Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 11:08
Bedankt voor alle reacties, dit geeft idd wat meer hoop dat het toch prima auto is. We gaan sowieso rond kijken (en met name in Duitsland).

En toen we net gingen kijken voor elektrische auto ging de voorkeur sterk uit naar een auto met LFP batterij vanwege de levensduur. Maar in geval van de born rijd mijn vriendin nooit geen 160k km in 8 jaar tijd.

Hoe zit het met laadprofielen bij de auto is dat instelbaar bijvoorbeeld max 80% laden ?

[ Voor 54% gewijzigd door Cyrus The Virus op 12-02-2024 07:47 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:46
Cyrus The Virus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 06:16:
Hoe zit het met laadprofielen bij de auto is dat instelbaar bijvoorbeeld max 80% laden ?
Je kan dat gewoon als standaard instellen. Je hebt ook Battery Care Mode die hem terug zet naar 80% mocht je hem een keer op 100% nodig hebben. Zo gebruik ik hem ook.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 09:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:10:
Vandaag nieuwe "uitdaging". Had een afspraak ver weg, dus maar even tot 100% geladen.
Werd de afspraak vlak voor vertrek verplaatst naar een andere dag.
Nu laat ik hem liever niet al te lang met 100% staan vanwege accu slijtage, dus maar even een ommetje gemaakt 8)7
Wat zouden jullie in dat geval gedaan hebben?
Als het nog vroor had ik ook de verwarming flink kunnen laten draaien, maar dat is nu een stuk minder effectief.
ik laad elke keer standaard tot 100%. Ik vind 't bereik anders veel te laag en het is een leaseauto dus als die accu minder wordt, heb ik er weinig last van. Ik doe dit nu al minstens een jaar en enige wat ik merk is dat de laadsnelheid niet echt hoog komt maar daar hebben meer mensen last van lees ik. Ik kom standaard rond de 50kW maar heb ook voor het 100% laden nog nooit meer dan 70kW gehaald dus...

I'm not as think as you stoned I am

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
WooK schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:20:
[...]
ik laad elke keer standaard tot 100%. Ik vind 't bereik anders veel te laag en het is een leaseauto dus als die accu minder wordt

Ik kom standaard rond de 50kW maar heb ook voor het 100% laden nog nooit meer dan 70kW gehaald dus...
Hoe bedoel je het bereik te laag? Met 80% heb ik hier nog gewoon 370km, genoeg om van mijn huis naar Den Helder te rijden en vervolgens ergens rond Utrecht op de terug weg te laden. Dat is toch MEEEEEEER dan genoeg?

Hoe lager het percentage hoe sneller die laad, dus als je nooit meer dan 70kw heb gezien moet je de auto wat leger laten worden, in de zomer zie ik vaak genoeg 100kw+

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 07:12
Ik weet niet zeker of iemand het al had genoemd in dit topic, maar is jullie opgevallen dat de Adrenaline versie niet meer te bestellen is bij Cupra? Even een snelle scan van de features lijkt het dat de Business editie het meest in de buurt komt van de Adrenaline.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uijAiCzp9pKlUVC-IJOdiqDb2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4BN46TnJjsUVQZaPj1q77zD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door joostiphone op 15-02-2024 12:05 . Reden: spelvoutje ]

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
joostiphone schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:04:
Ik weet niet zeker of iemand het al had genoemd in dit topic, maar is jullie opgevallen dat de Adrenaline versie niet meer te bestellen is bij Cupra? Even een snelle scan van de features lijkt het dat de Business editie het meest in de buurt komt van de Adrenaline.

[Afbeelding]
Klopt, dat is sinds de prijsverlagingen van 4 januari. Het lijkt er ook op dat er geen haal-en-breng service meer is en geen vervangend vervoer.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 11:37
aaradorn schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Hoe bedoel je het bereik te laag? Met 80% heb ik hier nog gewoon 370km, genoeg om van mijn huis naar Den Helder te rijden en vervolgens ergens rond Utrecht op de terug weg te laden. Dat is toch MEEEEEEER dan genoeg?
Ik denk dat de meesten hier (mezelf incluis) de 58kw-versie hebben. Jij hebt volgens mij veel meer.
58kw is in de zomer maximaal 400, in de winter nu is het al snel maximaal 300 en dus op 80% 250.

• aaradorn
Marc_us schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat de meesten hier (mezelf incluis) de 58kw-versie hebben. Jij hebt volgens mij veel meer.
58kw is in de zomer maximaal 400, in de winter nu is het al snel maximaal 300 en dus op 80% 250.
Ik heb zelf ook maar de 58kw versie, in de zomer haal ik zelfs 416km, wellicht andere rijstijl? Ik zat een paar weken geleden nog op de 14.4kwh per 100km met 12 graden

Heb de laatste week wat groffer gereden en zit vandaag tegen de 310 aan op 80%

[ Voor 8% gewijzigd door aaradorn op 15-02-2024 15:30 ]

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:47
aaradorn schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Ik heb zelf ook maar de 58kw versie, in de zomer haal ik zelfs 416km, wellicht andere rijstijl? Ik zat een paar weken geleden nog op de 14.4kwh per 100km met 12 graden

Heb de laatste week wat groffer gereden en zit vandaag tegen de 310 aan op 80%
Met 80 achter een vrachtwagen op de snelweg?

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
joostiphone schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:04:

[Afbeelding]
En ook de Edition-versie lijkt niet meer leverbaar..

• Gast68
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 16:46
Sinds 2 maanden de eigenaar van een Born.
Import uit België, 2022(sept) versie lijkt het meest op een Adrenaline, maar wel met een panorama dak. Heeft bij de dealer in NL alle benodigde (software) updates gehad.
Bevalt na 2500 km prima.
Heb alleen ongeveer 1 op de 15 keer dat het infotainmentsysteem niet wil opstarten, scherm blijft leeg ( zwart) en icoontje zijn wel zichtbaar maar reageren niet. Klimaat, achteruitrijcamera werken wel gewoon.
Lost zich weer op door de auto uit te schakelen en weer aan te zetten. Zijn er anderen die dit probleem herkennen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRqyWqZJMWcK06lX_JOg9pMDNCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfxRwKTqnwrIkcYZyMUuMKvZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 08:18
Gast68 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:03:
Import uit België, 2022(sept) versie lijkt het meest op een Adrenaline, maar wel met een panorama dak. Heeft bij de dealer in NL alle benodigde (software) updates gehad.
Bevalt na 2500 km prima.
Heb alleen ongeveer 1 op de 15 keer dat het infotainmentsysteem niet wil opstarten, scherm blijft leeg ( zwart) en icoontje zijn wel zichtbaar maar reageren niet. Klimaat, achteruitrijcamera werken wel gewoon.
Lost zich weer op door de auto uit te schakelen en weer aan te zetten. Zijn er anderen die dit probleem herkennen?[Afbeelding]
jup, herkenbaar.
Je kan ook even infotainment systeem uit/aan zetten, da's sneller (tenminste dit werkt voor mij)

• aaradorn
drluna schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:53:
[...]

Met 80 achter een vrachtwagen op de snelweg?
Yes, moet 170km per dag rijden voor mijn huidige project, lekker chillen achter een vrachtwagen en je krijgt er gewoon 25% extra range bij.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bevalt na 2500 km prima.
Lost zich weer op door de auto uit te schakelen en weer aan te zetten. Zijn er anderen die dit probleem herkennen?[Afbeelding]
Inderdaad even met de power knop het systeem herstarten. Desnoods even lang ingedrukt houden.
Heb dit in het verleden ook vaak gehad. dan zijn er meldingen zoals de privacy melding die niet goed ingeladen worden, waardoor de rest van het systeem niet doorstart.

Nadat ik de meldingen uitgeprogrammeerd heb werkt het systeem bij mij perfect. Koude start even cupra logo,
warme start gewoon direct in het menu. Dan zie je wel dat bepaalde onderdelen nog laden, zoals de map enzo. Maar alles is al functioneel.

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 12:48
Bevalt na 2500 km prima.
Welkom bij de club!

Je kan het bij de garage melden, doen ze een software update (geen idee welke) en is het probleem vervolgens nog steeds niet verholpen. Ben je mooi een dag de auto kwijt, zonder structurele oplossing.

Je bent niet de enige;
Patrock in "Het grote Cupra topic"
kaanmijo in "Het grote Cupra topic"
Vegazz in "Het grote Cupra topic"
GijsHk in "Het grote Cupra topic"
drluna in "Het grote Cupra topic"
Garrettvr in "Het grote Cupra topic"

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 23:33
Is het al lang dat de navigatie van de Born zelf ook android auto navigatie volgt?
Ik gebruikte de incar navigatie van de Born zelf niet en het viel me vandaag op dat als ik waze aan heb staan deze ook tevoorschijn komt op het dashboard van de Born zelf.

deze deed dat eerst niet, wellicht is dit een update in android auto geweest ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door mesm90 op 16-02-2024 17:08 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

mesm90 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:07:
Ik gebruikte de incar navigatie van de Born zelf niet
Gewoon uit belangstelling: Waarom gebruik je de incar NAV niet?

Hier heb ik de laatste sofware versie op de Born zitten. De 3.2.1 versie.
En die NAV werkt uitstekend. Ben er zeer tevreden over.
Alles der op en der aan inclusief laad aanwijzingen bij een lange rit.
Heb geen Google Maps oid nodig. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• timdotnl
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-11 16:44
Allereerst iedereen bedankt voor het delen van hun ervaringen over Cupra. De afgelopen maanden veel gelezen en geleerd!

Ik ben zelf sinds de zomer eigenaar van een Cupra Formentor. Zeer tevreden over.

Maar sinds een tijdje krijg ik op mijn telefoon telkens de volgende push melding als ik mijn auto van het slot haal.

Cupra connect
Helaas kon "< autonaam >" niet worden geklimatiseerd. Controleert u de voeding, alstublieft.

In de Cupra heb ik ingesteld dat hij moet klimatiseren en vreemd genoeg doet hij dat ook. Zet ik de optie uit dan krijg ik de push melding niet meer. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De Cupra geeft de melding iedere keer. Zelfs als de accu helemaal opgeladen is.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor?

Ik heb al contact opgenomen met Cupra Official maar die hebben geen oplossing voor het probleem. Die zijn het nog aan het onderzoeken (al enkele maanden).

Het lijkt wel een soort van spookmelding.

[ Voor 1% gewijzigd door timdotnl op 16-02-2024 18:20 . Reden: Wazige tekst minder wazig gemaakt ]

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:03
mesm90 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:07:
Is het al lang dat de navigatie van de Born zelf ook android auto navigatie volgt?
Ik gebruikte de incar navigatie van de Born zelf niet en het viel me vandaag op dat als ik waze aan heb staan deze ook tevoorschijn komt op het dashboard van de Born zelf.

deze deed dat eerst niet, wellicht is dit een update in android auto geweest ofzo?
Ik gebruik alleen maar navigatie via Android Auto en dit doet mijn auto al sinds ik hem heb (bijna een jaar nu)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:17

kaanmijo

Picobello B.V.

AvK schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:54:
[...]

Gewoon uit belangstelling: Waarom gebruik je de incar NAV niet?
Alleen al om het simpele feit dat ik thuis op de bank op m’n telefoon iets op Google Maps kan opzoeken en daar dan vervolgens in de auto via CarPlay gelijk naar toe kan navigeren maakt CarPlay navigatie al 10x beter dan de ingebouwde Cupra navigatie. Daarnaast uiteraard het navigeren naar POI’s en vrijwel perfecte filewaarschuwingen.

[ Voor 8% gewijzigd door kaanmijo op 16-02-2024 20:59 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

kaanmijo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:55:
[...]

Alleen al om het simpele feit dat ik thuis op de bank op m’n telefoon iets op Google Maps kan opzoeken en daar dan vervolgens in de auto via CarPlay gelijk naar toe kan navigeren maakt CarPlay navigatie al 10x beter dan de ingebouwde Cupra navigatie. Daarnaast uiteraard het navigeren naar POI’s en vrijwel perfecte filewaarschuwingen.
Nou, ik stel de NAV in terwijl ik in de auto gestapt ben. 1 Minuut werk. En ik kan ook overal naar toe navigeren. En ook dat kan ik vanaf de bank. Krijg ook de file markeringen of dat je vertraging gaat krijgen over 10 minuten. Dat werkt allemaal perfect.
CarPlay werkt ook goed, maar 10x beter? Probeer de native NAV eens. Die doet het erg goed.
Niks mis mee.

Er is veel kritiek vanuit het verleden. Die kritiek is allemaal achterhaald.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:09

eisbaer

Zie signature

De ingebouwde nav geeft mij zelden de beste route als er files zijn. Daarom gebruik ik google maps via android auto. De spraakherkenning van de cupra nav is ook nog steeds op het niveau van 20 jaar geleden. Je spreekt helder en dan volgt “pardon?” of er wordt een totaal ander adres voorgesteld. Het werkt beretraag en als het gelukt is om een adres in te voeren dan start de nav niet. Moet je eerst apart nog op start drukken. Gelukkig worden google maps route aanwijzingen ook op het display getoond. Dat werkt prima.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
kaanmijo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:55:
[...]

Dit kan sinds de 3.2.1 (en vlgs mij de update daarvoor ook al) gewoon via de cupra ap. Daar zoek je de bestemming mee op (werk ook via google) en vervolgens stuur je die bestemming door naar de auto.

• Cyrus The Virus
Gisteren een vrijwel nieuwe Cupra gekocht in Duitsland mooie auto en rijd prima, eerste 2 puntjes is het gemis van stuur naar voren en naar achter kunnen plaatsen. En de touchscreen knoppen op het stuur 8)7 Als iemand nog een 2e hands zoekt in Duitsland staan er hoop te koop voor minder 32k met heel weinig km ze kregen daar 10k subsidie op die autos.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:16:
Gisteren een vrijwel nieuwe Cupra gekocht in Duitsland mooie auto en rijd prima, eerste 2 puntjes is het gemis van stuur naar voren en naar achter kunnen plaatsen. En de touchscreen knoppen op het stuur 8)7 Als iemand nog een 2e hands zoekt in Duitsland staan er hoop te koop voor minder 32k met heel weinig km ze kregen daar 10k subsidie op die autos.
In de diepte bedoel je? Dat kan wel toch? Althans, het staat me bij dat ik blij was dat dit eindelijk weer kon na onze vorige auto :P

Ik heb hem zelf ook uit Duitsland gehaald. Een Copper Edition One voor de prijs waar ik in NL een Business voor had gehad d:)b

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Stuur kan omhoog en naar beneden, alsmede naar voren en naar achteren.

• AvK

AvK

Ready Set Go

En de touchscreen knoppen op het stuur 8)7
Weet niet welke software je er op hebt zitten maar met de 3.2.1 heb ik nog nooit per ongeluk op het stuur een instelling gewijzigd. Zal ook met de plaatsing van je handen op het stuur te maken hebben. Wel op de armsteun, wanneer ik mijn arm helemaal plat legde, dat ik het rear knopje aanraakte. Is een keer of vier gebeurd. Daarna niet meer.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Stuur kan gewoon naar voren en achteren hoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Cyrus The Virus
Verrek ja, blijkbaar was ik te voorzichtig geweest :+
Betreft de knoppen is niet dat je per ongeluk indruk maar meer het verstellen van bijvoorbeeld snelheid van ACC had ik best wel moeite mee, fysieke knoppen zoals op de meeste vag autos. Auto dealer zei dat er de laatste software versies op zit heb het alleen niet gechecked.

Er zit ook panoramisch dak op kan het scherm ook dicht zonder de knop vast te blijven houden ?

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:09
Cyrus The Virus schreef op zondag 18 februari 2024 @ 07:25:
Verrek ja, blijkbaar was ik te voorzichtig geweest :+
Betreft de knoppen is niet dat je per ongeluk indruk maar meer het verstellen van bijvoorbeeld snelheid van ACC had ik best wel moeite mee, fysieke knoppen zoals op de meeste vag autos. Auto dealer zei dat er de laatste software versies op zit heb het alleen niet gechecked.

Er zit ook panoramisch dak op kan het scherm ook dicht zonder de knop vast te blijven houden ?
Ik neem aan dat het bij de Born hetzelfde werkt als bij mijn Formentor en dan swipe je met de vinger naar voor of achter over de knop en dan gaat hij helemaal open of dicht. Tussentijds stoppen is dan aantikken.
Mijn glazen dak openen werkt ook op die manier. Of helemaal door te swipen of 1x tikken om hem op de kiepstand te zetten dat hij alleen naar de achterzijde een paar cm open staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDqx3a39I_vsgDZOyD4lbbPtHeA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B1AaJ8jomxTPI0cd5qpUK9Ug.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Eddo op 18-02-2024 09:04 ]

• Marc_us
AvK schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:01:
[...]

Nou, ik stel de NAV in terwijl ik in de auto gestapt ben.
Ik stuur de locatie van de navigatie altijd via de app naar de auto, voor ik in stap. Ik rij veel naar klanten en vul in de app altijd de klantnaam in (POI) i.p,v. het adres en dat werkt perfect. Binnen 2 minuten na het wegrijden als ik de wijk uit ben komt ie mooi tevoorschijn. On-board navi werkt super goed, ook ontwijken van files.
Ik probeer Android Auto juist zoveel mogelijk niet te gebruiken omdat mijn telefoon dan hard door de batterij gaat en kneiterheet wordt als ik 'm gebruik i.c.m. de QI lader.

[ Voor 13% gewijzigd door Marc_us op 19-02-2024 11:42 ]

• Spro
Zo! Ondanks dat Pon deze keer keurig gereageerd heeft op de problemen met de Born, heb ik zojuist een inruil voorstel geaccepteerd van Tesla.

Tot nu toe alleen maar gezeik en gedonder gehad de keren dat de Born langs een garage moest, en na het laatste akkefietje was ik er klaar mee; zo geen zin om de komende 2-3 jaar elke keer bij Pon te moeten bedelen de shit op te lossen als de dealer er geen zin in heeft... Daarnaast zit het me dwars dat ik klaarblijkelijk een hele tijd in een auto gereden heb met een halfbakken accu, terwijl de auto 0 indicatie hiervan gaf (range minder, en snelladen met max 40kWh). Wat is er nog meer mis met het ding dan?

Dus eerst bij Hedin een inruilvoorstel gevraagd voor een Kia EV6: tot op de dag van vandaag geen reactie... Het gaat te goed met dealers blijkbaar.

Vervolgens Tesla om een inruilvoorstel gevraagd, en A-point voor een taxatie om 'm zo te verkopen. Hoewel ik overal lees dat Tesla bagger prijzen geeft, was hun voorstel ruim €2500 hoger dan A-point en dus wordt de Born ingeruild op een Model 3.

Mixed feelings: de Born is en blijft een hele leuke auto, rijdt subliem, maar sinds de dag dat ik de koopovereenkomst getekend heb is het kommer en kwel met de service. 2 jaar geleden zei ik al "nooit meer een VAG auto" en dat gevoel wordt keer op keer bevestigd :(

[ Voor 9% gewijzigd door Spro op 19-02-2024 12:49 ]

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:13
Gisteravond een lekke achterband, dat werd dus de ANWB en vervoer van de auto naar de garage. Beide achterbanden zijn compleet versleten. Met net 40.000 km op de teller en een rustige rijstijl vind ik dat wel erg snel. De ANWB wist me te vertellen dat dit vaker voorkomt bij de Id 3 en de Cupra, door de zware achterkant en het grote koppel.

Hier mensen met vergelijkbare ervaring?

• twowheeler
  • Laatst online: 17:52
bob 2.0 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:38:
Gisteravond een lekke achterband, dat werd dus de ANWB en vervoer van de auto naar de garage. Beide achterbanden zijn compleet versleten. Met net 40.000 km op de teller en een rustige rijstijl vind ik dat wel erg snel. De ANWB wist me te vertellen dat dit vaker voorkomt bij de Id 3 en de Cupra, door de zware achterkant en het grote koppel.

Ergens misschien wel te verklaren. Met een EV kan je ongemerkt enorm koppel loslaten. Omdat je geen motor hoort en niet schakelt voelt het als rustig optrekken. Tel daarbij op dat een EV voor de grote en de hoeveelheid rubber van zichzelf al vrij zwaar is en de ID3 en Born zowel de motor als het vermogen achterin hebben is dit wel een recept voor slijtende banden.

Aangezien een EV amper bij de garage hoeft te zijn is dat misschien toch iets dat de bestuurders zelf beter in de gaten moeten houden.

• M@cer
  • Laatst online: 15:21
twowheeler schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:56:
[...]

Ergens misschien wel te verklaren. Met een EV kan je ongemerkt enorm koppel loslaten. Omdat je geen motor hoort en niet schakelt voelt het als rustig optrekken. Tel daarbij op dat een EV voor de grote en de hoeveelheid rubber van zichzelf al vrij zwaar is en de ID3 en Born zowel de motor als het vermogen achterin hebben is dit wel een recept voor slijtende banden.

Aangezien een EV amper bij de garage hoeft te zijn is dat misschien toch iets dat de bestuurders zelf beter in de gaten moeten houden.
Maar als dit bekend is zou er toch geen 2 jaar tussen moeten zitten voordat de auto voor het eerst gecontroleerd wordt? Ik heb net even gevoeld en mijn achterbanden zijn ook niet heel veel meer, op 12 maart heb ik de eerste beurt en zullen ze wel vervangen gaan worden na 55.000 km.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• twowheeler
  • Laatst online: 17:52
M@cer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:09:
[...]

Maar als dit bekend is zou er toch geen 2 jaar tussen moeten zitten voordat de auto voor het eerst gecontroleerd wordt? Ik heb net even gevoeld en mijn achterbanden zijn ook niet heel veel meer, op 12 maart heb ik de eerste beurt en zullen ze wel vervangen gaan worden na 55.000 km.
Misschien is dit iets wat in de toekomst gaat veranderen. Kijk naar de Puretech motoren, die begonnen ook bij elke 2 jaar of 30.000km een beurt. Is inmiddels ook anders vanwege de riem. Wellicht gebeurt hetzelfde met EV's als bandencheck.

Mijn werkgever doet aan winter en zomerbanden (maar rij nog geen EV). Dat wordt bij ons ook als moment gebruikt voor de bandencheck.

• aaradorn
Lijkt er op dat de minimale slijtage van de remmen terug komt in de verhoogde slijtage van de banden.

Zoals andere al aangeven, gaspedaal indrukken = meteen gas, naarmate hoeveel je indrukt natuurlijk. Dit zorgt voor veel wrijving tussen het rubber en de weg, iets wat bij benzine/ diesel etc autos wat minder opvalt want optrekken is in hun geval letterlijk, hoe meer toeren hoe harder je eigenlijk trekt. hun trekken letterlijk naar hun optimale power toe terwijl wij er al meteen op zitten.

• basdv
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je voldoende profiel op je banden hebt? Het zou raar zijn als dat de enige reden is om langs de garage te gaan.

Dat mensen het niet doen is iets anders, maar ik check wel het profiel van de banden op onze Born. Juist omdat de banden relatief hard slijten en ik pas over 2 jaar weer bij de garage kom.

• aaradorn
basdv schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:34:
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je voldoende profiel op je banden hebt? Het zou raar zijn als dat de enige reden is om langs de garage te gaan.

Dat mensen het niet doen is iets anders, maar ik check wel het profiel van de banden op onze Born. Juist omdat de banden relatief hard slijten en ik pas over 2 jaar weer bij de garage kom.
Natuurlijk is dat je eigen verantwoordelijkheid, effe checken 1 keer in de maand of 1 keer in de 2 maanden is ook niet moeilijk. Kost je werkelijk 5 seconden per band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPAPwE1znOMgycWA18i8jCznAgY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JhJlIIC7KlGaPr2S7uDFsb59.jpg?f=user_large

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:46
aaradorn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:49:
Lijkt er op dat de minimale slijtage van de remmen terug komt in de verhoogde slijtage van de banden.

Zoals andere al aangeven, gaspedaal indrukken = meteen gas, naarmate hoeveel je indrukt natuurlijk. Dit zorgt voor veel wrijving tussen het rubber en de weg, iets wat bij benzine/ diesel etc autos wat minder opvalt want optrekken is in hun geval letterlijk, hoe meer toeren hoe harder je eigenlijk trekt. hun trekken letterlijk naar hun optimale power toe terwijl wij er al meteen op zitten.
In comfort is de klap van de koppel soms best hard als je iets teveel gas geeft. Ik zou graag standaard eco willen maar dat mag niet jammer genoeg. Als je soepeler het gas kon opbouwen zou je al minder wear op je profiel moeten hebben.

• Marc_us
Goh, ze zouden, ik weet niet hoor, iets van op de radio reclame moeten maken van dat je voor vertrek je banden checkt... /s

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
Leuk nieuws voor wie graag wat sneller wil gaan ;) https://www.autoblog.nl/n...t-hatch-eindelijk-6846305

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50

Ik dacht, toch maar even checken, nog nooit gedaan, zoals velen verwacht ik...
Ik heb zowel voor als achter nog 7mm profiel na 31k km.
De Duitsers hebben er wel all-seasons van Continental onder gezet, dus misschien niet helemaal vergelijkbaar.
Ik rijd vrijwel altijd in de comfort mode en volgens de Univé app scoor ik een 9, met name door optrekken en afremmen (gebruik altijd regen in de B-stand).
Wellicht is je rijstijl toch wat sportiever dan je denkt? Of de banden zijn gewoon ruk.

• GijsHk
  • Laatst online: 09-11 10:20
Tipje: weet waar je recht op hebt qua garantie, gratis onderhoud en haal & brengservice.

Twee maanden geleden mijn kapotte spiegelprojector van mijn Born laten repareren. Moest tekenen voor de opdracht van bijna €400, voor vervangend vervoer en reparatie. Bleek allemaal garantiewerk.

Vandaag een afspraak gemaakt voor de 2-jaarlijkse beurt. Ook daarvoor moest ik ruim €500 aftikken. Na navraag bleek het gratis: de beurt is voor rekening van Cupra Nederland.

Toch snel verdiend :)

• GijsHk
  • Laatst online: 09-11 10:20

Rij nog steeds op mijn eerste set Continental banden. Ondertussen 98k mee gereden, voornamelijk snelweg. Wel aan vervanging toe - maar da's een heel verschil met jouw 40k.

• Djordjo
  • Niet online
Aha, de Born eindelijk in hatchback-uitvoering! >:) (volgens de RDW rijd ik in een stationwagen)

• basdv
aaradorn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Natuurlijk is dat je eigen verantwoordelijkheid, effe checken 1 keer in de maand of 1 keer in de 2 maanden is ook niet moeilijk. Kost je werkelijk 5 seconden per band.

[Afbeelding]
Goede tip dit, ik checkte voorheen met een euromunt of door daadwerkelijk mm’s te meten, maar dit werkt veel makkelijker. En heb nog ruim voldoende profiel d:)b

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vanochtend op weg naar mijn werk fietste een wielrenner vlak voor me langs. Ik schrok en de Born ook. Toen dacht ik.... Met die Front en Back camera zou je eigenlijk constant content moeten kunnen opnemen. Als een Dashcam zeg maar. En dat die content na bijvoorbeeld twee minuten weer wordt gedelete. Tenzij er wat gebeurt natuurlijk. Dat ie het onthoudt. Dat moet toch vrij simpel kunnen. Snap dat dat veel data kost wat de VW groep niet wil betalen. Maar als je het in een abbo giet moet dat toch kunnen. Of mag het niet vanwege Europese regels of privacy wetgeving? Gewoon een gedachte. Zou op zich een mooie feature zijn lijkt me.

• blaaaaaaaaaaaat
AvK schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:01:
Vanochtend op weg naar mijn werk fietste een wielrenner vlak voor me langs. Ik schrok en de Born ook. Toen dacht ik.... Met die Front en Back camera zou je eigenlijk constant content moeten kunnen opnemen. Als een Dashcam zeg maar. En dat die content na bijvoorbeeld twee minuten weer wordt gedelete. Tenzij er wat gebeurt natuurlijk. Dat ie het onthoudt. Dat moet toch vrij simpel kunnen. Snap dat dat veel data kost wat de VW groep niet wil betalen. Maar als je het in een abbo giet moet dat toch kunnen. Of mag het niet vanwege Europese regels of privacy wetgeving? Gewoon een gedachte. Zou op zich een mooie feature zijn lijkt me.
Tesla ;) en op een stickie, hoeft geen data te kosten...

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Serieus vinden jullie 40K weinig voor banden of zijn jullie aan het trollen? De cupra kreeg hier al nieuwe banden na 20K Km en dat vond ik netjes. De andere auto hier krijgt naar 15K al nieuw rubber.

• AvK

AvK

Ready Set Go

blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:25:
[...]

Tesla ;) en op een stickie, hoeft geen data te kosten...
Kan dat bij een Tesla?
En inderdaad. Gewoon op een stickie. Hoe simpel kan het zijn.

• blaaaaaaaaaaaat
AvK schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:54:
[...]

Kan dat bij een Tesla?
En inderdaad. Gewoon op een stickie. Hoe simpel kan het zijn.
Dacht het wel, maar wellicht in EU niet toegestaan vanwege privacy? 8)7

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:08

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Tylen schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:43:
Serieus vinden jullie 40K weinig voor banden of zijn jullie aan het trollen? De cupra kreeg hier al nieuwe banden na 20K Km en dat vond ik netjes. De andere auto hier krijgt naar 15K al nieuw rubber.
Voor een ice vind ik het erg weinig (bijzondere sportauto daargelaten). Ik reed met veel snelweg kilometers altijd boven 60k km op mn ice banden. Nu met mijn Model Y Performance zit ik ook boven de 20k km en zijn de banden nog lang niet op. Dus 15k kilometer is echt absurd weinig en 20k km met je Cupra vind ik ook weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMightyWackO op 20-02-2024 21:20 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• blaaaaaaaaaaaat
DaMightyWackO schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Voor een ice vind ik het erg weinig (bijzondere sportauto daargelaten). Ik reed met veel snelweg kilometers altijd boven 60k km op mn ice banden. Nu met mijn Model Y Performance zit ik ook boven de 20k km en zijn de banden nog lang niet op. Dus 15k kilometer is echt absurd weinig.
Eens, ik reed in mijn laatste V50, die voor gewicht betreft weinig onder doet voor de Cupra, 50k km op een set banden, en dan waren ze niet op, maar wilde de leasemaatschappij ze alvast vervangen om een extra garagebezoek te voorkomen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat een normaal profiel is als banden nieuw zijn, maar dat ik nog 7mm over heb verbaast me dan ook weer, wellicht rijd ik dan wel als een oud opa-tje :D

• Cyrus The Virus
GijsHk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:15:
Tipje: weet waar je recht op hebt qua garantie, gratis onderhoud en haal & brengservice.

Twee maanden geleden mijn kapotte spiegelprojector van mijn Born laten repareren. Moest tekenen voor de opdracht van bijna €400, voor vervangend vervoer en reparatie. Bleek allemaal garantiewerk.

Vandaag een afspraak gemaakt voor de 2-jaarlijkse beurt. Ook daarvoor moest ik ruim €500 aftikken. Na navraag bleek het gratis: de beurt is voor rekening van Cupra Nederland.

Toch snel verdiend :)
500 euro voor 2 jaarlijkse beurt voor elektrische auto is toch vrij veel lijkt me ?

• aaradorn
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Dacht het wel, maar wellicht in EU niet toegestaan vanwege privacy? 8)7
Ik mag hopen dat je een dashcam kan gebruiken voor de verzekering en politie. Anders heb ik er eentje voor noppes gekocht en geïnstalleerd in mijn hobby wagentje.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
DaMightyWackO schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Voor een ice vind ik het erg weinig (bijzondere sportauto daargelaten). Ik reed met veel snelweg kilometers altijd boven 60k km op mn ice banden. Nu met mijn Model Y Performance zit ik ook boven de 20k km en zijn de banden nog lang niet op. Dus 15k kilometer is echt absurd weinig en 20k km met je Cupra vind ik ook weinig.
Ik denk dat mijn vrouw en ik dan een iets andere rijstijl hebben dan jullie ;).

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:08

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Tylen schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat mijn vrouw en ik dan een iets andere rijstijl hebben dan jullie ;).
Of heel veel korte/stads afstanden? Want ik rij echt wel door (maar ik draai idd geen donuts op track mode of volledige ronde driften over de rotondes)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Patrock

Patrock

Vanochtend ineens een ping plus geel lampje op het dashboard, vlak bij werk.
Spanningsverlies rechts achter. Had voldoende om veilig op werk te komen, maar liep wel in rap tempo leeg.

Na 10 minuten op werk stond de band er al zo bij;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXEVzNUk5-CDS4HT4XJQArzcIbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dcdeJlJCFj2fvqYEbqgZrHN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3cFJKTQpY9aJlh9GtCvAQv4EbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcttfQSDJPQzHs34QElgWSey.png?f=fotoalbum_large

Benieuwd hoe het gaat met de lease, pechnummer gebeld en die schakelen iemand in.
Vermoed dat deze winterbandjes wel verleden tijd zijn.
Lijkt me qua gat niet iets wat ze graag proppen of een plu in drukken.
De rand is aardig gerafeld.

In maart komen er weer de zomerbandjes onder. Daar waren de twee achterbanden al van versleten. Dus gok dat ik nu in totaal 4 banden op zal hebben.

• aaradorn
DaMightyWackO schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:45:
[...]

(maar ik draai idd geen donuts op track mode of volledige ronde driften over de rotondes)
Ik probeer het wel af en toe maar nog niet gelukt om een drift te beginnen op een droge weg. Burnouts en zijwaarts gaan in de regen wilt nog wel eens lukken.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
Zo te zien, maar nog niet op cupraofficial.nl, is er een nieuw model van de Cupra Born beschikbaar, de VZ? :)

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:03
Jermaine schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:05:
Zo te zien, maar nog niet op cupraofficial.nl, is er een nieuw model van de Cupra Born beschikbaar, de VZ? :)
Hier meer info.
(zie bericht van Chinoto88)

• Patrock

Patrock

Blijkbaar niets aan de hand, prop er in en kan weer door :)

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 23:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door w0ndersp00n op 26-02-2024 14:23 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Spro
-

Ik durf bijna niet te vragen.... Dealer in de kop van Noord Holland(Alkmaar)?

[ Voor 82% gewijzigd door Spro op 26-02-2024 20:52 . Reden: quote verwijderd op verzoek ]

• Jermaine
Spro schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Ik durf bijna niet te vragen.... Dealer in de kop van Noord Holland(Alkmaar)?
Waarvan de naam begint met een B en eindigt met een S? Dankzij hun laconieke houding destijds over de absurd late levering van mijn eerdere PL auto (een Seat Ibiza met schijnbaar exotische configuratie) waren zij bijna hun gevelbord voor dat Spaanse merk kwijtgeraakt. Ik heb nota bene een door de CEO van Seat Nederland ondertekende brief ontvangen met excuses.

Vreemd genoeg is hun vestiging in Haarlem aan de Leidsevaart wat coulanter.

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 23:46
Nee, in dit geval in het Zuiden van het land.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Spro
Jermaine schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Waarvan de naam begint met een B en eindigt met een S? Dankzij hun laconieke houding destijds over de absurd late levering van mijn eerdere PL auto (een Seat Ibiza met schijnbaar exotische configuratie) waren zij bijna hun gevelbord voor dat Spaanse merk kwijtgeraakt. Ik heb nota bene een door de CEO van Seat Nederland ondertekende brief ontvangen met excuses.

Vreemd genoeg is hun vestiging in Haarlem aan de Leidsevaart wat coulanter.
Jup, die ja... Nog nooit goede ervaringen bij hen gehad, niet met VW, niet met Seat, en niet met Cupra.
Mijn stelling is al jaren "zelfs aan mijn step mogen ze niet sleutelen" maar helaas zijn ze de enige dealer binnen 30km die wat aan Cupra mocht doen; het resultaat is dat ik afscheid genomen heb van de Born :+
Haarlem is okish, weleens wat geks meegemaakt maar niet schokkend. Schagen was altijd wel prima in orde maar mag niet aan Cupra sleutelen.

• AvK

AvK

Ready Set Go

• orillion
Born VZ ziet er mooi uit. Zo te zien is de versnellingspook nu ook gewoon achter het stuur zoals veel automaten hebben.

• joostiphone
  • Laatst online: 07-11 07:12
orillion schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:00:
Born VZ ziet er mooi uit. Zo te zien is de versnellingspook nu ook gewoon achter het stuur zoals veel automaten hebben.
Zijn dat deze paddles? Dit ziet er wel gaaf uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-_S-chSWu9b6Xhu89G_ft0vEnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YE81K6x7cwaNRKguVtYCECRw.png?f=fotoalbum_large

• orillion
joostiphone schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:13:
[...]

Zijn dat deze paddles? Dit ziet er wel gaaf uit.

[Afbeelding]
Nee, dat is niveau van regeneratie (hebben veel EV's op die manier). Ik bedoel de stengel rechts achter het stuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDcE_XD0uhK_Inn6CHeK-P9zUiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nwd9ZLmRCmyoDri2cdGzyanw.png?f=fotoalbum_large

• aaradorn
orillion schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Nee, dat is niveau van regeneratie (hebben veel EV's op die manier). Ik bedoel de stengel rechts achter het stuur:

[Afbeelding]
Hmm, weet niet of ik daar nu een fan van ben, moet het irl zien maar vind de huidige plek eigenlijk veel handiger en duidelijker.

• blaaaaaaaaaaaat
orillion schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:50:
[...]

[Afbeelding]
Ik had liever die touch knoppen veranderd gezien in wat Skoda nu heeft in de Enyaq. Fysieke knoppen. Het kan dus gewoon...

• orillion
aaradorn schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Hmm, weet niet of ik daar nu een fan van ben, moet het irl zien maar vind de huidige plek eigenlijk veel handiger en duidelijker.
Dit is wat veel andere auto’s gebruiken, daar zal het wel mee te maken hebben. Tesla had het tot voor kort, Mercedes heeft het in de hybride modellen.
Ik weet niet wat fijner is. Ik wacht nog op m’n Born en heb momenteel knoppen in de midden console.

[ Voor 11% gewijzigd door orillion op 22-02-2024 11:04 ]

• basdv
Het niveau van regeneratie is in de huidige modellen niet instelbaar toch?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nee, er is maar 1 B-stand. Die naar mijn mening erg prettig werkt. Als je even hebt geoefend kan je vrij precies mikken wanneer je het gas moet loslaten naar gelang de verkeerssituatie.

• basdv
Ik vind het ook heerlijk! Zou niet meer zonder willen.

Was puur nieuwsgierig of het gewijzigd kan worden, niet dat ik het nodig vind.

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een update over de stotterende autoradio. Na lang wachten op de lokale dealer, kreeg ik de melding terug dat het probleem opgelost gaat worden met een software update.

Ik heb dat natuurlijk even nagevraagd bij mijn Cupra contact en inderdaad een bevestiging hiervan ontvangen. De oplossing komt in versie 3.5. Er is alleen nog geen datum bekend voor deze versie. Het is dus nog even geduld hebben.

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
JoostdeGraaf schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:43:
Ik heb een update over de stotterende autoradio. Na lang wachten op de lokale dealer, kreeg ik de melding terug dat het probleem opgelost gaat worden met een software update.

Ik heb dat natuurlijk even nagevraagd bij mijn Cupra contact en inderdaad een bevestiging hiervan ontvangen. De oplossing komt in versie 3.5. Er is alleen nog geen datum bekend voor deze versie. Het is dus nog even geduld hebben.
De video van de Born VZ versie laat ook een flink aangepaste UI zien, dus het kan goed kloppen dat er iets aan zit te komen.

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 13:13

Welk merk banden liggen er bij je op? Bij mij waren dat Bridgestone en die waren zo weg (ik vind Bridgestone sowieso een slecht merk) nu liggen er e banden op van Michelin. Ruim 60k verder en zijn zijn nog goed

• drluna
Heeft de stagiair van VW de server weer om zeep geholpen of ben ik de enige met problemen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjraWjnEZmNP9k2EA8MOjafeduM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VQvjKB6YRASCrJJMKX2anphW.png?f=fotoalbum_large

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:47
Ze hebben waarschijnlijk een vrijdagmiddag borrel want ook hier ligt de app er weer eens uit.

• Djordjo
  • Niet online
Dan hebben ze speciaal voor mij de borrel onderbroken, want bij mij werkt de app.

Maar de server lag er inderdaad uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U_o0ZjOnFs_RH04xIpgxUPLUs4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIMOBmIF1smup36y0VrmOJot.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 72% gewijzigd door Djordjo op 23-02-2024 16:48 ]

• drluna
Djordjo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:17:
Dan hebben ze speciaal voor mij de borrel onderbroken, want bij mij werkt de app.

Maar de server lag er inderdaad uit:
[Afbeelding]
Netjes dat Tronity deze melding heeft toegevoegd.

• Vegazz
drluna schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:43:
Heeft de stagiair van VW de server weer om zeep geholpen of ben ik de enige met problemen?[Afbeelding]
Ik kijk er niet meer van op, dit komt echt meerdere keren per week voor.. Zou er ooit beterschap komen?

• Jermaine
Vast niet. Ik krijg opnieuw meldingen dat mijn auto in offline modus staat }:|

• Vegazz
Jermaine schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:26:
Vast niet. Ik krijg opnieuw meldingen dat mijn auto in offline modus staat }:|
Same here.. Ligt er weer eens uit.

Dan maar via Home Assistant de API aanroepen, want dat lijkt wel te lukken!

• Jermaine
Nou, het kan nóg gekker... Omdat er vannacht hier in de parkeergarage een inbraak was, was ik bang dat misschien ook mijn auto mee was genomen. Ook de AirTag die in de auto zwerft gaf geen kick. Gelukkig stond m'n auto er nog, maar de melding over het offline zijn bleef wel staan, maar tóch wist de app wel te melden dat ik m'n portier open had?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:49:
Nou, het kan nóg gekker... Omdat er vannacht hier in de parkeergarage een inbraak was, was ik bang dat misschien ook mijn auto mee was genomen. Ook de AirTag die in de auto zwerft gaf geen kick. Gelukkig stond m'n auto er nog, maar de melding over het offline zijn bleef wel staan, maar tóch wist de app wel te melden dat ik m'n portier open had?
Dat is Software.Software maakt domme meldingen.

Gelukkig kunnen criminelen niet zo eenvoudig onze Born weghalen als dat met andere auto's is.
Die truc met zo'n antenne enzo werkt niet op onze Born. De versleuteling op onze Borns is nog niet gekraakt.
Morgen wel natuurlijk. Maar dat zien we dan wel weer. Blijven ademen. :)

• Jermaine
Er staat een kleine UI-update klaar, in ieder geval voor iOS! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsuC10qUgIeMSFeDOzPm0RuDqnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dDNIWvGi6TzzQnOkpGyShSxE.png?f=fotoalbum_large

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 13:13
[quote]Jermaine schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:01:
Er staat een kleine UI-update klaar, in ieder geval voor iOS! *O*

Wat heb jij v/d update gemerkt?

• Jermaine
Dat er iets nieuws in zit, te weten;
  • Accu-indicator op het hoofdscherm (die 90% op mijn screenshotje)
  • De Kostenbewaking-optie op het hoofdschern
Die laatste is voor mij niet interessant aangezien Tronity dit al voor mij bijhoudt, maar het zal voor anderen ongetwijfeld een welkome aanvulling zijn :)

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11 10:14
Vanmorgen bij instappen kreeg ik ineens een oranje waarschuwingslampje "Elektrosysteem werkt niet correct".
Hebben jullie deze al eens gezien, en wat betekend dit? Uit en aanzetten veranderde hier niks aan.
Ik kon iig gewoon doorrijden, niks vreemds gemerkt. Ik zal straks iig even langs de garage rijden.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Marsman83 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:01:
Vanmorgen bij instappen kreeg ik ineens een oranje waarschuwingslampje "Elektrosysteem werkt niet correct".
Hebben jullie deze al eens gezien, en wat betekend dit? Uit en aanzetten veranderde hier niks aan.
Ik kon iig gewoon doorrijden, niks vreemds gemerkt. Ik zal straks iig even langs de garage rijden.
Zie mijn bericht van 10 februari. De dealer gaf aan dat ik er mee door kan rijden. Er staat een afspraak gepland voor eind maart om een accucel te vervangen.
Kan ik meteen wederom eens aankaarten dat de binnenverlichting niet aan gaat na ontgrendelen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Bij de bandenwissel naar zomerbanden vanochtend, nieuwe achterbanden er op. Tellerstand is 36.000 km waarvan zo'n 20 tot 25% met winterbanden afgelegd. Slijt lekker weg.

• aaradorn
eisbaer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:43:
Bij de bandenwissel naar zomerbanden vanochtend, nieuwe achterbanden er op. Tellerstand is 36.000 km waarvan zo'n 20 tot 25% met winterbanden afgelegd. Slijt lekker weg.
Hmmm, ben nu toch wel benieuwd, heb zelf al 37.000km op de zelfde banden gereden en ze hebben nog genoeg profiel, heb je een zware voet? Of heb ik gewoon freak-of-nature banden?

• Spro
aaradorn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:08:
[...]

Hmmm, ben nu toch wel benieuwd, heb zelf al 37.000km op de zelfde banden gereden en ze hebben nog genoeg profiel, heb je een zware voet? Of heb ik gewoon freak-of-nature banden?
Mwah, ik heb mijn bandjes vervangen bij 60k (rondom meteen gedaan), achter zat bijna tegen de indicator aan, voor kon nog wat langer door.

• blaaaaaaaaaaaat
aaradorn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat het met die banden die je er in NL af fabriek op kreeg, ligt.
Was daar niet ook een terugroepactie op?
Ik heb dus de banden die er in Duitsland bij geleverd werden op, inmiddels 32k erop en weinig slijtage.
Die Nederlandse zomerbanden liggen nog in de garage te wachten op beter weer...
Eens kijken of die zo hard gaan deze zomer.
Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.