Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 17:54

eisbaer

Zie signature

aaradorn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:08:
[...]
Hmmm, ben nu toch wel benieuwd, heb zelf al 37.000km op de zelfde banden gereden en ze hebben nog genoeg profiel, heb je een zware voet? Of heb ik gewoon freak-of-nature banden?
Ik laat me niet verleiden tot stoplicht sprintjes ofzo dus tja wat is zwaar. Bij profile stonden ze er niet van te kijken. Maar eens zien hoe lang deze mee gaan.

Wat ik net ontdek is dat er achter bridgestone op zit en voor hankook. Bij aflevering zaten er bridgestones voor en achter. Morgen een belletje naar profile hoe dat zit.

[ Voor 15% gewijzigd door eisbaer op 28-02-2024 17:11 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:21
Nieuw bijzonder euvel: ik zette vandaag vanuit huis de airco vast aan in de auto. Ging het auto-alarm af. Blijkbaar was het aanslaan van de motor daarvoor genoeg? De auto stond voor mijn deur dus kon het direct zien en stoppen met de sleutel. Excuses aan alle buren die vanochtend wakker zijn geworden.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

AvK

Ready Set Go

Marc_us schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:02:
Nieuw bijzonder euvel: ik zette vandaag vanuit huis de airco vast aan in de auto. Ging het auto-alarm af. Blijkbaar was het aanslaan van de motor daarvoor genoeg? De auto stond voor mijn deur dus kon het direct zien en stoppen met de sleutel. Excuses aan alle buren die vanochtend wakker zijn geworden.
Zit er een alarm op dan???

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Marc_us
AvK schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:27:
[...]

Op mijne dus wel, zo heb ik nu geleerd _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
[...]

Haha zeker! Ik had hem net nieuw voor de deur staan, en ik irriteerde me aan een auto alarm dat constant af ging. Kwam de buurman aan de deur vragen wanneer ik hem uit ging zetten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 15:11
De lat ligt niet heel hoog bij Cupra; van een app die er vaak uit ligt, tot de knop “nu lid word” als nieuwe inlogmethode, haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqk_K3F6_j0GhQ_RpDyYt7Akn4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkBQkCFBYKPEX904PkPXWoxt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:13
eisbaer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:16:
[...]
Kan ik meteen wederom eens aankaarten dat de binnenverlichting niet aan gaat na ontgrendelen.
Ik stoor me daar ook mateloos aan, heb het idee dat dit niet atijd zo is geweest eigenlijk. (In de oude versie 2 software)

Als je de deur dicht doet en weer open dan gaat de verlichting bij mij wel aan… best onhandig soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:53

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ik heb ontdekt dat de binnenverlichting ook aan gaat als je eerst de kofferbak opent :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 17:27
De My Cupra app, the gift that keeps on giving -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gomS5-t4G58iSNi-EstfTPpmVzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cH0af76NMVv7BulGdA7dA4db.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
[...]

Het enige alarm dat ik ken is het bewegingsalarm waar ik ooit achter kwam toen iemand in mijn auto bleef zitten en ik even snel naar de supermarkt ging, om vervolgens terug te keren bij een loeiende auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06 09:51
Jermaine schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Het enige alarm dat ik ken is het bewegingsalarm waar ik ooit achter kwam toen iemand in mijn auto bleef zitten en ik even snel naar de supermarkt ging, om vervolgens terug te keren bij een loeiende auto 8)7
Haha, precies het zelfde gehad hier, effe de bouwmarkt in, vriendin bleef zitten, en dat is LUID van binnen..... al zo zegt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06 12:52
Ik heb van mijn werkgever doorgekregen dat ik een nieuwe leaseauto moet uitzoeken, ondanks dat ik mijn huidige auto (VW T-Roc R-line) graag nog een paar jaar zou willen rijden.

Na in eerste instantie een voorkeur te hebben gehad voor de Volvo EX30, kom ik nu echter uit bij de Cupra Born. De Volvo vind ik van buiten namelijk wel een mooie wagen, maar van binnen echter ontzettend kaal...
Bovendien is de levertijd van de Cupra Born met ongeveer 8 werken behoorlijk kort.

Na de afgelopen weken wat opties (en dit forum) te hebben bekeken is de keuze gevallen op een Copper Edition (Aurora Blue). Hierover heb ik nog een paar vragen, die hier ongetwijfeld beantwoord kunnen worden:
- In de configurator van Cupra worden een aantal opties genoemd qua banden (Continental, Goodyear en Bridgestone). Zijn er hier berijders die ervaring hebben met deze banden en op basis daarvan een advies kunnen geven wat de beste optie is, of wat de eigenschappen zijn van deze verschillende banden?
- Zit er in de Copper Edition standaard een in hoogte verstelbare laadvloer in de kofferbak en zo ja, welke mat kan ik dan het beste daarvoor mee bestellen?
- Een warmtepomp is in Nederland niet mogelijk?

Iemand hier ervaring met bredere banden op de Copper Edition? Verkoper geeft aan dat dit standaard niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Wat betreft de warmtepomp: ik heb er een (Duitse import) maar heb tov de verbruikscijfers die ik hier voorbij zie komen niet het idee dat je er rouwig om moet zijn als je er geen een hebt. Ergens eerder in dit topic staan er ook wel linkjes naar informatie over de warmtepomp van de ID3/Born die niet heel goed uit de verf komt.

Qua banden lijkt er wel erg veel verschil in te zitten. Ik heb er Goodyear onder en na ruim 30k zit daar nog ruim profiel op.

Ik heb de Copper Edition One. Er zit een dubbele laadvloer in zodat je je kabels netjes op kan ruimen. Maar de One edities zijn net anders dus of jij hem ook krijgt zou je op de prijslijst moeten opzoeken. Waarom zou je daar een mat voor bij willen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
basdv schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:38:
Qua banden lijkt er wel erg veel verschil in te zitten. Ik heb er Goodyear onder en na ruim 30k zit daar nog ruim profiel op.

Ik heb de Copper Edition One. Er zit een dubbele laadvloer in zodat je je kabels netjes op kan ruimen. Maar de One edities zijn net anders dus of jij hem ook krijgt zou je op de prijslijst moeten opzoeken. Waarom zou je daar een mat voor bij willen bestellen?
Warmtepomp is geen must voor mij, dus dat komt goed uit dat die niet geweldig is...

Gaat mij qua banden niet zozeer om de slijtage, maar meer om het rijgevoel en vooral de looks i.c.m. de velgen ;)

Voor wat betreft de mat: het gaat mij om een rubber mat. Dit aangezien ik regelmatig een vuile/vochtige golfkar in de auto heb liggen. De bekleding is dan snel vuil (heb ik gemerkt in mijn huidige auto).
Gezien de lengte van een golftas gaat de achterbank plat, dus een dubbele laadvloer is gewenst om een gelijk laadoppervlak te hebben. Bovendien wil ik de kabels graag daaronder opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:39
Oostrum1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Warmtepomp is geen must voor mij, dus dat komt goed uit dat die niet geweldig is...

Gaat mij qua banden niet zozeer om de slijtage, maar meer om het rijgevoel en vooral de looks i.c.m. de velgen ;)

Voor wat betreft de mat: het gaat mij om een rubber mat. Dit aangezien ik regelmatig een vuile/vochtige golfkar in de auto heb liggen. De bekleding is dan snel vuil (heb ik gemerkt in mijn huidige auto).
Gezien de lengte van een golftas gaat de achterbank plat, dus een dubbele laadvloer is gewenst om een gelijk laadoppervlak te hebben. Bovendien wil ik de kabels graag daaronder opbergen.
Ik heb deze mat:
https://shop.seat.nl/auto...061201A-kofferbakmat-born
Doet het prima, zeker voor de prijs die je betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
[...]

Qua rijgevoel vind ik het moeilijk te zeggen. De auto slipt snel in de bocht bij veel “gas”, maar dat lees ik hier vaker. Qua looks hangt het natuurlijk van de velg af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sLJBXo2aDGtoiIM9wNVdSk9_1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAU2g56KqalA59JGRQD22X22.jpg?f=fotoalbum_large

Woon je in de buurt van Leusden? Daar zit het Cupra centre, misschien zou je daar kunnen kijken naar de achterbak zodat je een juiste mat kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
Spro schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:12:
[...]

Ik heb deze mat:
https://shop.seat.nl/auto...061201A-kofferbakmat-born
Doet het prima, zeker voor de prijs die je betaald...
Deze mat zal inderdaad prima zijn, in combinatie met de variabele laadbodem. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
basdv schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:19:
[...]

Qua rijgevoel vind ik het moeilijk te zeggen. De auto slipt snel in de bocht bij veel “gas”, maar dat lees ik hier vaker. Qua looks hangt het natuurlijk van de velg af:
[Afbeelding]

Woon je in de buurt van Leusden? Daar zit het Cupra centre, misschien zou je daar kunnen kijken naar de achterbak zodat je een juiste mat kan aanschaffen.
Dank voor de foto! Het gaat inderdaad om dezelfde velg, dus dit geeft een goed beeld.
Zal waarschijnlijk voor de Goodyear of Bridgestone gaan, maar hoop hier nog iets te gaan lezen over de rij eigenschappen.
Dit zijn dan waarschijnlijk ook de 215/45 banden. Bredere banden gaat standaard volgens mij niet op de Copper Edition...

Woon op meer dan een uur rijden van Leusden, maar wellicht dat ik daar eens ga kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Oostrum1 op 05-03-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
basdv schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:19:
[...]

Qua rijgevoel vind ik het moeilijk te zeggen. De auto slipt snel in de bocht bij veel “gas”, maar dat lees ik hier vaker.
Heb je op de normale stand niet veel voor nodig, misschien moeten ze die maar wat rustiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hallo... het is een hele fijne auto.
Zelf had mijn hoofd ook allerlei beperkingen bedacht.
Achteraf totale onzin.

Je gaat veel plezier hebben van de Born.

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
[...]

Ik dacht als je de versie met 170kW vermogen nam dat je dan de 235 banden kreeg ipv de 215 banden. Maar ik zie nu dat alle uitvoeringen de 170kW versie zijn. Misschien zit er nog een verschil tussen de kleine en grote batterij?

Waar zeker bredere banden op komen is de nieuw aangekondigde VZ uitvoering, maar die is nog niet direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:11
Oostrum1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:45:
Ik heb van mijn werkgever doorgekregen dat ik een nieuwe leaseauto moet uitzoeken, ondanks dat ik mijn huidige auto (VW T-Roc R-line) graag nog een paar jaar zou willen rijden.

Na in eerste instantie een voorkeur te hebben gehad voor de Volvo EX30, kom ik nu echter uit bij de Cupra Born. De Volvo vind ik van buiten namelijk wel een mooie wagen, maar van binnen echter ontzettend kaal...
Bovendien is de levertijd van de Cupra Born met ongeveer 8 werken behoorlijk kort.

Na de afgelopen weken wat opties (en dit forum) te hebben bekeken is de keuze gevallen op een Copper Edition (Aurora Blue). Hierover heb ik nog een paar vragen, die hier ongetwijfeld beantwoord kunnen worden:
- In de configurator van Cupra worden een aantal opties genoemd qua banden (Continental, Goodyear en Bridgestone). Zijn er hier berijders die ervaring hebben met deze banden en op basis daarvan een advies kunnen geven wat de beste optie is, of wat de eigenschappen zijn van deze verschillende banden?
- Zit er in de Copper Edition standaard een in hoogte verstelbare laadvloer in de kofferbak en zo ja, welke mat kan ik dan het beste daarvoor mee bestellen?
- Een warmtepomp is in Nederland niet mogelijk?

Iemand hier ervaring met bredere banden op de Copper Edition? Verkoper geeft aan dat dit standaard niet mogelijk is...
Ik heb een paar weken geleden bij Cupra Rotterdam besteld en die gaven aan dat de variabele vloer geen optie meer is.

Waar kun jij om de configurator banden kiezen? Bij mij komt dat niet in beeld en werd door de medewerker aangegeven dat er 1 soort wordt gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door orillion op 06-03-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
VW-Bart schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:39:
[...]

Ik dacht als je de versie met 170kW vermogen nam dat je dan de 235 banden kreeg ipv de 215 banden. Maar ik zie nu dat alle uitvoeringen de 170kW versie zijn. Misschien zit er nog een verschil tussen de kleine en grote batterij?
De bredere 235 banden zijn van toepassing op de Performance uitvoering. Op de Copper Edition zitten standaard de 215 banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oostrum1
orillion schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:06:
[...]

Ik heb een paar weken geleden bij Cupra Rotterdam besteld en die gaven aan dat de variabele vloer geen optie meer is.

Waar kun jij om de configurator banden kiezen? Bij mij komt dat niet in beeld en werd door de medewerker aangegeven dat er 1 soort wordt gebruikt.
Ik heb de Cupra dealer in Zwolle gebeld en die gaf mij aan dat de variabele laadvloer wel mogelijk is en op de Copper Edition volgens hem zelfs standaard is...

In de configurator kun je geen banden kiezen, maar als je op de informatie klikt bij de velgen, dan zie je daar voor de 215/45 R20 meerdere (3) opties staan. Goodyear, Bridgeston en Continental dus. Neem dus aan dat je daarin een keuze kunt maken, al moet je dat er dan waarschijnlijk wel bij vermelden bij het bestellen.

Welke uitvoering heb je besteld? En wat is bij jou de verwachte levertijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:44

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

aaradorn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:39:
[...]

Heb je op de normale stand niet veel voor nodig, misschien moeten ze die maar wat rustiger maken.
Alsjeblieft niet, of je moet de performance mode standaard aan kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Oostrum1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb de Cupra dealer in Zwolle gebeld en die gaf mij aan dat de variabele laadvloer wel mogelijk is en op de Copper Edition volgens hem zelfs standaard is...

In de configurator kun je geen banden kiezen, maar als je op de informatie klikt bij de velgen, dan zie je daar voor de 215/45 R20 meerdere (3) opties staan. Goodyear, Bridgeston en Continental dus. Neem dus aan dat je daarin een keuze kunt maken, al moet je dat er dan waarschijnlijk wel bij vermelden bij het bestellen.

Welke uitvoering heb je besteld? En wat is bij jou de verwachte levertijd?
Vreemd van die laadvloer. Hopelijk is het standaard tegenwoordig ja, dan krijg ik hem misschien ook wel.

Ik heb een Business uitvoering besteld half februari en ik moest rekening houden met 3 maanden levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oostrum1
orillion schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Vreemd van die laadvloer. Hopelijk is het standaard tegenwoordig ja, dan krijg ik hem misschien ook wel.

Ik heb een Business uitvoering besteld half februari en ik moest rekening houden met 3 maanden levertijd.
Heb zojuist de bestelling geplaatst voor de Copper Edition, met daarbij de opmerking dat ik graag de Bridgestone banden wil en een variabele laadvloer. Wacht de reactie daarop wel af...

Mocht de variabele laadvloer af fabriek niet mogelijk zijn, dan zie ik hier op het forum dat je dit ook zelf achteraf nog kun monteren. Komt er dus hoe dan ook in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:32
Ik ben me aan het oriënteren voor een andere auto. De Cupra sportstourer staat daarbij op de shortlist.

zijn de achterlichten standaard aan als je de verlichting op automatisch hebt staan?
Ik heb dat bij mijn Kia proceed namelijk wel en vind ik ook erg prettig.

Kun je evt zaken aanpassen dmv VCDS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 09:12
p.d.akkerman schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:12:
Ik ben me aan het oriënteren voor een andere auto. De Cupra sportstourer staat daarbij op de shortlist.

zijn de achterlichten standaard aan als je de verlichting op automatisch hebt staan?
Ik heb dat bij mijn Kia proceed namelijk wel en vind ik ook erg prettig.

Kun je evt zaken aanpassen dmv VCDS ?
Tal van aanpassingen via OBD11. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:22
Ik heb het idee dat de scheduled voorverwarming het niet altijd doet. Vanmorgen was m'n voorruit namelijk bevoreren, terwijl ik wel een geplande voorverwarming actief had. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Bart
Nerrion schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:17:
Ik heb het idee dat de scheduled voorverwarming het niet altijd doet. Vanmorgen was m'n voorruit namelijk bevoreren, terwijl ik wel een geplande voorverwarming actief had. Meer mensen last van?
Na wat (mislukte) testen zet ik eigenlijk altijd handmatig het klimatiseren aan 10~15 min. voor vertrek. En omdat de app ook nog niet altijd meewerkt doe ik dat sinds een tijd vanuit homeassistant, die is middels de API verbonden en deze setup werkt eigenlijk al heel lang zonder problemen. (Sinds de update van de auto naar 3.2.1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
VW-Bart schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Na wat (mislukte) testen zet ik eigenlijk altijd handmatig het klimatiseren aan 10~15 min. voor vertrek.
Wat een troep app is dat eigenlijk, enige wat echt goed werkt is je batterij percentage en locatie van auto, als die tenminste wilt mee werken. Iedere keer als ik op afstand wil klimatiseren moet ik de app op het scherm laten voor een goede minuut voordat die pas echt gaat klimatiseren. Geen idee wat er gebeurt als ik de app meteen sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mijn 1,5 jaar oude Born gaat iig binnenkort naar de dealer voor een diagnose van de voorruit die nu elke ochtend zeiknat is van binnen. Dat een ruit beslaat is normaal en snap ik, maar tegenwoordig hangen de druppels gewoon aan de binnenspiegel, zelfs nadat er al 30 minuten is voor geklimatiseerd in de app!

Gisteren was na een rit van ruim 2 uur met de airco op 'auto' nog steeds de helft van de ruit beslagen/nat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 15:11
VW-Bart schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Na wat (mislukte) testen zet ik eigenlijk altijd handmatig het klimatiseren aan 10~15 min. voor vertrek. En omdat de app ook nog niet altijd meewerkt doe ik dat sinds een tijd vanuit homeassistant, die is middels de API verbonden en deze setup werkt eigenlijk al heel lang zonder problemen. (Sinds de update van de auto naar 3.2.1)
Ik kan dit beamen. De app ligt er vaker uit dan dat hij werkt. Werkt hij zowaar, dan blijft de klimatisering wel meer dan 2 minuten proberen te activeren. Via homeassistant is het simpelweg de API aanroepen, die het eigenlijk altijd wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
ShininNL schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:17:
Mijn 1,5 jaar oude Born gaat iig binnenkort naar de dealer voor een diagnose van de voorruit die nu elke ochtend zeiknat is van binnen. Dat een ruit beslaat is normaal en snap ik, maar tegenwoordig hangen de druppels gewoon aan de binnenspiegel, zelfs nadat er al 30 minuten is voor geklimatiseerd in de app!

Gisteren was na een rit van ruim 2 uur met de airco op 'auto' nog steeds de helft van de ruit beslagen/nat 8)7
Misschien is het heel erg vochtig in je auto, in combinatie met een niet of slecht werkende airco? Het is de laatste tijd heel erg vochtig geweest, en als het dan koud is condenseert dat tegen de ruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

ShininNL schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:17:

Dan lekt er ergens water naar binnen. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Inmiddels bijna een jaar mijn Cupra Born performance one en bevalt super!

Maar die radio wat blijft die traag! weet iemand of dat nog opgelost gaat worden in de toekomst?
of is dat de beperking van de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-06 13:13
aaradorn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Wat een troep app is dat eigenlijk, enige wat echt goed werkt is je batterij percentage en locatie van auto, als die tenminste wilt mee werken. Iedere keer als ik op afstand wil klimatiseren moet ik de app op het scherm laten voor een goede minuut voordat die pas echt gaat klimatiseren. Geen idee wat er gebeurt als ik de app meteen sluit.
Ik vind het wel verrassend hoe ze bij Cupra zoveel verschil weten te creëren tussen de apps voor verschillende voertuigen.

Voor de Formentor gebruik ik de Cupra Connect app. Tussen starten van de app en de status van het voertuig zien, zit toch een goede 20-30 seconden. Niet echt snel dus. Maar verder heb ik in 1,5 jaar tijd denk ik 3-4 keer geen gebruik kunnen maken van de app. Het enige waar ik de app voor gebruik, is de kilometerstand voor de leasemaatschappij en het klimatiseren. Klimatiseren en ruitverwarming zet ik altijd handmatig aan bij het opstaan en tegen de tijd dat ik de deur uit ga, zijn de ruiten schoon en is de auto lekker warm.

Als ik klimatiseren in de app aanzet, zie ik op mijn Homewizard scherm vrijwel direct extra verbruik van de laadpaal naar de auto. Echter duurt het in de app zeker 20-30 seconden voordat er een groene balk wordt getoond dat de status is bijgewerkt en je ziet dat klimatiseren actief is. De app is mijn geval echt traag met opstarten en actualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Eddo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Ik vind het wel verrassend hoe ze bij Cupra zoveel verschil weten te creëren tussen de apps voor verschillende voertuigen.

Voor de Formentor gebruik ik de Cupra Connect app. Tussen starten van de app en de status van het voertuig zien, zit toch een goede 20-30 seconden. Niet echt snel dus. Maar verder heb ik in 1,5 jaar tijd denk ik 3-4 keer geen gebruik kunnen maken van de app. Het enige waar ik de app voor gebruik, is de kilometerstand voor de leasemaatschappij en het klimatiseren. Klimatiseren en ruitverwarming zet ik altijd handmatig aan bij het opstaan en tegen de tijd dat ik de deur uit ga, zijn de ruiten schoon en is de auto lekker warm.

Als ik klimatiseren in de app aanzet, zie ik op mijn Homewizard scherm vrijwel direct extra verbruik van de laadpaal naar de auto. Echter duurt het in de app zeker 20-30 seconden voordat er een groene balk wordt getoond dat de status is bijgewerkt en je ziet dat klimatiseren actief is. De app is mijn geval echt traag met opstarten en actualiseren.
Je hebt gelijk maar tegelijkertijd gaat het soms ook wel snel. Het wisselt erg. Weet niet waar het aan ligt. Ik stoor me er niet aan. Ik ga gewoon rijden en druk dan later wel op OK. No Problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 21:43
Iemand ervaring met dat de Born zichzelf ‘terugzet’ naar 100% te mogen laden?

Had afgelopen zaterdag een lange rit, dus de auto ingesteld op 100% te mogen laden. Dit zondagavond weer teruggezet naar 80%. Ondertussen de auto drie keer aan de paal gehangen, maar drie keer laadt de auto zichzelf terug op naar 100% en staat de slider in de auto en de cirkel in de app ook weer op 100%…?

Nooit eerder last van gehad tot de afgelopen 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
GijsHk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:07:

Had afgelopen zaterdag een lange rit, dus de auto ingesteld op 100% te mogen laden. Dit zondagavond weer teruggezet naar 80%. Ondertussen de auto drie keer aan de paal gehangen, maar drie keer laadt de auto zichzelf terug op naar 100% en staat de slider in de auto en de cirkel in de app ook weer op 100%…?

Je kan battery care inschakelen? Lijkt wel omgekeerde battery care zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat

Ja 1x gehad toen ik op vakantie ging en hem aan een stopcontact had gehangen zodat hij langzaam 80% zou laden. Week op 80% gestaan en ineens ging hij naar 100%, geen idee waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-03 08:31
Ik ga binnenkort mijn Seat Leon inruilen voor een Cupra Born Business 85kwh 170 kw/231pk
heb afgelopen zaterdag proef gereden en was meteen verkocht
Heeft er iemand het pilot L op zijn Born?
Ik ben van plan het er bij te nemen.

ps. variabele laadvloer krijg je vanaf de Essential standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Is pilot L het lane keeping system, dus dat je handen van het stuur kan houden op de snelweg? Dat is eigenlijk het enige wat ik echt mis op onze Born.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:16
Wat houd het gereduceerd AC laden in ? Want die had ik aangezet en ging gelijk met +10kW laden.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
basdv schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:18:
Is pilot L het lane keeping system, dus dat je handen van het stuur kan houden op de snelweg? Dat is eigenlijk het enige wat ik echt mis op onze Born.
Pilot L
- 360 graden camera, inclusief achter-uitrijcamera
- Dodehoeksensor, uitparkeerassistent en uitstapwaarschuwing
- Lane Assist Plus, Emergency Assist en Travel Assist
- Parkeersensoren achter & voor en intelligente inparkeerhulp
- Inparkeerhulp met geheugenfunctie (Trained Park Assist)

Je zal "Lane Assist Plus" bedoelen. Die werkt overigens niet zonder handen hoor, hij is alleen wat beter dan je standaard krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door orillion op 12-03-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
orillion schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:29:
[...]

Pilot L
- 360 graden camera, inclusief achter-uitrijcamera
- Dodehoeksensor, uitparkeerassistent en uitstapwaarschuwing
- Lane Assist Plus, Emergency Assist en Travel Assist
- Parkeersensoren achter & voor en intelligente inparkeerhulp
- Inparkeerhulp met geheugenfunctie (Trained Park Assist)

Je zal "Lane Assist Plus" bedoelen. Die werkt overigens niet zonder handen hoor, hij is alleen wat beter dan je standaard krijgt.
Ah ik zie nu dat ik zelf ook Pilot L heb, maar dan een uitgeklede versie:
PILOT L ohne Fahrassistent Travel Assist und ohne Ausstiegswarnung Exit Warning
Travel Assist is denk ik het meesturen/rijbaan volgen?

Met wat ik heb ben ik overigens heel blij. Vooral die 360 graden camera is heerlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door basdv op 12-03-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oostrum1
maffy_daffy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:53:

ps. variabele laadvloer krijg je vanaf de Essential standaard
Kijk, dat is nuttige informatie. Dat kon de dealer in Amsterdam mij dus niet vertellen. Die gaf zelfs aan dat dat volgens hem niet eens standaard op de Copper Edition zou zitten... Heb het er dus maar duidelijk bij gezet bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Check even of je in de app ook 80% hebt staan. Dit kan er voor zorgen dat je toch ineens 100% laadt als het in de app op 100% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 14:26
Gisteren na 2 jaar en 55k kilometer de eerste beurt gehad.. Nieuwe ruitenwissers en 4 nieuwe banden en een hele rits aan terugroepacties. Het enige was dat mijn stuurverwarming gisteren standaard aan ging, maar dat was een (nieuwe?) optie in het menu, snel weer uitgezet.

Stond voor 2 dagen ingepland, maar tegenwoordig lukt het ze gewoon om de software updates in 1 dag te doen..

Als vervangende auto had ik een Skoda Scala, heerlijk om dan aan het eind van de dag weer in de Cupra te stappen..

[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 13-03-2024 10:48 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 14:30
M@cer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:47:
Gisteren na 2 jaar en 55k kilometer de eerste beurt gehad.. Nieuwe ruitenwissers en 4 nieuwe banden en een hele rits aan terugroepacties. Het enige was dat mijn stuurverwarming gisteren standaard aan ging, maar dat was een (nieuwe?) optie in het menu, snel weer uitgezet.

Stond voor 2 dagen ingepland, maar tegenwoordig lukt het ze gewoon om de software updates in 1 dag te doen..

Als vervangende auto had ik een Skoda Scala, heerlijk om dan aan het eind van de dag weer in de Cupra te stappen..
Tip voor de volgende: Geef aan dat je handgeschakeld niet kan, krijg je meestal een veel luxere automaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
Kan iemand hier mij vertellen welke laadkabel(s) er standaard meegeleverd worden bij de Cupra Born Copper Edition? Zit daar ook een 230v kabel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 23:30

Pinobigbird

doesn't share food!

Oostrum1 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:46:
Kan iemand hier mij vertellen welke laadkabel(s) er standaard meegeleverd worden bij de Cupra Born Copper Edition? Zit daar ook een 230v kabel bij?
In de prijslijsten* was dit terug te vinden onder "Laadkabel MODE 2, voor laden via 230V stopcontact"
In die van oktober 2023 stond die nog standaard voor de Impuls en Edition.
Bij de One-uitvoeringen, tot en met april 2022, stond die nog standaard voor de Performance One en de Copper Edition One.
Nu staat het niet meer in de prijslijsten.
Uiteraard wel de 3-fase 32A Mode-3 kabel, de standaard laadkabel.

*Gedeelde Google Drive met alle prijslijsten, instructieboekjes en Launch catalogue. Open in incognitotabblad als het openen niet lukt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffy_daffy
Je krijgt standaard 1 kabel meegeleverd

AC laden tot 11 kW (standaard laadpaal)
Geschikt voor DC snelladen tot 120 kW (58kWh batterij)
Geschikt voor DC snelladen tot 170 kW (77kWh batterij)

Laadkabel , MODE 3, voor laden via laadpaal of Wallbox

[ Voor 3% gewijzigd door maffy_daffy op 13-03-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffy_daffy
Hier onder vind je alle informatie betreft de Cupra Born 2024

https://www.cupraofficial...-cupra-born-1-januari.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Als hij erbij zit is hij 10A, ik heb daarom zelf een losse 16A lader gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Stel je staat in de middle of nowhere en de afstandsbediening werkt niet meer. Het rode lampje op de AB werkt nog maar dat is alles. Is er dan nog een manier om te kunnen rijden?

Je kunt de sleutelbaard er uit trekken om het bestuurdersportier te openen maar de auto krijg je niet ingeschakeld omdat de sleutel niet herkend wordt. Ik haalde zonet mijn auto op bij de laadpaal en precies dit gebeurde. Dicht bij huis dus de reservesleutel gehaald die het wel deed. Maar je zult maar weet ik veel waar staan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 23:30

Pinobigbird

doesn't share food!

eisbaer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:41:
Stel je staat in de middle of nowhere en de afstandsbediening werkt niet meer. Het rode lampje op de AB werkt nog maar dat is alles. Is er dan nog een manier om te kunnen rijden?
[...]
Volgens het instructieboekje:
Plaats de autosleutel op de bodem van de opberglade van de middenarmsteun, zo dicht mogelijk bij het symbool 🔑

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Pinobigbird schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:10:
[...]

Volgens het instructieboekje:
Plaats de autosleutel op de bodem van de opberglade van de middenarmsteun, zo dicht mogelijk bij het symbool 🔑
Thx. Ondertussen ook gevonden in het boekje op een groot scherm :) Morgen eens kijken of dat wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Bijzonder, mijn beide sleutels lijken na 2 jaar niet meer op afstand te gebruiken. Hij wordt nog wel herkend als ik bij de auto sta.. Benieuwd of er meer mensen hier last van hebben. Dan zou de batterij dus 2 jaar meegaan?
eisbaer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:41:

Je kunt de sleutelbaard er uit trekken om het bestuurdersportier te openen maar de auto krijg je niet ingeschakeld omdat de sleutel niet herkend wordt. Ik haalde zonet mijn auto op bij de laadpaal en precies dit gebeurde. Dicht bij huis dus de reservesleutel gehaald die het wel deed. Maar je zult maar weet ik veel waar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
CupraFrank schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:09:
Bijzonder, mijn beide sleutels lijken na 2 jaar niet meer op afstand te gebruiken. Hij wordt nog wel herkend als ik bij de auto sta.. Benieuwd of er meer mensen hier last van hebben. Dan zou de batterij dus 2 jaar meegaan?

[...]
Bij onze beide sleutels hetzelfde, ongeveer twee jaar op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Dan wordt het een batterij vervangen. Zag hier al een video met uitleg; YouTube: Cupra Leon klapsleutel - Batterij vervangen - Cupra Formentor - Cupr...
Deewop schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Bij onze beide sleutels hetzelfde, ongeveer twee jaar op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ze vervangen de batterijen van beide sleutels ook bij de beurt na 2 jaar..

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 14-03-2024 08:51 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nou die heb ik recentelijk gehad, niet vervangen blijkbaar :)
M@cer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
M@cer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:51:
Haha als ik dat geweten had: vanochtend een van de batterijen vervangen, en een half uurtje later werd hij opgehaald voor de beurt :z

[ Voor 5% gewijzigd door Deewop op 14-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Slordig... Eerste wat ze bij mij aangaven is dat de batterij van de sleutels vervangen zouden worden..
Ik had overigens van 1 sleutel de batterij zelf al vervangen een paar maanden terug...

[ Voor 30% gewijzigd door M@cer op 14-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Hij moet 4 april terug voor een update en de reparatie van de metaalachtige tik bij de aandrijfas achter. Dan staat hij er 2 dagen, kunnen ze mooi meteen de batterijen vervangen :)
M@cer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:56:
Slordig... Eerste wat ze bij mij aangaven is dat de batterij van de sleutels vervangen zouden worden..
Ik had overigens van 1 sleutel de batterij zelf al vervangen een paar maanden terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Vorige maand de batterij vervangen. Had een knoopcel een generiek merk er in gedaan. sleutel werkte nog steeds niet. Langs de garage. Drukken er een varta in, sleutel doet het weer.

Iets minder dan 2 jaar.

Wel leuk als je 's ochtends heel vroeg vertrekt, en met de sleutel zelf probeert de auto te openen, omdat je weet dat je met lege batterij via het vakje alsnog kunt rijden.

Dan denk je zo snel niet aan het alarm. Die ik overigens ook niet stil kreeg omdat de sleutel op het vakje ook niet goed pakte. #hallo buurtjes :D

mbt generiek merk vs varta. Beide knoopcellen meten hetzelfde met de multimeter qua voltage. toch pakt hij enkel de varta.

[ Voor 10% gewijzigd door Patrock op 14-03-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv

[...]
Dit heb ik ook! Ga maar eens de batterijen vervangen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Patrock schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:21:
Wel leuk als je 's ochtends heel vroeg vertrekt, en met de sleutel zelf probeert de auto te openen, omdat je weet dat je met lege batterij via het vakje alsnog kunt rijden.

Dan denk je zo snel niet aan het alarm. Die ik overigens ook niet stil kreeg omdat de sleutel op het vakje ook niet goed pakte. #hallo buurtjes :D
Uit voorzorg, hoe heb je het alarm dan uit gezet? En welk model heb je? Ik heb zelf business met een slot in de hendel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

aaradorn schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:04:
[...]
Uit voorzorg, hoe heb je het alarm dan uit gezet? En welk model heb je? Ik heb zelf business met een slot in de hendel enzo.
Sleutel hard in het vakje er tegen aan drukken hielp uiteindelijk. Maar in de ochtend ben ik naar binnen gelopen en de reservesleutel uit de kluis gehaald.

Copper one, alle auto's hebben het slot in de hendel zitten bij de bestuurderskant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marc_us
Zomerbandjes eronder, hogere temperatuur (en een beetje wind mee) en dan zit ik voor het eerst in tijden weer onder de 15kW/h _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4s_uKONtbQhuZH4hOlCCfiQ8iE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CLue2gIzPrwzWImCy5GTnkmu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine

[...]
Ik heb mijn Born in mei '22 opgehaald en onlangs ook de batterijen moeten vervangen omdat de auto alleen reageerde op de sleutels als ik dichtbij stond. Same stuff dus.

Gelukkig zijn het de CR2032-batterijetjes, de meest bekende platte batterijtjes. Overal te koop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Jermaine schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:59:
[...]

Ik heb mijn Born in mei '22 opgehaald en onlangs ook de batterijen moeten vervangen omdat de auto alleen reageerde op de sleutels als ik dichtbij stond. Same stuff dus.

Gelukkig zijn het de CR2032-batterijetjes, de meest bekende platte batterijtjes. Overal te koop :).
Heb de garage al gebeld, ze gaan ze vervangen bij de afspraak in april d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:16
Die cupra is ook maar geluk hebben dat die het juiste doet. De auto staat zo ingesteld bij routine "Thuis" dat hij gaat laden tot 70%. Gisteren toen die routine bezig was stop gezet en opnieuw aangezet naar 100% laden want vandaag lange rit voor de boeg. Word ik vanmorgen wakker staat hij nog steeds op 70% geladen. Dus ik de routine via de app aangepast naar 100% waarvoor ik eerst batterycare moest uit zetten. Paar uur later kijk ik weer is hij gestopt bij 80% laden |:(

Nu handmatig via het scherm van de auto nogmaals op 100% laden gezet :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4isbr_hPoelozauPRw8dKexFzQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GrzazRGQebd6I6NcOgcwEgw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-03-2024 10:55 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Patrock schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:21:
Vorige maand de batterij vervangen. Had een knoopcel een generiek merk er in gedaan. sleutel werkte nog steeds niet. Langs de garage. Drukken er een varta in, sleutel doet het weer.
Generieke batterij van blokker met het opschrift “super power” had ik er in gedaan. Werkt niet. Nu zit er een panasonic in en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
eisbaer schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:20:
[...]
Generieke batterij van blokker met het opschrift “super power” had ik er in gedaan. Werkt niet. Nu zit er een panasonic in en dat werkt prima.
Sommige knoopcelbatterijen hebben een bittere coating om te voorkomen dat kinderen ze inslikken. De AirTag van Apple gaat ook niet zo lekker op deze knoopcelletjes, zie deze uitleg op iCulture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:15
Heeft iemand het vaker dat de Cupra zomaar besluit het pechnummer te bellen?
De mijne doet dit op een random tijd tijdens het rijden.

De auto gaat bellen en zegt " verbinding word gemaakt" vervolgens word de oproep beindigd, paar seconden erna begint de riedel weer opnieuw.

Best irritant als het gebeurd, nu 2 keer meegemaakt deze week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maffy_daffy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8GDKSuqZJ1tOlhYCRZoxXCbZes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDC4H1x3try7Iatf8gRsJwt6.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Born is besteld krijg hem in week 20 a 21 geleverd

CUPRA Born Business met 'Typhoon Copper velgen en Pilot L pakket

[ Voor 7% gewijzigd door maffy_daffy op 19-03-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:37
mesm90 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:15:
Heeft iemand het vaker dat de Cupra zomaar besluit het pechnummer te bellen?
De mijne doet dit op een random tijd tijdens het rijden.

De auto gaat bellen en zegt " verbinding word gemaakt" vervolgens word de oproep beindigd, paar seconden erna begint de riedel weer opnieuw.

Best irritant als het gebeurd, nu 2 keer meegemaakt deze week.
Ik heb dit eens in de zoveel tijd als ik instap. Geen pijl op te trekken wanneer.
Ik kan het annuleren door weer op de knop de drukken, anders blijft hij inderdaad bellen en ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb dit al vaker langs zien komen in dit topic, maar omdat er genoeg mensen constant naar de garage gaan met hun auto...

Is er al een oplossing voor het feit dat de binnenverlichting vaker niet dan wel aangaat? Deuren open, geen licht.. Vooral met 2 kinderen is dat echt super onhandig als je met die stoeltjes moet klooien. En ja je kan boven aan het plafond hem met de hand aandrukken, maar dit is gewoon een bug.. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oostrum1
Die van mij is ook in bestelling. Levering naar verwachting halverwege mei 2024...
Kan niet wachten, al ben ik nog best tevreden met mijn VW T-Roc R-line.
Levertijden zijn overigens best wel kort t.o.v. andere merken. Zou Cupra er niet zoveel verkopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtUPwPALbhnCwFgzfsxkGV---i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwCMSSEr5jq3wkmTYQ1iIwj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Oostrum1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:11:
Die van mij is ook in bestelling. Levering naar verwachting halverwege mei 2024...
Levertijden zijn overigens best wel kort t.o.v. andere merken. Zou Cupra er niet zoveel verkopen?
[Afbeelding]
Valt wel mee hoor. Er zijn er een dikke 5000 verkocht de afgelopen jaren (Sinds 2021?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Oostrum1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:11:
[Afbeelding]
Nee hoor, Tesla heeft ook korte levertijden. Veel verkochte configuraties worden vooruitbesteld voordat er klanten voor zijn. Als je bijvoorbeeld het Pilot L pakket erbij kiest moet je wat langer wachten (3 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
orillion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:39:
[...]

Nee hoor, Tesla heeft ook korte levertijden. Veel verkochte configuraties worden vooruitbesteld voordat er klanten voor zijn. Als je bijvoorbeeld het Pilot L pakket erbij kiest moet je wat langer wachten (3 maanden).
Zit al standaard op de Copper Edition, dus dat zal dan de relatief korte levertijd verklaren.
Kon alleen een kleur kiezen bij het samenstellen van de auto en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrum1
maffy_daffy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:02:
[Afbeelding]

Mijn Born is besteld krijg hem in week 20 a 21 geleverd
Welke versie is het geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Jelleujelle schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:26:

Is er al een oplossing voor het feit dat de binnenverlichting vaker niet dan wel aangaat? Deuren open, geen licht.. Vooral met 2 kinderen is dat echt super onhandig als je met die stoeltjes moet klooien. En ja je kan boven aan het plafond hem met de hand aandrukken, maar dit is gewoon een bug.. Toch?
Volgens mij een bug aangezien meerdere het al gemeld hebben. Beste work around tot nog toe stond hier laatst. Eerst de achterbak ontgrendelen en dan de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:14
Weet er iemand hoe je t driving profiel van standaard naar performance zet via odb11?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maffy_daffy
orillion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:39:
[...]

Ik heb het Pilot L pakket erbij besteld en mijn levertijd is 8 a 9 weken
zeiden na de proefrit dat de levertijd idd 3 maanden zou zijn maar valt positief uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffy_daffy
Ik heb de CUPRA Born Business uitvoering met 'Typhoon Copper velgen en het Pilot L pakket genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Auto staat bij de garage voor de terugroepacties a software update en controle hoogvoltaccu. (niet bij rdw geregistreerd, maar wel in de cupra tool op basis van chassisnummer. )

Daarbij vervangen van logo projectoren, en diagnose van de stoelmassage functie die aan gaat als je kort uit de auto gaat, en vervolgens weer instapt. Stoelverwarming die niet heel warm wordt.

Krijg ik ineens een mailtje dat de auto disenroled is. Met een verwijzing naar gen4 connect pagina.
Als goed is heb ik vanuit de ONE serie gewoon 10 jaar toegang tot de online services, inclusief laadmanagement op afstand. Maar dat zie ik op die pagina niet als optie staan. Ben benieuwd...

Daarbij nu ook een beetje bang dat ik straks alle wijzigingen van OBDEleven weer opnieuw mag doen. Ik moet blijkbaar de auto namelijk wel weer compleet opnieuw koppelen aan mijn account.

Iemand ervaring met de laatste updates via de garage en wat opnieuw ingesteld moet worden?
Vorige software update stonden al mijn OBDeleven settings nog er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vorige week heeft mijn auto de laatste updates gehad en alle OBDeleven settings waren nog hetzelfde als ervoor.. Ookg ewoon toegang tot online services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:39
Na maanden is het eindelijk gelukt om de stoelverwarming zelflerend te laten werken. In de manual staat dat hij niveau 3, vol vermogen gaat inleren.
Als je bij instappen begint met niveau 3 en na 20 seconde naar 1 speelt hij dat iedere dag precies zo af.
Bij stuurverwarming leert hij wel in bij niveau 1.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Patrock schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:36:
Auto staat bij de garage voor de terugroepacties a software update en controle hoogvoltaccu. (niet bij rdw geregistreerd, maar wel in de cupra tool op basis van chassisnummer. )

Daarbij vervangen van logo projectoren, en diagnose van de stoelmassage functie die aan gaat als je kort uit de auto gaat, en vervolgens weer instapt. Stoelverwarming die niet heel warm wordt.

Krijg ik ineens een mailtje dat de auto disenroled is. Met een verwijzing naar gen4 connect pagina.
Als goed is heb ik vanuit de ONE serie gewoon 10 jaar toegang tot de online services, inclusief laadmanagement op afstand. Maar dat zie ik op die pagina niet als optie staan. Ben benieuwd...

Daarbij nu ook een beetje bang dat ik straks alle wijzigingen van OBDEleven weer opnieuw mag doen. Ik moet blijkbaar de auto namelijk wel weer compleet opnieuw koppelen aan mijn account.

Iemand ervaring met de laatste updates via de garage en wat opnieuw ingesteld moet worden?
Vorige software update stonden al mijn OBDeleven settings nog er in.
Die logo projectoren gaan ook aan de lopende band stuk.. Zelfde bij de ID3 begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

CupraFrank schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:05:
[...]

Die logo projectoren gaan ook aan de lopende band stuk.. Zelfde bij de ID3 begreep ik.
Klopt. Had begrepen dat de eerste serie projectoren te warm worden, waardoor de "dia" verbrand. En daar nu een hardware revisie voor is.
Geen idee of het de waarheid is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Patrock schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Klopt. Had begrepen dat de eerste serie projectoren te warm worden, waardoor de "dia" verbrand. En daar nu een hardware revisie voor is.
Geen idee of het de waarheid is natuurlijk.
Het klinkt aannemelijk, ze worden bij mij over 2 weken beiden vervangen. Het zit er op dus dan wil je ook dat het goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Mmm. Blijkbaar heb ik het mijzelf moeilijk gemaakt.

Het hele user menu is weg in de auto! Via OBDeleven de opties aangepast voor user switching en privacy mode, zodat deze niet meer zichtbaar zijn.

Wil ik de waarden terug zetten die ik heb aangepast. Krijg ik nu een foutmelding.

function_configuration_pso iaa_function_new (Deactivated)
privacy_mode timeout (0,5 sec)
privacy_mode supress_privacy_mode (Active)

Zou ik nu de pso_iaa eerst moeten activeren ?

Heeft iemand een screenshot van de adaptions page van de function_configuration_pso? (Control unit
8125 Application Server Infotainment)

Edit:
Zie online al dat met function_configuration_pso iaa_function_new uitzetten het user menu verdwijnt. Was mij destijds niet opgevallen. Bij het activeren kreeg ik een not available.

Zag zojuist wel dat auto sfd unlock niet aan stond. Morgen probeer ik het dus nogmaals.

Mocht iemand alsnog wat info hebben over de juiste stand. Graag🙈

[ Voor 34% gewijzigd door Patrock op 20-03-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Patrock schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:11:
Mmm. Blijkbaar heb ik het mijzelf moeilijk gemaakt.

Het hele user menu is weg in de auto! Via OBDeleven de opties aangepast voor user switching en privacy mode, zodat deze niet meer zichtbaar zijn.

Wil ik de waarden terug zetten die ik heb aangepast. Krijg ik nu een foutmelding.

function_configuration_pso iaa_function_new (Deactivated)
privacy_mode timeout (0,5 sec)
privacy_mode supress_privacy_mode (Active)

Zou ik nu de pso_iaa eerst moeten activeren ?

Heeft iemand een screenshot van de adaptions page van de function_configuration_pso? (Control unit
8125 Application Server Infotainment)

Edit:
Zie online al dat met function_configuration_pso iaa_function_new uitzetten het user menu verdwijnt. Was mij destijds niet opgevallen. Bij het activeren kreeg ik een not available.

Zag zojuist wel dat auto sfd unlock niet aan stond. Morgen probeer ik het dus nogmaals.

Mocht iemand alsnog wat info hebben over de juiste stand. Graag🙈
Als je de melding “user bevestigen” die verschijnt als je de auto aan zet verwijdert dan verdwijnt ook inderdaad de user tegel uit het menu. Terugzetten met de waarden die je hier zelf aan geeft. Daarbij moet je wel de motorkap ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een Cupra Formentor E-Hybrid VZ Performance (245pk), maar ik kom er niet lekker uit of ie nou 4-wielaandrijving is : Benzine voor en elektrisch achter? Of is het echt allemaal op de voorwielen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

eisbaer schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:24:
[...]
Als je de melding “user bevestigen” die verschijnt als je de auto aan zet verwijdert dan verdwijnt ook inderdaad de user tegel uit het menu. Terugzetten met de waarden die je hier zelf aan geeft. Daarbij moet je wel de motorkap ontgrendelen.
Motorkap stond open.
vanochtend nogmaals geprobeerd. SFD unlock gaf eerst nog wel wat issues. Maar bij de derde keer een unlock proberen werkte dat wel.

Vervolgens de function_configuration_pso iaa_function_new weer op activated proberen te zetten, Maar krijg dan als result van de write een failed met "Function not available"
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.