Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10:00
Tweakiers schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:27:
[...]

Ik zat ook tussen de 001 en de zeekr 7x. Heb uiteindelijk voor de 001 gekozen. Simpelweg omdat die goedkoper was bij de lease maatschappij (de 7 was boven het budget met de gewenste uitvoering). Heb geen spijt van de 001. Zeker na de laatste update ronden vind ik de software niet echt slechter dan in de gemiddelde Kia of iets in die richting. Je zou ook nog begin volgend jaar kunnen kijken of er dan wat bekend wordt van de Zeekr 7gt. De 001 is wel echt breed, dit is in parkeergarages nog wel eens vervelend. Is geen probleem maar hou er wel rekening mee.
Bedabkt voor je reactie en nuttige info, dit neem ik mee! 👍

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Tommyniesje1980 Houd in het geval van de 7x het forum daar goed in de gaten of het uitlijn/rechtuit rijden issue is opgelost. Heb gereden in de 7x van een collega die dit issue ook heeft en dat is echt niet prettig. Voor de rest wel een mooie wagen, maar heel anders van binnen (en buiten natuurlijk) dan de 001.

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:40
Marcie schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:57:
[...]

Als ik nu weer zou kunnen kiezen, dan zou ik geen van beide kiezen maar voor een elektrische Mercedes CLA gaan. En dan upgraden tot aan het max leasebedrag.
Smaken verschillen.... De CLA is een hele efficiente EV. Niet echt mijn smaak (wel van mijn vrouw :) ) Maar wel heel erg plastic fantastic naar mijn mening. Ik vond m van binnen gewoon goedkoop uitzien en aanvoelen. Het gaf mij een goedkope chinees gevoel. Terwijl Zeeker juist heel premium oogt en aanvoelt.
Ook niet geheel onbelangrijk de CLA is een heel stuk kleiner en krapper van binnen.

@Tommyniesje1980 Heb je al een proefrit in beide gedaan? Ik vind de 001 mooier en sportiever maar de 7x lijkt mij praktischer. De software en bediening van de 7X vond ik wel prettiger. Ook heeft deze geen capacitive knoppen gelukkig. Ik zou eerst wat info opdoen op de verschillende fora en dan een paar lange testritten plannen in de uitvoering zoals je het ook eventueel zou bestellen en op basis daarvan je keuze maken.
Succes!

[ Voor 24% gewijzigd door mestief op 15-12-2025 19:40 ]

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15-12 21:35
mestief schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:32:
[...]

Smaken verschillen.... De CLA is een hele efficiente EV. Niet echt mijn smaak (wel van mijn vrouw :) ) Maar wel heel erg plastic fantastic naar mijn mening. Ik vond m van binnen gewoon goedkoop uitzien en aanvoelen. Het gaf mij een goedkope chinees gevoel. Terwijl Zeeker juist heel premium oogt en aanvoelt.
Ook niet geheel onbelangrijk de CLA is een heel stuk kleiner en krapper van binnen.

@Tommyniesje1980 Heb je al een proefrit in beide gedaan? Ik vind de 001 mooier en sportiever maar de 7x lijkt mij praktischer. De software en bediening van de 7X vond ik wel prettiger. Ook heeft deze geen capacitive knoppen gelukkig. Ik zou eerst wat info opdoen op de verschillende fora en dan een paar lange testritten plannen in de uitvoering zoals je het ook eventueel zou bestellen en op basis daarvan je keuze maken.
Succes!
Ik vind de 001 ook mooier, punt.
Maar ik vind het dashboard van de Merc echt fantastisch mooi. Maar dat is gewoon smaak (of wansmaak, wat je maar wil _/-\o_ ).
Maarrrrrrr....... alles werkt, en dan ook echt tot in perfectie.

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12 22:09

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Tommyniesje1980 schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:15:
Onderwerp: Advies over keuze tussen 001 en 7X leaseauto

Goedemorgen heren,

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe leaseauto uit te zoeken (in januari). Enkele maanden geleden ben ik al op de shortlist gezet voor de 001 of de 7X. Inmiddels heb ik alle beschikbare YouTube-video’s bekeken en ben ik gisteren in Zeist geweest om beide modellen in het echt te bewonderen. Wat een prachtige auto's! 😊

Nu zit ik echter met het volgende dilemma: mijn gevoel zegt dat ik voor de 001 moet gaan (ik vind het stiekem de mooiste van de twee). Maar aangezien ik de auto vijf jaar zal rijden, speelt er ook iets anders mee: in 2026 komt er een nieuw refresh-model van de 001 uit. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik, gezien de recente updates, het beste voor de 7X kan kiezen, omdat dit model beschikt over de nieuwste technologieën en updates.

Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen: als ik puur kijk naar de toekomst, met oog op de technische innovaties, gebruikservaring en de feedback die mensen momenteel hebben over de 001, wat zouden jullie mij dan adviseren?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en hulp!

Met vriendelijke groet,
Een zeer enthousiaste fan 😊
Ik rij de 001 Privilege nu 2 jaar. Als ik ‘m morgen total loss zou rijden, dan bestel ik precies dezelfe opnieuw. Ik ben nog steeds erg blij met de mijne.

Zeekr 001 Privilege 2024

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste