Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 13:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLDifynuFpUJdVZRv-uH5mT2B04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4OcIZYhFSnRugzGTy5x4aRJ.jpg?f=fotoalbum_large

En ik heb weer een nieuwe foutmelding. Kennelijk zorgt t opstarten van te app al voor overbelasting van die ene cupra server

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

AvK

Ready Set Go

Aan komende dinsdag kan ik em halen..... Wil ik dat wel???

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 22:29

Delphi32

Heading for the gates of Eden

AvK schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:18:
Tuurlijk! Je mag uitkijken naar een auto die er goed uitziet en die ook nog eens lekker rijdt.

Dat je hier op t.net gaat twijfelen aan de auto snap ik, maar vergeet niet dat
a. klagers/klachten bij ongeveer elke product-related site in de meerderheid zijn
b. de gemelde issues meestal maar randzaken zijn die het rijplezier en het doel van de hele auto (je van A naar B brengen) niet in de weg staan.

Lekker ophalen dus en genieten!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
1104JR schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:37:
De Update naar 3.2 is gelukt. Ik zie een paar kleine dingen. Bij de stoelverwarming staat nu een optie om het bestuurdersstoel-gebruik in te leren, waarna de auto kennelijk weet wanneer ik de stoelverwarming aan wil hebben . Ik ben benieuwd.
De OBDeleven instellingen lijken deze keer gehandhaafd. Dat was bij eerdere updates niet zo.
Verder kreeg ik in de app de melding over het HV-accugebruik. Dit zou zodanig kunnen worden ingesteld dat de accu's meer vermogen leveren en de minimale basisfunctionaliteit van de wagen garanderen (?) Dat moest ik aanvinken bij wagentoestemmingen. Echter, voor mij is niet duidelijk wat ik precies doe en ik lees dat het aan- of uitzetten van deze functionaliteit de range kan beïnvloeden. Dat is voor mij belangrijk, want ik wil graag maximale range. Iemand al een idee?[Afbeelding]
Ik heb de tekst tien keer gelezen maar ik snap het nog steeds niet. Volgens mij is het niet goed omschreven of vertaald?

Mijn vermoeden: je kan je laagvoltaccu (12V, reguliere accu) besparen door bepaalde functionaliteit in de auto stroom van de hoogvoltaccu te laten gebruiken. Dat beïnvloedt je range. Waarom dit de titel “Bescherming van de hoogvoltaccu” heeft is me dan een raadsel.

• basdv
Delphi32 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:03:
[...]

Tuurlijk! Je mag uitkijken naar een auto die er goed uitziet en die ook nog eens lekker rijdt.

Dat je hier op t.net gaat twijfelen aan de auto snap ik, maar vergeet niet dat
a. klagers/klachten bij ongeveer elke product-related site in de meerderheid zijn
b. de gemelde issues meestal maar randzaken zijn die het rijplezier en het doel van de hele auto (je van A naar B brengen) niet in de weg staan.

Lekker ophalen dus en genieten!
Ik sluit me hier bij aan. Gisteren heb ik onze Born opgehaald en het rijdt heerlijk. Vandaag weer lekker verder met alles ontdekken en instellen :)

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:27
De problemen gaan altijd over de infotainment. Het rijden zelf waar toch ook heel wat software aan te pas komt is bijna niets mis mee.
Blijkbaar ben ik de enige die het stuurgevoel slecht vind. Totaal geen feedback. Dat hoor je nooit in een review.

[ Voor 4% gewijzigd door MarkV6 op 24-11-2023 09:04 ]

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:16
MarkV6 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:03:
[...]

De problemen gaan altijd over de infotainment. Het rijden zelf waar toch ook heel wat software aan te pas komt is bijna niets mis mee.
Blijkbaar ben ik de enige die het stuurgevoel slecht vind. Totaal geen feedback. Dat hoor je nooit in een review.
Tip: Driver Profile op Individueel zetten en dan stuur op performance :). Dan heb je wel het stuurgevoel, maar niet het irritante remmen als je het stroompedaal los laat. (Je moet het profiel wel elke keer weer handmatig selecteren)

• MarkV6
TheMadd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:05:
[...]

Tip: Driver Profile op Individueel zetten en dan stuur op performance :). Dan heb je wel het stuurgevoel, maar niet het irritante remmen als je het stroompedaal los laat. (Je moet het profiel wel elke keer weer handmatig selecteren)
Dat heb ik geprobeerd maar dat maakt niet echt veel uit. Toen mijn Cupra schade had kreeg is een Opel Mokka EV mee. Daar is niets beter aan maar wel het sturen. Andere achterwielaandrijvers bmw/mustang/mx5 doen dat een stuk beter.
Ik hou wel van het automatisch remmen maar dat is toch de B stand niet performance?
In performance voel je dat de mapping van het stroompedaal anders is.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 20:25
Zojuist de wagen opgehaald na de 3.2.1. update. Ik had deze afspraak zo lang geleden ingepland dat ik niet eens meer weet wat er nou veranderd is.. Even de Cupra site bezocht en daar spreken ze over

"Software-update 3.2.1 maakt je infotainment sneller en stabieler. Bovendien verbetert de update de stabiliteit van draadloze verbindingen zoals Bluetooth en bevat de update verbeteringen voor de geluidskwaliteit."

Maar heeft iemand hier toevallig een daadwerkelijke changelog of release notes? :P Of is er verder niks gewijzigd op bovenstaande na.
Thanks!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 07:12
MarkV6 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:19:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar dat maakt niet echt veel uit. Toen mijn Cupra schade had kreeg is een Opel Mokka EV mee. Daar is niets beter aan maar wel het sturen. Andere achterwielaandrijvers bmw/mustang/mx5 doen dat een stuk beter.
Ik hou wel van het automatisch remmen maar dat is toch de B stand niet performance?
In performance voel je dat de mapping van het stroompedaal anders is.
In de B-stand kan je alsnog iedere driver-modus selecteren (range, performance, cupra, persoonlijk). Als je het automatisch remmen uit wil hebben moet je hem in de D-stand zetten en Persoonlijk instellen.

• joostiphone
Laat je niet gek maken. Iedere auto heeft dingetjes, en ik moet zeggen, die Cupra app is echt wel nice. Ja idd, af en toe even een melding, maar ik heb er tot nu toe altijd nog bijgekund en bijvoorbeeld op afstand de temperatuur instellen duurt even. Maar het werkt gewoon prima.

En mocht iemand wat tegen komen, blijven het melden bij Cupra. Er komt vanzelf een redundante server bij als we genoeg melden :-) Melden kan meteen vanuit de App bij Profiel -> Help -> Klantenservice -> E-mail.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
Voor de Tronity-leden: ook Tronity heeft een Black Friday actie lopen. Maar, heeft het zin om betaald te verlengen terwijl we in het "Early Access Program" zitten? Ik heb werkelijk geen idee hoe lang dit nog zo blijft voor Cupra-rijders?

• joostiphone
Jermaine schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:54:
Voor de Tronity-leden: ook Tronity heeft een Black Friday actie lopen. Maar, heeft het zin om betaald te verlengen terwijl we in het "Early Access Program" zitten? Ik heb werkelijk geen idee hoe lang dit nog zo blijft voor Cupra-rijders?
Ik heb helaas geen gratis toegang meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ejomACkVq5LC8P73DYbsokJv34=/x800/filters:strip_exif()/f/image/upyw3B2EK34ie9Pfj8F5Jep2.png?f=fotoalbum_large

• ScottCervelo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-12-2024
Hoi,

Ik lees hier al een aardig tijdje mee en rij inmiddels een 1/3 jaar een born.

Heb nu net een flinke storing waarbij de voor(koplampen) verlichting niet werkt, de stuur knoppen niet werken en ik automatisch inlog zonder s-pin maar geen account meer kan zien.

De melding: "Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!" staat op de console.

Voor dat ik in de auto stapte had ik in de mycupra app een optie ontdekt waarbij ik iets met s-pin vingerafdruk inloggen had aangezet.

Daarna ontdekt ik de storing, geen idee of het relevant is.

Iemand die nog een zekeringetje weet om los te trekken?

alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door ScottCervelo op 25-11-2023 17:59 ]

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
Van de week bij Shell recharge opgeladen. Het viel mij op dat ik hier aanzienlijk sneller kon laden dan bij Fastned. Ik laadde met 75kwh, en voor best lange tijd, geloof dat hij rond tot 60 - 70 procent nogsteeds rond de 65kwh zat. Bij Fastned is het maximale wat ik ooit heb gehaald 65 in de eerste paar minuutjes, ook in de zomer. Meer mensen dit gemerkt? Vind dit toch wel erg vreemd. Helaas alleen ook heel vaak kapotte laders bij Shell..

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21
Op de Born One is er sinds kort een nieuwe app te downloaden: de Charging Map. Laatst ook de Onderhoud app.

Mooi om te zien dat ze blijven doorontwikkelen, maar wat is nou de toegevoegde waarde? Je kunt reviews zien en de prijs per kWh via Cupra Charging. Daar was ook wel plek voor op de reguliere navigatie app. En 0,69 euro / kWh.. Misschien mis ik iets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2MFgD4Sr-Hld6xu3lbdQZWFPcA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GjwS0ukRFl8gqGm6qtzsnLwB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPHvRGF8BtUN7f-g2IXcZx41HC0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NxffbJbywHofeWqcmX7AkHHv.png?f=fotoalbum_tile

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:49
Deewop schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:28:
Op de Born One is er sinds kort een nieuwe app te downloaden: de Charging Map. Laatst ook de Onderhoud app.

Mooi om te zien dat ze blijven doorontwikkelen, maar wat is nou de toegevoegde waarde? Je kunt reviews zien en de prijs per kWh via Cupra Charging. Daar was ook wel plek voor op de reguliere navigatie app. En 0,69 euro / kWh.. Misschien mis ik iets.

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom moet ik mij paspoort nummer opvoeren om een gratis appje te downloaden? Laat maar zitten als het zo moet.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:58

MLLL

Palm Treo 650

drluna schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:14:
[...]

Waarom moet ik mij paspoort nummer opvoeren om een gratis appje te downloaden? Laat maar zitten als het zo moet.
Vul je toch een willekeurig nummer in?
Kan mij niet voorstellen dat dat gecontroleerd wordt.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

Pinobigbird

doesn't share food!

Deewop schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:32:
[...]

Bij mij werkt het weer (y)
[...]
En sinds vandaag bij mij ook weer!
De status van de portieren en licht doet het weer, net zoals de kilometerstand in Tronity.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• joostiphone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuhC4-1INR8ZBzpSWPDAkLRGous=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y2MJM3NJasksLqNn6ITNECds.png?f=fotoalbum_large

Ik ben mijn eigen dashboard aan het bouwen in homeassistant, ipv de TRONITY app. Met alleen wat basis feautures op dit moment, maar probeer het wel uit te gaan breiden.

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
Nou, kreeg gisteren vanuit Cupra te horen of ik het volgende kon doen op de connectie met de app te restoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XfX4C1hl--HN4_CjFUc3uGa13M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lWSGo3eTftn0ElMdN89ycZ5i.jpg?f=user_large

Braaf gedaan, al duurde het even voordat ik doorhad dat het de reset knop was van het infotainment systeem.
Helaas werkte dit voor mij ook nog niet.

Sharfer#2586

• basdv
Ben je de connectie met de app volledig kwijt of staat volgens de app de Born in offline modus?

• Sharfer
basdv schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:35:
Ben je de connectie met de app volledig kwijt of staat volgens de app de Born in offline modus?
Goeie vraag. De wagen zou in online moeten staan, maar er gaat wat mis elders. Ik zie bijvoorbeeld mn range niet en al mijn pakketten zijn 'gedeactiveerd'.

Ik heb dat qbic?? telecom data pakket als test en ik zie daar dat de wagen wel data gebruikt.
Krijg op de iphone app telkens internal server server errors en een authorisation error als ik een pakket wil deactiveren of activeren.

Via Android krijg ik niet zulke meldingen, maar daar werkt die ook niet. Al geeft de app wel aan dat mijn wagen 'online' is.

Ik vind het vooral relevant om te zien hoe ver hij met laden is. Er wordt namelijk niet positief gereageerd als ik hem aan de lader laat hangen als die vol is in de omgeving hier.

Sharfer#2586

• basdv
Ah oké. Reden dat ik het vroeg is dat de nieuwe optie beschreven in deze post uiteindelijk voor mij de truc was om hem uit offline modus te krijgen. Zou je ook nog kunnen proberen als je al nieuwe software hebt.

• MarkV6
Het is nergens terug te vinden maar ik heb het vermoeden dat het rode stipje rechtsboven betekend dat je online bent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEi2SOzjUGUJeHdNyY-yYjRCKkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21PtLdxmHY4nGxNUT0ziJFLh.jpg?f=fotoalbum_large

• TheMadd
MarkV6 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:21:
Het is nergens terug te vinden maar ik heb het vermoeden dat het rode stipje rechtsboven betekend dat je online bent.
[Afbeelding]
Dat rode stipje rechtboven toont de meldingen aan :). Je kunt er op klikken en dan kan er iets staan in de zin van: geen hotspot, bandenspanning issue, geen front assist etc.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:03

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Stipje is inderdaad dat er een melding staat, in mijn geval meestal dat er geen verbinding is :P
Wanneer je hier op klikt, kom je in het quick menu, en dan van rechts naar links vegen om de tegel rechts te zien met meldingen.

Op de geen verbinding melding klikken, en het stipje is weg. Het autotje met 4G en een pijltje is dat je verbonden bent.

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
MarkV6 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:21:
[Afbeelding]
Rode stipje betekent dat je een notificatie hebt, waarschijnlijk dat je de verbinding ergens bent verloren want dat is de enige die ik in het algemeen krijg.

Tweakers laadde de laatste pagina niet, anderen hebben hier al op gewezen.

[ Voor 6% gewijzigd door aaradorn op 28-11-2023 13:14 ]

• MarkV6
Gelukt na een jaar is het stipje weg.
Een tijdje geleden voor het eerst op het 'voice command' knopje op het stuur gedrukt. Het werkt soms. Je kunt bijvoordeeld zeggen 'stuurverwarming aan' dan zegt ze als je de verwarming wilt bedienen zeg: ik heb koude handen. Dan zeg je 'ik ben toch geen kleuter' en begrijpt ze er niets van. Soms kan je een radiozender kiezen of USB audio starten door de artiest te noemen.

Ook blijkt er een kick down in te zitten, als je vol gas (stroom) geeft trap je nog verder. Dan voel je een klik en heb je nog 20kw extra. Het geeft helaas niet de beleving als het boost knopje van de VanMoof waar het vermogen verdrievoudigd.

• Sharfer
basdv schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:11:
Ah oké. Reden dat ik het vroeg is dat de nieuwe optie beschreven in deze post uiteindelijk voor mij de truc was om hem uit offline modus te krijgen. Zou je ook nog kunnen proberen als je al nieuwe software hebt.
Je linked naar een issue na de 3.2.1 update. Neem aan dat je de fuse bedoelt?

In theorie is de auto gewoon online, dat geeft die aan.. maar goed. De 3.2.1 update staat pas eind januari ingepland helaas :(

Sharfer#2586

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vandaag mijn Cupra Born Business editie opgehaald in Leusden. Een erg prettige ervaring. Leuke jonge enthousiaste mensen. Goede ontvangst met goede koffie. Na een uitleg filmpje met Marieke (het YouTube meisje) een geinige 'onthulling' met showlichten en muziek. Heb echt een uitgebreide uitleg en toelichting gekregen van de medewerker. Ik gaf hem na de sessie een compliment voor zijn inzet en manier van uitleg en dergelijke, bleek hij de stagiaire te zijn...... Serieuze slimme vent die ook gewoon, ongevraagd wat extra's deed enzo. Die komt er wel.

Omdat ik nog nooit 'pookloos' heb gereden, nog niet eens een automaat, was ik vooraf best een beetje huiverig over het one pedal rijden. Maar totaal onnodig achteraf. Wat rijdt de Born geweldig fijn. Wel erg veel knopjes, instellingen en mogelijkheden allemaal. Maar dat komt wel goed. Die Adaptive CC...... dat rijdt zo ontzettend ontspannen op de snelweg. En het vermogen, de PK's van een EV..... Allememaggies! :) Kwam er al snel achter dat zodra je op B-wegen rijdt of in de stad / dorp, rijden met regeneratie, de B stand, erg goed werkt. Al rap kon ik goed 'mikken' wanneer het gaspedaal los te laten zodat de Born op tijd de juiste snelheid had bij de verkeers situatie.
Kwam er ook achter dat je al heel snel boven de toegestane snelheid rijdt..... Dat wordt dus even opletten de komende 'leertijd'. Hij staat hier voor de deur te pronken. Mijn buurman kwam net thuis van zijn werk en parkeert naast mijn Born. Hij liep er omheen vol verbazing en keek naar mijn huis. Zo van AvK met ZO'N auto?????? Hele buurt in de war. Maar gaat er wel op vooruit!!!!

NB: Naast de fraaie bronzen drinkfles die je blijkbaar standaard als goodie er bij krijgt, heb ik ook een Cupra Cap (petje) gescoord. Dat kwam per ongeluk omdat ik tijdens de uitleg over de rij standen, bij de uitleg over de Performance stand voor de grap zei: "Oh ja, dan zet ik mijn Cupra petje achterstevoren, kijk bij het stoplicht meewarig opzij naar de 'tegenstander' met ook een snelle auto, en dan win ik". De stagiaire zei toen dat hij even zou kijken of er nog een petje was. _/-\o_

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• aaradorn
MarkV6 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:20:

Ook blijkt er een kick down in te zitten, als je vol gas (stroom) geeft trap je nog verder. Dan voel je een klik en heb je nog 20kw extra.
Dat klikje merk ik wel eens als ik serieuze haast heb maar wist niet dat je dan 20kw extra krijgt..

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
[b]AvK schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:25Serieuze slimme vent die ook gewoon, ongevraagd wat extra's deed enzo. Die komt er wel.
Heb echt nog nooit een slimme vent gehad bij een auto aflevering. Het zijn niet voor niets autoverkopers en geen chirurgen. Hier op tweakers leer je meer over de born hoor ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tylen schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:50:
[...]

Heb echt nog nooit een slimme vent gehad bij een auto aflevering. Het zijn niet voor niets autoverkopers en geen chirurgen. Hier op tweakers leer je meer over de born hoor ;).
Je hebt dit keer geen gelijk. Ik snap wat je probeert te zeggen. Het zijn jouw ervaringen. En tot voor kort ook de mijne.Dit was echt een uitzondering. En vond het ook nodig om het even tegen hem en zijn 'baas' te zeggen. Soms gebeuren dit soort dingen. En soms verdienen mensen het ook. Hoe jong ze ook zijn.

Als mensen het goed doen, goed in hun rol zitten, mag je best een compliment geven.

Daar is niks mis mee.

En ik snap de smilie.

• Sharfer
AvK schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:36:
[...]

Als mensen het goed doen, goed in hun rol zitten, mag je best een compliment geven.

Daar is niks mis mee.

En ik snap de smilie.
Je hebt hier enorm gelijk en leuk dat je dat hebt gedaan. Dit soort dingen kan voor een persoon indirect meer uitmaken dan jij en ik ooit kunnen beseffen.

Sharfer#2586

• MarkV6
MarkV6 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:20:
Gelukt na een jaar is het stipje weg.
En na 5 minuten staat die er weer. Melding geen externe hotspot aanwezig. Ja weet ik de wifi van mijn huis reikt niet zo ver.
Dan haal je die weg en een paar minuten later melding 'info over het laden meer dan 80%' Hij staat op 80% waarom dit bericht?
Iedere rit weer dezelfde 2 berichten.

• basdv
Sharfer schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:34:
[...]

Je linked naar een issue na de 3.2.1 update. Neem aan dat je de fuse bedoelt?

In theorie is de auto gewoon online, dat geeft die aan.. maar goed. De 3.2.1 update staat pas eind januari ingepland helaas :(
Nee ik bedoel een optie die je hebt vanaf 3.2.1. Toen ik HV accu gebruiken aanvinkte was bij mij de offline modus weg. Maar als ik jouw issue zo lees, wordt dat er niet mee opgelost. Wel het proberen waard tzt.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb vandaag mijn nieuwe Born opgeladen tot 100%. De actieradius die nu aangegeven wordt is ongeveer 340 kilometer. Is dat reëel of wat zijn jullie ervaringen? Gisteren leek de software redelijk accuraat met het verbruik.

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Vandaag oerstom geparkeerd........ 260 euro bij EM Wheels in Warmond.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udq1xqCuyyYhi4joIRW9J7-f6xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezN609UCqruPOHZHmJU3X3IB.jpg?f=fotoalbum_large

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
AvK schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:22:
Heb vandaag mijn nieuwe Born opgeladen tot 100%. De actieradius die nu aangegeven wordt is ongeveer 340 kilometer. Is dat reëel of wat zijn jullie ervaringen? Gisteren leek de software redelijk accuraat met het verbruik.
Ik haal het niet met mijn 58 KWH. Misschien wel als opgegeven actieradius, maar in de praktijk gaat er zomaar 100 af, als je over de snelweg rijdt met 105 km/uur.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-11 23:45
300 haal ik met dit weer niet eerlijk gezegd.....

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
1104JR schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:53:
Vandaag oerstom geparkeerd........ 260 euro bij EM Wheels in Warmond.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/DGmNx-y7M3EAAAAd/tenor.gif

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:09

eisbaer

Zie signature

Met 80% lading haal ik met deze temperaturen zo'n 210 km snelwegkilometers. Omgerekend naar 100% lading, zou dat 260km bereik zijn. Dat komt aardig overeen met het bereik wat ik vorige jaar in nov/dec had.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Sharfer
eisbaer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:49:
[...]
Met 80% lading haal ik met deze temperaturen zo'n 210 km snelwegkilometers. Omgerekend naar 100% lading, zou dat 260km bereik zijn. Dat komt aardig overeen met het bereik wat ik vorige jaar in nov/dec had.
zwaar pootje dan. ik ben vandaag vertrokken met 81 % en heb 180 km gereden en zou nu nog ~60 kunnen.

Sharfer#2586

• eisbaer
  • Laatst online: 09-11 08:09

eisbaer

Zie signature

Sharfer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:07:
[...]
zwaar pootje dan. ik ben vandaag vertrokken met 81 % en heb 180 km gereden en zou nu nog ~60 kunnen.
Niks zwaar pootje. De ACC op 105km/u op de een na rechtse baan en verder doet de auto het werk. De wegen van en naar de snelweg is langzaam rijdend verkeer. Zomers haal ik de 400km bereik wel. 's Winters valt het enorm terug.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:04
Ik red de 300 ook echt niet, maar wel iets zwaardere voet. Ben ook zo eigenwijs om gewoon structureel 100% te laden, ben erg benieuwd of over jaar of 2 nu echt substantieel negatief verschil te zien is. Heb nu nog steeds met zo’n 45k op teller niet echt het idee dat dat zo is.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mhhhh.... Aan de hand van de reacties hierboven kan ik met een 100% lading dus maar net naar kantoor heen en weer. Drenthe - Utrecht bedoel ik dan. Nu ga ik gewoon domweg niet vaak naar kantoor in Utrecht omdat me dat meestal 4 uur reistijd kost op een werkdag van 8 uur. Dat kan ik niet meer op mijn leeftijd. Ik ga alleen maar naar Utrecht als er wat is. Een maandelijkse vergadering of een bila ofzo. Vroegah draaide ik mijn hand er niet voor om. Ik ben tegenwoordig bekaf als ik naar Utrecht ben geweest. Maar dat is een andere discussie. Moet ik er wel bij opmerken natuurlijk dat het rijden met ACC en de rijhulp van de Born het rijden op zich een stuk minder vermoeiend is. Maar dan nog is het een hele lange dag.
Overigens kan ik op kantoor wel laden maar dan moet ik er om 7 uur al zijn, uiterlijk half 8 anders is alles al bezet. En om op tijd op kantoor te zijn moet ik dan dus rond 5 uur opstaan..... Daar heb ik geen zin meer in.
Herkenbaar?

:/

• Delphi32

Delphi32

Dat van die laadpaalbezetting wel. We hebben er 6 staan voor max 10 auto's; op maandag en woensdag is de boel gewoon helemaal bezet.

Overigens: met de huidige temperaturen van 0-5 graden zie ik de range van mn Born teruglopen naar ongeveer 270 (50% snelweg, 50% 80-weg, snelweg nooit harder dan 105). Gaat het vriezen dan duikt de range nog verder. Er kan zo nog 30 km verdwijnen dan. Komt natuurlijk omdat je kachel harder moet werken, en als je dan ook de voorruit nog moet ontdooien gaat het hard.

• aaradorn
Sharfer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:07:
[...]

Elektrische auto's geven volgens mij veel mensen een zwaar voetje, maakt auto rijden ook een heel stuk leuker!

(zit zelf rond de 15.8kwh gemiddeld, 2.5kwh meer dan in de zomer)

• Sharfer
aaradorn schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:07:
[...]

Elektrische auto's geven volgens mij veel mensen een zwaar voetje, maakt auto rijden ook een heel stuk leuker!

Wauw.. kom ik aan met mn 19.3 !

Sharfer#2586

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het maakt het leven veel simpeler als je gewoon niet erna kijkt en oplaad als het nodig is ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• AvK

AvK

Ready Set Go

Sharfer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:33:
[...]
Wauw.. kom ik aan met mn 19.3 !
Denk dat het ook wel uitmaakt wanneer bijvoorbeeld iemand de Klimaatstand op 18 graden heeft staan, en een kouwkleum bij voorbeeld op 22 graden. Dat scheelt denk ik stiekem best veel.

• Arboris
  • Laatst online: 22-09 09:22
AvK schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:07:
[...]

Denk dat het ook wel uitmaakt wanneer bijvoorbeeld iemand de Klimaatstand op 18 graden heeft staan, en een kouwkleum bij voorbeeld op 22 graden. Dat scheelt denk ik stiekem best veel.
naja, zelfs met deze op 17 graden gezet doe ik nog momenteel nog 18~19 KWH. boven de 10 graden zit ik vaak onder de 14.

• aaradorn
[...]

Zelf staat hij hier op 20 met deze koud, en het stuur word verwarmd op de eerste stand, zet hem wel bijna altijd in range mode maar dat heeft volgens mij alleen invloed op het optrekken. (heb geen laadpaal thuis en werk is ongeveer 70 minuutjes rijden met file)

Zal zometeen (of morgen voordat ik aankom) wel effe een kiekje maken van het gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door aaradorn op 30-11-2023 10:31 ]

• Sharfer
[...]

Ja, maar voor mij is dat ook (gelukkig) niet heel relevant. Wij hebben op kantoor veel palen die ook nog eens rap laden 10 % tot 100 % in 5 uur.

In de garage thuis, duurt het laden dan weer veel langer en is ook echt achtelijk duur. Nu rijd ik zakelijk, maar probeer vooral te laden op kantoor.

Sharfer#2586

• basdv
aaradorn schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:07:
[...]

15.8 is echt netjes! Ik zit rond de 18 maar dan is wel ~90% snelweg.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:03
Heeft iemand het inplannen van de klimatisering werken gekregen? Ik zou hem graag elke dinsdag en donderdag op 18.5 graden willen laten klimatiseren. Bij mij onthoudt hij de instelling niet en ik kan ook nergens in de auto vinden waar je dit kan instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Galukon op 30-11-2023 12:45 ]

• CupraBram
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-12-2023
Wie weet hoe ik dit oplos?

Mijn Cupra Born (2023) laadt op de fastned palen maar 40kwh.
Ik sta bij fastned palen met een HPC connectie die 300kwh moeten halen.
Staat er een instelling niet goed of is er iets aan de hand met de auto?
Dit is al meerdere keren achter elkaar gebeurd nu. Ook als er geen andere auto’s staan te laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rT1fcNeftzhkvQAC6Q5RuUvabBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HozLz6Rq911lCvoCrjjL6BF6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk9cbWn1r6X-EHqzxfdt8w6eXoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ftLI7mbBaiNsxHNZQ5OSiVKr.png?f=fotoalbum_large

• aaradorn
CupraBram schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:10:

Dit is al meerdere keren achter elkaar gebeurd nu. Ook als er geen andere auto’s staan te laden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe kouder hoe langzamer en hoe voller hoe langzamer. 40kw heb ik nog nooit gezien, laagste wat ik heb gehad bij fastned is 65kw. Wellicht een storing bij de paal zelf?

• CupraBram
aaradorn schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:49:
[...]

Hoe kouder hoe langzamer en hoe voller hoe langzamer. 40kw heb ik nog nooit gezien, laagste wat ik heb gehad bij fastned is 65kw. Wellicht een storing bij de paal zelf?
Dat begrijp ik maar dit is wel echt onder de maat langzaam.
Ik heb het echt al meerdere keren gehad bij diverse palen en ook toen het buiten nog warmer was.
Vind het erg storend gezien de auto 125kwh zou moeten halen.
Dit heb aan het begin van dit jaar namelijk wel gehaald.

Bij Shell haal ik overigens nu een half uur later rond de 60 wat ik ook langzaam vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door CupraBram op 30-11-2023 16:26 ]

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
CupraBram schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:24:
[...]

Ik heb het echt al meerdere keren gehad bij diverse palen en ook toen het buiten nog warmer was.

Bij Shell haal ik overigens nu een half uur later rond de 60 wat ik ook langzaam vindt.
Vreemd, ik haal 175 als hij onder de 10% is, maar dat was wel bij warmer weer deze zomer.
Echter met de vorige versie afgelopen winter ook gewoon de 100+ aangetikt rond de 0 graden (toen kon hij max 125 meen ik).

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:00
CupraBram schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:24:
[...]

Het hoogste wat ik gehaald heb, met een 58 kW Cupra born Adrenaline is 111 kW. Vlak voor de snellader hard rijden en vol in de regeneratie remmen om je accupakket warm te maken. En boven de 25% kan je fluiten naar hoge laadsnelheden. Hoe minder acculading, des te hoger je laadsnelheid voor een korte tijd.

Ik ben het met je eens dat het storend is, maar zonder warmtepomp voor je accupakket zie ik de laadprestaties niet echt gaan verbeteren. Dit had VAG echt beter voor elkaar moeten hebben.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb mijn Born afgelopen dinsdag gehaald zoals jullie hebben kunnen lezen. Erg blij mee. Wat mij wel bevreemd is dat er niet een thuislaad kabel bij zit zodat je (desnoods) vanuit je gewone 230V stopcontact vanuit huis kan laden. Kabel door het keukenraampje bij wijze van spreken. Dat vind ik toch wel een beetje zuinig van Cupra. Voelt ook niet fijn omdat ik me goed kan voorstellen dat je dat echt wel eens nodig zou kunnen hebben. Krijg je zo'n kabel pas bij de aller duurste uitvoering ofzo? Ik heb een Business editie, dat is toch ook niet kinderachtig?

• M@cer
  • Laatst online: 16:14
Wel geregen bij de One Performance ooit, maar ligt nog steeds in de verpakking ergens achter in de kast. Nog nooit nodig gehad.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• aaradorn
AvK schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:26:
Krijg je zo'n kabel pas bij de aller duurste uitvoering ofzo? Ik heb een Business editie, dat is toch ook niet kinderachtig?
Heb ook business en geen lader, wel via werk eentje kunnen regelen bij de dealer. Gelukkig niet heel duur. Wel storend dat het er niet bij komt, beetje telefoon zonder lader idee....

• basdv
Heb mijn Born afgelopen dinsdag gehaald zoals jullie hebben kunnen lezen. Erg blij mee. Wat mij wel bevreemd is dat er niet een thuislaad kabel bij zit zodat je (desnoods) vanuit je gewone 230V stopcontact vanuit huis kan laden. Kabel door het keukenraampje bij wijze van spreken. Dat vind ik toch wel een beetje zuinig van Cupra. Voelt ook niet fijn omdat ik me goed kan voorstellen dat je dat echt wel eens nodig zou kunnen hebben. Krijg je zo'n kabel pas bij de aller duurste uitvoering ofzo? Ik heb een Business editie, dat is toch ook niet kinderachtig?
Je krijgt hem er pas bij vanaf een bepaalde uitvoering bij inderdaad. Wel een beetje schraal. Maar je kan hem los kopen voor 150-200€. Nog wel de moeite waard als je van plan bent het regelmatig te doen (en zelf moet betalen voor de stroom).

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ik was vorige jaar ook verrast toen die er niet bij zat, omdat ik op een filmpje van Cupra zelf had gezien dat die er wel bij zou zitten. Tot vorige maand (had toen paar % extra nodig om thuis te komen) nooit echt gemist.

Bij Lidl zijn ze voor een schappelijke prijs te koop

• AvK

AvK

Ready Set Go

S-1-5-7 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:35:
Ik was vorige jaar ook verrast toen die er niet bij zat, omdat ik op een filmpje van Cupra zelf had gezien dat die er wel bij zou zitten. Tot vorige maand (had toen paar % extra nodig om thuis te komen) nooit echt gemist.

Nou je zal die paar extra % maar niet hebben kunnen laden die vorige maand. Ik heb het ook over noodgevallen he. Dat je om wat voor reden dan ook geen normale laadpaal lading hebt kunnen doen. Overmacht bedoel ik. Dan is zo'n kabel toch gewoon noodzaak. We rijden toch ook niet zonder reserve wiel? Of indien wel dan hebben we een reparatie setje zodat je toch nog thuis kan komen.
.
.
.
.
.
.
.
Oh wacht..... :+

• basdv
S-1-5-7 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:35:

Die van de Lidl heeft nog als voordeel dat je 3,7kW kan laden, tov 2,3kW met die van Cupra zelf. Waarbij je met 3,7kW overigens wel echt moet gaan oppassen als je een 1x35A aansluiting hebt en nog andere apparatuur in huis aanzet.

• basdv
AvK schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:40:
[...]

Nou je zal die paar extra % maar niet hebben kunnen laden die vorige maand. Ik heb het ook over noodgevallen he. Dat je om wat voor reden dan ook geen normale laadpaal lading hebt kunnen doen. Overmacht bedoel ik. Dan is zo'n kabel toch gewoon noodzaak. We rijden toch ook niet zonder reserve wiel? Of indien wel dan hebben we een reparatie setje zodat je toch nog thuis kan komen.
.
.
.
.
.
.
.
Oh wacht..... :+
Ik heb nog niet gekeken, maar ik maak hieruit op dat we niks hebben in de Born? >:)

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
CupraBram schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Same here. Had dit tijdje geleden ook hier gepost maar geen reacties. Bij Shell recharge gaat het bij mij sneller, terwijl Fastned meer zou moeten aankunnen. Ook idd zonder een enkele andere auto in de buurt laadt het niet bepaald snel (lees ~50kwh tot max max 65 de eerste paar minuten). Zie ook regelmatig bij anderen 85+ op de teller op het moment van laden (vaak Audi’s of Mini’s) maar bij mij nog nooit zo hoog geweest. Temperatuur heeft ook niet echt invloed, ‘s zomers net zo traag. Ook na in Duitsland na 165 te hebben gereden laadt hij niet sneller op (warme accu). Welk model heb je? Ook Adrenaline met basis accu?

• TheMadd
RobinInDaHood schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:00:
[...]

Same here. Had dit tijdje geleden ook hier gepost maar geen reacties. Bij Shell recharge gaat het bij mij sneller, terwijl Fastned meer zou moeten aankunnen. Ook idd zonder een enkele andere auto in de buurt laadt het niet bepaald snel (lees ~50kwh tot max max 65 de eerste paar minuten). Zie ook regelmatig bij anderen 85+ op de teller op het moment van laden (vaak Audi’s of Mini’s) maar bij mij nog nooit zo hoog geweest. Temperatuur heeft ook niet echt invloed, ‘s zomers net zo traag. Ook na in Duitsland na 165 te hebben gereden laadt hij niet sneller op (warme accu). Welk model heb je? Ook Adrenaline met basis accu?
Ik heb een Adrenaline One (58 kWh), mijn top zit op 135 kw/h in de zomer. Nu in de winter op max 105 kw/h. Dit is wel bij wat langere ritten, wanneer je 15 minuten hebt gereden haal je deze snelheden niet.

Wat ik doe is 2km voor de snellader paar keer goed remmen in de B stand en daarna goed "gas" geven. Daarnaast vul ik nu ook in de navigatie het snellaadpunt in (door 'm te zoeken en daarna op het snellaad icoontje te klikken). Ik weet niet of onze Cupra het al kan, maar in theorie zou die de accu dan kunnen preconditioneren.(Gevoelsmatig werkt het 8)7)

Je moet de accu onder de 15% rijden om de maximale laadsnelheid te kunnen bereiken.

• CupraBram
[...]

Ja er is gewoon iets aan de hand of een instelling is spontaan veranderd. Misschien zit er iets niet goed in een update.
Begin dit jaar heb ik vaak zat dik boven de 100kwh geladen.
Ik heb een performance met de standaard accu.
Een vriend van me laadt nu op zijn 11kwh thuis paal ook ineens maar 3,5 met een adrenaline.
Dat is echt niet het weer want vorige winter hebben we dit niet gehad.

• CurseHunter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:11
Misschien omdat dat een "oude" uitvoering is? Business is in ieder geval niet meer te bestellen op de site, dus ik doe even de aanname dat je er eentje uit voorraad heb gekregen.
Ik heb sinds 1,5 maand de Edition uitvoering, en daar heb ik wel een kabel voor thuis bij gekregen.

Net zoals wat sommigen hier hebben, is de mijne ook niet bepaald snel met snelladen. De eerste 2 keer dat ik dit heb gedaan. heb ik niet goed opgelet wat de SOC exact was (sowieso minder dan 50%). Maar van de week nogmaals geprobeerd na een uurtje rijden en met 24% aankomen, en ik kwam niet boven de 40 kW uit.

• Sharfer
CurseHunter schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:37:
[...]

Net zoals wat sommigen hier hebben, is de mijne ook niet bepaald snel met snelladen. De eerste 2 keer dat ik dit heb gedaan. heb ik niet goed opgelet wat de SOC exact was (sowieso minder dan 50%). Maar van de week nogmaals geprobeerd na een uurtje rijden en met 24% aankomen, en ik kwam niet boven de 40 kW uit.
Dit viel mij ook op enige tijd geleden. Ik heb toen 24,78 kWh bij geladen in 33 minuten.
Wat overeen komt met ~ 50 Kwh per uur erbij. Al was die van mij niet bijzonder leeg en wilde weer even 80 hebben, dus de curve had wellicht ook niet geholpen.

Sharfer#2586

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:36
Na het wassen van mn auto in een wasbox start hij niet meer. Melding dat sleutel niet herkend word. Moet nu iemand komen vanuit de dealer om te helpen..

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:00
Nerrion schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:41:
Na het wassen van mn auto in een wasbox start hij niet meer. Melding dat sleutel niet herkend word. Moet nu iemand komen vanuit de dealer om te helpen..
Oei, dat is het laatste wat je verwacht na een wasbeurt.. Ook niet de reservesleutel binnen bereik vermoed ik?

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Misschien omdat dat een "oude" uitvoering is? Business is in ieder geval niet meer te bestellen op de site, dus ik doe even de aanname dat je er eentje uit voorraad heb gekregen.
Ik heb sinds 1,5 maand de Edition uitvoering, en daar heb ik wel een kabel voor thuis bij gekregen.

Dit is herkenbaar bij deze temperaturen. (en voor mij de reden om te switchen, reistijd was niet te doen richting wintersport).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:36
Vegazz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:54:
[...]

Oei, dat is het laatste wat je verwacht na een wasbeurt.. Ook niet de reservesleutel binnen bereik vermoed ik?
Nee helaas. Na een kwartier kon ik gelukkig toch wegrijden na lang op knopjes te drukken, vergrendeling etc etc.

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-08 15:04
Jeroenneman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:41:
[...]

Eerder met PON als importeur/alleenheerser in Nederland. Die vonden een warmtepomp niet nodig, en dus had de consument in Nederland weinig keuze.

Achteraf natuurlijk oerstom, juist een EV profiteert enorm van een warmtepomp qua efficiëntie.
Ik heb toevallig wel een Born Adrenaline ONE met warmtepomp, fout gegaan bij bestelling en was eigenlijk een model voor de Duitse markt. Maar dat ik nu kan zeggen dat deze efficiënter is... Ik haal nagenoeg dezelfde verbruiken als andere modellen zonder warmtepomp. En nu met het koude weer ben ik ook ca. 30% actieradius "kwijt" ten opzichte van de zomer. Maar ik klaag niet , het s natuurlijk al jaren bekend dat de kou invloed heeft op batterijen, of het nu voor het kattenluikje is of voor een EV...

• basdv
Ik las in het ID3 topic al heel wisselende verhalen, maar over het algemeen toch niet al te positief. Heb zelf een warmtepomp (import uit Duitsland), maar pas sinds kort dus geen idee wat het verschil winter vs zomer is. Ik ga er maar vanuit dat het niet heel veel uitmaakt.

• AvK

AvK

Ready Set Go

[...]

Correct, het was een voorraad auto. Enig idee of er echte verschillen zijn met de Edition uitvoering?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vreemd. Mijn spiegels gingen naar binnen draaien als ik vergrendelde. Vanavond wou ik even checken of ik wel echt de 3.2.1 update heb. En die heb ik. Zag bij het spelen door de menu's dat 'spiegels indraaien uit stond'. Ik denk dat mot toch AAN staan. Dus ik zet het aan. Wat denk je? Spiegels draaien niet meer naar binnen. Dus ik denk het zal een 0 of 1 foutje zijn in de software.... Zet de optie weer uit. Maar het werkt niet meer voor nu. Verbazend dit. Morgen maar even verder kijken.

Edit: Kon het niet hebben dat het niet werkte, dus net nog eens de instellingen doorgelopen voor spiegels wel/ of niet inklappen. Heb de functie UIT gezet en nu klappen ze weer in. 8)7

Een computer op wielen....

[ Voor 18% gewijzigd door AvK op 01-12-2023 21:50 ]

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:43
[...]

Hier ook hetzelfde issue met FastNed. Rijd in een Adrenaline One en kom bij FastNed niet boven de 50kwh uit, ook niet met vrij lege accu na lang snelweg rijden

• Delphi32

Delphi32

Nerrion schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:18:
[...]

Nee helaas. Na een kwartier kon ik gelukkig toch wegrijden na lang op knopjes te drukken, vergrendeling etc etc.
Is dit niet gewoon een lege batterij in de sleutel? Vinden ze niet leuk, de overgang van warm (binnen/broekzak) naar koud buiten. Ik had er ook uit het niets last van: sta je bij je auto om hem te ontgrendelen, gebeurt er dus helemaal niets.

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:04
Delphi32 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:04:
[...]

Is dit niet gewoon een lege batterij in de sleutel? Vinden ze niet leuk, de overgang van warm (binnen/broekzak) naar koud buiten. Ik had er ook uit het niets last van: sta je bij je auto om hem te ontgrendelen, gebeurt er dus helemaal niets.
Mijn sleutel vertoont ook kuren sinds paar dagen. Kou, batterij, mmm als ik idd maar niet ergens vast komt te staan daardoor. Standaard reservesleutel meenemen nou ook niet bepaald goed idee. Straks bij beurt maar ff laten nakijken, maar dat duurt nog even. Wel service via app ingestuurd, maar nog niets gehoord.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

CupraBram schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:53:
[...]

Ja er is gewoon iets aan de hand of een instelling is spontaan veranderd. Misschien zit er iets niet goed in een update.
Begin dit jaar heb ik vaak zat dik boven de 100kwh geladen.
Ik heb een performance met de standaard accu.
Een vriend van me laadt nu op zijn 11kwh thuis paal ook ineens maar 3,5 met een adrenaline.
Dat is echt niet het weer want vorige winter hebben we dit niet gehad.
Bij jouw vriend staat waarschijnlijk langzaam laden aan. In het laadscherm op het instellingen icoontje rechtsbovenin en dan “langzaam laden” uitzetten. Wat jij meemaakt heb ik met deze temperaturen ook bij snelladen, dit is gewoon normaal. 100kWh haal je niet als het 2 graden is.

• basdv
kaanmijo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:05:
[...]

Bij jouw vriend staat waarschijnlijk langzaam laden aan. In het laadscherm op het instellingen icoontje rechtsbovenin en dan “langzaam laden” uitzetten. Wat jij meemaakt heb ik met deze temperaturen ook bij snelladen, dit is gewoon normaal. 100kWh haal je niet als het 2 graden is.
Volgens mij is de functie langzaam laden alleen voor AC?

• CupraBram
kaanmijo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:05:
[...]

Het langzaam laden staat niet aan bij hem.
De originele post wordt niet goed gelezen ik heb het al iets langer ook toen het rond de 15 graden was. Het valt me nu al 2 maanden op.

Aan het begin van dit jaar haalde ik het wel toen was het ook koud.

• basdv
Iemand enig idee hoe ik een routine aan kan maken? Als ik nu naar de e-manager ga staat er onbekende locatie. Ook als ik de stekker in de auto steek (230v) verandert er niks. Iemand dit eerder gehad en/of enig idee hoe ik kan zorgen dat hij thuis als locatie herkent?

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:47
Delphi32 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:04:
[...]

Bij de Formentor kreeg ik netjes een melding in beeld dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden.

Heeft de Born als backup geen echte sleutel om in de auto te komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMhvmV25Ci7OB71ftKTMxkABBv0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jVhskGQW7depSwTVygibJYG4.png?f=user_large

• blaaaaaaaaaaaat
Eddo schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:56:
[...]

Bij de Formentor kreeg ik netjes een melding in beeld dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden.

Heeft de Born als backup geen echte sleutel om in de auto te komen?

[Afbeelding]
Zelfde sleutel, met die noodsleutel kun je ook het klepje om de batterij van de sleutel te vervangen openen.

• blaaaaaaaaaaaat
Vanmiddag maar eens de proef op de som genomen om hem aan de snellader (FastNed) te hangen met minder dan 20% om te kijken welke snelheid ik zou halen.
(Ik heb een import Duitser met warmtepomp en 77kW accu)
Netjes op de onboard navi de charger ingesteld om mogelijk voorverwarmen te activeren.
Eerste (drukke) FastNed kwam ik met 12% net boven de 60kW uit, bij 16% weer vertrokken om een rustigere FastNed op te zoeken. Daar ook weer aangekomen met 12% en daar haalde ik 73kW).
Daarna nog geprobeerd een Shell recharge te testen, maar die waren allemaal bezet.
Toeval wilde wel dat er een Born aan hing met net 35%, die haalde 60kW op dat moment.
Belooft wat voor de wintersport volgend jaar... :/

• blaaaaaaaaaaaat
Even kleine Google speurtocht gedaan, kwam dit tegen, klinkt plausibel.
Why doesn't VW use battery pre-conditioning?

Here's a counter-argument from an owner who also appears to be employed in the automotive industry and who shares quite a depth of knowledge on various electro/mechanical issues:

"From a technical point of view:

- Battery preconditioning isn't only a benefit, so think twice about whether you need this function at all
- VW has battery conditioning, which is not activated while driving, but only when actively charging
- the navigation-related battery preconditioning only increases the peak charging power, but significantly reduces the available range

So the developer has to consider whether it doesn't make much more sense to condition the battery during the charging process so that it can achieve maximum range (!) from the energy available in the vehicle.

And this is exactly the path VW has taken so that they do not further reduce the winter range.

So the question does not arise whether VW is able to implement preconditioning, but the question must be: why VW has not implemented preconditioning!

You can read how the ranges are reduced when the interior and battery are heated in the winter range reports of the 2.x SW in the ID.3.

There was also grumbling for all it's worth....

Understandable at partly > 30kWh/100km.

But to heat a > 385kg battery from 0 to 25°C in the best case, so that the maximum charging power is also possible in winter doesn't make any sense at all.

It's better to do that when charging and just lengthen the charging process.

With preconditioning, charging also takes longer because the additional energy has to be recharged, but you will be at the charging station much earlier.

If you look for comparative measurements of charges with and without activated battery preconditioning, you will find corresponding videos and reports from Tesla, where the charging process could be shortened by little more than 5 minutes if the battery is preconditioned.

However, the reloaded amount of energy was higher and the charging range was noticeably reduced.

And unlike VW, Tesla uses the WP for battery heating and not a PTC with COP=1"

• MarkV6
Als je de soortelijke warmte van staal neemt zou de accu opwarmen 0 naar 25º 1.4kWh kosten. De soortelijke warmte van lithium is wel veel hoger maar dat is maar 12kg. Waar bestaat de accu uit naast koper en lithium?

[ Voor 40% gewijzigd door MarkV6 op 04-12-2023 07:36 ]

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:48
Iemand anders al last gehad van een bevroren laadstekker?
Ik heb thuis een laadpaal van CUBE met een vaste kabel, afgelopen vrijdag ging de stekker er niet meer in en hoorde ik gekraak, bleek dat er water in het klepje had gestaan wat was gaan bevriezen.

uiteindelijk opgelost met heet water, maar niet echt ideaal.

• aaradorn
joostd schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:26:
Iemand anders al last gehad van een bevroren laadstekker?
Ik heb thuis een laadpaal van CUBE met een vaste kabel, afgelopen vrijdag ging de stekker er niet meer in en hoorde ik gekraak, bleek dat er water in het klepje had gestaan wat was gaan bevriezen.

uiteindelijk opgelost met heet water, maar niet echt ideaal.
Hier op het werk ook, lekker ijs laagje op het klepje. (kan alleen niet meer laden sinds de 31ste en zit nu gebonden aan FastNed, dus kan niet meer laden op het werk.......... :( )

• CurseHunter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:11
AvK schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:07:
[...]

Correct, het was een voorraad auto. Enig idee of er echte verschillen zijn met de Edition uitvoering?
Voordat ik eentje heb besteld, heb ik ook gekeken naar eentje uit voorraad. Toen zag ik op 'sommige' Business uitvoeringen dat ze geen hoge middentunnel hebben. Best inconsistent ook (misschien luie copy-paste fouten met de foto's?), maar dat is iets wat ik in ieder geval wel heb. En stoelverwarming, dat is wel een echt verschil.

Heb dit net proberen op te zoeken en nam ook een kijkje in de huidige prijslijst op de cupra site, en zag toevallig dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-5iN64G_M0wlzgVaptJrGtluho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7e99uaMh24vExqwU9sP6oIDQ.png?f=user_large

Groen gemarkeerde is Impulse en Edition. De rest is Essential, Business etc.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

Pinobigbird

doesn't share food!

CurseHunter schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:09:
[...]

Voordat ik eentje heb besteld, heb ik ook gekeken naar eentje uit voorraad. Toen zag ik op 'sommige' Business uitvoeringen dat ze geen hoge middentunnel hebben. Best inconsistent ook (misschien luie copy-paste fouten met de foto's?), maar dat is iets wat ik in ieder geval wel heb. En stoelverwarming, dat is wel een echt verschil.

Heb dit net proberen op te zoeken en nam ook een kijkje in de huidige prijslijst op de cupra site, en zag toevallig dit:

[Afbeelding]

Groen gemarkeerde is Impulse en Edition. De rest is Essential, Business etc.
Ik heb zo goed als mogelijk alle historische prijslijsten opgeslagen op m'n Google Drive.
Gedeelde Google Drive met alle prijslijsten, instructieboekjes en Launch catalogue. Open in incognitotabblad als het openen niet lukt.
De naamgeving van de bestanden is zoveel mogelijk de originele, wat het helaas niet overzichtelijker maakt.
Hiermee zou je alle variaties van verkochte uitvoeringen moeten kunnen vergelijken. Uitzondering zijn de paar One- uitvoeringen die met een warmtepomp zijn geleverd, die staan op geen enkele Nederlandse prijslijst. Zie meer over alle One-uitvoeringen Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Ik zie in dit ticket vooral veel born rijders voorbij komen.. Waarschijnlijk omdat die fors meer gekozen worden in de lease dan de formentor ? (of leon).. Ik mag zaterdag mijn Formentor gaan ophalen :)
Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.