Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 211.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
YakuzA schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:22:
[...]

Ik zou het raar vinden als de externe 2 kerst pakketten zou krijgen en de vaste mensen maar 1.
De externe krijgt die al van de inhuurtoko die extra veel geld beurt om iemand daar als externe weg te zetten?

/zie net dat er geen kerst in de post stond, dacht dat het over een kerstpakket ging iig :)
Waar ik nu werk krijg ik ook van de opdrachtgever èn "uitleenbureau" een kerstpakket.
Ik haal dat laatste nooit op en zeg dat dat maar naar een voedselbank oid mag of andere organisatie. Ik heb het niet nodig en wel zo eerlijk.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 10:56
Lang geleden had Bitzer een vakantiebaantje gedurende een zeer warme periode.

Er was besloten dat de volgende dag extra vroeg begonnen zou worden. Bitzer en enkele andere vakantiekrachten woonden in een plaats 15 kilometer verderop en zo vroeg gingen er nog geen bussen.
Ze hadden bedacht dat de productieleider ons zou komen ophalen met de auto.

Die man zijn hele ziel en zaligheid was zijn nieuw gekochte sportcoupé van Japanse makelij. We zaten met 5 man dicht opeen gepakt in het wagentje en de route naar het bedrijf ging via een lange rechte weg omzoomd door bomen. Die weg was tamelijk berucht om de vele, vaak dodelijke, ongevallen.

In die weg zat ongeveer halverwege een flauwe bocht en jawel, na de bocht ging het gaspedaal op de bodem en langzaam maar gestaag kroop de snelheidsmeter over de 160, voorbij de 180, tot een kleine 220 wat met de toen gebruikelijke afwijking toch nog dik 200 was. Gelijktijdig werd het stiller en stiller in de auto, met het voorbijflitsen van toch wel erg stevige bomen verstomde het vrolijke gepraat en zelden was ik zo blij of eigenlijk vooral opgelucht op het werk aangekomen te zijn.

Gelukkig 'mochten' we 's-middags met de bus terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 21:28
Daar zou ik aangifte van doen, Bitzer. Dat is zulke opzettelijke roekeloosheid, die man heeft je leven in gevaar gebracht. Hij moet daar van terughoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Znorkus schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:47:
Daar zou ik aangifte van doen, Bitzer. Dat is zulke opzettelijke roekeloosheid, die man heeft je leven in gevaar gebracht. Hij moet daar van terughoren.
Ik heb een flauw vermoeden dat het verjaard is….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:48
Znorkus schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:47:
Daar hoef je nu niet meer mee aan te komen lijkt me. Hij geeft aan dat het lang geleden is geweest. Succes met bewijzen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:30
Bitzer schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:08:

Er was besloten dat de volgende dag extra vroeg begonnen zou worden. Bitzer en enkele andere vakantiekrachten woonden in een plaats 15 kilometer verderop en zo vroeg gingen er nog geen bussen.

Die man zijn hele ziel en zaligheid was zijn nieuw gekochte sportcoupé van Japanse makelij. We zaten met 5 man dicht opeen gepakt in het wagentje en de route naar het bedrijf ging via een lange rechte weg omzoomd door bomen. Die weg was tamelijk berucht om de vele, vaak dodelijke, ongevallen.

In die weg zat ongeveer halverwege een flauwe bocht en jawel, na de bocht ging het gaspedaal op de bodem en langzaam maar gestaag kroop de snelheidsmeter over de 160, voorbij de 180, tot een kleine 220 wat met de toen gebruikelijke afwijking toch nog dik 200 was. Gelijktijdig werd het stiller en stiller in de auto, met het voorbijflitsen van toch wel erg stevige bomen verstomde het vrolijke gepraat en zelden was ik zo blij of eigenlijk vooral opgelucht op het werk aangekomen te zijn.

Ik heb er ook nog zo eentje.

In mijn eerste job, ik was toen 22j of zo, moest ik regelmatig machines plaatsen bij klanten in het buitenland.

Onder andere eens in Polen.

Bij aankomst op de luchthaven ging de lokale vertegenwoordiger mij oppikken en naar de klant brengen, een paar uur rijden.

In de aankomsthal zie ik daar een mager mannetje staan met trillende handen en een gezicht strak van het alcoholmisbruik.
Met zijn grote volvo aan een rotvaart over de poolse wegen met een paar keer een net niet ongeval.

Was niet onvriendelijk of zo maar die mens was al zo ver weg, dat ging niet meer goed komen. Nog een paar keer gezien tijdens de werken met in zijn hand een plastiek zakje met grote blikken bier er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Bitzer schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:08:

Was de productieleider in een vorig leven autocoureur? :o

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
Ik werkte ooit in een heel groot logistiek centrum van een merk wat vroeger heel groot was , dat nu niet meer bestaat sinds het over genomen was.

Ze huurden daar ook warehouses op andere locaties, wij morgens vroeg met onze eigen auto's daar naar toe.
Daar waren veel vakantie werkers uit de VS zomers, die wilde liefst met mij mee rijden omdat ik toen een nette Opel Vectra had, en de ploegleider zo'n foute petjes Civic CRX met van die hele fouten 3 spaaks velgen en the fast and furieus na deed, ik reed wel stevig door maar die caperiolen deed ik niet rechts inhalen en slalommen en veel artikel 5 overtredingen ik volgde op enige afstand.

Heb wel mee gemaakt dat op de zaak waar ik werkte happy hour was , die inmiddels bekende zaak , op de vrijdag middag , daar werd zoveel gezopen door bepaalde collega's die bijna stomdronken weg reden.
Heb het toen aangekaart met de baas en die beruchte chef,, pas toen ik zei ,, wat zou je ervan vinden als iemand met z'n zatte kop een ongeluk veroorzaakt met een auto met de bedrijfsnaam en logo erop, zal dan je nog jaren horen , toen werden de oren bij hen gespitst , en werd malt bier ingevoerd, en bleven ze ook geen uren meer hangen , geen gezeik over gehad.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
dj.verhulst schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:31:
Ik werkte ooit in een heel groot logistiek centrum van een merk wat vroeger heel groot was , dat nu niet meer bestaat sinds het over genomen was.

Ze huurden daar ook warehouses op andere locaties, wij morgens vroeg met onze eigen auto's daar naar toe.
Daar waren veel vakantie werkers uit de VS zomers, die wilde liefst met mij mee rijden omdat ik toen een nette Opel Vectra had, en de ploegleider zo'n foute petjes Civic CRX met van die hele fouten 3 spaaks velgen en the fast and furieus na deed, ik reed wel stevig door maar die caperiolen deed ik niet rechts inhalen en slalommen en veel artikel 5 overtredingen ik volgde op enige afstand.

Heb wel mee gemaakt dat op de zaak waar ik werkte happy hour was , die inmiddels bekende zaak , op de vrijdag middag , daar werd zoveel gezopen door bepaalde collega's die bijna stomdronken weg reden.
Heb het toen aangekaart met de baas en die beruchte chef,, pas toen ik zei ,, wat zou je ervan vinden als iemand met z'n zatte kop een ongeluk veroorzaakt met een auto met de bedrijfsnaam en logo erop, zal dan je nog jaren horen , toen werden de oren bij hen gespitst , en werd malt bier ingevoerd, en bleven ze ook geen uren meer hangen , geen gezeik over gehad.
Ik ben ooit meegegaan in de jaren negentig naar een duitse productievestiging die we net hadden overgenomen. (Zuid Duitsland, maar niet Bayern).
Daar stonden de bierautomaten naast de productielijn. En zowat elke arbeider had een halve liter bier naast zijn werkpost staan.

Niet lang daarna werd er in het hele bedrijf (wereldwijd) een totaal alcoholverbod ingevoerd. Nergens en op geen enkel moment was alcohol nog toegelaten, zelfs niet bij een feestje binnen de bedrijfsmuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Tommie12 schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:45:
[...]

Ik ben ooit meegegaan in de jaren negentig naar een duitse productievestiging die we net hadden overgenomen. (Zuid Duitsland, maar niet Bayern).
Daar stonden de bierautomaten naast de productielijn. En zowat elke arbeider had een halve liter bier naast zijn werkpost staan.

Niet lang daarna werd er in het hele bedrijf (wereldwijd) een totaal alcoholverbod ingevoerd. Nergens en op geen enkel moment was alcohol nog toegelaten, zelfs niet bij een feestje binnen de bedrijfsmuren.
in andere landen word/werd er ook op de werkplek aardig wat afgezopen ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik heb 2 jaartjes bij de grote Duitse machinefabriek/bouwer een project gedaan (een wereldspeler in hun segment), daar was eigenlijk pas (nu) een jaar of 10 geleden het bier in de kantine afgeschaft :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Ik heb bij de Belgische spoorwegen nog eens een operator zien een blonde Leffe uitschenken aan zijn machine, om 10h30 's morgens.

Wel weeral 15 jaar geleden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor ons Nederlanders leest dat alsof ie dat bier in de machine gooide omdat dat ding dorst had.
Maar dat zul je vast niet bedoelen gok ik :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Met drank op achter een machine of in het verkeer is zo ontzettend slecht , nadeel er zijn nog steeds mensen die je dan een matennaaier noemen als je er wat aan doet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:27
* HKLM_ heeft nog eens diep in zijn geheugen zitten graven :P Voor sommige misschien niet echt een issue maar dacht er toen (en nu nog) anders over.

getekende begon eens in de zomer aan een nieuwe job waarbij het netwerk in bepaalde maanden geen downtime kon hebben dit koste het bedrijf vanaf de eerste verloren Ping direct geld omdat de kassa’s en de pin apparaten het dan niet deden :+ en zo verder

Nu was mijn directe collega ook mijn manager en die ging na drie dagen op vakantie niet dat die dat tegen mij vertelde nee na twee dagen maar eens aan de stagiair gevraagd waar x was :+ Die was met vakantie en zat in Rome. a top thx voor het doorgeven man… :/

Nu hadden ze een aantal maanden geleden de de core switches vervangen (redundant). * HKLM_ zit rustig wat te klikken en ziet naast hem het monitoring scherm volledig rood worden… ik was aan mijn 8ste dag toe en had echt zo iets van WTF 8)7 Direct dikke stress in het bedrijf want alle kassa’s lagen plat.. etc

Die knakker wist dat ik geen kennis had van dit merk dus was lost zonder Google. Documentatie was er natuurlijk wel maar de servers die in de MER stonden waren niet bereikbaar dus mijn documentatie ook niet :X

Ik die collega bellen, neemt niet op, app je sturen en ondertussen verder prutsen. En die gast gewoon niet reageren. Via mijn 4G snel uitgedokterd wat het reboot commando van die switch was en op de fiets naar de locatie toe :P Reboot commando gegeven en hartslag van 300 of het wel weer up kwam :D we waren ondertussen 50 minuten verder en toen had ik alles weer in leven. Mijn collega reageerde fucking hell twee hele dagen later terwijl die wist dat ik net nieuw was en zonder inwerken en overdracht :-(

In zijn vakantie is het nog twee keer gebeurd en heb ik direct gereboot zonder troubleshoot de Head Finance vroeg zich wel af wat er allemaal aan de had was want dit kon echt niet. Mijn manager heeft na zijn vakantie i.i.g een goed gesprek gehad daar en onze relatie was eigenlijk direct verpest…. Welkom op je nieuwe job :+

Over die kassa’s kan ik ook een boek schrijven :P maar dat is voor de volgende keer haha

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
* HKLM_

vind het anders een 1e klas rattenstreek om je zoiets te leveren....

En dan ook nog lullig doen als of het jou schuld is dat ie problemen kreeg .....
Hoelang heb je daar nog gezeten of met die gast te maken gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
@HKLM_ dat je tijdend je proefperiode niet weg bent gegaan, dat was naaiend geweest. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
dj.verhulst schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:18:
* HKLM_

vind het anders een 1e klas rattenstreek om je zoiets te leveren....

En dan ook nog lullig doen als of het jou schuld is dat ie problemen kreeg .....
Hoelang heb je daar nog gezeten of met die gast te maken gehad ?
2 jaar :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Dan zal er best nog wel de nodige problemen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ooh, voorlopig genoeg gespreksstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
dj.verhulst schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:34:
[...]

Dan zal er best nog wel de nodige problemen zijn geweest.

[ Voor 77% gewijzigd door HKLM_ op 15-11-2021 04:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:23

Superflip

*pwiet*

HKLM_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:45:
[...]

Jup :+ Maar heb hem net voor ik weg ging nog wel gepakt. Manager was niet aanwezig en via via hoorde ik dat zijn vader was overleden. Ben de beroerdste niet maar ook dat had die best ff mogen zeggen (of iemand van P&O) (na twee jaar kon ik prima zonder hem :+) en dan regel ik de boel wel sterkte met het overlijden zeggen we normaal en we zien je wel weer een keer.

Ik was wat dagen vrij en heb zonder te vragen hoe we dat gingen oplossen mijn vrije dagen genomen en was er dus niemand van IT aanwezig :P Krijg ik halverwege mijn dagen een App van hem of ik storing x kon oplossen en waar is was. Ja ik ben vrij jij bent toch op kantoor? Stilte….. krijg ik een App terug nee ben niet op kantoor ga zelf wel.

Schijnt die dus mega sacherijnig op kantoor te hebben gezeten en mij te beschuldigen van dat ik niet wil werken als hij er niet is. Dit heb ik hem na terug komst nog wel verteld i.i.g en gelukkig hoefde ik nog maar twee weken te werken. Tot op de dag van vandaag heeft die mij persoonlijk niet verteld dat zijn pa was overleden.
Dat je hem terugpakt kan ik nog wel begrijpen, maar niet bij het overlijden van zijn vader.

Ik ben mijn vader eerder dit jaar verloren en ik heb gewoon ook 1 iemand op kantoor op de hoogte gebracht die het nieuws aan het team bracht. De CEO, die ook mijn directed manager is, heeft er tot op de dag van vandaag nog altijd niets over gezegd terwijl het hele team dat ver wel heeft gedaan. Gelukkig ben ik van die sociaal gestoorde kerel van af binnenkort, ik ga het elders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Superflip schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:08:
[...]

Dat je hem terugpakt kan ik nog wel begrijpen, maar niet bij het overlijden van zijn vader.

Ik ben mijn vader eerder dit jaar verloren en ik heb gewoon ook 1 iemand op kantoor op de hoogte gebracht die het nieuws aan het team bracht. De CEO, die ook mijn directed manager is, heeft er tot op de dag van vandaag nog altijd niets over gezegd terwijl het hele team dat ver wel heeft gedaan. Gelukkig ben ik van die sociaal gestoorde kerel van af binnenkort, ik ga het elders zoeken.
Tja als ik het na een paar dagen als een soort roddel moet horen dan zoeken ze het maar uit met zijn alle :+ het was een twee mans afdeling hé veel keuze heb je als het bedrijf dan niet.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
HKLM_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:08:
* HKLM_ heeft nog eens diep in zijn geheugen zitten graven :P Voor sommige misschien niet echt een issue maar dacht er toen (en nu nog) anders over.

getekende begon eens in de zomer aan een nieuwe job waarbij het netwerk in bepaalde maanden geen downtime kon hebben dit koste het bedrijf vanaf de eerste verloren Ping direct geld omdat de kassa’s en de pin apparaten het dan niet deden :+ en zo verder

Nu was mijn directe collega ook mijn manager en die ging na drie dagen op vakantie niet dat die dat tegen mij vertelde nee na twee dagen maar eens aan de stagiair gevraagd waar x was :+ Die was met vakantie en zat in Rome. a top thx voor het doorgeven man… :/

Nu hadden ze een aantal maanden geleden de de core switches vervangen (redundant). * HKLM_ zit rustig wat te klikken en ziet naast hem het monitoring scherm volledig rood worden… ik was aan mijn 8ste dag toe en had echt zo iets van WTF 8)7 Direct dikke stress in het bedrijf want alle kassa’s lagen plat.. etc

Die knakker wist dat ik geen kennis had van dit merk dus was lost zonder Google. Documentatie was er natuurlijk wel maar de servers die in de MER stonden waren niet bereikbaar dus mijn documentatie ook niet :X

Ik die collega bellen, neemt niet op, app je sturen en ondertussen verder prutsen. En die gast gewoon niet reageren. Via mijn 4G snel uitgedokterd wat het reboot commando van die switch was en op de fiets naar de locatie toe :P Reboot commando gegeven en hartslag van 300 of het wel weer up kwam :D we waren ondertussen 50 minuten verder en toen had ik alles weer in leven. Mijn collega reageerde fucking hell twee hele dagen later terwijl die wist dat ik net nieuw was en zonder inwerken en overdracht :-(

In zijn vakantie is het nog twee keer gebeurd en heb ik direct gereboot zonder troubleshoot de Head Finance vroeg zich wel af wat er allemaal aan de had was want dit kon echt niet. Mijn manager heeft na zijn vakantie i.i.g een goed gesprek gehad daar en onze relatie was eigenlijk direct verpest…. Welkom op je nieuwe job :+

Over die kassa’s kan ik ook een boek schrijven :P maar dat is voor de volgende keer haha
Heb ik ook eens gehad met een vakantiebaantje... Mij was totaal niks verteld. Ik kreeg eigenlijk telkens losse opdrachten, dus voor mij zat er totaal geen logica in. Kom ik op een dag binnen. Blijkt de persoon die mij altijd vertelde wat ik moet doen er niet te zijn. Ik wachten, misschien is hij gewoon wat later, zegt iemand na enkele minuten tegen mij dat hij een vrije dag heeft...

Dat was best lastig toen. Gelukkig was er een collega die mij nog wat taken kon geven, want ik wist echt niet wat er moest gebeuren.

Doet me ook gelijk denken aan een andere bijbaan... Vrachtauto's wassen op zaterdag. De eerste paar weken had ik geen pincode van de poort. In het weekend was het daar net fort Knox, dus zonder een collega met code kwam je er niet in. De poort was uit het zicht van de washal, dus ze zagen je ook niet staan, geen intercom en ik had wel een telefoonnummer, maar dat nam hij niet op, omdat hij ofwel bezig was, ofwel thuis zat. Dan sta je daar te wachten totdat iemand toevallig langs komt. Want even kijken waar ik bleef, werd ook niet echt gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dj.verhulst
[...]

Jup :+ Maar heb hem net voor ik weg ging nog wel gepakt. Manager was niet aanwezig en via via hoorde ik dat zijn vader was overleden. Ben de beroerdste niet maar ook dat had die best ff mogen zeggen (of iemand van P&O) (na twee jaar kon ik prima zonder hem :+) en dan regel ik de boel wel sterkte met het overlijden zeggen we normaal en we zien je wel weer een keer.

Ik was wat dagen vrij en heb zonder te vragen hoe we dat gingen oplossen mijn vrije dagen genomen en was er dus niemand van IT aanwezig :P Krijg ik halverwege mijn dagen een App van hem of ik storing x kon oplossen en waar is was. Ja ik ben vrij jij bent toch op kantoor? Stilte….. krijg ik een App terug nee ben niet op kantoor ga zelf wel.

Schijnt die dus mega sacherijnig op kantoor te hebben gezeten en mij te beschuldigen van dat ik niet wil werken als hij er niet is. Dit heb ik hem na terug komst nog wel verteld i.i.g en gelukkig hoefde ik nog maar twee weken te werken. Tot op de dag van vandaag heeft die mij persoonlijk niet verteld dat zijn pa was overleden.
Dat je hem terug pakt kan ik nog wel begrijpen, maar niet bij het overlijden van zijn vader, echt niet.....
Je had daar het verschil kunnen maken dat jij moreel boven hem staat, ook al snapt ie dat niet maar wel de mensen jullie heen , des te meer staat ie dan zelf voor schuld.

een leuk scriptje schrijven die het mac adres van zijn pc op 500kb/s zet of zo

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik werk al weer enige tijd met een heel leuk team dus daar niets op aan te merken maar ik heb een aantal jaren geleden bij een groot apparel bedrijf gewerkt en daar zaten (buiten mij directe collega's) wel een paar idioten.

Er was altijd wel enige voorraad voor wanneer er nieuwe mensen begonnen maar er was een tijd dat we zo hard groeiden dat er 10 man per maand bij kwam en na een tijdje moet je dan weer bestellen.
Dat deden we altijd met zo'n 50 'werkplekken' tegelijk gebudgetteerd en daar zat ook vervanging bij.

Nu gingen er letterlijk miljoenen per dag via de CFO naar van alles en nog wat maar als we bij IT wat nodig hadden wat niet op gebudgetteerd was dan moesten we zowat smeken. Goed de 'werkplekken' waren op en we moesten nu pér nieuwe persoon gaan bestellen en zowat de hele toko rond voor goedkeuring voor de kosten met als resultaat dat spullen vaak te laat beschikbaar waren.

Ik had daar op een dag zo genoeg van dat ik 's ochtends zijn kantoor binnen liep, hem goede morgen wenste en vervolgens zijn telefoon, scherm, docking en laptop begon los te halen en op een karretje zette.
Pas nadat ik wilde wegrijden vroeg hij of er iets met zijn laptop was waar we naar gingen kijken.. ik antwoorde nee hoor maar er begint vandaag iemand en ik heb geen spullen en jij vind het altijd vervelend als iemand niet meteen aan de slag kan. Dus als je zo voor jezelf even een aanvraag doet dan kom ik in de loop van de week wel weer langs om dat langs te brengen mits ik het niet alweer nodig heb voor een ander.

Hij heeft nog de hele middag gedacht dat het een grapje was maar na 2 dagen kwam hij toch langs om te zeggen dat we weer wat voorraad mochten opbouwen en per '10' bestellen i.p.v. per stuk.
..sterkte met het overlijden zeggen we normaal en we zien je wel weer een keer.
Heette hij toevallig Jesus ? Als ik dat tegen mijn collega's zeg verwacht ik ze niet terug,

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
dj.verhulst schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:02:
[...]

Dat je hem terug pakt kan ik nog wel begrijpen, maar niet bij het overlijden van zijn vader, echt niet.....
Je had daar het verschil kunnen maken dat jij moreel boven hem staat, ook al snapt ie dat niet maar wel de mensen jullie heen , des te meer staat ie dan zelf voor schuld.

een leuk scriptje schrijven die het mac adres van zijn pc op 500kb/s zet of zo
Tja netjes is anders dat ben ik met je eens maar ik vertikte het mijn vrije dagen op te offeren na al dat gezeik met hem. Als niemand in het bedrijf de moeite neemt mij in te lichten dan zoeken ze het maar uit hoor.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 07-07 21:14
19 a 20 jaar geleden ff in een sociale werkplaats gewerkt waar we ook vaak een halve ochtend zaten te niksen omdat er geen werk was. We hebben ook weleens zitten kaarten.

Was wel vrij snel dat we ook weer naar huis mochten als het weer eens zo ver was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
HKLM_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:08:
[...]

Tja netjes is anders dat ben ik met je eens maar ik vertikte het mijn vrije dagen op te offeren na al dat gezeik met hem. Als niemand in het bedrijf de moeite neemt mij in te lichten dan zoeken ze het maar uit hoor.
z'n vader overleden vind ik wel iets hoor,, als ie nou vrij nam om de keuken te witten laat hem er dan keihard voor vliegen .
DukeBox schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:04:
Ik werk al weer enige tijd met een heel leuk team dus daar niets op aan te merken maar ik heb een aantal jaren geleden bij een groot apparel bedrijf gewerkt en daar zaten (buiten mij directe collega's) wel een paar idioten.

Er was altijd wel enige voorraad voor wanneer er nieuwe mensen begonnen maar er was een tijd dat we zo hard groeiden dat er 10 man per maand bij kwam en na een tijdje moet je dan weer bestellen.
Dat deden we altijd met zo'n 50 'werkplekken' tegelijk gebudgetteerd en daar zat ook vervanging bij.

Nu gingen er letterlijk miljoenen per dag via de CFO naar van alles en nog wat maar als we bij IT wat nodig hadden wat niet op gebudgetteerd was dan moesten we zowat smeken. Goed de 'werkplekken' waren op en we moesten nu pér nieuwe persoon gaan bestellen en zowat de hele toko rond voor goedkeuring voor de kosten met als resultaat dat spullen vaak te laat beschikbaar waren.

Ik had daar op een dag zo genoeg van dat ik 's ochtends zijn kantoor binnen liep, hem goede morgen wenste en vervolgens zijn telefoon, scherm, docking en laptop begon los te halen en op een karretje zette.
Pas nadat ik wilde wegrijden vroeg hij of er iets met zijn laptop was waar we naar gingen kijken.. ik antwoorde nee hoor maar er begint vandaag iemand en ik heb geen spullen en jij vind het altijd vervelend als iemand niet meteen aan de slag kan. Dus als je zo voor jezelf even een aanvraag doet dan kom ik in de loop van de week wel weer langs om dat langs te brengen mits ik het niet alweer nodig heb voor een ander.

Hij heeft nog de hele middag gedacht dat het een grapje was maar na 2 dagen kwam hij toch langs om te zeggen dat we weer wat voorraad mochten opbouwen en per '10' bestellen i.p.v. per stuk.

[...]

Heette hij toevallig Jesus ? Als ik dat tegen mijn collega's zeg verwacht ik ze niet terug,
Dat soort micromanagement heb ik ook wel gezien , wel ff dikke bedragen aftikken voor een colour multifunctioneel , maar als er nieuwe desktops moeten komen voor vervanging van oud spul of uitbreiding doen als of ze het uit eigen zak moeten betalen , heb wel eens naar een afdeling hoofd laten weten die zat te springen,, ik kan de spullen met 2 a 3 dagen hebben , dan heb ik een dag nodig om ze voor te bereiden en te komen neerzetten , netwerk accounts zijn al klaar, maar er word moeilijk gedaan over het geld, en dan kan ik niet bestellen iets met budget overschrijding,, ging zo'n pipo rustig een week op zaken reis en negeren van mijn mails en zijn secretaresse kon ook niks, dan weet ik wel een manier om zijn aandacht te krijgen ,, account een nieuw password ,, hij gaat vanzelf bellen ,, ik was wel eerst een niveau hoger geweest, die moesten lachen , en hadden begrip . Dus die vent belt de helpdesk ,, even afgesproken dat ze hem 3 x door verbinden en dan naar mij , hij nijdig , waarom het zo lang duurt ,, zeg ik tegen hem was in gesprek met afdeling X over die nieuwe pc's die nodig zijn dat ik ze niet kan bestellen , moet ik echt tot van achteren uitleggen ,, hint was binnen ,, nadat ie er weer in kon had ik met een uur toestemming en was er budget over gemaakt en kon ik bestellen ,, gaat dat andere afdelingshoofd allerlei boze memo's schrijven over die vent dat ie alles en iedereen ophoud met z'n bezuinigingdrift , was die ene persoon die pc's nodig had van de afdeling facilitaire dienst, hebben ze in de zomer zijn airco uitgezet ( stoom reductie ) , heeft ie in zijn kantoor zitten zweten als een zwijn .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
In een positieve bui aangeboden weer een uur te gaan werken als het goed met m'n gestel. Vriendelijk het verzoek gekregen om eerst de bedrijfsarts te bellen hoe zij het voor zich ziet, zover nog netjes. Bij de bedrijfsarts de bal gelegd dat ik op een normale manier zonder rare fratsen en vervelende opmerkingen weer aan het werk wil, gesprekken voert m'n leidingevende maar lekker met de arbo arts of m'n jobcoach.

Kleine kans trouwens, op een goede dag zou ik een uurtje sporadisch aan de slag kunnen en de arbo arts wilt het ook enkel als het m'n herstel niet verslechterd. Echt weer aan het werk zit er voorlopig ook nog niet in, vertrouwen is nog een hekel punt. Zolang het niet ten kosten gaat van m'n mentale gezondheid laat ik mij nog van m'n goede kant zien, zolang m'n contract loopt tenminste. Halverwege maart ben ik echt pleiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HKLM_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:08:
* HKLM_ getekende begon eens in de zomer aan een nieuwe job waarbij het netwerk in bepaalde maanden geen downtime kon hebben dit koste het bedrijf vanaf de eerste verloren Ping direct geld omdat de kassa’s en de pin apparaten het dan niet deden :+ en zo verder
[...]
Ik die collega bellen, neemt niet op, app je sturen en ondertussen verder prutsen. En die gast gewoon niet reageren.
[...]
Mijn collega reageerde fucking hell twee hele dagen later terwijl die wist dat ik net nieuw was en zonder inwerken en overdracht :-(
Klinkt alsof er ook helemaal niks vastgelegd is aan processen en verantwoordelijkheden in het bedrijf. Tsja. Dan kan jou als nieuweling moeilijk verweten worden dat alles er even een uurtje uitligt - en ze mogen blij zijn dat het je uberhaupt in een uurtje gelukt is, als je het niet had kunnen oplossen zitten ze twee dagen in de shit.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 22:38
Heb er ook nog ééntje:

Jaren geleden als vakantiebaan bij een eierenhandel gewerkt, moest de hele dag dozen in elkaar nieten, zwaar geestdodend, maar betaalde wel goed.
Nu werkten er daar een hoop mensen van een Noord Afrikaanse afkomst, die dus naar later bleek niet allemaal legaal in Nederland verbleven.

Zo was er dus op een dag een inval van de IND, grote paniek in de tent overal mensen die wegrenden en zich verstopten. Er zijn er toen verschillende meengenomen door de IND.

De eigenaar was een eigenlijk een grote k#@!?!! betaalde die mensen zwaar onder.
Meneer heeft toen meen ik alleen maar een boete gekregen, bleken maar 5 mensen op de loonlijst te staan terwijl en 15 man werkte. Bedrijf bestaat nu nog, ik heb er na die zomer nooit meer gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-07 10:59

HSG

[...]

Net als in Frank en Spanje.

In Frankrijk hadden zelfs agenten tijdens de lunchpauze een halve liter wijn per persoon klaar staan. Dat werd op den duur verboden met grote protesten als resultaat. Dat hebben ze weer teruggedraaid.

Tijdens een vakantie in Spanje ook. Kun je voor €12,- lunchen. Drie gangen, fles wijn, fles water en brood. Ik zat met mijn vrouw in een restaurant toen er ook een hoop mensen binnen kwamen die met de weg bezig zijn. Daar gingen wat flessen wijn doorheen. Iedereen die binnen kwam dronken gewoon 2 á 3 glazen en daarna weer achter het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53
Arloid schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:42:
In een positieve bui aangeboden weer een uur te gaan werken als het goed met m'n gestel. Vriendelijk het verzoek gekregen om eerst de bedrijfsarts te bellen hoe zij het voor zich ziet, zover nog netjes. Bij de bedrijfsarts de bal gelegd dat ik op een normale manier zonder rare fratsen en vervelende opmerkingen weer aan het werk wil, gesprekken voert m'n leidingevende maar lekker met de arbo arts of m'n jobcoach.

Kleine kans trouwens, op een goede dag zou ik een uurtje sporadisch aan de slag kunnen en de arbo arts wilt het ook enkel als het m'n herstel niet verslechterd. Echt weer aan het werk zit er voorlopig ook nog niet in, vertrouwen is nog een hekel punt. Zolang het niet ten kosten gaat van m'n mentale gezondheid laat ik mij nog van m'n goede kant zien, zolang m'n contract loopt tenminste. Halverwege maart ben ik echt pleiten.
Zo is dat. Bovendien valt er in de advocatuur waarschijnlijk veel meer te verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
'verkeerd topic'

[ Voor 93% gewijzigd door mark_vs op 15-11-2021 12:38 . Reden: 'verkeerd topic' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
'verkeerd topic'

[ Voor 93% gewijzigd door mark_vs op 15-11-2021 12:39 . Reden: 'verkeerd topic' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Zo is dat. Bovendien valt er in de advocatuur waarschijnlijk veel meer te verdienen!
Enigsinds flauw ;) denk dat de baas blij is dat het nog 4 maanden kost voordat ie pleite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ben flauwe bedrijfskoffie wel gewend, kan er ook wel bij 8)7 . Zie het ook liever opgelost zonder advocatuur, die stressetter mag over 4 maanden ook wel uit m'n leven verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hiervoor is een TopicReport uitgevonden. Zelf iemand aanspreken is niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 15-11-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-05 17:10
Jeroentjuh82 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:25:
19 a 20 jaar geleden ff in een sociale werkplaats gewerkt waar we ook vaak een halve ochtend zaten te niksen omdat er geen werk was. We hebben ook weleens zitten kaarten.

Was wel vrij snel dat we ook weer naar huis mochten als het weer eens zo ver was.
Heel lang geleden in de beveiliging hadden we 's avonds en 's nachts ook niet heel veel te doen. Iedereen nam echt tassen vol met entertainment mee naar hun dienst. Tijdschriften, kranten, Gameboy's, PSP's, sommigen kwamen met portable DVD spelers aanzetten. De sport was om dan niet gesnapt te worden door de controle. Was soms ook verdomd lastig om zonder entertainment een nacht door te komen. Maar ik erken dat het soms best asociaal was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 20:51
Quote en reactie verwijderd: off-topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 15-11-2021 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:51

de Peer

under peer review

Quote en reactie verwijderd: off-topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 15-11-2021 18:01 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• dj.verhulst
Een collega die me eens vertelde dat toen hij ergens werkte , hij had een Opel Astra stationwagon diesel ,, zat in de buitendienst ,altijd aardig wat spullen bij zich , was netjes op de auto van de zaak ding zag er na 3 jaar nog als nieuw eruit. moest ie bij een HRM persoon komen zegt ze iemand heeft een promotie verdiend, dus ook een betere & nettere auto, je moet je auto inleveren jij krijgt wat anders, Hij wat verbaast.

Loopt ie met haar naar de parking om de spullen eruit te halen krijgt ie een oud af getrapte Opel Kadett combi terug met deuken en alles, vraagt ie dit is toch tijdelijk tot er wat anders is ? Nee daar hoefde ie voorlopig niet op te rekenen , zegt ie maar ik heb een gezin en betaal een eigen bijdrage om privé te mogen rijden, zegt ze ja je mag er mee privé blijven rijden ,, zegt ie maar ik heb een gezin dus een achterbank nodig , en waarom als iemand een promotie verdiend heeft heb ik een demotie verdiend ? zegt ze gewoon omdat het zo uitkomt ,,, is ie gewoon weg gelopen , z'n papieren en spullen gepakt en weg gegaan , blijft die muts bellen dat ie de auto moest omruilen, haar nummer geblokkeerd , hij naar zijn chef toe ,, die kijkt ook op, gaat bellen met hrm, Krijgt die chef te horen de cijfers waren minder goed dus ff geen geld voor nieuwe bedrijfs auto's moesten ze het maar mee doen , die chef kende iemand bij ICT , hebben ze haar nieuw pc weg gehaald en er een oud gebakje neer gezet geheugen eruit gehaald dat ie 45 min nodig had om op te starten .

Dat is een rel geworden ,, aan het einde van de rit moest die collega van me toch de astra inleveren maar kreeg ie de afdeling auto van HRM en konden zij wel die kadett rijden ze hoefde er toch niet mee naar klanten te rijden , en die HRM dame sprak geen woord meer met hem en die chef .pc kreeg ze ook terug maar dat duurde een paar weken want de interne ICT is best wel druk ;) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
dj.verhulst schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:33:
Een collega die me eens vertelde dat toen [...]

Dat is een rel geworden ,, aan het einde van de rit moest die collega van me toch de astra inleveren maar kreeg ie de afdeling auto van HRM en konden zij wel die kadett rijden ze hoefde er toch niet mee naar klanten te rijden , en die HRM dame sprak geen woord meer met hem en die chef .pc kreeg ze ook terug maar dat duurde een paar weken want de interne ICT is best wel druk ;) 8)
Heerlijk! Hopelijk heeft die muts dan ook geleerd dat ze niet zo makkelijk over een ander moet oordelen of beslissen. Loop eerst maar eens een een tijdje mee, dan weet je tenminste waar je over praat en waar men tegenaan loopt in plaats van dat je vanuit je ivoren toren toe kijkt en ze het maar 'uit moeten zoeken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
Ik heb ook nog een job gehad waarin de directie er goed in was om de boel wat op te stoken tussen de collega's onderling met behulp van de bedrijfswagens.

Het is ook wel weer lang geleden: alle auto's waren eigendom van de firma, er was nog geen sprake van eigen bijdrage, er stond geen policy op papier,...

De boel was zodanig wazig dat er sommige collega's er een beetje paranoia van werden.
En de baas liet het wel na om klare wijn te schenken.

Willekeurig kregen sommigen een nieuwe auto en dan moest hun oude auto doorgeschoven worden naar een collega die natuurlijk ook liever een nieuwe had gekregen.
Het stond in het contract dat de auto voor privé mocht gebruikt worden maar het bleef altijd onduidelijk of je er bvb mee op reis mocht of niet. Sommige deden het gewoon, anderen durfden niet.

Het ging de baas niet om het financiële maar gewoon om de boel zo wat 'onder controle' te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Wozmro schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:32:
Ik heb ook nog een job gehad waarin de directie er goed in was om de boel wat op te stoken tussen de collega's onderling met behulp van de bedrijfswagens.

Het is ook wel weer lang geleden: alle auto's waren eigendom van de firma, er was nog geen sprake van eigen bijdrage, er stond geen policy op papier,...

De boel was zodanig wazig dat er sommige collega's er een beetje paranoia van werden.

Willekeurig kregen sommigen een nieuwe auto en dan moest hun oude auto doorgeschoven worden naar een collega die natuurlijk ook liever een nieuwe had gekregen.
Het stond in het contract dat de auto voor privé mocht gebruikt worden maar het bleef altijd onduidelijk of je er bvb mee op reis mocht of niet. Sommige deden het gewoon, anderen durfden niet.

Het ging de baas niet om het financiële maar gewoon om de boel zo wat 'onder controle' te houden.
Zo lang het bedrijf klein blijft lukt dat, maar als het wat groter wordt zonder car policy, dan krijg je chaos.
Voordeel zonder policy is dat je wat kan onderhandelen. Als het groter wordt, dan is het budget niet echt onderhandelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Tommie12 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:07:
[...]

Zo lang het bedrijf klein blijft lukt dat, maar als het wat groter wordt zonder car policy, dan krijg je chaos.
Voordeel zonder policy is dat je wat kan onderhandelen. Als het groter wordt, dan is het budget niet echt onderhandelbaar.
!nderdaad , In dat ene bedrijf waar ik wel vaker over schreef deden ze dat ook , nadeel de neef van de baas verkocht auto's met een hamburger logo en die waren niet zo praktisch en populair omdat dat merk geen stationwagons had in het B en C segment en de diesels waren betrouwbaar maar hadden de overige loop eigenschappen ook van een landbouw trekker |:( en ik kreeg een LPG auto, die waren wel vlot en stiller maar als je een hatchback heb met een 38 L tank stond je iedere 250 km bij de pomp , dus op een rit Almelo -Rotterdam - Roermond- Wageningen - Almelo stond je meerdere keren te tanken.
En het enige wat je kon kiezen was de radiozender als er een radio in zat .....
Die auto's waren oubollig , typisch Japans kleur en smaakloos , matige rijeigenschappen .

Tot de buitendienst van 10 naar 60 a 70 auto's groeide met meerdere planners en er een scheiding kwam tussen buiten en binnendienst , de meeste reden tussen de 40 a 90 K km per jaar ( slechte stoelen ) , de auto's waren allemaal eigendom en overjarig modellen , neef deed het onderhoud ook daar werden de kantjes eraf gelopen.

De baas zelf reed de mooiste BMW's en de verkopers in de top modellen van dat Japanse merk met hamburger logo terwijl ze maar 10 a 25 K km per jaar reden :(

We moesten de krat met onderdelen en gereedschapkist iedere avond uit de auto halen i.v.m. de verzekering en inbraak met die grote logo's was het duidelijk dat er wel eens ICT materialen in konden liggen. en het boeide ze niet dat iemand in een krappe flat 8 hoog woonde en verschillende keren heen en weer kon lopen omdat het ook niet in de fietsen box paste ...

Ik en wat andere collega's haalde gewoon de logo's eraf, komt door de wasstraat 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37
dj.verhulst schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:50:
[...]

!nderdaad , In dat ene bedrijf waar ik wel vaker over schreef deden ze dat ook , nadeel de neef van de baas verkocht auto's met een hamburger logo en die waren niet zo praktisch en populair omdat dat merk geen stationwagons had in het B en C segment en de diesels waren betrouwbaar maar hadden de overige loop eigenschappen ook van een landbouw trekker |:( en ik kreeg een LPG auto, die waren wel vlot en stiller maar als je een hatchback heb met een 38 L tank stond je iedere 250 km bij de pomp , dus op een rit Almelo -Rotterdam - Roermond- Wageningen - Almelo stond je meerdere keren te tanken.
En het enige wat je kon kiezen was de radiozender als er een radio in zat .....
Die auto's waren oubollig , typisch Japans kleur en smaakloos , matige rijeigenschappen .

Tot de buitendienst van 10 naar 60 a 70 auto's groeide met meerdere planners en er een scheiding kwam tussen buiten en binnendienst , de meeste reden tussen de 40 a 90 K km per jaar ( slechte stoelen ) , de auto's waren allemaal eigendom en overjarig modellen , neef deed het onderhoud ook daar werden de kantjes eraf gelopen.

De baas zelf reed de mooiste BMW's en de verkopers in de top modellen van dat Japanse merk met hamburger logo terwijl ze maar 10 a 25 K km per jaar reden :(

We moesten de krat met onderdelen en gereedschapkist iedere avond uit de auto halen i.v.m. de verzekering en inbraak met die grote logo's was het duidelijk dat er wel eens ICT materialen in konden liggen. en het boeide ze niet dat iemand in een krappe flat 8 hoog woonde en verschillende keren heen en weer kon lopen omdat het ook niet in de fietsen box paste ...

Ik en wat andere collega's haalde gewoon de logo's eraf, komt door de wasstraat 8)
… hamburger logo…?? Nog nooit eerder gehoord (dat als ex-autotechnicus)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-07 11:04
Stef87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:59:
[...]

Ik was ook in de war, dus ben wat gaan Googlen en vermoedelijk gaat het over Nissan. Met flink wat fantasie is dat het enige logo waar je een hamburger in kunt zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Bulder schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:28:
[...]

Ik was ook in de war, dus ben wat gaan Googlen en vermoedelijk gaat het over Nissan. Met flink wat fantasie is dat het enige logo waar je een hamburger in kunt zien.
Ik had al wel meteen Nissan in mijn hoofd op 1 of andere manier. Ik heb er dan wel weer dagen over gedaan voordat ik een schijtende hond zag, als je het BAM logo op de kop zet....

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
Stef87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:59:
[...]

het oude logo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YbmnLiHK29iJB5UDQRZgVFFKOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkQCfE0kqjxJykRZyrl3uzVy.jpg?f=fotoalbum_large

ze hadden wel allemaal airco dat was wel fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45
HKLM_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:52:
[...]

Zeer triest inderdaad… ik ken een bedrijf wat geen kerstpakketten doet voor hun uitzendkrachten. Zo kinderachtig vindt ik dat.
Het kan best wel wat genuanceerder zijn. Dat je het klote vindt, is helder.
De inhuurder is niet je werkgever. Dat is het uitzendbureau. Het uitzendbureau geeft jou een kerstpakket.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Jan Smit schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:55:
[...]

Het kan best wel wat genuanceerder zijn. Dat je het klote vindt, is helder.
De inhuurder is niet je werkgever. Dat is het uitzendbureau. Het uitzendbureau geeft jou een kerstpakket.
Strikt gezien wel ja. Strikt gezien moet een werkgever ook geen kerstpaketten geven...

Het voelt toch een beetje als cadeautjes geven met sinterklaas enkel aan je eigen kinderen en niet aan de andere kinderen in het "nieuw" samengesteld gezin.

Als je kijkt naar de kost van zo'n pakket tegenover de indruk die je daarmee wekt...
Als dat er toe leidt dat die uitzendkracht snel weg loopt ben je als werkgever alsnog veel meer geld kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:14

AlphaRomeo

FP PowerMod
Tommie12 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:59:
[...]

Strikt gezien wel ja. Strikt gezien moet een werkgever ook geen kerstpaketten geven...

Het voelt toch een beetje als cadeautjes geven met sinterklaas enkel aan je eigen kinderen en niet aan de andere kinderen in het "nieuw" samengesteld gezin.

Als je kijkt naar de kost van zo'n pakket tegenover de indruk die je daarmee wekt...
Als dat er toe leidt dat die uitzendkracht snel weg loopt ben je als werkgever alsnog veel meer geld kwijt.
Dan solliciteer je toch om een 'echt kind' te worden? Bij heel veel gedetacheerd personeel geldt dat ze mooi het beste van beide werelden willen. Een beetje flexibiliteit hier, een extra borrel daar.. En dan verwacht je van je 'klant' (want dat is het) ook nog eens een kerstpakket?!

Ik snap dat dit iets anders ligt bij echte uitzendbureaubanen als schoonmakers en order pickers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Die cultuur rondom bedrijfswagens heb ik nooit begrepen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo materialistisch ben.
Jaren terug was ik werkzaam voor een bedrijf wat ook adviseurs in dienst had die op grote bouwplaatsen kwamen (niveau zalmhaventoren), één collega was bijzonder goed in zijn werk en had doorgaans alleen maar declarabele uren. Directeur denkt: daar hoort een mooie auto bij en gaat met medewerker in gesprek.
Medewerker wilde graag een bedrijfsbus, categorie vito/transporter want hij bouwde in het weekend zijn eigen huis, dus zoiets zou hem goed uit komen. Directeur wilde er niets van weten, zo'n goede medewerker hoort in een mooie auto te rijden Audi of Mercedes. Die medewerker was er uiteindelijk doodongelukkig mee, werd direct met de nek aangekeken als hij met zijn luxe wagen de bouwplaats op kwam rijden.
In die periode ging het ook nog eens heel slecht met het bedrijf, en dat was een publiek geheim (we konden leveranciers zelden binnen de 100 dagen betalen). Toch kreeg elke medewerker die af en toe naar klanten moest een auto uit het C segment "omdat we dat nu eenmaal altijd al doen". Besparen d.m.v. een zakelijke reiskostenvergoeding voor die paar ritjes, een pool-auto of auto's uit het A segment daar wilde men niets van weten. Of om het in de woorden van de directeur te zeggen: 'Een auto maakt de man, dat geeft hem aanzien, een mooie auto is goed voor ons imago en dus is een auto belangrijk.' Geld voor een logo op de auto was er overigens niet, dus geen idee hoe zo'n auto bijdraagt aan het imago van de zaak.
Flapdrol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CController
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-11-2021
D.deJong schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:32:
Na ruim 20 jaar werkzaam geweest te zijn mijn baan opgezegd. Het heeft 2 dagen en een reminder van HR geduurd voordat ik deze mail terug kreeg van de directie.

Beste Daniël
Spijtig om te moeten vernemen. We hebben je enorm gewaardeerd voor je inzet en toewijding en willen je hier bijzonder voor bedanken.

Het ga je goed bij je nieuwe werkgever.

Bij deze bevestig ik jouw verzoek tot het opzeggen van het arbeidscontract.

Met vriendelijke groet
……..

Daar heb je je dus 20 jaar voor ingezet en mij voor naar de kloten laten gaan, onpersoonlijk stuk vreten.
Mijn vriendin had een soortgelijke reactie toen ze jaren terug een carrière switch maakte.
Na 15 jaar gewerkt te hebben in één salon als kapster wilde ze niet meer werken op zaterdagen, m.n. om meer tijd met ons als gezin (i.v.m. kleine kinderen) door te kunnen brengen. Niets was mogelijk. Uiteindelijk maar andere baan gezocht.
Gesprek aangevraagd met werkgever zodat ze persoonlijk haar ontslagbrief kon overhandigen en eventueel toe te lichten, dus zij op een avond daar naartoe. Brief overhandigd en verteld dat ze een andere baan had (op kantoor, dus ook carrière switch). Reactie van werkgever: Prima, pak je persoonlijke spullen maar en lever je sleutel in. Je hoeft niet meer terug te komen. Het hele gesprek duurde nog geen tien minuten. Ze heeft dus ruim een maand betaald thuis gezeten en ze mocht geen afscheid nemen van collega's of klanten.
Volgens collega's waar ze natuurlijk wel via app contact mee had was het eens gebeurd dat een kapster weg ging en in de laatste maand klanten zat te ronselen die ze thuis kon knippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:45

Metalfreak

Hoije woh!

Wozmro schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:32:

Ow, bij zo'n bedrijf heb ik ook eens gewerkt. het autobeleid was volledige willekeur. Je had geen enkele invloed op de keuze. Collega's reden in een Ford Focus stationwagon die eigendom waren van het bedrijf, ik kwam in dienst, kreeg het afdankertje, een stokoude VW Caddy. Uiteindelijk ben ik daarmee in een ongeluk terecht gekomen (niet mijn schuld overigens) en had ik als tijdelijke huurauto even een Polo. Ziet de baas dat: "ow, dat is ook wel prima" besluit hij op eigen houtje. Dus zonder overleg met mij krijg ik een Polo, in de crisisuitvoering, dus echt zonder enige luxe m.u.v. airco, maar die was weer geleased. Vervolgens komt er een tijdje later weer een nieuwe collega en die krijgt wel weer een nieuwe Ford Focus stationwagon met een hoop opties. We hadden allemaal dezelfde functie en er werd geen verschil gemaakt tussen junior of senior.

Helaas was ik op dat moment ook nog niet mondig genoeg om daar iets van te zeggen, nu zou ik er toch wel iets van vinden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:03
Tehh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:56:
Die cultuur rondom bedrijfswagens heb ik nooit begrepen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo materialistisch ben.
Jaren terug was ik werkzaam voor een bedrijf wat ook adviseurs in dienst had die op grote bouwplaatsen kwamen (niveau zalmhaventoren), één collega was bijzonder goed in zijn werk en had doorgaans alleen maar declarabele uren. Directeur denkt: daar hoort een mooie auto bij en gaat met medewerker in gesprek.
Medewerker wilde graag een bedrijfsbus, categorie vito/transporter want hij bouwde in het weekend zijn eigen huis, dus zoiets zou hem goed uit komen. Directeur wilde er niets van weten, zo'n goede medewerker hoort in een mooie auto te rijden Audi of Mercedes. Die medewerker was er uiteindelijk doodongelukkig mee, werd direct met de nek aangekeken als hij met zijn luxe wagen de bouwplaats op kwam rijden.
In die periode ging het ook nog eens heel slecht met het bedrijf, en dat was een publiek geheim (we konden leveranciers zelden binnen de 100 dagen betalen). Toch kreeg elke medewerker die af en toe naar klanten moest een auto uit het C segment "omdat we dat nu eenmaal altijd al doen". Besparen d.m.v. een zakelijke reiskostenvergoeding voor die paar ritjes, een pool-auto of auto's uit het A segment daar wilde men niets van weten. Of om het in de woorden van de directeur te zeggen: 'Een auto maakt de man, dat geeft hem aanzien, een mooie auto is goed voor ons imago en dus is een auto belangrijk.' Geld voor een logo op de auto was er overigens niet, dus geen idee hoe zo'n auto bijdraagt aan het imago van de zaak.
Flapdrol.
De standaardopmerking van mijn inkoopcollega’s als er weer eens een vertegenwoordiger met een iets te dikke Duitse auto op bezoek kwam: “Zo, de zaken gaan goed zie ik? Hoeveel gaat er van de geoffreerde prijs af?”

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Joris748 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:34:
[...]

De standaardopmerking van mijn inkoopcollega’s als er weer eens een vertegenwoordiger met een iets te dikke Duitse auto op bezoek kwam: “Zo, de zaken gaan goed zie ik? Hoeveel gaat er van de geoffreerde prijs af?”
Je kan het als bedrijf ook nooit goed doen. Te grote auto: Jullie zullen wel duur zijn als jullie in zulke auto's kunnen rijden. Te kleine auto: Het zal wel niet zo goed met de zaak gaan. Beide kan je klandizie kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:35

Grvy

Bot

downtime schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:38:
[...]

Je kan het als bedrijf ook nooit goed doen. Te grote auto: Jullie zullen wel duur zijn als jullie in zulke auto's kunnen rijden. Te kleine auto: Het zal wel niet zo goed met de zaak gaan. Beide kan je klandizie kosten.
Of je hebt gewoon klanten die niet naar de auto kijken?? Ik heb dat werkelijk nog nooit gedaan (iig prive) wat zal mij het boeien als mijn klusser in een dikke Audi komt. Lekker interessant zeg..

Zelf heb ik mijn "dikke" auto juist weggedaan dit jaar. Vond het het niet meer waard dus nu heb ik helemaal geen auto. Wat zegt dat dan over mij? :P

Dit is een account.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tommie12 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:59:
[...]

Een externe medewerker heeft gewoon een eigen werkgever waar hij aan moet kloppen voor cadeautjes, salarisverhoging en bonussen. Als externe medewerker moet je hier gewoon professioneel mee om gaan, als je wel wat krijgt is het mooi meegenomen maar als je niks krijgt is dat ook prima.

Bij team uitjes en overwerkmaaltijden kan dat anders liggen, al is het ook vaak genoeg zo dat je eigen werkgever dan ook regelingen heeft waar je aanspraak op kan maken en dat ze dat al in de kosten meegerekend hebben.
Grvy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:41:
Zelf heb ik mijn "dikke" auto juist weggedaan dit jaar. Vond het het niet meer waard dus nu heb ik helemaal geen auto. Wat zegt dat dan over mij? :P
Zaken zullen wel niet zo goed gaan, laten we hem maar niet vooruit betalen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 17-11-2021 12:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Vind het altijd vervelend dat collega's er gewoon van uit gaan dat je een auto van de zaak heb, en daar misbruik van willen maken

rij gewoon een prive auto, wel met mobiliteits plan (lease bedrag - een beetje belasting = netto erbij op salaris), maar het is nog altijd een prive auto.

en dat word dan altijd gezegt als er:
- veel (mensen) te vervoeren is
- enorme tering bende die je nooit uit je bekleding krijgt
- tering eind rijden is

Ja maar Passy, je hebt een auto van de zaak, wat maakt het uit.

Heel veel voor mij :D
Vrijdag de Peugeot RCZ ophalen die ik vorige week gekocht heb, dan heb ik helemaal geen gezeik meer. 2 zitter, dus geen ruimte :D En wat meer prive uiterlijk dan een lease bak :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
-PassY- schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:09:
Vind het altijd vervelend dat collega's er gewoon van uit gaan dat je een auto van de zaak heb, en daar misbruik van willen maken

rij gewoon een prive auto, wel met mobiliteits plan (lease bedrag - een beetje belasting = netto erbij op salaris), maar het is nog altijd een prive auto.

en dat word dan altijd gezegt als er:
- veel (mensen) te vervoeren is
- enorme tering bende die je nooit uit je bekleding krijgt
- tering eind rijden is

Ja maar Passy, je hebt een auto van de zaak, wat maakt het uit.

Heel veel voor mij :D
Vrijdag de Peugeot RCZ ophalen die ik vorige week gekocht heb, dan heb ik helemaal geen gezeik meer. 2 zitter, dus geen ruimte :D En wat meer prive uiterlijk dan een lease bak :D
Daar had ik geen last van, ik reed tot begin dit jaar in een Civic uit 2000. Niemand die dan denkt dat je een auto van de zaak hebt ;)
Bij het bedrijf waar ik nu werk krijg je een leaseauto vanaf een bepaalde schaal (die begint bij 6k) óf indien nodig voor de functie. Het stukje "nodig" is dan vrij te interpreteren. Toen ik dus een extra klus kreeg bij mijn huidige functie waarvoor ik regelmatig op locatie moest zijn heb ik aangegeven dat ik wel met een vervoersdilemma zat, circa 1x per week kon ik geen auto regelen en met OV kostte mij 1,5 uur extra reistijd. Wonder boven wonder heb ik een leaseauto toegewezen gekregen (ik mocht niet kiezen hoe/wat). Liever houd ik het wel een beetje geheim want ik weet dat veel collega's het sowieso zien als een (forse) salarisverhoging terwijl ik het zie als 'werkgereedschap' in dezelfde orde als een laptop. Het is ook short-lease, dus als de klus voorbij is kan/gaat de auto ook gewoon weer terug naar de werkgever.
Er is één collega die weet dat ik een leaseauto heb gekregen, en dat is dus zo'n figuur die veel om auto's, salaris en stature lijkt te geven. Hij kan het dan ook niet laten om tegenover andere collega's te laten vallen dat hij mij laatst zag rijden in een nieuwe polo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
Tehh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:56:
Flapdrol.
Grappig.

Waar ik toen werkte heb ik dezelfde vraag gesteld toen ik een huis gekocht had met veel verbouwingswerken.
Overgeschakeld van opel astra naar opel vivaro. Daar heb ik veel plezier aan gehad tijdens het verbouwen. (en op reis, weekendjes weg met vrienden,...)
De baas had er geen probleem mee, was ook voordeliger voor hem, was in een paar weken geregeld.

Wel enkele collega's die vonden dat het ’niveau’ van de job daarmee daalde. Maar na mij zijn er nog redelijk wat collega’s overgeschakeld, naar keuze met enkele of dubbele cabine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dj.verhulst
downtime schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:38:
[...]

Toen ik nog bij die veel besproken werkgever dat ik ergens heen moest met een Nissan Almera 1.6i LPG moest bij een dure probleem klant m'n kunstjes vertonen , colbert & das , zit ik daar met die klant en collega's ICT/consulenten informeel te overleggen,, komt er iemand van beveiliging vragen wat die Nissan tussen de auto's van het hogere kader en die collega's deed, of er een kopieer apparaten monteur verdwaald was want er hadden mensen geklaagd. er stonden alleen maar BMW's Audi's de duurdere VW's en Lexus.

