Toon posts:

Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:14
En om het verhaal mooi af te maken: kon je wel zonder pasje van de parkeerplaats af?

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:10
LankHoar schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:10:
en ik zou niet verbaasd zijn dat hij nu in een rolstoel zou zitten (iets meer dan 10 jaar later).
Most of the time karma will do its job properly
Toen ik op kantoor van het uitzendbureau kwam om mijn uren briefje van de 1e week in te leveren, vroegen ze hoe het was. Ik heb toen gelijk wat van zijn gedrag gezegd, en voornamelijk het drinken. Gaven ze aan dat dit wel bekend was, en dat ze het door zouden geven dat dit niet door de beugel kon. Gevolg? Volgende werkdag was A nog aggressiever en dronk zowaar nog meer tijdens het rijden.
Zo'n leidinggevende heb ik ook wel eens gehad:

Collega X doet iets dat echt niet door de beugel kan.
Collega Y constateert dat en gaat naar leidinggevende, en of dat hij er wat aan ging doen/van wilde zeggen etc.

Leidinggevende gaat naar collega X: collega Y zegt dat je dit en dat doet etc.

Resultaat:

Weet niet meer precies wat collega X deed, maar als leidinggevende even 3 dagen opgelet had, had hij collega X er op kunnen betrappen en uit eerste hand aan kunnen spreken

[Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 15-09-2021 14:42]

18 september, zet het in je agenda! Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:27
armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:17:
Ik was na een paar jaar toe aan een vergelijkbare functie bij een ander bedrijf en was dus beetje aan het solliciteren. Mijn functie is vrij hoog opgeleid en er is best een tekort aan, dus nogal een werknemersmarkt gelukkig.

Bedrijf had een leuke functie en ik ben gaan solliciteren. Hartstikke leuk gesprek met de HR persoon en toen met de manager. Heel open en vriendelijk en dat er een mooi project was waar ik aan zou kunnen werken. Rondgeleid over de afdeling en kreeg er een goed gevoel bij. Enfin, we kwamen er samen uit en ik had nog 3 maanden opzegtermijn (achterlijk lang trouwens).

Vlak voor mijn eerste werkdag toch even contact gezocht met de HR persoon omdat ik na het tekenen van het contract niks ontvangen had. Waar ik me moest melden (want best veel gebouwen) etc.... Stilte. Gebeld, niks. Mailtje aan manager, niks. Bellen manager, niks.

Eerste werkdag gewoon naar het kantoor gegaan waar ik sollicitatie had en me gemeld bij de balie:
Ik: "Dit is mijn eerste dag, mijn manager is X".
Balie: "Wat doe je hier dan?".
Ik: "Weet ik veel, maar ik heb geen enkele onboarding of wat dan ook ontvangen".
Balie: "Zucht....ik ga even bellen".
Balie medewerker bellen met iemand en ik hoor hem klagen dat het weer misgelopen is.

Enfin, ik moest naar een ander gebouw en daar melden voor manager.
Ik naar ander gebouw en meld me daar, en ik word verzocht plaats te nemen in een wachtruimte.
Ik heb daar 1,5 uur gezeten want manager X had een meeting.
Door manager X meegenomen naar een ruimte waar 50 bureaus stonden en daar kon ik plaatsnemen. Alleen.
X: "Er komt zo iemand langs voor je onboarding materiaal"
Ik: "Euhm.. okeee..."

Na 1 uur wachten kwam er iemand met een briefje met login gegevens voor een laptop daar en toen zei ie dat ik een online training moest gaan doen. Dat ben ik toen maar gaan doen en na 1 uur was ik klaar.

Toen ben ik rond gaan lopen of ik iemand kon vinden, maar niemand wist waar manager X was. Toen ben ik naar HR gegaan maar daar was iedereen weg. Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan.

Volgende dag naar hetzelfde gebouw gegaan en toen bleek dat er een pasje voor me klaar lag. Dat was al positiever. Maar ik had nog niks te doen. Dus ben gaan rondvragen of de manager er was, maar men kon hem niet vinden. Uiteindelijk via de balie is ie opgeroepen:
X: "Wat is er?"
Ik: "Ik vind dit een beetje vreemd eerlijk gezegd... wat kom ik hier nou doen?"
X: "Moeilijk moeilijk..... het project waar je op moet zitten is gecancelled dus nu even niks."
Ik: "Ik moet niks doen? Niks...."
X: "Geniet er even van!"

Dus ik naar huis, en toen werd ik gebeld door de manager dat het niet de bedoeling was dat ik thuis ging zitten. en dat er wel leesmateriaal was voor me.

Prima, ik weer daar naartoe en toen reed ik het parkeerterrein op en mijn pasje werkte niet. Op knopje drukken.
Parkeermeneer: "Ja!?"
Ik: "Pasje werkt niet"
Parkeermeneer: "Welke vakgroep ben jij?"
Ik: "euhm... 60?"
Parkeermeneer: "Hier mag jij helemaal niet staan, dit is voor 70 en hoger".
Ik: "Maar het is bijna leeg"
Parkeermeneer: "Ja, praat me er niet van"
Moest ik naar een ander terrein dat op een kleine km verder in een weiland lag....

Enfin, ik heb het 14 dagen volgehouden om een beetje te lezen. Maar ik had contact met niemand. Uiteindelijk een oud collega gevonden die er ook werkte en vaker samen gaan lunchen. Ik gaf aan dat het echt super kut was als je niks te doen had en zijn reactie was: "Wen er maar aan....".

Ik had uiteindelijk wel mail, dus heb de secretaresse van de manager een mailtje gestuurd dat ik graag een gesprek wilde. Toen kreeg ik terug dat de eerstvolgende mogelijkheid na 5 weken was. Ik heb toen aangegeven dat het zeer dringend was en dat ik wel gewoon langs z'n kantoor ging. Dat was niet de bedoeling maar enfin.

Aankloppen:
X: "Ja!?"
Ik: "Hoi, we moeten even praten"
X: "Maak maar afspraak"
Ik: "Dat kan pas over 5 weken, ik heb maar 5 minuten nodig".
X: "Huh?"
Ik: "Ik zeg het op in mijn proeftijd"
X: "Waaat??!?? Maar we rekenen op je en dit kan je niet maken. Geef je altijd zo snel op?"
Ik: "Ik hou er niet zo van om in een hoekje neergezet te worden zonder enig uitzicht op verbetering. Heb wel wat beters te doen".
X: "Nouja zeg..."

Anyway,.... toen moest ik mijn pasje inleveren bij de balie. Alleen, om dat te doen moest ik eerst een aftekenlijst langs om al mijn werkmateriaal in te leveren. Ook als ik dat helemaal niet had. Ik moest dan bij een verantwoordelijke langs om iets in te leveren, of als ik niks had niks, en dan een handtekening krijgen. Dan pas kon ik mijn pasje inleveren en het terrein af met de auto. Ik ben van 11:00 tot 18:00 beziggeweest met het volgende inleveren:
- laptop en muis
- werkkleren (die ik niet had) bij de werkplaats
- labapparatuur (die ik niet had) bij het lab
- boeken (die ik niet had) bij 4 verschillende locaties
- rugtas (die ik niet had)
- credit card (die ik niet had)
- telefoon (die ik niet had)

Iedereen zat op een andere locatie en bijna niemand was er, waardoor ik van kastje naar de muur gestuurd werd. Maar ik MOEST een handtekening hebben anders kon ik niet weg.

