Ik ben ook genezen van de Samsung fold 3 telefoon na bijna 2 jaar.
De toestellen zijn gewoon niet goed genoeg:
1. buitenscherm is nu 3 keer kapot gegaan. Als het toestel valt ben je geheid de pineut, als je:
A. een Ali-Express goedkope protector gebruikt (goedkoop = duurkoop)
B. Een Spigen armor protector gebruikt (wat de telefoon erg groot maakt en veilig lijkt, maar dus niet is (duurkoop = duurkoop)
C. Een orginele Samsung carbon protector gebruikt (duurkoop = duurkoop)
De enige protector die het buitenscherm beschermt is de Otterbox versie voor de Fold 3
Reparatie bij Samsung voor het buitenscherm kostte 635 euro!!! Want het buitenscherm zit aan het binnenscherm vast. Dit is volslagen lariekoek volgens de reparatieshop die het voor 235 euro goed gemaakt heeft.
2. Het binnenscherm. De protector liet bij mij los binnen 1 jaar en die heeft Samsung toen vervangen. Nu na 1.9 jaar laat de protector weer los en ga ik maar over naar de White Stone protector (want Samsung gaat geheid weer 635 euro vragen voor het scherm).
Let op: Samsung heeft in de voorwaarden staan dat als er maar 1 kras ergens op de telefoon zit (elke telefoon valt wel eens), je geen garantie meer hebt.
Als ik nu bij mijzelf te rade ga en de telefoon vergelijk die ik de laastste 25 jaar heb gehad, dan heb ik alleen problemen gehad met de Samsung S7 Edge, Samsung note 20 en de Samsung Fold 3. Alle andere telefoons (5x iPhone, 1x Sony, 1x Vivo, 3x Nokia) gingen eigenlijk altijd goed mee. Het design van Samsung is top, maar de breekbaarheid is gewoon te hoog. Oftewel bij de volgende ga ik over naar iets anders.
We kunnen hier nog wel meer klagen, maar de enige manier om Samsung betere telefoons te laten maken, is een ander merk te kiezen (want deze pagina heeft geen miljoenen hits).