Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:08
Heb geprobeerd te zoeken in dit forum, maar met een aantal zoek termen kom ik er niet uit.
Wat is de toegevoegde waarde van een data bundel aanschaffen?

Vandaag is hij afgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 17:54

eisbaer

Zie signature

maffy_daffy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:35:
vraagje.
welke maat velg en winterbanden gebruiken jullie onder een Cupra Born?
Of rijden jullie met Crossclimate banden?
Zelfde velg, 18”. Alleen de banden worden gewisseld.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vraagje: half oktober is door mijn werkgever een nieuwe Born besteld. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord over een verwachte leverdatum. Is er toevallig iemand van Cupra die mee leest en iets zou kunnen zien over een verwachte productie/leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

TVSCN schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:38:
Heb geprobeerd te zoeken in dit forum, maar met een aantal zoek termen kom ik er niet uit.

De auto heeft een wifi hotspot waar je je telefoon, tablet e.d. mee kan verbinden. Daar heb je de databundel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Darkvisje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:52:
[...]

Helaas het zelfde met mijn formentor, mocht je een oplossing vinden dan hou ik me ook aanbevolen!
Ik heb ook een Formentor (2021), maar het is mij wel gelukt om deze toe te voegen aan Home Assistant. Ik heb deze https://github.com/Farfar/homeassistant-seatconnect integration. Ik heb wel gemerkt dat de `scan_interval` niet te laag moet zetten. Voorheen had ik deze lager ingesteld, maar ik denk dat ik tegen de rate limiet van de API ben aan gelopen. Dat zijn blijkbaar 1000 requests per dag. Nu staat deze op 300 en geen problemen, maar mag waarschijnlijk lager.
kaanmijo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:14:
[...]

De auto heeft een wifi hotspot waar je je telefoon, tablet e.d. mee kan verbinden. Daar heb je de databundel voor nodig.
Voor de Formentor is het ook oa extra informatie voor de navigatie/kaart, zoals drukte op wegen. Ook internet radio en ik geloof ook wat bediening in de app naar de auto toe.

[ Voor 23% gewijzigd door BlackiE1982 op 23-11-2024 17:33 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:04
dreuzel78 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:53:
Vraagje: half oktober is door mijn werkgever een nieuwe Born besteld. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord over een verwachte leverdatum. Is er toevallig iemand van Cupra die mee leest en iets zou kunnen zien over een verwachte productie/leverdatum?
De mijne is besteld in week 38, levering voorzien voor week 52.
Dus als ik de lijn doortrek zal dat bij jou ongeveer week 4 van 2025 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
tazz_ schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:17:
[...]

De mijne is besteld in week 38, levering voorzien voor week 52.
Dus als ik de lijn doortrek zal dat bij jou ongeveer week 4 van 2025 zijn
Had op iets eerder gehoopt, eerlijk gezegd. Geeft wel een mooie indicatie. Maakt de uitvoering nog verschil?
Bij mij gaat het om een 58kw Performance met koper-kleurige velgen in de Aurora blauwe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:04
dreuzel78 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:47:
[...]

Had op iets eerder gehoopt, eerlijk gezegd. Geeft wel een mooie indicatie. Maakt de uitvoering nog verschil?
Bij mij gaat het om een 58kw Performance met koper-kleurige velgen in de Aurora blauwe kleur.
Bij mij is het een 77kw eboost business in Midnight black kleur.
Pack comfort 360, Sennheiser Premium sound system, Skyline, 20" Firestorm black (velgen+dynamic pack).
Ben wel belgisch, maar maakt denk ik geen verschil uit qua levertijd vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
tazz_ schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:13:
[...]

Bij mij is het een 77kw eboost business in Midnight black kleur.
Pack comfort 360, Sennheiser Premium sound system, Skyline, 20" Firestorm black (velgen+dynamic pack).
Ben wel belgisch, maar maakt denk ik geen verschil uit qua levertijd vermoed ik
Mooie wagen ook hoor, ziet er goed uit! Nog een paar weekjes geduld en dan alvast veel plezier ervan!
Voor mij zal het ook wel goed komen ergens in Januari. Ik heb er alvast veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 10:35
TVSCN schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:38:

Gisteren opgehaald bij Cupra! Mooi ding hoor :) Heb wel wat issues met deuren openen... op een of andere manier willen ze soms niet open (vooral achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
vanuit de binnenkant bedoel je? Dit weekend naar Keulen geweest met twee passagiers achter en heb ze er niet over gehoord.
Wel jammer is dat de sneltoets(van boven naar beneden scrollen) de toegevoegde handelingen niet onthoud. Moet elke keer snelheidswaarschuwing toevoegen.. niet echt handig. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:46
Iemand ervaring om de Full Link functie vrij te schakelen in de Cupra? Ik lees dat dit mogelijk is met een activeringscode die je kan bestellen bij een 'CUPRA Service Partner'. Is dit eenmalig en welke kosten zijn hieraan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Berend- schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:16:
[...]

Gisteren opgehaald bij Cupra! Mooi ding hoor :) Heb wel wat issues met deuren openen... op een of andere manier willen ze soms niet open (vooral achter)
Is het toevallig bij het unlocken van de auto vanuit buiten? Dan is het namelijk een instelling in het infotainment systeem. Ergens moet je instellen dat alle deuren dan open gaan kan ik me herinneren van toen ik de Born net had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
basdv schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:19:
[...]

Is het toevallig bij het unlocken van de auto vanuit buiten? Dan is het namelijk een instelling in het infotainment systeem. Ergens moet je instellen dat alle deuren dan open gaan kan ik me herinneren van toen ik de Born net had.
Ja dat is inderdaad vanuit buiten. De bestuurderskant gaat wel gewoon open. Top ga ff uitzoeken waar ik dat kan vinden want dit is wel behoorlijk irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door Berend- op 24-11-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
TVSCN schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:07:
vanuit de binnenkant bedoel je? Dit weekend naar Keulen geweest met twee passagiers achter en heb ze er niet over gehoord.
Wel jammer is dat de sneltoets(van boven naar beneden scrollen) de toegevoegde handelingen niet onthoud. Moet elke keer snelheidswaarschuwing toevoegen.. niet echt handig. Heb jij dit ook?
Nee als ik van buiten de auto kom opent hij via de deurhendel enkel de bestuurdersdeur. De overige deuren gaan niet automatisch open.... vrij irritant. Ik heb nog geen sneltoets, maar gezien die snelheidswaarschuwing altijd opnieuw aan gaat, weet ik niet of je die mag snelkoppelen.. zal vast iets met europese wetgeving te maken hebben. Ik vind die piepjes ook irritant, dus wil eigenlijk gewoon een ODB11 kopen om wat van die meldingen uit te schakelen als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Berend- schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:05:
[...]

Nee als ik van buiten de auto kom opent hij via de deurhendel enkel de bestuurdersdeur. De overige deuren gaan niet automatisch open.... vrij irritant. Ik heb nog geen sneltoets, maar gezien die snelheidswaarschuwing altijd opnieuw aan gaat, weet ik niet of je die mag snelkoppelen.. zal vast iets met europese wetgeving te maken hebben. Ik vind die piepjes ook irritant, dus wil eigenlijk gewoon een ODB11 kopen om wat van die meldingen uit te schakelen als dat kan.
Denk inderdaad dat dit een instelling zal zijn.

Het is inderdaad wetgeving, maar de snelheidswaarschuwing mag wel elke keer uit gezet worden. Bij Cupra hebben ze er wel over na gedacht en dus de mogelijkheid gemaakt om er een snelkoppeling van te maken. Echter als je deze toevoegd, is het icoontje van de snelheidswaarschuwing na opnieuw starten weer weg.
Heb het trouwens over de snelkoppeling als je van boven in het scherm naar beneden veegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:53
Is de mycupra app altijd zo beperkt geweest? (Net nieuw met cupra)
Bij veel andere merken kun je ook stoelverwarming en stuurwielverwarming etc
aanzetten met de app.
Mycupra kan alleen de temperatuur uit de ventilatoren instellen, knipperen/claxoneren en de deuren openen/sluiten. Dat is redelijk beperkt voor een auto met deze redelijk uitgebreide optielijst.
Cupra leon 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Laatst online: 10:38
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:45:
[...]
Nu maar afwachten op de software update voor de oudere modellen dan... ;)
Het blijft een nice-to-have, in de praktijk hang ik 1 week per jaar naar de wintersport aan de snellader, verder nooit.
Ik betwijfel of dit ook naar oudere modellen komt, het kan natuurlijk zijn dat er ook hardwarematig iets nodig is. Ik ontving zojuist een mail van Cupra met een aantal wintertips en dit was er één van:

Tip 3 – Accutemperatuur en laadsnelheid
Een lagere temperatuur verlaagt de laadsnelheid van de meeste voertuigen.
Bij veel nieuwe elektrische voertuigen is het mogelijk om de accu voor te bereiden voordat je de auto op gaat laden. Dit doe je door het laadstation als bestemming in te stellen in het navigatiesysteem van de auto. Op die manier heeft je accu de optimale laadsnelheid zodra je aankomt bij het laadstation en de lader aansluit op het voertuig. Bovendien warmt snelladen de batterij op, zodat je volgende sessies automatisch een stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
S-1-5-7 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:33:
[...]

Ik betwijfel of dit ook naar oudere modellen komt, het kan natuurlijk zijn dat er ook hardwarematig iets nodig is. Ik ontving zojuist een mail van Cupra met een aantal wintertips en dit was er één van:

Tip 3 – Accutemperatuur en laadsnelheid
Een lagere temperatuur verlaagt de laadsnelheid van de meeste voertuigen.
Bij veel nieuwe elektrische voertuigen is het mogelijk om de accu voor te bereiden voordat je de auto op gaat laden. Dit doe je door het laadstation als bestemming in te stellen in het navigatiesysteem van de auto. Op die manier heeft je accu de optimale laadsnelheid zodra je aankomt bij het laadstation en de lader aansluit op het voertuig. Bovendien warmt snelladen de batterij op, zodat je volgende sessies automatisch een stuk sneller gaan.
Zo ken ik er nog wel een paar, door simpelweg te rijden warmt je accu ook al op.
Ik zag dat na 350km oid toen ik bij de snellader aan kwam de accutemperatuur rond de 30 graden was.
En toch ging hij echt niet sneller laden...
Het is wat het is, dan hadden we beter een Tesla kunnen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:07
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:17:
[...]

Zo ken ik er nog wel een paar, door simpelweg te rijden warmt je accu ook al op.
Ik zag dat na 350km oid toen ik bij de snellader aan kwam de accutemperatuur rond de 30 graden was.
En toch ging hij echt niet sneller laden...
Het is wat het is, dan hadden we beter een Tesla kunnen nemen ;)
Mijn ervaring is dat de accu met NL-snelheden niet warmer wordt dan een graad of 15-20. Voor de optimale laadsnelheid moet je wel 25-30 graden hebben. Als je op een langere trip gaat is de eerste laadsessie slomer maar de rest er na is prima. Stel je legt 1000km af dan zijn van de 6 stops die je maakt 5 wel snel. De nieuwe Borns hebben wel accu voorverwarming voor zover ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Galukon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:51:
[...]

Mijn ervaring is dat de accu met NL-snelheden niet warmer wordt dan een graad of 15-20. Voor de optimale laadsnelheid moet je wel 25-30 graden hebben. Als je op een langere trip gaat is de eerste laadsessie slomer maar de rest er na is prima. Stel je legt 1000km af dan zijn van de 6 stops die je maakt 5 wel snel. De nieuwe Borns hebben wel accu voorverwarming voor zover ik begrijp.
Dat zou kunnen, daarvoor is het te lang geleden, maar ik reed wel door Duitsland, daar mag je toch wat harder ;)
In Nederland sta ik vrijwel nooit aan de snellader, en als het al gebeurd is het maar een minuut of 5 om thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:07
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:08:
[...]

Dat zou kunnen, daarvoor is het te lang geleden, maar ik reed wel door Duitsland, daar maar je toch wat harder ;)
In Nederland sta ik vrijwel nooit aan de snellader, en als het al gebeurd is het maar een minuut of 5 om thuis te komen.
Hier voor beide hetzelfde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:43
Ik heb sinds oktober een nieuwe Born (laatste uitvoering). Nu zag ik de nieuwste gebruiksaanwijzing die ik vorige week gedownload had dat de mate van recuperatie aangepast kan worden door middel van flippers op het stuur. Echter heb ik geen flippers en ik zie ook geen andere mogelijkheid om de recuperatie aan te passen.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
RobG1967 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:20:
Ik heb sinds oktober een nieuwe Born (laatste uitvoering). Nu zag ik de nieuwste gebruiksaanwijzing die ik vorige week gedownload had dat de mate van recuperatie aangepast kan worden door middel van flippers op het stuur. Echter heb ik geen flippers en ik zie ook geen andere mogelijkheid om de recuperatie aan te passen.
Flippers zitten alleen in de VZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Merk dat de ruitenwissers van de Tavascan flinke strepen achterlaten. Had al het éé en ander gelezen over slechte ruitenwissers van de Enyaq. Nu is daar een alternatief voor van Bosch. Kan alleen niet vinden of die van de Tavascan gelijk zijn aan die van de Enyac. Iemand hier een idee?

Al de gebruikelijke autoparts sites hebben de Tavascan nog niet opgenomen in hun filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TVSCN schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:59:
Merk dat de ruitenwissers van de Tavascan flinke strepen achterlaten. Had al het éé en ander gelezen over slechte ruitenwissers van de Enyaq. Nu is daar een alternatief voor van Bosch. Kan alleen niet vinden of die van de Tavascan gelijk zijn aan die van de Enyac. Iemand hier een idee?

Al de gebruikelijke autoparts sites hebben de Tavascan nog niet opgenomen in hun filter.
Je kunt je huidige toch opmeten?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 12:58
Sedert vorige week vrijdag willen plots spiegels niet meer uitklappen bij het wegrijden. Enorm vervelend en levensgevaarlijk. Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Nadat ik aankwam op mijn bestemming, werkten te plots weer wel. Deze ochtend dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjaminsar
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 20:17
Berend- schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:05:
[...]

Nee als ik van buiten de auto kom opent hij via de deurhendel enkel de bestuurdersdeur. De overige deuren gaan niet automatisch open.... vrij irritant.
Het openen van alle deuren bij het gebruik van keyless entry kan je aanzetten in de instellingen van de auto.

[ Voor 28% gewijzigd door Benjaminsar op 27-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berend-
Benjaminsar schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:30:
[...]

Het openen van alle deuren bij het gebruik van keyless entry kan je aanzetten in de instellingen van de auto.
Yes heb inmiddels de instelling gevonden en dat scheelt even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
TVSCN schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:59:

Heb toevallig mijn enyaq nog staan, dus zou even kunnen opmeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-06 22:06
RobG1967 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:20:
Je kunt alleen kiezen tussen rijstand D (uitrollen) of B (regeneren bij 'gas loslaten'). Verder vermoed ik dat de rijstand nog wat invloed heeft (Cupra remt harder dan Performance, Comfort of Range [aflopend]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
En hoeverre je accu vol is. Bij een volle accu regenereert hij minder, gebeurt me niet vaak dus altijd even wennen als het weer zo ver is.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-06 20:46
Vandaag werd de Formentor opgehaald (en teruggebracht) voor de 60.000 km beurt en het repareren van de laadklep-vergrendeling. Het klepje van de laadstekker kwam niet meer naar buiten als je erop drukte.
Het had wat voeten in de aarde om een afspraak bij Pon Hilversum te maken en die dan ook bevestigd te krijgen, maar uiteindelijk toch gelukt en lekker gebruik gemaakt van de haal- en brengservice. Je moet er echt vroeg bij zijn, want ik maakte de afspraak bij 55.000 km en zit vandaag op 59.900 km.

Ik kreeg een hele lijst van de uitgevoerde werkzaamheden en controles, de laadklep springt weer netjes een stukje open bij het indrukken en geen service meldingen meer in beeld bij het starten van de auto 8)

Volgende week de winterbanden er nog onder en dan kunnen we er weer een tijdje tegenaan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre96NL
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-06 15:55
spam

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 02-12-2024 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
Begin oktober mijn Cupra born besteld (zakelijke lease) en de verwachte leverdatum zou begin janauri zijn. Gisteren echter bericht gehad dat die al bij de dealer staat en volgende week kan ik 'm ophalen. Al met al toch lekker snel gegaan!

Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
infidel011 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:31:
Begin oktober mijn Cupra born besteld (zakelijke lease) en de verwachte leverdatum zou begin janauri zijn. Gisteren echter bericht gehad dat die al bij de dealer staat en volgende week kan ik 'm ophalen. Al met al toch lekker snel gegaan!

Ben benieuwd! :)
Hier nog heel even afwachten. Veel rijgenot gewenst alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
@Berend- Is het jou ook al opgevallen dat de snelkopppelling (foto hieronder) niet wordt onthouden na het aanbrengen van wijzigingen? Heb al meerdere keren de snelheidswaarschuwing toegevoegd, maar is elke keer weg na uitstappen.

[ Voor 30% gewijzigd door TVSCN op 04-12-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:39
TVSCN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:18:
@Berend- Is het jou ook al opgevallen dat de snelkopppelling (foto hieronder) niet wordt onthouden na het aanbrengen van wijzigingen? Heb al meerdere keren de snelheidswaarschuwing toegevoegd, maar is elke keer weg na uitstappen.

[Afbeelding]
Dat komt omdat het een veiligheidssysteem betreft. Dus die worden altijd weer aangezet bij het opnieuw starten van een voertuig. Volgens mij is het zelfs wettelijk zo bepaald maar dat weet ik niet 100% zeker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Scrtz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:29:
[...]

Dat komt omdat het een veiligheidssysteem betreft. Dus die worden altijd weer aangezet bij het opnieuw starten van een voertuig. Volgens mij is het zelfs wettelijk zo bepaald maar dat weet ik niet 100% zeker..
Dat is bekend inderdaad. Echter kan je het elke keer uitschakelen. Wanneer je van boven naar beneden swiped kun je dus een snelkoppeling toevoegen. Waarvan eentje, de snelheidswaarschuwing uitzetten, is. De volgende keer dat je instapt, moet je de snelheidswaarschuwing opnieuw toevoegen als favoriet. Het probleem is dus dat de favorieten niet worden opgeslagen. Het meest rechtse blokje op de foto hieronder betreft de snelkoppeling om de snelheidswaarschuwing uit te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyUYxMALg6YbtkAAO9Et7np0qGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGXfM0k5v9BP6a1VI2Og1UlP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door TVSCN op 04-12-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TVSCN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:56:
[...]

Dat is bekend inderdaad. Echter kan je het elke keer uitschakelen. Wanneer je van boven naar beneden swiped kun je dus een snelkoppeling toevoegen. Waarvan eentje, de snelheidswaarschuwing uitzetten, is. De volgende keer dat je instapt, moet je de snelheidswaarschuwing opnieuw toevoegen als favoriet. Het probleem is dus dat de favorieten niet worden opgeslagen. Het meest rechtse blokje op de foto hieronder betreft de snelkoppeling om de snelheidswaarschuwing uit te zetten.
[Afbeelding]
Oke, duidelijk. Twijfelde idd of het dat was wat je bedoelde, excuses. Zal het eens bij mijn Golf 8 proberen van de week, bijna dezelfde softwarelaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:58

DocktorDicking

Are you picking this up?

Heeft iemand ook het probleem dat het infotainmentscherm overschakelt naar CarPlay (telefoon) wanneer je een melding krijgt?

Ik gebruik het liefst de ingebouwde navigatie, dus gebruik ik mijn telefoon alleen om te bellen en voor muziek. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik kan voorkomen dat CarPlay de focus overneemt bij een WhatsApp-melding. Kun je deze meldingen in CarPlay uitschakelen?

[ Voor 12% gewijzigd door DocktorDicking op 05-12-2024 10:54 ]

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
TVSCN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]
Ik ga het binnenkort proberen met een OBDEleven, kijken of het dan uit kan. Wat ik zelf wel irritant vind, is dat de achterportieren geen touch open hebben... dus ik moet of de sleutel gebruiken of ik moet het voorportier aanraken om achter te openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Berend- schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:34:
[...]

Ik ga het binnenkort proberen met een OBDEleven, kijken of het dan uit kan. Wat ik zelf wel irritant vind, is dat de achterportieren geen touch open hebben... dus ik moet of de sleutel gebruiken of ik moet het voorportier aanraken om achter te openen..
Ben bang van niet..
Bij mij springt de auto open op het moment dat ik aan kom lopen en meen ook achter. Zal dat zo eens testen :)

Maar heb jij het zelfde van die snelkoppeling die nieuwe toevoegingen niet onthoudt?

[ Voor 7% gewijzigd door TVSCN op 05-12-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:40
DocktorDicking schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:53:
Heeft iemand ook het probleem dat het infotainmentscherm overschakelt naar CarPlay (telefoon) wanneer je een melding krijgt?

Ik gebruik het liefst de ingebouwde navigatie, dus gebruik ik mijn telefoon alleen om te bellen en voor muziek. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik kan voorkomen dat CarPlay de focus overneemt bij een WhatsApp-melding. Kun je deze meldingen in CarPlay uitschakelen?
Kun je voorkomen door de focus "autorijden" te gebruiken. Kun je ook automatisch op laten springen zodra je verbonden bent. Ik dacht dat je zelfs rijdend in CarPlay bij instellingen dit kunt aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangieDanie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-06 20:09
KangieDanie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:47:
Hoi iedereen,

Sinds vandaag krijg ik onderstaande warning:

[Afbeelding]

Iemand al ervaring met dit? Het rijden etc gaat allemaal nog.
Update: Heb de wagen binnengebracht en ze wisten mij te vertellen dat er marters zaten te knabbelen aan de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Nu online
Ik mag van het werk een "nieuwe" auto uitzoeken. We hebben een bepaald budget en de baas koopt de auto op. Auto mag momenteel nog van bouwjaar 2022 komen of nieuwer.

Een Cupra Leon (Sportstourer) trok mijn aandacht. Nu zit ik alleen met één dilemma;

De nieuwe facelift die recent op de markt is, is nieuw €45000 (de Business variant, de essential is voor mij net te kaal en het prijsverschil is minimaal). Ik weet niet zeker of ik dit voor elkaar krijg, maar ik ga er niet vanuit.

Echter is een tweede hands Cupra Leon wel makkelijker te vinden onder de €37500. Die zijn net een jaar of twee oud, hebben een paar 1000 KM erop staan en kunnen nog tijden mee vooruit.

Nu is mijn vraag; is de "oude" generatie Cupra Leon de moeite waard als er net een nieuw model uitgebracht is met betere tech? De baas vind vooral het aantrekkelijk om de auto in één keer te kopen, maar de bijtelling tussen beide modellen zijn vrijwel identiek, omdat het oude en nieuwe model betreft prijs vrijwel niks verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door silverchaoz op 06-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
silverchaoz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:41:
Ik mag van het werk een "nieuwe" auto uitzoeken. We hebben een bepaald budget en de baas koopt de auto op. Auto mag momenteel nog van bouwjaar 2022 komen of nieuwer.

Een Cupra Leon (Sportstourer) trok mijn aandacht. Nu zit ik alleen met één dilemma;

De nieuwe facelift die recent op de markt is, is nieuw €45000 (de Business variant, de essential is voor mij net te kaal en het prijsverschil is minimaal). Ik weet niet zeker of ik dit voor elkaar krijg, maar ik ga er niet vanuit.

Echter is een tweede hands Cupra Leon wel makkelijker te vinden onder de €37500. Die zijn net een jaar of twee oud, hebben een paar 1000 KM erop staan en kunnen nog tijden mee vooruit.

Nu is mijn vraag; is de "oude" generatie Cupra Leon de moeite waard als er net een nieuw model uitgebracht is met betere tech? De baas vind vooral het aantrekkelijk om de auto in één keer te kopen, maar de bijtelling tussen beide modellen zijn vrijwel identiek, omdat het oude en nieuwe model betreft prijs vrijwel niks verschillen.
Als bijtelling voor jou weinig tot geen verschil oplevert zou ik zeker voor de nieuwe gaan. Accu is veel groter waardoor rijbereik groter is, hiermee kun je dan ook weer veel vaker standkachel etc gebruiken. Merk bij huidige golf 8 GTE dat ik te vaak thuis kom met lege accu = geen standkachel. Software is ook stuk beter bij nieuwere type en temperatuurtouchknoppen/volume knoppen onder navi scherm zijn verlicht bij nieuwe model, oude nog niet.

Kortom ja, zeker voor nieuwe model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Nu online
Scrtz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:53:
[...]

Als bijtelling voor jou weinig tot geen verschil oplevert zou ik zeker voor de nieuwe gaan. Accu is veel groter waardoor rijbereik groter is, hiermee kun je dan ook weer veel vaker standkachel etc gebruiken. Merk bij huidige golf 8 GTE dat ik te vaak thuis kom met lege accu = geen standkachel. Software is ook stuk beter bij nieuwere type en temperatuurtouchknoppen/volume knoppen onder navi scherm zijn verlicht bij nieuwe model, oude nog niet.

Kortom ja, zeker voor nieuwe model gaan.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
TVSCN schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:13:
[...]

Ben bang van niet..
Bij mij springt de auto open op het moment dat ik aan kom lopen en meen ook achter. Zal dat zo eens testen :)

Maar heb jij het zelfde van die snelkoppeling die nieuwe toevoegingen niet onthoudt?
hij onthoud het inderdaad niet. Wel voor kortere tijd lijkt het, maar na een nacht is het inderdaad weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Lees op het Engelse Cupra Born forum het volgende:

The 3.5.2 OTA is starting to roll out in Europe as of last week. Some owners have confirmed the the touchscreen display lag has noticeably improved.

NB: de 3.5.2 Born software is inhoudelijk hetzelfde als de 3.7 voor de ID3 die momenteel in Nederland uitrolt / is uitgerold.

[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 10-12-2024 12:40 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Klinkt goed! Ook voor de One modellen? En zijn er nog meer verbeteringen te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

basdv schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:28:
Klinkt goed! Ook voor de One modellen? En zijn er nog meer verbeteringen te verwachten?
Helaas.... De One modellen vallen er volgens mij niet onder. De hardware kan dat niet aan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:40
basdv schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:28:
Er is geen officiële berichtgeving over, dus ik zou het gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
AvK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:30:
[...]

Helaas.... De One modellen vallen er volgens mij niet onder. De hardware kan dat niet aan.
In dat geval minder goed nieuws :P We wachten het af.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16
Iemand ervaring met hun eerste (prive aankoop) beurtje van hun Born na 2 jaar? Ik heb aangeklikt dat ik recht heb op de haal en breng service, dus ben heel benieuwd of dit goed gaat :D!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ShininNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:53:
Iemand ervaring met hun eerste (prive aankoop) beurtje van hun Born na 2 jaar? Ik heb aangeklikt dat ik recht heb op de haal en breng service, dus ben heel benieuwd of dit goed gaat :D!
Ja ik. Als je het via de app of website gedaan hebt. Bel er even over na ;) Want ik moest de dealer ook uitleggen dat er haal en breng service (met gratis vervangend vervoer) bij zat. En dat de beurt ook gratis is.

Dealer wist dit niet ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• blaaaaaaaaaaaat
ShininNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:53:
Zeker, vooral duur, ik heb begrepen dat Bosch Car Service een stuk goedkoper is (200 vs 500e)
Maar de haal en breng service was uitstekend bij Pon in Amersfoort, ze vonden zelfs nog een dingetje waarvoor ze via Pon in Leusden gereden zijn om een onderdeel op te halen en meteen te monteren.
Daarna de auto weer netjes thuis afgeleverd.
Volgende keer toch maar even Bosch proberen...

• Voltex
Onlangs een Cupra Formentor 1.4 e-HYBRID Essential uit Duitsland gehaald. Omdat we erachter kwamen dat deze auto geen Full Link had heeft het autobedrijf deze voor aanschaf nog laten vrijschakelen. Echter lijkt deze nu alleen te kunnen worden gebruikt als de telefoon aan USB is aangesloten en niet alleen met Bluetooth. Is dit nog te omzeilen of in te stellen dat Full Link alleen met Bluetooth kan werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xeJc8xoPgnW278kVvEKsSyoBIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ectpRpjCQK45PE2iHt5sgkMx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Suk5RqI-McRGDjXkDY44daSQipE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgQAqpQcda3XoJlJgC8lqdGw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 14:15
Nee hoor, kan allebei, hetzij met iets beperktere functies maar dat merk ik niet.
Doorloop even de stappen uit het instructieboekje over Full Link (pagina 283 in het boekje voor de Formentor).

https://www.cupraofficial.nl/downloads/instructieboekjes

• Voltex
Deze stappen had ik al doorlopen, maar helaas zonder resultaat. De autogarage die veel Cupra Formentor verkoopt (geen officiële dealer) opperde dat er inderdaad modellen zijn die enkel alleen met USB kan worden bediend voor Full Link. Zal nog eens vragen of er een workaround is of een andere manier van vrijschakelen. Bedankt voor je reactie
Marc_us schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:20:
Nee hoor, kan allebei, hetzij met iets beperktere functies maar dat merk ik niet.
Doorloop even de stappen uit het instructieboekje over Full Link (pagina 283 in het boekje voor de Formentor).

https://www.cupraofficial.nl/downloads/instructieboekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:35:
[...]

Zeker, vooral duur, ik heb begrepen dat Bosch Car Service een stuk goedkoper is (200 vs 500e)
Maar de haal en breng service was uitstekend bij Pon in Amersfoort, ze vonden zelfs nog een dingetje waarvoor ze via Pon in Leusden gereden zijn om een onderdeel op te halen en meteen te monteren.
500 euro?! Wat hebben ze allemaal gedaan? Dacht dat onderhoud de eerste paar jaar al in de aankoopprijs zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:35:
[...]

Bosch kan het onderhoud dus wel afmelden en in het digitale onderhoudsboekje?

Ik had het gevoel dat ze dit behoorlijk dicht hebben getimmerd zodat ze zelf nog onderhoud kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
basdv schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:37:
[...]

Bosch kan het onderhoud dus wel afmelden en in het digitale onderhoudsboekje?

Ik had het gevoel dat ze dit behoorlijk dicht hebben getimmerd zodat ze zelf nog onderhoud kunnen doen.
Dat las ik hier, maar ben pas weer over 2 jaar aan de beurt, dus even geduld aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
ShininNL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:18:
[...]

500 euro?! Wat hebben ze allemaal gedaan? Dacht dat onderhoud de eerste paar jaar al in de aankoopprijs zat?
Dat vroeg ik me ook al af bij mijn Zoe toen die 20min en 200e lichter klaar was, jaren terug.
Als je hem in NL gekocht hebt is het inclusief, ik heb de mijne geimporteerd uit Duitsland, dan moet je wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
blaaaaaaaaaaaat schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:51:
[...]

Dat las ik hier, maar ben pas weer over 2 jaar aan de beurt, dus even geduld aub ;)
Ik zal over een jaar eens bellen dan, want dan ben ik aan de beurt. Ook import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:45
nieuws: Onderzoekers hacken mediasysteem van bepaalde Skoda's en Volkswagens ...

Hebben de One edities MIB3 of is dat nu geupgrade met de terugroepactie die je moest laten doen in de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Clubbers schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:52:
nieuws: Onderzoekers hacken mediasysteem van bepaalde Skoda's en Volkswagens ...

Hebben de One edities MIB3 of is dat nu geupgrade met de terugroepactie die je moest laten doen in de garage?
Is allemaal MIB3 met de schermen met de touch knoppen voor airco/volume onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
AvK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:30:
[...]

Ik kreeg zojuist toch een OTA update, ben benieuwd morgen of er iets merkbaar is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TVSCN
Een kleine update na ca. 3000km in de Tavascan. Het is m'n eerste EV en bevalt eigenlijk erg goed.
De auto is erg ruim en trekt door zijn nog "nieuwe uiterlijk" redelijk wat bekijks.
Het infotainment systeem is erg snel met de ID software 5.0. Helemaal glitch vrij? Nee dat niet; het instellen van de favorieten snelkoppelingen worden niet onthouden, hopelijk wordt dit met de volgende update aangepast.
De auto is gelijk op winterbanden geleverd en het is sindsdien slecht weer, dus het verbruik is denk ik vrij hoog. Vanaf het begin 22.2kw/h/100km. Moet hierbij wel zeggen dat er een ritje naar Keulen en naar Bremen in zitten. Koude en natte omstandigheden en 130+.
Vorige week een klant opgehaald van Schiphol, een rit van ca. 85km en toen kreeg ik hem wel op de 17.9kw/h per 100km. Woon- werkverkeer zijn voor mij maar stukken van 20km, dus met deze temperaturen niet echt een goed referentiekader.

Is er dan niks te klagen? Door een te kort aan budget was een Adrenaline niet mogelijk en voor de business vind ik de mogelijkheid voor het aanpassen van de stoel wat summier. (voorkant van de zitting niet afzonderlijk in te stellen)
Ruitenwissers waren verschrikkelijk, dus gelijk een set van Bosch besteld.

Het snelladen is ook erg consistent qua snelheid! Eigenlijk elke keer van 10-80% in ca. 28 min. Wel alle keren het voorverwarmen van de batterij gebruikt. Helaas wel al eens bij een Shell lader gestaan waarbij de laders op niets reageerden en in Duitsland bij een lader gestaan die m'n Travelcard niet accepteerde.
Het zou fijn zijn als je in de Cupra navigatie wat meer filters qua snelladen kan instellen.

Ben benieuwd naar ervaringen van andere Tavascan rijders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:12
basdv schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:43:
[...]

Ik kreeg zojuist toch een OTA update, ben benieuwd morgen of er iets merkbaar is!
Heb je nog iets nieuws ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-06 20:01
Goedendag. Ik ga vanaf nu stiekem meelezen. Mag in april kiezen uit een Hyundai Kona, Peugeot e-2008, Fiat 600E La Prima, MG4 of een Volvo EX30. Ik twijfel tussen de Hyundai Kona (45 euro duurder, 35km meer actieradius en grotere auto) en de Cupra Born (45 euro goedkoper en vele malen mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
1104JR schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:17:
[...]

Heb je nog iets nieuws ervaren?
Eerlijk gezegd niet. Had op sommige punten het gevoel dat hij iets sneller reageert maar kan ook zo lijken omdat je er ineens op focust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 18:43
Allen, inmiddels 80.000 met de born.
Hebben anderen misschien ook al last van tikkende voorwiel ophanging, volgens mij de rubbers? Tenminste, dat heb ik met meer auto's aan de hand gehad en het geluid lijkt daarop. Mn drempels/hobbels.

Verder vrij probleemloos en nog steeds tevreden :-). Blijft toch apart met 1 zo'n beurt bij 2 jaar een nu over 500+ dagen pas eerstvolgende keer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

bkruyver schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:39:
Allen, inmiddels 80.000 met de born.
Hebben anderen misschien ook al last van tikkende voorwiel ophanging, volgens mij de rubbers? Tenminste, dat heb ik met meer auto's aan de hand gehad en het geluid lijkt daarop. Mn drempels/hobbels.

Verder vrij probleemloos en nog steeds tevreden :-). Blijft toch apart met 1 zo'n beurt bij 2 jaar een nu over 500+ dagen pas eerstvolgende keer....
Volgens mij is dat de stabilisatie stang. De rubbers gaan kapot. Tenminste dat lees ik over de ID3. Is een kwaal van de wat oudere ID3 en Born's.

[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 17-12-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
Jermaine schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:56:
En zojuist krijg ik een mailtje van VWPFS aka de leasemaatchappij van PON, met betrekking to de Private Lease van mijn Born. Uiteraard (en helaas) geldt het onderstaande ook voor niet PL'ers, deze eerste stap om elektrisch rijden minder aantrekkelijk te maken :/
[...]
Vandaag is bekend geworden wat dit betekent qua geld. De motorrijtuigenbelasting bedraagd voor mij (dit kan namelijk verschillen per provincie): € 27,80 p.m.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scrtz
2 januari Cupra Terramar ophalen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Wil iemand openingpost overnemen? (Mede auteur?). Ik merk dat ik niet de juiste “drive” hiervoor heb om het te doen ;).

• cupraborn
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 20:24
S-1-5-7 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:03:
[...]

Vandaag is bekend geworden wat dit betekent qua geld. De motorrijtuigenbelasting bedraagd voor mij (dit kan namelijk verschillen per provincie): € 27,80 p.m.
Jaa ik heb het nieuwe termijnbedrag gekregen voor de private lease voor de cupra born vanaf 2025!¡! 25 euro er bovenop elke maand. Schandalig hoe je word bezeken. En volgend jaar 2026 elke maand dan 75 euro erbij elke maand waarschijnlijk??? Oplichters bah.Want in 2025 betaal je 25% en in 2026 75% wegenbelasting op ev?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Nu online
Voltex schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:45:
Deze stappen had ik al doorlopen, maar helaas zonder resultaat. De autogarage die veel Cupra Formentor verkoopt (geen officiële dealer) opperde dat er inderdaad modellen zijn die enkel alleen met USB kan worden bediend voor Full Link. Zal nog eens vragen of er een workaround is of een andere manier van vrijschakelen. Bedankt voor je reactie

[...]
Ik heb een Formentor uit Luxemburg. Hier werkte het ook alleen via USB. Het is alleen softwarematig. Ik heb door een handig 'mannetje' in Breda aan laten zetten, plus wat andere zaken aangepast. Kosten waren 50e. Maar je kan het ook zelf doen via https://obdeleven.com/sup...at/Cupra%20Formentor/2020

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
BlackiE1982 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:03:
[...]

Ik heb een Formentor uit Luxemburg. Hier werkte het ook alleen via USB. Het is alleen softwarematig. Ik heb door een handig 'mannetje' in Breda aan laten zetten, plus wat andere zaken aangepast. Kosten waren 50e. Maar je kan het ook zelf doen via https://obdeleven.com/sup...at/Cupra%20Formentor/2020
Op welke zoekterm kan je dit soort 'mannetjes' vinden in de eigen omgeving? :) Dankjewel voor deze link, ik dacht dat vrijschakelen alleen mogelijk was bij officiële dealers van Cupra. Er staat voor de wireless functie alleen bij voor carplay en niet voor android auto. Op dit moment heb ik het opgelost met een USB dongle zodat ik geen kabel meer hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
ShininNL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:18:
[...]

In aanvulling hierop, heb schijnbaar de afspraakbevestiging niet goed gelezen:

"Uit te voeren werkzaamheden:
• Inspectieservice
• Interieurfilter vervangen
• Remvloeistof verversen
• Gebruik haal &- brengservice van de auto
Totale prijs (incl. BTW) €595.13"

WTF! Dit is via een aangewezen Cupra servicepartner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
ShininNL schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:35:
[...]

In aanvulling hierop, heb schijnbaar de afspraakbevestiging niet goed gelezen:

"Uit te voeren werkzaamheden:
• Inspectieservice
• Interieurfilter vervangen
• Remvloeistof verversen
• Gebruik haal &- brengservice van de auto
Totale prijs (incl. BTW) €595.13"

WTF! Dit is via een aangewezen Cupra servicepartner?
Dat ziet er bekend uit idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Zucht. Mijn Born was voor onderhoud bij de garage. Ik heb ‘m zojuist opgehaald…. geen geluid. Geen muziek. Geen knipperlichten. Niks.

Reset. Zelfde probleem.

Terug dan maar…?

-edit-

Uiteraard neemt de dealer een kijkje en dan werkt alles opeens weer. Grrrrrr.

[ Voor 19% gewijzigd door ericafterdark op 20-12-2024 16:45 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-06 15:37
Afgelopen maandag de nieuwe Leon stationwagon opgehaald, wat een fantastische wagen. Komende vanaf een 2021 Born is het zeker een upgrade.

Bij de Born merkte ik dat het infotainment systeem altijd een beetje laggy aanvoelde en Android Auto was ook altijd net zo traag, dat is bij deze nieuwe gelukkig helemaal vloeiend en snel.

Alleen jammer dat ik binnenkort nog terug moet naar de dealer om de trekhaak te laten plaatsen, deze was niet goed leverbaar. Maar goed, liever even zonder trekhaak dan langer moeten wachten op de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Nu online
Voltex schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:51:
[...]

Op welke zoekterm kan je dit soort 'mannetjes' vinden in de eigen omgeving? :) Dankjewel voor deze link, ik dacht dat vrijschakelen alleen mogelijk was bij officiële dealers van Cupra. Er staat voor de wireless functie alleen bij voor carplay en niet voor android auto. Op dit moment heb ik het opgelost met een USB dongle zodat ik geen kabel meer hoef te gebruiken.
Ik heb de website gevonden; https://www.vcds-coding.nl
Misschien helpt dit om bij jou in de buurt een 'mannetje' te vinden ;)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06 18:43
AvK schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:16:
[...]

Volgens mij is dat de stabilisatie stang. De rubbers gaan kapot. Tenminste dat lees ik over de ID3. Is een kwaal van de wat oudere ID3 en Born's.
Aha, dat klinkt logisch inderdaad. Zou dat onder de garantie/gratis onderhoud van ons one model vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:32
Tovergieter schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:31:
Afgelopen maandag de nieuwe Leon stationwagon opgehaald, wat een fantastische wagen. Komende vanaf een 2021 Born is het zeker een upgrade.

Bij de Born merkte ik dat het infotainment systeem altijd een beetje laggy aanvoelde en Android Auto was ook altijd net zo traag, dat is bij deze nieuwe gelukkig helemaal vloeiend en snel.

Alleen jammer dat ik binnenkort nog terug moet naar de dealer om de trekhaak te laten plaatsen, deze was niet goed leverbaar. Maar goed, liever even zonder trekhaak dan langer moeten wachten op de auto.
Wat was de levertijd van je Leon?

Grt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
Alvast mijn ervaring met de haal en brengservice van Cupra bij regulier onderhoud:

Komen pas om 10.00u aankakken en krijgen vervolgens de auto niet aan de praat omdat van beide sleutels tegelijk de batterijen op zijn :+

Heb ze nog een tip gegeven om hem in het middenconsole bij dat sleutel icoontje te leggen, maar goed eigenwijs he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Heeft iemand wel eens gehad dat het bedieningspaneeltje op het dak (met lampjes & bediening van het panoramadak) niet meer werkt? We hebben het nu sinds een paar dagen. En nu wil het panoramadak niet meer dicht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
basdv schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:33:
Heeft iemand wel eens gehad dat het bedieningspaneeltje op het dak (met lampjes & bediening van het panoramadak) niet meer werkt? We hebben het nu sinds een paar dagen. En nu wil het panoramadak niet meer dicht :-(
Ik heb geen panoramadak, maar ik neem aan dat het paneel wel redelijk hetzelfde is. Bij mij gaat de binnenverlichting regelmatig niet aan omdat de functie op het bedieningpaneeltje uitgeschakeld staat en met geen mogelijkheid in te schakelen is. Ook wordt er regelmatig gebeld met de pechhulp, die knop zich er namelijk ook. Er wordt overigens nooit opgenomen O-)

Misschien heb je wat aan deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
S-1-5-7 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:23:
[...]

Ik heb geen panoramadak, maar ik neem aan dat het paneel wel redelijk hetzelfde is. Bij mij gaat de binnenverlichting regelmatig niet aan omdat de functie op het bedieningpaneeltje uitgeschakeld staat en met geen mogelijkheid in te schakelen is. Ook wordt er regelmatig gebeld met de pechhulp, die knop zich er namelijk ook. Er wordt overigens nooit opgenomen O-)

Misschien heb je wat aan deze post?
Ga het eens proberen, thanks. Hoewel dat in deze situatie niet had gekund, want zelfs het lampje wilde niet aan. Maar problemen met het dak heb ik vaker dus dan ga ik dit eens proberen.

Hij deed het net overigens ineens weer. Blijft toch wonderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
ShininNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:39:
Alvast mijn ervaring met de haal en brengservice van Cupra bij regulier onderhoud:

Komen pas om 10.00u aankakken en krijgen vervolgens de auto niet aan de praat omdat van beide sleutels tegelijk de batterijen op zijn :+

Heb ze nog een tip gegeven om hem in het middenconsole bij dat sleutel icoontje te leggen, maar goed eigenwijs he.
Echt een top service!

De persoon die de auto terugbracht beukt bij het uitstappen even hard de deur tegen een stenen afscheiding aan en wanneer ik er wat van zeg nog verbaasd reageren ook (denk dat ze vaker zo omgaan met spullen van een ander daar?).

Auto heeft krap een uur in de werkplaats gestaan kon ik via de app zien, dus dat ze hier 600 euro voor durven te vragen is echt schandalig. Vervolgens krijg je een standaard mailtje van bedankt voor uw bezoek. Schijnbaar moet je er zelf achteraan gaan om na te gaan wat ze precies hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Vorige week ging ineens het gevreesde oranje waarschuwingslicht op het dashboard branden met de melding 'storing elektro systeem, zoek garage op'. De range klapte meteen fors terug. Vandaag werd mijn vermoeden bevestigd: een kapotte accucel. Jammer dat dit net in de winter moet gebeuren; gelukkig is het niet serieus koud en wat mij betreft mag dat nog heel lang zo blijven.

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:14
Wie herkent dit?

Mijn Cupra Born bussiness standaard accupakket haalt op 80% lading nog geen 250km. Ik rij meredendeel snelweg +/- 100/110 km p/uur en vaak langere ritten (>100km). Is er toch wat mis met het accupakket of is dit 'normaal' bij deze temperatuur en rijgedrag? Ik laad hierom de auto vaak niet 80% maar 90%... als ik hier en daar zo lees zou dat geen probleem moeten zijn als je vrij snel na het laden gaat rijden en dat doe ik.

Suggesties? Tips?

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Geheel herkenbaar als je accupakket 58kW groot is. Heb dezelfde Business editie. Ik haal dezelfde afstand. Op de snelweg rijd ik ook 100-110 p/uur. Als je echt harder gaat dan ontlaadt de accu echt heel snel.
Bij mooi zomerdag weer haal ik op een 100% lading 370Km.
Bij dit weer op een 100% lading 310Km en als het echt vriest 270Km.

Overigens laadt ik ook altijd tot 90%. En als ik weet dat ik een lange rit ga maken gewoon naar 100%.
Dat kan prima.

• basdv
Ik herken het ook, vergelijkbare range. Volgens mijzelf ik vanochtend op 290 bij 90%. Hoort helaas bij deze temperaturen.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-06 22:06
Niet vreemd inderdaad. Nu nog 49% in de accu (59 kWh) en 154 km range volgens de boordcomputer.
Net 87 km gereden met 115-120 km/u en gestart met 80% soc. Dus 100% is dan ca. 280 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

Delphi32

Heading for the gates of Eden

AvK schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:22:
...Bij mooi zomerdag weer haal ik op een 100% lading 370Km.
Bij dit weer op een 100% lading 310Km en als het echt vriest 270Km.
Dit zijn voor mij ook normale cijfers (Cupra Born Performance One, 58kW).
Met 1 kapotte cel hou ik met dit weer 280 km over. Gelukkig gaan ze die cel op 5 februari vervangen.

Tot overmaat van ramp heeft gisternacht iemand gedacht vol gas achteruit uit te parkeren, zonder te bedenken dat er daar een auto zou kunnen staan. Deuk in bumper, alle plastic linksvoor ontzet en natuurlijk geen briefje van de dader :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Delphi32 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:48:
[...]

Met 1 kapotte cel hou ik met dit weer 280 km over. Gelukkig gaan ze die cel op 5 februari vervangen.

Tot overmaat van ramp heeft gisternacht iemand gedacht vol gas achteruit uit te parkeren, zonder te bedenken dat er daar een auto zou kunnen staan. Deuk in bumper, alle plastic linksvoor ontzet en natuurlijk geen briefje van de dader :(
Pff wat kut. Jammer dat ze bij Cupra niet a la tesla de camera’s benutten voor een sentry mode icm een dashcam. Zou in principe gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Delphi32 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:48:
[...]

Hoe weet je dat er een cel kapot is? Want die van ons rijd nog veel minder op een lading. Momenteel 270Km op 100%.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.