Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:13

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Welke boss bedoel je precies? Die Black Smit of een andere?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
RustStorm schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 06:40:
Die boss is echt te gek. Hahaha die heeft weinig medelijden met je. Ik ben nu vooral aan het overwegen of ik het de moeite waard vind dat hij "goud" wordt of niet.

Ik kom steeds vaker redelijk ongeschonden in het tweede deel van het gevecht en ook steeds wat vaker in het derder deel. Probeer m'n mana zo min mogelijk te gebruiken zodat ik zo veel mogelijk over heb in het derde deel... maar het lijkt er op dat ie overal wel zo z'n counter voor heeft :)

Vanavond weer opnieuw proberen.
Als ie in goud verandert dan kun je dat meteen ongedaan maken door je heavy smash volledig op te laden en hem een beste beuk te verkopen. Vereist wel goede timing maar dan kan je meteen door met schade toekennen.

Na elke fase ontvang je automatisch wat schade trouwens nadat de cutscene is afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:47
D. Ninjai schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:39:
[...]

Als ie in goud verandert dan kun je dat meteen ongedaan maken door je heavy smash volledig op te laden en hem een beste beuk te verkopen. Vereist wel goede timing maar dan kan je meteen door met schade toekennen.

Na elke fase ontvang je automatisch wat schade trouwens nadat de cutscene is afgelopen.
Bij mij is het nog niet zo dat 1 volledige heavy smash voldoende is hem er uit te krijgen. Heb nog wat extra klappen nodig om dat voor elkaar te krijgen.

En way betreft de cutscenes: inderdaad. Meestal ben ik dan "bijna" dood door reeds opgedane schade. :)

Maar, lekker uitdagend. Houd er van!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Linksquest schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:21:
Welke boss bedoel je precies? Die Black Smit of een andere?
Yellowbrow (uit m'n hoofd)

De Black Smith ga ik mee aan de slag als het hoofdstuk af is. :)

[ Voor 14% gewijzigd door RustStorm op 11-04-2025 12:54 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteren weer eens even de game geopend en Yin Tiger weer geprobeerd :P
Maar omdat ik zo lang niet gespeeld had was ik zelfs even kwijt hoe ik mijn healthpot ook alweer deed voor een split second haha. Maar ik ga eerst nog even KCD 2 spelen en dan ga ik mij weer eens op deze game focussen.

Hoe spelen jullie trouwens?
Ik zit meeste gewoon in smash stance en soms een beetje pillar stance.

Maar volgens mij als je goed wordt in die thrust stance is dat ook wel echt heel sterk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RustStorm schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:54:
[...]

Yellowbrow (uit m'n hoofd)

De Black Smith ga ik mee aan de slag als het hoofdstuk af is. :)
Ja die was inderdaad heel irritant, heb ik me ook wel even aan geïrriteerd voor ik die door had. De Black Smit vond ik gelukkig mee vallen, en had ik ook vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ricmaniac schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:03:
Gisteren weer eens even de game geopend en Yin Tiger weer geprobeerd :P
Maar omdat ik zo lang niet gespeeld had was ik zelfs even kwijt hoe ik mijn healthpot ook alweer deed voor een split second haha. Maar ik ga eerst nog even KCD 2 spelen en dan ga ik mij weer eens op deze game focussen.

Hoe spelen jullie trouwens?
Ik zit meeste gewoon in smash stance en soms een beetje pillar stance.

Maar volgens mij als je goed wordt in die thrust stance is dat ook wel echt heel sterk.
Ik heb eigenlijk alleen maar smash stance gebruikt tijdens de eerste sessie. Pas bij new game+ begon ik te variëren want dan ben je zo overpowered dat je lekker kan klooien.
Toen ook wel ontdekt dat thrust in sommige gevallen heel handig kan zijn. Maar ik was zo gewend aan de timing van smash dat ik daar bij bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:32

reaL_G

G

Ben nu klaar, vandaag erlang gedaan (10tries)
Daarna eindboss gedaan (4tries). Deze heeft wel paar leuke moves als tegenreactie op je van je eigen, moest wel lachen paar keer, en het met me leven bekopen.

Erlang is by far wel de moeilijkste boss, door de stagger bar. Maar wel te managen. Veel crits en plantain fan.

Net ook ff wat gefarmed voor seeds/curios.
Voor zover mogelijk.

Vanavond ff boss rush doen, en denk ng+ beginnen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
By far de moeilijkste en dan in 10 tries neer? Nice... :)

Ik zal ongetwijfeld veel meer tries nodig gaan hebben. Maar dat is helemaal niet erg. Ik geniet er absoluut van en brengt me de nodige adrenaline... ;) en dat ontspant gek genoeg wel. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:50:
By far de moeilijkste en dan in 10 tries neer? Nice... :)

Ik zal ongetwijfeld veel meer tries nodig gaan hebben. Maar dat is helemaal niet erg. Ik geniet er absoluut van en brengt me de nodige adrenaline... ;) en dat ontspant gek genoeg wel. Haha
Ik bedoel een run van 10x achterelkaar. In totaal denk een kleine 20 keer. Uiteindelijk kom je erachter dat de plantain noodzakelijk is dus zoeken naar zoveel mogelijk qi te genereren.

Build: jingubang, golden set op legendary, mana drink, wandering wight, azure dust. En veel mobile spin voor crits.

Normaal speel ik met pilgrimset op mythical (wukong set, krijg je te laat).

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
Ik heb zojuist, toen ik m'n jongens van de KDV had gehaald, Yellowbrow ineens in 1 try neer. Dat was lekker gevoel! Het hele gevecht klopte... :)

Vanavond dus eens door chapter 3 heen struinen en zorgen dat ik richting de Black Smith kan geraken.

Wordt vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Holy crap... Yin Tiger........ hahahahaha

Oke... dat is... niet per se te doen op dit moment. Zal eerst wel gear moeten upgraden om een kansje te hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door RustStorm op 11-04-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RustStorm schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:02:
Holy crap... Yin Tiger........ hahahahaha

Oke... dat is... niet per se te doen op dit moment. Zal eerst wel gear moeten upgraden om een kansje te hebben.
mja dat dacht ik dus ook maar ik moet het gewoon halen! ik wil niet backtracken hahah dus ik blijf het proberen :P je kan het allemaal gewoon dodgen dus het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ricmaniac schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:52:
[...]

mja dat dacht ik dus ook maar ik moet het gewoon halen! ik wil niet backtracken hahah dus ik blijf het proberen :P je kan het allemaal gewoon dodgen dus het moet lukken.
Je kan het gevecht beginnen met een volle 3 focus bar, dus een gratis heavy hit. (Alle focus die je opbouwd in het gevecht ervoor waar je dood gaat blijft behouden). Wind tamer is een gratis stun.
En je transformation gebruiken als hij begin te transporteren. Pluck of many kan ook imobelizen, Maar is te random.
En resolute strike gebruiken/leren

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Ricmaniac schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:52:
[...]

