Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

Pinobigbird

doesn't share food!

WooK schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:36:
Volgens mij pakt de ACC hem weer op als je minder dan 5 seconden stil staat. Sta je langer stil dan moet je zelf inderdaad weer het pedaal intrappen.
15 seconden dacht ik

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:26:
[...]

Dat kan ook, en dat doe ik ook zeker.
Maar is net zoiets als dat welkom scherm, ik zit er niet op te wachten.
Het zou de auto weer nét iets beter maken!
Dat welkom scherm is inderdaad wel een vervelend dingetje! Ik rij veelal in drukte op snelwegen dus de ACC zorgt er toch regelmatig voor dat mijn snelheid varieert, misschien vind ik die GPS snelheid daarom wat minder belangrijk natuurlijk.

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-09 11:48
xMikeHaa schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:27:
Hoi mede cupra-eigenaren,

Als jullie in de file rijden met de cruise control geactiveerd en je komt volledig tot stilstand, pakt jullie auto hem dan altijd weer op zodra de file weer begint te rijden?

Mijn Cupra (Adrenaline van dit jaar) heeft er soms moeite mee. De helft van de keren komt ie automatisch weer van zn plek en rijd ie met de file mee, de andere helft blijft ie staan en moet ik of opnieuw op 'Res' drukken of kort het gaspedaal indrukken om weer vooruit te komen.

Ben benieuwd!
Ik heb hier ook wisselende ervaringen mee. De ene keer staat er ACC gereed en pakt hij hem gewoon weer op en andere keren remt hij netjes af, staat stil maar krijg ik die melding niet en dien ik handmatig weer te starten. Er zit inderdaad een tijds moment in totdat hij vanaf stilstand niet meer zelf optrekt. (Hoe lang, geen idee voelt als iets van 10 sec.)
Ik dacht eerst nog dat hij het automatisch optrekken na bijv. 5 x binnen X minuten niet meer doet uit 'veiligheidsoverwegingen' net als de 'houd de handen aan het stuur melding'. Al heb ik nog geen patroon kunnen ontdekken.

• CupraFrank
Frederik1987 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:02:
[...]

Ik heb hier ook wisselende ervaringen mee. De ene keer staat er ACC gereed en pakt hij hem gewoon weer op en andere keren remt hij netjes af, staat stil maar krijg ik die melding niet en dien ik handmatig weer te starten. Er zit inderdaad een tijds moment in totdat hij vanaf stilstand niet meer zelf optrekt. (Hoe lang, geen idee voelt als iets van 10 sec.)
Ik dacht eerst nog dat hij het automatisch optrekken na bijv. 5 x binnen X minuten niet meer doet uit 'veiligheidsoverwegingen' net als de 'houd de handen aan het stuur melding'. Al heb ik nog geen patroon kunnen ontdekken.
Zodra de melding verdwijnt moet je zelf weer op RES drukken om het te activeren. Geen idee waarom dit er in zit, maar niet alle auto's hebben dat weet ik uit ervaring.

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:58

Pinobigbird

doesn't share food!

CupraFrank schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:12:
[...]

Zodra de melding verdwijnt moet je zelf weer op RES drukken om het te activeren. Geen idee waarom dit er in zit, maar niet alle auto's hebben dat weet ik uit ervaring.
Of het gasstroompedaal aantikken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• CupraFrank
Pinobigbird schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Of het gasstroompedaal aantikken.
True!

• ericafterdark
  • Laatst online: 13-10 14:53
WooK schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:36:
Volgens mij pakt de ACC hem weer op als je minder dan 5 seconden stil staat. Sta je langer stil dan moet je zelf inderdaad weer het pedaal intrappen.
Dit inderdaad. Wel langer dan 5 seconden bij mij.

-edit-

Had niet gezien dat de vraag inmiddels al 3x is beantwoord 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door ericafterdark op 18-07-2023 14:14 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11 09:28
Thanks allen voor jullie feedback. Ik dacht dat het aan mijn Born lag, jammer dat ie niet gewoon altijd na stilstand weer begint met verder te rijden.. :/

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
Arboris schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:44:
[...]

Nee, behalve dat hij mij regelmatig de ballen bevriest verder geen klachten ;)
Niks beters dan geen gevoel meer hebben in je rechter knie 8) 8) 8)
xMikeHaa schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:52:
Thanks allen voor jullie feedback. Ik dacht dat het aan mijn Born lag, jammer dat ie niet gewoon altijd na stilstand weer begint met verder te rijden.. :/
kan je gewoon aanpassen btw, weet effe niet waar het zit maar heb hem zelf ook uit gezet, vind het zelf wat fijner. ik ben blind, het gaat over cruise control, excuseer

[ Voor 45% gewijzigd door aaradorn op 18-07-2023 20:22 ]

• romanovanwetten
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11 14:58
xMikeHaa schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:27:
Hoi mede cupra-eigenaren,

Als jullie in de file rijden met de cruise control geactiveerd en je komt volledig tot stilstand, pakt jullie auto hem dan altijd weer op zodra de file weer begint te rijden?

Mijn Cupra (Adrenaline van dit jaar) heeft er soms moeite mee. De helft van de keren komt ie automatisch weer van zn plek en rijd ie met de file mee, de andere helft blijft ie staan en moet ik of opnieuw op 'Res' drukken of kort het gaspedaal indrukken om weer vooruit te komen.

Ben benieuwd!
Ik heb hier veel mee geëxperimenteerd en volgens mij is het zo dat ACC altijd werkt wanneer je je handen aan het stuur houdt. Na een x aantal seconden (ik denk een seconde of 5-10) verdwijnt de melding ACC gereed (mits je dus je handen niet aan het stuur hebt), maar als je dan besluit het stuur weer beet te houden komt de melding direct in beeld en begint de auto ook daadwerkelijk automatisch te rijden wanneer je voorligger begint te rijden. Dit werkt ook na enkele minuten stilgestaan te hebben.
Ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren :)

• CupraFrank
romanovanwetten schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:37:
[...]

Ik heb hier veel mee geëxperimenteerd en volgens mij is het zo dat ACC altijd werkt wanneer je je handen aan het stuur houdt. Na een x aantal seconden (ik denk een seconde of 5-10) verdwijnt de melding ACC gereed (mits je dus je handen niet aan het stuur hebt), maar als je dan besluit het stuur weer beet te houden komt de melding direct in beeld en begint de auto ook daadwerkelijk automatisch te rijden wanneer je voorligger begint te rijden. Dit werkt ook na enkele minuten stilgestaan te hebben.
Ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren :)
Welke versie van de Cupra heb je?

• romanovanwetten
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11 14:58
@CupraFrank Ik heb een Cupra Born Performance van mei 2023 😊

• CupraFrank
romanovanwetten schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:52:
@CupraFrank Ik heb een Cupra Born Performance van mei 2023 😊
Nice! Dat kan er mee te maken hebben dat wat je beschreef werkt. Ik heb de One Adrenaline en als ik mijn stuur aanraak dan verdwijnt die melding net zo hard :)

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
AvK schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:50:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin? Je dealer moet toch gewoon die updates toepassen?
Man man man. Je moet het gewoon eisen!
Vanochtend bij de dealer geweest voor een vakantiecheck gezien wij morgen naar Zuid-Frankrijk vertrekken. Bij de balie om de Born weer op te halen weer eens aangekaart. Nu mag ik toch eind september terug komen voor de update, eerder kon niet en ingepland voor 3 dagen incl. leenauto vanwege de eerdere ervaringen met de ONE updates. Wat blijkt, er staat ook nog een service open om accu modules te vervangen, wat dat ook mag betekenen, en dat wordt dan ook direct gedaan. Zal tegen die tijd nog een update geven als het is gebeurt.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

AvK

Ready Set Go

Chinoto88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:10:
[...]

Vanochtend bij de dealer geweest voor een vakantiecheck gezien wij morgen naar Zuid-Frankrijk vertrekken. Bij de balie om de Born weer op te halen weer eens aangekaart. Nu mag ik toch eind september terug komen voor de update, eerder kon niet en ingepland voor 3 dagen incl. leenauto vanwege de eerdere ervaringen met de ONE updates. Wat blijkt, er staat ook nog een service open om accu modules te vervangen, wat dat ook mag betekenen, en dat wordt dan ook direct gedaan. Zal tegen die tijd nog een update geven als het is gebeurt.
Fijne vakantie en hou ons op de hoogte met de laderij ervaringen.... :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 16:52

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Sinds de laatste update (en de ellende om een werkende S-PIN te krijgen) zie ik bij de openbare laadpalen rode en groene bolletjes in het navigatiescherm. Nice! Voor mij superhandig want aangewezen op openbare laadvoorzieningen.
Maar wat ik niet snap is waarom de 2 laadpalen hier om de hoek uit het systeem zijn verdwenen. Ze stonden er wel in, ze staan ook echt nog in de straat en andere laadpalen van dezelfde leverancier staan ook in de kaart.

Is er een verklaring voor zoiets? Ik wil graag snappen hoe het werkt.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
Ook vanuit mij een klein vakantie verslag. Vorige week zondag richting noord oost Spanje afgereisd. Van te voren route de soleil bekeken en zo veel mogelijk Fastned stops gepland. Dat kende ik, was goed aangegeven en duidelijk herkenbaar.

Halverwege toch een aantal IONITY stops gepakt wat overigens ook prima ging, wel lastiger te vinden en niet alle palen deden het.

Het snelste wat ik heb geladen is 115kW met een gemiddeld verbruik van 15kWh op 100 kilometer. Verbruik werd in de bergen wel een stukje meer. Wat me dan wel weer mee viel is dat de airco goed koud bleef ondanks 39 graden bij de laatste stop bij Aire d’ ambrussum.

Wel heeft de auto wat bodemplaat gedoneerd aan de absurd steile parkeerplekken en hoge stoepjes hier in Spanje.

Verwijderd

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2023 18:27 ]

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-11 10:18
Ik ben in Londen en heb mijn auto kilometers verderop gezet. Ik weet zeker dat ik deze op slot heb gezet gisteren. Toch zegt mijn app al de hele tijd dat hij ontgrendeld is en dat de portieren en lichten aan staan. Kan dit een fout zijn in de app? Begin me nu toch wel zorgen te maken :)

• BBerry
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Marc_us schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:42:
Ik ben in Londen en heb mijn auto kilometers verderop gezet. Ik weet zeker dat ik deze op slot heb gezet gisteren. Toch zegt mijn app al de hele tijd dat hij ontgrendeld is en dat de portieren en lichten aan staan. Kan dit een fout zijn in de app? Begin me nu toch wel zorgen te maken :)
Dat komt wel vaker voor. Je auto is op slot ;)

• ericafterdark
BBerry schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:20:
[...]

Dat komt wel vaker voor. Je auto is op slot ;)
Inderdaad, bij mij ook.

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-09 11:48
Marc_us schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:42:
Herkenbaar. Meestal staat er dat hij ontgrendeld is.... Zeker als je aan het laden bent komt dat vaak voor.

• Marc_us
Dank jullie wel, ben al weer gerustgesteld. Blijft bijzonder, zo'n wisselvallige app.

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11 08:51
Probleem met airco waarbij bestuurderskant soms warme lucht blaast, oorzaak waarschijnlijk gevonden. airco systeem lekt ergens :/

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:22
Marc_us schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:55:
Dank jullie wel, ben al weer gerustgesteld. Blijft bijzonder, zo'n wisselvallige app.
Het is een leuke auto, maar de app is echt behoorlijk ondermaats. Ik geloof dat het ook zo'n drama is voor de ID3 etc. Persoonlijk gebruik ik hem ook niet echt meer.

• Kmps
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-10-2023
Arboris schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Het is een leuke auto, maar de app is echt behoorlijk ondermaats. Ik geloof dat het ook zo'n drama is voor de ID3 etc. Persoonlijk gebruik ik hem ook niet echt meer.
Ik heb vorige week mijn ID.3 ingeruild voor een Cupra Born (een verademing). Echter app van Volkswagen was wel stabieler. Heb in de Cupra app al een week de melding dat ik geen actieve licentie heb :|

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:54
Arboris schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:28:
[...]

We hebben hier sinds kort ook een E-208 naast de Born en dan is de app van Cupra echt een verademing wat betreft alles.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
Volgens mij kunnen we concluderen dat de klassieke autofabrikanten gewoon geen IT bedrijven zijn...
En dat water nat is ;)

Dit is volgens mij echt al best wel lang zo.
Echter koop ik nog steeds liever een auto van iemand die weet hoe je auto's moet bouwen ipv een iPad op wielen.
Vandaar mijn keuze voor de Born, gaaf ontwerp en fijne auto. De app en entertainmensysteem is behelpen, maar dat neem ik voor lief, ik wist dit al voor de aanschaf.

• Arboris
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:24:
...
Echter koop ik nog steeds liever een auto van iemand die weet hoe je auto's moet bouwen ipv een iPad op wielen.
...
Absoluut 8)

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Sinds mei 2022 ben ik een enthousiaste Born Adrenaline One rijder. Inmiddels ongeveer 25000 km gereden. Ik volg het grote Cupra Born topic op Tweakers elke dag en heb er al veel aan gehad. Veel van de genoemde gebreken of tijdelijke ongemakken heb ik natuurlijk ook ervaren. Toch overheerst het positieve bij mij ruimschoots. Ik vind het een fantastische auto. Ik benoem een paar redenen waarom ik tot die gedachte kom en inspireer hiermee misschien toekomstige Born-rijders.

- de auto is snel, stuurt loepzuiver als een kart, heeft de looks en is vrijwel geruisloos. Ik krijg altijd complimenten van omstanders. Vooral het logo en de koper accenten spreken niet-Born rijders aan. De vergelijking met de ID3 valt altijd in het voordeel van de Born uit.
- ik betaal nog geen wegenbelasting en kreeg kopers subsidie.
- de software update naar 3.2 heeft echt iets gebracht. De auto rijdt beter en gemakkelijker.
- er zijn veel aanpassingen mogelijk met OBDELEVEN. Dit maakt de auto persoonlijker en lost een deel van van hinderlijke beperkingen op
- de automatic cruise control maakt dat je relaxed kan rijden. In druk verkeer of als je haast hebt moet je dan de voet bij het stroompedaal houden. Ik heb met OBD11 de normale cruise control aan het menu op het stuur toegevoegd voor de enkele momenten dat het sneeuwt en de sensor aan de voorzijde de ACC in de steek laat.
- ik heb de lane-assist en verbod op rechts inhalen normaal uit staan (instelling OBD11 - kan met 1 handbeweging weer aan). Dat maakte de auto rustiger.
- keyless entry bij in-en uitstappen en starten en stoppen is voor mij een gamechanger. Je stapt in en uit, rijdt weg en stopt weer, zonder een startknop of sleutel te gebruiken.
- in de B-stand is er sprake van een plezierige vorm van regeneratief afremmen.
- camera achterzijde en zichtbaarheid op het scherm is bij enigszins normaal weer goed.
- de ruimte in de auto en de stoelen zijn prima. Ook achterin zit je goed. De kofferbak is groot genoeg.
- ondanks alle genoemde issues vind ik het multimedia scherm goed genoeg. Voor mij is de draadloze Carplay functie een echte aanvulling.
- ik laad de auto vrijwel altijd thuis op. Zonnepanelen. Dat is sowieso prima, maar ook elders gaat het laden zonder problemen. - ik gebruik gemiddeld 15 KW/100 km.
- verlichting op en in de auto zijn plezierig, de auto is goed zichtbaar en dim/groot licht is oké.
- mijn auto is voorzien van een afneembare steunhaak voor de fietsendrager. Cupra zelf heeft hier geen oplossing voor.

Het leek me leuk om ook eens een Topic te wijden aan alle positieve aspecten van de auto. Natuurlijk ben ik niet blind voor de problemen met de app, het scherm, de service van Cupra of krakende vering en piepende ruitenwissers, enz.
Al die problemen worden hier elke dag beschreven. Voor mij is het toch de fijnste auto die ik in 50 jaar gehad heb. Zijn er nog meer berijders die positieve gebruikerservaringen kunnen toevoegen?

