Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 211.928 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Zit toch weer met verbazing te lezen, vooral deze twee, snap niet dat die niet allebei hetzelfde verliepen?
dj.verhulst schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:23:
Lachen word ik net opgebeld door de vorige directeur eigenaar of ik naar 3 privé laptops wil kijken met diverse problemen[...]
"Nee"

en
Wozmro schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:53:
[...]Kan je hier eens naar kijken? Doet het niet meer. (lcd schermpje en een ic’tje ingegoten in zo’n zwarte bobbel)
"Nee"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
i_r_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:16:
[...]

Heb je in de bouw niet zulke situaties dan?

Ik heb als ITer ook vaak meerdere keren nieuwe panden voorzien van een netwerkje.
De bouwvakkers waren dan vaak nog bezig met het afwerken van het pand.

Bij die bedrijven was er dan vaak een of andere manager van een random afdeling die wel ff de bouw ging begeleiden.
Die managers zaten vaak in de stress van oh jee de stopcontacten moesten toch 10 centimeter omhoog nadat er al 30 geplaatst waren. Of oh zwart had toch beter gestaan dan wit en of dat even opnieuw kon.

Mijn pa en oom komen uit de bouw en hebben mij altijd gezegd daar moet je nooit komen.
Zijn uitspraak is er zijn net zoveel goede aannemers als witte kraaien.

Hij heeft ook schitterende verhalen over vastgoedbonzen en klanten die alles beter wisten.
Werk afbreken omdat de klant met 2 linkerhanden meent dat het er niet recht op zit terwijl dit wel het geval was.
Dan hebben ze ook nog het lef om te vragen of ze niet hoeven te betalen voor het opnieuw betegelen.
Zit op een kraan, wordt heel de dag met rust gelaten. Sta vooral op projecten waar verder niemand is, dijken, hellingen, greppels, sloten aanleggen. Zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
mark_vs schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:37:
[...]

Zou je het bedrijfsleven ook vaarwel hebben gezegd als dit topic niet had bestaan?
nee want toen kende ik dit topic nog niet, de film wel. Dus eigenlijk wist ik wel hoe het zat

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
AlphaRomeo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

En aan de andere kant een IT'er die het blijkbaar allemaal zo goed weet maar niet kan verklaren tegenover zijn mede-tweakers waarom een laptop sneller zou worden als je de files verplaatst. Zoals hierboven ook al aangegeven, die laptop zal die files normaal gesproken niet gaan lezen bij het opstarten, dat betekent dat de schijf er ook niet komt en dat het dus niet of onmerkbaar vertraging geeft. En dan wel een grote mond geven aan de mensen die je salaris betalen of betaald hebben.
Dit x1000! Sowieso mag het 'lief dagboek'-gehalte van bepaalde users hier wel iets minder imho :+ :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 14:10
AlphaRomeo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:04:
Zoals hierboven ook al aangegeven, die laptop zal die files normaal gesproken niet gaan lezen bij het opstarten, dat betekent dat de schijf er ook niet komt en dat het dus niet of onmerkbaar vertraging geeft
De inhoud van de bestanden inderdaad niet, maar de directory-index wordt toch echt wel gelezen om het bureaublad weer te geven met alle icoontjes.

Waardoor 10 X 10GB bestanden niet echt uitmaakt, maar 1000 X 10MB wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

hackerhater schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:29:
Waardoor 10 X 10GB bestanden niet echt uitmaakt, maar 1000 X 10MB wel.
offtopic:
En aangezien het over delen van een boek / boeken ging vermoed ik het laatste. Een Word document van 1GB is geen boek, dat is een bibliotheek of een schilderijententoonstelling.

Wat me wel weer brengt op een ongoing frustratie. Ik werk aan een systeem dat gezipte xml(!) berichten uitwisseld door heel Europa. En ergens in de specs staat dat zo'n gezipte xml maximaal 4GB mag zijn.

Er heeft dus ergens iemand gezocht naar een maximale bestandsgrootte onder Windows of zo, maar er is niemand die zich afvraagt hoe een gezipte xml van 4GB eruit ziet. (Ondanks alle nadelen van xml heeft het 1 voordeel: het zipt als een malle)

Maar ondertussen is er wel paniek omdat niemand weet of we zo'n groot bericht wel kunnen verwerken. Waarom ik dat nog niet getest heb. Ik heb aangegeven het heel eenvoudig te kunnen testen als zij even een realistisch bestand van 4GB aanleveren. Maar ja, dat lukt niet. Het grootste realistische voorbeeld is een driehonderd MB, maar dat is dan inclusief een 295 MB aan bijlagen (plaatjes e.d.) die apart worden verstuurd 8)7

Maar de paniek blijft en men wordt steeds bozer omdat ik "het niet wil testen" :|

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Dido schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

offtopic:
En aangezien het over delen van een boek / boeken ging vermoed ik het laatste. Een Word document van 1GB is geen boek, dat is een bibliotheek of een schilderijententoonstelling.

Wat me wel weer brengt op een ongoing frustratie. Ik werk aan een systeem dat gezipte xml(!) berichten uitwisseld door heel Europa. En ergens in de specs staat dat zo'n gezipte xml maximaal 4GB mag zijn.

Er heeft dus ergens iemand gezocht naar een maximale bestandsgrootte onder Windows of zo, maar er is niemand die zich afvraagt hoe een gezipte xml van 4GB eruit ziet. (Ondanks alle nadelen van xml heeft het 1 voordeel: het zipt als een malle)

Maar ondertussen is er wel paniek omdat niemand weet of we zo'n groot bericht wel kunnen verwerken. Waarom ik dat nog niet getest heb. Ik heb aangegeven het heel eenvoudig te kunnen testen als zij even een realistisch bestand van 4GB aanleveren. Maar ja, dat lukt niet. Het grootste realistische voorbeeld is een driehonderd MB, maar dat is dan inclusief een 295 MB aan bijlagen (plaatjes e.d.) die apart worden verstuurd 8)7

Maar de paniek blijft en men wordt steeds bozer omdat ik "het niet wil testen" :|
:X

Maar dat kan je toch makkelijk weer afschuiven O-) bij de afdeling die de 300MB xml aanlevert een verzoek indienen voor een XML van 4GB zodat er getest kan worden. Zet je wat stropdassen in de aan of in de CC en het is niet meer jouw probleem maar van de aanlever afdeling.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

HKLM_ schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:59:
Maar dat kan je toch makkelijk weer afschuiven O-) bij de afdeling die de 300MB xml aanlevert een verzoek indienen voor een XML van 4GB zodat er getest kan worden. Zet je wat stropdassen in de aan of in de CC en het is niet meer jouw probleem maar van de aanlever afdeling.
Oh, dat is ook gebeurd, hoor :). Maar ja, een projectleider die beloftes doet aan Europese stropdassen wordt dan alsnog zenuwachtig als ik zijn beloftes niet nakom. Niet dat ik daar na 21 jaar in de IT nog wakker van lig, maar onbeschoft is het wel.
Is ook iemand die extern akkoord gaat met een deadline, en intern die deadline pas een half jaar later communiceert. Hoezo kunnen jullie dit niet in een maand af hebben? 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
kunnen we terug on topic?
Ik heb op deze pagina nog niet veel onbeschofte collega's gezien

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Ok niet onbeschoft maar wel een "dit kan toch niet waar zijn!" momentje.

In het verleden werkte ik op de IT helpdesk van een grote universiteit. Daar kwam van alles binnen, maar deze specifieke call herinner ik me na jaren nog:

Klant aan de telefoon: Er komt een raar geluid uit mn computer

Basekid: 'luistert via de telefoon naar geluid"

Basekid: 'luistert nog eens goed"

Basekid: Mevrouw dat is het brandalarm dat afgaat

Klant: Oh dan moet ik misschien het gebouw maar uit he?

Basekid: Dat lijkt me een goed idee ja

Ik heb dit daarna nog aan mn manager doorgegeven, en die heeft het weer doorgegeven aan de manager vran de brandoefening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Dido schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

offtopic:

Doet me denken aan een project waar ik ook nog op gewerkt heb (en af en toe op werk). Toevallig niet gebaseerd op AS4 protocol ?
Maar de paniek blijft en men wordt steeds bozer omdat ik "het niet wil testen"
Er bestaan toch wel tools die je dummy data laten genereren ? Maak je gewoon zelf je test-file.

[ Voor 6% gewijzigd door whoami op 14-10-2021 10:59 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Naja dan ga ik er nog maar 1tje erin gooien.

Het valt wel niet echt onder onbeschoft maar puur dommigheid.

Ik had een aantal lege dozen (3 kleinere) verzameld en die deze week meegenomen naar het werk omdat we daar een container hebben waar alles in mag maar er zat uiteraard ook wat papier bij. Dus ik kom aan bij het werk en zeg tegen collega 1 "hier zit ook piepschuim bij. Waar staat de container dan gooi ik het erin". Zegt die "zet daar maar neer want de container is ingebermt". Prima natuurlijk dus ik zet de dozen neer bij de poort zodat hij ze daar zelf kan wegpakken.

Aan het einde van de dag staan de dozen daar uiteraard nog. Dus ik vraag van "goh gaat dat wel goed of staan ze morgen boven bij de (webshop)retouren". Nee zegt die dat gaat wel goed.

De dag erna kom ik op het werk. Ik ga lekker achter mijn pc zitten en komt een andere collega die de retouren gaat behandelen. Dus ik draai me om omdat ik met die collega aan het praten was en zie dus 2 van de 3 dozen op de pallet staan. Oftewel ze stonden doodleuk boven. Blijkbaar had collega 3 totaal een offday (die stond naast collega 1 toen ik het erover had en aanwees) en die had ze dus doodleuk op de pallet gezet. Die heb ik dus even naar onder gekegeld en gevloekt dat die moest opletten.

Komt een paar uur later de collega met een doos aanzetten van kijk hier. Een klant heeft een doos met papier gestuurd. Dus ik kijk en zie dat dit gewoon oud papier was. Ook die was dus vrolijk naar boven gezet geworden en na dichtplakken is die dus ook naar onder gekiepert.

Was die daarna ook nog boos dat we dozen naar onder gemieterd hebben 8)7. Misschien had je ze niet eens naar boven moeten zetten :F

-Te huur

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HKLM_
Yagermeister schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:58:
Naja dan ga ik er nog maar 1tje erin gooien.

Het valt wel niet echt onder onbeschoft maar puur dommigheid.

Ik had een aantal lege dozen (3 kleinere) verzameld en die deze week meegenomen naar het werk omdat we daar een container hebben waar alles in mag maar er zat uiteraard ook wat papier bij. Dus ik kom aan bij het werk en zeg tegen collega 1 "hier zit ook piepschuim bij. Waar staat de container dan gooi ik het erin". Zegt die "zet daar maar neer want de container is ingebermt". Prima natuurlijk dus ik zet de dozen neer bij de poort zodat hij ze daar zelf kan wegpakken.

Aan het einde van de dag staan de dozen daar uiteraard nog. Dus ik vraag van "goh gaat dat wel goed of staan ze morgen boven bij de (webshop)retouren". Nee zegt die dat gaat wel goed.

De dag erna kom ik op het werk. Ik ga lekker achter mijn pc zitten en komt een andere collega die de retouren gaat behandelen. Dus ik draai me om omdat ik met die collega aan het praten was en zie dus 2 van de 3 dozen op de pallet staan. Oftewel ze stonden doodleuk boven. Blijkbaar had collega 3 totaal een offday (die stond naast collega 1 toen ik het erover had en aanwees) en die had ze dus doodleuk op de pallet gezet. Die heb ik dus even naar onder gekegeld en gevloekt dat die moest opletten.

Komt een paar uur later de collega met een doos aanzetten van kijk hier. Een klant heeft een doos met papier gestuurd. Dus ik kijk en zie dat dit gewoon oud papier was. Ook die was dus vrolijk naar boven gezet geworden en na dichtplakken is die dus ook naar onder gekiepert.

Was die daarna ook nog boos dat we dozen naar onder gemieterd hebben 8)7. Misschien had je ze niet eens naar boven moeten zetten :F
Waarom neem je überhaupt oud papier mee naar je werk :P bij ons halen ze dat 1x per maand gewoon thuis op.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Kheos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:19:
kunnen we terug on topic?
Ik heb op deze pagina nog niet veel onbeschofte collega's gezien
Het zou dan ook opmerkelijke en onbeschofte collega's en werkgevers zijn, conform het klantentopic. En daar past het prima.
Dido schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:
Oh, dat is ook gebeurd, hoor :). Maar ja, een projectleider die beloftes doet aan Europese stropdassen wordt dan alsnog zenuwachtig als ik zijn beloftes niet nakom. Niet dat ik daar na 21 jaar in de IT nog wakker van lig, maar onbeschoft is het wel.
Is ook iemand die extern akkoord gaat met een deadline, en intern die deadline pas een half jaar later communiceert. Hoezo kunnen jullie dit niet in een maand af hebben? 8)7
Herkenbaar. Ik heb in mijn allereerste jaar een directeur gehad die een toezegging deed die we niet waar konden maken, wat hij wist (want daar was iets daarvoor ook al een flinke rel over geweest omdat de verkoop iets te kort had afgesproken). Bij een project waren problemen en dat moest opnieuw gedaan worden. Normale doorlooptijd na akkoord op het tekenwerk ca. 6-8 weken. Hier werden 6 weken afgesproken... Inclusief tekenwerk én 3 weken zomersluiting. Door mij is toen meteen aangegeven dat dat onhaalbaar was, maar ik moest niet zo zeuren en maar mijn best doen. Ik heb toen op vrijdagmiddag voor de zomer nog tot 5 uur of half 6 door zitten werken om het tekenwerk af te krijgen... Echter, na de zomer stonden er nog 3 weken. Alleen aan nabehandeling waren wij onze producten al 2 tot 3 weken kwijt, moesten de grondstoffen nog besteld worden én alles nog worden gezaagd, gelast etc.

En inderdaad, na de zomer kwamen de vragen wanneer het geleverd ging worden, waarop ik de normale termijnen doorgegeven heb. "Dat is niet afgesproken, met directie hebben we xyz afgesproken." Prima, mag je met hem gaan uitvechten, dus uitvoerder naar de directeur verwezen.
Directeur komt bij mij: "Waarom ik deze termijn had gegeven?" "Omdat dat onze termijn is en dat weet jij ook allang." Ik moest maar beter mijn best doen. Uit de fabriek kwamen dezelfde geluiden. Geloof dat ik nog eens een "I hate to say I told you so" opmerking heb geplaatst.

Als dank voor mijn eerlijkheid, directeur was in die periode aan het jobhoppen, werd mijn contractverlenging vastgehouden totdat ik een loonstrook van het uitzendbureau had gegeven. Achteraf had ik mijn biezen moeten pakken, in die periode heel veel red flags gehad. Maarja, naïeve junior hè. Ik heb nu op gegeven moment slechts aangegeven dat ik na dag x niet meer zou komen, omdat ik geen contract had.

Eerste contractgesprek duurde exact 25 minuten. Eerst hij 20 minuten aan het woord over van alles en nog wat (waar de nieuwe directeur stilletjes bij zat), daarna uitleg van het contract in 1 minuut, vervolgens het contract dat ik in 1 minuut heb doorgelezen en daarna ik die nog 3 minuten aangegeven heeft dit niet te gaan tekenen, waarna ik van tafel ben gelopen.
Redenen om niet te tekenen: 47 euro bruto verhoging waar een goed contract beloofd was, allerlei vage regels voor mijn persoontje opgenomen. O.a. geen muziek luisteren onder werktijd, terwijl ik dat gewoon fijn vind werken om mijzelf af te sluiten als ik geconcentreerd in een tekenwerk zit, de vaatwasser niet meer mogen uitruimen, niet meer de fabriek in mogen lopen, etc. Zaken die ofwel in een personeelshandboek moeten staan, ofwel niet moeten bestaan, maar niet in een addendum van een contract horen te staan. Gewoon een treiteractie dus omdat ik hem bij zijn ballen had.

Tweede contract kwam van de nieuwe directeur. Althans, dat zei hij. Heb ik ook de eerste teruggestuurd, die kwam namelijk duidelijk van de vertrekkende directeur, met het verzoek zich aan de afspraak te houden en zelf een contract op te stellen. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toen ik eind vorig jaar en begin dit jaar weer moest solliciteren, omdat mijn werkgever wederom mijn contract niet verlengde (zou dan in vast dienstverband moeten komen), kwam ik uiteindelijk via een recruiter (fear not, ik heb goede ervaringen met deze recruiter!) bij een bedrijf terecht dat voor (auto)verzekeraars rekenboxen maakt. Met zo'n rekenbox wordt dan de premie berekend en zo. Men was heel enthousiast over me, het bedrijf (onderdeel van een multinational) zat echter wel in reorganisatie en daardoor was de Nederlandse tak van het bedrijf letterlijk leeg gelopen*. De Nederlandse tak had daardoor van hogerhand de toestemming om dus uit te breiden: als in, nieuwe mensen aan te nemen. Maar vervolgens werden (ook weer vanuit hogerhand) constant nieuwe beren op de weg gegooid. Gesprekken gingen goed, men was benieuwd naar wat (PHP) code van mij. Later moest ik alsnog even een opdrachtje voor hen maken. Toen kwam er een persoonlijkheidstest en daarna was het vooral wachten en uiteindelijk kwam er weer wat anders. Zelfs de recruiter verbaasde zich uiteindelijk over de gang van zaken, zelfs hij had uiteindelijk niets meer gehoord.

* Dit had eigenlijk al een alarmbel moeten zijn voor me.

Via een andere recruiter kwam ik op gesprek bij een bedrijf in Vianen, een bedrijf dat een (in-house ontwikkelde) tool heeft ter ondersteuning van (grote) VVE's. Eerste gesprek ging goed, dat was met de directeur van het bedrijf. Uiteindelijk een tweede gesprek gehad, waar mij toegezegd was dat ik een opdracht zou gaan krijgen, om te laten zien wat ik in mijn mars heb. Paar dagen later krijg ik (via Whatsapp!) een berichtje van de directeur, dat ik hem toch niet geworden ben. De recruiter had de lead er geplaatst en vroeg mij op voorhand al om wat kritisch te zijn. Uiteindelijk dus meegedeeld dat ik de reactie nav het tweede gesprek vreemd vond, omdat mij toegezegd was dat ik een test/opdracht zou krijgen. Kreeg vervolgens reactie van de directeur, dat hij voortaan ook bij tweede gesprekken zou gaan plaats nemen...

Al met al twee vreemde ervaringen, dat kan ik wel zeggen.

Uiteindelijk via de eerste recruiter bij een andere partij terecht gekomen, hele fijne club om te werken moet ik zeggen, wel kreeg ik vooraf (men wist dat ik in de WW zat) het verzoek of ik het erg vond om even twee maande te wachten. Dat waren best krappe tijden, kan ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

HKLM_ schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Waarom neem je überhaupt oud papier mee naar je werk :P bij ons halen ze dat 1x per maand gewoon thuis op.
Het was niet alleen oud papier maar ook piepschuim. Waar ik woon hebben ze maar een vrij kleine container waardoor meenemen naar het werk het makkelijkste is. Daar is dat overigens ook geen probleem als men gewoon oplet wat men doet. Dit is echter het probleem dat niet iedereen dit doet :+

Het meest aparte is dus gewoon dat die collega erbij was toen ik ermee kwam aanzeilen en ook in de namiddag erbij stond toen ik het erover had. En dan nog gewoon doodleuk doen wat je leuk vindt.

Dat is mij ook prima maar dan doe ik een gevalletje "THIS IS SPARTA" en trap het gewoon naar onder. }:O

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HKLM_ schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:06:
offtopic:
Bij mij in de wijk zijn de oud papier containers ook vaak vol en is er dus geen afhaaldienst. Men zou eea oplossen, door wat te schuiven met containers, maar is in de praktijk ook nog niets van terechtgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

CH4OS schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:41:
[...]
offtopic:
Bij mij in de wijk zijn de oud papier containers ook vaak vol en is er dus geen afhaaldienst. Men zou eea oplossen, door wat te schuiven met containers, maar is in de praktijk ook nog niets van terechtgekomen.
Hier halen ze het ook 1x per maand op maar aangezien ik in een klein appartement zit zonder een ruimte voor papier te zetten heb ik het dus in mijn woonkamer staan. Hierdoor neem ik meestal de zooi mee naar het werk zodat ik er vanaf ben.

-Te huur

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
-snip-

[ Voor 98% gewijzigd door Arloid op 18-10-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Arloid schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43:
Net wel een heel onbeschoft "kan niet waar zijn" momentje, inmiddels een pauze verder echter nog steeds stom verbaast. Medicatie op de koelkast gelegd, stom misschien maar goed windt er ook geen doekjes om m'n darmproblemen. Aambeien, Laxeermiddelen, beetje grappen, je kent het wel.

Wat mij echter te ver gaat is dat m'n leidingevende op internet even de bijsluiter voorleest. Ga zo naar huis aangezien ik nog in de ziektewet zit, medicatie die niet lekker valt, mentaal even teveel van het goede...tja. Ben hier niet heel blij mee, wordt morgen een flink gesprek, met hem en m'n arbeidstechnische begeleider.
Dat is idd :( daarom zijn medische gegevens zo vertrouwelijk vanwege dit soort onprofessioneel gedrag. maar dikke kans dat die leidinggevende zich niet herkend in het verhaal en verbaast is, en als ie maar genoeg over zich heen krijgt gaat ie toch weer jouw de schuld geven.

Over de schuld geven gesproken.
Jaren geleden toen ik nog bij een ICT zaak in de buitendienst zat.
Deed ik vaak nieuwe spullen uitrollen, Vaak stelde ik een lijst op met specs voor de nieuwe server, verkoop maakt een offerte en meestal word ik er niet verder in betrokken wat het uiteindelijk werd. Dat zag ik pas bij het uitpakken en aansluiten ( servers waren al in elkaar gezet en kaal geïnstalleerd )dus vaak ond je dat opnieuw doen vanwege serverrollen die verkeerd waren ). klanten proberen te onderhandelen maar wat deed verkoop ?, die verkleinde gewoon het werkgeheugen, hdd's opslag , cpu , meer dan eens een ontevreden klant die het gewoon niet wist of niet realiseerde dat men om de prijs te drukken gedowngrade heeft. Na een aantal keren een zeer ontevreden klant te hebben gehad en ze daarover te onderhouden te hebben en geen serieuze reactie , belde ik gewoon de verkoper met de mededeling dat de klant ff wat wil zeggen. En gaf die mijn mobiel de de verkoper aan de oren trok of gewoon verrot schold.

Na een aantal keer verboden ze de telefoniste als ze wisten dat ik of een collega een uitrol deed om onze telefoons door te zetten. Dan belde we wel met de klant diens telefoon en met directe doorkies nummers die ergens gevonden waren.

Op een gegeven moment zeiden een aantal klanten dat ze alleen offertes accepteerde waar de handtekening van hun vaste buitendienst monteur op stond. want dan gebeurde zulke dingen niet.
Komt hoofd verkoop met wat papier of we onze handtekening op dat blanco papier wilde zetten en geen vragen mochten stellen tijdens een teamroom meeting. nadat we uitgelachen waren hebben we hem gezegd of ie niet gewoon kon oprotten ( letterlijk ) en zijn verkopers niet beter kan aanspreken op hun methodes.

Toen de baas dat hoorde heeft ie verkoop wel aan gesproken .

Vaak was er wel geheugen en grotere en meer HDD's op de plank. Maar niet altijd een dikkere CPU's of betere RAID kaart, wat de hele planning om zeep hielp, VM was toen er niet en later wel scheelt lichtjaren !

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31
Yagermeister schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:33:
Het was niet alleen oud papier maar ook piepschuim. Waar ik woon hebben ze maar een vrij kleine container waardoor meenemen naar het werk het makkelijkste is. Daar is dat overigens ook geen probleem als men gewoon oplet wat men doet. Dit is echter het probleem dat niet iedereen dit doet :+
Ik vind dat het probleem voornamelijk bij jou ligt en dat jij de onbeschofterik bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

mark_vs schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Ik vind dat het probleem voornamelijk bij jou ligt en dat jij de onbeschofterik bent.
Dat zou je wel denken maar als iemand geen zin heeft om te luisteren en gewoon zijn eigen ding doet is ben ik toch echt niet de onbeschofterik. Ik snap wel dat het zo overkomt maar de andere collega had niet voor niets gezegd zet het daar maar neer en dan ruimen we het wel op ondanks dat ik het zelf wel wou doen.

-Te huur

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:54
Bij een bedrijf waar ik vroeger werkte.

Naar aanleiding van een of ander akkefietje, ik ben vergeten wat, plots aan iedereen een korte mailtje van de zaakvoerder: ’ik verwacht van iedereen per kerende het wachtwoord van jullie mailbox’ (zaakvoerder schreef altijd hele korte mailtjes zonder hoofdletters, leestekens,...)

Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht: ik zal maar doen alsof ik die mail niet gezien heb, waait wel over..

Paar minuten na de eerste mail van de zaakvoerder een tweede mail van de directe chef: ’gelieve niet op deze vraag in te gaan’.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Yagermeister schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Dat zou je wel denken maar als iemand geen zin heeft om te luisteren en gewoon zijn eigen ding doet is ben ik toch echt niet de onbeschofterik. Ik snap wel dat het zo overkomt maar de andere collega had niet voor niets gezegd zet het daar maar neer en dan ruimen we het wel op ondanks dat ik het zelf wel wou doen.
jij brengt je afval van thuis mee naar het werk, en trapt/gooit die dan al vloekend naar beneden als een verstrooide collega vergeet dat jij jouw afval naar het werk brengt?
nee hoor, jij bent de onbeschofte collega.
snap maar al te goed dat die kwaad is dat jij met dozen loopt te gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Kheos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

jij brengt je afval van thuis mee naar het werk, en trapt/gooit die dan al vloekend naar beneden als een verstrooide collega vergeet dat jij jouw afval naar het werk brengt?
nee hoor, jij bent de onbeschofte collega.
snap maar al te goed dat die kwaad is dat jij met dozen loopt te gooien
Die collega is niet verstrooid dus dat is onzin. Deze collega heeft hier gewoon een handje aan om lukraak dozen naar boven te zetten ondanks dat ze daar niet thuis horen.

Dat ik afval meeneem mag gewoon en is ook verder geen probleem en daarbij waren de dozen gewoon dichtgetaped. Als hij zou doen wat gevraagd werd door de andere collega was dit niet gebeurd dus nee ik ben nog steeds niet van mening dat ik onbeschoft was in deze. Het mag dan wel zo overkomen maar als je de situatie niet volledig kent is het voorbarig om dat zo te roepen.

De doos met papier is overigens door de andere collega naar onder gegooid en ook deze was weer dicht getaped. Dus ook hier was geen drama mee terwijl hij dit er wel van maakte. Hij hoorde niet eens boos te zijn want het was zijn eigen schuld.

[Toevoeging]

Om wat extra context te geven zodat het misschien beter te begrijpen is. Collega 1 is hoofd magazijn (daar luisterd die niet heen), Collega 2 is hoofd verantwoordelijke gang van zaken en staat dus boven ons allemaal (daar luisterd die niet heen) en ik sta ook nog eens boven hem en daar luisterd die niet heen.

Je kunt dan wel zeggen gooi die knakker eruit maar dan hebben we een personeelstekort wat helemaal een ramp is. Hij werkt wel prima echter moeten we eens in de aantal weken even schelden dat die moet opletten want anders wordt het een puinhoop.

Ondanks bovenstaande is de extra context eigenlijk niet eens van belang als men doet zoals de procedures het voorschrijven (los dat ik wat extra dozen erbij zet). Het betreft hier een webshop waarbij men constant dozen aan het kapot maken is of aan het hergebruiken dus die 3 (1 was wel goed weg gedaan) doosjes van mij maken daar geen verschil in. Die zijn geloof ik zelfs nog hergebruikt geworden daarna.

[ Voor 29% gewijzigd door Yagermeister op 14-10-2021 17:55 ]

-Te huur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
-snip-

Wegens huidige omstandigheden

[ Voor 92% gewijzigd door Arloid op 18-10-2021 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
Wozmro schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:03:
Bij een bedrijf waar ik vroeger werkte.

Naar aanleiding van een of ander akkefietje, ik ben vergeten wat, plots aan iedereen een korte mailtje van de zaakvoerder: ’ik verwacht van iedereen per kerende het wachtwoord van jullie mailbox’ (zaakvoerder schreef altijd hele korte mailtjes zonder hoofdletters, leestekens,...)

Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht: ik zal maar doen alsof ik die mail niet gezien heb, waait wel over..

Paar minuten na de eerste mail van de zaakvoerder een tweede mail van de directe chef: ’gelieve niet op deze vraag in te gaan’.
Dit moet eigenlijk in een ander topic omdat ik daar gedetacheerd was voor een paar uur per maand, maar niet in vaste dienst.

Dat heb ik ook gehad bij klanten ,, waar iemand zegt , jij gaat NU zorgen dat ik alle mail in kan zien want ik moet dit en dat kunnen zien. en als je dan tegenwerpt je heb ook wetgeving privacy werknemers, niks mee te maken , ik ben bedrijfsleider van deze zaak , aan werknemers privacy doe ik niet , wie dat niet bevalt kan opstappen , vaak zijn zulke types niet de meest innemende werkgevers die je kan hebben.

Vroeg ik ,, alle mail ?? Ja alle mail, dus hem maar ff alle meldingen een duplicaat van admin meldingen ,, dat iemand geprint heeft of ingelogd en dat updates goed gegaan zijn en dat soort dingen , die vent werd helemaal gek van honderden mails per uur ( 200 medewerkers ) ondertussen overlegd met de directie/eigenaar.

Natuurlijk verteld ff niks over mail sorting rules :)

Het hoefde ineens niet meer ,, medewerkers daar lachen .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Dus je hebt nu én privacywetgeving gebroken én je baas tegen je in het harnas gejaagd? Ik denk dat je gelijk hebt, dit hoort in een ander topic...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:32:
Dus je hebt nu én privacywetgeving gebroken én je baas tegen je in het harnas gejaagd? Ik denk dat je gelijk hebt, dit hoort in een ander topic...
Nou, wat ik er uit haal heeft ie alleen alle admin meuk/meldingen doorgestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou in voorkomend geval idd ook alle monitoring doorgezet hebben. En het logfence omhoog >:)
15k mails per dag is prima te halen :P

Maar we gaan helaas aardig Offtopic zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

i_r_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:16:
[...]

Hij heeft ook schitterende verhalen over vastgoedbonzen en klanten die alles beter wisten.
Werk afbreken omdat de klant met 2 linkerhanden meent dat het er niet recht op zit terwijl dit wel het geval was.
Dan hebben ze ook nog het lef om te vragen of ze niet hoeven te betalen voor het opnieuw betegelen.
Voor dit soort klanten heb ik een waterpas met een vaste bel, altijd recht. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dj.verhulst
AlphaRomeo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:32:
Nee zoals door anderen al aan gegeven hij kreeg alleen maar beheer berichten , terwijl ik contact opnam met de eigenaren die de bedrijfsleider terug floten, die gast was al aangeschoten wild.Hij werd niet al te serieus genomen door veel mensen die daar werkten.

Mijn eigen baas vond dat ik het wel slim had gedaan om hem die mails te geven om hem zo ff bezig te houden .
Wat zou jij dan doen ? je wil de regels niet breken, maar moet toch iets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
dj.verhulst schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Nee zoals door anderen al aan gegeven hij kreeg alleen maar beheer berichten , terwijl ik contact opnam met de eigenaren die de bedrijfsleider terug floten, die gast was al aangeschoten wild.Hij werd niet al te serieus genomen door veel mensen die daar werkten.

Mijn eigen baas vond dat ik het wel slim had gedaan om hem die mails te geven om hem zo ff bezig te houden .
Ik had gezegd laat de directeur maar een mailtje sturen dan kijken we verder. Maar deze oplossing is wel grappig 🤣

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
dj.verhulst schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

In gedachten "Die eis is heel schattig. Idioot.."
Tegen die idioot "Dat duurt wel even om het in te stellen" om tijd te rekken

Daarna wordt het veel speculatie want dit is ofc makkelijk lullen. (en ik zit niet eens in de IT :+ )
Contact opnemen met de eigenaar/hogeropp. Lullen dat de mailserver dat verkeer niet aankan en crasht. En desnoods mieteren ze je er maar uit, als je dat aanvecht kan je volgens mij met een bak popcorn naar de rechtzaak toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Doorsturen naar de helpdesk advocatenkantoor die man.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
[...]

Ik denk dat je gewoon een koekje van eigen deeg hebt gehad. Collega wilde je een lesje leren, dat het niet de bedoeling is om eigen afval mee te nemen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Ah iedereen moet maar luisteren naar jou? Terwijl jij te beroerd bent om je eigen meuk op te ruimen moeten anderen het maar doen? Je zit wel in het goede topic, alleen vanuit het verkeerde perspectief :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Defector schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Ah iedereen moet maar luisteren naar jou? Terwijl jij te beroerd bent om je eigen meuk op te ruimen moeten anderen het maar doen? Je zit wel in het goede topic, alleen vanuit het verkeerde perspectief :z
Volgens mij heb je niet goed gelezen ;). Ik wilde het zelf opruimen maar dat ging niet omdat de container ingebermd stond. Ook in de namiddag was dat nog steeds zo.

Het is ook niet dat men moet luisteren naar mij maar als de hogere collega's hetzelfde zeggen moet je niet anders gaan werken dan normaal.

-Te huur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Yagermeister schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Volgens mij heb je niet goed gelezen ;). Ik wilde het zelf opruimen maar dat ging niet omdat de container ingebermd stond. Ook in de namiddag was dat nog steeds zo.
Volledig offtopic, maar wat is in vredesnaam de betekenis van "ingebermd"? En waar word dit woord gebruikt? :D Google brengt mij tot 6 hits. Varianten hierop brengen mij tot zeer archaïsch taalgebruik; wat op geen enkele wijze raakt aan iets met een container.
Hebben jullie in het magazijn niet gewoon een heel fancy woord bedacht om aan te duiden dat de container in de berm of aan de weg staat; of gereed is om opgehaald te worden? :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:52
Het lijkt me Vlaams te zijn, gezien ook het gebruik van het woord 'namiddag'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Roozzz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Volledig offtopic, maar wat is in vredesnaam de betekenis van "ingebermd"? En waar word dit woord gebruikt? :D Google brengt mij tot 6 hits. Varianten hierop brengen mij tot zeer archaïsch taalgebruik; wat op geen enkele wijze raakt aan iets met een container.
Hebben jullie in het magazijn niet gewoon een heel fancy woord bedacht om aan te duiden dat de container in de berm of aan de weg staat; of gereed is om opgehaald te worden? :+
Ik denk (not 100%) dat hij bedoelt dat de pers container al aangeperst is en er daarom niks meer bij kan. :P

Misschien een nieuw topic voor gekke woorden want ik ken er ook nog wel een paar waar sommige mensen + google geen raat meet weet maar mijn omgeving precies weet wat ik bedoel :P

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 15-10-2021 14:03 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

HKLM_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Ik denk (not 100%) dat hij bedoelt dat de pers container al aangeperst is en er daarom niks meer bij kan. :P

Misschien een nieuw topic voor gekke woorden want ik ken er ook nog wel een paar waar sommige mensen + google geen raat meet weet maar mijn omgeving precies weet wat ik bedoel :P
Ben voor een "grote gekke woorden topic".
Kom er ook regelmatig tegen als "Hollander" die in België woont en in Nederlands Limburg werkt....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Roozzz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Lol nee. Hiermee bedoelde ik dat er een hele berg pallets voor stond waardoor het onmogelijk was om aan de container te komen. Hier in Limburg is inbermen als het goed is een redelijk bekende term hiervoor.

Het probleem wat we hebben is dat er teveel producten in ons magazijn staan waardoor we plaats te kort komen waardoor we dus niet altijd aan de container kunnen komen om zelf dus even alles weg te gooien. De collega die over het magazijn gaat geeft dit ook aan en zegt dan ook dat we het op plaats x kunnen zetten en dan regelt hij dat verder. Hij weet namelijk ook dat als zij het niet redden in het magazijn, dat wij van kantoor komen helpen om alsnog alles verwerkt te krijgen (ook op dagen dat we niet eigen papier meenemen ;) )
KevinK92 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:25:
Het lijkt me Vlaams te zijn, gezien ook het gebruik van het woord 'namiddag'
Is toch echt Nederlands. Misschien dat het een Limburgs iets is maar dat kan ik je niet vertellen. Google zegt in ieder geval dat het Nederlands is.

https://taaladvies.net/voormiddag-namiddag/

[ Voor 12% gewijzigd door Yagermeister op 15-10-2021 14:16 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:52
Yagermeister schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Lol nee. Hiermee bedoelde ik dat er een hele berg pallets voor stond waardoor het onmogelijk was om aan de container te komen. Hier in Limburg is inbermen als het goed is een redelijk bekende term hiervoor.

Het probleem wat we hebben is dat er teveel producten in ons magazijn staan waardoor we plaats te kort komen waardoor we dus niet altijd aan de container kunnen komen om zelf dus even alles weg te gooien. De collega die over het magazijn gaat geeft dit ook aan en zegt dan ook dat we het op plaats x kunnen zetten en dan regelt hij dat verder. Hij weet namelijk ook dat als zij het niet redden in het magazijn, dat wij van kantoor komen helpen om alsnog alles verwerkt te krijgen (ook op dagen dat we niet eigen papier meenemen ;) )

[...]

Is toch echt Nederlands. Misschien dat het een Limburgs iets is maar dat kan ik je niet vertellen. Google zegt in ieder geval dat het Nederlands is.

Ah, weer wat geleerd vandaag. Ik denk dat verder naar het Noorden de voor- en namiddag minder gebruikt worden en mijn associatie kwam van een voormalig collega uit Vlaanderen. Al ligt Limburg natuurlijk verdacht dichtbij België (maar dan wel de 'verkeerde' kant voor mijn argumentatie O-) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Als rasechte Limburger zeg ik: inbermen??? Wat??? Nee, dat is echt geen bekende term, maar het lijkt me meer een bedrijfseigen term die waarschijnlijk binnen het bedrijf inmiddels iedereen begrijpt.
[...]

Dat is dan weer wel een normaal Nederlands woord, echt niets typisch Limburgs.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Metalfreak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Als rasechte Limburger zeg ik: inbermen??? Wat??? Nee, dat is echt geen bekende term, maar het lijkt me meer een bedrijfseigen term die waarschijnlijk binnen het bedrijf inmiddels iedereen begrijpt.

[...]

Dat is dan weer wel een normaal Nederlands woord, echt niets typisch Limburgs.
Ik ben toch echt ook een rasechte limburger en hier zegt men dat serieus vaker. Wellicht iets Zuid-Limburgs dan?

-Te huur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Yagermeister schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Ik ben toch echt ook een rasechte limburger en hier zegt men dat serieus vaker. Wellicht iets Zuid-Limburgs dan?
In het Nederlands gebruiken we de term ingebouwd. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

[...]

Duidelijk. Ik hou het maar op een bedrijf / regio gebonden term :P
[...]
Nu is het heel wat jaren terug dat ik werkzaam was in een magazijn gedurende de zomers, maar het inbouwen van de afvalcontainer was een echte no-go. Dan weet je namelijk zeker dat de bende alleen maar groter wordt :P In dit soort situaties drukten we dan nog eerder de gangpaden vol. Maar goed, het zal nodig zijn geweest. Misschien tijd om op zoek te gaan naar een groter magazijn :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lichtelijk offtopic, maar het delen waard.

Vandaag iemand geholpen van z'n baan af te komen.

Ga rond het middaguur even lunch halen ergens in de buurt. Te voet. Op de terugweg wil ik een straat met fietsstroken oversteken en zie een White Van aankomen. Ziet er niet naar uit dat hij mij laat oversteken dus ik wacht op de fietsstrook, zo'n 20 cm van de stoeprand. De fietsstrook is minimaal 60-80 cm breed schat ik. Meneer White Van scheurt half over de fietsstrook rakelings langs me heen. Ik geef hem de one finger salute, steek over en vervolg mijn weg naar huis. Vervolgens zie ik hem vanuit mijn ooghoek vaart minderen en heb een idee wat te gebeuren staat. En sure enough, aan het eind van de straat keert hij en komt me nu tegemoet. En stopt als hij bij me is, draait raampje open, "Wat mot je nou?". Ik zeg, je rijdt me zowat voor m'n kloten. Hij, je staat midden op de weg! Ik, nee ik sta net op het fietspad. Over en weer wat %#*+\>$£. Hij rijdt weg, ik pak mijn telefoon en schiet een foto van de achterkant. Waar levensgroot de bedrijfsnaam op staat. En het kenteken. Benieuwd hoe z'n werkgever over dit gedrag denkt.

Dus thuis gekomen en de bedrijfsnaam even gegoogled. Blijkt een relatief grote lokale transportonderneming. Maar eens even gebeld:
Met <bedrijf>
Hoi, met evilution, had net een akkevietje met een van jullie chauffeurs die me bijna omver reed en het nodig vond om even terug te rijden om me verrot te schelden.
<bedrijf> Heb je een kenteken?
<ik> jazeker, xxx-x-xx
Voordat ik uitgesproken ben:
<bedrijf> Godverdomme. Ik weet al wie het is. Ik geloof je op je woord. Die gaat er uit.
<ik> hij is niet onbekend met dit gedrag?
<bedrijf> dit gaat in zijn dossier. Hij gaat weg. Bedankt voor het bellen.
<ik> graag gedaan })
r/byebyejob

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
evilution schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:10:
Lichtelijk offtopic, maar het delen waard.

Vandaag iemand geholpen van z'n baan af te komen.

Ga rond het middaguur even lunch halen ergens in de buurt. Te voet. Op de terugweg wil ik een straat met fietsstroken oversteken en zie een White Van aankomen. Ziet er niet naar uit dat hij mij laat oversteken dus ik wacht op de fietsstrook, zo'n 20 cm van de stoeprand. De fietsstrook is minimaal 60-80 cm breed schat ik. Meneer White Van scheurt half over de fietsstrook rakelings langs me heen. Ik geef hem de one finger salute, steek over en vervolg mijn weg naar huis. Vervolgens zie ik hem vanuit mijn ooghoek vaart minderen en heb een idee wat te gebeuren staat. En sure enough, aan het eind van de straat keert hij en komt me nu tegemoet. En stopt als hij bij me is, draait raampje open, "Wat mot je nou?". Ik zeg, je rijdt me zowat voor m'n kloten. Hij, je staat midden op de weg! Ik, nee ik sta net op het fietspad. Over en weer wat %#*+\>$£. Hij rijdt weg, ik pak mijn telefoon en schiet een foto van de achterkant. Waar levensgroot de bedrijfsnaam op staat. En het kenteken. Benieuwd hoe z'n werkgever over dit gedrag denkt.

Dus thuis gekomen en de bedrijfsnaam even gegoogled. Blijkt een relatief grote lokale transportonderneming. Maar eens even gebeld:
Met <bedrijf>
Hoi, met evilution, had net een akkevietje met een van jullie chauffeurs die me bijna omver reed en het nodig vond om even terug te rijden om me verrot te schelden.
<bedrijf> Heb je een kenteken?
<ik> jazeker, xxx-x-xx
Voordat ik uitgesproken ben:
<bedrijf> Godverdomme. Ik weet al wie het is. Ik geloof je op je woord. Die gaat er uit.
<ik> hij is niet onbekend met dit gedrag?
<bedrijf> dit gaat in zijn dossier. Hij gaat weg. Bedankt voor het bellen.
<ik> graag gedaan })
Hahah ik heb zo’n vergelijkbare situatie gehad maar dan met een lesauto :P HKLM staat in de file en we rijden langzaam… ik haal een lesauto in en zie de jonge meid welke les krijgt niet handfree bellen :P. Helaas reed ik er vervolgens voor om er direct wat van te zeggen maar ik wist wel het auto nummer en het bedrijf. De eigenaar van dat les bedrijf was zacht gezegd niet heel blij met dat telefoontje en de instructeur daarna ook niet verwacht ik :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
heb ik ook een keertje gehad. grote bedrijfsbus - met een nog grotere dubbelassige aanhanger erachter - met 140 zigzaggend door het verkeer waar 100 is toegestaan. mistte net een paar keer op een haar na de vangrail ....
telefoon nummer stond achterop, bedrijf gebeld, naar de directeur gevraagd, verhaal verteld en kenteken doorgegeven met plaats en tijdstip, en gevraagd of hij dat reclame vond voor zijn bedrijf.
zelfde reactie: die gast was al bekend om zijn rijgedrag, nu was het exit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, ook eens gehad met een vrachtwagen. Reed ik op mijn gemakje in de rechterbaan met een vrachtwagen op, lekker slipstream. Komt er een veel snellere vrachtwagen achterop en die begon al vanaf 500 meter ver te seinen dat die personenauto er tussenuit moest. Nah, als jij dat nodig vindt dan ga je er maar voorbij. Ik reed met zo hard als de voorligger op goede afstand. De achterligger kroop echt 1 meter dicht op mijn bumper. Ben gelukkig niet zo snel van mijn stuk, nog paar km zo door gehobbeld tot bij een tankstation. Ik eraf, even op het gemak en toen achter die vervelende kerel aangesloten. Bedrijfsnaam gezien, kenteken opgenomen en door. Wilde hij me bij inhalen van de weg drukken. Weer erachter, aangesloten bij "treintje" andere auto's in de linkerbaan, kon hij niet alleen mij bedreigen. Bij inhalen gooide hij nog iets uit het raam, niks geraakt. Toen ik er weer voor zat (ben niet naar rechts gegaan) de werkgever gebeld terwijl meneer nog zat te knipperen en toeteren. Met de planner gesproken die zelfs exact kon zien waar we zaten :)
Belde gelijk de chauffeur op die ook direct rustig werd. En ik doorgereden.
Wat bezielt zo'n vent? Ik kan me wel voorstellen dat je niks kleins voor je wil hebben, maar hij was snel genoeg om er makkelijk voorbij te kunnen. Dan maakt 1 autootje toch niks uit?

Enfin, on topic. Moet geen verkeerstopic worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lijkt mij een goed idee om hier niet teveel verkeer-gerelateerde posts neer te plempen, tenzij jullie natuurlijk collega's zijn ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Ik heb 7/8 jaar bij een grote detacheerder gewerkt die een handje van hand om bijna elk jaar te bezuinigen op kerstpakketten want kredietcrisis. Uiteindelijk kwamen na zoveel magere jaren zoveel vette jaren en was er weer ruimte voor een kerstpakket. Niet dat het veel voorstelde maar het is maar een blijk van waardering.

2015 was mijn laatste jaar bij dat bedrijf omdat ik iets anders had gevonden en wederom kregen wij geen kerstpakket. Wij kregen in een mail te lezen dat ze vonden dat het niet meer van deze tijd was en dat bijvoorbeeld vluchtelingen (2015 was de vluchtelingencrisis) het ook moeilijk hadden. Ze hadden besloten om zoveel Euro per werknemer te schenken aan een goed doel.

Resultaat was dat een hele discussie losbarstte op het intranet. Vooral omdat men twijfelde over het excuus en reden dat de directie gebruikte om geen kerstpakketten uit te delen en veel mensen zich dat jaar de blubber hadden gewerkt waardoor ze zich niet gewaardeerd voelden.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw want het bleek om een bezuiniging te gaan omdat het bedrijf slechte cijfers had gedraaid (tsja...door hun eigen schuld zijn er grote klanten weggegaan) en hebben ze de vluchtelingencrisis als excuus gebruikt. :( Dan ben je in mij ogen gewoon walgelijk bezig.

[ Voor 3% gewijzigd door HSG op 04-11-2021 09:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HSG schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en bleek het om een bezuiniging te gaan omdat het bedrijf slechte cijfers had gedraaid
Je kan prima een pakket samenstellen voor een paar tientjes, of desnoods wat kleine dingen voor minder dan een tientje, met een leuk kaartje erbij. Lijkt me ongeacht de financiële positie een goede investering. Heb ik ook wel gezien bij een publieke instelling (overheidsfinanciering, geen fantastische lonen, moeilijke jaren bla bla). In ieder geval wel gewoon wat lekkere chocola, een drankje en een bedankt-kaartje. Geschatte kosten 7,50.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:23:
Reed ik op mijn gemakje in de rechterbaan met een vrachtwagen op, lekker slipstream.
Uhm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

bwerg schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:28:
[...]

Je kan prima een pakket samenstellen voor een paar tientjes, of desnoods wat kleine dingen voor minder dan een tientje, met een leuk kaartje erbij. Lijkt me ongeacht de financiële positie een goede investering. Heb ik ook wel gezien bij een publieke instelling (overheidsfinanciering, geen fantastische lonen, moeilijke jaren bla bla). In ieder geval wel gewoon wat lekkere chocola, een drankje en een bedankt-kaartje. Geschatte kosten 7,50.
Dat niet alleen. Je hoort eerst niks over de grote klanten dus je gaat verwachten dat je nog in de vette jaren zit dan kun je ook een kerstpakket en goed doel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 14:46
Ja daar verwonderde ik mij ook over 8)7 Lekker gevaarlijk in een dode hoek van de vrachtwagen en slecht zicht naar voren toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

init6 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:06:
[...]

Hou erg goed in de gaten dat je je eigen doelen behaalt en stel ook doelen wat je wilt bereiken. Een detacheerder kan heel goed zijn om je certificaten te halen, om te leren omgaan hoe je als externe jezelf kan plaatsen in een bedrijf (voor als je ZZP wilt gaan doen). Soms verlangt men ook veel meer van je, ik heb zo veel support jobs gedaan waarbij verwacht werd dat ik even de projectleider, de applicatiebeheerder of configuratie manager zou worden. Dat heb ik allemaal gedaan omdat ik er skills mee opdeed waar ik uiteindelijk iets aan gehad heb, of van leerde dat ik dat nooit meer wou doen (Ik wou daardoor nooit meer een itil service manager worden, ik moest een support afdeling leiden en heb daardoor ook besloten dat manager zijn totaal niets voor mij is.)

Zodra je je doelen behaald hebt, move verder. Ga naar je volgende baan. Ik heb meer dan 12 jaar in detachering gezeten en de laatste paar jaar is mijn detacheerder rijker geworden, kon er steeds minder qua cursussen en kreeg ik steeds dezelfde baantjes waar je niets mee opschoot om vervolgens bij de bankencrisis in 2008 op allerlei manieren zoeken om mij eruit te krijgen. Voordien als je op de bank zat dan kon dat vanuit huis en moest je gaan certificeren tot er een nieuwe opdracht kwam, toen de banken crisis begon en ik 3 maanden op de bank zat moest ik ineens elke dag op kantoor komen, kon geen enkel certificaat gehaald worden en was ik ineens de loopjongen die allerlei dingen moest gaan doen die totaal niets met het werk te maken had (zoals bureaus verhuizen, boodschappen doen en andere taken) en moest ik zelf gaan zoeken naar opdrachten.
Klinkt als een Atos.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• RVW
  • Laatst online: 15:25

RVW

Vandaag heeft iedereen bij mijn werkgever een mail ontvangen of iedereen even een derde partij toegang kan geven tot onze (privé) LinkedIn profielen zodat de marketing afdeling bijdragen en posts volautomatisch voor ons kan gaan liken.

Uhhh, how about 'no'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 07:45
Of een Ordina :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

RVW schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:53:
Vandaag heeft iedereen bij mijn werkgever een mail ontvangen of iedereen even een derde partij toegang kan geven tot onze (privé) LinkedIn profielen zodat de marketing afdeling bijdragen en posts volautomatisch voor ons kan gaan liken.

Uhhh, how about 'no'?
Gewoon antwoorden met de boodschap dat ze die likes best mogen doen, à fakturatie van 5 euro per like ex BTW.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Zijn die ook al zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
RVW schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:53:

Uhhh, how about 'no'?
Hopelijk onderdeel van een test wb. social engineering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

celshof schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:14:
[...]
Hopelijk onderdeel van een test wb. social engineering.
Dat dus, om likes te spammen op een openbaar LinkedIn profiel heb je immers geen credentials nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 07:45
Begonnen in 2008 en in 2016 vanwege niet marktconforme arbeidsvoorwaarden vertrokken. Misschien dat het nu wat beter is? Kerstpakket en zwabberend bonusbeleid was altijd een heftige discussie tussen earners en burners.

[ Voor 4% gewijzigd door righthand op 03-11-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Stoney3K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:19:
[...]

Dat dus, om likes te spammen op een openbaar LinkedIn profiel heb je immers geen credentials nodig.
Nou, je moet op een linkje klikken, en dan krijg je een scherm in beeld (op LinkedIn) waarin je de derde partij toegang kan geven tot je LinkedIn profiel. En dan kan de marketing afdeling via die derde partij massaal likes geven op whatever. Soort LinkedIn-botnet achtig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RVW schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:42:
[...]

Nou, je moet op een linkje klikken, en dan krijg je een scherm in beeld (op LinkedIn) waarin je de derde partij toegang kan geven tot je LinkedIn profiel. En dan kan de marketing afdeling via die derde partij massaal likes geven op whatever. Soort LinkedIn-botnet achtig dus.
Dat is dus nep. Want die derde partij heeft geen toegang via een linkje nodig om de posts op jouw profiel te liken. Die toegang is er namelijk al voor iedereen die (sowieso) een LinkedIn account heeft en jouw profiel kan bekijken.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de marketing-afdeling toegang wil om likes in jouw privé naam uit te delen. How about... nope.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 03-11-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Stoney3K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:44:
[...]

Dat is dus nep. Want die derde partij heeft geen toegang via een linkje nodig om de posts op jouw profiel te liken. Die toegang is er namelijk al voor iedereen die (sowieso) een LinkedIn account heeft en jouw profiel kan bekijken.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de marketing-afdeling toegang wil om likes in jouw privé naam uit te delen. How about... nope.
maar het gaat toch niet om likes op jouw profiel, maar om vanuit jouw profiel likes te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Kheos schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:46:
[...]

maar het gaat toch niet om likes op jouw profiel, maar om vanuit jouw profiel likes te geven?
En moeten wij dat willen?

Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Volgens mij kan dat helemaal niet. Hooguit kun je beheerders toevoegen aan een bedrijfsaccount, maar je kunt niet iemand ander machtigen om namens jou likes te gaan uitdelen.

En áls het zou kunnen en áls mijn baas het zou vragen zou ik hem echt hard uitlachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
HSG schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:48:
[...]

En moeten wij dat willen?

Nee.
dat zeg ik toch ook helemaal niet? ik zie gewoon dat een aantal niet snappen waar het over gaat dus ik leg het nog een keertje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

dit is de derde partij: https://www.liketribe.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Kheos schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:49:
[...]

dat zeg ik toch ook helemaal niet? ik zie gewoon dat een aantal niet snappen waar het over gaat dus ik leg het nog een keertje uit.
Ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Reinier schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:48:
Volgens mij kan dat helemaal niet. Hooguit kun je beheerders toevoegen aan een bedrijfsaccount, maar je kunt niet iemand ander machtigen om namens jou likes te gaan uitdelen.

En áls het zou kunnen en áls mijn baas het zou vragen zou ik hem echt hard uitlachen.
Sowieso is dat tegen de algemene voorwaarden van LinkedIn, dus je loopt het risico dat je account gevlagd wordt als een bot en op non-actief gezet.

Leuke toko, alle risico's afschuiven maar wel cashen om likes te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Stoney3K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:54:
[...]

Sowieso is dat tegen de algemene voorwaarden van LinkedIn, dus je loopt het risico dat je account gevlagd wordt als een bot en op non-actief gezet.
Klopt, ik had het al in de voorwaarden opgezocht.
Leuke toko, alle risico's afschuiven maar wel cashen om likes te verkopen.
Te debiel voor woorden dat zulke bedrijven bestaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Miin eerste baantje bij de McDonnalds, dat was lachen. Heb dat voor cirka een half jaar gedaan. Op de een of andere manier was een collega daar strontjaloers op me.

Ik kon in mijn eentje in de rush (tijd dat iedereen wil vreten) de frietafdeling draaien en dus waren de managers iets aardiger tegen mij. Een collega vond dat niet zo leuk. Hij wilde ook bewijzen dat hij dat kon, maar hij faalde keihard in verschillende rushes als hij alleen stond.

Dus op een gegeven moment ging hij me 'saborteren'. Telkens friet terugsturen terwijl die goed waren, het zout op een andere plek leggen, expres voor de frietdispenser staan, allemaal nivautje kleuterschool maar net niet erg genoeg dat je er voor naar de baas gaat.

Toen ik ging studeren ging ik daar toch weg. Ik had via-via gehoord dat hij het een hele overwinning vond op mij......

Tja, wat kan ik er van zeggen..... Het zou me niks verbazen als die kerel daar nog werkt.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Angeloonie schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:50:
[...]

Zo'n policy hadden wij ook ineens, ipv via Booking.com iets boeken en declareren moest het nu allemaal officieel en enkel hun keuzes. Gevolg: kamers die 2-3x zo duur waren dan via Booking. Maar het mocht echt niet anders 8)7 En dan wel roeptoeteren dat er overal bezuinigd moet worden.. Nee die €100 per nacht die je te veel betaald X 50 man X 2 dagen per week maakt daar niet op uit hoor :+
Dat hebben wij een tijd lang andersom gehad. Een collega van ons die als 'reisbureau' fungeerde en voor ons dus alle vliegtickets en hotels boekte voor de dienstreizen.

Die hebben we iets te vaak moeten overtuigen dat 'sorteren op prijs' bij Booking niet altijd het meest ideale is, als dat betekent dat je hotel 3 kwartier rijden van de werklokatie af ligt. Want reistijd kost niks toch? 8)7

Ook een klassieker bij ons: Een projectleider die even 7 weken vakantie opneemt zonder iets over te dragen of überhaupt te melden dat ie op vakantie is. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 03-11-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Stoney3K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:11:
[...]

Dat hebben wij een tijd lang andersom gehad. Een collega van ons die als 'reisbureau' fungeerde en voor ons dus alle vliegtickets en hotels boekte voor de dienstreizen.

Die hebben we iets te vaak moeten overtuigen dat 'sorteren op prijs' bij Booking niet altijd het meest ideale is, als dat betekent dat je hotel 3 kwartier rijden van de werklokatie af ligt. Want reistijd kost niks toch? 8)7
Bij bedrijven gaat het om geld en dat jij drie kwartier moet reizen om op je werklocatie te komen interesseert hun niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

HSG schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:13:
[...]

Bij bedrijven gaat het om geld en dat jij drie kwartier moet reizen om op je werklocatie te komen interesseert hun niet.
Bij ons is reistijd langer dan een half uur in de tijd van de baas. Al helemaal wanneer het een dienstreis in het buitenland is.

Ach, het werd ook vaak genoeg klaargespeeld om een vlucht te boeken met 3 keer overstappen omdat die route (8 uur met alle checkins enz.) 50 euro goedkoper was dan de rechtstreekse vlucht van 2 uur.

[ Voor 29% gewijzigd door Stoney3K op 03-11-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Stoney3K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:15:
[...]

Bij ons is reistijd langer dan een half uur in de tijd van de baas.
Ook als je op dienstreis bent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

HSG schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:16:
[...]

Ook als je op dienstreis bent?
Al helemaal op dienstreis. Of denk je dat we daar één of andere hut gaan boeken die anderhalf uur rijden van de jobsite is, maar wel om 8:00 op site worden verwacht, zonder ervoor gecompenseerd te worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

In de jaren '90 van de vorige eeuw heb ik een tijd bij een grote DHZ-keten gewerkt. Ooit binnen gekomen als vakantiewerker en later fulltime. Mijn fulltime baan was als verantwoordelijke voor electra en verlichting (en een stukje automaterialen, zoals autoradio's e.d.). Ik kon daar werkelijk waar niets goed doen, ze hadden altijd wat te zeuren. Lege vakken waren (logisch) een no-go maar ik mocht daarnaast geen voorraad aanhouden. Voor de dingen die harder liepen mocht ik geen extra ruimte in de vakken maken, want schappenplan was heilig.

De assistent-bedrijfsleider was een klein, achterbaks, gluiperig mannetje. Was er niet vies van om duur gereedschap af te prijzen en dan zelf te kopen voor een habbekrats (en volgens 1 collega zelfs dat laatste niet, die had hem betrapt op het inladen van een hogedrukreiniger in zijn achterbak nadat iedereen al naar huis was). Die kerel stond ook altijd tegen de borsten van vrouwen te praten en onderwijl met zijn hand in zijn broekzak "balletje-balletje" te spelen, zoals een collega dat noemde. Diezelfde assistent-bedrijfsleider dacht mij ook nog eens mijn laatste kerstpakket door de neus te boren door te zeggen dat ik er geen recht meer op had omdat ik ontslag had genomen. Ik had al gezien dat mijn pakket klaar lag (sticker met naam erop), dus toen ik vroeg of hij nou ook nog van mij wou gaan stelen ipv alleen van het bedrijf (incl een aantal voorbeelden) mocht ik toch wèl mijn kerstpakket nog meenemen.

Ik heb sindsdien gelukkig nooit meer zo'n slechte werkgever gehad. Enige voordeel is dat ik wel een hele hoop tips & trucs heb geleerd voor klussen in en rond het huis :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Stoney3K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:18:
[...]

Al helemaal op dienstreis. Of denk je dat we daar één of andere hut gaan boeken die anderhalf uur rijden van de jobsite is, maar wel om 8:00 op site worden verwacht, zonder ervoor gecompenseerd te worden?
Had gekund toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Had gekund, maar dan had mijn baas een andere idioot mogen zoeken om dat klusje te klaren. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:19:
In de jaren '90 van de vorige eeuw heb ik een tijd bij een grote DHZ-keten gewerkt. Ooit binnen gekomen als vakantiewerker en later fulltime. Mijn fulltime baan was als verantwoordelijke voor electra en verlichting (en een stukje automaterialen, zoals autoradio's e.d.). Ik kon daar werkelijk waar niets goed doen, ze hadden altijd wat te zeuren. Lege vakken waren (logisch) een no-go maar ik mocht daarnaast geen voorraad aanhouden. Voor de dingen die harder liepen mocht ik geen extra ruimte in de vakken maken, want schappenplan was heilig.
Klinkt heel bekend dit, was bij de AH ook zo. Ik maakte op een gegeven moment die plannen maar voor onze eigen winkel omdat het standaardplan niet werkte. Elke keer kwam de hoge baas zeiken dat het niet conform het plan was. Kon ik m weer uitleggen dat 1 stapeltje ijsblokjes in een uur op was en dat ik daarom dus 12 stapels had liggen. Die waren zomers in een dag op. En precies op zo'n moment kwam een Surinaamse klant die speciaal daarvoor naar onze supermarkt kwamen 'want ik had altijd voorraad' voor z'n schaafijs. Hij had z'n hele familie en vriendengroep laten weten dat wij dat hadden dus erg veel extra klanten gegeven, daar wou hij me voor bedanken.

:+ Die eigenaar heeft nooit meer tegen me gezeikt, z'n zoontje kwam bij mij op de afdeling meelopen om van mij te leren.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:23:
O ja, ook eens gehad met een vrachtwagen. Reed ik op mijn gemakje in de rechterbaan met een vrachtwagen op, lekker slipstream. Komt er een veel snellere vrachtwagen achterop en die begon al vanaf 500 meter ver te seinen dat die personenauto er tussenuit moest. Nah, als jij dat nodig vindt dan ga je er maar voorbij. Ik reed met zo hard als de voorligger op goede afstand.
Ik had ruim voldoende afstand voor de veiligheid, misschien niet genoeg voor een hele goede slipstream, maar dat is minder belangrijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toen ik na negen jaar bij mijn eerste grote werkgever vertrok (na zeven jaar de hele wereld over reizen voor de baas en me daarnaast had opgebokst tot MT-lid) en een afscheidsborrel kreeg kwam de nieuwe directrice van de divisie naar me toe. Of ik niet beter de afscheidsborrel had kunnen combineren met de kerstviering een week later, dat was goedkoper geweest..

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 17-09 22:16

wowi

Laboratorium werk.

Ik had tijdens de sollicitatie al aangegeven dat ik een leesbril heb en die ook als veiligheidsbril nodig heb, veiligheidsbril met lees gedeelte.

Tijdens de eerste dag werk wordt mij een gewone standaard veiligheidbril verstrekt, waarop ik nog een keer vraag ik heb een veiligheidsbril nodig met lees gedeelte. Ik kreeg een vaag antwoord.

Er wordt een labjas verstrekt en een paar oude schoenen kon ik gebruiken, handschoenen waren voldoende aanwezig.

Er wordt nog gezocht naar een zuurbestendige broek, in mijn maat maar er is niks(geen aparte maat hoor).

Het blijkt dat ik aan het werk ga bij destructie met zwavelzuur en kaliumchromaat, 5 blokken(Blokken zijn 5 verwarmings blokken, a 20 buizen met zwavelzuur. met refluxkoeling. in zuurkast.) die vol gezet kunnen worden eentje was er stuk nr 6, en een kap
die ervoor zou moeten kunnen was ook stuk. Dus die kon niet naar beneden geklapt worden.

Ik kan dus niks lezen, en ben genoodzaakt mijn eigen leesbrilletje te pakken(dit mag dus eigenlijk al helemaal niet, maar wat moet ik?).
in het lab, dichtbij de destructie blokken om maar wat te zien op de computer.

Voor mij de computer met analyse apparaat met de buizen met zwavelzuur en achter mij de destructie blokken, zwavelzuur kokend op 200 graden C met afzuiging.

Dus steeds van bril wisselen. Anders zie ik niks!!!

Aan het einde van de werk dag blijkt dat men in de brandveilige kast een stuk of 20 flessen 2.5 liter zwavelzuur(ca 5 kg). heeft staan, daarin wordt
wat zilversulfaat opgelost, door deze flessen gedurende 3 dagen elke dag 1 keer te schudden, een stuk of 10 keer omdraaien met de hand, dus op zijn kop omdraaien en maar hopen dat er geen zwavelzuur lekt.

En dit zonder zuurbestendige broek of andere maatregelen !!!!!!!!!!!!!!!
(Zoiets bestel je toch bij de maker van de chemicaliën als je een speciaal recept wil hebben, dit schudden is een recept voor catastrofe).

Aan het einde van mijn werk dag nog maar eens gevraagd hoe dat zit allemaal, en toen kreeg ik antwoord, de eerste maand wordt geen bril op sterkte verstrekt
en ook geen zuurbestendige broek.
Want je zit dan nog in je proef periode.

De volgende dag maar eens gebeld met arbo, 0800 5151 nummer en die verwezen me door naar nummer 1400, maar die verwezen mij weer terug naar het
0800 5151 nummer, na veel gepraat wil men niks doen daar die verwijzen mij naar de ondernemingsraad!!! van het desbetreffende bedrijf.
Waarop ik tegen de medewerker zeg, er moet daar eerst een ongeluk gebeuren en dan wordt er pas wat gedaan, maar ik ben die gene dus niet want
ik weet nu wat ik moet doen.

En heb dus daarna het bedrijf gebeld en gemaild met de opdracht dan ik per direct moet stoppen met werken daar, ivm veiligheid, en dat ik ook niet
aan de veiligheidseisen van het eigen bedrijf kan voldoen(door het niet verstrekken dan de hulpmiddelen).

Helaas daar ging me baan, maar beter geen baan als zo verongelukken.

Conclusie, arbo is wassen neus wil niks doen, en dempt de put als er wat gebeurd.
En het bedrijf tja pff das niet best zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
wowi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:25:
Laboratorium werk.

Ik had tijdens de sollicitatie al aangegeven dat ik een leesbril heb en die ook als veiligheidsbril nodig heb, veiligheidsbril met lees gedeelte.

Tijdens de eerste dag werk wordt mij een gewone standaard veiligheidbril verstrekt, waarop ik nog een keer vraag ik heb een veiligheidsbril nodig met lees gedeelte. Ik kreeg een vaag antwoord.

Er wordt een labjas verstrekt en een paar oude schoenen kon ik gebruiken, handschoenen waren voldoende aanwezig.

Er wordt nog gezocht naar een zuurbestendige broek, in mijn maat maar er is niks.

Het blijkt dat ik aan het werk ga bij destructie met zwavelzuur en kaliumchromaat, 5 blokken die vol gezet kunnen worden eentje was er stuk, en een kap
die ervoor zou moeten kunnen was ook stuk. Dus die kon niet naar beneden geklapt worden.

Ik kan dus niks lezen, en ben genoodzaakt mijn eigen leesbrilletje te pakken(dit mag dus eigenlijk al helemaal niet, maar wat moet ik?).
in het lab, dichtbij de destructie blokken om maar wat te zien op de computer.

Voor mij de computer met analyse apparaat met de buizen met zwavelzuur en achter mij de destructie blokken, zwavelzuur kokend op 200 graden C met afzuiging.

Dus steeds van bril wisselen. Anders zie ik niks!!!

Aan het einde van de werk dag blijkt dat men in de brandveilige kast een stuk of 20 flessen 2.5 liter zwavelzuur(ca 5 kg). heeft staan, daarin wordt
wat zilversulfaat opgelost, door deze flessen gedurende 3 dagen elke dag 1 keer te schudden, een stuk of 10 keer omdraaien met de hand.

En dit zonder zuurbestendige broek of andere maatregelen !!!!!!!!!!!!!!!
(Zoiets bestel je toch bij de maker van de chemicaliën als je een speciaal recept wil hebben, dit schudden is een recept voor catastrofe).

Aan het einde van mijn werk dag nog maar eens gevraagd hoe dat zit allemaal, en toen kreeg ik antwoord, de eerste maand wordt geen bril op sterkte verstrekt
en ook geen zuurbestendige broek.
Want je zit dan nog in je proef periode.

De volgende dag maar eens gebeld met arbo, 0800 5151 nummer en die verwezen me door naar nummer 1400, maar die verwezen mij weer terug naar het
0800 5151 nummer, na veel gepraat wil men niks doen daar die verwijzen mij naar de ondernemingsraad!!! van het desbetreffende bedrijf.
Waarop ik tegen de medewerker zeg, er moet daar eerst een ongeluk gebeuren en dan wordt er pas wat gedaan, maar ik ben die gene dus niet want
ik weet nu wat ik moet doen.

En heb dus daarna het bedrijf gebeld en gemaild met de opdracht dan ik per direct moet stoppen met werken daar, ivm veiligheid, en dat ik ook niet
aan de veiligheidseisen van het eigen bedrijf kan voldoen(door het niet verstrekken dan de hulpmiddelen).

Helaas daar ging me baan, maar beter geen baan als zo verongelukken.

Conclusie, arbo is wassen neus wil niks doen, en dempt de put als er wat gebeurd.
En het bedrijf tja pff das niet best zo.
Jesus man! Wat voor'n ballentent is dat! Labwerk = veiligheid voor alles, zeker als we met dingen als kokend zwavelzuur gaan spelen. Ik weet nog wel dat een docent erbij wou zijn toen ik een aromatische sulfonering moest doen, dan krijg je er wel heel snel ontzag voor. De arbo zou ze met de grond gelijk moeten maken voor die labbril en broek.

Overigens, wat bedoel je met 'blokken'? (dubbele) zuurkasten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 17-09 22:16

wowi

Lanfear89 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:52:
[...]

Jesus man! Wat voor'n ballentent is dat! Labwerk = veiligheid voor alles, zeker als we met dingen als kokend zwavelzuur gaan spelen. Ik weet nog wel dat een docent erbij wou zijn toen ik een aromatische sulfonering moest doen, dan krijg je er wel heel snel ontzag voor. De arbo zou ze met de grond gelijk moeten maken voor die labbril en broek.

Overigens, wat bedoel je met 'blokken'? (dubbele) zuurkasten oid?
heb de tekst gewijzigd maakt veel duidelijk denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door wowi op 03-11-2021 20:07 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over die vrachtwagenschauffeurs: ik zou als ik opnam ook zeggen dat die chauffeur er uit vliegt. Want dan is de klager tevreden en die kan toch niet controleren of de chauffeur echt is ontslagen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige werkgever (bedrijf met 7 pax personeel) vond het niet nodig om persoonlijk even te bellen of op bezoek te komen na het overlijden van mijn zoontje. Helemaal geen communicatie, zelfs geen kaartje of appje. Vervolgens wel klagen tegen klanten en andere relaties dat hij het zo zwaar heeft :? Als klap op de vuurpijl nog een negatieve beoordeling omdat ik zoveel afwezig was, hè wat gek zeg 8)7 En vervolgens krijg ik een paar maanden later out of the blue 10% salarisverhoging omdat ik zo'n geweldige werknemer ben. Logischerwijs werk ik niet meer voor deze :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik werk toch wel op een heel bijzondere locatie... De WC wordt ondergepist, maar niet een paar spettertjes, maar de vloer staat gewoon blank. De bak voor de wc-borstel wordt sinds gisteren blijkbaar ook als urinoir gebruikt. Niemand weet wie dat doet/doen. Het is zo erg dat het merendeel maar op het damestoilet gaan.

Verder kun je beter je fiets in Amsterdam onbeheerd open laten staan, dan op het werk iets in de koelkast te leggen. Alles verdwijnt uit de koelkast, maakt niet uit of je het stickert of niet.

Eigendommen van het bedrijf worden keihard gesloopt en zo niet gestolen. We hebben verschillende nieuwe telefoonhouders gekregen. Daarvan zijn er binnen 3 weken nog maar 3 over, waardoor niemand meer een telefoonhouder heeft. De powerbanks waren al lang en breed verdwenen, voordat ik er kwam werken. Er gaan zelfs geruchten rond dat complete fietsen gestolen zijn. De fietsbellen worden ook gestolen trouwens. Op de oude fietsen, zat vaak geen bel meer althans.

We hebben ook een collega die het nodig vindt om van elke leftover een hapje te nemen en het product terug in de verpakking te stoppen. Volgens mij zijn ze er eindelijk na weken achter wie het is.

Oja, en dan heb ik het nog niet over de collega's die zich gewoon verstoppen, zodat ze niks hoeven te doen. Wordt eigenlijk relatief weinig aan gedaan, zo lijkt het. In ieder geval komen ze. We hebben ook dagelijks een hele rits mensen die gewoon niet komen. Een iets minder heftige variant is de collega die zich ergens ophoudt, totdat hij/zij een order moet wegbrengen, maar wel eerst geroepen moet worden, voordat deze komt. Goed, het is niet altijd even druk, maar ik vraag altijd even of ik in de kantine mag zitten en doe dit alleen als ik even moet bellen (mag gewoon, zolang je maar op tijd bent om de order weg te brengen) of als ik daar werkzaamheden moet uitvoeren en zeg dan ook altijd waar ik ben en vraag of ze me op tijd willen roepen als ze me nodig hebben. Vaak kom ik ook iedere 15 minuten even naar beneden om te checken of ik bijna aan de beurt ben.

Ook een heleboel zaken waar ik zo mijn vraagtekens bij zet. De fietsen zijn altijd kapot. Het bedrijf dat de fietsen repareert komt alleen niet of hebben al voor de zoveelste keer simpele onderdelen als een ketting of remblokjes niet bij zich. Sinds een week hebben we 30 nieuwe fietsen. Er zijn nu al fietsen buiten werking. Eentje begin opeens te roken (!), bij anderen trap je gewoon door de remmen. Ik heb natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ergens zou ik verwachten dat die fietsenmaker al weken geleden de deur gewezen had moeten worden en de leverancier van de nieuwe fietsen, toch echt binnen een paar dagen een oplossing had moeten bieden.

[ Voor 38% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:34
RVW schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:42:
[...]

Misschien dit eens rapporteren bij de InfoSec afdeling ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
hoi1234 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 03:15:
Ik werk toch wel op een heel bijzondere locatie... De WC wordt ondergepist, maar niet een paar spettertjes, maar de vloer staat gewoon blank. De bak voor de wc-borstel wordt sinds gisteren blijkbaar ook als urinoir gebruikt. Niemand weet wie dat doet/doen. Het is zo erg dat het merendeel maar op het damestoilet gaan.

Verder kun je beter je fiets in Amsterdam onbeheerd open laten staan, dan op het werk iets in de koelkast te leggen. Alles verdwijnt uit de koelkast, maakt niet uit of je het stickert of niet.

Eigendommen van het bedrijf worden keihard gesloopt en zo niet gestolen. We hebben verschillende nieuwe telefoonhouders gekregen. Daarvan zijn er binnen 3 weken nog maar 3 over, waardoor niemand meer een telefoonhouder heeft. De powerbanks waren al lang en breed verdwenen, voordat ik er kwam werken. Er gaan zelfs geruchten rond dat complete fietsen gestolen zijn. De fietsbellen worden ook gestolen trouwens. Op de oude fietsen, zat vaak geen bel meer althans.

We hebben ook een collega die het nodig vindt om van elke leftover een hapje te nemen en het product terug in de verpakking te stoppen. Volgens mij zijn ze er eindelijk na weken achter wie het is.

Oja, en dan heb ik het nog niet over de collega's die zich gewoon verstoppen, zodat ze niks hoeven te doen. Wordt eigenlijk relatief weinig aan gedaan, zo lijkt het. In ieder geval komen ze. We hebben ook dagelijks een hele rits mensen die gewoon niet komen. Een iets minder heftige variant is de collega die zich ergens ophoudt, totdat hij/zij een order moet wegbrengen, maar wel eerst geroepen moet worden, voordat deze komt. Goed, het is niet altijd even druk, maar ik vraag altijd even of ik in de kantine mag zitten en doe dit alleen als ik even moet bellen (mag gewoon, zolang je maar op tijd bent om de order weg te brengen) of als ik daar werkzaamheden moet uitvoeren en zeg dan ook altijd waar ik ben en vraag of ze me op tijd willen roepen als ze me nodig hebben. Vaak kom ik ook iedere 15 minuten even naar beneden om te checken of ik bijna aan de beurt ben.

Ook een heleboel zaken waar ik zo mijn vraagtekens bij zet. De fietsen zijn altijd kapot. Het bedrijf dat de fietsen repareert komt alleen niet of hebben al voor de zoveelste keer simpele onderdelen als een ketting of remblokjes niet bij zich. Sinds een week hebben we 30 nieuwe fietsen. Er zijn nu al fietsen buiten werking. Eentje begin opeens te roken (!), bij anderen trap je gewoon door de remmen. Ik heb natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ergens zou ik verwachten dat die fietsenmaker al weken geleden de deur gewezen had moeten worden en de leverancier van de nieuwe fietsen, toch echt binnen een paar dagen een oplossing had moeten bieden.
werk je bij een bezorgdienst die fiets koeriers gebruikt ??

Wel super aso als zulke dingen gebeuren ,, heb het ook wel gezien dat mensen andermans lunch opeten of gewoon weggooien omdat ze het vinden stinken, en iemand die vegan was die het niet goed vond als iemand iets van vlees at en dat in de koelkast bewaarden , of een moslima van de facilitaire dienst die het niet tolereerden dat mensen varkensvlees wilde eten omdat het in haar ogen onrein was. ze beheerde de kantine.

Die vegan snapte heel snel als ie zulke dingen bleef doen dan werd zijn fiets gesaboteerd en niemand die hem dan een lift gaf naar het station of om onderdelen te halen voor z'n fiets.
En die moslima die kreeg geen nieuw contract .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HKLM_
dj.verhulst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:51:
[...]

Wel super aso als zulke dingen gebeuren ,, heb het ook wel gezien dat mensen andermans lunch opeten of gewoon weggooien omdat ze het vinden stinken, en iemand die vegan was die het niet goed vond als iemand iets van vlees at en dat in de koelkast bewaarden , of een moslima van de facilitaire dienst die het niet tolereerden dat mensen varkensvlees wilde eten omdat het in haar ogen onrein was. ze beheerde de kantine.

Die vegan snapte heel snel als ie zulke dingen bleef doen dan werd zijn fiets gesaboteerd en niemand die hem dan een lift gaf naar het station of om onderdelen te halen voor z'n fiets.
Je kantine juffrouw verhaaltje doet me aan een ervaring denken van een paar werken geleden…
We hadden een kantine juf welke voor ons iedere dag twee grote ronde tafels dekte, en wat eitjes kookte, salades maakte, soepje je kent het wel. Op den duur zagen we dat de eier salade van maandag iedere dag in een kleiner bakje ging en zo de hele week mee ging, (die stond dagelijks tijdens de lunch niet koud) ook de sinaasappel uit het pak was over de datum en na wat normale klachten veranderde het in schenk flessen zodat we de datum niet konden checken :+

Uiteraard stond het koffiezetapparaat ook in de kantine en kon je mooi zien waar ze mee bezig was zo rond de lunche. Niks te verbergen zou je zeggen :P nou.., de pakken sinaasappel sap werden gemix een oude en een nieuwe… en zo nog wat van die dingen :P Na een melding bij HR is haar voorraad hok door HR smiddags helemaal leeg getrokken en moest alles wat over de datum ging weg dat was dus een dikke container vol!

Mevrouw heeft er tot het eind van de maand gewerkt en toen was ze weg ze ging een cateringbedrijf beginnen :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
dj.verhulst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:51:
[...]

Ja, bezorgdienst op de fiets voor een online supermarkt. Het grootste deel zijn onverkoopbare producten die wij mogen claimen. Maar ik heb op een andere locatie ook weleens gehad dat m'n eigen gekochte avondeten weg was. Toen kon ik voor 15 euro een pizza halen. Dan ben je 18 euro armer, of te wel ruim 2 uur voor niks gewerkt. Ik was toen wel heel boos. Kreeg toen nog geen eens eten van de werkgever. Gelukkig zit er nu ander management dat beloofd heeft om aangifte van diefstal te doen en de persoon in kwestie te ontslaan als ze iemand betrappen op het stelen (want dat is het gewoon) van andermans eten.

De oplossing van m'n moeder vond ik wel een goede. Zij zei dat ik gewoon had moeten zeggen, dat zij maar eten voor mij hadden moeten regelen, omdat ik anders thuis even wat ging eten, omdat ik geen geld meer had voor uit eten gaan. Het was 2x 1 uur fietsen, als ik doorfiets, dus dan was ik ook niet meer teruggekomen.

Maar verder vind ik het alsnog ronduit associaal als mensen eten weggooien, omdat het niet vegan is of varkensvlees bevat. Overigens vind ik het ook niet kunnen dat mensen daardoor bedreigd worden. Je kunt iemand er op aanspreken. Als het dan nog niet beter gaat, is het /dev/null <werknemer>.

Wat me verder nog echt mateloos irriteert, mensen die dan bijvoorbeeld een stuk stokbrood pakken en het deel dat ze niet eten dan maar ergens op de zak neerleggen. Alsof ze anderen geen vers brood gunnen. Het is echt altijd een varkensstal. Ik vraag me echt af hoe ze dat thuis doen en hoe je ooit zo associaal bezig kunt zijn.

Even terug komen op het telefoonhouderverhaal. Ik heb al voorgesteld om voor iedereen een nieuwe telefoonhouder te kopen. Iedereen betaalt het aankoopbedrag als borg. Als de telefoonhouder kwijt raakt/gesloopt wordt, moet je opnieuw de borg voldoen en wordt er een nieuwe verstrekt. Als de werknemer ontslag neemt, krijgt deze de borg terug. Nooit meer mensen die telefoonhouders gewoon achteroverdrukken en het tekort aan telefoonhouders ook een probleem voor de werknemers die wel fatsoenlijk met bedrijfseigendommen om kunnen gaan maken. Helaas wil het management er niet aan en moet ik al 2 dagen maar geluid hard zetten, zodat ik op spraak de snelste route kan vinden.

En ja, men steelt nog steeds als de raven, maar zolang je gewoon alles bij je houdt, zal het vast wel meevallen. Ze zijn nou ook weer niet zo brutaal om spullen uit je broekzakken te stelen.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2021 08:57 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HSG

HSG

hoi1234 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 03:15:

Met wat voor figuren werk jij in vredesnaam samen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 13:17

Basszje

Reisvaap!]

Het klinkt meer alsof je in een afkickkliniek werkt dat vol zit met junks dan een bedrijf waar je geacht wordt normale werknemers te hebben :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen Lieve Mona dagboek en blijf ontopic. Wanneer er teveel offtopic gereageerd wordt en dat het op dit moment niks mee bijdraagt aan Algemene Zaken wordt het topic gesloten.