Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04 17:39
gwystyl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:07:
Wat miste je dan, en wat is er volgens jou verbeterd aan de Fold 3?
De camera was bijvoorbeeld niet de beste camera die Samsung op dat moment in zn toestellen deed. Hij was tevens niet waterbestendig. Geen 2e simkaart (weet niet of dat nu wel kan).
Daarnaast het feit dat er geen sd kaart in kon en apps zoals bijvoorbeeld instagram niet helemaal compatible waren met het unfolded scherm. Ik had er toen ruim 1700 euro voor betaald en dan moet iets gewoon perfect zijn.

De mediamarkt deal was erg aantrekkelijk, maar wacht toch op de fold 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:37
Ook de Fold 3 kreeg niet de beste camera van Samsung. Dan was je toch echt beter af met de S21 Ultra. Gelukkig wel de Snapdragon in de Fold, met betere beeldoptimalisatie dan de Exynos.
Het heeft ook wel te maken met een heel dunne body waar 5 camera's in gepropt moeten worden. Dus ik vrees dat ook de Fold 4 geen telescopische zoom gaat krijgen. Tenzij ie dikker wordt, of een enorm dik camera-eiland krijgt. Een blok met een 10x zoomlens past niet in een 6,4 mm dunne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

cliors schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:19:
Geen 2e simkaart (weet niet of dat nu wel kan).
Zolang je geen US model hebt, ja, dat kan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:36
Bij Bol is de zwarte nu ook 1350 euro, minus de korting wordt het zo wel interessant 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
TR1969 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:27:
Bij Bol is de zwarte nu ook 1350 euro, minus de korting wordt het zo wel interessant 🤔
Alleen dat de kans groot is dat het een importmodel is dat niet aan de cashback meedoet. Zoals gezegd in het Pepper-forum: eerst het EAN op de doos checken voordat je de telefoon uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:36
Of-Aaargh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:07:
[...]

Alleen dat de kans groot is dat het een importmodel is dat niet aan de cashback meedoet. Zoals gezegd in het Pepper-forum: eerst het EAN op de doos checken voordat je de telefoon uitpakt.
Het EAN nummer dat bij de productomschrijving staat komt in ieder geval overeen met de die van de actie.
Bol staat ook prominent bij de deelnemende bedrijven. Via een externe partij van Bol zou ik ook niet zo snel doen en inderdaad wel eerst de nummers checken.

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=8RZEXYZJDN48V

Overzicht deelnemende producten
https://api.my-samsung.co...ConditionsLegal_43981.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door TR1969 op 11-03-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:06
Is er iemand die driving mode beschikbaar heeft als opvolger van android auto voor telefoons? Ik blijf maar die stomme uitleg pagina krijgen en inmiddels is AA for phones uit de lucht sinds android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:43
Voor geïnteresseerden via Frija en EUY(is gewoon OXM) is CVC5 beschikbaar, betreft maart patch en laatste One UI 4.1!

[ Voor 8% gewijzigd door beezjeh op 16-03-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:43
Hier update naar UI 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Hier ook, OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:03
Wat is de service van Samsung slecht, er is dus een kleine barst onstaan, spontaan in de vouw, toestel nooit gevallen. Nu dwingen zij mij om de careplus te gebruiken. Net wilde iemand van Dynalogic het toestel ophalen en hoor ik dat ik 130 euro moet betalen voor iets dat een fabrieksfout is. Valt dit niet onder de fabriekgarantie? En dus geen samsung care plus en dus ook geen 130 euro hoeven te betalen. Hebben meer mensen de spontane scheur midden in de couw gehad en hoe verliep hetnprocess ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Is er een manier om de beeld verhouding van het grote scherm aan te passen? Ik heb gisteren Root (bordspel gedigitaliseerd) gedownload en de HUD heeft overlap met de handkaarten waardoor de handkaarten slecht zichtbaar zijn en de knoppen op de HUD niet werken als er een handkaart onder zit. Gek genoeg werkt het allemaal wel prima op het coverscherm, maar dit is veel te klein.

De app lijkt dus geoptimaliseerd voor brede schermen, niet voor 'vierkantere' schermen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:02
blue13x schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:34:
Wat is de service van Samsung slecht, er is dus een kleine barst onstaan, spontaan in de vouw, toestel nooit gevallen. Nu dwingen zij mij om de careplus te gebruiken. Net wilde iemand van Dynalogic het toestel ophalen en hoor ik dat ik 130 euro moet betalen voor iets dat een fabrieksfout is. Valt dit niet onder de fabriekgarantie? En dus geen samsung care plus en dus ook geen 130 euro hoeven te betalen. Hebben meer mensen de spontane scheur midden in de couw gehad en hoe verliep hetnprocess ?
retour naar de verkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrinde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
Ook bij mijn fold is, zoals bij meerderen in dit topic, het binnenscherm op de vouwlijn spontaan gebroken bij normaal gebruik. Grote zwarte lijn in het midden en linkerhelft werkt het touchscreen niet meer. Inmiddels toestel al 3x aangemeld bij samsung's repair service, steeds geen bevestegingsmail (ook niet in spamfolder). 2x met de helpdesk gesproken, beloofde mij dat de afspraak wel stond. Gevraagd of ik daar een mail van kon krijgen, echter niet gekregen. Uiteraard ook 2x niemand aan de deur geweest om de fold op te halen. Vind het eigenlijk bizar voor zo'n duur toestel van zo'n groot bedrijf :F Was tot dit defect erg tevreden over de fold :/ Is jullie ervaring met de repairservice en klantenservice van samsung ook zo dramatisch? Iemand bij een servicepoint nog betere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:03
Schrinde schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:45:
Ook bij mijn fold is, zoals bij meerderen in dit topic, het binnenscherm op de vouwlijn spontaan gebroken bij normaal gebruik. Grote zwarte lijn in het midden en linkerhelft werkt het touchscreen niet meer. Inmiddels toestel al 3x aangemeld bij samsung's repair service, steeds geen bevestegingsmail (ook niet in spamfolder). 2x met de helpdesk gesproken, beloofde mij dat de afspraak wel stond. Gevraagd of ik daar een mail van kon krijgen, echter niet gekregen. Uiteraard ook 2x niemand aan de deur geweest om de fold op te halen. Vind het eigenlijk bizar voor zo'n duur toestel van zo'n groot bedrijf :F Was tot dit defect erg tevreden over de fold :/ Is jullie ervaring met de repairservice en klantenservice van samsung ook zo dramatisch? Iemand bij een servicepoint nog betere ervaringen?
Ongeveer dezelfde ervaring, telkens geen bevestiging mail. Scrijf die nummmer op en bel ze, dan kunnen ze controleren of het wel is doorgekomen.
Ik had eerst telefonisch gebeld om voor reparatie aan te melden en ze bleven maar pushen om de Careplus+ te gebruiken. Toen de Dynafix meneer langskwam moest ik 130 euro betalen, ik ging daar niet mee akkoord aangezien er geen schade was die door mij werd veroorzaak.

Uiteindelijk zelf aangemeld, geen bevestigingsmail, binnen weekje gerepareerd, bleek de screenprotector te zijn die gescheurd was en niet het scherm. Zie wel dat bij anderen, zodra je toestel een deuk of externe schade heeft, dan beschouwen elke schade aan de scherm als zelf veroorzaakt ( wat logisch is). Dan zal je een flinke prijsopgave krijgen en dus is dus de careplus wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJYW1984
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-04 19:04
blue13x schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:34:
Idem hier. Zeer slechte ervaring met Samsung klantenservice. Nu geef ik toe dat ik vrij ruw ben met mijn telefoons dus vandaar Care plus ingeschakeld. Maar man o man wat is het een opgave om een afspraak te maken voor het ophalen van je fold2. Ik heb tig keer via de whatsapp en telefonisch geprobeerd een afspraak te maken. Inderdaad wordt elke keer gezegd we gaan het voor je regelen en elke keer zit je voor niks te wachten. Ook maar een topic geopend of Samsung members community, dus misschien dat het daardoor wel eindelijk gelukt is.

Mijn fold2 is vanochtend opgehaald en heb 130€ moeten afrekenen, nu hopen dat het niet te lang duurt. Als mijn telefoon daarna dood gaat moet ik echt drie keer nadenken of ik nog een foldable van Samsung koop. Het zijn ontzettend mooie gadgets maar oh zo kwetsbaar. Reddit staat vol met kapotte fold binnenschermen van gebruikers die netjes omgaan met hun fold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik wil mijn nieuwe galaxy buds pro instellen met de app van Galaxy wear, maar hij vindt het niet eens.. is er een probleem met de app momenteel?

Zo kan ik er weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Valt me op dat ik de laatste tijd me een ongeluk poets om het scherm bij sterk licht een beetje leesbaar te houden. Zeker in donkere modus. Lijkt dat de coating op het scherm is uitgewerkt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Zijn er Fold 3 bezitters met KPN iTV app die ook zwarte balken onder en boven het scherm hebben? Kan in de instellingen niets vinden of is dit puur een Fold probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
NeWSJuNK schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:51:
Zijn er Fold 3 bezitters met KPN iTV app die ook zwarte balken onder en boven het scherm hebben? Kan in de instellingen niets vinden of is dit puur een Fold probleem?
Nee, bij mij is de app zowel op het voorscherm als op het binnenscherm netjes uitgevuld.
Uiteraard heb je zodra je een breedbeeld-uitzending start een balk boven en onder (of links en rechts op het voorscherm), omdat de schermen van de telefoon geen 16:9 verhouding hebben zoals je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Of-Aaargh schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:25:
[...]

Nee, bij mij is de app zowel op het voorscherm als op het binnenscherm netjes uitgevuld.
Uiteraard heb je zodra je een breedbeeld-uitzending start een balk boven en onder (of links en rechts op het voorscherm), omdat de schermen van de telefoon geen 16:9 verhouding hebben zoals je TV.
Oke alles is breedbeeld dus de balken blijven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
NeWSJuNK schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:55:
[...]

Oke alles is breedbeeld dus de balken blijven. :?
Balken (aan de zijkanten of boven/onder) blijven bij elke beeldscherm (smartphone, monitor, televisie...) waar je video afspeelt met een andere aspectratio als van het scherm.
Voordeel van de Fold3 is wel dat je zowel breedbeeld-bioscoopfilms als 'oude' 4:3 televisieprogramma's zonder balken kunt zien. Dat heeft geen andere telefoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Juni-update komt nu binnen. Naast de Android security-update van juni, voornamelijk verbeteringen in de camera-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 20:26
Zijn er al mensen met een loslatende screenprotector? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb voor een heel mooi prijsje een nieuwe fold 3 kunnen kopen.

Maar wat mij nu onduidelijk is, de screenprotector die erop zit, die laat je erop zitten. Maar als deze nu lelijk wordt, kun je die gewoon zonder garantie gedoe vervangen voor een andere?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ad patat
Kan je zelf vervangen voor een andere alleen zijn er nog geen goede vervangers die goed blijven plakken bij het scharnier gedeelte.

Garantie heb je wel tenzij het scherm zelf beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 23:30
ad patat schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:21:
Zijn er al mensen met een loslatende screenprotector? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?
Ja hier ook afgelopen dagen, begon met een klein hoekje midden onderin maar werd steeds groter en groter totdat de protector in het gehele midden is losgelaten.

Lijkt dat ook steeds meer mensen hier last van hebben, bijvoorbeeld (bij mij zag het er hetzelfde uit):

https://www.reddit.com/r/...to_visit_samsung_service/

Ik heb in ieder geval deze gisteren besteld: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik verwacht die een deze dagen binnen, wat ik zo op internet kon vinden lijkt die het dichtstbijzijnde bij de originele protector te komen. Er komt ook een speciale "jig" bij (zie ook deze video: YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 3 Dome Gen PET Film Installation Guide ) om hem gemakkelijk te plaatsen.

Ben benieuwd, ik laat nog wel weten hoe het gegaan is. Voor nu heb ik de originele protector er afgehaald, dit ging verder zonder problemen (scherm voelt nu zelfs beter aan... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Ja inderdaad steeds meer toestellen krijgen hier last van. Mijn telefoon wordt vandaag opgehaald en als het goed is wordt onder garantie de protector vervangen. Je bent hem wel 3 dagen kwijt en moet een factory reset doen!

[ Voor 3% gewijzigd door ad patat op 13-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
ad patat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:18:
Ja inderdaad steeds meer toestellen krijgen hier last van. Mijn telefoon wordt vandaag opgehaald en als het goed is wordt onder garantie de protector vervangen. Je bent hem wel 3 dagen kwijt en moet een factory reset doen!
Vandaag de protector binnengekregen en zojuist geplaatst, prima protector :) Helaas lijkt er, zelfs na zorgvuldig schoonaken, toch een klein vuiltje onder de protector gekomen te zijn en zit een kleine bubbel in het midden... (er is een reden dat ik die protectors normaal laat installeren via een winkel.... :P )

Maar afgezien van die bubbel is het goed gelukt, die meegeleverde "jig" maakt het erg makkelijk om hem er perfect recht op te krijgen. Nu hij er eenmaal opzit lijkt het gewoon op de OEM protector die er oorspronkelijk op zat dus ik ben tevreden. Ik las dat veel van die aftermarket protectors snel loslaten in het midden maar bij deze heb ik daar (nog...) geen last van.

Als je dus geen zin hebt om je toestel een paar dagen kwijt te zijn voor een screenprotector (en een factory reset...) is dit een mooie optie denk ik.

Wel typisch dat ik steeds meer berichten lijk te lezen van loslatende screenprotectors, lijkt alsof veel toestellen van launch day dit issue hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door bjorntju op 15-06-2022 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hier begint nu ook de folie van het binnenste scherm los te laten, in het midden bovenin begint het nu. Maar ben bang dat ik elke keer meer gaat worden. Telefoon is net geen jaar oud...

Ik twijfel om het onder garantie bij een Service Center te laten doen, maar volgens mij gaat dit niet overal.
Nog maar eens even in verdiepen...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
rikadoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:09:
Hier begint nu ook de folie van het binnenste scherm los te laten, in het midden bovenin begint het nu. Maar ben bang dat ik elke keer meer gaat worden. Telefoon is net geen jaar oud...

Ik twijfel om het onder garantie bij een Service Center te laten doen, maar volgens mij gaat dit niet overal.
Nog maar eens even in verdiepen...
Sterker nog, het kan nergens. Je bent verplicht om de opstuur procedure te volgen. Ik had de mijne na 2 dagen terug. Opzich niet slecht maar wel omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
ad patat schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:19:
[...]

Sterker nog, het kan nergens. Je bent verplicht om de opstuur procedure te volgen. Ik had de mijne na 2 dagen terug. Opzich niet slecht maar wel omslachtig.
Nou dat scheelt een ritje naar het centrum. Hoe is de kwaliteit nu je hem terug hebt? Zoals toen het van de fabriek af kwam? En alles onder garantie neem ik aan?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
[...]

Scherm is nu helemaal door. Dikke zwarte streep doormidden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorntju
rikadoo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:18:
[...]

Scherm is nu helemaal door. Dikke zwarte streep doormidden...
Als hij eenmaal begint is het een kwestie van tijd voordat hij helemaal loslaat idd...

Ik ben nog steeds erg tevreden met die van mij in ieder geval:

https://www.amazon.nl/gp/product/B09LV4WKCM

Zit er nu bijna 10 dagen op en zit er nog steeds goed op zonder dat hij los laat. Als je je toestel niet kwijt wilt zijn voor een paar dagen is dat een goede optie denk ik. Wel even goed de tijd nemen om je toestel goed schoon te maken (geen stof op het scherm) voordat je hem erop plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
bjorntju schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Als hij eenmaal begint is het een kwestie van tijd voordat hij helemaal loslaat idd...

Zit er nu bijna 10 dagen op en zit er nog steeds goed op zonder dat hij los laat. Als je je toestel niet kwijt wilt zijn voor een paar dagen is dat een goede optie denk ik. Wel even goed de tijd nemen om je toestel goed schoon te maken (geen stof op het scherm) voordat je hem erop plaatst.
Nee idd, was gedoemd om los t laten. Maar blijkt nu dat mijn scherm zelf defect is geraakt met een zwarte streep in het midden. Dus moest hem uiteindelijk wel opsturen :(
Toestel is van augustus 2021, 10 maandjes oud...

Foto waarvan het lijkt alsof de protector zelf los laat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Reiyu68TJD2TzfnkT8hQoymYgrQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0yAXycplMmLLZ3BTJ6zSflK5.jpg?f=user_large

En dit was 2 dagen later, het scherm in in het midden niet meer werkend, en de touch aan de rechterkant werkt niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drGIpyvuWcDEJMDzurFZzya2KUI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EAkmCdcUjHw5MQmm5vuqnwms.jpg?f=user_large

Ligt nu bij Dynafix... is donderdagavond opgehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door rikadoo op 24-06-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 18:53
Ik ben echt benieuwd hoe vaak de schermen van de Fold's en Flip's nu op deze manier kapot gaan. En op welk moment. Ik heb het idee dat het bij behoorlijk wat Fold's en Flip's gebeurt en dat het wellicht wel eens een serieus (producties) probleem is waar Samsung pro-actiever mee om zou moeten gaan. Deze apparaten blijven 'dumpen' mbv allerlei kortingsacties terwijl er zomaar een structureel probleem zou kunnen zijn met de vouwbare schermen draagt in mijn ogen niet bij aan het imago van Samsung aan de ene en vooral ook aan het imago van vouwbare smartphones aan de andere kant. Het bevordert de acceptatie van dit type smartphones door het grote publiek niet lijkt me. Als het grote publiek dit soort smartphones niet gaat kopen, sterft het wellicht wel weer uit. Dat zou zonde zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Goofman op 24-06-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

Christiano007

Ich bin der champion

Goofman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:26:
Ik ben echt benieuwd hoe vaak de schermen van de Fold's en Flip's nu op deze manier kapot gaan. En op welk moment. Ik heb het idee dat het bij behoorlijk wat Fold's en Flip's gebeurt en dat het wellicht wel eens een serieus (producties) probleem is waar Samsung pro-actiever mee om zou moeten gaan. Aan de ene kant dezevappara
Was laatst een kanaal op youtube die livestreamde hoe lang de flip 3 kon flippen. Dit kon 3/400.000 (weet niet meer wat het was) keer en toen was het scharnier eindelijk dusdanig lam dat hij niet meer goed dicht of open ging. Maar het scherm werkte nog perfect.

Dus tjah...

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Christiano007 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Was laatst een kanaal op youtube die livestreamde hoe lang de flip 3 kon flippen. Dit kon 3/400.000 (weet niet meer wat het was) keer en toen was het scharnier eindelijk dusdanig lam dat hij niet meer goed dicht of open ging. Maar het scherm werkte nog perfect.

Dus tjah...
Klopt, heb ik ook gezien. Maar het lijkt een beetje een loterij te zijn. Er zijn schermen die heel blijven en er zijn schermen die breken. Als ik Samsung zou zijn zou ik geïnteresseerd zijn in de breek gevallen om duidelijk te krijgen hoe veel en met welke geschiedenis schermen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
rikadoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Nou dat scheelt een ritje naar het centrum. Hoe is de kwaliteit nu je hem terug hebt? Zoals toen het van de fabriek af kwam? En alles onder garantie neem ik aan?
Net als de fabriek inderdaad, alles onder garantie.

Balen dat nu heel je scherm stuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11

pvr

Ik heb vandaag ook de Whitestone Dome [Premium Film] voor Samsung Galaxy Z Fold 3 Dome Premium Film Screen Protector geïnstalleerd,voor de binnenkant van mijn Fold 3 en dit werkt top, en goed.
Bij mijn liet de originele Samsung protector ook los, vandaar de nieuwe protector.

De front had ik ook meteen aan gepakt met de:
Whitestone Dome EZ Galaxy Z Fold 3 Glass Screen Protector [Dome Glass EZ] Volledige dekking gehard glas Shield [eenvoudig te installeren] door Whitestone voor Samsung Galaxy Z Fold 3 - Twee Pack.

Maar er blijven luchtbellen in de hoeken te zitten bij de protector.
Bij de installatie van de protector, en daarna zie je niets.
Maar als ik mijn Spigen Slim Armor Pro Samsung Galaxy Z Fold 3 Hoesje er opzet verschijnen de luchtbellen in de linker en rechterhoek.
Er komt volgens mij, druk op te staan.
2 keer geprobeerd, maar probleem blijft.
Ga hiervoor misschien nog kijken of er iets anders op de markt is, wat beter werkt.
bjorntju schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Waarom kopen jullie nieuwe screenprotectors? De screenprotector aan de binnenzijde maakt integraal deel uit van de Fold 3, en het wordt aanbevolen die niet te verwijderen. Dan heb je toch garantie en recht op een nieuwe protector als ie losraakt of scheurt? Ik ben altijd tevreden geweest over de protector aan de binnenzijde (in tegenstelling tot die van de Fold 2, die voelde onprettig rubberig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorntju
rikadoo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:15:
[...]

Nee idd, was gedoemd om los t laten. Maar blijkt nu dat mijn scherm zelf defect is geraakt met een zwarte streep in het midden. Dus moest hem uiteindelijk wel opsturen :(
Toestel is van augustus 2021, 10 maandjes oud...

Foto waarvan het lijkt alsof de protector zelf los laat.

[Afbeelding]

En dit was 2 dagen later, het scherm in in het midden niet meer werkend, en de touch aan de rechterkant werkt niet meer.

[Afbeelding]

Ligt nu bij Dynafix... is donderdagavond opgehaald.
Nee dat lost een nieuwe protector niet op haha... Wel balen, hopelijk heb je hem snel gerepareerd terug.
Of-Aaargh schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:44:
Waarom kopen jullie nieuwe screenprotectors? De screenprotector aan de binnenzijde maakt integraal deel uit van de Fold 3, en het wordt aanbevolen die niet te verwijderen. Dan heb je toch garantie en recht op een nieuwe protector als ie losraakt of scheurt? Ik ben altijd tevreden geweest over de protector aan de binnenzijde (in tegenstelling tot die van de Fold 2, die voelde onprettig rubberig).
Dat was bij de Fold 1 het geval maar bij de Fold 3 niet. Samsung raad het misschien aan om deze niet te verwijderen om zichzelf in te dekken mocht je het verprutsen maar je verliest je garantie niet als je de protector verwijderd:

https://eu.community.sams...0manufacturing%20warranty.
Removing the factory fitted screen protector on the Fold 3 will not void your 2 year manufacturing warranty.
https://www.reddit.com/r/..._protector_does_not_void/
After thinking about it, I realized I've never had to use the factory warranty on any of my phones, so losing the warranty wouldn't be a big deal as long as it retained it's trade-in value. So I contacted Samsung support to confirm, and was told there's nothing wrong with me replacing it myself!
Ik heb geen zin om mijn toestel op te moeten sturen met alle risico's van dien, daarna een x aantal dagen te moeten wachten totdat deze gerepareerd is en daarnaast ook nog eens een risico op een factory reset en dat allemaal voor een screenprotector. Als je je toestel rechtstreeks bij een Samsung winkel af kon geven en ze het on the-spot konden repareren was het misschien een ander verhaal (in de US kan dat dacht ik wel).

De protector die ik er nu op heb zitten bevalt verder erg goed en merk geen verschil met de originele OEM protector. Mocht deze over een jaar weer loslaten zoals bij de originele gebeurde dan plaats ik gewoon weer een nieuwe voor 18 euro (of mischien heb ik tegen die tijd wel een Fold 5... ;) ).

[ Voor 23% gewijzigd door bjorntju op 25-06-2022 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
bjorntju schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Nee dat lost een nieuwe protector niet op haha... Wel balen, hopelijk heb je hem snel gerepareerd terug.
Woensdagavond opgehaald, en gisteren was deze klaar. Zou vandaag gebracht worden maar de bezorger heeft het niet gehaald 'onvoorziene omstandigheden'. Word nu morgen bezorgd dus tot nu toe prima service. (Samsung/Dynafix/Dynalogic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik vind het belachelijk, dat je een telefoon, de derde generatie, nog moet opsturen voor een screen protector, dat door Samsung moet gebeuren.
De screen protectors die ik gisteren heb geïnstalleerd, zitten er goed op, ook de front.
De luchtbellen van de front protector in de hoeken zijn weg.
Met een bankpasje eruit weten te duwen.

Ik ben blij, dat er ook mensen zijn die deze stap zelf hebben genomen, om de screenprotector zelf aan te brengen.
Tweakers.net maakt hier ook deel aan, om zelf dingen te ondernemen, en te delen.

En als je de Fold liever opstuurt naar Samsung, ook goed.
Maar ik ben blij, dat er ook een ander optie is :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXJxPLOHqz7Y6-benCKgk1gP2Ro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKQ5KwFcgN7zorgo1cAkW5sx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oD2-u3gWoDgSdx2TXdPC1ZAoybI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skm4mqdpIvYcN2qB9Gl7LBpZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Na een week, zitten de screenprotectors er nog steeds goed op, dus blij dat ik deze stap genomen heb ;)
pvr schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:39:
Ik vind het belachelijk, dat je een telefoon, de derde generatie, nog moet opsturen voor een screen protector, dat door Samsung moet gebeuren.
De screen protectors die ik gisteren heb geïnstalleerd, zitten er goed op, ook de front.
De luchtbellen van de front protector in de hoeken zijn weg.
Met een bankpasje eruit weten te duwen.

Ik ben blij, dat er ook mensen zijn die deze stap zelf hebben genomen, om de screenprotector zelf aan te brengen.
Tweakers.net maakt hier ook deel aan, om zelf dingen te ondernemen, en te delen.

En als je de Fold liever opstuurt naar Samsung, ook goed.
Maar ik ben blij, dat er ook een ander optie is :)
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
@pvr Denk je dat die ook op de Fold 2 zou moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
pvr schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:36:
Na een week, zitten de screenprotectors er nog steeds goed op, dus blij dat ik deze stap genomen heb ;)

[...]
Welke heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zou het zelf niet gokken, misschien heeft Whitestone Dome ook een variant voor de fold 2, even google..
BramViking schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:47:
@pvr Denk je dat die ook op de Fold 2 zou moeten passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr

pvr

Voor de binnenkant, de Whitestone Dome [Premium Film] voor Samsung Galaxy Z Fold 3 Dome Premium Film Screen Protector, en voor de front, de Whitestone Dome EZ Galaxy Z Fold 3 Glass Screen Protector [Dome Glass EZ] Volledige dekking gehard glas Shield
Jackson6 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:08:
[...]

Welke heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-05-2024
Sinds de juli beveiligingspatch heb ik een erg slecht reagerende vingerafdrukscanner, ander hier ook last van?

Bijna elke dag heb ik wel een moment dat er de melding is tijdens het ontgrendelen van m'n Fold3 dat er de melding komt dat ontgrendelen met de vingerafdrukscanner niet mogelijk is omdat de scanner niet reageert, opnieuw opstarten is voldoende maar voor een toestel waar ik €930 voor heb moeten betalen vind ik het erg tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 01:20
Meer mensen last dat Google Maps slecht werkt? Als ik een andere app open ofzo dan zoomt hij uit en reageert hij bijna niet meer op waar ik rij. Kleine "thumbnail" scherm is dan ook de weg kwijt.

Play every day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
J Kortje schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:36:
Sinds de juli beveiligingspatch heb ik een erg slecht reagerende vingerafdrukscanner, ander hier ook last van?

Bijna elke dag heb ik wel een moment dat er de melding is tijdens het ontgrendelen van m'n Fold3 dat er de melding komt dat ontgrendelen met de vingerafdrukscanner niet mogelijk is omdat de scanner niet reageert, opnieuw opstarten is voldoende maar voor een toestel waar ik €930 voor heb moeten betalen vind ik het erg tegen vallen.
Hier geen last van de scanner. Misschien ook omdat ik voor mijn toestel €1600 heb moeten betalen. Je betaalt iets meer maar dan krijg je ook wat . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 22:34

CerandoX.nl

Vides

Het gaat nu toch weer kriebelen. Ga ik de Fold 3 inruilen voor de Fold 4, maar goed de inruilwaarde zal wel erg slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
CerandoX.nl schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:02:
Het gaat nu toch weer kriebelen. Ga ik de Fold 3 inruilen voor de Fold 4, maar goed de inruilwaarde zal wel erg slecht zijn.
Ben benieuwd of het de upgrade waard is. Voor zover wat ik zag zelfde batterij. Ook de displays verschillen niet erg veel. Ietsje lichter en sneller. Maar kriebelen gaat het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Wat moest je hier voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Jackson6 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

Wat moest je hier voor betalen?
Niks, is garantie. Heeft niks te maken met geld of samsung care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
Hoi,

Inmiddels heb ik de Fold 3 8 maanden in gebruik. Ik merk dat er meer speling op het scharnier zit nu en dat de scharnier niet aan beide kanten tegelijk even veel sluit bij het dichtdoen.

Ook is de Screenprotector aan het loslaten bovenin de vouw.
Ik heb een afspraak gemaakt om hem hopelijk onder garantie te laten maken in Utrecht.
Iemand ervaring met de Samsung store daar met zijn fold?

Nog een andere vraag, welke case gebruiken jullie momenteel? Ik heb nu een Spigen Slim fit maar die wil ik binnenkort eens voor iets anders verbangen. Iemand ervaringen met Ringke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 01:20
1993jjohan schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:13:
Hoi,

Inmiddels heb ik de Fold 3 8 maanden in gebruik. Ik merk dat er meer speling op het scharnier zit nu en dat de scharnier niet aan beide kanten tegelijk even veel sluit bij het dichtdoen.

Ik heb een afspraak gemaakt om hem hopelijk onder garantie te laten maken in Utrecht.

Nog een andere vraag, welke case gebruiken jullie momenteel? Ik heb nu een Spigen Slim fit maar die wil ik binnenkort eens voor iets anders verbangen. Iemand ervaringen met Ringke?
Ik ben naar de store geweest in Amsterdam voor dat loslaten van de screenprotector en ik kan je wat tijd besparen, dat kunnen ze in geen enkele store fixen in Nederland. Je moet hem thuis laten ophalen. Daarmee gelijk een waarschuwing, je verwacht het niet maar ze gaan ook je telefoon helemaal resetten (voor het aanbrengen van een screenprotector, te zot voor woorden) Dus zorg dat je alles goed update. Ik ben een jaar aan foto's kwijt omdat ik dit niet zag aankomen.

Play every day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrReallySerious
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:25
1993jjohan schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:13:
Hoi,

Ik ben naar de Samsung experience store in Utrecht geweest en daar de screenprotector met exact dezelfde issue ter plekke gerepareerd gekregen (wel even afspraak maken via Samsung Members zodat ze je hebben ingepland met de issue). Uurtje wachten, reset was niet nodig. Helaas wel een luchtbubbel, maar ze boden aan dat ik terug kon komen voor weer een nieuwe. Normale garantie (geen care+, wel minder dan jaar oud). Prima service!

En heel tevreden met deze case: COQUE Galaxy Z Fold 3 5G Case https://amzn.eu/d/0TFqdZt

[ Voor 4% gewijzigd door MrReallySerious op 05-09-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:06
Oh yes, de taakbalk van de Fold 4 is hier en het is awesome.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juQ6K5pa_BzFr_0zbQzXXqhUhgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08NxAHgbs6I6SK1QzoBbByY5.jpg?f=fotoalbum_large

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Chrome crasht als ik de app open op het grote scherm. Ik heb zojuist zowel de app als Chrome geüpdatet en het probleem is helaas niet opgelost. Iemand die hetzelfde probleem heeft?

Edit: na de app te hebben verwijderd en opnieuw te installeren lijkt het weer te werken.

[ Voor 20% gewijzigd door B00st3r op 17-09-2022 18:18 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

Dennis1812

Amateur prutser

B00st3r schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:06:
Chrome crasht als ik de app open op het grote scherm. Ik heb zojuist zowel de app als Chrome geüpdatet en het probleem is helaas niet opgelost. Iemand die hetzelfde probleem heeft?
Nee, ik type dit vanaf groot scherm Chrome geüpdatet versie

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
De Android 13/OneUI 5 update rolt binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 22:34

CerandoX.nl

Vides

Iemand enig idee of de Fold 3 in Nederland een sim lock heeft? Probeer dit te achterhalen, maar geen succes. Misschien wil ik de telefoon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
CerandoX.nl schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:38:
Iemand enig idee of de Fold 3 in Nederland een sim lock heeft? Probeer dit te achterhalen, maar geen succes. Misschien wil ik de telefoon verkopen.
Telefoons die in Nederland verkocht worden hebben al enkele jaren geen simlock meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
Zouden jullie zeggen dat de fold 3 eind 2022 nog de moeite waard is? Zit erover te twijfelen er eentje te kopen, de 4 is mij wat te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
De december update komt binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Verona27 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:20:
Zouden jullie zeggen dat de fold 3 eind 2022 nog de moeite waard is? Zit erover te twijfelen er eentje te kopen, de 4 is mij wat te prijzig.
Wat mij betreft wel, maar het hangt helemaal van jouw eisen en wensen af ofdat het de moeite waard is.
Het is voor mij persoonlijk een goede keuze. Ik heb het vouwbare aspect niet persee nodig, maar het werkt wel goed. Ik moet toegeven dat ik het ook gewoon gaaf vind dat het kan. Verder is het een erg snel toestel met alle functionaliteit die ik me maar kan wensen en wordt de software nog lang genoeg up to date gehouden. Ik vind het toestel niet meer zwaar en het smalle scherm aan de voorkant fijn. Het toestel is daardoor namelijk ook smal in vergelijking met normale toestellen en ligt daardoor wel fijn in de hand. Ik typ overigens met 1 vinger en kan me voorstellen dat het met een duim of 2 duimen\vingers niet fijn typt. Accu is voor mij ook voldoende. Ik heb op verschillende plekken in huid draadloze laders staan dus even bijladen terwijl ik bijvoorbeeld aan het afwassen ben is zo gebeurd. Ik zou overigens nooit de volle prijs betalen. Ik heb mijn exemplaar voot een nette prijs als outlet toestel bij de bekende Groningse webshop gekocht. Ik gebruik het toestel naakt, met hoesje wordt ie echt te dik. Consequentie is dan wel dat het toestel bij een evt val beschadigd raakt. Ben benieuwd hoeveel pijn dat moment gaat doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
OneUI 5.1 met februari security update komt binnen...

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:39

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik kom hier gezellig aanschuiven met de Fold 3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvbSn366GCN8dqYEaG2dPannMu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y0TQR7BieNKvQt9I4qdE5X0w.png?f=fotoalbum_large

Heb hem nu zo'n 2 weken in gebruik en vervangt een Samsung S10+.
Tuurlijk heeft de Fold 4 een net wat fijner cover display, maar vindt het prijsverschil te groot voor deze minimale upgrade. De Fold 3 heeft nu een leuke prijs en biedt een hoop waar voor je geld.

Ik twijfel nog om de S pen aan te schaffen, is dit de moeite waard? Ik heb zelf nooit een Samsung Note gehad, dus heb ook geen idee wat ik mis.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Psycho_Mantis schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:22:
Ik kom hier gezellig aanschuiven met de Fold 3.

[Afbeelding]

Heb hem nu zo'n 2 weken in gebruik en vervangt een Samsung S10+.
Tuurlijk heeft de Fold 4 een net wat fijner cover display, maar vindt het prijsverschil te groot voor deze minimale upgrade. De Fold 3 heeft nu een leuke prijs en biedt een hoop waar voor je geld.

Ik twijfel nog om de S pen aan te schaffen, is dit de moeite waard? Ik heb zelf nooit een Samsung Note gehad, dus heb ook geen idee wat ik mis.
Ik kreeg hem er destijds bij en hij zit in mijn hoesje.
Maar gebruik hem nagenoeg nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
De maart update komt nu binnen op de fold 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09-2023

Arjan81

Rotterdam

Vorige week vouwscherm kapot gegaan na 1 jaar en 8 maanden. Bekende zwarte streep in het midden. Afspraak Samsung repair/service centre gemaakt. Netjes onder garantie vervangen. Nu probleem met aanraakgevoeligheid. Na openvouwen scherm reageert hij niet op vingers maar alleen op de pen. Als ik dichtgevouwen ontgrendel en vervolgens openvouw reageert hij wel op vinger en pen. Reactie scherm op vinger is wel heel matig. Ga ik naar instellingen en display en aanraakgevoeligheid en schuif hier een keertje aan/uit/aan dat doet middenscherm het eindelijk goed tot ik weer vergrendel of vouw.

Iemand een idee? Morgen overigens weer naar service centre.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Binnenscherm is wederom vervangen en functioneert goed. Nu problemen met voorscherm. Zucht.. nog garantie tot medio augustus. Kijken het nog ff aan. Medewerker samsung repair centre gaf aan andere klant aan dat de fold en flip toestellen de meeste problemen opleveren. Blijven natuurlijk relatief jonge toestellen. S series al jaren op de markt zullen betrouwbaarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik merk dat mijn Fold langzaam aan zijn beste tijd wel gehad heeft. Helaas nog zo weinig bekend over de Fold 5.
Twijfels of ik daar op ga wachten of met abonnement verlenging toch van de fold af stap.

Best wat gedoe met schermen met regelmaat. En samsung gaat het niet verhelpen. In het begin ooit een Panzerglass op laten zetten ivm lucht onder de originele. Dat heeft mij de garantie gekost.
Ja eigen schuld, ik wist dat toen nog niet. En heb het boekje met voorwaarden niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Denk dat ik ook van de fold modellen ga afstappen. De scherm resolutie is ook nog niet daar waar het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
ad patat schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:34:
Denk dat ik ook van de fold modellen ga afstappen. De scherm resolutie is ook nog niet daar waar het moet zijn.
De schermresolutie is in mijn ervaring nou juist een van de dingen die prima zijn bij de Fold-serie, en weinig verbetering hoeven. 374ppi en 402ppi zijn prima waardes, vergelijkbaar met de S-serie. En sowieso biedt alles boven 300ppi weinig meerwaarde voor het menselijke oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Arjan81 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:04:
Binnenscherm is wederom vervangen en functioneert goed. Nu problemen met voorscherm. Zucht.. nog garantie tot medio augustus. Kijken het nog ff aan. Medewerker samsung repair centre gaf aan andere klant aan dat de fold en flip toestellen de meeste problemen opleveren. Blijven natuurlijk relatief jonge toestellen. S series al jaren op de markt zullen betrouwbaarder zijn.
Nu 3 weken verder na 2e reparatie binnenscherm. De problemen met het voorscherm blijven aanhouden. De navigatieknoppen onderaan reageren slecht bij aanraking en leiden regelmatig een eigen leven. Bij aanraking voor bijvoorbeeld scrollen. Activeert de home knop of terug knop uit het niets. Heb het idee dat aanpasbare helderheid hierook van invloed op is. Hopelijk snel een softwareupdate. Misschien gaat het daarna beter. Anders toch maar eens terug naar het repair center. Gelukkig nog binnen garantie, maar dit is toch slecht voor een telefoon van ruim € 1.700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groene henk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-03 20:27
Ik ben ook genezen van de Samsung fold 3 telefoon na bijna 2 jaar.

De toestellen zijn gewoon niet goed genoeg:
1. buitenscherm is nu 3 keer kapot gegaan. Als het toestel valt ben je geheid de pineut, als je:
A. een Ali-Express goedkope protector gebruikt (goedkoop = duurkoop)
B. Een Spigen armor protector gebruikt (wat de telefoon erg groot maakt en veilig lijkt, maar dus niet is (duurkoop = duurkoop)
C. Een orginele Samsung carbon protector gebruikt (duurkoop = duurkoop)
De enige protector die het buitenscherm beschermt is de Otterbox versie voor de Fold 3

Reparatie bij Samsung voor het buitenscherm kostte 635 euro!!! Want het buitenscherm zit aan het binnenscherm vast. Dit is volslagen lariekoek volgens de reparatieshop die het voor 235 euro goed gemaakt heeft.

2. Het binnenscherm. De protector liet bij mij los binnen 1 jaar en die heeft Samsung toen vervangen. Nu na 1.9 jaar laat de protector weer los en ga ik maar over naar de White Stone protector (want Samsung gaat geheid weer 635 euro vragen voor het scherm).

Let op: Samsung heeft in de voorwaarden staan dat als er maar 1 kras ergens op de telefoon zit (elke telefoon valt wel eens), je geen garantie meer hebt.

Als ik nu bij mijzelf te rade ga en de telefoon vergelijk die ik de laastste 25 jaar heb gehad, dan heb ik alleen problemen gehad met de Samsung S7 Edge, Samsung note 20 en de Samsung Fold 3. Alle andere telefoons (5x iPhone, 1x Sony, 1x Vivo, 3x Nokia) gingen eigenlijk altijd goed mee. Het design van Samsung is top, maar de breekbaarheid is gewoon te hoog. Oftewel bij de volgende ga ik over naar iets anders.

We kunnen hier nog wel meer klagen, maar de enige manier om Samsung betere telefoons te laten maken, is een ander merk te kiezen (want deze pagina heeft geen miljoenen hits). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hoe gaat het met iedereens scherm? Die van mij is nu ong 1,5 jaar oud, en ik heb allemaal kleine scheurtjes in het scherm, vrijwel allemaal op de naad.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrReallySerious
Benjamin- schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:37:
Hoe gaat het met iedereens scherm? Die van mij is nu ong 1,5 jaar oud, en ik heb allemaal kleine scheurtjes in het scherm, vrijwel allemaal op de naad.
Dat is de screen protector. Zeker laten vervangen! Gewoon gratis bij Samsung Experience center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

MrReallySerious schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 06:18:
[...]

Dat is de screen protector. Zeker laten vervangen! Gewoon gratis bij Samsung Experience center.
Die liet een halfjaar geleden al los. Dit is echt het scherm zelf. Is een zeer bekend probleem.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrReallySerious
Ai dat is vervelend.Geen nieuwe protector geplaatst toen? Hier nu de derde screen protector en scherm is nog als nieuw (sinds nov 21). Hopelijk nog te repareren met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Ik heb de screenprotector al 1 keer laten vervangen via de garantie. Ondertussen laat hij weer los. Kan het nog een keer onder garantie vervangen worden? En zo ja waar? Vorig jaar kon het namelijk nog niet via de service centers maar moest je hem opsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ad patat schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:18:
Ik heb de screenprotector al 1 keer laten vervangen via de garantie. Ondertussen laat hij weer los. Kan het nog een keer onder garantie vervangen worden? En zo ja waar? Vorig jaar kon het namelijk nog niet via de service centers maar moest je hem opsturen.
Kan in de service centers. Utrecht bijvoorbeeld. Zit in hoog Catherijne met veel goede eettentjes erbij en drinking donuts om mee naar huis te nemen.

Kom de tijd wel door tijdens het wachten.

Maar er zijn er meer in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Dennis1812 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

Kan in de service centers. Utrecht bijvoorbeeld. Zit in hoog Catherijne met veel goede eettentjes erbij en drinking donuts om mee naar huis te nemen.

Kom de tijd wel door tijdens het wachten.

Maar er zijn er meer in het land.
Ah top, is het ook niet meer nodig om je telefoon leeg te halen etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ad patat schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:36:
[...]

Ah top, is het ook niet meer nodig om je telefoon leeg te halen etc.?
Dat doen ze daar wel helaas. Echt bullshit naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dennis1812 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Wat, voor een screenprotector te vervangen 8)7

Mijne zit gelukkig nog goed, maar wat een ellende is dat zeg. Vind de Fold heel gaaf, maar zodra deze versleten is dan was dit de laatste Fold voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrReallySerious
Dennis1812 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

De "Onderhoudsstand" optie ij instellingen kan daarvoor gebruikt worden en dat deden ze bij mij. Voor hen lijkt de telefoon leeg maar daarna alles weer ok. Wel l*llig als dat toch per ongeluk fout gaat. Maar hier nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Zojuist 1 uur in de auto gezeten naar Breda voor de screen protector(afspraak).

Wat denk je? "Ja meneer, die hebben we niet op voorraad, die moeten we bestellen en ben je de telefoon 3 a 4 werkdagen kwijt.

Wat een verschrikkelijk k*t bedrijf en klote telefoon zeg.

Ga dan maar op aliexpress kijken voor een vervanger.

[ Voor 9% gewijzigd door ad patat op 25-08-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Iemand een goede optie voor aftermarket screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:05

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste allen,
Mijn moedertje heeft ergens een Z Fold gezien en wil die graag hebben. Ze had de Z Fold 6 gezien, die helaas buiten mijn budget is. Een Z Fold 3 is nog nieuw beschikbaar en betaalbaarder voor mij. Ik zit hier al wat te scrollen en moet zeggen dat ik wel schrik van de reacties/bekende problemen over de gescheurde schermen.

Ik wil een Fold3 overwegen. Zouden jullie dat Anno 2024 2025 aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:07
Een 3 niet, daar zou ik toch echt niet meer aan beginnen. Een 5 is nog een serieuze optie gezien die weinig verschilt met de 6 (nieuwste). Heb zowel een 3 als een 6 gehad. Bij de 3 is mijn buitenste scherm kapot gegaan (oh de ironie :P ). Hij was gelukkig verzekerd en kreeg er een geldbedrag voor terug. Maar ook de screenprotector was al los bij het binnenscherm en die heb ik er ook maar afgehaald sinds die mij stoorde.

Maar ik vond de 3 al bij al nog wat fragieler aanvoelen dan de 6. (Welke ik inmiddels ook verkocht heb want wou toch echt terug een kleiner apparaat).

[ Voor 11% gewijzigd door Unrealiac op 01-01-2025 18:28 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Unrealiac schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:27:
Een 3 niet, daar zou ik toch echt niet meer aan beginnen. Een 5 is nog een serieuze optie gezien die weinig verschilt met de 6 (nieuwste). Heb zowel een 3 als een 6 gehad. Bij de 3 is mijn buitenste scherm kapot gegaan (oh de ironie :P ). Hij was gelukkig verzekerd en kreeg er een geldbedrag voor terug. Maar ook de screenprotector was al los bij het binnenscherm en die heb ik er ook maar afgehaald sinds die mij stoorde.

Maar ik vond de 3 al bij al nog wat fragieler aanvoelen dan de 6. (Welke ik inmiddels ook verkocht heb want wou toch echt terug een kleiner apparaat).
Fold5 begint mij 1064 euro, een Fold3 is al te vinden (winkel) voor 650 euro. Vind dat wel heel veel verschil. Bovendien, nieuw in de winkel kopen betekent ook minimaal 2 jaar garantie. Is zelfs met 2 jaar garantie een Fold3 een afrader anno 2025?
De issues die ik online tegenkom is dat de screenprotector zelf defecten in het scherm kan veroorzaken doordat er vuil onder kan gaan zitten. Wordt een dergelijk geval vergoed door Samsung onder garantie? Zie daar wisselende verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:07
Ik ga je niet overtuigen het niet te doen ;). Het ding is wel al 3 jaar en 5 maanden geleden uitgekomen. Houd daar gewoon rekening mee. Ik zou er geen 650 EUR voor geven alleszins.

Hij zal het overigens gewoon prima doen hoor ;)

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

HollovVpo1nt schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:13:
[...]

Fold5 begint mij 1064 euro, een Fold3 is al te vinden (winkel) voor 650 euro. Vind dat wel heel veel verschil. Bovendien, nieuw in de winkel kopen betekent ook minimaal 2 jaar garantie. Is zelfs met 2 jaar garantie een Fold3 een afrader anno 2025?
De issues die ik online tegenkom is dat de screenprotector zelf defecten in het scherm kan veroorzaken doordat er vuil onder kan gaan zitten. Wordt een dergelijk geval vergoed door Samsung onder garantie? Zie daar wisselende verhalen over.
Die screenprotector is wel een dingetje hoor.
Want die gaat gewoon ineens kapot, en niet geleidelijk. Bij mij was het s'ochtends bij het openvouwen ineens dat hij loskwam. Ik zag ook dat het scherm de verkeerde kant op boog, maar dat heeft hij gelukkig overleeft.

Bij een probleem met de screenprotector moet je hem ook onmiddelijk niet meer vouwen, volgens mij gaan ze daar voornamelijk aan stuk.

Maargoed, hier is ook wel het nieuwe er vanaf en wordt de volgende gewoon weer een kleiner toestel.
Het vouwen is wel gaaf dat het kan, maar het heeft ook mechanische nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb de Fold 3 gehad na release. Top toestel destijds. Maar ook de screen protector issues gehad. Vrij makkelijk op laten lossen in samsung Store Utrecht.

Heb nu een Google Pixel pro 9 fold.

Je merkt wel het jaren verschil qua specs, scherm, camera, accu etc.
Ik persoonlijk koop nu geen fold 3 meer of ander toestel uit die tijd. Maar ik loop graag "bij" qua toestellen en doe meestal max 2 jaar met een toestel en verkoop ze voor redelijke waarde weer door.

Tussen de Fold 3 en Google Pixel zit nog een Sony Xperia 1V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dank voor de tips allen, ik zal wachten op een kwalitatief betere Foldable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
2 weken geleden een zwarte 256Gb variant gekocht bij belsimpel in de outlet. In nieuwstaat met slechts 1 klein puntje in de screenprotector van het binnenscherm. Toestel kostte 'slechts' 377 Euro. Ik heb al eens een 3 gehad (en een 4 en een 5) en doordat ik als enigszins verknipte hobby regelmatig van smartphone switch dese allemaal ook weer doorverkocht.

Nu ik weer terug ben bij een Samsung fold moet ik zeggen dat het toch wel lekker werkt. En ja de 3 is ancient inmiddels met een flinke crease, niet vlak sluitend en zwaar, maar het valt me op hoe fijn het scharnier eigenlijk is. Toestel krijgt binnen nu en een paar dagen Android 15 met OneUI 7 en ik verwacht nog meer dan een jaar security updates. En het feit dat het toestel relatief goedkoop was en gekocht is als nieuw met garantie bij een winkel geeft me de rust om het ook goed te gebruiken. Heb de 5 gehad waar ik rond de 1000 Euro voor betaald had en dat was uiteindelijk te veel geld voor me om er ook vol voor te gaan.

Opvolger over een jaar wellicht een 4 vanuit de outlet? 😋

[ Voor 3% gewijzigd door Goofman op 01-05-2025 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Goofman schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:40:
2 weken geleden een zwarte 256Gb variant gekocht bij belsimpel in de outlet. In nieuwstaat met slechts 1 klein puntje in de screenprotector van het binnenscherm. Toestel kostte 'slechts' 377 Euro. Ik heb al eens een 3 gehad (en een 4 en een 5) en doordat ik als enigszins verknipte hobby regelmatig van smartphone switch dese allemaal ook weer doorverkocht.

Nu ik weer terug ben bij een Samsung fold moet ik zeggen dat het toch wel lekker werkt. En ja de 3 is ancient inmiddels met een flinke crease, niet vlak sluitend en zwaar, maar het valt me op hoe fijn het scharnier eigenlijk is. Toestel krijgt binnen nu en een paar dagen Android 15 met OneUI 7 en ik verwacht nog meer dan een jaar security updates. En het feit dat het toestel relatief goedkoop was en gekocht is als nieuw met garantie bij een winkel geeft me de rust om het ook goed te gebruiken. Heb de 5 gehad waar ik rond de 1000 Euro voor betaald had en dat was uiteindelijk te veel geld voor me om er ook vol voor te gaan.

Opvolger over een jaar wellicht een 4 vanuit de outlet? 😋
Dat is wel een leuk prijsje voor de Fold3. Het is zeker qua snelheid geen verkeerde telefoon.
Hij kan zeker nog even mee.

Bij mij is wel de accuduur echt achteruit aan het gaan en heb de achterkant er al eens opnieuw op moeten plakken. En zit op screenprotector 2.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste