Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 15:42
wiz schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:53:
Zo zeg... De Developer options bieden wel veel meer dan op Tizen.. Daar kon je enkel de OPR ratio laten zien...

[Afbeelding]
Het ontwikkelen voor tizen an sich was ook echt ruk met hun eigen Tizen Studio.

Nu kan ik gewoon lekker in android studio aan de slag, en de eerste app om de eerst volgende trein tussen mijn thuis en werk station op te halen is inmiddels geport naar de nieuwe watch. Programmeren voor android/wearos is een stuk soepeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 15:42
Iemand hier ervaring met werkend krijgen van samsung pay? Heb zowel de app als de plugin inmiddels geinstalleerd, alleen wanneer ik een (krediet)kaart probeer toe te voegen krijg ik de melding dat de gegevens onjuist zijn. (Zijn ze uiteraard niet)

Geprobeerd met zowel een mastercard van de rabo en een virtuele mastercard van bunq, zelfde resultaat :(

[ Voor 3% gewijzigd door samtoxie op 28-08-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
Ik heb zojuist een telefoontje gehad via WhatsApp dat mijn Galaxy Watch 4 Classic 46mm zwart binnen is. Ik ben met vakantie tot de 12e september. Ik kijk erg naar uit de nieuwste Watch 4. Al heb ik gemengde gevoelens de accuduur valt tegen enkel 2 dagen, maar de hardware is erg goed.

De Galaxy Watch 4 Classic 46mm. Is dit een 20mm of 22mm band en zit er standaard siliconen bandje bij? Ik wil die mooie leren bandje, is dat ook waterdicht?

Nu mijn pre-order cadeautje regelen via Samsung DUO Wireless Oplaadstation t.w.v. €59,-

Ik ga ook een glazen screenprotector kopen en nieuwe bandje

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2021 19:47 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:21
Anton56 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:28:
De weer-app ververst niet elk uur zoals bij de instellingen is aangegeven, iemand een idee ? 🙄
Idem hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn foto's zijn doorgestuurd

Mijn neef heeft me verteld dat de bandje siliconen is en beter zo behouden. Volgens hem is leer niet bestemd tegen water

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obtNptXi_LlMhShc1dMlPg0h0Cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ligaykB7kX1fTRCu8UfbvGz8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7DNnsG2dRyUuztBMq_spB8AwwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IlsyRpC1GqUOIL0Nz74Vjspl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwewnuYqAcPcHU2R80SE4wzSy_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0HXLDJwigHrGzvHGCxUgYPL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2021 20:41 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Horloge maar weer eens naar fabrieksinstellingen teruggezet. Helft van de apps geeft geen geluid of trilsignaal, andere apps weer wel.
Bij de ene app springt het scherm wel aan, bij een andere app blijft het scherm uit.
Krijg ook niet constant hetzelfde trilsignaal.
Lijkt wel of alles per app ingesteld moet worden.
De oude Watch werkte gewoon prima. Alle meldingen van de telefoon werden weergegeven op het horloge met een trilsignaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Van der Berg schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:43:
De Galaxy Watch 4 Classic 46mm. Is dit een 20mm of 22mm band en zit er standaard siliconen bandje bij? Ik wil die mooie leren bandje, is dat ook waterdicht?
Alle Watch4 bandjes zijn 20mm.. Maar wel met die opvulling eraan tot de horlogerand (en zonder dat - dus andere 20mm bandjes - vind ik er echt niet uitzien).

Standaard is idd het siliconenbandje - bij de 40/42 Watch4 krijg je lengte S/M standaard, en bij de 44/46 is M/L standaardlengte. Leer kan meestal niet zo best tegen water, maar de Samsung horlogeband is 'hybrid leather', dat is dacht ik met siliconen aan de binnenkant (dus tegen je huid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik vind het zonder dat aansluitend gedeelte er beter uitzien. Vooral bij een metalen bandje. Het gaat er daardoor meer classic uitzien en het buigt mooi om je pols. Smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Arjan P schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Alle Watch4 bandjes zijn 20mm.. Maar wel met die opvulling eraan tot de horlogerand (en zonder dat - dus andere 20mm bandjes - vind ik er echt niet uitzien).

Standaard is idd het siliconenbandje - bij de 40/42 Watch4 krijg je lengte S/M standaard, en bij de 44/46 is M/L standaardlengte. Leer kan meestal niet zo best tegen water, maar de Samsung horlogeband is 'hybrid leather', dat is dacht ik met siliconen aan de binnenkant (dus tegen je huid).
Mijn neef is van mening dat deze standaard bandje tegen water kan en leer niet? Hij vind het niet nodig dat ik een nieuwe bandje neem

Ik ga er nog een glazen screenprotector erop laten zetten en bandje ben ik er niet uit. Ik wil dezelfde bandje als hier eerder was door een gebruiker van Tweakers.net, de leren bandje.

Ik heb mij net opgegeven voor mijn cadeautje bij Samsung

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/je8kKqL3wxNyTAKiavQq9yqiXbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSKE5mAa2LgrVMhw9iYaDM5G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 28-08-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Van der Berg schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:05:
Mijn neef is van mening dat deze standaard bandje tegen water kan en leer niet? Hij vind het niet nodig dat ik een nieuwe bandje neem
Ja, ik denk dat je neef gelijk hebt, maar kan het niet checken omdat die Samsung site in een loop zit bij mij (design studio).

Ik heb zelf bij Samsung juist het leren bandje genomen omdat ik die mooi vond en het dan €10,- meer was omdat 'ie het siliconenbandje vervangt. Zo'n siliconenbandje koop ik wel elders voor veel minder dan €40,-.

Ik ga in het gebruik wel kijken hoe het leer zich gedraagt. Zo vaak zwem ik nu ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

"Bixby start stopwatch"... Werkt niet 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:01
Van der Berg schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Je neef heeft gelijk, leer vindt water niet geweldig daar droogt het net als onze huid door uit (alleen wij hebben nog werkende talgklieren en leer niet).

Maar als je het behandeld (met schoenenpoets bijv). kan je leer wel weerbaar maken/houden tegen water. Zelf heb ik op mijn 3 jaar oude watch (1) een leren bandje van ali. Enige wat lelijk is geworden is het deel waar de katten op zijn gaan bijten. Ik zwem niet heel veel maar voordat ik op vakantie ga heb ik het bandje dus altijd eerst met schoenpoets behandeld (er zijn vast ok andere bahndelproducten), en zorgeloos mee gezwommen.

En dan nog wordt ie na een jaar lelijk, zo duur zijn die bandjes ook niet. Heb ook 100 euo meer uitgegeven omdat ik de classic mooi vind, dan ga ik geen euros besparen om dan met een bandje te lopen wat ik minder mooi vind.

https://www.farfar.shop/n...het-onderhouden-van-leer/

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 29-08-2021 09:25 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Oei er is wel een nadeel aan een vlindersluiting. Je kunt het horloge niet mooie recht leggen op die duo charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Fitbit heeft een overzicht waarbij je kan zien hoe "fit/gezond" je bent tov je doelgroep (o.b.v. leeftijd/gewicht/hartslag/..). Heeft Samsung dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
bsmpower schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:20:
Fitbit heeft een overzicht waarbij je kan zien hoe "fit/gezond" je bent tov je doelgroep (o.b.v. leeftijd/gewicht/hartslag/..). Heeft Samsung dat ook?
Dit had ik eerder wel maar kan het niet terugvinden. Het was in Samsung health te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:05
Ik heb vandaag de zwarte band gekocht voor bij mijn watch zilver, vind ik persoonlijk de mooiste combinatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qORwwQr_N2j3JThgJm_V2UiItQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP4w2LC9pvCtFxz17WVXHN48.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-03-2022
Heb mijn GW4 nu sinds donderdag en in het algemeen ben ik er redelijk tevreden mee, er zit een hoop potentie in. Maar ik heb toch wel een aantal behoorlijk irritante issues.

1) De watch vibreert bij mij niet wanneer er een nieuwe mail binnenkomt (via standaard gmail app). Ik zie wel het notificatie balletje, maar krijg geen vibratie. Heb dit probleem alleen bij gmail, alle instellingen staan goed. Andere notificaties (whatsapp, etc) werken prima en vibreren gewoon. Had hier al een post over gemaakt in dit topic en blijkbaar ben ik niet de enige met dit issue. Hoop dat een komende firmware update dit oplost want omdat ik de instelling aan heb staan dat de notificaties op mijn telefoon geen geluid maken zolang ik mijn watch om heb, mis ik nu continu nieuwe mails.

2) Vandaag voor het eerst hardgelopen met mijn GW4, zonder telefoon. Spotify nummers gedownload en op zich werkt dat prima. Mijn Galaxy Buds Live oortjes direct ge-connect met mijn watch en op pad gegaan zonder telefoon. Ik had redelijk vaak dat nummer "oversloegen". Geen idee waar het aan ligt, maar het is behoorlijk irritant. Alsof de BT verbinding soms heel even wegvalt. Weet niet of het een GW4, Spotify, Wear OS of BT probleem is.

Hiervoor liep ik hard met mijn telefoon (Galaxy S20) icm met mijn Galaxy Buds Live en toen had ik er nooit last van. Maar moet wel zeggen dat ik toen geen offline nummer gebruikte, maar gewoon 5g verbinding. Het ligt iig niet aan de oorjes, want die deden het tot op heden prima.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Iemand anders al hardgelopen met offline nummers van Spotify? Werkte dat goed?

3) Mijn wijzerplaat in de Galaxy Wearable app op mijn telefoon zit vast. Die toont de verkeerde wijzerplaat en ik kan geen andere meer kiezen daar. Kan wel de wijzerplaat veranderen op de watch zelf, maar de app blijft de verkeerde tonen. Dit is heel irritant want nu kan ik de wijzerplaat niet customizen in de app.

Iemand hier ervaring mee of oplossing voor? Uiteraard heb ik al ontkoppeld en weer gekoppeld en tel en watch opnieuw opgestart, maar app blijft de verkeerde wijzerplaat tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Omdat mijn Fossil Gen 4 is overleden zit ik eraan te denken om de GW4 Classic te kopen. Enkel, ik heb geen Samsung telefoon (maar een OnePlus 8 Pro).
Ik begrijp vanuit verschillende youtube reviews dat enkel de ECG/Blood Pressure niet werkt op de GW4, zijn er nog andere zaken waarmee ik rekening moet houden?
De Fossil ging ongeveer een dag (nouja, 20% wanneer ik van 6:30-19u de watch om hield) mee, ik lees dat dit in ieder geval verbetert is :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Gisteren Komoot geïnstalleerd. Met volle accu kort geëxperimenteerd. Vanochtend was accu nog maar 12%; Komoot had 34% van de capaciteit verbruikt. Het Komoot icoon blijft onderin het scherm staan, ook al is de app niet actief. Doe ik wat verkeerd of is het een bug?

[ Voor 8% gewijzigd door Kees030 op 29-08-2021 13:56 . Reden: Verbruik Komoot toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:37
Ik heb vandaag mn eerste mountainbike rondje gedaan met de gw4, deze detecteert dus de fiets activiteit niet automatisch, waar de s3 frontier dat nog wel redelijk goed deed.
Kwam op een Samsung forum https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00083510/ al tegen dat het idd niet in de gw4 zit... Wel een tegenvaller gezien icm tizen de samsung health dat wel deed.

Ik hoop dat het een software ding is en dat ze het weer toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Samsung Health Monitor geeft bij mij aan dat hij niet beschikbaar is op mijn locatie. In Nederland zou hij toch gewoon moeten werken? Waar baseert hij mijn locatie op? Heb een S20+ 5G uit Hong Kong geïmporteerd maar deze staat volledig in het Nederlands ingesteld met een Nederlands Samsung / Google account en ik bevind me momenteel in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Sjowhan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:40:
Omdat mijn Fossil Gen 4 is overleden zit ik eraan te denken om de GW4 Classic te kopen. Enkel, ik heb geen Samsung telefoon (maar een OnePlus 8 Pro).
Ik begrijp vanuit verschillende youtube reviews dat enkel de ECG/Blood Pressure niet werkt op de GW4, zijn er nog andere zaken waarmee ik rekening moet houden?
De Fossil ging ongeveer een dag (nouja, 20% wanneer ik van 6:30-19u de watch om hield) mee, ik lees dat dit in ieder geval verbetert is :)
Gen 6 komt binnenkort ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:01
Zit net lekker een broodje te eten in Utrecht, knoop door gehakt ik ga mijn eerste smartwatch kopen de galaxy watch 4 44mm zwart. Helaas uitverkocht in de samsung store helaas de mediamarkt ook.

Wat een pech vogel ben ik toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Inhumanous schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:35:
Zit net lekker een broodje te eten in Utrecht, knoop door gehakt ik ga mijn eerste smartwatch kopen de galaxy watch 4 44mm zwart. Helaas uitverkocht in de samsung store helaas de mediamarkt ook.

Wat een pech vogel ben ik toch ook.
Bij Belsimpel.nl heb je hem morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
DeBaroN schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Gen 6 komt binnenkort ook nog
Klopt! Wat ik gelezen heb zal de Fossil geen WearOS 3 krijgen bij introductie; dit is toch wel een minner wat mij betreft.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
jwakie schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Bij Belsimpel.nl heb je hem morgen in huis.
Maar ik wil hem vandaag nog uit testen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
ArjenIsM3 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:41:
Samsung Health Monitor geeft bij mij aan dat hij niet beschikbaar is op mijn locatie. In Nederland zou hij toch gewoon moeten werken? Waar baseert hij mijn locatie op? Heb een S20+ 5G uit Hong Kong geïmporteerd maar deze staat volledig in het Nederlands ingesteld met een Nederlands Samsung / Google account en ik bevind me momenteel in Nederland..
Ik denk dat je NL firmware erop moet zetten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Kees030 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:50:
Gisteren Komoot geïnstalleerd. Met volle accu kort geëxperimenteerd. Vanochtend was accu nog maar 12%; Komoot had 34% van de capaciteit verbruikt. Het Komoot icoon blijft onderin het scherm staan, ook al is de app niet actief. Doe ik wat verkeerd of is het een bug?
Hier ook komoot maar heb die issue niet wat jij hebt. Even verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds vrijdag ook de Watch4 in bezit. Ben nooit zo van de gadgets geweest maar dit is wel erg mooi allemaal, zeker i.c.m. sporten. De Samsung Health app werkt ook erg netjes.

Wel een paar dingen met de stappenteller die wat vreemd zijn. Deze update niet live op het scherm, maar slechts om de x seconden. Zowel in het startscherm als de 'app'. Lijkt me dat dit gewoon live kan? Tevens registreert hij ook stappen terwijl ik op de fiets zit. Net bijvoorbeeld 30 km gefietst, maar bij thuiskomst heb ik er ineens 5000 stappen bij. Ook geeft hij aan dat ik 5 km gelopen heb. Terwijl ik de trainings-app gewoon op 'fietsen' heb gezet, dus hij weet dan toch ook wel dat ik niet aan het lopen ben?

Gisteren trouwens ook iets vervelenders gehad. Ik heb de telefoon een keer opnieuw opgestart, maar hierna kregen de telefoon en de watch geen verbinding meer met elkaar. De enige oplossing was om de telefoon en watch opnieuw te linken aan elkaar maar dan moet dus heel de watch gereset worden. Opnieuw taal instellen enz., erg vervelend. Hoop dat dit niet vaker gebeurd als de batterij bijv. leeg raakt. Meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Phusebox schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat je NL firmware erop moet zetten.
Dit gaat niet werken, je kan geen PHN/EUX firmware op een HK model zetten...

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CyberJohn schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Dit gaat niet werken, je kan geen PHN/EUX firmware op een HK model zetten...
Gewoon apk downloaden dan ergens? Of werkt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJansen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08 11:12
patrickt35 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:08:
Ik ben benieuwd of de Watch 4 Wifi 5Ghz ondersteunt.
Mijn "oude" Frontier, en de active 2 van mijn vrouw ondersteunen dit niet.
Ja hij heeft 5G ondersteuning in de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:29
NCJansen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:36:
[...]

Ja hij heeft 5G ondersteuning in de wifi
Dat was een vraag van 10 dagen geleden.🤣.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
https://forum.xda-develop...ed-28th-aug-2021.4322527/

Voor wie gebruik wilt maken van de ECG en Bloedrukmeter zonder een Galaxy smartphone te bezitten. Heft de locatiegebonden restrictie op + wat andere functies. Instructies GOED LEZEN. Elke tweaker zou dit met gemak moeten kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door bjvdven op 29-08-2021 17:44 ]

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 13:28
bjvdven schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:44:
https://forum.xda-develop...ed-28th-aug-2021.4322527/

Voor wie gebruik wilt maken van de ECG en Bloedrukmeter zonder een Galaxy smartphone te bezitten. Heft de locatiegebonden restrictie op + wat andere functies. Instructies GOED LEZEN. Elke tweaker zou dit met gemak moeten kunnen.
Voor mensen die niet zo technisch zijn (zoals ik) is dit nogal een uitdaging.
Een Nederlandse handleiding zou mooi zijn. 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Henkmarianne schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Voor mensen die niet zo technisch zijn (zoals ik) is dit nogal een uitdaging.
Een Nederlandse handleiding zou mooi zijn. 🤓
Heb jij ff geluk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
***** XDA-Dante63: instructies voor Watch4 SMH MOD *****

Dit zijn eenvoudige instructies om Watch4 SHM te laten werken met de SHM MOD,
    er zal een video-tutorial zijn wanneer ik de Watch krijg, ik zal op zoek gaan naar een methode om
    doe dit zowel op de telefoon als op de pc...

Vertaald met Google Translate
    Als het verkeerd is, vertel het me alsjeblieft

***** STAP EEN: ADB downloaden en installeren *******

Opmerking: sla deze stap over als u al over ADB beschikt!

Laten we beginnen met het installeren van ADB door simpelweg "Minimal_ADB_Fastboot_v1.4.3.zip" te downloaden en uit te pakken van mijn schijf,
    en installeer het op de C-schijf als "C:\adb", maak het pad kort. Kopieer nu de "Watch4.SHM.MOD.X.X.X.XXX.apk" naar de ADB-map...

***** STAP TWEE: ADB-omgeving voorbereiden *******

U kunt CMD of PowerShell gebruiken...

1. Houd het "window-logo + R" ingedrukt om het run-venster te openen en typ "cmd" of "PowerShell" afhankelijk van wat je leuk vindt en druk op enter...
    2. Typ in de Terminal "cd C:\adb"...

Of u kunt naar de plaats gaan waar adb is geïnstalleerd, SHIFT ingedrukt houden en met de rechtermuisknop op lege ruimte klikken,
    klik op "Open XXXX Window here" waar XXXX PowerShell of Command Prompt is, afhankelijk van je instellingen...

pc is klaar...

** STAP DRIE: Watch4 voorbereiden voor ADB-verbinding **

1. Koppel de Bluetooth los (optioneel) en verbind het horloge met hetzelfde netwerk van uw pc/laptop...
    2. Ga naar config -> about -> tik op de softwareversie totdat er staat "Ontwikkelaarsmodus ingeschakeld"...
    3. Ga terug naar het configuratiemenu en je zou de ontwikkelaarsopties boven de about moeten zien, tik erop ...
    4. Schakel ADB en ADB Wi-Fi in, noteer de IP die u ziet onder ADB Wi-Fi...
    (als je het niet ziet, ga dan terug naar verbindingen dan wifi en dan de wifi waarmee je bent verbonden,
    er zou een IP onder moeten staan, zo niet, ga dan terug naar de ontwikkelaarsopties en controleer ADB Wi-Fi) ...

Horloge is klaar...

** STAP VIER: Originele SHM vervangen door MOD SHM **

Ik zal de commando's als CMD schrijven,
    als u PowerShell gebruikt, voegt u ".\" toe voor elke opdracht,
    bijvoorbeeld ".\adb kill-server", ".\adb start-server", enz...

1. start de ADB-server door deze eerst te doden om veilig te zijn, er is geen adb-instantie actief:
        adb kill-server
    typ dan:
        adb start-server

Resultaten:
    * daemon not running; starting now at tcp
    * daemon started successfully

2. Maak verbinding met het horloge, vervang IP door het nummer dat je van de Watch4 hebt gekregen, typ:
        adb connect IP

Sta op je horloge de verbinding vanaf de computer toe...
    Resultaten:
    connected to IP:PORT

3. Voer de ADB-shell in door te typen:
        adb-shell

4. Originele SHM is belangrijk voor de MOD om te werken, als uw horloge originele SHM heeft, sla deze stap dan over, als het niet is geïnstalleerd, doet u het volgende:
        Pm install-existing com.samsung.android.shealthmonitor

Resultaten:
    Succes

5. Laten we de originele SHM op de Watch4 verbergen (SHM kan worden ingeschakeld als deze een update ontvangt), typ het volgende om de originele SHM te verbergen:
        pm disable-user --user 0 com.samsung.android.shealthmonitor
    typ tenslotte:
        exit

Resultaten:
     Succes

6. Installeer MOD SHM, typ:
        adb -s IP install Watch4.SHM.MOD.X.X.X.XXX.apk

Resultaten:
    Performing Streamed Install
    Success

7. Verbreek de verbinding met ADB:
        adb disconnect

Resultaten:
    disconnected everything

BELANGRIJKE OPMERKING: Schakel de ADB op uw horloge uit als u klaar bent,
    anders zal de batterij leeglopen,
    Ik zou kunnen zeggen dat het de batterij opdrinkt als een sap...

Verwijder de originele SHM niet van het horloge...

** Gefeliciteerd, je hebt Watch4 SHM MOD geïnstalleerd **

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 13:28
Top! 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Kees030 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:50:
Komoot liet zelfs mijn wijzer haperen. Ik heb hem er weer af gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Heb precies de indruk dat het enkel werkt als je datzelfde widget ook gebruikt om je smartphone. Anders geen auto-refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Pfff ik zou deze icoontjes toch wel graag weg willen hebben... Iemand een idee? Is er niet ergens een setting verborgen die dit gewoon standaard disabled? Op Tizen was dit zo simpel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4KbzlteaS0Us91sxfAVZ06JRhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7rnEZTVyFavWhdzhJtHOETt.jpg?f=fotoalbum_large

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:30
2 dingen die mij opvallen aan mn GW4 Classic: batterijpercentage wordt niet goed geupdate in de Wear app op mijn S21. Pas als ik wat door de app blader en terug kom op de startpagina heb ik soms wel een update. En de O2 meter doet het niet 's nachts. Iemand die het wel aan de praat heeft gekregen? Gewone meting doet het wel. Snurkdetectie ook niet maar dat kan kloppen, heb nog geen por in m'n zij gehad de afgelopen 2 nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
marcelmg2 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:09:
2 dingen die mij opvallen aan mn GW4 Classic: batterijpercentage wordt niet goed geupdate in de Wear app op mijn S21. Pas als ik wat door de app blader en terug kom op de startpagina heb ik soms wel een update. En de O2 meter doet het niet 's nachts. Iemand die het wel aan de praat heeft gekregen? Gewone meting doet het wel. Snurkdetectie ook niet maar dat kan kloppen, heb nog geen por in m'n zij gehad de afgelopen 2 nachten.
Wat bedoel je met 'gewone' meting?
O2 doet het hier goed. Ook in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:30
Dat ik m zelf 'met de hand' start ipv 's nachts automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Aan de lader gehangen op 27% batterij. 1,46% batterij per uur. Netjes toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brCacLQv5MKcxKgLWToupl0C5_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyOuBr92HyiYaLIybfqyfbUT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Als je het horloge in vliegtuig stand zet word netjes de verbinding verbroken alleen in de app op de telefoon staat nog gewoon "Uw horloge is verbonden met uw telefoon".
Als je weer verbinding maakt staan de 4 iconen er weer.

Bij mij geven ook niet alle apps een trilsignaal.

Wat is de functie van "Trilstand systeem"? Moet dat wel of niet aan staan om bij alle meldingen te trillen? Ik gebruik geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
wiz schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:10:
Pfff ik zou deze icoontjes toch wel graag weg willen hebben... Iemand een idee? Is er niet ergens een setting verborgen die dit gewoon standaard disabled? Op Tizen was dit zo simpel..

[Afbeelding]
Als je de functie weer uitschakelt in het snelmenu zijn ze weer weg.
In je watchface naar beneden vegen en daar staan dezelfde tekens weer. Die staan waarschijnlijk aan.
Als je het bed uitschakeld gaat die andere ook uit.
Slapen, Niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Loekster schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:49:
Heb mijn GW4 nu sinds donderdag en in het algemeen ben ik er redelijk tevreden mee, er zit een hoop potentie in. Maar ik heb toch wel een aantal behoorlijk irritante issues.

1) De watch vibreert bij mij niet wanneer er een nieuwe mail binnenkomt (via standaard gmail app). Ik zie wel het notificatie balletje, maar krijg geen vibratie. Heb dit probleem alleen bij gmail, alle instellingen staan goed. Andere notificaties (whatsapp, etc) werken prima en vibreren gewoon. Had hier al een post over gemaakt in dit topic en blijkbaar ben ik niet de enige met dit issue. Hoop dat een komende firmware update dit oplost want omdat ik de instelling aan heb staan dat de notificaties op mijn telefoon geen geluid maken zolang ik mijn watch om heb, mis ik nu continu nieuwe mails.

2) Vandaag voor het eerst hardgelopen met mijn GW4, zonder telefoon. Spotify nummers gedownload en op zich werkt dat prima. Mijn Galaxy Buds Live oortjes direct ge-connect met mijn watch en op pad gegaan zonder telefoon. Ik had redelijk vaak dat nummer "oversloegen". Geen idee waar het aan ligt, maar het is behoorlijk irritant. Alsof de BT verbinding soms heel even wegvalt. Weet niet of het een GW4, Spotify, Wear OS of BT probleem is.

Hiervoor liep ik hard met mijn telefoon (Galaxy S20) icm met mijn Galaxy Buds Live en toen had ik er nooit last van. Maar moet wel zeggen dat ik toen geen offline nummer gebruikte, maar gewoon 5g verbinding. Het ligt iig niet aan de oorjes, want die deden het tot op heden prima.

Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Iemand anders al hardgelopen met offline nummers van Spotify? Werkte dat goed?

3) Mijn wijzerplaat in de Galaxy Wearable app op mijn telefoon zit vast. Die toont de verkeerde wijzerplaat en ik kan geen andere meer kiezen daar. Kan wel de wijzerplaat veranderen op de watch zelf, maar de app blijft de verkeerde tonen. Dit is heel irritant want nu kan ik de wijzerplaat niet customizen in de app.

Iemand hier ervaring mee of oplossing voor? Uiteraard heb ik al ontkoppeld en weer gekoppeld en tel en watch opnieuw opgestart, maar app blijft de verkeerde wijzerplaat tonen.
Heb toevallig gisteren een uurtje hardgelopen met een gedownloade playlist op Spotify. En ik ben verrast door de kwaliteit van het geluid (heb buds +) geen moment het idee gehad dat het geluid vanuit mijn gw4 (niet classic) kwam. Heb ook geen problemen ondervonden met de verbinding of dat de nummers overslaan oid.

Wat ik een verbetering vind in wear os en mij altijd tegen hield waardoor ik bij tizen bleef was dat als ik ging hardlopen en gebruik maakte van 3 party apps zoals Strava of Adidas running deze na een x aantal minuten naar de achtergrond verdwenen en de ingestelde watch face er in eens weer stond. Ik moest dan om de hardloop informatie te kunnen zien de app weer tevoorschijn toveren wat niet echt handig is als je aan het hardlopen bent.

Nu blijft ie ( in ieder geval een uur) weer gewoon op het beginschem staan.

Voor de rest heb ik geen issues met niet vibrerende meldingen (gebruik Gmail app) of andere issues die hier gemeld zijn. Moet wel zeggen dat ik gekozen heb voor een nieuwe installatie IPV te kiezen om de backup te gebruiken van m'n oude gw active 2 .

Wellicht dat dit conflicten geeft als je hier wel voor zou kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door indofk op 30-08-2021 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

mike123 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 02:26:
[...]

Als je de functie weer uitschakelt in het snelmenu zijn ze weer weg.
In je watchface naar beneden vegen en daar staan dezelfde tekens weer. Die staan waarschijnlijk aan.
Als je het bed uitschakeld gaat die andere ook uit.
Slapen, Niet storen.
Dank. Ben ik me van bewust, maar is niet wat ik bedoel. Ik weet dat ik ze uit kan zetten, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik van een cleane watchface hou die niet ontsiert wordt door icoontjes. De icoontjes op de foto waren daarbij even ter illustratie... :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-03-2022
indofk schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 07:19:
[...]

Heb toevallig gisteren een uurtje hardgelopen met een gedownloade playlist op Spotify. En ik ben verrast door de kwaliteit van het geluid (heb buds +) geen moment het idee gehad dat het geluid vanuit mijn gw4 (niet classic) kwam. Heb ook geen problemen ondervonden met de verbinding of dat de nummers overslaan oid.

Wat ik een verbetering vind in wear os en mij altijd tegen hield waardoor ik bij tizen bleef was dat als ik ging hardlopen en gebruik maakte van 3 party apps zoals Strava of Adidas running deze na een x aantal minuten naar de achtergrond verdwenen en de ingestelde watch face er in eens weer stond. Ik moest dan om de hardloop informatie te kunnen zien de app weer tevoorschijn toveren wat niet echt handig is als je aan het hardlopen bent.

Nu blijft ie ( in ieder geval een uur) weer gewoon op het beginschem staan.

Voor de rest heb ik geen issues met niet vibrerende meldingen (gebruik Gmail app) of andere issues die hier gemeld zijn. Moet wel zeggen dat ik gekozen heb voor een nieuwe installatie IPV te kiezen om de backup te gebruiken van m'n oude gw active 2 .

Wellicht dat dit conflicten geeft als je hier wel voor zou kiezen.
Dank voor je antwoord. Dit is overigens mijn eerste smart watch, dus het is een clean install. Denk dat ik een factory reset ga proberen om helemaal opnieuw te beginnen. Als het niet beter wordt, gaat hij retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 15:34
Loekster schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:49:

Ik heb gisteren ook voor het eerst hardgelopen zonder de telefoon mee te nemen en met een gedownloade spotify playlist. Goede verbinding met mijn (non-Samsung) bluetooth earbuds en er werden ook geen nummers overgeslagen. Enige verschil met de phone-app is dat de nummers niet crossfaden maar na elkaar afgespeeld worden, maar verder een goede ervaring.

De Strava app is ook wel een grote verbetering, betere informatie op het scherm. Wat ik nog wel miste was de audiobegeleiding per halve kilometer met de tussenstanden, is dat nog ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Is het iemand gelukt de notificaties van flitsmeister op de smartwatch te krijgen? Bij het passeren van een flitspaal / controle of melding van file / rijstrook dicht krijg ik geen melding op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik krijg mijn watch niet verbonden met Sony earbuds(WF-1000XM3). Met mijn AKG koptelefoon lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrins
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb de watch 4 sinds vrijdag in huis en ben niet erg te spreken over de hartslagmeting: bij een wandeling van een uur gisteren ging de hartslag geregeld naar 130 tot zelfs 150 per minuut. Wat dus echt niet klopt. Heb ter controle ook een polar hartslagmeter met borstband erbij (die heb ik al jaren en is stabiel en accuraat). Geregeld meten ze gelijk maar de SW4 schiet dus geregeld uit de bocht. Zijn er anderen met vergelijkbare of andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Peregrins schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:41:
Ik heb de watch 4 sinds vrijdag in huis en ben niet erg te spreken over de hartslagmeting: bij een wandel8ng van een uur gisteren ging de hartslag geregeld naar 130 tot zelfs 150 per minuut. Wat dus echt niet klopt. Heb ter controle ook een polar hartslagmeter met borstband erbij (die heb ik al jaren en is stabiel en accuraat). Geregeld meten ze gelijk maar de SW4 schiet dus geregel uit de bocht. Zijn er anderen met vergelijkbare of andere ervaringen?
Polsopname is per definitie minder nauwkeurig dan borstband. Ik heb een test gedaan van een uur fietsen in de sportschool met een Garmin Fenix 5 aan de ene pols, de GW4 aan de andere en beide handen op de sensoren van de fiets... Bleven alle drie het hele uur redelijk goed bij elkaar in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Hier ook al een paar keer mogen sporten met de GW4C en de hartslag was nagenoeg spot on met de metingen op de sportschool. Ook de bloeddrukmeting was nagenoeg hetzelfde als een echte bloeddrukmeter. Dus tot nu toe ben ik best tevreden met de sensoren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Ik heb de watch 4 sinds vrijdag in huis en ben niet erg te spreken over de hartslagmeting: bij een wandeling van een uur gisteren ging de hartslag geregeld naar 130 tot zelfs 150 per minuut. Wat dus echt niet klopt. Heb ter controle ook een polar hartslagmeter met borstband erbij (die heb ik al jaren en is stabiel en accuraat). Geregeld meten ze gelijk maar de SW4 schiet dus geregeld uit de bocht. Zijn er anderen met vergelijkbare of andere ervaringen?
Belangrijk is dat je horloge stevig om je pols vast zit, ik zie dat bij mij ook altijd, voor ik ga wandelen moet ik mijn horloge net even 1 gaatje strakker aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
Ben nog steeds niet tevreden over de accuduur !!
Vrijwel alles uitgezet ….ontvang alleen meldingen en toch moet de watch na 24 uur aan de oplader.
Vind ik niet normaal.
Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders gaat hij weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:41
Lees steeds over de korte accuduur.
Na de laatste update van vorige week heb ik het idee dat het een stuk beter geworden is,
Al moet ik zeggen dat dit is gebaseerd op me gevoel.
Heb het niet bijgehouden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
RvD86 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:45:
Lees steeds over de korte accuduur.
Na de laatste update van vorige week heb ik het idee dat het een stuk beter geworden is,
Al moet ik zeggen dat dit is gebaseerd op me gevoel.
Heb het niet bijgehouden namelijk.
Als ik veel met de watch zou doen kon ik het wel begrijpen.
Maar dat is niet het geval.
Ook al een reset gedaan en ook geen verbetering

[ Voor 5% gewijzigd door Co1967 op 30-08-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik ben een weekend weggeweest en heb mijn Watch niet hoeven opladen. Ik ben eigenlijk na een paar dagen wel heel erg te spreken over de accuduur Hartslagmeting elke 10 minuten, notificaties staan aan etc.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Viel mij gisteren ook al op. Begon net met mijn wandeling en na 50 meter keek ik even op de watch en deze gaf toen een hartslag van 130 aan. Ik draag hem vrij los om mijn pols dus ging er een beetje vanuit dat het daardoor veroorzaakt werd. Als ik gewoon rustig zit en een meting doe dan klopt het wel (heb een losse bloeddrukmeter waar ik hem dan mee kan vergelijken en de resultaten komen dan redelijk overeen). Denk dat de combinatie van losjes om de pols dragen en bewegen tijdens het meten ervoor zorgen dat de meting niet nauwkeurig is.

Over de accuduur: gisteren na 2 dagen en 1 uur moest ie weer in de lader. Dat vind ik best acceptabel. Heb ook het idee dat de update van vorige week de accuduur iets heeft verbeterd, maar dat is lastig vast te stellen omdat ik hem de eerste dagen intensiever gebruikte om alle mogelijkheden te verkennen en de instellingen te doorlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door hostje op 30-08-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk_3
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08-2022
Guided directions bij Wandelen/fietsen/lopen... met enkel smartwatch met e-sim (of als dat niet kan, met GSM ergens in een of andere zak)

Dit is mijn eerste smartwatch en ik zoek een goede app waarmee ik het volgende kan:
- route downloaden (gpx) of zelf maken (op laptop of smartphone is ook ok)
- tijdens activiteit: navigatie aanwijzigingen (binnen 300m links, ...), ook voor kleine bospaadjes (of op privé terrein)
- tijdens activiteit: graag ook mogelijkheid om op kaart te zien waar ik ben (op horloge dus)
- tijdens activiteit: app mag andere apps niet blokkeren, of smartwatch niet blokeren
- liefst ook gratis of beperkt budget

Wat heb ik al getest ?
- Komoot -> begeleiding ok, geen kaart, app deed smartwatch crashen, app blokkeerde alle andere apps:
- Outdooractive -> in theorie veelbelovend, wanneer ik echter op de knop navigate duw dan gebeurt er niets, voorbereidend werk: zeker ok, doorsturen naar smartwatch: ook ok, navigatie op smartwatch werkt niet, getest met smartwatch alleen, en met smartwatch en smartphone in zak.
- google maps -> kan geen gpx inladen, dus niet verder getest

Indien ik bij mijn tests iets verkeerds gedaan heb, zijn tips en correcties zeker welkom.

Alvast bedankt voor feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Co1967 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Als ik veel met de watch zou doen kon ik het wel begrijpen.
Maar dat is niet het geval.
Ook al een reset gedaan en ook geen verbetering
Ik haal ook niet veel meer dan max. 36 uur en dan is ie echt op 1% ofzo.

Ben ook zeker geen intensieve gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Ik haal nog geen 24 uur. 10 min HR, AOD aan en geen O2 bloed. Ik lees wel veel binnengekomen appjes en mailtjes op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Ik had altijd gedacht AOD aan te moeten houden, maar ik vind het op de GW4 nogal sterk verlicht en kan me dus inbeelden dat het batterij wegslurpt. Leek me subtieler op oude Moto360 (gen1).
Momenteel dus aan het testen met het uit te zetten en nog geen onoverkomelijke moeilijkheden.. kan altijd snel activeren met de shortcut indien het even (tijdelijk) gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tot op heden is de accu conform verwachting, alles staat aan qua notificaties. sensoren inclusief sleep tracking. Ik haal met gemak die 40 uur die Samsung opgeeft, al moet ik wel zeggen dat ik AOD heb uitgeschakeld. Het inschakelen met de polsbeweging werkt zeer goed dus ik zie de toegevoegde waarde niet zo in van always on. Sowieso is het voor mij niet zo issue, ik leg hem voor etenstijd op de lader en na het eten en de kids naar bed zijn gebracht is ie weer opgeladen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Phusebox schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Ik haal ook niet veel meer dan max. 36 uur en dan is ie echt op 1% ofzo.

Ben ook zeker geen intensieve gebruiker.
AOD aan, hartslag om de 10 minuten. Slaapdetectie inclusief zuurstof meting. Horloge bij slapen op bedstand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brCacLQv5MKcxKgLWToupl0C5_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyOuBr92HyiYaLIybfqyfbUT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
renzo4000 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:11:
Tot op heden is de accu conform verwachting, alles staat aan qua notificaties. sensoren inclusief sleep tracking. Ik haal met gemak die 40 uur die Samsung opgeeft, al moet ik wel zeggen dat ik AOD heb uitgeschakeld. Het inschakelen met de polsbeweging werkt zeer goed dus ik zie de toegevoegde waarde niet zo in van always on. Sowieso is het voor mij niet zo issue, ik leg hem voor etenstijd op de lader en na het eten en de kids naar bed zijn gebracht is ie weer opgeladen.
Ik heb inschakelen bij polsbeweging uitstaan, en AOD ingeschakeld. Bij gewoon kijken hoe laat het is, is de tijd gelijk zichtbaar, wanneer ik iets met het horloge wil doen geef ik een slinger aan de ring. In mijn ogen is deze stand accu vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 09:18
Heb het horloge nu een aantal dagen om -- de 40mm GW4, en moet zeggen dat hij me in veel opzichten wel goed bevalt; AOD werkt goed, hartslag werkt goed, ook tijdens trainingen en icm met Samsung Health veel nuttige statistieken. Ook slaap tracking vind ik nauwkeuriger dan gedacht.

Wat me wel stevig tegen valt is de automatische trainingsherkenning. Vandaag toch redelijk actieve dag gehad met 2x de kinderen van/naar school (totaal 50 minuten op de fiets), maar blijkbaar kan hij geen fietsen herkennen, dus volgens het horloge heb ik welgeteld 6 actieve minuten gehad vandaag. Zelfs mijn Fitbit Charge 2 wist fietsen nog te herkennen! Mag hopen dat ze dat heel snel toevoegen.

Twijfel zelf nog een beetje om te upgraden naar het grotere 44mm broertje (pols 17cm), maar ook de batterij vind ik wel prima -- met een hardlooprondje van ~40min en verder AOD aan, wake on movement off en alle metingen continu red ik het ongeveer 24-28 uur. Voor mij maakt 24u of 30u weinig verschil; als ik het opladen niet op een vast moment op de dag doe, ga ik het sowieso vergeten. En heb het idee dat de kleinere batterij ook sneller weer vol zit; hij schat steeds 1:50 laden, maar meestal zit hij na 1:15 echt wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:57
Ik heb de mijne in gebruik sinds zaterdag. Ik ben er vooralsnog nog niet helemaal tevreden over. Hij doet het prima, accuduur, ach, hij haalt 1 dag, maar ik leg hem 's ochtends tijdens het ontbijt even aan de lader.
Maar ik vraag me echt af of hij meerwaarde heeft tov de mi band 6 van 30,- die ik hiervoor droeg.
De functies zijn redelijk hetzelfde. Bloeddruk meten is niet nauwkeurig (ik heb een geijkte cuff en de afwijking is best groot, zelfs na kalibratie), workout detectie is ronduit slecht.
Het aanbod aan watchfaces is miserable klein, en ik kan nauwelijks mooie klassieke vinden. Het is allemaal erg druk en schreeuwerig, wat er al is.
Ik gebruik nu maar "Twelveish", die briljant is, maar niet wat ik eigenlijk zocht.
En, en dit had ik niet verwacht, ik denk dat ik de classic versie, met draairand, mooier had gevonden. Ik heb nu de randloze watch4, maar op het scherm is er nu die lelijke dikke zwarte rand om het horloge, met de interface die niet doorlloopt, waardoor je een grote bezel overhoudt. Dat staat voor geen meter bij een nette clockface.
Ik had niet voor de Classic gekozen omdat ik een draairandje niet 100,- extra waard vond, maar ik denk dat dat de verkeerde beslissing voor mij was.

Het enige wat ik tot nu toe als voordeel zie is het grotere scherm, maar ik weet nog niet of dat het prijsverschil waard is.
Ik baal eigenlijk een beetje, want ik wilde al heel lang een smart watch, en deze was de eerste die er aan de buitenkant ook gewoon stijlvol en minimalistisch, als een echt horloge, uitzag. Maar misschien komen er binnenkort wel meer watchfaces en kan de functionaliteit verbeterd worden met updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Geekess schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:45:

Ik baal eigenlijk een beetje, want ik wilde al heel lang een smart watch, en deze was de eerste die er aan de buitenkant ook gewoon stijlvol en minimalistisch, als een echt horloge, uitzag. Maar misschien komen er binnenkort wel meer watchfaces en kan de functionaliteit verbeterd worden met updates.
Check watchmaker eens, en kijk dan eens op watchfaces.be... Met watchmaker heb ik een hele collectie klassieke watchfaces opgebouwd die ik gewoon meer heb genomen van mijn watch3 naar mijn watch4 (ze werken namelijk zowel op Tizen als op WearOS).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n73VTathcdee-1CGb6_R9tT3Efc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6jQLmPR9LbKct0CVJXdi8ay.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door wiz op 30-08-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Geekess schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:45:
Ik heb de mijne in gebruik sinds zaterdag. Ik ben er vooralsnog nog niet helemaal tevreden over. Hij doet het prima, accuduur, ach, hij haalt 1 dag, maar ik leg hem 's ochtends tijdens het ontbijt even aan de lader.
Maar ik vraag me echt af of hij meerwaarde heeft tov de mi band 6 van 30,- die ik hiervoor droeg.
De functies zijn redelijk hetzelfde. Bloeddruk meten is niet nauwkeurig (ik heb een geijkte cuff en de afwijking is best groot, zelfs na kalibratie), workout detectie is ronduit slecht.
Het aanbod aan watchfaces is miserable klein, en ik kan nauwelijks mooie klassieke vinden. Het is allemaal erg druk en schreeuwerig, wat er al is.
Ik gebruik nu maar "Twelveish", die briljant is, maar niet wat ik eigenlijk zocht.
En, en dit had ik niet verwacht, ik denk dat ik de classic versie, met draairand, mooier had gevonden. Ik heb nu de randloze watch4, maar op het scherm is er nu die lelijke dikke zwarte rand om het horloge, met de interface die niet doorlloopt, waardoor je een grote bezel overhoudt. Dat staat voor geen meter bij een nette clockface.
Ik had niet voor de Classic gekozen omdat ik een draairandje niet 100,- extra waard vond, maar ik denk dat dat de verkeerde beslissing voor mij was.

Het enige wat ik tot nu toe als voordeel zie is het grotere scherm, maar ik weet nog niet of dat het prijsverschil waard is.
Stuur hem terug en koop een classic. Buiten dat die een stuk mooier is, is die draaischijf echt superfijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

jwakie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Stuur hem terug en koop een classic. Buiten dat die een stuk mooier is, is die draaischijf echt superfijn in gebruik.
Klopt.. Samsung hanteert een zichttermijn van meen ik tenminste 14 dagen. Ik heb er twee besteld (46mm Classic, zwart en zilver), en overweeg de zwarte terug te sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door wiz op 30-08-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
wiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Check watchmaker eens, en kijk dan eens op watchfaces.be... Met watchmaker heb ik een hele collectie klassieke watchfaces opgebouwd die ik gewoon meer heb genomen van mijn watch3 naar mijn watch4 (ze werken namelijk zowel op Tizen als op WearOS).[Afbeelding]
Wat is dit precies voor app. Als ik op watchmaker zoek dan vind ik echt van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

jwakie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:06:
[...]

Wat is dit precies voor app. Als ik op watchmaker zoek dan vind ik echt van alles.
WatchMaker is een plugin voor WearOS en Tizen.. Waarmee je watchfaces uit de watchmaker collectie kunt gebruiken over meerdere platforms heen. Het leuk hiervan is dat je je eigen vaste watchfaces kunt blijven gebruiken, ongeacht het gebruikte horloge.... Watchfaces.be en svartling.net staan vol met gave watchfaces for watchmaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_87cABgIM9ShJZaoHnWrK_I5jnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcwewWJ0xU3eEdz7ma5ubid2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door wiz op 30-08-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Door die zwarte rand zijn wat mij betreft idd alle (de naam zegt het al een beetje) klassieke watchfaces foeilelijk op de non-classic -- zeker op de kleinere 40mm, waar de rand relatief nog dikker is in verhouding met het scherm. Als dat je stijl is, moet je hem zeker ruilen. De non-classic is gewoon een sportiever model, maar digitale of "randloze" watchfaces zijn gelukkig wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Terranca schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:20:
Door die zwarte rand zijn wat mij betreft idd alle (de naam zegt het al een beetje) klassieke watchfaces foeilelijk op de non-classic -- zeker op de kleinere 40mm, waar de rand relatief nog dikker is in verhouding met het scherm. Als dat je stijl is, moet je hem zeker ruilen. De non-classic is gewoon een sportiever model, maar digitale of "randloze" watchfaces zijn gelukkig wel mooi.
Ik moet zeggen dat ik deze watchface (Facer, Bell & Ross Neon) altijd heel mooi vond op mijn Active2 die ook geen ring had net als de gewone GW4. Het kan dus wel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktapi8ojcqYs8tlSUlev3YgQOvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0qBXaGhTDpy7FzqBL2a56Oy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door wiz op 30-08-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvPooij
  • Laatst online: 05-02-2023
Tot nu toe bevalt het Watch 4 Classic horloge heel goed.
Maarrrr tot zojuist eigenlijk want tijdens het hardlopen viel plots de muziek terwijl alles verbonden was en ook Spotify doordraaide.
Het opstarten van de muziek ging goed, ik denk omdat mij telefoon er toch nog bij was maar een km verder zonder telefoon einde muziek 😢
Ik gebruik de Jabra 65T Active oortjes.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

wiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Check watchmaker eens, en kijk dan eens op watchfaces.be... Met watchmaker heb ik een hele collectie klassieke watchfaces opgebouwd die ik gewoon meer heb genomen van mijn watch3 naar mijn watch4 (ze werken namelijk zowel op Tizen als op WearOS).[Afbeelding]
Ik hoor overigens net dat er ook watchfaces zijn voor watchmaker die niet of niet goed werken op de GW4. Ben ze zelf nog niet tegengekomen, maar kennelijk geldt hier wel YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
wiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Ik moet zeggen dat ik deze watchface (Facer, Bell & Ross Neon) altijd heel mooi vond op mijn Active2 die ook geen ring had net als de gewone GW4. Het kan dus wel..

[Afbeelding]
Ja dat ziet er niet heel gek uit idd. Misschien ligt het dan ook aan de 40mm, want ik denk dat jij hier de 44mm om hebt? Soortgelijke watchface op de GW4 40mm "klopt" wat mij betreft net niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0VJOOAnrRDrfNHkC4Sr0ANiO-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMteVmcF7bEO8oq03PJz1lj2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Terranca schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

Ja dat ziet er niet heel gek uit idd. Misschien ligt het dan ook aan de 40mm, want ik denk dat jij hier de 44mm om hebt? Soortgelijke watchface op de GW4 40mm "klopt" wat mij betreft net niet:

[Afbeelding]
Dat was inderdaad een 44mm Active2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
Ik zit er ook aan te denken om een 4 classic te kopen. Ik ben even nieuwsgierig hoe lang het duurt om hem helemaal op te laden? Bij mijn huidige Galaxy watch doet er behoorlijk lang over wat ik irritant vind. Ik doe trouwens zeker 4 a 5 dagen met de accu wat wel lekker is. Hij staat dan wel meestal in de vliegtuig stand en savonds zet ik deze uit om de data naar mijn telefoon te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Ik zit enorm te twijfelen tussen de 40 en 44mm. Dit wordt mijn eerste smart watch, ik vind de kleinere mooier, maar ben bang dat hij met wat dikkere vingers lastiger te bedienen is als de 44mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Inhumanous schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:31:
Ik zit enorm te twijfelen tussen de 40 en 44mm. Dit wordt mijn eerste smart watch, ik vind de kleinere mooier, maar ben bang dat hij met wat dikkere vingers lastiger te bedienen is als de 44mm
Ik twijfelde ook tussen deze 2 versjes. Vond de kleine er wel lekker 'small' uitzien. Maar toch voor de 44 gegaan en geen moment spijt van gehad. Het display leest net even iets lekkerder af en inderdaad, de bediening is ook net even iets beter te doen, vooral als je grotere handen/vingers hebt. De 44 heeft ook een iets grotere accu maar omdat het display groter is, zal het verbruik ook iets hoger liggen dus in de praktijk zal de accuduur niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 19:07
cassiekai schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:14:
Ik zit er ook aan te denken om een 4 classic te kopen. Ik ben even nieuwsgierig hoe lang het duurt om hem helemaal op te laden? Bij mijn huidige Galaxy watch doet er behoorlijk lang over wat ik irritant vind. Ik doe trouwens zeker 4 a 5 dagen met de accu wat wel lekker is. Hij staat dan wel meestal in de vliegtuig stand en savonds zet ik deze uit om de data naar mijn telefoon te uploaden.
Als hij bijna leeg is duurt het 2 uur om hem op te laden. Bij mij is het in de praktijk elke dag een uurtje laden
ongeveer. Als je zuinig doet kan hij wel 2 dagen mee, maar 4 ga je niet redden.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arho86
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb de 44mm sinds zaterdag. Tot nu toe heel tevreden. Gebruik de sensoren niet veel, gaat mij meer om de notificaties en het snel en makkelijk reageren daarop. Wat handig is en wat ik op tizen ook al had, is het gboard toetsenbord installeren. Hiermee kun je perfect reageren op Whatsapp berichten door de tekst gewoon in te spreken. Ook maakt wear os het mogelijk om een Whatsapp bericht te verzenden zonder dat je eerst een notificatie moet ontvangen, dit zie ik ook als een groot pluspunt.

Ik heb nu na een 1e normale werkdag nog 75% batterij over. Vanmorgen om 7 uur aangezet en het is nu half 9 's avonds. Dit is dan wel met aod uit en de health functies uit. Wel diverse notificaties ontvangen en dergelijke.

Wat betreft de classic en de gewone versie, ik wou eerst een classic maar dan met een specifiek bandje. Dit was via Samsung al snel niet leverbaar. Na het kijken van diverse filmpjes vond ik de gewone zwarte variant toch ook erg mooi en deze was wel leverbaar, dus toen daarvoor gekozen. Ik had hiervoor de Galaxy watch 1. Deze werkt opzich ook nog prima, ik haalde daar nog altijd 2 dagen mee ('s nachts uit).
De draairing op mijn oude watch vond ik wel prettig, maar toen mijn vrouw een watch active 2 kocht viel me al op dat het scherm zonder deze ring veel fijner swiped, dus wel of geen fysieke bezel vond ik niet zo belangrijk.
Dat dit horloge wat compacter is dan mijn oude Galaxy watch is ook wel prettig.
Ik hoop wel dat de Google assistent nog toegevoegd wordt. Op tizen was g voice assistant beschikbaar, wat toch al beter was dan bixby, maar ik heb voor deze watch nog geen goed alternatief kunnen vinden.

Wat betreft de looks, hierbij een foto van de mijne. Ik vind het er best goed uitzien, maar kan me wel voorstellen dat de bezel bij de 40mm inderdaad wat groot aandoet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AATihBSgYKvX6pV9NADema8W7Ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2HMXSwW2RXewZzvWNV221Yk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Fijne gids om stap voor stap alle bloatware weg te halen van de Samsung Watch4:

https://forum.xda-develop...t-galaxy-watch-4.4324147/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zijn er hier nog meer gebruikers waarvan niet bij alle notificaties een trilalarm word gegeven?
Dat verschilt per app lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:10
mike123 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:25:
Zijn er hier nog meer gebruikers waarvan niet bij alle notificaties een trilalarm word gegeven?
Dat verschilt per app lijkt het wel.
Ja heb ik ook last van heb een gw4 classic ook een reset heeft niet geholpen. Meerdere mensen hebben hier last van.Denk wachten op een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Kakkerlak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:14:
[...]

Ja heb ik ook last van heb een gw4 classic ook een reset heeft niet geholpen. Meerdere mensen hebben hier last van.Denk wachten op een firmware update.
Sowieso vind ik de overstap van de GW3 naar de GW4 nog wel een beetje een leap of faith... De GW4 met Wear OS en OneUI is veelbelovend. Maar nog niet af.. Tizen was wat dat betreft duidelijk volwassener. Ik denk wel dat Samsung een juiste keuze heeft gemaakt, maar er moet nog wel een en ander gebeuren voordat Wear OS een vergelijkbare of betere gebruikerservaring geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

wiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:00:

Aan de lijst te verwijderen programmas kun je evt ook Samsung Global Goal toevoegen:

pm uninstall -k --user 0 com.samsung.sree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:13
wiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:00:

Wat levert het op en wie heeft dat echt nodig ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Extra ruimte en minder ram/cpu gebruik > dus langere accuduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
ElwinP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:29:
Mensen die ook problemen hebben dat Whatsapp geen vibratie triggert op het horloge. Hij komt wel binnen, maar krijg geen actieve melding (ook scherm springt niet aan). Had al gelezen dat dit bij Gmail voor kwam (heb ik ook last van), maar bij Whatsapp nog niet en die vind ik iets vervelender.
Ik krijg ook geen trilsignaal bij nieuwe Gmail mailtjes. Hij komt wel netjes binnen, dus als ik op mijn horloge kijk dat ik een ongelezen bericht heb.

Mijn settings:
- Telefoon geluid uit (alleen trilstand)
- Melding voor Gmail op het horloge aan gezet
- Meldingen ook weergeven als de telefoon wordt gebruikt <- aan gezet

Mis ik iets? EDIT: whatsapp werkt wel

En een andere vraag. Mijn Google agenda afspraken worden niet getoond. Is die standaard verbonden met de Samsung agenda? Iemand dit al werkend gekregen met Google agenda?

[ Voor 11% gewijzigd door bsmpower op 31-08-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Samsung Galaxy Watch 4 heeft nu een walkie talkie-app, zo werkt het

https://androidworld.nl/w...e-talkie-app-zo-werkt-het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb een Watch4 Classic, maar ik snap niet hoe ik die app op mijn watch krijg. Als ik op WalkieTalkie zoek op het ding zelf dan krijg ik geen resultaat, en als ik op mijn PC de Play Store-pagina van die app bezoek dan staat er dat hij niet compatible is met mijn apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik ben tevreden met mijn eerste smartwatch, de groene Watch4 44mm.
Accuduur is rond de 2 dagen, met slaapmonitoring aan en de rest van de sensoren om de 10 minuten.
AOD staat uit.

En wat betreft looks vind ik de 100 euro meerprijs het niet waard voor een classic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXloOFkmOxzmgzlVVGQq9a3BraQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SckyZxw5uH4v4CDborObD0Zv.jpg?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
TommyknockerNL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:57:
Ik ben tevreden met mijn eerste smartwatch, de groene Watch4 44mm.
Accuduur is rond de 2 dagen, met slaapmonitoring aan en de rest van de sensoren om de 10 minuten.
AOD staat uit.

En wat betreft looks vind ik de 100 euro meerprijs het niet waard voor een classic

[Afbeelding].
Welke watchface is dit? Zeer geslaagd in combinatie met dat bandje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:13
renzo4000 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:04:
Extra ruimte en minder ram/cpu gebruik > dus langere accuduur ;)
Hoeveel ruimte is dat dan ?
Gebruiken zaken uit de bloatware ram en cpu als ze helemaal niet worden gebruikt dan ?
Ik heb in ieder geval zeker geen extra ruimte nodig en heb ook geen problemen met ram en/of cpu gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Anton56Van mij hoef je het ook niet weg te halen hoor ;)

Maar er zitten zaken bij die ik niet gebruik, dus waarom zou ik het er dan op laten staan? Met name Bixby gebruikt standaard echt wel wat resources, ook al gebruik je het niet.

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen