Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
orillion schreef op maandag 6 januari 2025 @ 07:06:
[...]
Van het tweede geval weet ik het niet: blaaaaaaaaaaaat in "Het grote Cupra topic"
[...]
Dat zou kunnen. Fijnere verklaring dan dat VAG met de verbruikscijfers rommelt >:)
Het enige wat ik weet is dat het verbruik bij stilstand (met wp) 3kW is onder de omstandigheden van afgelopen zaterdag. Misschien is dat zonder wp wel 6-7kW?
Dat komt precies overeen met het ontbrekende gedeelte, maar dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn.
En dat koude accu's minder capaciteit hebben is ook geen nieuws.
Maar wat ik vreemd vind is dat de boordcomputer er blijkbaar niet mee om kan gaan.
En dat zou goed verklaarbaar kunnen zijn door het onbreken van een fatsoenlijke software afdeling bij VW.
Mijn Zoe uit 2019 kon het bereik en verbruik een stuk beter inschatten, dat staat vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobott
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-01 21:31
Ik weet waar je cupra born staat ;)

Er is niet veel aandacht in de NL-media gegeven aan het data-lek bij VW (https://www.spiegel.de/ne...bc-493c-96d1-aa5892861027). Wist je dat Cupra born autos ook onderdeel uitmaken van dit lek?

Dus iedereen die iets met techniek en privacy heeft, beluister deze unieke en interessante talk op de hackersconferentie van afgelopen december in duitsland: https://media.ccc.de/v/38...volksdaten-von-volkswagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Het enige wat ik weet is dat het verbruik bij stilstand (met wp) 3kW is onder de omstandigheden van afgelopen zaterdag. Misschien is dat zonder wp wel 6-7kW?
Dat komt precies overeen met het ontbrekende gedeelte, maar dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn.
En dat koude accu's minder capaciteit hebben is ook geen nieuws.
Maar wat ik vreemd vind is dat de boordcomputer er blijkbaar niet mee om kan gaan.
En dat zou goed verklaarbaar kunnen zijn door het onbreken van een fatsoenlijke software afdeling bij VW.
Mijn Zoe uit 2019 kon het bereik en verbruik een stuk beter inschatten, dat staat vast.
Het kan zeker 7kW zijn, ik heb hier eens gelezen dat het maximumvermogen van de verwarming 7kW is. En zelf ook een keer gezien toen het koud was en stilstond met de verwarming vol aan. Heb zelf ook een warmtepomp maar niet het idee dat die veel doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09:38
Iemand met een Tavascan het al voor elkaar gekregen om de rechter buitenspiegel te laten kantelen bij achteruit rijden?
Ik krijg het niet voor elkaar 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuv4bmmawCNzGBw8ZMcwLhbhCsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPfVuGNnmB0bQ7EYDvcFOUSz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:18
Toentertijd was de conclusie bij de Born dat eigenlijk als je instapt dat de spiegel op R-stand moet zetten.

Dus als je hem wil instellen in R-stand, dan zet je hem daarin en je versnelling in R. Dan ga je hem instellen.
Als je vervolgens gaat parkeren draai je de spiegel naar R-stand en ga je met R inparkeren.

Omdat dat deel digitaal werkt onhoudt die de R niet en moet je dat elke keer doen. Bij, bijvoorbeeld, Seat is dat volgens mij anders en werkt dat wel iets beter.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Xanland schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:12:
Toentertijd was de conclusie bij de Born dat eigenlijk als je instapt dat de spiegel op R-stand moet zetten.

Dus als je hem wil instellen in R-stand, dan zet je hem daarin en je versnelling in R. Dan ga je hem instellen.
Als je vervolgens gaat parkeren draai je de spiegel naar R-stand en ga je met R inparkeren.

Omdat dat deel digitaal werkt onhoudt die de R niet en moet je dat elke keer doen. Bij, bijvoorbeeld, Seat is dat volgens mij anders en werkt dat wel iets beter.
Ja het klinkt best simpel, maar op een of andere manier gebeurd er eigenlijk niks. Stel de spiegel dan naar beneden in, maar daar blijft die ook op tenzij ik hem weer instel zoals je normaal zou rijden. Zo werkte dit in m’n vorige auto ook..
Lijkt alsof die het niet op wilt slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:23
TVSCN schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:19:
[...]

Ja het klinkt best simpel, maar op een of andere manier gebeurd er eigenlijk niks. Stel de spiegel dan naar beneden in, maar daar blijft die ook op tenzij ik hem weer instel zoals je normaal zou rijden. Zo werkte dit in m’n vorige auto ook..
Lijkt alsof die het niet op wilt slaan.
Bij de Born moet je het ook eerst aanvinken in het infotainment systeem.

Edit: Ja, gevonden:

De functies van de buitenspiegels activeren
De volgende functies van de buitenspiegels
kunnen worden in- en uitgeschakeld in het
infotainmentsysteem, in het menu van de wa-
geninstellingen ››› pag. 30.

Edit2: haha, nu zie ik dat het ook in het plaatje wat je postte staat. Had me wat zoeken bespaard. Denk dat je het daar gewoon even moet aanvinken.

[ Voor 28% gewijzigd door orillion op 06-01-2025 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
orillion schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:28:
[...]

Bij de Born moet je het ook eerst aanvinken in het infotainment systeem.

Edit: Ja, gevonden:

De functies van de buitenspiegels activeren
De volgende functies van de buitenspiegels
kunnen worden in- en uitgeschakeld in het
infotainmentsysteem, in het menu van de wa-
geninstellingen ››› pag. 30.

Edit2: haha, nu zie ik dat het ook in het plaatje wat je postte staat. Had me wat zoeken bespaard. Denk dat je het daar gewoon even moet aanvinken.
Zal dan waarschijnlijk alleen mogelijk zijn bij minimaal een Adrenaline uitvoering. Kan alleen inklappen of synchroon instellen..
Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54
Bij de Born is het ook zo dat met "Schakel het contact uit" echt wordt bedoeld om fysiek op die knop onder het stuur te drukken, die je normaal nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Dat had ik ook wel gedaan!
Bij m’n A5 ging het ook precies zo, maar is met VCDS aangezet. Nu las ik iets dat het nu bij nieuwere auto’s uit de VAG groep wat lastiger is?
Van de week maar eens kijken of OBD Eleven iets kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:12
Volgens mij is er weer iets mis met de MyCupra App, als ik probeer te verbinden krijg ik de melding "Er is iets fout gegaan".
De Home Assistant addin werkt ook niet.

Update: hij doet het weer

[ Voor 8% gewijzigd door Marsman83 op 07-01-2025 09:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Marsman83 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:49:
Volgens mij is er weer iets mis met de MyCupra App, als ik probeer te verbinden krijg ik de melding "Er is iets fout gegaan".
"weer"? ;)
Ik heb laatst in de enquete ingevoerd dat ze maar eens moeten beginnen met een app die werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Laatst online: 04-09 15:15
Marsman83 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:49:

Update: hij doet het weer
Hapert wel vaker. Ik kon gisterochtend ook m'n Cupra niet voorverwarmen. Gelukkig vroor het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 21:45

Delphi32

Heading for the gates of Eden

De Android app kan niet zo goed tegen slaapstand. Ik doe vrijwel altijd eerst een kill van de app en dan een restart, dat werkt altijd maar duurt een paar seconden langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim0107
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-01 20:50
Hoi!

Sinds vandaag in het bezit van een Cupra Leon, 2022. Tot nu toe heel tevreden.

Hopelijk kan ik hier de komende weken terecht met mijn vragen. Te beginnen met:

Kun je het welkomstlicht (de lichtbalk aan de achterzijde) ook overdag laten ‘sliden’ ? Of alleen ‘s avonds?

Benieuwd of iemand dit gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Delphi32 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:24:
De Android app kan niet zo goed tegen slaapstand. Ik doe vrijwel altijd eerst een kill van de app en dan een restart, dat werkt altijd maar duurt een paar seconden langer.
Bij iOS is dat hetzelfde. Daarna werkt het idd altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:25
Weet iemand of je een voorkeurslaadstation kunt instellen, zodat de navigatie altijd naar die laadstations zoekt, bijvoorbeeld alleen naar Tesla- en Fastned-laadstations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaJ
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-08 07:19

CaJ

Misschien suffe vraag… maar voorheen kreeg ik voor mij op het scherm “sinds laden” te zien, nu krijg ik enkel “lange tijd”.

Kan ik dit ergens weer terug aanpassen in het menu?

( ik weet dat ik sinds laden wel op het andere scherm kan zien, maar vond het zelf wel handig om deze info te hebben op mijn scherm voor mij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROY0AAjftSsU5ej5jk0e6ShwZfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21RdFZRs6zAIdlP8KRS3HL0j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:32
Je kan switches tussen de weergaven met de OK toets (rechterkant stuur)

[ Voor 9% gewijzigd door S-1-5-7 op 08-01-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaJ
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-08 07:19

CaJ

Ohw, wauw zo simpel 😅 top, super, thx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
CH94 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:42:
Weet iemand of je een voorkeurslaadstation kunt instellen, zodat de navigatie altijd naar die laadstations zoekt, bijvoorbeeld alleen naar Tesla- en Fastned-laadstations?
Voor zover ik weet niet, voor lange ritten gebruik ik altijd ABRP, werkt perfect samen met een OBD2 dongle.
In ABRP kun je al je voorkeuren instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:30
Heb hier ook mijn weg gevonden! Waardevol forum alvast.

Heb net een Cupra Born e-boost gekocht met de 20" Firestorm velgen en Michelin Pilot Sport EV banden. Set heeft de vorige eigenaar gekocht voor 4500 euro gekocht en hebben slechts 7000kms onder de auto gezeten (auto heeft nu 8000kms). Graag zou ik zelf op 19" wielen willen rijden, bij voorkeur met allseasons. Iemand van hier die eventueel wil ruilen? Ik bevind mij in Belgie nabij Roeselare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
AvK schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:42:
Het 58kWh accupakket als geheel, weegt ergens rond de 475 kg. Het is letterlijk bijna een halve ton aan massa. In de zomer wordt dat door de buitentemperatuur gratis en automatisch opgewarmd. Soms zelfs tot de ideale werk temperatuur van EV accu pakketten die rond de 21 graden ligt. Hoger is niet erg (lees: levert volle vermogen) maar bij een lagere temperatuur zakt het vermogen van het accupakket al snel.

Nu kan je je voorstellen dat onder de huidige omstandigheden van enkele graden boven het vriespunt, het een flinke poos gaat duren voordat je die massa van 475 kg hebt opgewarmd tot de ideale 21 graden.
Dat gaat je niet lukken met enkele ritjes van 30 kilometer. Dan moet je echt een flink eind rijden voordat er een beetje temperatuur in het accupakket zit. Denk dan eerder aan 150 dan aan 100 afgelegde kilometers.
De accu van de 58kWh versie weegt 382kg om precies te zijn. De syncrhoon motor weegt 80,8kg en de versnellingsbak 21,4kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Weet iemand een manier om het ESP volledig uit te kunnen zetten? ESP Sport is waardeloos om te gebruiken. Liefst niet door de zekering uit te halen? Bestaat er een soort "rolling road" modus waarbij alle systemen via infotainment kunnen worden uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Delphi32 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:24:
Toevallig wilde vanmorgen de achterruitverwarming en klimatisering via de app niet inschakelen bij de Formentor. Dan ont- en vergrendel ik de auto een keer en daarna kan ik het gewoon inschakelen. De app sluiten en opnieuw starten maakte hier geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 18:55

LJZ

LJZ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:08:
Hi Tweakers!

Sinds gisteren heb ik een CUPRA Formentor, maar bij het vallen van de avond viel mij op dat de cupra logo projectors niet goed waren. Betreft een CUPRA Formentor 2021 copper edition VZ.

Is dit probleem mogelijk bekend bij een van jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De verkopende partij is momenteel ook bezig om te kijken of dit bij de dealer kan worden geregeld onder garantie. Hierover krijgen we nog een terugkoppeling. We laten het hier ook nog weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Vorige week offerte opgevraagd voor de Tavascan Adrenaline. Iets boven budget helaas.
Vanochtend offerte laten opvragen voor de Business variant. Die volgens mij ook prima is.
Hopelijk past dit wel :(. Anders blijft er weinig keus over ben ik bang.

[ Voor 10% gewijzigd door Clavis op 13-01-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Zijn er hier Cupra eigenaren die de Home Assistant integratie Cupra_We_Connect gebruiken?
Vanmorgen herstarte ik mijn Home Assistant en merk dat de integratie niet meer wil laden.
Heb mijn backup HA installatie opgestart en ook die start hem niet op, blijkbaar is er dan toch iets met de backend waarmee de integratie connect veranderd, lijkt me niet een probleem in HA zelf iig.

Best vervelend want bij het opstarten van HA blijft hij daar nu op hangen en duurt het heel lang voordat die verder gaat, heb hem dan nu ook maar even op disabled gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Marsman83 op 14-01-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:32
Marsman83 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:43:
Zijn er hier Cupra eigenaren die de Home Assistant integratie Cupra_We_Connect gebruiken?
Vanmorgen herstarte ik mijn Home Assistant en merk dat de integratie niet meer wil laden.
Heb mijn backup HA installatie opgestart en ook die start hem niet op, blijkbaar is er dan toch iets met de backend waarmee de integratie connect veranderd, lijkt me niet een probleem in HA zelf iig.

Best vervelend want bij het opstarten van HA blijft hij daar nu op hangen en duurt het heel lang voordat die verder gaat, heb hem dan nu ook maar even op disabled gezet.
Hier werkt die nog. Soms moet je de Cupra voorwaarden opnieuw accepteren. Dit kan je doen door via de Cupra site in te loggen met jouw profiel. Link staat ook ergens binnen dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
S-1-5-7 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:04:
[...]

Hier werkt die nog. Soms moet je de Cupra voorwaarden opnieuw accepteren. Dit kan je doen door via de Cupra site in te loggen met jouw profiel. Link staat ook ergens binnen dit topic.
Ik kan inmiddels ook niet meer in de MyCupra app dus denk dat de dienst er weer even uit ligt, blijkbaar resulteerd dat in het niet kunnen laden van de HA integratie, ik had dit nog niet eerder gezien omdat bij een herstart van HA de dienst tot nu toe wel reageerde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:17
Marsman83 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Ik kan inmiddels ook niet meer in de MyCupra app dus denk dat de dienst er weer even uit ligt, blijkbaar resulteerd dat in het niet kunnen laden van de HA integratie, ik had dit nog niet eerder gezien omdat bij een herstart van HA de dienst tot nu toe wel reageerde denk ik.
Hier hetzelfde. HA werkte gisteren nog wel. De MyCupra app laadt ook niet meer. Denk storing aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Galukon schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:17:
[...]

Hier hetzelfde. HA werkte gisteren nog wel. De MyCupra app laadt ook niet meer. Denk storing aan hun kant.
Lijkt er wel op idd.
Zo vervelend, ik was HACS net aan het updaten en dacht dat het daarmee te maken had, backup HA terug geladen nog steeds niet goed...
Je kijkt vaak te snel in je eigen systeem terwijl de oorzaak extern ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Marsman83 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Lijkt er wel op idd.
Zo vervelend, ik was HACS net aan het updaten en dacht dat het daarmee te maken had, backup HA terug geladen nog steeds niet goed...
Je kan in de logs nog zien dat er een 504 error is (gateway timeout). Normaliter ligt zo'n foutmelding niet aan je eigen opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Marsman83 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Lijkt er wel op idd.
Alles werkt weer :) HA en de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:09
S-1-5-7 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:04:
[...]

https://identity.vwgroup.io/signin-service/v1/signin/765154bd-fb57-481b-bc7e-deb17bcb2f2d@apps_vw-dilab_com?relayState=4634c6ce53ffcddec143d6d7ee44c55e2619cd30

Weer even op Accept drukken, eventueel je Cupra Integratie in HA herladen en dan werkt het weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enZdG-5B2G4fiJZlZiYeGFN8xLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VngSwTqWLPzMHb9tfjSQtXfb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door joostiphone op 14-01-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

MrRobott schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:27:
Ik weet waar je cupra born staat ;)

Er is niet veel aandacht in de NL-media gegeven aan het data-lek bij VW (https://www.spiegel.de/ne...bc-493c-96d1-aa5892861027). Wist je dat Cupra born autos ook onderdeel uitmaken van dit lek?

Dus iedereen die iets met techniek en privacy heeft, beluister deze unieke en interessante talk op de hackersconferentie van afgelopen december in duitsland: https://media.ccc.de/v/38...volksdaten-von-volkswagen
Ouch, dat is wel een redelijke clusterfuck van VAG. Naast dat de app bijna wekelijks issues heeft, zat het met de veiligheid ook niet snor 8)7

Zou een goed moment zijn voor een mooi gebaar vanuit VAG voor getroffen bestuurders, die in veel gevallen al genoeg (software gerelateerde) ergernissen met hun Cupra/ID hebben moeten doorstaan de afgelopen jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks voor de link, kon hem zo niet vinden maar heb hem dus net aangeklikt en opnieuw akkoord gegeven.
Kan helaas nog steeds niet verbinden, heb de integratie verwijderd en opnieuw toegevoegd, probeer te connecten maar krijg meteen unexpected error.
Zag ook al een issue op github:
https://github.com/daerns...pra_we_connect/issues/103

Lijkt wel alsof er alsnog issues zijn bij MyCupra of dat ze iets aangepast hebben waardoor de integratie niet meer werkt als die opnieuw verbinding moet maken.
Werkt het bij jullie nog wel in HA, ook bijvoorbeeld na herstarten? Overigens raad ik niet aan nu te herstarten, kans is aanwezig dat die daarna niet meer verbind.

De MyCupra app zelf werkt overigens wel weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
Marsman83 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Thanks voor de link, kon hem zo niet vinden maar heb hem dus net aangeklikt en opnieuw akkoord gegeven.
Kan helaas nog steeds niet verbinden, heb de integratie verwijderd en opnieuw toegevoegd, probeer te connecten maar krijg meteen unexpected error.
Zag ook al een issue op github:
https://github.com/daerns...pra_we_connect/issues/103

Lijkt wel alsof er alsnog issues zijn bij MyCupra of dat ze iets aangepast hebben waardoor de integratie niet meer werkt als die opnieuw verbinding moet maken.
Werkt het bij jullie nog wel in HA, ook bijvoorbeeld na herstarten? Overigens raad ik niet aan nu te herstarten, kans is aanwezig dat die daarna niet meer verbind.

De MyCupra app zelf werkt overigens wel weer bij mij.
Yes, er gaat bij Cupra iets mis. Meld je op die pagina maar weer eens af, en meld je weer aan; dan moet je weer op de Accepteer knop drukken, wat niet de bedoeling moet zijn.

De HA Cupra integratie even herladen, en hij doet het bij mij nu ook niet meer (vroeg of laat zou ik het issue toch wel tegenkomen :) ).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joostiphone
joostiphone schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:40:
[...]

Yes, er gaat bij Cupra iets mis. Meld je op die pagina maar weer eens af, en meld je weer aan; dan moet je weer op de Accepteer knop drukken, wat niet de bedoeling moet zijn.

De HA Cupra integratie even herladen, en hij doet het bij mij nu ook niet meer (vroeg of laat zou ik het issue toch wel tegenkomen :) ).
@Marsman83 Ik heb gevonden hoe je het kan verhelpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOLlPssy_RDHJ0ja1wAIpLpOfDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zgrf0IUwEDCn2N0SUGLIUq3j.png?f=fotoalbum_large

- Login op https://cupraid.vwgroup.io/account
- Verander je Land en Regio tijdelijk naar bijvoorbeeld Belgie (en verander dus niet het gedeelte waar Nationale Identificatie staat, maar echt bij Land en Regio).
- Sla het op.
- Log uit en log weer in.
- Accept.
- Zet je land weer terug naar Nederland.
- Herlaad je Cupra integratie in HA.

[ Voor 11% gewijzigd door joostiphone op 14-01-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
joostiphone schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:57:
[...]
- Verander je Land en Regio tijdelijk naar bijvoorbeeld Belgie (en verander dus niet het gedeelte waar Nationale Identificatie staat, maar echt bij Land en Regio).
- Sla het op.
- Accept.
Dit heeft voor mij nu ook het probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
[...]

[Afbeelding]

- Sla het op.
- Accept.
Wow, het werkt idd! _/-\o_
Hoe ben je daar zo achter gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostiphone
Marsman83 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:24:
[...]

Wow, het werkt idd! _/-\o_
Hoe ben je daar zo achter gekomen?
Ik melde me af en aan, moest iedere keer op Accept drukken en toen viel me op dat mijn national id op Afghanistan stond. Ik kon dit alleen wijzigen door de regio op NL te zetten, maar daar stond hij al op. Dus even opgeslagen als België en toen weer als NL.

Toen ik de ha integratie opnieuw laadde deed hij het opeens dus het moest wel aan de regio liggen. Stap herhaald en getest en voila. Het lijkt voor anderen gelukkig ook te werken, ook op GitHub.

Beetje op spelende wijs achtergekomen dus. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 09:51
sinds gisteren werkt mijn keyless entry niet meer op te openen, wel om te sluiten. iemand anders hier al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldAbsolute
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-04 12:53
joostd schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:15:
sinds gisteren werkt mijn keyless entry niet meer op te openen, wel om te sluiten. iemand anders hier al last van gehad?
Aantal keer al, strooizout vervuiling zorgt ervoor dat het niet meer werkt, even je deur handels schoonspuiten in een wasbox en het is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX

FXX

pakketautomaat schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Mijn Cupra heeft 5 (!) weken bij de garage gestaan met een vocht probleem, daarvoor al keer een week. Alles hebben ze open gehad want wisten niet waar het vocht (lees: laag water in mijn achterbak; daardoor schimmel, vochtige stoelen, stank etc) vandaan kwam. Na veel testen en gesprekken met de importeur zijn ze erachter gekomen dat de pakking van de grote horizontale rode achterlicht lek was waardoor water gewoon naar binnen stroomde.
De mijne uit 2022 heeft hetzelfde issue: water wat zich waarschijnlijk via deze pakking van de led balk in het plastic deel van de (binnenkant) kofferklep ophoopt en langzaam de kofferbak in kan sijpelen. Zodra je een 'stromend'/kabbelend geluid hoort bij het openen/sluiten van de klep, weet je dat je aan de beurt bent.

LM heeft de auto nu voor de tweede keer in bezit om er wat aan te doen, ben benieuwd of ze het lek weten te dichten of dat ik binnen een week weer terugkan voor poging 3.. Gelukkig is het een leasewagen want zij zijn een stuk sneller dan de Cupra dealerorganisatie hier in de buurt; die had eind November, ondanks de 8-9 vestigingen, pas tijd om eind Maart 2025 'een diagnose in te plannen' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
[...]

[Afbeelding]

- Sla het op.
- Accept.
Grappig, die van mij stond dus nog op Duitsland 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Korte vraag, zijn er mensen die het interieur al eens hebben gereinigd en dan met name de middenarmsteun en de armleuningen in de deuren? En hoe kun je die het beste reinigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbbs
CupraFrank schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:38:
Korte vraag, zijn er mensen die het interieur al eens hebben gereinigd en dan met name de middenarmsteun en de armleuningen in de deuren? En hoe kun je die het beste reinigen?
Ik gebruik zelf Gyeon interior cleaner, samen met een zacht borsteltje

https://wax-it.eu/nl/gyeon-q2m-interior-detailer-1000ml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
mrbbs schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik zelf Gyeon interior cleaner, samen met een zacht borsteltje

https://wax-it.eu/nl/gyeon-q2m-interior-detailer-1000ml
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Ehhh.... Eur 29,- voor een flesje interieur reiniger????

|:(

[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 17-01-2025 12:08 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik gebruik altijd ruitenreiniger voor mijn hele interieur. Op een doek doen en daar hele interieur/dashboard mee poetsen. Daarna stofzuigen en zo goed als nieuw + ruikt ook nog eens fris :) Schuimt ook lekker dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:25
Nu we hier toch in de schoonmaak hoek zitten, wat gebruiken jullie als wax voor jullie auto? Ik gebruik nu zelf nog RUSH Autowax maar ben opzoek of er een ander beter product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Scrtz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:34:
Ik gebruik altijd ruitenreiniger voor mijn hele interieur. Op een doek doen en daar hele interieur/dashboard mee poetsen. Daarna stofzuigen en zo goed als nieuw + ruikt ook nog eens fris :) Schuimt ook lekker dat spul.
Ook voor de 'stoffen' delen op je deur en middenarmsteun? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbbs
CH94 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:46:
Nu we hier toch in de schoonmaak hoek zitten, wat gebruiken jullie als wax voor jullie auto? Ik gebruik nu zelf nog RUSH Autowax maar ben opzoek of er een ander beter product is.
Ik gebruik eigenlijk het volledige Gyeon gamma voor mijn auto te onderhouden. Wax zou ik niet meer gebruiken omwille van de beperkte duurzaamheid. Wax wordt vooral gebruikt voor oudere auto's een echte diepe glans te geven (zoals om concours tentoon te stellen). Als je je lak goed en langdurig wil beschermen ben je beter af met een coating.

Zelf gebruik ik Gyeon Cancoat:

https://wax-it.eu/nl/gyeon-can-coat-evo

Verder Gyeon velgenreiniger om mijn velgen te reinigen. Ook hiervoor heb je een speciale coating zodat de remstof er heel gemakkelijk af gaat.
Voor de 2 wekelijkse wasbeurt gebruik ik Gyeon Bath en bug remover.

Maar iedereen moet vooral gebruiken wat zij/hij wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
CupraFrank schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Ook voor de 'stoffen' delen op je deur en middenarmsteun? :/
Nee dat niet haha, zorg er altijd voor dat dat schoon blijft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Scrtz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Nee dat niet haha, zorg er altijd voor dat dat schoon blijft :P
Ik dacht al haha! Ja dat is bij mij dus vies/vettig geworden door nattigheid bij regen en door warme zomers en korte mouwen.. En lever hem eind maart in dus wil hem graag netjes inleveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
CupraFrank schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Ik dacht al haha! Ja dat is bij mij dus vies/vettig geworden door nattigheid bij regen en door warme zomers en korte mouwen.. En lever hem eind maart in dus wil hem graag netjes inleveren :)
Wel geprobeerd maar werkte niet echt trouwens met stof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 15:58
OldAbsolute schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:21:
[...]

Aantal keer al, strooizout vervuiling zorgt ervoor dat het niet meer werkt, even je deur handels schoonspuiten in een wasbox en het is opgelost ;)
Deze post gaat over het keyless openen van de beide voordeuren van een cupra Born. Ook bij mij lukt het niet meer om keyless te openen, wel om te sluiten. Ik heb de batterij van de sleutel vernieuwd. Beide deuren hetzelfde probleem. Schoonmaken van de sensor aan de binnenzijde van de deurhandle is voor mij niet de oplossing. Zijn er nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
mrbbs schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik eigenlijk het volledige Gyeon gamma voor mijn auto te onderhouden. Wax zou ik niet meer gebruiken omwille van de beperkte duurzaamheid. Wax wordt vooral gebruikt voor oudere auto's een echte diepe glans te geven (zoals om concours tentoon te stellen). Als je je lak goed en langdurig wil beschermen ben je beter af met een coating.

Zelf gebruik ik Gyeon Cancoat:

https://wax-it.eu/nl/gyeon-can-coat-evo

Verder Gyeon velgenreiniger om mijn velgen te reinigen. Ook hiervoor heb je een speciale coating zodat de remstof er heel gemakkelijk af gaat.
Voor de 2 wekelijkse wasbeurt gebruik ik Gyeon Bath en bug remover.

Maar iedereen moet vooral gebruiken wat zij/hij wil ;)
Toen ik mijn Formentor kreeg, heb ik speciaal gekeken naar producten voor matte lak en dan valt het gelukkig mee waar je uit kunt kiezen. Een maatje van me gebruikt ook veel Gyeon producten.
Voor de matte lak op de Formentor heb ik destijds (2022) de volgende producten besteld:

Artico Magico snow foam
Een pH-neutrale snow foam voor het veilig voorwassen van voertuigen. Geschikt voor alle oppervlakken, inclusief matte lakken en car wraps. Veilig voor elke wax of sealant. Geeft een dikke schuimlaag en weekt vuil veilig voor en los zonder uw voertuig aan te hoeven raken. Deze breng ik aan met de Monello Lancia Foam Lance voor de Karcher K7. De eerste 5 liter zijn er net doorheen. Volgende 5 liter staan al klaar _/-\o_

Dodo Juice 'Born to be Mild'
Een pH-neutrale onderhoudsshampoo, die door zijn rijke schuim en gladde consistentie helpt voorkomen dat vuil de lak kan beschadigen tijdens het wassen. Ruikt naar kokos 7(8)7

En verder een emmer met grit guard en van Q²M de Silk Dryer XL droogdoeken en Smoothie Wash Mitt.
Ik heb nog zitten kijken naar zo'n blower of jet dryer, maar volgens mij werkt dat alleen goed als je een ceramic coating hebt. Dat ging mij iets te ver voor een leaseauto.

Ow ja, van mijn neef heb ik één of andere spray voor al het (nep)leder in de auto. Even op een doek zachte spuiten, aanbrengen en laten opdrogen. Blijven de stoelen, achterbank, dashboard en de randen van de matten mooi en mat mee. Vooral regendruppels vind ik heel irritant als ze opdrogen op dat blauwe leer. En voor de ramen een spray van Stipt.
AvK schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:08:
Ehhh.... Eur 29,- voor een flesje interieur reiniger????

|:(
Als je van dit spul minder nodig hebt per keer dan is het misschien helemaal niet zo prijzig.
Helaas kom je daar vaak pas achter als je het een keer probeert ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14
Gisteren opgehaald in Gent, nieuwe bedrijfswagen voor de komende jaren :)
eBoost business versie, 77 kWh batterij, midnight black met 20" Firestorm velgen, pack comfort 360, Sennheiser soundsystem en skyline. Dus eigenlijk enkel zonder warmtepomp en hud. Heel blij ermee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gh1oy0YC4ciJoTFoBUcCUPSqYfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbFg51l4GuuR38wEc3027wGb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOxpcSpZReWYHA0WqinMQJcQF9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHMe4RmlcXFW20OWppt04mhB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostiphone
tazz_ schreef op zondag 19 januari 2025 @ 00:06:
Gisteren opgehaald in Gent, nieuwe bedrijfswagen voor de komende jaren :)
eBoost business versie, 77 kWh batterij, midnight black met 20" Firestorm velgen, pack comfort 360, Sennheiser soundsystem en skyline. Dus eigenlijk enkel zonder warmtepomp en hud. Heel blij ermee :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super toffe uitvoering zeg! Heel mooi dat zwart en die velgen eronder. Gefeliciteerd! Veel veilige km's gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Ben over het algemeen erg blij met de standaard navigatie in mijn Cupra, maar soms snap ik er werkelijk niets van. Gisteren nog 10% batterij en een kilometer van huis.. Toch krijg ik de volgende oplossing. 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuFrmpiwo2cuKJnpXocHMee73Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKQ801bxmYNyDlqn2J38uZCU.jpg?f=fotoalbum_large

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

M@cer schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:44:
Ben over het algemeen erg blij met de standaard navigatie in mijn Cupra, maar soms snap ik er werkelijk niets van. Gisteren nog 10% batterij en een kilometer van huis.. Toch krijg ik de volgende oplossing. 8)7 8)7

[Afbeelding]
Je hebt waarschijnlijk een minimum aantal kilometers (batterij lading) ingesteld, die je wilt 'over hebben' op de eindbestemming. Zodat je nog wat ruimte hebt mocht een te bezoeken lader defect zijn. Dan wil de Cupra je dus langs een laadpaal sturen ergens in de buurt om dat minimum aantal, over te houden kilometers te kunnen halen. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
AvK schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een minimum aantal kilometers (batterij lading) ingesteld, die je wilt 'over hebben' op de eindbestemming. Zodat je nog wat ruimte hebt mocht een te bezoeken lader defect zijn. Dan wil de Cupra je dus langs een laadpaal sturen ergens in de buurt om dat minimum aantal, over te houden kilometers te kunnen halen. :)
Zal eens zoeken waar dat staat.. Maar dan nog, op het punt waar ik op dat moment ben staat een vrije snellader van 62kW en op 2 kilometer (bovenin) 1 van 160kW.

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 20-01-2025 11:15 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:54
M@cer schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:44:

[Afbeelding]
Ik heb dat ook wel eens gehad dat de navigatie mij van de snelweg afstuurt om er direct daarna weer op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-09 14:35
Vandaag een euvel met mijn laadklep van mijn Born: hij wil niet meer dicht. Het pinnetje dat normaal gesproken klikt zodra je de laadklep aanduwt, springt meteen weer naar buiten. Geen idee of de vorst van de laatste dagen er iets mee te maken kan hebben… Klep zit nu met een stukje tape dicht, met de ijdele hoop dat hij het wellicht later vandaag of morgen weer doet. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

GijsHk schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:38:
Vandaag een euvel met mijn laadklep van mijn Born: hij wil niet meer dicht. Het pinnetje dat normaal gesproken klikt zodra je de laadklep aanduwt, springt meteen weer naar buiten. Geen idee of de vorst van de laatste dagen er iets mee te maken kan hebben… Klep zit nu met een stukje tape dicht, met de ijdele hoop dat hij het wellicht later vandaag of morgen weer doet. Iemand hier ervaring mee?
WD40 al geprobeerd? Heb zelf uit voorzorg eea even flink ingespoten voordat het ging vriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
AvK schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:03:
[...]

WD40 al geprobeerd? Heb zelf uit voorzorg eea even flink ingespoten voordat het ging vriezen.
Jep - beetje ingespoten maar vooralsnog geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Na het inspuiten ook even met de hand het pinnetje meerdere keren in en uitduwen?
En iets meer WD40 kan ook geen kwaad. Wel even een doekje erbij.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:54
Bekend probleem. Deze heeft mij al 3x geholpen toen ik er last van had.
Pinobigbird schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:02:
[...]

Misschien niet helemaal hetzelfde, maar anders wel iets vergelijkbaars.
Ik heb twee keer gehad dat ik de klep wilde openen maar de klep was niet volledig gesloten. Hierdoor kreeg ik de klep in eerste instantie dus ook niet meer open.
De oplossing was door snel achter elkaar de klep zachtjes in te drukken, alsof je 'm wilt sluiten. Tegelijkertijd gebruik je de afstandsbediening om de auto te ontgrendelen.
Na een paar keer ont- en vergrendelen was het uiteindelijk gelukt om de timing goed te krijgen en de klep volledig te kunnen sluiten. Daarna kon ik de klep weer normaal openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Heb de app weer bijgewerkt naar de laatste en het is een aardige lijst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxkis7Dtvk4eJxlu5R3e4LQodMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqdjUVcGpEiRQi8prcD099xr.jpg?f=fotoalbum_large

De app zit er nu ook weer anders uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmbqnkUl74HvkzniLTGQgiSxoWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVU2CtuqkYcHvl2jc7pLB1Mv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
_Mitchie_ schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:26:
Heb de app weer bijgewerkt naar de laatste en het is een aardige lijst.
[Afbeelding]

De app zit er nu ook weer anders uit
[Afbeelding]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Die hele irritante melding bij de airco is eruit, wat heb ik me daar aan geërgerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Die hele irritante melding bij de airco is eruit, wat heb ik me daar aan geërgerd.
Hebben ze m'n subtiele sneer hier dan tóch gelezen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Ja, klepje is bij mij (onder garantie) vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Ik heb precies hetzelfde gehad vlak voor het weekend. Bij mij ging hij niet meer open, op zich wel handig als nog moet laden :) Met geen mogelijkheid los te krijgen, vermoedelijk heeft vorst wel enige invloed gehad. Bij mij heeft de garage het slot "professioneel" gesloopt en ben ik de trotse eigenaar van zwarte tape op de klep zodat ik nog wel kan laden en deze wordt morgenochtend hopelijk ook professioneel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
Heb nu even ervaring met de Park&Pay app in de auto zelf (in-car), en dat is echt een ramp (2022 Cupra Born).

Die app doet er mega lang over om op te starten, waardoor je een minuut zit te wachten tot je de straat ziet waar je kan parkeren. Als je denkt: ik start 'm vast op als ik er bijna ben, ho maar: want tijdens het rijden blokkeert het opstarten.

Start hij wel op? Dan vindt hij je locatie de helft van de tijd niet. De kaart is dan een groot groen blok. Dat gebeurt ook op plekken waar het me later een keer wel lukte de parkeerapp aan te zetten.

Wil je na het rijden de parkeermeter uitzetten? Wacht dan ook maar weer gerust 1 of 2 minuten voor je kan wegrijden. Want wegrijden kan je niet; dan blokkeert de app weer en kan je je parkeeractie helemaal niet meer uitzetten.

Achteraf blijkt dit ook allemaal via Easypark te gaan (voorheen ParkMobile), dus er is echt nul meerwaarde in deze app ten opzichte van de app rechtstreeks op je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
Toobeus4u schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:59:
Vanavond ineens uit het niets de melding “Oliepeil reduceren” in het scherm. De wagen heeft 8 maanden geleden alleen een aflever grote beurt gehad, daarna niets.

Oliepeil gecheckt, en lijkt aan de hoge kant.
Iemand een idee hoe dat ineens voor kan komen? Cupra Formentor 1.4 e-hybrid 245pk.

Maandag maar even langs de garage rijden.
Voor degenen met wellicht een toekomstig vergelijkbaar probleem; Dealer had halve liter olie afgetapt, melding weg (duh). 2 weken later weer melding Oliepeil reduceren, blijkt toch de benzinepomp defect. Pijlstok en oliedop stonken ook naar benzine.

Wordt momenteel gerepareerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GijsHk
CupraFrank schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad vlak voor het weekend. Bij mij ging hij niet meer open, op zich wel handig als nog moet laden :) Met geen mogelijkheid los te krijgen, vermoedelijk heeft vorst wel enige invloed gehad. Bij mij heeft de garage het slot "professioneel" gesloopt en ben ik de trotse eigenaar van zwarte tape op de klep zodat ik nog wel kan laden en deze wordt morgenochtend hopelijk ook professioneel vervangen.
Oei! Bij mij werkt het ondertussen weer. WD40 ertussen, en toen (met tape over de laadklep) door de wasstraat gegaan zodat er flink wat warm water overheen/in kwam. Daarna werkte het weer naar behoren - gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Hapkoek schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:20:
[...]

Ik had gister soort van hetzelfde. Kwam terug van een lange rit en kon bij een hypercharger niet laden (Communicatie fout met de auto?). Doorgereden naar een fastned station met nog maar 20km ongv. en ik moest nog 12.

Uiteindelijk met 9km aangekomen maar onderweg (op de snelweg) ging de auto ook in paniekmodus, zag een schildpad op het dashboard. :+ De auto gaf toen ook aan dat er nog maar beperkt vermogen over was, maar ging gelukkig niet 7km/u rijden op de snelweg! Uiteindelijk veilig aangekomen en reed gewoon 100km/u die laatste 10km. :P

Was weer een avontuurtje!
Uit mijn ervaringen: als je aan het rijden bent, en hij gaat onder 5% met de melding: "alleen manoeuvreren mogelijk", kan je wel gewoon blijven doorrijden aan de snelheid die je wilt. Maar, als je wilt starten aan een rit, en hij zit al onder de 5%, ga je maar aan 7 km/h kunnen rijden. Ik kan alleen laden op het werk, en zit geregeld eens in dee gevarenzone. Deze week kwam ik onder de 5% tijdens het rijden, en kwam ik in een file terecht op de autostrade, waar ik bij momenten stilstond. Ik had nog voldoende range om de laadpaal van het bedrijf te halen, maar was heel bang dat ik na het verlaten van de file maar aan 7 km/h naar het werk ging moeten rijden. Gelukkig bleek dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Toobeus4u schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:58:
[...]

Voor degenen met wellicht een toekomstig vergelijkbaar probleem; Dealer had halve liter olie afgetapt, melding weg (duh). 2 weken later weer melding Oliepeil reduceren, blijkt toch de benzinepomp defect. Pijlstok en oliedop stonken ook naar benzine.

Wordt momenteel gerepareerd.
Bij hybride aandrijving kan er sowieso wat benzine in de olie komen tijdens het switchen naar electrisch en terug. Daarom is de olieservice bij een hybride in tijd/kilometers ook gehalveerd ten opzichte van de kale verbrandingsmotoren zonder hybride aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Marc_us schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:51:
Heb nu even ervaring met de Park&Pay app in de auto zelf (in-car), en dat is echt een ramp (2022 Cupra Born).

<Knip>
Dit klinkt echt als het gebruik van apps op een Smart TV-app; bij de release werkt alles prima maar enige tijd later is het waardeloos. YellowBrick heeft enige tijd geleden een geweldige update gehad, met o.a. Live Activities op de iPhone zelf. Voor CarPlay-gebruikers zou een extra CarPlay-laag echt een zeer welkom extraatje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:51:

Die app doet er mega lang over om op te starten, waardoor je een minuut zit te wachten tot je de straat ziet waar je kan parkeren. Als je denkt: ik start 'm vast op als ik er bijna ben, ho maar: want tijdens het rijden blokkeert het opstarten.

Start hij wel op? Dan vindt hij je locatie de helft van de tijd niet. De kaart is dan een groot groen blok. Dat gebeurt ook op plekken waar het me later een keer wel lukte de parkeerapp aan te zetten.

Wil je na het rijden de parkeermeter uitzetten? Wacht dan ook maar weer gerust 1 of 2 minuten voor je kan wegrijden. Want wegrijden kan je niet; dan blokkeert de app weer en kan je je parkeeractie helemaal niet meer uitzetten.

Achteraf blijkt dit ook allemaal via Easypark te gaan (voorheen ParkMobile), dus er is echt nul meerwaarde in deze app ten opzichte van de app rechtstreeks op je smartphone.
Bij mij downloaden die apps niet eens op de auto :?
Maar zou iets te maken kunnen hebben met onderdrukken privacy scherm wat ik ooit heb ingesteld.
Maar dit leest als zo ongeveer de hele infotainment experience op de Born helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Bij mij downloaden die apps niet eens op de auto :?
Maar zou iets te maken kunnen hebben met onderdrukken privacy scherm wat ik ooit heb ingesteld.
Maar dit leest als zo ongeveer de hele infotainment experience op de Born helaas...
Ditzelfde geldt ook voor de normale Cupra app. Het voorverwarmen voelt als een loterij, de ene keer moet je de app 3x sluiten en weer openen en de andere keer gebeurt er niets als je op starten drukt om vervolgens 5 meldingen te krijgen en de andere keer werkt het wel in 1 keer.

Dit is eigenlijk al vanaf dag 1 het geval, en nu de periode van 3 jaar voorbij is voor mij moet ik straks gaan betalen voor die app om nog mee te mogen doen aan die loterij :) Ik denk dat ik oversla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ucsdcom schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Bij hybride aandrijving kan er sowieso wat benzine in de olie komen tijdens het switchen naar electrisch en terug. Daarom is de olieservice bij een hybride in tijd/kilometers ook gehalveerd ten opzichte van de kale verbrandingsmotoren zonder hybride aandrijving.
Bij de nieuwe generatie met 1.5 TSI benzinemotor hebben ze dit weer op 30k gezet. Vrij bijzonder, vraag me af of het nu wel goed gaat want bij de 1.4 TSI’s stond het toen vol met niet lekker lopende GTE’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FXX

FXX

CupraFrank schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Ditzelfde geldt ook voor de normale Cupra app. Het voorverwarmen voelt als een loterij, de ene keer moet je de app 3x sluiten en weer openen en de andere keer gebeurt er niets als je op starten drukt om vervolgens 5 meldingen te krijgen en de andere keer werkt het wel in 1 keer.

Dit is eigenlijk al vanaf dag 1 het geval, en nu de periode van 3 jaar voorbij is voor mij moet ik straks gaan betalen voor die app om nog mee te mogen doen aan die loterij :) Ik denk dat ik oversla ;)
Die onbetrouwbare app is in deze staat geen enkele euro waard idd. Na 2,5 jaar ellende heb ik dezelfde mening.

Zou ik op basis van mijn ervaringen weer voor een Cupra kiezen? Absoluut niet. Hoewel de auto prima rijdt en de wendbaarheid uitstekend is, blijft de erg lage efficiency bij lage temperaturen en de wel erg beperkte range icm tergend trage snellaadcurve. Over de software is al genoeg gezegd.
Moet er niet aan denken nu nog in een nieuwe Born te stappen met amper verbeteringen van bovenstaande punten terwijl de concurrentie wél flinke stappen heeft gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
FXX schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Die onbetrouwbare app is in deze staat geen enkele euro waard idd. Na 2,5 jaar ellende heb ik dezelfde mening.

Zou ik op basis van mijn ervaringen weer voor een Cupra kiezen? Absoluut niet. Hoewel de auto prima rijdt en de wendbaarheid uitstekend is, blijft de erg lage efficiency bij lage temperaturen en de wel erg beperkte range icm tergend trage snellaadcurve. Over de software is al genoeg gezegd.
Moet er niet aan denken nu nog in een nieuwe Born te stappen met amper verbeteringen van bovenstaande punten terwijl de concurrentie wél flinke stappen heeft gemaakt..
Het scheelt dat mijn nieuwe auto begin april geleverd wordt, ik hoef dus maar eventjes zonder betaalde app door te komen. De range valt mij inderdaad ook erg tegen na 3 jaar, ik rij best veel dus stap over op hybride (XC60). Verder rijdt de Cupra wel echt heerlijk dus daar valt weinig over te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
ucsdcom schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Dat lees ik ook vaak, niet alleen bij VAG, maar ook de andere merken.
Vraag me dan wel af hoe een defecte brandstofpomp er voor zorgt dat er halve liter in 2 weken bij kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:55
Toobeus4u schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Dat lees ik ook vaak, niet alleen bij VAG, maar ook de andere merken.
Vraag me dan wel af hoe een defecte brandstofpomp er voor zorgt dat er halve liter in 2 weken bij kan komen.
Hetzelfde vroeg ik me ook af, ik kwam deze video tegen met wat uitleg (~3:40)
https://www.youtube.com/watch?v=8HMWuNmzcLE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
CupraFrank schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:37:
[...]

Het scheelt dat mijn nieuwe auto begin april geleverd wordt, ik hoef dus maar eventjes zonder betaalde app door te komen. De range valt mij inderdaad ook erg tegen na 3 jaar, ik rij best veel dus stap over op hybride (XC60). Verder rijdt de Cupra wel echt heerlijk dus daar valt weinig over te zeggen. :)
Ik moet wel zeggen dat de Cupra app bij mij tot nu toe (lees wel pas vanaf 02-01-25) een heel stuk betrouwbaarder is dan de VW app dat bij mij was de afgelopen 4 jaar. Onderliggend dezelfde servers etc, hopelijk trekt dat zich door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Scrtz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Ik moet wel zeggen dat de Cupra app bij mij tot nu toe (lees wel pas vanaf 02-01-25) een heel stuk betrouwbaarder is dan de VW app dat bij mij was de afgelopen 4 jaar. Onderliggend dezelfde servers etc, hopelijk trekt dat zich door.
Dat hoop ik ook van harte voor jou. Ik heb geen ervaring met de Volvo app maar mijn vermoeden is dat er bij elke app wel iets op of aan te merken is. Ik zal dus nog niet te vroeg juichen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
De Cupra app op mijn mobiel al ruim 2 jaar geen enkel probleem mee. Werkt super goed. Soms wat lang wachten tot die feedback geeft, maar dat is het dan ook wel. Ik onderschrijf de problemen die jullie hebben helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CupraFrank
Marc_us schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:58:
De Cupra app op mijn mobiel al ruim 2 jaar geen enkel probleem mee. Werkt super goed. Soms wat lang wachten tot die feedback geeft, maar dat is het dan ook wel. Ik onderschrijf de problemen die jullie hebben helemaal niet.
Nog nooit opnieuw hoeven inloggen zonder reden? Nog nooit je app opnieuw hoeven opstarten omdat hij slecht laad of hij na 2 minuten het voorverwarmen nog niet heeft gestart? Of je blijft hangen in het startbeeld van het Cupra-logo? Of diensten die ineens gedeactiveerd zijn?

Lijkt mij bijzonder dat eenzelfde app voor verschillende ervaringen zorgt, de reviews liegen er ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
CupraFrank schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Nog nooit opnieuw hoeven inloggen zonder reden? Nog nooit je app opnieuw hoeven opstarten omdat hij slecht laad of hij na 2 minuten het voorverwarmen nog niet heeft gestart? Of je blijft hangen in het startbeeld van het Cupra-logo? Of diensten die ineens gedeactiveerd zijn?

Lijkt mij bijzonder dat eenzelfde app voor verschillende ervaringen zorgt, de reviews liegen er ook niet om.
Alleen dat hij soms op het Cupra-logo blijft hangen, heb ik last van. Maar dat is omdat ik de app dan nog op de achtergrond aan had. Dan is het een kwestie van hard afsluiten en daarna doet hij het.

Alle andere problemen inderdaad nog nooit gehad: heb nooit opnieuw hoeven inloggen, diensten zijn nooit gedeactiveerd, niets van dat alles. Ik heb trouwens Android (als het uitmaakt). En ik gebruik geen OBD11 op mijn auto omdat ik dan bang ben voor al dat soort sheit.

Enige is dat de app nogal basic is. Hij geeft aan als de auto niet gesloten is, maar op afstand afsluiten kan niet 8)7
Wat ik ook dom design vind is dat ik de locatie van de auto niet kan zien als iemand niet op OK drukt op het startscherm. Eén keer gebruik gemaakt van 'valet parking', was wel benieuwd waar de auto dan zou staan maar dan kan ik het niet zien. Lekker handig ook als je auto wordt gejat.

[ Voor 20% gewijzigd door Marc_us op 22-01-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Marc_us schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Alleen dat hij soms op het Cupra-logo blijft hangen, heb ik last van. Maar dat is omdat ik de app dan nog op de achtergrond aan had. Dan is het een kwestie van hard afsluiten en daarna doet hij het.

Alle andere problemen inderdaad nog nooit gehad: heb nooit opnieuw hoeven inloggen, diensten zijn nooit gedeactiveerd, niets van dat alles. Ik heb trouwens Android (als het uitmaakt). En ik gebruik geen OBD11 op mijn auto omdat ik dan bang ben voor al dat soort sheit.

Enige wat ik jammer vind aan de app is dat ie nogal basic is. Ik mis wel functies zoals op afstand kunnen afsluiten. Wat ik ook dom design vind is dat ik de locatie van de auto niet kan zien als iemand niet op OK drukt op het startscherm. Eén keer gebruik gemaakt van 'valet parking', was wel benieuwd waar de auto dan zou staan maar dan kan ik het niet zien.
Dan heb je mazzel blijkbaar. Ik heb ook geen OBD11 aanpassingen dus daar zal het hem niet in zitten.

Afsluiten op afstand zou wel een prima toevoeging zijn. Het is inderdaad een basic app, echter als die zoals in mijn geval dan ook niet altijd goed werkt dan zou ik niet zo snel jaarlijks 70 euro neerleggen. Ik gebruik het ook eigenlijk alleen maar voor het voorverwarmen, maar die instellingen moet je ook niet even snel willen aanpassen :) Bovendien verwarmt hij ook altijd het stuur, maar wel pas zodra je de in de auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
Marc_us schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:58:
Welke cupra app heb jij? Die wil ik ook!

Ik kan alles van CupraFrank beamen, voor een app die bar weinig kan, doet hij het ook vaker niet dan wel..
CupraFrank schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 14:30
CupraFrank schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Dan heb je mazzel blijkbaar. Ik heb ook geen OBD11 aanpassingen dus daar zal het hem niet in zitten.

Afsluiten op afstand zou wel een prima toevoeging zijn. Het is inderdaad een basic app, echter als die zoals in mijn geval dan ook niet altijd goed werkt dan zou ik niet zo snel jaarlijks 70 euro neerleggen. Ik gebruik het ook eigenlijk alleen maar voor het voorverwarmen, maar die instellingen moet je ook niet even snel willen aanpassen :) Bovendien verwarmt hij ook altijd het stuur, maar wel pas zodra je de in de auto zit.
Ik moet zeggen dat ik met de Cupra app minder problemen heb dan ik had met de VW app.
En bij mij is bij het instappen het stuur al lekker warm. Alleen de stoel niet terwijl die in de app wel aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
RobG1967 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met de Cupra app minder problemen heb dan ik had met de VW app.
En bij mij is bij het instappen het stuur al lekker warm. Alleen de stoel niet terwijl die in de app wel aangevinkt staat.
Ook bijzonder, maar ik kan mij herinneren dat ik dit in het begin ook heb gehad. Ik heb volgens mij toen niets aangepast dus ik ging er altijd vanuit dat het een bug in de app was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Moet zeggen dat bij mij de My Cupra app het meestal gewoon doet. Een enkele keer even hard afsluiten omdat ie de auto niet kan vinden ofzo? Acclimatiseren gaat ook vrijwel altijd goed. Een half? jaar geleden 1x opnieuw moeten inloggen vanwege aangepaste voorwaarden oid. Het kan allemaal veel beter. Maar ik red me der mee. En als ik zo nu en dan lees van andere EV rijders hoe hun app werkt dan is de My Cupra nog alleszins vriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:26
FXX schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Ter verdediging van de nieuwe Born: door de toevoeging van accuverwarming is snelladen echt wel op peil nu. De max zou 165 kW voor de 59 kWh en 175 kW voor de 77 kWh accu moeten zijn.
In de zomer heb ik het altijd gehaald, nu in de winter bij een (te) hoge SoC al wel 100 kW+ gehaald.
En het grotere scherm en snelle reactietijd van de UI is echt een verbetering.

Ik gebruik de app op Android en vaak kill ik hem na gebruik, dan initieert hij weer opnieuw bij de volgende keer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Waar komt het vandaan dat je zou moeten gaan betalen voor de app?
Lijkt me heel bijzonder, zeker voor een app van deze erbarmelijke kwaliteit?
Dat je voor data moet gaan betalen op een gegeven moment lijkt me vanzelfsprekend.
Maar volgens mij kun je ook je telefoon gebruiken voor de dataverbinding, alleen heb je dan geen data als je telefoon niet in de auto is 8)7
Evt op te lossen met een oud toestel en een datasimmetje voor weinig, zoveel data verbruikt de auto niet volgens mij.
Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.