Ik kom van een S3 met Tizen en ben overgestapt naar de W4 omwille van het nieuwe OS waar veel van te verwachten viel. Die heb ik een tijdlang gedragen maar ben iets meer beginnen sporten en dan heb ik mijn Watch 4 een jaar vervangen door een Polar omdat ik het volgende beu was:
- einde van de dag 30% batterij dus elke dag laden (met een uurtje sporten nog vlugger leeg); een ramp indien je er ook nog GPS bij gebruikte (en je kan die onderweg nu eenmaal niet aan een batterij hangen)
- late GPS-fix voor een fiets- of wandelactiviteit
- hartslagmeting: echte drops gedurende looptraining
- ...
Met de update en hier en daar wat positieve verhalen dan toch maar weer de Watch aangedaan. En ja, een sporthorloge mist toch enkele functies van de smartwatch. Het blijft wel een mooie watch.
Ik draag hem nu alweer een maand... om nog steeds dezelfde tekortkomingen te hebben. Jammer. Ik hou hem nu wel aan en bij het sporten draag ik mijn sporthorloge maar jammer dat de Watch 4 niet aan mijn verwachtingen kon voldoen. Ik denk dat het ook mijn laatste smartwatch zal zijn (tenzij er een op zonnecellen komt, natuurlijk, dan is er al één tekortkoming opgelost

)
Wat gebruik ik allemaal?
- geen AOD
- standaard wijzerplaat Premium Analoog
- hartslag om de 10'
- Slaapstand van 00:00-07:00
- 's ochtends lichaamsmeting
En ja, ik weet dat er wezenlijke verschillen zijn tussen sporthorloges en smartwatches maar Samsung profileert zich hier ook wel mee.
[
Voor 4% gewijzigd door
PandoraBoy op 20-12-2023 10:45
]