Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 212.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat doet mij denken aan heel wat jaren geleden dat wij ook iemand hadden die de wc's onder smeerden met poep. Gelukkig zelf nooit gezien.

Kan mij nog wel herinneren dat management toen een mail uitstuurde of de poep smeerder alsjeblieft ermee wilt ophouden. En dat als ze hem betrappen, hij/zij een groot probleem zouden hebben. En er werd tegelijkertijd ook maar medegedeeld dat het niet de bedoeling is om jointjes te roken op de wc's. Om dat laatste moest ik wel gniffelen.

Gelukkig stopte het kort na de mail

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:17

RVW

Skywalker27 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:39:
[...]

Misschien dit eens rapporteren bij de InfoSec afdeling ;)
Ja, gisteren overlegd met een collega, we hebben een melding gedaan bij de CISO inclusief verwijzingen naar de algemene voorwaarden van LinkedIn, en een artikel waar ingegaan wordt op dit soort tools en de mogelijke consequenties:

https://www.linkedin.com/...-tools-overview-mic-adam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
HSG schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:47:
[...]

Met wat voor figuren werk jij in vredesnaam samen?
Dat vraag ik me af en toe ook af...
koesie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:59:
Dat doet mij denken aan heel wat jaren geleden dat wij ook iemand hadden die de wc's onder smeerden met poep. Gelukkig zelf nooit gezien.

Kan mij nog wel herinneren dat management toen een mail uitstuurde of de poep smeerder alsjeblieft ermee wilt ophouden. En dat als ze hem betrappen, hij/zij een groot probleem zouden hebben. En er werd tegelijkertijd ook maar medegedeeld dat het niet de bedoeling is om jointjes te roken op de wc's. Om dat laatste moest ik wel gniffelen.

Helaas heeft dat geen zin... Een hoop mensen spreken alleen Engels terwijl de meeste verzoeken in het Nederlands worden medegedeeld. Overigens zit niet iedereen actief op discord. (Ja hogerhand vond het logisch om discord te gebruiken).

[ Voor 67% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2021 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Discord in de bedrijfsvoering, sorry maar bij wat voor circustent werken ze überhaupt met Discord. Mij is in iedergeval duidelijk dat diegene een zoon in de leeftijdscategorie 8-15 heeft. Zo'n consumenten oplossing is leuk voor privé en fora als tweakers, echter best kneuterig intern in het bedrijf. :X

Afijn, zit zelf ook niet in de whatsapp groep van werk, dat is vragen om 7 uur te beginnen terwijl ik anderzijds op beide apps best actief ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Arloid op 04-11-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Arloid schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:53:
Discord in de bedrijfsvoering, sorry maar bij wat voor circustent werken ze überhaupt met Discord. Mij is in iedergeval duidelijk dat diegene een zoon in de leeftijdscategorie 8-15 heeft. Zo'n consumenten oplossing is leuk voor privé en fora als tweakers, echter best kneuterig intern in het bedrijf. :X

Afijn, zit zelf ook niet in de whatsapp groep van werk, dat is vragen om 7 uur te beginnen terwijl ik anderzijds op beide apps best actief ben.
Tja... We hadden eerst WhatsApp, maar dan kon één of andere manager geen overzicht houden over de verschillende vestigingen. Resultaat is dat eigenlijk niemand de belangrijke mededelingen meekrijgt, maar het wel wat gestructureerder is in de verschillende chats. Maar ja, eerst kreeg niemand iets mee door de shitload aan off-topic berichten, nu omdat niemand nog een app gaat controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
koesie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:59:

Dat heb ik ook gezien bij defensie , dat waren vaak mensen die niet met de druk konden omgaan , je zag het ook op de schepen, dat iemand nachts midden in een gangpad een bolus neerlegde ... als zo'n persoon gesnapt werd dan had men een behoorlijk probleem..

Bij m'n huidige werkgever ook we hadden een schoonmaak bedrijf als project voor mensen die werkfit gemaakt moesten worden. we hadden een ROC als klant , de heren wc was pis op de vloer en soms zaad en enkele keer een drol naast de pot, de dames wc aangevuld met gebruikt maandverband en dito condooms en besmeurde panty's ook vaak verstoppingen. .

Maar ooit eens gehad dat iemand met stront woorden op de muren schreef,, als het dan zo'n extreme zwijnenstal was maakte we foto's als bewijs voor de klant voor de extra uren en toeslag voor het hele vieze werk.....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Die laatste verhalen hier... what - the - fuck

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
armageddon_2k1 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:22:
Die laatste verhalen hier... what - the - fuck
Er lopen ontzettend veel mentaal zieke mensen rond.....

Fatsoen en integriteit ontbreekt bij bepaalde lagen in de maatschappij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dj.verhulst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:37:
[...]

Als je op die manier muren beschrijft dan is er wel wat meer aan de hand dan gebrek aan fatsoen en integriteit. Dan moet je je zorgen maken over de psychische staat van die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:27
dj.verhulst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:37:
[...]

Er lopen ontzettend veel mentaal zieke mensen rond.....

Behandel iemand als stront en hij gedraagt zich als stront.

Het is inderdaad een maatschappelijk probleem. Fatsoen en integriteit ontbreekt bij bepaalde lagen in de maatschappij. Ook in de lagen die macht hebben over het klootjesvolk.

[ Voor 21% gewijzigd door Joris748 op 04-11-2021 14:47 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aan de andere kant, als je zo'n kantinejuf hebt als eerder beschreven die de etenswaren over datum gewoon neerzet alsof ze nog houdbaar zijn wordt de kans op stront op de muren in het toilet naarmate de week verstrijkt natuurlijk vanzelf steeds groter. Beide overigens ontzettend ranzig.

[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 04-11-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
downtime schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:44:
[...]

Als je op die manier muren beschrijft dan is er wel wat meer aan de hand dan gebrek aan fatsoen en integriteit. Dan moet je je zorgen maken over de psychische staat van die mensen.
Dat is idd het probleem van die smeerkezen. dat andere slaat op anderen die wel vermoedens hadden of bruikbare informatie maar het gewoon niks konden schelen bleek na een onderzoek .
Joris748 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:46:
[...]

Behandel iemand als stront en hij gedraagt zich als stront.

Het is inderdaad een maatschappelijk probleem. Fatsoen en integriteit ontbreekt bij bepaalde lagen in de maatschappij. Ook in de lagen die macht hebben over het klootjesvolk.
absoluut

[ Voor 27% gewijzigd door dj.verhulst op 04-11-2021 15:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
pagani schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:09:
Toen ik na negen jaar bij mijn eerste grote werkgever vertrok (na zeven jaar de hele wereld over reizen voor de baas en me daarnaast had opgebokst tot MT-lid) en een afscheidsborrel kreeg kwam de nieuwe directrice van de divisie naar me toe. Of ik niet beter de afscheidsborrel had kunnen combineren met de kerstviering een week later, dat was goedkoper geweest..
Fijn hè, zo'n instantbevestiging dat je de juiste keuze heb gemaakt. Ik ben onlangs nagenoeg gelijk vertrokken met de leidinggevende. Nagenoeg, hij had op donderdag zijn laatste dag, ik op vrijdag. Ik had er een jaar langer gewerkt. Donderdags een afscheidsborrel, normaal regelde de administratie altijd van alles maar een of andere miep die van zichzelf vindt dat ze heel veel kan (en de rest van het bedrijf daar een andere mening over had, waar ze inmiddels zelf ook langzaamaan achter aan het komen was) had dit keer bloemen besteld... 1 bos, voor mijn collega. Met het etentje was ze mij ook vergeten mee te tellen. Ik stond al bij de deur met mijn jas aan om naar huis te gaan, maar iemand anders heeft mij toch nog overtuigd mee te gaan. De eigenaar heeft het eten betaald voor iedereen, dus daarover niet te klagen.

Zou je denken: op vrijdag bloemen, want dat is je laatste dag? Neehoor. Nou zijn het maar bloemen en zit ik er verder niet zo heel erg mee, maar de bevestiging dat het de juiste keuze was werd op deze manier wel even flink gegeven. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-10 16:18
SmurfLink schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:40:
[...]

Klinkt heel bekend dit, was bij de AH ook zo. Ik maakte op een gegeven moment die plannen maar voor onze eigen winkel omdat het standaardplan niet werkte. Elke keer kwam de hoge baas zeiken dat het niet conform het plan was. Kon ik m weer uitleggen dat 1 stapeltje ijsblokjes in een uur op was en dat ik daarom dus 12 stapels had liggen. Die waren zomers in een dag op. En precies op zo'n moment kwam een Surinaamse klant die speciaal daarvoor naar onze supermarkt kwamen 'want ik had altijd voorraad' voor z'n schaafijs. Hij had z'n hele familie en vriendengroep laten weten dat wij dat hadden dus erg veel extra klanten gegeven, daar wou hij me voor bedanken.

:+ Die eigenaar heeft nooit meer tegen me gezeikt, z'n zoontje kwam bij mij op de afdeling meelopen om van mij te leren.
Ik wil hier even + oneindig op geven, ik heb er altijd een pleuris hekel aan als ik een supermarkt in ga in de zomer, en ik kan niet 5 zakken ijs meenemen voor de BBQ 8) Held !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27
Na vijftien jaar, bij een big-corporate, mijn klootten eraf gedraaid te hebben zonder waardering ben ik naar een ander bedrijfsonderdeel vertrokken. Zou je denken dat er wel iets van een afscheid vanaf kon. Zeker omdat ik in mijn eentje de hele afdeling overeind hield.

Niets, niks, noppes, nada. Geen kaart, bloemetje, wijntje, etentje, bedankje, telefoontje, mailtje of brief. Totale stilte vanuit mijn oud manager..

Ik wist altijd al dat ik hem een klootzak vond…maar dat hij tot dit in staat zou zijn……..

Oh ja, drie maanden na mijn vertrek hebben ze de afdeling opgeheven…..er bleek niemand meer te zijn met de juiste kennis. Der zitten nu drie hele dure consultants mijn oude werk te ontmantelen….

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marco1994
  • Laatst online: 20:09
Panzer_V schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:45:
Na vijftien jaar, bij een big-corporate, mijn klootten eraf gedraaid te hebben zonder waardering ben ik naar een ander bedrijfsonderdeel vertrokken. Zou je denken dat er wel iets van een afscheid vanaf kon. Zeker omdat ik in mijn eentje de hele afdeling overeind hield.

Niets, niks, noppes, nada. Geen kaart, bloemetje, wijntje, etentje, bedankje, telefoontje, mailtje of brief. Totale stilte vanuit mijn oud manager..

Ik wist altijd al dat ik hem een klootzak vond…maar dat hij tot dit in staat zou zijn……..

Oh ja, drie maanden na mijn vertrek hebben ze de afdeling opgeheven…..er bleek niemand meer te zijn met de juiste kennis. Der zitten nu drie hele dure consultants mijn oude werk te ontmantelen….
Lief dagboek..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Panzer_V schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:45:

Geen feestje? Zelf feestje bouwen!
Ik had ooit een werkgever waar altijd dure cadeaus en feestjes waren zodra er management vertrok of binnenkwam. Voor lagere rangen niks.
Voordat ik er vertrok heb ik voor mezelf nog wat aandenken geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:28
dj.verhulst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:17:
[...]

Dat heb ik ook gezien bij defensie , dat waren vaak mensen die niet met de druk konden omgaan , je zag het ook op de schepen, dat iemand nachts midden in een gangpad een bolus neerlegde ... als zo'n persoon gesnapt werd dan had men een behoorlijk probleem..

Bij m'n huidige werkgever ook we hadden een schoonmaak bedrijf als project voor mensen die werkfit gemaakt moesten worden. we hadden een ROC als klant , de heren wc was pis op de vloer en soms zaad en enkele keer een drol naast de pot, de dames wc aangevuld met gebruikt maandverband en dito condooms en besmeurde panty's ook vaak verstoppingen. .

Maar ooit eens gehad dat iemand met stront woorden op de muren schreef,, als het dan zo'n extreme zwijnenstal was maakte we foto's als bewijs voor de klant voor de extra uren en toeslag voor het hele vieze werk.....
Heb jij iets tegen defensie? Dit is niet de 1e keer dat ik posts van jou over defensie lees die gewoon nergens over gaan.
Ik ben 10jaar beroeps militair geweest, sld1/kpl1dus de lagere rangen en ik heb een hoop onzin meegemaakt met als toppunt in een dixi een drol achter de bril(waarna we rondjes mochten lopen en elke rondje de drol bewonderen) maar dat was het ook wel. Een enkele keer iemand die in een dronken bui z'n nest uit kwam en een kast voor een wc aanzag(en dus daar stond te pissen)maar echt nog nooit een wildpoeper.
Na die 10 jaar beroeps ben ik nu al 6 jaar reservist en heb ik als verbindelaar oefeningen/ondersteuningen gedaan met zo ongeveer alle eenheden van de Landmacht en ben nog nooit een drol in een gang tegen gekomen.

M'n zwager is jaren matroos en korporaal bij de Marine geweest en heb m net gevraagd hoevaak hij aan boord uitgegleden is in een gang-bolus. De teller staat op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Bouke-p schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:10:
[...]

Heb jij iets tegen defensie? Dit is niet de 1e keer dat ik posts van jou over defensie lees die gewoon nergens over gaan.
Ik ben 10jaar beroeps militair geweest, sld1/kpl1dus de lagere rangen en ik heb een hoop onzin meegemaakt met als toppunt in een dixi een drol achter de bril(waarna we rondjes mochten lopen en elke rondje de drol bewonderen) maar dat was het ook wel. Een enkele keer iemand die in een dronken bui z'n nest uit kwam en een kast voor een wc aanzag(en dus daar stond te pissen)maar echt nog nooit een wildpoeper.
Na die 10 jaar beroeps ben ik nu al 6 jaar reservist en heb ik als verbindelaar oefeningen/ondersteuningen gedaan met zo ongeveer alle eenheden van de Landmacht en ben nog nooit een drol in een gang tegen gekomen.

M'n zwager is jaren matroos en korporaal bij de Marine geweest en heb m net gevraagd hoevaak hij aan boord uitgegleden is in een gang-bolus. De teller staat op 0.
Nee ik heb niks tegen defensie ,, heb er met veel plezier gewerkt.

heb in mijn tiener jaren in Den Helder gewoond en in die tijd was alles daar Marine ,, en dan hoor je nog wel eens wat. later zat ik zelf bij de KLU .

In die tijd was het anders dan nu Golf oorlog . nasleep van de Balkan oorlog .
Het was niet zo dat er iedere week wel een drol ergens lag, d'r lag vaker ergens kots ( meestal rond het weekend ) omdat iemand te veel gezopen had.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bouke-p schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:10:
[...]

Ik ben 10jaar beroeps militair geweest, sld1/kpl1dus de lagere rangen en ik heb een hoop…..
….
De teller staat op 0.
Ik heb het niet meegemaakt dus het gebeurt niet.
Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:28
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:00:
[...]

Ik heb het niet meegemaakt dus het gebeurt niet.
Ok.
Klopt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:41

Metalfreak

Hoije woh!

dj.verhulst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:17:
[...]

Ik werk zelf bij een ROC, maar ik herken dit ook echt helemaal niet. En dan maak ik vaak ook nog gebruik van de WC's die studenten/leerlingen ook gebruiken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:21
Altijd een speciaal moment; ergens ontslag nemen.

In mijn ervaring krijg je dan zo een dubbele reactie, de eerste vragen zijn meestal: waarom? En kun je langer blijven dan de opgegeven termijn in het contract?

Tegelijk hoor je dan in de wandelgangen dat de baas zou gezegd hebben dat je eigenlijk toch niet zo'n goeie was en dat ze al nieuwe kandidaten op het oog hebben met hele goede referenties en werkervaring.

En dan tegen het einde van de afgesproken termijn een mailtje van de baas om veel Success te wensen met de toekomstige plannen. En dat 'het een kleine wereld is waarin we rondlopen en dat we elkaar mogelijk nog wel eens tegenkomen.

1 keer op een avond de vrouw van de zaakvoerder al huilend aan de lijn gehad nadat ik die dag ontslag had genomen. Dat het toch zo moeilijk was om goede werknemers te vinden en dat zij het ook lastig hebben om de boel draaiende te houden en dat alles toch zo duur en ingewikkeld is,...
Werd op den duur een soort van therapeutische sessie om haar te kalmeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-10 08:53

HSG

Wozmro schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:03:

In mijn ervaring krijg je dan zo een dubbele reactie, de eerste vragen zijn meestal: waarom? En kun je langer blijven dan de opgegeven termijn in het contract?

Tegelijk hoor je dan in de wandelgangen dat de baas zou gezegd hebben dat je eigenlijk toch niet zo'n goeie was en dat ze al nieuwe kandidaten op het oog hebben met hele goede referenties en werkervaring.

En dan tegen het einde van de afgesproken termijn een mailtje van de baas om veel Success te wensen met de toekomstige plannen. En dat 'het een kleine wereld is waarin we rondlopen en dat we elkaar mogelijk nog wel eens tegenkomen.

1 keer op een avond de vrouw van de zaakvoerder al huilend aan de lijn gehad nadat ik die dag ontslag had genomen. Dat het toch zo moeilijk was om goede werknemers te vinden en dat zij het ook lastig hebben om de boel draaiende te houden en dat alles toch zo duur en ingewikkeld is,...
Om wat voor functie ging het dan dat zij er zodanig doorheen zat dat ze jou huilend ging opbellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

HSG schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:53:
[...]
Om wat voor functie ging het dan dat zij er zodanig doorheen zat dat ze jou huilend ging opbellen?
Modbreak:Het is hier niet de HK

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 05-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

knip

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 05-11-2021 13:44 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
HSG schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:53:
[...]
Technieker op de baan voor herstellingen, calibraties,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Wozmro schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:15:
[...]

Technieker op de baan voor herstellingen, calibraties,...
Vast een hele specifieke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1

Zijn dit niet letterlijk de 5 fases van rouw? De vrouw van de zaken voerder zat iig in fase 4, dus acceptatie kan niet lang meer duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09

Grvy

Bot

Ik weet niet in wat voor labiele werkomgevingen jij werkt maar dat is niet een normale gang van zaken hoor.. 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:34
Mijn werkgever dacht dat een goed idee was een verplicht afscheid en een vrijwillig afscheid tegelijk te "vieren". Ik heb nog nooit zo tenenkrommend bij de toespraak gezeten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-10 16:18
LordSinclair schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:00:
Mijn werkgever dacht dat een goed idee was een verplicht afscheid en een vrijwillig afscheid tegelijk te "vieren". Ik heb nog nooit zo tenenkrommend bij de toespraak gezeten.
:D :'( :D God o god, zelfs iemand die net van de basischool afkomt snapt dat dit geen goed idee is _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Lol vertel daar eens meer over. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 10:01
Ik heb 5 jaar als bijbaan van één van onze discounter supermarkten gewerkt (die ene die nu voor het tiende jaar op rij de beste in groente en fruit is). heb echt onzettend veel trieste en lachwekkende verhalen daarover, echt een fantastische tijd daar gehad als vakkenvuller.

1) Ik stond op een dag te praten met de RM, in het magazijn. Komt de AFM (assistent filiaalmanager) naar ons toe rennen. "ik wil NU een KLACHT indienen!" en "ik laat me niet slaan!". Wat bleek, de FM, die slecht met hem overweg kon, had hem nu toch echt met een vuist op zn bek geslagen. Ik kon mn lachen niet inhouden en ben weggelopen. Nu zijn we ca. 5 jaar verder. De AFM is inmiddels medewerker (vakkenvuller) in een ander filiaal, en de FM nog steeds FM. Kan blijkbaar allemaal gewoon =)

2) Eens werd er een oven geleverd, we waren een van de eerste filialen die een bake-off kregen. 40-50k kostte zo'n ding, als ik de RM moest geloven. Natuurlijk niet over nagedacht en dat ding kon met geen mogelijkheid door een opening van het filiaal. De FM (dezelfde) had het helemaal gehad met de organisatie en heeft dat ding de hele nacht buiten, zonde bewaking, laten staan. Volgende ochtend kwam een delegatie van de directie polshoogte nemen bij de voortgang van de installatie. De oven stond nog steeds buiten. De FM kon zn shit pakken en zich gaan melden bij de distributiecentrum (iets meer dan een uur rijden), om 5 min lang toegeschreeuwd te worden (zo ging dat toen, iets meer dan 5 jaar geleden).

3) Er ging een gerucht dat er een filiaal was waar ongestelde vrouwen een rood polsbandje moesten dragen. Dan hadden ze een legitiem excuus om vaker naar de WC te mogen. Dat bleek later waargebeurd te zijn, en een van de oorzaken dat de winkelketen echt doodsbenauwd was/is voor imagoschade. Het betreffende filiaal kwam echter uit Polen.

4) We hadden een bedrijfsuitje met, onder meer, een nieuwe AFM. Toentertijd droegen de jonge meiden nog van die broeken met een rits aan de achterkant, ipv de voorkant. Die AFK pakte de rits, en ramt hem zo naar beneden. Stond ze daar in haar ondergoed. Dag later op staande voet ontslagen (de AFM), dat wel.

Bovenstaande is nog maar puntje van de ijsberg. Ik weet niet hoe het nu is, maar er gold toen echt een angstcultuur. kwam de verkoopleider onaangekondigd binnen? Dan dook heel het kadermanagement in een hoekje. Degene die het eerste aangesproken werd was standaard de lul. Als hulpkracht sta je aan de zijlijn dus dat maakt het wel leuk om toe te schouwen.

Overigens werden er, met dank aan een campagne om iets aan het imago te doen, ook leuke dingen georganiseerd. De keten heeft eens voor de gehele NL organisatie incl partners de Efteling voor een heel weekend afgehuurd. En in de zomer werden er luxe bbq's georganiseerd voor de beter presterende organisaties.

Die 5 jaar tijd die ik daar tijdens mijn studie werkte heb ik er goed verdiend (ze betaalde bovengemiddeld) en heel erg naar mijn zin gehad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HSG

HSG

japps schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:28:
Ik heb 5 jaar als bijbaan van één van onze discounter supermarkten gewerkt (die ene die nu voor het tiende jaar op rij de beste in groente en fruit is). heb echt onzettend veel trieste en lachwekkende verhalen daarover, echt een fantastische tijd daar gehad als vakkenvuller.

1) Ik stond op een dag te praten met de RM, in het magazijn. Komt de AFM (assistent filiaalmanager) naar ons toe rennen. "ik wil NU een KLACHT indienen!" en "ik laat me niet slaan!". Wat bleek, de FM, die slecht met hem overweg kon, had hem nu toch echt met een vuist op zn bek geslagen. Ik kon mn lachen niet inhouden en ben weggelopen. Nu zijn we ca. 5 jaar verder. De AFM is inmiddels medewerker (vakkenvuller) in een ander filiaal, en de FM nog steeds FM. Kan blijkbaar allemaal gewoon =)

2) Eens werd er een oven geleverd, we waren een van de eerste filialen die een bake-off kregen. 40-50k kostte zo'n ding, als ik de RM moest geloven. Natuurlijk niet over nagedacht en dat ding kon met geen mogelijkheid door een opening van het filiaal. De FM (dezelfde) had het helemaal gehad met de organisatie en heeft dat ding de hele nacht buiten, zonde bewaking, laten staan. Volgende ochtend kwam een delegatie van de directie polshoogte nemen bij de voortgang van de installatie. De oven stond nog steeds buiten. De FM kon zn shit pakken en zich gaan melden bij de distributiecentrum (iets meer dan een uur rijden), om 5 min lang toegeschreeuwd te worden (zo ging dat toen, iets meer dan 5 jaar geleden).

3) Er ging een gerucht dat er een filiaal was waar ongestelde vrouwen een rood polsbandje moesten dragen. Dan hadden ze een legitiem excuus om vaker naar de WC te mogen. Dat bleek later waargebeurd te zijn, en een van de oorzaken dat de winkelketen echt doodsbenauwd was/is voor imagoschade. Het betreffende filiaal kwam echter uit Polen.

4) We hadden een bedrijfsuitje met, onder meer, een nieuwe AFM. Toentertijd droegen de jonge meiden nog van die broeken met een rits aan de achterkant, ipv de voorkant. Die AFK pakte de rits, en ramt hem zo naar beneden. Stond ze daar in haar ondergoed. Dag later op staande voet ontslagen (de AFM), dat wel.

Bovenstaande is nog maar puntje van de ijsberg. Ik weet niet hoe het nu is, maar er gold toen echt een angstcultuur. kwam de verkoopleider onaangekondigd binnen? Dan dook heel het kadermanagement in een hoekje. Degene die het eerste aangesproken werd was standaard de lul. Als hulpkracht sta je aan de zijlijn dus dat maakt het wel leuk om toe te schouwen.

Overigens werden er, met dank aan een campagne om iets aan het imago te doen, ook leuke dingen georganiseerd. De keten heeft eens voor de gehele NL organisatie incl partners de Efteling voor een heel weekend afgehuurd. En in de zomer werden er luxe bbq's georganiseerd voor de beter presterende organisaties.

Die 5 jaar tijd die ik daar tijdens mijn studie werkte heb ik er goed verdiend (ze betaalde bovengemiddeld) en heel erg naar mijn zin gehad.
Hoezo ga jij lachen als een collega wordt geslagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Grvy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:37:
[...]

Ik weet niet in wat voor labiele werkomgevingen jij werkt maar dat is niet een normale gang van zaken hoor.. 8)7
Gezien de titel van dit topic zou je ook niet verwachten dat het normale werkomgevingen zijn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 10:01
HSG schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:32:
[...]

Goeie vraag. Soms kom je terecht in situaties die so absurt, onrealistisch, onverwacht en belachelijk zijn, dat het gewoon hilarisch is om te zien dat het voor je neus in een professionele organisatie gebeurt. De handeling van iemand zinloos op zn bek slaan is dat niet, maar dat gebeurde ook niet voor mn neus ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• armageddon_2k1
HSG schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:32:
[...]

Z’n collega in dit topic:
Ik ben door de assistent filiaal manager op m’n bek geslagen en toen ik dit meldt moest m’n collega lachen en liep weg.

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-11-2021 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Eens werd er een oven geleverd, we waren een van de eerste filialen die een bake-off kregen. 40-50k kostte zo'n ding, als ik de RM moest geloven. Natuurlijk niet over nagedacht en dat ding kon met geen mogelijkheid door een opening van het filiaal. De FM (dezelfde) had het helemaal gehad met de organisatie en heeft dat ding de hele nacht buiten, zonde bewaking, laten staan. Volgende ochtend kwam een delegatie van de directie polshoogte nemen bij de voortgang van de installatie. De oven stond nog steeds buiten. De FM kon zn shit pakken en zich gaan melden bij de distributiecentrum (iets meer dan een uur rijden), om 5 min lang toegeschreeuwd te worden (zo ging dat toen, iets meer dan 5 jaar geleden).
Dit lijkt wel mijn werkgever. Hogerhand had bepaalt dat iedere locatie enkele bakfietsen voor grote/zware orders of om meerdere orders in 1x mee te nemen moet krijgen.

Oké, prima plan. Helaas alleen even vergeten dat er absoluut geen plaats voor is. Niet om ze 's nachts binnen te stallen en al zeker niet om ze overdag buiten te zetten.

Iedere ochtend moet iemand moeilijk doen om langs de koelingen te lopen met de bakfiets, terwijl het eigenlijk net niet past. Nu is het minder, maar in het begin kwam regelmatig de handhaving langs, omdat er klachten waren dat de bakfietsen op parkeerplaatsen stonden en/of de stoep blokkeren. Echt heel anders kan het niet en hogerhand wil dat we ze wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
Grvy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:37:
[...]

Tja, wat is normaal? :)

Ik werk al 20 jaar en ik heb mij nog geen moment bedacht: 'nu is alles normaal'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:34
HSG schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:10:
[...]

Lol vertel daar eens meer over. :P
Je kan geen dingen zeggen als "jammer dat je weggaat", "we gaan je missen" tegen iemand die je de laan uit stuurt. Dat gebeurd wel als je in 1 speech 2 verschillende mensen die om verschillende redenen afscheid nemen houdt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Is je baas soms Michael Scott en werk je bij Dunder Mifflin? :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

LordSinclair schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:17:
[...]

Je kan geen dingen zeggen als "jammer dat je weggaat", "we gaan je missen" tegen iemand die je de laan uit stuurt. Dat gebeurd wel als je in 1 speech 2 verschillende mensen die om verschillende redenen afscheid nemen houdt.
Oh god ja oke ik snap hem. Denk te vluchtig gelezen.

Dan vraag ik mij af waar die werkgever met zijn bovenkamer zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Metalfreak schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:51:
[...]

Ik werk zelf bij een ROC, maar ik herken dit ook echt helemaal niet. En dan maak ik vaak ook nog gebruik van de WC's die studenten/leerlingen ook gebruiken.
De ene ROC is ook niet de ander, heb zelf ook ooit een project gedaan op een ROC , was wel een nieuw gebouw en daar heb ik het ook niet gezien.

Wat ik wel kan zeggen,, het ROC huurden ergens ruimtes waar ze iets deden met muziek en kunst zaten ze tussen een aantal andere bedrijven , terwijl het hoofd gebouw elders was. de studenten waren niet helemaal doorsnee ( niet de doorsnee ICT/techniek studenten of administratieve beroepen )

Het gebeurde ook niet iedere week.
Als ik niet geheel vrijwillig weg moet zou ik dan gewoon weglopen of niet eens opdagen.

[ Voor 20% gewijzigd door dj.verhulst op 06-11-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
Mijn vrouw heeft jaren gewerkt als assistent en kassierster bij dezelfde supermarkt.
Ik geloof het hele gebeuren onmiddellijk.
Zeker als er bedrijfsfeestjes waren en de kassiersters de FM's mee de toiletten op namen :D
japps schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:28:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
japps schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:13:
[...]

Goeie vraag. Soms kom je terecht in situaties die so absurt, onrealistisch, onverwacht en belachelijk zijn, dat het gewoon hilarisch is om te zien dat het voor je neus in een professionele organisatie gebeurt. De handeling van iemand zinloos op zn bek slaan is dat niet, maar dat gebeurde ook niet voor mn neus ;)
Ik moet door jouw verhaal wel denken, aan de keer dat ik bijna geslagen werd door een mede-collega, met een vloertrekker notabene.
Stond echt met mijn mond vol tanden. Gelukkig gered door de receptioniste, die te hulp schoot.
Gast was echt helemaal geflipt, wilde niet werken, maar ook niet-niet werken, zeg maar. Van mij mocht die de hele avond op zijn kont zitten, maar dat wilde hij ook niet. En vervolgens had ik hem voor het oog van al zijn vrienden(?!) belachelijk gemaakt, door hem toch te vragen iets te doen?!

Ik werd echt voor van alles uitgemaakt, en hij zou mij wel eens een kopje kleiner maken, en komt vervolgens op mij af met die vloertrekker in zijn hand. Dus ik weer terug de ruimte in waar ik was, met de deur dicht. Wat moest ik hier nu weer mee.

Nadat ik na een praatje met de receptioniste weer een beetje bij was gekomen. Hem verteld dat hij naar huis kon gaan, omdat ik die avond niet meer met hem wilde werken. Nee, dat kon niet, hij was hier om te werken, en ging niet naar huis. En hij kon mij ook niet alleen in het gebouw laten, want dat was gevaarlijk. Ok dan...!

Ook echt megagoed geregeld bij dat bedrijf, we zouden niet meer samenwerken tot er gesprekken waren geweest. Anderhalve dag later.... drie keer raden wie er samen ingedeeld waren.

Die dag voornamelijk met een andere collega opgetrokken. Mocht ik op kantoor komen voor een stevig gesprek over relaties op de werkvloer, en dat als twee collega's een relatie met elkaar hadden we dit aan moest geven, want dan konden ze daar rekening mee houden in de roostering. Echt wtf.
Dat was verbijsterend momentje nummer 2.

Gesprekken natuurlijk nooit plaatsgevonden, uiteindelijk werden we wel weer samen ingedeeld, dus zelf het initiatief genomen met iemand anders erbij voor het gesprek.

Het mooie is dat ik er uiteindelijk uitgevlogen ben, omdat hij alsnog niet meer met mij wilde samenwerken. Op de één of andere manier, ging dat voornamelijk ten koste van mijn uren, en niet de zijne. En daar was ik het niet mee eens.
Ik kaartte dat aan, hey, jullie zeggen dat we gelijk ingedeeld worden. Maar hij heeft 24 uur, en ik sta nog maar één dag per twee weken ingedeeld worden. Dat is niet gelijk.
Manager: 'Jawel we hebben jullie gelijk ingedeeld. Kijk maar op het rooster. '
Ik: '4 Uur per week is niet gelijk aan 24 uur per week?! '
Manager: 'Nee dat zie je verkeerd, jullie staan evenveel ingedeeld. En je gaat ons nu vertellen dat jullie inderdaad evenveel zijn ingedeeld, en anders hoef je na het einde van de maand niet meer terug te komen.'
Ik ben echt nog nooit zo hard in mijn leven gegaslight. Maar goed, ik hoefde dus niet meer terug te keren.

Dus ik neem netjes afscheid van mijn collega's. Die waren er niet blij mee dat ik vertrok. Dus ik mocht weer op kantoor komen, waarom had ik verteld dat ik ontslagen was, want ik was helemaal niet ontslagen, en nu moesten ze met het geklaag van mijn collega's dealen?
Dus niet meer ontslagen, en ik mocht natuurlijk niet meer mijn collega's praten want ik zorgde voor 'onrust'. :+

Er zou nog een gesprek zijn, en een collega van mij wilde daar toch wel graag bij zijn. 'Zeg maar dat je het intimiderend vindt, en dat je graag wilt dat ik erbij ben.' Goed...
Ik zeg dat ik het fijn zou vinden als die collega erbij komt aanschuiven zodat ik niet alleen ben.
manager 'ER GAAT NIEMAND ANDERS BIJ DIT GESPREK AANWEZIG ZIJN!'.
ik: 'Ik vind het toch wat intimiderend, vooral als je zo tegen mij begint te schreeuwen. Dus ik zou het fijn vinden als er iemand anders bij is'.
manager, 'IK SCHREEUW HELEMAAL NIET! WAT IS DIT VOOR ONZIN!! Ik INTIMIDEER HELEMAAL NIET!! EN ER GAAT NIEMAND ANDERS BIJ DIT GESPREK AANWEZIG ZIJN!!'. (Nee inderdaad, totaal niet intimiderend, hij zat echt bijna te schuimbekken.)

Er zijn nog behoorlijk wat gesprekken hogerop in de organisatie geweest. Zelf was ik er na het eerste gesprek al wel klaar mee, maar ik vond dat ik in ieder geval voor mijn collega's de alarmbel wat hoger moest laten luiden. Ging vaker niet helemaal lekker daar. Maar ja, werkrelatie verzuurd, en contract liep na dat maandenlange getouwtrek ten einde.

Zelfde werkplek, ook nog met een 'mutiny' te maken gehad. Beetje recalcitrante anti-autoritaire collega, waar ik eigenlijk heel goed mee samen kon werken, en vaak samen avonddiensten mee draaide. Ik was op een gegeven moment stilletjes floormanager geworden. Was dus ook aan hem voorbij gegaan. Tot hij dat doorkreeg omdat het na een flink aantal maanden officieel achter mijn naam te staan kwam. En toen was het 'loss'.
Want vanaf dat moment liep ik volgens hem naast mijn schoenen en was ik een arrogante trut, en viel er gewoon niet meer met hem te praten. Niet luisteren, niet te overleggen.
Waren er die dag nog twee invalskrachten, begint hij eerst te apekooien en vervolgens loopt hij gewoon met de invalskrachten (die het wel grappig vonden) weg om pauze te gaan houden. Nah ja...

Geen idee wat ik daar mee aan moest, we waren aan het schoonmaken (althans ik nog wel), en ik was de vloer met de brandslang aan het schoonspuiten, dus die brandslang heb ik toen maar op hem gericht :+
Werkte wel heel goed! Koelde hem even goed af. En daarna een normaal gesprek met hem kunnen hebben.

Die collega is nog met politie begeleiding, het gebouw uitgezet, met ontslag op staande voet. Was verhaal gaan halen, toen het loon voor de zoveelste keer te laat uitbetaald werd. Nogal een heethoofd, zelfde manager hoorde hem in het kantoor ernaast tekeer gaan en zegt tegen hem 'Kom hier!'. Hij 'Ik ben je hond niet, je kunt mij normaal aanspreken'. 'KOM! NU!' ' Nee ik ga mij nu omkleden en aan het werk'.
Te bizar ook weer, want we zouden weer samen de avonddienst draaien, en ik stond dus opeens in mijn eentje, uh waar is collega, hij was er net nog... oh ja, die is eerder vanavond door de politie naar buiten begeleid... echt wtf... :'(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dj.verhulst
sugarlevi01 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:21:
[...]

Ik moet door jouw verhaal wel denken, aan de keer dat ik bijna geslagen werd door een mede-collega, met een vloertrekker notabene.
Stond echt met mijn mond vol tanden. Gelukkig gered door de receptioniste, die te hulp schoot.
Gast was echt helemaal geflipt, wilde niet werken, maar ook niet-niet werken, zeg maar. Van mij mocht die de hele avond op zijn kont zitten, maar dat wilde hij ook niet. En vervolgens had ik hem voor het oog van al zijn vrienden(?!) belachelijk gemaakt, door hem toch te vragen iets te doen?!

Ik werd echt voor van alles uitgemaakt, en hij zou mij wel eens een kopje kleiner maken, en komt vervolgens op mij af met die vloertrekker in zijn hand. Dus ik weer terug de ruimte in waar ik was, met de deur dicht. Wat moest ik hier nu weer mee.

Nadat ik na een praatje met de receptioniste weer een beetje bij was gekomen. Hem verteld dat hij naar huis kon gaan, omdat ik die avond niet meer met hem wilde werken. Nee, dat kon niet, hij was hier om te werken, en ging niet naar huis. En hij kon mij ook niet alleen in het gebouw laten, want dat was gevaarlijk. Ok dan...!

Ook echt megagoed geregeld bij dat bedrijf, we zouden niet meer samenwerken tot er gesprekken waren geweest. Anderhalve dag later.... drie keer raden wie er samen ingedeeld waren.

Die dag voornamelijk met een andere collega opgetrokken. Mocht ik op kantoor komen voor een stevig gesprek over relaties op de werkvloer, en dat als twee collega's een relatie met elkaar hadden we dit aan moest geven, want dan konden ze daar rekening mee houden in de roostering. Echt wtf.
Dat was verbijsterend momentje nummer 2.

Gesprekken natuurlijk nooit plaatsgevonden, uiteindelijk werden we wel weer samen ingedeeld, dus zelf het initiatief genomen met iemand anders erbij voor het gesprek.

Het mooie is dat ik er uiteindelijk uitgevlogen ben, omdat hij alsnog niet meer met mij wilde samenwerken. Op de één of andere manier, ging dat voornamelijk ten koste van mijn uren, en niet de zijne. En daar was ik het niet mee eens.
Ik kaartte dat aan, hey, jullie zeggen dat we gelijk ingedeeld worden. Maar hij heeft 24 uur, en ik sta nog maar één dag per twee weken ingedeeld worden. Dat is niet gelijk.
Manager: 'Jawel we hebben jullie gelijk ingedeeld. Kijk maar op het rooster. '
Ik: '4 Uur per week is niet gelijk aan 24 uur per week?! '
Manager: 'Nee dat zie je verkeerd, jullie staan evenveel ingedeeld. En je gaat ons nu vertellen dat jullie inderdaad evenveel zijn ingedeeld, en anders hoef je na het einde van de maand niet meer terug te komen.'
Ik ben echt nog nooit zo hard in mijn leven gegaslight. Maar goed, ik hoefde dus niet meer terug te keren.

Dus ik neem netjes afscheid van mijn collega's. Die waren er niet blij mee dat ik vertrok. Dus ik mocht weer op kantoor komen, waarom had ik verteld dat ik ontslagen was, want ik was helemaal niet ontslagen, en nu moesten ze met het geklaag van mijn collega's dealen?
Dus niet meer ontslagen, en ik mocht natuurlijk niet meer mijn collega's praten want ik zorgde voor 'onrust'. :+

Er zou nog een gesprek zijn, en een collega van mij wilde daar toch wel graag bij zijn. 'Zeg maar dat je het intimiderend vindt, en dat je graag wilt dat ik erbij ben.' Goed...
Ik zeg dat ik het fijn zou vinden als die collega erbij komt aanschuiven zodat ik niet alleen ben.
manager 'ER GAAT NIEMAND ANDERS BIJ DIT GESPREK AANWEZIG ZIJN!'.
ik: 'Ik vind het toch wat intimiderend, vooral als je zo tegen mij begint te schreeuwen. Dus ik zou het fijn vinden als er iemand anders bij is'.
manager, 'IK SCHREEUW HELEMAAL NIET! WAT IS DIT VOOR ONZIN!! Ik INTIMIDEER HELEMAAL NIET!! EN ER GAAT NIEMAND ANDERS BIJ DIT GESPREK AANWEZIG ZIJN!!'. (Nee inderdaad, totaal niet intimiderend, hij zat echt bijna te schuimbekken.)

Er zijn nog behoorlijk wat gesprekken hogerop in de organisatie geweest. Zelf was ik er na het eerste gesprek al wel klaar mee, maar ik vond dat ik in ieder geval voor mijn collega's de alarmbel wat hoger moest laten luiden. Ging vaker niet helemaal lekker daar. Maar ja, werkrelatie verzuurd, en contract liep na dat maandenlange getouwtrek ten einde.

Zelfde werkplek, ook nog met een 'mutiny' te maken gehad. Beetje recalcitrante anti-autoritaire collega, waar ik eigenlijk heel goed mee samen kon werken, en vaak samen avonddiensten mee draaide. Ik was op een gegeven moment stilletjes floormanager geworden. Was dus ook aan hem voorbij gegaan. Tot hij dat doorkreeg omdat het na een flink aantal maanden officieel achter mijn naam te staan kwam. En toen was het 'loss'.
Want vanaf dat moment liep ik volgens hem naast mijn schoenen en was ik een arrogante trut, en viel er gewoon niet meer met hem te praten. Niet luisteren, niet te overleggen.
Waren er die dag nog twee invalskrachten, begint hij eerst te apekooien en vervolgens loopt hij gewoon met de invalskrachten (die het wel grappig vonden) weg om pauze te gaan houden. Nah ja...

Geen idee wat ik daar mee aan moest, we waren aan het schoonmaken (althans ik nog wel), en ik was de vloer met de brandslang aan het schoonspuiten, dus die brandslang heb ik toen maar op hem gericht :+
Werkte wel heel goed! Koelde hem even goed af. En daarna een normaal gesprek met hem kunnen hebben.

Die collega is nog met politie begeleiding, het gebouw uitgezet, met ontslag op staande voet. Was verhaal gaan halen, toen het loon voor de zoveelste keer te laat uitbetaald werd. Nogal een heethoofd, zelfde manager hoorde hem in het kantoor ernaast tekeer gaan en zegt tegen hem 'Kom hier!'. Hij 'Ik ben je hond niet, je kunt mij normaal aanspreken'. 'KOM! NU!' ' Nee ik ga mij nu omkleden en aan het werk'.
Te bizar ook weer, want we zouden weer samen de avonddienst draaien, en ik stond dus opeens in mijn eentje, uh waar is collega, hij was er net nog... oh ja, die is eerder vanavond door de politie naar buiten begeleid... echt wtf... :'(
Had je niet zoiets hier moet ik zo snel mogelijk weg ???

bij dat bekende ICT bedrijf met die vreselijke houding t.o.v. de medewerkers en die slechte auto's waar ik ooit werkte.
Daar hadden we een slecht functionerende chef met een bijnaam van een bekende Oostentrijker met Charlie Chaplin snor , omdat ie zo vreselijk boos kon worden en dan te keer ging, en niet voor enige reden vatbaar was.

Op een doordeweekse dag had ik blijkbaar iets verkeerd gedaan in zijn ogen en moest ik vlak voor ik naar de eerste klant ging op zijn kantoor zijn.
En kreeg ik een vergelijkbare tirade over mee heen zoals in die bekende scene uit die bekende film waar zoveel video f~uck zijn gemaakt. je kon hem buiten het kantoor horen razen.

Normaal houden we ons gewoon stil , laten hem razen terwijl je gewoon aan andere dingen dingen denkt.
Op een gegeven moment knapte er wat bij me, en stond ik op en liep ik gewoon richting de deur, en hij schreeuwde waar denk jij dat je heen gaat ? ik heel droog met de deur al in mijn hand ,, gewoon naar de eerste klant ,, zet de rest van je betoog maar in de mail dan lees ik het later nog we een keer.
Dat vond ie zo onbeschoft en werd nog bozer, ik trek je lelijke kop van je romp , toen zei ik droog tegen hem ,, oh , kom maar mee naar buiten dan mag je het gaan proberen ,, dus we lopen naar de gang , bij een collega aan een bureau geef ik mijn bril en horloge ,, hij doet zijn horloge ook af we gaan verder ik zie hem kijken , daar ik toch wel ruim een kop groter ben en zoveel forser , zegt ie ineens ,, misschien moet ik toch maar eens mijn hand over mijn hart strijken en het laten zitten ,, terwijl de collega's overal door ramen en om de hoek en deuropeningen mee kijken wat er ging gebeuren ,, zeg ik tegen hem als je nu weg loopt ben je angstkip van de zaak ,, aarzelend doet ie nog een paar stappen ,, zegt ie nee ,, jij gaat nu naar de eerste klant het is goed zo , en maakt dat ie weg komt . stond ik daar alleen in de gang vlakbij de deur naar buiten... Als ie naar buiten was gekomen ,, had ie van mij zo'n pak rammel gehad dat z'n moeder hem niet meer zou herkennen ,, dat ik dan mijn baan zou kwijtraken kon me toen niks schelen.

De collega's hebben nog maanden lang kippen geluiden gemaakt als ie ergens in de het pand kwam , rauwe eieren op zijn stoel veren her en der.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@dj.verhulst als dat mijn zaak was geweest was dat voor jullie beide de laatste dag geweest. (met of zonder gevecht.. alleen het idee al dat je naar buiten liep. Absurd.)

Mijn god wat een kleuterklas niveau. Idem dito voor de kippen geluiden en veren collega's. Dat doe je maar op op de lagere school. (en zelfs daar niet..)

[ Voor 13% gewijzigd door Grvy op 06-11-2021 19:19 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dj.verhulst
Grvy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:19:
@dj.verhulst als dat mijn zaak was geweest was dat voor jullie beide de laatste dag geweest. (met of zonder gevecht.. alleen het idee al dat je naar buiten liep. Absurd.)

Mijn god wat een kleuterklas niveau. Idem dito voor de kippen geluiden en veren collega's. Dat doe je maar op op de lagere school. (en zelfs daar niet..)
Ach ,,, nu zou ik zoiets wel anders aanpakken, ,maar toen was ik die gast zo ontzettend zat ,, je moet het in context zien.

Die chef werd al zo met de nek aangekeken door iedereen dat ie niet in de kantine kon eten omdat mensen dan opstonden als ie bij hun aan tafel wilde zitten, meestal haalde ie wat en at ie het op zijn kantoor op.
En de baas keek gewoon de andere kant op . wat moet je dan ?

Toen er heel veel sneeuw lag , hadden ze alle sneeuw ( bij het sneeuw vrij maken van de parking ) op zijn auto gestort en water er over heen , zodat ie niet weg kon , is ie door een ander afdelings hoofd afgezet thuis .
Later was zijn positie onhoudbaar en kon ie vertrekken , maar toen was ik al weg.

Toen ie ging trouwen , ik was net een paar weken daar in dienst , was ik de enige van zijn afdeling ( jaren voor dit incident ) zat ik daar met de grote baas en wat afdelingshoofden die uit fatsoen er een uurtje waren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

dj.verhulst schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:36:
[...]

Ach ,,, nu zou ik zoiets wel anders aanpakken, ,maar toen was ik die gast zo ontzettend zat ,, je moet het in context zien.

Die chef werd al zo met de nek aangekeken door iedereen dat ie niet in de kantine kon eten omdat mensen dan opstonden als ie bij hun aan tafel wilde zitten, meestal haalde ie wat en at ie het op zijn kantoor op.
En de baas keek gewoon de andere kant op . wat moet je dan ?

Toen er heel veel sneeuw lag , hadden ze alle sneeuw ( bij het sneeuw vrij maken van de parking ) op zijn auto gestort en water er over heen , zodat ie niet weg kon , is ie door een ander afdelings hoofd afgezet thuis .
Later was zijn positie onhoudbaar en kon ie vertrekken , maar toen was ik al weg.

Toen ie ging trouwen , ik was net een paar weken daar in dienst , was ik de enige van zijn afdeling ( jaren voor dit incident ) zat ik daar met de grote baas en wat afdelingshoofden die uit fatsoen er een uurtje waren.
Dat is in mijn ogen gewoon aangifte doen. Maargoed, dat de baas niet veel beter was dan het personeel is wel duidelijk. Soort zoekt soort I guess.

Ben nu wel enorm benieuwd waar je dit soort bedrijven kan vinden. Werk al aardig wat jaartjes maar dit kleuterklas niveau (van beide kanten) zou haast "The Office" drama stijl zijn. :P

Heb al aardig wat bedrijven van binnen gezien maar dit soort (toch wel extreme) dingen maak ik dan weer nooit mee. O-)

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
Bij een bedrijf waar ik werkte hadden we om de zoveel tijd een ontbijtvergadering.

De eerste keer denk je dan: leuk gebaar van de werkgever.

Maar het wordt al snel duidelijk dat je dan gewoon met alle techniekers samen een uur vroeger op kantoor moet zijn om te gaan luisteren naar de zaakvoerder (en de rest van het verkoopteam) naar wat er de laatste tijd allemaal is verkeerd gelopen.
Op een zodanige manier dat je eigenlijk op dat moment echt geen zin hebt om te ontbijten.

Dan dronk je gewoon je koffie en aan het einde van de ’vergadering’ namen we elk een paar croissants en boterkoeken mee en stapten in onze auto om naar de eerste klant te vertrekken.

Omgekeerd kregen de verkopers er bij momenten ook wel van langs van de techniekers. Maar dan via de telefoon of aan hun bureau.
’we staan hier met een machine van 10 ton en de klant wil die op die plaats hebben maar ze past niet door de poort, had je dat niet kunnen opmerken tijdens je plaatsbezoek?’, ’de machines hebben fundering, perslucht, stroom nodig, had je niet duidelijk kunnen zeggen tegen de klant dat ie dat moet regelen vóór de dag dat de machine geleverd wordt?'.

Let wel: het was heel zeker geen slecht bedrijf om voor te werken, integendeel zelfs. Maar er zaten zo wel een paar eigenaardigheidjes aan (zoals overal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Grvy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:41:
[...]

Dat is in mijn ogen gewoon aangifte doen. Maargoed, dat de baas niet veel beter was dan het personeel is wel duidelijk. Soort zoekt soort I guess.

Ben nu wel enorm benieuwd waar je dit soort bedrijven kan vinden. Werk al aardig wat jaartjes maar dit kleuterklas niveau (van beide kanten) zou haast "The Office" drama stijl zijn. :P

Heb al aardig wat bedrijven van binnen gezien maar dit soort (toch wel extreme) dingen maak ik dan weer nooit mee. O-)
Het punt is ,, als jij aangifte gaan toen tegen je chef omdat ie je kop van je romp wil trekken , dikke kans dat ie hooguit een bekeuring krijgt en jij bij de eerste gelegenheid eruit word gezet omdat je lastig bent.

Het was een zaak waar ze het goedkoopste personeel aantrokken waar een enorm verloop was, en die paar die wel iets konden en functioneerden hielden de zaak overeind .

Als er nieuwe mensen moesten komen dan schreef de baas een bedrag op qua loon, en sollicitanten moesten een salaris indicatie opgeven , wie daar onder bleef die mochten komen praten en mochten we de beste eruit pikken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
[...]

haha je hoort zo nu en dan van die verhalen inderdaad dat je denkt hoe dan :P Meeste zou tijdens een sollicitatie gesprek toch wel naar boven moeten komen :+

Ik ben ooit eens op gesprek geweest bij een club en vanaf het moment dat ik de deur binnen stapte dacht ik dit gaat hem denk niet worden.. puur de sfeer die daar hing wat al bij de receptie begon. In het gesprek werd het niet veel beter. Zij dachten er schijnbaar aders over en deden na het eerste gesprek een aanbod voor 7 maanden en hetzelfde salaris als ik al had. En nog boos zijn ook dat ik het afsloeg en vertelde dat ik niet mee doe aan de 7+8+8 constructie van ze :P

Sowieso is die hele 7+8+8 constructie zeer vies en bedrijven maar klagen dat er geen personeel is :+

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 06-11-2021 20:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
dj.verhulst schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:48:
[...]

Had je niet zoiets hier moet ik zo snel mogelijk weg ???
Ja eigenlijk vanaf het moment dat ik daar werkte. En elk jaar werd het tijdelijke contracten bestand sowieso flink opgeschoond. Hele ploegen verdwenen elk jaar.
Maar het was superrelaxed als bijbaantje. Twee avonden doordeweeks en nog in het weekend. En met avond-en weekendtoeslagen verdiende dat wel leuk om in mijn levensonderhoud te voorzien, naast mijn studie. En had dikke lol met mijn collega's, zolang ze niet plots met de noorderzon waren verdwenen.

Kantoor was er dan doorgaans niet, dus daar had ik ook weinig last van. Dus ik denk duurt mijn tijd wel. Maar na 2,5 jaar was mijn tijd om gewieberd te worden ook aangebroken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zomaar een idee, maar zet de telefoon op record en loop met de betere opnames naar het Juridisch Loket. Als je dan toch weg wil is een flinke afkoopsom niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
HKLM_ schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:04:
[...]

haha je hoort zo nu en dan van die verhalen inderdaad dat je denkt hoe dan :P Meeste zou tijdens een sollicitatie gesprek toch wel naar boven moeten komen :+

Ik ben ooit eens op gesprek geweest bij een club en vanaf het moment dat ik de deur binnen stapte dacht ik dit gaat hem denk niet worden.. puur de sfeer die daar hing wat al bij de receptie begon. In het gesprek werd het niet veel beter. Zij dachten er schijnbaar aders over en deden na het eerste gesprek een aanbod voor 7 maanden en hetzelfde salaris als ik al had. En nog boos zijn ook dat ik het afsloeg en vertelde dat ik niet mee doe aan de 7+8+8 constructie van ze :P

Sowieso is die hele 7+8+8 constructie zeer vies en bedrijven maar klagen dat er geen personeel is :+
Nu heb je smartphones waar je dat perfect mee kan doen ,, de mobieltjes van toen waren nog niet zo goed ,, als je geluk had kreeg je een nokia de goedkoopste of afdankers van de verkoop .

Bij het sollicitatie gesprek merkte ik weinig ,, het was na het millennium, was een aantal maanden weg bij de KLU , waar ik toen was gaan werken hielden zich niet aan hun afspraken moest een klus doen en daarna kreeg ik een andere klus en een nieuwe contract ondanks dat het goed gegaan was kreeg ik dat niet ,, dus was al blij dat ik ergens aan de slag kon want eind 2000 werden overal de ICT eruit gezet.

Later ga je er meer opletten en dan valt je dingen op. ooit een reisorganisatie waar ik solliciteerde bood me een super karig loon dat was normaal zeiden ze en als ik na een half jaar goed gewerkt had kon er wel naar gekeken worden, maar als doekje voor het bloeden kreeg ik wel personeel korting op een vakantie reis.
Dat salaris was echt om te lachen ,, maar met een uitgestreken gezicht vertelde ze dat dit hun beleid was.je had daar twee gesprekken achter elkaar , moest dan even op de gang wachten en dan het 2e gesprek, heb ze toen gezegd ,, als jullie dit normaal vinden , neem ik nu afscheid , en wenste ze succes en ben vertrokken . Belde ze 2 dagen later mijn vrouw dat ik een unieke kans overboord had gegooid een dat ik als ik zou accepteren toch wel een beetje erbij kon krijgen , mijn vrouw heeft ze verteld dat ik bij de KLU 40 % meer kreeg en als ik zou willen ook de halve wereld over kan vliegen.

Later ontmoete ik een collega die daar wel aangenomen was , toen net van school af, die heeft ook smakelijke verhalen verteld dat daar ook de stomheid van fawlty towers heerste.

Had toen elders een veel belovende sollicitatie lopen waar men meer marktconform salaris betaalde,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 23:09

i_r_

Originele G

[...]

Ik heb in de buitendienst gezeten en bij kleinere bedrijven is het niet uniek dat er een opper aap is die met agressie en met intimidatie werkt.

Dus ik zou zeggen bij kleine bedrijven (Max 1-25) man. Waar men meestal laag opgeleid personeel heeft.

Ik ben wel eens bij een klant geweest waar ik werd gewaarschuwd de baas niet aan te spreken omdat hij al 2 dagen zo kwaad was dat ie wel kon gaan huilen. (Stond op het punt van flippen)

Wat ook een giller was als zo’n directeur van een garage firma mij toesprak met weet jij wel wie ik ben?

Dit gebeurde serieus iedere maand wel die quote had ik tot die tijd niet meer gehoord sinds de basis school.

Ik zat echt dom te kijken toen ik deze voor het eerst in 20 jaar weer hoorde.

[ Voor 14% gewijzigd door i_r_ op 07-11-2021 10:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
i_r_ schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:37:
[...]
-snip-

Wat ook een giller was als zo’n directeur van een garage firma mij toesprak met weet jij wel wie ik ben?

Dit gebeurde serieus iedere maand wel die quote had ik tot die tijd niet meer gehoord sinds de basis school.

Krijg anekdotisch het gevoel dat het in deze wereld niet ongebruikelijk is. Mijn leidingevende en collega's komen ook vaak met dit soort verhalen over Leidingevende bij andere bedrijven en dan is die van mij ook wel een uitgekookte hufter. Gelukkig wel prima collega's, al schat ik de kans klein in om daar weer aan het werk te gaan.

Zit nu overspannen en met pdd-nos overprikkeld in de ziektewet, herstellen en tegelijk reïntegreren gaat hem niet worden. Na €200-300 voor een sleutel geïnsinueerd te krijgen die in de werkmap in de spuiterij hing, bijsluiter van medicatie voor de gehele kantine werd voorgelezen en dan ook eens de poeslieve vraag of ze iemand anders moeten zoeken en ik dan ontslag neem midden in de reïntegratie, zat daar echt met m'n bek vol tanden wat er nou weer gebeurde. Van vertrouwen is echt geen spraken meer van.

Voorlopig ligt reïntegratie van de baan tot ik hersteld ben, dat gaat hem sowieso niet worden zonder forse afspraken en een mediator voor het arbeidsconflict, ben tevens niet fit genoeg om voorlopig een gesprek en neem al helemaal geen ontslag. In december is het volgende gesprek met de bedrijfsarts, als daar geen water bij de wijn wordt gedaan wordt dat ook een melding bij de szw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
Arloid schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:30:
[...]

Krijg anekdotisch het gevoel dat het in deze wereld niet ongebruikelijk is. Mijn leidingevende en collega's komen ook vaak met dit soort verhalen over Leidingevende bij andere bedrijven en dan is die van mij ook wel een uitgekookte hufter. Gelukkig wel prima collega's, al schat ik de kans klein in om daar weer aan het werk te gaan.

Zit nu overspannen en met pdd-nos overprikkeld in de ziektewet, herstellen en tegelijk reïntegreren gaat hem niet worden. Na €200-300 voor een sleutel geïnsinueerd te krijgen die in de werkmap in de spuiterij hing, bijsluiter van medicatie voor de gehele kantine werd voorgelezen en dan ook eens de poeslieve vraag of ze iemand anders moeten zoeken en ik dan ontslag neem midden in de reïntegratie, zat daar echt met m'n bek vol tanden wat er nou weer gebeurde. Van vertrouwen is echt geen spraken meer van.

Voorlopig ligt reïntegratie van de baan tot ik hersteld ben, dat gaat hem sowieso niet worden zonder forse afspraken en een mediator voor het arbeidsconflict, ben tevens niet fit genoeg om voorlopig een gesprek en neem al helemaal geen ontslag. In december is het volgende gesprek met de bedrijfsarts, als daar geen water bij de wijn wordt gedaan wordt dat ook een melding bij de szw.
Tjonge... veel sterkte met dit alles , dit is echt mega heftig , zou naar je huisarts gaan en vragen of je naar een gespecialiseerde praktijk ondersteuner of psycholoog mag , want je heb iemand nodig die documenten kan aanmaken waar instanties wat mee kunnen.

Denk dat het zaak is dat je boven wat krijgt waar raak je overprikkeld van , is dat je werk en met zo'n baas is dat niet gek. is het dat je te weinig tijd heb om bij te komen ,, werk je te veel uren ? hoe is je thuis situatie , je moet eerst herstellen , en de oorzaak weten voor je kunt herintegreren en in die volgorde, mocht je arboarts vervelend doen ,, die hanteren te vaak standaard termijnen terwijl iemand in jou situatie veel meer tijd nodig heb,, als je een officiële diagnose heb kan je daar mee wapperen ,, en als men er niks op uit doet ,, vraag bij het UWV een arbeid deskundige oordeel aan ,, dan veranderd er veel is mijn ervaring .
En een mediator zou best eens wat kunnen bereiken maar als ze zich zo opstellen word het wel lastig.
En idd nooit zelf ontslag nemen , heb je een vaste aanstelling ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
[...]

Ik heb in de buitendienst gezeten en bij kleinere bedrijven is het niet uniek dat er een opper aap is die met agressie en met intimidatie werkt.

Dus ik zou zeggen bij kleine bedrijven (Max 1-25) man. Waar men meestal laag opgeleid personeel heeft.

Ik ben wel eens bij een klant geweest waar ik werd gewaarschuwd de baas niet aan te spreken omdat hij al 2 dagen zo kwaad was dat ie wel kon gaan huilen. (Stond op het punt van flippen)

bij kleinere bedrijven zeker buiten de randstad vooral bij familie bedrijven heb je nog wel eens dat men mensen naar voren schuift vanwege familiebanden en dat is soms niet de beste kandidaat , of als zo'n bedrijf gaat groeien ,, die chef waar ik het over had toen de zaak 10 buitendienst medewerkers had ging het wel maar later waren het er een 50 a 75 en waren er buitendienst coördinatoren bezig ( medelijden met hen ) en was die persoon totaal overvraagd en een baas die micromanagement uitdroeg op het hoge en midden kader. en steeds zei het is wel mijn geld, als iets geld kost of niet zoveel opleverde als verwacht ....

Bij grotere bedrijven heb je dat minder met die familie banden , maar je ziet daar ook dat iemand wel een bepaalde opleiding heeft maar er toch niks van bakt, vooral bij ( lokale) overheid organen en instanties die door het rijk bekostigd worden. en men om politiek correctie redenen iemand op een functie zet.

Vooral bij de niet technische beroepen zie je vaker van die miskleunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@dj.verhulst probleem blijft m'n leidingevende, het werk is voor mij prima te doen was het niet voor die hufter. Gevalletje enkel de nukken en niet de lasten, die lult bij elke kwestie een Brigitte Kaandorp verhaal aan elkaar en zet je daarmee gelijk het gesprek uit onder het gelijk van de kroeg. Zo'n rolbepalend type.

Probleem nu is dat ik mentaal m'n weerstand weer op moet bouwen, tevens zorgt het contact, bespreken en het hele reïntegratie traject ervoor dat die rust er gewoon niet is. Met nog 5 maanden contract is er ook geen uitzicht op reïntegratie, bij mij, de arbo arts, gemeentelijke ondersteuning, enkel de leidingevende wilt mij nog een vies spelletje aansmeren.

Ben vooral bezig met m'n herstel, medische en psychische specialisten waaronder een psycholoog voor een diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Arloid schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:00:
@dj.verhulst probleem blijft m'n leidingevende, het werk is voor mij prima te doen was het niet voor die hufter. Gevalletje enkel de nukken en niet de lasten, die lult bij elke kwestie een Brigitte Kaandorp verhaal aan elkaar en zet je daarmee gelijk het gesprek uit onder het gelijk van de kroeg. Zo'n rolbepalend type.

Probleem nu is dat ik mentaal m'n weerstand weer op moet bouwen, tevens zorgt het contact, bespreken en het hele reïntegratie traject ervoor dat die rust er gewoon niet is. Met nog 5 maanden contract is er ook geen uitzicht op reïntegratie, bij mij, de arbo arts, gemeentelijke ondersteuning, enkel de leidingevende wilt mij nog een vies spelletje aansmeren.

Ben vooral bezig met m'n herstel, medische en psychische specialisten waaronder een psycholoog voor een diagnose.
Hebben andere collega's ook last van die chef ?
Heb jij iemand die jou begeleid ? met die proces naast je behandeling en een diagnose traject

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@dj.verhulst geen begeleiding en tevens vindt iedereen hem een eikel, enkel een bemiddelend contactpersoon uit de gemeente, dit omdat ik vanuit het doelgroepregister werk. Werktempo is de hoofdreden, reageer eenmal langzamer met een lager tempo als gevolg, echter m'n Prikkelverwerking komt hier ook bij kijken.

Ik moet heel erg uitkijken dat ik niet overvraagt wordt, echter is er geen begeleiding vanuit de gemeente of uit werk geregeld. Problemen komen vaak alleen als ik het mentaal niet meer trekt, echter is deze situatie van andere orden. Je hebt het dan over niet meer goed kunnen nadenken, semi-verbaal niet meer uit woorden komen.

Kom nu nu met moeite de dag door zonder in te storten, elk gesprek, belletje en consult heeft mij daarnaast nog eens 3 dagen uit m'n doen. Ga zo af en toe naar m'n vriend of familie om de aandacht te verleggen en geen kluizenaar te worden. Dat helpt om door te zetten, al blijft het herstel mondjes matig

[ Voor 4% gewijzigd door Arloid op 07-11-2021 14:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
dj.verhulst schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:29:
[...]

bij kleinere bedrijven zeker buiten de randstad vooral bij familie bedrijven heb je nog wel eens dat men mensen naar voren schuift vanwege familiebanden en dat is soms niet de beste kandidaat , of als zo'n bedrijf gaat groeien ,, die chef waar ik het over had toen de zaak 10 buitendienst medewerkers had ging het wel maar later waren het er een 50 a 75 en waren er buitendienst coördinatoren bezig ( medelijden met hen ) en was die persoon totaal overvraagd en een baas die micromanagement uitdroeg op het hoge en midden kader. en steeds zei het is wel mijn geld, als iets geld kost of niet zoveel opleverde als verwacht ....

Bij grotere bedrijven heb je dat minder met die familie banden , maar je ziet daar ook dat iemand wel een bepaalde opleiding heeft maar er toch niks van bakt, vooral bij ( lokale) overheid organen en instanties die door het rijk bekostigd worden. en men om politiek correctie redenen iemand op een functie zet.

Vooral bij de niet technische beroepen zie je vaker van die miskleunen.
Wat veel ongefundeerde aannames bij elkaar.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
Joris748 schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:44:
[...]

Wat veel ongefundeerde aannames bij elkaar.
denk als je eens daar zou rond kijken zou je dit wel kunnen zien ,, niet bij elk bedrijf en bij de ene is het duidelijker te zien dan bij de ander

dus niet ongefundeerd , dat is jou opmerking omdat je gewoon over deze nuance heen stapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Arloid schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:43:
@dj.verhulst geen begeleiding en tevens vindt iedereen hem een eikel, enkel een bemiddelend contactpersoon uit de gemeente, dit omdat ik vanuit het doelgroepregister werk. Werktempo is de hoofdreden, reageer eenmal langzamer met een lager tempo als gevolg, echter m'n Prikkelverwerking komt hier ook bij kijken.

Ik moet heel erg uitkijken dat ik niet overvraagt wordt, echter is er geen begeleiding vanuit de gemeente of uit werk geregeld. Problemen komen vaak alleen als ik het mentaal niet meer trekt, echter is deze situatie van andere orden. Je hebt het dan over niet meer goed kunnen nadenken, semi-verbaal niet meer uit woorden komen.

Kom nu nu met moeite de dag door zonder in te storten, elk gesprek, belletje en consult heeft mij daarnaast nog eens 3 dagen uit m'n doen. Ga zo af en toe naar m'n vriend of familie om de aandacht te verleggen en geen kluizenaar te worden. Dat helpt om door te zetten, al blijft het herstel mondjes matig
Denk dat het zaak is dat je wel begeleiding krijgt , zou eens overleggen met je huisarts om een door verwijzing te krijgen , dit kan je niet alleen

Op mijn werk helpen wij mensen die in een vergelijkbare situatie zitten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
dj.verhulst schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:47:
[...]

denk als je eens daar zou rond kijken zou je dit wel kunnen zien ,, niet bij elk bedrijf en bij de ene is het duidelijker te zien dan bij de ander

dus niet ongefundeerd , dat is jou opmerking omdat je gewoon over deze nuance heen stapt
Ik zie weinig nuance, je generaliseert vooral. Waarom zou bij familiebedrijven buiten de randstad de problematiek anders zijn dan binnen de randstad?

Wat zou er bij niet-technische beroepen anders zijn, dan bij technische beroepen? Ik zie het juist bij technische beroepen gebeuren dat de meest ervaren persoon leidinggevende wordt. Terwijl dat toch heel andere kwaliteiten vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Joris748 schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:55:
[...]

Ik zie weinig nuance, je generaliseert vooral. Waarom zou bij familiebedrijven buiten de randstad de problematiek anders zijn dan binnen de randstad?

Wat zou er bij niet-technische beroepen anders zijn, dan bij technische beroepen? Ik zie het juist bij technische beroepen gebeuren dat de meest ervaren persoon leidinggevende wordt. Terwijl dat toch heel andere kwaliteiten vraagt.
lees nog eens goed,, niet bij allemaal en bij de ene meer dan bij de ander.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Als je die vraag moet stellen dan is het antwoord altijd nee. Als je wat voorstelde dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
downtime schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:46:
[...]

Als je die vraag moet stellen dan is het antwoord altijd nee. Als je wat voorstelde dan zou ik het wel weten.
In een andere setting dan werknemer en werkgever ,, kreeg ik ook wel eens die vraag.
Bleek een Duitse showbizz figuur te zijn. zo'n Heino type. toen die man zag dat hij voor mij een totale onbekende was 0,0 indruk en ik zei, wat leuk voor jou maar moet ik daar iets mee ?? liep ie nijdig weg. en mijn Duitse vrienden lagen dubbel van het lachen.

off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Mijn job is nu het uitvoeren van wettelijk verplichte technische inspecties.

Af en toe kom ik dan ook wel eens zo'n figuur tegen die eigenaar is van een bedrijf, villa,...
Voor aanvang zetten die dan een grote borst op en zeggen: 'we gaan hier toch niet te moeilijk doen hé, want bla bla... ' en voor je het weet krijg je krijg je een monoloog over 'jaren hard gewerkt','iets opgebouwd','overheid wil mij alles afpakken','vrijheid','kafka','drukdruk',....

Maar dan wel de tijd om aan mijn kop te zeuren en achter me aan te lopen....

Diegene die serieus zijn maken er niet zoveel woorden aan vuil. Die zeggen gewoon: 'doe je werk, schrijf alles op wat je ziet en we pakken het aan'. Geen BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Heb die vraag ook wel eens gekregen :')

Werkte bij een installatiebedrijf, o.a. alarminstallaties. Ik had een expliciet verbod op het doorgeven van een installateurcode aan een klant. Deze klant was baas van een of ander uitzendbureau en bedreigde me dat ik nooit meer aan het werk zou komen :') Heb hem doorverbonden met mijn baas, los jij dit maar op!
Ik was daar binnen een maand weg omdat ik wat anders had bij een bedrijf wat me wat beter leek te liggen.

Was een dure les voor ze, ze wilden me zo graag hebben dat ze het uitzendbureau dat mij aanbood afgekocht hadden :D

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSG

HSG

dj.verhulst schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:14:
[...]

In een andere setting dan werknemer en werkgever ,, kreeg ik ook wel eens die vraag.
Bleek een Duitse showbizz figuur te zijn. zo'n Heino type. toen die man zag dat hij voor mij een totale onbekende was 0,0 indruk en ik zei, wat leuk voor jou maar moet ik daar iets mee ?? liep ie nijdig weg. en mijn Duitse vrienden lagen dubbel van het lachen.

off topic
Heerlijk...de Nederlandse directheid. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
HSG schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:09:
[...]

Heerlijk...de Nederlandse directheid. :D
Je bedoelt vast:
Heerlijk, die nederlandse nuchterheid.

Al komt Willem Alexander binnenlopen, of zo'n Ajax voetballer, of een topadvocaat, laatste 2 al gebeurd, wat maakt hen anders dan iedere andere klant?

Misschien wat meer poen of beter in bepaalde zaken, maar uiteindelijk hebben ze toch iemand nodig die kennis/materialen heeft die zij niet bezitten op dat moment.

Helaas voor nu, afgezien dat mijn baas het verschil tussen 36u of 46u niet zo goed lijkt te kunnen onderscheiden, geen smulverhalen voor dit topic.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Wat jaren geleden had ik een consultancyklusje voor een gemeente in het hoge noorden. Ik denk dat ze het niet zo op hollanders hadden, want ik heb me geen moment welkom gevoeld in de paar weken dat ik er zat.

De twee "hoogtepunten" waren het feit dat ze daar de DE koffiemanager gebruikten. Telkens als dat ding afging haalde iemand een rondje koffie, behalve voor die consultant in de hoek. Ook was de afdeling waar ik zat (vrij bureau bij support/beheer) bij afwezigheid van personeel afgesloten. Toen ik rond 12 even naar de WC was geweest kwam ik terug bij een gesloten deur en een lege afdeling. Ik heb een halfuur op de gang koffie gedronken tot er iemand terug was op de afdeling...

Ik heb niet zo hard m'n best gedaan voor ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Koos2009 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:38:
[...]

Je bedoelt vast:
Heerlijk, die nederlandse nuchterheid.

Al komt Willem Alexander binnenlopen, of zo'n Ajax voetballer, of een topadvocaat, laatste 2 al gebeurd, wat maakt hen anders dan iedere andere klant?

Misschien wat meer poen of beter in bepaalde zaken, maar uiteindelijk hebben ze toch iemand nodig die kennis/materialen heeft die zij niet bezitten op dat moment.

Helaas voor nu, afgezien dat mijn baas het verschil tussen 36u of 46u niet zo goed lijkt te kunnen onderscheiden, geen smulverhalen voor dit topic.
Die zijn niet gewend om ook eens munt te gooien. Snappen ook niet dat ze net als de rest als potgrond behandeld worden, je wordt gewaardeerd als er iets groeit, zo niet miepen de meeste je in de groene bak.

Bij de meeste merk je wel of je echt gewaardeerd wordt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Arloid op 08-11-2021 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 10:10

PB-powell

Mr. Laziness

cyberbetica schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:58:
Wat jaren geleden had ik een consultancyklusje voor een gemeente in het hoge noorden. Ik denk dat ze het niet zo op hollanders hadden, want ik heb me geen moment welkom gevoeld in de paar weken dat ik er zat.

De twee "hoogtepunten" waren het feit dat ze daar de DE koffiemanager gebruikten. Telkens als dat ding afging haalde iemand een rondje koffie, behalve voor die consultant in de hoek. Ook was de afdeling waar ik zat (vrij bureau bij support/beheer) bij afwezigheid van personeel afgesloten. Toen ik rond 12 even naar de WC was geweest kwam ik terug bij een gesloten deur en een lege afdeling. Ik heb een halfuur op de gang koffie gedronken tot er iemand terug was op de afdeling...

Lekker typisch ook om op vaste tijden op basis van een belletje koffie te gaan halen :+
Maar dat je in sommige organisaties als consultant met de nek wordt aangekeken ken ik wel. Daar wordt je als externe dan compleet genegeerd en mag je inderdaad blij zijn als er een keer koffie voor je wordt meegenomen, maar andersom heb ik gelukkig nog het meest meegemaakt.
Inclusief een project in Duitsland waarbij ik mee mocht met het jaarlijkse kerstdiner van de organisatie (30 man excl. aanhang) en uitje naar een theater/cabaret voorstelling 8) tijdens het diner werd ook gewoon door de directeur verteld hoe het dat jaar is vergaan inclusief omzet en winst cijfers wat ik als externe dus gewoon mocht aanhoren :+

Verder zelf weinig sappige verhalen 'helaas', als ik sommige hier lees mag ik daar best blij mee zijn.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:16
[...]

Ja, sommige mensen hier maken wel dusdanig veel 'bijzondere' shit mee, dat ze er toch zelf misschien ook wel iets mee te maken hebben of er een soort van alternatieve realiteit is waar mensen volledig toevallig iedere keer wéér terecht komen bij een bedrijf met geflipte collega's/klanten/managers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
PB-powell schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:40:
[...]

Lekker typisch ook om op vaste tijden op basis van een belletje koffie te gaan halen :+
Maar dat je in sommige organisaties als consultant met de nek wordt aangekeken ken ik wel. Daar wordt je als externe dan compleet genegeerd en mag je inderdaad blij zijn als er een keer koffie voor je wordt meegenomen, maar andersom heb ik gelukkig nog het meest meegemaakt.
Snap dat gebruik ook niet, zeker nu in corona tijden.
Hoe moeilijk is het om met je kop even naar de koffiemachine te lopen en daar zelf op het knopje te drukken.

Wordt in België echt niet gedaan hoor.
Hier neem ik bezoekers zelfs gewoon mee naar de machine, kunnen ze zelf kiezen en daarna starten met met de vergadering.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
Ik heb het waarschijnlijk al eens gezegd maar voor mij maakt het gevoelsmatig een groot verschil als je ergens bij een klant komt en het eerste wat die zegt is: ’zet u 2 minuten, koffie?’

Ik herinner mij een situatie op het werk.
Wij verdeelden zelf machines van een bepaald merk. Af en toe werd er ook eens een machine overgenomen van een ander merk van een klant die een nieuwe machine van ons merk kocht.

Die machine werd dan ergens in een hoekje van de loods geparkeerd.

Op een dag was er kans dat die machine tweedehands zou verkocht worden en moest die dus opgestart worden en daarvoor kwam er een technieker van het andere merk langs.

Ik kwam die dag ook toevallig langs op het werk en zag die technieker bezig. Babbeltje doen, en ik neem hem mee naar de keuken voor koffie.

Krijg ik daar een paar rare blikken van enkele collega's, zo van wat doe jij nu? Die is toch niet van bij ons?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HSG

HSG

Dat is gewoon kinderachtig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst

Was dat een gemeente in Friesland ? heb daar ook wel eens rond gehangen ,, ze doen ook lullig tegen tukkers ,, terwijl ik best goed Fries kan volgen en de cultuur wel een beetje ken dus ook de do's en don't omdat ik ooit een Friese vriendin had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
dj.verhulst schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:10:
[...]

Was dat een gemeente in Friesland ? heb daar ook wel eens rond gehangen ,, ze doen ook lullig tegen tukkers ,, terwijl ik best goed Fries kan volgen en de cultuur wel een beetje ken dus ook de do's en don't omdat ik ooit een Friese vriendin had.
Nou ben ik als brabo toch benieuwd wat deze do en don't zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
matty___ schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:58:
[...]

Nou ben ik als brabo toch benieuwd wat deze do en don't zijn.
Ze vinden het niet leuk om te horen dat Friesland het buitenland is en ze een raar dialect spreken. :+ Ik ben wel eens die onbeschofte collega geweest (natuurlijk was het een grap uiteraard).

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
SmurfLink schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:33:
[...]

Ze vinden het niet leuk om te horen dat Friesland het buitenland is en ze een raar dialect spreken. :+ Ik ben wel eens die onbeschofte collega geweest (natuurlijk was het een grap uiteraard).
Mijn ervaring is eigenlijk hetzelfde als @matty___ ook al is het een tijd geleden.
In 2012 moest ik eens twee weken op een kantoor in Leeuwarden gezeten voor een PC migratie maar ze vertikken het om Nederlands te praten. Na een week ben ik weg gegaan zoek het maar uit :P

Stel je een vraag doen ze net of ze het niet snappen en als ze wat vragen zeggen ze het in het Fries.
Na een week heb tegen mijn baas gezegt dat dit niet werkt en ben ik naar een andere vestiging in Nederland gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 08-11-2021 17:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:33:
[...]

Friesland kan je dan ook beter afsteken en de oceaan opduwen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Lanfear89 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:08:
[...]

Friesland kan je dan ook beter afsteken en de oceaan opduwen :+
Eind duwen hoor naar de Noordelijke Atlantische Oceaan :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
midden tachtiger jaren hadden we een klant in friesland die onze helpdesk altijd in het fries belde. nu hadden we gelukkig één collega die fries sprak en hem dus altijd hielp, en die hebben we laten uitzoeken waarom dat dat was. het bleek dus dat er in dat bedrijf - een kleine auto merkdealer - écht niemand was die nederlands sprak. dat zelfde probleem hadden ze met de importeur.
er had wel iemand gewerkt die nederlands sprak, maar die was met pensioen gegaan.
het dealerschap heeft daarna niet meer zo héél lang geduurd .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:50
Fries praten altijd leuk. Nu versta ik redelijk hedendaagse fries (moeder is van Friese afkomst) maar 15 jaar terug ergens tijdens een klusje boodschappen doen bij de lokale super in Friesland.

Kom bij de kassa begint ze echt oud fries te praten tegen me. Dus ik in het Nederlands netjes gezegd sorry ik begrijp niet wat je bedoelt. Die kassière weer in oud fries terugpraten.

Toen ik toen vol in het Drents terugreageerde was het stil. Daarna kon het wel ineens Nederlands. Blijkbaar moest ik 12 euro nog iets betalen 🤭

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het Fries is een oudere taal dan het Nederlands. Dus geen dialect.
En waarom passen we ons wel aan in Duitsland en Engeland maar hebben we geen begrip voor de Friezen?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• HKLM_
boomsma schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:31:
En waarom passen we ons wel aan in Duitsland en Engeland maar hebben we geen begrip voor de Friezen?
Omdat dat andere landen zijn en Friesland gewoon een provincie is. Nederlands is de officiële taal van Nederland en daar valt Friesland ook gewoon onder. Het Fries is de tweede officiële taal in de provincie Fryslân en ja ze hebben het recht hun eigen taal te gebruiken maar Nederlands is en blijft de eerste taal in Nederland.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dat iets ouder is maakt het nog niet direct een taal. Nedersaksisch is volgens mij ouder dan Fries (maar ben geen taalkundige, dus pin mij er niet op vast) en dat is geen rijkstaal en tot volgens mij ergens 2000 werd het ook meer gezien als dialect.

Overigens is ouder ook niet per se beter. Ik bedoel, we programmeren ook nog maar heel zelden, in specifieke scenario's, in COBOL, ALGOL of assembly.
Het is 1 provincie, binnen die provincie zijn er ook weer ik weet niet hoeveel dialecten waardoor er niet echt 1 taal is, vanwege het aantal sprekers, omdat er meer Nederlanders zijn dan Friezen (en er al genoeg mensen zijn die moeite hebben om alleen Nederlands goed genoeg te kunnen), en zo kan ik waarschijnlijk nog wel even doorgaan.

Laat ik de vraag omdraaien: waarom zijn er mensen die geen Nederlands kunnen op spreekniveau? Friesland is onderdeel van Nederland en (afaik) krijgt in iedereen in Nederland op school Nederlands.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we het wel en wee over de Friese taal lekker in een eigen topic doen en weer lekker verder gaan met onbeschofte collega's en werkgevers?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 23:17

Roozzz

Plus ultra

Ot: Volgens mij hebben we een Fries gevonden ;) :D

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

On topic: eerder dit jaar een aanvarinkje gehad met de manager van een team waar ik al ruim een jaar bij gedetacheerd was als projectleider ivm inhoudelijk expertise. Zij zaten toen in een "heroriëntatie" voor waar ze zich op moesten richten als team. Ik heb me daarbij toen hard gemaakt voor een duidelijk profiel en een paar projecten waar we ons goed op zouden kunnen profileren. Dit vanuit de inhoud en de vraag beredeneerd en in lijn met de koers die ik en de, afwezige, projectmanager al geruime tijd voerden.

Er werd mij nog net niet medegedeeld dat ik mijn bek moest houden, maar in iets nettere bewoordingen kwam het daar wel op neer. Bleek dat de manager en projectmanager een stevige falling out hadden gehad. En alles wat ook maar naar zijn ideeën neeg, volstrekt onbespreekbaar was. Wel jammer dat dat effectief betrekking had op alle inhoudelijke projecten (zijn en mijn werk zeg maar).

Nadat uit deze heroriëntatie eigenlijk alleen een marketingpraatje met holle frasen kwam, had niemand meer enig idee wat er nu eigenlijk gedaan moest gaan worden. Ik heb toen vriendelijk bij mijn baas het einde van deze toko aangekondigd en bij de externe manager mijn zorgen geuit. "Daar hoef jij je niet druk om te maken, laat dat maar aan mij over" was zo ongeveer de reactie. Prima, wat jij wilt. Je betaalt stevig voor mij om wat ik kan en weet, maar soit. Daarbij zat iedereen om zich heen te kijken wat er nu nog wel gedaan mocht worden...

Inmiddels zijn we driekwart jaar aanmodderen verder en kwam vorige week het bericht dat de directie de stekker eruit trekt: onduidelijk wat het team doet en wat het oplevert voor de organisatie. :w

Misschien moet ik bij de afscheidsborrel toch maar even I told you so zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Roozzz schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:19:
On topic: eerder dit jaar een aanvarinkje gehad met de manager van een team waar ik al ruim een jaar bij gedetacheerd was als projectleider ivm inhoudelijk expertise. Zij zaten toen in een "heroriëntatie" voor waar ze zich op moesten richten als team. Ik heb me daarbij toen hard gemaakt voor een duidelijk profiel en een paar projecten waar we ons goed op zouden kunnen profileren. Dit vanuit de inhoud en de vraag beredeneerd en in lijn met de koers die ik en de, afwezige, projectmanager al geruime tijd voerden.

Er werd mij nog net niet medegedeeld dat ik mijn bek moest houden, maar in iets nettere bewoordingen kwam het daar wel op neer. Bleek dat de manager en projectmanager een stevige falling out hadden gehad. En alles wat ook maar naar zijn ideeën neeg, volstrekt onbespreekbaar was. Wel jammer dat dat effectief betrekking had op alle inhoudelijke projecten (zijn en mijn werk zeg maar).

Nadat uit deze heroriëntatie eigenlijk alleen een marketingpraatje met holle frasen kwam, had niemand meer enig idee wat er nu eigenlijk gedaan moest gaan worden. Ik heb toen vriendelijk bij mijn baas het einde van deze toko aangekondigd en bij de externe manager mijn zorgen geuit. "Daar hoef jij je niet druk om te maken, laat dat maar aan mij over" was zo ongeveer de reactie. Prima, wat jij wilt. Je betaalt stevig voor mij om wat ik kan en weet, maar soit. Daarbij zat iedereen om zich heen te kijken wat er nu nog wel gedaan mocht worden...

Inmiddels zijn we driekwart jaar aanmodderen verder en kwam vorige week het bericht dat de directie de stekker eruit trekt: onduidelijk wat het team doet en wat het oplevert voor de organisatie. :w

Misschien moet ik bij de afscheidsborrel toch maar even I told you so zeggen ;)
Toch altijd triest dat zulke figuren zoveel kapot maken omdat ze 'op hun pik getrapt zijn' en er vervolgens van hogerhand niet in wordt gegrepen. Jammer dat je in je hemd staat, maar dat moet het bedrijf geen miljoenen kosten. (En anders trekken ze het maar van z'n salaris af :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Lanfear89 schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:26:
[...]

Toch altijd triest dat zulke figuren zoveel kapot maken omdat ze 'op hun pik getrapt zijn' en er vervolgens van hogerhand niet in wordt gegrepen. Jammer dat je in je hemd staat, maar dat moet het bedrijf geen miljoenen kosten. (En anders trekken ze het maar van z'n salaris af :P)
Exact, dit was domweg een ego-kwestie. Nog steeds wordt er trouwens vooral naar anderen gewezen... Je zal maar eens je eigen rol tegen het licht durven te houden. Mijn hoop op tijdig wegpromoveren van de manager is helaas ijdel gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 23:00
Knip

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 09-11-2021 11:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Modbreak:Een grapje kan op z'n tijd, maar dit gaat te ver. Ik heb nu geen tijd om dit topic op te schonen, mensen hebben nu de gelegenheid hun eigen posts nogmaals te lezen en waar nodig aan te passen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-10 08:37
Ik ben wel benieuwd naar waar je zelf vandaan komt.

Ik ben geen echte Fries, want ben er niet geboren en spreek de taal niet. Maar ik woon er al wel praktisch mijn hele leven en kan het dus wel verstaan. Ik werkte in Leeuwarden bij een grote verzekeraar. mijn afdeling bestond uit ongeveer 15 personen. Het merendeel waren "echte" Friesen, die dus ook Fries spraken onderling. Wij hadden één collega die oorspronkelijk uit Den Haag kwam. Die kon hier absoluut niet tegen. Die ging ervanuit dat iedere keer als collega's onderling wat in het Fries tegen mekaar zeiden het over haar ging. Terwijl dit absoluut niet het geval was. Deze collega heeft het daar uiteindelijk niet lang volgehouden.

Wij hadden ook een aantal afdelingen in Den Haag zitten. Van die afdelingen kwam 1 collega om het één en ander uit te leggen over het systeem. De reis vanuit Den Haag werd omschreven als een halve wereldreis, terwijl wij regelmatig de andere kant op gingen. net of dat dan korter is. Ik weet niet precies welke verwachtingen hij had van Friesen, maar het kwam niet helemaal overeen met de werkelijkheid. Hij legde het één en ander uit over een onvoordelig pensioenproduct. Dus ik reageerde daarop met "je wordt dus genaaid waar je bij zit". Toen stond hij daar toch even met zijn oren te klapperen dat wij dat soort dingen ook zeggen en niet alleen maar "nette taal" (zijn woorden) gebruiken. Het mooiste was dat hij in zijn pauze even een blokje ging lopen richting het centrum, kwam hij uit bij de Weaze, hij had niet verwacht dat zoiets er ook in Friesland is. Uiteindelijk was het dus zowel voor hem als voor ons een leerzaam dagje. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 09-11-2021 11:36 . Reden: Quote aangepast ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen Lieve Mona dagboek en blijf ontopic. Wanneer er teveel offtopic gereageerd wordt en dat het op dit moment niks mee bijdraagt aan Algemene Zaken wordt het topic gesloten.