Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:38

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
ik zit nu vast in Chapter 2, ik kan nog 2 gevechten doen en krijg ze niet gehaald, dat is die tijger in dat bloedbad en die grote stenen baas. Iemand tips?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Linksquest schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:34:
ik zit nu vast in Chapter 2, ik kan nog 2 gevechten doen en krijg ze niet gehaald, dat is die tijger in dat bloedbad en die grote stenen baas. Iemand tips?
Voor die grote steen had ik iets bijzonders gedaan blijkbaar.

Je hebt in dat gebied waar je die buddha ogen moet halen. zo'n sidequest van Man in Stone. en volgens mij gaf hij een item waardoor je zo'n secret boss kan summonen bij die stone boss. Als je die summont dan vecht hij met die stone en killen ze elkaar zeg maar en hbe jij in principe vrij spel om te rammen. vervolgens killt de 1 de ander en kan je hem afmaken.

Geen idee hoe ik het precies gedaan heb maar kwam er achteraf achter dat het niet standaard is dat je die 2e boss summoned :P

Wat betreft die Tiger weet ik niet zo goed waar je door vast zit ik heb daar ook wel redelijk veel tries nodig gehad maar uiteindelijk gelukt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14:15
Is het waard om de game voor de 3e keer uit te spelen na de grote update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57
Linksquest schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:34:
spoiler: tip voor tijger
Voor die tijger, kan je eventueel die armor van de White Noble aantrekken.
Bloedbad = water = hp regen. Minder heals nodig. Zo heb ik het ook gedaan.

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@BloodKnight en @Ricmaniac bedankt voor de tips, ga dit woensdag proberen, helaas morgen een lange werkdag waardoor ik geen tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 23:11
Sinds gister ook in het bezit van de fysieke game, dus kan nu eindelijk verder waar ik gebleven was. Nu is ga ik eens kijken hoe ik de sparks ga indelen, voor nu denk ik hoofdzakelijk inzetten op stamina en health en onthouden dat ik bij bossfights beter rustig aan kan doen dan erin rushen om zoveel mogelijk damage te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dancis schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:18:
Sinds gister ook in het bezit van de fysieke game, dus kan nu eindelijk verder waar ik gebleven was. Nu is ga ik eens kijken hoe ik de sparks ga indelen, voor nu denk ik hoofdzakelijk inzetten op stamina en health en onthouden dat ik bij bossfights beter rustig aan kan doen dan erin rushen om zoveel mogelijk damage te doen.
Health heb ik ook in het begin flink geboost ja.
Stamina nog niet zo eigenlijk.

Maargoed je kan gelukkig altijd je sparks gewoon resetten bij zo'n shrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ja dat is wel fijn als je de speelstijl niks vind dan is het even de boel resetten en iets anders proberen.

Dan zit je ook niet helemaal vast aan een bepaalde build.

Edit: ben nu bij de whiteclad Noble, eerste fase gaat redelijk maar fase 2 wil nog niet echt lukken.

Voor nu maar even gestopt de komende dagen maar weer verder :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Dancis op 14-01-2025 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik merk echt dat ik gewoon een stuk beter word :P

Captain Wise-Voice net verslagen in first try. voelt zoo goed! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke ik ben de eerste boss tegengekomen waarvan ik zeg wat een DOM design. ik vecht tegen Captain Lotus-Vision. Wat is dit een domme boss zeg.

Je word continue gestunlockt. kan je niet meer dodgen etc. en gebeurd achter elkaar.
Probeer je die projectiles weg te slaan met je staff swirl komt er weer een laser die je niet daarmee dodged direct achteraan. Heel irritant.

Wauw je kan zelfs die beams niet dodgen achter die palen >_> heel slecht

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 14-01-2025 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Pooh hij is dood. jezus wat was dat annoying zeg hahah maar nu toch wel een goed gevoel 8)7

Deze game speelt met mijn emoties haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ricmaniac schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Voor die grote steen had ik iets bijzonders gedaan blijkbaar.

Je hebt in dat gebied waar je die buddha ogen moet halen. zo'n sidequest van Man in Stone. en volgens mij gaf hij een item waardoor je zo'n secret boss kan summonen bij die stone boss. Als je die summont dan vecht hij met die stone en killen ze elkaar zeg maar en hbe jij in principe vrij spel om te rammen. vervolgens killt de 1 de ander en kan je hem afmaken.
Ik heb een Side Quest gedaan met een stuk in een woestijn, maar heb geen hulp gekregen, maar was inmiddels sterk genoeg en heb gisteren voor het slapen gaan de steen verslagen.
BloodKnight schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:06:
[...]

spoiler: tip voor tijger
Voor die tijger, kan je eventueel die armor van de White Noble aantrekken.
Bloedbad = water = hp regen. Minder heals nodig. Zo heb ik het ook gedaan.
Deze tip was goud waard, heeft me gisteren goed geholpen, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Geloof het of niet, maar ik heb net de laatste baas van Chapter 2 in 1x verslagen, het was wel een close call, maar het is me wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:59
Linksquest schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:26:
Geloof het of niet, maar ik heb net de laatste baas van Chapter 2 in 1x verslagen, het was wel een close call, maar het is me wel gelukt.
Sodejuu! Zonder de wind tamer? Hoe dan ook heel knap, alles met het woord Yellow erin is garantie voor een pittig gevecht :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
De wind tamer had ik wel en heb ik 1x ingezet, ik heb daarna nog een vergeten baas in chapter 1 gedaan (mijn vrouw had het lopen opzoeken) en ben nu net aangekomen in chapter 3, benieuwd wat me daar te wachten staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:56
Zit midden chapter 2.. ik moet toegeven.. het is een topspel.
Waar ik bij Elden Ring mijn controller soms opat uit frustratie begrijp ik hier wel wat ik fout deed en pas ik speelstijl aan ifv vijand. De vrij lineaire paden zijn voor persoonlijk een verademing.. gewoon spelen en niet teveel afgeleid raken.

Als je na 2 uur een baas eindelijk kan verslaan (ik kijk naar jou White Noble) dan voel je je weer ff koning :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik loop ergens tegen aan, maar zet het even in spoiler voor de zekerheid

spoiler:
die pargoda realm is een vreselijk gebied. De PlayStation 5 kan dit gebied niet aan, zelf op performance mode hapert dit gebied. Camera gaat alle kanten op en ik zie heel vaak me zelf nog de vijanden niet, hang soms tegen iets onzichtbaar vast. Weet het niet maar volgens mij is dat gebied niet goed geprogrammeerd, echt zonde want dit gebied heeft me bloeddruk laten stijgen

Iemand ook dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
Linksquest schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:37:
Ik loop ergens tegen aan, maar zet het even in spoiler voor de zekerheid

spoiler:
die pargoda realm is een vreselijk gebied. De PlayStation 5 kan dit gebied niet aan, zelf op performance mode hapert dit gebied. Camera gaat alle kanten op en ik zie heel vaak me zelf nog de vijanden niet, hang soms tegen iets onzichtbaar vast. Weet het niet maar volgens mij is dat gebied niet goed geprogrammeerd, echt zonde want dit gebied heeft me bloeddruk laten stijgen

Iemand ook dat probleem?
Is dit niet…
spoiler:
… gewenst gedrag waarbij af en toe de kleuren etc. veranderen, de ogen van je speelbaar karakter rood worden en je health bar terugloopt totdat je een bepaald iets gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Nee dat is het helaas niet, blijkbaar een bekend probleem, want heel internet staat er vol mee met dat gedeelte. Probleem lijkt op zowel op de PC als op de Playstation 5 aanwezig te zijn.

spoiler:
Frame drop, onzichtbare muren, wazig beeld helpt dan ook niet mee, en de normale PS5 blijkt hier meer problemen mee te hebben dan de PC of de PS5 Pro, en het is alleen de Prison in Chapter 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb hem inmiddels uitgespeeld (True Ending), de moeilijkste baas voor mij was White Clad Noble, heb daar volgens mij echt 3 uur vastgezeten.

Ben er nog niet helemaal 100% over uit wat ik er van vind, denk iets van een 7,5 qua score of zo.

@Linksquest Ik speel op een PS5 Pro en had ook hier er daar wat frame drops. Soms ook nog wat anders raars, kwam ik ergens aan en dan was het beeld ineens heel erg blurry als ik met de camera draaide. Ik heb me ergens wel echt aan dood geïrriteerd en dat zijn de langzame laadtijden (vooral bij "fast" travel) naar andere locaties.

Aan de ene kant zitten er echt leuke/handige dingen in als makkelijk respeccen, echter geld dat dan jammer genoeg weer niet voor Armor/Weapons upgrades, terwijl je daar juist met zeldzame en gelimiteerde materials zit.

Net als bij Souls games ook irritant dat je niet makkelijk een save game kan terughalen, behalve dan via PS5 cloud Save/Load.

Wat ik ook echt een nadeel vind is de zogenaamde hit stun, weet even niet hoe ik het anders moet noemen, maar stel je krijgt een paar meppen en je moet daarna weer opstaan/herstellen, dan duurt het soms echt een eeuwigheid voordat je weer kan bewegen. Kill me dan a.u.b. dan gewoon in 1x, in plaats van dat ik zogenaamd nog een kans krijg en dan toch moet incasseren.

Ondanks dat er zoveel Skills in zitten, is de game op een gegeven moment echt super simpel, heb denk het merendeel van de game gewoon Cloud Step gedaan met Charged Heavy Attack of een variatie daarvan. Het voelde daarom ook echt wel eentonig.

Chapter 6 vond ik persoonlijk echt het tofste, wat mij betreft hadden ze de hele game zo mogen maken.

Ik ga denk nog even kijken wat ik allemaal gemist heb en heel misschien nog aan een nieuwe Journey beginnen. (Jammer dat ze die Challenges achter NG+ hebben verstopt)

Blijkbaar binnenkort een DLC aankondiging, maar als het volgens de geruchten echt pas Augustus 2025 wordt, dan weet ik niet of ik daar nog zin of tijd voor heb aangezien er behoorlijk wat goede games in 2025 op de agenda staan ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Ik zit aan einde Chapter 2.. versla ik die Tijger na x aantal keer proberen en op een manier die me 'hell yeah' deed roepen.. crasht het systeem tijdens het filmpje. Kan opnieuw beginnen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Derbiss schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:46:
Ik zit aan einde Chapter 2.. versla ik die Tijger na x aantal keer proberen en op een manier die me 'hell yeah' deed roepen.. crasht het systeem tijdens het filmpje. Kan opnieuw beginnen :(
Now you have done it once, now you can do it a million times... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
GRDavies75 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Ja dat heb ik mezelf ook wijsgemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik had gisteren bijna de handdoek echt in de ring gegooid, maar heb toch nog een poging gedaan en ben eindelijk door chapter 3 heen. Chapter 4 is tot nu toe leuk, maar chapter 3 is echt om te huilen, niet alleen trekt het erg lang, het is gewoon op bepaalde punten onstabiel, en performens mode is nog slechter dan balance mode.

Maar goed, hopelijk heb ik het ergste gehad en loopt de rest van het spel wel normaal nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
GRDavies75 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Gisteren heb ik hem ein-de-lijk neergekregen..
Als er iemand tips wil om hem 'makkelijker' te pakken, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Paar uur gespeeld maar het pakt me nog niet echt. Camera is soms ook wel een drama. Komt vooralsnog niet echt in de buurt van bv een Lies of Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Linksquest schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:43:
Ik had gisteren bijna de handdoek echt in de ring gegooid, maar heb toch nog een poging gedaan en ben eindelijk door chapter 3 heen. Chapter 4 is tot nu toe leuk, maar chapter 3 is echt om te huilen, niet alleen trekt het erg lang, het is gewoon op bepaalde punten onstabiel, en performens mode is nog slechter dan balance mode.

Maar goed, hopelijk heb ik het ergste gehad en loopt de rest van het spel wel normaal nu.
Op wat speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
PlayStation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Timothy3000 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:05:
Paar uur gespeeld maar het pakt me nog niet echt. Camera is soms ook wel een drama. Komt vooralsnog niet echt in de buurt van bv een Lies of Pi.
Oh grappig voor mij is het wel degelijk andersom. Ik was bij Lies of P al een paar keer afgehaakt. Deze game vind ik veel dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Mm ik heb 1 crash gehad maar voor de rest loopt alles vlotjes. Heel soms bij het inladen of als ik probeer ergens op te springen waar ik niet moet zijn. Dat trukje om hoger te springen werkt wel meestal :).
Ik zit wel nog maar eind level 2 dus wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Derbiss schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:01:
[...]

Mm ik heb 1 crash gehad maar voor de rest loopt alles vlotjes. Heel soms bij het inladen of als ik probeer ergens op te springen waar ik niet moet zijn. Dat trukje om hoger te springen werkt wel meestal :).
Ik zit wel nog maar eind level 2 dus wie weet..
Capter 1, 2 en 4 waar ik nu mee bezig ben geen problemen gehad, daar loopt het ook soepel, chapter 3 zijn meerdere gebieden waar het onstabiel loopt, zet het even achter spoiler voor het geval je het niet wilt weten.

spoiler:
Chapter 3 een gevangenis hapert aan alle kanten, camera werk dat slecht is enzovoorts. En ook richting het einde loopt het heel erg onstabiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Linksquest schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Capter 1, 2 en 4 waar ik nu mee bezig ben geen problemen gehad, daar loopt het ook soepel, chapter 3 zijn meerdere gebieden waar het onstabiel loopt, zet het even achter spoiler voor het geval je het niet wilt weten.

spoiler:
Chapter 3 een gevangenis hapert aan alle kanten, camera werk dat slecht is enzovoorts. En ook richting het einde loopt het heel erg onstabiel
Wat ik wel moet toegeven is dat de camera soms serieus tegenwerkt idd.
Maar kom.. voor de rest is het wel een superspel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Zeker mee eens, want mening ander game had ik misschien al eerder weggelegd, en wat ik al zeg, chapter 4 is loopt ook weer stukken beter, maar las dat er mee mensen problemen hadden met chapter 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Linksquest schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:43:

Het gevangenis gedeelte is inderdaad best wel soul sucking, de rest is prima gameplay. Ik heb gisteren na maanden het spel weer een keer aangezwengeld, om de laatste trophies voor Platinum binnen te hengelen en blijkbaar ben ik gestopt na de eindbaas van het gevangenis gedeelte. :/

Ik zag wat QoL zoals de mogelijkheid tot het kopen van een kaart? En je kan Challenges doen. Leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Chapter 4 nu afgerond, daar zaten me toch een paar zware gevechten in zeg, maar de aller laatste vroeg wel wat geduld, op naar chapter 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Eindbaas Chapter 2 neergekregen na niet superveel keer proberen. De taktiek die ik had toegepast op onze vriend de Tijger Vanguard werkte ook hier. Opnieuw; als iemand tips wil.. feel free to ask :).
Op naar Chapter 3 dat - voor zover ik hier heb kunnen lezen - leuk zal worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:47
Deze staat nog steeds op m'n lijstje om te gaan proberen. Echter, in plaats van dat de fysieke editie goedkoper wordt, stijgt het enkel in prijs ;( Inmiddels 88 euro bij de bol. :|

Ik wacht nog wel even en blijf intussen dit topic wel beetje lurken :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RustStorm schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:52:
Deze staat nog steeds op m'n lijstje om te gaan proberen. Echter, in plaats van dat de fysieke editie goedkoper wordt, stijgt het enkel in prijs ;( Inmiddels 88 euro bij de bol. :|

Ik wacht nog wel even en blijf intussen dit topic wel beetje lurken :)
Ik heb m van marktplaats geplukt, zoals de meeste games :+ .

-
YellowBrow was een prachtige bossfight!
Inmiddels bezig in chapter 4, ik denk dat ik Yellow Loong maar even over sla. Geen deuk in te krijgen.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

wizai schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Ik heb m van marktplaats geplukt, zoals de meeste games :+ .

-
YellowBrow was een prachtige bossfight!
Inmiddels bezig in chapter 4, ik denk dat ik Yellow Loong maar even over sla. Geen deuk in te krijgen.
Hoor van heel veel dat Yellow Long echt pittig is ja :P ben er zelf nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de handdoek in de ring gegooid, heb 70 uur in de game zitten, maar krijg de laatste baas van chapter 5 niet verslagen, meer dan 40 pogingen. Mede doordat de besturing op de Playstation 5 soms te wensen overlaat, kreeg ik hem niet verslagen denk ik. Vaak wil ik bij healen, maar dan pakt hij gewoon niet, en ja ik heb het getest door gewoon stil te gaan staan op een afstand en moest gewoon letterlijk 8x drukken voor hij pakte. Aanval op L2+R2 wilt vaak niet meteen lukken omdat ook R2 het menu oproept. Ik merk gewoon dat de Playstation 5 te veel moeite heeft, en wie weet had ik hem met nog wat trainen enzo hem kunnen verslaan, maar ik had vanaf chapter 3 meer ruzie dan nog plezier met de game, en dan houd het voor mij op een bepaald moment toch op. Deels jammer, want het idee en alles eromheen was gewoon tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Linksquest schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:18:
Ik heb de handdoek in de ring gegooid, heb 70 uur in de game zitten, maar krijg de laatste baas van chapter 5 niet verslagen, meer dan 40 pogingen. Mede doordat de besturing op de Playstation 5 soms te wensen overlaat, kreeg ik hem niet verslagen denk ik. Vaak wil ik bij healen, maar dan pakt hij gewoon niet, en ja ik heb het getest door gewoon stil te gaan staan op een afstand en moest gewoon letterlijk 8x drukken voor hij pakte. Aanval op L2+R2 wilt vaak niet meteen lukken omdat ook R2 het menu oproept. Ik merk gewoon dat de Playstation 5 te veel moeite heeft, en wie weet had ik hem met nog wat trainen enzo hem kunnen verslaan, maar ik had vanaf chapter 3 meer ruzie dan nog plezier met de game, en dan houd het voor mij op een bepaald moment toch op. Deels jammer, want het idee en alles eromheen was gewoon tof.
Ik zat in hetzelfde schuitje en had de game definitief aan de kant gelegd. Dat was tijdens chapter 3 en kwam ook deels door de controls en framerate. Maar een week later begon het toch te knagen en wou ik het weer proberen. Ik heb wat tips op YouTube bekeken en uiteindelijk was het gelukt en kon ik door.

Je bent al gigantisch ver en chapter 6 is de laatste en lang niet zo lastig ten opzichte van de voorgaande chapters. Ik zou ondertussen wat anders kort spelen en daarna een nieuwe poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja wie weet ooit, maar zelfs met de tips op internet kreeg ik het niet voor elkaar, heb net met de vrouw even de hoogte punten en eind filmpjes opgezocht om toch nog een idee te krijgen van de laatste chapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Linksquest schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:18:
Zonde, in zo’n geval was het misschien handig om je build en wat video opnames te delen voor eventuele tips en feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen, ik heb zo veel tips en andere dingen opgezocht, maar niks heeft geholpen. Maar om heel eerlijk te zijn, was ik met de fouten van chapter 3 er eigenlijk al klaar mee, heb nog doorgezet omdat door wilde gaan, maar ik had nu echt mijn limiet bereikt :P Misschien ben ik gewoon niet goed in Souls games, dat kan. Dat wil niet zeggen dat ik de game niet kon waarderen, maar ik ben ook van mening dat de console versie er nog niet klaar voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Linksquest schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:57:
Laat ik het zo zeggen, ik heb zo veel tips en andere dingen opgezocht, maar niks heeft geholpen. Maar om heel eerlijk te zijn, was ik met de fouten van chapter 3 er eigenlijk al klaar mee, heb nog doorgezet omdat door wilde gaan, maar ik had nu echt mijn limiet bereikt :P Misschien ben ik gewoon niet goed in Souls games, dat kan. Dat wil niet zeggen dat ik de game niet kon waarderen, maar ik ben ook van mening dat de console versie er nog niet klaar voor was.
Alle.. ik zit in chapter 3 en begrijp de frustraties :).
Die eindbaas in de sneeuwlevel was eigenlijk nog vrij simpel.
Meest hatelijke vijanden zijn die mislukte lantaarns.. ik wacht dan nog liever 1.5min elke keer dan die te moeten aangaan.
Maar probeer het nog eens nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben aan het proberen die challenge te doen van Yin Tiger die blackmith.

Heb daar erg veel moeite mee. zijn attacks hitten hard.
Nou was ik ook een week of 2-3 even niet meer aan het spelen.. moet gelijk weer echt even inkomen daarna ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ricmaniac schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:42:
Ik ben aan het proberen die challenge te doen van Yin Tiger die blackmith.

Heb daar erg veel moeite mee. zijn attacks hitten hard.
Nou was ik ook een week of 2-3 even niet meer aan het spelen.. moet gelijk weer echt even inkomen daarna ofzo.
Als je hem net pas hebt unlocked kan je waarschijnlijk beter even wachten tot je iets verder bent qua level en skills. In ieder geval wel echt de moeite waard om hem te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Greatsword schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Als je hem net pas hebt unlocked kan je waarschijnlijk beter even wachten tot je iets verder bent qua level en skills. In ieder geval wel echt de moeite waard om hem te verslaan.
Ja denk dat ik dat maar ga doen. dit voelt voor nu echt als de moeilijkste boss die we tot nu toe zijn tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Yin Tiger is even lastig omdat zijn combo’s best wel lang zijn en zijn aanvallen zijn vertraagd. Dus hij maakt een lange zwaardbeweging maar het duurt wel even voordat ie jou raakt. Dat maakt het timen van ontwijken extra lastig en dat ie zo vaak teleporteert helpt ook niet. Maar als je went aan zijn timing dan is ie beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Linksquest schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:57:
Ik begin te begrijpen waarom je chapter 3 zo haat :D
De camera is idd niet mijn vriend maar al bij al..
Nog 1 baas en ik ben uit dat labyrint - my god; wat is dat hatelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dat was echt een vreselijk stuk. en zoals ik ook al in mijn review schreef, ik wil deze game gewoon leuk vinden. En hoop gewoon als hij in de toekomst eens wat flinke updates gekregen heeft, hem dan nog eens de kans te kunnen geven. Ja op dit moment ben ik er klaar mee, maar de sfeer en alles eromheen is gewoon mooi gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
Linksquest schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:22:
Dat was echt een vreselijk stuk. en zoals ik ook al in mijn review schreef, ik wil deze game gewoon leuk vinden. En hoop gewoon als hij in de toekomst eens wat flinke updates gekregen heeft, hem dan nog eens de kans te kunnen geven. Ja op dit moment ben ik er klaar mee, maar de sfeer en alles eromheen is gewoon mooi gedaan.
Chapter 3 is toch nog dik ok? Na die Pagode in de sneeuw.. heerlijke bazen ed :). Krijg zelfs (heeel klein beetje) GodOfWar-vibes met het ontdekken ed. Ik voel me lichtjes, ik herhaal lichtjes, OP op dit moment maar vermoedelijk zal ik snel weer met voetjes op grond gezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Een vraag..
Ik heb de Jade Essence gevonden in chapter 3. Ik heb tot nu altijd die Lambrew gebruikt vermits ik die dubbele healing wel ok vond. Ik heb wel de indruk dat de upgrade ervan het niet noodzakelijk beter zal maken.

De Jade Essence is slechts 36% maar geeft ook mana. Ik heb x aantal upgrades al verzameld (ik kan bv de Coconut tot 50% brengen vermoed ik) maar klopt het dat de Jade Essence in theorie niet kan geupgrade worden? Want dat maakt de afweging 36%/Mana topz 50% health wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Derbiss schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:03:
Een vraag..
Ik heb de Jade Essence gevonden in chapter 3. Ik heb tot nu altijd die Lambrew gebruikt vermits ik die dubbele healing wel ok vond. Ik heb wel de indruk dat de upgrade ervan het niet noodzakelijk beter zal maken.

De Jade Essence is slechts 36% maar geeft ook mana. Ik heb x aantal upgrades al verzameld (ik kan bv de Coconut tot 50% brengen vermoed ik) maar klopt het dat de Jade Essence in theorie niet kan geupgrade worden? Want dat maakt de afweging 36%/Mana topz 50% health wel de moeite waard.
Ik heb die nooit kunnen upgraden, dus zo ver mij bekend is kun je deze niet upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Linksquest schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Ik heb die nooit kunnen upgraden, dus zo ver mij bekend is kun je deze niet upgraden.
Mja dat heb ik ook gevonden maar met jullie ervaring.. ;)
Ok bedankt voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:06

reaL_G

G

Ben net eindelijk begonnen, had de disk al tijdje liggen.
Eerste run gedaan tot de noble bossfight.
Had hem bijna, maar moet mezelf ff aanpassen met dodges en parries na teveel stellar blade.
Straks ff verdee

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Hebben meer mensen last van ''stuttering''? Ik heb een 4800, Ryzen 7 5800 X3D en 16 gb ram, nieuwste GPU drivers en alles op ''scenematic'' en ray tracing uit. Maar heb hele tijd last van stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Ik loop helemaal stuk op yaksha king :(

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ben ook lekker rustig bezig met deze game. Tot op de laatste boss van chapter 1 eigenlijk helemaal niets gedaan aan m'n gear of skills of wat dan ook. Geen idee waarom :)

Zo, als m'n zoon thuis is, maar eens verder met de boss pogingen :) Daarna kan ik als het goed is wat gear enzovoorts craften voor een fijne early game build :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Chapter 4 is erdoor.. ik werd die beesten in het donker beetje beu maar op tijd weer het licht gezien :D.
Die eindbaas viel al bij al nog mee.

Chapter 5 is het leukste naar het schijnt; ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
wizai schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:13:
Ik loop helemaal stuk op yaksha king :(
Die baas heeft ervoor gezorgd dat ik gestopt ben met de game, zelfs met alle tips en extra trainen kreeg ik die niet verslagen, sterker nog, ik kwam maar zelden tot de 2de fase van hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
Te gek. Het is me gelukt om chapter 1 af te ronden. Ineens toch de baas verslagen. Oefening baart kunst i suppose. ;)

Ik ben voor het eerst een spel als dit aan het spelen. Op zich bevalt het me wel :) houd wel van een uitdaging. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen, want heb ook het idee dat ik lang niet alles uit m'n character haal als dat er in zit.

Heb inmiddels wel een nieuwe gear set gecraft incl. staff. En dat maakt op zich wel al uit. :)

Nu lekker langzaam en gestaag charter 2 ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

UltraInstinct schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:52:
Hebben meer mensen last van ''stuttering''? Ik heb een 4800, Ryzen 7 5800 X3D en 16 gb ram, nieuwste GPU drivers en alles op ''scenematic'' en ray tracing uit. Maar heb hele tijd last van stuttering.
Weet me settings in principe niet maar geen last gehad van stuttering en ik heb maar een 3060TI (8gb). 7800x3d en ook 16GB ram.

Maar ingame settings niet alles op hoog uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RustStorm schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 06:44:

Nu lekker langzaam en gestaag charter 2 ontdekken.
Nice! elke chapter vond ik wel tof in deze game.
Het is soms frustrerend maar in hindsight is het altijd satisfying als je dan weer een boss haalt.

Gear upgraden maakt zeker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Heb niet veel meer gespeeld. ben lvl 50 zoiets.

ben nu net voor yellowbrow chapter 3, wel 3 fases WTF.
Yin tiger is ook wel een hele lastige.

vrijdag ff verder.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

reaL_G schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:57:
Heb niet veel meer gespeeld. ben lvl 50 zoiets.

ben nu net voor yellowbrow chapter 3, wel 3 fases WTF.
Yin tiger is ook wel een hele lastige.

vrijdag ff verder.
Yin Tiger is mij niet gelukt. werd er helemaal lijp van. toen maar besloten hem te skippen en later terug te komen :P Moet nog altijd wederkeren haha. Getraumatiseerd door die boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Yin Tiger is mij wel gelukt, ik heb dit gedaan toen ik in level 4 de laatste baas vast zat. Ik heb voornamelijk op de stock zitten gebruikt en hem op afstand houden gedaan. Pakje weet ik even niet meer wat ik had, maar had wel de fles op 7 of 8 keer bijvullen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ben inmiddels wat met chapter 2 bezig, waarin ik mij keurig vermaak. Echter heb ik het idee dat ik iets gemist heb: de map heb ik nog niet, dus kan niet even fast travel doen naar eerdere checkpoint....

Ennnu ben ik bij een boss beland... en kan nergens anders meer heen. Dus als ik hem niet kan verslaan zit ik vast. Tenzij ik er voor kies naar chapter 1 te reizen...

Hmmmz, nou ja. Dan maar focus op die boss en hopen dat dat iets gaat veranderen. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:24:
Ben inmiddels wat met chapter 2 bezig, waarin ik mij keurig vermaak. Echter heb ik het idee dat ik iets gemist heb: de map heb ik nog niet, dus kan niet even fast travel doen naar eerdere checkpoint....

Ennnu ben ik bij een boss beland... en kan nergens anders meer heen. Dus als ik hem niet kan verslaan zit ik vast. Tenzij ik er voor kies naar chapter 1 te reizen...

Hmmmz, nou ja. Dan maar focus op die boss en hopen dat dat iets gaat veranderen. Haha
Ehh,

Chapter 2 begint toch bij een grote plas water?
Ik kan me niet herinneren, dat er een verplichte bossfight zit die je moet doen in die zone om verder te exploren. Welke boss is dat?. Vader en zoon? Of die lelijke? Of kermit de kikker? Vlgs mij kan je ze alle 3 omzijlen.

En de map moet je kopen in de store. Vlgs mij?
En die zit vrij dichtbij linksboven.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
reaL_G schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:18:
[...]

Ehh,

Chapter 2 begint toch bij een grote plas water?
Ik kan me niet herinneren, dat er een verplichte bossfight zit die je moet doen in die zone om verder te exploren. Welke boss is dat?. Vader en zoon? Of die lelijke? Of kermit de kikker? Vlgs mij kan je ze alle 3 omzijlen.

En de map moet je kopen in de store. Vlgs mij?
En die zit vrij dichtbij linksboven.
Ik ben al eventjes opweg in de chapter. De bosses die je hebt genoemd heb ik al om gelegd.

Ben nu op een plek waarbij ik medicins kan maken bij een npc. En dan ga ik opweg naar een boss in het flink zand.

Ik kan niet terug naar waar ik vandaan kwam: had een tiger boss om gelegd, een item gebruikt waarna een grote tigerhead het rode water opdronk. Daar naar binnen gegaan wat mobs omgelegd, een nieuwe skill gekregen van de headless dude, en via een zandglijbaan gekomen waar ik nu ben... die weg terug is er dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:43:
[...]

Ik ben al eventjes opweg in de chapter. De bosses die je hebt genoemd heb ik al om gelegd.

Ben nu op een plek waarbij ik medicins kan maken bij een npc. En dan ga ik opweg naar een boss in het flink zand.

Ik kan niet terug naar waar ik vandaan kwam: had een tiger boss om gelegd, een item gebruikt waarna een grote tigerhead het rode water opdronk. Daar naar binnen gegaan wat mobs omgelegd, een nieuwe skill gekregen van de headless dude, en via een zandglijbaan gekomen waar ik nu ben... die weg terug is er dus niet meer...
Je kan toch de map openen, en een willekeurige shrine aanklikken? Bv die bij de medicijnen

Optie 1
Doe dit. Ga terug naar naar de shrine van de tijger.
In plaats van in het midden van de arena in het gat te gaan loop door naar de achterkant en spring ovwr de muur achter.

Optie 2
na de glijbaan is de boss aan de linkerkant, kan je niet ook naar rechts? Ik dacht van wel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
@reaL_G inmiddels de plattegrond kunnen kopen. Dus is helemaal opgelost. :) wist niet dat je hem moest kopen bij een shrine; zojuist dus gedaan. :)

Wat betreft je tweede optie: links is idd de baas. Rechts is een meditation punt en een gesloten deur. Vandaar dat ik eerder nergens meer heen kon. Gelukkig nu weer wel. :)

Is overigens redelijk pittige boss haha

[ Voor 6% gewijzigd door RustStorm op 14-03-2025 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Oh joh... chapter 2 afgerond... ineens lol

Heb wel het gevoel dat we nog e.e.a. te halen is. Ook met dat zwijn als npc waar je opdrachten voor mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
En dat is precies wat ik dscht: heb nu chapter 2 wel volledig afgerond verwacht ik. Nice!

Nu met 3 bezig. Vermakelijk hoor! Zojuist bij het meer gekomen... echt te gek! Leuke uitdaging waarbij het vooral draait om dodgen... want de boss heeft niet per de veel leven heb ik het idee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
Ik denk dat ik ook weer toe ben om wukong op te pakken. Zit nog steeds vast bij de white clad Noble, heb hem daar door even aan de kant gelegd om de frustratie niet het spel te laten bederven. Dus ik ga hem opnieuw proberen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ben nu eind chapter 4, dus purple cloud mountain.

Ben de schorpioen boss tegengekomen, 2 tries gedaan, kom niet verder dan 3/4 van zijn healrh.
Probleem is mijn flasks zijn leeg, en alle countdowns lopen nog.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Pagoda... holy crap... dat is niet per se een erg leuk onderdeel van chapter 3 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ben sinds gisteren met een boss bezig, binnen de Pagoda, waarvan ik verwacht dat het met de paarse seals op de celdeuren te maken heeft...

Maar man man man, dat is me er eentje O_o holy crap.... die frequentie van aanvallen en bijbehorende damage is echt absurd en als je dat ook nog eens combineert met de "rode" fase welke bestaat binnen Pagoda... dan heb je helemaal bonus. :P

Nou... voorlopig niet weg uit Pagoda vermoed ik... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RustStorm
Holy crap. Het is me dan eindelijk, na tientallen keren proberen, gelukt om die miniboss te verslaan! Pfew!

Nu kan ik eindelijk verder, en zoals gedacht, nu gewoon overal echt naar binnen Pagoda. :)

Wsn morgen weer verder op avontuur in chapter 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
RustStorm schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:07:
Holy crap. Het is me dan eindelijk, na tientallen keren proberen, gelukt om die miniboss te verslaan! Pfew!

Nu kan ik eindelijk verder, en zoals gedacht, nu gewoon overal echt naar binnen Pagoda. :)

Als je de boss in de Pagoda hebt verslagen is er weer iets anders beschikbaar gekomen

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die herinner ik ook nog ja. Zat ik ook aardig lang mee te struggelen.
Moet ook de game nog uitspelen. Denk dat ik die weer ga op pakken na KCD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Je heb nog een hele hele lange weg te gaan, chapter 3 vond ik echt veel te lang.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Rip Erlang 8)

Al een paar uur aan het spenderen aan broken shell, verschillende dingen getest, maar krijg m niet verder dan halverwege fase 2, ben misschien nog wat laag qua level (86)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ben nu yaksa king, die heeft wel paar erge moves, 2 hits en je bent dood. 2 tries gedaan, kom nog maar tot de hwlft van zijn health.
Yin tiger en scorpion king wel geklaard.
Volgende week maar weer proberen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik ben inmiddels op de schildpad terecht gekomen en bezig met betreffende boss aldaar. Opnieuw vermakelijk om te doen!

Ga wsn vandaag opnieuw wat pogingen wagen. :) ben benieuwd.

Ik lees trouwens geregeld dat chapter 4 niet per se enorm leuk is (in het donker...?) Of valt het wel wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:06:
Ik ben inmiddels op de schildpad terecht gekomen en bezig met betreffende boss aldaar. Opnieuw vermakelijk om te doen!

Ga wsn vandaag opnieuw wat pogingen wagen. :) ben benieuwd.

Ik lees trouwens geregeld dat chapter 4 niet per se enorm leuk is (in het donker...?) Of valt het wel wat mee?
Ik vond chapter 4 een van de leukere chapters. Je hebt inderdaad donkere stukken maar ook mooie tempels in een prachtig bos. Ook voelt ie niet te lang aan zoals chapter 3.

Vijf is de minste qua omgeving vond ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Toch leuk om te ervaren dat het vaak beter lukt in de ochtend dan in de avond. Zojuist de boss weten te verslaan binnen 5 pogingen.

Moet zeggen dat het tot nu toe aardig lukt allemaal. Zonder gebruik te maken van buffs ofzo. Moet ik me misschien wat meer in gaan verdiepen. :)

Ik blijf nieuwsgierig naar de rest van het spel enzovoorts. En ook naar alles wat ik nog zal moeten doen om Platinum Trophy te krijgen.

Voor het eerst dat ik een genre als dit speel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Eerste playthrough uitgespeeld! 8)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik ben nog steeds met Chapter 3 bezig. Deze duurt inderdaad wel een beetje te lang. De bosses zijn tot op heden wel geinig, maar andere normale tegenstanders zijn irritant :P Vooral die met de tentakels uit hun schouders / nek... Ga dit weekend waarschijnlijk een miniboss van dat type doen. En dan maar weer verder kijken hoe lang het nog gaat duren. Ben wel toe aan een nieuwe omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ben nu aan het eind, chapter 6. Met alle bosses gedaan.

Erlang ook 2x geprobeerd, kom wel tot 3de fase.
Dus is wel te doen. Uiteindelijk.

Daarna nog de eindboss te doen.

Straks ff sessie doen.

Mijn mening. Terechte GOTY24
De game is pittig, maar zit maar 1 echte skillcheck in. White clad noble.
Alle anderen zijn te counteren met de boss-items die je steeds krijgt. Tot nu toe alles gedaan in de pilgrim set.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
@reaL_G Vond je de White Clad Noble de echte skillcheck? Geinig hoe dat voor iedereen zal verschillen. Ik vind eigenlijk alle (mini)bosses wel "uitdagend" - maar voor allemaal is het een kwestie van weten wanneer je attackwindow is en het dodgen perfectioneren.

Ik ben op dit moment bezig met de Wind Bear Build. Gaat tot op heden best prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

RustStorm schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:05:
@reaL_G Vond je de White Clad Noble de echte skillcheck? Geinig hoe dat voor iedereen zal verschillen. Ik vind eigenlijk alle (mini)bosses wel "uitdagend" - maar voor allemaal is het een kwestie van weten wanneer je attackwindow is en het dodgen perfectioneren.

Ik ben op dit moment bezig met de Wind Bear Build. Gaat tot op heden best prima :)
Yep.
Je bent dan Low level (dus weinig gebooste atributen) en met basic gear. En NA doodgaan moet je weer de 2 fases doen!!!
Alle andere serieuzere bosses hebben soms wel een gimmick, en daar is niks mis mee.

Bosses zonder gimmick als scorpionlord, yin tiger, yellow loong, yaksa king vond ik echt goed gedaan.

Tis maar mijn mening.
En ik zeg het nog maar GOTY2024
Pareltjes zuke games net bv Returnal en Stellar blade.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Het is zeker een goed spel :) En ben blij dat ik deze heb gekocht, want is absoluut vermakelijk! :) Ga nog even lekker verder dit weekend - maar nu: the sun is shining, the weather is great yeah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
Gisteravond ben ik volgens mij bij de laatste baas van chapter 3 aangekomen. Die is wel te gek hoor. Erg cool om tegen te vechten. Paar pogingen gewaagd en daarna gaan slapen.

Misschien vandaag weer poging wagen. En anders dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik vind het mooi hoe uniek veel bosses ook weer zijn. Moet waar jij nu bent ook nog doen volgens mij.
Was volgens mij gestopt toen je die blacksmith tegen kwam. Yin Tiger heette die volgens mij.

Kon hem niet verslaan en wilde dat erg graag dus toen bedacht ik om eerst maar verder te gaan en later terug te komen... maar volgens mij kwam er op dat moment een andere game uit waardoor ik black myth op pauze heb :P Wil hem weer oppakken nadat ik klaar ben met Kingdom Come Deliverance 2.

Nadeel is dat ik waarschijnlijk eerst weer helemaal moet oefenen voordat ik zo verder kan gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Het is absoluut heerlijk afwisselend al die bosses.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die blacksmith nog niet heb gevonden / unlocked. Dus dat ga ik eerst allemaal afronden voordat ik 4 ga starten :)

Damn

Veel te doen

Waar voor geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
RustStorm schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:34:
Gisteravond ben ik volgens mij bij de laatste baas van chapter 3 aangekomen. Die is wel te gek hoor. Erg cool om tegen te vechten. Paar pogingen gewaagd en daarna gaan slapen.

Misschien vandaag weer poging wagen. En anders dit weekend.
Misschien wist je het al maar gebruik geen pluck of string tegen hem, hij is een van de weinige bazen die het tegen je kan gebruiken. Plots vallen al jouw klonen jou aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

D. Ninjai schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:34:
[...]

Misschien wist je het al maar gebruik geen pluck of string tegen hem, hij is een van de weinige bazen die het tegen je kan gebruiken. Plots vallen al jouw klonen jou aan.
Goeie tip :D ik gebruik die normaliter altijd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Hihi, ik heb dat oprecht nog nooit gebruikt... :) misschien minder verstandig, maar wel uitdagend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Die boss is echt te gek. Hahaha die heeft weinig medelijden met je. Ik ben nu vooral aan het overwegen of ik het de moeite waard vind dat hij "goud" wordt of niet.

Ik kom steeds vaker redelijk ongeschonden in het tweede deel van het gevecht en ook steeds wat vaker in het derder deel. Probeer m'n mana zo min mogelijk te gebruiken zodat ik zo veel mogelijk over heb in het derde deel... maar het lijkt er op dat ie overal wel zo z'n counter voor heeft :)

Vanavond weer opnieuw proberen.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste