Zo, inderdaad. Om zoiets te kunnen moet je wel bijna professioneel acteur zijnCopyCatz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:39:
Everon is veel te fanatiek. Als mol gaan huilen omdat je door bent zou ik wel een hele acteerprestatie vinden.
Dan zat ie al niet meer in GTSTBulder schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:31:
[...]
Zo, inderdaad. Om zoiets te kunnen moet je wel bijna professioneel acteur zijn
Kim-Lian is al het hele seizoen 100% chaotic neutral. Het slaat allemaal nergens op, maar ik kan er wel om lachen. Niet de Mol, dat lijkt me duidelijk.Lanfear89 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:36:
Oh wat kan ik toch genieten van Kim-Lian, zo heerlijk geld achterhouden, verkeerde bedragen doorgeven en gewoon kijken wat er gebeurd. Waarom zou je eerlijk alles doorgeven, gewoon een beetje porren in het hoopje en lekker alles opstoken. Als ze de mol is, is het hondsbrutaal en als kandidaat een prachtige tactiek. Ik hoop dat zij er tot het einde in zit, en dan als winnaar of als mol
Het is inderdaad aan Fresia te linken via haar werk. Deze viel me op, misschien zijn er door de afleveringen heen vaker rugnummers zichtbaar geweest.Sempy schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:15:
[...]
Lijkt me gewoon nr dat daar toevallig staat. Kan ook geen kandidaat overduidelijk aan Cruyff linken.
Everon droeg in de aflevering van gisteren weer z'n 33 shirt. Die hij ook in aflevering 1 droeg, toen ze de tijd op 11:22 moesten stilzetten.MRIdev schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Het is inderdaad aan Fresia te linken via haar werk. Deze viel me op, misschien zijn er door de afleveringen heen vaker rugnummers zichtbaar geweest.
I have stability. The ability to stab.
Kim-Lian zit gewoon heerlijk te trollen. Geen echte mol acties behalve van die maffe geintjes. Wellicht dus precies genoeg om toch wat mensen op jouw te laten zitten waardoor zij er uit vliegen en jij doorgaat. Leuke tactiek. Vindt het wel een leuk mens. Als zij de mol is, heeft ze wel echt lef door het zo te spelen.
Ook blij dat Sahil eruit ligt. Die zat echt te overdreven te prutsen. Misschien wilde hij net als Kim-Lian wat stoken om de verdenking te krijgen maar het was gewoon too much. Begon echt mega irritant te worden.
Fresia was toch bij de jet ski's als een malloot heen en weer aan het scheuren? Vraag me af of zij sowieso wel een band om een stok heeft gehangen.
Ook blij dat Sahil eruit ligt. Die zat echt te overdreven te prutsen. Misschien wilde hij net als Kim-Lian wat stoken om de verdenking te krijgen maar het was gewoon too much. Begon echt mega irritant te worden.
Fresia was toch bij de jet ski's als een malloot heen en weer aan het scheuren? Vraag me af of zij sowieso wel een band om een stok heeft gehangen.
Exact expert nodig?
Persoonlijk denk ik dat het niets is en meer toevalSmurfLink schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Everon droeg in de aflevering van gisteren weer z'n 33 shirt. Die hij ook in aflevering 1 droeg, toen ze de tijd op 11:22 moesten stilzetten.
Larry Bird is een legende in het basketbal die altijd nummer 33 had en succesvol was bij de Celtics.
Ik zie nog meer in leatitia die hardop 11.56 roept bij de tijd opdracht afl. 1, deze tijd staat ook op de telefoon als ze de widm app laten zien.
Maar goed het is widm je kunt dingen overal in zien maar of het waar is
Vind je? Afhankelijk van de hoeveelheid dubbele bodems die je zoekt kan je het interpreteren als;Lapa schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:38:
[...]
Kim-Lian is al het hele seizoen 100% chaotic neutral. Het slaat allemaal nergens op, maar ik kan er wel om lachen. Niet de Mol, dat lijkt me duidelijk.
- een kandidaat die met de hoogtes van de gewonnen bedragen speelt en kijkt wat er gebeurt
De gedachte is dat de mol anders zal reageren dan de andere kandidaten of misschien zelfs overdreven hard op zoek zal gaan naar.
Dieper
- Een mol die heel brutaal en in het zicht geld achterhoud en doet alsof ze kandidaat is om de reacties van medespelers te peilen.
Hoe brutaal wil je het hebben, vol in het zicht en iedereen weet er van. En dan waarschijnlijk toch nog afgeschreven worden als kandidaat omdat het te opzichtig is. Heerlijk toch?
Nog veul dieper
- Een kandidaat die doet alsof ze de mol is die weer kandidaat is om de reacties van medespelers te peilen.