We kunnen het...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

reaL_G schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 05:58:
[...]

Je kan het gevecht beginnen met een volle 3 focus bar, dus een gratis heavy hit. (Alle focus die je opbouwd in het gevecht ervoor waar je dood gaat blijft behouden). Wind tamer is een gratis stun.
En je transformation gebruiken als hij begin te transporteren. Pluck of many kan ook imobelizen, Maar is te random.
En resolute strike gebruiken/leren
Ja ik zie vanaf het begin af aan al resolute strike staan in de skilltree Enzo maar volgens mij is het me nog geen 1 keer gelukt (en probeer het ook niet actief) miss daar maar eens op oefenen ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ricmaniac schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 08:16:
[...]

Ja ik zie vanaf het begin af aan al resolute strike staan in de skilltree Enzo maar volgens mij is het me nog geen 1 keer gelukt (en probeer het ook niet actief) miss daar maar eens op oefenen ja
Je moet minimaal 1 focusbar vol hebben, bij 2 kan je nog een extra heavy hit doen.
Gewoon normal attacken en dan 1 x heavy als je ziet dat de enemy gaat attacken. Je moet wel in de normal attack combo zitten. De punten van je staff word dan rood.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik ben even rondje resterende bosses gaan doen vanavond. Alleen Yin Tiger nog te doen. Denk toch dat ik me daar op ga blijven focussen voordat ik echt met 4 verder ga...

Trouwens, enig idee hoe bijvoorbeeld the golden thread te farmen? Of is dat kwestie van geluk en bosses?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:43:

Trouwens, enig idee hoe bijvoorbeeld the golden thread te farmen? Of is dat kwestie van geluk en bosses?
Dat kan je niet farmen en zijn helaas schaars tijdens de eerste run. Pas in NG+ kun je ze onbeperkt aanschaffen bij Yin Tiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:43:
Ik ben even rondje resterende bosses gaan doen vanavond. Alleen Yin Tiger nog te doen. Denk toch dat ik me daar op ga blijven focussen voordat ik echt met 4 verder ga...

Ik zou gewoon chapter 4 beginnen, yin tiger gaat je game plezier alleen frustreren zo. Yin hoort niet echt bij chpt3. Cyan loong wel gedaan? En de green capped martialist?
D. Ninjai schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:52:
[...]

Dat kan je niet farmen en zijn helaas schaars tijdens de eerste run. Pas in NG+ kun je ze onbeperkt aanschaffen bij Yin Tiger.
Aanvulling, ik kon ze ook aanschaffen na de eindboss, dus nog in mijn 1 playtrough. Dus kon nog wat Will farmen daarvoor.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:03:
[...]

Ik zou gewoon chapter 4 beginnen, yin tiger gaat je game plezier alleen frustreren zo. Yin hoort niet echt bij chpt3. Cyan loong wel gedaan? En de green capped martialist?

[...]

Aanvulling, ik kon ze ook aanschaffen na de eindboss, dus nog in mijn 1 playtrough. Dus kon nog wat Will farmen daarvoor.
Allemaal behoudens dus Yin Tiger. :)

Ben vast beetje door chapter 4 aan het struinen. Op dit moment zeker niet het leukste hoofdstuk. Maar, prima om te spelen.

Wordt vervolgd vandaag. :)

[ Voor 20% gewijzigd door RustStorm op 13-04-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ben toch benieuwd welke trophies er allemaal nodig zijn om de 100% te halen. Heb er tot nu toe nog maar 9 in de pocket en dat zijn vooral defeats van bosses...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Platinum halen is niet zo moeilijk maar vereist wel doorspelen in NG+ om alles te kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

D. Ninjai schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:35:
Platinum halen is niet zo moeilijk maar vereist wel doorspelen in NG+ om alles te kunnen upgraden.
Oh meen je :o ik dacht dat het wel in 1 playtrough te doen was maar is dus niet zo :P dat is jammer.

Nou verwacht ik dat de eerste NG+ eigenlijk niet zo heel pittig is als je de game al eens uitgespeeld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
Vanavond toch even paar pogingen Yin Tiger gedaan. Moet zeggen dat het wel wat beter lukte. Heb hem over de helft gekregen, dus dat viel niet tegen. :)

Heb daardoor wel.het gevoel gekregen hem aan te kunnen in huidige vorm. Dus lekker vaker proberen komende dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ricmaniac schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:42:
[...]

Oh meen je :o ik dacht dat het wel in 1 playtrough te doen was maar is dus niet zo :P dat is jammer.

Nou verwacht ik dat de eerste NG+ eigenlijk niet zo heel pittig is als je de game al eens uitgespeeld hebt.
NG+ is echt een feest want je bent dan ontzettend sterk en kunt heerlijk wraak nemen op alle eindbazen. Waar je eerst 10/15x over deed gaat je dan in 1x wel lukken. Je vliegt door de hoofdstukken heen. Volgens mij ging ik pas weer voor het eerst dood bij de secret boss van chapter 5, en ik ben niet eens een gevorderde in dit genre.

Pas in NG++ wordt het weer ouderwets moeilijk maar toen was ik er wel klaar mee :p

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 13-04-2025 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Is er ook nog een NG++?! Holy crap... haha dat ga ik sowieso niet doen. Weet niet eens of ik NG+ wel vol ga houden...

In principe kan je de meeste bosses skippen.. oh well :) ik zie het wel. Ben er nog lang niet aan toe. Eerst nog Yin Tiger en vrijwel alles van Chapter 4 ( en de rest )

[ Voor 42% gewijzigd door RustStorm op 14-04-2025 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
D. Ninjai schreef op zondag 13 april 2025 @ 23:00:
[...]

NG+ is echt een feest want je bent dan ontzettend sterk en kunt heerlijk wraak nemen op alle eindbazen. Waar je eerst 10/15x over deed gaat je dan in 1x wel lukken. Je vliegt door de hoofdstukken heen. Volgens mij ging ik pas weer voor het eerst dood bij de secret boss van chapter 5, en ik ben niet eens een gevorderde in dit genre.

Pas in NG++ wordt het weer ouderwets moeilijk maar toen was ik er wel klaar mee :p
Ik vind het heerlijk om in NG+ die 6de relic te gebruiken. Pluck of many oproepen en dan die heavy attack erop met z'n allen.
Dan gaan die bosses nog sneller op de knieën dan Sylvie Meis op de miljonairsbeurs

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
RustStorm schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:42:
Vanavond toch even paar pogingen Yin Tiger gedaan. Moet zeggen dat het wel wat beter lukte. Heb hem over de helft gekregen, dus dat viel niet tegen. :)

Heb daardoor wel.het gevoel gekregen hem aan te kunnen in huidige vorm. Dus lekker vaker proberen komende dagen.
Had er in chapter 3 ook moeite mee, maar toen ik midden van chapter 4 was 3x geprobeerd en toen lukte t wel ineens. Heb wel gemerkt dat gewoon massaal focus op aanval het beste lijkt te werken bij bosses. Bij hem net zo. Wat voor mij het beste werkt:

Starten met immobilize, light attack combo gevolgd door de wondering wright. Combo proberen om focus te vullen, als je dmg krijgt meteen cloud veil, heal, dmg combo. Dan switch naar die vuur transformation en raggen. Na deze combo is ie als het goed is al op de 50%. Dan gewoon beetje voorzichtig spelen tot de cooldowns van immobilize en cloud strike weer terug zijn en rinse repeat.

Edit: ik test net even een transformation op de tiger en zie dat ik gelogen heb over de immobilize, die stunned m maar 1 hit, dus zal die enkel voor de Wright first hit hebben gebruikt en daarna voornamelijk cloud strike :+

Zie verder trouwens geen spoiler tags in deze thread, geen idee of dat wel/niet wenselijk is maar anyway, chapter 4 boss spoiler:

Had zelf flink wat moeite met yellow loong. Jezus wat doet die vent een enorme schade. Feit dat hij ook de light attack heavy attack combo (geen idee hoe die heet) kan blocken haalde me wel beetje uit mijn standaard attack patterns. Heb voor deze boss voor t eerst een flink stuk van mijn skills gerespecced en equipment aangepast om zo maximaal van cloud strike gebruik te kunnen maken... damn...

Moet zeggen, ik had even wat moeite in t begin van de game om erin te komen, maar nu ik de principes beter onder de knie krijg steeds meer plezier in de game. Ben nu richting einde chapter 4 aan t gaan en erg enthousiast!

Kopen disc games vaak met groepje vrienden en wisselen dan door; ben zelf de 2e die m nu speelt. Degene die m als eerste had gespeeld was er klaar mee toen hij de laatste baas niet kon verslaan dus ben heel benieuwd of die zo enorm moeilijk is of dat ik binnenkort kan gaan gloaten als t mij wel gelukt is :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerdje131 op 14-04-2025 17:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RustStorm
BAM!!! Yin Tiger verslagen...! Nu is het tijd voor Chapter vier en het verder ontdekken.

Bijzonder dat er geen trophy aan verbonden zit... vind dat gevecht er eigenlijk wel 1 waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
RustStorm schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:28:
BAM!!! Yin Tiger verslagen...! Nu is het tijd voor Chapter vier en het verder ontdekken.

Bijzonder dat er geen trophy aan verbonden zit... vind dat gevecht er eigenlijk wel 1 waard. ;)
Gefeliciteerd! En het gevoel van de overwinning is meer waard dan een trophy toch? (ik ben een enorme trophyhoer dus vond t zelf ook jammer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Sjoerdje131 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:34:
[...]

Gefeliciteerd! En het gevoel van de overwinning is meer waard dan een trophy toch? (ik ben een enorme trophyhoer dus vond t zelf ook jammer :+ )
Het gevoel dat de aanhouder wint en een uitdagende baas of whatever uiteindelijk verlagen wordt, is heerlijk. Daar doe ik het voor. :)

Zelfde verhaal had ik bij Uber Lilith in Diablo 4. Die heeft me honderden pogingen gekost maar uiteindelijk gelukt voordat ze werd generved... echt te gek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RustStorm schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:57:
[...]

Het gevoel dat de aanhouder wint en een uitdagende baas of whatever uiteindelijk verlagen wordt, is heerlijk. Daar doe ik het voor. :)
Maar jij had dus wel eerst act 3 verder afgerond voordat je hem weer ging proberen ? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.

Elke keer als ik jou posts zie wil ik het weer spelen omdat ik het ook af wil maken haha maar als ik dan thuis savonds ga gamen wil ik eerst andere games af maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ricmaniac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:37:
[...]

Maar jij had dus wel eerst act 3 verder afgerond voordat je hem weer ging proberen ? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.

Elke keer als ik jou posts zie wil ik het weer spelen omdat ik het ook af wil maken haha maar als ik dan thuis savonds ga gamen wil ik eerst andere games af maken :P
Ik was al bij Yellowbrow toen ik er achter kwam dat er dus nog een balcksmith was om te verslaan. Dus toen ik de act had afgerond ben ik doorgegaan in 3 om hem te completeren. Alle nog gemiste bosses doen... en dat heb ik tot nu toe bij alle acts gedaan... volledig afronden en dan pas echt verder. Dan is het het uitdagendst... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RustStorm schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:28:

Goed bezig, Chapter 4 zitten ook een paar pittige bazen tussen, maar het is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Ricmaniac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:37:
[...]

Wat was de reden dat je tussentijds gestopt bent met de game? Gewoon andere games die je liever wilde spelen of zat je ergens vast? Denk dat t wel echt een game is waar je weer even in moet komen als je andere games gespeeld hebt :P

Ben nu zelf bij einde van act 5, super goeie armor set beschikbaar maar niet genoeg materials voor de gehele set :'(

Heeft iemand hier NG+ gedaan? Wat kan ik daar precies bij verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sjoerdje131 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:35:
[...]

Wat was de reden dat je tussentijds gestopt bent met de game? Gewoon andere games die je liever wilde spelen of zat je ergens vast? Denk dat t wel echt een game is waar je weer even in moet komen als je andere games gespeeld hebt :P

Ben nu zelf bij einde van act 5, super goeie armor set beschikbaar maar niet genoeg materials voor de gehele set :'(

Ja gewoon een kwestie van te veel games die ik wil spelen altijd ... :P Volgens mij kwam terwijl ik bezig was met Wukong Kingdom Come Deliverance 2 uit. en ook nog eens monster hunter wilds vlak daarna.. allemaal games die ik wilde spelen :P En dan heb ik nog mijn gebruikelijke live service games wat ik altijd blijf spelen haha.. Ik ga eerst Kingdom Come deliverance 2 afmaken en dan ga ik terug naar Wukong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Sjoerdje131 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:35:
[...]
Je neemt alles mee uit je eerste speelsessie en je bent enorm sterk, alsof je de echte Sun Wukong bent. Je doet enorm veel damage tegen eindbazen en je kan veel hebben dus het is de ultieme wraaksessie tegen al die eindbazen die je wel kon schieten. Het is opeens makkelijk en dat is ook wel even lekker.

NG+ ben je nodig voor de platinum om alle upgrades te bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
D. Ninjai schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:52:
[...]

Je neemt alles mee uit je eerste speelsessie en je bent enorm sterk, alsof je de echte Sun Wukong bent. Je doet enorm veel damage tegen eindbazen en je kan veel hebben dus het is de ultieme wraaksessie tegen al die eindbazen die je wel kon schieten. Het is opeens makkelijk en dat is ook wel even lekker.

NG+ ben je nodig voor de platinum om alle upgrades te bemachtigen.
Thanks! Als t me lukt de game uit te spelen ga ik dat denk ik zeker even doen dan! Kijken of platinum gaat lukken; zal me na t uitspelen eens verdiepen in wat daar dan precies voor nodig is!
Ricmaniac schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:52:
[...]

Ja gewoon een kwestie van te veel games die ik wil spelen altijd ... :P Volgens mij kwam terwijl ik bezig was met Wukong Kingdom Come Deliverance 2 uit. en ook nog eens monster hunter wilds vlak daarna.. allemaal games die ik wilde spelen :P En dan heb ik nog mijn gebruikelijke live service games wat ik altijd blijf spelen haha.. Ik ga eerst Kingdom Come deliverance 2 afmaken en dan ga ik terug naar Wukong.
Haha herkenbaar! Ik neem mezelf in bescherming en probeer niet meerdere games tegelijkertijd te hebben. Heb Star Wars Outlaws uitgespeeld, toen die bijna klaar was had een maat Wukong klaar en kon ik daarmee beginnen. Ik wil zelf ook erg graag KCD2 gaan spelen, maar dacht ik wacht wel tot ik klaar ben met Wukong. Hopelijk ook meer bug fixes enzo tegen die tijd. Hou de threads wel beetje in de gaten en zag je daar inderdaad ook al actief haha. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Zhu bajie... dat is me er eentje... hahaha...

Ik ben weer ff zoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Inmiddels weer wat bazen verder. Maar terug gegaan het chapter in en ga me nu focussen op Yellow Loong. :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik kan niet anders zeggen: challenging!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:48:
Ik kan niet anders zeggen: challenging!!! :)
In chptr 4 zit ook een mooie tussenboss,
Een alcoholist, dus zorg dat hij niks kan drinken.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:53:
[...]

In chptr 4 zit ook een mooie tussenboss,
Een alcoholist, dus zorg dat hij niks kan drinken.
Ik denk dat ik die nog tegen moet komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik heb op dit moment op recht geen flauw idee hoe ik deze beste gele vriend om ver ga krijgen...

En dat gevoel had ik niet bij Yin Tiger... hmmmzzz

[ Voor 21% gewijzigd door RustStorm op 21-04-2025 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:58:
Ik heb op dit moment op recht geen flauw idee hoe ik deze beste gele vriend om ver ga krijgen...

En dat gevoel had ik niet bij Yin Tiger... hmmmzzz
Yellow Loong is pittig maar wel een fair gevecht, geen bullshit-aanvallen. Komt aan op timing en geduld. Heb er ook wel 50x over moeten doen voordat ik hem plat kreeg. Op YouTube wat tips opgezocht en dan met name wat voor type aanvallen ie doet en hoe lang zijn combo’s kunnen zijn. Hij geeft signalen af wanneer zijn combo gaat eindigen, was denk ik een lichtflits, zoiets in ieder geval. Vooral als in ie de lucht gaat en op jou af gaat duiken is een hele gevaarlijke. Wat beelden helpt om beter te anticiperen, maar hij blijft (heerlijk) moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 21-04-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Een uitdaging ga ik niet uit de weg. Komt uiteindelijk wel goed. Hij heeft vooral geen genade. :) drie hits en het is al gedaan...

Oh well... komt goed. Ik ga niet verder met het hoofdstuk tot ik hem om heb... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Hehe herkenbaar! Yellow loong heb ik dus ook aantal keren over gedaan en uiteindelijk dus even gerespecced om zo vaak mogelijk cloud step te kunnen doen en die te laten critten. Daarmee lukte t me uiteindelijk opeens vrij eenvoudig :)

Volgens mij ben ik nu bijna bij t einde, hopelijk lukt t me om te finishen en NG+ te starten. Echter, met KCD2, AC Shadows en nu ook weer t nieuws van Oblivion Remastered... waar moet ik al die tijd vandaan halen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:21:
Hehe herkenbaar! Yellow loong heb ik dus ook aantal keren over gedaan en uiteindelijk dus even gerespecced om zo vaak mogelijk cloud step te kunnen doen en die te laten critten. Daarmee lukte t me uiteindelijk opeens vrij eenvoudig :)

Volgens mij ben ik nu bijna bij t einde, hopelijk lukt t me om te finishen en NG+ te starten. Echter, met KCD2, AC Shadows en nu ook weer t nieuws van Oblivion Remastered... waar moet ik al die tijd vandaan halen :'(
Ik zou eerst AC Shadows doen want KCD2 is zo'n pareltje hoe mooi en goed een RPG kan zijn dat je heel gauw een burn-out krijgt van AC. Ik speel momenteel Shadows en hoewel het prachtig is en lekker speelt, is het heel gauw meer van hetzelfde en generiek. Denk hetzelfde voor Oblivion. Daar heb ik ook heel veel zin in maar ook die zal qua gameplay/story achterblijven bij KCD2. Dus speel KCD2 als laatst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Nope...

Nog steeds niet gelukt...

Work in progress...

Lol

Krijg hem nog niet veel verder dan 50%

En na tientallen pogingen deze avond vind ik het weer mooi geweest.

Wordt vervolgd. Haha

[ Voor 53% gewijzigd door RustStorm op 23-04-2025 21:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Oef, uitgespeeld! Ging nog verbazingwekkend soepeltjes die eind baas! (spoilerts)

De eerste stone monkey boss moest ik paar keer over doen, ik ben gewoon zo slecht als ik tegenover 2 tegenstanders tegelijk kom te staan... Maar de fase erna, weet niet eens meer hoe hij heet, shell something something... hakken over de sloot in 1 keer! Wel episch gevecht, grappig hoe mijn Gourd even gejat werd bijvoorbeeld! Laatste 10% hp van hem, ik nog maar 10% hp over en lege gourd as well... Kwam precies mijn wandering wight weer beschikbaar, BAM! Zo'n zweterige handjes op dat moment haha!

Nu weet ik dat er nog een moeilijkere baas is... die ga ik vanavond even proberen. Maar met de alsmaar groeiende backlog toch maar besloten hierna een volgende game op te pakken. En aangezien AC: Shadows eerst bij een maat beland en ik teveel performance problemen lees over Oblivion Remastered ben ik toch bang dat ik @D. Ninjai z'n advies naast me neerleg en KCD 2 ga doen :P Lees er teveel enthousiasme over, dus moet daar gewoon nu van gaan genieten!

Wukong heeft me positief verrast in ieder geval! Ben niet zo'n demon soul liefhebber en nadat ik best wat moeite had met white noble was ik even bang dat t toch niet de game voor mij was... maar opeens klikte het gewoon en heb ik met de meeste bazen uiteindelijk geen echte problemen gehad. Lees over tientallen pogingen, was voor mij zover niet echt nodig. (okay, to be fair, yellow loong heb ik na X pogingen wel gegoogled hoe ik t anders kan doen... realiseer me dat ik gewoon in een fase van mn leven ben dat ik geen plezier meer haal uit 100x mn kop stoten voordat iets lukt, 10x stoten is genoeg :+). Ik snapte het verhaal van de game niet echt, maybe gewoon iets te ver wegge mythologie voor me. Al met al prima vermaakt met deze game!

Succes en veel plezier @RustStorm met de uitdagingen die nog komen! Hopelijk kom je snel voorbij Yellow Loong en kun je ook de resterende epic battles winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RustStorm schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:54:
Nope...

Nog steeds niet gelukt...

Work in progress...

Lol

Krijg hem nog niet veel verder dan 50%

En na tientallen pogingen deze avond vind ik het weer mooi geweest.

Wordt vervolgd. Haha
Het is inderdaad geen makkelijk mannetje, ik ben later in het spel terug gekomen naar deze en met een beetje geduld was deze me uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sjoerdje131 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:14:
Oef, uitgespeeld! Ging nog verbazingwekkend soepeltjes die eind baas! (spoilerts)

De eerste stone monkey boss moest ik paar keer over doen, ik ben gewoon zo slecht als ik tegenover 2 tegenstanders tegelijk kom te staan... Maar de fase erna, weet niet eens meer hoe hij heet, shell something something... hakken over de sloot in 1 keer! Wel episch gevecht, grappig hoe mijn Gourd even gejat werd bijvoorbeeld! Laatste 10% hp van hem, ik nog maar 10% hp over en lege gourd as well... Kwam precies mijn wandering wight weer beschikbaar, BAM! Zo'n zweterige handjes op dat moment haha!

Nu weet ik dat er nog een moeilijkere baas is... die ga ik vanavond even proberen. Maar met de alsmaar groeiende backlog toch maar besloten hierna een volgende game op te pakken. En aangezien AC: Shadows eerst bij een maat beland en ik teveel performance problemen lees over Oblivion Remastered ben ik toch bang dat ik @D. Ninjai z'n advies naast me neerleg en KCD 2 ga doen :P Lees er teveel enthousiasme over, dus moet daar gewoon nu van gaan genieten!

Wukong heeft me positief verrast in ieder geval! Ben niet zo'n demon soul liefhebber en nadat ik best wat moeite had met white noble was ik even bang dat t toch niet de game voor mij was... maar opeens klikte het gewoon en heb ik met de meeste bazen uiteindelijk geen echte problemen gehad. Lees over tientallen pogingen, was voor mij zover niet echt nodig. (okay, to be fair, yellow loong heb ik na X pogingen wel gegoogled hoe ik t anders kan doen... realiseer me dat ik gewoon in een fase van mn leven ben dat ik geen plezier meer haal uit 100x mn kop stoten voordat iets lukt, 10x stoten is genoeg :+). Ik snapte het verhaal van de game niet echt, maybe gewoon iets te ver wegge mythologie voor me. Al met al prima vermaakt met deze game!

Succes en veel plezier @RustStorm met de uitdagingen die nog komen! Hopelijk kom je snel voorbij Yellow Loong en kun je ook de resterende epic battles winnen!
Nice man gz! Hoe dan ook gewoon een toffe accomplishment toch :)

Bij White Noble had ik precies hetzelfde. Ik ben nog niet klaar dan maar tot en met Chapter 3 (op blacksmith na) vond ik White Noble verreweg de moeilijkste :P Maarja dat kan ook zijn omdat het nog zo vlot in begin van de game is en je niet zoveel power hebt. Toen dacht ik ook wel even van hoe ga ik deze game uit spelen :P

Dus nu naar Elden Ring? (of heb je die al gedaan?) Misschien dat je nu meer waardering en plezier voor die games kan hebben omdat je deze nu uitgespeeld hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
Linksquest schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:24:
[...]

Het is inderdaad geen makkelijk mannetje, ik ben later in het spel terug gekomen naar deze en met een beetje geduld was deze me uiteindelijk wel gelukt.
Het zal mij uiteindelijk ook wel lukken. Ik maak het mezelf ook wel moeilijker dan nodig is hoor. Want ik doe niet aan resetten van skills en talents enzo. Ook al is deze game daar wel uitstekend op ingesteld enorm veel en vaak te kunnen wisselen; kost immers niks. Oh, ik doe ook geen filmpje o.i.d. opzoeken. Yes... waarom? Geen idee... zit in me om het zelfstandig voor elkaar te boksen.