• ericafterdark
1104JR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:37:
Sinds mei 2022 ben ik een enthousiaste Born Adrenaline One rijder. Inmiddels ongeveer 25000 km gereden. Ik volg het grote Cupra Born topic op Tweakers elke dag en heb er al veel aan gehad. Veel van de genoemde gebreken of tijdelijke ongemakken heb ik natuurlijk ook ervaren. Toch overheerst het positieve bij mij ruimschoots. Ik vind het een fantastische auto. Ik benoem een paar redenen waarom ik tot die gedachte kom en inspireer hiermee misschien toekomstige Born-rijders.

- de auto is snel, stuurt loepzuiver als een kart, heeft de looks en is vrijwel geruisloos. Ik krijg altijd complimenten van omstanders. Vooral het logo en de koper accenten spreken niet-Born rijders aan. De vergelijking met de ID3 valt altijd in het voordeel van de Born uit.
- ik betaal nog geen wegenbelasting en kreeg kopers subsidie.
- de software update naar 3.2 heeft echt iets gebracht. De auto rijdt beter en gemakkelijker.
- er zijn veel aanpassingen mogelijk met OBDELEVEN. Dit maakt de auto persoonlijker en lost een deel van van hinderlijke beperkingen op
- de automatic cruise control maakt dat je relaxed kan rijden. In druk verkeer of als je haast hebt moet je dan de voet bij het stroompedaal houden. Ik heb met OBD11 de normale cruise control aan het menu op het stuur toegevoegd voor de enkele momenten dat het sneeuwt en de sensor aan de voorzijde de ACC in de steek laat.
- ik heb de lane-assist en verbod op rechts inhalen normaal uit staan (instelling OBD11 - kan met 1 handbeweging weer aan). Dat maakte de auto rustiger.
- keyless entry bij in-en uitstappen en starten en stoppen is voor mij een gamechanger. Je stapt in en uit, rijdt weg en stopt weer, zonder een startknop of sleutel te gebruiken.
- in de B-stand is er sprake van een plezierige vorm van regeneratief afremmen.
- camera achterzijde en zichtbaarheid op het scherm is bij enigszins normaal weer goed.
- de ruimte in de auto en de stoelen zijn prima. Ook achterin zit je goed. De kofferbak is groot genoeg.
- ondanks alle genoemde issues vind ik het multimedia scherm goed genoeg. Voor mij is de draadloze Carplay functie een echte aanvulling.
- ik laad de auto vrijwel altijd thuis op. Zonnepanelen. Dat is sowieso prima, maar ook elders gaat het laden zonder problemen. - ik gebruik gemiddeld 15 KW/100 km.
- verlichting op en in de auto zijn plezierig, de auto is goed zichtbaar en dim/groot licht is oké.
- mijn auto is voorzien van een afneembare steunhaak voor de fietsendrager. Cupra zelf heeft hier geen oplossing voor.

Het leek me leuk om ook eens een Topic te wijden aan alle positieve aspecten van de auto. Natuurlijk ben ik niet blind voor de problemen met de app, het scherm, de service van Cupra of krakende vering en piepende ruitenwissers, enz.
Al die problemen worden hier elke dag beschreven. Voor mij is het toch de fijnste auto die ik in 50 jaar gehad heb. Zijn er nog meer berijders die positieve gebruikerservaringen kunnen toevoegen?
Volledig mee eens. Ik herken eigenlijk alles.

Het is elke dag weer een feestje om te rijden.

• BFrijns
  • Laatst online: 03-11 12:45
Hi even mijn vakantie ervaring delen ;)

Anderhalve week geleden zijn wij vertrokken naar Oostenrijk met de Born. Doormiddel van de ABRP app een mooie route uitgestippeld met voorkeur voor tesla laders. Wat is dit top! Over het algemeen altijd plek + het laden is echt goedkoop.

Bij de eerste laadstop betaalde wij €0,50 per kWh en daar kwam ik er achter dat je een abonnement kon nemen voor €12,99 per maand (uiteraard maandelijks opzegbaar) wat ervoor zorgde dat je nog eens flink korting kreeg op het laden. De stops erna laden wij op voor €0,35 - €0,40 per kWh wat dus echt een hoop scheelt in vergelijking met ionity / fastned waar je al gauw rond de €0,80 per kWh betaald.

De auto bevalt verder super op wat irritaties in de app na. Nu heb ik in een keer geen licentie meer voor portieren en licht. Dit deed het 3 dagen geleden nog wel. Iemand enige ideeën?

• blaaaaaaaaaaaat
1104JR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:37:
Volledig met je verhaal eens, ik heb er zelf inmiddels 15k plezierige kms op zitten en door de crash van mijn eerste Born ben ik ook overtuigd van de veiligheid van deze auto ;)

Vraagje: ik vroeg me dus af of het mogelijk is om normalle CC te activeren via OBD11, dus ik ga even op zoek naar de instellingen. Goed om te lezen dat het iemand gelukt is! Mocht je ze willen delen zou ik dat erg waarderen ;)
Ik vind het met name irritant dat je eigenlijk steeds langzamer gaat rijden tot je achter een vrachtwagen zit omdat andere automobilisten tussen jou en je voorganger piepen. Dit heb ik overigens in alle auto's met ACC ervaren, dus geen specifiek Born probleem.

Ik weet echter vrijwel zeker dat mijn volgende Born (ergens volgend jaar denk ik) een geïmporteerde Duitser wordt met Pilot XL pakket vanwege de Travel Assist. Het lukt me namelijk bij deze niet om dat via OBD11 te activeren, en geloof me, ik heb elke instelling die ik heb gevonden online geprobeerd... met alle foutmeldingen die je kunt verzinnen. Gelukkig wel een back-up 8)7

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l0A5CS1I6sKM0UM_4UJZ9Q498k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BiZkrRtpUWSYzWkFT7B31RHI.png?f=fotoalbum_large

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-11 17:13
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:45:
[...]

Ik weet echter vrijwel zeker dat mijn volgende Born (ergens volgend jaar denk ik) een geïmporteerde Duitser wordt met Pilot XL pakket vanwege de Travel Assist. Het lukt me namelijk bij deze niet om dat via OBD11 te activeren, en geloof me, ik heb elke instelling die ik heb gevonden online geprobeerd... met alle foutmeldingen die je kunt verzinnen. Gelukkig wel een back-up 8)7
Je zou het volgende eens kunnen proberen, dit werkte zonder foutmeldingen op mijn vorige Born. --> heb nu het Pilot L pakket affabriek.

05 driver assistance
Long coding
Hc_point_of_intervention
Nieuwe waarde Early setting over menu
Hc_variante
Nieuwe waarde hc_variante_2

• blaaaaaaaaaaaat
NickAlan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Je zou het volgende eens kunnen proberen, dit werkte zonder foutmeldingen op mijn vorige Born. --> heb nu het Pilot L pakket affabriek.

05 driver assistance
Long coding
Hc_point_of_intervention
Nieuwe waarde Early setting over menu
Hc_variante
Nieuwe waarde hc_variante_2
Thanks! Ik heb idd ook Pilot L pakket nu. Maar gaat hij dan niet "pingpongen" tussen de lijnen?
In elk geval het proberen waard! ;)

• NickAlan
  • Laatst online: 05-11 17:13
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Thanks! Ik heb idd ook Pilot L pakket nu. Maar gaat hij dan niet "pingpongen" tussen de lijnen?
In elk geval het proberen waard! ;)
Als je al het Pilot L pakket hebt, zou je toch Travel Assist al moeten hebben? Ik had in de vorige Born geen last van pingpongen na die aanpassingen.

Al vind ik hoe ik het nu affabriek heb, wel fijner werken. Alsof die nu beter herkent dat ik het stuur wel degelijk vast heb. Behalve als het hard gaat regenen of de belijning minder wordt, dan wordt die vrij zoekerig en gaat die wel pingpongen 8)7.

• blaaaaaaaaaaaat
NickAlan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Als je al het Pilot L pakket hebt, zou je toch Travel Assist al moeten hebben? Ik had in de vorige Born geen last van pingpongen na die aanpassingen.

Al vind ik hoe ik het nu affabriek heb, wel fijner werken. Alsof die nu beter herkent dat ik het stuur wel degelijk vast heb. Behalve als het hard gaat regenen of de belijning minder wordt, dan wordt die vrij zoekerig en gaat die wel pingpongen 8)7.
Nog even gekeken, ik heb idd Pilot M + Tech L, maar ik dacht dat Travel Assist alleen op Pilot XL zat?
Dat is ieg wat ik recent vond op de Duitse website van Cupra.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 12:27

kaanmijo

Picobello B.V.

NickAlan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Dat is waarschijnlijk ook zo. Er zijn 2 sturen in omloop: eentje met druksensors en eentje zonder. Als je affabriek Travel Assist hebt zul je waarschijnlijk gelijk een stuur mét sensoren hebben gekregen.

• blaaaaaaaaaaaat
Top! Meteen ff geprobeerd gisteren en werkt perfect.
Wat is OBD11 toch fijn om wat aan je auto aan te passen naar je eigen voorkeur!
Elke cent waard.

• Paddy357
  • Laatst online: 28-10-2023
Wellicht nuttige informatie voor rijders met een Head Up Display. Bij mij stond hij teveel links uitgelijnd. Als ik mijn hoofd 10cm naar links hield dan was die perfect recht maar niet als ik recht in mijn stoel zat. Bij de VW garage wisten ze niet hoe dit te fixen en zeiden eerst dat ik dat via het HUD instellingsmenu kon doen. Onzin, want dat is alleen omhoog en naar beneden en roteren. Maar ik heb via mijn OBD11 een aanpassing kunnen doen bij de instelling 'look over angle'. Stond op -0.3 graden en na wat itereren was +0.2 graden voor mij perfect. Opgelost! Lijntjes worden nu recht geprojecteerd en ACC lijnen staan precies goed op de auto voor mij.

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-11 15:30
Laadklep sluit niet helemaal goed. Krijg hem niet open en niet dicht. Heeft iemand een oplossing?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kM3IdnTAIpa6Z2HsERbdPRzu4Os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UM3dffh95oXmp5ofBrjeS6sd.jpg?f=fotoalbum_large

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-11 22:01
Nerrion schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:00:
Laadklep sluit niet helemaal goed. Krijg hem niet open en niet dicht. Heeft iemand een oplossing?[Afbeelding]
Heb ik inmiddels al meerdere keren gehad. Oplossing was bij mij de auto snel, afwisselend openen en sluiten met de afstandsbediening, en ondertussen de klep proberen in te duwen. Je hoort dan de servo proberen de klep te ontgrendelen. Na een minuut proberen heb ik hem vaak wel los.

Ontstaat bij mij bij het ontgrendelen van de auto, de laadkabel van de auto losmaken en vervolgens direct de klep sluiten. Dan probeert hij tijdens het sluiten van de klep te vergrendelen, dit lukt dan niet en blijft hij "tussen" de open en dicht positie vast zitten.

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:56
Nerrion schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:00:
Laadklep sluit niet helemaal goed. Krijg hem niet open en niet dicht. Heeft iemand een oplossing?[Afbeelding]
Ook gehad, bij mij bezoekje dealer geweest en uit mijn hoofd ( ik dacht toen ook gedeeld) hebben ze 12v vervangen of zoiets🙈 of een of ander motortje wat dit zou aansturen

[ Voor 3% gewijzigd door MarinoC op 28-07-2023 21:14 ]

• Nerrion
Joost075 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:06:
[...]

Heb ik inmiddels al meerdere keren gehad. Oplossing was bij mij de auto snel, afwisselend openen en sluiten met de afstandsbediening, en ondertussen de klep proberen in te duwen. Je hoort dan de servo proberen de klep te ontgrendelen. Na een minuut proberen heb ik hem vaak wel los.

Ontstaat bij mij bij het ontgrendelen van de auto, de laadkabel van de auto losmaken en vervolgens direct de klep sluiten. Dan probeert hij tijdens het sluiten van de klep te vergrendelen, dit lukt dan niet en blijft hij "tussen" de open en dicht positie vast zitten.
Thanks! Werkte perfect.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
In de cupra app kan je via de kaart een locatie zoeken en naar de auto sturen. So far so good. Maar hoe doe je in de auto dan de locatie ophalen en instellen als doel? Kan het niet vinden 😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• aaradorn
Tylen schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:21:
In de cupra app kan je via de kaart een locatie zoeken en naar de auto sturen. So far so good. Maar hoe doe je in de auto dan de locatie ophalen en instellen als doel? Kan het niet vinden 😂😂
Bij mij staat hij dan op de ingebouwde navigatie klaar, op dat schermpje met meerdere plekken die je eerder bezocht hebt.

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-11 22:01
Als je het verstuurd met je contact aan verschijnt je route meteen in beeld. Sturen terwijl je contact uit is heeft bij mij nog nooit wat opgeleverd helaas.

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46
Ik heb sinds 1,5 week versie 3.2.1 er op staan (kwam nog van 2.4) en als ik nu in de app iets op zoek (wat verbazingwekkend goed werkt btw) kan ik het naar de auto sturen. Als ik dan daarna in de auto stap en weg wil rijden komt afhankelijk van de internetsnelheid gok ik er na 30~60 seconden een popup dat er een locatie ontvangen is en dan kan ik aanklikken om die als doel in te stellen.

Zal als ik er straks aan denk eens een foto maken, ik weet niet of dit ten opzichte van de 3.0 beter werkt?

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik eindelijk (na 43000km) de update heb gekregen, er zijn nu ineens zoveel dingen zoals je ze eigenlijk zou verwachten.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
aaradorn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Bij mij staat hij dan op de ingebouwde navigatie klaar, op dat schermpje met meerdere plekken die je eerder bezocht hebt.
Bij mij niet :(
Joost075 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Als je het verstuurd met je contact aan verschijnt je route meteen in beeld. Sturen terwijl je contact uit is heeft bij mij nog nooit wat opgeleverd helaas.
Ja dat deed hij wel. Maar dat is nutteloos natuurlijk. Dan kan je net zogoed hem instellen direct op het scherm ipv thuis vanaf de plee ;)
VW-Bart schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb sinds 1,5 week versie 3.2.1 er op staan (kwam nog van 2.4) en als ik nu in de app iets op zoek (wat verbazingwekkend goed werkt btw) kan ik het naar de auto sturen. Als ik dan daarna in de auto stap en weg wil rijden komt afhankelijk van de internetsnelheid gok ik er na 30~60 seconden een popup dat er een locatie ontvangen is en dan kan ik aanklikken om die als doel in te stellen.

Zal als ik er straks aan denk eens een foto maken, ik weet niet of dit ten opzichte van de 3.0 beter werkt?

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik eindelijk (na 43000km) de update heb gekregen, er zijn nu ineens zoveel dingen zoals je ze eigenlijk zou verwachten.
Ja dat zou ik ook willen zo ja. 👍🏻

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Goedemorgen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke software ik heb? Ik heb even een foto gemaakt en die stuur hier even mee. Als ik de nieuwste software heb heb ik dan ook gelijk die nieuwe accu? Ik kan dat echt nergens terug vinden. Heb Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXWxNtSvnVQEl7mnO5QXIgZyXtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fZDs4jRxB2qJyJC7ZtdZZSl.jpg?f=fotoalbum_largede auto nog niet zo lang en hij is van eind 2021 een One editie

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:46
Ik heb soms het volgende "probleem" met mijn Born (geen One)

Als ik de accu redelijk op rijd (onder de 10%) en wil gaan laden, gaat het lampje (in het laadklepje) van knipperend wit naar rood en laad hij niet door een fout.
Dit heb ik nu 2 keer gehad.
Beide keren heb ik geprobeerd de laadkabel eruit en opnieuw aan te sluiten, maar dit gaf dezelfde foutmelding.
Ook het later (lees: 2 uur) opnieuw proberen geeft dezelfde fout.
Alleen als ik een klein stukje ga rijden, dan kan ik wel weer laden.....

Heel vreemd

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11 15:09

TRK

Ik zag dit vandaag toen ik opzocht hoe het nou met de updates zat van de niet "One" modellen, aangezien ik nog op 3.0 zit sinds juli 2022:

Binnenkort beschikbaar: software-update 3.2.1 voor de CUPRA Born

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

De Cupra app op iOS is ge-update en ondersteund vanaf nu widgets!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4u150DhGf3LTm_-OSEvEcg-o--0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WEgh1Y5mkl7UGERpS9bRHCWv.png?f=fotoalbum_large

• BBerry
kaanmijo schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:26:

[Afbeelding]
Mooie toevoeging. Ik heb het net ge-update. Het is me alleen niet duidelijk of je klimatisering aan krijgt in de widget? Ik word namelijk gelijk doorgestuurd naar de app?

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-11 17:22

[Afbeelding]
Krijgt iemand anders de "grote" widget ook niet verplaatst? Hij wilt per se als bovenste op de pagina blijven plakken.

• BBerry
Vegazz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Krijgt iemand anders de "grote" widget ook niet verplaatst? Hij wilt per se als bovenste op de pagina blijven plakken.
Yes bij mij ook.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
BBerry schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Mooie toevoeging. Ik heb het net ge-update. Het is me alleen niet duidelijk of je klimatisering aan krijgt in de widget? Ik word namelijk gelijk doorgestuurd naar de app?
In iOS 16 zijn widgets puur "dingetjes die iets tonen", pas vanaf iOS 17 gaat dit werken in de vorm van "Interactive widgets". Nu draai ik iOS 17's beta als test op zowel m'n iPad en iPhone maar ik ben sowieso nog geen enkele andere interactive widget tegengekomen, maar we zitten ook nog in de beta fase.
Appmakers kunnen nu al aan de slag met WidgetKit, maar we zullen tot de officiële release van iOS 17 moeten wachten om het te kunnen gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Jermaine op 01-08-2023 17:58 ]

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

BBerry schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

[...]

iOS heeft wat vreemde constraints aan widgets; zo mogen ze op iOS nog niet interactief zijn, dus ze moeten de app openen. Vanaf iOS 17 mag dat wel. Verder is het ook vrij specifiek waar ze mogen staan, als de pagina leeg is komen ze altijd bovenaan te staan, als de rest van de pagina gevuld is kun je ze er wel tussen zetten.

Kan Cupra verder niks aan doen, dit is Apple being Apple.

• BBerry
Kan je nog ergens de refresh rate instellen?

• aaradorn

[Afbeelding]
Jalours, ngl, op android nog steeds geen widgets plaatsen, ook voor de audi app niet....

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ehh, eind november krijg ik mijn Cupra Born Business Edition met alles er op en eraan.... geloof ik. Heb er zin in. Nu ben ik een ouderwetse rijder die nog nooit elektrisch heeft gereden, nog niet eens hybride. Als je in de lease zo'n auto krijgt..... wordt je dan we een beetje fatsoenlijk bijgepraat.... Hoe alles werkt enzo? Of is het van: 'Hier zijn de sleutels en succes' ..... Wat zijn jullie ervaringen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
AvK schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:32:
Ehh, eind november krijg ik mijn Cupra Born Business Edition met alles er op en eraan.... geloof ik. Heb er zin in. Nu ben ik een ouderwetse rijder die nog nooit elektrisch heeft gereden, nog niet eens hybride. Als je in de lease zo'n auto krijgt..... wordt je dan we een beetje fatsoenlijk bijgepraat.... Hoe alles werkt enzo? Of is het van: 'Hier zijn de sleutels en succes' ..... Wat zijn jullie ervaringen?
Het gaspedaal zit rechts en succes!

Grapje het is een vermogen pedaal. Zonder dollen ja tuurlijk maar uitleg is vooral informatie over het infotainment. Elektrische rijden moet je ondervinden de rest is hetzelfde. Je staat alleen iets langer bij de pomp.

Verder zijn een aantal apps wel aan te raden:
Tronity
A Better route planner
She’ll recharge
GridIO afhankelijk of je thuis kan laden etc.
Mycupra natuurlijk

Verder allemaal niet zo spannend, ik ben cold turkey overgegaan in december 2021 en heb inmiddels bijna 50000km gereden met de EV.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
[...]

Gewoon lang op drukken en naar beneden slepen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbY0PI5zm2kiEULqvdW4qkBymxg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PVUjrhSa673AXoM9GX3PQJl9.png?f=fotoalbum_large

• aaradorn
mr.DJ95 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Grapje het is een vermogen pedaal. Elektrische rijden moet je ondervinden de rest is hetzelfde.
Ondervinden is trouwens blijkbaar een seizoens-gevoelig ding, laatst de Duitse snelweg opgereden in de regen en reed over die witte strepen heen, in Duitsland zijn dit van die witte hobbeltjes, heel klein, geen grip, toch wel lekker geschoven, raar genoeg begin dit jaar dan weer niet mee gemaakt. Ben benieuwd of ik in de winter wat capriolen uit kan halen op een grote parkeerplaats 8)

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Het business model heeft niet alles erop en eraan. Dan moet je de copper versie nemen.

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-11 22:06
basvanhees schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:27:
Goedemorgen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke software ik heb? Ik heb even een foto gemaakt en die stuur hier even mee. Als ik de nieuwste software heb heb ik dan ook gelijk die nieuwe accu? Ik kan dat echt nergens terug vinden. Heb [Afbeelding]de auto nog niet zo lang en hij is van eind 2021 een One editie
Als ik de info op de site van Cupra volg zou je op softwareversie 3.2.1 moeten zitten, afgaande op je onderdeel en softwarenummer en onderstaande info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJs9HeUkbemwhhoifrPugEbS_oM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CzIY4qubnDXPW43dCr4pmioW.png?f=fotoalbum_large

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tylen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:42:
[...]

Het business model heeft niet alles erop en eraan. Dan moet je de copper versie nemen.
Snap ik... Vanuit mijn huidige auto heeft het Business model wel heeeeeel erg veel.
Maar dat is al gauw. ;)

• Galukon
  • Laatst online: 07-11 16:01
Als je in de lease zo'n auto krijgt..... wordt je dan we een beetje fatsoenlijk bijgepraat.... Hoe alles werkt enzo? Of is het van: 'Hier zijn de sleutels en succes' ..... Wat zijn jullie ervaringen?
Als je hem in Leusden ophaalt krijg je de "Experience" ofzoiets en uitleg van iemand bij Cupra.

• M@cer
  • Laatst online: 21:54
Er is geen makkelijkere auto dan een EV... Knop draaien naar D/B en rijden maar..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-10 20:47
Galukon schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Als je hem in Leusden ophaalt krijg je de "Experience" ofzoiets en uitleg van iemand bij Cupra.
Ja ik heb de mijne vorige week opgehaald, Born Adrenaline + Pilot L.
Bij afhalen krijg je een lichtshow en uitleg over hoe het media systeem en de auto zelf grotendeels werkt.
Meeste is wel proefondervindelijk ontdekken merk ik.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 11:02
Ok ik volg het updaten niet helemaal.
Afgelopen lente heb ik mijn Born One editie naar de dealer gebracht om te updaten naar 3.1, daarbij is de 12V accu vervangen en had ik eindelijk het percentage van de accu op mijn scherm bij het stuur en het stillere richtingaanwijzer geluid.
Toen is gezegd dat volgende updates over-the-air zouden komen.

Begrijp ik het nu goed dat je voor de 3.2.1 update alsnog weer naar de garage moet gaan om de update te krijgen? Of is dat enkel als je nog niet die vervangende 12V accu hebt en nog op oudere versie dan 3.1 zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 02-08-2023 11:03 ]

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 23:46
Bij de 3.2.1 update wordt er gecontroleerd of de HV accu nog naar behoren werkt. Het schijnt dat er sommige Borns zijn waarbij één of meerdere accucellen verminderde capacitieit hebben o.i.d. Die worden dan vervangen.

https://www.cupraofficial...orn-software-update-3-2-1

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Marsman83
w0ndersp00n schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:34:
Bij de 3.2.1 update wordt er gecontroleerd of de HV accu nog naar behoren werkt. Het schijnt dat er sommige Borns zijn waarbij één of meerdere accucellen verminderde capacitieit hebben o.i.d. Die worden dan vervangen.

https://www.cupraofficial...orn-software-update-3-2-1
OK, wel bijzonder dat ze alsnog niet over-the-air kunnen sturen, los van dat je een accu check bij de dealer zou kunnen doen bijvoorbeeld.
Ik ga de dealer wel weer bellen voor een afspraak. Die updates aan het infotainment systeem zijn zeer welkom!

• Arboris
M@cer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:58:
Er is geen makkelijkere auto dan een EV... Knop draaien naar D/B en rijden maar..
Absoluut, maar voor velen is er wel een drempel omdat het anders is dan ze gewoon zijn.
Mijn vader wou er eerst niet eens alleen in rijden uit angst dat hij iets verkeerds zou doen.

• Marsman83
Is die irritante bevestiging van wie je bent bij instappen al weg in de 3.2.1 update?

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
... en als we dan tóch bezig zijn; die vervelende melding wanneer je de button voor CarPlay aantikt (wat wat mij overigens ook automatisch mag)... Jahaa, ik ben me er van bewust dat ik CarPlay gebruik!

Ik mis overigens wel het wat luidere geluid van de knipperlichten. Ik ben daar zeker de enige in? 7(8)7

• Marsman83
Jermaine schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:23:
... en als we dan tóch bezig zijn; die vervelende melding wanneer je de button voor CarPlay aantikt (wat wat mij overigens ook automatisch mag)... Jahaa, ik ben me er van bewust dat ik CarPlay gebruik!

Ik mis overigens wel het wat luidere geluid van de knipperlichten. Ik ben daar zeker de enige in? 7(8)7
Dat is gewoon en manier om je naar Android te pushen ;)
Maar serieus moet je dat iedere keer?
Android Auto connect bij mij automatisch als ik instap en verschijnt ook automatisch op mn scherm als dat de laatste keer weergegeven werd.

Je vraagt je steeds weer af, hebben die software engineers wel getest in de praktijk?

• aaradorn
Hier werkt het gewoon automatisch, na een paar seconden verbinding te hebben gemaakt schakelt hij gewoon over op Android auto of Apple Car play. Wellicht een bug?

• eisbaer
  • Laatst online: 07:29

eisbaer

Zie signature

Pff, de app duurt weer 30 sec om te starten en toont vervolgens geen SoC. Zeker weer een server probleem of de auto die geen connectie heeft. Wat een gepruts is dat toch

[ Voor 11% gewijzigd door eisbaer op 03-08-2023 21:22 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-11 15:38

Ik heb via automatiseren ingesteld dat hij bij opstarten van CarPlay direct flitsmeister moet starten. Hierdoor komt de CarPlay altijd direct op mijn scherm als ik ga rijden. Soms skipt hij daarmee zelfs de gebruikersmelding op het begin waar iedereen vanaf wil

• Nerrion
Ik merk dat de heads-up display geen navigatie info meer laat zien als je Waze gebruikt voor navigatie. Volgens mij is dit sinds de 3.0 update weg.... iemand anders al opgevallen?

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Clubbers schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:37:
[...]

Ik heb via automatiseren ingesteld dat hij bij opstarten van CarPlay direct flitsmeister moet starten. Hierdoor komt de CarPlay altijd direct op mijn scherm als ik ga rijden. Soms skipt hij daarmee zelfs de gebruikersmelding op het begin waar iedereen vanaf wil
Gebruikersmelding kan je weg halen middels ODB11. ;)

• blaaaaaaaaaaaat
Nerrion schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:55:
Ik merk dat de heads-up display geen navigatie info meer laat zien als je Waze gebruikt voor navigatie. Volgens mij is dit sinds de 3.0 update weg.... iemand anders al opgevallen?
Heeee... die heb ik nooit gehad! Maar dat is wel iets wat ik mis...
Mocht iemand een oplossing weten/vinden?
Bij mij gooit ie sowieso de on board navigatie eruit als ik Waze start en andersom, dat was eerst ook niet.

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-11 15:38
Nerrion schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:55:
Android of iOS? iOS laat sowieso alleen navigatie vanuit Apple maps door in de hud of het scherm op je stuur.
Tylen schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:02:
[...]

Gebruikersmelding kan je weg halen middels ODB11. ;)
Ik vind het niet fijn om dit soort dingen met een lease auto te doen :$

[ Voor 23% gewijzigd door Clubbers op 04-08-2023 15:44 ]

• Marc_us
aaradorn schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Jalours, ngl, op android nog steeds geen widgets plaatsen, ook voor de audi app niet....
Ik heb op Android anders ook sinds vorige week de widget! Werkt goed, al loopt hij soms wat achter. Ik mis een knopje waarmee je hem kan vernieuwen zonder de app te openen.

[ Voor 17% gewijzigd door Marc_us op 07-08-2023 09:26 ]

• Nerrion
Clubbers schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Android of iOS? iOS laat sowieso alleen navigatie vanuit Apple maps door in de hud of het scherm op je stuur.
Android.. De augmented reality werkte nooit met Waze en Android Auto (helaas), maar de navigatie info naast de snelheid op de HUD werkte wel voorheen.

• Marc_us
Hallo allemaal,

Als frequent lezer (en reageerder) op dit topic, is het tijd om mijn ervaring te delen. Afgelopen 2 weken ben ik namelijk met de Cupra Born (58W Business Plus) naar Engeland gereden en terug. Met de boot vanaf Calais ben ik naar Londen, Bath, het meest westelijkse (Land's End) en het meest zuidelijkste (Lizard point) puntje van Cornwall gereden en via de kust weer helemaal terug. Dit zijn mijn ervaringen van rijden en laden in Engeland/UK.

Eerst wat positieve punten:
  • In Engeland is een uur tijdsverschil, de auto past zich daar automatisch op aan én geeft netjes een melding dat hij dat gedaan heeft.
  • In Engeland moet je links rijden. Mooi om te zien dat de Cupra daar meteen op aanpast. Dat merk je doordat bij het gebruik van de ACC je opeens wel rechts kan inhalen, maar niet meer links kan inhalen.
  • De borden in Engeland zijn in mijl. Ook hier past de Cupra automatisch op aan bij het automatisch afremmen. Dus bij een bord van 40 (mijl per uur) remt de Cupra automatisch af naar 65 km per uur.
  • Engeland is zeer heuvelachtig met vaak smalle wegen waar je elkaar moet passeren. De Cupra rijdt hier als een zonnetje en grijpt weinig in.
  • Veel plekken in Engeland hebben milieuzones of congestion zones, maar met een elektrische auto heb je daar geen last van.
Dan wat minder positief: het laden.
  • Laden is in Engeland super slecht geregeld. Langs de snelwegen heb je nog wel wat snellaadpunten, en dat geldt ook voor inner Londen. Ga je echter wat meer naar naar het zuid-westen, dan worden laadpunten wat schaarser. Naast de snelweg moet je soms even wachten tot er een paal beschikbaar is. Maar als je een beetje plant met Zapmap, ABRP en Chargemap, dan kom je er wel. Vergt iets meer planning. Een dagje naar een stadje? Zorg dat je daar kan opladen. Er zijn ook wel wat hotels te vinden met een lader.
  • Het aantal aanbieders van laadpalen in Engeland is ongelofelijk divers en daarmee vet irritant. Elke paal is anders. Ik heb o.a. geladen bij PodPoint, Blink, Osprey, Wenea, BP Pulse, Shell Recharge. Aan de andere kant leidde dat er ook toe dat ik naast de snelweg stond te laden bij een kroeg (Plume of Feathers, Redruth). Die kroeg was zo slim geweest om 2 snelladers op het terrein te zetten. Terwijl je auto laadt een alcoholvrij pilsje drinken in een bar: kon slechter.
  • Europese laadpassen worden 9/10 keer niet geaccepteerd. Je betaalt óf via een app, óf rechtstreeks contactloos met je creditcard (zorg dus dat je een creditcard met contactloos betalen mee hebt!). Als gevolg heb ik 4 extra apps ter plekke moeten downloaden (dag databundel), op soms onmogelijke plaatsen zoals 3 verdiepingen ondergronds, met het nodige gehannes. Het declareren van de laadacties bij Leaseplan is nog ingewikkelder als je rechtstreeks met je creditcard betaalt, en dus geen factuur. Gelukkig heb ik na aanraden op dit forum Tronity gedownload die de laadacties netjes heeft bijgehouden., anders had ik nul bewijs van de laadacties.
  • Laadsnelheden buiten de snelweg zijn nogal bijzonder. 11KW-palen kennen ze daar amper. Het is vaak direct minimaal 50KW, zelfs op een parkeerplaats waar je een paar uur wilt staan (vet onhandig omdat je dan tijdens de lunch weer terug moet om je auto te verplaatsen), of in een buitenwijk van een stad gewoon op straat. Nog onhandiger, waaruit blijkt dat ze laden in Engeland echte niet snappen: ik heb 2 keer in parkeergarages/parkeerplaatsen geparkeerd bij 'Podpoints'. Dit zijn 7KW-laders, maar laden vaak nog langzamer. Zeker als er 2 of 3 auto's aan 1 PodPoint hangen. Dan verdeelt hij de stroom. Mijn auto gaf als laadsnelheid hier op een gegeven moment 23 km per uur (!!) aan. Dat schiet dus niet op, voor een volle auto moet je 'm daar 15 tot 20 uur laten staan. Gaat het nut van laden in een parkeergarage een beetje voorbij.
  • Omdat je meteen aan snellere laders vast zit, is laden duur. Ik heb meestal tussen de 70 cent en 95 cent (!!) per KWH betaald. Behalve bij 1 PodPoint, die apparaten zijn zo onhandig en de eerste 15 minuten gratis, dat ik op één of andere manier maar €1,48 heb betaald voor 6 uur laden.
Klinkt allemaal negatief, maar dat valt mee. Ik heb in totaal 2000 km gereden zonder een keer in de problemen te komen. Ik laadde vaak al bij 50% en dan het liefst gewoon meteen naar 100% zodat ik wat speling had mocht ik geen paal kunnen vinden. Toch ook vaak verrast door laadpalen die ik niet in apps terug vond, zoals op parkeerplaatsen bij Starbucksen. Al met al is het prima te doen in Engeland met de elektrische auto, maar het vergt wel wat meer planning. Ik zou proberen te focussen op hotels met een laadfaciliteit, dan heb je het minste problemen onderweg. Zeker ten westen van London (tot die tijd is het prima geregeld).

Positief punt is dat er geen snelwegen zijn in het zuid-westen. Je rijdt over smalle, heuvelachtige weggetjes, zelden harder dan 90km/uur. Daardoor schiet je actieradius omhoog. Ik had op een gegeven moment een actieradius van meer dan 400 km, dat had ik nog niet eerder gehad (en dat met regen en 19 graden).

Edit: overal 'oosten' aangepast naar 'westen' (evenals zuidoost naar zuidwest) omdat ik blijkbaar windrichtingen nog steeds door elkaar haal. 8)7

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:17:
Hallo allemaal,

Als frequent lezer (en reageerder) op dit topic, is het tijd om mijn ervaring te delen. Afgelopen 2 weken ben ik namelijk met de Cupra Born (58W Business Plus) naar Engeland gereden en terug. Met de boot vanaf Calais ben ik naar Londen, Bath, het meest oostelijkste (Land's End) en het meest zuidelijkste (Lizard point) puntje van Cornwall gereden en via de kust weer helemaal terug. Dit zijn mijn ervaringen van rijden en laden in Engeland/UK.

Eerst wat positieve punten:
  • In Engeland is een uur tijdsverschil, de auto past zich daar automatisch op aan én geeft netjes een melding dat hij dat gedaan heeft.
  • In Engeland moet je links rijden. Mooi om te zien dat de Cupra daar meteen op aanpast. Dat merk je doordat bij het gebruik van de ACC je opeens wel rechts kan inhalen, maar niet meer links kan inhalen.
  • De borden in Engeland zijn in mijl. Ook hier past de Cupra automatisch op aan bij het automatisch afremmen. Dus bij een bord van 40 (mijl per uur) remt de Cupra automatisch af naar 65 km per uur.
  • Engeland is zeer heuvelachtig met vaak smalle wegen waar je elkaar moet passeren. De Cupra rijdt hier als een zonnetje en grijpt weinig in.
  • Veel plekken in Engeland hebben milieuzones of congestion zones, maar met een elektrische auto heb je daar geen last van.
Dan wat minder positief: het laden.
  • Laden is in Engeland super slecht geregeld. Langs de snelwegen heb je nog wel wat snellaadpunten, en dat geldt ook voor inner Londen. Ga je echter wat meer naar naar het zuid-oosten, dan worden laadpunten wat schaarser. Naast de snelweg moet je soms even wachten tot er een paal beschikbaar is. Maar als je een beetje plant met Zapmap, ABRP en Chargemap, dan kom je er wel. Vergt iets meer planning. Een dagje naar een stadje? Zorg dat je daar kan opladen. Er zijn ook wel wat hotels te vinden met een lader.
  • Het aantal aanbieders van laadpalen in Engeland is ongelofelijk divers en daarmee vet irritant. Elke paal is anders. Ik heb o.a. geladen bij PodPoint, Blink, Osprey, Wenea, BP Pulse, Shell Recharge. Aan de andere kant leidde dat er ook toe dat ik naast de snelweg stond te laden bij een kroeg (Plume of Feathers, Redruth). Die kroeg was zo slim geweest om 2 snelladers op het terrein te zetten. Terwijl je auto laadt een alcoholvrij pilsje drinken in een bar: kon slechter.
  • Europese laadpassen worden 9/10 keer niet geaccepteerd. Je betaalt óf via een app, óf rechtstreeks contactloos met je creditcard (zorg dus dat je een creditcard met contactloos betalen mee hebt!). Als gevolg heb ik 4 extra apps ter plekke moeten downloaden (dag databundel), op soms onmogelijke plaatsen zoals 3 verdiepingen ondergronds, met het nodige gehannes. Het declareren van de laadacties bij Leaseplan is nog ingewikkelder als je rechtstreeks met je creditcard betaalt, en dus geen factuur. Gelukkig heb ik na aanraden op dit forum Tronity gedownload die de laadacties netjes heeft bijgehouden., anders had ik nul bewijs van de laadacties.
  • Laadsnelheden buiten de snelweg zijn nogal bijzonder. 11KW-palen kennen ze daar amper. Het is vaak direct minimaal 50KW, zelfs op een parkeerplaats waar je een paar uur wilt staan (vet onhandig omdat je dan tijdens de lunch weer terug moet om je auto te verplaatsen), of in een buitenwijk van een stad gewoon op straat. Nog onhandiger, waaruit blijkt dat ze laden in Engeland echte niet snappen: ik heb 2 keer in parkeergarages/parkeerplaatsen geparkeerd bij 'Podpoints'. Dit zijn 7KW-laders, maar laden vaak nog langzamer. Zeker als er 2 of 3 auto's aan 1 PodPoint hangen. Dan verdeelt hij de stroom. Mijn auto gaf als laadsnelheid hier op een gegeven moment 23 km per uur (!!) aan. Dat schiet dus niet op, voor een volle auto moet je 'm daar 15 tot 20 uur laten staan. Gaat het nut van laden in een parkeergarage een beetje voorbij.
  • Omdat je meteen aan snellere laders vast zit, is laden duur. Ik heb meestal tussen de 70 cent en 95 cent (!!) per KWH betaald. Behalve bij 1 PodPoint, die apparaten zijn zo onhandig en de eerste 15 minuten gratis, dat ik op één of andere manier maar €1,48 heb betaald voor 6 uur laden.
Klinkt allemaal negatief, maar dat valt mee. Ik heb in totaal 2000 km gereden zonder een keer in de problemen te komen. Ik laadde vaak al bij 50% en dan het liefst gewoon meteen naar 100% zodat ik wat speling had mocht ik geen paal kunnen vinden. Toch ook vaak verrast door laadpalen die ik niet in apps terug vond, zoals op parkeerplaatsen bij Starbucksen. Al met al is het prima te doen in Engeland met de elektrische auto, maar het vergt wel wat meer planning. Ik zou proberen te focussen op hotels met een laadfaciliteit, dan heb je het minste problemen onderweg. Zeker ten oosten van London (tot die tijd is het prima geregeld).

Positief punt is dat er geen snelwegen zijn in het zuid-oosten. Je rijdt over smalle, heuvelachtige weggetjes, zelden harder dan 90km/uur. Daardoor schiet je actieradius omhoog. Ik had op een gegeven moment een actieradius van meer dan 400 km, dat had ik nog niet eerder gehad (en dat met regen en 19 graden).
Leuk om je ervaringen te lezen! Valt me eerlijk gezegd nog mee, mbt infrastructuur in Engeland als ik het zo lees. Mijn YouTube vrienden doen het soms wel slechter voorkomen... ;)
Eea heeft volgens mij veel te maken met de slechte infrastructuur mbt het elektriciteitsnetwerk in het VK.
Hier lijkt het alsof in het in NL kommer en kwel is als je het nieuws volgt, maar de werkelijkheid is toch dat wij een van de beste netwerken hebben. En het VK is bijna een derderwereldland op dat gebied ;)

• Marc_us
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Leuk om je ervaringen te lezen! Valt me eerlijk gezegd nog mee, mbt infrastructuur in Engeland als ik het zo lees. Mijn YouTube vrienden doen het soms wel slechter voorkomen... ;)
Eea heeft volgens mij veel te maken met de slechte infrastructuur mbt het elektriciteitsnetwerk in het VK.
Hier lijkt het alsof in het in NL kommer en kwel is als je het nieuws volgt, maar de werkelijkheid is toch dat wij een van de beste netwerken hebben. En het VK is bijna een derderwereldland op dat gebied ;)
Eens! Ze zijn daar best aan de infrastructuur aan het werken en dus kan je prima, als je een beetje plant, naar Cornwall rijden en terug. Enige nadeel is dat er dus geen enkele structuur zit in het netwerk, aanbieders of betaalmethoden. Maar je red het wel.

Los daarvan kan ik iedereen Cornwall aanraden. Prachtig daar!

• Chinoto88
AvK schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Fijne vakantie en hou ons op de hoogte met de laderij ervaringen.... :)
Inmiddels (helaas) weer terug van vakantie en moet zeggen dat het zeer goed is gegaan. Op zowel de heen- als terugreis via ABRP gereden. ABRP is wat agresiever in ontlading van de accu tijdens de rit en we kwamen vaker met meer accu aan dan verwacht. Onderweg kun je dat gemakkelijk bijstellen en opnieuw laten berekenen en soms konden we daarmee een stop overslaan.

We reden overal de maximumsnelheid dus ook gewoon 110/130 waar het mocht. Omdat we met een kleine waren deden we ook rustig aan met de stops en vertrokken we vaak tussen de 90/100% weer en stelde ik in ABRP opnieuw de route in met de SoC na laden. Bij geen enkele stop hoefden we te wachten en ABRP laat ook mooi zien hoeveel laders er nog vrij zijn en anders kun je zoeken naar een alternatief. Dit hebben we slechts 1x hoeven te doen bij het terugrijden omdat de defecte palen niet in ABRP geregistreerd stonden en dus op groen stonden. Het alternatief was slechts 10min verder rijden en daar waren meer dan 20 laadpalen beschikbaar.

De voorzieningen in Franrijk zijn dus meer dan in orde. Betreffende de laadpassen verhalen had ik Shell Recharge, ANWB en MTC van het werk bij. Vrijwel overal kon ik met de MTC laadpas laden enkel 2x bij Elektra en Ionity werkte het niet maar deed de Shell Recharge kaart het wel.

Als laatste tip gebruik de Fulli tollbadge dit scheelt wat tijd bij de tolpoorten en ook bij diverse parkeergarages kun je het gebruiken. Gemakkelijk in en uitrijden dus.

P.S. laadsnelheid was dik in orde. Vaak met 10-20% SoC gestart en dan direct 100+ KwH aan snelheid die uiteraard langzaam omlaag ging. Gemiddelde stoptijd 45min om weer met 90+% weer weg te kunnen.

• blaaaaaaaaaaaat
Chinoto88 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Inmiddels (helaas) weer terug van vakantie en moet zeggen dat het zeer goed is gegaan. Op zowel de heen- als terugreis via ABRP gereden. ABRP is wat agresiever in ontlading van de accu tijdens de rit en we kwamen vaker met meer accu aan dan verwacht. Onderweg kun je dat gemakkelijk bijstellen en opnieuw laten berekenen en soms konden we daarmee een stop overslaan.

We reden overal de maximumsnelheid dus ook gewoon 110/130 waar het mocht. Omdat we met een kleine waren deden we ook rustig aan met de stops en vertrokken we vaak tussen de 90/100% weer en stelde ik in ABRP opnieuw de route in met de SoC na laden. Bij geen enkele stop hoefden we te wachten en ABRP laat ook mooi zien hoeveel laders er nog vrij zijn en anders kun je zoeken naar een alternatief. Dit hebben we slechts 1x hoeven te doen bij het terugrijden omdat de defecte palen niet in ABRP geregistreerd stonden en dus op groen stonden. Het alternatief was slechts 10min verder rijden en daar waren meer dan 20 laadpalen beschikbaar.

De voorzieningen in Franrijk zijn dus meer dan in orde. Betreffende de laadpassen verhalen had ik Shell Recharge, ANWB en MTC van het werk bij. Vrijwel overal kon ik met de MTC laadpas laden enkel 2x bij Elektra en Ionity werkte het niet maar deed de Shell Recharge kaart het wel.

Als laatste tip gebruik de Fulli tollbadge dit scheelt wat tijd bij de tolpoorten en ook bij diverse parkeergarages kun je het gebruiken. Gemakkelijk in en uitrijden dus.

P.S. laadsnelheid was dik in orde. Vaak met 10-20% SoC gestart en dan direct 100+ KwH aan snelheid die uiteraard langzaam omlaag ging. Gemiddelde stoptijd 45min om weer met 90+% weer weg te kunnen.
Hiervoor heb ik een OBD2 dongle gekocht die met ABRP koppelt, werkt echt veel beter dan is mijn ervaring!

• Chinoto88
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Hiervoor heb ik een OBD2 dongle gekocht die met ABRP koppelt, werkt echt veel beter dan is mijn ervaring!
Ik heb zelf de OBDeleven (next gen). Is het hiermee ook mogelijk en hoe werkt het precies?

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Bij mij werkte dat niet goed. ABRP pakt het gemiddelde uit de auto over en baseert daar dan op dat je 110 kmpu gaat, ik ging echter met 140 door Duitsland waarbij hij denkt dat je dus 23kwh/100km verbruikt op 110 kmpu. Als je dus geen 110 rijdt klopt het niet echt. Het helpt wel met actuele SoC doorgeven aan ABRP. Schakel dus het automatische verbruik doorgeven uit.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Chinoto88 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Dank voor je verslag!

Hoe werkt dat dan met 'dubbele' laadpassen?
Kan je die koppelen aan elkaar zodat de rekening altijd bij de baas (werk) komt te liggen?
Misschien stel ik voor de hand liggende vragen maar heb echt geen idee....... :)

• Marc_us
AvK schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Dank voor je verslag!

Kan je die koppelen aan elkaar zodat de rekening altijd bij de baas (werk) komt te liggen?
Misschien stel ik voor de hand liggende vragen maar heb echt geen idee....... :)
Bij mij is het zo (ik heb Leaseplan) dat stroom in het buitenland wordt betaald, maar ik heb maar 1 pas. Als ik betaal met een andere pas, dan kan ik de factuur daarvan declareren bij Leaseplan. Die maken het netjes naar mij over en brengen het in rekening bij mijn werkgever.

• Chinoto88
AvK schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Dank voor je verslag!

Bij ons is er geen mogelijkheid om extra laadpassen toe te voegen aan het werkgeversaccount. De laadacties met de andere laadpassen kan ik straks weer declareren als ik de officiele factuur heb ik ontvangen vanuit Shell.

• blaaaaaaaaaaaat
Chinoto88 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb zelf de OBDeleven (next gen). Is het hiermee ook mogelijk en hoe werkt het precies?
Nee werkt niet, heb ik geprobeerd. OBDeleven lijkt een gesloten systeem

• blaaaaaaaaaaaat
Galukon schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:41:
[...]

Bij mij werkte dat niet goed. ABRP pakt het gemiddelde uit de auto over en baseert daar dan op dat je 110 kmpu gaat, ik ging echter met 140 door Duitsland waarbij hij denkt dat je dus 23kwh/100km verbruikt op 110 kmpu. Als je dus geen 110 rijdt klopt het niet echt. Het helpt wel met actuele SoC doorgeven aan ABRP. Schakel dus het automatische verbruik doorgeven uit.
Kan me niet herinneren of ik dat gedaan heb, maar hij pakt bij mij SoC idd.

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:06:
[...]

Kan me niet herinneren of ik dat gedaan heb, maar hij pakt bij mij SoC idd.
Je kan automatisch het verbruik laten doorgeven maar dat werkt voor geen meter :). Met zo'n hoog verbruik op 110kmpu wil hij dat je elke 30 minuten stopt oid.
Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.