Ik heb de 44mm sinds zaterdag. Tot nu toe heel tevreden. Gebruik de sensoren niet veel, gaat mij meer om de notificaties en het snel en makkelijk reageren daarop. Wat handig is en wat ik op tizen ook al had, is het gboard toetsenbord installeren. Hiermee kun je perfect reageren op Whatsapp berichten door de tekst gewoon in te spreken. Ook maakt wear os het mogelijk om een Whatsapp bericht te verzenden zonder dat je eerst een notificatie moet ontvangen, dit zie ik ook als een groot pluspunt.
Ik heb nu na een 1e normale werkdag nog 75% batterij over. Vanmorgen om 7 uur aangezet en het is nu half 9 's avonds. Dit is dan wel met aod uit en de health functies uit. Wel diverse notificaties ontvangen en dergelijke.
Wat betreft de classic en de gewone versie, ik wou eerst een classic maar dan met een specifiek bandje. Dit was via Samsung al snel niet leverbaar. Na het kijken van diverse filmpjes vond ik de gewone zwarte variant toch ook erg mooi en deze was wel leverbaar, dus toen daarvoor gekozen. Ik had hiervoor de Galaxy watch 1. Deze werkt opzich ook nog prima, ik haalde daar nog altijd 2 dagen mee ('s nachts uit).
De draairing op mijn oude watch vond ik wel prettig, maar toen mijn vrouw een watch active 2 kocht viel me al op dat het scherm zonder deze ring veel fijner swiped, dus wel of geen fysieke bezel vond ik niet zo belangrijk.
Dat dit horloge wat compacter is dan mijn oude Galaxy watch is ook wel prettig.
Ik hoop wel dat de Google assistent nog toegevoegd wordt. Op tizen was g voice assistant beschikbaar, wat toch al beter was dan bixby, maar ik heb voor deze watch nog geen goed alternatief kunnen vinden.
Wat betreft de looks, hierbij een foto van de mijne. Ik vind het er best goed uitzien, maar kan me wel voorstellen dat de bezel bij de 40mm inderdaad wat groot aandoet.