Echt, what the fuck. Hoe bizar was het verschil tussen de sollicitaties en de werkvloer. Echt, bizar hoe slecht je met personeel omgaat. Wat een verspilling.
Klinkt alsof het bedrijf gerund wordt door Franz Kafka

• -PassY-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:01
Paar verhalen hierboven waar ik bij de lunch al weg zou zijn op de 1ste dag.

Laat ik er dan toch nog maar 1 posten dan maar :)

Was in de tijd dat ik nog vroeg begon. Dus 7 uur op kantoor na 45m reistijd. Nu is het maar 1x per dag 8 uur voor mij, en dat is 's avonds.

Anyway, vroeg genoeg om op werk rond 8 een boterhammetje file te eten, en dan is het altijd fijn als je vrouwelijke collega uitgebreid gaat vertellen over haar anale ervaringen de dag ervoor. In alle kleuren, EN ..... geuren. Dan smaakt je boterhammetje file toch minder in ene.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
-PassY- schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:49:

Anyway, vroeg genoeg om op werk rond 8 een boterhammetje file te eten, en dan is het altijd fijn als je vrouwelijke collega uitgebreid gaat vertellen over haar anale ervaringen de dag ervoor. In alle kleuren, EN ..... geuren. Dan smaakt je boterhammetje file toch minder in ene.
Jij eet boterhammen met rijen auto's? :+

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:31
MSteverink schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:26:
[...]

En om het verhaal mooi af te maken: kon je wel zonder pasje van de parkeerplaats af?
Nee, dat kon dus niet. Want dan moet je op de bel drukken en de parkeermeneer weet dat ik niet weg mag.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:15
armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:03:
[...]

Nee, dat kon dus niet. Want dan moet je op de bel drukken en de parkeermeneer weet dat ik niet weg mag.
Politie bellen dat je tegen je wil wordt vastgehouden op een bedrijventerrein?

• -PassY-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:01
SmurfLink schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:00:
[...]

Jij eet boterhammen met rijen auto's? :+
Met ui erbij :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• armageddon_2k1
Pizza_Boom schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:06:
[...]
_/-\o_ Dat had ik kunnen doen ja, maar daar dacht ik niet aan. Ik zat in volledige lamgeslagen acceptatie-modus.

Ik zat in mijn Google Photos te graven en heb daar de aftekenlijst met handtekeningen nog gevonden ter herinnering. Het bedrijf staat er alleen vrij prominent overal op en ik moet heel veel namen gaan blurren. En handtekeningen.

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 23:15
armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:06:
_/-\o_ Dat had ik kunnen doen ja, maar daar dacht ik niet aan. Ik zat in volledige lamgeslagen acceptatie-modus.

Ik zat in mijn Google Photos te graven en heb daar de aftekenlijst met handtekeningen nog gevonden ter herinnering. Het bedrijf staat er alleen vrij prominent overal op en ik moet heel veel namen gaan blurren. En handtekeningen.
Lijkt mij een vrij leuke: "Ik heb opgezegd in mijn proeftijd en nu mag ik het terrein/gebouw niet verlaten zonder toestemming van mijn manager. Ik word dus gegijzeld."

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

offtopic:
Eigenlijk zou dit topic "Het grote opmerkelijke collega's en werkgevers topic" moeten heten... Ik post maar hier omdat het uitzendbureau er iedere week weer issue's mee had

Overuren
Pak en beet dertig jaar geleden besloot ik om weer een studie op te pakken. Ik was met 18 van de HAVO getrapt en daarna gaan werken. Vervolgens heb ik toelatingsexamen gedaan op het HBO (want ik was ondertussen 21) en toegelaten. Ik heb mijn toenmalige werkgever om een loonsverhoging gevraagd (en niet gekregen) en heb vervolgens bij een uitzendbureau aangeklopt met de vraag om een goed betaalde baan. Zij boden me een functie aan bij een verffabriek waar ik netto mijn brutoloon van mijn toenmalige werkgeve zou gaan verdienen... ik heb die functie aangepakt, opgezegd en ben een maand later begonnen.
-- einde intro --

Mijn werk in die verffabriek was het mengen van de verf. Beginnen met een kuip water en een oversized staafmixer daarin en dan ingrediënten toevoegen om een basisverf te krijgen, die verderop in het proces wat laatste toevoegingen kreeg en afgetapt werd in blikken.
Het werk op zich was niet heel moeilijk. Je kreeg een recept, verzamelde de grondstoffen en gooide die in de kuip. Het was zwaar, want je had in een uur ergens tussen de 5 en 8 ton aan poeders (in zakjes van 25 kilo) in die kuip te gooien. Maar daarna had je een tot anderhalf uur alleen maar te kijken hoe de boel mooi glad draaide.
De insteek was dat ik in een maand zou leren hoe een en ander werkte, en daarna zelf de mengerij zou draaien, omdat mijn collega voor langere tijd op vakantie zou zijn.
Zo gezegd, zo gedaan.

Nu vond mijn leidinggevende (die kerel was goud) dat het bedrijf niet heel goed betaalde. En dus schreef hij standaard 2 overuren per dag aan "zwaar werk toeslag". Ook kreeg ik, nadat de collega die mij had ingewerkt een andere uitzendkracht om me te helpen. Die kerel kreeg diezelfde twee uur extra per dag, maar vanaf dat moment kreeg ik ook 3 overuren "voor extra verantwoordelijkheid".
Daar hield het nog niet bij op.

Op zekere dag moesten we een schimmelwerende verf maken. 30 jaar terug zat daar nog tolueen in. En dat was rotspul... kankerverwekkend en noem maar op. Gelukkig was er beschermende kleding: vol-gelaats gasmasker, handschoenen tot over de ellebogen, lieslaarzen en een zwaar en lang rubberen (of leren... daar wil ik vanaf wezen) schort. Nu was het, op het moment dat wij die verf moesten maken buiten 30 graden. En onze mengerij had een mooi plat, golfplaten dak. Alleen naar binnenlopen in een overall (met alleen een onderbroek eronder) was voldoende om zeiknat te worden van het zweet. Daar had mijn leidinggevende het volgende op bedacht: "voor ieder kwartier dat wij in beschermende kleding liepen, kregen we een overuur uitbetaald". We zijn vier uur met die verf bezig geweest...

Zoals ik al zei, ik werkte via een uitzendbureau bij deze club. En kwam dus braaf iedere week mijn urenbriefje inleveren. En daar stond over het algemeen 65 uur op, met dus uitschieters naar 80+. Waarbij die overuren (voor mij, netto) 150% opleverden.

En iedere week moesten en zouden de dames en heren intercedenten (ondanks stempels en handtekening van mijn leidinggevende) bellen om te controleren of die uren wel klopte.Wat hij braaf iedere keer bevestigde, om mij op maandag hoofdschuddend aan te kijken en te vertellen wat hij van dat uitzendbureau dacht ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• armageddon_2k1
@Jester-NL Waarom zou het het uitzendbureau overigens uitmaken wat voor overuren je werkt? Zij krijgen daar toch een premie over?

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:56
armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:05:
@Jester-NL Waarom zou het het uitzendbureau overigens uitmaken wat voor overuren je werkt? Zij krijgen daar toch een premie over?
Stukje extra controle lijkt me? Vast genoeg handige uitzendkrachten geweest die zelf een paar uren erbij schreven en vervolgens heibel tussen uitzendbureau en klant als ze dat zonder controle doorfactureren.

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:14
Een verantwoordelijkheidsgevoel bij het uitzendbureau? Lijkt mij ook een rare gewaarwording maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Geweldige leidinggevende trouwens. :9

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:05:
Mwah.. ze vonden het wat gek dat ik van 8 tot half 5 werkte op een dag, en vrolijk om iets over half vijf mijn urenbriefje kwam inleveren met 29 gewerkte uren die dag O-)

me @ last.fm

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jester-NL schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:01:

Nu vond mijn leidinggevende (die kerel was goud) dat het bedrijf niet heel goed betaalde. En dus schreef hij standaard 2 overuren per dag aan "zwaar werk toeslag". Ook kreeg ik, nadat de collega die mij had ingewerkt een andere uitzendkracht om me te helpen. Die kerel kreeg diezelfde twee uur extra per dag, maar vanaf dat moment kreeg ik ook 3 overuren "voor extra verantwoordelijkheid".
Daar hield het nog niet bij op.
Ben wel benieuwd wat de agenda van die leidinggevende was. Zoveel geld uitgeven dat ze die activiteit afstoten wegens "niet rendabel"? Want helemaal normaal lijkt dat smijten met "overuren" mij niet.

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:18
Voor mijn tweede werkgever werkte ik vooral in België. Maar af en toe moesten we ook eens een machine plaatsen in het buitenland, niet zo ver: Polen, Hongarije,...

Meestal waren we dan 1 á 2 weken weg. Alles heel goed geregeld qua hotel, restaurant,...

We werkten meestal het weekend gewoon door. Overuren in de week waren aan 150%, zaterdag waren de overuren dan nog eens aan 150%, en op zondag deden ze de overuren dan aan 200%.

Dat weekendwerk kwam niet zoveel voor dus ik toch eens vragen aan collega of dit wel kon kloppen.

Die zei: ja, ik weet het, het is er over, maar we gaan hier geen slapende honden wakker maken...

Het was een firma die financieel best wel stevig stond dus ik heb eigenlijk nooit geweten of dit beleid was of een foute berekening. Niemand wilde het riskeren om het aan de baas te gaan vragen.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 01:36
Jester-NL schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:57:
[...]

Mwah.. ze vonden het wat gek dat ik van 8 tot half 5 werkte op een dag, en vrolijk om iets over half vijf mijn urenbriefje kwam inleveren met 29 gewerkte uren die dag O-)
CFO van een bedrijf waar ik werkte beweerde dat de CEO wel 180 uur per week werkte.
Weet nog steeds niet waar hij die 12 uur vandaan haalde :+

Was trouwens wel een CEO die van 's ochtends 6 tot 's avonds 6 werkte (oooh, halve dagen grapte we wel eens) en op zaterdag van 7 tot 1 's middags. Dus uren maakte hij wel.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wozmro schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:08:
Voor mijn tweede werkgever werkte ik vooral in België. Maar af en toe moesten we ook eens een machine plaatsen in het buitenland, niet zo ver: Polen, Hongarije,...

Meestal waren we dan 1 á 2 weken weg. Alles heel goed geregeld qua hotel, restaurant,...

We werkten meestal het weekend gewoon door. Overuren in de week waren aan 150%, zaterdag waren de overuren dan nog eens aan 150%, en op zondag deden ze de overuren dan aan 200%.
Ik vat 'm niet. 150-200% voor overuren is toch niet bijzonder?

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:18
Nee, maar op zaterdag uurloon x 1,5 x 1,5 en op zondag uurloon x1,5 x2. Dat ben ik op andere jobs toch niet meer tegengekomen.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:13

ralpje

Deugpopje

downtime schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:15:
[...]

Ben wel benieuwd wat de agenda van die leidinggevende was. Zoveel geld uitgeven dat ze die activiteit afstoten wegens "niet rendabel"? Want helemaal normaal lijkt dat smijten met "overuren" mij niet.
Zorgen dat z'n medewerkers behoorlijk betaald worden, waardoor ze niet weglopen en hij elke twee maanden nieuwe mensen moet gaan opleiden.

365Dude - Strava

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wozmro schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:45:
Nee, maar op zaterdag uurloon x 1,5 x 1,5 en op zondag uurloon x1,5 x2. Dat ben ik op andere jobs toch niet meer tegengekomen.
Ah, op die manier, ik dacht dat je gewoon 150-150-200% bedoelde. Dat is vrij normaal. Maar het was dus 150-225-300%.

• mhr-zip
ralpje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:56:
[...]

Zorgen dat z'n medewerkers behoorlijk betaald worden, waardoor ze niet weglopen en hij elke twee maanden nieuwe mensen moet gaan opleiden.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt waren mensen van een 3de partij die deden Niet Destructief Onderzoek (bijv. lassen onderzoeken op haarscheurtjes). Dat bedrijf wel altijd ingehuurd op de meest onmogelijke tijden en plaatsen.

Die hadden geen super hoog basisloon, maar door de weeks overwerken was gelijk 175%. Dat bedrijf had nooit problemen dat iemand niet kon (wilde) overwerken. Ook wat waard.

Bedrijf waar ik werkte gingen ze juist korten op de overwerk percentages en regelingen. Maar niemand mocht er op achteruitgaan. Dus overwerk werd minder, maar iedereen kreeg een persoonlijke compensatie voor zijn inkomsten derving, berekend over de laatste 1,5 jaar. Toevallig ook een drukke 1,5 jaar. Dus je kon er bijna niet op achteruitgaan, en als je na die nieuwe regeling niet meer wilde overwerken kreeg je toch die vaste compensatie…..

Of te wel, iedereen een dik salaris en 0 prikkels om over te werken. Terwijl een service bedrijf het juist van zijn pieken, flexibiliteit en snel reageren/leveren moet hebben….

Het gaat ook niet goed met het bedrijf 8)7

18 september, zet het in je agenda! Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

downtime schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:15:
[...]

Het is best lastig om mensen te vinden die dag in , dag uit ergens tussen de 15 en 32 ton door hun armen willen laten gaan ;)
En wat extra geld is best een goeie inspirator in dat geval...

Een jaar later (nadat ik die HBO-opleiding toch maar heb laten schieten) waren ze maar wat blij dat ik weer beschikbaar was. Er werd toen getest met het automatiseren van het storten van droge stoffen. Dus een machine op het bordes, die met zakken van een ton geladen moest worden.Terwijl de een geleegd werd, hesen we de ander er in. Beetje jammer dat 3,5 ton met die machine meer tijd kostte dan wanneer we dat met de hand deden. En het fijndraaien ook langer duurde...

Maar ook toen was ik best blij met de centen die ik verdiende.