Je voordoen als mol is de eeuwig terugkomende strategie. Als mensen denken dat je stiekem gewoon de mol bent terwijl je hun reacties aan het peilen bent is natuurlijk perfect. Jij kan rustig op jacht terwijl je de rest het riet in stuurt.
Nu verwacht ik niet gelijk dat Kim-Lian er met zo'n diepe bigbrain actie in duikt, maar ik hoop wel dat dit haar heel ver brengt
[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear89 op 06-02-2022 10:39 ]
Hoewel ik behalve bij de eerste aflevering verder geen punten op Thomas gezet heb vond ik één uitspraak wel opvallend. Misschien niet eens omdat hij dit zei, maar omdat het iets is dat mij al meerdere seizoenen bezighoudt.
Volgens Thomas heeft hij 10 vragen op Kim-Lian en 10 vragen op Sahil.
Maar dat kan volgens helemaal niet. Heb even geen tijd om het terug te zoeken, maar volgens mij was één van de vragen in welk team de mol zat. Bij de boogschutters of de suppers. Kim en Sahil zaten in hetzelfde team.
Dan klopt je spreiding toch niet?
Volgens Thomas heeft hij 10 vragen op Kim-Lian en 10 vragen op Sahil.
Maar dat kan volgens helemaal niet. Heb even geen tijd om het terug te zoeken, maar volgens mij was één van de vragen in welk team de mol zat. Bij de boogschutters of de suppers. Kim en Sahil zaten in hetzelfde team.
Dan klopt je spreiding toch niet?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Tuurlijk wel. Je vult gewoon de eerste 10 vragen in met Kim-Lian in gedachten en de tweede 10 met Sahil in gedachten. Er zijn zo vaak vragen waarbij het antwoord niet eenduidig op 1 kandidaat slaat. Ergens onder de streep heb je dan misschien 12x op de 1 en 13x op de ander gezeten. En 6x op Fresia en 4x op Everon erbij. Of zoiets.
Zonde, vond de waterscooters juist wel leuk..CopyCatz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:19:
Ik stel voor dat we het verplichte lasernummer vervangen door een jetski ronde.
Hoe is het dan zonde als we meer jetski spellen krijgen?Exorcist schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:51:
[...]
Zonde, vond de waterscooters juist wel leuk..
Het was gisteren al geen jetski, maar een waterscooter..dat bedoelde ik dus met mijn reactieSmurfLink schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:57:
[...]
Hoe is het dan zonde als we meer jetski spellen krijgen?
Verder: blij dat Sahil eruit is. Erg irritant, het boeide hem te weinig. Alsof je zit te kwartetten met een kind van vier.
[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 06-02-2022 20:41 ]
Jij hebt ook geen Luxaflex, slikt geen aspirientje tegen de koppijn, of een Norit als je aan de schijt bent? Googled niets als je op het internet zoekt, nooit met goedkope knockoff barbies of lego gespeeld...Exorcist schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Het was gisteren al geen jetski, maar een waterscooter..dat bedoelde ik dus met mijn reactie
Verder: blij dat Sahil eruit is. Erg irritant, het boeide hem te weinig. Alsof je zit te kwartetten met een kind van vier.
Het is gewoon een van de vele merkverwateringen die compleet gangbaar zijn. Nee ze waren niet groen en niet van Kawasaki. Maar de associatie met het woord jetski is een stuk beter dan die toeter van jou.
Guttegut
Gaat ie lekker?
Anyhoe, jammer dat Sahil er uit is. Vond z'n speelstijl wel gewaagd, gok dat het ook wel moest want de mol is naar mijn idee zeer brutaal.

Anyhoe, jammer dat Sahil er uit is. Vond z'n speelstijl wel gewaagd, gok dat het ook wel moest want de mol is naar mijn idee zeer brutaal.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Het scheurt over het water of de 1 het nou een jetski noemt en de ander een waterscooter lekker belangrijk..
Fresia ging inderdaad wel lekker vlot rond, maar of dat nou ook erg nuttig was? Komende afleveringen ook maar eens beter op haar letten, zo vaak is ze eigenlijk ook niet in beeld. Daarnaast verteld ze in die tussenstukken vaak wel enthousiast hoe ze bezig is.
Fresia ging inderdaad wel lekker vlot rond, maar of dat nou ook erg nuttig was? Komende afleveringen ook maar eens beter op haar letten, zo vaak is ze eigenlijk ook niet in beeld. Daarnaast verteld ze in die tussenstukken vaak wel enthousiast hoe ze bezig is.
Zit er een toeter op? Dan is het een waterscooter.tweakduke schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:18:
Het scheurt over het water of de 1 het nou een jetski noemt en de ander een waterscooter lekker belangrijk..
De Testvraag is beschikbaar:
Haalde de Mol als eerste een pijl uit het water in de opdracht 'In Het Verschiet'?