Vind het juist wel leuk. Ik weet dat het dikwijls ineens lukt vanwege een perfect run. Alleen deze gele knaap heeft bijzonder weinig medelijden. Dus een klein foutje kan al funest zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 24-04-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Ricmaniac schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:28:
[...]

Nice man gz! Hoe dan ook gewoon een toffe accomplishment toch :)

Bij White Noble had ik precies hetzelfde. Ik ben nog niet klaar dan maar tot en met Chapter 3 (op blacksmith na) vond ik White Noble verreweg de moeilijkste :P Maarja dat kan ook zijn omdat het nog zo vlot in begin van de game is en je niet zoveel power hebt. Toen dacht ik ook wel even van hoe ga ik deze game uit spelen :P

Dus nu naar Elden Ring? (of heb je die al gedaan?) Misschien dat je nu meer waardering en plezier voor die games kan hebben omdat je deze nu uitgespeeld hebt
Thanks! Haha, Elden Ring niet gespeeld, wel over getwijfeld toen ik er zoveel positiefs over heb gehoord. Zeker eentje die ik ooit nog wel ga proberen. Gaan zoveel deuren open als je dit soort spellen gaat waarderen; had hetzelfde met Hollow Knight. Ooit gespeeld, snel afgehaakt. Toen half jaar terug nogmaals geprobeerd, t klikte, toen uitgespeeld. Heerlijk! Maar met alle games van dit moment blijft t kiezen (wil ook ooit nog BG3 doen en kom net via een reactie op de front page de titel Clair Obscur: Expedition 33 tegen wat er mega vet uit ziet... Dus tja, first world problems!
RustStorm schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:38:
[...]

Het zal mij uiteindelijk ook wel lukken. Ik maak het mezelf ook wel moeilijker dan nodig is hoor. Want ik doe niet aan resetten van skills en talents enzo. Ook al is deze game daar wel uitstekend op ingesteld enorm veel en vaak te kunnen wisselen; kost immers niks. Oh, ik doe ook geen filmpje o.i.d. opzoeken. Yes... waarom? Geen idee... zit in me om het zelfstandig voor elkaar te boksen.

Vind het juist wel leuk. Ik weet dat het dikwijls ineens lukt vanwege een perfect run. Alleen deze gele knaap heeft bijzonder weinig medelijden. Dus een klein foutje kan al funest zijn.
Respect hoor! Heb gelukkig ook alleen bij yellow loong dat gedaan, de rest lukte me gelukkig wel! Maar ik ben net als jij in dat ik niet verder wil totdat ik alle optionele dingen op een moment ook gedaan heb (vandaar altijd overpowered in games als Skyrim / Witcher). Toch denk ik dat respeccen juist perfect kan zonder tips etc. op te zoeken. Als je merkt dat een bepaald iets niet werkt en bepaalde skills nog nooit/amper gebruikt hebt kun je dat makkelijk proberen. Punten terugkrijgen is ook niet een full reset, kunt gewoon zelf aanklikken welke je terug wilt krijgen en welke je wilt gaan gebruiken.

Moet zeggen, ik heb een hoop in deze game nooit gebruikt eigenlijk. De parry skill nooit gebruikt, ring of fire nooit gebruikt, veel andere spells ook niet. Altijd immobilize, cloud step en soms pluck of many. Ook gros van de game dezelfde transformation gebruikt, totdat ik yellow loong kreeg... En gehele game met dezelfde wandering wight vessel (of summon of hoe t ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:38:
[...]

Bij erlang ga je wel een paar skills moeten re-alocaten schat ik in. Yellow long is er niks bij.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:51:
[...]

Bij erlang ga je wel een paar skills moeten re-alocaten schat ik in. Yellow long is er niks bij.
Dat zien we dan wel weer... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RustStorm
BAM!!!!!!!!!!!!!! Het is me gelukt hoor... holy crap dat was me een uitdaging zeg. Uiteindelijk deze vroege ochtend gelukt... zonder ook maar enige aanpassing te doen aan talents en gear.

Nu kan ik eindelijk verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RustStorm schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:23:
BAM!!!!!!!!!!!!!! Het is me gelukt hoor... holy crap dat was me een uitdaging zeg. Uiteindelijk deze vroege ochtend gelukt... zonder ook maar enige aanpassing te doen aan talents en gear.

Nu kan ik eindelijk verder
Respect ouwe! dedication.

En zo zie je maar oefening baard kunst! haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Gisteren weer beetje verder gegaan. Bosses die ik tegen ben gekomen waren vrij gemakkelijk te doen.

Ga vandaag het geheime level doen binnen chapter 4. Als dat is gedaan zal ik de laatste boss doen van het hoofdstuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:17:
Gisteren weer beetje verder gegaan. Bosses die ik tegen ben gekomen waren vrij gemakkelijk te doen.

Ga vandaag het geheime level doen binnen chapter 4. Als dat is gedaan zal ik de laatste boss doen van het hoofdstuk. :)
zoek de alcoholist op voordat je de eindbaas van de geheime zonde doet.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RustStorm schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:17:

De laatste baas van Chapter 4 heb ook wel even op gezeten. Uiteindelijk is het wel gelukt met hulp van Youtube 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:34:
[...]

zoek de alcoholist op voordat je de eindbaas van de geheime zonde doet.
Opzoeken in de zin van? Weten waar hij is, of weten hoe er mee om te gaan? Want dat laatste kom ik uiteindelijk vanzelf wel achter... ;) ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:17:
[...]

Opzoeken in de zin van? Weten waar hij is, of weten hoe er mee om te gaan? Want dat laatste kom ik uiteindelijk vanzelf wel achter... ;) ben benieuwd in ieder geval.
Zodat je niet dezelfde fout als mij maakt haha. Je hebt twee optionele bosses in dat gebied maar dat kan je mis lopen als je meteen naar de hoofdeindbaas gaat. Zodra de cutscene triggert is al het niet meer mogelijk om tegen die andere twee te vechten. Dus als je een lange steile trap tegenkomt, ga daar niet omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
D. Ninjai schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:19:
[...]

Zodat je niet dezelfde fout als mij maakt haha. Je hebt twee optionele bosses in dat gebied maar dat kan je mis lopen als je meteen naar de hoofdeindbaas gaat. Zodra de cutscene triggert is al het niet meer mogelijk om tegen die andere twee te vechten. Dus als je een lange steile trap tegenkomt, ga daar niet omhoog!
Betekent dit dat je die dan sowieso nooit meer kunt doen? Of wel, maar enkel na de eindboss van de geheime zone? :)

Thanks voor de waarschuwing! Wordt gewaardeerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:57:
[...]

Betekent dit dat je die dan sowieso nooit meer kunt doen? Of wel, maar enkel na de eindboss van de geheime zone? :)

Thanks voor de waarschuwing! Wordt gewaardeerd. :)
Als je eenmaal tegen hem gaat vechten dan ja, dan kan je nooit meer tegen die twee in je huidige sessie. Ik had toen geen save meer om terug te spoelen en kon ze pas weer doen tijdens NG+, dus helemaal overnieuw.

Daarna heb ik ook gegoogled naar missable bosses want dit kon je ook niet op een normale manier weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RustStorm
Ben nu bij de Scorpionlord. :)

Hahaha en die is echt te gek :) hij is echt kneitertje agressief. Hahaha bizar

Daomist Mi heb ik zojuist verslagen

[ Voor 38% gewijzigd door RustStorm op 28-04-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Yep.... moeilijk!

De snelheid waarmee die dude zich beweegt en z'n aanvallen doet... ouch!

Zat er een keer heel dicht bij... maargoed... dat is niet goed genoeg lol

[ Voor 81% gewijzigd door RustStorm op 29-04-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:51:
Ben nu bij de Scorpionlord. :)

Hahaha en die is echt te gek :) hij is echt kneitertje agressief. Hahaha bizar

Daomist Mi heb ik zojuist verslagen
In level 5 zit er nog zo eentje. Echte bosses, geen pushovers.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:46:
[...]

In level 5 zit er nog zo eentje. Echte bosses, geen pushovers.
Ik vermaak me er uitstekend mee. Maar af en toe wel een woordje wat er hier en daar uit komt bij me. Hahaha

Een dezer dagen nog maar eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Oi oi oi deze schorpioen is echt ... absoluut moeilijker dan yellow loong

Of nou ja... ik _vind_ hem absoluut moeilijker. Heeft alles te maken met z'n snelheid.

[ Voor 38% gewijzigd door RustStorm op 02-05-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
RustStorm schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:58:
Oi oi oi deze schorpioen is echt ... absoluut moeilijker dan yellow loong

Of nou ja... ik _vind_ hem absoluut moeilijker. Heeft alles te maken met z'n snelheid.
Dat is toch de eindbaas van Wereld 4 of niet? Die heb ik met tips op Internet verslagen, heb speciaal voor dat gevecht mijn uitrusting enzo aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
Linksquest schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Dat is toch de eindbaas van Wereld 4 of niet? Die heb ik met tips op Internet verslagen, heb speciaal voor dat gevecht mijn uitrusting enzo aangepast.
Neen, het is een boss in het geheime deel van chapter 4. :) (de alcoholist die niet per se blij is wanneer je z'n drankvoorraad wat laat slinken...)

Maaaaar, ik heb hem dan uiteindelijk (!!!!!!!!) om gelegd... ongekend wat een fijn gevoel is dat! Kan ik weer verder naar de eindbaas van het geheime deel en als die verslagen is mag ik me gaan focussen op de eindbaas van chapter 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Het geheime deel binnen chapter 4 is afgerond.

Dit weekend zal het dus focussen worden op afronden van chapter 4. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Succes, hou ons op de hoogte, ik heb zelf tot het einde van chapter 5 gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Linksquest schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:52:
Vanochtend wat pogingen gewaagd: gaat nog een hele uitdaging worden als ik het zo inschat. Heeft vooral best trage aanvallen die ik allemaal nog even moet bestuderen.

Het leven gaat best vlug. Dus zal ook wel een tweede fase aan zitten te komen... dus voorlopig ben ik nog niet klaar vermoed ik hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Linksquest schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:52:
Hoe bedoel je gekomen tot?

Yaksa is toch wel doable?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik kreeg die laatste baas in level 5 niet gehaald, zeker 40 pogingen gedaan en kreeg hem nog niet eens tot de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Linksquest schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:06:
Ik kreeg die laatste baas in level 5 niet gehaald, zeker 40 pogingen gedaan en kreeg hem nog niet eens tot de helft.
Niet tot de helft?
Gebruik je wel je pillz enzo?

Wat was je tactiek dan?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:33:
[...]
Ik heb tot op heden nog nooit pilletjes gebruikt...

Ga mezelf daar ook eens in verdiepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
reaL_G schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:33:
[...]

Niet tot de helft?

Wat was je tactiek dan?
Je bedoeld die flesjes voor tijdelijk beschermd tegen dingen en bij helen, jij heb ik gebruikt. Veel ontwijken en op het juiste moment slaan, maar krijg die maar niet neer.
spoiler:
Is eerst dat kind en transformeert daarna na die grote versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Linksquest schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:36:
[...]

Je bedoeld die flesjes voor tijdelijk beschermd tegen dingen en bij helen, jij heb ik gebruikt. Veel ontwijken en op het juiste moment slaan, maar krijg die maar niet neer.
spoiler:
Is eerst dat kind en transformeert daarna na die grote versie.
Is niet alleen voor tijdelijke bescherming,
Of tijdelijke attacboost.
Je hebt er ook voor timer reset skils/magic. en een tweede leven.

Ik noem maar wat.
Pilgrim set kan je chargen terwijl je sprint + geeft elke sec 10%+ atackpower max 100% voor aantal sec
Golden set regenereert qi bij crit hits
Sommige brews geven ook mana naast health.
Je kan bijna altijd beginnen met een full charged attack.

Er zijn zoveel dingen te misgebruiken

Halve healtbar is echt zo weg. Eindstuk is wel altijd spannends, greedy zijn om net die ene hit extra te geven is altijd funest.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ben nu met andere projecten bezig en 2 maanden niet meer gespeeld, ooit nog eens oppakken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Hebben jullie van deze website gebruik gemaakt tijdens de playthrough?

