Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
silverchaoz schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:59:
Zijn hier mensen die b.v. de business versie gekozen hebben boven een VZ versie vanwege de kuipstoelen die in de VZ zitten? (Gaat om de 2025 variant van de cupra generatie)

Ik kreeg in de VZ demo rit wat last van mn onderrug na een goede 30 minuten, dat had ik niet in de business stoelen.

Nu lees ik vrijwel overal dat de VZ stoelen juist heel comfortabel moeten zitten, maar ik kan toch niet de enige zijn die last van de rug krijgt door dit soort stoelen? Je ziet op de weg ook best veel VZ's rijden.
Welke model Cupra precies? Wel handig om erbij te vermelden want ze hebben allemaal net wat andere stoelen..

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:37
Scrtz schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:03:
[...]

Welke model Cupra precies? Wel handig om erbij te vermelden want ze hebben allemaal net wat andere stoelen..
Gaat om de Leon
orillion schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:57:
[...]

Stond je stuur op dezelfde hoogte?
Yes, was hetzelfde, lendesteun stond btw uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:59
silverchaoz schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:49:
[...]

Gaat om de Leon
[...]

Yes, was hetzelfde, lendesteun stond btw uit
Ik weet niet hoe lendesteun helemaal uit voelt in die auto, maar de stoelen zonder verstelbare lendesteun hebben meestal wel een basis lendesteun, alleen niet verstelbaar. Misschien dat je daarom geen pijn kreeg? Ik zou nog een proefrit adviseren met de lendesteun een beetje geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:24
CH94 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:48:
Ik rij sinds vorige week dinsdag een Cupra Born Business (2024-model) maar sinds het begin werkt de Keyless entry ééns in de 10 keer. Heeft 1 van jullie dit ook wel eens ervaren? Zou dit de batterij in de keyfob kunnen zijn?
Hier op terugkomend, auto eindelijk bij de Cupra garage geweest (na bijna 2 maanden wachten), deurhendels moeten vervangen worden, lijkt een fout in de deurhendels te zijn. Garage gaf aan dat dit vaker bij het nieuwe model voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 14:30
CH94 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Hier op terugkomend, auto eindelijk bij de Cupra garage geweest (na bijna 2 maanden wachten), deurhendels moeten vervangen worden, lijkt een fout in de deurhendels te zijn. Garage gaf aan dat dit vaker bij het nieuwe model voorkomt.
Ik heb het voornamelijk bij het weglopen van de auto dat ie de helft van de keren niet op slot gaat.
Is dat hetzelfde euvel waar jij last van had dus dat het bij mij ook aan de deurgrepen kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Laatst online: 11:24
RobG1967 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:08:
[...]

Ik heb het voornamelijk bij het weglopen van de auto dat ie de helft van de keren niet op slot gaat.
Is dat hetzelfde euvel waar jij last van had dus dat het bij mij ook aan de deurgrepen kan liggen?
Ja hier had ik ook last van, het steeds om moeten kijken of de auto echt op slot gaat.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Sinds ik mijn Terramar heb heeft het 2 keer (licht) gevroren en kon ik vervolgens de ACC / Lane assist niet inschakelen en kreeg een foutmelding te zien dat dit niet mogelijk was omdat de sensoren geen vrij zicht hadden :?
Vanochtend was dus zo'n keer, en het was denk ik nauwelijks -1 graden.
Is dat herkenbaar? heb ik werkelijk nog nooit last van gehad op mijn Toyota, en daar heb ik heel wat slechtere weersomstandigheden mee doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• safu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:06
DyStiC schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:38:
Sinds ik mijn Terramar heb heeft het 2 keer (licht) gevroren en kon ik vervolgens de ACC / Lane assist niet inschakelen en kreeg een foutmelding te zien dat dit niet mogelijk was omdat de sensoren geen vrij zicht hadden :?
Is dat herkenbaar? heb ik werkelijk nog nooit last van gehad op mijn Toyota, en daar heb ik heel wat slechtere weersomstandigheden mee doorstaan.
Ik heb zelf geen Terramar, maar dit is een bekend probleem binnen de VAG-groep. Ik heb het zelf ook af en toe. Meestal verdwijnt het vanzelf na een tijdje rijden.Zoniet even uw dealer aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09:38
S-1-5-7 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Dit heb ik bij de Born nog nooit meegemaakt. Heb je niet toevallig ingesteld dat de airco gepland voorverwamt?
Haha, wat stom. Had hier wel aan gedacht, maar op één of andere reden ging ik vanuit dat dit net als oplaadroutines per locatie ging. Bedankt in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja is normaal en zoals @safu al aangeeft, geldt bij alle VAG modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:50
Ivm de sensoren die moeilijk doen bij vriesweer, dat heb ik ook. Al ben ik niet akkoord dat alle VAG modellen dit hebben. 4 jaar met de Passat gereden en nooit problemen mee gehad. Met de Cupra Leon ST (2025) onmiddellijk problemen vanaf het rond de 0 graden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Wat een armoede zeg. Als er nu ijspegels aan de auto hangen kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar bij net iets onder nul is het wel buitengewoon teleurstellend zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:50
Ik heb trouwens nog wat nieuws omtrent het probleem van de LED-lichten in het interieur die op rood/blauw springen: argon007 in "Het grote Cupra topic"

Via een familielid die in een grote VAG garage werkt kreeg ik door dat Cupra hiervan op de hoogte is, maar dat men de oorzaak niet weet en er dus momenteel ook geen oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegazz
  • Laatst online: 16-09 17:09
argon007 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:08:
Ivm de sensoren die moeilijk doen bij vriesweer, dat heb ik ook. Al ben ik niet akkoord dat alle VAG modellen dit hebben. 4 jaar met de Passat gereden en nooit problemen mee gehad. Met de Cupra Leon ST (2025) onmiddellijk problemen vanaf het rond de 0 graden is.
Wacht maar totdat het gaat sneeuwen, krijg je gratis kerstboomverlichting erbij op je dashboard.
Men is bij VAG vergeten dat de voorkant bij elektrische auto's helemaal niet warm wordt en daardoor een complete plaat aan (nat) sneeuw ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

AvK

Ready Set Go

Vegazz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Wacht maar totdat het gaat sneeuwen, krijg je gratis kerstboomverlichting erbij op je dashboard.
Men is bij VAG vergeten dat de voorkant bij elektrische auto's helemaal niet warm wordt en daardoor een complete plaat aan (nat) sneeuw ontstaat.
Hebben alle EV's. Het wordt 1 grote ijsplaat en dus zien de sensoren en de radar niks meer. Niet leuk maar makkelijk te verklaren. Bij plof auto's komt het ook voor trouwens. Iets minder snel, maar toch.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:37

eisbaer

Zie signature

Nog niet meegemaakt. Vanochtend bij -1.5 C de acc ingeschakeld. De melding front assist niet beschikbaar verschijnt wel maar dat werkt daar onafhankelijk van.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 23:35
Ik heb sinds deze week een Cupra Formentor uit 2022. Erg tevreden mee, maar ik merk dat ik geen meldingslampje krijg voor de dode hoek als iemand mij voorbij steekt. Weet iemand of deze wagens dit hebben? Moet dit geactiveerd worden? Volgens de verkoper zat dit verwerkt in de Ambilight, maar ik zie het niet bij de opties van de Ambilight staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Tits schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:31:
Ik heb sinds deze week een Cupra Formentor uit 2022. Erg tevreden mee, maar ik merk dat ik geen meldingslampje krijg voor de dode hoek als iemand mij voorbij steekt. Weet iemand of deze wagens dit hebben? Moet dit geactiveerd worden? Volgens de verkoper zat dit verwerkt in de Ambilight, maar ik zie het niet bij de opties van de Ambilight staan.
Dat staat dan onder voertuig>veiligheidssystemen. Weet zo niet precies uit mijn hoofd hoe de menu’s heten. Maar iig niet onder het ambilight menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Mijn Formentor uit 2022 heeft het wel. Zit inderdaad in de ambilight strip verwerkt ter hoogte van de spiegel. Kan zowel constant oranje branden maar ook knipperen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHHVTaMYaajyrbp1PhfA9Ilq1Iw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FimpBvS5eVUj8gbUkZLHRfB1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:28
We hebben vorige week een proefrit gemaakt in een Skoda Elroq (wordt de volgende auto van mevr Nosmo) en het viel me op dat deze zoveel lichter remt dan mijn Cupra Born. Is het normaal dat dit zoveel zwaarder gaat in de Born, of moet ik naar de dealer?

Ik voel het ook in mijn pedaal als "auto hold" aan springt, ik vorige auto's voelde ik daar ook niks van.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Nosmo. schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:37:
We hebben vorige week een proefrit gemaakt in een Skoda Elroq (wordt de volgende auto van mevr Nosmo) en het viel me op dat deze zoveel lichter remt dan mijn Cupra Born. Is het normaal dat dit zoveel zwaarder gaat in de Born, of moet ik naar de dealer?

Ik voel het ook in mijn pedaal als "auto hold" aan springt, ik vorige auto's voelde ik daar ook niks van.
Dit zegt mij niks. Misschien moet je het eens aan de dealer vragen, je kan vast een andere ID3 of Born proberen daar om te zien of die hetzelfde remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Allebei wel zelfde rijstand? Dat geeft ook verschil qua remrespons namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 15:26
Ergens komende drie maanden ga ik een Cupra Born 2de hands aanschaffen met het doel om hier tien jaar mee te gaan rijden (10.000km per jaar) dus max 60.000km op de teller bij aanschaf. Zijn er vanuit jullie ervaringen redenen om bijvoorbeeld niet de One edition van 2021-2022 aan te schaffen maar voor de 2022 en verder uitvoeringen te gaan? De boost knop is voor mij niet een noodzakelijke optie. Voorkeur heeft een performance uitvoering en dan lijkt de 2021 meer binnen budget te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:43
1979sentinel schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:53:
Ergens komende drie maanden ga ik een Cupra Born 2de hands aanschaffen met het doel om hier tien jaar mee te gaan rijden (10.000km per jaar) dus max 60.000km op de teller bij aanschaf. Zijn er vanuit jullie ervaringen redenen om bijvoorbeeld niet de One edition van 2021-2022 aan te schaffen maar voor de 2022 en verder uitvoeringen te gaan? De boost knop is voor mij niet een noodzakelijke optie. Voorkeur heeft een performance uitvoering en dan lijkt de 2021 meer binnen budget te passen.
O.a. nieuwe hardware/versie die naar mijn idee wat minder storingen heeft dan de 2021 versie. Check vooral of hij de update heeft gehad bij de dealer en helemaal bij is. Dat zou sowieso al moeten helpen bij de One versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:28
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:52:
[...]

Allebei wel zelfde rijstand? Dat geeft ook verschil qua remrespons namelijk.
Ja, dezelfde rijmode, gewoon in comfort.

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de dealer maar die heeft pas in tijd in april :(

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Ik rij zelf een One versie uit 2021. Ik weet natuurlijk niet hoe een latere uitvoering werkt of wat voor updates die nog wel krijgt t.o.v. de One. Maar als je een betere uitvoering kan krijgen in de One, zou ik dat altijd verkiezen boven een nieuwere uitvoering waar de toegevoegde waarde nog niet precies van bekend is. Van extra opties weet je nu wat je eraan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
basdv schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Ik rij zelf een One versie uit 2021. Ik weet natuurlijk niet hoe een latere uitvoering werkt of wat voor updates die nog wel krijgt t.o.v. de One. Maar als je een betere uitvoering kan krijgen in de One, zou ik dat altijd verkiezen boven een nieuwere uitvoering waar de toegevoegde waarde nog niet precies van bekend is. Van extra opties weet je nu wat je eraan hebt.
Als ik prive zo'n auto zou aanschaffen zou ik iig de modellen willen die de nieuwere 4.X updates meekrijgen.
Nosmo. schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:39:
[...]

Ja, dezelfde rijmode, gewoon in comfort.

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de dealer maar die heeft pas in tijd in april :(
Zou wel kunnen dat de Cupra harder remt om het 'sportieve gevoel' te versterken. Waarin de Skoda gewoon een 'normale/saaie' wagen moet zijn qua rijgedrag. Niet mijn mening, maar de merkstrategie van Cupra en/of Skoda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:06
Welke je ook kiest, neem geen One. Desnoods een latere versie met minder opties dan een One waar de ontwikkeling van is gestopt maar de problemen niet minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
@1979sentinel zoals je ziet verschillen de meningen. Er wordt hier vaak best negatief gedaan over de software, ik erger me er niet aan. Maar sommige mensen wel en die snakken naar verbetering.

Ik weet niet of je het uit kan proberen, is versie 4 al beschikbaar op niet One modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
basdv schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:02:
@1979sentinel zoals je ziet verschillen de meningen. Er wordt hier vaak best negatief gedaan over de software, ik erger me er niet aan. Maar sommige mensen wel en die snakken naar verbetering.

Ik weet niet of je het uit kan proberen, is versie 4 al beschikbaar op niet One modellen?
Nee, dus misschien komt die ook helemaal niet.

Ik zou gewoon goed gaan testrijden en kijken of de auto zoals ie is bevalt. Niet hopen op updates die misschien nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 15:26
orillion schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:12:
[...]

Nee, dus misschien komt die ook helemaal niet.

Ik zou gewoon goed gaan testrijden en kijken of de auto zoals ie is bevalt. Niet hopen op updates die misschien nooit komen.
Begrijp ik nu goed dat er geen updates meer voor de one komen?

Al met al toch beter om niet voor een One te gaan zo te lezen. Waarbij tot nu toe garages niet echt betrouwbaar zijn met vermelden van juiste uitvoering. Adrenalines die zogenaamd een hud hebben, performance die ineens geen elektrische stoelen hebben. En zo zal ook vaak vergeten worden om te vermelden of het wel of geen one is. Om nog maar niet te spreken over warmtepomp aanwezig ja of nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voor de Born's na de First Edition, zal software update 3.5.2 de laatste MAIN update zijn. Dat is generiek dezelfde update die de meeste VW ID3's momenteel uitgerold krijgen, hebben gekregen maar dan noemt VW het de 3.7 update.. Het verbaast mij dat onze Born's nog geen update hebben gehad terwijl vrijwel alle ID3's deze al hebben. De echt nieuwe Born's die uitkomen Zoals de VZ types ed. hebben volgens mij de 4.x software.

[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 17-02-2025 22:06 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter

De born heeft trommelremmetjes op de achterwielen. Ik kan ook totaal niet eraan wennen (heb dat al meerdere keren hier gezegd geloof ik hahaha) je moet zo hard het pedaal intrappen voordat hij pas een beetje goed remt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tylen schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:39:
[...]

De born heeft trommelremmetjes op de achterwielen. Ik kan ook totaal niet eraan wennen (heb dat al meerdere keren hier gezegd geloof ik hahaha) je moet zo hard het pedaal intrappen voordat hij pas een beetje goed remt.
Daar hebben die trommel remmen helemaal niks mee te maken. Trommel remmen zijn als achter remmen juist heel goed. Goedkoop, onderhouds arm en robuust. Als je remt komt de meeste kracht op je voor remmen te staan. Die pakken ongeveer 70% van het remvermogen. Het is algemeen bekend dat sommige mensen vinden dat de Born of hun ID3 wat vreemd remt. Als je begint met remmen gaat dat eerst op de regeneratie. Als je echt harder remt gaan de schijfremmen iets doen. Het punt daartussen, wanneer de keus is regeneratie of ook fysiek kan je over twisten. Kan je verzekeren dat de Born ontzettend hard kan remmen. Heb afgelopen jaar een echte noodstop moeten maken omdat ik door die dikke A-stijlen een auto compleet had gemist toen ik een rotonde naderde. De roest op de schijven was helemaal weg en de hele bende stonk een uur in de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
AvK schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:52:
[...]

Daar hebben die trommel remmen helemaal niks mee te maken. Trommel remmen zijn als achter remmen juist heel goed. Goedkoop, onderhouds arm en robuust. Als je remt komt de meeste kracht op je voor remmen te staan. Die pakken ongeveer 70% van het remvermogen. Het is algemeen bekend dat sommige mensen vinden dat de Born of hun ID3 wat vreemd remt. Als je begint met remmen gaat dat eerst op de regeneratie. Als je echt harder remt gaan de schijfremmen iets doen. Het punt daartussen, wanneer de keus is regeneratie of ook fysiek kan je over twisten. Kan je verzekeren dat de Born ontzettend hard kan remmen. Heb afgelopen jaar een echte noodstop moeten maken omdat ik door die dikke A-stijlen een auto compleet had gemist toen ik een rotonde naderde. De roest op de schijven was helemaal weg en de hele bende stonk een uur in de wind.
Mij hoef je niet uit te leggen hoe remmen werken ;). De born remt slecht. Maar het kan ook aan de verschillende referentiekaders liggen. Ik ven iets andere klasse autos gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:55:
Wil iemand openingpost overnemen? (Mede auteur?). Ik merk dat ik niet de juiste “drive” hiervoor heb om het te doen ;).
Deze vraag staat trouwens nog open ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je stelt: de Born remt slecht. Dat is echt complete onzin. Je kunt er schijnbaar niet aan wennen. Ik moest er ook even aan wennen. De Born is heel precies te doseren als je eenmaal het karakter van die remmen door hebt. Het is niet zo moeilijk. Echt niet.

En overigens.... het geldt voor meer EV's dat mensen moeten wennen aan het rem gedrag. Een EV remt nu eenmaal anders. In een soort van 2 fase's. Dat dwingt enige gewenning. Ik had het na een uur al door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
1979sentinel schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Begrijp ik nu goed dat er geen updates meer voor de one komen?

Al met al toch beter om niet voor een One te gaan zo te lezen. Waarbij tot nu toe garages niet echt betrouwbaar zijn met vermelden van juiste uitvoering. Adrenalines die zogenaamd een hud hebben, performance die ineens geen elektrische stoelen hebben. En zo zal ook vaak vergeten worden om te vermelden of het wel of geen one is. Om nog maar niet te spreken over warmtepomp aanwezig ja of nee.
Nee, de versie na de One heeft ook nog geen update, dus we weten niets zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 21:45

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Remmen? Ik was bijna vergeten wat dat was. Op de snelweg met ACC aan hoef ik het rempedaal eigenlijk niet te gebruiken (al blijft het eng om te vertrouwen op de laat remmende radar), in de stad is de B-stand regelmatig voldoende vertragend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Nu ik de app wil gebruiken om de voor verwarming aan te zetten kom ik er niet meer in. De bruine ring om CUPRA blijft maar draaien en na heel lang een foutmelding. De app opnieuw geinstalleerd en nu wil die niet verder als het invoeren van het VIN nummer. Kan dat ook met zekering F19 te maken hebben? Het is geen eerste editie.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

AvK schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:21:
Voor de Born's na de First Edition, zal software update 3.5.2 de laatste MAIN update zijn. Dat is generiek dezelfde update die de meeste VW ID3's momenteel uitgerold krijgen, hebben gekregen maar dan noemt VW het de 3.7 update.. Het verbaast mij dat onze Born's nog geen update hebben gehad terwijl vrijwel alle ID3's deze al hebben. De echt nieuwe Born's die uitkomen Zoals de VZ types ed. hebben volgens mij de 4.x software.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar je deze info vandaan hebt? In 3.7 hebben ze eindelijk die verdraaide “mobiele netwerkverbinding verloren” notificatie de nek omgedraaid, kan niet wachten tot ik die update heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

kaanmijo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:03:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd waar je deze info vandaan hebt? In 3.7 hebben ze eindelijk die verdraaide “mobiele netwerkverbinding verloren” notificatie de nek omgedraaid, kan niet wachten tot ik die update heb.
Deels vanaf hier (Tweakers het grote IDx topic), YouTube en buitenlandse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 21:48
MarkV6 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:46:
Nu ik de app wil gebruiken om de voor verwarming aan te zetten kom ik er niet meer in. De bruine ring om CUPRA blijft maar draaien en na heel lang een foutmelding. De app opnieuw geinstalleerd en nu wil die niet verder als het invoeren van het VIN nummer. Kan dat ook met zekering F19 te maken hebben? Het is geen eerste editie.
Ik had het gisteren ook, vanaf 17u meerdere malen geprobeerd om de app te openen maar het lukte maar niet.
Sinds deze ochtend werkt het weer normaal, dus nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
tazz_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Ik had het gisteren ook, vanaf 17u meerdere malen geprobeerd om de app te openen maar het lukte maar niet.
Sinds deze ochtend werkt het weer normaal, dus nu geen problemen meer.
Vanmorgen wilde de voorverwarming niet starten, na meerdere keren geprobeerd te hebben en 6 notificaties later is het toch gelukt :) App is al een drama vanaf dag 1, al is het na de laatste update wel iets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
CupraFrank schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:28:
[...]

Vanmorgen wilde de voorverwarming niet starten, na meerdere keren geprobeerd te hebben en 6 notificaties later is het toch gelukt :) App is al een drama vanaf dag 1, al is het na de laatste update wel iets verbeterd.
Zo slecht als nu heb ik het in 3 jaar niet gehad. Hij start nu weer op maar wel met 'offline mode' kennelijk moet ik de zekering er even uit halen.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
MarkV6 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Zo slecht als nu heb ik het in 3 jaar niet gehad. Hij start nu weer op maar wel met 'offline mode' kennelijk moet ik de zekering er even uit halen.
Bijzonder, dat heb ik echt alleen helemaal in het begin een keer gehad maar daarna is het voor zover ik mij kan herinneren nooit meer voorgekomen. Blijf het toch bijzonder vinden dat het ze maar niet lukt om een degelijke app te ontwikkelen in de huidige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:34
De dodehoekassistent is niet standaard en op veel modellen een optie. Als je in het infotainmentsysteem onder "Hulpsystemen" niet de optie hebt dan zit de functie er niet op.
Dit weet ik uit ervaring omdat ik sinds kort een Cupra Leon heb die deze functie ook niet heeft (terwijl ik daar wel vanuit ging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberTijn
silverchaoz schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:59:
Zijn hier mensen die b.v. de business versie gekozen hebben boven een VZ versie vanwege de kuipstoelen die in de VZ zitten? (Gaat om de 2025 variant van de cupra generatie)

Ik kreeg in de VZ demo rit wat last van mn onderrug na een goede 30 minuten, dat had ik niet in de business stoelen.

Nu lees ik vrijwel overal dat de VZ stoelen juist heel comfortabel moeten zitten, maar ik kan toch niet de enige zijn die last van de rug krijgt door dit soort stoelen? Je ziet op de weg ook best veel VZ's rijden.
Ja ik rijd de business versie van de Leon (pre-facelift uit 2023). Gekocht als occassion, en ik merkte tijdens proefritjes in modellen met de kuipstoelen ook dat die na verloop van tijd niet lekker meer zaten. Ik vond ze vooral aan de zijkant teveel klemmen.
Uiteindelijk voor een business versie gekozen met de "gewone" sportstoelen (met half lederen bekleding) en die zitten heerlijk.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
CupraFrank schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:29:
[...]

Bijzonder, dat heb ik echt alleen helemaal in het begin een keer gehad maar daarna is het voor zover ik mij kan herinneren nooit meer voorgekomen. Blijf het toch bijzonder vinden dat het ze maar niet lukt om een degelijke app te ontwikkelen in de huidige tijd.
De app heeft tijden vrijwel probleemloos gewerkt, maar sinds kort kan ik regelmatig het klimatiseren niet aanzetten zonder de auto eerst te ontgrendelen en vergrendelen met de sleutel. Na deze handeling werkt het altijd direct. Ook opent de app regelmatig niet op mijn S23 en blijft het draaiende Cupra logo maar in beeld staan. En tot slot kan ik de kilometerstand van de auto niet meer zien. Die staat gewoon op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Eddo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:27:
[...]

De app heeft tijden vrijwel probleemloos gewerkt, maar sinds kort kan ik regelmatig het klimatiseren niet aanzetten zonder de auto eerst te ontgrendelen en vergrendelen met de sleutel. Na deze handeling werkt het altijd direct. Ook opent de app regelmatig niet op mijn S23 en blijft het draaiende Cupra logo maar in beeld staan. En tot slot kan ik de kilometerstand van de auto niet meer zien. Die staat gewoon op 0.
Dan heb je mazzel, bij mij en vele andere is het al 3 jaar niet echt een goed werkende app :) Updaten of hard afsluiten en opnieuw openen werkt bij mij meestal wel goed. Soms moet ik dit wel een paar keer doen wil het werken maar uiteindelijk werkt het een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Zojuist de eerste brief over de motorrijtuigenbelasting binnen. €76 voor drie maanden, dat is nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
  • Laatst online: 09-09 21:31
Bij mij (Born 2022) blijft de LED strip DRL achter na volledig uitschakelen (dus deur dicht en op slot, spiegels in) gedeeltelijk branden. Alleen de linkerkant en op een soort van halve kracht.

Verder krijg ik na een paar min rijden een geel accu 12volt storingslampje, met het advies om naar een garage te gaan. Heb de melding uit het systeem gehaald met OBDeleven, maar blijft terugkomen

Iemand een idee? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Joost996me schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:49:
Bij mij (Born 2022) blijft de LED strip DRL achter na volledig uitschakelen (dus deur dicht en op slot, spiegels in) gedeeltelijk branden. Alleen de linkerkant en op een soort van halve kracht.

Verder krijg ik na een paar min rijden een geel accu 12volt storingslampje, met het advies om naar een garage te gaan. Heb de melding uit het systeem gehaald met OBDeleven, maar blijft terugkomen

Iemand een idee? Dank!
Klinkt als parkeerlicht geactiveerd:

“ Parkeerlicht
Het parkeerlicht brandt alleen bij uitgeschakeld
contact. Als het licht is ingeschakeld, klinkt er
een akoestisch signaal zolang het bestuurder-
sportier is geopend.
● Schakel het contact uit.
● Hendel omhoog- of omlaagdrukken.
Wanneer het parkeerlicht ingeschakeld is,
gaan het stadslicht voor en een deel van het
achterlicht aan de desbetreffende zijde van de
wagen branden.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
orillion schreef op zondag 23 februari 2025 @ 07:51:
[...]

Klinkt als parkeerlicht geactiveerd:

“ Parkeerlicht
Het parkeerlicht brandt alleen bij uitgeschakeld
contact. Als het licht is ingeschakeld, klinkt er
een akoestisch signaal zolang het bestuurder-
sportier is geopend.
● Schakel het contact uit.
● Hendel omhoog- of omlaagdrukken.
Wanneer het parkeerlicht ingeschakeld is,
gaan het stadslicht voor en een deel van het
achterlicht aan de desbetreffende zijde van de
wagen branden.”
Bedankt voor je reactie! Had ik ook al zitten bedenken, maar dat is het helaas niet. Ik kan het parkeerlicht activeren en dat is iets anders. Dan gaan overigens ook de zijlampen aan. Niet aleen dat stukje van de Led strip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost996me
Nog een vraagje. Zit nog op software 0561 (3.2?) Heb de auto twee jaar en nog nooit een update gezien. Is dat normaal? Kan ik iets doen om een update te forceren? Zou wel graag iets minder lag hebben op het scherm..

[ Voor 14% gewijzigd door Joost996me op 23-02-2025 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Joost996me schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:59:
Nog een vraagje. Zit nog op software 0561 (3.2?) Heb de auto twee jaar en nog nooit een update gezien. Is dat normaal? Kan ik iets doen om een update te forceren? Zou wel graag iets minder lag hebben op het scherm..
Jouw Born is van 2022. Dat houdt in dat je op software 3.1 zit.
Helaas is 3.1 ook de laatste MAIN versie voor Born's van dat jaartal. Dat je geen update meer kan krijgen heeft met de (te oude) hardware te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
De kogel is door de kerk; de Cupra Leon Sportstourer is besteld in Taiga Grey! Levertijd is 6 tot 8 weken. Momenteel staat de levering op 20 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost996me
AvK schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Jouw Born is van 2022. Dat houdt in dat je op software 3.1 zit.
Helaas is 3.1 ook de laatste MAIN versie voor Born's van dat jaartal. Dat je geen update meer kan krijgen heeft met de (te oude) hardware te maken.
Dank voor je reactie, dat wil dus zeggen de enige en dus ook laatste MAIN versie voor een auto van net twee jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Joost996me schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Dank voor je reactie, dat wil dus zeggen de enige en dus ook laatste MAIN versie voor een auto van net twee jaar?
Correct. Een nieuwer model van een maand of 4 - 5 ouder heeft al wel betere hardware, infotainment scherm ziet er ook anders uit en draait een versie hoger (3.2), die wel nog geüpdatet kan worden. Deze versies zijn vrijwel allemaal al geüpdatet naar de 3.2.1 versie. En krijgen straks de 3.5.2 versie die gelijk is aan de 3.7 van de VW ID3. En dat is dan gelijk voor die serie de laatste MAIN update. Tis niet anders. Zo gaat dat tegenwoordig in computerautoland. Is Cupra niet uniek in.

NB: De nieuwste Born's hebben de 4.x versie volgens mij, vanwege de wederom verbeterde hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huppie66
  • Laatst online: 19-08 12:54
Vandaag de eerste lange rit erop zitten met de Terramar. Prima auto voor op de autobahn.

Helaas wel een storing: omgevingscamera niet beschikbaar. Dus geen beeld, de sensoren werken nog wel. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Daarnaast viel mij op dat de auto uit zichzelf eea had uitgezet: dode hoek sensor en travel assist. Iemand weet hoe je die 2 het snelst kan benaderen tijdens het rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:05
AvK schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Correct. Een nieuwer model van een maand of 4 - 5 ouder heeft al wel betere hardware, infotainment scherm ziet er ook anders uit en draait een versie hoger (3.2), die wel nog geüpdatet kan worden. Deze versies zijn vrijwel allemaal al geüpdatet naar de 3.2.1 versie. En krijgen straks de 3.5.2 versie die gelijk is aan de 3.7 van de VW ID3. En dat is dan gelijk voor die serie de laatste MAIN update. Tis niet anders. Zo gaat dat tegenwoordig in computerautoland. Is Cupra niet uniek in.

NB: De nieuwste Born's hebben de 4.x versie volgens mij, vanwege de wederom verbeterde hardware.
Hot damn, wat ben ik blij dat ik in een private lease model rij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Waar vind je de software versie zoals hierboven genoemd? Ik vind alleen software 1751 bij systeeminformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
huppie66 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:55:
Vandaag de eerste lange rit erop zitten met de Terramar. Prima auto voor op de autobahn.

Helaas wel een storing: omgevingscamera niet beschikbaar. Dus geen beeld, de sensoren werken nog wel. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Daarnaast viel mij op dat de auto uit zichzelf eea had uitgezet: dode hoek sensor en travel assist. Iemand weet hoe je die 2 het snelst kan benaderen tijdens het rijden?
Op de linkerzijde van je stuurwiel, knop rechtsonder. Daar wissel je tussen acc/ travel assist / speed limiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Jermaine schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Hot damn, wat ben ik blij dat ik in een private lease model rij :F
Want? Als je nu een nieuwe auto koopt is die over drie jaar ook weer outdated vergeleken met de dan nieuwe.

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 24-02-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roborgje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03 22:21
Ook bij mij (blije eigenaar van een Cupra Born VZ) bleef de auto dag in dag uit offline. De truc met de zekering werkte prima. Bijkomend effect is dat het "prijsschieten" bij opstarten van de MyCupra-app nu ook verdwenen lijkt. Het was telkens: doet ie het wel of doet ie het niet de eerste keer. Nu dus (voorlopig ?) opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
silverchaoz schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:34:
De kogel is door de kerk; de Cupra Leon Sportstourer is besteld in Taiga Grey! Levertijd is 6 tot 8 weken. Momenteel staat de levering op 20 april.
Hey, wat tof om te lezen. In januari heb ik ook de Cupra Leon Sportstourer besteld, ook in de kleur Taiga Grey! Alleen voor mij is de levering pas in juni. Ik wilde graag de Mistral Copper velgen erbij, dus het is het Business model geworden. Misschien dat het daarom langer duurt :? Kan niet wachten. Heb vroegâh ook wat Cupra's gehad, maar dat was een heel ander model, deze en deze :D

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
MaTr1x schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:25:
[...]

Hey, wat tof om te lezen. In januari heb ik ook de Cupra Leon Sportstourer besteld, ook in de kleur Taiga Grey! Alleen voor mij is de levering pas in juni. Ik wilde graag de Mistral Copper velgen erbij, dus het is het Business model geworden. Misschien dat het daarom langer duurt :? Kan niet wachten. Heb vroegâh ook wat Cupra's gehad, maar dat was een heel ander model, deze en deze :D
Gaaf dat je ook een Leon Sportstourer hebt besteld. Mag ik vragen waarom je voor een business bent gegaan ipv VZ? Wel vreemd dat die in Juni kwam. De dealer beloofde mij dat deze versie zeer goed leverbaar was en kon mij zo goed als garanderen (op wellicht 1 á 2 weken na) dat de auto op de afgesproken leverdatum geleverd werd. Weet je ook waarom die in Juni pas geleverd wordt? Stond dat al op de afgesproken leverdatum of is de leverdatum opgeschoven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
silverchaoz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Gaaf dat je ook een Leon Sportstourer hebt besteld. Mag ik vragen waarom je voor een business bent gegaan ipv VZ? Wel vreemd dat die in Juni kwam. De dealer beloofde mij dat deze versie zeer goed leverbaar was en kon mij zo goed als garanderen (op wellicht 1 á 2 weken na) dat de auto op de afgesproken leverdatum geleverd werd. Weet je ook waarom die in Juni pas geleverd wordt? Stond dat al op de afgesproken leverdatum of is de leverdatum opgeschoven?
Waarom Business? Omdat het een lease is via werk en VZ buiten de lease valt als het überhaupt al te betalen zou zijn. De Essentials zou volgens Ayvens al in maart leverbaar zijn. Uiteindelijk werd het de Business. Begin februari kreeg ik een bericht van Ayvens dat de "eerste indicatie voor de afleverweek week 23 in 2025 is" (begin juni). Van Cupra kreeg ik vlak erna een mailtje dat de bestelde auto voor mij in productie zou gaan in week 10, dus dat zou volgende week zijn. We wachten het af.

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
MaTr1x schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Waarom Business? Omdat het een lease is via werk en VZ buiten de lease valt als het überhaupt al te betalen zou zijn. De Essentials zou volgens Ayvens al in maart leverbaar zijn. Uiteindelijk werd het de Business. Begin februari kreeg ik een bericht van Ayvens dat de "eerste indicatie voor de afleverweek week 23 in 2025 is" (begin juni). Van Cupra kreeg ik vlak erna een mailtje dat de bestelde auto voor mij in productie zou gaan in week 10, dus dat zou volgende week zijn. We wachten het af.
Aha vandaar. Wellicht dat het scheelt dat ik de auto in één keer heb laten opkopen bij de Cupra dealer? Op de offerte stond in de week van 20 April, zoals gezegd vrijwel gegarandeerd. We gaan het meemaken en ik hou je anders wel ff op de hoogte als die van mij ook verschuift of geleverd wordt rond die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
silverchaoz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Aha vandaar. Wellicht dat het scheelt dat ik de auto in één keer heb laten opkopen bij de Cupra dealer? Op de offerte stond in de week van 20 April, zoals gezegd vrijwel gegarandeerd. We gaan het meemaken en ik hou je anders wel ff op de hoogte als die van mij ook verschuift of geleverd wordt rond die tijd :)
Heb je uiteindelijk een exemplaar met kuipstoelen of met de sportstoelen besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
CyberTijn schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Heb je uiteindelijk een exemplaar met kuipstoelen of met de sportstoelen besteld?
Sportstoelen, maar de grootste waarom ik voor de business ben gegaan is, omdat eigenlijk alles voor 45k er al op zit en is snel zat. Een VZ is leuk, maar vond de toegevoegde waarde voor 3K extra uiteindelijk niet waard voor de bijtelling. De 204PK is oprecht al snel zat voor het nederlandse wegennetwerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
silverchaoz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:20:
[...]
De 204PK is oprecht al snel zat voor het nederlandse wegennetwerk :)
Want? Ben ik het niet mee eens. Meer is altijd beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tylen schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:44:
[...]

Je hebt gelijk.
Aan de andere kant is in 80% van de gevallen 204PK meer als voldoende. Had onlangs een dikke BMW naast me bij het stoplicht die duidelijk en luid grommend een wedstrijdje wou doen. Nu ben ik zelf niet van de wedstrijdjes maar als je me zo uitdaagt dan ga ik het soms aan. Dus stiekum de Born op Performance gezet, zet mijn petje recht en bij groen gas geven. En toegegeven.... De BMW kwam goed mee. Maar verloor het op de schakel momenten. Iedere keer dat hij bijkwam viel die weer terug omdat hij moest schakelen. Dus ik zat voor hem. Heb verder niet geknipperd of gezwaaid ofzo. De overwinning was voor de BMW rijder al pijnlijk genoeg.

Maar ik geef onmiddellijk toe dat als ik straks met pensioen ben en het KAN betalen, voornemens ben om een Born VZ aan te schaffen. Gewoon omdat het kan. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Precies! :D Daarom voor de VZ Performance gegaan. 272pk is heerlijk, vooral met de tussensprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Scrtz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:45:
[...]

Precies! :D Daarom voor de VZ Performance gegaan. 272pk is heerlijk, vooral met de tussensprints.
326pk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Sorry Terramar VZ Performance heb ik, dus de hybride met 272pk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
[...]

Heb je gelijk in, alleen kom ik van een 130pk golf dus dan is 204pk ineens wereld van verschil en voelt dan snel zat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
silverchaoz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Heb je gelijk in, alleen kom ik van een 130pk golf dus dan is 204pk ineens wereld van verschil en voelt dan snel zat :)
Daar heb je zeker een punt! Ik had de A3 e-tron 204pk, voelde ook al snel zat. Toen de golf 8 gte 245pk en nu dan de 272pk terramar. Maargoed de terramar is ook weer 300kg zwaarder dan de GTE dus die extra pk's kun je redelijk wegstrepen. Ik lijk het vooral te merken bij tussensprints maar dat kan ik niet zwart op wit bevestigen.

nadeel van de hybrides blijft de FWD, dus je krijgt het vermogen al vrij snel moeilijk weg op enkel de voorwielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:52
Scrtz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:25:
[...]

Daar heb je zeker een punt! Ik had de A3 e-tron 204pk, voelde ook al snel zat. Toen de golf 8 gte 245pk en nu dan de 272pk terramar. Maargoed de terramar is ook weer 300kg zwaarder dan de GTE dus die extra pk's kun je redelijk wegstrepen. Ik lijk het vooral te merken bij tussensprints maar dat kan ik niet zwart op wit bevestigen.

nadeel van de hybrides blijft de FWD, dus je krijgt het vermogen al vrij snel moeilijk weg op enkel de voorwielen..
De 204 PK Terramar heeft inderdaad ook moeite om het kwijt te kunnen op de FWD, moet geregeld mijn stuur goed vastpakken als ik hem even intrap.

Wel even andere vraag aan jouw, aangezien je ook de terramar hebt, ik krijg elke 800 km ongeveer dat langdurig motor gebruik benodigd is. Heb jij dit ook? Boekje zegt dat hij elke 6 maanden de motor zou moeten reinigen op deze manier maar nu al 2 keer in de zelfde maand deze melding.

Nog even afgezien van aandrijflijn storing welke ik al 2 keer in de eerste maand heb gehad, dan kan je dus alleen elektrisch rijden....

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Joenino schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:50:
[...]

De 204 PK Terramar heeft inderdaad ook moeite om het kwijt te kunnen op de FWD, moet geregeld mijn stuur goed vastpakken als ik hem even intrap.

Wel even andere vraag aan jouw, aangezien je ook de terramar hebt, ik krijg elke 800 km ongeveer dat langdurig motor gebruik benodigd is. Heb jij dit ook? Boekje zegt dat hij elke 6 maanden de motor zou moeten reinigen op deze manier maar nu al 2 keer in de zelfde maand deze melding.

Nog even afgezien van aandrijflijn storing welke ik al 2 keer in de eerste maand heb gehad, dan kan je dus alleen elektrisch rijden....
Ik heb die melding nog niet gehad. Stekker wel veel maar rij ook vrijwel altijd in Cupra (hybride) stand. Jij rijdt denk ik dan veel stukken en langdurig alleen elektrisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:52
Scrtz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:02:
[...]

Ik heb die melding nog niet gehad. Stekker wel veel maar rij ook vrijwel altijd in Cupra (hybride) stand. Jij rijdt denk ik dan veel stukken en langdurig alleen elektrisch?
Nee rij altijd hybride, dat maakt de melding zo gek. Heb helaas de Cupra stand niet op de Bussiness.
Wel schakelt hij veel naar elektirsch op de snelweg als ik constant rij met travel assist\acc.

Zal denk maar eens langs Cupra gaan volgende maand ritje Zwitserland voor de boeg en wil dan niet langs de weg komen te staan....

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Joenino schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Nee rij altijd hybride, dat maakt de melding zo gek. Heb helaas de Cupra stand niet op de Bussiness.
Wel schakelt hij veel naar elektirsch op de snelweg als ik constant rij met travel assist\acc.

Zal denk maar eens langs Cupra gaan volgende maand ritje Zwitserland voor de boeg en wil dan niet langs de weg komen te staan....
Hmm oke dat is idd wel erg raar dan, dan zou ik ook zeker even langsgaan. Cupra stand is vooral DSG in S, verder ook niks bijzonders ofzo dus daar mag het ook niet in zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaJ
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-08 07:19

CaJ

Cupra Born (nov ‘22) heeft zojuist zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Dealer geeft aan dat hij nog een keer terug moet ivm terugroep actie. Auto moet dan twee dagen blijven.

Iemand enig idee wat dit betreft? En vooral, iemand ervaring dat er daarna iets significant is verbeterd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 13:49
CaJ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:05:
Cupra Born (nov ‘22) heeft zojuist zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Dealer geeft aan dat hij nog een keer terug moet ivm terugroep actie. Auto moet dan twee dagen blijven.

Iemand enig idee wat dit betreft? En vooral, iemand ervaring dat er daarna iets significant is verbeterd..?
Dat kun je toch het beste even aan de dealer vragen? (overigens heb je volgens mij bij de VAG dealers recht op vervangend vervoer bij een terugroep actie.)
Andere optie is de RDW kentekencheck, die heeft een kopje "terugroepacties", maar het hangt af van "hoe erg" het probleem is of 'ie daar ook in staat.

[ Voor 5% gewijzigd door TMobile op 25-02-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaJ
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-08 07:19

CaJ

Meer info dan ik benoem kreeg ik er niet uit bij de dealer, vandaar mijn vraag naar ervaring van andere gebruikers😉.

RDW check heb ik idd gedaan, zag daar geen melding staan.
TMobile schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Dat kun je toch het beste even aan de dealer vragen? (overigens heb je volgens mij bij de VAG dealers recht op vervangend vervoer bij een terugroep actie.)
Andere optie is de RDW kentekencheck, die heeft een kopje "terugroepacties", maar het hangt af van "hoe erg" het probleem is of 'ie daar ook in staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50

Ik heb er ook een uit '22, ik was hem inderdaad een dag kwijt, incl haal en breng service (op een import auto).
Dat was als ik het me goed herinner een software update die niet OTA kon en een check van de HV batterij.
Kan me niet herinneren dat er fysiek iets veranderd was aan het rijgedrag, maar het entertainment systeem werd er wat vlotter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Wat krijg je te zien als je hier je VIN invult?

https://checkout.cupraoff...rvice-campaigns-recalls#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Viel mij op dat in mijn Terramar in de kofferbak geen 230v aansluiting of sigaretten aansluiting aanwezig is, terwijl ik dit op filmpjes wel terug zie. Hoe is dat bij andere Terramar berijders hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DyStiC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:58:
Viel mij op dat in mijn Terramar in de kofferbak geen 230v aansluiting of sigaretten aansluiting aanwezig is, terwijl ik dit op filmpjes wel terug zie. Hoe is dat bij andere Terramar berijders hier?
Ik heb het ook niet idd. Zal wel bij zo’n uitgebreider interieurpakket zitten. Maargoed ik zou het toch nooit gebruiken ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Scrtz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Ik heb het ook niet idd. Zal wel bij zo’n uitgebreider interieurpakket zitten. Maargoed ik zou het toch nooit gebruiken ook..
Toevallig belde iemand van de aftersales me vandaag en die had ik hetzelfde gevraagd. Die was er van overtuigd dat het er in zou zitten, ging kijken in de showroom en concludeerde dat hij toch echt ontbrak. Blijkbaar niet op de in NL geleverde modellen. Zou het uiteindelijk ook niet gebruiken hoor.

Is het trouwens mogelijk om de hoedenplank onder de laadvloer te leggen? in de handleiding is aangegeven dat hij er netjes in zou moeten passen. Of is dat alleen bij de non-hybride modellen? aangezien de ruimte geheel gevuld is met batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DyStiC schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Toevallig belde iemand van de aftersales me vandaag en die had ik hetzelfde gevraagd. Die was er van overtuigd dat het er in zou zitten, ging kijken in de showroom en concludeerde dat hij toch echt ontbrak. Blijkbaar niet op de in NL geleverde modellen. Zou het uiteindelijk ook niet gebruiken hoor.

Is het trouwens mogelijk om de hoedenplank onder de laadvloer te leggen? in de handleiding is aangegeven dat hij er netjes in zou moeten passen. Of is dat alleen bij de non-hybride modellen? aangezien de ruimte geheel gevuld is met batterij.
Poeh goede vraag, lijkt mij eigenlijk van niet, maar zou miss net kunnen passen.. Grote kans dat het enkel voor de non hybrids is idd..

Ik ben echter wel allang blij dat daar enigzijds wat ruimte is nu, je kunt iig beide laadkabels kwijt (1fase + 230V thuislader) en nog wat extra's. In mijn vorige Golf 8 GTE kon daar praktissch niks, dus had ik het hele jaar beide laadkabels in laadruimte rondzwerven. Zaten dus altijd in de weg als ik eens wat grote dingen moest meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Scrtz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:25:
[...]
Ik ben echter wel allang blij dat daar enigzijds wat ruimte is nu, je kunt iig beide laadkabels kwijt (1fase + 230V thuislader) en nog wat extra's. In mijn vorige Golf 8 GTE kon daar praktissch niks, dus had ik het hele jaar beide laadkabels in laadruimte rondzwerven. Zaten dus altijd in de weg als ik eens wat grote dingen moest meenemen
Heb je de speaker upgrade? dan ligt daarvan ook nog het nodige onder de laadvloer. Ik heb met moeite de thuislader en het banden-pomp-sleepstang-setje erbij gekregen. De laadkabel krijg ik er onmogelijk bij.

Eigenlijk zoek ik nog naar een mooie oplossing voor de laadkabel zoals de Skoda Elroq heeft, onder de hoedenplank. De laadruimte is toch wel erg beperkt komende van een stationwagon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DyStiC schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Heb je de speaker upgrade? dan ligt daarvan ook nog het nodige onder de laadvloer. Ik heb met moeite de thuislader en het banden-pomp-sleepstang-setje erbij gekregen. De laadkabel krijg ik er onmogelijk bij.

Eigenlijk zoek ik nog naar een mooie oplossing voor de laadkabel zoals de Skoda Elroq heeft, onder de hoedenplank. De laadruimte is toch wel erg beperkt komende van een stationwagon.
Nee die heb ik (gelukkig voor de ruimte dan) niet. Heb je daar foto van? Verkoper zei dat al idd. Ik vind die ruimte wel fijn daaronder, ligt reserve jas, beide kabels en nog wat rotzooi dus ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:01
hoort niet op het forum

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 26-02-2025 22:33 ]

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09:38
Wat zijn de ervaringen hier met de regensensor? Ik heb het gevoel dat er weinig automatisch aan is, aangezien je de hendel met regen continue moet bijstellen. Bij te veel regen gaat hij te langzaam en ook al stopt het met regenen blijft de ruitenwisser gaan.
Gaat overigens om de Tavascan.. Weet niet of die goed werkt bij de Born?
Kan me niet herinneren dat ik er bij m'n vorige auto ooit aangezeten heb 8)7

• AvK

AvK

Ready Set Go

TVSCN schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:02:
Wat zijn de ervaringen hier met de regensensor? Ik heb het gevoel dat er weinig automatisch aan is, aangezien je de hendel met regen continue moet bijstellen. Bij te veel regen gaat hij te langzaam en ook al stopt het met regenen blijft de ruitenwisser gaan.
Herken het deels. Ding heeft een klein beetje een wil van zichzelf. Wat bij mij meestal helpt is de gevoeligheid 1 standje hoger of lager te zetten. Heeft volgens mij ook met de hoeveelheid licht te maken. Bij losse buien met tussendoor zon is ie wispelturig. Bij donker weer en constant regen doet ie et altijd goed en standvastig. Eigenlijk wel logisch.

• Scrtz
Werkt prima op de Terramar. Heb ook nog niet hoeven bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
TVSCN schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:02:
Mijn ervaring is dat je hem even "wakker" moet maken als je vertrekt door aan en uit te zetten...
Daarna gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:20
Ik tegenstelling tot vele hier blijkbaar, vind ik ook dat ik de gevoeligheid van de sensor vaak moet bijstellen. Soms reageert die niet terwijl het hele raam vol zit met regendruppels en er nauwelijks zicht meer is en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Hoe is bij jullie de muziek kwaliteit bij streamen op spotify / youtube via Android Auto?
Bij mij is het echt plat, zonder weinig diepgang. Alsof vele frequenties gedempt worden.
De bass is samen met de (tweeter) treble volop aanwezig, maar in het middensegment mist een hoop.
Als je het bv. vergelijkt met bluetooth is dat geluidsbeeld veel breder en zelfs DAB heeft veel bereik. Terwijl je andersom zou verwachten.
Zelfs met geupgrade speakers van een A merk, toegevoegde sub en een goed afgestelde DSP is er geen top geluid uit te halen. Bekabeld of draadloos maakt niets uit in deze...

Heb alle equalizers al uitgezet en volume normalisatie in spotify ook.

[ Voor 21% gewijzigd door chefspecial op 28-02-2025 11:45 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.