I have stability. The ability to stab.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Kleur van de broek, overhemd en pet komt overeen met wat Thomas aan heeft. De andere pet aan het begin van de opdracht valt dan ook op, zodat die blauwe pet niet meteen opvalt.
De kleur van de boot is ook blauw dus dat kan ook de reden zijn zodat het niet opvalt. Wellicht had Thomas de lichte kleur pet weer op moeten zetten tijdens de opdracht en is hij dat vergeten.
Ja ik vind het zo best wel aannemelijk..tweakduke schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Kleur van de broek, overhemd en pet komt overeen met wat Thomas aan heeft. De andere pet aan het begin van de opdracht valt dan ook op, zodat die blauwe pet niet meteen opvalt.
De kleur van de boot is ook blauw dus dat kan ook de reden zijn zodat het niet opvalt. Wellicht had Thomas de lichte kleur pet weer op moeten zetten tijdens de opdracht en is hij dat vergeten.
Enige wat ik dan nog gek vind is waarom de montage dit er niet uitgehaald heeft.. want ze weten toch dat er mensen zijn die dit frame voor frame gaan bekijken?
Of is het geframed en willen ze dat we dit zien, is het wel een random man en staat Kim elders vrolijk te zwaaien ofzo?
En Thomas haalt het meeste geld binnen, dus dan is hij best een slechte mol. Wel heel sneaky, dat zeker.
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 14-02-2022 11:49 ]
- tweakduke
Misschien dat ze ons eindelijk eens wat gunnenSmurfLink schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Ja ik vind het zo best wel aannemelijk..
Enige wat ik dan nog gek vind is waarom de montage dit er niet uitgehaald heeft.. want ze weten toch dat er mensen zijn die dit frame voor frame gaan bekijken?![]()
Of is het geframed en willen ze dat we dit zien, is het wel een random man en staat Kim elders vrolijk te zwaaien ofzo?
Het valt ook op dat het bij iedere kandidaat de boot op ongeveer hetzelfde moment langs komt, namelijk als ze net begonnen zijn. Dan zit de focus vol met de camera voor de neus mollies en millies zoeken en letten ze niet op wat er achter hun langs komt.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Hoewel wel vreemd weer met die petjes van Thomas.
Maar in ons gezin zijn er al een aantal afgehaakt omdat zoals ook als door in MolTalk werd genoemd, hele clubje kandidaten is openlijk aan het mollen. Dus de mol hoeft zijn / haar best gewoon niet te doen. Dus dat maakt het wel een (voor mij) niet zo'n leuk seizoen.
Zal me niet verbazen dat in de onthulling naar voren komt dat de Mol met minimale inzet naar voren komt.
- tweakduke
Want ze was inderdaad weinig bezig met de opdracht.
![]() | ![]() |
Op de eerste afbeelding zie je dat er wat achter haar zit en daarna kijkt ze snel opzij, omdat er aan de andere kant iemand toetert en dat is dan een bootje van de lokale vakantiegangers.
Maar goed zo'n trap-boot veroorzaakt niet die golven in het water. Bovendien keek ze ook de andere kant op en er ging juist iets achter haar langs.
/f/image/3Aoctrb3JDaon8g6blxH56bK.png?f=fotoalbum_large)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja.. ergens vermoed ik dat ook. Ze zijn toch een stuk voorzichtiger geworden in de montage. Kan bijna niet dan dat dit een 'bewussie' is van de montage, toch?JME schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:28:
Wat ik me dan weer wel kan voorstellen, is dat ze een willekeurige vent even een petje en een blauw shirtje geven en een paar keer heen en weer laten varen voor wat interessante vage langeafstandsshots
- tweakduke
Je weet het pas helemaal zeker bij de onthulling, maar goed ben al blij dat er eindelijk eens wat echt te speuren valt.SmurfLink schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:30:
[...]
Ja.. ergens vermoed ik dat ook. Ze zijn toch een stuk voorzichtiger geworden in de montage. Kan bijna niet dan dat dit een 'bewussie' is van de montage, toch?maar kan het ook weer niet uitsluiten.
Maar dit seizoen zijn er nagenoeg enkel Mol acties vanuit kandidaten (ervan uitgaande dat Kim-Lian en Everon niet de mol zijn), het is nagenoeg niet meer te volgen wie echte mol acties uitvoert. Erg jammer, mede hierdoor blijf ik de Belgische versie prefereren.
De meeste opdrachten zijn sowieso niet goed uit te voeren (ballonnen op het strand), of de opdrachten worden sowieso wel verpest door kandidaten waardoor de Mol gewoon kan meedoen als kandidaat.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Maar bij diverse opdrachten valt wel geld te verdienen, het is ook weleens alles of niets geweest. En dit seizoen kun je wel veel kleinere bedragen verdienen ook als niet alles lukt. Dat maakt het wel leuker vind ik.Royeboi schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:39:
Ik snap best dat die montage moet afleiden en goed in elkaar zit, prima (de shots van Albanië zijn weer genieten zoals de meeste seizoenen).
Maar dit seizoen zijn er nagenoeg enkel Mol acties vanuit kandidaten (ervan uitgaande dat Kim-Lian en Everon niet de mol zijn), het is nagenoeg niet meer te volgen wie echte mol acties uitvoert. Erg jammer, mede hierdoor blijf ik de Belgische versie prefereren.
De meeste opdrachten zijn sowieso niet goed uit te voeren (ballonnen op het strand), of de opdrachten worden sowieso wel verpest door kandidaten waardoor de Mol gewoon kan meedoen als kandidaat.
Exact expert nodig?
Volgens mij zie je ook nergens dat Everon ze allemaal kapot schiet, als iedereen aan de puzzel zit komt hij op een gegeven moment ook aanlopen zonder dat je de drie flessen kapot hebt zien gaan. (Dacht ik)Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:14:
Er is iets wat me dwars zit. Eén van de vragen tijdens de test die we zagen was; 'heeft de mol alle flessen kapot geschoten?'
Als de mol mee deed en zijn/haar dag niet had, kan die nog bezig zijn gewest met de katapult terwijl de eerste al zijn/haar test in vult. Je kan het antwoord dan niet weten.
De enige manier om die vraag met 100% zekerheid te beantwoorden is als de regie wist (of afgesproken heeft) dat Fresia haar vrijstelling in ging zetten en dus niet mee deed, waardoor je alleen 'nee' met zekerheid kan antwoorden.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Hier sluit ik me volledig bij aan: Opdrachten zijn vaak best wel onmogelijk om volledig goed te doen, maargoed daar speelt wel mee dat er wel (veel) geld te verdienen is door het (deels) goed te doen. In een van de eerdere seizoenen (lang geleden) was er een opdracht met spiegels en lasers bijvoorbeeld, die was moeilijk, maar niet onmogelijk behalve dat er een mol bij zat en het daarom niet lukte.Royeboi schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:39:
Ik snap best dat die montage moet afleiden en goed in elkaar zit, prima (de shots van Albanië zijn weer genieten zoals de meeste seizoenen).
Eigenlijk is iedere kandidaat bezig met opzichtig mollen, en zeker dit seizoen kan de mol vrij openlijk mee-mollen, want de rest doet dit ook. De uitdaging voor de mol is daarmee wel een stuk kleiner geworden en de mol blijft gemakkelijker buiten schot.
Ja maar Fresia heeft de vragen niet gehad, dus ook niet relevant, alleen relevant voor als je meedoet met de App want daar is dit de extra vraag.JME schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:00:
Discussie gaat volgens mij nergens over, de vraag is of de mol ALS EERSTE alle flesjes stuk schoot. Dat hebben ze allemaal kunnen zien, behalve Fresia, maar die weet ook dat Thomas de eerste was want die koos voor het vraagteken.
Blijft over de volgende verdenkingen:
Everon -> Kim-Lian
Kim-Lian -> Everon
Thomas -> Kim-Lian
Fresia -> Everon
Als ze alle 4 voet bij stuk houden, moet de mol er volgende week wel vrijwel zeker uit te filteren zijn.
Als Fresia exit, dan Kim-Lian de mol.
Als Thomas exit, dan Everon de mol.
Als Everon of Kim-Lian exit, dan Thomas of Fresia de mol.
Vooralsnog ga ik mijn overgebleven molpunten inzetten op Everon (gelukkig een kleine safeguard ingebouwd). In hindsight heb ik hem voor mijn gevoel nergens kunnen uitsluiten, in tegenstelling tot de rest.
Maarja zal het ook hier wel weer mis hebben
dat kan er ook op wijzen dat zij zich als enige snel heeft omgekleed zodat ze onopvallend langs de andere kandidaten kon varen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Onthulling dus met publiek, maar niet in het Vondelpark
Try SCE to Aux
Jammer, dan krijgen we waarschijnlijk weer een half programma gevuld met onzinnige vragen en antwoorden aan/van het publiekImNotnoa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:23:
https://www.nu.nl/media/6...mie-weer-met-publiek.html
Onthulling dus met publiek, maar niet in het Vondelpark
[removed]
Helemaal mee eens. Ik vind het niet interessant om te weten dat Pietje, Klaasje en Jantje op Friso zitten. Ik wil Mollenacties zien!SmurfLink schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:04:
Ik vond het de afgelopen keren juist een stuk beter dan die publieksonzin.
Gelukkig is er één goed ding aan de Nederlandse finale... Daarna begint de Belgische variant weer snel!
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Volgens mij heeft @rens-br het topic daarvan net aangemaaktHooglander1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:26:
Urgh... Helaas
Gelukkig is er één goed ding aan de Nederlandse finale... Daarna begint de Belgische variant weer snel!
Try SCE to Aux
Alleen maar mol acties. Allemaal die er geweest zijn. De rest van het gelul boeit mij ook niet. Wat boeit mij het nou welke mediageil figuur er wie verdenkt. Oh wacht, dat zijn die B bners natuurlijk ook.rens-br schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:25:
[...]
Helemaal mee eens. Ik vind het niet interessant om te weten dat Pietje, Klaasje en Jantje op Friso zitten. Ik wil Mollenacties zien!
Klopt: De Mol - 2022 België.ImNotnoa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:46:
[...]
Volgens mij heeft @rens-br het topic daarvan net aangemaakt
Pet = Thomas =Mol
Thomas = Mol confirmed
Try SCE to Aux
Ik ga kapot hier.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Tuurlijk, winkels ingelicht en ook de lokale autoriteiten zodat er niet opeens politie aan komt. En de kleedjes moeten terug dus daar zit ook wel weer een systeem achter zodat ze niet verdwijnen.LordSinclair schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:46:
Ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte bij dit soort leen opdrachten. Maarja het is tv dus de winkels zullen wel ingelicht zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
De manier waarop het gebracht wordt in de uitzending is al genoeg voor plaatsvervangende schaamte.Tsurany schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Tuurlijk, winkels ingelicht en ook de lokale autoriteiten zodat er niet opeens politie aan komt. En de kleedjes moeten terug dus daar zit ook wel weer een systeem achter zodat ze niet verdwijnen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Leuk verzonnen, veel te moeilijk gemaaktZeRoC00L schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:19:
Veel te weinig tijd, willen ze dat de pot laag blijft?
[ Voor 85% gewijzigd door ST10©DE op 19-02-2022 21:21 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Als mol is het natuurlijk ook prachtig om een lege container verdacht te maken en daarna te zeggen "ik zei het toch".
- tweakduke
Ik kijk maar rustig wie het is bij de onthulling.
Inderdaad, weinig controle mogelijk van de andere kandidaten. Zeer verdacht!Megamind schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:09:
Het is voor de mol wel interessant on even een container weg te moffelen. Toch niemand die het echt checkt. Mijn punten staan weer op everon
Ik Vond fresia haar reactie op het “mol voorbij gevaren” apart en ik denk dat ze daar de mol heeft gezien. Ze had nl ook erg weinig gefotografeerd
Daarna kozen kim en fresia voor elkaar bij container opdracht en ik kreeg dr een gevoel dat daarboven open kaart werd gespeeld (je zag ze ook praten keer zonder audio) en ze de andere 2 nog lekker gingen trollen.
[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 19-02-2022 21:46 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Maar goed zoals al langere tijd, Kim past er niet tussen. Haar reacties op het groene scherm zien er ook niet oprecht uit. Ze kan deze dubbele rol gewoon niet aan.
Wie verdenkt wie: lekker vaag. Fresia wisten we vorige aflevering ook niet, maar daarvoor zat ze constant op Everon.
:fill(white):strip_exif()/f/image/M7GMhvzAkPedzwPBNz1kBhRt.png?f=user_large)
het is echt niet logisch. Thomas 50/50 op kim en everon. Dan zou hij door moeten gaan als Fresia vol op everon zit en everon vol op kim... een van die twee is niet de mol dus diegene zou af moeten vallen.Tenzij Fresia de mol is en niemand op haar zit dus iedereen fout
Wel jammer, ik vond hem echt een toffe kandidaat.
[ Voor 101% gewijzigd door SmurfLink op 20-02-2022 01:28 ]
En naderhand hoe weten de eigenaren in vredesnaam bij wie welke kleed vandaan komt? Het lijkt mij alsmede camera uit staat dat de kandidaten niet nog even alle kleedjes netjes terug brengen? Is daar toevallig iets bekend over?
En tsja ik zet mijn geld op Everon blijft toch een gok als tv kijker
Jammer dat Thomas eruit ligt. Vond hem de leukste kandidaat. Ik dacht terug te kijken met alvast de kennis van de afgevallen speler. Misschien toch niet zo'n goed idee 🤔
De winkels hebben gewoon een stapel kleden gehad die ze mochten weggeven aan de kandidaten.Valkyre schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:26:
Met die kleden opdracht vraag ik mij dan altijd af, zou iedereen daar ingelicht zijn?
En naderhand hoe weten de eigenaren in vredesnaam bij wie welke kleed vandaan komt? Het lijkt mij alsmede camera uit staat dat de kandidaten niet nog even alle kleedjes netjes terug brengen? Is daar toevallig iets bekend over?
En tsja ik zet mijn geld op Everon blijft toch een gok als tv kijker
Nog zo'n mooi momentje, Kim Lian die vlak voor het einde van de opdracht met de containers even een container aanwijst waarbij ze het onderbuik gevoel heeft dat die weg moet. De tijd is om en dan zit je toch mooi met die ene container in je kop daar beneden. Waarom wijst ze die aan? Frappante hieraan is dat Kim nu opeens niet de groep wil beïnvloeden, zodra de mannen hun keus bekend maken. In andere gevallen is ze hier als de kippen bij, maar hé nu werkt het truckje dus laat ze maar lekker de verkeerde kiezen.
Ik heb ook het vermoeden dat Fresia Kim in de boot gezien heeft. Die moet nu ook zorgen dat de andere kandidaten een beetje op haar blijven zitten zodat ze de finale wint.
Zou toevallig op de container met het geld een enkele naam hebben gestaan van de mol? Maarja ze hebben niet laten zien in welke container dan wel het geld zat.
Ik ben wel benieuwd wat uiteindelijk de 'mollenstreken' zijn geweest en of we die ook hebben kunnen zien of dat ze allemaal weg gemonteerd zijn.
Dat je je dat nog afvraagtAnnaAnjo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:59:
Ik ben wel benieuwd wat uiteindelijk de 'mollenstreken' zijn geweest en of we die ook hebben kunnen zien of dat ze allemaal weg gemonteerd zijn.
Er werd duidelijk gehint dat Everon de verkeerde container liet weghalen. Maar dat lag er weer veel te dik op gemonteerd wat mij betreft.AnnaAnjo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:59:
Aflevering mollenvanger. Op de containers stonden namen, met de heftruck moesten deze weg gehaald worden.
Zou toevallig op de container met het geld een enkele naam hebben gestaan van de mol? Maarja ze hebben niet laten zien in welke container dan wel het geld zat.
Als Kim en Fresia vol op Everon zitten en Everon is de mol, dan klopt het toch?SmurfLink schreef op zondag 20 februari 2022 @ 01:17:
het is echt niet logisch. Thomas 50/50 op kim en everon. Dan zou hij door moeten gaan als Fresia vol op everon zit en everon vol op kim... een van die twee is niet de mol dus diegene zou af moeten vallen.Tenzij Fresia de mol is en niemand op haar zit dus iedereen fout
Klopt, maar dat neemt niet weg dat Fresia de Mol is.VantageR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:39:
[...]
Als Kim en Fresia vol op Everon zitten en Everon is de mol, dan klopt het toch?
Hm ja dat zou ook nog kunnen idd.VantageR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:39:
[...]
Als Kim en Fresia vol op Everon zitten en Everon is de mol, dan klopt het toch?
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Dat zou wel verklaren waarom Fresia het geld bijzonder rap verzamelde en in d'r broekzak wegfrommelde.raiders schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:29:
Ik blijf op Fresia. Niet meer last minute afhaken haha. Maar ik herinnerde me wel ineens dat ze zeiden in aflevering 1 of 2 dat er hints op het geld staan? Zou wel mooi zijn als al die kaarten van Kim daarop terug komen
Wat ik me nog herinner van die opdracht in de eerste aflevering waarbij er hints op het geld stonden, dat Fresia dat geld wel heel fanatiek uit de handen van de anderen trok. Sindsdien blijf ik steeds weer terug komen op Fresia als mol.raiders schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:29:
Ik blijf op Fresia. Niet meer last minute afhaken haha. Maar ik herinnerde me wel ineens dat ze zeiden in aflevering 1 of 2 dat er hints op het geld staan? Zou wel mooi zijn als al die kaarten van Kim daarop terug komen
Wat me trouwens ook opviel aan de boot met mol. Iedereen let op die persoon rechts achterin met pet. Maar de bestuurder van dat bootje heeft ongeveer dezelfde kleur kleren aan als Kim Lian… maar het lijkt een man te zijn.
En Everon blijft ook opvallen met zijn beetje halfslachtige inzet bij veel opdrachten.
Hmmm, mijn verdenking blijft toch vooral op Fresia.
Update:
Ja, exact…SmurfLink schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:32:
[...]
Dat zou wel verklaren waarom Fresia het geld bijzonder rap verzamelde en in d'r broekzak wegfrommelde.
[ Voor 11% gewijzigd door vanenkelen op 20-02-2022 13:37 ]
Ze hielden allemaal voet bij stuk (alhoewel Thomas een optie op Everon erbij zette). Maakt voor de lijnen niet uit en aangezien Thomas exit is, wijs ik Everon aan als Mol.Hogader schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:27:
Blijft over de volgende verdenkingen:
Everon -> Kim-Lian
Kim-Lian -> Everon
Thomas -> Kim-Lian
Fresia -> Everon
Als ze alle 4 voet bij stuk houden, moet de mol er volgende week wel vrijwel zeker uit te filteren zijn.
Als Fresia exit, dan Kim-Lian de mol.
Als Thomas exit, dan Everon de mol.
Als Everon of Kim-Lian exit, dan Thomas of Fresia de mol.
Vooralsnog ga ik mijn overgebleven molpunten inzetten op Everon (gelukkig een kleine safeguard ingebouwd). In hindsight heb ik hem voor mijn gevoel nergens kunnen uitsluiten, in tegenstelling tot de rest.
Maarja zal het ook hier wel weer mis hebben
Ben benieuwd of we in de laatste uitzending ook te horen krijgen dat Thomas eigenlijk in de vorige aflevering het veld zou moeten ruimen, maar dat hij geluk had dat hij de enige andere persoon had aangewezen die niet op de juiste mol had ingezet.
[ Voor 11% gewijzigd door Hogader op 20-02-2022 14:52 ]
Ik kijk nu de aflevering pas, en het lijkt wel duidelijk te zien dat de winkeliers al ingelicht zijn (beetje ja knikken en weglopen met een stapel kleedjes) en evt al hun kleden hebben gelabeld. Maar toch heel erg oncomfortabel om naar te kijken

I served in a company of heroes.
Ik heb nog steeds last van plaatsvervangende schaamte. Als ze gewoon van tevoren in de uitzending hadden gezegd dat de winkeliers op de hoogte waren en graag mee wilden werken dan was het al heel anders geweest.Vuvuzela schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:47:
[...]
Ik kijk nu de aflevering pas, en het lijkt wel duidelijk te zien dat de winkeliers al ingelicht zijn (beetje ja knikken en weglopen met een stapel kleedjes) en evt al hun kleden hebben gelabeld. Maar toch heel erg oncomfortabel om naar te kijken
En stel je eens voor dat je dit doet met een stel Albanezen in een Nederlandse winkelstraat
Maar om toch enig commentaar voor te zijn, alsnog spoilertags, hoewel er dus m.i. geen spoiler in staat:
Er mist nog 1 letter van een opdracht die nog niet is geweest, die komt dus in aflevering 9. Je zal dan dus de negende letter van rechts van die opdrachttitel moeten nemen.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Het was toch overduidelijk dat hier vooraf contact over was geweest? Denk je echt dat al die winkeliers een stel drukke Nederlanders zomaar tig kleden hadden overhandigt, om ze vervolgens op straat neer te leggen, als daar niet eerst een goed gesprek over was gevoerd?zacht schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:59:
[...]
Ik heb nog steeds last van plaatsvervangende schaamte. Als ze gewoon van tevoren in de uitzending hadden gezegd dat de winkeliers op de hoogte waren en graag mee wilden werken dan was het al heel anders geweest.
En stel je eens voor dat je dit doet met een stel Albanezen in een Nederlandse winkelstraat
Het blijft wel televisie hé, geen documentaire.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hij zegt ondertussen zelf dat die video alweer outdatet isPinobigbird schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:35:
Siem heeft net een nieuwe video online met een wel heel sterke hint. Ik zal niet spoileren wat de uitkomst is, daarvoor mag je zelf gaan zoeken.
Maar om toch enig commentaar voor te zijn, alsnog spoilertags, hoewel er dus m.i. geen spoiler in staat:
spoiler:De hint zit 'm in de leader, waarin enkele frames zijn gemonteerd waarin een masker is te zien. Die frames met masker zie je bij een aantal opdrachten uit verschillende afleveringen. Als je de titels van die opdrachten erbij haalt, gecombineerd met de afleveringsnummers n waarin die opdrachten voorkwamen, dan moet je steeds de n-de letter van rechts nemen.
Er mist nog 1 letter van een opdracht die nog niet is geweest, die komt dus in aflevering 9. Je zal dan dus de negende letter van rechts van die opdrachttitel moeten nemen.
Try SCE to Aux
Er is een vervolg video: YouTube: IK WEET WIE DE MOL IS! - Wie is de Mol? 2022ImNotnoa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Hij zegt ondertussen zelf dat die video alweer outdatet is
Mijns inziens is dit wel echt een hint, dit kan geen toeval zijn zou je zeggen.
Wat een geneuzelExocet schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:46:
[...]
Er is een vervolg video: YouTube: IK WEET WIE DE MOL IS! - Wie is de Mol? 2022
Wel mooie theorie. Ik hoop dat ze 't goed hebben want dat zou wel de beste mol zijn van de 3 overgebleven kandidaten.
* insert halve seconde mega vage pixelbende hier
"DIT masker"
* insert halve seconde mega vage pixelbende hier
Kan aan mij liggen, maar ik haal bijv. hier geen maskers uit hoor:
Waar was de mol tijdens de opdracht 'Heftig'?
In een hijskraan boven (Kim, Fresia)
Op de grond bij de Containers (Everon)
Ergens kun je toch zelf wel bedenken dat er vooraf goed contact is geweest met winkeliers? Zeker in een programma als WIDM is er veel voorbereidend werk. Waarom moet zoiets in een programma worden genoemd?zacht schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:59:
[...]
Ik heb nog steeds last van plaatsvervangende schaamte. Als ze gewoon van tevoren in de uitzending hadden gezegd dat de winkeliers op de hoogte waren en graag mee wilden werken dan was het al heel anders geweest.
Scroll even omhoog ..Exocet schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:17:
Screenshot van Rik's Instagram ...
YouTube: 🔥😱 De Mol Staarde Ons Al Weken In Het Gezicht! - Wie is de Mol? Sei...Exocet schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:46:
[...]
Er is een vervolg video: YouTube: IK WEET WIE DE MOL IS! - Wie is de Mol? 2022
In combinatie met deze 2 hints blijf ik mooi op Fresia
Ben benieuwd of mijn gevoel dit keer wel correct is.
Wat betreft de tapijten ging ik er al vanuit dat het afgesproken was door het programmateam. Enige aparte was dan het terughalen door de winkeliers, maar, dat kan ook door de mol ingefluisterd zijn. Zou me niets verbazen zeg maar.
Netjes vragen of de mensen hun kleedjes weer weg willen halen?
Denk aan de opdracht met de raamluiken enkele seizoenen terug.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Denk dat die mensen ook prima een beetje Engels spreken.m-vw schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:25:
Zou de mol Albanees geleerd hebben?
Netjes vragen of de mensen hun kleedjes weer weg willen halen?
Denk aan de opdracht met de raamluiken enkele seizoenen terug.
(ik gok zelf op Fresia)Arunia schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:24:
Wat betreft de tapijten ging ik er al vanuit dat het afgesproken was door het programmateam. Enige aparte was dan het terughalen door de winkeliers, maar, dat kan ook door de mol ingefluisterd zijn. Zou me niets verbazen zeg maar.
Maar stel nou dat Everon de Mol is,
dan was dat beeld met die ietwat geïrriteerde verkoper die langsliep en een opmerking maakte, mogelijk een goede mollenstreek....
Dat hij mogelijk eerst aan die vent gevraagd had kleedjes te lenen, dan tegen 'm gezegd had "haal ze maar weer op", maar dan wel zelf ook in zijn zicht weer met nieuwe loopt te slepen.
Dan snap je dat zo'n vent geërgerd raakt
Maar goed, hypothetisch, want ik denk nog altijd Fresia.
Leeg - Sinds 20180907
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Dit kan eigenlijk geen toeval meer zijn.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Same hereV3g3ta schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:51:
Sinds aflevering 1 op Kim, maar nu toch maar geswitched naar Fresia. Alleen jammer dat ik nu de meeste test vragen op Kim heb ingevuld. Maar goed, normaal lig ik er al halverwege het seizoen met 0 punten uit, nu heb ik alles nog. 😊
En met bovenstaande video switch ik ook maar
Exocet in "Wie is... de Mol? 2022 NL"13art schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:14:
[Video: IK WEET WIE DE MOL IS! - Wie is de Mol? 2022]
Dit kan eigenlijk geen toeval meer zijn.
Potverdorie

Ik vindt mijn post beter gezien de video in mijn bericht meteen afgespeeld kan worden ipv alleen een eenvoudig linkje....
https://www.instagram.com...2/?utm_medium=share_sheet
Damn, goed gevonden. Fresia heeft het dan wel echt heel goed gespeeld dat 't nu pas zo opvalt. Ik heb zo hard gezegd dat ze veel te fanatiek was om de mol te zijn, maar ze heeft wel het minste geld opgebracht.13art schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:03:
Deze vind ik ook wel gevonden:
https://www.instagram.com...2/?utm_medium=share_sheet

Zit al vanaf aflevering 3 of zo op Fresia, was op zich wel duidelijk dat ze weinig geld binnen bracht. Er was 1 aflevering waar ik twijfelde, maar voor de rest leek mijn tunnel stabielSmurfLink schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:11:
[...]
Damn, goed gevonden. Fresia heeft het dan wel echt heel goed gespeeld dat 't nu pas zo opvalt. Ik heb zo hard gezegd dat ze veel te fanatiek was om de mol te zijn, maar ze heeft wel het minste geld opgebracht.Potverdrie, na Jan had ik gezegd me nooit meer zo in de luren te laten leggen.... Failed again!
Ze staat in het midden op de foto, de Mol is in ons midden.
Ze zei iets over in de finale staan met 2 kandidaten. Dat kan alleen als mol.
Ze lachte bijna net toen ze af ging.
En heeft echt kapot weinig geld opgebracht. 1277 tegenover 1900 (Everon) en 2380 (Kim).
Kim die tijgert. Ik ga stuk jongens.

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 26-02-2022 20:53 ]
- tweakduke
Leek van nietSmurfLink schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:04:
Ik ga echt stuk om de supermarktopdracht. Zou wat zijn als dat alle oude kandidaten zijn.
LOETKE
Ik heb echt zo’n idee dat als ze naar de plek zouden gaan die omgeroepen wordt, dat daar dan iets extra’s te halen valt…SmurfLink schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:04:
Ik ga echt stuk om de supermarktopdracht. Zou wat zijn als dat alle oude kandidaten zijn.
Wie is de Mol Tweakers poule: https://wieisdemol.page.link/5xx68nDdX9biWDFS6