Joris748 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:35:
[...]
Goh, je zou eens rekening moeten houden met anderen
Ik vind dingen niet lekker
Ik wil geen vega
Ik wil gewoon mijn schema volgen, zorgen dat ik een half uurtje eerder klaar ben kan niet. Even hulp vragen is ook geen optie.
En collega’s die met een uur dronken zijn, hebben een ander probleem

Die weten gewoon geen maat te houden. Dat is hetzelfde als mensen die zich helemaal volvreten bij een BBQ.
Nou inderdaad, k*t vega's altijd.
Gaat er juist omdat je rekening houd met anderen door niet zo gierig precies in te kopen en mensen keuze te geven. Meestal lost het zich onderling toch wel op met "Ik lust geen speklapje, jij vind de saté niet zo boeiend, dan ruilen we toch" maar het blijft gewoon knullig en gierig door zó precies in te willen slaan.
Over vega, het maakt weinig uit of iemand vega, halal of kosjer of whatever wil eten zolang je het aangeeft word er rekening mee gehouden. Gaan lopen pushen dat andere vega moeten eten terwijl je van ter voren wel kan inschatten of ze dat wel of niet doen is gewoon kansloos. In dit geval ging het om bouwvakker ed. die willen gewoon vlees en bier en omdat dan 2 mensen van kantoor vega willen moet er voor 6 man extra vega gehaald worden wat je daarna kan weggooien

Of zoals ik zei dan vervolgens zelf niet komen opdagen.
En over die borrel. Nee schema aanpassen of hulp vragen kon niet/lastig. Mensen die er werken hebben een verstandelijke beperking/autisme. Opjagen, sneller werken werkt juist averechts want dat hebben ze feilloos door. Schema aanpassen betekend dat je de andere dagen in de knoop komt met werkzaamheden en autisme met dwanghandelingen even een ander werkschema geven dat kan maar vergt nogal wat voorbereiding en planning en dat voor 1 middag is meer werk dan dat het oplevert

Het feit alleen al dat ze wisten dat die dag anders was leverde al genoeg spanning op waardoor het alle hens aan dek was om de dag überhaupt enig sinds productief te zijn.
Daarnaast hadden we al een bak extra werk omdat alles voor die borrel netjes moest zijn, een boerderij waar gewerkt word en dieren rondlopen feestnetjes maken is een flinke klus kan ik je vertellen. Plus dat we allerlei voorzieningen moesten treffen voor de elektra van DJ/entertainment.
En hulp vragen; zeer beperkt mogelijk omdat de cliënten zich niet door zomaar iedereen laten begeleiden, niet iedereen ze kan/durft te begeleiden ivm 'grensoverschrijdend' gedrag. En specifieke kennis; denk je dat het goed komt als ie een aantal willekeurige mensen vraagt om een paar paarden uit de wei te halen en in de stal te zetten, of een kudde schapen bij elkaar te drijven het hok in, of een paar koeien binnen te zetten.
Spreek uit ervaring, zonder kennis/ervaring gaat het makkelijk mist en zit een ongeluk in een klein hoekje. Duwtje van een paard van 500KG die even narrig tegen je doet is niet heel fijn

hoi1234 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:26:
[...]
Of van te voren opgeven wat je gaat eten

Sowieso vind ik het een beter model dat grote eters te weinig krijgen ipv mensen die later aansluiten niks krijgen.
Grote eters kunnen nog anticiperen door zelf wat mee te brengen, door alles maar op te vreten, heeft de groep die noodgedwongen later aansluit helemaal niks en kunnen met honger naar huis.
Maar eten met grote groepen is altijd lastig. Mensen willen toch opeens iets anders/meer/minder dan vooraf aangegeven, komen op het laatste moment toch niet of komen juist op het laatste moment toch wel.
Mwa hier meerdere keren dingen geregeld voor grote groepen en nooit klachten gehoord dat er te weinig of overdreven veel was.
Ik vind het overigens knap als je van ter voren kunt aangeven hoeveel je gaat eten
En zelf meenemen, vind ik extreem ongastvrij overkomen + dat je van ter voren niet weet hoe men het heeft ingeschat.
Zo zat ik voor corona op een bruiloft en daar was de bruid uitgegaan van haar eigen familie wat er op neerkwam dat er amper te eten was die dag, de porties zeer klein waren en er alcohol in overvloed was.
Beetje jammer alleen dat wij dus met een groep zaten die amper alcohol drinkt en relatief grote eters zijn. Effectief kwam het er dus op neer dat we in 6 uur 1 bitterbal gegeten hadden en en het diner dusdanig klein was dat mijn oma van 86 vroeg of 'dit alles was'.
Betekend overigens niet dat we dus allemaal tonnetje rond zijn maar die kant van de familie is gewoon fysiek een stuk groter (lengte en breedte), sporten en hebben blijkbaar een snellere stofwisseling
Die kant van de familie heeft dus ook wel eens met een BBQ gehad dat ze met 12 'man' waren en dus voor 9 'man' vlees besteld hadden want dat zou wel genoeg zijn
[
Voor 23% gewijzigd door
sapphire op 18-11-2021 10:24
]