Ja (Thomas, die een Jan Versteeghje deed)
Nee (Sahil en Kim-Lian)
De Mol was niet op het water (Everon, Fresia en Laetitia)
ff terugkieken
Haalde de Mol als eerste een pijl uit het water in de opdracht 'In Het Verschiet'?
Ja (Thomas, die een Jan Versteeghje deed)
Nee (Sahil en Kim-Lian)
De Mol was niet op het water (Everon, Fresia en Laetitia)
ff terugkieken
[ Voor 20% gewijzigd door SmurfLink op 07-02-2022 10:06 ]
Was ThomasSmurfLink schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:03:
Ja
Nee
De Mol was niet op het water
ff terugkieken
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 15% gewijzigd door MetalfanBlackness op 07-02-2022 10:07 ]
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Thomas was volgens mij als eerste want die viel erinSmurfLink schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:03:
Ja
Nee
De Mol was niet op het water
ff terugkieken
Laetita, Fresia en Everon waren niet op het water. Precies al mijn mol kandidaten
[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 07-02-2022 10:04 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Ja ik wist niet meer zeker of het Thomas was.
Maar nu staat ie netjes iig.
Ik zit al sinds de 1e aflevering vol op Laetita. (tunnelvisie door haar ogen denk ik
)
Vond haar reactie wel opvallend toen Sahil een rood scherm kreeg.
Door inzetten van haar vrijstelling, weten we niet op wie ze zat, maar dat had Sahil kunnen zijn denk ik.
Vond haar reactie wel opvallend toen Sahil een rood scherm kreeg.
Door inzetten van haar vrijstelling, weten we niet op wie ze zat, maar dat had Sahil kunnen zijn denk ik.
Nog steeds niets gekeken van dit seizoen. Mijn mol blijft Fresia. Ik kijk eigenlijk nooit TV (heb ook geen TV-abo, ik moet het doen met de NPO-app), en dan zijn de onbekende BN'ers nog onbekender. Dus net maar even wat gegoogled en wat blijkt: Fresia is helemaal niet blond!
Wat is het nut hiervan als je toch niet kijkt?zacht schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:11:
Nog steeds niets gekeken van dit seizoen. Mijn mol blijft Fresia. Ik kijk eigenlijk nooit TV (heb ook geen TV-abo, ik moet het doen met de NPO-app), en dan zijn de onbekende BN'ers nog onbekender. Dus net maar even wat gegoogled en wat blijkt: Fresia is helemaal niet blond!
Ik denk (of hoop) dat die kijkt via de NPO appSmurfLink schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Wat is het nut hiervan als je toch niet kijkt?
"Nog steeds niets gekeken van dit seizoen. "SunnieNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Ik denk (of hoop) dat die kijkt via de NPO app
Klinkt bij mij alsof hij nog steeds niets gekeken heeft van dit seizoen.
Ik vind de titels van de afleveringen inmiddels behoorlijk richting audio/geluid/spreken/gehoor hinten:

Mogelijk zang? --> Laetitia?

Dat maakt mijn tunnel alleen maar groterBreadFan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:37:
Ik vind de titels van de afleveringen inmiddels behoorlijk richting audio/geluid/spreken/gehoor hinten:
[Afbeelding]
Het nieuwe seizoen van Ozark en WIDM heb ik bewaard voor een eventuele quarantaine-week. Ozark heb ik ondertussen gekeken, WIDM-marathon bewaar op nog even.SmurfLink schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:31:
[...]
"Nog steeds niets gekeken van dit seizoen. "
Klinkt bij mij alsof hij nog steeds niets gekeken heeft van dit seizoen.
Mwah; kettingreactie en 'de tijd zal het leren' passen niet lekker in dat patroon. Dan blijven er vier titels over die je met goede wil zo kunt bundelen en dan gaat de helft daarvan juist over het geen geluid maken.BreadFan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:37:
[Afbeelding]
Ik vind dat vrij vergezochte hints als die zouden moeten wijzen naar iemand die professioneel zingt.
Testvraag aflevering 6
edit: Het was al gepost
edit: Het was al gepost
[ Voor 72% gewijzigd door VantageR op 07-02-2022 12:43 ]
Mij was de eerste 2 aflevering juist opgevallen in elke aflevering tot dan toe er een opdracht in een theater was. Maar goed bij aflevering 3 ging dat mank. Maar goed het gemaskerd bal heeft mijn ogen ook wat met theater te maken. Of opera of musical denk ik.BreadFan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:37:
[Afbeelding]
Ik zit ook in de laetitia tunnel. Ook mede door de opdracht in de kamers en dat Kim lian zei allemaal rozen, hey van rosendaal waar Sahil vandaan komt. Maar rozen zijn rood en wie heeft er rood haar?
Ik vond de opmerking van rik verdacht na de jetski ronde met
“Er werd goed geluisterd naar de leider in jullie midden”
“En misschien nog wel belangrijke dat jullie nieuwe informatie hebben over de mol in jullie midden”
En daarvoor zei everon ook dat die mooie positie in het midden had
Mrja veels te opzichtig ben ik bang of ik heb even gemist waar rik op doelde met de nieuwe informatie
Sowieso gave opdracht maar vond Fresia ook wel verdacht. “Druk druk druk druk” maar niet zoveel doen
“En misschien nog wel belangrijke dat jullie nieuwe informatie hebben over de mol in jullie midden”
Mrja veels te opzichtig ben ik bang of ik heb even gemist waar rik op doelde met de nieuwe informatie
Sowieso gave opdracht maar vond Fresia ook wel verdacht. “Druk druk druk druk” maar niet zoveel doen
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik vond die opmerking over nieuwe informatie over de mol bijzonder raar geplaatst en daarna helemaal dat niemand er over door ging.laurens0619 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:10:
Ik vond de opmerking van rik verdacht na de jetski ronde met
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Wat mij deze aflevering weer opviel is dat ze Albanië mooi in beeld brengen en Laetitia fijne beeldvulling is 😇
Beetje dubbel over het vertrek van Sahil: ik vond m het ene moment bloedirritant en het andere moment ontzettend slimme en gedurfde dingen doen (opdracht manipuleren door te zeggen wie in welk team zat).
Maar vooral vond ik de opdrachten weer dodelijk saai.
Denk dat dit de laatste was die ik van dit seizoen kijk, t krijgt in ieder geval geen prioriteit meer.
Beetje dubbel over het vertrek van Sahil: ik vond m het ene moment bloedirritant en het andere moment ontzettend slimme en gedurfde dingen doen (opdracht manipuleren door te zeggen wie in welk team zat).
Maar vooral vond ik de opdrachten weer dodelijk saai.
Denk dat dit de laatste was die ik van dit seizoen kijk, t krijgt in ieder geval geen prioriteit meer.
Pfff wat was Kim Lian aan het mollen bij die schapen! Neemt ze de rol van Sahil over?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Opvallend dat Kim-Lian en Fresia veel meer in beeld waren dan de andere drie bij die opdracht. Mogelijk dat één van die twee (en dan vermoedelijk Kim-Lian want Fresia heeft een vrijstelling) naar huis gaat...
Waar zit de mol op het strand? 🤔
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Maar vrijstelling voor finale (zwart?) neutraliseert de vrijstelling van Fresia (groen?) toch?ParaDroid2 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:53:
Opvallend dat Kim-Lian en Fresia veel meer in beeld waren dan de andere drie bij die opdracht. Mogelijk dat één van die twee (en dan vermoedelijk Kim-Lian want Fresia heeft een vrijstelling) naar huis gaat...
Precies ditLordSinclair schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:56:
Waar zit de mol op het strand? 🤔
Try SCE to Aux
Hmm, een vrijstelling voor de finale zou geen zwarte moeten zijn, die annuleert gewoon alle andere troeven. Meestal is een vrijstelling voor de finale dan één waarbij je deze test nog moet overleven.
Het ligt er te dik bovenop dat Kim Lian wist dat ze iets met schapen gaan doen. Ze doet al de hele tijd acties zoals Sahil (drinken uit de fles bijvoorbeeld). Ze kan de mol gewoon niet zijn.13art schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:51:
Pfff wat was Kim Lian aan het mollen bij die schapen! Neemt ze de rol van Sahil over?
Ik vermoed dat de Mol op de achtergrond op het strand zit bij de boef in de buurt. Ze laten die foto nooit zien.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Oh ja dat was toen ook een keer dat de Mol in het park voorbij liep.
Die aflevering tot in detail teruggekeken, maar de Mol kreeg je als kijker niet te zien.
Die aflevering tot in detail teruggekeken, maar de Mol kreeg je als kijker niet te zien.
Dat hadden ze nooit laten zienhotrid schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:02:
Kim-Lian als Millie?
Try SCE to Aux
Klopt enorm lametweakduke schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:05:
Oh ja dat was toen ook een keer dat de Mol in het park voorbij liep.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het begint onderhand wel een klassieker te worden. Patrick die in de bus zat met de kandidaten, Jan die vlak achter langs liep, Jeroen die (tweemaal) iets uit een doosje haalde en nu weer.
Nope, te voor de hand liggend. Bij dit soort opdrachten is het vaker zo dat de mol niet daar is waar je je op focust maar daar waar je totaal niet op let waardoor de mol extreem dichtbij kan komen.Osxy schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:02:
Ik vermoed dat de Mol op de achtergrond op het strand zit bij de boef in de buurt. Ze laten die foto nooit zien.
Beetje hetzelfde idee als:
YouTube: Test Your Awareness : Whodunnit?
YouTube: Test Your Awareness: Do The Test
YouTube: Will You Pass The Attention Test?
Dus er is net 850 uit de pot en dan nu "ik heb echt min acht en een half" roepen. Bedankt Kim.
Dit is gewoon de finale van expeditie Robinson 
Overigens wel handig dat de Mol hier niet mee doet in de laatste opdracht … hou ik tenminste mijn punten
Overigens wel handig dat de Mol hier niet mee doet in de laatste opdracht … hou ik tenminste mijn punten
[ Voor 53% gewijzigd door SunnieNL op 12-02-2022 21:25 ]
Er zit wel een kern van waarheid in:DoeEensGek schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:09:
Dus er is net 850 uit de pot en dan nu "ik heb echt min acht en een half" roepen. Bedankt Kim.
https://www.flair.nl/thui...art-kim-riep-mijn-moeder/
Try SCE to Aux
Nou heb ik al even geen lenzen, maar die beslaan niet zo snel zoals ze zei… en smerig worden ze ook niet zomaar.ImNotnoa schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:28:
[...]
Er zit wel een kern van waarheid in:
https://www.flair.nl/thui...art-kim-riep-mijn-moeder/
Expeditie Wie is de Mollison
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Niet handig, je kon weten dat Fresia er nooit uit kon gaanm-vw schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:33:
Daar gaat de helft van mijn punten....
Ik had inderdaad ook alles op Fresia omdat ze een vrijstelling heeft… en de mol is. Jammer dat Laetitia weg moet. Was mijn tweede molkandidaat en ik had verwacht dat Thomas weg moest.
[ Voor 37% gewijzigd door raiders op 12-02-2022 21:40 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
-815DoeEensGek schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:09:
29 goed á €15, 19 fout en 6 keer 'schaap' voor €50,- per stuk.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Wie riep het meest ‘schaap’?Jaap-Jan schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:38:
[...]
-815
Alleen van Fresia weten we deze aflevering niet op wie ze zit.
Kim-Lian op Everon en de rest op Kim-Lian. Ik denk dat Laeitia de test simpelweg te slecht had gemaakt en de rest ook verkeerd zit. Fresia verdenk ik eerder.
Kim-Lian op Everon en de rest op Kim-Lian. Ik denk dat Laeitia de test simpelweg te slecht had gemaakt en de rest ook verkeerd zit. Fresia verdenk ik eerder.
Had niet opgelet. En alles al ingestuurd.Exocet schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:34:
[...]
Niet handig, je kon weten dat Fresia er nooit uit kon gaan
Garmin FR245M + HRM-RUN
Denk dat ze domweg te veel tijd kwijt was.tweakduke schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:41:
Alleen van Fresia weten we deze aflevering niet op wie ze zit.
Daarom moest fresia nu wel de vrijstelling inzetten. Als ze per ongeluk laatste was en dan wel door zou gaan, zou alle ogen op haar richten.
Dat kan ook, maar als je het meeste fout hebt dan heb je sowieso de test als slechtst gemaakt. Opdrachten die niet lukken en dan op de slechtste positie de test nog moeten maken helpt ook niet.SunnieNL schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Denk dat ze domweg te veel tijd kwijt was.
Daarom moest fresia nu wel de vrijstelling inzetten. Als ze per ongeluk laatste was en dan wel door zou gaan, zou alle ogen op haar richten.
En inderdaad nu moest Fresia de vrijstelling wel inzetten.
Op beeld Fresia en Kim Lian allebei 1x.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ja kwam inderdaad later, maar kim staat elke keer voor mijn mol tunnel.Jaap-Jan schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:38:
[...]
-815
Ben bang dat het dan toch Kim is... Laetitia was echt zo ontzettend leuk, jammer dat ze moet gaan. Die glimlach verwarmt ieders hart.

Zoals elk jaar ben ik het spoor bijster. Laetitia eruit en Kim vond ik deze aflevering weer minder verdacht, mede omdat ze juist zo opvallend in de montage wordt gezet. (In het begin met de voorspelling dat de opdracht met dieren zou zijn).
Als je insteek van het spel is om zo lang mogelijk door te gaan dan is inzetten op Fresia handig. Als je insteek is zoveel mogelijk punten te behalen en als Fresia niet je mol is, is het niet handig om op Fresia in te zetten maar op je mol. Dit aangezien je bonus punten krijgt voor elke keer dat je goed op de mol had ingezet.Exocet schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:34:
[...]
Niet handig, je kon weten dat Fresia er nooit uit kon gaan
Is iemand anders die ook de extreem vuile nagels van Thomas opgevallen?
Alsof hij in de aarde aan het graven is geweest….
(Ja ik heb toch weer gekeken 😇)
Alsof hij in de aarde aan het graven is geweest….
(Ja ik heb toch weer gekeken 😇)
Zit nog even het overzicht te kijken wie het meeste geld heeft ingebracht voor de pot, dan kan Kim-Lian het gewoon niet zijn. https://www.wieisdemol.com/widm23-overzicht-followdemoney
Everon heeft dan nog wel bijgedragen dat die 5000 uit de pot gaat vanwege de pleidooien via de stream. Dan kom je al uit op Fresia of Everon die het moet zijn.
Everon heeft dan nog wel bijgedragen dat die 5000 uit de pot gaat vanwege de pleidooien via de stream. Dan kom je al uit op Fresia of Everon die het moet zijn.
Maar Everon was gekozen door Glenn en dat was de persoon die door het publiek was gekozen. Everon heeft daar dus niet zelf aan bijgedragen....tweakduke schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:41:
Zit nog even het overzicht te kijken wie het meeste geld heeft ingebracht voor de pot, dan kan Kim-Lian het gewoon niet zijn. https://www.wieisdemol.com/widm23-overzicht-followdemoney
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Dat lijkt op het eerste gezicht, wie weet hoe dat nu echt zit dat Glenn juist Everon koosRob310 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Maar Everon was gekozen door Glenn en dat was de persoon die door het publiek was gekozen. Everon heeft daar dus niet zelf aan bijgedragen....
Ik heb toch vrij weinig met zulke overzichtjes. Een perfecte mol probeert juist dat anderen niks binnen (kunnen) halen. Zelf dan telkens kleine beetjes bijdragen. Waardoor ze weinig opvallen.tweakduke schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:41:
zorgen dat er minder geld in enveloppen zit of weggooien zodat anderen minder ophalen of niks. Voorbeelde uit het verleden waarin de mol de geldzakjes tussen trossen bananen vandaan haalde en kwijt maakte, rest vindt niks maar als je zo rekent als in het bovenstaande url dan geeft het een ander beeld. Ook groeps opdrachten waar anderen voorbereidend werk doen waardoor ze weinig verdienen, nee zo'n overzicht zegt net niks.
Moet zeggen dat ik dit jaar al vrij vlot Kim in het vizier had. Ze valt me vaak op met haar gedrag en uitingen. Ze laat van zich horen op momenten die opvallend zijn maar heeft ook te vaak al een praatje klaarstaan. En net niet in de opdracht passen, zoals nu met de schapen in toch een onhandig jurkje wat je niet heel vaak ziet met oog op opdrachten. Maar een ander voorbeeld is de zwanen opdracht, ze gaat daar op het einde toch nog wat binnen halen terwijl ze in een positie waren om met een gerust hart de kant te halen. Daarna een zware eindsprint waarin je alles eruit moet halen en dan net buiten de tijd... Helaas voor de mol net er binnen. Dit is zo'n moment waarop de mol voor de groep alles kan geven maar net faalt, iedereen roept dan geeft niks omdat je alles gegeven hebt. Een mol wil ook vaak dat de groep hoger inzet, maar met meer risico. Kijk naar de opdracht met de beelden maar vooral daarvoor als ze bij Rick staan.
Om niet eindeloos in een tunnel te komen probeer ik altijd elke aflevering 1 a 2 kandidaten te spotten, zo naar het einde toe houdt dat een beetje op, en dat zie ik niet in Kim lian. Ze kan gewoon niet zover komen als kandidaat. Wat me meer opvalt sinds de laatste afleveringen, een gevoel zoals bij milouska in het verleden of recenter bij Renee, beetje snap het niet, lukt niet, wil niet maar dan wel overduidelijk willen delen. Net teveel met andere dingen bezig willen zijn maar wel vrij snel we hebben het goed gedaan roepen.
Dit was mijn spreekbeurt, einde.
Wat zou het toch hilarisch zijn als het Thomas is.
Niemand verdenkt hem.
Kwam net ook langs bij mollenstreken.13art schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:45:
Zag deze vanmiddag op Instagram langs komen.
[Afbeelding]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
In de slotaflevering krijgen we vast te zien dat de Mol zich tijdens de opdracht even afzijdig heeft gehouden, en daarbij een paar keer 'schaap' in zn microfoontje heeft gefluisterd
simpelste manier om geld uit de pot te spelen,
valt nog mee dat het maar 4x is gezegd (6-2x op beeld)
Leeg - Sinds 20180907
Lijkt inderdaad op Thomas maar ik denk niet dat hij het is op de foto. Sinds het "klaas debacle" een paar seizoenen geleden zullen ze de mol na zo'n opdracht niet in beeld brengen omdat ze weten dat sommige fans die aflevering frame voor frame gaan analyseren13art schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:45:
Zag deze vanmiddag op Instagram langs komen.
[Afbeelding]
Try SCE to Aux
Niemand is een groot woord, ik post hier alleen niet zo veel. Heb tot 2 afleveringen geleden op Kim gezeten, toen viel het kwartje dat het zomaar Thomas kan zijn op een briljante, sneaky manier.SmurfLink schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:47:
Wat zou het toch hilarisch zijn als het Thomas is.Niemand verdenkt hem.
Gewoon anderen laten mollen, verder volledig onder de radar blijven.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Aan de andere kant wordt er al jaren geklaagd dat het hele programma kapot geëdit is waardoor er niet meer te achterhalen is wie de mol is. Dus wie weet hebben ze een keer geluisterd maar dit commentaar.ImNotnoa schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:47:
[...]
Lijkt inderdaad op Thomas maar ik denk niet dat hij het is op de foto. Sinds het "klaas debacle" een paar seizoenen geleden zullen ze de mol na zo'n opdracht niet in beeld brengen omdat ze weten dat sommige fans die aflevering frame voor frame gaan analyseren
Het is wel heel toevallig dat er bij verschillende kandidaten hetzelfde bootje met dezelfde personen langs vaart.
Ik zou het inderdaad erg mooi vinden want dan zou ie echt heel sneaky zijn. En die act van lange slungel die een beetje door het leven fietst is erg goed gedaan. Sowieso vond ik die man al fantastisch dankzij de Mike en Thomas show, dus als hij de mol blijkt te zijn, major kudos!OmeJoyo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 04:33:
[...]
Niemand is een groot woord, ik post hier alleen niet zo veel. Heb tot 2 afleveringen geleden op Kim gezeten, toen viel het kwartje dat het zomaar Thomas kan zijn op een briljante, sneaky manier.
Gewoon anderen laten mollen, verder volledig onder de radar blijven.
Kim is veel te opvallend. Dat is of echt mega brutaal, of het is zand strooien. Ik denk het laatste. Thomas valt me steeds meer op als fanatieke kandidaat, zie geen mollenstreken in beeld. Hij klungelt soms maar niet te overdreven en zeker niet erger dan anderen. Hij heeft wel veel geld verdient, maar kan niet zo goed inschatten hoeveel hij wellicht door anderen uit de pot heeft weten te houden. Dat hij veel geld verdient is geen punt als anderen dankzij hem niks verdienen is dat ook top natuurlijk. Maar, aangezien ik vrij standaard heb dat degene die ik als mol noem eruit vliegt (zij aan het begin van de aflevering ook dat Laetitia de mol zou kunnen zijn....) dus sorry Thomas, komende aflevering is je laatste
Exact expert nodig?
Ik ben soms zo verbaasd over de kleding die bijvoorbeeld een Kim Lian draagt. Je hebt geen idee wat je gaat doen die dag, voor hetzelfde geldt ga je tokkelen of abseilen of laten ze je ondersteboven door een gat naar beneden zakken. Of er is een laseropdracht waarbij je fladderende rok alle lasers raakt...
Hoe pak je dan je koffer in thuis voor je vertrekt? Ik zou toch vooral denken aan sportieve kleding die in elke situatie van pas komt.
Hoe pak je dan je koffer in thuis voor je vertrekt? Ik zou toch vooral denken aan sportieve kleding die in elke situatie van pas komt.
Daar worden ze vast wel over geïnstrueerd hoor. Je kunt prima een kledingadvies voor de dag geven, zonder te verklappen wat de opdracht gaat zijn. En je kunt de kandidaten vertellen dat ze voor de 3 weken minimaal een bepaald soort setjes kleding mee moeten nemen.eno_W schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:10:
Ik ben soms zo verbaasd over de kleding die bijvoorbeeld een Kim Lian draagt. Je hebt geen idee wat je gaat doen die dag…
Als Mol weet je natuurlijk exact welke opdracht je gaat doen.eno_W schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:10:
Ik ben soms zo verbaasd over de kleding die bijvoorbeeld een Kim Lian draagt. Je hebt geen idee wat je gaat doen die dag, voor hetzelfde geldt ga je tokkelen of abseilen of laten ze je ondersteboven door een gat naar beneden zakken. Of er is een laseropdracht waarbij je fladderende rok alle lasers raakt...
Welles.SmurfLink schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:47:
Wat zou het toch hilarisch zijn als het Thomas is.Niemand verdenkt hem.
Dat hij het minst verdacht wordt in de app versterkt mijn vermoeden alleen maar
Er is iets wat me dwars zit. Eén van de vragen tijdens de test die we zagen was; 'heeft de mol alle flessen kapot geschoten?'
Als de mol mee deed en zijn/haar dag niet had, kan die nog bezig zijn gewest met de katapult terwijl de eerste al zijn/haar test in vult. Je kan het antwoord dan niet weten.
De enige manier om die vraag met 100% zekerheid te beantwoorden is als de regie wist (of afgesproken heeft) dat Fresia haar vrijstelling in ging zetten en dus niet mee deed, waardoor je alleen 'nee' met zekerheid kan antwoorden.
Als de mol mee deed en zijn/haar dag niet had, kan die nog bezig zijn gewest met de katapult terwijl de eerste al zijn/haar test in vult. Je kan het antwoord dan niet weten.
De enige manier om die vraag met 100% zekerheid te beantwoorden is als de regie wist (of afgesproken heeft) dat Fresia haar vrijstelling in ging zetten en dus niet mee deed, waardoor je alleen 'nee' met zekerheid kan antwoorden.
@Piet_Piraat7 Je kunt het op meerdere manieren gebruiken. als er iemand is geweest die niet alle flessen kapot schoot en uiteindelijk de rest al aan de test gegaan was. Denk niet dat ze iemand zo lang door laten klooien (Laetitia). Voor hetzelfde geldt gaat het helemaal niet meer lukken.
Dus op die vraag kan het Fresia zijn, maar ook iemand die het toevallig niet zou hebben gehaald.
Alleen is diegene er nu uit (zo jammer, echt een leuke vrouw (persoonlijkheid, etc, yada yada yada).
Maar de kans heeft altijd bestaan dat er iemand de vrijstelling ging gebruiken, of dat er iemand het wel of niet zou halen met kapotschieten. Anders was het antwoord dan gewoon automagisch nee geweest.
Dus op die vraag kan het Fresia zijn, maar ook iemand die het toevallig niet zou hebben gehaald.
Alleen is diegene er nu uit (zo jammer, echt een leuke vrouw (persoonlijkheid, etc, yada yada yada).
Maar de kans heeft altijd bestaan dat er iemand de vrijstelling ging gebruiken, of dat er iemand het wel of niet zou halen met kapotschieten. Anders was het antwoord dan gewoon automagisch nee geweest.
Grappig genoeg denk ik dat de vraag die je bedoelt de Testvraag van vandaag is.Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:14:
Er is iets wat me dwars zit. Eén van de vragen tijdens de test die we zagen was; 'heeft de mol alle flessen kapot geschoten?'
"Schoot de MOl als eerste alle flessen kapot tijdens de opdracht 'Testafette'?"
Ja is dus Thomas, Nee de rest - Fresia, Fresia heeft d'r eigen optie.
Nee, toevallig is de testvraag voor ons op de app dezelfde als ik die ik eergisteren op tv zag.SmurfLink schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:44:
[...]
Grappig genoeg denk ik dat de vraag die je bedoelt de Testvraag van vandaag is.
Maar als het dezelfde is dan klopt jouw vraagstelling dus niet. Want het ging niet om of de Mol de flessen allemaal kapot schoot, maar of deze het als eerste deed.Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Nee, toevallig is de testvraag voor ons op de app dezelfde als ik die ik eergisteren op tv zag.
@SmurfLink ooh dan heb ik daar overheen gelezen, sorry
ik dacht dat de vraag was of die ze überhaupt kapot heeft geschoten.
Ben zelf dan ook eens aan het zoeken geweest in de mollies en millies opdracht. Thomas heeft aan de start van de opdracht een lichte kleur pet op, tijdens de opdracht een blauwe pet en aan het eind geen pet. Bij Fresia zie je aan het water dat er een boot achter haar vaart, maar het shot is net zo dat je niet kan zien wie erop vaart. Dus die kunnen we niet toevoegen aan het bewijs. Bij de overige 3 kandidaten valt iedere keer hetzelfde bootje op met zoals het er naar uitziet met Thomas.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Vaart er achter Thomas datzelfde bootje dan langs met een lege plek? Dat zou wel bevestiging zijn dan.tweakduke schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:33:
Ben zelf dan ook eens aan het zoeken geweest in de mollies en millies opdracht. Thomas heeft aan de start van de opdracht een lichte kleur pet op, tijdens de opdracht een blauwe pet en aan het eind geen pet. Bij Fresia zie je aan het water dat er een boot achter haar vaart, maar het shot is net zo dat je niet kan zien wie erop vaart. Dus die kunnen we niet toevoegen aan het bewijs. Bij de overige 3 kandidaten valt iedere keer hetzelfde bootje op met zoals het er naar uitziet met Thomas.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bij Thomas vaart er geen boot achter hem langs.SmurfLink schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:36:
[...]
Vaart er achter Thomas datzelfde bootje dan langs met een lege plek? Dat zou wel bevestiging zijn dan.
Let op:
Wie is de Mol Tweakers poule: https://wieisdemol.page.link/5xx68nDdX9biWDFS6
Wie is de Mol Tweakers poule: https://wieisdemol.page.link/5xx68nDdX9biWDFS6