Ik stond op die is van mij, ik ben hier aan het werk ,, zegt die beveiliger je mag hier niet staan, ik mag hier wel staan , als je ff goed kijkt zie je een parkeer kaart zone A en hier heb je m'n pasje dat ik hier moet zijn en of ik nou op een rolschaats of per Nissan of met m'n 911 kom maakt niks uit , alle papieren kloppen , als je verder niks heb , ga ik weer verder met m'n werk,, beveiliger weg.
Zegt één van die consultenten ah jij heb ook een 911 en staat ie in de garage dat je die Nissan mee gekregen heb van de garage ? ik had dat niet geaccepteerd van de dealer. Nee dit is mijn auto van de zaak, m'n werkgever houd de kosten graag in de hand. Twentse nuchterheid wat voelde ik me ongemakkelijk.

Krijg ik een uur later een telefoontje of ik ff bij een directie pipo wil komen , of ik m'n Nissan toch ergens anders wil neerzetten ,, hij paste niet in het plaatje wat men graag wilde zien ,,,
Wat voelde ik mee weer ontzettend stom,, het is een moeilijke klant dus de volgende keer die Nissan ergens anders neer gezet wil ik weg lopen roept er zo'n beveiliger dat ik daar niet mag staan omdat de parkeer zone B was, je had daar groep A directie en hoge kader en hoog ingehuurd personeel, B de middenmoot , C productie,, en Ik had een parkeerkaart zone A , ik pissig deur open , postIT gepakt en er een B op gezet deur dicht,, die beveiliger gaat natuurlijk niet akkoord, ik laat hem m'n pas zien en zeg ze geven me een A, maar daar willen ze m'n Nissan niet goed dan naar hier, een B kreeg ik niet want dat hoort niet bij m'n (ingehuurde) functie , moet ik nou naar C of zal ik gelijk naar huis gaan ?? kijkt die vent ,, ach jij kan er ook niks aan doen met dat gezeur , laat hem maar staan.

Wel ff een memo naar m'n baas gestuurd of ik zijn BMW M5 mag lenen z'n X5 is ook prima , nooit wat van gehoord...
Wel de rest van dat project flauwe grappen aan moeten horen over m'n auto , als er wat was met een multifuction , ah onze kopieer apparaten monteur is er al , :|

Tot er een cluster server controller plat ging en ik die met spreekwoordelijk plakband en paperclips meer aan de gang had was ik weer the man .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
CController schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:17:
[...]

Mijn vriendin had een soortgelijke reactie toen ze jaren terug een carrière switch maakte.
Na 15 jaar gewerkt te hebben in één salon als kapster wilde ze niet meer werken op zaterdagen, m.n. om meer tijd met ons als gezin (i.v.m. kleine kinderen) door te kunnen brengen. Niets was mogelijk. Uiteindelijk maar andere baan gezocht.
Gesprek aangevraagd met werkgever zodat ze persoonlijk haar ontslagbrief kon overhandigen en eventueel toe te lichten, dus zij op een avond daar naartoe. Brief overhandigd en verteld dat ze een andere baan had (op kantoor, dus ook carrière switch). Reactie van werkgever: Prima, pak je persoonlijke spullen maar en lever je sleutel in. Je hoeft niet meer terug te komen. Het hele gesprek duurde nog geen tien minuten. Ze heeft dus ruim een maand betaald thuis gezeten en ze mocht geen afscheid nemen van collega's of klanten.
Volgens collega's waar ze natuurlijk wel via app contact mee had was het eens gebeurd dat een kapster weg ging en in de laatste maand klanten zat te ronselen die ze thuis kon knippen.
Dat snap ik wel. Met verkopers wordt dat dikwijls ook zo gedaan. Je wil geen verkoper bij klanten die mogelijk klanten gaat ronselen voor zijn volgende job, of adreslijsten gaat verzamelen om mee te nemen....

En ja, werkgevers vinden het van sommige medewerkers erger dat vertrekken dan van andere...
Betekent voor mij nog niet dat je je als een hork moet gedragen bij vertrek, maar sommigen snappen dat niet.

Ik had een werknemer die 2 keer een onvoldoende kreeg op zijn prestatiebeoordeling, maar dan start er wel een verbeterplan op. Dat werkte niet echt. Dus toen hij me in Maart vertelde dat hij een andere job had heb ik hem veel succes gewenst (en dat meende ik), maar ook verleld/toegegeven dat het niet goed klikte.
Nu was dat een poolse collega (marketing) en die hebben een opzeg van 2 maand. Hij heeft nog wel iets gedaan in die periode, maar nadien vielen de lijken toch uit de kast.
Op zijn laatste dag vond hij het nog nodig om even na te trappen naar mij (vond zijn beoordelingen onfair), maar ook naar zijn directe collega's. Hij zei: Vaarwel, en tot nooit. De volgende dag was ik en de collega's "defriended" op LinkedIn.
Als hij zijn verhaal hier zou neerschrijven zou het wellicht anders klinken... maar ja. Dit gebeuren raakt me wel, dus heb ik het gevoel even getest bij de anderen. Dat scheen anders te zitten, en zij hadden het ook lastig gehad om een vertrouwensband op te bouwen.

Persoonlijk vind ik het altijd een falen van mezelf, als je iemand moet ontslaan of slechte beoordelingen geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:01
Hier ook nog een verhaal van waaruit blijkt dat je als uitzendkracht geen volwaardig medewerker bent.

Dit was een groot farmaceutische bedrijf waar ik toen al 1.5 jaar in dienst was. Op een dag kregen we appelflappen omdat we goed door de inspectie ronde waren gekomen. Ze hadden de appelflappen precies afgeteld voor de medewerkers maar voor de uitzendkrachten waren er geen. Die dag heb ik niet veel uitgevoerd.....

[ Voor 44% gewijzigd door ericwhar op 17-11-2021 14:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ericwhar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:12:
Hier ook nog een verhaal van waaruit blijkt dat je als uitzendkracht geen volwaardig medewerker bent.

Dit was een groot farmaceutische bedrijf waar ik toen al 1.5 jaar in dienst was. Op een dag kregen we appelflappen omdat we goed door de inspectie ronde waren gekomen. Ze hadden de appelflappen precies afgeteld voor de medewerkers maar voor de uitzendkrachten waren er geen. Die dag heb ik niet veel uitgevoerd.....
Is gewoon een grote blunder kan je niet maken desnoods snij je er een paar doormidden. Ik herken het wel, in mijn tijd bij Fortis Facilitair was er veel uitbesteed en wij hadden altijd mooie kerstpakketten maar natuurlijk niet voor externen. Wij ritselden altijd wat en stelden zelf een pakket voor hun samen ook als bedankje voor de fijne samenwerking. Op een gegeven moment werd dat dus van bovenaf uitdrukkelijk verboden. Gelukkig was er ook nog een koper pot. Waar een wil is, is een weg. :)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
ericwhar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:12:

Heel lullig, ze hebben mij wel eens willen laten opruimen een feest waar ik niet voor was uitgenodigd , is ook niet veel van terecht gekomen..

En over die kerstpakketten , een goed bedrijf maakt geen stiefkinderen , want er zijn uitzendbureaus die niks geven want de werkgever waar je zit doet dat wel, of je krijgt een mok met chocolade kerstboompjes van 5,- terwijl je collega's met dozen zo groot formaat wasmachine rondlopen. geeft echt een rot gevoel.

De beste pakketten krijg je toch wel van een werkgever waar je in dienst ben, die uitzonder die er mogelijk wel is heb ik nooit gehad, het gaat me eigenlijk niet eens om die doos met potjes en dingetjes, maar de gedachte dat het wel iets mocht kosten ook al kosten de meeste pakketten toch niet de hoofdprijs.

Ooit bij een zaak gezeten waar de werkgever een kerstkaart wel voldoende vond ( auto bedrijf ) personeel in opstand , baas weg met z'n vrouw, zitten we in de kantine te mokken en alles komt er een pakketdienst een partij dozen brengen , voor iedereen een doos, zegt de chef zorg dat ie thuis komt , dus ik dat ding met de service auto weg gebracht en van andere collega's op de fiets.
Komt de baas die hoort natuurlijk wat er gebeurt is,, heeft iemand gewoon pakketten besteld , geld uit de lade waar gehaald van verkochte auto's niemand wist iets .
zegt de baas dat alle pakketten terug moesten ,, eh m'n moeder heeft ze al uitgepakt en ik geloof dat we al vanavond er iets van eten ,, ieder jaar was het zelfde liedje maar op het laatst kwam het toch goed dit jaar dus niet dus heeft iemand dat zelf maar ff geregeld .

Komt de vrouw van de baas kwaad zeggen dat we maar een zaterdag moesten komen werken zonder loon, we hadden gestolen van haar geld omdat ze niet konden achterhalen wie dat gedaan heeft.
Niemand is komen opdagen op die zaterdagen, planning had ook geen extra werk ingepland , alleen wat er gewoon onaangekondigd langs kwam werden door de mensen die al ingepland waren en wel betaald kregen wel geholpen ,,

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:14

AlphaRomeo

FP PowerMod
@dj.verhulst lees mijn comment hier nog eens. Als je een uitzendbaan hebt, kom je niet dagelijks bij je baas maar bij je klant. Die is jouw helemaal niets verschuldigd, je zou bij je daadwerkelijke werkgever moeten zijn (uitzendbureau) als je vindt dat je iets te kort komt.

Overigens worden je verhalen steeds verder gezocht en steeds ongeloofwaardiger. Het voorbeeld wat je hierboven geeft 'zelf maar een kerstpakket bestellen' is gewoon diefstal en zou voor je baas reden genoeg kunnen zijn geweest voor ontslag op staande voet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Wat ben ik blij met 70-80 euro aan te goed, en succes op de kerstmarkt met het opmaken ervan. Baas stelt 1 hal beschikbaar, lokale mensen erin met hun kraampjes, en shoppen maar. Eten en drinken gratis.

Krijg het nooit op, dus 20-30 euro in de bus voor het goede doel. En lekker ouwe hoeren met je collega's

Alleen iets met corona, dus vorig jaar 250 euro bol te goed. Ben nog bezig met het opmaken daarvan :X Maar hoop op een kerst markt weer :D Heb al een foute trui ontvangen daarvoor.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dj.verhulst
AlphaRomeo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:10:
@dj.verhulst lees mijn comment hier nog eens. Als je een uitzendbaan hebt, kom je niet dagelijks bij je baas maar bij je klant. Die is jouw helemaal niets verschuldigd, je zou bij je daadwerkelijke werkgever moeten zijn (uitzendbureau) als je vindt dat je iets te kort komt.

Overigens worden je verhalen steeds verder gezocht en steeds ongeloofwaardiger. Het voorbeeld wat je hierboven geeft 'zelf maar een kerstpakket bestellen' is gewoon diefstal en zou voor je baas reden genoeg kunnen zijn geweest voor ontslag op staande voet.
Dat is de theorie , maar nu de praktijk , er word best aan je getrokken je probeert vriendjes te worden met waar je werkt zodat de gun factor gunstig word voor jou ,, ze hoeven je geen pakket te geven het uitzendbureau en die opdrachtgever of je werkgever. maar het is wel een teken van fatsoen.

Misschien dat je het niet weet maar de verstandhouding tussen een uitzendbureau en een uitzendkracht is meestal niet echt warm maar vaak koeltjes. er zijn uitzonderingen.

Je heb gelijk dat het zelf regelen van pakketten op die manier diefstal is, ik was toen nog pas van school af, en kwam ergens aan het werk waar men ieder jaar gesteggel over die pakketten . iemand heeft dat gedaan , ik was het niet dat zou me veel te ver gaan. Toen de baas zag dat iedereen het al thuis had en vele al open gemaakt mochten we het houden.

ik ben al 30 jaar van het gewone onderwijs af, dus tijd genoeg om gekke dingen mee te maken, en vroeger waren dingen anders dan nu, minder regels , andere regels etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
-PassY- schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:14:
Wat ben ik blij met 70-80 euro aan te goed, en succes op de kerstmarkt met het opmaken ervan. Baas stelt 1 hal beschikbaar, lokale mensen erin met hun kraampjes, en shoppen maar. Eten en drinken gratis.

