wowi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:25:
Laboratorium werk.
Ik had tijdens de sollicitatie al aangegeven dat ik een leesbril heb en die ook als veiligheidsbril nodig heb, veiligheidsbril met lees gedeelte.
Tijdens de eerste dag werk wordt mij een gewone standaard veiligheidbril verstrekt, waarop ik nog een keer vraag ik heb een veiligheidsbril nodig met lees gedeelte. Ik kreeg een vaag antwoord.
Er wordt een labjas verstrekt en een paar oude schoenen kon ik gebruiken, handschoenen waren voldoende aanwezig.
Er wordt nog gezocht naar een zuurbestendige broek, in mijn maat maar er is niks.
Het blijkt dat ik aan het werk ga bij destructie met zwavelzuur en kaliumchromaat, 5 blokken die vol gezet kunnen worden eentje was er stuk, en een kap
die ervoor zou moeten kunnen was ook stuk. Dus die kon niet naar beneden geklapt worden.
Ik kan dus niks lezen, en ben genoodzaakt mijn eigen leesbrilletje te pakken(dit mag dus eigenlijk al helemaal niet, maar wat moet ik?).
in het lab, dichtbij de destructie blokken om maar wat te zien op de computer.
Voor mij de computer met analyse apparaat met de buizen met zwavelzuur en achter mij de destructie blokken, zwavelzuur kokend op 200 graden C met afzuiging.
Dus steeds van bril wisselen. Anders zie ik niks!!!
Aan het einde van de werk dag blijkt dat men in de brandveilige kast een stuk of 20 flessen 2.5 liter zwavelzuur(ca 5 kg). heeft staan, daarin wordt
wat zilversulfaat opgelost, door deze flessen gedurende 3 dagen elke dag 1 keer te schudden, een stuk of 10 keer omdraaien met de hand.
En dit zonder zuurbestendige broek of andere maatregelen !!!!!!!!!!!!!!!
(Zoiets bestel je toch bij de maker van de chemicaliën als je een speciaal recept wil hebben, dit schudden is een recept voor catastrofe).
Aan het einde van mijn werk dag nog maar eens gevraagd hoe dat zit allemaal, en toen kreeg ik antwoord, de eerste maand wordt geen bril op sterkte verstrekt
en ook geen zuurbestendige broek.
Want je zit dan nog in je proef periode.
De volgende dag maar eens gebeld met arbo, 0800 5151 nummer en die verwezen me door naar nummer 1400, maar die verwezen mij weer terug naar het
0800 5151 nummer, na veel gepraat wil men niks doen daar die verwijzen mij naar de ondernemingsraad!!! van het desbetreffende bedrijf.
Waarop ik tegen de medewerker zeg, er moet daar eerst een ongeluk gebeuren en dan wordt er pas wat gedaan, maar ik ben die gene dus niet want
ik weet nu wat ik moet doen.
En heb dus daarna het bedrijf gebeld en gemaild met de opdracht dan ik per direct moet stoppen met werken daar, ivm veiligheid, en dat ik ook niet
aan de veiligheidseisen van het eigen bedrijf kan voldoen(door het niet verstrekken dan de hulpmiddelen).
Helaas daar ging me baan, maar beter geen baan als zo verongelukken.
Conclusie, arbo is wassen neus wil niks doen, en dempt de put als er wat gebeurd.
En het bedrijf tja pff das niet best zo.