japps schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:13:
[...]
Goeie vraag. Soms kom je terecht in situaties die so absurt, onrealistisch, onverwacht en belachelijk zijn, dat het gewoon hilarisch is om te zien dat het voor je neus in een professionele organisatie gebeurt. De handeling van iemand zinloos op zn bek slaan is dat niet, maar dat gebeurde ook niet voor mn neus

Ik moet door jouw verhaal wel denken, aan de keer dat ik bijna geslagen werd door een mede-collega, met een vloertrekker notabene.
Stond echt met mijn mond vol tanden. Gelukkig gered door de receptioniste, die te hulp schoot.
Gast was echt helemaal geflipt, wilde niet werken, maar ook niet-niet werken, zeg maar. Van mij mocht die de hele avond op zijn kont zitten, maar dat wilde hij ook niet. En vervolgens had ik hem voor het oog van al zijn vrienden(?!) belachelijk gemaakt, door hem toch te vragen iets te doen?!
Ik werd echt voor van alles uitgemaakt, en hij zou mij wel eens een kopje kleiner maken, en komt vervolgens op mij af met die vloertrekker in zijn hand. Dus ik weer terug de ruimte in waar ik was, met de deur dicht. Wat moest ik hier nu weer mee.
Nadat ik na een praatje met de receptioniste weer een beetje bij was gekomen. Hem verteld dat hij naar huis kon gaan, omdat ik die avond niet meer met hem wilde werken. Nee, dat kon niet, hij was hier om te werken, en ging niet naar huis. En hij kon mij ook niet alleen in het gebouw laten, want dat was gevaarlijk. Ok dan...!
Ook echt megagoed geregeld bij dat bedrijf, we zouden niet meer samenwerken tot er gesprekken waren geweest. Anderhalve dag later.... drie keer raden wie er samen ingedeeld waren.
Die dag voornamelijk met een andere collega opgetrokken. Mocht ik op kantoor komen voor een stevig gesprek over relaties op de werkvloer, en dat als twee collega's een relatie met elkaar hadden we dit aan moest geven, want dan konden ze daar rekening mee houden in de roostering. Echt wtf.
Dat was verbijsterend momentje nummer 2.
Gesprekken natuurlijk nooit plaatsgevonden, uiteindelijk werden we wel weer samen ingedeeld, dus zelf het initiatief genomen met iemand anders erbij voor het gesprek.
Het mooie is dat ik er uiteindelijk uitgevlogen ben, omdat hij alsnog niet meer met mij wilde samenwerken. Op de één of andere manier, ging dat voornamelijk ten koste van mijn uren, en niet de zijne. En daar was ik het niet mee eens.
Ik kaartte dat aan, hey, jullie zeggen dat we gelijk ingedeeld worden. Maar hij heeft 24 uur, en ik sta nog maar één dag per twee weken ingedeeld worden. Dat is niet gelijk.
Manager: 'Jawel we hebben jullie gelijk ingedeeld. Kijk maar op het rooster. '
Ik: '4 Uur per week is niet gelijk aan 24 uur per week?! '
Manager: 'Nee dat zie je verkeerd, jullie staan evenveel ingedeeld. En je gaat ons nu vertellen dat jullie inderdaad evenveel zijn ingedeeld, en anders hoef je na het einde van de maand niet meer terug te komen.'
Ik ben echt nog nooit zo hard in mijn leven gegaslight. Maar goed, ik hoefde dus niet meer terug te keren.
Dus ik neem netjes afscheid van mijn collega's. Die waren er niet blij mee dat ik vertrok. Dus ik mocht weer op kantoor komen, waarom had ik verteld dat ik ontslagen was, want ik was helemaal niet ontslagen, en nu moesten ze met het geklaag van mijn collega's dealen?
Dus niet meer ontslagen, en ik mocht natuurlijk niet meer mijn collega's praten want ik zorgde voor 'onrust'.
Er zou nog een gesprek zijn, en een collega van mij wilde daar toch wel graag bij zijn. 'Zeg maar dat je het intimiderend vindt, en dat je graag wilt dat ik erbij ben.' Goed...
Ik zeg dat ik het fijn zou vinden als die collega erbij komt aanschuiven zodat ik niet alleen ben.
manager 'ER GAAT NIEMAND ANDERS BIJ DIT GESPREK AANWEZIG ZIJN!'.
ik: 'Ik vind het toch wat intimiderend, vooral als je zo tegen mij begint te schreeuwen. Dus ik zou het fijn vinden als er iemand anders bij is'.
manager, 'IK SCHREEUW HELEMAAL NIET! WAT IS DIT VOOR ONZIN!! Ik INTIMIDEER HELEMAAL NIET!! EN ER GAAT NIEMAND ANDERS BIJ DIT GESPREK AANWEZIG ZIJN!!'. (Nee inderdaad, totaal niet intimiderend, hij zat echt bijna te schuimbekken.)
Er zijn nog behoorlijk wat gesprekken hogerop in de organisatie geweest. Zelf was ik er na het eerste gesprek al wel klaar mee, maar ik vond dat ik in ieder geval voor mijn collega's de alarmbel wat hoger moest laten luiden. Ging vaker niet helemaal lekker daar. Maar ja, werkrelatie verzuurd, en contract liep na dat maandenlange getouwtrek ten einde.
Zelfde werkplek, ook nog met een 'mutiny' te maken gehad. Beetje recalcitrante anti-autoritaire collega, waar ik eigenlijk heel goed mee samen kon werken, en vaak samen avonddiensten mee draaide. Ik was op een gegeven moment stilletjes floormanager geworden. Was dus ook aan hem voorbij gegaan. Tot hij dat doorkreeg omdat het na een flink aantal maanden officieel achter mijn naam te staan kwam. En toen was het 'loss'.
Want vanaf dat moment liep ik volgens hem naast mijn schoenen en was ik een arrogante trut, en viel er gewoon niet meer met hem te praten. Niet luisteren, niet te overleggen.
Waren er die dag nog twee invalskrachten, begint hij eerst te apekooien en vervolgens loopt hij gewoon met de invalskrachten (die het wel grappig vonden) weg om pauze te gaan houden. Nah ja...
Geen idee wat ik daar mee aan moest, we waren aan het schoonmaken (althans ik nog wel), en ik was de vloer met de brandslang aan het schoonspuiten, dus die brandslang heb ik toen maar op hem gericht
Werkte wel heel goed! Koelde hem even goed af. En daarna een normaal gesprek met hem kunnen hebben.
Die collega is nog met politie begeleiding, het gebouw uitgezet, met ontslag op staande voet. Was verhaal gaan halen, toen het loon voor de zoveelste keer te laat uitbetaald werd. Nogal een heethoofd, zelfde manager hoorde hem in het kantoor ernaast tekeer gaan en zegt tegen hem 'Kom hier!'. Hij 'Ik ben je hond niet, je kunt mij normaal aanspreken'. 'KOM! NU!' ' Nee ik ga mij nu omkleden en aan het werk'.
Te bizar ook weer, want we zouden weer samen de avonddienst draaien, en ik stond dus opeens in mijn eentje, uh waar is collega, hij was er net nog... oh ja, die is eerder vanavond door de politie naar buiten begeleid... echt wtf...