Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
basdv schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:44:
Ik was zojuist bij een Tesla supercharger, viel me tegen. Begon op 31kW, liep op tot 45kW. Heb wel maar iets van 15%. bijgeladen, waarschijnlijk was het nog wel verder opgelopen. Ook maar eens Allego proberen.

Het viel me ook op dat in de Tesla app stond dat er 54kW werd geleverd, in de auto stond 45kW. We hadden nog maar een heel klein stukje gereden dus mogelijk werd de accu nog verwarmd.
In mijn online speurtocht naar informatie over laden/(voor)verwarmen met de Born kwam ik tegen:
Dat de Born 2 PT verwarmers heeft, 1 voor de batterij en 1 voor interieur.
Beide 5.5kW als ik me niet vergis.
Dus je kunt zomaar 11kW verliezen tov wat er geleverd wordt.

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Dat verklaart het inderdaad. Ik heb niet echt het idee dat je in de Born veel profijt hebt van de warmtepomp, hoewel die volgens mij ook flink slechter worden naarmate de temperatuur omlaag gaat.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
basdv schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:43:
Ik maak heel regelmatig de camera’s schoon. Vooral met dit weer heb je anders vrijwel niks aan de parkeerhulp.
Je bedoelt met een doekje, of gewoon vanaf de bestuurdersstoel? Dat laatste werkt namelijk prima :)

• basdv
Jermaine schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Je bedoelt met een doekje, of gewoon vanaf de bestuurdersstoel? Dat laatste werkt namelijk prima :)
Met een doekje, hoe kom je bij die camera’s vanaf de bestuurdersstoel? :P

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
basdv schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Met een doekje, hoe kom je bij die camera’s vanaf de bestuurdersstoel? :P
rechter hendel naar achter duwen en hij spuit ook wat schoonmaak middel over de camera.

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:27
aaradorn schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:19:
[...]

rechter hendel naar achter duwen en hij spuit ook wat schoonmaak middel over de camera.
Met dit weer is dat niet voldoende merk ik. Ik trek er altijd bij de parkeerplaats even mijn duim erover dan is die direct schoon.

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 23:33
[...]

Wacht even is dit voor de cupra Born?

• aaradorn
mesm90 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Yes.

• aaradorn
Clubbers schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Met dit weer is dat niet voldoende merk ik. Ik trek er altijd bij de parkeerplaats even mijn duim erover dan is die direct schoon.
Ah, dat klopt, troep van de weg verpest niet alleen het zicht op het achterraam helaas.

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:09
kheb weer een nieuwe bug gevonden.

Gisteren toen ik bij mijn auto aankwam kreeg ik de auto niet open, niet met de afstandbediening, keyless of met de sleutel. uiteindelijk kreeg ik de kofferklep open met keyless entry, vervolgens reageerde de afstandbediening plotseling weer.

iemand dit eerder gehad?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

AvK

Ready Set Go

[...]

Dat is alleen achter dacht ik? Tenminste daar zit een spuitmondje volgens mij. Voor niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• aaradorn
AvK schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Dat is alleen achter dacht ik? Tenminste daar zit een spuitmondje volgens mij. Voor niet.
Alleen achter ja, weet niet of er voor iets zit, heb zelf business, wellicht dat andere dat weten.

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
joostd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:44:
kheb weer een nieuwe bug gevonden.

Gisteren toen ik bij mijn auto aankwam kreeg ik de auto niet open, niet met de afstandbediening, keyless of met de sleutel. uiteindelijk kreeg ik de kofferklep open met keyless entry, vervolgens reageerde de afstandbediening plotseling weer.

iemand dit eerder gehad?
Ja een aantal keer achter elkaar, ik heb de batterij van de sleutel vervangen en sindsdien geen probleem meer ondervonden.

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:32
drluna schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:01:
[...]

Ja een aantal keer achter elkaar, ik heb de batterij van de sleutel vervangen en sindsdien geen probleem meer ondervonden.
Precies dit, heb ik ook gehad, begint met haperen en na verloop van tijd reageert hij helemaal niet meer.
Batterij vervangen en alles is bueno!

Groetjes van G

• basdv
aaradorn schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:05:
[...]

Alleen achter ja, weet niet of er voor iets zit, heb zelf business, wellicht dat andere dat weten.
Van achter wist ik niet eens, dat ga ik eens proberen. Voor en zijkant lijkt me sterk, daar zit de camera ver van de sproeiers af. Maar zal ook eens kijken.

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
In de OBD module airconditioning (08) heb je de mogelijkheid om de stoelverwarmingsstand van de bestuurder en de chauffeur zodanig in te stellen (Active) dat de auto de laatste stand onthoudt. Bij instappen doet de stoelverwarming het dan meteen; eerder moest ik elke keer als ik meer dan 10 minuten uit de auto was geweest, de stoelverwarming opnieuw aanzetten.
Dit hebben vast andere OBD11 liefhebbers ook ingesteld staan. Echter bij mij staat de instelling voor beide stoelen gelijk, maar werkt het alleen bij de bestuurdersstoel, ook na opnieuw instellen. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft of een oplossing weet?

URL="https://tweakers.net/i/dZzxVjPF6W1-H8ChgiU49wlnE7I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D29ckdsqWw98nA2wiSlewVco.png?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM93_OoqS-DRT4TQiM7XKFGKBGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D29ckdsqWw98nA2wiSlewVco.png?f=fotoalbum_large[/URL]

• blaaaaaaaaaaaat
1104JR schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:45:
Dit hebben vast andere OBD11 liefhebbers ook ingesteld staan. Echter bij mij staat de instelling voor beide stoelen gelijk, maar werkt het alleen bij de bestuurdersstoel, ook na opnieuw instellen. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft of een oplossing weet?

URL="https://tweakers.net/i/dZzxVjPF6W1-H8ChgiU49wlnE7I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D29ckdsqWw98nA2wiSlewVco.png?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
Ik heb dit wel gedaan, maar alleen voor de bestuurder. En zelfs daar werkt het niet altijd lekker.
Ik ben er inmiddels achter dat als je de auto laat voorverwarmen via de app, je instelling overschreven wordt naar de middelste stand (bij mij standaard laagste stand), en ik heb nog niet kunnen vinden waar je die standaardwaarde in kunt stellen.
Nu ook nog de waarde onthouden voor de stuurverwarming...

Maar om antwoord te geven op je vraag: helaas geen oplossing.
"Have you tried turning it off and on again?" Dit werkte bij mij wel met de seatbelt chime uitzetten.

• blaaaaaaaaaaaat
In het kader van vraag maar raak:
Mijn in car store app start niet meer op. (om de laadpunten app te installeren).
Weet iemand of dat gerelateerd is aan de privacy settings toevallig?
Of andere tips om dit weer aan de praat te krijgen?

• AvK

AvK

Ready Set Go

blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:30:

Ik ben er inmiddels achter dat als je de auto laat voorverwarmen via de app, je instelling overschreven wordt naar de middelste stand.
Is dat dan ook de reden denk je, dat mijn stuurverwarming soms wel automatisch op standje 1 blijft staan en soms niet?
Zou een boel verklaren.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 15:51
Zonet met nog 8 resterende km's aangekomen op het werk, oef. Iemand die zijn Cupra al eens heeft leeggereden? Stopt hij direct bij 0 km?

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:22
Oef. Nee, ik ben nog niet onder de 30km gekomen met de mijne.

• blaaaaaaaaaaaat
dotacom schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:07:
Zonet met nog 8 resterende km's aangekomen op het werk, oef. Iemand die zijn Cupra al eens heeft leeggereden? Stopt hij direct bij 0 km?
Daar zijn wel wat YouTube filmpjes over.
Hij stopt niet, maar hij wordt wel boos ;)

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:20
Ik heb ervaring, 2x echt over 0. Nee, hij wordt idd wel boos, maar ik heb denk ik max 2,5km met 0 gereden en dat gaat iig. Heb hier uit reactie weleens begrepen dat het om zo’n 20km zou gaan wat reserve is. Nou dat hoop ik nooit uit te proberen, het is stressvol kan ik je zeggen om überhaupt de 0 over te gaan😅.

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx5QUT4hZvjbbi6LswM48Tukwuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F26eA5hhUQgWINXrGIyZEw5H.jpg?f=user_large

Het gekst dat ik het gemaakt heb is 2 resterende kilometers.......
En inderdaad, dan rij je niet echt relaxed.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Ah, show je lege accu :)
1% en 0 km. Die 0 km was wel al een kilometer of 2 zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTJM0xNEha5gtcCaSvqrx4oX174=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EU7CDxkw8g6IGAJ1lsIjFjF.jpg?f=fotoalbum_large

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:52
Hebben jullie met de cupra in de sneeuw een beetje kunnen spelen? laat die auto dat toe? Ik heb geen cupra, en de EV die we hebben is voorwielaangedreven. Begreep dat driften niet helemaal mag van de ESP in een cupra, maar wellicht in de sneeuw wat meer mogelijk?

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:46
We maken er niet voor niets foto's van.... 8)

• Jermaine
Dat heeft Autoblog al 's getest met de minder mooie variant van de Born, de ID.3.

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:27
twowheeler schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:39:
Hebben jullie met de cupra in de sneeuw een beetje kunnen spelen? laat die auto dat toe?
Nee ik gaf even vol gas op de sneeuw en er gebeurd niets, letterlijk niet want hij accelereert niet.

Overigens is er met 300Nm op de achterwielen geen sneeuw nodig om in een drift door de bocht te gaan, mijn mustang heeft dat ook met geen enkele electronica. Dan is het bij nat wegdek altijd oppassen met gasgeven. Dus de electronica van de cupra is een stuk actiever als je zou denken.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• blaaaaaaaaaaaat
Ik zie sinds vanochtend ineens in de app een warning: "Front Assist availability is limited."
Heeft iemand die al eerder gezien in de app?
Ik kende hem tot nu toe alleen van het dashboard.

• aaradorn
Hebben jullie met de cupra in de sneeuw een beetje kunnen spelen? laat die auto dat toe? Ik heb geen cupra, en de EV die we hebben is voorwielaangedreven. Begreep dat driften niet helemaal mag van de ESP in een cupra, maar wellicht in de sneeuw wat meer mogelijk?
Yes, heb hier 20cm, beetje leuke dingen kunnen doen op de parkeer plaats. Maar ik moest wel snel gasgeven zodat hij zijn grip verloor, als ik langzaam optrok stopte hij vanzelf de acceleratie. Nog niet geprobeerd met TSC of andere hulp uit te zetten en in de de fusebox ga ik niks doen.

• joostd
blaaaaaaaaaaaat schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:18:
Ik zie sinds vanochtend ineens in de app een warning: "Front Assist availability is limited."
Heeft iemand die al eerder gezien in de app?
Ik kende hem tot nu toe alleen van het dashboard.
nog niet eerder gezien, maar mss dat ze eindelijk wat functionaliteiten aan het toevoegen zijn? :+

• joostd
aaradorn schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Yes, heb hier 20cm, beetje leuke dingen kunnen doen op de parkeer plaats. Maar ik moest wel snel gasgeven zodat hij zijn grip verloor, als ik langzaam optrok stopte hij vanzelf de acceleratie. Nog niet geprobeerd met TSC of andere hulp uit te zetten en in de de fusebox ga ik niks doen.
zolang het glad genoeg is kun je er aardig mee spelen, en de elektronica doet goed ze ding. zonder TSC wordt het nog leuker >:)

• blaaaaaaaaaaaat
joostd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:32:
[...]

nog niet eerder gezien, maar mss dat ze eindelijk wat functionaliteiten aan het toevoegen zijn? :+
Nou kan ik je nog een leuke melden.
Mijn telefoon is bijna leeg (normaal gewoon een hele dag zonder laden).
Blijkt de Cupra app 35% van het gebruik voor zijn rekening te hebben genomen...
(iPhone 14 Pro)
Blijkbaar een goede update gehad 8)7

• AvK

AvK

Ready Set Go

Toch een beetje gek. Vandaag met mijn zoon naar een bepaalde winkel gereden, spulletjes gekocht en terug thuis uitgeladen. Toen ik weer naar huis wilde rijden gaf de Born ineens allemaal foutmeldingen. Transmissie niet goed, bel uw garage!!!! Links voor knipperlicht niet goed en die knipperde ook 2x zo snel als normaal. ACC stuk, Front Assist kapot. Cruise Control deed het niet meer, Het werd alleen maar erger. Allemaal rare storingen. Ook de My Cupra app gaf de storingen aan. Nou ja. Had hier gelukkig het een en ander al gelezen. Thuis een tosti gemaakt, bekertje melk erbij. FF zoeken binnen dit topic... heb ik het allemaal wel goed gelezen... van even 15 minuten met rust laten. En ja. Na mijn pauze van ongeveer 20 minuten stapte ik weer in voor mijn volgende bestemming..... Probleemloos en ook de foutmeldingen in de app zijn weg.

Ergo: Het is echt een rijdende computer. Schiet mij maar lek.

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:29
AvK schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:51:
Had me er al eerder over verbaasd.... als kersverse Cupra Born rijder. Tijdens regen hoeveel water er achter op je raam komt. Dacht eerst dat het er gewoon rechtstreeks op viel. Maar nee. Nu de wegen vol liggen met vuil van onder andere strooizout en veel zand door de drekkige binnenwegen na alle nattigheid van de afgelopen maanden. De Born werp van achter enorm veel water, vies water op je achterraam. Of dat komt door die nep diffuser of om andere redenen maakt me niet uit. Vind het echt een minpunt van deze verder prachtige auto. Je hele achterkant is 1 grote vieze bruine bende.
Nou dit dus! Vond dat hij snel vies werd, maar dacht dat het misschien kwam omdat ik nu veel meer KM doe (50K per jaar) van vroeger, en voor het eerst een zwarte/donkere auto had. Ik had vroeger altijd grijs/zilver.

Ik reed laatst over de afsluitdijk, daar is de weg vaak vochtig. Toen zag ik dat het water echt mijn achterruit opgespoten werd met 120/130 km/u....terwijl het toch echt niet regende. Nou gooi ik hem gewoon elke week door de wasstraat met een pasje van de zaak (ben vertegenwoordiger dus auto moet wel netjes zijn), maar vind het echt bizar.

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 07:12
Hij drift helemaal prima in de sneeuw :) Ik heb een parkeerterrein gepakt en ik kon hele rondjes eromheen driften, super leuk. Wel die traction op Sport zetten, dan werkt het prima. Een kerel zag het me doen, en die gaf me nog een complimentje :)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:17

kaanmijo

Picobello B.V.

Weet iemand of het mogelijk is om de software te forceren nieuwe radio-logo’s op te laten halen? Ik weet dat je op het pennetje kan drukken en dan een zenderlogo kan kiezen, maar hij heeft er voor die specifieke zender geen een. Ik word hier namelijk een beetje droevig van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isDRKT3EuDZPp72vFr2QB3oSNjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yte7HcsuOzxuO3IPu1tgCMZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
mesm90 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Voor alle vag auto’s. Al jaaaaaren. Auto in achteruit zetten en dan achterruit schoonspuiten, dan doet hij ook de camera.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Afgelopen vrijdag begon de auto met niet meer met open gaan als ik de hendel vast pak. Knopje werkte nog wel, maar de range was belabberd.

Zaterdag middag de batterij van de sleutel maar vervangen. Had nog geen melding gezien dat deze leeg zal zijn. Maar preventief.

Getest, en het werkte weer OK. Range was nog wel kort voor het knopje. maar mogelijk de rolling code die wat issues had ofzo...

Vanochtend. Krijg de deur niet open, knopje doet niets. Dus met de sleutel maar de deur open gedraaid.
Niet aan gedacht, luid alarm....

Sleutel in de vakjes gelegd, tegen het stuur aangehouden. kreeg het maar niet voor elkaar.
Uiteindelijk de reserve sleutel gepakt die zonder problemen werkte.

Iemand hier ervaring mee? waar moet je de sleutel plaatsen als de batterij leeg is, of om te syncen?
Of maar een werkplaatsafspraak maken voor de sleutel?

• aaradorn
Patrock schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:33:

Iemand hier ervaring mee? waar moet je de sleutel plaatsen als de batterij leeg is, of om te syncen?
Of maar een werkplaatsafspraak maken voor de sleutel?
Ik zou denken mij de start-stop knop, alleen nog nooit daar gekeken, volgens mij zit daar bij mij een IR ontvanger ofzo.

Ik zou er wel even mee naar de garage/ dealer gaan, klinkt als een defect in de sleutel zelf.

• Jermaine
And so it begins... Gelukkig nog vrij subtiel, maar dat zal niet zo lang zo blijven? ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrxKamd04A-eA3JJRwbcAOGAlYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyreWn6loTPcy1n67rRcIp3e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljJcFH5KzYys_HzNlmee0fSxgoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVxp4aZhFKTxGyvKN4t2QhL7.jpg?f=fotoalbum_large

• Clubbers
Jermaine schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:52:
And so it begins... Gelukkig nog vrij subtiel, maar dat zal niet zo lang zo blijven? ;(
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee zo begon het ook bij mij en het is nu een dikke blob geworden

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste tuning opportuniteit: logo vervangen door een Q 8)

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:37
OTA update gehad... zie geen verschillen behalve dat mijn navigatie nu de tijd tot de aankomst (in minuten) geeft, in plaats van gewoon de aankomsttijd. Super handig, moet je zelf gaan rekenen.... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyJ7PoSgeYqkBKGdaasYAxUBbPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v6yeO3H9lwfiNt0FHuNUBva5.jpg?f=user_large

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:25
Marc_us schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:27:
OTA update gehad... zie geen verschillen behalve dat mijn navigatie nu de tijd tot de aankomst (in minuten) geeft, in plaats van gewoon de aankomsttijd. Super handig, moet je zelf gaan rekenen.... 8)7

[Afbeelding]
Als je op de tijd van aankomst drukt dan kun je togglen tussen tijd van aankomst of hoeveel minuten tot aankomst.

• Marc_us
ghostbus007 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:55:
[...]

Als je op de tijd van aankomst drukt dan kun je togglen tussen tijd van aankomst of hoeveel minuten tot aankomst.
Geloof het of niet, dat had ik geprobeerd. Maar werkte niet. Op die 1:00h wat er nu staat dus? Nog maar eens proberen dan.. dank! _/-\o_

• blaaaaaaaaaaaat
Vandaag nieuwe "uitdaging". Had een afspraak ver weg, dus maar even tot 100% geladen.
Werd de afspraak vlak voor vertrek verplaatst naar een andere dag.
Nu laat ik hem liever niet al te lang met 100% staan vanwege accu slijtage, dus maar even een ommetje gemaakt 8)7
Wat zouden jullie in dat geval gedaan hebben?
Als het nog vroor had ik ook de verwarming flink kunnen laten draaien, maar dat is nu een stuk minder effectief.

• Marc_us
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:10:
Helemaal niks, lekker laten staan. Gaat echt niet stuk van 1 keer wat langer 100%.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vandaag nieuwe "uitdaging". Had een afspraak ver weg, dus maar even tot 100% geladen.
Nu laat ik hem liever niet al te lang met 100% staan vanwege accu slijtage, dus maar even een ommetje gemaakt 8)7
Als het nog vroor had ik ook de verwarming flink kunnen laten draaien, maar dat is nu een stuk minder effectief.
Gewoon laten staan natuurlijk. heden ten daagse batterijen kunnen wel wat hebben hoor.
NB: Gisteren voor het eerst aan een snellader gestaan. Max 56kW/h gaf de Fastnet 300kW charger aan. Had eigenlijk wat meer verwacht. Wat ook opviel is dat de accu letterlijk klikte en kraakte tijdens het laden. Apart.
Heb geladen van 16% tot 90%. Exact een uur laadt tijd. (Had even niks te doen zeg maar, koffie gedronken, praatje gemaakt met andere laders). Dat doe jij tijdens het benzine tanken nooit, dus eigenlijk wel een leuk voordeel van het rijden met een EV. :)

• Jermaine
azerty schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:58:
[...]

Eerste tuning opportuniteit: logo vervangen door een Q 8)
Helaas mag ik hardwarematig niets aanpassen, omdat private leasebak. Anders had ik al lang het logo van Q-Dance of ID&T als gobootjes besteld 8)7

• Jermaine
Clubbers schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:52:
[...]

Nee zo begon het ook bij mij en het is nu een dikke blob geworden
Ik weet wel dat ik dit gisterenmiddag nog niet had, gisterenavond heb ik m'n Born wel een korte spoelbeurt gegeven in zo'n wasbox waar je met muntjes kunt betalen. Naar mijn weten heb ik die lans niet eens echt gericht op de spiegels en verder staat m'n auto bijna altijd in een afgesloten parkeergarage.

Zijn die gobootjes dan écht zo slap? :X

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
Jermaine schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Helaas mag ik hardwarematig niets aanpassen, omdat private leasebak. Anders had ik al lang het logo van Q-Dance of ID&T als gobootjes besteld 8)7
Misschien moet ik dat stiekem maar voor mijn lease doen en dan terugplaatsen als ie binnen 5 jaar ingeruild kan worden :+

• basdv
Gewoon lekker laten staan, een tijdje terug werd hier een interessante video gedeeld over moderne accu’s. Daar kwam uit dat tussen de 20 en 80 inderdaad aan te raden is, maar dat hij niet direct stuk gaat van 100%.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij begint ook slecht te worden. Zat hier nou garantie op??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Clubbers
AvK schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Gewoon laten staan natuurlijk. heden ten daagse batterijen kunnen wel wat hebben hoor.
NB: Gisteren voor het eerst aan een snellader gestaan. Max 56kW/h gaf de Fastnet 300kW charger aan. Had eigenlijk wat meer verwacht. Wat ook opviel is dat de accu letterlijk klikte en kraakte tijdens het laden. Apart.
Heb geladen van 16% tot 90%. Exact een uur laadt tijd. (Had even niks te doen zeg maar, koffie gedronken, praatje gemaakt met andere laders). Dat doe jij tijdens het benzine tanken nooit, dus eigenlijk wel een leuk voordeel van het rijden met een EV. :)
Klikken en kraken heb ik ook. Had het zelfs toen ik in de bergen naar beneden reed in de B stand en de accu werd opgeladen.

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:16
AvK schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Dat klikken en kraken is volgens mij niks ergs. Maar die laadsnelheid zou toch hoger moeten liggen, zeker bij 16%. Ik heb helaas hetzelfde bij FastNed, maar of dit nou door kou of een update komt weet ik niet. Heeft iemand met hetzelfde probleem bij FastNed al eens bij een andere aanbieder van snelladen hogere laadsnelheden behaald? Ik ga komend weekend naar Duitsland en zal daar langs de snelweg een andere aanbieder proberen.

• basdv
Ik kwam onlangs bij Tesla ook niet heel hoog (45kW), maar heb er wel maar heel kort gestaan en snelheid liep wel op.

• Clubbers
crypto89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:07:
[...]

Dat klikken en kraken is volgens mij niks ergs. Maar die laadsnelheid zou toch hoger moeten liggen, zeker bij 16%. Ik heb helaas hetzelfde bij FastNed, maar of dit nou door kou of een update komt weet ik niet. Heeft iemand met hetzelfde probleem bij FastNed al eens bij een andere aanbieder van snelladen hogere laadsnelheden behaald? Ik ga komend weekend naar Duitsland en zal daar langs de snelweg een andere aanbieder proberen.
Zie een paar berichten van mij een week geleden. Fastned laders waren echt belachelijk traag en met een allego lader haalde ik meer dan het dubbele. Denk dat het aan de laders ligt

• aaradorn
Zie ik dit nu goed, is mijn scherm ingebrand? (Heb amper 32k km gereden.)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R50pGmkVHplE9kZSJO4caiFurpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhPGeuhsFkbJRr4mGS8w3Jqp.jpg?f=fotoalbum_large

Na 20 minuten rijden is het meeste verdwenen. Raar, het verscheen plots na een werkdag. Gewoon opgeladen zoals normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door aaradorn op 23-01-2024 16:33 ]

• Jermaine
Ik ben eerder verbaasd om dat blauwe icoontje onderin, die herken ik niet @aaradorn?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Jermaine schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:58:
Ik ben eerder verbaasd om dat blauwe icoontje onderin, die herken ik niet @aaradorn?
Hoe zeg ik dat ik een iphone heb zonder te zeggen dat ik een iphone heb?
Android Auto

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• aaradorn
Jermaine schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:58:
Android auto icoontje.

Vandaag had ik wel veel elektrische gremlins zeg, verkeersbord herkenning werkte niet meer, ik ging in de achteruit en de camera ging niet meer aan en alsof dat niet erg genoeg was krijg ik de verwarming niet meer uit.......

Is weer zo een dag denk ik. (stickers zijn nog wel 100% heel)

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:09
Na 1,5 jaar probleemloos rijden in de Formentor, wordt sinds gisterochtend de laadstekker niet meer vergrendeld bij het inpluggen en start het opladen niet. 's Ochtends was hij thuis nog netjes opgeladen, maar na een uurtje sturen gebeurde er niets bij de laadpaal op bestemming. De auto ziet wel dat er iets wordt aangesloten want er verschijnt een laadstekker icoontje in beeld. Verschillende laadkabels en laadpalen kunnen proberen maar hij wil echt nergens meer opladen. Op een ander forum had een Fin hetzelfde gehad en daar was het iets met een zekering. Dus die ook allemaal gecontroleerd maar geen defecte kunnen vinden.
Zojuist een afspraak gemaakt via de Leaseplan planner bij een dealer en nu afwachten wanneer ze kunnen kijken.

Tot die tijd rijden we gewoon lekker op de brandstofmotor rond _/-\o_

Update: vanmorgen kreeg ik bij het starten de melding dat de spanning van de 12 volt batterij ook laag is. De ontgrendeling in het handvat werkte niet, centrale vergrendeling wel en de binnenverlichting ging ook niet aan bij het ontgrendelen. Eerst die maar z.s.m. laten vervangen.

Update2: Net bij de Profile geweest om de 12 volt accu te laten testen. Die is gewoon in orde. Ze raadde aan om het opladen voor de zekerheid nogmaals te testen. Ze hadden vaker meegemaakt dat problemen verdwenen door het loskoppelen van de 12 volt accu en systemen dan toch een soort van reset krijgen. En wat denk je... het laden werkt weer. Het witte lampje bleef aan bij het insteken van de stekker en ging netjes groen knipperen bij het inschakelen van de laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hibjdlk_3k9zELiNgkqaLSnAO5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I7uKFDVawMCGa5wb3W8cNhIf.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Eddo op 26-01-2024 14:39 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Eddo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:33:
Na 1,5 jaar probleemloos rijden in de Formentor, wordt sinds gisterochtend de laadstekker niet meer vergrendeld bij het inpluggen en start het opladen niet. 's Ochtends was hij thuis nog netjes opgeladen, maar na een uurtje sturen gebeurde er niets bij de laadpaal op bestemming. De auto ziet wel dat er iets wordt aangesloten want er verschijnt een laadstekker icoontje in beeld. Verschillende laadkabels en laadpalen kunnen proberen maar hij wil echt nergens meer opladen. Op een ander forum had een Fin hetzelfde gehad en daar was het iets met een zekering. Dus die ook allemaal gecontroleerd maar geen defecte kunnen vinden.
Zojuist een afspraak gemaakt via de Leaseplan planner bij een dealer en nu afwachten wanneer ze kunnen kijken.

Update: vanmorgen kreeg ik bij het starten de melding dat de spanning van de 12 volt batterij ook laag is. De ontgrendeling in het handvat werkte niet, centrale vergrendeling wel en de binnenverlichting ging ook niet aan bij het ontgrendelen. Eerst die maar z.s.m. laten vervangen.

Update2: Net bij de Profile geweest om de 12 volt accu te laten testen. Die is gewoon in orde. Ze raadde aan om het opladen voor de zekerheid nogmaals te testen. Ze hadden vaker meegemaakt dat problemen verdwenen door het loskoppelen van de 12 volt accu en systemen dan toch een soort van reset krijgen. En wat denk je... het laden werkt weer. Het witte lampje bleef aan bij het insteken van de stekker en ging netjes groen knipperen bij het inschakelen van de laadpaal.

[Afbeelding]
Dus 'ouderwets' een accuklem los halen en voila! Net als vroegah. :)

• blaaaaaaaaaaaat
Welke sneeuwkettingen gebruiken jullie voor de Born? (if any)
Het is dat ze verplicht zijn om mee te hebben, maar was niet van plan ze te gebruiken half maart...
Dus ik ben op zoek naar de meest budget optie die legaal is ;)
Tot nu toe de König CB-12 104 a 99 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 29-01-2024 11:31 ]

• Marc_us
Zoek even op 'sneeuwketting' in dit forum. Eerder werden deze genoemd: https://bepakt.nl/collect.../products/husky-butzi-120

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:59:
Zoek even op 'sneeuwketting' in dit forum. Eerder werden deze genoemd: https://bepakt.nl/collect.../products/husky-butzi-120
Thanks! Ik had idd niet gezocht 8)7
Helaas andere bandenmaat: 215/50-19
Maar scheelt net weer een paar euro ;)

• Marc_us
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:41:
[...]

Thanks! Ik had idd niet gezocht 8)7
Helaas andere bandenmaat: 215/50-19
Maar scheelt net weer een paar euro ;)
Nogmaals, zoek even op 'sneeuwketting' op dit forum. Er staat letterlijk genoemd door anderen: De maat van de band staat er niet specifiek op, maar ze passen wel.

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:11
* Xanland meldt zich als oude nieuwe Cupra Born-rijder

Alweer bijna een jaar geleden aangeschaft en ondertussen ook dit hele topic nog eens doorgelezen om zo relaxed mogelijk te rijden. Adhv Bright en iemand in de automotive toen deze en de MG4 een proefrit gegeven in Amsterdam en voor hier zag alles er net wat mooier, beter en afgewerkter uit. Daarnaast scheelde lease-prijs ook niet heel veel.

Mooi om hier alle ervaringen te zien, maar ook de - begrijpelijke want sommige zaken zijn vreemd - FWPs te lezen. Sommige ook zeker herkenbaar. :) Toen we overdag de zeer lage temperaturen hadden daar wel ff aan wennen, want veel gereden in de zomer en dan merk je zeker en begrijpelijk verschil.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
Eddo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:33:

[Afbeelding]
Haha wauw, dat klinkt zo janky. Mss is dat stiekem de rede dat de 12v accu moet worden “vervangen” voordat een update kan worden gedaan. Who knows :+ Blij voor je dat het werkte though!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
Clubbers schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Zie een paar berichten van mij een week geleden. Fastned laders waren echt belachelijk traag en met een allego lader haalde ik meer dan het dubbele. Denk dat het aan de laders ligt
Yup, kan ik bevestigen. Idd tijdje terug veel reacties op geweest en volgens mij heeft bijna iedereen zo’n beetje dezelfde ervaring. Misschien goed om eens aan te geven bij Fastned trouwens, zou mooi zijn als er iets aan gedaan kan worden.

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:16
Clubbers schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Ja, dat denk ik ook. Ik haalde inderdaad bij andere snelladers ook veel hogere snelheden; zo'n 96KWh met 6 graden buiten.

• blaaaaaaaaaaaat
Ik heb de vraag maar eens gesteld aan Fastned support...
Ben benieuwd!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Gisteren haalde ik bij het begin 92kW vanaf 14%. Accu was waarschijnlijk goed warm en de buitentemperatuur was 8 graden. Binnen een half uur naar 70%.

Een heel andere ervaring dan twee week geleden (56kW). Gek toch.

• blaaaaaaaaaaaat
AvK schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:41:
Gisteren haalde ik bij het begin 92kW vanaf 14%. Accu was waarschijnlijk goed warm en de buitentemperatuur was 8 graden. Binnen een half uur naar 70%.

Een heel andere ervaring dan twee week geleden (56kW). Gek toch.
Nouja als ik het goed begrijp begint het verwarmen van de accu tijdens het laden onder de 7 graden.
Dus dat komt min of meer overeen met wat je hierboven schetst.
Pas als je accu boven die 7 graden komt, loopt de snelheid op denk ik.
Maar het blijft vreemd dat het bij Fastned trager gaat dan bij anderen.

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 08:18
Nou, mijn Born mocht ook wel voor zijn 2 jaars beurtje. Mooi in december al afspraak gemaakt, inclusief de haal en breng service.
Jammer dat de dealer daar schijt aan had en ik de Born zelf maar gebracht heb... zucht.

Vervolgens belt de dealer 's middags: accucel(len) stuk, dus dat gaat extra tijd kosten; we bellen je dinsdag terug. Uiteraard was het terugbellen moeilijk maar toen ik belde wist men wel te vertellen dat 'ze tot april geen tijd hebben voor werkzaamheden aan een HV accu' en dat de auto vanuit PON niet terug mag tot de accu gefixed is.

Onderhoud mag dan wel goedkoper zijn met een BEV, maar als een beurtje minstens 2 maanden duurt... och.
Dit zou zomaar weleens het einde van de Born kunnen zijn voor mij, en dat hij de deur uit gaat.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:09

eisbaer

Zie signature

Spro schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:48:
Nou, mijn Born mocht ook wel voor zijn 2 jaars beurtje. Mooi in december al afspraak gemaakt, inclusief de haal en breng service.
Jammer dat de dealer daar schijt aan had en ik de Born zelf maar gebracht heb... zucht.

Vervolgens belt de dealer 's middags: accucel(len) stuk, dus dat gaat extra tijd kosten; we bellen je dinsdag terug. Uiteraard was het terugbellen moeilijk maar toen ik belde wist men wel te vertellen dat 'ze tot april geen tijd hebben voor werkzaamheden aan een HV accu' en dat de auto vanuit PON niet terug mag tot de accu gefixed is.

Onderhoud mag dan wel goedkoper zijn met een BEV, maar als een beurtje minstens 2 maanden duurt... och.
Dit zou zomaar weleens het einde van de Born kunnen zijn voor mij, en dat hij de deur uit gaat.
Dat is wel drama. Krijg je wel vervangend vervoer?

Ik heb mijn born ook terug van de 2 jaarlijkse onderhoudsbeurt + 3.21 software update. Binnen 1.5 dag klaar dus op zich prima. Module vervangen omdat de interieurverlichting voor het niet deed na ontgrendelen. Nu doet de interieurverlichting het zowel voor als achter niet na ontgrendelen. Moet nog reageren. De workaround werkt nog. Ontgrendelen, vergrendelen, ontgrendelen :-(

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Spro
eisbaer schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:12:
[...]
Dat is wel drama. Krijg je wel vervangend vervoer?

Ik heb mijn born ook terug van de 2 jaarlijkse onderhoudsbeurt + 3.21 software update. Binnen 1.5 dag klaar dus op zich prima. Module vervangen omdat de interieurverlichting voor het niet deed na ontgrendelen. Nu doet de interieurverlichting het zowel voor als achter niet na ontgrendelen. Moet nog reageren. De workaround werkt nog. Ontgrendelen, vergrendelen, ontgrendelen :-(
Jup, zonder vervangend vervoer was de born niet eens achtergebleven bij de dealer, dus ik rij voorlopig een T-cross.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
Ik kan in de nieuwe prijslijst en op de site de haal-en-breng service en vervangend vervoer niet meer vinden. Zeker niet meer voor nieuwe auto’s omdat de garages het irritant vinden…

• aaradorn
orillion schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:24:
Ik kan in de nieuwe prijslijst en op de site de haal-en-breng service en vervangend vervoer niet meer vinden. Zeker niet meer voor nieuwe auto’s omdat de garages het irritant vinden…
Ik denk dat spro de auto via lease heeft, daarom ook Pon, dus die regelen intern een vervangende auto zou de garage dat niet aanbieden.

• Spro
aaradorn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat spro de auto via lease heeft, daarom ook Pon, dus die regelen intern een vervangende auto zou de garage dat niet aanbieden.
Zeker niet. Ik heb gewoon de 42K netjes uit eigen zak afgetikt. Was het maar een leasebak, dan had ik gewoon het probleem bij de leasemaatschappij neergekwakt.

Pon is de verkopende partij hier, de dealer alleen een 'service partner'. De dealer heeft ook 0 belang erbij om mij tevreden te houden, ik ben geen directe klant van ze en ze hebben geen marge van me verdiend.
Dat betekend dat ik bij Pon aan de bel mag trekken als ik het niet eens ben met hoe de service en garantie zoals afgesproken verleend wordt.

• aaradorn
Spro schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Zeker niet. Ik heb gewoon de 42K netjes uit eigen zak afgetikt. Was het maar een leasebak, dan had ik gewoon het probleem bij de leasemaatschappij neergekwakt.

Pon is de verkopende partij hier, de dealer alleen een 'service partner'. De dealer heeft ook 0 belang erbij om mij tevreden te houden, ik ben geen directe klant van ze en ze hebben geen marge van me verdiend.
Dat betekend dat ik bij Pon aan de bel mag trekken als ik het niet eens ben met hoe de service en garantie zoals afgesproken verleend wordt.
Ah, ik dacht aan pondealer, ben niet gewend dat mensen tegenwoordig nog nieuwe auto's kopen. Hoe is de T-cross?

• Spro
aaradorn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Ah, ik dacht aan pondealer, ben niet gewend dat mensen tegenwoordig nog nieuwe auto's kopen. Hoe is de T-cross?
De T-cross is an sich niet beroerd ( behalve dan dat ik vermogen mis om even wat in te halen, geen camera heb, navigatie niet werkt en draadloos carplay hapert als een gek) maar als ik in de race zou zijn voor 'n nieuwe auto weet ik niet of het hem zou worden, ik heb het idee dat ik wat klem zit met m'n knie tegen de middentunnel alsof hij smaller is dan de Born.

• Spro
Ondertussen Cupra Nederland 2x gesproken, en hoewel mijn ervaringen met Pon in het verleden nogal belabberd waren, is dit wel echt netjes opgepikt.

Auto wordt bij de huidige dealer opgehaald (deze wil niets inplannen en doet het ergens tussendoor met garanties tot aan de deur) en naar andere dealer gebracht waar hij 1 maart op de planning staat voor reparatie. Uiteraard in de tussentijd een huurauto (wordt vanmiddag nog vervangen door een ID.5), welke keurig omgewisseld wordt zodat ik er geen omkijken naar heb.

Pluim voor Cupra/Pon in dit geval!

[ Voor 3% gewijzigd door Spro op 07-02-2024 14:25 ]

• blaaaaaaaaaaaat
Hmm verklaart wellicht waarom ik erg tevreden ben over mijn Service Partner, dat is namelijk een Pon dealer?
Ik had geen idee dat er verschil tussen kan zijn.
Zou daar snel wat aan doen als ik de VW groep was...

• Spro
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:25:
Hmm verklaart wellicht waarom ik erg tevreden ben over mijn Service Partner, dat is namelijk een Pon dealer?
Ik had geen idee dat er verschil tussen kan zijn.
Zou daar snel wat aan doen als ik de VW groep was...
Mwah, de dealer waar hij stond was geen Pondealer, de dealer waar hij nu staat is ook geen Pondealer.
Waar hij stond zei ik altijd al van dat ik liever m'n step er nog niet naar toe breng; ook al de nodige akkefietjes met Seat en VW daar gehad... En dat wordt nu gewoon weer bevestigd.

Ik kreeg oprecht het idee dat Pon ook 'not amused' was met de gang van zaken bij deze dealer, dus wie weet dat het ooit gaat verbeteren.
In ieder geval hebben ze keurig en adequaat dit opgepakt. Sprak even na het middaguur de contactpersoon vanuit Pon, die aangaf de hele ochtend nog niets anders gedaan te hebben dan zich bezighouden met mijn auto... kuddos, mag gezegd worden.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
aaradorn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Ik reageerde niet op de berichten ervoor, was bedoeld voor wie zich nu aan het oriënteren is op aanschaf nieuwe auto.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

En een nieuwe foutmelding. Rijdt nog wel, alhoewel ik dat niet zal doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdCJDFWPBv7NVZnirCq71MRIrAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zWKfOVP5IDW0RTMUhlTHbCP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door eisbaer op 10-02-2024 16:04 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• AvK

AvK

Ready Set Go

eisbaer schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:30:
En een nieuwe foutmelding. Rijdt nog wel, alhoewel ik dat niet zal doen.

[Afbeelding]
Een paar week geleden had ik dat ook en nog veeeel meer foutmeldingen.
Kwartiertje de auto op slot en alles was weer Ok.
Of heb je deze melding continue?

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

AvK schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:26:
[...]

Een paar week geleden had ik dat ook en nog veeeel meer foutmeldingen.
Kwartiertje de auto op slot en alles was weer Ok.
Of heb je deze melding continue?
Ja, sinds afgelopen vrijdag. Alle meldingen gewist met OBD11 maar 2 foutmeldingen kunnen niet gewist worden. Maandag maar eens een belletje naar de dealer doen.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08
Goedemiddag, wij zijn aan het kijken voor een nieuwe auto voor mijn vriendin. Nu vond ze de Born een mooie auto (ik ook trouwens) maar na wat googlen en hier door het topic scrollen lees is vooral veel issues. Op autoweek stond zelfs een review van iemand die er zo snel mogelijk vanaf wou.

Dus was benieuwd naar jullie mening. En of er nog dingen zijn waar we op moeten letten bij 2dehands aanschaf ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• AvK

AvK

Ready Set Go

Cyrus The Virus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:35:
Goedemiddag, wij zijn aan het kijken voor een nieuwe auto voor mijn vriendin. Nu vond ze de Born een mooie auto (ik ook trouwens) maar na wat googlen en hier door het topic scrollen lees is vooral veel issues. Op autoweek stond zelfs een review van iemand die er zo snel mogelijk vanaf wou.

Dus was benieuwd naar jullie mening. En of er nog dingen zijn waar we op moeten letten bij 2dehands aanschaf ?
Ja, dat gevoel kreeg ik ook toen mijn Born besteld was (via de baas). Als je even zoekt op AvK kan je dat lezen en ik denk herkennen. Maar achteraf helemaal onnodig ongerust geweest. Het is een super fijne auto. Waar ik wel op zou staan is dat de laatste software er op moet zitten. Dus de 3.2.1 versie. Die werkt prima.

• drluna
Cyrus The Virus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:35:

Beetje afhankelijk wat je er van verwacht, op zich is het een prima auto rijdt goed, ruim en ziet er best okay uit. Qua techniek zowel range, infotainment en efficiëntie is het alleen niet het beste van het beste.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08
drluna schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Beetje afhankelijk wat je er van verwacht, op zich is het een prima auto rijdt goed, ruim en ziet er best okay uit. Qua techniek zowel range, infotainment en efficiëntie is het alleen niet het beste van het beste.
Ik heb veel issues gezien van autos die niet willen starten en veel infotaiment issues. Range is niet zo belangrijk gezien mijn vriendin zelfde lange afstanden rijd dagelijks veel korte stukjes vandaar ook dat we voor elektrisch kijken. De auto's zijn niet de goedkoopste dus mag je wel verwachten dat je niet elk kwartaal bij de dealer staat. Hebben ook naar BYD zitten kijken en wat ik heb kunnen zien zijn die heel wat degelijker (alleen minder mooi). Belangrijkste is dat hij ten alle tijden start.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-02-2024 20:29 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• AvK

AvK

Ready Set Go

Cyrus The Virus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:16:
[...]

Ik heb veel issues gezien van autos die niet willen starten en veel infotaiment issues. Range is niet zo belangrijk gezien mijn vriendin zelfde lange afstanden rijd dagelijks veel korte stukjes vandaar ook dat we voor elektrisch kijken. De auto's zijn niet de goedkoopste dus mag je wel verwachten dat je niet elk kwartaal bij de dealer staat. Hebben ook naar BYD zitten kijken en wat ik heb kunnen zien zijn die heel wat degelijker (alleen minder mooi). Belangrijkste is dat hij ten alle tijden start.
Grappig dat je nog steeds twijfels hebt. Snap het wel hoor.
De grap is natuurlijk dat onze EV's Chinese oorsprong hebben. Al die elektromotoren komen uit China.

• drluna
[...]

Mijn auto is van het eerste uur (one model) en heb tot op heden geen problemen gehad met starten, ja er zijn infotainment problemen al moet ik eerlijk bekennen dat de laatste update het wel beter heeft gemaakt (niet sneller helaas). 1 of 2x heb ik wel een kerstboom gehad de exacte foutmelding weet ik niet meer maar eenvoudig op te lossen door de auto uit en aan te zetten vervolgens niet meer gezien. Mijn leaseauto is een financiële afweging geweest en ik heb zeker niet mijn hart gevolgd bij de keuze ervan, of ik het nog een keer zou doen? Ja ik denk het wel.

• basdv
Ik heb hem nu een kwartaal. Had van tevoren twijfels door oa dit topic maar hou er ook rekening mee dat mensen hier juist komen met problemen (ik in ieder geval, je gaat niet elke week posten dat er geen bijzonderheden waren). Ben er hartstikke blij mee. Wel wat kleine dingetjes qua software maar dat bevestigt voor mij meer dat het een rijdende computer is dan dat ik het echt als probleem zie.

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Ik rij elke week in zeker 10 verschillende auto's; ook auto's die veel meer kosten dan een Born. Ik heb mijn eigen Born one Adrenaline nu bijna 2 jaar en ik realiseer me steeds weer dat het een geweldige auto is. De software versie 3.2.1 heeft veel opgelost en ik heb met OBD11 voor mij belangrijke instellingen gewijzigd. Ik zou geen andere auto willen; ook het positieve verschil met een Volkswagen ID3 moet je niet onderschatten. De Born rijdt beter en de auto ziet er beter uit. Succes, je gaat er vast plezier van krijgen.......

• Spro
[...]

Niet starten heb ik zelf 2x gehad in 2 jaar(80k km). Na kwartiertje wachten werkte alles weer.

Infotainment is traag dat klopt. Tegelijk wen je eraan als je alleen in de Born rijdt en vind ik het niet echt storend. De klachten over de VW touch knoppen heb ik sowieso nooit helemaal begrepen.

Ik rij momenteel in een ID.5, en moet zeggen dat ik de Born niet alleen mooier vind maar ook stukje comfortabeler( vering, armsteun, ik lijk in de Born meer beenruimte te hebben) en vooral leuker rijden.

Zou ik hem nog een keer kopen? Nope. Ik heb een te zure smaak overgehouden aan dit avontuur en zal überhaupt geen VAG auto meer aanschaffen. Hooguit nog als zakelijke leasebakken als er echt niets beters te vinden is.
Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.