Wie is... de Mol? 2022 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
@m-vw wat @sebastiaan89 ook aan geeft. Er zijn zat mogelijkheden om niet de mol te raden, maar wel te winnen door meer punten dan de rest. Zeker met de eerder aangehaalde combinatie van mol en kandidaat in een opdracht en kamer.

@BreadFan ah ja,
spoiler:
vorig jaar volgens mij?
Zo gaaf was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@hierboven.

Ik begrijp wat jullie schrijven, maar ik ga er van uit dat ik dat dan wel ergens gelezen had.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
zacht schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:13:
Maar heb ik het nu goed begrepen dat we volgende week een kwartier lang een nietszeggend bal zien, drie kwartier de mening horen van nietszeggende mensen die blij zijn dat ze weer eens samen ergens buiten mogen komen, 10 minuten alle kandidaten te horen krijgen en 5 minuten molacties te zien krijgen?
En de kanidaten / mol komen ook nog langs bij Moltalk met exclusieve beelden, dus hopelijk is dat wel een beetje een aflevering met Mollenacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Arunia schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Is dat niet al eens eerder aan de hand geweest dat niemand goed zat? Wel al een aantal jaar geleden, maar staat me zoiets bij. Of in ieder geval de voorlaatste aflevering oid.
Die situatie is nog nooit voorgekomen. Er is wel één seizoen geweest waarbij de Mol pas in de laatste aflevering is aangemerkt als Mol bij de laatste vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Zenyatta

Tsjakka!

sebastiaan89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:37:
Je hoeft de Mol niet goed te hebben om de winnaar te zijn toch? Zolang je maar toevallig de meeste punten hebt gesprokkeld in de test?
En als het aantal punten gelijk is, heeft degene die de test het snelste deed het voordeel. Dus een winnaar is er altijd. Maar met 40 vragen in de finale-test, is de kans dat je precies even veel punten hebt al kleiner dan eerder in het spel.

Mocht het zo zijn dat niemand de mol verdenkt, is de mol toch winnaar? O-) Wint dan niet de pot, maar is wel onder de radar gebleven, en dat is voor de mol het doel (samen met zo veel mogelijk geld uit de pot halen.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Sleepoog schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
Fresia is een sportjournalist, die voornamelijk bezig is met voetbal. Zelf voetbalt ze ook. Voetbalteam heeft elf spelers en dat is precies de reden dat er dit jaar elf deelnemers zijn. Voor mij is Fresia de mol.

(of was er al een andere reden dat er elf deelnemers zijn?)
Er valt altijd wel zo'n samenhang te vinden:

kandidatien: 11
seizoen: 22
BIRD: 33

Ligt er maar net aan in welke tunnel je zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 28-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:15
Zenyatta schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:09:
[...]

En als het aantal punten gelijk is, heeft degene die de test het snelste deed het voordeel. Dus een winnaar is er altijd. Maar met 40 vragen in de finale-test, is de kans dat je precies even veel punten hebt al kleiner dan eerder in het spel.

Mocht het zo zijn dat niemand de mol verdenkt, is de mol toch winnaar? O-) Wint dan niet de pot, maar is wel onder de radar gebleven, en dat is voor de mol het doel (samen met zo veel mogelijk geld uit de pot halen.
De mol niet, die wint altijd. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Zenyatta

Tsjakka!

sebastiaan89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:11:
[...]

De mol niet, die wint altijd. ;) :+
Die heeft in principe alle vragen altijd goed in de test. }:O Zou suf zijn als de mol vragen over zichzelf fout beantwoordt.

"Is de mol een:

a. Man
b. Vrouw"

Ehh... 8)7 |:(

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:43
Zenyatta schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Die heeft in principe alle vragen altijd goed in de test. }:O Zou suf zijn als de mol vragen over zichzelf fout beantwoordt.

"Is de mol een:

a. Man
b. Vrouw"

Ehh... 8)7 |:(
De vragen van de mol tellen niet mee want die hoeft nooit naar huis, dus zijn de vragen ook niet goed/fout :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKqEnSOnxYIepXpCeu4hst4cU80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/klc18IAG3eqnUyGHGoKdj5A6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ked1KtEIYXz1ZdaUzp6b_UC84Zg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BPxQ8zsrHNsoXGwwz7nJ6kch.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKx7QVE9YFDC2qoindTWVpyxx6U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sIIHjHEkq2LttVElQU7hDYEw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFMZeJbfjnc0FxIQgGJna5emgJ0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iz6fl2zIq7tdB4ivMM3iECRb.png?f=fotoalbum_tile

Ik vind dat altijd een beetje bijzonder aan opdrachten met bewakers. Ik bedoel maar, waarom zou je als bewaker niet door hebben dat er een cameraman vol achter het bed aan het filmen is. Of net achter een om het hoekje van de muur.

Hetzelfde met het bukken achter die winkelwagen. Je ziet de cameraman ook gewoon achter de persoon aanlopen/rennen lijkt mij als bewaker.

Het is en blijft tv natuurlijk.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:43:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik vind dat altijd een beetje bijzonder aan opdrachten met bewakers. Ik bedoel maar, waarom zou je als bewaker niet door hebben dat er een cameraman vol achter het bed aan het filmen is. Of net achter een om het hoekje van de muur.

Hetzelfde met het bukken achter die winkelwagen. Je ziet de cameraman ook gewoon achter de persoon aanlopen/rennen lijkt mij als bewaker.

Het is en blijft tv natuurlijk.
Heeft waarschijnlijk de opdracht om alleen op de gangen te blijven en te blijven bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 14:25
Exocet schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Heeft waarschijnlijk de opdracht om alleen op de gangen te blijven en te blijven bewegen.
Of om de cameraman/vrouw te negeren.

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Geerrrt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Of om de cameraman/vrouw te negeren.
Of Fresia is de mol.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Ik gok op de rode lopers, dat ze daar niet vanaf mochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Geen idee wie dit is, maar inderdaad vertel gewoon wie de mol is en laat haar acties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Zoals elk jaar: zzzzzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Toch! Had ik maar bij m'n eerst aflevering gevoel gebleven 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 22:11
Megamind schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:
Toch! Had ik maar bij m'n eerst aflevering gevoel gebleven 😂
Zo netjes gedaan hoor! Had hem niet verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 05-03-2022 21:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

13art

Moderator Mobile
Een mol die het meeste geld in de pot heeft gebracht (even buiten die 5000 om). Geen wonder dat niet veel mensen hem verdachten

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Toch dat bootje, alleen kregen wij de mol niet te zien.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:23

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wat was de bedoeling met het gemaskerde bal? Elke aflevering ernaar toe hypen, maar dit was wel een grote anti climax.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:33
Weinig in de pot maar wel een leuk nieuw jaarlijks event voor de tapijtverkopers :)

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 05-03-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:01
DNA_Saint schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:22:
Wat was de bedoeling met het gemaskerde bal? Elke aflevering ernaar toe hypen, maar dit was wel een grote anti climax.
Wellicht was dat een groter ding geweest als de coronamaatregelen nog zouden spelen. Nu deze weer zijn opgeheven kan er weer publiek bij dus kiezen ze hier voor.
Ik vind het ook wel apart. Wisten de andere kandidaten nu al sinds dat bal wie de mol was? Ik denk het wel, maar dat hebben ze slecht gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:33
“Jij moet links”..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:46
Het begint bijna een klassieker te worden dat de finale op tijd beslist wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:23

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Een tweaker is wel 1e van Nederland geworden 👍

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:27
DNA_Saint schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:49:
Een tweaker is wel 1e van Nederland geworden 👍
Wil je dat niet te hard roepen, dat is mijn wederhelft @ellendevries 😂 ik met alles sinds het begin op Fresia moet de avond nog doorkomen

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 05-03-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06 14:17

Kenackwurst

LiquorSnurf

Ik ben benieuwd of ze het nog over het gele shirt gaan hebben wat Everon droeg na de opdracht in de supermarkt.

Dat was een ‘dead giveaway’ voor mij

Kwaed weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Bij veel van die verborgen aanwijzingen heb ik altijd het idee je in complot wappie moet zijn. Deze verzinnen ze toch gewoon achteraf. Die met dat tapijt met een E en een H. Tuurlijk, dat zijn de enige letters die je met veel fantasie kan zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Fleximex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:27:
Bij veel van die verborgen aanwijzingen heb ik altijd het idee je in complot wappie moet zijn. Deze verzinnen ze toch gewoon achteraf. Die met dat tapijt met een E en een H. Tuurlijk, dat zijn de enige letters die je met veel fantasie kan zien...
Klopt, al vind ik de 30-5 geboortedatum wel een hele duidelijke, en de 33 is al heel vaak genoemd.
Probleem is dat je bijna geen elke kandidaat deze aanwijzingen kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Fleximex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:27:
Punt is dat duidelijke hints gelijk op internet gedeeld worden. ;) Het moet wel heel cryptisch en moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
@DoeEensGek Maar dan wel iets wat je van te voren bedenkt. Niet een tapijt, waar de editor achteraf denkt: verrek dat lijkt enigszins wel op een E en een H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Fleximex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:33:
@DoeEensGek Maar dan wel iets wat je van te voren bedenkt. Niet een tapijt, waar de editor achteraf denkt: verrek dat lijkt enigszins wel op een E en een H.
Klopt en eens maar met het huidige internet is het gewoon geen doen meer. Die geboorte datun is al erg gedurfd. Alles wordt gewoon precies uitgeplozen door molloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 21:01
@ellendevries kun je als bewijs een screenshot maken van je score?
En contact opnemen met @Moonsugar voor de goodiebag?
En gefeliciteerd met de hoogst behaalde score in NL en de Tweakers poule.

@lubbertkramer ik tag jou ook even, voor het geval dat ze minder actief is op tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 05-03-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08
Ben ik gewoon 2e van de poule… alleen aflevering 2 geen punten ingezet op everon haha gefeliciteerd voor de winnaar!

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
SunnieNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:53:

@lubbertkramer ik tag jou ook even, voor het geval dat ze minder actief is op tweakers.
Ze is meer een lezer maar heb het bericht doorgegeven. Wellicht dat ze hierdoor toch meer op Tweakers gaat reageren.

Edit:
Screenshot verwijderd nadat @ellendevries hem zelf gepost heeft

[ Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 05-03-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 13:07

Franko P.

Hit it.

lubbertkramer schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:59:
[...]

Ze is meer een lezer maar heb het bericht doorgegeven. Wellicht dat ze hierdoor toch meer op Tweakers gaat reageren.

Hieronder alvast voor de rest haar bewijs, ze zal een bericht sturen naar @Moonsugar

[Afbeelding]
Exact hetzelfde stond er bij de nr 1 van onze poule. 1e van Nederland zijn er volgens mij nog een paar 1000 :P

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ellendevries
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-09-2024
SunnieNL schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:53:

Bedankt iedereen! En wat leuk zeg! Ik heb Moonsugar een bericht gestuurd👍🏼 En als bewijs vanuit mezelf ook nog een screenshot van mijn score.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdgC5fK5R0yw77rQx7zZ3Aij0dw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jhHrs0xU4Ipvbx2qaAJ8ntjp.png?f=fotoalbum_large

Groetjes Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Franko P. schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Exact hetzelfde stond er bij de nr 1 van onze poule. 1e van Nederland zijn er volgens mij nog een paar 1000 :P
Het is ook de hoogst haalbare score als 1e (gedeelde) plek maar in de Tweakers poule en in 9 andere poules waar we beide inzaten was @ellendevries een echte nummer 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4teBiNyyqA4_aOTd-bxojKwMEaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZwBRLY7yQgMVJ0aYhkwE9o0Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48
Chillz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:50:
[...]

(ik gok zelf op Fresia)
Maar stel nou dat Everon de Mol is,
dan was dat beeld met die ietwat geïrriteerde verkoper die langsliep en een opmerking maakte, mogelijk een goede mollenstreek....

Dat hij mogelijk eerst aan die vent gevraagd had kleedjes te lenen, dan tegen 'm gezegd had "haal ze maar weer op", maar dan wel zelf ook in zijn zicht weer met nieuwe loopt te slepen.
Dan snap je dat zo'n vent geërgerd raakt :) . En Everon er met een big smile achteraan loopt om te vragen wat hij zei.

Maar goed, hypothetisch, want ik denk nog altijd Fresia. ;)
^ uiteindelijk toch wel dit ongeveer :)

Goed gedaan van Everon

Gemaskerd bal werd een beetje snel aan voorbij gegaan inderdaad. Maar zou bijv goed met de Corona maatregelen te maken kunnen hebben ja. Dat het als een stok achter de deur was.

Wel goed dat er eens extra tijd was voor de reguliere slot-uitzending. Én zonder onzinnige vragen aan publiek!

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
Wij hebben genoten van deze aflevering. Geen kul met niets zeggende mensen, maar lekker mol streken. Moltalk was ook interessant genoeg en ik ben geen fan van Everon, maar hij heeft het wel echt goed gedaan en er ook echt goed voorbereid.

Mijn vrouw had het goed en ik zat er dus finaal naast met Fresia.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

13art

Moderator Mobile
Exocet schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:29:
[...]

Klopt, al vind ik de 30-5 geboortedatum wel een hele duidelijke, en de 33 is al heel vaak genoemd.
Probleem is dat je bijna geen elke kandidaat deze aanwijzingen kan maken
Het lastige is dat gewoon niet te achterhalen is wat een echte hint is en wat niet. Hints middels kleding een komt al jaren voorbij omdat dit ooit een keer een hint is geweest. Afgelopen keren bleek het telkens niks te zijn en dan dit jaar opeens wel.

Ik vraag me serieus af of de hints die geen hints blijken te zijn er niet bewust in gezet worden om een dwaalspoor te zetten. Zoals één van die laatste hints naar Fresia waarbij de momenten van de maskers in beeld stonden voor een bepaalde letter van een titel waar dan Fresi. Uit kwam en dan blijkt bij de laatste letter dit niet meer op te gaan.

Voor mij is widm gewoon een grappig programma om te kijken geworden waarbij het achterhalen van wie de mol is gewoon niet meer mogelijk is en inzetten op de juiste mol niet veel meer dan puur geluk is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

Leuke mol hoor. Goed gedaan en heeft er duidelijk werk in gestoken. Niet alles is helemaal op zijn conto te schrijven natuurlijk maar toch goed gedaan en superlage pot. Vermakelijk om te kijken. En leuke uitzending, idd niet dat getrut met wat random kijkers vragen op wie zij zitten, lekker boeiend.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 23:12
Kenackwurst schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:24:
Ik ben benieuwd of ze het nog over het gele shirt gaan hebben wat Everon droeg na de opdracht in de supermarkt.

Dat was een ‘dead giveaway’ voor mij
Wat was voor jou dan de reden dat je het daar wist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:08
Zenyatta schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Maar met 40 vragen in de finale-test, is de kans dat je precies even veel punten hebt al kleiner dan eerder in het spel.
Achteraf zijn dit de beste opmerkingen :+

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

MeNTaL_TO

The future is not set

Crazy D schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:12:
Leuke mol hoor. Goed gedaan en heeft er duidelijk werk in gestoken. Niet alles is helemaal op zijn conto te schrijven natuurlijk maar toch goed gedaan en superlage pot. Vermakelijk om te kijken. En leuke uitzending, idd niet dat getrut met wat random kijkers vragen op wie zij zitten, lekker boeiend.
Helaas maar een paar molacties die echt geld uit de pot hebben gehouden (weggooien sleutels). Bijvoorbeeld het geld uit de kistjes halen bij het lasergamen heeft niet echt geld gekost, want volgens mij kreeg vrijwel niemand een kistje open.
Die 5k is ook alleen omdat zijn mattie hem koos en geen molactie geweest.

En vraag me echt af hoe weinig er in de pot was gekomen als hij echt compleet niets had gemold.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fleximex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:27:
[...]

Wellicht was dat een groter ding geweest als de coronamaatregelen nog zouden spelen. Nu deze weer zijn opgeheven kan er weer publiek bij dus kiezen ze hier voor.
Ik vind het ook wel apart. Wisten de andere kandidaten nu al sinds dat bal wie de mol was? Ik denk het wel, maar dat hebben ze slecht gecommuniceerd.
De enige reden om de afgevallen kandidaten daar te houden was iets opnemen wat gebruikt kon worden als de maatregelen in NL een fatsoenlijk slot niet mogelijk zou maken. Uiteindelijk niet nodig gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
13art schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:11:
Een mol die het meeste geld in de pot heeft gebracht (even buiten die 5000 om). Geen wonder dat niet veel mensen hem verdachten
Je hebt als Mol lang niet alles in de hand. Hij had natuurlijk wel een erg comfortabele voorsprong omdat hij wist dat hij al 5k weggespeeld had. Hij kon zich daardoor meer focussen op kleine bedragen uit de pot houden, dan ben je sowieso al minder verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dat bal was inderdaad gewoon een "plan B". Dat hadden ze verder benut als er geen ontknoping met publiek in NL gedaan kon worden. Dan wil je liever wat "entourage" in plaats van een kale ontknoping met Rick en 3 deelnemers.

Everon stond vanaf het begin al op mijn lijstje. 33, BIRD, groen shirt.... iets te toevallig allemaal. Maar ik heb weleens gedacht 'too obvious".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Helaas maar een paar molacties die echt geld uit de pot hebben gehouden (weggooien sleutels). Bijvoorbeeld het geld uit de kistjes halen bij het lasergamen heeft niet echt geld gekost, want volgens mij kreeg vrijwel niemand een kistje open.

En vraag me echt af hoe weinig er in de pot was gekomen als hij echt compleet niets had gemold.
Die 5k was inderdaad een kadootje, al heeft hij er wel voor moeten lobbyen van tevoren. Zo kom je makkelijk aan de laagste pot.
En sowieso qua geld binnenhalen: met zulke vijanden heb je als mol geen vrienden meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
MeNTaL_TO schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:45:
[...]
Als hij echt het gedaan heeft zoals hij zegt, vind ik dat hij het wel goed heeft gedaan door juist super aardig en niet verdacht te doen.. omdat hij wist dat er 5k uit zou gaan. Dat vind ik wel leuk gedaan, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06 14:17

Kenackwurst

LiquorSnurf

A4-tje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Wat was voor jou dan de reden dat je het daar wist?
Mijn keuze is gebaseerd wat ik in de laatste 3 afleveringen heb gezien, heb er verder geen een gekeken…

Collega’s en vrienden die wel geïnteresseerd waren heb ik een beetje uitgehoord.
Die gingen al voor Everon of Fresia.

Terugdenkend aan andere seizoenen WIDM waar ze een eenzelfde hint hadden verstopt was het voor mij snel duidelijk.
‘Dead giveaway’ is misschien te sterk verwoord, maar tijdens die opdracht in de supermarkt dat dat gele shirt behoorlijk lang in beeld bleef en later ook de gele enveloppen. Was de keuze snel gemaakt toen Everon een geel shirt droeg na de opdracht.

Voor ‘t zelfde geld zijn die enveloppen altijd al geel geweest, of heeft Everon vaker een geel shirt aan gehad tijdens WIDM.

Maar ik denk, omdat ik maar 3 afleveringen heb gezien en de naam Everon heb horen vallen ik al snel mijn keuze had gemaakt.

De echte kijkers zijn natuurlijk al veel langer aan ‘t malen over wie van de 3 het was.

Kwaed weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

zacht schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Die 5k was inderdaad een kadootje, al heeft hij er wel voor moeten lobbyen van tevoren. Zo kom je makkelijk aan de laagste pot.[...]
Dat lobbyen is dan ook wel de grootste molactie ooit: -€5000. Maar die molactie is natuurlijk nooit in beeld geweest dus hoe hadden wij als kijkers dat kunnen weten?
Nou, Suzanne verklapt dit in de eerste aflevering van Niet de Mol.

Vanaf 2:23
Hij had, vertelde toen over Everon, dat-ie zei van: nou ja maar Everon heeft het heel moeilijk nu, heel zwaar. En ik zeg van: ja dat snap ik. Wij zagen dat ook. Hij was heel geëmotioneerd, hij had, hij kon het, het was voor hem heel pittig. Dus hij had zoiets van: nou, en als ik hem kan helpen dan ga ik dat doen. Dus het was voor mij ook heel logisch toen hij dus zelf dus een vrijstelling kreeg dat hij dus, hè, niet eruit hoefde dat hij zoiets had van: ik neem Everon mee.
Bij de ontmaskering van gister is ook een aantal keer gerefereerd naar dit zieligdoen van Everon. De kandidaten wisten dit dus wel, en hadden dit kunnen oppikken als molactie, maar als kijker krijg je dit dus niet te zien. Behalve dus dat Suzanne hier uit de school klapte.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Als hij echt het gedaan heeft zoals hij zegt, vind ik dat hij het wel goed heeft gedaan door juist super aardig en niet verdacht te doen.. omdat hij wist dat er 5k uit zou gaan. Dat vind ik wel leuk gedaan, eerlijk gezegd.
Hij legde in ieder geval beter dan Mollen voor hem ooit gedaan hebben uit hoe zijn tactiek was. Dat dat niet alleen maar opdrachten dwarsbomen is, maar ook vrienden maken, emoties inzetten, soms juist wel je best doen bij opdrachten, etcetera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 20:53

Hebben we gisteren gezien hoe hij met de katapult oefent? Dat kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ja ik had dit ook veel grootser verwacht.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:51
Sinds het eerste seizoen wordt volgend seizoen het eerste die ik niet meer ga kijken. De opdrachten zijn redelijk leuk om te kijken, maar het is vrijwel onmogelijk om de mol te vinden obv de montages. Ook het feit dat ze ‘molacties’ laten zien in de uitzending zelf, maar tips en hints in een andere uitzending bij Moltalk, voelt meer en meer als tijdsverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

MeNTaL_TO

The future is not set

Orangelights23 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:28:
Sinds het eerste seizoen wordt volgend seizoen het eerste die ik niet meer ga kijken. De opdrachten zijn redelijk leuk om te kijken, maar het is vrijwel onmogelijk om de mol te vinden obv de montages. Ook het feit dat ze ‘molacties’ laten zien in de uitzending zelf, maar tips en hints in een andere uitzending bij Moltalk, voelt meer en meer als tijdsverspilling.
De protofoon uitzet actie was duidelijk in beeld en merkbaar, dat was ook de actie waardoor hij flink steeg op mijn mollenlijstje. Maar geef toe, Fresia werd goed verdacht gemaakt door de regie en zeker als je follow the money principe volgt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:16
Orangelights23 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:28:
Ik vind het nog meevallen hoor, zeker dit seizoen. Er waren bijvoorbeeld een aantal behoorlijk sterke hints, zoals die geboortedatum in aflevering 1.

En zelf heb ik dit seizoen een paar hoofdmollen gehad (Laetitia en Fresia), maar al die tijd vanaf aflevering 1 was Everon mijn bijmol. Nou speel ik altijd alles of niks en heb dus 0 punten op Everon gezet, maar ik vond het echt wel te doen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:59
Hogader schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Ze hielden allemaal voet bij stuk (alhoewel Thomas een optie op Everon erbij zette). Maakt voor de lijnen niet uit en aangezien Thomas exit is, wijs ik Everon aan als Mol.

Ben benieuwd of we in de laatste uitzending ook te horen krijgen dat Thomas eigenlijk in de vorige aflevering het veld zou moeten ruimen, maar dat hij geluk had dat hij de enige andere persoon had aangewezen die niet op de juiste mol had ingezet.
Ondanks dat ik veel punten ben verloren door een foutieve tunnel richting Laetitia, alsnog op tijd kunnen switchen om de lokale vriendengroep poule te winnen.

De rest zat volledig in de Fresia of Kim-Lian tunnel :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Eigenlijk zorgt de Mol ervoor dat goede doelen minder geld krijgen. Want vaak gaat de pot naar een goed doel de laatste jaren 🙄

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:46:
Eigenlijk zorgt de Mol ervoor dat goede doelen minder geld krijgen. Want vaak gaat de pot naar een goed doel de laatste jaren 🙄
Dat wordt inderdaad wel een probleem voor het format

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wat is die Everon eigenlijk toch ook een l#l. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
(jarig!)
Exocet schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Waarom? Het kan toch juist een impuls zijn voor de kandidaten om de opdrachten beter uit te voeren?

Verder pas in de laatste paar afleveringen mijn verdenking op Everon ingezet, puur omdat het volgens de testvragen van de kandidaten dan zou kloppen. Leuk dat het is uitgekomen. Sommige molacties vond ik wel weer vrij simpel of zelfs helemaal moeiteloos, zoals de 5000 euro. Maar goed, Everon heeft er veel plezier in gehad en hij heeft zichzelf niet op voorhand verraden. Dus prima gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:32
Exocet schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Ze moeten gewoon die 25k die je ongeveer wordt uitgedeeld in een goed doel sowieso stoppen. keuze door de mol
X bedrag dat de winnaar wint mag die dus bepalen wat die er mee doet.
X bedrag dat overblijft gaat naar goede doel. Dan speelt de mol voor zijn goede doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Enerzijds een voordeel van "BNers", anderzijds een nadeel. Een onbekende NLer zou het bedrag zelf houden.

Ik voel wel wat voor het geopperde idee van een vaste pot van bedrag X waarbij de winnaar en de Mol bepalen waar hun deel heengaat.

WIDM is net als ER een spelletje waarbij BNers zich vooral in de kijker willen spelen en waar het eergevoel van de Mol of winnaar zijn belangrijker is dan het geld.

Wat dat betreft vind ik de opzet van Marble Mania wel erg leuk. 3 goede doelen en elk doel krijgt sowieso 5k. Maar voor de deelnemers is het gewoon een spannende en leuke strijd wie het beste de behendigheidsspelletjes doet en wie het meeste geluk heeft op de banen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mijn gok: Door de onzekerheid van Covid (de opnames zijn al bijna een jaar geleden geweest) hebben ze een back-up oplossing gemaakt voor als er geen groepen bij elkaar zouden mogen komen tijdens de finaleuitzending. Ik denk dat er véél meer materiaal is van het bal (als in, dat daar óók de winnaar e.d. bekend zijn gemaakt met alleen de spelers erbij) en ze dit achter de hand hebben gehouden, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind dat de mol veel te veel weet en/of door de productie wordt gestuurd.
Het zou echt veel toffer zijn als de mol net voor de start wordt 'gekozen' en totaal niet voorbereid wordt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:00:
Het zou echt veel toffer zijn als de mol net voor de start wordt 'gekozen' en totaal niet voorbereid wordt.
Zoals een paar seizoenen geleden bij De Mol.
Een grote verrassing voor de fans van 'De Mol', de jaarlijkse televisiespeurtocht naar de verrader die het spel saboteert. De tien kandidaten zijn blijkbaar naar Vietnam vertrokken zónder mol. Die werd immers pas ter plaatse aangeduid, tijdens de eerste uitzending, na een mentale en fysieke allesbepalende proef.
https://www.hln.be/tv/de-...ich-plots-anders~ae11792f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03
Inderdaad, en ik vind het ook jammer dat ie allerlei extra dingen kan (alle kistjes openen met zijn duim b.v.). En zo vind ik ook het geld dat ie weg kan stoppen uit de pot niet echt eerlijk. Als geld verdiend is hoort het gewoon in de pot te zitten. Daarmee vind ik dat de mol naar mijn idee een gewone kandidaat zou moeten zijn die tijdens de proeven moet zorgen dat de rest geen geld kan verdienen (dus b.v. zoals met de tapijten). En dat ie wat meer kennis heeft snap ik, maar dat ie ook allerlei extra dingen kan doen vind ik gewoon flauw.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:03
Een beetje voorbereiding zou nog wel leuk zijn in zo'n geval, bijvoorbeeld vooraf een document met alle opdrachten en zaken als in welk kistje het geld zit etc. En dan als mol lekker zelf het strijdplan uitdenken en er je eigen draai aan geven.

Nu waren er gewoon eigen spelregels voor de mol, zoals die mogelijkheid alle kistjes te openen bij het lasergamen en bij de supermarktopdracht werd er niet op hem geschoten. Maakt het als kijker, samen met de montage, heel lastig om te raden. Je moet het echt halen uit de verborgen hints en dat is niet mijn ding.

Overigens voor het 3e jaar op rij vanaf aflevering 2/3 een tunnelvisie op de kandidaat die uiteindelijk de pot wint. Volgend jaar van strategie veranderen en proberen de winnaar te raden ipv de mol. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sommige "hints" waren ook wel erg vergezocht. Zoals het geld waar je dan de ogen zou moeten herkennen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jeroenneman schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:00:
Sommige "hints" waren ook wel erg vergezocht. Zoals het geld waar je dan de ogen zou moeten herkennen.
Het geld wordt wel vaker voorzien van hints, er is ook een seizoen geweest waarbij als ze al het geld bij elkaar hadden gelegd dat ze dan op de achterkant het gezicht van de Mol konden zien.

Hints zijn altijd vergezocht, dankzij de populariteit van het programma en de technische mogelijkheden die de Molloten tegenwoordig hebben kan je weinig anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
In Nederland ook een keer; Seizoen 9 - Jon van Eerd

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
redwing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Inderdaad, en ik vind het ook jammer dat ie allerlei extra dingen kan (alle kistjes openen met zijn duim b.v.). En zo vind ik ook het geld dat ie weg kan stoppen uit de pot niet echt eerlijk. Als geld verdiend is hoort het gewoon in de pot te zitten. Daarmee vind ik dat de mol naar mijn idee een gewone kandidaat zou moeten zijn die tijdens de proeven moet zorgen dat de rest geen geld kan verdienen (dus b.v. zoals met de tapijten). En dat ie wat meer kennis heeft snap ik, maar dat ie ook allerlei extra dingen kan doen vind ik gewoon flauw.
En weer een aanpassing dat je het je als kijker onmogelijk maakt om de mol te vinden. Een regel die alleen de productie en de mol kent, dat zou inderdaad echt niet moeten kunnen. Zeg dan voor de opdracht tegen alle kandidaten dat de mol elk kistje kan openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Exocet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:36:
[...]

En weer een aanpassing dat je het je als kijker onmogelijk maakt om de mol te vinden. Een regel die alleen de productie en de mol kent, dat zou inderdaad echt niet moeten kunnen. Zeg dan voor de opdracht tegen alle kandidaten dat de mol elk kistje kan openmaken.
Als kandidaat hoor je gewoon elkaar altijd in de gaten te houden.
Als KL goed had opgelet had ze gewoon gezien dat everon meerdere kistjes had opengemaakt.
Echter, ze zijn zo stom om individueel te gaan. Elk seizoen komt dat terug in opdrachten.

In het verleden is er ook wel eens geld uit de pot gegaan.. ineens.. was gewoon weg. Dus ook dat is niet nieuw. Als de Mol ineens penningmeester is moet je altijd opletten of er niet ineens iets uit de pot weg is (of als die met de penningmeester op een kamer ligt).

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 07-03-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 21:46

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Everon kwam er bij de kistjes makkelijk mee weg, hij zei: "Ik ben zowat alle kistjes geprobeerd". Niet eens een leugen, want hij kon als mol inderdaad meerdere kistjes openen. Zo kun je hem natuurlijk nooit betrappen, als zelfs de mol niet meer liegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
SunnieNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Als kandidaat hoor je gewoon elkaar altijd in de gaten te houden.
Als KL goed had opgelet had ze gewoon gezien dat everon meerdere kistjes had opengemaakt.
Echter, ze zijn zo stom om individueel te gaan. Elk seizoen komt dat terug in opdrachten.
Klopt, maar ik had verwacht dat de mol alleen zijn eigen doos kon open maken en daar het geld uit kon halen. Nu plotseling bleek dat hij ze allemaal open kon maken werd het voor de deelnemers gelijk veel lastiger om het nog goed te doen. Wat mij betreft is het prima dat de mol extra kennis heeft, maar dat hij ook extra dingen kan doen waar verder niemand weet van heeft vind ik niet ok.
In het verleden is er ook wel eens geld uit de pot gegaan.. ineens.. was gewoon weg. Dus ook dat is niet nieuw. Als de Mol ineens penningmeester is moet je altijd opletten of er niet ineens iets uit de pot weg is (of als die met de penningmeester op een kamer ligt).
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat dat moet kunnen. In principe zou de mol (met de huidige regels) als penningmeester aan het eind al het geld voor de ogen van de kandidaten verscheuren zodat ze niets krijgen. Naar mijn idee is dat geen leuk onderdeel van zo'n spel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
redwing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Klopt, maar ik had verwacht dat de mol alleen zijn eigen doos kon open maken en daar het geld uit kon halen. Nu plotseling bleek dat hij ze allemaal open kon maken werd het voor de deelnemers gelijk veel lastiger om het nog goed te doen. Wat mij betreft is het prima dat de mol extra kennis heeft, maar dat hij ook extra dingen kan doen waar verder niemand weet van heeft vind ik niet ok.
Als de Mol het geld er uit haalt... en je komt als deelnemer daarna en je ziet dat het geld weg is, dan weet je bijna wel zeker dat De Mol voor je is geweest. Dus je kan er als deelnemer zeker wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ChrisM schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:14:
[...]
Als de Mol het geld er uit haalt... en je komt als deelnemer daarna en je ziet dat het geld weg is, dan weet je bijna wel zeker dat De Mol voor je is geweest. Dus je kan er als deelnemer zeker wel wat mee!
Je hebt geen flauw idee dat de mol in jouw kistje kan komen. Dus als er dan nog maar 100 ipv 500 euro in zit is er niemand die kan weten dat dat niet klopt. Als er voorheen werd gezegd hoeveel geld er in zou moeten zitten en/of dat de mol in alle kistjes kan is dat een ander verhaal. Ik vind het iig niet gek dat met dit soort regels de pot het laagste ooit is.

En zeker als kijker kun je hier helemaal niets mee. Dat Everon zo stellig zegt dat je de mol via de TV had kunnen raden is ook echt onzin. Ik durf iig te wedden dat als je 3 man zonder voorkennis dit laat kijken en ze vooraf elk een andere mol geeft, ze aan het eind er van overtuigd zijn dat hun gegeven mol ook de echte is en dat kunnen bewijzen met allerlei voorbeelden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 13:08
Weet er iemand waarom er 11 deelnemers waren in de plaats van de standaard 10? Dat heb ik volgens mij in geen enkele aflevering voorbij horen komen.

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

redwing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Precies! Net als dat hij gewoon bepaalde regels van het spel kan overtreden waardoor er door niemand meer geld met dat spel voor de pot kan worden verdiend, vond ik ook een flauwe mogelijkheid (ging geloof ik over dat ie iets met z'n handen deed terwijl het met stokjes moest). Tja -O-

Sowieso zijn de opdrachten vaak lastig genoeg om zonder mol te voltooien, maar da's een andere discussie :P Ik vraag me serieus wel eens af hoeveel hoger de pot zou zijn als er geen enkele mol zou meedoen. Ik vrees niet eens zoveel hoger :+

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 07-03-2022 16:03 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:55

Barrycade

Through the...

naitsoezn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Precies! Net als dat hij gewoon bepaalde regels van het spel kan overtreden waardoor er door niemand meer geld met dat spel voor de pot kan worden verdiend, vond ik ook een flauwe mogelijkheid (ging geloof ik over dat ie iets met z'n handen deed terwijl het met stokjes moest). Tja -O-

Sowieso zijn de opdrachten vaak lastig genoeg om zonder mol te voltooien, maar da's een andere discussie :P Ik vraag me serieus wel eens af hoeveel hoger de pot zou zijn als er geen enkele mol zou meedoen. Ik vrees niet eens zoveel hoger :+
Tja met die groene knikkers hij pakte ze met zijn handen, maar dat was nou niet iets heel schokkends, ook dat hij alle hoge bedragen pingpong balletjes (mis) gooide om er voor te zorgen dat er alleen maar 10tjes te winnen vielen, tja als de kandidaten niet zo zelf aan het mollen waren hadden ze het wellicht gewoon opgemerkt. Bijna allemaal zaten ze met hun klauwen in de honingpot waardoor het mission impossible was geworden.