Krijg het nooit op, dus 20-30 euro in de bus voor het goede doel. En lekker ouwe hoeren met je collega's

Alleen iets met corona, dus vorig jaar 250 euro bol te goed. Ben nog bezig met het opmaken daarvan :X Maar hoop op een kerst markt weer :D Heb al een foute trui ontvangen daarvoor.
mooi systeem, lijkt me ook erg leuk ,,

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• loonatick78
Bedrijfsauto ook nog een leuk verhaal over:

Jaar of tig geleden benaderd door de eigenaar van een bedrijf waar een vriend van me reeds werkzaam was.
Het telefonische sollicitatiegesprek ging als volgt:

"Hallo met Wim van ..., ik hoorde van Alfred dat je op zoekt bent naar een baan, zou je voor mij willen komen werken".
"Joh je overvalt me een beetje, maar ja ben wel aan het kijken voor een andere baan en heb opzich wel interesse."
" Mooi dit en dat word je functie, wanneer kan je beginnen?"
"Geen opzegtermijn dus maandag al. Maar moeten we niet eerst wat meer bespreken."
" Nergens voor nodig toch, wat wil je gaan verdienen?"
Ik lachend "Ok, nou ik verdien nu dit, maar zou graag dit willen verdienen."
"Geen probleem, ik zie je maandag wel verschijnen dan, o en nog iets je krijgt ook een auto, als je van de week tijd hebt, rij dan even langs de VW/Audi dealer, dan mag je een auto uitzoeken."
"Ok nou fijn, voor welk bedrag dan?"
"Moet je zelf weten, al is het een Audi S8, maar bijtelling betaal je wel zelf hoor"
"Ok, komt goed ik zie je maandag"

hahaha was wel helemaal verbouwereerd, nog nooit zo'n sollicitatie meegemaakt.
Bedrijf groeide ontzettende snel en echt alles kon daar, werden ook bakken met geld verdient.
Als kerstpakket eens een reisbon van €3000,= gekregen en wel meer van dat soort dingen.

Ik heb uiteindelijk een Golf uitgezocht, die S8 was me te duur in de maand en was er 3 jaar later weer weg.
Bedrijf werd verkocht aan investeerder en alle extra's moesten worden ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:08
Off-topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 17-11-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07-2024
dj.verhulst schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:43:
[...]

Heel lullig, ze hebben mij wel eens willen laten opruimen een feest waar ik niet voor was uitgenodigd , is ook niet veel van terecht gekomen..

En over die kerstpakketten , een goed bedrijf maakt geen stiefkinderen , want er zijn uitzendbureaus die niks geven want de werkgever waar je zit doet dat wel, of je krijgt een mok met chocolade kerstboompjes van 5,- terwijl je collega's met dozen zo groot formaat wasmachine rondlopen. geeft echt een rot gevoel.

De beste pakketten krijg je toch wel van een werkgever waar je in dienst ben, die uitzonder die er mogelijk wel is heb ik nooit gehad, het gaat me eigenlijk niet eens om die doos met potjes en dingetjes, maar de gedachte dat het wel iets mocht kosten ook al kosten de meeste pakketten toch niet de hoofdprijs.

Ooit bij een zaak gezeten waar de werkgever een kerstkaart wel voldoende vond ( auto bedrijf ) personeel in opstand , baas weg met z'n vrouw, zitten we in de kantine te mokken en alles komt er een pakketdienst een partij dozen brengen , voor iedereen een doos, zegt de chef zorg dat ie thuis komt , dus ik dat ding met de service auto weg gebracht en van andere collega's op de fiets.
Komt de baas die hoort natuurlijk wat er gebeurt is,, heeft iemand gewoon pakketten besteld , geld uit de lade waar gehaald van verkochte auto's niemand wist iets .
zegt de baas dat alle pakketten terug moesten ,, eh m'n moeder heeft ze al uitgepakt en ik geloof dat we al vanavond er iets van eten ,, ieder jaar was het zelfde liedje maar op het laatst kwam het toch goed dit jaar dus niet dus heeft iemand dat zelf maar ff geregeld .

Komt de vrouw van de baas kwaad zeggen dat we maar een zaterdag moesten komen werken zonder loon, we hadden gestolen van haar geld omdat ze niet konden achterhalen wie dat gedaan heeft.
Niemand is komen opdagen op die zaterdagen, planning had ook geen extra werk ingepland , alleen wat er gewoon onaangekondigd langs kwam werden door de mensen die al ingepland waren en wel betaald kregen wel geholpen ,,
Wat een niveau daar van dat bedrijf echt :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:07

Agent47

I always close my contracts.

Bij één van mijn projecten (via mijn detacheerder toentertijd) werd de IT afdeling ( 8 man) uitgenodigd voor de BBQ van het bedrijf. Allemaal leuke mails en iedereen had er zin in, zonnetje scheen, graadje of 22, dikke prima. IT werkte iedereen standaard tot 17:30, het was echt een team, samen beginnen en samen eindigen.

Die BBQ begon dus om 16:00 want HR was toen al klaar met werken en de part-timers ook. Alleen IT viel buiten de boot. Mijn leidinggevende had nog aangegeven: Is er dan nog wel wat voor ons? Jazeker, keus zat!

Kwamen we daar aan, wat denk je? Iedereen had lopen bunkeren. Mensen hadden serieus 4 hamburgers op hun bord, allemaal half afgevreten. Echt zo'n all-inn vakantie diner. Alsof ze thuis nooit te eten kregen. Er was alleen nog maar salade over-.- . Mijn manager was woedend.

Met kerst zelfde verhaal. Iedereen mocht naar de borrel, maar IT moest bereikbaar blijven.

Het allerergste van die situaties vind ik altijd dat de part-timers ( alle respect) wel op tijd waren voor de BBQ en vooraan stonden. Als ze op werk aankwam waren ze vaak te laat of hadden ze de jas om 15:55 al aan. En dan ook gewoon 4?! hamburgers voor jezelf pakken, want straks is het op en heb ik niks meer.

Man man man.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
loonatick78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:54:
Bedrijfsauto ook nog een leuk verhaal over:

Jaar of tig geleden benaderd door de eigenaar van een bedrijf waar een vriend van me reeds werkzaam was.
Het telefonische sollicitatiegesprek ging als volgt:

"Hallo met Wim van ..., ik hoorde van Alfred dat je op zoekt bent naar een baan, zou je voor mij willen komen werken".
"Joh je overvalt me een beetje, maar ja ben wel aan het kijken voor een andere baan en heb opzich wel interesse."
" Mooi dit en dat word je functie, wanneer kan je beginnen?"
"Geen opzegtermijn dus maandag al. Maar moeten we niet eerst wat meer bespreken."
" Nergens voor nodig toch, wat wil je gaan verdienen?"
Ik lachend "Ok, nou ik verdien nu dit, maar zou graag dit willen verdienen."
"Geen probleem, ik zie je maandag wel verschijnen dan, o en nog iets je krijgt ook een auto, als je van de week tijd hebt, rij dan even langs de VW/Audi dealer, dan mag je een auto uitzoeken."
"Ok nou fijn, voor welk bedrag dan?"
"Moet je zelf weten, al is het een Audi S8, maar bijtelling betaal je wel zelf hoor"
"Ok, komt goed ik zie je maandag"

hahaha was wel helemaal verbouwereerd, nog nooit zo'n sollicitatie meegemaakt.
Bedrijf groeide ontzettende snel en echt alles kon daar, werden ook bakken met geld verdient.
Als kerstpakket eens een reisbon van €3000,= gekregen en wel meer van dat soort dingen.

Ik heb uiteindelijk een Golf uitgezocht, die S8 was me te duur in de maand en was er 3 jaar later weer weg.
Bedrijf werd verkocht aan investeerder en alle extra's moesten worden ingeleverd.
Rond het millennium ook gekke dingen gezien, nooit een auto uitgezocht na sollicitatie, wel eens iemand gehad jij rijd toch die Nissan ? bij ons mag je een Vectra GTS rijden ,, ben je van die Nissan af, ik zo laat maar heb al een fatsoenlijke privé auto , ik rij de Nissan niet privé en die Vectra kost best wat qua bijtelling .
Had al het nodige gezien dat veel van clubs toch niet van die geweldige sociaal bewogen clubs waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Agent47 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:24:
Bij één van mijn projecten (via mijn detacheerder toentertijd) werd de IT afdeling ( 8 man) uitgenodigd voor de BBQ van het bedrijf. Allemaal leuke mails en iedereen had er zin in, zonnetje scheen, graadje of 22, dikke prima. IT werkte iedereen standaard tot 17:30, het was echt een team, samen beginnen en samen eindigen.

Die BBQ begon dus om 16:00 want HR was toen al klaar met werken en de part-timers ook. Alleen IT viel buiten de boot. Mijn leidinggevende had nog aangegeven: Is er dan nog wel wat voor ons? Jazeker, keus zat!

Kwamen we daar aan, wat denk je? Iedereen had lopen bunkeren. Mensen hadden serieus 4 hamburgers op hun bord, allemaal half afgevreten. Echt zo'n all-inn vakantie diner. Alsof ze thuis nooit te eten kregen. Er was alleen nog maar salade over-.- . Mijn manager was woedend.

Met kerst zelfde verhaal. Iedereen mocht naar de borrel, maar IT moest bereikbaar blijven.

Het allerergste van die situaties vind ik altijd dat de part-timers ( alle respect) wel op tijd waren voor de BBQ en vooraan stonden. Als ze op werk aankwam waren ze vaak te laat of hadden ze de jas om 15:55 al aan. En dan ook gewoon 4?! hamburgers voor jezelf pakken, want straks is het op en heb ik niks meer.

Man man man.
best wel smerige rattenstreken zijn dat ,, en dan zonder BBQ naar huis , thuis maar een broodje maken ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 11:08

kolderindekop

yeaahhhh

Was ooit als payroller in een bedrijf ,voor het vaste personeel was er een feest met een schitterend buffet.
Voor de payrollers/uitzendkrachten was dit een dag later met de overblijfselen van de vorige dag heel karig en nog niet genoeg voor de helft van de mensen,vond dit een erg zielig besluit van de directie die zo onderscheid maakt tussen vaste krachten en inhuur.
Terwijl ze erg hoog van de toren blaast dat iedereen gelijk is hahahaha wat een domme actie .

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37

Man man man.
Is (lijkt mij) toch meer een kwestie van “te weinig eten” bestellen…? Hoeveel hamburgers mag je dan wel eten?

1, 2 of is drie al teveel?

Bij elk bedrijfsfeest waar ik ooit heb gegeten kon je ook gewoon eten van (veelal bbq/buffet). Is is nooit te weinig eten geweest :p

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 17-11-2021 19:59 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wanneer je ze opeet zal dat geen probleem zijn. Wanneer ze half afgekloven op een bordje blijven liggen snap ik de frustratie... Dan heb je gewoon met eikels te maken die een ander niks gunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Tsja, wisten die mensen met 4 hamburgers wel dat er nog wat bewaard moest worden voor de laatkomers? Ik zou me daar niet mee bezighouden als medewerker op een feest. Ligt er eten? Dan mag je het eten.
Het is toch meer iets voor de cateraar? Die moet toch weten dat er op een bepaald tijdstip nog extra mensen komen die willen eten. En er dan voor zorgen dat het eten er dan nog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
ferrywijn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:27:
Tsja, wisten die mensen met 4 hamburgers wel dat er nog wat bewaard moest worden voor de laatkomers? Ik zou me daar niet mee bezighouden als medewerker op een feest. Ligt er eten? Dan mag je het eten.
Het ks toch meer iets voor de cateraar? Die moet toch weten dat er op een bepaald tijdstip nog extra mensen komen die willen eten. En er dan voor zorgen dat het eten er dan nog is.
vlak de hollandse krenterigheid niet uit |:(
Genoeg staaltjes van gezien.......

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online

Man man man.
Welke oen organiseert er nu een bbq waar er niet genoeg is voor iedereen. Dat is zowat het ergste wat je in België kan doen. Etentje organiseren waar na afloop alles op is…. Dat snappen wij echt niet.
Zelfs als mijn kinderen hier op zondag komen eten kan ik ze meestal nog wat mee geven voor de dag nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Zo had ik ooit een collega die bij een cursus bij de lunch altijd meerdere kroketten at.
Terwijl er dan vervolgens te weinig waren voor de overige cursisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
loonatick78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:47:
Zo had ik ooit een collega die bij een cursus bij de lunch altijd meerdere kroketten at.
Terwijl er dan vervolgens te weinig waren voor de overige cursisten.
best wel aso ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Behoorlijk ja, was ook altijd diegene die de meeste flessen wijn meenam met de kerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
loonatick78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:58:
Behoorlijk ja, was ook altijd diegene die de meeste flessen wijn meenam met de kerst.
Klopt het dat ie ook wel andere vervelende karakter trekken heeft ?
Als mensen zulke dingen doen zijn het vaak ontzettende egoïsten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
Nee was verder een prima collega, alleen in dat soort zaken altijd bang dat hij wat tekort kwam ofzo...
Had denk ik een vrouw van wie hij niet zoveel mocht.

Later werden alle kerst presentjes apart gezet en verloot.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tommie12 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:45:
[...]

Welke oen organiseert er nu een bbq waar er niet genoeg is voor iedereen. Dat is zowat het ergste wat je in België kan doen. Etentje organiseren waar na afloop alles op is…. Dat snappen wij echt niet.
Bij een uitje vinden twee slechte Nederlandse eigenschappen elkaar. Zuinigheid, zodat er maar net genoeg eten voor iedereen is, en de vervelende neiging om extra veel te eten omdat het gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:07

Agent47

I always close my contracts.

downtime schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:04:
[...]

Bij een uitje vinden twee slechte Nederlandse eigenschappen elkaar. Zuinigheid, zodat er maar net genoeg eten voor iedereen is, en de vervelende neiging om extra veel te eten omdat het gratis is.
Moet je maar eens opletten als er iemand jarig is en dat verhaal gaat rond. Mensen die je nooit ziet, staan ineens in de keuken / pantry. Bij één van mijn opdrachten had ik koeken neergelegd, pakte mensen er meteen een stuk of 3. Bij een andere opdracht had ik vakantie toevallig. Je had die chagrijnige en teleurgestelde gezichten moeten zien omdat ik niet getrakteerd had. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
[...]

Zelfs als mijn kinderen hier op zondag komen eten kan ik ze meestal nog wat mee geven voor de dag nadien.
Tijdens mijn afscheid ergens ooit had ik zelf geregeld voor een selecte groep collegas een borrel te doen en dat men e.e.a. kon bestellen op mijn kosten bij de bar. Een paar Vlaamse collegas besloten daar wel even lekker zichzelf helemaal kapot te drinken aan de duurste bieren a 8 euro per stuk. Ik ben niet zuinig ingesteld, maar dit vond ik wel een beetje onfatsoenlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Dus eigenlijk vind je dat je rekening moet houden met wangedrag van anderen? Hier heb ik al diverse BBQ meegemaakt dat er van te voren werd gezegd met hoeveel stuks vlees pp gerekend is. Dan kun je achteraf niet zeggen dat je het niet wist.

Werkgever had gewoon wat vlees voor IT achter moeten houden, zodat die ook nog keus en voldoende te eten hadden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Joris748 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:29:
[...]

Dus eigenlijk vind je dat je rekening moet houden met wangedrag van anderen? Hier heb ik al diverse BBQ meegemaakt dat er van te voren werd gezegd met hoeveel stuks vlees pp gerekend is. Dan kun je achteraf niet zeggen dat je het niet wist.

Werkgever had gewoon wat vlees voor IT achter moeten houden, zodat die ook nog keus en voldoende te eten hadden.
Ja je moet zeker rekening houden met (wan) gedrag van anderen omdat je anders de gene die zich netjes gedragen benadeeld :?
Van ter voren communiceren hoeveel stuks vlees er zijn is ook een optie maar persoonlijk zou ik daar ook niet heel blij van worden. Bloedirritant van die BBQ's waar er voor iedereen afgepast vlees is, fijn als je dingen niet lekker vind of een grotere eter bent :(

Om daar dan op door te gaan; die 2 vegetarische collega's die uiteraard ook mee willen doen met de BBQ en dan zo lopen te lobby'en dat er meer vega op de BBQ moet zijn want dat is beter, ect. en dan eind van de BBQ je bijna alles daarvan weg kan knikkeren omdat niemand het gegeten heeft behalve die paar dingen die ze zelf op hebben.
Of nog erger dat ze dan zelf niet komen opdagen :(

Mijn vorige werkplek was een zorgboerderij, geweldige plek om te werken. Iets afgelegen, lekker de ruimte, mooi gerenoveerd hoofdgebouw, ect.. Dat vond men hogerop ook dus werd besloten om de jaarlijkse zomerborrel voor al het personeel daar te organiseren. Opbouw begon begin van de middag, handig als je ook nog moet werken op die plek, de borrel begon zo rond 15.00u~15.30u qua inloop. Handig als je tot 16.30u moet werken op die locatie wat gewoon door MOET gaan, dieren moeten toch echt eten en drinken en verzorgd worden en kun je niet een keer een dagje overslaan :?
Leuk als je om 16.30u klaar bent en serieus een deel van je collega's al half dronken rondloopt :F

Gabriël AM5

• hoi1234
sapphire schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]

Ja je moet zeker rekening houden met (wan) gedrag van anderen omdat je anders de gene die zich netjes gedragen benadeeld :?
Van ter voren communiceren hoeveel stuks vlees er zijn is ook een optie maar persoonlijk zou ik daar ook niet heel blij van worden. Bloedirritant van die BBQ's waar er voor iedereen afgepast vlees is, fijn als je dingen niet lekker vind of een grotere eter bent :(

Om daar dan op door te gaan; die 2 vegetarische collega's die uiteraard ook mee willen doen met de BBQ en dan zo lopen te lobby'en dat er meer vega op de BBQ moet zijn want dat is beter, ect. en dan eind van de BBQ je bijna alles daarvan weg kan knikkeren omdat niemand het gegeten heeft behalve die paar dingen die ze zelf op hebben.

Mijn vorige werkplek was een zorgboerderij, geweldige plek om te werken. Iets afgelegen, lekker de ruimte, mooi gerenoveerd hoofdgebouw, ect.. Dat vond men hogerop ook dus werd besloten om de jaarlijkse zomerborrel voor al het personeel daar te organiseren. Opbouw begon begin van de middag, handig als je ook nog moet werken op die plek, de borrel begon zo rond 15.00u~15.30u qua inloop. Handig als je tot 16.30u moet werken op die locatie wat gewoon door MOET gaan, dieren moeten toch echt eten en drinken en verzorgd worden en kun je niet een keer een dagje overslaan :?
Leuk als je om 16.30u klaar bent en serieus een deel van je collega's al half dronken rondloopt :F
Of van te voren opgeven wat je gaat eten :) Sowieso vind ik het een beter model dat grote eters te weinig krijgen ipv mensen die later aansluiten niks krijgen.

Grote eters kunnen nog anticiperen door zelf wat mee te brengen, door alles maar op te vreten, heeft de groep die noodgedwongen later aansluit helemaal niks en kunnen met honger naar huis.

Maar eten met grote groepen is altijd lastig. Mensen willen toch opeens iets anders/meer/minder dan vooraf aangegeven, komen op het laatste moment toch niet of komen juist op het laatste moment toch wel.

Ik weet nog van de hoge school dat we een lunch kregen, omdat we zo goed omgingen met een vervelend besluit (geloof het of niet, ze hadden te weinig lokalen om ons gedurende de projecten een vast lokaal te geven, dus moesten we maar lokalen claimen). Om ons dan toch een beetje tegemoet te komen kregen we dus die lunch. Dat werd grootst aangekondigd in een mail de dag er voor.

Stipt 12 uur 1 grote zwijnenkudde naar het vreten. Na 15 minuten was er absoluut niks meer. Ik had speciaal geen eten meegenomen, dus baalde enorm. Uiteindelijk hebben ze ons maar naar de kantine gestuurd en mochten we een broodje (dacht ik) op hun kosten halen. Maar man, wat was dat slecht geregeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
sapphire schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]

Goh, je zou eens rekening moeten houden met anderen 7(8)7

Ik vind dingen niet lekker
Ik wil geen vega
Ik wil gewoon mijn schema volgen, zorgen dat ik een half uurtje eerder klaar ben kan niet. Even hulp vragen is ook geen optie.

En collega’s die met een uur dronken zijn, hebben een ander probleem :X Die weten gewoon geen maat te houden. Dat is hetzelfde als mensen die zich helemaal volvreten bij een BBQ.

• hoi1234
Er schiet me ook opeens iets te binnen van de middelbare school. We hadden daar iedere week kookles. Je kreeg altijd een recept en dan mocht je alle ingrediënten zelf pakken.

Eén klasgenoot pakte altijd extra veel. Altijd hebben, hebben, hebben. Als eten gratis was, sprong hij er al bovenop voordat het klaargemaakt was bij wijze van spreken. Volgens mij heeft hij ook best wat verspild tijdens de kooklessen. Dat vind ik dan nog wel het kwalijkste.

Oké, hij had het absoluut niet breed thuis, maar dan nog.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 16:27
Ik heb ooit eens bij een oude werkgever ongeveer hetzelfde meegemaakt wat betreft eten.

Dit betrof een meeting+presentatie van een Microsoft medewerker. Inloop begon om 17:00 uur en was in centrum van Utrecht.

Op verzoek van mijn werk moest ik bij een klant in zuid holland tot 17:30 blijven omdat mijn collega die er ook zou werken niet kon die dag.

Enfin uit goede wil maar akkoord gegaan.

Ik begreep van collega's dat het eten op de meeting super was. Heerlijke soepen (4 soorten), luxe afgebakken brood, heerlijk vlees en de toetjes waren nog veel lekkerder.

Nou toen ik aankwam was dus letterlijk ALLES al op. Ik heb toen gevraagd of er nog wat over was.

Mijn manager gaf toen aan dat hij wel wat zou regelen. Komt ie serieus met 1 bolletje met kaas aan!

SORRY hoor maar dat accepteerde ik niet.

Ik heb toen op eigen initiatief een groot bord met eten besteld (Patat, met salade, biefstuk met pepersaus) en gezegd dat het op de rekening mag.

Later ben ik hier nog wel op aangesproken, maar uiteindelijk begrepen ze het ook wel dat 1 broodje kaas nou niet helemaal in verhouding stond.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• loonatick78
Joris748 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:35:
En collega’s die met een uur dronken zijn, hebben een ander probleem :X Die weten gewoon geen maat te houden. Dat is hetzelfde als mensen die zich helemaal volvreten bij een BBQ.
Wij hebben ook een collega die ze nogal graag lust, volgens mij behoorlijk alcoholist.
Hij wordt nogal rumoerig na een paar biertjes, maar verder niet vervelend of zo. In een een restaurant kan het echter nog wel vervelend zijn voor de overige gasten.

Als we nu een bedrijfsfeestje hebben, loop ik altijd eerst even langs de bar en vertel dat ze die man alleen alcoholvrij moeten schenken, maar wel gewoon in een glas.
Hij heeft nooit wat door, _O- _O- en de etentjes / feestjes verlopen wat rustiger.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen Lieve Mona dagboek en blijf ontopic. Wanneer er teveel offtopic gereageerd wordt en dat het op dit moment niks mee bijdraagt aan Algemene Zaken wordt het topic gesloten.