Ik weet van het bestaan, maar heb er eigenlijk nog nauwelijks gebruik van gemaakt. Behalve dan om zeker te weten dat ik alle bosses heb gedaan van een hoofdstuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:39:

Ik weet van het bestaan, maar heb er eigenlijk nog nauwelijks gebruik van gemaakt. Behalve dan om zeker te weten dat ik alle bosses heb gedaan van een hoofdstuk.
Ik lees altijd wel het begin (roadmap) van de trophy guide van powerpyx. Maar lees alleen tot de introduction.
Hij geeft altijd aan of permanente missables zijn.

Als er geen missables zijn, dan speel ik de game vol uit zonder maps/guides.

De map/kaart versie van jouw site heb ik gebruikt bij het eind van elke chapter (net voor eindboss). Alleen als er dus missables zijn. De kaart is heel summier en geeft weinig aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwNLvFFHqiB_3ILNVS3iVQ3S02s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/QFkCCeq99Q5e4yy3Pc77YmcL.webp?f=user_large

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RustStorm schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:39:

Weet niet meer zeker of ik die heb gekeken. Volgens mij kijk ik ook meestal die van powerpyx maar dan inderdaad voor de missables.

Ligt ook aan de game. Soms denk ik van doe eerst gewoon een eigen playtrough en dan als ik ergens tegen aan loop of voor ronde 2 om achievements af te maken ofzo kijk ik wel.

Volgens mij alleen gebruik gemaakt van die budda eyeball locations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Damn, de tweede fase van het gevecht... alles lijkt door de helft te gaan: leven, mana focus...

Geen idee hoe ik daar nou weer mee om moet gaan lol. Oh well, nu stoppen en later weer opnieuw proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:48:
Damn, de tweede fase van het gevecht... alles lijkt door de helft te gaan: leven, mana focus...

Geen idee hoe ik daar nou weer mee om moet gaan lol. Oh well, nu stoppen en later weer opnieuw proberen. :)
Die naald is wel essentieel om hem te kunnen verslaan. Als het goed is heb je die gekregen na het verslaan van de Duskveil en die kun je inzetten zodra ie de gele waas oproept.

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 04-05-2025 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
D. Ninjai schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:55:
[...]

Die naald is wel essentieel om hem te kunnen verslaan. Als het goed is heb je die gekregen na het verslaan van de Duskveil en die kun je inzetten zodra ie de gele waas oproept.
Oh ja die heb ik wel. :) alleen even equipen dus. :)

En dat was Chapter 4.

[ Voor 18% gewijzigd door RustStorm op 04-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:48:

Ja die naald is essentieel.
Bijna bij alle bosses krijg je ervoor een item die zeer bruikbaar is.

Ben nu ng+ aan het doen. Maar paar uur gespeeld.
Ben nu net voor de zone van yellowbrow.
Denk 1x doodgegaan door wandering wight.
Die hit hard 4x met een zoneattack (was die vergeten). Yin tiger stelt ook weinig meer voor.

Ng+1 en 2 stellen niet veel voor lees ik, en is meer voor de extra relics enzo. Pas bij ng3 word het weer beetje uitdagend.

Als je nog een goeie soortgelijke game wilt raad ik
Lies of P ten strengste aan.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ben benieuwd wat chapter 5 gaat brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:24:
[...]

Ja die naald is essentieel.
Bijna bij alle bosses krijg je ervoor een item die zeer bruikbaar is.

Ben nu ng+ aan het doen. Maar paar uur gespeeld.
Ben nu net voor de zone van yellowbrow.
Denk 1x doodgegaan door wandering wight.
Die hit hard 4x met een zoneattack (was die vergeten). Yin tiger stelt ook weinig meer voor.

Ng+1 en 2 stellen niet veel voor lees ik, en is meer voor de extra relics enzo. Pas bij ng3 word het weer beetje uitdagend.

Als je nog een goeie soortgelijke game wilt raad ik
Lies of P ten strengste aan.
Gebruik je dan nog bepaalde gear wat het makkelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Gebruik je dan nog bepaalde gear wat het makkelijk maakt?
Wat bedoel je in ng+,
Nee niet echt jingubang staff en monkeyking set.
Dat is genoeg, geen pilz, imobelize voor me mobile spin voor focus.
Ga nog bullking set proberen als ik de resources heb.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik zal al die armorsets eerst moeten zien verkrijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Monkeyking set verkrijg je pas in chapter 6. Voor die tijd heb ik altijd gevochten met de golden armor dacht ik, iig de focus op zsm de Qi kunnen herladen.

Chapter 5 vond ik een beetje saai qua omgeving, maar wel toffe bosses en hij is heel kort. Alleen die secret boss vond ik zodanig vervelend dat ik die heb gecheesed. Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door D. Ninjai op 05-05-2025 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik vind chapter 5 tot nu toe geen leuke omgeving, en dat komt vooral door de burn... ;) Heb inderdaad al best redelijk wat bosses gehad, dus zal ongetwijfeld kort zijn. :) Ik loop op dit moment rond in m'n ebonweave / ebongold (even de naam kwijt) armor. Eigenlijk al vanaf het moment dat het beschikbaar is. Ik heb nog geen ander armor geprobeerd. :) haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RustStorm
Inmiddels weer even in Chapter 5 bezig. Einde van de middag de Ying Yang boss verslagen. Niet per se de leukste boss, maar toch wel een mooie arena met het wit en zwart.

Daarna nog even door gegaan tot en met de 3e wagen. Nu gestopt en binnenkort weer zo een plantenboss doen... ;)

Het gaat iig allemaal lekker. Nog geen enorm moeilijke boss tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoe lang je nodig hebt met de laatste baas in chapter 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Linksquest schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:35:
Ik ben benieuwd hoe lang je nodig hebt met de laatste baas in chapter 5 :P
Haha ik ook! Begreep dat dat het moment was voor jou om de handdoek in de ring te gooien...?

Het wordt weer mooier weer. Dus geen idee hoeveel.uren ik zal gaan gamen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb daar inderdaad de handdoek in de ring gegooid. Iets waar ik ook een beetje tegenaan liep, is dat mijn vrouw meekeek, en toen speelde ik onbewust toch anders dan alleen. Ik wilde namelijk ook de baas sneller verslaan, om zo sneller van het verhaal te kunnen genieten. Van de andere kant, heb ik wel juist door deze game te spelen meer geduld leren hebben met Soul Games, ooit ga ik hem zeker weer oppakken en hopelijk dan wel verslaan.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste