Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Maroescka schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:04:
Wat een drama die nieuwe update. Horloge gaat na de update 1 nacht mee dus zou hem nu heel vaak moeten gaan opladen. Terwijl dit voor de update 1 keer per dag (doe ik standaard hij kan langer mee) dus ga hem zo terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Baal er wel van als dit niet opgelost is, want ik was altijd heel blij met het horloge.
Hier ook last van, bijna 50% verloren in een nacht tijd. Ik heb zojuist een cache wipe gedaan: https://www.myhealthyappl...our-samsung-galaxy-watch/

Even de komende dagen kijken of de boel zich weer een beetje gaat herstellen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mij is het het leeglopen van de batterij gelukkig alweer wat genormaliseerd. Al blijft het zo dat de watchface de hartslag continu blijft meten. Ik heb nu ook maar hartslagmeten op continu gezet i.p.v. om de 10 minuten.
Ik hou nu ca. 35-40% accu over aan het eind van de dag.

• Maroescka
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Gismo1979 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:50:
Bij mij is het het leeglopen van de batterij gelukkig alweer wat genormaliseerd. Al blijft het zo dat de watchface de hartslag continu blijft meten. Ik heb nu ook maar hartslagmeten op continu gezet i.p.v. om de 10 minuten.
Ik hou nu ca. 35-40% accu over aan het eind van de dag.
Ik hield ook altijd 35 tot 40 % over van de batterij, maar nu loopt hij in 1 keer leeg. Ik baal dat ik die update eergisteren heb gedaan. Heb de horloge nu wel compleet gereset. Dus ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Ik heb geen enkel probleem. Update was in ong.30 min vlekkeloos verlopen. Watch werkt prima en batterij verbruik is in mijn geval iets lager alhoewel dat voor mij niets uitmaakt want ik laad elke nacht. Soms helpt het de update opnieuw te installeren maar ik weet niet of dit mogelijk is.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik krijg Smart switch niet voor elkaar om de backups van mijn instellingen te laten maken .

De accu is bij mij nog niet helemaal stabiel gaat wat sneller leeg.
Hardlopen is nou zo gelinkt dat samsung health het ook nu correct zet op strava met behulp van jullie tips !!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
WhiteHwk schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:29:
Ik krijg Smart switch niet voor elkaar om de backups van mijn instellingen te laten maken .
Ik zag inderdaad dat SS ook nodig was dus op mijn oneplus geinstalleerd - helaas nog geen backups te zien. Ik kan blijkbaar ook niet echt wat forceren om dit wel te (laten) doen.
Het samsung account is wel (goed) ingelogd.
Mocht iemand inderdaad hiervoor een tip hebben. Hoor ik dit graag :)

http://specs.tweak.to/5253

• WhiteHwk
Sjowhan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:18:
[...]

Ik zag inderdaad dat SS ook nodig was dus op mijn oneplus geinstalleerd - helaas nog geen backups te zien. Ik kan blijkbaar ook niet echt wat forceren om dit wel te (laten) doen.
Het samsung account is wel (goed) ingelogd.
Mocht iemand inderdaad hiervoor een tip hebben. Hoor ik dit graag :)
Heb je smart switch uit deep sleep al gehaald? Anders doet hij sowieso niks heb ik gemerkt.. en de app moet je even instellen. Verder geen idee nog

• Sjowhan
WhiteHwk schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:28:
[...]

Heb je smart switch uit deep sleep al gehaald? Anders doet hij sowieso niks heb ik gemerkt.. en de app moet je even instellen. Verder geen idee nog
Deep Sleep? Heb echt geen idee waar je het over hebt.
Ik heb deze uit de playstore gehaald:
https://play.google.com/s...com.sec.android.easyMover
Als deze gestart is, kan ik enkel data van mijn telefoon naar een "new galaxy' kopieren.
Helaas geen backups starten :)
Lijkt er i.i.g. op dat Samsung dit heeft gelimiteerd tot Galaxy telefoons. Ga wel verder zoeken vanavond of ik iets kan vinden...

• WhiteHwk
Sjowhan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:00:
[...]

Deep Sleep? Heb echt geen idee waar je het over hebt.
Ik heb deze uit de playstore gehaald:
https://play.google.com/s...com.sec.android.easyMover
Als deze gestart is, kan ik enkel data van mijn telefoon naar een "new galaxy' kopieren.
Helaas geen backups starten :)
Lijkt er i.i.g. op dat Samsung dit heeft gelimiteerd tot Galaxy telefoons. Ga wel verder zoeken vanavond of ik iets kan vinden...
Sorry ik bedoel ik had smart switch in diepe slaap gezet op mijn telefoon s22 . En omdat hij daar in stond deed hij het sowieso niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
WhiteHwk schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:34:
[...]

Sorry ik bedoel ik had smart switch in diepe slaap gezet op mijn telefoon s22 . En omdat hij daar in stond deed hij het sowieso niet
Ah. Je hebt dus een Samsung telefoon die dus wel doet.

Ik ben gisteren tussen bedrijven door aan het zoeken geweest - het lijkt erop dat met de laatste update nu wordt "afgedwongen" dat je een Samsung telefoon hebt om backups te doen (zie onderstaande Reddit draadje).
Ik hoop dat dit wordt herzien - want nu werkt het dus niet (want, Oneplus telefoon).
https://www.reddit.com/r/...ones_cannot_backup_watch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucbossink
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:46
Ik gebruik een Pixel 7 Pro en mijn watch 4 classic heeft vannacht een backup gemaakt. Ik heb gister voor de app "Smart Switch" het batterijverbruik veranderd van "geoptimaliseerd" naar "onbeperkt" en dit heeft blijkbaar gewerkt. Hiervoor werd er geen backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
lucbossink schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:13:
Ik gebruik een Pixel 7 Pro en mijn watch 4 classic heeft vannacht een backup gemaakt. Ik heb gister voor de app "Smart Switch" het batterijverbruik veranderd van "geoptimaliseerd" naar "onbeperkt" en dit heeft blijkbaar gewerkt. Hiervoor werd er geen backup gemaakt.
ook gedaan. Normaliter doe ik altijd de vliegtuigstand aanzetten als ik de slaapmodus activeer op mijn horloge, zal deze eraf laten. Plus natuurlijk BT aan laten staan op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb nu twee dagen de update en ik kan niet anders zeggen dat ik verbaast ben over de enorm goede verbetering van het batterij verbruik. Ik heb vandaag gesport, twee keer gewandeld en draai watchface en ik sta nog op 82%, hoe dan :-D. Top dat dit zo uitpakt.

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
Update gedraaid. Blij mee? Mwah.
Ik kreeg een melding dat er een update was toen ik in het buitenland op de camping zat. Hier was alleen WiFi in de bar, en sporadisch op onze kampeerplaats. Wat ik me herinner is dat ik toen het kruisje aangeklikt heb omdat ik niet mijn data-abonnement wilde aanspreken. Vervolgens begon die op de WiFi die er weer een halve minuut met 1 van de 3 streepjes was de update te draaien. En hij maakte het af op het abonnement, dit heeft me ongeveer 2.000 MB gekost.

De update zelf. Ik heb het horloge nu 16 maanden (mei 2022) en ik lees dat de automatische ‘fietslogging’ weer terug is. Deze heb ik nog nooit eerder gehad voor deze update. Nu komt die daar inderdaad na 3 minuten mee. Ik kende alleen de automatische logging bij het 10 minuten wandelen.

De batterij gaat duidelijk sneller leeg. Mijn smartwatch is mijn ‘vrije tijd horloge’. Dat houdt in vrijdagmorgen om en zondagavond af. En in de vakanties. Voor de update moest ik hem op zondagochtend bijladen (tot 30% was vaak voldoende). Nu haalt hij het einde van de 2e avond niet eens. Ik zit nu op 40% en dan is die gistermorgen uit de lader gekomen.

De slaap wordt anders bijgehouden naar mijn idee. En behalve een cijfer krijg je ook ‘goed’, ‘uitstekend’ etc erbij. Afgelopen nacht zou ik 33 minuten diep geslapen hebben en 30 minuten wakker zijn geweest. Beiden gaven hogere waarden voor de update. Toch al gauw een uur diepe slaap en 1,5 wakker naar mijn herinnering.

Bij de stappenteller mis ik het overzicht met de weekdagen. Hier kreeg je een groen vinkje als je het gehaald had en dan kon je eind van de week zien hoeveel van de 7 weekdagen je het stappendoel gehaald had. Naar mijn idee is daar meer veranderd maar ik kan niet meer duiden wat precies.

Ook de grote uit-knop die bijna niet te missen is vind ik een meerwaarde. Alleen wel weer gevaarlijk dat de noodoproep knop nu in het midden van het scherm zit.

Als laatste de UV-index. Mooi dat je per uur het aantal procent regenkans kunt zien. Ik snap alleen de meerwaarde niet om de temperaturen van gisteren te laten zien. Wat heb ik eraan om te weten dat het gisteren overdag 18 graden was en in de nacht 11 graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Fifagek schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:39:De slaap wordt anders bijgehouden naar mijn idee. En behalve een cijfer krijg je ook ‘goed’, ‘uitstekend’ etc erbij. Afgelopen nacht zou ik 33 minuten diep geslapen hebben en 30 minuten wakker zijn geweest. Beiden gaven hogere waarden voor de update. Toch al gauw een uur diepe slaap en 1,5 wakker naar mijn herinnering.
Klopt, dit is ook mijn ervaring. Veel minder diepe slaap geregistreerd dan voor de update. Aantal minuten wakker lijkt bij mij niet erg te verschillen van voor de update. Die classificaties (goed, redelijk etc.) had ik overigens voor de laatste update ook al..

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Voor de update haalde ik mijn horloge 's ochtends rond een uur of 7 van de lader en de volgende dag 's avonds rond een uur of 23:00 er weer op. Batterij had dan nog ca 17%. 's Nachts draag ik het horloge niet, dan lees ik toch geen berichten als ik slaap.
Na de update is het verbruik hetzelfde gebleven.
Oplader word 's morgens om 4:00 automatisch uitgeschakeld

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
Arjan P schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:55:
[...]

Klopt, dit is ook mijn ervaring. Veel minder diepe slaap geregistreerd dan voor de update. Aantal minuten wakker lijkt bij mij niet erg te verschillen van voor de update. Die classificaties (goed, redelijk etc.) had ik overigens voor de laatste update ook al..
Mogelijk had ik de classificaties voor de update ook al. Ik moet dan wel eerlijk zeggen dat het me nooit eerder opgevallen is. Anders had ik het ook niet benoemd 😉

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-09 07:55

WD-41

Ik smeer hem!

Ik had de eerste dagen na de update ook een veel kortere accuduur. Nu, een week later, is de accuduur juist al dagen consistent veel beter dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 17:42
Arjan P schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:55:
[...]

Klopt, dit is ook mijn ervaring. Veel minder diepe slaap geregistreerd dan voor de update.
Ook ik herken het beperkte aantal minuten diepe slaap na de laatste update (< 30 min versus 60-90 min vóór deze update). Ik herinner me dat er ook erg weinig diepe slaap werd geregistreerd toen ik het horloge pas had. Na een update werd dit meer en nu dus weer minder. Het illustreert hoe relatief die slaaptracking is. Alles hangt natuurlijk af van de onderliggende algoritmes...

Verder ben ik best tevreden over deze update. De fietsdetectie die er eindelijk in zit, is leuk. Maar vooral de verbetering in het vloeiend navigeren tussen de verschillende schermen is opvallend en erg fijn! Qua accuduur merk ik niet veel verschil.

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:59
Sinds een paar dagen werkt het automatisch detecteren van wandelen niet meer. Aan de instellingen niets veranderd, overige gegevens vanaf watch werken allemaal wel.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Anton56 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:23:
Sinds een paar dagen werkt het automatisch detecteren van wandelen niet meer...
Ik heb dat met fietsen. Dat is nog niet één keer gelukt dat het vanzelf ging. Ik heb ook het idee dat het snoozen van mijn wekker in de slaapstand niet goed gaat. Ik kon dit altijd met een van de knoppen doen maar nu is een knop meteen de wekker uit. Niet handig... mijn slaapdetectie is ook heel anders, diepe slaap is structureel korter en vaak maar enkele minuten per nacht zelfs. Klopt van geen kanten. Ik krijg sterk de indruk dat er niet veel 'detectie' in zit maar puur een softwarematig algoritme wat is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
JimmyNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:59:
Ik heb nu twee dagen de update en ik kan niet anders zeggen dat ik verbaast ben over de enorm goede verbetering van het batterij verbruik. Ik heb vandaag gesport, twee keer gewandeld en draai watchface en ik sta nog op 82%, hoe dan :-D. Top dat dit zo uitpakt.
Mag ik vragen welke Watch app je gebruikt? . Ik heb na 1 dag gebruikt te hebben zonder sport activiteiten 60 procent over. Met hardlopen gaat hij wel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:28
ik heb nu al voor de 2e keer na deze update gehad dat mijn horloge binnen 4 uur compleet leeg is vanaf 100%

en dan gaat het weer een paar dagen beter....(draag hem de hele dag en normaal einde avond nog 40& over...
maar bv vandaag na 4 uur ineens 0% over

kan dat ook door een nieuwe watcheface komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
[quote]mrtops1977 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:23:
ik heb nu al voor de 2e keer na deze update gehad dat mijn horloge binnen 4 uur compleet leeg is vanaf 100%

en dan gaat het weer een paar dagen beter....(draag hem de hele dag en normaal einde avond nog 40& over...
maar bv vandaag na 4 uur ineens 0% over

kan dat ook door een nieuwe watcheface komen?

Kan . Bij mij gebruikte ik steeds pixel minimal watch face, alles opende langzaam. Nou heb ik een andere gedownload uit de app store. En de Whatsapp app opend nu veel sneller. Ik denk dat mijn pixel minimal watch face dus steeds bij mij de accu leeg trekt. Na 1 dag met sporten erbij al leeg .
Hebben jullie nog een watch face die dus digitaal is, tijd en datum goed weergeeft zwart thema heeft en batterij laat zien?
Ik vond er een paar heel erg mooi die digitaal zijn maar hebben een seconde wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38
Je kan in de app ook zien welke dingen de meeste batterij verbuiken. Daar zie je de watch face ook gewoon tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manon96
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-11-2024
Hi,
Ik vind de nieuwe update eigenlijk ook helemaal niks ivm slechtere batterijduur en al eerder genoemde slaaptracker die ineens heel anders bijhoudt maargoed dat is wat het is. Wat ik wel echt vervelend vind is dat de slaapstand/niet storen is veranderd sinds de update. Voorheen zette ik of op mijn s23 of op mijn horloge de slaapstand aan en dan zette die hem er bij beide op in hoe in het ingesteld heb en kwam er een soort slaap screen over mijn horloge in met enkel de digitale tijd. Nu is dat ineens een 12uurs klok geworden, hopelijk irritant vind ik en ik krijg het met geen mogelijkheid terug naar 24uur. De bijgevoegde foto is dus om 23.30. Ook is het zo dat de niet storen functie op mijn horloge niet mee aan waardoor sms'jes ineens mega hard binnenkomen. Ik heb alle internet functies uit op slaapstand dus appjes enzo komen niet binnen maar als ik dat niet uit had kwam dat dus ook gewoon op trilfunctie binnen. Ik moet er nu zelf aan denken handmatig niet storen op mijn watch aan te zetten (anders schrik me in de ochtend het leplazerus) en 's ochtends is het een gedoe om alles eraf te krijgen want kan er wel 3/4 x op klikken voor hij beide eraf haalt. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KqBXtcLprO5RXt6xyQMpdX-hq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CIXiTDvjiRBoyTQqVirSJ78a.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
WhiteHwk schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:01:
[...]
Mag ik vragen welke Watch app je gebruikt? . I
Watchface, met eenvoudige maar mooie faces van Svartling. Het gekke is dat de eerste dagen na de update geweldig goed gingen qua verbruik maar daarna opeens heel slecht. Niets veranderd, althans ikzelf niet, misschien heeft de software zich aangepast in de vorm van een 'slimme' setting oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Hm oke is dat een app op je telefoon?

Sorry dat ik mijn bericht van vanochtend 2 keer geplaatst had. Op mijn telefoon in google chrome ging er iets mis . De mod heeft me geholpen waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Ik heb een paar dagen terug ook de update ontvangen(Watch 4 Classic) en ben er niet echt blij mee. Ten eerste is alles merkbaar trager geworden, wisselen van scherm, update van de gegevens op het scherm etc.

Daarnaast registreert hij duidelijk minder stappen, geen idee dat of hij eerder te veel aan gaf en of hij nu nauwkeuriger is. Voor de update haalde ik bijna altijd 10.000 stappen, nu in de 6000. Best een groot verschil met ongeveer dezelfde dag routine.

Daarnaast kan ik de stappen ook niet meer zien op de watchface die ik gebruik. deze blijft op 0 staan.

Hopelijk worden deze dingen nog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:59
Ik dacht dat dit een grap was, maar de automatische detectie start dus niet na een bepaalde tijd zoals ik dacht, maar idd pas na het rijden met een bepaalde snelheid van zo ongeveer 25 km/uur.
Voor gewoon recreatief fietsen met lagere snelheid moet het fietsen dus handmatig worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
ik lees vandaag dat er een google calendar app voor wearOS uit is.

Even geprobeerd, maar ik zie niet veel verschil met de gewone calender die we al hadden.

Iemand enig idee wat de meerwaarde zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
djiedjee schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:07:

Even geprobeerd, maar ik zie niet veel verschil met de gewone calender die we al hadden.

Op de watch4 staat al Samsung Calender. Google Calender is een alternatief, maar vooral voor watches die WearOS draaien die niet van Samsung zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zal eens kijken. Gmail voor wearos is ook uit, zie ik.
djiedjee schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:07:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Klein vraagje... M'n pa en ik hebben de watch 4 classic. Als ik kijk bij "Over horloge" zie ik de volgende verschillen:

Galaxy watch 4 (x13H)
Galaxy watch 4 (33FM)

Weet iemand wat het verschil is? Ik kan via Google niets vinden.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Monda schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:28:
Klein vraagje... M'n pa en ik hebben de watch 4 classic. Als ik kijk bij "Over horloge" zie ik de volgende verschillen:

Galaxy watch 4 (x13H)
Galaxy watch 4 (33FM)

Weet iemand wat het verschil is? Ik kan via Google niets vinden.
Lijkt me de laatste 4 karakters van het serienummer van het horloge.

[ Voor 13% gewijzigd door Gismo1979 op 18-10-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Gismo1979 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Lijkt me de laatste 4 karakters van het serienummer van het horloge.
Bij mij in elk geval wel.
Als je iets verder naar beneden gaat staat daar een serienummer en de laatste 4 tekens zijn gelijk aan "over Watch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-09 23:45
Fifagek schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:39:
Update gedraaid. Blij mee? Mwah.
Ik kreeg een melding dat er een update was toen ik in het buitenland op de camping zat. Hier was alleen WiFi in de bar, en sporadisch op onze kampeerplaats. Wat ik me herinner is dat ik toen het kruisje aangeklikt heb omdat ik niet mijn data-abonnement wilde aanspreken. Vervolgens begon die op de WiFi die er weer een halve minuut met 1 van de 3 streepjes was de update te draaien. En hij maakte het af op het abonnement, dit heeft me ongeveer 2.000 MB gekost.

De update zelf. Ik heb het horloge nu 16 maanden (mei 2022) en ik lees dat de automatische ‘fietslogging’ weer terug is. Deze heb ik nog nooit eerder gehad voor deze update. Nu komt die daar inderdaad na 3 minuten mee. Ik kende alleen de automatische logging bij het 10 minuten wandelen.

De batterij gaat duidelijk sneller leeg. Mijn smartwatch is mijn ‘vrije tijd horloge’. Dat houdt in vrijdagmorgen om en zondagavond af. En in de vakanties. Voor de update moest ik hem op zondagochtend bijladen (tot 30% was vaak voldoende). Nu haalt hij het einde van de 2e avond niet eens. Ik zit nu op 40% en dan is die gistermorgen uit de lader gekomen.

De slaap wordt anders bijgehouden naar mijn idee. En behalve een cijfer krijg je ook ‘goed’, ‘uitstekend’ etc erbij. Afgelopen nacht zou ik 33 minuten diep geslapen hebben en 30 minuten wakker zijn geweest. Beiden gaven hogere waarden voor de update. Toch al gauw een uur diepe slaap en 1,5 wakker naar mijn herinnering.

Bij de stappenteller mis ik het overzicht met de weekdagen. Hier kreeg je een groen vinkje als je het gehaald had en dan kon je eind van de week zien hoeveel van de 7 weekdagen je het stappendoel gehaald had. Naar mijn idee is daar meer veranderd maar ik kan niet meer duiden wat precies.

Ook de grote uit-knop die bijna niet te missen is vind ik een meerwaarde. Alleen wel weer gevaarlijk dat de noodoproep knop nu in het midden van het scherm zit.

Als laatste de UV-index. Mooi dat je per uur het aantal procent regenkans kunt zien. Ik snap alleen de meerwaarde niet om de temperaturen van gisteren te laten zien. Wat heb ik eraan om te weten dat het gisteren overdag 18 graden was en in de nacht 11 graden?
Hier sinds de update ook een totaal andere slaap beeld. Alleen het tegenovergestelde van iedereen hier. Bij mij was m'n diepe slaap voor de update vaak heel laag. Vaak 5 min tot 20 min met heel soms een uitschieter naar 30 min.

Sinds de update heb ik soms wel 45 min diepe slaap en pas een keer 1 uur. Dat is in een jaar nog nooit gelukt bij mij.

Daarnaast zet ik m'n slaapmodus bijv aan om 1 uur. De volgende dag zie ik dan vaak een heel ander tijdstip voor het beginnen van slapen. Maar echt een groot verschil. Ipv 1 uur is het dan vanaf 3 uur. Dus er klopt idd iets niet aan het detecteren.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb maar besloten om mijn Google Pay van mijn horloge te halen. De reden: De beveiliging voor Pay en het batterijverbruik.

Er zit uiteraard op de Watch 4 een spaarstand die ervoor zorgt dat je horloge wel ongeveer drie dagen meegaat. Maar Google Pay vereist dat je een beveiliging aanzet om dit te gebruiken. Als ik mijn horloge van mijn pols haal (bijv. na het douchen) schiet mijn horloge in de beveiligingsmodus waarbij ik dus een pincode of swype-code moet invoeren om hem te gebruiken, tot die tijd heb je enkele notificaties en een simplistische tijd. Het nadeel: De spaarstand lijkt dan niet te werken!!!! En dan is je horloge al in 24 uur leeg! :-(

Is hier een oplossing voor? Of klinkt dit bekend?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

AW_Bos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:42:
Ik heb maar besloten om mijn Google Pay van mijn horloge te halen. De reden: De beveiliging voor Pay en het batterijverbruik.

Er zit uiteraard op de Watch 4 een spaarstand die ervoor zorgt dat je horloge wel ongeveer drie dagen meegaat. Maar Google Pay vereist dat je een beveiliging aanzet om dit te gebruiken. Als ik mijn horloge van mijn pols haal (bijv. na het douchen) schiet mijn horloge in de beveiligingsmodus waarbij ik dus een pincode of swype-code moet invoeren om hem te gebruiken, tot die tijd heb je enkele notificaties en een simplistische tijd. Het nadeel: De spaarstand lijkt dan niet te werken!!!! En dan is je horloge al in 24 uur leeg! :-(

Is hier een oplossing voor? Of klinkt dit bekend?
Ja..je horloge niet afdoen. Ik doe hem eens in de 2 dagen af om te laden. Wat zal dat zijn..1,5 - 2uur ofzo? Dat is meestal als ik 's avonds ga douchen en dan nog even in bed iets lees. Zodra hij vol is doe ik hem weer om. Dat is het enige moment dat ik daarna weer de beveiliging moet inschakelen. Maar waarschijnlijk val ik in een andere gebruikersgroep dan jij. Ik heb niets met spaarstanden ed. Ik heb zowat alle opties aanstaan, het is tenslotte een smartwatch, en de batterij laad ik dus om de andere dag even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jabberwock schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:41:
[...]

Ja..je horloge niet afdoen. Ik doe hem eens in de 2 dagen af om te laden. Wat zal dat zijn..1,5 - 2uur ofzo? Dat is meestal als ik 's avonds ga douchen en dan nog even in bed iets lees. Zodra hij vol is doe ik hem weer om. Dat is het enige moment dat ik daarna weer de beveiliging moet inschakelen. Maar waarschijnlijk val ik in een andere gebruikersgroep dan jij. Ik heb niets met spaarstanden ed. Ik heb zowat alle opties aanstaan, het is tenslotte een smartwatch, en de batterij laad ik dus om de andere dag even op.
Ik vind het jammer dat de spaarstand niet automatisch aangaat als de beveiliging aantreed. Dit moet toch een bug zijn lijkt mij.

Voor mij is dit een reden om de beveiliging eraf te halen maar niet voordat ik helaas ook mijn wallet eraf gehaald heb. Ik heb te vaak gehad dat mijn horloge na een dag (!) al leeg was.

's Nacht doe ik mijn horloge sowieso altijd af.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Als ik mijn horloge afdoe blijf ik nog steeds mijn watchface (Facer) zien die ik heb ingesteld.
Ik gebruik ook de wallet en ik laad mijn horloge 1x in de 2 dagen op.
's nacht heb ik hem niet om maar zet hem ook niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcvane86
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11-2024
WCA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Als je de whatsapp app gebruikt, moet je in de Wear app wel meldingen voor whatsapp uitschakelen. Anders krijg je ze inderdaad dubbel.
Hier ook het probleem van dubbele meldingen van WhatsApp. Er komt er 1 van de Samsung zijde en 1 in de daadwerkelijke WhatsApp app op de watch 4 classic. Als ik in de wear app melding uitzet voor WhatsApp dan krijg ik helemaal geen WhatsApp meldingen meer op het horloge. Zet ik op horloge alle Google en Samsung berichten apps (smsjes) uit dan blijven alsnog de dubbele meldingen. Geen idee wat dus het Samsung deel van de melding produceert maar kan die daarom ook niet muten. Zou graag enkele melding krijgen van de officiële WhatsApp app nu die gewoon beschikbaar is. Iemand een idee aangezien bovenstaande oplossing dus direct alle meldingen voor WhatsApp mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Weet er iemand hoe je de sos stand volledig kunt uitschakelen en als deze getriggered is hoe je er uitkomt. Ik heb sinds de update vrijwel iedere dag dat die getriggered wordt en heb geen idee hoe je eruit komt, soms lukt het maar soms is de enige oplossing de watch via de uitknop die ook op dat scherm aanwezig is 8)7 uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Gisteren voor het eerst sinds de update naar de bios geweest en ik wilde de theaterstand aanzetten, kreeg ik de melding om deze te configureren op mijn telefoon maar ik krijg hem niet zo ingesteld zoals die vroeger was (scherm uit, alleen aan als je op een knop drukt, geen notificatie's), welke instellingen moet ik dan kiezen? Ik heb hem nu Niet storen aan, always on display uit, donkere modus aan en al het geluid op 0% maar hij reageert nog steeds op polsbewegingen dus hij schiet toch regelmatig aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Hoe voeren jullie updates uit op het de Watch 4 (classic)? Als ik een melding krijg over een beschikbare update dan klik ik hierop op mijn telefoon. Ik krijg daarna een scherm te zien met een tijdsindicatie waar alleen streepjes en dus geen resterende tijd af te lezen is. In dat scherm gebeurd urenlang niks. Als ik vervolgens de update via de watch wil uitvoeren krijg ik de melding dat de update al gestart is op de telefoon. Tips op internet zeggen dat je de bluetooth verbinding tussen watch en telefoon moet uitschakelen en de watch met wifi moet verbinden. Ik blijf dan echter de melding krijgen dat de update al vanaf de telefoon gestart is. Ook als ik telefoon en watch opnieuw opstart. Intussen voer ik updates gewoon niet meer uit omdat ik me helemaal kapot erger aan het omslachtige proces. Dus ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb sinds kort dat mijn facer niet meer functioneert. Krijg hem niet meer te zien als keuze watchface.

Via de wear app wel kunnen selecteren. Zie de facewatches weer maar deze updaten niet.

Herkent iemand dit probleem?

Diverse keren de mobiele en watch companion app gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd

[ Voor 24% gewijzigd door Tranzy op 13-11-2023 14:13 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Anton56 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Ik dacht dat dit een grap was, maar de automatische detectie start dus niet na een bepaalde tijd zoals ik dacht, maar idd pas na het rijden met een bepaalde snelheid van zo ongeveer 25 km/uur.
Voor gewoon recreatief fietsen met lagere snelheid moet het fietsen dus handmatig worden gestart.
Ik had juist het idee dat de detectie getriggerd wordt door trillingen vanuit het stuur, heb meerdere malen gehad dat de activiteit gestaakt werd na fietsen over mooi glad asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik weet niet of het door de laatste update van mijn telefoon komt, maar mijn slaapstand laat meldingen gewoon door.

Iemand die weet wat hieraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Sinds de laatste update heb ik een paar keer een hartslag ondergrens van 30, meer mensen die dit ervaren? Heb het horloge net zo strak zitten als er voor.

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Krijgen jullie nog whatsapp notificaties op je horloge?
Tijd terug kreeg ik ze dubbel en sinds de laatste tijd helemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Heb je whatsapp geinstalleerd op de GW4?
DarkAllMan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
djiedjee schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:40:
Heb je whatsapp geinstalleerd op de GW4?

[...]
Ja, maar als ik deze open op het horloge blijkt deze ook helemaal niet meer in sync te zijn. Ik zal hem eens uitloggen en inloggen.

[ Voor 27% gewijzigd door DarkAllMan op 01-12-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edtepet1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 23:27
Bij mij werkt whatsapp ook niet altijd of later dan mobiel, en mij valt wel op dat elke x als ik het update doe op horloge dan werkt het wel weer en dat ik bijna elke dag moet updaten via horloge, raar dat het de enige app is op horloge met elke dag een update

edtepet1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:18
DarkAllMan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:01:
Hier krijg ik ze gewoon nog, 1x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Laatst online: 28-08 15:37
Ik kom van een S3 met Tizen en ben overgestapt naar de W4 omwille van het nieuwe OS waar veel van te verwachten viel. Die heb ik een tijdlang gedragen maar ben iets meer beginnen sporten en dan heb ik mijn Watch 4 een jaar vervangen door een Polar omdat ik het volgende beu was:
- einde van de dag 30% batterij dus elke dag laden (met een uurtje sporten nog vlugger leeg); een ramp indien je er ook nog GPS bij gebruikte (en je kan die onderweg nu eenmaal niet aan een batterij hangen)
- late GPS-fix voor een fiets- of wandelactiviteit
- hartslagmeting: echte drops gedurende looptraining
- ...

Met de update en hier en daar wat positieve verhalen dan toch maar weer de Watch aangedaan. En ja, een sporthorloge mist toch enkele functies van de smartwatch. Het blijft wel een mooie watch.
Ik draag hem nu alweer een maand... om nog steeds dezelfde tekortkomingen te hebben. Jammer. Ik hou hem nu wel aan en bij het sporten draag ik mijn sporthorloge maar jammer dat de Watch 4 niet aan mijn verwachtingen kon voldoen. Ik denk dat het ook mijn laatste smartwatch zal zijn (tenzij er een op zonnecellen komt, natuurlijk, dan is er al één tekortkoming opgelost ;) )

Wat gebruik ik allemaal?
- geen AOD
- standaard wijzerplaat Premium Analoog
- hartslag om de 10'
- Slaapstand van 00:00-07:00
- 's ochtends lichaamsmeting

En ja, ik weet dat er wezenlijke verschillen zijn tussen sporthorloges en smartwatches maar Samsung profileert zich hier ook wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door PandoraBoy op 20-12-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
@PandoraBoy Heb je al eens in het grote assortiment van Garmin rondgeneusd?

Ik erger mij ook groen en geel aan dat ene dagje dat je haal met een watch 4. En Garmin is beter in de registratie van gezondheid en sport gerelateerde zaken. Zelf overweeg ik de Venu 3.

Heeft iemand ervaring met zowel Samsung (wearOS) als Garmin?

• PandoraBoy
  • Laatst online: 28-08 15:37
4tune schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:35:

Ik erger mij ook groen en geel aan dat ene dagje dat je haal met een watch 4. En Garmin is beter in de registratie van gezondheid en sport gerelateerde zaken. Zelf overweeg ik de Venu 3.

Het is me niet te doen om een nieuw sporthorloge, ben tevreden met mijn Polar, maar wou gewoon melden dat mijn terugkeer naar Samsung minder positief was dan verhoopt.
Zoals al aangehaald: doordeweeks hou ik mijn Samsung en bij het sporten mijn Polar. Het zou gewoon leuk geweest zijn om voor de tussendoor sportieve momenten niet steeds te moeten grijpen naar de Polar.

Het verbaast me wel te lezen dat er mensen zijn die langer doen dan 1 dag maar dat lukt mij dus niet.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:48

ParaWM

Pro Prutser

PandoraBoy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:14:
[...]

Het verbaast me wel te lezen dat er mensen zijn die langer doen dan 1 dag maar dat lukt mij dus niet.
Vreemd hoor. Drie dagen hier. Of 2.5 eigenlijk, van dag 1 ochtend tot dag 3 avond. Dan is hij wel op 5%, maar lukt wel consistent. Draag hem niet 's nachts en heb wel wat instellingen aangepast.

Sinterklaas wil bier !

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:23
PandoraBoy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:14:
[...]

Bijna twee dagen lukte mij net aan met wat setting geklungel. Echter, Strava + Spotify zonder mobiel mee (dus hardlopen, in de gym en kleine stukjes fietsen) trokken dat ding zo bizar snel leeg (minstens 20% in een uur) dat het voor mij ook niks was uiteindelijk. Heb de mijne dan ook verkocht.

Nu aan het oriënteren op de nieuwe Garmin Vívoactive 5 of een Forerunner 265.

[ Voor 9% gewijzigd door Franciscus7000 op 21-12-2023 19:26 ]

• WhiteHwk
Franciscus7000 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:25:
[...]

Bijna twee dagen lukte mij net aan met wat setting geklungel. Echter, Strava + Spotify zonder mobiel mee (dus hardlopen, in de gym en kleine stukjes fietsen) trokken dat ding zo bizar snel leeg (minstens 20% in een uur) dat het voor mij ook niks was uiteindelijk. Heb de mijne dan ook verkocht.
Nu aan het oriënteren op de nieuwe Garmin Vívoactive 5 of een Forerunner 265.
Hm ik gebruik al een lange tijd nou samsung health en dat syncen naar strava en dat werkt perfect! Na paar seconden gps. Fijne interface en na mijn mening gaat accu ook langer mee. Dan met gebruik van de strava app

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
En daar is ie dan eindelijk...... Een beveiligings update....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZHe352z3aV8VjbjzyyHOIgFvlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nf0drMPKtmEXZ3edU30PFsRf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Google Play Store lijkt niet meer goed te werken na de update: het is alleen nog maar mogelijk om de zoekfunctie te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
doogster schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:52:
Google Play Store lijkt niet meer goed te werken na de update: het is alleen nog maar mogelijk om de zoekfunctie te gebruiken.
Hier heb ik ook last van. Updates van play store verwijderen en cache legen bied geen soelaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hier ook de update gedaan en Google Play Store werkt bij mij.

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-09 07:55

WD-41

Ik smeer hem!

Ik heb de update gisteren gedaan, de play store werkt bij mij ook nog gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zie dat nu de, whatsapp, notificaties over elkaar liggen, itt eerst naast elkaar?
Playstore doet t gewoon, lijkt t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Meer mensen problemen met de Wearable app? Bij mij opent hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Zojuist zei mijn telefoon dat hij niet kon verbinden met mijn horloge. Horloge herstart. Na de herstart werkte mijn watchface niet goed meer. Die heb ik opnieuw geinstalleerd. Nog een herstart gegeven en toen werkte hij weer.

Playstore doet het bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:16
Wearable app slaat hier ook dood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

sbuter

...dus...

rkraats schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:31:
hier hetzelfde probleem. cache en gegevens gewist maar helaas. maar wachten op een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Horloge maar opnieuw geïnstalleerd. Problemen met de Wearable app zijn nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37
Hebben jullie wel eens gehad dat de weather app op de watch niet meer bijgewerkt wordt? Hij heeft bij mij ineens al een aantal dagen niet meer geüpdatet, handmatig doet hij het ook niet.
Herstart van watch en telefoon helpt niet.
Volgende stap is denk ik een reset van de watch...

Update: zie het al, mijn Wear app crashed bij openen iedere keer dus zal daar even iets mee moeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Marsman83 op 03-01-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 20:39
rkraats schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:31:
Bij mij hetzelfde: Wear app op telefoon opent niet meer, er komen ook geen notificaties meer door. Er is nog wel een Bluetooth verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

sbuter

...dus...

Fix van reddit: https://www.reddit.com/r/..._on_infinite_loading_and/

Zet automatisch datum en tijd op je telefoon uit.
Zet de datum naar ergens in 2023
Open de wearable app.
Zet de datum weer op automatisch

Dit werkte bij mij. Had toen ook een app update van 172mb.

Hopelijk werkt het voor jullie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkmarianne
Helaas, werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Krijg net een update van de wearable app (volgrlens mij de update die @sbuter benoemde) en nu werkt de google play store weer *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 03-01-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hier komt de update van de wearable update ook innen.
Had geen problemen met de Google Play app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

oNo

4tune schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:35:

Tja. Wil je een smartwatch met sportfuncties of een sportwatch met smartfuncties.

Ik had een Garmin Fenix 5. Ik wilde wat meer smart functies. Ik heb vorig jaar een GW4 er bij gekocht.

Huidige situatie. De GW4 ligt te verstoffen. De smartfuncties zijn leuk. Maar dat steeds opladen is verschrikkelijk irritant. Je moet altijd bewust zijn van de staat van de accu. Je kijkt vaker naar het percentage van de accu dan de tijd zeg maar.

Met regelmatig sporten haal ik met de Fenix ruim/munimaal een week.

Als ik nu wat nieuws zou moeten kopen, Epix gen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
oNo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 06:57:
[...]

Tja. Wil je een smartwatch met sportfuncties of een sportwatch met smartfuncties.

Ik had een Garmin Fenix 5. Ik wilde wat meer smart functies. Ik heb vorig jaar een GW4 er bij gekocht.

Huidige situatie. De GW4 ligt te verstoffen. De smartfuncties zijn leuk. Maar dat steeds opladen is verschrikkelijk irritant. Je moet altijd bewust zijn van de staat van de accu. Je kijkt vaker naar het percentage van de accu dan de tijd zeg maar.

Met regelmatig sporten haal ik met de Fenix ruim/munimaal een week.

Als ik nu wat nieuws zou moeten kopen, Epix gen 2.
Het is gewoon een kwestie van een bepaald patroon. Zelf slaap ik niet met mijn horloge om, dus gaat hij automatisch op de lader. Meestal is dan mijn horloge nog rond de 65%. (Van 06.00-23.00). Zou ik hem inderdaad omhouden, zou ik inderdaad een volle volledige dag extra niet redden.
Ik heb dan wel gewoon alles lekker aanstaan.

Zelfde als mijn telefoon, 's avonds gewoon aan de lader. Waarom alle mogelijkheden van je telefoon en smartwatch uitzetten, om er een extra dag mee te kunnen doen?

Wanneer je een Ferrari koopt, zet je toch ook geen houten blok onder het gaspedaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
patrickt35 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:51:
Wanneer je een Ferrari koopt, zet je toch ook geen houten blok onder het gaspedaal?
Wel als je er anders maar 50 km mee kan rijden (om de analogie kloppend te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Arjan P schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Wel als je er anders maar 50 km mee kan rijden (om de analogie kloppend te maken).
Wanneer je vol gas op en neer naar je werk kan elke dag, dan niet. (Om het helemaal kloppend te maken) 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Mensen met problemen met de Wearable app: Welke beveiligingsupdate hebben jullie erop staan?

Ik lees op internet dat de problemen ontstaan na de Januari beveilingsupdate. Mijn S21+ staat nog op December en als het klopt dat de problemen ontstaan na de Januari update denk ik dat ik de update maar even oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Gismo1979 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:57:
Mensen met problemen met de Wearable app: Welke beveiligingsupdate hebben jullie erop staan?

Ik lees op internet dat de problemen ontstaan na de Januari beveilingsupdate. Mijn S21+ staat nog op December en als het klopt dat de problemen ontstaan na de Januari update denk ik dat ik de update maar even oversla.
Afgelopen woensdag de update binnen gekregen en geïnstalleerd.
De beveiligingsupdates is nog steeds van 1 december 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gismo1979 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:57:

Beveiligingsupdate van de telefoon of horloge? Horloge heeft beveiligingsupdate 1 dec 2023, telefoon (Galaxy Fold 4) nu ook nog maar daar staat een update voor klaar zie ik. Ik wacht dan ook nog even met updaten. Maakt het ook uit welke android versie je hebt? Ik gok dat je S21 nog Android 13 heeft? Ik heb net voor kerst Android 14 gekregen...

Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461

Galaxy Watch 4 Manager versie 2.2.11.24010251

Bij mij gaf het dagoverzicht op de telefoon (hartje met groen, blauw en roze met de stappen, minuten en calorieën) niet de laatste waarde weer, maar even verwijderen en opnieuw toevoegen heeft dat volgens mij opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Beveiligingsupdate van de telefoon of horloge? Horloge heeft beveiligingsupdate 1 dec 2023, telefoon (Galaxy Fold 4) nu ook nog maar daar staat een update voor klaar zie ik. Ik wacht dan ook nog even met updaten. Maakt het ook uit welke android versie je hebt? Ik gok dat je S21 nog Android 13 heeft? Ik heb net voor kerst Android 14 gekregen...

Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461

Galaxy Watch 4 Manager versie 2.2.11.24010251

Bij mij gaf het dagoverzicht op de telefoon (hartje met groen, blauw en roze met de stappen, minuten en calorieën) niet de laatste waarde weer, maar even verwijderen en opnieuw toevoegen heeft dat volgens mij opgelost.
Goed punt (y) . Beveiligingsupdate van de telefoon bedoel ik. Mijn S21+ is wel al voorzien van Android 14 (met beveiligingsupdate van December 2023), Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461 en Galaxy Watch 4 Manager versie 2.2.11.24010251.

Overigens heb ik nu nog geen problemen, maar gezien een aantal artikelen over de crashende wearable app die gelinkt wordt met de beveiligingsupdate Januari voor de telefoon (zie bv.: https://www.androidplanet...able-app-werkt-niet-meer/), ben ik me af aan het vragen of ik de Januari update wel moet installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Gismo1979 op 05-01-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Heeft iemand wellicht hetzelfde issue als ik. Ik blijf een whatsapp notificatie krijgen op mijn horloge van 1 specifiek app bericht van vorige week ergens. Elke keer als ik een notificatie krijg, komt die mee. Mega irritant. :)
Ik zal wel weer eens uitloggen en inloggen op mijn horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:05
Ik heb intussen een update gekregen van de galaxy wearable app, die doet het nu weer. Ik moest wel opnieuw de meldingen toestaan nadat ik hem opnieuw opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
poststamp schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:18:
Ik heb intussen een update gekregen van de galaxy wearable app, die doet het nu weer. Ik moest wel opnieuw de meldingen toestaan nadat ik hem opnieuw opende.
Toevallig de update naar Galaxy Wearable versie 2.2.57.232102461?

[ Voor 1% gewijzigd door Gismo1979 op 10-01-2024 15:23 . Reden: Typfoutje gewijzigd ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:05
Gismo1979 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:53:
[...]

Toevallig de update naar Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461?
2.2.57.23102461

[ Voor 4% gewijzigd door poststamp op 10-01-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Sinds gisteren is mijn Smartwach binnen 2 uur leeg.

Apparaatonderhoud zegt dat er geen problemen zijn.

Ik draai Softwareversie R885FXXU1HWL1

Google play verbruikt 7,2%. Is dat hoog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJREsHV4MTu_2oQezzTkBhznxKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ7pZHaLB2QF1B7TqS6SEWKg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Amboe op 11-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
DarkAllMan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:21:
Heeft iemand wellicht hetzelfde issue als ik. Ik blijf een whatsapp notificatie krijgen op mijn horloge van 1 specifiek app bericht van vorige week ergens. Elke keer als ik een notificatie krijg, komt die mee. Mega irritant. :)
Ik zal wel weer eens uitloggen en inloggen op mijn horloge.
Exact hetzelfde probleem. Al van alles geprobeerd. Tot nu toe zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Kastermaster schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Exact hetzelfde probleem. Al van alles geprobeerd. Tot nu toe zonder succes.
Hier had ik ook het probleem.. maar was opeens afgelopen. Geen idee waarom..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkmarianne
Kreeg vandaag de wearable update binnen en alles werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Amboe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:08:
Sinds gisteren is mijn Smartwach binnen 2 uur leeg.

Apparaatonderhoud zegt dat er geen problemen zijn.

Ik draai Softwareversie R885FXXU1HWL1

Google play verbruikt 7,2%. Is dat hoog?

[Afbeelding]
Heb maar een hard reset gedaan, nu haalt hij makkelijk een hele dag.
Geen idee wat de batterij zo snel leeg trok :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Op mijn Galaxy Watch 4, download ik via Spotify altijd een afspeellijst en ga dan hardlopen en luister dan via Bluetooth oordopjes.
Maaarrrr, de laatste 2 keer dat ik ging rennen, stotterde het geluid onwijs, als ik stil sta gaat het beter, maar zodra ik beweeg stottert ie als een malle, alsof de bluetooth connectie wegvalt. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Sleeon schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:13:
Op mijn Galaxy Watch 4, download ik via Spotify altijd een afspeellijst en ga dan hardlopen en luister dan via Bluetooth oordopjes.
Maaarrrr, de laatste 2 keer dat ik ging rennen, stotterde het geluid onwijs, als ik stil sta gaat het beter, maar zodra ik beweeg stottert ie als een malle, alsof de bluetooth connectie wegvalt. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Misschien ergens een los contact in je oortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
patrickt35 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Misschien ergens een los contact in je oortje?
Nee, via telefoon doet deze het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
Tot nu toe kreeg ik bij het gebruik van Google Assistant Routines altijd de melding, dat de watch 4 geen routines ondersteunt.

Vandaag werden voor mij plotseling wel routines ondersteund bij een Google Assistant spraakopdracht. Ik gebruik de openbare preview van Google Home op mijn telefoon.

Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 17:42
Amersfoort schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:26:
...
Vandaag werden voor mij plotseling wel routines ondersteund bij een Google Assistant spraakopdracht. Ik gebruik de openbare preview van Google Home op mijn telefoon.
Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?
Hier dezelfde ervaring. Assistant routines werken via watch. (Ook openbare preview van Google Home.)

Dit werd een tijdje geleden aangekondigd, als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
Na 2 jaar heb ik mijn conclusie wel klaar dat dit mijn eerste en laatste samsung watch is. Ik heb de 4 46mm classic en ik kan niet andere zeggen dat het wel 'aardig' is maar mijn verwachtingen zeker niet halen. Bloeddrukmeter is eigenlijk alleen maar een afwijkingsproces op de waarden van de echte meting die je invoert, ECG niet nauwkeurig genoeg om er echt iets mee te kunnen, training detectie zo zo, maar vooral helemaal zat van de updates die dan zaken die goed werken om zeep helpen. Batterijverbruik is de laatste tijd helemaal erg. Nee, niet nog eens. Als het al een smartwatch wordt moet het ook voor het oog nog een stuk aantrekkelijker.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen