Ben ik de enige of kan niemand inloggen op de Cupra app? Trionity geeft nog wel laadinfo maar geeft ook aan dat er storing is bij de VAG servers.
dit gebeurt mij zo ongeveer 6x per daglinuxpro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:16:
Ben ik de enige of kan niemand inloggen op de Cupra app? Trionity geeft nog wel laadinfo maar geeft ook aan dat er storing is bij de VAG servers.
Had dit nooit, echter na de 3.2.1 update helaas welericafterdark schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Uiteindelijk de auto opgezocht en wat denk je... hij was gewoon dicht. Zucht.
Ik heb de app achter me gelaten en lees de informatie direct via de API in in home assistant. Enige acties die ik doe zijn accu % instellen en voorverwarmen.
Volkswagen en apps.... prima auto maar nogsteeds een beta product op zoveel manieren. Dit is mijn eerste en direct mijn laatste moderne VAG auto.
Volkswagen en apps.... prima auto maar nogsteeds een beta product op zoveel manieren. Dit is mijn eerste en direct mijn laatste moderne VAG auto.
Over 3 weken kan ik mijn Cupra Born ophalen in Leusden. Nu lees ik net dat naast de My Cupra app (die al op mijn telefoon staat) ook nog een Cupra Connect app bestaat. Moeten je beide apps hebben? Wat is het verschil?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Cupra connect is voor de normale seat-cupra autos. Helaas niet voor ons. (Cupra connect heeft ook meer functionaliteit >:( )AvK schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:02:
Over 3 weken kan ik mijn Cupra Born ophalen in Leusden. Nu lees ik net dat naast de My Cupra app (die al op mijn telefoon staat) ook nog een Cupra Connect app bestaat. Moeten je beide apps hebben? Wat is het verschil?
Hoi allen,
Ik heb de indruk dat de born best snel door glipt, mn bij nattigheid, mn op zebrapaden, witte strepen enz. Ja, ik rij wel wat door, maar ook bij lage snelheden en niet abrupt op het gras trappen gebeurt het. Ook echt anders tov andere auto's die ik rijd. Iemand hier ook de indruk dat hij snel weg glipt?
Continentals eronder (wel al een eerste ander setje).
Ik heb de indruk dat de born best snel door glipt, mn bij nattigheid, mn op zebrapaden, witte strepen enz. Ja, ik rij wel wat door, maar ook bij lage snelheden en niet abrupt op het gras trappen gebeurt het. Ook echt anders tov andere auto's die ik rijd. Iemand hier ook de indruk dat hij snel weg glipt?
Continentals eronder (wel al een eerste ander setje).
Yes, gas pedaal normaal is toch nog steeds best hard, zodra het regent schakel ik 99% van de tijd over naar range, daar is die wat rustiger. Blijft een "sportieve uitvoering" van de ID.3. Kan gewoon mijn gevoel zijn maar normaal in de born voelt als sport modus in de ID.3bkruyver schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:48:
Hoi allen,
Iemand hier ook de indruk dat hij snel weg glipt?
*edit* vooral in duitsland merk ik dat ik vaak weg slip, rotondes en scherpen bochten waar je daarna goed moet optrekken, bijvoorbeeld, invoeg strook voor snelweg. (51.022301230765265, 6.11265187533534)
[ Voor 18% gewijzigd door aaradorn op 08-11-2023 20:43 ]
Tja achterwielaandrijving he. Dan gaat het snel.
Zojuist de eerste onderhoudsbeurt voor de born ingeplant. Auto is alweer bijna 2.
Zojuist de eerste onderhoudsbeurt voor de born ingeplant. Auto is alweer bijna 2.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is ook omdat de born wat slippen "toestaat" zelfs met TC aan. Het is het sport modelletje van de ID3 heTylen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:05:
Tja achterwielaandrijving he. Dan gaat het snel.
Gefeliciteerdjoostiphone schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:56:
[Afbeelding]
Zo, nu mag ik eindelijk met jullie meepraten :-) Fijne auto!
Die van mij is ook bijna hier, dinsdag wordt hij opgehaald in Duitsland (tweedehands auto). Hopelijk snel daarna op kenteken, ik kan niet wachten 😄
Hoe is dat eigenlijk om een auto te kopen in Duitsland en dan te importeren naar Nederland? Rij de born zakelijk (met eigen KM) maar wil iets leukers en kleins rijden in de weekenden, familie woont ook een pokken eind weg en heb geen lader thuis... denk aan MX5'je. Kijk je zelf dan de Born na of laat je dat door een bedrijf doen?basdv schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:51:
Die van mij is ook bijna hier, dinsdag wordt hij opgehaald in Duitsland (tweedehands auto). Hopelijk snel daarna op kenteken, ik kan niet wachten 😄
Ik heb de mijne zelf geïmporteerd, gewoon de trein genomen naar DE, auto gekocht (vooraf aangegeven dat ik hem ging exporteren naar NL). Even kentekenplaten regelen bij de lokale gemeente en gaan.aaradorn schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:23:
[...]
Hoe is dat eigenlijk om een auto te kopen in Duitsland en dan te importeren naar Nederland? Rij de born zakelijk (met eigen KM) maar wil iets leukers en kleins rijden in de weekenden, familie woont ook een pokken eind weg en heb geen lader thuis... denk aan MX5'je. Kijk je zelf dan de Born na of laat je dat door een bedrijf doen?
Het stelt weinig voor, wachten is vooral tot je geld op de rekening van de verkoper staat, Nederlandse banken zijn traag.
Afspraak maken bij RDW (let op wachttijden!) en laten inschrijven in NL.
Vanwege de wachttijd had ik 30 dagen platen gekocht, en dat was ook echt nodig.
Daarna BPM en eventueel BTW aftikken bij de Belastingdienst.
Daarover gesproken, ik heb hem nu bijna een jaar en wil hem even voor onderhoud heen brengen. Echter is de dichtstbijzijnde Cupra service centrum niet om de hoek voor mij.aaradorn schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:23:
[...]
..Kijk je zelf dan de Born na of laat je dat door een bedrijf doen?..
Gezien dit mijn eerste elektrische wagen is, enig nadeel als het door een ander wordt nagekeken?
Seat dealers ondersteunen ook Cupra afaikArboris schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:54:
[...]
Daarover gesproken, ik heb hem nu bijna een jaar en wil hem even voor onderhoud heen brengen. Echter is de dichtstbijzijnde Cupra service centrum niet om de hoek voor mij.
Gezien dit mijn eerste elektrische wagen is, enig nadeel als het door een ander wordt nagekeken?
Is BTW gebaseerd op de prijs die jij hebt betaald of de nieuw waarde van de auto? Als ik zo een MX5'je wil halen uit 2001 dan hoop ik toch echt niet nieuw waarde te hoeven betalen.blaaaaaaaaaaaat schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:51:
[...]
Ik heb de mijne zelf geïmporteerd, gewoon de trein genomen naar DE, auto gekocht (vooraf aangegeven dat ik hem ging exporteren naar NL). Even kentekenplaten regelen bij de lokale gemeente en gaan.
Het stelt weinig voor, wachten is vooral tot je geld op de rekening van de verkoper staat, Nederlandse banken zijn traag.
Afspraak maken bij RDW (let op wachttijden!) en laten inschrijven in NL.
Vanwege de wachttijd had ik 30 dagen platen gekocht, en dat was ook echt nodig.
Daarna BPM en eventueel BTW aftikken bij de Belastingdienst.
En heb je de auto dan naar Nederland gereden? (lokale duitse gemeente of NL gemeente?)
Ik heb het via een vriend geregeld die een autohandel heeft. Dat is een voorwaarde om de €2000 subsidie aan te kunnen vragen. Hij regelt het transport ook, maar zoals hierboven gezegd is dat ook prima zelf te doen.aaradorn schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:23:
[...]
Hoe is dat eigenlijk om een auto te kopen in Duitsland en dan te importeren naar Nederland? Rij de born zakelijk (met eigen KM) maar wil iets leukers en kleins rijden in de weekenden, familie woont ook een pokken eind weg en heb geen lader thuis... denk aan MX5'je. Kijk je zelf dan de Born na of laat je dat door een bedrijf doen?
Hij is/wordt niet nagekeken, dat is het risico met op afstand kopen. In Duitsland hebben ze nog wel een servicebeurt gedaan (auto is net 2 jaar oud dus het was ook tijd). Het is een beetje op kwestie van vertrouwen. Duitsers zijn over het algemeen netjes (deze was bijvoorbeeld schadevrij, maar vlak voor tekenen koopcontract stuurden ze nog foto’s van een kleine schade van een paar cm op de velg met de vraag of ik de koop hiermee wel door wilde laten gaan), maar je hebt geen garantie. En bij gezeur is het toch meer moeite om verhaal te halen.
Ik vind het uiteindelijk (aangenomen dat er echt niks met de auto is) wel de moeite waard. Onderaan de streep scheelt het serieus geld.
De BTW betaal je alleen als de auto minder dan een half jaar oud is meen ik.aaradorn schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:11:
[...]
Is BTW gebaseerd op de prijs die jij hebt betaald of de nieuw waarde van de auto? Als ik zo een MX5'je wil halen uit 2001 dan hoop ik toch echt niet nieuw waarde te hoeven betalen.
En heb je de auto dan naar Nederland gereden? (lokale duitse gemeente of NL gemeente?)
Dat kun je dan weer voorkomen als de verkoper die kan terugvragen. Je hoeft binnen de EU maar 1x BTW af te dragen namelijk. (vraag me niet om de exacte details, staat op de site van de Belastingdienst)
BTW in DE is 19% tov 21% hier, dus het scheelt nog wel iets, ook als je het verrekent.
En BPM betaal je niet bij een EV, maar anders wel, en dat is gebaseerd op leeftijd, CO2 uitstoot etc.
Ook dat staat op de site van de Belastingdienst meen ik.
Als je dus export platen koopt in DE rijd je zelf naar NL met de auto. die platen zijn incl all risk verzekering (zeiden ze).
Daar heb ik dus in NL een maand mee rondgereden tot de RDW tijd had, zorgt wel voor de nodige aanspraak kan ik je zeggen.
Tenzij je verstand van auto's hebt, zou ik het met een ouder model niet doen. Ik heb hem 6mnd oud met 6k km op de teller gekocht, kun je (bijna) geen buil aan vallen. Dat is precies de marge die je nodig hebt om hem zonder belasting te kunnen importeren.
[ Voor 9% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 10-11-2023 13:59 ]
Ik moet inderdaad extra belasting betalen (doordat het tarief in Duitsland lager ligt). Dat is volgens mij dan weer het nadeel als je hem via een Nederlands bedrijf koopt (die moeten wel 21% heffen). Hoe dat precies zit als je particulier koopt weet ik niet
Ah ja nou je het zegt.. Gisteren kreeg ik het bericht ook binnen, maar toen was het me niet opgevallen (naast de Trionity melding).. Heeft even geduurd, maar beter laat dan nooit.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik krijg sinds een tijdje al geen meldingen meer van tronity en van de cupra app heb ik ze nog nooit gehad..
in de tronity app staat nochtans alles aan voor meldingen te ontvangen.
Moet ergens onderliggend dan een probleem zijn?
Vandaag de Born auto aan de lader gezet, pasje ervoor maar gaat niet laden, rode lampje gaat knipperen op de laadpaal (beide kanten geprobeerd) , naar andere paal gereden maar zelfde resultaat....... Iemand een idee om dit op te lossen of Cupra inschakelen? Alvast dank als je iets weet...
Inruilen Born
Heeft iemand al ervaring in het inruilen van de Born voor een nieuwe? Ik heb een poging gedaan en ben best geschrokken:
Born van 4/22 met 65dkm inruilen voor een nieuwe van 43k. En dat is dezelfde prijs als ik er (ex SEPP) voor heb betaald.
Ik kreeg <19K voor de Born Adrenaline. Dus 24K afschrijven in 20 maanden. Via Cupra zelf.
Ik vind dit bedrag nogal laag. Iemand een betere ervaring of tip?
Heeft iemand al ervaring in het inruilen van de Born voor een nieuwe? Ik heb een poging gedaan en ben best geschrokken:
Born van 4/22 met 65dkm inruilen voor een nieuwe van 43k. En dat is dezelfde prijs als ik er (ex SEPP) voor heb betaald.
Ik kreeg <19K voor de Born Adrenaline. Dus 24K afschrijven in 20 maanden. Via Cupra zelf.
Ik vind dit bedrag nogal laag. Iemand een betere ervaring of tip?
Daar moet je echt veel meer voor kunnen krijgen. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een Born maar goedkoper dan 30k vind je ze in NL niet. 65k km is wel relatief veel maar voor een Adrenaline moet hij dan echt wel rond de 30k opbrengen. Wat geeft de ANWB koerslijst aan?
Zelf op marktplaats verkopen? Kost je wel €29.
En uit interesse, waarom een Born inruilen om weer een Born te kopen?
De banden (eerste set) lopen tegen het einde. Nieuwe zijn ook zo’n 1100.-. En de nieuwe Born heeft dan Beats Audio. En ook 231pk maar dat maakt mij niet zoveel uit. Nog jaartje erbij staat de teller op 100dkm en weet niet of dat slim is qua waarde.basdv schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:42:
Daar moet je echt veel meer voor kunnen krijgen. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een Born maar goedkoper dan 30k vind je ze in NL niet. 65k km is wel relatief veel maar voor een Adrenaline moet hij dan echt wel rond de 30k opbrengen. Wat geeft de ANWB koerslijst aan?
Nu inruilen is het kennelijk sowieso niet!
Punt vind ik ook dat kopen bij Cupra prima gaat maar inleveren (ze geven handelsprijzen) een stuk lastiger.
Tsja handelsprijzen krijg je bij elk autobedrijf. Ik denk dat het nooit een goede deal gaat zijn om in te ruilen op eenzelfde auto, je legt er altijd op in. Enige wat dus kan schelen is zelf verkopen (scheelde bij mij €1000 op een auto van €4750).
https://www.pondealer.nl/...mance-one-62-kwh-35635694basdv schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:42:
Net boven de 30k, maar ze hadden er laatst toevallig eentje voor 28k
Ah nice, dan zou het importen van een miata nog wel mee moeten vallen. Moet er alleen eentje vinden die een beetje lokaal is. Thanks!blaaaaaaaaaaaat schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:56:
[...]
De BTW betaal je alleen als de auto minder dan een half jaar oud is meen ik.
Dat kun je dan weer voorkomen als de verkoper die kan terugvragen. Je hoeft binnen de EU maar 1x BTW af te dragen namelijk. (vraag me niet om de exacte details, staat op de site van de Belastingdienst)
BTW in DE is 19% tov 21% hier, dus het scheelt nog wel iets, ook als je het verrekent.
En BPM betaal je niet bij een EV, maar anders wel, en dat is gebaseerd op leeftijd, CO2 uitstoot etc.
Ook dat staat op de site van de Belastingdienst meen ik.
Als je dus export platen koopt in DE rijd je zelf naar NL met de auto. die platen zijn incl all risk verzekering (zeiden ze).
Daar heb ik dus in NL een maand mee rondgereden tot de RDW tijd had, zorgt wel voor de nodige aanspraak kan ik je zeggen.
Tenzij je verstand van auto's hebt, zou ik het met een ouder model niet doen. Ik heb hem 6mnd oud met 6k km op de teller gekocht, kun je (bijna) geen buil aan vallen. Dat is precies de marge die je nodig hebt om hem zonder belasting te kunnen importeren.
Die heb ik ook bekeken. Rond of onder de 30 vind je ze wel, maar 19k is wel een heel laag aanbod.aaradorn schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:20:
[...]
https://www.pondealer.nl/...mance-one-62-kwh-35635694
Net boven de 30k, maar ze hadden er laatst toevallig eentje voor 28k
Blijft een bedrijf, je kan hem altijd wel beter prive verkopen via marktplaats of autoscout. zit je wel effe zonder auto maar OV is hopelijk niet zo slecht.basdv schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:54:
[...]
Die heb ik ook bekeken. Rond of onder de 30 vind je ze wel, maar 19k is wel een heel laag aanbod.
Al zijn er uitzonderingen, mijn BMW had ik voor meer verkocht aan een dealer dan dat ik er voor had betaald (prive aanschaf) dus dat was wel mooi.
[ Voor 16% gewijzigd door aaradorn op 12-11-2023 12:59 ]
Kan natuurlijk via MP. Alleen vind ik het jammer dat Cupra dus geen lekker lopend inruilproces heeft. Foto’s opsturen en een collega dealer binnen de VAG groep komt dan met iets (wat nergens op lijkt). Begrijp ik wel: hij verkoopt ook liever zelf een ID3. Maar zo loopt het wel vast want tevreden Cupra klanten houd je zo niet aan je merk gebonden.aaradorn schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:58:
[...]
Blijft een bedrijf, je kan hem altijd wel beter prive verkopen via marktplaats of autoscout. zit je wel effe zonder auto maar OV is hopelijk niet zo slecht.
Al zijn er uitzonderingen, mijn BMW had ik voor meer verkocht aan een dealer dan dat ik er voor had betaald (prive aanschaf) dus dat was wel mooi.
Staat er bij jullie ook Not active bij Doors and lights in de app? Bij services staat vervolgens dat ik geen actieve licentie heb. Het heeft een tijdje prima gewerkt.
Volgens de klantenservice is er een storing en wordt er 'in de fabriek met man en macht aan gewerkt'
.. weet iemand hier een shortcut om dit op te lossen? Gaat om een Born One.
Volgens de klantenservice is er een storing en wordt er 'in de fabriek met man en macht aan gewerkt'
Dit:
Wachtend op de stagiair(e) die de app onderhoudt weer aan de slag gaat
en dit:Gelee schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:41:
Ik krijg sinds een tijdje al geen meldingen meer van tronity en van de cupra app heb ik ze nog nooit gehad..
heb ik ook.Deewop schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:49:
Staat er bij jullie ook Not active bij Doors and lights in de app? Bij services staat vervolgens dat ik geen actieve licentie heb. Het heeft een tijdje prima gewerkt.
Volgens de klantenservice is er een storing en wordt er 'in de fabriek met man en macht aan gewerkt'.. weet iemand hier een shortcut om dit op te lossen? Gaat om een Born One.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Bij mij werkt het weerPinobigbird schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:06:
Dit:
[...]
en dit:
[...]
heb ik ook.
Je kunt nu in de store Online voertuigonderhoud kopen (€0,00). Nu (daarna?) staan alle services weer gewoon op Activated.
Heeft iemand dat ook, portieren en licht enzo zijn niet actief, in diensten gedeactiveerd. Als reden geeft de app dat mijn licentie verlopen zou zijn. Weet iemand de oplossing
Kijk eens naar de reactie boven je. Waar de oplossing waarschijnlijk in staat?linuxpro schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:05:
Heeft iemand dat ook, portieren en licht enzo zijn niet actief, in diensten gedeactiveerd. Als reden geeft de app dat mijn licentie verlopen zou zijn. Weet iemand de oplossing
http://specs.tweak.to/5253
Die heb/had ik al gekocht en dat geeft de app ook aan. Verversen of opnieuw ‘kopen’ is geen optieSjowhan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:28:
[...]
Kijk eens naar de reactie boven je. Waar de oplossing waarschijnlijk in staat?
Gewoon wachten tot de stagiair de server opnieuw opstart bij vag en hopen dat het opgelost is zoals gewoonlijk.linuxpro schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:00:
[...]
Die heb/had ik al gekocht en dat geeft de app ook aan. Verversen of opnieuw ‘kopen’ is geen optie
Hallo allemaal,
ik ben ook geïnteresseerd in zo'n mooie cupra born. Ik heb wat vragen waar jullie misschien wel antwoord op weten:
ik ben ook geïnteresseerd in zo'n mooie cupra born. Ik heb wat vragen waar jullie misschien wel antwoord op weten:
- Ik zie bij sommige occasions de vermelding "one", staan wat betekend dit?
cupra born copper edition one - Ik begrijp met wat zoekwerk dat het hier om de introductie versies gaat, maar heb je dan iets 'minder' dan de niet one modellen?
- Garantie en occasions, bij modellen (volgens de cupra website) die gebouwd zijn na april 2021 heb je recht op flink wat garantie (cupra care?) geldt dit ook voor occasions (overdraagbaar?) en hoe zit het als je de verkoper aangeeft dat het om een import auto gaat?
- Is er ergens ook te zien of er verschillen zijn tussen de bouwjaren (2021/2022/2023)? Ik las eerder in het topic dat je bij een ouder model bijvoorbeeld een andere versie van cupra connect nodig hebt. Zijn er nog andere verschillen die me kunnen overtuigen waarom ik bijvoorbeeld een 2022 occasion zou moeten kopen in plaats van (>07-2021)?
- Laatste vraag, ik las dat verwarming een aardige impact kan hebben op het verbruik. Als verbruik belangrijk is is het dan verstandig om te kijken naar stoelverwarming of een warmtepomp of beide?
[ Voor 12% gewijzigd door Icefellow op 14-11-2023 18:44 ]
De One is inderdaad een introductie model, na het warm maken en bestellen kregen velen van ons een "nieuwe/herziene" prijs/specificatie lijst waar veel zaken op zijn geschrapt t.o.v. de rest van europa en latere modellen.Icefellow schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:41:
Hallo allemaal,
ik ben ook geïnteresseerd in zo'n mooie cupra born. Ik heb wat vragen waar jullie misschien wel antwoord op weten:Alvast bedankt voor jullie antwoorden:)
cupra born copper edition one- Ik begrijp met wat zoekwerk dat het hier om de introductie versies gaat, maar heb je dan iets 'minder' dan de niet one modellen?
- Garantie en occasions, bij modellen (volgens de cupra website) die gebouwd zijn na april 2021 heb je recht op flink wat garantie (cupra care?) geldt dit ook voor occasions (overdraagbaar?) en hoe zit het als je de verkoper aangeeft dat het om een import auto gaat?
- Laatste vraag, ik las dat verwarming een aardige impact kan hebben op het verbruik. Als verbruik belangrijk is is het dan verstandig om te kijken naar stoelverwarming of een warmtepomp of beide?
Zo ontbreekt bij mij performance het adaptieve onderstel en grotere remmen die bij de non-one performance deze er wel weer bij zitten. Lang leven bijtelling natuurlijk.
Verwarming heeft inderdaad mega impact, heb wel eens gelezen dat er een 7? kwh verwarmingsunit in dit. Tijdens mijn ritje naar spanje vorige week moest ik met 2.5 graad door de ardennen. Mijn verbruik schoot naar de 23kw/100km.
Je kan online prijslijsten vinden om de versies te vergelijken. Bijvoorbeeld hier een prijslijst van augustus 2021.Icefellow schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:41:
Hallo allemaal,
ik ben ook geïnteresseerd in zo'n mooie cupra born. Ik heb wat vragen waar jullie misschien wel antwoord op weten:Alvast bedankt voor jullie antwoorden:)
cupra born copper edition one- Ik begrijp met wat zoekwerk dat het hier om de introductie versies gaat, maar heb je dan iets 'minder' dan de niet one modellen?
- Is er ergens ook te zien of er verschillen zijn tussen de bouwjaren (2021/2022/2023)? Ik las eerder in het topic dat je bij een ouder model bijvoorbeeld een andere versie van cupra connect nodig hebt. Zijn er nog andere verschillen die me kunnen overtuigen waarom ik bijvoorbeeld een 2022 occasion zou moeten kopen in plaats van (>07-2021)?
De garantie is overdraagbaar & ook geldig bij import. De 7 jaar gratis onderhoud & APK is alleen geldig bij in origineel Nederlandse auto’s.
Warmtepomp en stoelverwarming helpen allebei in je verbruik. Maar ik zag in NL amper auto’s met warmtepomp, in Duitsland wel veel meer. Weet iemand hoe dat komt? In NL stond het volgens mij niet eens op de prijslijst in het begin.
Geen idee, denk dat het te maken heeft met markt en de vraag er naar, Duitsland kan wat kouder worden dan Nederland?basdv schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:16:
[...]
Weet iemand hoe dat komt? In NL stond het volgens mij niet eens op de prijslijst in het begin.
Hi, eind vorige maand zijn er 4 updates geïnstalleerd in mijn Cupra Born Performance One (2021 - 58 kwh accu). Ik had begrepen dat de actieradius groter zou zijn, maar het is fors afgenomen. Nu zo'n 290 km obv 80%
. Dit was zo'n 360 km meen ik. Het koude weer verlaagt de actieradius, maar zoveel ook weer niet.
Wat is jullie ervaring?
Wat is jullie ervaring?
Bij mij geeft de auto nu ook een bereik weer van 257 km bij 80%. Nu heb ik de laatste rit wel doorgereden maar in de zomer was dit een stuk hoger ja.urtus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:36:
Hi, eind vorige maand zijn er 4 updates geïnstalleerd in mijn Cupra Born Performance One (2021 - 58 kwh accu). Ik had begrepen dat de actieradius groter zou zijn, maar het is fors afgenomen. Nu zo'n 290 km obv 80%. Dit was zo'n 360 km meen ik. Het koude weer verlaagt de actieradius, maar zoveel ook weer niet.
Wat is jullie ervaring?
Ik heb recentelijk geen updates gehad.
helaas toch wel een stuk minder, zit nu rond de 260km met 80%, en mijn ritjes zijn nu 90%+ snelweg.urtus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:36:
Hi, eind vorige maand zijn er 4 updates geïnstalleerd in mijn Cupra Born Performance One (2021 - 58 kwh accu). Ik had begrepen dat de actieradius groter zou zijn, maar het is fors afgenomen. Nu zo'n 290 km obv 80%. Dit was zo'n 360 km meen ik. Het koude weer verlaagt de actieradius, maar zoveel ook weer niet.
Wat is jullie ervaring?
Eerder met PON als importeur/alleenheerser in Nederland. Die vonden een warmtepomp niet nodig, en dus had de consument in Nederland weinig keuze.aaradorn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:35:
[...]
Geen idee, denk dat het te maken heeft met markt en de vraag er naar, Duitsland kan wat kouder worden dan Nederland?
Achteraf natuurlijk oerstom, juist een EV profiteert enorm van een warmtepomp qua efficiëntie.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Helaas wel, voor dagelijks gebruik niet echt storend maar als je ergens naartoe wilt loop je er toch al wat sneller tegen aan. Dagje Arnhem is voor mij nu toch al snel 2 keer laden op 1 dag inplaats van 1 in de zomer.urtus schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:37:
Bedankt voor jullie reacties @S-1-5-7 en @aaradorn.
Dan is het op zich helemaal niet zo gek. Toch wel een aardige impact het koudere weer op het bereik.
Vandaag de winterbanden weer laten plaatsen. De zomer achterbandjes zijn nu wel op kreeg ik te horen.
Zit nu op 26k KM totaal, en heb vorige winter ook op winterbanden gereden. Oftewel een jaartje en ~ <20.000 km met een setje zomerbanden...
Zit nu op 26k KM totaal, en heb vorige winter ook op winterbanden gereden. Oftewel een jaartje en ~ <20.000 km met een setje zomerbanden...
Anderhalf jaar geleden toen ik hem bestelde was het onder het mom van componenten tekorten dat de warmtepomp niet leverbaar was.Jeroenneman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:41:
[...]
Geen idee, denk dat het te maken heeft met markt en de vraag er naar, Duitsland kan wat kouder worden dan Nederland?
Bij een Tesla heb ik een video gezien over de zeer complexe warmte beheersing in een ev. Bij de optie warmtepomp is niet niet zo dat je er een extra compressor bij krijgt, het is een extra warmte wisselaar.
Vreemd is ook dat je in Nederland alleen modellen met nietszeggende namen als business en Adrenaline kan bestellen. In de configurator van andere landen kun je gewoon bij elkaar klikken wat je wilt hebben.
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Ik weet even niet precies wat er allemaal onder de ‘motorkap’ zit, maar je herkent de auto’s MET warmtepomp aan het CO2 koudemiddel, terwijl de standaarduitvoeringen nog gebruik maken van R1234 koudemiddel. Dus er zit op zijn minst een andere pomp op als er geen extra systeem op zit.MarkV6 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:13:
[...]
Bij een Tesla heb ik een video gezien over de zeer complexe warmte beheersing in een ev. Bij de optie warmtepomp is niet niet zo dat je er een extra compressor bij krijgt, het is een extra warmte wisselaar.
Mijn auto heeft de warmtepomp wel, maar kan niet echt zeggen dat het een zuinigheidswonder is, ook niet na de 3.2.1 update.
Wel heb ik volgende maand een afspraak staan om 2 cellen te wisselen van de HV accu, naar aanleiding van de controle/terugroepactie. (Circa 15mV afwijking tussen hoogste en laagste spanning cellen) Een tijdje had ik ook een gele driehoek en foutmelding, maar die is na 2 weken vanzelf weer weggegaan… het verschil zal nu door de kou wel net weer binnen de tolerantie zijn gevallen.
Ik lees dat Volkswagen heeft gekozen voor R-744 dus CO2. De meeste zijn op R1234yf overgegaan. Het zou wel vreemd zijn als beide in 1 auto worden gebruikt.VW-Bart schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:44:
[...]
Ik weet even niet precies wat er allemaal onder de ‘motorkap’ zit, maar je herkent de auto’s MET warmtepomp aan het CO2 koudemiddel,
Of als met warmtepomp CO2 en zonder R1234yf, ik zal eens onder mijn motorkap kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door MarkV6 op 16-11-2023 07:47 ]
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Dat heb ik empirisch ondervonden door in stilstand de kachel op max te zetten. In het verbruik scherm staat dan 7kwh / uur. En uur valt weg tegen uur dat maak 7kw Mogelijk nog hoger als je ook de airco aanzet.mr.DJ95 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:44:
[...]
heb wel eens gelezen dat er een 7? kwh verwarmingsunit in dit.
De teller loopt vreemd genoeg tot 99 terwijl ik iets van 160kw zou moeten hebben.
Dit klinkt wel echt heel snel! Heeft iedereen last van zulke slijtage?Patrock schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:07:
Vandaag de winterbanden weer laten plaatsen. De zomer achterbandjes zijn nu wel op kreeg ik te horen.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier last van heeft. Het ligt voor een groot gedeelte ook aan het rijgedrag. Met de achterwielaandrijving gaat het wel wat harder schat ik zo in, maar als je normaal rijdt en niet het afval verscheurt :-) dan zal het wel meevallen.basdv schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:04:
[...]
Dit klinkt wel echt heel snel! Heeft iedereen last van zulke slijtage?
Iemand enig idee hoe je de trip meter weer op ritjes krijgt ipv optellend? Nu kan ik ook niet zoveel uit het gemiddelde halen..
:strip_exif()/f/image/EcmUlPWRxqfhTo24klg9d2Ej.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk op iets verkeerds geklikt
:strip_exif()/f/image/EcmUlPWRxqfhTo24klg9d2Ej.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk op iets verkeerds geklikt
[ Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 16-11-2023 09:18 ]
Nog niet gekeken maar zit ook al op 25k en heb een niet al te lichte voet. Zometeen in de pauze maar effe gluren.basdv schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:04:
[...]
Dit klinkt wel echt heel snel! Heeft iedereen last van zulke slijtage?
Druk op OK op je stuur.Hapkoek schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:17:
Iemand enig idee hoe je de trip meter weer op ritjes krijgt ipv optellend? Nu kan ik ook niet zoveel uit het gemiddelde halen..
[Afbeelding]
Zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"MarkV6 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:45:
[...]
Ik lees dat Volkswagen heeft gekozen voor R-744 dus CO2. De meeste zijn op R1234yf overgegaan. Het zou wel vreemd zijn als beide in 1 auto worden gebruikt.
Of als met warmtepomp CO2 en zonder R1234yf, ik zal eens onder mijn motorkap kijken.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Ik ga ook voor een cupra, ik kijk zelf op dit moment naar de leon en de formentor VZ performance.. En ben ook wel benieuwd naar je vraag over de garantie. Ik wil er wellicht ook 1 aanschaffen met net de kop eraf..Icefellow schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:41:
Hallo allemaal,
Maar ik zie veel import vanuit duitse dealers..
Zie een paar posts van mij hierboven, garantie is overdraagbaar tussen landen. Dat geldt niet voor het gratis onderhoud en APK (maar dat is volgens mij alleen van toepassing op de Born). Voor de gratis pechhulp ben ik nog op zoek naar het antwoord, bij Cupra zelf weten ze het ook niet goed.
Als je het graag bevestigd wil hebben, je kan Cupra whatsappen. Ze reageren erg snel.
Als je het graag bevestigd wil hebben, je kan Cupra whatsappen. Ze reageren erg snel.
Beste,
Sinds afgelopen donderdag heb ik een Cupra Performance overgenomen in de lease. Alleen zit ik momenteel echt te kutten met de App. Al mijn services staan gedeactiveerd en ik zie bijvoorbeeld niet het aantal Km dat ik nog kan maken.
Kreeg het briljante advies om de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat werkt natuurlijk ook niet.
Heeft een van jullie nog een idee?
Sinds afgelopen donderdag heb ik een Cupra Performance overgenomen in de lease. Alleen zit ik momenteel echt te kutten met de App. Al mijn services staan gedeactiveerd en ik zie bijvoorbeeld niet het aantal Km dat ik nog kan maken.
Kreeg het briljante advies om de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat werkt natuurlijk ook niet.
Sharfer#2586
De app is een nachtmerrie, alleen echt handig om je percentage te bekijken. Beste tip die ik voor je heb is gewoon een dagje wachten en kijken of het probleem blijft bestaan.Sharfer schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:19:
Beste,
Ik merk inderdaad dat de software en app zijn gemaakt door mensen die er weinig zin in hadden. Speelt helaas al sinds het begin en ik denk dat het komt door een van de volgende dingen:aaradorn schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:31:
[...]
De app is een nachtmerrie, alleen echt handig om je percentage te bekijken. Beste tip die ik voor je heb is gewoon een dagje wachten en kijken of het probleem blijft bestaan.
De auto staat nog met VIN op een ander account
De software is naar mijn weten nog nooit geupdate.
Edit: Krijg op de app ook telkens internal server error. Erg annoying, duurt helaas nog tot eind december totdat hij voor zn update mag.
[ Voor 10% gewijzigd door Sharfer op 20-11-2023 10:36 ]
Sharfer#2586
Ik kan hier niet echt een eenduidig antwoord op vinden.
Ik ben me aan het oriënteren voor een lease auto. Megane E-Tech is me bekend. Deze werkt erg makkelijk met navigeren. Ingebouwde google, dus in maps worden zelf de laadstops ingesteld. Gezien de afstanden die ik moet rijden is dit voor mij erg prettig.
Nu snap ik dat ik de Born (en ID) geen ingebouwde Android automotive a la volvo/renaul/polestar heeft. Maar wel ondersteuning voor android auto. Dit gebruik ik in mijn huidige auto ook. Kan je hier echter ook de accucapaciteit enzo in weergeven? Dit zou fijn zijn voor navigeren.
Ik ben me aan het oriënteren voor een lease auto. Megane E-Tech is me bekend. Deze werkt erg makkelijk met navigeren. Ingebouwde google, dus in maps worden zelf de laadstops ingesteld. Gezien de afstanden die ik moet rijden is dit voor mij erg prettig.
Nu snap ik dat ik de Born (en ID) geen ingebouwde Android automotive a la volvo/renaul/polestar heeft. Maar wel ondersteuning voor android auto. Dit gebruik ik in mijn huidige auto ook. Kan je hier echter ook de accucapaciteit enzo in weergeven? Dit zou fijn zijn voor navigeren.
Je kan kijken of ABRP je bevalt. Dat is een navigatie systeem app meer gericht op elektrische voertuigen. Ik ben er zelf nog mee aan het stoeien, dus kan je het nog niet precies aangeven. Wel kan je daar je power instellen welke je hebt op het moment en met hoeveel je wilt aankomen. Stops worden dan berekend.twowheeler schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:37:
Ik kan hier niet echt een eenduidig antwoord op vinden.
Dat gezegd hebbende, ik had ergens gelezen dat Google Maps ook meer gaat doen aan Elektrische Wagens. Wanneer of hoe weet ik helaas even niet.
Sharfer#2586
Heeft er iemand weleens gehad dat zijn Born de servicelijn bleef bellen?
De mijne heeft het van het weekend een keer gehad.
Deze blijft de gehele rit (+/- 8 km / 10 minuten) de servicelijn bellen en verbreken.
Erg bijzondere situatie.
Auto is wel gestopt met bellen als deze uitgeschakeld is, maar handig is het niet.
De mijne heeft het van het weekend een keer gehad.
Deze blijft de gehele rit (+/- 8 km / 10 minuten) de servicelijn bellen en verbreken.
Erg bijzondere situatie.
Auto is wel gestopt met bellen als deze uitgeschakeld is, maar handig is het niet.
Nee dat kan niet. Maar daar ik het zelf betaal ga ik alleen bij DC laden bij Tesla. De prijs kruipt omhoog maar is nog steeds de meest voordelige snellader. Zie de tesla app voor de locaties.twowheeler schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:37:
Kan je hier echter ook de accucapaciteit enzo in weergeven? Dit zou fijn zijn voor navigeren.
Ingebouwde navi is niet heel slecht, voor lange ritjes met meer dan 1 laad stop gebruik ik hem nog wel eens.twowheeler schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:37:
Kan je hier echter ook de accucapaciteit enzo in weergeven? Dit zou fijn zijn voor navigeren.
Zijn er hier ook Born rijders die GridIO gebruiken om te laden op goedkope uren? Volgens de app/site van GridIO zou hij de locatie van de Born moeten kunnen uitlezen, om zo alleen op je thuisadres 'slim' te laden. Echter komt de locatie bij mij niet door in de GridIO app en kan ik dit nergens instellen.
In de CUPRA app zie ik wel de locatie van mijn Born...
Jup, ik ben groot GridIO en gebruiker. locatie gebruik ik niet omdat ik eigenlijk alleen maar thuis AC laadt. Snelladen is DC en is dus niet van invloed. Op vakantie of buitenshuis zet ik hem gewoon op disable.GijsHk schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:58:
Zijn er hier ook Born rijders die GridIO gebruiken om te laden op goedkope uren? Volgens de app/site van GridIO zou hij de locatie van de Born moeten kunnen uitlezen, om zo alleen op je thuisadres 'slim' te laden. Echter komt de locatie bij mij niet door in de GridIO app en kan ik dit nergens instellen.
Inmiddels bijna 3000kWh geladen en heel veel geld kunnen uitsparen.
Heb je de software in de auto zelf al gereset?(fabrieks instellingen laden via multimedia scherm) vermoed namelijk dat je de koppeling die je nu heb moet resetten. Zeker als hier nog settings in staan van een vorige eigenaar.Sharfer schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:19:
Beste,
Dit moest ik ook doen na de 3.2.1 update.
Auto was niet meer te verbinden met de app.
Hier waren ook dingen in veranderd waardoor in veel gevallen een reset nodig was.
Na reset de stappen volgen om deze weer met de app te verbinden.
Maar waar heb je de optie om de locatie in te stellen? Ik laad thuis én op mijn werk op onregelmatige tijdstippen. Wil dus thuis slim laden met GridIO, maar op het werk meteen laden want geen dynamische prijzen en wisselende tijdstippen.mr.DJ95 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:38:
[...]
Jup, ik ben groot GridIO en gebruiker. locatie gebruik ik niet omdat ik eigenlijk alleen maar thuis AC laadt. Snelladen is DC en is dus niet van invloed. Op vakantie of buitenshuis zet ik hem gewoon op disable.
Inmiddels bijna 3000kWh geladen en heel veel geld kunnen uitsparen.
Uhm....hoe doe je dat? :-)linuxpro schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:15:
[Afbeelding]
Best grappig zo op t stand-by scherm van mijn iPhone.
Ik weet even niet meer of ik eerst had gekoppeld of eerst had gereset. Ik ga het zo gelijk even oppakken. Laat het je weten. Als dit de goude tip is moet ik me wel schamen >.<RuudSaar schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:10:
[...]
Heb je de software in de auto zelf al gereset?(fabrieks instellingen laden via multimedia scherm) vermoed namelijk dat je de koppeling die je nu heb moet resetten. Zeker als hier nog settings in staan van een vorige eigenaar.
Antwoord was dus nee.
Werd tussentijds wel gebeld, dat mijn 3.2.1 update pas 30 januari kan en schijnbaar 3-dagen kan duren.
[ Voor 11% gewijzigd door Sharfer op 21-11-2023 09:13 ]
Sharfer#2586
YouTube: How to Set Up & Customize StandBy Mode on iPhone (iOS 17)
Even naar links swipen als je in de standby modus zit, dan zie je de klok met de agenda, en die kan je customizen en je TRONITY widget kiezen.
Je kan overigens ook de widget van Cupra zelf gebruiken als je Trionity niet wil gebruiken als Widget op je iPhone.
Ik vind zelf de widget van PUMP op mijn beginscherm nog steeds het handigste. Dan kan ik in 1 opslag zien hoeveel procent mijn auto heeft zonder mijn telefoon te ontgrendelen. (Middelste 80)
Ik vind zelf de widget van PUMP op mijn beginscherm nog steeds het handigste. Dan kan ik in 1 opslag zien hoeveel procent mijn auto heeft zonder mijn telefoon te ontgrendelen. (Middelste 80)
[ Voor 83% gewijzigd door M@cer op 21-11-2023 11:05 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hoe krijg je die pump widget op je vergrendelde scherm.... ik zie altijd alleen maar mijn agenda.... naast tijd/datum.. werkelijk geen id...M@cer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:01:
Je kan overigens ook de widget van Cupra zelf gebruiken als je Trionity niet wil gebruiken als Widget op je iPhone.
[Afbeelding]
Op je vergrendeld scherm, moet je het scherm indrukken en dan pas aan.spidertje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:18:
[...]
Hoe krijg je die pump widget op je vergrendelde scherm.... ik zie altijd alleen maar mijn agenda.... naast tijd/datum.. werkelijk geen id...
Je kan dan widgets toevoegen
Sharfer#2586
Sharfer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:35:
[...]
Op je vergrendeld scherm, moet je het scherm indrukken en dan pas aan.
Je kan dan widgets toevoegen
/f/image/gDOEok6q9iaxLwWzYByD7JtO.png?f=fotoalbum_large)
Gelukt :-)
Volgens mij kan je de Cupra widget niet gebruiken in stand-by modus. De tronity widget wel. Ik kan de Cupra widget in ieder geval niet vinden als ik stand-by modus instel. Als jij dat wel kan vinden ben ik je zeer dankbaar!M@cer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:01:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik de auto open, de binnenverlichting gaat branden? En dan niet eenmalig, maar voortaan elke keer? Er zit zo'n knopje/touch-ding in het plafond met portiersymbolen, als je die 1x aanklikt wordt ie geel, 2e keer wit. Maar wat ik ook doe, als ik de auto afsluit en later weer terug kom, dan is de verlichting gewoon weer uit. Lampje in de handgreep buiten gaat wel branden bij ontgrendelen, maar binnen blijft het duister.
Ik doe vast iets fout, maar kan niet bedenken wat. En de handleiding helpt me ook niet verder.
Ik doe vast iets fout, maar kan niet bedenken wat. En de handleiding helpt me ook niet verder.
Niet zelf getest maar ik zou denken, de deur openen, de plafond verlichting aan zetten, deur sluiten.Delphi32 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:26:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik de auto open, de binnenverlichting gaat branden? En dan niet eenmalig, maar voortaan elke keer? Er zit zo'n knopje/touch-ding in het plafond met portiersymbolen, als je die 1x aanklikt wordt ie geel, 2e keer wit. Maar wat ik ook doe, als ik de auto afsluit en later weer terug kom, dan is de verlichting gewoon weer uit. Lampje in de handgreep buiten gaat wel branden bij ontgrendelen, maar binnen blijft het duister.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Edit, overbodig... Ik gebruik de Standby modus van mijn iphone niet..
[ Voor 86% gewijzigd door M@cer op 22-11-2023 09:06 ]
Vanwege update van mijn Born heb ik tijdelijk een ID3. Toch een andere auto, maar er zijn natuurlijk veel overeenkomsten. Bij deze ID3 ontgrendelen de deuren automatisch als je met de sleutel in de zak aan komt lopen. Die optie ken ik niet op de Born, maar is misschien in te stellen met OBDELEVEN? Iemand een idee?
Keyless entry is bij de Born vanaf de Adrenaline (nieuwe namen op de cupra website)1104JR schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:01:
Vanwege update van mijn Born heb ik tijdelijk een ID3. Toch een andere auto, maar er zijn natuurlijk veel overeenkomsten. Bij deze ID3 ontgrendelen de deuren automatisch als je met de sleutel in de zak aan komt lopen. Die optie ken ik niet op de Born, maar is misschien in te stellen met OBDELEVEN? Iemand een idee?
Wellicht dat andere modellen deze ook hebben maar het staat uit, mijn business kwam met een draadloze lader lol
Keyless Entry bij de Born is anders dan bij de ID.3. Bij de Born moet je de handgreep aanraken om te ontgrendelen of vergrendelen. Bij de ID.3 ont-/vergrendelt de auto automatisch als je dichtbij/veraf genoeg bent, dus zonder aanraking.aaradorn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:48:
[...]
Keyless entry is bij de Born vanaf de Adrenaline (nieuwe namen op de cupra website)
Wellicht dat andere modellen deze ook hebben maar het staat uit, mijn business kwam met een draadloze lader lol
Je merkt het verschil in gebruik het meest als je eerst de achterportieren of laadklep wil openen. Bij de Born moet je dan eerst een voorportier openen, of de sleutel gebruiken.
Of het aangepast kan worden met ODB-eleven weet ik niet, maar ik betwijfel het.
voor de achterklep hoef je voor zover ik weet niet de voordeur te ontgrendelen bij de born.Pinobigbird schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:52:
[...]
Keyless Entry bij de Born is anders dan bij de ID.3. Bij de Born moet je de handgreep aanraken om te ontgrendelen of vergrendelen. Bij de ID.3 ont-/vergrendelt de auto automatisch als je dichtbij/veraf genoeg bent, dus zonder aanraking.
Je merkt het verschil in gebruik het meest als je eerst de achterportieren of laadklep wil openen. Bij de Born moet je dan eerst een voorportier openen, of de sleutel gebruiken.
Voor de achterdeuren is het een ander verhaal.
Ah, okay, mijn born heeft het helaas niet dus had geen idee, raar dat het zo werkt, aangezien er zoveel overlap is tussen de ID3 hardware en de born hardware zal dat vast en zeker wel kunnen maar denk dat er iemand moet komen met een hoop technische kennis.Pinobigbird schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:52:
[...]
Keyless Entry bij de Born is anders dan bij de ID.3. Bij de Born moet je de handgreep aanraken om te ontgrendelen of vergrendelen. Bij de ID.3 ont-/vergrendelt de auto automatisch als je dichtbij/veraf genoeg bent, dus zonder aanraking.
Ik had het dan ook over de laadklep, het klepje van de laadpoortmesm90 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:47:
[...]
voor de achterklep hoef je voor zover ik weet niet de voordeur te ontgrendelen bij de born.
Voor de achterdeuren is het een ander verhaal.
Gedaan, helpt niet. Wel op het moment zelf, maar als ik wegloop en na een uurtje of zo terug kom gaat het licht niet meer aan als ik het portier open.eisbaer schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:46:
[...]
Niet zelf getest maar ik zou denken, de deur openen, de plafond verlichting aan zetten, deur sluiten.
Toch maar eens de helpdesk bellen dan. Dit moet toch werken, lijkt me (en dat deed het ooit ook).
Precies dit heb ik ook! Hier doet de binnenverlichting het ook vaker niet dan wel. Ben benieuwd naar de oplossing..Delphi32 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]
Gedaan, helpt niet. Wel op het moment zelf, maar als ik wegloop en na een uurtje of zo terug kom gaat het licht niet meer aan als ik het portier open.
Toch maar eens de helpdesk bellen dan. Dit moet toch werken, lijkt me (en dat deed het ooit ook).
De Update naar 3.2 is gelukt. Ik zie een paar kleine dingen. Bij de stoelverwarming staat nu een optie om het bestuurdersstoel-gebruik in te leren, waarna de auto kennelijk weet wanneer ik de stoelverwarming aan wil hebben . Ik ben benieuwd.
De OBDeleven instellingen lijken deze keer gehandhaafd. Dat was bij eerdere updates niet zo.
Verder kreeg ik in de app de melding over het HV-accugebruik. Dit zou zodanig kunnen worden ingesteld dat de accu's meer vermogen leveren en de minimale basisfunctionaliteit van de wagen garanderen (?) Dat moest ik aanvinken bij wagentoestemmingen. Echter, voor mij is niet duidelijk wat ik precies doe en ik lees dat het aan- of uitzetten van deze functionaliteit de range kan beïnvloeden. Dat is voor mij belangrijk, want ik wil graag maximale range. Iemand al een idee?
De OBDeleven instellingen lijken deze keer gehandhaafd. Dat was bij eerdere updates niet zo.
Verder kreeg ik in de app de melding over het HV-accugebruik. Dit zou zodanig kunnen worden ingesteld dat de accu's meer vermogen leveren en de minimale basisfunctionaliteit van de wagen garanderen (?) Dat moest ik aanvinken bij wagentoestemmingen. Echter, voor mij is niet duidelijk wat ik precies doe en ik lees dat het aan- of uitzetten van deze functionaliteit de range kan beïnvloeden. Dat is voor mij belangrijk, want ik wil graag maximale range. Iemand al een idee?
Ik heb inmiddels contact met Cupra en wordt het naar Development doorgezet. Ik ben als enige geregisteerd bij deze auto, dus er is iets vreemds aan de hand.RuudSaar schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:10:
[...]
Heb je de software in de auto zelf al gereset?(fabrieks instellingen laden via multimedia scherm) vermoed namelijk dat je de koppeling die je nu heb moet resetten. Zeker als hier nog settings in staan van een vorige eigenaar.
Eventuele oplossing of whatever zou ik documenteren. Zodat een persoon na mij dit makkelijker kan oplossen.
Voorlopig waren ze vooral benieuwd naar app versie en iphone versie etc. Dit terwijl op android precies hetzelfde probleem speelt. Afijn.. we horen t vanzelf
Sharfer#2586
In maart heb ik een terugroepactie afspraak staan voor o.a. de software update van 3.1 naar 3.2.1. Niet te hopen dat het probleem daarna ontstaat. Overigens hebben ze mijn auto 4 dagen nodig. Er wordt ook wederom iets aan de accu gedaan.Delphi32 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]
Gedaan, helpt niet. Wel op het moment zelf, maar als ik wegloop en na een uurtje of zo terug kom gaat het licht niet meer aan als ik het portier open.
Ik werd hierover pro-actief gebeld door mijn dealer nadat ik de eerste grote beurt had ingepland.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
/f/image/fe8pAltCHANgimtmgtWaATUP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5eZIrDAnX2JzbENuxF3QF751.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ITcjCTMBpo6HupeRqXirtxfk.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zIA72SC2bUcBiGvILRtL1Y2d.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zCZkfDcAmbP5Sr4tnPMqBiqC.jpg?f=fotoalbum_large)