steps67 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:45:
Hallo, ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van een nieuwe Cupra Born 77kWh Business Limited, wat zijn de grootste ergernissen en reparaties die vaak voorkomen?
Zouden jullie de Born weer gekocht/geleased hebben na jullie ervaringen?
Zo nee , welke auto zou nu je voorkeur hebben en waarom?
Persoonlijk erger ik me aan het snel teruglopende vermogen bij koud weer of een laag accupercentage, maar daar zal je bij de 77 kWh-versie waarschijnlijk minder snel last van hebben.
Ook krijg ik bij koud weer (vorige week al bij 1 graad) storingen aan de Front Assist-sensor, die overigens na een korte tijd rijden weer verdwijnen.
Daarnaast vind ik de touch toetsen nog steeds een slecht ontwerp, zeker met de ontbrekende verlichting. Maar dit hebben ze volgens mij opgelost in de nieuwere modellen.
Waar ik me het meest aan erger, en wat ik bovendien gevaarlijk vind, is het sturen naar stoepen en geparkeerde auto's door Lane Assist. De auto heeft ook al twee keer onnodig een noodstop gemaakt, waarvan één keer een gevaarlijke situatie veroorzaakte.
Toevallig ben ik vandaag gebeld voor de beurt, die na twee jaar nodig is. Volgens de mevrouw aan de telefoon zou ik geen recht hebben op vervangend vervoer, terwijl
hier toch duidelijk staat van wel. Dit wordt nu nog uitgezocht, maar ik vind het slecht dat deze discussie überhaupt gevoerd moet worden (en ik ben niet de eerste die dit meld op dit forum).
Zou ik de auto opnieuw kiezen? Ik heb er een dubbel gevoel over, want buiten bovenstaande problemen rijdt de auto best prima. Al met al zorgt het er in ieder geval voor dat Cupra over twee jaar niet per se
bovenaan mijn lijstje zal staan.
[
Voor 5% gewijzigd door
S-1-5-7 op 17-03-2025 16:22
]