[Voor 34% gewijzigd door Jester-NL op 16-09-2021 08:32]

me @ last.fm

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 15:08

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Pizza_Boom schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:06:
[...]
Nooit hoeven doen, wel een keer mee gedreigd (dreigen was genoeg)
Ook zo'n bureaucratische shitshow waarbij ze wilden dat ik nog allerlei processen ging doen voor ze en mijn reactie was "Hier heb je mijn pasje, ik werk hier niet meer. Die shit doe je zelf maar"

Toen probeerden ze me te blokkeren in het pand nog (beveiliging hield de uitgang gesloten waardoor ik uberhaupt de lobby niet uit kon).
Dat hielden ze vol tot ik met mijn telefoon in mijn hand 112 stond in te toetsen en zei "nu die deur open of mijn volgende actie is dat ik de politie bel".

sudo apt-get rekt

• armageddon_2k1
Generalisaties dragen zelden bij. Hier niet dus.

[Voor 92% gewijzigd door Ardana op 16-09-2021 11:25]

• T.C
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:37
Nog maar eens een bijdrage aan dit topic.

Sorry dat ik iets vroeg.

Situatie:
T.C werkte 10 jaar geleden bij een klein bedrijfje dat medical devices (zoals implantaten/protheses) steriliseerde.
Waarbij ik het sterilisatie proces moest testen, dat voor ieder afzonderlijk product of type verpakking.
De afdeling voor het testen bestond enkel uit mij.

Na 2 weken kreeg ik een vraag van een operator, die voor mij het fysieke werk deed, aangezien ik het antwoord niet wist liep ik samen met hem naar een andere collega die het proces in ieder geval goed kende.
Haar antwoord op mijn vraag was het bijzonder vriendelijke: Kan jij nou helemaal niets alleen!!
Ik gaf aan dat ik de volgende dag met haar wilde spreken (Ik ben dan vrij!!!) oké de dag daarop dan.

Helemaal verbouwereerd liep ik samen met de operator weg.
De operator was hoogst verbaasd en ging naar zijn supervisor toe, 2 dagen na het voorval was de directie weer op locatie en vroeg of ik even wilde komen.
Ze hadden van het voorval gehoord en wilde weten hoe ik me daaronder voelde.
Diezelfde ochtend had ik het al uitgesproken met de collega en wat mij betreft was het goed zo.

Directeur gaf aan daar toch wat anders over te denken en deelde mede dat het een aantekening in haar personeelsdossier zou worden.

Tja.... hoe vernaggel je jouw kansen?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• mhr-zip
T.C schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:19:
Directeur gaf aan daar toch wat anders over te denken en deelde mede dat het een aantekening in haar personeelsdossier zou worden.
De dag dat je begint bij je nieuwe baan wordt het dossier aangelegd om je er weer uit te werken.

Bij het ene bedrijf wordt het alleen wat voortvarender gevuld dan bij het andere.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:12

LankHoar

Professionele amateur

MazeMouse schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:40:
[...]

Nooit hoeven doen, wel een keer mee gedreigd (dreigen was genoeg)
Ook zo'n bureaucratische shitshow waarbij ze wilden dat ik nog allerlei processen ging doen voor ze en mijn reactie was "Hier heb je mijn pasje, ik werk hier niet meer. Die shit doe je zelf maar"

Toen probeerden ze me te blokkeren in het pand nog (beveiliging hield de uitgang gesloten waardoor ik uberhaupt de lobby niet uit kon).
Dat hielden ze vol tot ik met mijn telefoon in mijn hand 112 stond in te toetsen en zei "nu die deur open of mijn volgende actie is dat ik de politie bel".
Wat ging hier aan vooraf, dat het zo'n naar afscheid moest worden? Dat klinkt namelijk alsof er meer achter zit, of niet?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:33
LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:55:
[...]

Wat ging hier aan vooraf, dat het zo'n naar afscheid moest worden? Dat klinkt namelijk alsof er meer achter zit, of niet?
Dat vroeg ik me ook al af. Daarnaast vraag ik me af of @MazeMouse geen opzegtermijn in de arbeidsovereenkomst had staan waaraan voldaan moest worden? Al zou je dan natuurlijk op staande voet ontslagen worden vanwege werkweigering, maar als er waarschijnlijk al zoveel aan vooraf is gegaan dat je ter plekke opstaat en wegloopt zal dat wellicht ook aan konten oxideren.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:14:
[...]

De dag dat je begint bij je nieuwe baan wordt het dossier aangelegd om je er weer uit te werken.

Bij het ene bedrijf wordt het alleen wat voortvarender gevuld dan bij het andere.
Dat is ook wel heel erg negatief. Er zullen genoeg bedrijven zijn waar dingen minder netjes gaan maar ik heb ook bij genoeg bedrijven gezeten waarbij collega's die oud/duur zijn makkelijk vervangen konden worden door jongeren die dat werk beter zouden kunnen maar waarbij dat gewoon absoluut niet gebeurde aangezien je medewerkers zo niet behandelde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

sOid

Doet ook maar wat.

Laat ik ook eens wat delen dan.

Eerst wat achtergrondinfo. Ik ben afgestudeerd tijdens de kredietcrisis en had ontzettend veel moeite om aan een baan te komen. Uiteindelijk 3 jaar werkloos geweest, waarvan ik 1 jaar een bijstandsuitkering heb ontvangen wat oprecht kut is, maar dat terzijde. Daar zit je dan met je HBO-diploma. Enerzijds werd ik afgewezen op gebrek aan werkervaring, anderzijds omdat ik te hoog opgeleid zou zijn voor meer eenvoudige baantjes.

Eerste verhaaltje
Was dus redelijk wanhopig en kwam via via bij een uitzendbureau terecht die iemand zocht voor een...postzegelverzamelwebwinkel :+ Nou ja, prima. Whatever. Dan ga ik een tijdje exotische postzegels inpakken en versturen. Naast de eigenaar was er nog een andere uitzendkracht die er al wat langer werkte. Alles ging prima, eigenaar heel enthousiast over hoe efficiënt ik werkte enzovoorts. Hij had allemaal plannen plannen "Over een tijdje komt er nog een medewerker bij!". Nou, ik heb daar een week gewerkt en toen kwam hij, met tranen in ogen, vertellen dat het financieel toch niet goed ging en hij zowel mij als de andere medewerker moest laten gaan. Wat een lamul; hoe zie je dat niet aankomen?! Uitzendubreau was ook verbaasd. Ik kon gelukkig wel lachen om de absurde situatie. Was toen 2 jaar op zoek naar werk en dan zoiets meemaken...

Tweede verhaaltje
Goed. Ik dus weer solliciteren. Had intussen een bijstandsuitkering en dan moet je 5 sollicitaties per week versturen. En dat wordt ook actief gecontroleerd. Ontzettend verschil met verhalen die ik over UWV heb gehoord (5 per maand, nauwelijks controle). Dus heel kritisch was ik niet. Kwam een functie bij een bedrijfje tegen, op nog geen 10 minuten fietsen van huis en daadwerkelijk iets in mijn afstudeerrichting! De materie boeide me weinig maar prima om een tijdje te doen. In de vacaturetekst stond al iets van "Een IQ-test kan onderdeel uitmaken van de procedure". Ehm oke. Opmerkelijk, maar prima. Ik ben niet de domste en vind het ook wel interessant om dat 's officieel te laten toetsen.

Dus ik werd uitgenodigd op gesprek, nam plaats in kantoortje van eigenaar. Was daar sowieso een puinhoop, maar ach. Gesprek was vreemd. Vroeg me dingen als "Wat doen je ouders voor werk?" en "Doe je aan sport?". Hoe de fuck is dat relevant? Het waren ook geen vragen om het ijs te breken of zo, maar gewoon midden in het gesprek. Nou ja, ik braaf antwoorden en na 45 minuten zei hij: "Goed, dan is het nu tijd voor de IQ-test". Ik natuurlijk ontzettend verbaasd. Hier? Nu?!! Legt 'ie een paar slechte kopietjes van een of ander vaag managementboek voor m'n neus met de mededeling "De tijd gaat nu in en je hebt 20 minuten om dit te maken."

Ik dus in dat kantoortje, waar het een puinhoop was, met slechte kopietjes van een vage test. En hij stond op de gang, met de deur open, te praten met andere medewerkers. Sowieso een ideale setting om je goed te concentreren dus. Vroeg me af hoe ik in godsnaam nou weer in deze situatie was verzeild. Terwijl ik random wat antwoorden had aangevinkt en opgeschreven was ik in m'n hoofd vooral bezig met de vraag hoe ik hier weg zou komen :+ Na 10 minuten opgestaan met de mededeling dat ik er vandoor ging. Zag het natuurlijk totaal niet zitten om te werken bij zo'n bizar bedrijf. Ik was wanhopig, maar er zijn grenzen. Grappig genoeg zat er bij thuiskomst een mailtje in m'n inbox van dat bedrijf "Je bent het helaas niet geworden." _O-

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

IQ test geslaagd toch? Je was slim genoeg om te realiseren dat je daar weg moest wezen ;)

Overigens ook eens iemand gesproken die bij een sollicitatie een IQ test met glans doorstond, maar vervolgens afgewezen werd juist daarom. Zijn directe collega's zaten qua IQ allemaal een stuk onder hem, waardoor men verwachtte dat ie daar niet goed mee samen zou kunnen werken. Fair enough, maar die zie je ook niet aankomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lanfear89
  • Laatst online: 01:26
The Eagle schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:45:
IQ test geslaagd toch? Je was slim genoeg om te realiseren dat je daar weg moest wezen ;)

Overigens ook eens iemand gesproken die bij een sollicitatie een IQ test met glans doorstond, maar vervolgens afgewezen werd juist daarom. Zijn directe collega's zaten qua IQ allemaal een stuk onder hem, waardoor men verwachtte dat ie daar niet goed mee samen zou kunnen werken. Fair enough, maar die zie je ook niet aankomen.
Zulk soort 'tests' zijn dan ook gewoon bullshit excuses om mensen af te wijzen.

"Oh, je hebt boven het niveau van het team? Sorry, dan verwachten we spanningen en ben je geen match",

"Oh, je zit onder het niveau van het team? Sorry, wij zoeken kandidaten die mee kunnen pakken met de
rest"

"Oh, je zit exact op hetzelfde niveau als het team? Sorry, wij zoeken bovengemiddelde kandidaten om als baken voor de rest van het team te dienen", etc. etc. etc.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:23

Angeloonie

Cheeseburger Addict

downtime schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:10:
Wij gingen elk jaar minstens 1 keer op cursus en die cursussen werden vaak op Schiphol gegeven. Sommigen van ons gingen dan een paar nachten in een hotel zitten. Genoeg budgethotels rond Schiphol waar je comfortabel kunt verblijven.
Toen kwam HR met een nieuwe policy: Alleen hotels van ketens waar we een contract mee hadden mochten nog geboekt worden want daar kregen we korting. In de buurt van Schiphol stond er maar één hotel op de lijst: Hilton Schiphol. Als ze ons perse in het Hilton willen hebben dan vind ik dat geen probleem maar ik kan me niet voorstellen dat dat goedkoper uitpakte.
Zo'n policy hadden wij ook ineens, ipv via Booking.com iets boeken en declareren moest het nu allemaal officieel en enkel hun keuzes. Gevolg: kamers die 2-3x zo duur waren dan via Booking. Maar het mocht echt niet anders 8)7 En dan wel roeptoeteren dat er overal bezuinigd moet worden.. Nee die €100 per nacht die je te veel betaald X 50 man X 2 dagen per week maakt daar niet op uit hoor :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-09 15:08

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:55:
[...]
De TL;DR; Een micromanager die vond dat uitzendpersoneel als domme slaven behandeld diende te worden. (En wat ze kregen was geen domme slaaf maar een vervelend mondig ventje die het daadwerkelijk beter wist. Maar dat is uiteraard niet mogelijk dat de ingehuurde persoon het beter weet dan de manager)
Meer woorden wil ik aan die lul niet vuil maken.
Mint schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:02:
[...]
Dat vroeg ik me ook al af. Daarnaast vraag ik me af of @MazeMouse geen opzegtermijn in de arbeidsovereenkomst had staan waaraan voldaan moest worden? Al zou je dan natuurlijk op staande voet ontslagen worden vanwege werkweigering, maar als er waarschijnlijk al zoveel aan vooraf is gegaan dat je ter plekke opstaat en wegloopt zal dat wellicht ook aan konten oxideren.
Uitzendbureau. In mijn optiek is dan de opzegtermijn de tijd die het mij kost om te zeggen "Joe, ik ga naar huis."
Nog een godswonder dat ik het daar langer dan een week heb uitgehouden, tegenwoordig zou ik halverwege dag 1 al zonder iets te zeggen zijn opgestaan en vertrokken.

sudo apt-get rekt

• PetervdM
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
ik was ook ooit eens uitzendkracht, bij een nevenvestiging van een niet nader te noemen grote gloeilampen fabriek in het zuiden van het land.
ik had het best getroffen, leuke afdeling. toen werd ik uitgeleend aan de constructiewerkplaats. die kende ik wel vaag, en de chef daar was een vervelend pedant mannetje. ik daarheen: "ik heb anderhalve dag werk voor je". ik zei dat ik dat zelf wel uitmaakte, en hij liet me de klus zien. halve dag werk, met twee vingers in m'n neus. ik was dus inderdaad zééér ruim binnen de gestelde tijd klaar. hij kijken, en alles was volgens opdracht veilig en netjes uitgevoerd. zeer verbaasd. "en nou ga ik dus de rest van de dag naar huis" zei ik, en vertrok.
hij heeft er nooit iets van durven zeggen, en heeft nooit meer de confrontatie met me durven aangaan.

• armageddon_2k1
@PetervdM Noch de werkgever noch een collega is hier onbeschoft. Bedoel je dat jij dan de onbeschofte collega bent?

• PetervdM
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
@armageddon_2k1 als de chef werkplaats expertise inleent van een vakgebied waar hij geen of te weinig kennis van heeft en dan zich aanmatigt te kunnen inschatten hoeveel werk dat dat is, dan is dat ronduit onbeschoft. hij had moeten overleggen. het had - net als nu - véél korter kunnen zijn, maar ook véél langer.
en ja, misschien was ik dan ook wel onbeschoft door de rest van de dag naar huis te gaan.

• armageddon_2k1
Maar...een chef hoeft ook niet direct expertise van alles te hebben, maar gewoon de bezetting kunnen managen. En dan moet ie dus ook een beetje inschatten wat het werk kost.

Als ie het werk wel snapt dan had ie niemand ingehuurd. En als je iemand inhuurt moet je inschatten hoe lang. Netjes dat ie het ruim neemt. Stel je voor dat het 1,5e dag werk was en hij huurt je in voor een halve dag.

Want dan ben je eerder klaar, netjes en veilig. Waarom zou ie daar de confrontatie over aan moeten gaan?

Snap ik nou iets helemaal niet?

[Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 21-09-2021 10:06]

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:57
PetervdM schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:41:
"ik zei dat ik dat zelf wel uitmaakte"
en
PetervdM schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:41:
"en nou ga ik dus de rest van de dag naar huis"
vind ik anders behoorlijk pedant en onbeschoft.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

Bij mij vorige werkgever, niet perse onbeschoft richting mij ,maar wel opmerkelijk.
Willekeur in vergoedingen tussen verschillende vestigingen (van het bedrijf) bij verblijf in het buitenland/hotels. Bij onze vestiging hadden we een 'richtlijn' van 24 euro per dag. Niet realistisch natuurlijk als je elke week 4 nachten in een hotel in het buitenland verblijft voor een paar maanden. Vanuit onze vestigingsmanager werd gezegd 'zie het als richtlijn, maak het niet te gek' (lees: drink niet de hele voorraad sterke drank op).
Andere vestiging leverde ook collega's voor dat project bij die specifiek klant in het buitenland, die waren strict gebonden aan de 24 euro... Vond dat behoorlijk onbeschoft van hun vestigingsmanager

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Korras
  • Laatst online: 17:28
'Je schrijf je uren zoals je ze gewerkt hebt!'

Ingehuurd via een detacheerder bij een migratieproject. Aan het begin was duidelijk gemaakt dat overtijd niet is toegestaan. Duidelijk. Snel bleek dat de werkvoorraad flink verschilde per dag, de ene keer was ik tot 20.00 bezig, de andere om 15:00 klaar, dit omdat ze alle nieuwe apparatuur klaar wilde hebben met software voor gebruiker geinstalleerd, maar al die data werd pas de dag van te voren aangeleverd. Voor sommige dagen waren het er meer dan voor andere, dus langer bezig. Of grotere software pakketten, dus langer aan het wachten op installatie, etc. Had ik niet zo'n moeite mee, ik zorgde dat ik ongeveer 40 uur werkte, maar schreef elke dag 8 uur. Dit afgestemd met de projectcoordinator.

Tot de projectcoordinator bij me kwam. De projectleider was boos, want had gehoord at ik om 15:00 weg ging, en toch 8 uur had geschreven. Ik moest en zou kloppende uren gaan schrijven, maar mocht nog steeds geen overtijd maken, maar wel het werk van die dag afhebben. Ik moest het maar regelen.

Dus.. ik de eerste paar dagen van de week inderdaad flink uren geschreven. en dan vrijdag, om 11:00 tijdens het wekelijks projectoverleg, het vragenrondje. "Er mag nog steeds geen overwerk gemaakt worden?" "Nee, daar is niet op gebudgeteerd." "Okay, dan heb ik nu 40 uur gewerkt deze week. Tot maandag!"

Daar kwam uiteraard een hoop weerstand op. Er werd nog net niet geopperd om gratis te werken. Ik vind het prima om over te werken, maar niet gratis. Ik ben ook inderdaad vanaf dat moment gewoon vrijdag weggegaan als m'n uren op waren, een vrije vrijdagmiddag (en vaak een halve ochtend ook) bevielen erg goed. :D

Sowieso was de projectcoordinator een pannenkoek zonder ruggengraat. Ik had maanden van te voren voor een festival een paar dagen vrij aangevraagd, en goedgekeurd gekregen, inclusief de maandag erna om bij te komen. Die maandag bleek ineens erg druk te worden, of ik ajb toch kon komen werken, iedereen was opgetrommeld. Na veel getouwtrek besloten om dan toch te komen, laatste band op de afsluitende avond was wat mij betreft toch niets, dus eerder naar huis gegaan. Kom ik maandag aan: drukte valt heel erg mee, en meneer zelf? die was een paar dagen weg met z'n vriendin. Ik heb nog nooit zovaak op een dag een projectcoordinator moeten bellen met vragen waar ik niet uit kwam.. })

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Iedereen die wel eens via een uitzendbureau vakantiebaantjes heeft gehad herkent het vast wel, je volgt een ICT studie en meld dat bij het inschrijven. Dan begint het wachten tot ze iets voor je hebben. Het duurt vaak niet lang voor je gebeld wordt dat ze een 'ideaal baantje' hebben wat 'op jouw lijf geschreven is.' Je merkt al snel dat ze pure onzin uitkramen. Maar goed, het gaat om een vakantiebaantje en je wilt wat centjes verdienen dus so be it.

Een van mijn eerste baantjes was bij een nagenoeg volledig geautomatiseerde fabriek. De producten kwamen van de lopende band, werden door een inpakrobot in een doos gedaan en een stapelrobot zette die netjes op een pallet. Pallet vol? Dan rolt die automatisch naar de seal-robot en eenmaal geseald wordt hij door een robot-karretje opgepikt en naar het magazijn gebracht.

Tot zover het ideaalbeeld. Er zijn namelijk ook producten met afwijkende maat waar de robots niets mee kunnen. Die worden handmatig per 5 in een shrinkwrap gedaan en dan 2 shrinkwraps in een doos. Die gaat dan door de plakbandrobot en vervolgens weer op de lopende band naar de stapelafdeling. Ik heb respect voor de dames die dat de hele dag door, dag in en dag uit konden doen. Lekker transistor-radiootje met smartlappen-zender op en gaan. Ik was daar duidelijk niet op mijn plek.

Gelukkig duurde het niet lang, voor ik elders nodig was. De stapelrobot kon maar een beperkt aantal soorten producten aan (hij had maar 2 pallets) dus er was ook nog een plein waar de dozen met overige producten aankwamen. Die had een O-vormige lopende band zoals de bagageband op een vliegveld. Ik werd daar op een station gezet met twee pallets. Dozen van type X op de ene, dozen van type Y op de andere en de rest van de dozen negeren. Alles netjes met een tekening erbij. Pallet vol? Dan druk je op de knop waarmee de pallet een stuk naar achteren wordt gezet en even later door een zelfrijdend karretje wordt opgepikt. Kon niet mis gaan.... toch?

Maar helaas, er waren nogal wat kinderziektes. Zo volgden de karretjes het elektromagnetisch veld van een draad onder de vloer. Die wilden ze wel eens kwijt raken en als een karretje de draad kwijt was, stopte die meteen. Dat was een kwestie van de handbediening aansluiten en het karretje weer op de draad zetten. Handbediening afkoppelen en na 3 seconden ging het karretje weer rijden. Daar waren speciaal mensen voor die er een dagtaak aan hadden om die karretjes in de gaten hielden en ze te corrigeren. Maar die mensen gingen ook wel eens met pauze.

Dus zo gebeurde het dat ik 4 pallets vol had die maar niet werden opgehaald. Ik kon dus niet verder, terwijl de dozen maar bleven komen. Dus ik spring van het eiland af en loop een stukje over de vloer, en zie daar een hele file aan karretjes staan, waarbij de eerste een paar centimeter van de geleidelijn was geraakt. Dus ik zoek iemand om dat te herstellen, maar kon niemand vinden. Wel vond ik zo'n handbediening. En ik heb het die mensen al een paar keer zien doen, dus ik pak dat ding, sluit hem aan op het voorste karretje, manoeuvreer die weer op de lijn, koppel af en.... karretje vervolgt zijn weg. Vlak daarna is de hele file opgelost. Eenmaal terug op het eiland zie ik dat 2 van de 4 pallets worden opgepakt. Dus we konden verder.

Drie kwartier (!) later kwamen die gasten terug van de lunch en ze gingen op zoek naar de file waar ze een alarm van hebben gekregen. Toen ze die niet konden vinden begonnen ze te vragen of wij iets gezien hadden. Eerlijk als ik ben heb ik gezegd dat ik de verstoring heb opgelost omdat ik hun niet kon vinden en onze pallets niet werden opgehaald. Meteen werd mijn teamleider erbij gehaald en die gaf aan dat hij liever had dat ik dat niet deed. Er loopt een noodstop-leiding door het pand, daar kun je gebruik van maken als het echt mis gaat. Die leiding stopt wel het hele productieproces.

De volgende dag kregen we dozen voor de robot op het platform. Natuurlijk ook weer tijdens lunchtijd. Bleek dat de robot in storing was, er was een doos van de pallet af door het lichtscherm gevallen. Met kennis van robotica (vak op school) heb ik de deur van de periferie geopend, vervolgens buitenom gelopen om de doos te pakken en op de pallet te zetten. Deur weer gesloten en op reset gedrukt. Waarop de robot vrolijk verder ging. Nog wel even opgelet dat hij geen doos probeerde te plaatsen waar ik die had gezet, maar blijkbaar had ik goed gegokt. De robot maakte vrolijk de laag af en ging door met de laag erboven. Dus ik weer naar het eiland en weer aan de slag.

Een half uur later kwam de teamleider weer bij mij. De technici hadden een alarm van de robot gehad of ik daar iets van afwist. Dus uitgelegd wat er aan de hand was en wederom te horen gekregen dat het niet de bedoeling is dat ik mij daarmee bemoei. Nogmaals gewezen op de noodstop.

Een paar dagen later werden de pallets wederom niet opgehaald. Dus wij (ik was niet de enige vakantiekracht) stapelen de pallets vol voor zover we kunnen, laten de band vol lopen en toen de pakketten uit de band dreigden te vallen hebben we aan de noodstop-kabel getrokken. Binnen een kwartier rende er een hele delegatie aan teamleiders en managers over de vloer en werden de technici uit de kantine gehaald.

Toen kwam de vraag van een of andere hoge pief wie aan de noodstop had getrokken, want die was enkel voor noodgevallen. Niet voor een verstoring van de transport-autootjes. Ik had gewoon naar de kantine moeten gaan en die technici waarschuwen...... RIGHT! De volgende keer zou ik meteen ontslagen worden.

Daar had ik niet zo'n zin in, dus ben meteen opgestapt. Dat was blijkbaar ook niet de bedoeling want na het omkleden werd ik aangesproken of ik toch niet langer wilde blijven. Dat ik nu (betaald) naar huis mocht gaan als ik de volgende dag maar weer zou beginnen...

Ik dacht het niet! Natuurlijk had ik mij niet moeten bemoeien met andere zaken die niets met puur dozen-stapelen te maken had. Maar de manier waarop ze met je omgaan, je vervolgens publiekelijk op je kloten geven omdat je dan hun procedure volgt en de noodstop activeert, daar lusten de honden geen brood van.

Dus ik terug naar het uitzendbureau en de volgende dag had ik al een ander baantje. Recht tegenover dit bedrijf...

• E-Vix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-09 15:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb 2 onbeschofte werkgevers gehad.

Een bedrijf waar ik het uiteindelijk 9 jaar vol heb weten te houden had een nogal vreemde manier van functioneringsgesprekken.
Het hele jaar door was er niets aan de hand. Kreeg je complimentjes over wat je deed en waren ze heel erg blij met je. Tot op het moment dat het tijd voor de functioneringsgesprekken en mogelijke salarisonderhandelingen was. Dan was het steevast "Ja. We zijn redelijk tevreden over je werk, maar we hebben toch wel wat meldingen van collega's over jou gehad. Hierdoor vinden wij het niet toepasselijk om je een salarisverhoging buiten de inflatiecorrectie te geven.". Als je dan vroeg wat voor meldingen en wanneer dat dan was dan waren ze er onduidelijk over en zou het om een aantal weken geleden zijn geweest. Als je dan aan gaf dat als iemand een probleem met je had ze naar je toe moesten komen of dat je daar direct op aangesproken had moeten worden dan was het antwoord "Nee, zo werkt het hier niet.". Al met al een mooie smoes om geen verhogingen te kunnen geven.

Bij het zelfde bedrijf ooit de verhuizing (werkplekken, servers, internet, telefonie, etc) van het gehele bedrijf gecoordineerd en uitgevoerd inclusief de inrichting van bekabeling in het nieuwe pand en alles wat er mee te maken had. Er was vooraf en tijdens de planning al voorgehouden dat ik na afloop een mooie verhoging op mijn loonstrook kon verwachten. Ik heb een hoop tijd, lange weekdagen en extra weekenden in de verhuizing gestoken en alles liep op rolletjes. Vrijdag eind van de dag ging het bedrijf dicht, en maandag kon iedereen op de nieuwe locatie weer aan de slag zonder problemen waarbij het callcenter (dat ook in het weekend bereikbaar was) zelfs helemaal geen downtime heeft gehad
Na een paar weken nog niets gehoord of gezien dus maar eens gaan informeren hoe het zat met mijn verhoging. "Oh dat had ik verkeerd begrepen. Dat konden ze echt niet bieden." en als bedankje een cadeaubon van €20 gekregen...

Een ander bedrijf waar ik via een deta-vast constructie zou komen te werken (waar ik uiteindleijk na een maand of 4 gillend weg ben gerend maar dat is een ander verhaal) had dubbele standaarden.
Ik was verplicht om mij net zoals de medewerkers die daar vast in dienst waren dagelijks in en uit te klokken.
Ik ben het type persoon dat altijd minimaal 15 minuten voor aanvang al begint en niet strak op de klok kijk aan het einde van de werkdag dus qua tijdtregistratie kwam ik gemiddeld uit op 8,5 uur per dag. Voor de uren registratie van de partij via wie ik gedetacheerd was mocht ik van dat bedrijf niet de extra uren schrijven, dus schreef ik maar 8 uur per dag.
Het was bij dat bedrijf het beleid dat je de extra geklokte uren als tijd voor tijd op mocht nemen. Ik had inmiddels 20+ uur geklokt en had daar, net zoals de collega's die daar in dienst waren, een overzicht van gekregen. Toen ik mijn manager vroeg of ik ook een tijd-voor-tijd dag op mocht nemen kreeg ik te horen dat dat niet mocht, dat ik nooit dat overzicht gekregen zou moeten hebben en dat dat alleen was voor mendsen die daar in dienst waren. Vanaf de volgende werkdag ben ik op de minuut af in en uit gaan klokken en heb ik geen minuut extra tijd meer gemaakt. Een paar weken later ben ik vanwege de vele meningsverschillen met de manager daar opgestapt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:22
Niet onbeschoft, maar wel opmerkelijk. Heb vroeger eens een vakantiebaantje gehad bij een mengvoederfabriek. Laten we het bedrijf Mengvoeders United noemen (nee, Henk werkte er toen al niet meer :+).

Naast de gebruikelijke schoonmaakwerkzaamheden, mocht ik ook premixen en mineralen toevoegen volgens recept. De basisingrediënten werden in bulk gemengd, maar de premixen en mineralen bepaalden de uiteindelijke samenstelling. Achteraf ongelofelijk dat dit bedrijf dit, zonder toezicht, door een scholier liet doen. Wie zegt dat ik geen grote fouten daarbij gemaakt heb?

• Playa del C.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:16
Joris748 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:01:
Niet onbeschoft, maar wel opmerkelijk. Heb vroeger eens een vakantiebaantje gehad bij een mengvoederfabriek. Laten we het bedrijf Mengvoeders United noemen (nee, Henk werkte er toen al niet meer :+).

Naast de gebruikelijke schoonmaakwerkzaamheden, mocht ik ook premixen en mineralen toevoegen volgens recept. De basisingrediënten werden in bulk gemengd, maar de premixen en mineralen bepaalden de uiteindelijke samenstelling. Achteraf ongelofelijk dat dit bedrijf dit, zonder toezicht, door een scholier liet doen. Wie zegt dat ik geen grote fouten daarbij gemaakt heb?
Lijkt wat gek inderdaad. Maar ook een ervaren en geschoolde werknemer is wat dat betreft niet te vertrouwen. Hoort een kwaliteitsborgsysteem omheen gebouwd te zijn. Misschien was dat er wel? Dat iemand na jouw werk nog keek of alles goed was?

• armageddon_2k1
Joris748 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:01:

Hoogstwaarschijnlijk (maar assumptions are the mother of all fuckups) gebeuren er dieper in de supply chain wel periodiek kwaliteits-controles plaats.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:22
Playa del C. schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:11:
[...]

Lijkt wat gek inderdaad. Maar ook een ervaren en geschoolde werknemer is wat dat betreft niet te vertrouwen. Hoort een kwaliteitsborgsysteem omheen gebouwd te zijn. Misschien was dat er wel? Dat iemand na jouw werk nog keek of alles goed was?
Die hulpstoffen gingen rechtstreeks de mixer in. De enige controle kan achteraf, met als risico een complete batch af te moeten keuren. Zou overigens niet meer weten hoe groot een typische batch was.

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Daags nadat ik bij mijn vorige vakantiebaantje ben weg gegaan, had ik een nieuw baantje recht tegenover het vorige bedrijf.

's Ochtends kom ik aangefietst en tref ik bij toeval de teamleider van het vorige bedrijf. "Ahh gelukkig, je bent er weer!" Zijn gezicht vertrok snel toen ik zei dat ik bij de buren aan de slag ging.

Bij het nieuwe bedrijf waren ze met een interne verhuizing bezig. Daar stonden in elke kamer verhuisdozen met stikkers naar welke kamer die moest. Ze hadden meerdere verdiepingen maar geen lift. Wel een trap met marmeren treden. Om te zorgen dat ik geen last van mijn rug kreeg, kreeg ik een traploper (elektrische steekwagen die trappen op en af kan).

Aan het einde van de dag moest er een archiefkast verplaatst worden naar een hogere verdieping. Ik wilde dat eigenlijk uitstellen tot de volgende dag zodat de traploper 's nachts even kon laden, maar mijn leidinggevende vond uitstel niet een heel goed idee. Dus ik werk die kast te gang op, op de traploper ermee en naar de marmeren trap. Even gewacht tot iedereen van de trap af was en gaan. Ik merkte meteen dat de traploper weinig zin meer had en heb het gered tot het eveneens marmeren plateau halverwege. Nogmaals naar mijn leidinggevende om aan te geven dat die traploper het niet ging redden. Maar hij bleef bij zijn standpunt. Sterker nog: "Die kast kan daar toch niet de hele nacht staan!"

Dus... dan maar het tweede deel van de trap op. Halverwege, stopte die traploper er dus mee en schoot hij op de rem. Daar sta je dan.. met een grote archiefkast op een lege traploper halverwege een marmeren trap... Er komen wat mensen langs en in plaats van te helpen kreeg ik opmerkingen als: "Wat sta je lekker in de weg!" of "Is de batterij leeg? Lullig voor je." En mijn leiding gevende even inseinen? ho maar! "Ik heb het te druk!" Na ongeveer een half uur wachten en proberen dat ding met brute kracht omhoog te krijgen heb ik het opgegeven en heb op de 'beneden' knop van de traploper gedrukt. In eerste instantie leek er weinig te gebeuren tot ik hem nog even iets omhoog sjorde. Toen schoot de rem los en kwam ineens het hele gevaarte in beweging. Ookal bediende ik dat ding niet meer, de rem was er af en en was blijkbaar geen prik om er terug op te gaan. Dat gevaarte was dus niet te houden en ik kon niets anders doen dan loslaten.

Die archiefkast klapte dus met een knal op het marmeren plateau en veroorzaakte een behoorlijke barst. Toen zag iedereen mij ineens wel staan. Mijn leidinggevende was gelukkig eerlijk genoeg om toe te geven dat HIJ dacht dat er nog wel genoeg prik in die traploper zou zitten.

Een zomervakantie later ben ik weer bij dat bedrijf tewerk gesteld, nu als order picker in het magazijn. De marmeren trap was gerepareerd, maar de verhalen over de schade waren hun eigen leven gaan leiden. "Een professioneel verhuisbedrijf heeft daar vorig jaar een kast op laten vallen. Dat heeft ze miljoenen gekost om te laten maken!" Blijkbaar wisten die mensen niet dat ik het was die die kast heeft laten vallen. En hoezo 'professioneel verhuisbedrijf?!" De betreffende leidinggevende heb ik die hele vakantie niet gezien. Of hij zelf op vakantie was of er niet meer werkte, geen idee. Maar ik voelde er weinig voor om naar hem te vragen.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Paar jaar geleden dit.

We hebben rond Pasen een best grote pot met paaseitjes staan, gewoon de standaard melk, wit en puur. Pot is inmiddels al aardig leeg.

Collega van sales komt onze afdeling oplopen, overlegt even wat met mijn collega en loopt voordat ie weg gaat langs de pot met paaseitjes en begint alle witte eruit te zoeken.

"he wat doe jij nou?"
"ik pak die witte eitjes, die vind ik lekker"
"euh ja, andere mensen vinden die ook lekker, je bent niet alleen"

Collega loopt uiteindelijk weg met handvol witte paaseitjes zonder verder iets te zeggen.

--------

Ach, toen wij nog koffie in zo'n kan met pompje hadden en een koffie/thee mevrouw die die een paar keer per dag kwam bijvullen... Nou was de koffie mevrouw eens een dag ziek. Dus wij hadden zelf koffie gezet en onze kan gevuld. Maar Sales was te laks om zelf koffie te zetten voor hun eigen afdeling dus die kwamen meerdere keren bij ons (een verdieping hoger) koffie halen.

Sinds een jaar staat er op iedere verdieping een automaat :P

[Voor 29% gewijzigd door FastFred op 21-09-2021 20:21]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee