Wat zijn de ervaringen qua batterij duur? Ik heb tot 85 % opgeladen en na een kleine 20 minuten wat spelletjes en scrollen al 6 % kwijt. Heb scherm gewoon op 120 Hz. Wordt de batterij nog wat beter in verloop van tijd ?
Ik ben 25% kwijt na 1 uur en 20 min scherm aan tijd. Beetje browser en app gebruik.
Ook 120hz en nfc en dergelijke uit.
Ook 120hz en nfc en dergelijke uit.
[ Voor 19% gewijzigd door ad patat op 13-09-2021 12:38 ]
Batterij valt wel flink tegen, tegenover de fold 2 die ik heb gehad..
De nieuwe software update (is al even uit in sommige landen), heb ik niks gelezen over de verbeteringen qua batterij.
Geen idee wanneer we de update hier eens kunnen verwachten.
Ook duurt het ontzettend lang, al bijna 4 weken, voor dat ik een mail krijg dat de promoties worden opgestuurd (watch 4 classic én fold 3).
Valt allemaal erg tegen dit keer.
Ook qua chat's krijg je telkens iemand die niets zinnigs kan melden over de status.
De nieuwe software update (is al even uit in sommige landen), heb ik niks gelezen over de verbeteringen qua batterij.
Geen idee wanneer we de update hier eens kunnen verwachten.
Ook duurt het ontzettend lang, al bijna 4 weken, voor dat ik een mail krijg dat de promoties worden opgestuurd (watch 4 classic én fold 3).
Valt allemaal erg tegen dit keer.
Ook qua chat's krijg je telkens iemand die niets zinnigs kan melden over de status.
[ Voor 80% gewijzigd door 038Robijno op 13-09-2021 15:41 ]
Maar even aanzien de batterij. Vooralsnog word ik er niet vrolijk van.

Ben benieuwd wat ze doen bij mensen waar de eerste maand over is en dus niet meer kunnen registreren voor Care+.
Maar voor mij is de accuduur ook nog steeds matig. Ik snap dat de SD888 niet zo zuinig is, maar dan nog is dit wel heel erg slecht zeker in verhouding met de Fold 2.
Hebben jullie AccuBattery oid geinstalleerd? Want daarmee kan je goed zien hoeveel accu er nu echt verbruikt wordt. Ik heb nu een gemiddelde van -16,3%/u on, -2,3%/u off. Ben wel de laatste dagen alleen maar thuis geweest, normaliter is het nog slechter.
Maar voor mij is de accuduur ook nog steeds matig. Ik snap dat de SD888 niet zo zuinig is, maar dan nog is dit wel heel erg slecht zeker in verhouding met de Fold 2.
Hebben jullie AccuBattery oid geinstalleerd? Want daarmee kan je goed zien hoeveel accu er nu echt verbruikt wordt. Ik heb nu een gemiddelde van -16,3%/u on, -2,3%/u off. Ben wel de laatste dagen alleen maar thuis geweest, normaliter is het nog slechter.
Ik heb nog 7 dagen om mijn Care+ te registreren volgens de Samsung members app..
Mocht ik geen mail krijgen van Samsung voor het aankomend weekend, stuur ik hem retour en zit ik precies binnen de 31 dagen omruil termijn.
Langer dan 4 weken wachten om een promotie aanvraag goed te keuren + ook nog eens ongeveer 6 weken wachten op het hoesje met S pen na goedkeuring, gaat mij wat te ver en heb ik er geen vertrouwen meer in.
Mocht ik geen mail krijgen van Samsung voor het aankomend weekend, stuur ik hem retour en zit ik precies binnen de 31 dagen omruil termijn.
Langer dan 4 weken wachten om een promotie aanvraag goed te keuren + ook nog eens ongeveer 6 weken wachten op het hoesje met S pen na goedkeuring, gaat mij wat te ver en heb ik er geen vertrouwen meer in.
[ Voor 15% gewijzigd door 038Robijno op 13-09-2021 20:48 ]
Ik zou niet zo dramatisch doen. Ik ga ervan uit dat handmatig care+ aan het betreffende serienummer (en dus telefoon) wordt gekoppeld door Samsung zelf. De rest zal de komende weken echt wel komen. De Fold3 is volgens mij een stuk populairder dan Samsung in eerste aanleg verwacht had. Daarnaast zit je natuurlijk ook nog met een mogelijke onderbezetting van bepaalde afdelingen, waardoor het verwerken van dit soort promoties langer in beslag neemt.038Robijno schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:15:
Ik heb nog 7 dagen om mijn Care+ te registreren volgens de Samsung members app..
Die care+ melding is enkel vanuit de telefoon en is gewoon hard-coded dat dit binnen 1 maand afgesloten met worden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Whatsapp web Beta gebruiken. Werkt zonder dat je telefoon aan hoeft te staan.vandeven66 schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:33:
Heeft iemand ook last van dat WhatsApp niet blijft verbonden voor Web?
Ik krijg de hele tijd ''Telefoon niet verbonden'', als ik dan vervolgens mijn telefoon open krijg ik de melding ''Controleren op nieuwe berichten'', dan is hij weer voor een paar minuten verbonden. Vervolgens disconnect hij weer. Heb de batterijoptimalisatie voor WhatsApp al uitgeschakeld, maar geen effect.
Had er met de Fold 2 geen last van. Maar dit probleem kan wel gerelateerd zijn aan de WiFi problemen die ik heb met het toestel.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Welke launcher is een beetje geschikt voor de Fold?
Iemand ook nog tips om stof te verwijderen tussen de schermranden? Er hoopt zich bij mij nogal wat stof op tussen het randje waar de screenprotector ophoudt. Misschien ook een vraag voor Fold 2 gebruikers, hoe houdt de screenprotector zich na wat langduriger gebruik? Blijft het goed zitten en geen luchtbellen of stof ophopingen?
Iemand ook nog tips om stof te verwijderen tussen de schermranden? Er hoopt zich bij mij nogal wat stof op tussen het randje waar de screenprotector ophoudt. Misschien ook een vraag voor Fold 2 gebruikers, hoe houdt de screenprotector zich na wat langduriger gebruik? Blijft het goed zitten en geen luchtbellen of stof ophopingen?
Ik hoor veel geklaag over de batterij, maar ik moet toch zeggen dat ik er weinig problemen mee heb. Gister rond de 6 uur SOT gehaald. M'n oude galaxy s9+ haalde met moeite 2 uur..
Het is echt een heerlijk apparaat. Als ik zie wat voor 'vernieuwingen' Apple heeft doorgevoerd met de iPhone 13 ben ik toch wel blij met deze keuze.
Ik heb ook meteen de kleuren instellingen van het scherm veranderd van levendig naar natuurlijk. Is even wennen, maar de kleuren zijn veel realistischer en niet opgeblazen.
Het is echt een heerlijk apparaat. Als ik zie wat voor 'vernieuwingen' Apple heeft doorgevoerd met de iPhone 13 ben ik toch wel blij met deze keuze.
Ik heb ook meteen de kleuren instellingen van het scherm veranderd van levendig naar natuurlijk. Is even wennen, maar de kleuren zijn veel realistischer en niet opgeblazen.
Is die SOT gebaseerd op 85% acculading? Ik zit rond 4,5 uur.juliantje15 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:50:
Ik hoor veel geklaag over de batterij, maar ik moet toch zeggen dat ik er weinig problemen mee heb. Gister rond de 6 uur SOT gehaald. M'n oude galaxy s9+ haalde met moeite 2 uur..![]()
Wat geniet ik enorm van deze telefoon! Het is echt heerlijk om een vouwbare tablet te hebben die je in je broekzak kan doen.
Ik merk echt dat ik veel meer op m'n telefoon aan het lezen ben en de behoefte om dit te doen op een tablet of computer er stukken minder is. Zelf complete documenten voor mijn studie doornemen gaat gewoon prima op deze telefoon.
Als ik dan vervolgens zie wat voor "vernieuwing" Apple gisteren presenteerde dan ben ik blij dat ik daar niet op gewacht heb, maar al een paar weken van de fold kan genieten en ook nog eens die dikke kortingen heb meegepakt!
Ik merk echt dat ik veel meer op m'n telefoon aan het lezen ben en de behoefte om dit te doen op een tablet of computer er stukken minder is. Zelf complete documenten voor mijn studie doornemen gaat gewoon prima op deze telefoon.
Als ik dan vervolgens zie wat voor "vernieuwing" Apple gisteren presenteerde dan ben ik blij dat ik daar niet op gewacht heb, maar al een paar weken van de fold kan genieten en ook nog eens die dikke kortingen heb meegepakt!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zit al uren in een binnenspeeltuin met de kinderen en aangezien ze eindelijk de leeftijd hebben dat ze volledig zelfstandig kunnen spelen (
), al de hele tijd op m'n fold bezig. Ik zit voor een ruit en heb al de gehele tijd de de helderheid op 100% staan (auto, dus nog meer dan je zelf kan instellen, maak gebruik van 5g met goed ontvangst en heb de volgende zaken gedaan:
- browsen (samsung browser) op voornamelijk witte pagina's zoals tweakers.net
- YouTube
- spotify op de achtergrond die middels Bluetooth verbonden is met m'n buds 2
- af en toe een filmpje of foto gemaakt van de kinderen
Mijn SoT is 3 uur en 15 minuten en ik heb nog 30%
De telefoon zelf is in het totaal 4 uur en 23 minuten van de lader en "in gebruik"
Ik vind dit absoluut niet slecht, zeker niet met maximale helderheid en het gebruik. De helderheid blijft gewoon hoog (bij de iphone ging ie altijd omlaag) en er is aardig wat oppervlakte dat "gevoed" moet worden.

- browsen (samsung browser) op voornamelijk witte pagina's zoals tweakers.net
- YouTube
- spotify op de achtergrond die middels Bluetooth verbonden is met m'n buds 2
- af en toe een filmpje of foto gemaakt van de kinderen
Mijn SoT is 3 uur en 15 minuten en ik heb nog 30%
De telefoon zelf is in het totaal 4 uur en 23 minuten van de lader en "in gebruik"
Ik vind dit absoluut niet slecht, zeker niet met maximale helderheid en het gebruik. De helderheid blijft gewoon hoog (bij de iphone ging ie altijd omlaag) en er is aardig wat oppervlakte dat "gevoed" moet worden.
Ik kon laatst de Fold wel waarderen toen ik in bed even een andere computer moest overnemen via VNC. Een groot scherm doet dan wonderen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik wil ook mijn ervaring hier even delen. Heb deze week de Fold gekocht en ben er erg blij mee.
Voor mij voelt dit echt als de juiste volgende stap in de ontwikkeling van mobiele tech. Een tablet voor in je broekzak. Ik twijfel nog of dit de juiste definitieve vorm is (met een vouw in het midden) maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.
Daarnaast was ik erg verrast met de snelheid van het device. Hij voelde voor mij sneller aan dan de iPad (Pro 2020). Komt denk ik omdat Apple overal 20 animaties in stopt
De 2 nadelen die ik graag aangepakt zie zijn de vouw in het midden en de batterijduur. Maar een voordeel is dan weer dat de accu erg snel opgeladen is (in vergelijking met de iPad).
Gezien ik (tot nu toe) een volledige Apple (iPhone/iPad/Apple Watch/Mac) gebruiker ben weet ik nog niet zeker of deze de iPhone in zijn geheel kan gaan vervangen maar ik ben druk op zoek naar de Google/Samsung alternatieven voor alles wat ik gebruik op deze devices. Aan de Fold hardware ligt het niet in ieder geval.
Voor mij voelt dit echt als de juiste volgende stap in de ontwikkeling van mobiele tech. Een tablet voor in je broekzak. Ik twijfel nog of dit de juiste definitieve vorm is (met een vouw in het midden) maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.
Daarnaast was ik erg verrast met de snelheid van het device. Hij voelde voor mij sneller aan dan de iPad (Pro 2020). Komt denk ik omdat Apple overal 20 animaties in stopt
De 2 nadelen die ik graag aangepakt zie zijn de vouw in het midden en de batterijduur. Maar een voordeel is dan weer dat de accu erg snel opgeladen is (in vergelijking met de iPad).
Gezien ik (tot nu toe) een volledige Apple (iPhone/iPad/Apple Watch/Mac) gebruiker ben weet ik nog niet zeker of deze de iPhone in zijn geheel kan gaan vervangen maar ik ben druk op zoek naar de Google/Samsung alternatieven voor alles wat ik gebruik op deze devices. Aan de Fold hardware ligt het niet in ieder geval.
@ja3 Het jammere van Android is dat er een zwaar gebrek aan optimalisatie is voor apps geoptimaliseerd voor tablets. Het gros van de apps zijn toch "opgeblazen" versies van die voor de telefoon, waarbij er nauwelijks gebruik wordt gemaakt van de extra ruimte.
Ditzelfde is bij de fold. Hopelijk wordt dit nog beter.
Dat is wel een voordeel bij Apple. Die zou bij zo'n device gewoon de ontwikkelaars dwingen. Geen optimalisatie = geen goedkeuring...
Dat is wel een voordeel bij Apple. Die zou bij zo'n device gewoon de ontwikkelaars dwingen. Geen optimalisatie = geen goedkeuring...
Met als risico dat je amper apps krijgtMazeWing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:49:
@ja3 Het jammere van Android is dat er een zwaar gebrek aan optimalisatie is voor apps geoptimaliseerd voor tablets. Het gros van de apps zijn toch "opgeblazen" versies van die voor de telefoon, waarbij er nauwelijks gebruik wordt gemaakt van de extra ruimte.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Net een bericht gekregen dat mijn promo is goedgekeurd. Nu nog maar max 9 weken wachten op de accessoires👌
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Zojuist een mail van samsung dat de aanvraag is goedgekeurd. Nu kan het alsnog 9 weken duren voordat het verstuurd wordt...
Ik heb zojuist ook een mail gehad, terwijl ik de note package meteen bij de telefoon kreeg en samsung care maar een paar dagen duurde om te activeren. Vraag me af of ik zo met twee hoesjes, pennen en laadblokjes zit
Weet iemand hoe je de Care+ straks moet activeren dan?
Mooi is dat, ik nog geen bericht gehad. Straks is mijn usb c poort al versleten en kan ik alleen nog maar wireless chargen
Here's to you Nicola and Bart
Ben je daar zo bang voor ja?Unrealiac schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:10:
Mooi is dat, ik nog geen bericht gehad. Straks is mijn usb c poort al versleten en kan ik alleen nog maar wireless chargen
Nog nooit problemen met een USB-C aansluiting gehad..
Werkt Google Assistant ook op de Fold 3? Het enige wat ik krijg als ik Hey Google zeg is een popupje met Google keeps stopping. Ik kan niet echt direct tips vinden op het internet om dit op te lossen. Heb al geprobeerd te herstarten en Google te herinstalleren.
De eerste paar dagen werkte de Google assistent prima. De laatste tijd ineens niet meer. Krijg hem ook niet meer aan de "praat".ja3 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:50:
Werkt Google Assistant ook op de Fold 3? Het enige wat ik krijg als ik Hey Google zeg is een popupje met Google keeps stopping. Ik kan niet echt direct tips vinden op het internet om dit op te lossen. Heb al geprobeerd te herstarten en Google te herinstalleren.
Was maar bij wijze van overdrijving hehe. Heb het bij 1 lenovo telefoon aan de hand gehad, maar die maakt ook wat mee. Deze phone voelt echt robuust.038Robijno schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:46:
[...]
Ben je daar zo bang voor ja?
Nog nooit problemen met een USB-C aansluiting gehad..
Here's to you Nicola and Bart
Ik gebruikte op de Note 9 altijd Swiftkey als toetsenbord. Daar kon ik dan in de auto ook bij Whatsapp mee dicteren in het Nederlands. Swiftkey ondersteunt niet het grote toetsenbord aan de zijkanten van de Fold. En bij het Samsung toetsenbord kan ik alleen in het Engels dicteren. Hebben jullie dat ook, of heeft iemand er een oplossing voor?
Play every day
Volgens mij wordt weer dat "fantastische"gr8slayer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 03:00:
Ik gebruikte op de Note 9 altijd Swiftkey als toetsenbord. Daar kon ik dan in de auto ook bij Whatsapp mee dicteren in het Nederlands. Swiftkey ondersteunt niet het grote toetsenbord aan de zijkanten van de Fold. En bij het Samsung toetsenbord kan ik alleen in het Engels dicteren. Hebben jullie dat ook, of heeft iemand er een oplossing voor?
Ik neem verder aan dat je met zijkanten het gesplitste toetsenbord (zoals het standaard is) bedoelt?
Mijn Z Fold 3 (Zilver) is nu verstuurd. Orderdatum staat op 25-08, factuurdatum op 17-09. Hopelijk gaat dat allemaal goed met het aanvragen van de promo.rikadoo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:26:
Net een bericht gekregen dat mijn promo is goedgekeurd. Nu nog maar max 9 weken wachten op de accessoires👌
Heb er zin in. Ik kom van een iPhone XS Max af. 🙂
[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-09-2021 07:35 ]
Gaat om de bestel datum.. gaat vast goed komenCerandoX.nl schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:34:
[...]
Mijn Z Fold 3 (Zilver) is nu verstuurd. Orderdatum staat op 25-08, factuurdatum op 17-09. Hopelijk gaat dat allemaal goed met het aanvragen van de promo.
Heb er zin in. Ik kom van een iPhone XS Max af. 🙂
is dit misschien de oplossing:ja3 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:50:
YouTube: Ok Google detectie oplossing (Nederlands)
Bij mij heb ik de Google update verwijderd. Nu werkt de assistent weer.
Volgens mij heeft Swiftkey wel degelijk een gesplitste keyboard, als je dat bedoelt. Ze noemen het Duim. Via (snelle) Instellingen - Modi - Duim. Daar zit ook de toets voor spraakgestuurd typen in (komma lang ingedrukt houden). Wel even checken of in de instellingen van Swiftkey (onder 'Rijke invoer') ook Spraakgestuurd typen aan staat.gr8slayer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 03:00:
Vroeger jaren SwiftKey gebruikt en toen gboard. Na de overstap van Apple naar Samsung het Samsung-toetsenbord gebruikt.
Naar aanleiding van de posts hierboven SwiftKey weer eens geprobeert en ben erg onder de indruk. Het ziet er allemaal netjes uit en heeft een veel betere auto-correctie. Ondanks dat ik het toetsenbord nu pas een paar uur gebruik, maar ik minder typfouten dan met het Samsung toetsenbord. Ook raak ik minder vaak de punt.
Ik ga het nog een paar dagen aanzien maar ik denk dat ik bij SwiftKey ga blijven.
Naar aanleiding van de posts hierboven SwiftKey weer eens geprobeert en ben erg onder de indruk. Het ziet er allemaal netjes uit en heeft een veel betere auto-correctie. Ondanks dat ik het toetsenbord nu pas een paar uur gebruik, maar ik minder typfouten dan met het Samsung toetsenbord. Ook raak ik minder vaak de punt.
Ik ga het nog een paar dagen aanzien maar ik denk dat ik bij SwiftKey ga blijven.
Helaas blijft hij gesplitst als hij dichtgevouwen is, ik vind het Samsung Keyboard zo vervelend maar zover ik weet kan je SwiftKey niet instellen dat hij als hij dichtgevouwen is dat het toetsenbord normaal wordtOf-Aaargh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:24:
[...]
Volgens mij heeft Swiftkey wel degelijk een gesplitste keyboard, als je dat bedoelt. Ze noemen het Duim. Via (snelle) Instellingen - Modi - Duim. Daar zit ook de toets voor spraakgestuurd typen in (komma lang ingedrukt houden). Wel even checken of in de instellingen van Swiftkey (onder 'Rijke invoer') ook Spraakgestuurd typen aan staat.
Ja, dat klopt. Je kunt geen aparte instelling opgeven voor het buitenscherm en het binnenscherm. Dat is idd vervelend.vandeven66 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:32:
[...]
Helaas blijft hij gesplitst als hij dichtgevouwen is, ik vind het Samsung Keyboard zo vervelend maar zover ik weet kan je SwiftKey niet instellen dat hij als hij dichtgevouwen is dat het toetsenbord normaal wordt
Dan is het voorlopig toch onbruikbaar?Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:26:
[...]
Ja, dat klopt. Je kunt geen aparte instelling opgeven voor het buitenscherm en het binnenscherm. Dat is idd vervelend.
Play every day
Edge past zich nu automatisch aan de stand van je telefoon:
(Voorheen kreeg je de tabs in Edge alleen te zien als je Edge startte vanuit de uitgevouwen toestand.)
Great to see that @MicrosoftEdge on Android now dynamically responds to the folding state of the phone #SamsungGalaxyZFold3 pic.twitter.com/j2j7ZhPYBb
— Raynor Vliegendhart (@ShinNoNoir) 18 september 2021
(Voorheen kreeg je de tabs in Edge alleen te zien als je Edge startte vanuit de uitgevouwen toestand.)
Als je een gesplitst toetsenbord wil niet, nee. Ik gebruik zowel binnen als buiten het volledige toetsenbord, op het binnenscherm in een formaat wat ca. 60% van de breedte inneemt. Ik vind de voordelen van swiftkey opwegen tegen de nog niet helemaal optimale aanpassingen aan de Fold.gr8slayer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:45:
[...]
Dan is het voorlopig toch onbruikbaar?
Da's fijn! Edge canary had het al, maar die crashte me net te vaak.RayNbow schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:03:
Edge past zich nu automatisch aan de stand van je telefoon:
[Twitter]
Zelf heb ik Canary kort geprobeerd, maar die had bij mij een renderbug op Tweakers.net (achtergrond werd zwart gekleurd) waardoor het niet echt bruikbaar was.Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:51:
[...]
Da's fijn! Edge canary had het al, maar die crashte me net te vaak.
Nadat mijn promotie is goedgekeurd zat ik net in Samsung Members te kijken, en ik zag dat mijn samsung care is bijgewerkt tot aan augustus 2022.038Robijno schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:11:
Weet iemand hoe je de Care+ straks moet activeren dan?
Dus lijkt erop dat het automatisch gebeurd.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Bij mij ook.. thanks voor de info.rikadoo schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:27:
[...]
Nadat mijn promotie is goedgekeurd zat ik net in Samsung Members te kijken, en ik zag dat mijn samsung care is bijgewerkt tot aan augustus 2022.
Dus lijkt erop dat het automatisch gebeurd.
Mensen hier Nova 7 als launcher? Op me Fold 2 als ik hem vanuit standby aanzet dan start hij eerst de OneUI startpagina voor heel ff... fucking irritant.. iemand dit ook gehad? Ik vraag het ook hier omdat de oneui versies gelijk lopen als het goed is.
ik heb de versie SM-F926B (Proximus België) en zit nog steeds op JULY security patch. Bij zoeken naar update "alles is up to date"... Is dit normaal?
In Nederland ook...futurepieter schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:14:
ik heb de versie SM-F926B (Proximus België) en zit nog steeds op JULY security patch. Bij zoeken naar update "alles is up to date"... Is dit normaal?
Vreemd, bij vorige Samsung toestellen altijd verbaasd geweest door het zeer snelle security update beleid...
Ik hoop dat we niet tot oktober moeten wachten...
Reken er maar wel op.. in oktober krijg je de september patch.futurepieter schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:59:
Vreemd, bij vorige Samsung toestellen altijd verbaasd geweest door het zeer snelle security update beleid...
Druk bezig waarschijnlijk met Android 12.
Security updates zijn altijd maand later toch ? Is bij mijn Oppo ook zo. Zal bij Samsung vast niet anders zijn.
Fold 2 hier op augustus update.
Afgelopen dagen de Batterij op de spaarstand gezet. SOT verlengt dan naar ongeveer 6,5 uur ipv de 4,5 in de gewone stand. Als ik de accu tot 85 % oplaadt dan is het wel erg krap. Om echt vol van deze telefoon te kunnen genieten moet de accu toch echt op 100% vol om stress momenten te voorkomen. Wat is jullie ervaring?
Zelfde ervaring hier, 85% wordt vrij krap. Spaarstand mode gebruik ik dan toch liever niet vanwege het gemis aan framerate. Op mijn werk een extra lader geïnstalleerd zodat ik zeker weet dat ik de dag doorkom.
Wat mij betreft hadden ze het scherm aan de voorkant mogen weglaten en daar hadden ze dan een klein notificatie scherm mogen plaatsen net als de Flip 3. Dan heb je weer extra ruimte voor de batterijen.
Los daarvan wordt ik elke keer weer blij als ik het grote scherm openvouw
Wat mij betreft hadden ze het scherm aan de voorkant mogen weglaten en daar hadden ze dan een klein notificatie scherm mogen plaatsen net als de Flip 3. Dan heb je weer extra ruimte voor de batterijen.
[ Voor 5% gewijzigd door ja3 op 22-09-2021 13:23 ]
Ik vind het krappe maar toch volwaardige scherm aan de voorzijde toch best prettig. Even snel wat berichten lezen en beantwoorden gaat prima. Maar een grotere batterij was welkom geweest maar blijkbaar niet mogelijk.ja3 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:21:
Zelfde ervaring hier, 85% wordt vrij krap. Spaarstand mode gebruik ik dan toch liever niet vanwege het gemis aan framerate. Op mijn werk een extra lader geïnstalleerd zodat ik zeker weet dat ik de dag doorkom.
Denk dat de batterij opzich prima is qua grote.. denk dat er eerder flink gesleuteld moet worden aan de software van Samsung zelf..NeWSJuNK schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:34:
[...]
Ik vind het krappe maar toch volwaardige scherm aan de voorzijde toch best prettig. Even snel wat berichten lezen en beantwoorden gaat prima. Maar een grotere batterij was welkom geweest maar blijkbaar niet mogelijk.
Idd niet alleen van Samsung maar Android algemeen.. Mijn Fold2 gister toevallig 5% niks speciaals ermee aan t doen en echt een minuut later gaat die uit 🤦🏽♂️ Iphones kunnen nog een 45min met 5% ofzo.. verbeterde verwerking staat uit altijd.. scherm op 96Hz, dat is prima voor mij en scheelt een paar %.. Ik laad mijn toestel trouwens altijd op tot 100% en normaal gesproken al vanaf 20% en vaak op de dag tussendoor ook nog om de accu conditie op pijl te houden. Als ik hem niet tot 100 laad dan heb ik einde van de dag ook te weinig.038Robijno schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:25:
[...]
Denk dat de batterij opzich prima is qua grote.. denk dat er eerder flink gesleuteld moet worden aan de software van Samsung zelf..
Mogelijk is niet iedereen bekend met onderstaande optie:
:strip_exif()/f/image/akpd9ukD2JXX32JNniHelrJc.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier kun je kiezen om een hogere dpi te hebben en het scherm als het ware "uit te zoomen"
Er past dan veel meer in het scherm en veel websites zien de fold 3 (of fold 1 en 2) dan echt als een tablet.
Ik vond het net wat te klein, zeker op het buitenste scherm. Middels onderstaande optie in de ontwikkelaarsopties kun je de dpi aanpassen. Hij past dan tevens het buitenste scherm automatisch aan. Ik heb zelf voor 725 gekozen. Zeg maar het midden tussen de 2 opties die Samsung biedt.
:strip_exif()/f/image/akpd9ukD2JXX32JNniHelrJc.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier kun je kiezen om een hogere dpi te hebben en het scherm als het ware "uit te zoomen"
Er past dan veel meer in het scherm en veel websites zien de fold 3 (of fold 1 en 2) dan echt als een tablet.
Ik vond het net wat te klein, zeker op het buitenste scherm. Middels onderstaande optie in de ontwikkelaarsopties kun je de dpi aanpassen. Hij past dan tevens het buitenste scherm automatisch aan. Ik heb zelf voor 725 gekozen. Zeg maar het midden tussen de 2 opties die Samsung biedt.
:strip_exif()/f/image/VXqV15KhBtPD1u1G476Lf8Ex.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie optie @MazeWing hier was ik naar op zoek. Het interface element dat samsung gebruikt voor het zoomen lijkt er ook op te wijzen dat het idee was om in meer stappen te kunnen wisselen. Misschien heeft het de productie firmware niet gehaald.
Hoe kom je in die ontwikkelaars optie?MazeWing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:32:
[Afbeelding]
Er past dan veel meer in het scherm en veel websites zien de fold dan echt als een tablet.
[Afbeelding]

Info telefoon - > software gegevens en dan heel vaak op het build nummer drukken. Je krijgt dan vanzelf een melding dat je de ontwikkelaarsopties gaat ontgrendelen.
Galaxy Max hz werkt super van minimaal 48hz tot 96hz of hoger of constant in batterij spaarstandja3 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:21:
In de spaarstand heb je 60 Hz. Jammer dat Samsung niet dezelfde feature heeft als de nieuwe iPhone 13. Daar past de verversing snelheid zich aan op het gene wat je doet.beezjeh schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:43:
[...]
Galaxy Max hz werkt super van minimaal 48hz tot 96hz of hoger of constant in batterij spaarstand
Gemiste kans van Samsung.

Dat doet de Z Fold 3 toch gewoon?NeWSJuNK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:09:
[...]
In de spaarstand heb je 60 Hz. Jammer dat Samsung niet dezelfde feature heeft als de nieuwe iPhone 13. Daar past de verversing snelheid zich aan op het gene wat je doet.
Gemiste kans van Samsung.
Als je je vinger van het scherm afhaalt, switcht hij naar 60Hz. In video's idem.
Films in Netflix switcht hij naar 48Hz etc etc.
Nope in batterij spaarstand is het standaard constant 60hz en met deze app niet.vandeven66 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:23:
[...]
Dat doet de Z Fold 3 toch gewoon?
Als je je vinger van het scherm afhaalt, switcht hij naar 60Hz. In video's idem.
Films in Netflix switcht hij naar 48Hz etc etc.
Maar hij wisselt toch wel van refreshrate als er geen spaarstand is geactiveerd en het gewoon op 120hz staat. Als je dan een filmpje van 24p kijkt, dan word het 24hz, etc.beezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:03:
[...]
Nope in batterij spaarstand is het standaard constant 60hz en met deze app niet.
Ik bedoel eigenlijk ook meer dat als je bv naar een foto kijkt of gewoon tekst dat bij iPhone de scherm snelheid tot 10hz zakt. Zoiets heeft de Fold niet.
Volgens mij is de Fold 3 minimaal 48hz als laagste verversing, nooit zelf uitgetest.....MazeWing schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:22:
[...]
Maar hij wisselt toch wel van refreshrate als er geen spaarstand is geactiveerd en het gewoon op 120hz staat. Als je dan een filmpje van 24p kijkt, dan word het 24hz, etc.
Maar heb met Galaxy max hz deze dus staat op 48hz minimaal tot max 96hz.
Bij de iPhone 13 pro is dit inderdaad 10 tot 120hz...
[ Voor 7% gewijzigd door beezjeh op 24-09-2021 11:29 ]
Je kunt de refresh rate op het scherm tonen via Ontwikkelaarsopties - Vernieuwingsfrequentie weergeven.
Als ik het zo bekijk, wisselt de Fold 3 uitsluitend tussen 60 en 120HZ, zowel op het buitenscherm als het binnenscherm. Niet echt heel adaptief, beetje teleurstellend zelfs.
Als ik het zo bekijk, wisselt de Fold 3 uitsluitend tussen 60 en 120HZ, zowel op het buitenscherm als het binnenscherm. Niet echt heel adaptief, beetje teleurstellend zelfs.
Was een van de 1e dinge die ik veranderde op me fold, heb hem op 930 dp.MazeWing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals ik aangaf met Galaxy max hz is 48hz minimaal haalbare.Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:58:
Je kunt de refresh rate op het scherm tonen via Ontwikkelaarsopties - Vernieuwingsfrequentie weergeven.
In welke omstandigheden dan? Ik krijg mijn Fold 3 met geen mogelijkheid zo ver om 48Hz te doen. Niet met stilstaand beeld (Galerij), niet met home screen zonder het aan te raken, Niet in Youtube. Altijd 60 Hz. En inderdaad, op het moment dat ik het scherm aanraak springt ie naar 120 Hz.beezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:12:
[...]
Zoals ik aangaf met Galaxy max hz is 48hz minimaal haalbare.
Deze app even gebruiken/testen.Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:32:
[...]
In welke omstandigheden dan? Ik krijg mijn Fold 3 met geen mogelijkheid zo ver om 48Hz te doen. Niet met stilstaand beeld (Galerij), niet met home screen zonder het aan te raken, Niet in Youtube. Altijd 60 Hz. En inderdaad, op het moment dat ik het scherm aanraak springt ie naar 120 Hz.
https://forum.xda-develop...ff-mods-and-more.4181447/
Mijn instellingen als voorbeeld genomen.
![]() | ![]() |
[ Voor 41% gewijzigd door beezjeh op 24-09-2021 12:48 ]
Zoals ik al eerder aangaf, is Netflix bijvoorbeeld een app waarbij de refresh rate op 48Hz springt, mits je een 24fps video afspeelt. Dit doet de fold 3 native zonder app.Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:32:
[...]
In welke omstandigheden dan? Ik krijg mijn Fold 3 met geen mogelijkheid zo ver om 48Hz te doen. Niet met stilstaand beeld (Galerij), niet met home screen zonder het aan te raken, Niet in Youtube. Altijd 60 Hz. En inderdaad, op het moment dat ik het scherm aanraak springt ie naar 120 Hz.
[ Voor 3% gewijzigd door vandeven66 op 24-09-2021 13:26 ]
Is er ook een optie dat je de lettergrootte afzonderlijk kunt aanpassen? Ik zou het coverscherm wat groter hebben.
ik krijg die min hz niet op me fold2. heb je adb setup gedaan? Had nog versie 5.3beezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:47:
[...]
Deze app even gebruiken/testen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ja heb adb gedaan en ook eenmalig gekocht. Bedoel je app versie 5.3?Rohit schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:37:
[...]
ik krijg die min hz niet op me fold2. heb je adb setup gedaan? Had nog versie 5.3
ja hahabeezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:56:
[...]
Ja heb adb gedaan en ook eenmalig gekocht. Bedoel je app versie 5.3?
Sinds dat ik de Fold 3 heb zijn er alleen al 5 updates geweest. App is toestel gebonden dus die enkele euro'tjes wel de moeite waard mocht je de Fold 2 blijven gebruiken.
heb al die tijd 96hz gebruikt vond het wel prima hahabeezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:11:
[...]
Sinds dat ik de Fold 3 heb zijn er alleen al 5 updates geweest. App is toestel gebonden dus die enkele euro'tjes wel de moeite waard mocht je de Fold 2 blijven gebruiken.
Dan is het in mijn optiek echt te klein, zeker op het buitenste scherm. En als je de dpi weer aanpast terwijl je met het buitenste scherm bezig bent dan past ie de binnenkant van het scherm weer aan.Rohit schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:02:
[...]
Was een van de 1e dinge die ik veranderde op me fold, heb hem op 930 dp.
Je mag hem best wel updaten dan 😂, via Mobilism 😉Rohit schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:45:
[...]
heb al die tijd 96hz gebruikt vond het wel prima haha
Samsung schiet mooi op met de software updates zeg.. duurste toestel van Samsung, en beveiligingsupdate van Juli. Zitten al bijna in oktober!
Dit mag toch wel "waardeloos" genoemd worden?
[ Voor 7% gewijzigd door 038Robijno op 25-09-2021 14:20 ]
Eens...038Robijno schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:20:
Samsung schiet mooi op met de software updates zeg.. duurste toestel van Samsung, en beveiligingsupdate van Juli. Zitten al bijna in oktober!
Op Sammobile laatste update binnen halen voor je toestel en met odin flashen038Robijno schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:20:
Jamesbond007uk
Ja dat is altijd persoonlijk, ik vind het prima voor mij zie alles goed en hoef me telefoon niet 2cm van me ogen te houden, ook voorscherm. En voordeel andere kunnen niet echt meelezen haha.MazeWing schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:51:
[...]
Dan is het in mijn optiek echt te klein, zeker op het buitenste scherm. En als je de dpi weer aanpast terwijl je met het buitenste scherm bezig bent dan past ie de binnenkant van het scherm weer aan.
Haha ja gister gedaan!beezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:23:
[...]
Je mag hem best wel updaten dan 😂, via Mobilism 😉
[ Voor 16% gewijzigd door Rohit op 25-09-2021 23:11 ]
Dat is toch altijd? Jaren terug had ik dit ook met de note 8, die liep structureel een maand achter op de s8. Ook een beta van de nieuwe Android kwam wel voor de s8 maar niet voor de note 8. Hetzelfde verwacht ik voor de fold 3.038Robijno schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:20:
Gelukkig gaat het om kleine security patches en niet om compleet missende features...
Er is nu een update voor de galaxy Fold 3 beschikbaar!
En ik heb eindelijk goedkeuring van de promo actie.
Nog maximaal 9 weken te gaan.
Nog maximaal 9 weken te gaan.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Hier ook goedkeuring van de promo gisteren.
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Nou de update is sinds vandaag te downloaden038Robijno schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:20:
Iemand verschillen opgemerkt sinds de update? Te hopen is dat de batterij duur wat is verbeterd.
Top! 96 en 120 merk je eigenlijk geen verschil tussen, 60 en 96 dan weer welbeezjeh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:47:
[...]
Deze app even gebruiken/testen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Hopelijk gaat m'n batterij nu wat langer mee, vond het toch wel vrij karig, ook bij de Fold2 al.
Ik krijg morgen een pakketje binnen. Vermoed dat het de pre order kit is. Ik houd jullie op de hoogte.
Komt van Europakket + B.V.
[ Voor 12% gewijzigd door ad patat op 29-09-2021 21:29 ]
Hier ook een mailtje ontvangen van DHL van Europakket.ad patat schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:27:
Ik krijg morgen een pakketje binnen. Vermoed dat het de pre order kit is. Ik houd jullie op de hoogte.
Edit: inderdaad de Note Package van de pre-order. Heb hem net binnen.
[ Voor 10% gewijzigd door vandeven66 op 30-09-2021 12:07 ]
Ah, dat is het mysterieuze pakket van Europakket waarvan ik een DHL-mail kreeg. Yay! Vanavond maar eens kijken!
Ja hoor het is het pre order pakket, waarvan ik alleen de oplader van ga gebruiken haha.ad patat schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:27:
:strip_exif()/f/image/QLcVd20Lcf13mFhfnanN7OEB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door ad patat op 30-09-2021 12:43 ]
Wat is de reden dat je de S pen niet gaat gebruiken?ad patat schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:33:
[...]
Ja hoor het is het pre order pakket, waarvan ik alleen de oplader van ga gebruiken haha.[Afbeelding]
Schijnt een filmpje te zijn van een Fold 3 die explodeert.