leverbaar is)
Panoramadak
Klimaat
Family
Comfort
Sport
Assistentie
Matrix led (als standaard niet voorradig is)
Fijn nieuws voor je zeg! Duimen!
Ik zit bij dezelfde dealer, met 30 april nagenoeg dezelfde definitieve besteldatum voor nagenoeg dezelfde wagen. Ik heb sinds de bestelling op week 43 gestaan totdat ik één week vantevoren er zelf achter moest komen dat dit nu week 47 is.

Afgelopen woensdag gaf mijn contactpersoon nog aan dat mijn auto op "definitief ingepland" staat. Maar goed, volgens mij zeggen ze puur wat ik als (lease) klant wil horen...
Persoonlijk zie ik het voor dit jaar niet meer goedkomen: in drie weken produceren, transporteren en opleveren.
We gaan het zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BigGreen
Net gebeld door de dealer en auto staat op de trein!
Kon nog niet zeggen wanneer die aankomt in Nederland (dat gaat zo met treinen)
Dan nog wachten op transport van Pon naar Dealer

Heel blij dat de auto onderweg is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DA3ZNUrzyqfWB7JBLW8g3LJ-q3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDHprtV8zMg8xjQ83AAWvLOY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karlkani1985
BigGreen schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:42:

[Afbeelding]
Dat ziet er wel kicken uit :) hoop dat de meeste voor Nederland zijn 8) Zal denk ik ook wel 1 van de laatste keer zijn dat de trein met zoveel Enyaq rijd dit jaar ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-07 23:05
Zal denk ik ook wel 1 van de laatste keer zijn dat de trein met zoveel Enyaq rijd dit jaar ;w .
Er komt in ieder geval nóg een trein aan, heb ik zojuist begrepen :-).

Ik heb begin mei een Enyaq 60 besteld (via Leasemaatschappij), met aardig wat opties (o.a. trekhaak, Klimaat Plus, Family, Comfort Plus, Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor, 19 inch Regulus), met als voorwaarde dat als hij dit jaar niet op kenteken staat het contract ontbonden kan worden.

Het lezen van dit topic maakte me niet vrolijker, omdat ik maar geen bevestiging / productiedatum, etc kreeg. Zojuist belde de leasemaatschappij echter dat hij net geproduceerd is en in het proces zit om naar NL gebracht te worden. Wat een wonder!

Ik begreep van de leasemaatschappij (Friesland) dat ze tientallen bestellers hebben moeten teleurstellen, dus in heel NL zullen dit er vermoedelijk honderden zijn. Hopelijk hebben nog een aantal hier geluk dat hij er net nog bij zit dit jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sajid119
  • Laatst online: 20-05-2022
dzjam schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:48:
[...]

Er komt in ieder geval nóg een trein aan, heb ik zojuist begrepen :-).

Ik heb begin mei een Enyaq 60 besteld (via Leasemaatschappij), met aardig wat opties (o.a. trekhaak, Klimaat Plus, Family, Comfort Plus, Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor, 19 inch Regulus), met als voorwaarde dat als hij dit jaar niet op kenteken staat het contract ontbonden kan worden.

Het lezen van dit topic maakte me niet vrolijker, omdat ik maar geen bevestiging / productiedatum, etc kreeg. Zojuist belde de leasemaatschappij echter dat hij net geproduceerd is en in het proces zit om naar NL gebracht te worden. Wat een wonder!

Ik begreep van de leasemaatschappij (Friesland) dat ze tientallen bestellers hebben moeten teleurstellen, dus in heel NL zullen dit er vermoedelijk honderden zijn. Hopelijk hebben nog een aantal hier geluk dat hij er net nog bij zit dit jaar!
Hoop dat ie van mij ook tussen zit.. Heb zelf eind april besteld ook via LM. Ik krijg ook telkens niks te horen. Alleen van 'U auto komt dit jaar, maak u geen zorgen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:32
Wij zijn volgens honymoon doorgeschoven naar week 12 met 2 auto's. Helaas nog langer wachten en meer bijtelling voor mijn werkgever (die betaald hij grotendeels).
Even opzoeken of er dan v2g opzit. Ik wil thuis ook een laadpaal gaan plaatsen. Eis v2g wordt dan wel of niet veel belangrijker.

[ Voor 28% gewijzigd door Teus.espresso op 08-11-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Uw ŠKODA Enyaq iV is onderweg!
Mooi nieuws: uw ŠKODA Enyaq iV met chassisnummer TMB[snip]23 is vanaf Mladá Boleslav onderweg naar Nederland. Zodra uw Enyaq iV bij ons is geleverd, nemen wij contact met u op om de afleverdatum met u af te spreken.
Nou, zou het dan toch :) zal wel op dezelfde trein staan

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 09-11-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
Foto er zelf bij bedacht of komt die van de dealer? In dat laatste geval maken ze zich er wel een beetje makkelijk vanaf met een 7 maanden oude pica ;-)

Lekker dat de auto onderweg is, ik word (volgens afspraak) vrijdag gebeld door de dealer. Hopelijk met een soortgelijk bericht!

https://www.reddit.com/r/..._skoda_enyaq_ivs_spotted/

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
markiep schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:16:
Foto er zelf bij bedacht of komt die van de dealer? In dat laatste geval maken ze zich er wel een beetje makkelijk vanaf met een 7 maanden oude pica ;-)

Lekker dat de auto onderweg is, ik word (volgens afspraak) vrijdag gebeld door de dealer. Hopelijk met een soortgelijk bericht!

https://www.reddit.com/r/..._skoda_enyaq_ivs_spotted/

[...]
Foto zelf erbij gevonden!
Nee niet zelf gemaakt want anders had ik de auto niet op de trein laten staan! ;)

Denk dat er de laatste weken hard word gewerkt bij Skoda om er nog zoveel mogelijk naar NL te krijgen.

Hopelijk krijg je snel bericht dat die van jou ook op dezelfde trein staat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
internetinfo schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:16:
[...]

Auto op "definitief ingepland" staat. Maar goed, volgens mij zeggen ze puur wat ik als (lease) klant wil horen...
Persoonlijk zie ik het voor dit jaar niet meer goedkomen: in drie weken produceren, transporteren en opleveren.
We gaan het zien.
Geen garanties natuurlijk, maar die van mij is dus 2 november in productie gegaan en vandaag krijg ik mail dat hij op transport naar Nederland is gegaan. Het kán dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Teus.espresso schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:11:
Wij zijn volgens honymoon doorgeschoven naar week 12 met 2 auto's. Helaas nog langer wachten en meer bijtelling voor mijn werkgever (die betaald hij grotendeels).
Even opzoeken of er dan v2g opzit. Ik wil thuis ook een laadpaal gaan plaatsen. Eis v2g wordt dan wel of niet veel belangrijker.
Laadpalen met V2G zijn er amper. Als ze er al zijn nog flink kostbaar. Zal allemaal nog niet rendabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-07 15:41
Beetje late update, maar 2 weken geleden te horen gekregen dat mijn auto dit jaar niet meer komt. Verwachte nieuwe aflevering is nu maart 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiwaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-01 11:32
Begin oktober via de werkgever akkoord gegeven op een 60 First Edition die al op kenteken stond.
Zowel mijn werkgever als ik waren in de veronderstelling dat dat dan ook vanaf 1 november rijden zou worden. Maar het bleef angstvallig stil, ondanks meerdere pogingen duidelijkheid te krijgen.

Nu is het bericht dat de banden op backorder staan en dat dit ongeveer twee kan gaan duren. Ik neem aan dat dat komt dor de 21 inch velgen.

Lees al een paar maanden mee in de topics en weet dat er mensen zijn die al véél langer wachten. Maar dit is voor mij best wel een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26

BeaM-R

Powerrrrr

Enahs schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:53:
Beetje late update, maar 2 weken geleden te horen gekregen dat mijn auto dit jaar niet meer komt. Verwachte nieuwe aflevering is nu maart 2022.
Aj, balen. Ik heb hem in ongeveer dezelfde periode als jou besteld en gisteren nog even contact gehad met de dealer. Die gaat er nog steeds vanuit dat hij dit jaar komt.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran1
  • Laatst online: 21-09-2023
Hier ook vandaag een belletje gehad. Ook 'mijn' Enyaq zou op de beruchte trein staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannemanneke67
  • Laatst online: 23-12-2021
Wat wisselde berichtgeving lees ik qua informatie van dealers.. de 1 heeft duidelijk beeld van in welk stadium de auto zich bevind. Ik lees zelf dat mede lotgenoten zelf de status kunnen volgen… honymoon of zo. Erg divers lees ik.
Mijn dealer communiceert niet, tot ik zelf maar eens bel en vraag naar een update van m’n bestelling (via LM) Nu hoorde ik dat hij in productie is gegaan.. volgende vraag van mij dan .. hoe lang duurt die productie?… weten wij niet! En ook niet of je hem wel in dit jaar ontvangt.. erg voorzichtig wat ik ook wel weer snap.
Van anderen lees ik dat de dealer alles communiceert… das toch wel fijn lijkt mij.
Wordt mijn Enyaq een Sinterklaas of kerstcadeau??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-07 01:22
Wiwaaz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:14:

Nu is het bericht dat de banden op backorder staan en dat dit ongeveer twee kan gaan duren. Ik neem aan dat dat komt dor de 21 inch velgen.
Weken maanden jaren?
Hij staat al op kenteken maar je hebt er andere banden bij besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Jannemanneke67 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:23:
Wat wisselde berichtgeving lees ik qua informatie van dealers.. de 1 heeft duidelijk beeld van in welk stadium de auto zich bevind. Ik lees zelf dat mede lotgenoten zelf de status kunnen volgen… honymoon of zo. Erg divers lees ik.
Mijn dealer communiceert niet, tot ik zelf maar eens bel en vraag naar een update van m’n bestelling (via LM) Nu hoorde ik dat hij in productie is gegaan.. volgende vraag van mij dan .. hoe lang duurt die productie?… weten wij niet! En ook niet of je hem wel in dit jaar ontvangt.. erg voorzichtig wat ik ook wel weer snap.
Van anderen lees ik dat de dealer alles communiceert… das toch wel fijn lijkt mij.
Wordt mijn Enyaq een Sinterklaas of kerstcadeau??
Mijn dealer blinkt ook niet uit in communicatie… Elke keer als ik naar de status vraag krijg ik te horen dat als er iets veranderd dat ik dan geïnformeerd wordt. Maar elke keer als ik zelf informeer blijkt de levering toch weer verschoven te zijn… 44 > 47 > 50 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiwaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-01 11:32
Martinique schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:36:
[...]

Weken maanden jaren?
Hij staat al op kenteken maar je hebt er andere banden bij besteld?
Scherp. Twee weken.
Ik heb er (zelf) geen andere banden bij besteld. Vermoed dat ze vanuit de lease er winterbanden onder willen zetten.

Staat al sinds juni op kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
Vandaag de dealer gebeld. (Belgie)
Ik kan de bestelling sinds gisterenavond niet meer volgen via MySkoda. Laatste status update was op 5november dat hij die dag in productie is gegaan.

Volgens de dealer is hij momenteel geproduceerd en heeft hij een chassisnummer, doch missen er 1/2 chips/geleiders waardoor hij in een status staat die ik niet kan zien.
Levertermijn is dus nog altijd onbekend.

K*t wetende dat de auto klaar is op 2 miezerige chips na en tot onbekende datum stof staat te happen in Tsjechië...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
Hier ook het telefoontje gehad. Monster staat op de trein! Zou gister vertrokken zijn richting NL. Zoals ik begreep gaat hij eerst naar PON, dan naar Muntstad. Daar trekhaak er nog onder, logo zwart en andere belangrijke maar tijdrovende dingen die wij als leek nooit zullen begrijpen.

Conclusie, binnen 4 weken zit ik in mijn nieuwe wagen! Sinterklaas cadeautje dus.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
markiep schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:21:
Hier ook het telefoontje gehad. Monster staat op de trein! Zou gister vertrokken zijn richting NL. Zoals ik begreep gaat hij eerst naar PON, dan naar Muntstad. Daar trekhaak er nog onder, logo zwart en andere belangrijke maar tijdrovende dingen die wij als leek nooit zullen begrijpen.

Conclusie, binnen 4 weken zit ik in mijn nieuwe wagen! Sinterklaas cadeautje dus.

[...]
Ze staan vast bij elkaar op de trein :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markiep
'Onze' trein is vanmorgen gespot in Twello. :-)
BigGreen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:40:
[...]

Ze staan vast bij elkaar op de trein :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
markiep schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:15:
'Onze' trein is vanmorgen gespot in Twello. :-)

[...]
Oh ze komen nu wel dichterbij _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
Mijn auto, besteld begin februari dit jaar, is op 08.11.2021 op de trein gezet naar NL.
Van week 24 -> 32 -> 42 -> 45

Levering ergens einde van de maand _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Wow, wat lekker om te lezen dat er zo veel auto's op deze trein zitten!

Congrats allemaal!

Heb zelf de afspraak gemaakt nu voor 13 december 10:00.. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb nog steeds niks. Alleen: “de auto staat op week 47”. Geloof er inmiddels geen snars meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:44:
Ik heb nog steeds niks. Alleen: “de auto staat op week 47”. Geloof er inmiddels geen snars meer van
Heb jij nogsteeds geen update gehad? Jouw auto was al wel geproduceerd toch? Wachtende op onderdelen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
Ongelofelijk dat je nog steeds niks hebt gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
Ik hoorde 3 weken terug dat de auto op dát moment door de fabriek ging (productie)... om vervolgens vorige week te horen dat hij ieder moment de fabriek in kon gaan om te worden geproduceerd. |:(

Mijn contactpersoon bij de Skoda dealer raakte ook gefrustreerd van de kwaliteit en frequentie van de door Tsjechië verstrekte data.

Kwam ook voor dat hij 's ochtends contact had met een klant en aan moest geven enkel een voorlopige productieweek te zien, om vervolgens 's middags een trailer met auto's te ontvangen waar de auto van de betreffende klant gewoon op staat.

Misschien geeft dat nog wat hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
De mijne staat momenteel ook op "Internal transfer" dwz dat hij gewoon op de parkeerplaats staat te wachten op een onderdeel.
Datum wanneer dat onderdeel toekomt is onbekend, kan volgende week zijn, kan evengoed zomer volgend jaar zijn volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 20:35

Bozznl

GT: The Bozzz88

Nou mijn wagen heeft na lange onzekerheid en een tijdje op 'banking' nu de status: 'klaar voor transport'. Dealer verwacht hem binnen een paar weken wel. Sinds februari/maart in de weer geweest met de bestelling.

Enyaq IV80, Race Blue, Comfort, Klimaat, Elektrische stoel, Assistentie, Family, Zijairbags achter, Matrix verlichting/Licht, Transport, Vega velgen, Skoda iv pakket, All weather mattenset, Loft en als het goed is worden ook gelijk de winterbanden er onder gezet.

Beetje geluk ook al de ME3 software update? Of zal dat nog net iets te vroeg zijn...

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Op Facebook enyaq group berichtje van maasauto groep:
Goed nieuws! Uit betrouwbare bronnen vernomen…
Skoda krijgt dit jaar 2500 extra productieplekken om te produceren. Dus Nee hij komt dit jaar niet kan zomaar Ja hij komt wel worden.. informeer je dealer. Binnenkort dus wellicht voorraad leveringen via ons #maasautogroep
Paar weken geleden gehoord dat mijn auto doorschuift naar volgend jaar. Mogelijk wijzigt dat nog!

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Goegol schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:03:
Op Facebook enyaq group berichtje van maasauto groep:

[...]

Paar weken geleden gehoord dat mijn auto doorschuift naar volgend jaar. Mogelijk wijzigt dat nog!
Begrijp de tekst niet helemaal. Skoda krijgt van Skoda extra productieplaatsen?
Volgens mij heb je op dit moment meer aan 2500 partijen chips dan aan 2500 productieplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:26:
[...]

Heb jij nogsteeds geen update gehad? Jouw auto was al wel geproduceerd toch? Wachtende op onderdelen dus?
Nee, alleen dat hij op week 47 staat. Vervolgens gevraagd of er een update is wat betreft de status, want hij staat al een aantal weken op week 47, maar daar hoor ik niks op. Ik kom nu namelijk in de knel met de planning van het bedrijf dat de auto gaat voorzien van een coating. En met de planning van het audio bedrijf. Met beide kan ik nu geen concrete afspraken maken, want ik geloof er niks van dat hij er daadwerkelijk staat over 2 weken. En einde van het jaar zijn beide bedrijven erg druk.
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste