Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:54
AvK schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Ja, dat kan je uitzetten. Zit een beetje verborgen in het menu.
In welk menu? Van de Cupra of vaan IOS/CarPlay?
En waar dan ongeveer?Ik zoek me al een tijd een ongeluk |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

AvK

Ready Set Go

spook68 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:02:
[...]

In welk menu? Van de Cupra of vaan IOS/CarPlay?
En waar dan ongeveer?Ik zoek me al een tijd een ongeluk |:(
Menu van de Born. Zal even kijken zo.

Edit: Vanaf het Infotainment menu: Instellingen - Beeldscherm instellingen - Touchscreen geluid uit - en Geluid andere bedieningstoetsen uit (de knoppen op je stuur).

Logisch toch? :+

[ Voor 25% gewijzigd door AvK op 19-03-2025 13:51 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:04
Crasheeee schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:41:
Niemand in deze groep die toevallig de Cupra Leon Sportstourer rijdt?

(Search functie geeft nul hits, maar was benieuwd naar jullie ervaringen).
Bij deze: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81528608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Zijn al deze problemen die je opgesomt had inmiddels al opgelost? Zo ja, hoe kijk je nu tegenover de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 16:47
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:08:
[...]

Kan zijn dat je paal afgeknepen wordt als je op piektijden gaat laden, dat is bij ons ook zo.
Ik las dus dat Cupra Born met 400V laadt, een voltage wat tegenwoordig niet meer zo gangbaar is bij snelladers. Ik denk dat het komt door de slechte ondersteuning voor 400V bij de meeste laders. Helaas kan ik niet vinden welke laders 400V goed ondersteunen, anders was het leuk om eens te testen hoe snel het met 400V gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Dit verbruik was eerder nog niet gelukt. Vrijdag over op zomerbandjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1CdfGHmctZ7OZjR4aqDzXGHeNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sQnthZy3LyxNl3DrfEbNJIh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook68
RobinInDaHood schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Ik las dus dat Cupra Born met 400V laadt, een voltage wat tegenwoordig niet meer zo gangbaar is bij snelladers. Ik denk dat het komt door de slechte ondersteuning voor 400V bij de meeste laders. Helaas kan ik niet vinden welke laders 400V goed ondersteunen, anders was het leuk om eens te testen hoe snel het met 400V gaat.
https://ev-database.org/car/1518/CUPRA-Born-170-kW---77-kWh#charge-table
De AC on board charger is de beperkende factor. CCS gaat wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Pinobigbird schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Geen problemen hier, gewoon 11 kW van start tot eind, met OTA update geïnstalleerd.
Is de akkoordvraag die je bij iedere nieuwe rit kreeg nog aanwezig na de update?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 20:11
eisbaer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:53:
[...]

Is de akkoordvraag die je bij iedere nieuwe rit kreeg nog aanwezig na de update?
Nee, je dient nog steeds bij iedere nieuwe rit akkoord te geven.

Er kwam bij mij gelijk nog een kleine update achteraan om de apps bij te werken, die binnen drie minuten was die klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtk5PuJv2iSknVsSb7EXKQ56Iq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0WJHmb79iTYU9vsmiA79TxL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8c8dRPcnJ9zds9hcqS_3y-myRvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adVlhxhSYLV2L4JLWz9Y55a9.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bevindingen tot nu toe :
- Na de update waren alle radiozenders weg
- De kleuren van infotainment systeem zien iets helder uit ( kan ook mijn beleving )
- In de app zie na de update melding zoals " auto ontgrendeld en rechterportier is geopend " terwijl auto gewoon op slot staat en het portier gesloten is. Deze verdwijnen na het openen en weer sluiten van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
Hier hetzelfde. Had ook kort het blauwe scherm.

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, maar het verbaast me dat er een update is waardoor de auto een paar uur onbruikbaar is, en het verschil is.. niets?

Toegegeven, dit heb ik veel liever dan een update waarna vanalles en nog wat niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3laz3rx
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-07 18:58
Zojuist ook de updatemelding gekregen (Cupra Born 2021). Helaas blijft de melding 'Ramen sluiten' aanwezig.

Het volgende geprobeerd om het te fixen:
Alle ramen geopend en gesloten.
Na het sluiten de knop 10 sec ingedrukt gehouden.
Na het openen de knop 10 sec ingedrukt gehouden.

De melding blijft maar staan. 😒 Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

xl3laz3rx schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:04:
Zojuist ook de updatemelding gekregen (Cupra Born 2021). Helaas blijft de melding 'Ramen sluiten' aanwezig.

Het volgende geprobeerd om het te fixen:
Alle ramen geopend en gesloten.
Na het sluiten de knop 10 sec ingedrukt gehouden.
Na het openen de knop 10 sec ingedrukt gehouden.

De melding blijft maar staan. 😒 Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
De auto moet op contact staan. Daarmee bedoel ik dat je niet op de rem moet trappen. Ook schijn je de verlichting uit te moeten zetten > net zolang op het mode knopje drukken tot de verlichting uit gaat.

Edit: Lees dat bij sommige mensen het raamknopje 3 seconden naar boven trekken (raam wringt dan een klein beetje) de ramen een reset geeft. Dan zou de melding weg moeten gaan. NB: Wel alle 4 de ramen uiteraard.

Instructie boekje zegt dit omtrent het resetten van de raambediening:

De sluit- en openingsautomaat van
de ruitbediening uitgeschakeld en moet ze
worden hersteld:
● Schakel het contact in.
● Sluit alle portieren en ruiten.
● Trek de toets van de betreffende ruit naar
boven en houd hem enkele seconden in deze
positie.
● Laat de toets los, trek hem opnieuw naar boven
en houd hem in deze positie. De sluit- en
openingsautomaat is nu weer bedrijfsklaar.
De functie kan worden hersteld voor een enkele
ruit of verscheidene tegelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door AvK op 20-03-2025 13:19 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:46
Update hier ook gehad. Eerste keer gefaald. Thuis nog een keer geprobeerd, dacht dat moet wel lukken in 1.5u. Dat bleek toch wat langer te duren. 5.5u heeft het geduurd voordat de update klaar was. Wel gelukt deze keer. Houd rekening met langer dan de 210 minuten als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

S-1-5-7 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:43:
[...]

Persoonlijk erger ik me aan het snel teruglopende vermogen bij koud weer of een laag accupercentage, maar daar zal je bij de 77 kWh-versie waarschijnlijk minder snel last van hebben.
Ook krijg ik bij koud weer (vorige week al bij 1 graad) storingen aan de Front Assist-sensor, die overigens na een korte tijd rijden weer verdwijnen.
Daarnaast vind ik de touch toetsen nog steeds een slecht ontwerp, zeker met de ontbrekende verlichting. Maar dit hebben ze volgens mij opgelost in de nieuwere modellen.

Waar ik me het meest aan erger, en wat ik bovendien gevaarlijk vind, is het sturen naar stoepen en geparkeerde auto's door Lane Assist. De auto heeft ook al twee keer onnodig een noodstop gemaakt, waarvan één keer een gevaarlijke situatie veroorzaakte.

Toevallig ben ik vandaag gebeld voor de beurt, die na twee jaar nodig is. Volgens de mevrouw aan de telefoon zou ik geen recht hebben op vervangend vervoer, terwijl hier toch duidelijk staat van wel. Dit wordt nu nog uitgezocht, maar ik vind het slecht dat deze discussie überhaupt gevoerd moet worden (en ik ben niet de eerste die dit meld op dit forum).

Zou ik de auto opnieuw kiezen? Ik heb er een dubbel gevoel over, want buiten bovenstaande problemen rijdt de auto best prima. Al met al zorgt het er in ieder geval voor dat Cupra over twee jaar niet per se bovenaan mijn lijstje zal staan.
Bovenstaande ervaringen kan ik bevestigen, alleen is Lane assist permanent uit te schakelen met OBD11.

Qua verbruik ga je fors omhoog ten opzichte van de Ioniq. Haal hier 18,9/100 over de afgelopen 52000km. In de zomer is het niet veel beter dan 14-15/100, in de winter vaak 19-21/100km. Stukken onzuiniger dus, iets om mee te nemen mocht je zelf de laadkosten moeten aftikken.

Zou zelf voor een facelift 3 of Y gaan als vervanger; net zo zuinig als die Ioniq, prima laadsnelheden en dat netwerk in het buitenland blijft erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
xl3laz3rx schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:04:
Dat had ik ook, na een aantal maal alle ramen open en dicht te hebben gedaan ging passagier achter toch een stukje verder dicht en begon de update.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nou, bij mij loopt de Born update nu ook. Ben benieuwd.

Bij de supermarkt kreeg ik de melding. Maar daar updaten is natuurlijk niet handig. :)
Thuis geparkeerd en de update melding was weg en niet vanuit het Systeem menu oproepbaar.

Maar daar is een trucje voor om de update weer in beeld te krijgen:
1. Auto afsluiten en minimaal 15 minuten laten staan.
2. Auto openen, plaats nemen en de deuren dicht doen.
3. NIET op de rem trappen of de startknop onder de wisser handel indrukken.
4. Minstens 60 seconden wachten.
5. Startknop onder de wisser handel indrukken.
6. Rustig wachten tot alles is opgestart (Radio / Navigatie / rood bolletje rechtsboven zichtbaar).
7. Startknop indrukken om de auto weer uit te zetten.

Nu verschijnt een menu van waaruit de update gestart kan worden.

Edit: Update geslaagd! *O*
In de app krijg je wel een foutmelding dat de auto ontgrendeld zou zijn en nog iets met de verlichting.
Maar dat is dus niet zo.
Na deze MAIN update volgt direct nog een kleine update mbt app updates en iets met de winkel.
Die update duurt een paar minuten en kan je op wachten in de auto.

Morgen maar eens kijken of ik verschil merk. Had wel het idee dat het scherm net iets vlotter reageert.
Dat is op zich al een verbetering. :)

[ Voor 22% gewijzigd door AvK op 21-03-2025 19:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 15:26
Vanaf vier april ga ik ook een Born rijden. Zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqAjEmxwEzceHWQs9lD_9eOSIPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHRW1FEVD3ARCHPRqehRRGmS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Ruiten sluiten is de melding die in het scherm staat bij de melding over een over the air update die 2 uur en 15 minuten gaat duren. Ik heb geprobeerd de ramen (zowel voor als achter) open en dicht te doen maar de melding verdwijnt niet.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lees eens een stuk of 7 posts terug...... Doe ik al die moeite.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashadorai
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 21:53
Ha allemaal!

Toekomstige nieuwe Cupra rijder hier 😊

Mijn huidige Octavia IV RS mag aan het einde van het jaar vervangen worden na 4 jaar trouwe (lease) dienst.
Na een paar auto's van verschillende merken vergeleken (uiteraard met Excel sheet enzo 😋) en geprobeerd te hebben, uiteindelijk gekozen voor de Terramar, en dan de America's Cup om precies te zijn.
Afgelopen vrijdag is het aanbod van de leasemaatschappij getekend, dus er kan daadwerkelijk besteld worden.

Helaas nog even wachten, want de huidige mag er pas op 30 november uit.

Nu al zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:51:
Morgen maar eens kijken of ik verschil merk. Had wel het idee dat het scherm net iets vlotter reageert.
Dat is op zich al een verbetering. :)
Nou, afgelopen weekend eea een beetje getest, kijken of er zaken beter zijn.

1. Het Infotainment scherm start sneller op zodra je instapt. Ik bedoel het vervelende OK scherm. Het was wispelturig met de vorige software. Dan duurde het soms 1 minuut en dan weer 10 seconden. Heb afgelopen zaterdag 8 tripjes gemaakt. Dus instappen weer parkeren. De ene keer 10 minuten de auto op slot dan weer een uur. Maar het start scherm staat er sneller. Iedere keer binnen 10 - 15 seconden. Das winst.

2. Het scherm zelf reageert net iets vlotter. Je kan merken dat geoptimaliseerd is. Het is nog steeds niet super snel maar alle kleine beetjes helpen. Had met de 3.2.1 software er ook geen moeite mee dus nu alleen maar beter.

3. Na de update was de app Cupra Charging Map verdwenen. Bleek dat je die opnieuw vanuit de winkel (in de Born) moet aankopen. Die app is trouwens gratis. Dus opnieuw gekocht en geïnstalleerd. Die app werkt prima maar was echt rete traag. Gelukkig gaat deze app nu een stuk vlotter (nog steeds niet super snel) maar dat komt volgens mij omdat de meest recente data moet worden opgehaald. Dat heeft even wat tijd nodig.

4. De My Cupra app reageert veel sneller. De verbinding wordt veel sneller gelegd. Dat kan toeval zijn natuurlijk maar het lijkt geoptimaliseerd te zijn. Even afwachten de komende weken. Net klikte ik en binnen 4 seconden had ik contact en een volledig overzicht van de status van mijn Born.

5. Rij technisch merk ik geen verschil. De Born rijdt nog steeds heerlijk. Zit perfect en is vlot genoeg.
En prachtig om te zien. Na meer dan een jaar geniet ik nog elke dag.

:)

[ Voor 8% gewijzigd door AvK op 23-03-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ik denk dat je gelijk hebt over de performance-verbeteringen in de app en het infotainmentsysteem. Het was me nog niet opgevallen, zo hoort dat ook bij updates die zorgen dat iets gaat werken zoals je zou verwachten :)
Ik heb nog geen dingen gezien die kapot gegaan zijn na deze update. Goed werk van de ontwikkelaars dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3laz3rx
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-07 18:58
AvK schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:37:
[...]

De auto moet op contact staan. Daarmee bedoel ik dat je niet op de rem moet trappen. Ook schijn je de verlichting uit te moeten zetten > net zolang op het mode knopje drukken tot de verlichting uit gaat.

Edit: Lees dat bij sommige mensen het raamknopje 3 seconden naar boven trekken (raam wringt dan een klein beetje) de ramen een reset geeft. Dan zou de melding weg moeten gaan. NB: Wel alle 4 de ramen uiteraard.

Instructie boekje zegt dit omtrent het resetten van de raambediening:

De sluit- en openingsautomaat van
de ruitbediening uitgeschakeld en moet ze
worden hersteld:
● Schakel het contact in.
● Sluit alle portieren en ruiten.
● Trek de toets van de betreffende ruit naar
boven en houd hem enkele seconden in deze
positie.
● Laat de toets los, trek hem opnieuw naar boven
en houd hem in deze positie. De sluit- en
openingsautomaat is nu weer bedrijfsklaar.
De functie kan worden hersteld voor een enkele
ruit of verscheidene tegelijk.
Helaas heeft dit niet gewerkt. Neem vandaag contact op met de dealer om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
AvK schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:31:
[...]

5. Rij technisch merk ik geen verschil. De Born rijdt nog steeds heerlijk. Zit perfect en is vlot genoeg.
En prachtig om te zien. Na meer dan een jaar geniet ik nog elke dag.
Ik heb zelf het idee dat het gaspedaal iets minder schokkerig is als je niet sloom wilt wegrijden, maar ook niet al te vlot. Makkelijker om soepel weg te rijden. Ik dacht dat je een tijd terug zei dat dit met de volgende (deze dus) update zou komen.

De rest ben ik het mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik weet niet of het in mijn hoofd zit, of een wijziging is na de ota in een born "Copper ONE". Maar als ik het gas nu loslaat, regenereert hij nu ineens tot er een paar kilometer per uur af is, om vervolgens door te rollen. Met name naar vaste KM/h waarden, of een veilige afstand van de voorligger.
bijvoorbeeld bij 86 km/h gas los, begint te regeneren naar 80, en rolt vervolgens door zonder regeneren / versnellen.

Bij 72, gas los, regenereert naar 60.

bij 30 bordje passeren regenereert hij niet ineens extra, en automatisch snelheid e.d. staat allemaal uit in de instellingen.

Ook wanneer ik achter een auto zit, en gas los laat om niet te versnellen, maar uit rollen, regenereert hij direct tot het punt dat het streepje achter de achterwielen van de voorganger zitten. Als er meer ruimte tussen zit, en de snelheid onder de limiet, dan rolt hij wel bij het loslaten direct door zonder regeneren.

vaag, en vervelend. ik ben gewend dat hij gewoon uitrolt zonder regeneren. nu moet ik elke keer weer gas bijgeven ipv lekker lang uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ashadorai schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:04:
Ha allemaal!

Mijn huidige Octavia IV RS mag aan het einde van het jaar vervangen worden na 4 jaar trouwe (lease) dienst.
Na een paar auto's van verschillende merken vergeleken (uiteraard met Excel sheet enzo 😋) en geprobeerd te hebben, uiteindelijk gekozen voor de Terramar, en dan de America's Cup om precies te zijn.
Afgelopen vrijdag is het aanbod van de leasemaatschappij getekend, dus er kan daadwerkelijk besteld worden.

Nu al zin in.
Haha vind dat vergelijken altijd bijzonder. Enige wat ik doe is paar configurators doorlopen en van mijn voorkeur de code doorgeven en bestellen. Proefrit doe ik nooit, kijken doe ik nooit, ga eigenlijk nooit naar de dealer toe.

Maar de Terramar rijdt iig top! Kom van een golf 8 GTE af (zelfde techniek als jou Octavia IV RS) en dan merk je toch wel dat het allemaal weer een stukje beter is. Vooral de veel grotere accu is erg fijn om te hebben, vooral in de winter als je de standkachel wilt gebruiken.

Die matte kleuren schijnen wel lastig te zijn met poetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:50
Ik heb sinds een paar weken dat wanneer ik bijvoorbeeld van de 3e baan op de snelweg naar de 2e baan ga en er op de 1e baan een auto vlak voor me rijdt dat de auto gaat inhouden net als bij rechts inhalen. Alleen nu is het ook bij links inhalen in feite. Zijn er meer mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Galukon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:57:
[...]

Ik heb zelf het idee dat het gaspedaal iets minder schokkerig is als je niet sloom wilt wegrijden, maar ook niet al te vlot. Makkelijker om soepel weg te rijden. Ik dacht dat je een tijd terug zei dat dit met de volgende (deze dus) update zou komen.

De rest ben ik het mee eens.
Onderstaand de release notes van de laatste update. Oa Improvement in Power control system.
Zou dus kunnen dat het pedaal iets anders aanvoelt. Heb het zelf nog niet gemerkt maar zal er binnenkort nog even extra op letten.

OTA Update OUL9* for Born

With this over-the-air-update, your CUPRA BORN will receive the following improvements:

Depending on the equipment, improved availability of lane and side assist
Improvement of tailgate opening with the key
Minimization of charging noise caused by interferences
Improvements in Powertrain control system
Stabilization of the infotainment system
Other optimizations and bug fixes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ashadorai schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:04:
Ha allemaal!

Nu al zin in.
Hahaha, ik dacht heel even “wanneer heb ik dit getypt?!”, want ik zit in bijna precies dezelfde fase. Ook hier einde jaar de RS eruit en de Terramar staat op plek één. Enige verschil, ik mag nog niet bestellen en ik heb nog niet proef gereden. Heb nog wel vraagtekens over de (flink) kleinere kofferbak ruimte voor vakanties. En ik hoop vooral dat de geluidsisolatie beter is in de cabine, hoe heb jij dat ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
AvK schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Onderstaand de release notes van de laatste update. Oa Improvement in Power control system.
Zou dus kunnen dat het pedaal iets anders aanvoelt. Heb het zelf nog niet gemerkt maar zal er binnenkort nog even extra op letten.
Dat zou wel kunnen. Het is vooral bij het wisselen van de motorstand tussen stilstand en regenereren, waarbij de motor wisselt tussen die standen. Meestal geef ik ong 10% gas maar het verschil tussen 8 en 10% is nogal groot, om zo precies gas te geven is lastig en als je dan een tikje gas bijgeeft krijg je ineens een flink verschil in power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-08 22:33
Zijn er ook nog mensen waarbij de OTA update nog niet is verschenen?
Bij mij gebeurt er weinig. (Born uit 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 15:01
Hier ook nog geen OTA update te zien. Belgische Cupra Born, productiedatum december 2023. Momenteel nog op versie ‘0561’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De update's worden fase gewijs uitgerold om de doodsimpele reden dat de servers een beperkte capaciteit hebben. Als je een Born hebt die de update gaat krijgen komt die vanzelf. Gewoon een beetje geduld. Moet er bij zeggen dat ik blij verrast was dat ik em zo snel kreeg. Dus ik begrijp jullie goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Patrock schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:23:
Ik weet niet of het in mijn hoofd zit, of een wijziging is na de ota in een born "Copper ONE". Maar als ik het gas nu loslaat, regenereert hij nu ineens tot er een paar kilometer per uur af is, om vervolgens door te rollen. Met name naar vaste KM/h waarden, of een veilige afstand van de voorligger.
bijvoorbeeld bij 86 km/h gas los, begint te regeneren naar 80, en rolt vervolgens door zonder regeneren / versnellen.

Bij 72, gas los, regenereert naar 60.

bij 30 bordje passeren regenereert hij niet ineens extra, en automatisch snelheid e.d. staat allemaal uit in de instellingen.

Ook wanneer ik achter een auto zit, en gas los laat om niet te versnellen, maar uit rollen, regenereert hij direct tot het punt dat het streepje achter de achterwielen van de voorganger zitten. Als er meer ruimte tussen zit, en de snelheid onder de limiet, dan rolt hij wel bij het loslaten direct door zonder regeneren.

vaag, en vervelend. ik ben gewend dat hij gewoon uitrolt zonder regeneren. nu moet ik elke keer weer gas bijgeven ipv lekker lang uitrollen.
Ik begrijp het niet helemaal. Bij mij regenereert de auto altijd tot een paar km/h. Onder de voorwaarde dat hij op stand B staat en de accu niet 100% vol is.

Bedoel jij dat je voor de update had dat de auto uitrolde ipv regenereerde, en dat hij sinds de update volledig regenereert zoals ik dat beschrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

basdv schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:52:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal. Bij mij regenereert de auto altijd tot een paar km/h. Onder de voorwaarde dat hij op stand B staat en de accu niet 100% vol is.

Bedoel jij dat je voor de update had dat de auto uitrolde ipv regenereerde, en dat hij sinds de update volledig regenereert zoals ik dat beschrijf?
Ik ben er achter! Op de terugweg zitten klooien in de menu’s. Je wordt gek van de melding aandacht op de weg houden. Vrijgave melding toon?

Door de update waren instellingen van de rijhulp aangepast. ACC remde niet meer automatisch af voor bochten / rotondes. En de eco assistent stond aan. Die zorgde er voor dat hij automatisch ging redeneren bij snelheden, bochten en afstand op voorligger. Met die assistent weer uit rolt hij weer lekker lang en consistent uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Volgens de handleiding zou ik de elektrische achterklep ook moeten kunnen sluiten met de sleutel. Op dezelfde manier als dat je hem kunt openen, door de achterklep-knop ingedrukt te houden op de autosleutel. Openen werkt, maar sluiten niet: de waarschuwingslampen knipperen even maar vervolgens blijft de klep gewoon open staan.
Werkt dit bij jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashadorai
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 21:53
Scrtz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Haha vind dat vergelijken altijd bijzonder. Enige wat ik doe is paar configurators doorlopen en van mijn voorkeur de code doorgeven en bestellen. Proefrit doe ik nooit, kijken doe ik nooit, ga eigenlijk nooit naar de dealer toe.

Maar de Terramar rijdt iig top! Kom van een golf 8 GTE af (zelfde techniek als jou Octavia IV RS) en dan merk je toch wel dat het allemaal weer een stukje beter is. Vooral de veel grotere accu is erg fijn om te hebben, vooral in de winter als je de standkachel wilt gebruiken.

Die matte kleuren schijnen wel lastig te zijn met poetsen..
Haha, tja, ik heb wat wensen en eisen, daarnaast wil ik ook wel weten dat het lekker rijdt. Zit er 5 jaar aan vast en rij best veel.

Grotere accu gaat inderdaad fijn zijn. Naar kantoor enkele rit is ongeveer 95km, dus kan het meeste electrisch doen.

Poetsen gaat een dingetje worden, maar komt vast goed :P
XeNoBiTe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Hahaha, ik dacht heel even “wanneer heb ik dit getypt?!”, want ik zit in bijna precies dezelfde fase. Ook hier einde jaar de RS eruit en de Terramar staat op plek één. Enige verschil, ik mag nog niet bestellen en ik heb nog niet proef gereden. Heb nog wel vraagtekens over de (flink) kleinere kofferbak ruimte voor vakanties. En ik hoop vooral dat de geluidsisolatie beter is in de cabine, hoe heb jij dat ervaren?
Ik denk dat het er erg van af hangt of je mensen op de achterbank mee moet nemen en (veel) bagage. Je kan de achterbank verschuiven. Verste punt naar voren heb je 490 liter, staat ie in de achterste stand dan is t 400 liter.

Ik vond m tijdens de proefritten stiller dan de RS.
Gewoon een keer een ritje gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ashadorai schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:40:
[...]

Haha, tja, ik heb wat wensen en eisen, daarnaast wil ik ook wel weten dat het lekker rijdt. Zit er 5 jaar aan vast en rij best veel.

Grotere accu gaat inderdaad fijn zijn. Naar kantoor enkele rit is ongeveer 95km, dus kan het meeste electrisch doen.

Poetsen gaat een dingetje worden, maar komt vast goed :P

[...]

Ik denk dat het er erg van af hangt of je mensen op de achterbank mee moet nemen en (veel) bagage. Je kan de achterbank verschuiven. Verste punt naar voren heb je 490 liter, staat ie in de achterste stand dan is t 400 liter.

Ik vond m tijdens de proefritten stiller dan de RS.
Gewoon een keer een ritje gaan maken ;)
Zeker waar hoor! Ach heb zelf in zoveel auto's gereden, zit bij een VAG auto altijd wel goed imo. De Cupra rijdt eigenlijk als een Audi imo, voor een semi SUV toch elkker scherp en stug in de bochten. Stuk sportiever dan de nieuwe Tiguan rijdt iig (van een collega). Dat is echt een stuk zompiger en typisch VW eigenlijk.

Persoonlijk vind ik die verschuifbare achterbank maar een beetje een gimmick, in de standaard stand is het al niet dat je zeeen van ruimte hebt, als je hem naar voren zet krijg ik bijv mijn kinderzitje er nog niet op (kind van 1 jaar, dus zit nog omgedraaid, zal in toekomst wel passen denk ik als ze vooruit mag zitten). Oftewel dan kun je net zo goed direct de hele bank plat gooien als je veel moet mee nemen en geen passagiers op de achterbank hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chantalcoolsma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 13:39
MartinV schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:40:
Zijn er ook nog mensen waarbij de OTA update nog niet is verschenen?
Bij mij gebeurt er weinig. (Born uit 2021)
Zal zo eens controleren welke versie ik heb. Kreeg vorige week een update, maar dat was een hele kleine denk ik.

Born (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07:39
DyStiC schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:21:
Volgens de handleiding zou ik de elektrische achterklep ook moeten kunnen sluiten met de sleutel. Op dezelfde manier als dat je hem kunt openen, door de achterklep-knop ingedrukt te houden op de autosleutel. Openen werkt, maar sluiten niet: de waarschuwingslampen knipperen even maar vervolgens blijft de klep gewoon open staan.
Werkt dit bij jullie wel?
Bij mij werkt het. (Cupra Leon ST 2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Kappie68 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:53:
[...]
Bij mij werkt het. (Cupra Leon ST 2024)
Dank voor je reactie. Ik heb een Terramar, dat was ik er vergeten bij te vermeld. Ben benieuwd of daar bij anderen, het sluiten van de achterklep met de autosleutel, ook bij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07:39
DyStiC schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb een Terramar, dat was ik er vergeten bij te vermeld. Ben benieuwd of daar bij anderen, het sluiten van de achterklep met de autosleutel, ook bij werkt.
Dit is wat er in de handleiding staat van de Terramar:

Achterklep sluiten
● Druk kort op de toets aan de achterklep
››› afb. 82, ››› in Inleiding tot thema op
pag. 115.
● OF: trek de toets in het bestuurderspor-
tier naar boven en houd hem in die stand tot
de achterklep volledig gesloten is ››› afb. 83
(enkel met ingeschakeld contact).
● OF: houd de toets van de autosleutel in-
gedrukt tot de achterklep gesloten is.

● OF: in wagens met Keyless Access en sensor-
gestuurd openen brengt u een voet door het
bereik van de sensoren onder de achterbum-
per (Easy Open ››› pag. 119). De wagensleutel
moet zich in het detectiegebied van het Key-
less Access-systeem aan de achterzijde buiten
de wagen bevinden.
● OF: houd de klep met een van de handgre-
pen van de binnenbekleding vast en sluit ze
door ze naar onderen te brengen.
● De achterklep beweegt automatisch omlaag
tot de eindstand en gaat dan vanzelf toe ›››
in Inleiding tot thema op pag. 115.

Dus zou in theorie 'moeten' werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 09:51
Het is mij opgevallen dat de logo projector in mn deuren "vervagen", iemand die daar ook last van heeft gehad met zijn born?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 23:09
joostd schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:14:
Het is mij opgevallen dat de logo projector in mn deuren "vervagen", iemand die daar ook last van heeft gehad met zijn born?
Je bent niet de eerste, als je in dit topic zoekt op "logo" + "spiegel" dan kom je een hoop berichten tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 16:05
Hallo allemaal. Ik rijd momenteel een Polestar 2 en die gaat eind september uit de lease. Ik heb me al een tijdje georienteerd (alleen nog via Internet) en de Cupra Tavascan staat bovenaan mijn shortlist. Vandaag heb ik toegang gekregen tot de portal van Ayvens dus ging ik meteen proberen een configuratie samen te stellen.

Daar lees ik dat enkel de Business leverbaar is vanaf december en van de andere modellen is de levertijd onbekend. Op de site van Cupra staat hij in voorraad en ik lees hier dat mensen zeggen dat de levertijd 4 a 5 maanden is. Dat zou mooi passen voor mij.
December wordt al een risico ivm de bijteling die in 2026 weer hoger wordt (plmin 60,-/mnd).

Is Ayvens te voorzichtig op hun site of hebben mensen hier misschien gehoord dat de levertijden aan het oplopen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:58
Ik heb mijn dealer net gevraagd en die zegt dat een Tavascan Adrenaline in wit of Atacama Desert nu gewoon uit voorraad leverbaar is... en dus gegarandeerd in 2025 op kenteken kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

joostd schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:14:
Even de lens onderaan je buitenspiegel schoonvegen. Als het logo vervormd is dan wordt het een ander verhaal.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
eisbaer schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:29:
[...]
Even de lens onderaan je buitenspiegel schoonvegen. Als het logo vervormd is dan wordt het een ander verhaal.
Dat had ik al na een jaar. Ik zou het bij de eerste service wel melden. Maar dat was na de garantie termijn. Ik had het moeten melden. Ze zouden het kunnen herstellen voor €230 ex per stuk.
Laat maar.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 17:18
Zijn er gebruikers hier die de benzine versie van de Formentor hebben en mij kunnen vertellen of deze auto's een standkachel hebben? Komt er niet helemaal uit met google, genoeg websites over inbouwen beschikbaar in ieder geval..

Ondertussen zit ik te kijken naar onderstaande Cupra Leon.. wat een pracht auto. Alleen zo jammer dat de kofferbak maar 260 liter groot is. Baal ik wel een beetje van..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqj2chPM-mtZYtuHakgC6Q2supY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2SusnvMkOHnZXRlOUlKR8Qov.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Nopheros op 27-03-2025 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Nopheros schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:05:
Zijn er gebruikers hier die de benzine versie van de Formentor hebben en mij kunnen vertellen of deze auto's een standkachel hebben? Komt er niet helemaal uit met google, genoeg websites over inbouwen beschikbaar in ieder geval..

Ondertussen zit ik te kijken naar onderstaande Cupra Leon.. wat een pracht auto. Alleen zo jammer dat de kofferbak maar 260 liter groot is. Baal ik wel een beetje van..

[Afbeelding]
Ik heb de hybride versie van de Formentor maar in de handleiding staat wel iets over interieurvoorverwarming en dat het werkt op extra brandstof uit de tank. En ook iets over een knop op de afstandsbediening. Dat doet vermoeden dat de benzine versie dit wel kan.
De hybride verwarmt alleen op de accu of via een aangesloten laadkabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6J1n8H3FjDZZP6-_D24y0lPUyY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qO9UOtsX6GHsq76jlnOqjq2g.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Nopheros schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:05:

[Afbeelding]
Is een losse optie, in buitenland wel stuk gebruikelijker dan hier. Met standkachel heb je een losse afstandsbediening erbij om deze aan/uit te zetten.

@Nopheros plus als aanvulling, hou er rekening mee dat een import Formentor andere (standaard)opties heeft dan een NL uitvoering. PON stelt zelf zijn eigen pakketten samen. Een NL VZ Performance bijv is dus anders dan een buitenlandse VZ Performance.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 28-03-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 07:36
Na dik 3 jaar naar volle tevredenheid de Cupra Born (one) Adreline 58KWh te hebben gereden wordt het voorzichtig tijd om op zoek te gaan naar een vervanger. Ik rij deze zakelijk, en qua budget zal ik rond de 45K mogen bestellen. Ik ben al langs Leusden geweest voor wat meer info over de nieuwe Born, de Business van 2025 is eigenlijk de Adreline van 2021, qua opties e.d. Ik zou dan wel sowieso voor de 77KWh accupakket gaan.

Maar nu zie ik ook dat de Tavascan Essential (hopelijk) binnen budget gaat passen. Rond de 46K. Iemand die deze al rijdt? Hoe bevalt het? Gezien de benaming "Essential" ben ik bang dat de aankleding wat karig is. Maar zie alsnog verwarmde stoelen, adaptieve cruise control, etc. Zaken als "lane assist" e.d. boeien me niet, deze zet ik elke keer standaard uit als ik in de Born stap. Is er iemand die hier wat op mist? Qua bedrag is het een knappe wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Brak1977 op 28-03-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Brak1977 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:20:
Na dik 3 jaar naar volle tevredenheid de Cupra Born (one) Adreline 58KWh te hebben gereden wordt het voorzichtig tijd om op zoek te gaan naar een vervanger. Ik rij deze zakelijk, en qua budget zal ik rond de 45K mogen bestellen. Ik ben al langs Leusden geweest voor wat meer info over de nieuwe Born, de Business van 2025 is eigenlijk de Adreline van 2021, qua opties e.d. Ik zou dan wel sowieso voor de 77KWh accupakket gaan.

Maar nu zie ik ook dat de Tavascan Essential (hopelijk) binnen budget gaat passen. Rond de 46K. Iemand die deze al rijdt? Hoe bevalt het? Gezien de benaming "Essential" ben ik bang dat de aankleding wat karig is. Maar zie alsnog verwarmde stoelen, adaptieve cruise control, etc. Zaken als "lane assist" e.d. boeien me niet, deze zet ik elke keer standaard uit als ik in de Born stap. Is er iemand die hier wat op mist? Qua bedrag is het een knappe wagen.
Nou dan heb ik goed nieuws voor je, lane assist is wettelijk verplicht sinds juli 2024. Dus dat heb je er sowieso op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Scrtz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:30:
[...]

Nou dan heb ik goed nieuws voor je, lane assist is wettelijk verplicht sinds juli 2024. Dus dat heb je er sowieso op ;)
Nou lekker is dat. Zet ik gewoon weer lekker uit dan :-) Ik wordt er zo onrustig van, dat ie je elke keer probeert te corrigeren. (Ja, ik snap wel dat ik tussen de lijntjes moet blijven ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Brak1977 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:20:

Volgens mij mis je tov de business: travelassist, alarm, 3 zone clima, geblindeerde achterramen, verwarmd stuurwiel en de elektronische achterklep. Stoelverwarming komt alleen met winterpack volgens mij voor de essential en business

Bevalt overigens goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
TVSCN schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 01:05:
[...]

Volgens mij mis je tov de business: travelassist, alarm, 3 zone clima, geblindeerde achterramen, verwarmd stuurwiel en de elektronische achterklep. Stoelverwarming komt alleen met winterpack volgens mij voor de essential en business

Bevalt overigens goed!
Kijk, dat is goeie informatie! Zo te zien zijn dit allemaal opties waar ik zo goed als geen waarde aan hecht. Het Winterpack, die had ik gezien inderdaad en zal ik wel als optie nemen. Dat is wel zo fijn. Bedankt voor de feedback, ik ga eens een proefritje inplannen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Brak1977 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 06:17:
[...]

Kijk, dat is goeie informatie! Zo te zien zijn dit allemaal opties waar ik zo goed als geen waarde aan hecht. Het Winterpack, die had ik gezien inderdaad en zal ik wel als optie nemen. Dat is wel zo fijn. Bedankt voor de feedback, ik ga eens een proefritje inplannen. 8)
De essential heeft geen navigatiesysteem, maar alleen een mediaplayer. Dat is de dealbreaker voor mij om niet voor de essential te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

stylezzz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:18:
[...]
De essential heeft geen navigatiesysteem, maar alleen een mediaplayer. Dat is de dealbreaker voor mij om niet voor de essential te gaan.
Met aanweizigheid van carplay gebruik ik de ingebouwde NAV nooit meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brak1977
DyStiC schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Exact! Ik gebruik standaard Google Maps via de Carplay. Dus dit is voor mij geen enkele issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

DyStiC schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:21:
[...]

De ingebouwde NAV werkt meer dan uitstekend. Ik gebruik juist altijd de native navigatie. Die doet echt helemaal niks fout. Geeft keurig de files aan, ongelukken of andere narigheid. Vind em zelfs beter dan Google. Mooi geïntegreerd in het scherm. Alle laadpunten in beeld. Helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
AvK schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:19:
[...]

De ingebouwde NAV werkt meer dan uitstekend. Ik gebruik juist altijd de native navigatie. Die doet echt helemaal niks fout. Geeft keurig de files aan, ongelukken of andere narigheid. Vind em zelfs beter dan Google. Mooi geïntegreerd in het scherm. Alle laadpunten in beeld. Helemaal prima.
Iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk. Maar in de Cupra Born (One) ben ik zeker niet onder de indruk van de ingebouwde navigatie. Dan is Google Maps met satalliet view zeker mooier en beter. Maar goed, het is voor mij dus geen dealbreker in ieder geval. Meer mensen met een Tavascan, die me een goede rij impressie kunnen geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Idee om een apart Cupra Tavascan topic te starten ( geen idee hoe dat kan)
Ik overweeg namelijk ook een Tavascan en een topic hiervoor zou wel leuk zijn

[ Voor 14% gewijzigd door tdkvolvo op 29-03-2025 22:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:58
Tavascan hier ook hoog op de lijst, misschien wel op 1. Vandaag even met de vrouw gaan kijken naar de kleur. Bij mijn dealer staat nu een witte en dat is een heel mooie kleur. Het zou dan een Adrenaline met Winterpakket worden. Mag m pas begin december rijden, maar ik wil sowieso een auto die in 2025 op kenteken kan.
De Tavascan is gewoon een erg mooie auto (geen dertien in een dozijn) met een redelijke range en acceptabele laadsnelheid. Heb nog geen mooiere auto gevonden. Tesla is een no go, Chinees alleen op mn bord ;) (hoewel de Zeekr 7x een kandidaat is) en ik nog even de tijd heb rond te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Ik blijf de melding houden dat er een over the air update is. Ik heb de tips al gelezen over ruiten sluiten enzo maar de update wil maar niet starten. Is er nog een gouden tip of wordt het toch een bezioekje aan de lokale dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
Aangekomen in Oostenrijk afgelopen week wilde mijn Duitse Born wel de update uitvoeren...
Blijkbaar een beetje heimwee? :P
Wel even billen knijpen daardoor, maar weer veilig thuisgekomen.
Auto wel een week niet op slot gestaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Ik werd afgelopen week (ongewild) geconfronteerd met Plug & Charge (had ik blijkbaar een keer geactiveerd). Dus dubbel de prijs betaald van mijn Ionity proefabonnement 😬.
Nu is mijn vraag: kun je er ook een andere laadpas in zetten dan alleen die van Elli?
Op zich werkte het wel heel soepel namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

linuxpro schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:43:
Ik blijf de melding houden dat er een over the air update is. Ik heb de tips al gelezen over ruiten sluiten enzo maar de update wil maar niet starten. Is er nog een gouden tip of wordt het toch een bezioekje aan de lokale dealer?
Als ik het goed begrijp blijft de update hangen op de 'ramen sluiten' melding.
Het kan zijn dat 1 van je ramen 'uit sync' is. Dit kan je herstellen door elk raam even helemaal te openen en zodra het raam beneden is het knopje nog even 2 seconden vast houden. Daarna de ramen weer sluiten en het knopje nog even 2 seconden vast houden. Je hoort dan een klikje. Dan zou de melding moeten verdwijnen.

En anders inderdaad even naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:52:
Ik werd afgelopen week (ongewild) geconfronteerd met Plug & Charge (had ik blijkbaar een keer geactiveerd). Dus dubbel de prijs betaald van mijn Ionity proefabonnement 😬.
Nu is mijn vraag: kun je er ook een andere laadpas in zetten dan alleen die van Elli?
Op zich werkte het wel heel soepel namelijk...
Jammer genoeg niet, ik heb het nog niet kunnen vinden in ieder geval. Over hoe ik de techniek begrijp is dit alleen op eigen infrastructuur en daarmee dus alleen partners die aangesloten. Ze zijn wel bezig met een centraal vertrouwd infrastructuur dat het wel beter ondersteund wordt. De ISO ondersteuning voor plug & charge zit er wel in. Zou mooi zijn als in de toekomst met mijn laadpas van de zaak er gewoon in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
AvK schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Als ik het goed begrijp blijft de update hangen op de 'ramen sluiten' melding.
Het kan zijn dat 1 van je ramen 'uit sync' is. Dit kan je herstellen door elk raam even helemaal te openen en zodra het raam beneden is het knopje nog even 2 seconden vast houden. Daarna de ramen weer sluiten en het knopje nog even 2 seconden vast houden. Je hoort dan een klikje. Dan zou de melding moeten verdwijnen.

En anders inderdaad even naar de dealer.
Het lijkt er op dat het raam aan de bestuurderkant het probleem is. Dat is het enige raam wat niet zoals de andere 3 in 1x open of dicht gaat Ook dat klikje wat ik bij de andere 3 ramen wel hoor hoor ik bij t raam aan de bestuurderskant niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Galukon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Jammer genoeg niet, ik heb het nog niet kunnen vinden in ieder geval. Over hoe ik de techniek begrijp is dit alleen op eigen infrastructuur en daarmee dus alleen partners die aangesloten. Ze zijn wel bezig met een centraal vertrouwd infrastructuur dat het wel beter ondersteund wordt. De ISO ondersteuning voor plug & charge zit er wel in. Zou mooi zijn als in de toekomst met mijn laadpas van de zaak er gewoon in kan.
Thx! Wat ik ervan begrijp kan het volgens het protocol gewoon en zou de software het ook moeten kunnen.
Het lijkt erop dat Cupra zelf het (nog) niet toestaat.
Dat is wel jammer, want ik heb een hekel aan vendor lock-in...
Dan maar een pasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:42:
[...]

Thx! Wat ik ervan begrijp kan het volgens het protocol gewoon en zou de software het ook moeten kunnen.
Het lijkt erop dat Cupra zelf het (nog) niet toestaat.
Dat is wel jammer, want ik heb een hekel aan vendor lock-in...
Dan maar een pasje.
Ik zou niet zo zeer spreken over een vendor lock-in maar meer een infrastructuur die nog niet bestaat. Er moet een centrale PKI-infrastructuur komen, net zoals je dat ziet met HTTPS-webverkeer. Daar zitten Root-CA's in die elke laptop vertrouwd en waardoor de keten klopt. Dat is nu nog niet centraal geregeld maar is de EU bijvoorbeeld wel mee bezig. Je wilt niet hebben dat iedereen met jouw laadpas kan laden etc. Daarnaast moet een CPO ook weten of het wel een laadpas/auto combinatie is die bestaat en bekend is anders kunnen ze niet factureren.
Hier staat wat beschreven (heb er alleen snel overheen gelezen) https://transport.ec.euro...-ecosystem-management.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Galukon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:53:
[...]

Ik zou niet zo zeer spreken over een vendor lock-in maar meer een infrastructuur die nog niet bestaat. Er moet een centrale PKI-infrastructuur komen, net zoals je dat ziet met HTTPS-webverkeer. Daar zitten Root-CA's in die elke laptop vertrouwd en waardoor de keten klopt. Dat is nu nog niet centraal geregeld maar is de EU bijvoorbeeld wel mee bezig. Je wilt niet hebben dat iedereen met jouw laadpas kan laden etc. Daarnaast moet een CPO ook weten of het wel een laadpas/auto combinatie is die bestaat en bekend is anders kunnen ze niet factureren.
Hier staat wat beschreven (heb er alleen snel overheen gelezen) https://transport.ec.euro...-ecosystem-management.pdf.
Prima, nog geen volwassen technologie dus, zoals heel dat openbaar (snel)laden.
Het is dat ik het vrijwel nooit doe, dus ik heb er weinig mee te maken.
Maar hier is zeker nog niet het geval: "als zelfs mijn moeder het snapt"
Tesla blijft voorlopig de enige die het op orde heeft. (maar vendor lock-in 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:39:
[...]

Prima, nog geen volwassen technologie dus, zoals heel dat openbaar (snel)laden.
Het is dat ik het vrijwel nooit doe, dus ik heb er weinig mee te maken.
Maar hier is zeker nog niet het geval: "als zelfs mijn moeder het snapt"
Tesla blijft voorlopig de enige die het op orde heeft. (maar vendor lock-in 8)7 )
Voor wat ik er van begrijp gebruikt Tesla dezelfde standaard. De technologie is dus volwassen alleen nog niet wat er nodig is om elke laadpaalboer, CPO en autofabrikant te ondersteunen. Het komt er dus wel aan :).
Wat betreft openbaar laden heb ik zelden issues, tenzij de paal kapot is sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Hoe kan ik ontdekken of ik een capacitief stuur heb? Gaat over een performance uit eind 2022. Ik wil met odb1 travel assist aan gaan zetten maar instelling lijkt verschillend per type stuur te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
1979sentinel schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:28:
Hoe kan ik ontdekken of ik een capacitief stuur heb? Gaat over een performance uit eind 2022. Ik wil met odb1 travel assist aan gaan zetten maar instelling lijkt verschillend per type stuur te zijn.
Voor zover ik weet heeft bijna geen enkel model uit die periode het vanwege het chiptekort destijds.
Ik had een Adrenaline die afgeleverd was eind december 2022 (total loss gereden).
Daarbij werkte het, maar geen capacitief stuur, je moet hem dus steeds even "wakker" houden.
Ik heb er nu een Duitser van augustus 2022, daarbij is die aanpassing me nooit gelukt, en heb het echt wel geprobeerd.
Geen groot gemis, maar wel leuk als je het hebt op lange afstanden. ;)
Gewoon proberen dus en zorg dat je een backup hebt van de originele instellingen, of het werkt of niet weet je snel genoeg, dan gaat de kerstboom aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:25:
[...]

Voor zover ik weet heeft bijna geen enkel model uit die periode het vanwege het chiptekort destijds.
Ik had een Adrenaline die afgeleverd was eind december 2022 (total loss gereden).
Daarbij werkte het, maar geen capacitief stuur, je moet hem dus steeds even "wakker" houden.
Ik heb er nu een Duitser van augustus 2022, daarbij is die aanpassing me nooit gelukt, en heb het echt wel geprobeerd.
Geen groot gemis, maar wel leuk als je het hebt op lange afstanden. ;)
Gewoon proberen dus en zorg dat je een backup hebt van de originele instellingen, of het werkt of niet weet je snel genoeg, dan gaat de kerstboom aan ;)
Ik hoop dat er geen relatie was tussen het total loss rijden en de travel assist :) maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
1979sentinel schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:41:
[...]

Ik hoop dat er geen relatie was tussen het total loss rijden en de travel assist :) maar bedankt!
Haha nee dat had er gelukkig niets mee te maken, dat zou wel zuur geweest zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spook68
AvK schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Menu van de Born. Zal even kijken zo.

Edit: Vanaf het Infotainment menu: Instellingen - Beeldscherm instellingen - Touchscreen geluid uit - en Geluid andere bedieningstoetsen uit (de knoppen op je stuur).

Logisch toch? :+
Gevonden, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:18
Ik heb zowaar de eerste over-the-air update gehad voor de Born zelf, gaf aan ruim 3uur nodig te hebben.
Update is zonder problemen doorlopen, maar om nu te zeggen dat er iets verbeterd is?

Navigatie vergeet nog steeds mijn huisadres, recente locaties en instellingen.

Android Auto verbind vaak niet als je even uitstapt en daarna weer instapt.

Nog steeds die irritante noodzaak om op OK te drukken voor je account iedere keer als je instapt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marsman83 op 02-04-2025 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Lane assist is duidelijk minder agressief dan voor de update.
Ik heb het idee dat ook de regeneratie-stand (B) wat minder heftig is dan voor de update.

Nu ik dit zo typ, begin ik te twijfelen: zou mijn rijdersprofiel niet gewoon gereset kunnen zijn door/met de update? Morgen maar ff checken in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 10:03
Marsman83 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:07:

Navigatie vergeet nog steeds mijn huisadres, recente locaties en instellingen.
Klinkt als een privacyinstelling die niet goed staat. Ik heb hier geen last van met een Born.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Nog steeds die irritante noodzaak om op OK te drukken voor je account iedere keer als je instapt.
Gaat dat niet vanzelf weg?
Bij mijn Terramar krijg ik ook de vraag, met keuze knoppen: wisselen of ok. Als ik niets druk dan gaat hij gewoon door onder zelfde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
DyStiC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:06:
[...]

Gaat dat niet vanzelf weg?
Bij mijn Terramar krijg ik ook de vraag, met keuze knoppen: wisselen of ok. Als ik niets druk dan gaat hij gewoon door onder zelfde gebruiker.
Nee dit is al heel lang zo bij elke Born volgens mij, die melding blijft staan totdat je op OK drukt...

Ik heb net nogmaals alle instellingen in de navigatie juist gezet (meldingen enkel korte toon, gebruikspatroon leren, thuis en werk adres) en daarna vanuit het hoofdmenu op gebruikers getikt en toen op synchroniseren.
Het lijkt er vooralsnog op dat de instellingen nu bewaard blijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Marsman83 op 03-04-2025 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:15
Brak1977 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 06:17:
[...]

In aanvulling hierop, ik ben dezelfde vergelijking aan het maken namelijk.

Je mist ook nog het automatisch grootlicht, keyless entry, remote park assist, lane assist plus (je hebt dus wel de standaard lane assist) en de emergency assist.

Volgens mij zijn dat ze allemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ldenouter schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:07:
[...]

Je mist ook nog het automatisch grootlicht, keyless entry, remote park assist, lane assist plus (je hebt dus wel de standaard lane assist) en de emergency assist.

Valt toch weinig te vergelijken zelf? Ofja, je download de modeljaarmap/prijslijst en daar staat al een heel overzicht wat er wel en niet is inbegrepen bij bepaalde versies..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
[...]

Kijk ook vooral even hier:
https://www.cupraofficial...st%20CUPRA%20Tavascan.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
[...]

Top bedankt. Ook hier weinig tot geen opties die ik zal missen en/of nu gebruik. Dus daar gaat de pijn voor mij niet zitten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Ok gister Born Performance 2022 opgehaald en thuis travel assist willen activeren met a5 long coding. Vooraf kopiëren van code leek gelukt maar is toch verloren gegaan. En uiteraard nu allerlei foutmeldingen 😢. Heeft iemand de juiste originele long coding zonder travel assist aan of de juiste met travel assist aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
1979sentinel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:48:
Ok gister Born Performance 2022 opgehaald en thuis travel assist willen activeren met a5 long coding. Vooraf kopiëren van code leek gelukt maar is toch verloren gegaan. En uiteraard nu allerlei foutmeldingen 😢. Heeft iemand de juiste originele long coding zonder travel assist aan of de juiste met travel assist aan?
Is er geen one click app voor? (Ga er van uit dat je OBDeleven oid gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
Clavis schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:30:
[...]

Is er geen one click app voor? (Ga er van uit dat je OBDeleven oid gebruikt)
Op dit moment meer het probleem dat de andere instellingen in die module overhoop zijn gehaald. Dus denk dat ik de long coding in zijn geheel weer moet zien te herstellen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
1979sentinel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:27:
[...]

Op dit moment meer het probleem dat de andere instellingen in die module overhoop zijn gehaald. Dus denk dat ik de long coding in zijn geheel weer moet zien te herstellen…
Balen man. Heb je hier misschien wat aan?
https://www.cuprabornforums.com/viewtopic.php?t=217

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1979sentinel
Thanks. Via dit onderwerp op andere plaatsen gekomen en daar stond bij dat er een geschiedenis te vinden is van alle aanpassingen. Nog niet helemaal foutmeldingvrij maar veel minder nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:05
Omdat je moppert over de navigatie denk ik dat je geen gebruik maakt van Apple Carplay of Android Auto.

Hoe dat zit bij Android Auto weet ik niet, maar iedere keer wanneer Apple Carplay start zit je met nog wat meer prompts die je weg moet tikken voordat je het überhaupt kunt gebruiken. Vaak érg onhandig wanneer je nét wegrijdt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Jermaine schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:17:
[...]

Omdat je moppert over de navigatie denk ik dat je geen gebruik maakt van Apple Carplay of Android Auto.

Hoe dat zit bij Android Auto weet ik niet, maar iedere keer wanneer Apple Carplay start zit je met nog wat meer prompts die je weg moet tikken voordat je het überhaupt kunt gebruiken. Vaak érg onhandig wanneer je nét wegrijdt... :X
Gaat vanzelf toch? Je kan het iets versnellen door te klikken, maar dat scheelt volgens mij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Heh wat voor prompts dan? Heb nergens last van in een Cupra Terramar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
[...]

Jawel hoor, ik gebruik eigenlijk altijd Waze met Android Auto en dat werkt vaak prima.
Echter heb ook geregeld dat hij Android Auto niet wil verbinden.
Ik vind de ingebouwde navigatie ook wel eens fijn voor langere ritten omdat die precies weet wanneer ik moet laden en dat dan inpland.
Met handmatig synchroniseren lijkt hij echter nu wel de instellingen te onthouden.

Android Auto geeft gelukkig geen prompts.
Maar kom op, hoe moeilijk kan het zijn om die gebruikers wissel melding weg te laten gaan na 10sec ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
argon007 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:55:
Ik kom van een VW Passat en rij nu sinds enkele maanden met de nieuwe Cupra Leon Break 1.5 e-Hybrid 272pk (2025 versie). Mocht ik kunnen kiezen, dan neem ik terug de VW Passat. Sinds week 2 reed ik al rond met dit oranje lampje. Men lijkt (momenteel) nog niet te weten van waar deze melding net komt. Soms licht het lampje op voor enkele dagen/weken en dan plots is het weg.

Volgende foutmelding kwamen ook al voor op het scherm (meermaals):
  • Achterlicht Rechts controleren
  • Achterlicht Links controleren
  • Storing: versnellingsbak. Doorrijden mogelijk
  • Uitstapwaarschuwing/Side Assist/Uitparkeerassistent niet beschikbaar (opmerking: er hing een aanhangwagen aan de auto)
  • Bandenspanning: drukverlies herkend
De eerste 3 meldingen lijken mij puur een software probleem te zijn. Wanneer je plaatsneemt in de auto en te snel de motor start, dan komt deze foutmelding voor. Wacht ik 3 a 5 seconden af, dan krijg ik de melding nooit.

Een ander probleem die ik heb (alsook mijn collega die 1 week voor mij dezelfde auto mocht gaan ophalen) is het feit dat de LED balk in de cockpit/zijdeuren af en toe rood flikkert. Enorm vervelend als het donker is buiten. De LED strip staat dus ingesteld op het kleur blauw en af en toe flikkert dit dus rood. Zie het volgende filmpje waar het voorkomt op seconde 10, 33, 54

Zet het kleur van de LED op rood, en dan flikkert het blauw...

Op naar het volgende probleem/ergernis. Als ik met adaptive cruisecontrol rij dan, dan krijg ik telkens de melding dat ik het stuur moet vasthouden (+- om de 5 seconden). Dan moet ik eens hard in het stuur nijpen of aan het stuur draaien. Zeer vervelend! Ik rij meer en meer terug gewoon zelf ipv op Cruise Control. Als je de melding negeert remt de auto op een gegeven moment zelf eens heel kort. Je schrikt hier enorm van! :-)
Je kan hier zien wat ik net bedoel.

De stoeverwarming vind ik tegenover de Passat een grote achteruitgang. De stoelverwarming is zeer aggresief en warmt bij mij precies enkel mijn zitvlak en onderrug. Bij de Passat was dit precies gelijkmatiger over de volledig rug.

Achteruitrijcamera is voor mij ook een achteruitgang. Bij de Passat zat die verborgen onder het VW logo. Die kwam dus nooit vuil. In dit weer moet ik toch zeker om de 2 dagen eens over de camera wrijven om het vuil er af te krijgen.

Kortom, ik ben niet super enthousiaist over deze wagen. Al brengt die mij (op dit moment) nog overal waar ik naar toe wil :-)
Ik heb een Seat Leon Sportstourer 2025 met exact zelfde problemen omtrent Travel Assist uitgeschakeld als er een kar achter zit. Ook piept die als ik de auto in zijn achteruit zet omdat ik ergens tegenaan zit ( ja duh er zit een kar achter) Heb nu de vraag bij de dealer uitgezet of dit wel goed is of dat de sensoren uitgeschakeld dienen te worden zodra er iets aangesloten zit op de trekhaak.

Ook het ledstrip knipperen heb ik rood knipper blauw en blauw knippert wit.

Is dit ondertussen bij jou opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxpro
Kleinte update: Mijn "ramen sluiten" probleem is hardnekkig, hoe vaak ik de ramen ook open doe, sluit, knopjes aangetrokken blijf houden enz. Uiteindelijk de dealer maar gebeld en daar afspraak gemaakt. Vermoedelijk is een sensor ofzo kaduuk wat de ota update tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
gabbel schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:41:
[...]

Ik heb een Seat Leon Sportstourer 2025 met exact zelfde problemen omtrent Travel Assist uitgeschakeld als er een kar achter zit. Ook piept die als ik de auto in zijn achteruit zet omdat ik ergens tegenaan zit ( ja duh er zit een kar achter) Heb nu de vraag bij de dealer uitgezet of dit wel goed is of dat de sensoren uitgeschakeld dienen te worden zodra er iets aangesloten zit op de trekhaak.

Ook het ledstrip knipperen heb ik rood knipper blauw en blauw knippert wit.

Is dit ondertussen bij jou opgelost?

[YouTube: 27 maart 2025]
Waar komt de trekhaak vanaf dan? Klinkt alsof die nooit ingeprogrammeerd is namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Scrtz schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:15:
[...]

Waar komt de trekhaak vanaf dan? Klinkt alsof die nooit ingeprogrammeerd is namelijk.
Trekhaak is gewoon bij de dealer eronder gezet. Een zwenkbare trekhaak. Hij is wel geactiveerd/ingeleerd volgens de dealer.
Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.