Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Scrtz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Nee die heb ik (gelukkig voor de ruimte dan) niet. Heb je daar foto van? Verkoper zei dat al idd. Ik vind die ruimte wel fijn daaronder, ligt reserve jas, beide kabels en nog wat rotzooi dus ja :P
Hierbij een foto. Heb ik het enige open stukje dat sleep-en-bandenpomp-setje gepropt, en dan is het wel echt vol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjWwAh9LRNMDPDMKjnEqb1DAJ34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NekLGHjpWE1TQDEki7NocEvM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:34:
Werkt prima op de Terramar. Heb ook nog niet hoeven bijstellen.
Kan je de gevoeligheid van de automatische interval überhaupt bijstellen? het auto of continu low/high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Mede door dit forum had ik mij bij voorbaat al boos gemaakt over de 500 a 600 voor de eerste service beurt. Blij verrast was ik dat het maar €75 was.
De inspectie was gratis, de kosten waren voor het resetten van de service.
Ik had het kunnen weten, ik had de aankoop folder nog, zie hier:
https://www.ames.nl/media...pra-born-1-april-2022.pdf

Blz.8 de eerste 3 beurten zijn inclusief. Dan valt die €75 toch tegen!

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
DyStiC schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:21:
[...]

Kan je de gevoeligheid van de automatische interval überhaupt bijstellen? het auto of continu low/high.
Nee volgens mij niet meer inderdaad. Kan me ook niet herinneren dat het ergens in het menu staat ofzo.
MarkV6 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:02:
Mede door dit forum had ik mij bij voorbaat al boos gemaakt over de 500 a 600 voor de eerste service beurt. Blij verrast was ik dat het maar €75 was.
De inspectie was gratis, de kosten waren voor het resetten van de service.
Ik had het kunnen weten, ik had de aankoop folder nog, zie hier:
https://www.ames.nl/media...pra-born-1-april-2022.pdf

Blz.8 de eerste 3 beurten zijn inclusief. Dan valt die €75 toch tegen!
Maar wat voor 'beurten'? Volgens mij is er niet heel veel meer dan inspectie van onderstel, remmerij en banden bij een elektrische auto.. en de paar vloeistoffen die er nog zijn...

[ Voor 52% gewijzigd door Scrtz op 28-02-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Scrtz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:36:

Maar wat voor 'beurten'? Volgens mij is er niet heel veel meer dan inspectie van onderstel, remmerij en banden bij een elektrische auto.. en de paar vloeistoffen die er nog zijn...
Die €75 lijkt me een redelijk bedrag voor wat ze gedaan hebben. Alleen staat op de factuur: Inspectie, remvloeistof en interieurfilter €490 ex btw, dat bedrag als korting en alleen €75 voor het resetten van de service indicator. En er zat een raportje bij van de conditie van de lood accu, niets over de hoofdbatterij.
Ik weet niet of iemand dit wel moest betalen maar het is wel de hoofdprijs voor de 2 uur dat de wagen in de werkplaats stond.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:20
Over 2 weken kan ik ook mijn Cupra Terramar gaan ophalen via zakelijke lease.
Business variant 204 pk met sennheiser en pano pakket.
Deep ocean stoffen interieur met fiord blue uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:54
TVSCN schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:02:
Wat zijn de ervaringen hier met de regensensor? Ik heb het gevoel dat er weinig automatisch aan is, aangezien je de hendel met regen continue moet bijstellen. Bij te veel regen gaat hij te langzaam en ook al stopt het met regenen blijft de ruitenwisser gaan.
Gaat overigens om de Tavascan.. Weet niet of die goed werkt bij de Born?
Kan me niet herinneren dat ik er bij m'n vorige auto ooit aangezeten heb 8)7
Weet niet of het zo mag, zo niet, verwijder het maar.
Zoals je ziet op de video is de voorruit zo droog als het maar kan :9

https://imgur.com/a/cUrprs7

Heb wel eens aan casemanager gesproken over wat bugs, wellicht dit maar eens melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
MarkV6 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Die €75 lijkt me een redelijk bedrag voor wat ze gedaan hebben. Alleen staat op de factuur: Inspectie, remvloeistof en interieurfilter €490 ex btw, dat bedrag als korting en alleen €75 voor het resetten van de service indicator. En er zat een raportje bij van de conditie van de lood accu, niets over de hoofdbatterij.
Ik weet niet of iemand dit wel moest betalen maar het is wel de hoofdprijs voor de 2 uur dat de wagen in de werkplaats stond.
WTF, €75 voor het resetten van de service indicator? Hoe durf je dat te vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Wat is jullie ervaring met laden voor vertrek?
Staat op 7:15 vertrekken met een minimum van 50%. Die is reeds gepasseerd, maar blijft gewoon door laden..
Als ik de handleiding goed interpreteer zou die moeten stoppen na het minimaal aangegeven percentage en dan later verder laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7-sU--PKf9CxpCUGzAsEBs5KMc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yFsWhq78ptfCWUL1S8IK4tEo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

Ik laad altijd gewoon op tot 90% waar ik ook ben. Dat is toch niet zo moeilijk?
Al die laadschema's zie ik het nut niet van in. Echt niet. Ben ik nu af?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
AvK schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:15:
Ik normaliter ook, heb de range bij lange na niet altijd nodig. Morgen een wat langere rit waar ik het wel nodig heb. Aangezien het beter voor de batterij is niet te lang op 100% te blijven (geen idee wat te lang is), dacht ik het eens te proberen. Als de optie er op zit zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
AvK schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:15:
Hangt er een beetje vanaf of je een dynamisch contract hebt en of je het zelf moet betalen of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Daar heb je dan weer gelijk in. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
hoi allen,
eind deze maand haal ik mijn formentor 15 mhev business op.
het gaat hier om een voorraadauto
magnetic grey met opties:
-pack winter
-intelligent drive lite launchpakket
-trekhaak voorbereiding
-compact 18 inch reservewiel
verder voorlopig gewoon standaard.
ben blij om terug (na bijna 4j elektrisch) gewoon te kunnen genieten van het gemak om te gaan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:52
TVSCN schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:02:
Wat zijn de ervaringen hier met de regensensor? Ik heb het gevoel dat er weinig automatisch aan is, aangezien je de hendel met regen continue moet bijstellen. Bij te veel regen gaat hij te langzaam en ook al stopt het met regenen blijft de ruitenwisser gaan.
Gaat overigens om de Tavascan.. Weet niet of die goed werkt bij de Born?
Kan me niet herinneren dat ik er bij m'n vorige auto ooit aangezeten heb 8)7
Ik heb precies hetzelfde probleem met de Cupra Born (Adrenaline). Werkt op geen enkel voorspelbare manier en lijkt volledig willekeurig zijn werk te doen op de "automatische" stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Hoe zijn hier de ervaringen tot nu toe met de Tavascan? Ik heb zojuist mijn bestelling getekend.

Tavascan Business
Trekhaak
Basalt Grey

Helaas niet de Adrenaline, was exorbitant duurder in de lease dan de Business.

Hopelijk de eerste week april geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
dat is snel! mijns inziens de mooiste elektrische suv coupe op de markt vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54
Ik heb met mijn Born geen problemen met de regensensor voor. Werkt perfect en zoals je 'm zou verwachten. Heel soms zet ik de gevoeligheid 1 tikje naar links of rechts maar dat is het dan ook wel.

De achterruitenwissers daarentegen... daar heb ik wel gedoe mee. Dat ding kan alleen maar op 1 snelheid; en die is meestal te snel. Tenzij het echt nat is en er veel opspattend water is... dan weer te langzaam. Los daarvan maakt al sinds de aanschaf maakt dat ding enorme herrie, alsof het rubber droog is. 'Stuitert' over het raam in plaats van 'glijdt'. Verschrikkelijk geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc_us op 04-03-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Marc_us schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:25:
Los daarvan maakt al sinds de aanschaf maakt dat ding enorme herrie, alsof het rubber droog is. 'Stuitert' over het raam in plaats van 'glijdt'. Verschrikkelijk geluid.
Het rubber even goed schoon poetsen met WD40 (flink natte doek) wil wel eens helpen. Zit het rubber wel recht in de houder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
SiegmundB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:37:
hoi allen,
eind deze maand haal ik mijn formentor 15 mhev business op.
het gaat hier om een voorraadauto
magnetic grey met opties:
-pack winter
-intelligent drive lite launchpakket
-trekhaak voorbereiding
-compact 18 inch reservewiel
verder voorlopig gewoon standaard.
ben blij om terug (na bijna 4j elektrisch) gewoon te kunnen genieten van het gemak om te gaan tanken.
Mooie auto. Was het zo'n ellende om elektrisch te rijden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:25:
De achterruitenwissers daarentegen... daar heb ik wel gedoe mee. Dat ding kan alleen maar op 1 snelheid; en die is meestal te snel. Tenzij het echt nat is en er veel opspattend water is... dan weer te langzaam. Los daarvan maakt al sinds de aanschaf maakt dat ding enorme herrie, alsof het rubber droog is. 'Stuitert' over het raam in plaats van 'glijdt'. Verschrikkelijk geluid.
Deze herken ik wel, heb zelfs geprobeerd of je via OBD11 de interval langer kon maken, maar helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiegmundB
Clavis schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:36:
[...]

Mooie auto. Was het zo'n ellende om elektrisch te rijden dan?
ellende zou ik het niet noemen. het zijn vooral de praktische zaken die nog veel beter kunnen:
- zet overal een BC automaat ipv de overlast aan laadpassen te moeten hebben
- hybrides die veel te lang aan een paal hangen
- ICE autos die een laadplaats innemen
- kans op spontaan ritje dat soms wegvalt (stel je wagen staat op 20% weg en iemand een eindje weg vraagt om langs te komen: eerst laden) -> dit heb je niet als je thuis kan laden uiteraard
- range is altijd een gok en afhankelijk van zoveel omstandigheden
- reizen is altijd een beetje plannen (daar staat tegenover dat je wel comfortabeler reist omdat je toch regelmatig moet pauzeren)
dus al bij al kleine dingen, maar als je de keuze hebt dan is ze voor mij snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voor wat het waard is en voor wie het interessant vindt....

Sinds een week of 3 wordt in Duitsland de 3.5.2 update uitgerold op de Cupra Borns die daar geschikt voor zijn. Het komt dus dichter bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Ik had dit weekend een OTA update klaar staan, maar volgens mij is hij nog niet gelukt. Het is origineel een Duitser, zou dat de 3.5.2 kunnen zijn?

Het is wel een kleine update, duurde naar verwachting maar 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nee, dat is een kleine tussentijdse update. De grote update duurt 215 minuten. Dus een dikke 3 en een half uur. Die moet je dus nemen als je de auto een uur of 4 niet gaat gebruiken. 's Nachts of op je werk als je toch al 4 uur stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:09
Clavis schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:13:
Hoe zijn hier de ervaringen tot nu toe met de Tavascan? Ik heb zojuist mijn bestelling getekend.

Tavascan Business
Trekhaak
Basalt Grey

Wat is de verwachte levertijd voor de Tavascan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
silverchaoz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Wat is de verwachte levertijd voor de Tavascan?
De Atacama Desert in Augustus. De kleur die ik nu heb genomen is een voorraad model. Dus binnen een maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Clavis schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:13:

Tavascan Business
Trekhaak
Basalt Grey

Gefeliciteerd! Heb de zelfde configuratie maar dan zonder trekhaak. De auto bevalt goed. Voor mij wel de eerste EV dus geen vergelijkingsmateriaal.

Zijn wel wat software bugs, maar hopelijk worden die snel opgelost. Mis wel verstelling in de stoel voor de bovenbenen, helaas paste de Adrenaline niet in het budget.
En zoals je hier boven leest wat ruzie met de regensensor :P

[ Voor 4% gewijzigd door TVSCN op 06-03-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
TVSCN schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Gefeliciteerd! Heb de zelfde configuratie maar dan zonder trekhaak. De auto bevalt goed. Voor mij wel de eerste EV dus geen vergelijkingsmateriaal.

Zijn wel wat software bugs, maar hopelijk worden die snel opgelost. Mis wel verstelling in de stoel voor de bovenbenen, helaas paste de Adrenaline niet in het budget.
En zoals je hier boven leest wat ruzie met de regensensor :P
Thanks! Ben heel benieuwd. Kijk er naar uit. Voor mij ook de eerste EV. Raakte overtuigd om voor een EV te gaan omdat het accupakket tegenwoordig meer dan prima is.

Adrenaline was bij mij inderdaad ook ver boven budget, maar de Business dan wel weer redelijk onder het budget. Vandaar de trekhaak en de andere kleur. Had ook geen zin om nog tot augustus te moeten wachten.

Hoe zijn de “normale” speakers? Gewoon prima? Helaas niet kunnen testen met de proefrit, omdat dit de VZ uitvoering betrof.

Hopelijk vallen de bugs mee. En de regensensor issues 🙃

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 06-03-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Clavis schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Thanks! Ben heel benieuwd. Kijk er naar uit. Voor mij ook de eerste EV. Raakte overtuigd om voor een EV te gaan omdat het accupakket tegenwoordig meer dan prima is.

Adrenaline was bij mij inderdaad ook ver boven budget, maar de Business dan wel weer redelijk onder het budget. Vandaar de trekhaak en de andere kleur. Had ook geen zin om nog tot augustus te moeten wachten.

Hoe zijn de “normale” speakers? Gewoon prima? Helaas niet kunnen testen met de proefrit, omdat dit de VZ uitvoering betrof.

Hopelijk vallen de bugs mee. En de regensensor issues 🙃
Ik ben geen audiofiel, maar vind het zelf niet denderend. Wel prima overigens... Vorige auto had een B&O installatie dus het verschil was zeker wel merkbaar.

Verbruik is ook wel prima, dus wat dat aan gaat heb ik ook geen enkel probleem met de range.
Afgelopen week net voorbij Hannover geweest en verbruik van 20,9kw/h over 535 kilometer met 130-140 door Duitsland heen waar het kon. Laatste stuk 50km wel op een N weg gereden waar de max. snelheid 100 was. Dit heeft het verbruik wel iets naar beneden getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik ging gister voor het eerst door de wasstraat met de Cupra en ondanks dat ik erop gelet had om de wegrolbeveiliging te deactiveren (in de N zetten en dan de melding 'Wegrolbeveiliging deactiveren' met OK bevestigen) sprong hij na enkele minuten toch op de P/parkeerrem. Gelukkig stond er geen auto direct achter me op de lopende band.
Oh ja, Auto Hold heb ik sowieso niet ingeschakeld.
Wat heb ik fout gedaan? Je hoeft de motor toch niet uit te schakelen?

[ Voor 6% gewijzigd door DyStiC op 12-03-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
Welke softwareversies hebben de Born's uit '23 bij jullie? Ik zie op Reddit meldingen voorbij komen van ontvangen updates maar sinds de update bij de dealer heb ik geen update meer gezien. Ik draai zelf 0561 maar ik zie dat mensen online op 07xx draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
DyStiC schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:19:
Ik ging gister voor het eerst door de wasstraat met de Cupra en ondanks dat ik erop gelet had om de wegrolbeveiliging te deactiveren (in de N zetten en dan de melding 'Wegrolbeveiliging deactiveren' met OK bevestigen) sprong hij na enkele minuten toch op de P/parkeerrem. Gelukkig stond er geen auto direct achter me op de lopende band.
Ik doe nooit iets met de melding/wegrolbeveiliging. Ik zet de Born alleen in z'n (N)eutraal, meer niet.
Had je wel je gordel om? Ik merk dat als ik mijn gordel niet om heb en ik maar licht van m'n stoel omhoog kom, de auto bij stilstand direct in (P)ark schiet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
DyStiC schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:19:
Na tig keren zelf in de automatische wasstraat heb ik dat nog nooit meegemaakt. Misschien is de straat langer bij jou dan bij mij. Ik doe hetzelfde wat jij doet. In de neutraal en de melding wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 15:26
Zo inmiddels, 389 pagina's van dit topic doorgelezen. Ik heb het niet bijgehouden maar gevoelsmatig ging 10% over hoe lang moet ik wachten voordat ik mijn bestelde auto krijg, 20% wat moet ik doen als de auto offline is, en 20% over software updates :) haha nee hele goede info allemaal om te weten.

Op het moment een auto al bijna zes maanden te koop staat bij een garage waar zou ik dan op moeten letten waardoor er al 20 mensen mij zijn voorgegaan en vooral geconcludeerd hebben doe maar niet? Ik ga sowieso met een odb tijdens proefrit de hv accu uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

S-1-5-7 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:39:
[...]
Ik doe nooit iets met de melding/wegrolbeveiliging. Ik zet de Born alleen in z'n (N)eutraal, meer niet.
Had je wel je gordel om? Ik merk dat als ik mijn gordel niet om heb en ik maar licht van m'n stoel omhoog kom, de auto bij stilstand direct in (P)ark schiet
Nou misschien zeg je daar wel iets, ik weet dat ik op dat moment wel iets uit in mijn dashboardkastje aan het zoeken was, ik twijfel of ik m'n gordel daarbij afgedaan heb maar zal ongetwijfeld wel iets van mijn stoel gekomen zijn.
Zal er de volgende keer eens goed op letten en sowieso stilletjes blijven zitten dan maar :D
Zou ook zonder jouw bericht niet kunnen bedenken dat daarmee de parkeerrem er automatisch op knalt, fijn die auto's die voor je willen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Galukon schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:39:
Welke softwareversies hebben de Born's uit '23 bij jullie? Ik zie op Reddit meldingen voorbij komen van ontvangen updates maar sinds de update bij de dealer heb ik geen update meer gezien. Ik draai zelf 0561 maar ik zie dat mensen online op 07xx draaien.
Als je 'bij' bent zou dat versie 3.2.1 (code 0561) moeten zijn. Code 1751 is de laatste MAIN update die er voor ons zit aan te komen. Dat is versie 3.5.2.

NB: Voor de VW ID3 is dat versie 3.7 welke gelijk is aan de 3.5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
AvK schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:47:
[...]

Als je 'bij' bent zou dat versie 3.2.1 (code 0561) moeten zijn. Code 1751 is de laatste MAIN update die er voor ons zit aan te komen. Dat is versie 3.5.2.

NB: Voor de VW ID3 is dat versie 3.7 welke gelijk is aan de 3.5.2.
Ah vreemd, ik zag die 07xx versie online maar dat kan wel weer een ander land zijn met andere versies. Dan moeten we nog even wachten, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

S-1-5-7 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:39:
[...]

Toevallig je knie onder het stuur weg gehaald? om bijvoorbeeld dashboard schoon te maken of iets van de achterbank te pakken?

Er zit daar een proximity sensor onder de contact knop. Als je je rechterbeen weg haalt, zal hij kunnen detecteren dat er niemand meer zit. En voor de veiligheid op park gaan.

Bij mijn wasstraat staat tegenwoordig al een bordje die hiervoor waarschuwt om goed in de stoel te blijven zitten, omdat dit voor kan komen.

edit: zie dat ik de verkeerde quote, maar druk op stoel plus proximity sensor worden gebruikt. Dus het advies blijft staan, als bestuurder lekker blijven zitten gedurende de wasstraat. niet even dashboard schoonmaken / iets pakken.

[ Voor 21% gewijzigd door Patrock op 12-03-2025 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Galukon schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:20:
[...]

Ah vreemd, ik zag die 07xx versie online maar dat kan wel weer een ander land zijn met andere versies. Dan moeten we nog even wachten, thanks.
Het is in Duitsland code 1751. Maar inderdaad kan die 1 een landcode zijn. We zouden dus ook de 0751 versie kunnen krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patje_zelf
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 20:04
Zo. De discussie tussen werkgever en leasemaatschappij lijkt teneinde te komen. In januari een bestelformulier getekend en deze week zou de Tavascan besteld moeten gaan worden..ben benieuwd naar de werkelijke levertijd inmiddels. De leasemaatschappij denkt aan eind juli. Maar geen idee waar dat op gebaseerd is.
  • Cupra Tavascan VZ Extreme
  • Atacama Desert kleur (ik vind het contrast tussen grijs van de bumpers/spoilers en bruin van de koets het mooiste bij deze kleur)
  • Winter pack
Ik ben heel benieuwd hoe de overstap van een BMW 118i naar een veel grotere en modernere EV gaat worden. Ik zal vooral een paar keer per week 100km enkele reis naar werkplek rijden en verder veel ritjes als soccerdad.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Ben erg benieuwd naar de Extreme. Ik zie de Tavascan sowieso nog weinig rijden, dus een Extreme VZ is zeker gewenst op de weg!
Hopelijk is het wachten niet te lang.

Kreeg te horen dat de Tavascan dit jaar de volgende updates krijgt:
5.2.0, 5.4.0, 5.4.1. Echter kon niet verteld worden wat de updates zijn en wanneer ze naar de auto gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:59
Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd voor een Tavascan? Zou gaan om een Adrenaline of VZ indien heel veel korting...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverchaoz
marcelmg2 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:20:
Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd voor een Tavascan? Zou gaan om een Adrenaline of VZ indien heel veel korting...
Veel korting idd, maar dat is als je de auto koopt. Als je de auto leased dan betaal je alsnog de volle pont gezien die fiscaal op kenteken wordt gezet volgens de prijslijst van Cupra (ondanks de korting).

Levertijd voor de Tavascan is 4 a 5 maand momenteel wat de dealer tegen mij zei paar weken terug. Maakt niet uit welke versie je neemt, alles is prima leverbaar (alles is sws prima leverbaar bij Cupra momenteel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Vanmorgen voor het eerst een OTA update melding gekregen in mijn Born (2021).. Eens kijken hoe dit gaat, ik hoop dat deze, als ik er straks als weer instap, voltooid is.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mooi topic, ik heb 2-3 weken geleden ook een Tavascan Adrenaline (Basalt Grey) besteld. Levering eind juni aangezien mijn huidige leasecontract dan afloopt. Ondanks dat ik nu ook een fijne auto rijdt, kijk ik erg uit naar de nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje_zelf
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 20:04
silverchaoz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:52:
[...]

Veel korting idd, maar dat is als je de auto koopt. Als je de auto leased dan betaal je alsnog de volle pont gezien die fiscaal op kenteken wordt gezet volgens de prijslijst van Cupra (ondanks de korting).

Levertijd voor de Tavascan is 4 a 5 maand momenteel wat de dealer tegen mij zei paar weken terug. Maakt niet uit welke versie je neemt, alles is prima leverbaar (alles is sws prima leverbaar bij Cupra momenteel) :)
Dit lijkt ook op de levertijd die mij dus is verteld. Vanaf nu is eind juli ook 4-5maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:15
M@cer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:24:
Vanmorgen voor het eerst een OTA update melding gekregen in mijn Born (2021).. Eens kijken hoe dit gaat, ik hoop dat deze, als ik er straks als weer instap, voltooid is.
Hoe is dit verlopen? Ik ben toch nog wat huiverig om die knop in te klikken. Hier ook inderdaad eerste OTA update sinds 2021. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
ldenouter schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Hoe is dit verlopen? Ik ben toch nog wat huiverig om die knop in te klikken. Hier ook inderdaad eerste OTA update sinds 2021. :)
Nou wel goed denk ik. Blijkbaar geïnstalleerd, maar ik zie geen verschil.

Dit is nu de huidige status

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkBvqFmooh4fMIBbMqPoXaW5vJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv1Wn9q0gEdbCbUNJnADKIQh.jpg?f=fotoalbum_large

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

M@cer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:56:
[...]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Je hebt de 3.2.1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ha, ik kreeg hem ook vandaag! Heel eng. Maar los van wat verloren settings geen rare dingen gezien.
De app was wel even in de war (dacht dat de portieren open stonden) en ik kon pas de lader activeren nadat de update voltooid was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
Galukon schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:39:
Kreeg toevallig vandaag een notificatie van een nieuwe update. Net wanneer ik uit stapte. Niet op gelet maar zal morgen even voor je kijken. Vond het al lang duren sinds de laatste update. Ben benieuwd of er iets aangepast is wat wij kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Heeft iedereen al een aanslag van de wegenbelasting ontvangen?
Ik dus niet, en ook bij inloggen bij het RDW staat geen factuur. Wel van de andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Dit is wat het update scherm zegt.

Negeer de stof, ik krijgt het gewoon niet stof vrij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8iujFHTl7IKKjWzOk5CTueuelg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7yZWGvZidpxpmg94JXZMbIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Laatst online: 16-09 17:09
[...]

[Afbeelding]
Grappig, ik draai hier ook op, maar geen melding van een update gehad. Ik vermoed dat ze hem eind december tijdens zijn eerste inspectiebeurt hebben uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
MarkV6 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:38:
Ik dus niet, en ook bij inloggen bij het RDW staat geen factuur. Wel van de andere auto.
Ja ik heb hem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:15
Ik ken iemand met een Tesla Model 3 die hetzelfde heeft, niets ontvangen tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
Meer mensen met een Terramar waar sinds woensdag opeens zijn range elektrisch behoorlijk naar beneden gegaan is? Zat altijd tussen de 96 en 106 km range als hij vol geladen is. En nu is 86-88 vol....

Lijkt ook of de balk nog maar tot 80% gaat die was altijd helemaal tot 100% groen en nu staan er steeds een soort pijtjes in. Als ik hem "vol" geladen heb en ikverplaats het schuifje naar waar de balk stopt lijkt dat 80% te zijn.

Batterycare etc staat allemaal uit.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Ik kreeg overigens de brief met dagtekening 22 februari, precies 1 jaar en 3 maanden nadat de auto op kenteken staan in Nederland. Is jouw auto toevallig in de tweede helft van decemer/maart/juni/september voor het eerst in NL geregistreerd? Dat zou mijn theorie bevestigen dat het afhangt van de registratiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:49

kaanmijo

Picobello B.V.

Joenino schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:12:
Meer mensen met een Terramar waar sinds woensdag opeens zijn range elektrisch behoorlijk naar beneden gegaan is? Zat altijd tussen de 96 en 106 km range als hij vol geladen is. En nu is 86-88 vol....

Lijkt ook of de balk nog maar tot 80% gaat die was altijd helemaal tot 100% groen en nu staan er steeds een soort pijtjes in. Als ik hem "vol" geladen heb en ikverplaats het schuifje naar waar de balk stopt lijkt dat 80% te zijn.

Batterycare etc staat allemaal uit.
Het is koud deze week. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
kaanmijo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Het is koud deze week. Vandaar :)
Niet zo koud als vorige maand waar ik ook gewoon 96-106 kreeg na opladen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoskeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08 18:26
aaradorn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:38:
Dit is wat het update scherm zegt.

Negeer de stof, ik krijgt het gewoon niet stof vrij.

[Afbeelding]
Ik heb deze update zojuist geïnstalleerd. Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden na zo'n update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
Genoskeh schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Ik heb deze update zojuist geïnstalleerd. Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden na zo'n update?
Nope, althans, ik niet. ik voel zelf wel dat die wat minder hard trekt bij onderbroken strepen. Vooral fijn omdat je vaak de weg deelt met fietsers. Voor de rest nog niks gemerkt maar ik gebruik vrijwel alleen android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 21:48
Het is vorige week behoorlijk warm geweest. Ik heb zondag-maandag-dinsdag helemaal niks gereden en toen ik woensdagochtend vertrok waren er enkele tientallen kilometers range verdwenen ivgl met zaterdagavond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
Ik heb zojuist mijn kenteken al gekregen van de Tavascan! Rond 11 april geleverd! (HHT-43-K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 21:48
Is er ergens online een historiek terug te vinden van de versies? Ik heb mijne nu een tweetal maanden, dus veronderstel dat ik de laatste versie heb(?)
Het is wel een Belgische versie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUQwY4QMD2KNOnI3yMv-gusDHHs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kRbbYJiUa5cH5jdxOh8OokkA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudSaar
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-04 21:56
Zojuist de 1751 update op de Born voltooid, maar hebben jullie ook dat na de update de scherm kleuren anders zijn? Meer blauw ipv zwart… maar kan dit (zover) nergens wijzigen.
Ook het opstart logo wat je soms ziet is met blauwe achtergrond en het hele menu ook.. (vond zwart eigenlijk wel iets mooier :-). )

Voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpHfBzp7fjc843An16Hsx1iO5fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1uGQhRFvyNyUY1qrcIsWHDW.jpg?f=fotoalbum_large

Na

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSdxRbkGryFjqZT1cB7hQgeFG-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFVU0DtpfA5mXzIhBhfxFGAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
RuudSaar schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:22:
Zojuist de 1751 update op de Born voltooid, maar hebben jullie ook dat na de update de scherm kleuren anders zijn? Meer blauw ipv zwart… maar kan dit (zover) nergens wijzigen.
Ook het opstart logo wat je soms ziet is met blauwe achtergrond en het hele menu ook.. (vond zwart eigenlijk wel iets mooier :-). )

Voor

[Afbeelding]

Na

[Afbeelding]
Yes, had ik ook, schrok mij kapot, dacht dat het scherm kapot was. Hij moet nog wat dingen instellen en daarna was het bij mij gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genoskeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08 18:26

Voor

[Afbeelding]

Na

[Afbeelding]
Ik had precies hetzelfde, maar na de eerstvolgende rit was het weer normaal. Vraag me enkel af wat voor zichtbare verbeteringen er zijn gekomen na de update..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:44
Als ik het helemaal goed heb is onderstaand voor de 1751 update :

S-OTA update: BORN for ME 3.5.2 (OUL9)
Start date : 10-03-2025

Voor de betrokken voertuigen wordt een over-the-air software-update (OTA-update) aangeboden. Deze update van het voertuig naar softwareversie ME3.5.2 bevat softwareverbeteringen in verschillende regeleenheden. De software-update wordt weergegeven op het display van het infotainmentsysteem en moet door de klant zelf worden uitgevoerd. Er zijn geen werkzaamheden van de contractpartner vereist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne0fqtV5I6-yU6KYgXTPjqh-kC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6qvXDdf3q4McRcEcCBczlwpx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door _Mitchie_ op 16-03-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudSaar
aaradorn schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Yes, had ik ook, schrok mij kapot, dacht dat het scherm kapot was. Hij moet nog wat dingen instellen en daarna was het bij mij gefixt.
Ah , haha inderdaad naar een paar uur is het weer normaal.. gelukkig! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Gisteren een proefrit gemaakt in een Tavascan. Wel de VZ AWD, maar heeft verder bijna dezelfde relevante opties als een Adrenaline waar ik voor zou gaan. Ik rij nu in een Q4 en het rijden in de Tavascan voelde direct vertrouwd aan (itt een rit in een BYD en Tesla). Wel strak op de weg, helt minder over. Reed verder helemaal goed, HUD is leuk, wel veel lampjes en pijltjes in beeld en in de auto als je af moet slaan. Veel standaard, terwijl mijn Q4 wat kaal is, met wat goedkoop plastic en beperkte functionaliteit van de app. Geen idee wat de Cupra app kan, maar als ik op afstand de auto dicht kan doen dan kan die app al meer dan de Audi app....Mooi interieur, mooie stoffen, niks lijkt 'gewoon', alles heeft een afwijkende vorm en past goed bij elkaar. Achterklep open en dicht met voetbeweging, panoramadak, keyless entry, multizone AC, automatisch dimmende spiegel, inklappende buitenspiegels, heb het allemaal gemist in mn Q4, en had het hiervoor allemaal in mn 3008. De Tavascan staat nu met stip op 1 als volgende leaseauto. En nog een groot voordeel: je rijdt in een vrij unieke auto want in het wild zie je ze bijna niet. Nu alleen nog het laden onderzoeken. Hij kan 135, maar dat kan mn Q4 ook, alleen zit die eigenlijk altijd rond de 70kw. Ik hoop dat de Tavascan met zn warmtepomp er wat meer uit weet te halen.Heeft iemand zelf ervaring met de laadsnelheid van een Tavascan, met de RWD/Adrenaline?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVSCN
Met snelladen is die heel consistent als je de batterij voorverwarmd. Helaas geen baanbrekende snelheden maar de laadcurve is redelijk vlak. Hier onder de curve van de eerste snellaadsessie die ik deed.

Vind het nog steeds bijzonder dat de laadsnelheid van alle modellen op het zelfde platform verschillend zijn. 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4g6yVFpCav21ksKfhZMKn-59o4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP200iBK4Z7EG0YPW7PDzhXw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door TVSCN op 16-03-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Heel lang 135 en daarna lang 120 en langzaam zakken via nog heel lang boven de 100 is voor mij een paradijs vergeleken met de 60-70 van mn Q4. Dus 2x zo snel laden en een groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Voor mij een eerste EV dus had weinig vergelijkingsmateriaal, maar de ellende die je leest op dit forum omtrent snelladen van andere modellen, maakte me wel wat huiverig. Achteraf dus niet nodig! Nu een keer of 8 aan de snellader gehangen en met voorverwarmen presteert die telkens het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voor

[Afbeelding]

Na

[Afbeelding]
Ah, interessant! Heb je een Nederlandse Born? Of komt ie toevallig uit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudSaar
AvK schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Ah, interessant! Heb je een Nederlandse Born? Of komt ie toevallig uit Duitsland?
Is een koop auto van mn werk, maar ik weet niet beter dan dat dit een Nederlandse versie is. RDW geeft niet aan dat deze geïmporteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Hier ook de 1751 update vandaag geïnstalleerd, gewoon een NL Born. Merk tot nu toe nog geen verschil zoals eerder vermeld behalve dat elke app die je geïnstalleerd hebt meteen een update heeft. M’n scherm kleur was overigens wel gewoon hetzelfde als altijd, dus niet blauw.

[ Voor 17% gewijzigd door kaanmijo op 16-03-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoe installeer je die update?? Waar kan je (in het systeem) drukken om het te krijgen?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tylen schreef op maandag 17 maart 2025 @ 06:54:
Hoe installeer je die update?? Waar kan je (in het systeem) drukken om het te krijgen?
Nergens :). De auto bepaalt zelf wanneer het tijd is, denk ik. Bij mij kwam er tijdens het rijden een bericht op het infotainment dat ‘ie een update had. Als dat bericht geweest is staat er op dat scherm dat omhoog komt wanneer je uitstapt een oranje banner om hem te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:15
[...]

[Afbeelding]
Intussen zelf ook maar op de knop geklikt. Van softwareversie 0561 naar 1751 gegaan, dat zal dan wel de 3.5 software zijn of iets dergelijks. Ik merk nog geen verschil, maar we gaan het meemaken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steps67
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 13:59
Hallo, ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van een nieuwe Cupra Born 77kWh Business Limited, wat zijn de grootste ergernissen en reparaties die vaak voorkomen?
Zouden jullie de Born weer gekocht/geleased hebben na jullie ervaringen?
Zo nee , welke auto zou nu je voorkeur hebben en waarom?

Ik rijd nu een ioniq 2018, eigenlijk op de verdamper van de airco na , probleemloos gereden.
Verbruik wat ik nu ben gewend is 12/100 in de zomer en 17/100 in de winter.

[ Voor 29% gewijzigd door steps67 op 17-03-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
ldenouter schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Intussen zelf ook maar op de knop geklikt. Van softwareversie 0561 naar 1751 gegaan, dat zal dan wel de 3.5 software zijn of iets dergelijks. Ik merk nog geen verschil, maar we gaan het meemaken.... :)
Hier hetzelfde, ook naar 1751 gegaan met mijn Born uit 2021.. Geen verschil gemerkt verder.

Mijn auto stond aan de laadpaal bij installeren, maar het laden was wel gestopt door de installatie. Voor mensen die de update nog gaan doen wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 17-03-2025 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
steps67 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:45:
Hallo, ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van een nieuwe Cupra Born 77kWh Business Limited, wat zijn de grootste ergernissen en reparaties die vaak voorkomen?
Zouden jullie de Born weer gekocht/geleased hebben na jullie ervaringen?
Zo nee , welke auto zou nu je voorkeur hebben en waarom?
Persoonlijk erger ik me aan het snel teruglopende vermogen bij koud weer of een laag accupercentage, maar daar zal je bij de 77 kWh-versie waarschijnlijk minder snel last van hebben.
Ook krijg ik bij koud weer (vorige week al bij 1 graad) storingen aan de Front Assist-sensor, die overigens na een korte tijd rijden weer verdwijnen.
Daarnaast vind ik de touch toetsen nog steeds een slecht ontwerp, zeker met de ontbrekende verlichting. Maar dit hebben ze volgens mij opgelost in de nieuwere modellen.

Waar ik me het meest aan erger, en wat ik bovendien gevaarlijk vind, is het sturen naar stoepen en geparkeerde auto's door Lane Assist. De auto heeft ook al twee keer onnodig een noodstop gemaakt, waarvan één keer een gevaarlijke situatie veroorzaakte.

Toevallig ben ik vandaag gebeld voor de beurt, die na twee jaar nodig is. Volgens de mevrouw aan de telefoon zou ik geen recht hebben op vervangend vervoer, terwijl hier toch duidelijk staat van wel. Dit wordt nu nog uitgezocht, maar ik vind het slecht dat deze discussie überhaupt gevoerd moet worden (en ik ben niet de eerste die dit meld op dit forum).

Zou ik de auto opnieuw kiezen? Ik heb er een dubbel gevoel over, want buiten bovenstaande problemen rijdt de auto best prima. Al met al zorgt het er in ieder geval voor dat Cupra over twee jaar niet per se bovenaan mijn lijstje zal staan.

[ Voor 5% gewijzigd door S-1-5-7 op 17-03-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Laatst online: 15-09 22:00
Niemand in deze groep die toevallig de Cupra Leon Sportstourer rijdt?

(Search functie geeft nul hits, maar was benieuwd naar jullie ervaringen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
@Crasheeee Hier! Een 2021 model, Duitse import 1.4 e-Hybrid VZ Adrenaline met wat fijne extra's ;).
edit: welke ervaringen zoek je precies?

[ Voor 32% gewijzigd door Xerox op 17-03-2025 22:10 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:24
Crasheeee schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:41:

Hier een VZ Performance uit 2024 (net voor de facelift). Ben super tevreden. De 245 pk is leuk en meer dan genoeg voor mij. Heb eigenlijk niet echt minpunten gevonden in de auto. Wat wel vreselijk irritant is dat de bediening van het pano dak afentoe niet reageert. Dan moet ik echt stoppen, auto uit en dicht en na 5 minuten weer openen en starten om het werkend te krijgen. Ik heb ook best wel vaak dat de knop voor pechhulp zelf wordt 'ingedrukt' en dus belt de auto opeens naar een garage.

Buiten dat zeer tevreden. Had je specifieke vragen?

edit: Heeft iemand zelfde bovenstaande problemen als ik gehad? Heb binnenkort een grote beurt en weet niet of hier wat aan gedaan kan worden?

[ Voor 8% gewijzigd door ZegHetMaar op 18-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-09 07:39

Jazeker wel. De VZ Performance van 2024. Mijn ervaringen zijn niet heel positief t.o.v van mijn vorige Seat Leon ST uit 2020. Veel geluid van banden (19"), geluiden uit onderstel, file rijden met DSG 6 niet zo fijn als de DSG 7 uit de Seat Leon.Nog niet veel rijplezier van gehad.

Verder prima auto. Weinig eigenaardigheden in software/systeem. App zou betrouwbaarder mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:54
Vraag over Cupra Born: Is er een mogelijkheid omhet klik geluid bij het bedienen van iets (Infotainment, binnenerlichting ed) uit te zetten?
Ik gebruik Apple carplay maar daar zie ik geen enkele instelling.
Mijn vrouw heeft een android telefoon en ze heeft geen klik geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kappie68
ZegHetMaar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Hier een VZ Performance uit 2024 (net voor de facelift). Ben super tevreden. De 245 pk is leuk en meer dan genoeg voor mij. Heb eigenlijk niet echt minpunten gevonden in de auto. Wat wel vreselijk irritant is dat de bediening van het pano dak afentoe niet reageert. Dan moet ik echt stoppen, auto uit en dicht en na 5 minuten weer openen en starten om het werkend te krijgen. Ik heb ook best wel vaak dat de knop voor pechhulp zelf wordt 'ingedrukt' en dus belt de auto opeens naar een garage.

edit: Heeft iemand zelfde bovenstaande problemen als ik gehad? Heb binnenkort een grote beurt en weet niet of hier wat aan gedaan kan worden?
Problemen met pano dak heb ik ook heel af en toe. Schijnt bekend te zijn bij de dealer. Moet dan module, waar de knoppen zitten, vervangen worden. Als je dit probleem doorgeeft voordat je de grote beurt krijgt wordt de module gewoon besteld en tijdens de grote beurt vervangen. (Althans, dat werd mij zo verteld)

[ Voor 7% gewijzigd door Kappie68 op 18-03-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Laatst online: 15-09 22:00
ZegHetMaar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Thanks allen! Nou het ging mij er meer om ik doe natuurlijk al wat vooronderzoek en ga een proefrit maken, maar soms kom je pas achter dingen nadat je iets hebt aangeschaft.

Hetzij dat je achteraf juist wel een optie had willen nemen of een optie voegde uiteindelijk in de praktijk niet zoveel toe. Vandaar m’n generieke vraag.

Las bijv. hier en daar soms wat gemopper over de stoelen van de VZ Performance bij lange afstanden, maar dacht laat ik eerst de vraag breder trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappie68
Crasheeee schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Thanks allebei! Nou het ging mij er meer om ik doe natuurlijk al wat vooronderzoek en ga een proefrit maken, maar soms kom je pas achter dingen nadat je iets hebt aangeschaft.

Hetzij dat je achteraf juist wel een optie had willen nemen of een optie voegde uiteindelijk in de praktijk niet zoveel toe. Vandaar m’n generieke vraag.

Las bijv. hier en daar soms wat gemopper over de stoelen van de VZ Performance bij lange afstanden, maar dacht laat ik eerst de vraag breder trekken.
Ik kon alleen de kleur kiezen. (huidige model stond voor de deur) De stoelen zijn voor mij prima. Zitten erg lekker ook op lange ritten. Proefrit is aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:24
Crasheeee schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Thanks allen! Nou het ging mij er meer om ik doe natuurlijk al wat vooronderzoek en ga een proefrit maken, maar soms kom je pas achter dingen nadat je iets hebt aangeschaft.

Daar heb ik persoonlijk geen last van gehad. In de zomer een rit van 2000km enkele reis gemaakt in ongeveer 30 uur en had nergens last van. Dat zal uitiendelijk ook aan je lichaamsbouw liggen natuurlijk. Het blijven sportstoelen. Het beste is inderdaad om een proefrit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

spook68 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:54:
Vraag over Cupra Born: Is er een mogelijkheid omhet klik geluid bij het bedienen van iets (Infotainment, binnenerlichting ed) uit te zetten?
Ik gebruik Apple carplay maar daar zie ik geen enkele instelling.
Mijn vrouw heeft een android telefoon en ze heeft geen klik geluid.
Ja, dat kan je uitzetten. Zit een beetje verborgen in het menu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverchaoz

Ik krijg een 2025 Leon Sportstourer over een maand als de leverdatum klopt _/-\o_

Het enige minpunt van het uurtje proefrijden vond ik dat de achteruit camera op het nieuwere 13 inch scherm echt bizar slecht is voor een auto die over de €45000 kost. De camera is volgens mij hetzelfde gebleven, maar omdat scherm nu veel groter is, is de resolutie daar niet op aangepast en ziet het er goedkoop en amateuristisch uit.

Ik had hiervoor een Peugeot 308 met 360 graden camera wat een pakket was voor €300 ofzo en die camera's waren echt ultra scherp voor een auto die een klasse lager is dan de "premium" klasse Cupra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Iemand hier ook sinds de laatste update voor de Born een vreemde (?) laadcurve? Hij hangt de hele avond al in z’n eentje aan een publieke 11kW paal waar het afgelopen jaar gewoon netjes 11kW uit kwam. Of zit ik hier opeens met een loadbalanced paal oid? Het gaat nu met een snelheid van 6,5kW wat volgens mij nog steeds 3 fasen is. Die ‘langzaam laden’ instelling staat ook uit in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oU4Xppeq4n3Kj8cGAUOOZkC3bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHNv9ljZXgJ1SBo5wshnj2Jh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

kaanmijo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:37:
Iemand hier ook sinds de laatste update voor de Born een vreemde (?) laadcurve? [...]
Geen problemen hier, gewoon 11 kW van start tot eind, met OTA update geïnstalleerd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:45
Hier vanavond ook de OTA verkregen, auto staat nu op de parkeerplek en de update is draaiende, ben benieuwd hoe de auto er morgen voor staat :-). (Born december 2021).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
kaanmijo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:37:
Iemand hier ook sinds de laatste update voor de Born een vreemde (?) laadcurve? Hij hangt de hele avond al in z’n eentje aan een publieke 11kW paal waar het afgelopen jaar gewoon netjes 11kW uit kwam. Of zit ik hier opeens met een loadbalanced paal oid? Het gaat nu met een snelheid van 6,5kW wat volgens mij nog steeds 3 fasen is. Die ‘langzaam laden’ instelling staat ook uit in de auto.

[Afbeelding]
Kan zijn dat je paal afgeknepen wordt als je op piektijden gaat laden, dat is bij ons ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 16:47
Na gisteren de OTA software te hebben geinstalleerd nu ook een "apps update" geinstalleerd. Nog geen verschillen kunnen ontdekken, het meer blauwige wat iemand zij zie ik niet zo. Iemand anders veranderingen ontdekt in de OTA of in de app update?
Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.