Maar dit groepje en zeker ook Sahil leek er wel een sport van te maken om de boel te verkloten. Dat de winnaar uiteindelijk het minste in de pot heeft gebracht is ook wel een teken aan de wand.

Mijn dochter was al halverwege afgehaakt, die gaf al aan: "iedereen zit ogenschijnljk te mollen, dus zo kan ik er nooit achter komen wie de mol is" en zat uiteindelijk gewoon te Nintendo-en tijdens WIDM. ;w

En dat gevoel hou ik er ook wel aan over, voor de kijker sluiten ze de mol acties zo veel buiten dat je bijna het gevoel hebt dat op de persoon moet letten die het minste in beeld komt. Bv bij de reddingsboeien had Everon een cruciale rol, maar kwam relatief weinig in beeld. En een ander voorbeeld is het Millie en Mollie opdracht, Everon was dus niet in de shots te zien in dat 2e bootje omdat ze weten dat de molloten de frames per stuk bekijken.

Ook de hints in de titels / geld waren wel erg vergezocht, ja als je alles husselt en paar letters wegdenkt krijg je Everon, ja tuurlijk joh. Gelukkig is behalve de V de rest van de letters ook niet veel voorkomend.

Als met al: Hopelijk is het volgend jaar weer in een mooi land, dan ga ik kijken voor de mooie plaatjes. Want het is een illusies dat je een duideljke molactie op beeld te zien krijgt. Dat kan je eigenlijk wel vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:53

masauri

aka qwybyte

Barrycade schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Tja met die groene knikkers hij pakte ze met zijn handen, maar dat was nou niet iets heel schokkends, ook dat hij alle hoge bedragen pingpong balletjes (mis) gooide om er voor te zorgen dat er alleen maar 10tjes te winnen vielen, tja als de kandidaten niet zo zelf aan het mollen waren hadden ze het wellicht gewoon opgemerkt. Bijna allemaal zaten ze met hun klauwen in de honingpot waardoor het mission impossible was geworden.

Maar dit groepje en zeker ook Sahil leek er wel een sport van te maken om de boel te verkloten. Dat de winnaar uiteindelijk het minste in de pot heeft gebracht is ook wel een teken aan de wand.

Mijn dochter was al halverwege afgehaakt, die gaf al aan: "iedereen zit ogenschijnljk te mollen, dus zo kan ik er nooit achter komen wie de mol is" en zat uiteindelijk gewoon te Nintendo-en tijdens WIDM. ;w

En dat gevoel hou ik er ook wel aan over, voor de kijker sluiten ze de mol acties zo veel buiten dat je bijna het gevoel hebt dat op de persoon moet letten die het minste in beeld komt. Bv bij de reddingsboeien had Everon een cruciale rol, maar kwam relatief weinig in beeld. En een ander voorbeeld is het Millie en Mollie opdracht, Everon was dus niet in de shots te zien in dat 2e bootje omdat ze weten dat de molloten de frames per stuk bekijken.

Ook de hints in de titels / geld waren wel erg vergezocht, ja als je alles husselt en paar letters wegdenkt krijg je Everon, ja tuurlijk joh. Gelukkig is behalve de V de rest van de letters ook niet veel voorkomend.

Als met al: Hopelijk is het volgend jaar weer in een mooi land, dan ga ik kijken voor de mooie plaatjes. Want het is een illusies dat je een duideljke molactie op beeld te zien krijgt. Dat kan je eigenlijk wel vergeten.
Ach, nog ff geduld. Tijd om over te schakelen naar het Belgische mol topic 8)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:25
Barrycade schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Maar dat is toch logisch? Een duidelijke molactie zoals toen met Klaas en heel Nederland weet het. Dan is er ook niks meer aan om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 04-06 22:55

Barrycade

Through the...

Pendora schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Maar dat is toch logisch? Een duidelijke molactie zoals toen met Klaas en heel Nederland weet het. Dan is er ook niks meer aan om te kijken.
Wat ik zeg, de "molacties" van alle kandidaten komen in beeld maar niet die van de mol zelf. En ik verdenk de redactie er ook van om de montage aan te passen adhv de verdenkingen in de app. Want er wordt mij iets te veel gepusht om je verdenkingen op tijd door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Chillz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:14:
[...]

[...]

In Nederland ook een keer; Seizoen 9 - Jon van Eerd
Ik zie nog zo die kop van hem toen hij de vraag kreeg of hij de Mol wilde zijn. Die kreeg ineens een duivelse blik over zich.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

AVROTROS heeft dat weer enigszins gecompenseerd :)
Afgelopen zaterdag tijdens de finale van Wie is de Mol? speelde Mol Everon €5.000 uit de pot. Vandaag stopt AVROTROS dat geld terug in de pot van Giro555. #widm22 #SamenInActieVoorOekranië #giro555 #ikgeef
[Instagram: Afgelopen zaterdag tijdens de finale van Wie is de Mol? speelde Mol Everon €5.000 uit de pot. Vandaag stopt AVROTROS dat geld terug in de pot van Giro555. #widm22 #SamenInActieVoorOekranië #giro555 #ikgeef]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 13:17

ralpje

Deugpopje

Wat een zure reacties hier van iedereen die niet de juiste mol had, zeg :D

Ik zat vanaf dag 1 op Everon. Zijn reactie toen hij die vrijstelling in z'n schoot geworpen kreeg (en daarmee de eerste 5000 euro uit de pot speelde) sprak boekdelen. Het feit dat hij als enige niet te horen kreeg of hij in 'troeven' of 'aftroeven' zat was duidelijk. Z'n reactie bij de 1-op-1 met Thomas vond ik té overdreven. Zijn gedrag bij het zoeken naar de stepjes (Kim Lian van hot naar her sturen) was duidelijk. De porto tijdens het Zwanenmeer. Bij het ballen schieten is hij de enige die scoort, maar als je goed kijkt zie je dat dit per ongeluk is (de balt stuitert nog via het water het net in). Als je in de juiste tunnel zat, zag je het. Het is niet zo dat ze het niet laten zien in de uitzending, er zijn hints genoeg geweest.Alleen je moet ze willen zien ;)
Anyway, bijna volle score (vanaf dag 1 elke uitzending all-in gegaan en alleen twee weekvragen niet correct (of gewoon niet ingevuld). Prima seizoen :+
Nu twee weken wachten en dan op naar De Mol (wat áltijd beter is dan de NL versie!)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
ralpje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:20:
Wat een zure reacties hier van iedereen die niet de juiste mol had, zeg :D

Ik zat vanaf dag 1 op Everon. Zijn reactie toen hij die vrijstelling in z'n schoot geworpen kreeg (en daarmee de eerste 5000 euro uit de pot speelde) sprak boekdelen. Het feit dat hij als enige niet te horen kreeg of hij in 'troeven' of 'aftroeven' zat was duidelijk. Z'n reactie bij de 1-op-1 met Thomas vond ik té overdreven. Zijn gedrag bij het zoeken naar de stepjes (Kim Lian van hot naar her sturen) was duidelijk. De porto tijdens het Zwanenmeer. Bij het ballen schieten is hij de enige die scoort, maar als je goed kijkt zie je dat dit per ongeluk is (de balt stuitert nog via het water het net in). Als je in de juiste tunnel zat, zag je het. Het is niet zo dat ze het niet laten zien in de uitzending, er zijn hints genoeg geweest.Alleen je moet ze willen zien ;)
Anyway, bijna volle score (vanaf dag 1 elke uitzending all-in gegaan en alleen twee weekvragen niet correct (of gewoon niet ingevuld). Prima seizoen :+
Nu twee weken wachten en dan op naar De Mol (wat áltijd beter is dan de NL versie!)
Als je als mol meer geld in de pot speelt dan de twee finalisten, wat moet ik daar als kijker dan van vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Brammos85 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Als je als mol meer geld in de pot speelt dan de twee finalisten, wat moet ik daar als kijker dan van vinden?
Dat die 2 finalisten het ook maar belabberd gedaan hebben... :F

Als zij hún taak als kandidaat serieus hadden genomen, dan zouden ze juist zo veel mogelijk verdiend hebben.
:)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

‘The mole’Vanaf 7 oktober op Netflix.

Gaat nog iemand hem volgen?
Amerikaanse versie voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:57
Kan me niet voorstellen dat er ook maar iets echt gaat zijn aan die versie. Ik sla over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Volgend voorjaar mogelijk wel weer een BE versie dan volgens de laatste berichten die men naar aanleiding van deze release in België heeft gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:01

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

masauri schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:33:
[YouTube: The Mole | Official Trailer | Netflix]

Niet echt voor het eerst, maar wel voor het eerst sinds lange tijd.

"The Mole" liep vijf seizoenen lang, uitgezonden tussen 2001 en 2008, op ABC.

De versie die Netflix nu uitzendt, is dan ook officieel Seizoen 6.

Edit: oh, je bedoelde natuurlijk dat jij voor het eerst de Amerikaanse editie gaat volgen.

Doh!

[ Voor 9% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 07-10-2022 21:56 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Paar afleveringen gekeken. Het idee om de mensen na de vragen aan een ronde tafel te zetten en het scherm via een persoonlijke telefoon te tonen bevalt mij wel. Dat mogen ze in NL ook wel gaan doen. Kunnen ze elkaar aankijken bij het krijgen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wacht, heeft netflix gelijk het hele seizoen ineens online gezet? :O Ik dacht dat ze gewoon 1 aflevering per week zouden doen oid. Mooi kijkvoer dit weekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:40
[YouTube: The Mole | Official Trailer | Netflix]

Als ik de beelden zie en de taal hoor, denk ik eerder aan de Australische Wie is de Mol. Ozziemol :+

Denk dat we hem hier wel gaan kijken, gewoon omdat het kan. Maar de Belgische Mol overtreffen zal ze denk ik toch niet lukken. oOo :)B

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Als ik de beelden zie en de taal hoor, denk ik eerder aan de Australische Wie is de Mol. Ozziemol :+
De nederlandsche versie van wie is de mol wordt ook niet in Nederland opgenomen…..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Ik heb van t weekend alle 5 beschikbare afleveringen gekeken..
Zoals te verwachten van een Amerikaanse én Netflix productie is alles erg over de top en overgeproduceerd.
En de Amerikanen zelf zijn ook zo. (is natuurlijk snel een allergie voor de Nederlandse Doe-maar-normaal-mentaliteit...)

Ik vond het toch wel vermakelijk.
Je ziet heel goed dat ze de mind-games 1-op-1 hebben overgenomen vanuit de Belgische variant.
Alle actieve spellen hebben ook duidelijk een bekende opzet, maar dan natuurlijk geplaatst in de omgeving daar.

Wat me wel opvalt is dat ze nogal snel verplaatsen. Elke dag in een totaal andere omgeving.
En dat er weinig sfeer-beelden worden getoond; van hoe de kandidaten zich gedragen buiten de opdrachten om.
Ze zijn ook begonnen met 12 trouwens. Er schijnen 10 afleveringen te komen. Dus er moet dan toch nog een keer een slachtveld komen, willen ze er op t eind (alf 9) maar 3 overhouden...

In ieder geval benieuwd naar de komende afleveringen.

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Wie is de Mol Tweakers poule: https://wieisdemol.page.link/5xx68nDdX9biWDFS6