Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
DennusB schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:34:
Ik ben in de markt voor een Cupra Formentor E-Hybrid VZ Performance (245pk), maar ik kom er niet lekker uit of ie nou 4-wielaandrijving is : Benzine voor en elektrisch achter? Of is het echt allemaal op de voorwielen?
Hij is voorwielaangedreven.
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jammer, gemiste kans wel wat mij betreft. Binnenkort in ieder geval maar eens een proefritje maken, misschien valt het wel mee :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
Nu we het over de motorkap hebben, is die zo zwaar omdat het onderdeel is van de crumple zone?

• CupraFrank
DennusB schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Jammer, gemiste kans wel wat mij betreft. Binnenkort in ieder geval maar eens een proefritje maken, misschien valt het wel mee :)
Ik zou altijd een proefrit maken, wellicht word je verrast :)

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-11 15:46
Zijn er meer mensen hier die met Android Auto hebben dat het side menu unresponsive wordt nadat je door de cupra menu's bent geweest? Ik moet hier altijd Android Auto voor opnieuw opstarten. Dit is eigenlijk al sinds de Coolwalk update al zo.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vanochtend meerdere malen geprobeerd, geen succes, vanmiddag terwijl ik aan de laadpaal stond, zonder sfd unlock is het direct allemaal gelukt.

Kon beide opties weer inschakelen, inloggen, OTA updates installeren, en weer uit geprogrammeerd.
App werkt weer en kan in homeassistant weer alles zien!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:09

eisbaer

Zie signature

Patrock schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:01:
Vanochtend meerdere malen geprobeerd, geen succes, vanmiddag terwijl ik aan de laadpaal stond, zonder sfd unlock is het direct allemaal gelukt.

Kon beide opties weer inschakelen, inloggen, OTA updates installeren, en weer uit geprogrammeerd.
App werkt weer en kan in homeassistant weer alles zien!
Bijzonder, maar fijn dat het toch gelukt is.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• CupraFrank
Iemand nog wezen kijken bij de Cupra Tavascan?

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 13:13
Ik heb met steeds grotere regelmaat dat mijn Born mijn afstandsbediening niet herkend wordt, pas als ik heel dichtbij ben of de auto mechanisch met de noodsleutel geopend heb werkt ie weer normaal voor een tijdje. Soms wordt in de auto de sleutel niet herkend, maar door 'm op een bepaalde plek te houden wordt de sleutel weer herkend.

Wie kent de oplossing voor dit probleem want 't begint nu wel irritant te worden.

• CupraFrank
linuxpro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:09:
Ik heb met steeds grotere regelmaat dat mijn Born mijn afstandsbediening niet herkend wordt, pas als ik heel dichtbij ben of de auto mechanisch met de noodsleutel geopend heb werkt ie weer normaal voor een tijdje. Soms wordt in de auto de sleutel niet herkend, maar door 'm op een bepaalde plek te houden wordt de sleutel weer herkend.

Wie kent de oplossing voor dit probleem want 't begint nu wel irritant te worden.
Ik vermoed dat je batterij leeg is, ik heb hetzelfde en bij mij zijn ze beiden leeg na 2 jaar.

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 11:22
Bij mijn Leon geeft de auto het aan als de batterijen bijna leeg zijn zou dan denk ik ook bij de Born moeten zijn is de zelfde software.

• Oostrum1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-10 18:23
Afgelopen zaterdag bericht gekregen van de dealer in Amsterdam dat de bestelling in behandeling genomen is en dat ze mij op de hoogte houden van de verwachte afleverdatum.

Naar aanleiding daarvan toch nog een paar vragen gesteld, waaronder over de variabele laadvloer. Antwoord: Op de nieuwe modellen is de variabele laadvloer niet beschikbaar.

Iemand hier op dit forum die onlangs een nieuwe Born geleverd heeft gekregen waarbij die variabele laadvloer wel ingebouwd is? Lees namelijk op dit forum dat die wel standaard is vanaf de Essential...

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:36
M’n Born heeft de laatste update gehad afgelopen week(hoop ik). Helaas dagje langer kwijt omdat deze niet lukte, maar ja. Nu heb ik alleen standaard stuurverwarming aan. Dat vind ik echt irritant, geef mij maar een koel stuur 9 van de 10x. Wist niet dat dat optie was. Meer mensen last van gehad na update?

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
maffy_daffy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:09:
Bij mijn Leon geeft de auto het aan als de batterijen bijna leeg zijn zou dan denk ik ook bij de Born moeten zijn is de zelfde software.
Helaas niet, ik kreeg de melding niet. Terwijl de batterij zo leeg was dat alleen keyless nog werkte.

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
Ik zag dit toevallig in de My CUPRA app toen mijn vriendin (met bijna lege sleutel batterij) aan het rijden was. Volgens mij was het toen ook te zien in het startscherm van de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36bQrRyR56F3KGzDXbW0lZzYfDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ki57RrCGYfZoJ2DOfMQJbUDc.png?f=fotoalbum_large

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

MarinoC schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:51:
M’n Born heeft de laatste update gehad afgelopen week(hoop ik). Helaas dagje langer kwijt omdat deze niet lukte, maar ja. Nu heb ik alleen standaard stuurverwarming aan. Dat vind ik echt irritant, geef mij maar een koel stuur 9 van de 10x. Wist niet dat dat optie was. Meer mensen last van gehad na update?
Dan zet je dat toch gewoon uit? Is er ook niks meer om irritant te vinden :)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

AvK

Ready Set Go

Vroegah had ik een auto waar jezelf nog heel veel dingen in kon verbeteren. En heb destijds veel geknutseld. In de tegenwoordige Born kan je geen fatsoenlijke toevoeging, knutselding meer toepassen..... Die er niet uitziet alsof je dat zelf geknutseld hebt. Of toch wel?

Wat wil het geval: Mijn Born Business wordt geadverteerd met een Wireless oplaad mogelijkheid in dat middenconsole vak. Het logo zit er, de veel te smalle richel zit er..... maar hij doet et niet. Dat ergert mij. Hoe kan ik hier iets op verzinnen.....

Nou: Bij SP Connect verkopen ze allerlei dingen om bijvoorbeeld je fiets of motorfiets te kunnen voorzien van mounts waar je je telefoon op kan bevestigen. Dat kan natuurlijk ook in een auto. Ze hebben ook een dikke magnetische Wireless mount te koop. Dat je je telefoon er gewoon op kan plakken. Dan zit ie vast en laadt ook nog op. Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFCY0JsS8wzcO9KplubadMjZYRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kE0qFlMRZXbEA82bAwp0mmIj.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe krijg je dat draadje vanuit de USB C in de middenconsole naar voren????
Nou zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEqHoSIHHfA_WrlTikLgqwTglLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19BtF5scPvMd2BLxdzFUOgt8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70WWRw2rO9KL-iEoN5oEhcDBaqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKxf0XkhA5FXMoGVXHLcVuAU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZo-JlCR4O7I_p1fN3fsP6dRVPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhQZtHP4dCdnLVRYdHhjbFJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orp0Fqsiwi7NoAFJ2Kjs_Xaf9zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVw8dqN6U338A0ZiCsgM5yDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj_8t7lmnfofiOkZEtEqYV_ovTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGx7QsC1SC3eC5FPJDXPri5A.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het een mooie oplossing en vrijwel onzichtbaar. Je moet het kunststof een beetje met gepaste kracht manoeuvreren maar het USB draadje van de Action past er prima in / doorheen.
Succes allemaal! ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:36
kaanmijo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Dan zet je dat toch gewoon uit? Is er ook niks meer om irritant te vinden :)
Alleen het uitzoeken hoe al😅

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AvK schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:59:
Vroegah had ik een auto waar jezelf nog heel veel dingen in kon verbeteren. En heb destijds veel geknutseld. In de tegenwoordige Born kan je geen fatsoenlijke toevoeging, knutselding meer toepassen..... Die er niet uitziet alsof je dat zelf geknutseld hebt. Of toch wel?

Wat wil het geval: Mijn Born Business wordt geadverteerd met een Wireless oplaad mogelijkheid in dat middenconsole vak. Het logo zit er, de veel te smalle richel zit er..... maar hij doet et niet. Dat ergert mij. Hoe kan ik hier iets op verzinnen.....

Nou: Bij SP Connect verkopen ze allerlei dingen om bijvoorbeeld je fiets of motorfiets te kunnen voorzien van mounts waar je je telefoon op kan bevestigen. Dat kan natuurlijk ook in een auto. Ze hebben ook een dikke magnetische Wireless mount te koop. Dat je je telefoon er gewoon op kan plakken. Dan zit ie vast en laadt ook nog op. Dat ziet er zo uit:

[Afbeelding]

Maar hoe krijg je dat draadje vanuit de USB C in de middenconsole naar voren????
Nou zo!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind het een mooie oplossing en vrijwel onzichtbaar. Je moet het kunststof een beetje met gepaste kracht manoeuvreren maar het USB draadje van de Action past er prima in / doorheen.
Succes allemaal! ;)
Vind je dat echt mooi? Als die draadloze lader niet werkt moet je naar de dealer en die maken het. ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• linuxpro
CupraFrank schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Ik vermoed dat je batterij leeg is, ik heb hetzelfde en bij mij zijn ze beiden leeg na 2 jaar.
Ik heb de batterij g'avond vervangen, hoor 't vanmiddag wel van mijn vriendin als ze weg wilt met de Born...

• linuxpro
AvK schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:59:

Ik heb ook zoiets geknutseld maar mijn iphone wordt er erg warm van, hoe is jouw ervaring?

• linuxpro
Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:31:
[...]

Vind je dat echt mooi? Als die draadloze lader niet werkt moet je naar de dealer en die maken het. ;).
In mijn Born bussiness was t tzelfde, ben naar de garage geweest om te vragen of ze zo'n inlay met lader konden plaatsen en ik kreeg toen nee als antwoord. Ik heb dat matje (loos matje dus zonder lader) er uit gehaald en zag de aansluiting er voor (een connector met 2 pinnetjes) vrolijk wachten om aangesloten te worden. Uiteindelijk heb ik zo'n draadloze lader gedemonteerd en dat achter t matje geplakt, Matje terug en hij laad nu op de voorbestemde plek alleen wordt mijn iphone wel erg warm.

• linuxpro
maffy_daffy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:09:
Dat gaf ie niet aan, wel de batterij vervangen, nu afwachten of dat t oplost

• AvK

AvK

Ready Set Go

[...]

Vind het in ieder geval een nette oplossing binnen de mogelijkheden die er zijn. Je plakt je telefoon erop, zonder gedoe met snoertjes aansluiten, en hij laadt. Handig, vooral omdat Android auto veel stroom vraagt op de een of andere manier.

@linuxpro: Echte warmte problemen heb ik nog niet ervaren.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
[...]

Het is eerder dat je telefoon alle kanten op schuift wanneer je een bocht maakt. Het idee is leuk, de uitwerking waardeloos.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Het is eerder dat je telefoon alle kanten op schuift wanneer je een bocht maakt. Het idee is leuk, de uitwerking waardeloos.
Dat, plus dat ik het fijn vind om meldingen ed te kunnen zien. Had voorheen mijn mobiel op de schuiflade liggen. Ook niet echt handig. Nu 'hangt' ie perfect. 8)

• aaradorn
AvK schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Dat, plus dat ik het fijn vind om meldingen ed te kunnen zien. Had voorheen mijn mobiel op de schuiflade liggen. Ook niet echt handig. Nu 'hangt' ie perfect. 8)
Je kan je meldingen niet laten uitlezen door android auto? (weet niet of apple carplay ook die mogelijkheid heeft)

• AvK

AvK

Ready Set Go

aaradorn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Je kan je meldingen niet laten uitlezen door android auto? (weet niet of apple carplay ook die mogelijkheid heeft)
Geen idee eigenlijk. Ik gebruik Android auto nauwelijks.
Verder vind ik het gewoon fijn om 'zicht' op de telefoon te hebben.

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 10:58
AvK schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Geen idee eigenlijk. Ik gebruik Android auto nauwelijks.
Verder vind ik het gewoon fijn om 'zicht' op de telefoon te hebben.
Het is jouw auto en rijervaring natuurlijk, maar ik vind dit wel echt mega omslachtig en onesthetisch.

Draadloos laden werkt inderdaad niet optimaal maar ik gooi hem gewoon aan het kabeltje op die charge-pad en gebruik vervolgens Android Auto. Dat vervangt voor mij echt iedere behoefde om mijn telefoon in zicht te hebben.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 11:37
[...]

Ik weet niet hoe mensen hier rijden, maar ik moet echt verrekte hard mijn best doen op mijn mobieltje te laten schuiven op dat matje. Dan rijd ik bijna op 2 wielen 8)7
Draadloos opladen werkt bij mij prima, maar als ik Android Auto tegelijkertijd ook gebruik raakt hij daardoor wel oververhit en stopt daarom het laden tussentijds vaak.

[ Voor 16% gewijzigd door Marc_us op 27-03-2024 11:06 ]

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 23:33
[...]

Ik heb deze "adapter" geprint, zodat mijn telefoon in ieder geval in het midden van de pad ligt en zodoende eigenlijk een stuk minder snel leegloopt, word tevens ook minder warm als deze midden op de pad ligt.
https://www.printables.co...n-charging-tray-optimized

• aaradorn
Marc_us schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:03:
[...]
Ik weet niet hoe mensen hier rijden, maar ik moet echt verrekte hard mijn best doen op mijn mobieltje te laten schuiven op dat matje. Dan rijd ik bijna op 2 wielen
Het is mijn werk lease auto dus eeeh..... ik heb nogal wel eens een harde voet, en bochten... daar maak ik goed gebruik van.

Telefoon glijd alle kanten op als ik hem op de midden console leg. Op dat matje voor het draad loos laden (heb het matje maar de feature niet) vliegt hij er met plezier af. Misschien ontbreekt er een magneet ofzo.

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:02
iemand al een solide plan om je Born te laden puur vanaf je zonnepanelen?
Ik ben nu aan het experimenteren met de ANWB Slim Laden app, kijken of ik mn maximale vermogen van laden kan beperken zodat ik meer zonne energie verbruik.

• Galukon
joostd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:06:
Ik ben nu aan het experimenteren met de ANWB Slim Laden app, kijken of ik mn maximale vermogen van laden kan beperken zodat ik meer zonne energie verbruik.
https://www.gridio.io/. Er zijn ook slimme laadpalen.

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
joostd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:06:
Ik gebruik zelf een Zappi V3, maar wellicht zijn er inmiddels betere palen die dat ook kunnen.

• joostd
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:41:
[...]

Ik gebruik zelf een Zappi V3, maar wellicht zijn er inmiddels betere palen die dat ook kunnen.
Ja ik zit vast aan een laadpaal via het werk, via CUBE, die ondersteunt dit niet helaas.

• blaaaaaaaaaaaat
joostd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Ja ik zit vast aan een laadpaal via het werk, via CUBE, die ondersteunt dit niet helaas.
Aha, in dat geval zou ik lekker publiek laden en kunnen ze de boom in ;)
Ik ga niet een ander mijn laadpaal laten bepalen.

• joostd
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Aha, in dat geval zou ik lekker publiek laden en kunnen ze de boom in ;)
Ik ga niet een ander mijn laadpaal laten bepalen.
publieke laadpalen in een dorp, waarbij je praktisch in de polder woont, zijn vrij schaars :D
In principe krijg ik alle laadkosten vergoed, maar ik wil eigenlijk de laadsnelheid kunnen verlagen, zodat ik in zonnige periodes meer zonne energie pak. nu lijkt het erop dat hij het vermogen alleen maar hoger maakt met pieken tot 15kwh

• blaaaaaaaaaaaat
joostd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:58:
[...]

publieke laadpalen in een dorp, waarbij je praktisch in de polder woont, zijn vrij schaars :D
In principe krijg ik alle laadkosten vergoed, maar ik wil eigenlijk de laadsnelheid kunnen verlagen, zodat ik in zonnige periodes meer zonne energie pak. nu lijkt het erop dat hij het vermogen alleen maar hoger maakt met pieken tot 15kwh
Ik weet niet of de ANWB app de snelheid van je laadpaal kan aanpassen, lijkt me eerder iets wat je in je laadpaal zelf moet aanpassen?
Maar als ik even snel lees op de Cube website is het gewoon een veredeld stopcontact zonder instellingsmogelijkheden...
Ik kan mijn Zappi bv instellen op 1/3-fase en amperage limiteren.

• Galukon
joostd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:58:
[...]

Je kan in de settings van de Born ook standaard je AC-laadsnelheid verlagen. Is dan wel standaard uiteraard en niet op basis van zonneenergie maar is al wat.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 13:55
@Joost075 Je kan het beste een dynamisch contract afsluiten (Tibber) i.c.m. de app GridIO. Dat was voor mij de truc om zo min mogelijk kosten kwijt te zijn.

Je hebt een apart topic voor slim laden op Tweakers overigens.

• joostd
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Ik weet niet of de ANWB app de snelheid van je laadpaal kan aanpassen, lijkt me eerder iets wat je in je laadpaal zelf moet aanpassen?
Maar als ik even snel lees op de Cube website is het gewoon een veredeld stopcontact zonder instellingsmogelijkheden...
Ik kan mijn Zappi bv instellen op 1/3-fase en amperage limiteren.
Er zit een algoritme in de app die rekening houdt met het weer volgens mij.
quote:
Het slimme algoritme van ANWB Slim laden zorgt ervoor dat je accu vol zit wanneer jij je auto nodig hebt. Maar als er ruimte is in je laadschema zorgen wij ervoor dat je geld bespaart en groenere stroom laadt. Het algoritme plant de laadsessie op basis van de volgende criteria, in volgorde van belangrijkheid:

Je accu moet vol zijn op het moment dat je de auto weer nodig hebt.
Zonne-energie van je zonnepanelen gebruiken, als dit de goedkoopste optie is.
Opladen vanaf het elektriciteitsnet op de momenten dat het voor jou het goedkoopst is, op basis van je tarief
Opladen wanneer de vraag laag is en het net minder overbelast is
Opladen wanneer de groenste energie beschikbaar is
Het is op ieder moment mogelijk om met maximale snelheid te laden. Klik hiervoor op de knop “zo snel mogelijk”.

• joostd
mr.DJ95 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:11:
@Joost075 Je kan het beste een dynamisch contract afsluiten (Tibber) i.c.m. de app GridIO. Dat was voor mij de truc om zo min mogelijk kosten kwijt te zijn.

Je hebt een apart topic voor slim laden op Tweakers overigens.
moet dit jaar helaas nog uitzitten :'(

• blaaaaaaaaaaaat
joostd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Er zit een algoritme in de app die rekening houdt met het weer volgens mij.
quote:
Het slimme algoritme van ANWB Slim laden zorgt ervoor dat je accu vol zit wanneer jij je auto nodig hebt. Maar als er ruimte is in je laadschema zorgen wij ervoor dat je geld bespaart en groenere stroom laadt. Het algoritme plant de laadsessie op basis van de volgende criteria, in volgorde van belangrijkheid:

Je accu moet vol zijn op het moment dat je de auto weer nodig hebt.
Zonne-energie van je zonnepanelen gebruiken, als dit de goedkoopste optie is.
Opladen vanaf het elektriciteitsnet op de momenten dat het voor jou het goedkoopst is, op basis van je tarief
Opladen wanneer de vraag laag is en het net minder overbelast is
Opladen wanneer de groenste energie beschikbaar is
Het is op ieder moment mogelijk om met maximale snelheid te laden. Klik hiervoor op de knop “zo snel mogelijk”.
Klopt, maar de ANWB Slim Laden app stuurt je auto aan, niet je laadpaal (van wat ik gelezen heb).
En als je laadpaal alleen aan/uit kan en je auto niet toelaat de laadsnelheid aan te passen, houdt het op.

• AvK

AvK

Ready Set Go

SpoinkyNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:41:
[...]

Het is jouw auto en rijervaring natuurlijk, maar ik vind dit wel echt mega omslachtig en onesthetisch.

Draadloos laden werkt inderdaad niet optimaal maar ik gooi hem gewoon aan het kabeltje op die charge-pad en gebruik vervolgens Android Auto. Dat vervangt voor mij echt iedere behoefde om mijn telefoon in zicht te hebben.
Ehhh, Je gebruikt grote zware woorden.... Mega omslachtig? Hoezo. Gewoon een touwtje op een vrijwel onzichtbare manier naar voren brengen. Vind het zelf knap gedaan. En onesthetisch? Je mag het mooi of lelijk vinden. Maar onesthetisch?
Pfffff. :P

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 10:58
AvK schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:41:
[...]

Ehhh, Je gebruikt grote zware woorden.... Mega omslachtig? Hoezo. Gewoon een touwtje op een vrijwel onzichtbare manier naar voren brengen. Vind het zelf knap gedaan. En onesthetisch? Je mag het mooi of lelijk vinden. Maar onesthetisch?
Pfffff. :P
Ah, ze waren niet als zwaar bedoeld ofzo :) vandaar ook dat ik al begon met dat je vooral moet doet wat je zelf prettig vind!

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 11:22
linuxpro schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:41:
[...]

Ik heb ook zoiets geknutseld maar mijn iphone wordt er erg warm van, hoe is jouw ervaring?
Dat je telefoon warm word met draadloos opladen is normaal, maar als je de telefoon ook nog verbind met draadloos carplay en navigatie wordt hij idd heel erg warm

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

maffy_daffy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:02:
[Afbeelding]

Mijn Born is besteld krijg hem in week 20 a 21 geleverd

CUPRA Born Business met 'Typhoon Copper velgen en Pilot L pakket
Ik ben benieuwd of de waarschuwing voor snelheidsoverschrijding uit te zetten is via OBDII.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• aaradorn
eisbaer schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Ik ben benieuwd of de waarschuwing voor snelheidsoverschrijding uit te zetten is via OBDII.
Welke waarschuwing? Ik kan gewoon met plezier zo hard gaan als ik wil zonder een waarschuwing in mijn instrument cluster of navi-scherm

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

aaradorn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:47:
[...]
Welke waarschuwing? Ik kan gewoon met plezier zo hard gaan als ik wil zonder een waarschuwing in mijn instrument cluster of navi-scherm
In autotesten is dat meerdere keren voorbij gekomen. Hier een stukje daarover.

• blaaaaaaaaaaaat
eisbaer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:04:
[...]
In autotesten is dat meerdere keren voorbij gekomen. Hier een stukje daarover.
Volgens mij kun je die gewoon zelf uitzetten in het entertainment systeem...
Ik heb hem volgens mij ooit uitgezet bij de verkeersbordherkenning en automatische snelheidsaanpassing op de ACC. Je kunt daar dacht ik ook instellen bij welke overschrijding hij een melding geeft.
Maar kan zijn dat het bij mij anders is omdat ik een Duitser heb.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

blaaaaaaaaaaaat schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:40:
[...]
Volgens mij kun je die gewoon zelf uitzetten in het entertainment systeem...
Ik heb hem volgens mij ooit uitgezet bij de verkeersbordherkenning en automatische snelheidsaanpassing op de ACC. Je kunt daar dacht ik ook instellen bij welke overschrijding hij een melding geeft.
Maar kan zijn dat het bij mij anders is omdat ik een Duitser heb.
Klopt voor de bestaande uitvoeringen. Maar zoals in het artikel beschreven staat verandert dit vanaf 2024 voor alle nieuwe auto’s. Dan staat die waarschuwing standaard aan en zul je het iedere rit opnieuw handmatig uit moeten zetten. Vandaar de interesse of OBD11 daar een oplossing voor heeft.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 08:40

Pinobigbird

doesn't share food!

eisbaer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Klopt voor de bestaande uitvoeringen. Maar zoals in het artikel beschreven staat verandert dit vanaf 2024 voor alle nieuwe auto’s. Dan staat die waarschuwing standaard aan en zul je het iedere rit opnieuw handmatig uit moeten zetten. Vandaar de interesse of OBD11 daar een oplossing voor heeft.
Bij dit soort wettelijke wijzigingen wordt met "nieuwe auto's" aangegeven dat het geldt voor nieuwe modellen die op de markt komen, niet voor auto's die nieuw geleverd worden van een bestaand model. De CUPRA Born is van 2021 dus die verplichting om het bij iedere start weer geactiveerd te hebben geldt hiervoor niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Pinobigbird schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:11:
[...]

Bij dit soort wettelijke wijzigingen wordt met "nieuwe auto's" aangegeven dat het geldt voor nieuwe modellen die op de markt komen, niet voor auto's die nieuw geleverd worden van een bestaand model. De CUPRA Born is van 2021 dus die verplichting om het bij iedere start weer geactiveerd te hebben geldt hiervoor niet.
Autoweek is wat duidelijker met de omschrijving, 'Intelligent Speed Assistance’. "In de gehele EU is zo’n systeem verplicht op alle auto’s die sinds 6 juli 2022 zijn gepresenteerd. Vanaf 7 juli 2024 geldt de maatregel voor álle nieuwe auto’s, dus ook voor bestaande modellen."

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

eisbaer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Autoweek is wat duidelijker met de omschrijving, 'Intelligent Speed Assistance’. "In de gehele EU is zo’n systeem verplicht op alle auto’s die sinds 6 juli 2022 zijn gepresenteerd. Vanaf 7 juli 2024 geldt de maatregel voor álle nieuwe auto’s, dus ook voor bestaande modellen."
Ah ja, in dat geval heb je gelijk.
Voor deze maatregel geldt:
Datum voor weigering van de verlening van EU-typegoedkeuring: 6 juli 2022
Verbodsdatum voor de registratie van voertuigen en het in de handel en in het verkeer brengen van onderdelen en technische eenheden: 7 juli 2024
Het verschil tussen die twee wordt soms wel eens vergeten

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Dagje naar de dierentuin, uiteraard zonder briefje :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiJx0OAccj00RKodX3WaC0e5E1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNJFrd9nFWTWMGHev1mVmN4k.jpg?f=fotoalbum_large

• blaaaaaaaaaaaat
eisbaer schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Ah nu je het zegt gaat er idd een belletje rinkelen.
Volgens mij kun je het ook via OBD11 uitzetten, maar mijn abonnement is verlopen, dus ik kan het niet voor je checken vrees ik.

• Turmin
  • Laatst online: 03-11 16:03
Graag zou ik willen weten of het normaal is dat de Cupra Formentor (VZ Tribe Edition 2023) op een volle batterij 35km actiesradius aangeeft. Theoretisch zou dit 59k moeten zijn en ik snap dat met climaterisering, rijgedrag etc de kilometers sneller terug kunnen lopen, maar starten met een volle batterij en dan al max 35km aangeven is wel heel weinig. Waarschijnlijk haal je in de praktijk dan nog minder.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 13:55
Turmin schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:21:
Graag zou ik willen weten of het normaal is dat de Cupra Formentor (VZ Tribe Edition 2023) op een volle batterij 35km actiesradius aangeeft. Theoretisch zou dit 59k moeten zijn en ik snap dat met climaterisering, rijgedrag etc de kilometers sneller terug kunnen lopen, maar starten met een volle batterij en dan al max 35km aangeven is wel heel weinig. Waarschijnlijk haal je in de praktijk dan nog minder.
Welkom in de wereld van WLTP waarbij de testjes die ze doen voor actieradius niet heel relevant zijn. Bij een elektrische auto geldt eigenlijk altijd 75% van de WLTP is "haalbaar". Met mijn Cupra Born haal ik van de 414km WLTP +- 320km in real life met het Nederlandse Klimaat. In Spanje rek ik dit wel tot 380km.

• Turmin
mr.DJ95 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:07:
[...]

Welkom in de wereld van WLTP waarbij de testjes die ze doen voor actieradius niet heel relevant zijn. Bij een elektrische auto geldt eigenlijk altijd 75% van de WLTP is "haalbaar". Met mijn Cupra Born haal ik van de 414km WLTP +- 320km in real life met het Nederlandse Klimaat. In Spanje rek ik dit wel tot 380km.
Bedankt voor je reactie. Ik was benieuwd of dit 'normaal' is of dat de batterij in 1 jaar tijd al achteruit is gegaan. Verder ben ik wel lichtelijk teleurgesteld. Een nieuwere auto die minder zuinig is dan onze oude Arona. Dat had ik niet verwacht. Bijna 100km minder op je Borne is ook wel flink.

Zijn er voor Cupra mogelijkheden om de batterij uit te breiden? (Heb wel eens van die setjes gezien voor andere merken).

• M@cer
  • Nu online
Er zit een groot verschil tussen de winter en zomermaanden.. Als straks de temperatuur weer richting de 20 graden gaat gaat de range ook weer omhoog..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• aaradorn
M@cer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:32:
Er zit een groot verschil tussen de winter en zomermaanden.. Als straks de temperatuur weer richting de 20 graden gaat gaat de range ook weer omhoog..
Inderdaad, winter op 80% gemiddeld 320km maar in de zomer? Dan zit ik gewoon soms boven de 400 (en al helemaal op 100%)

[ Voor 3% gewijzigd door aaradorn op 02-04-2024 13:46 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

aaradorn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:46:
[...]

Inderdaad, winter op 80% gemiddeld 320km maar in de zomer? Dan zit ik gewoon soms boven de 400 (en al helemaal op 100%)
Tijdens 1 van de afgelopen mooie dagen had ik een range van 370 kilometer op een volle batterij en heb dat ook gehaald (op enkele kilometers na).

• aaradorn
AvK schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:48:
[...]

Tijdens 1 van de afgelopen mooie dagen had ik een range van 370 kilometer op een volle batterij en heb dat ook gehaald (op enkele kilometers na).
Same, en het was maar een verschil van misschien 7 graden tussen 320km en 370km, bizar.

• blaaaaaaaaaaaat
Ik heb sowieso wat "rare" constateringen gedaan afgelopen roadtrip naar Oostenrijk op en neer met range en laden...
- De range lijkt minder snel achteruit te gaan als je 160 rijdt ipv 130 (tov 100 en 130), ik had verwacht dat het nog veel sneller zou gaan als je nog harder rijdt.
- De warmtepomp leek in Duitsland een stuk meer te doen dan in Nederland, maar kan mijn verbeelding zijn.
- De accutemperatuur is altijd rond de 30-32 graden volgens ABRP, maar bij snelladen onder de 7 graden buitentemperatuur halveert de laadsnelheid, erboven haalde ik 150kW, eronder ~75
- Bij snelladen boven 80% gaat hij warmte "dumpen" in de cabine via HVAC systeem, ik weet niet of dit alleen bij de warmtepomp modellen is of bij allemaal.

• AvK

AvK

Ready Set Go

blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:44:
Ik heb sowieso wat "rare" constateringen gedaan afgelopen roadtrip naar Oostenrijk op en neer met range en laden...
- De range lijkt minder snel achteruit te gaan als je 160 rijdt ipv 130 (tov 100 en 130), ik had verwacht dat het nog veel sneller zou gaan als je nog harder rijdt.
Dat is natuurlijk je verbeelding geweest of een onnauwkeurige meting van de auto.
Iets met Natuurkunde.... Fysica. :)

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Vandaag gebeld door de garage (Muntstad) dat bij de service campaign 93Q2 geconstateerd is dat de cellen niet allemaal in orde waren, net als bij @Joost075 en @VW-Bart. Overigens had ik de auto vrijdagochtend al terug van de servicebeurt, controle van de accumodule en de 3.2.1-update (die ik begin december, met 16 weken wachttijd, had ingepland) met de mededeling dat er geen bijzonderheden waren 8)7.
Nu hebben ze de auto dus weer 2 dagen nodig, dat kan pas weer over 11 weken... Dan zit er dus meer dan een halfjaar tussen het plannen van een afspraak en het voltooien ervan. d:)b :/

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:55
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:44:
Dit valt mij ook op. Mijn bordcomputer geeft gemiddeld ongeveer het volgende verbruik aan:
100 km/u: 15 kWh/100 km
130 km/u: 28 kWh/100 km
160 km/u: 34 kWh/100 km
Voor mijn gevoel komt dit overeen met hoe hard de batterij terugloopt.

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En steeds is de windrichting/-kracht hetzelfde?

• blaaaaaaaaaaaat
S-1-5-7 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:39:
[...]

Dit valt mij ook op. Mijn bordcomputer geeft gemiddeld ongeveer het volgende verbruik aan:
100 km/u: 15 kWh/100 km
130 km/u: 28 kWh/100 km
160 km/u: 34 kWh/100 km
Voor mijn gevoel komt dit overeen met hoe hard de batterij terugloopt.
Bij mij zag dat er wel wat anders uit (gemiddelde).
Heenreis: 19kWh/100 km
Terugreis: 21kWh/100km
Waarbij ik dus heen niet harder dan 130 heb gereden en terug 160 waar het mocht/kon.
Daar moet ik wel bij vermelden dat zo ongeveer de halve A3 inmiddels een baustelle is...

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
In Duitsland heb je ook al snel te maken met hoogteverschillen, soms zonder dat je het door hebt.

• blaaaaaaaaaaaat
orillion schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:20:
In Duitsland heb je ook al snel te maken met hoogteverschillen, soms zonder dat je het door hebt.
Jawel, maar dat helpt je net zo goed als je naar beneden gaat. (viel me op).
Als je heen vs terug kijkt zou in dat geval heen ook hoger verbruik moeten hebben (van 0 naar 900m).
Wellicht dat het daarom iets dichterbij elkaar ligt?

• orillion
  • Nu online
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:25:
[...]

Jawel, maar dat helpt je net zo goed als je naar beneden gaat. (viel me op).
Als je heen vs terug kijkt zou in dat geval heen ook hoger verbruik moeten hebben (van 0 naar 900m).
Wellicht dat het daarom iets dichterbij elkaar ligt?
Mijn reactie was meer op de berichten ervoor, waar ze zeggen dat het gevoelsmatig niet klopt om 160 te rijden met minder impact op verbruikt. Als dat toevallig "vals plat" naar beneden was met wind mee dan geeft dat een verkeerd beeld.

• basdv
aaradorn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:46:
[...]

Welke accu heb jij? Ik mag met de 58 kWh in de winter blij zijn met 300-320 bij 100%. Nu de temperaturen hoger zijn gaat het al beter, had van de week 350 bij 100%.

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 11-11 10:33
Turmin schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:21:
Misschien moet je Cupra nog "leren" hoe je rijdt. Ik heb mijn formentor sinds december (2de hands stond 30k op de km teller).
In het begin meldde het systeem mij dat 35km de max was, inmiddels is dat opgelopen tot 45km.

Ik ben benieuwd of het alleen rijstijl is of dat de auto ook corrigeert voor het warmere weer... bij mij komt er iig langzaam vooruitgang in (op papier).

Uiteraard is het heel erg afhankelijk of je een stuk snelweg hebt of alleen 50-80km wegen.

User Error -- Please Replace User

• aaradorn
basdv schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:26:
[...]

Welke accu heb jij? Ik mag met de 58 kWh in de winter blij zijn met 300-320 bij 100%. Nu de temperaturen hoger zijn gaat het al beter, had van de week 350 bij 100%.
ook 58kwh, rijstijl en je dagelijkse ritjes hebben natuurlijk ook wel invloed. Duurt 2 minuutjes voordat ik op de snelweg zit en ga dan, als het goed is, een constante 100kmpu voor 40 minuten. En natuurlijk altijd in range modus, airco altijd op stand 1 want dat is al hard genoeg en 18 graden want dat is voor mij al warm genoeg.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ben ik weer even met een ervaringen vraagje.
Rijd mijn Born nu 4 maanden, zeer naar tevredenheid, na toch wel een wat lange gewennings periode, maar wil nooit meer anders. En er is toch een klein dingetje dat me opvalt. De voorruit beslaat heel erg hardnekkig. Niet direct zozeer met vocht, maar het lijkt wel vettigheid, een soort was achtige laag. Ik krijg het ook moeilijk weg en je kunt er zo lekker bij he. Not. Nu weet ik best dat nieuwe auto's vol kunststof en plastics zitten die allemaal een beetje uit moeten uitwasemen. Herkenbaar voor Born rijders?

• Jermaine
Zeker herkenbaar, vooral op de momenten die jij noemt en ik rij 'm al langer dan jij (bijna 2 jaar). Ik wil m'n auto nog steeds een keer bij Loogman achterlaten om 'm te vertroetelen én om gelijk de binnenzijde van de voorruit mee te laten nemen.

Zij hebben ongetwijfeld de juiste tooltjes, wissertjes en "cremes" om hier hopelijk voor eeuwig van af te zijn?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:36:
Zeker herkenbaar, vooral op de momenten die jij noemt en ik rij 'm al langer dan jij (bijna 2 jaar). Ik wil m'n auto nog steeds een keer bij Loogman achterlaten om 'm te vertroetelen én om gelijk de binnenzijde van de voorruit mee te laten nemen.

Zij hebben ongetwijfeld de juiste tooltjes, wissertjes en "cremes" om hier hopelijk voor eeuwig van af te zijn?
Oh, na twee jaar nog steeds die vettige aanslag..... -O-

:'(

• basdv
aaradorn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:57:
[...]

ook 58kwh, rijstijl en je dagelijkse ritjes hebben natuurlijk ook wel invloed. Duurt 2 minuutjes voordat ik op de snelweg zit en ga dan, als het goed is, een constante 100kmpu voor 40 minuten. En natuurlijk altijd in range modus, airco altijd op stand 1 want dat is al hard genoeg en 18 graden want dat is voor mij al warm genoeg.
Dat scheelt wel, wij doen wel vaker kortere ritten maar ook wel lange ritten met veel snelweg en dan haal ik die getallen nog steeds niet (tenzij ik alleen maar wind mee heb :P ). Rij overigens nooit op de range stand.

• orillion
  • Nu online
AvK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:31:
Rijd mijn Born nu 4 maanden, zeer naar tevredenheid, na toch wel een wat lange gewennings periode, maar wil nooit meer anders. En er is toch een klein dingetje dat me opvalt. De voorruit beslaat heel erg hardnekkig. Niet direct zozeer met vocht, maar het lijkt wel vettigheid, een soort was achtige laag. Ik krijg het ook moeilijk weg en je kunt er zo lekker bij he. Not. Nu weet ik best dat nieuwe auto's vol kunststof en plastics zitten die allemaal een beetje uit moeten uitwasemen. Herkenbaar voor Born rijders?
Bij eerdere auto ook last van gehad. Paar keer na elkaar je ruit reinigen met verschillende middelen (dus niet mengen). Bij mij werkte de volgorde: Dreft, daarna Dasty (van Wibra) en toen nog met Glassex tegen strepen. Dit was allemaal gericht op vet, dus als het iets anders is bij jou zal het misschien niet helpen.

• AvK

AvK

Ready Set Go

orillion schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:08:
[...]

Bij eerdere auto ook last van gehad. Paar keer na elkaar je ruit reinigen met verschillende middelen (dus niet mengen). Bij mij werkte de volgorde: Dreft, daarna Dasty (van Wibra) en toen nog met Glassex tegen strepen. Dit was allemaal gericht op vet, dus als het iets anders is bij jou zal het misschien niet helpen.
Ik gebruik GlassCleaner van de Autototaalglas. Perfect spul. Goed vochtig schoon poetsen en daarna met een droge doek na wrijven. Dan is het streeploos brandschoon. Maar kort daarna weer die was / vet. laag. Vind het vreemd.
Alsof er iets lekt lijkt het wel. Wat volgens mij niet zo is.

• aaradorn
basdv schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:10:
[...]

Dat scheelt wel, wij doen wel vaker kortere ritten maar ook wel lange ritten met veel snelweg en dan haal ik die getallen nog steeds niet (tenzij ik alleen maar wind mee heb :P ). Rij overigens nooit op de range stand.
Misschien heb ik altijd wind mee? Ik merk het wel altijd heel erg wanneer ik wind tegen heb, dan ga ik van 14.5kwh naar 18kw.h

• aaradorn
AvK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:31:
Zeer herkenbaar, maar gelukkig makkelijk op te lossen met glassex https://www.ah.nl/product...-en-multi-schoonmaakspray laat ook geen strepen achter, je moet wel keukenpapier gebruiken.

heeft volgens mij te maken met het dashboard, https://www.reddit.com/r/...ar_windshield_can_become/

• Brak1977
  • Laatst online: 11-11 17:29
Meer mensen die weer last hebben van de App? Geeft weer aan dat de auto "offline" is, maar in de instellingen van de auto zelf staat het op online.

• AvK

AvK

Ready Set Go

App doet het hier gewoon.

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 12:48
Brak1977 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:33:
Meer mensen die weer last hebben van de App? Geeft weer aan dat de auto "offline" is, maar in de instellingen van de auto zelf staat het op online.
Gisteren de hele dag gehad. Gemeld aan Cupra klantenservice, de standaard vragen beantwoord (Ja ik gebruik de juiste app en de app is up to date). Ik zou gecontacteerd worden, ik ben benieuwd. Want de API blijft wel telkens werken, via Homeassistant kan ik keurig de auto voorverwarmen en data uitlezen.

Ik snap niet waarom de app al zo'n lange tijd compleet onbetrouwbaar is.

• Turmin
Ikke_Niels schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:49:
[...]

Misschien moet je Cupra nog "leren" hoe je rijdt. Ik heb mijn formentor sinds december (2de hands stond 30k op de km teller).
In het begin meldde het systeem mij dat 35km de max was, inmiddels is dat opgelopen tot 45km.

Ik ben benieuwd of het alleen rijstijl is of dat de auto ook corrigeert voor het warmere weer... bij mij komt er iig langzaam vooruitgang in (op papier).

Uiteraard is het heel erg afhankelijk of je een stuk snelweg hebt of alleen 50-80km wegen.
Ik ben benieuwd. Ik heb de Formentor ook nog maar een paar weken (Bouwjaar maart 2023).
Gisteravond gaf de auto bij starten ineens 49km aan op een volle lading. Dat heb ik bij lange na niet gehaald, maar precies is lastig zeggen aangezien ik hybrid heb gereden.

Edit: en vanmorgen gewoon weer 35km op een volle lading.

[ Voor 4% gewijzigd door Turmin op 04-04-2024 12:33 ]

• basdv
aaradorn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:06:
[...]

Misschien heb ik altijd wind mee?
Dat wil ik ook wel, hoe werkt dat? :9

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
Turmin schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:32:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik heb de Formentor ook nog maar een paar weken (Bouwjaar maart 2023).
Gisteravond gaf de auto bij starten ineens 49km aan op een volle lading. Dat heb ik bij lange na niet gehaald, maar precies is lastig zeggen aangezien ik hybrid heb gereden.

Edit: en vanmorgen gewoon weer 35km op een volle lading.
Gisteravond was het (waarschijnlijk) warmer dan vanmorgen. Stond de zon op je auto?
Dit heb ik ook gehad met onze Leon ST, na het starten toen de zon er een tijd op stond.

PSN: Redrafted

• Jermaine
AvK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:27:
Alsof er iets lekt lijkt het wel. Wat volgens mij niet zo is.
De dealer wist mij te vertellen dat dit vaker voorkomt bij diverse soorten bekleding. Waarschijnlijk een (natuurlijke) reactie op de schommelende temperaturen in een auto?

• Jermaine
Vegazz schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:24:
Ik snap niet waarom de app al zo'n lange tijd compleet onbetrouwbaar is.
En dan te bedenken dat er "binnenkort" een release in de "stores" klaar staat die gelijk functioneert voor het laden via het laadsysteem van Cupra, te weten SEAT CUPRA Easy Charging CUPRA Charging. Het zal me benieuwen :)
Hallo Jermaine,

We zetten er ons voor in om onze services en jouw ervaring voortdurend te verbeteren. Daarom zal de SEAT CUPRA Easy Charging-app binnenkort naar een ander platform verhuizen. Let op de onderstaande verschillen voor CUPRA- en SEAT-chauffeurs.

Voor CUPRA-chauffeurs
 Goed nieuws CUPRA EV-chauffeurs – binnenkort krijg je toegang tot zowel de laad- als de autofuncties vanuit één enkele app – de My CUPRA-app! We verwachten dat de nieuwe update in mei 2024 klaar zal zijn. Je hoeft niets te doen. Zodra My CUPRA App is geüpgraded, geven wij je een link zodat je de app kunt gaan gebruiken! Hoe dan ook, er is belangrijke informatie die we graag met je willen delen:
  • De openbare oplaaddienst zal voortaan CUPRA Charging heten (voorheen “SEAT CUPRA Easy Charging”).
  • Je kunt de CUPRA ID login blijven gebruiken van SEAT CUPRA Easy Charging voor de My CUPRA-app.
  • Je SEAT CUPRA Easy Charging-abonnement voor openbaar laden zal conform je contract doorlopen in de My CUPRA-app.
  • Je zult alle huidige functies en services van SEAT CUPRA Easy Charging terugvinden in de My CUPRA-app.
  • Al je gegevens worden automatisch overgedragen zoals beschreven in het Privacybeleid.
We hebben het nieuwe Privacybeleid en informatie over de bescherming van je gegevens tijdens de gegevensoverdracht als bijlage bij deze e-mail gevoegd. Deze documenten worden van kracht op de releasedatum van de nieuwe app.

Voor SEAT-chauffeurs
Beste SEAT-chauffeurs - je kunt blijven laden met de dezelfde, door Elli aangeboden, fijne functies voor openbaar laden en thuisladen, maar nu via de Elli Charging-app. Zeg ook je huidige SEAT CUPRA Easy Charging-abonnement op en ontkoppel je SEAT-lader van deze app.

Download de Elli Charging-app en maak daar vóór mei 2024 een nieuw account aan. Zie de FAQ's voor meer informatie. Elli voorziet net als voorheen in al je laadbehoeften.

We kijken ernaar uit om je e-mobiliteitsreis nog vlotter te laten verlopen.

Elektrische groeten,

jouw SEAT CUPRA Easy Charging-team

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Volgens mij nog niet hier genoemd. Is het bekend dat de MyCupra app ook te gebruiken is voor niet Born's? Geef bij installatie even aan dat je een Born hebt, vervolgens kan je inloggen met je Cupra account. Ik ben er blij mee, de MyCupra app reageert veel sneller.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

.

[ Voor 99% gewijzigd door eisbaer op 05-04-2024 04:08 ]

• aaradorn
basdv schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:30:
[...]

Dat wil ik ook wel, hoe werkt dat? :9
Ochtend wind naar het noorden, avond wind naar het zuiden, heb denk ik net geluk met de opdracht waar ik nu zit.

• orillion
  • Nu online
Voor wie er nog één in bestelling heeft staan: ik heb mijn Born Business editie in ontvangst genomen. Afgeleverd op Bridgestone banden en zonder dubbele laadvloer.

Overigens een maand eerder geleverd dan beloofd. Heb er maar 2 maanden op hoeven wachten, was geen voorraad model.

[ Voor 45% gewijzigd door orillion op 05-04-2024 16:27 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:23:
Hallo Cupra vrienden.... Heb tot nu toe slechts 1800 kilometer gereden en met veel plezier. Een maat van mij merkte vanmiddag op dat ik wieldopmoersierafdekkapjes (mooi scrabble woord) miste. Zie foto. In totaal mis ik er 7 nu. Dat gaat dus hard. Eentje kon ik terug op de plek duwen die hing er half uit. Is dit een bekend probleem? Hoor graag.

[Afbeelding]
Naar aanleiding van bovenstaand: Nieuwe dopjes erop. Is weer netjes. En ja deze zitten wel vast. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OomXZpUXkID1FmmIVJw2e5IOkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uthGeL0pglo3aYNAb0vtpHNn.jpg?f=fotoalbum_large

• Oostrum1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-10 18:23
orillion schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:36:
Voor wie er nog één in bestelling heeft staan: ik heb mijn Born Business editie in ontvangst genomen. Afgeleverd op Bridgestone banden en zonder dubbele laadvloer.
Heb aangegeven ook graag die banden te willen.
Dubbele laadvloer hoop ik nog steeds (standaard) op bij de Copper Edition, maar mocht dat niet zo zijn, dan moet ik die zelf maar inbouwen...

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-08 22:33
Ik heb vandaag de melding gekregen dat de airco niet werkt en dat ik een werkplaats moet opzoeken.
Heb een Born van 11-21.
Zou het kunnen zijn dat de airco al bijgevuld moet worden?
Vind dit wel snel na 2,5 jaar.

• AvK

AvK

Ready Set Go

MartinV schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:13:
Ik heb vandaag de melding gekregen dat de airco niet werkt en dat ik een werkplaats moet opzoeken.
Heb een Born van 11-21.
Zou het kunnen zijn dat de airco al bijgevuld moet worden?
Vind dit wel snel na 2,5 jaar.
Koelt ie nog wel?

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.