Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 69 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11 08:51
Robert14359 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 05:28:
Mijn Iphone wordt draadloos zeer heet en loopt binnen 90 minuten geheel leeg zelfs als ik hem in mn broekzak laat zitten, iemand een tip om dit op te lossen misschien?

Alle hulp is welkom, alvast bedankt
Hitte is bij mij ook een probleem, ouderwets kabeltje werkt toch het beste.
batterij draint bij mij niet, maar kun je misschien checken bij je batterij instellingen wat er dan precies zoveel verbruikt?

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
joostd schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:54:
[...]

Hitte is bij mij ook een probleem, ouderwets kabeltje werkt toch het beste.
batterij draint bij mij niet, maar kun je misschien checken bij je batterij instellingen wat er dan precies zoveel verbruikt?
Kabeltje gebruik ik meestal (Telefoon wordt ook dan heet) en sosm zit hij in mn broekzak alle apps uit en wordt hij snel leeg getrokken door.....?

• joostd
Robert14359 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Kabeltje gebruik ik meestal (Telefoon wordt ook dan heet) en sosm zit hij in mn broekzak alle apps uit en wordt hij snel leeg getrokken door.....?
als je naar instellingen > batterij gaat kun je precies zien welke app je telefoon leegtrekt. ik heb dat probleem ook nog wel eens met flitsmeister, herstart van telefoon werkt vaak wel.

• Robert14359
joostd schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:53:
[...]

als je naar instellingen > batterij gaat kun je precies zien welke app je telefoon leegtrekt. ik heb dat probleem ook nog wel eens met flitsmeister, herstart van telefoon werkt vaak wel.
Dank je ik ga kijken en flitsmeister staat altijd wel aan:)

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:22
mr.DJ95 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:48:
Nou mijn Cupra is weer terug van de terugroepactie. 4 nieuwe banden, helaas niet de beste banden volgens de ANWB. Michelin E-Primacy's zijn het geworden.
Vanochtend was die van mij aan de beurt. De goodyears zijn vervangen voor Bridgestone Turanza ECO enliten. Die komen goed uit de reviews als ik zo kijk!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 15:51
Iemand al gevonden hoe je die gebruikersaccount bevestiging uitschakelt bij het starten? Wat is het nut van deze feature? Waarom zou ik in godsnaam met een andere account willen inloggen? Zelf als mijn vriendin wilt rijden, waarom zou zij met 'haar account' willen rijden en niet met de mijne? Ik vind het echt nutteloos dat je dit steeds moet bevestigen, en schakel het liever uit.

• timvos
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 08:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nwG-q37RO7w2Y7mGjmlnLRUBqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9r3RyfTPlVXprbmmPjbcOcFk.jpg?f=fotoalbum_large

De HV-accu staat standaard uit.
Maar wat zijn de voordelen/nadelen ervan om het aan te zetten?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
dotacom schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:46:
Iemand al gevonden hoe je die gebruikersaccount bevestiging uitschakelt bij het starten? Wat is het nut van deze feature? Waarom zou ik in godsnaam met een andere account willen inloggen? Zelf als mijn vriendin wilt rijden, waarom zou zij met 'haar account' willen rijden en niet met de mijne? Ik vind het echt nutteloos dat je dit steeds moet bevestigen, en schakel het liever uit.
Het zou mooi zijn wanneer hij stoelinstellingen (om maar iets te noemen) zou koppelen aan een profiel.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• ericafterdark
timvos schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:49:
[Afbeelding]

Ben ik ook benieuwd naar!

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 15:20
[Afbeelding]

@timvos @ericafterdark: dit heeft vooral betrekking op aansturing via de app. Als deze optie uit staat wordt alleen de 12 volt accu gebruikt voor zaken als GPS locatiebepaling of het aanzetten van airco/verwarming via de app. Zet je de optie aan, dan wordt daarvoor ook de hoogvoltage accu (die ook gebruikt wordt voor motor) ingezet.

Het voordeel is dus dat de frequentie van bijv. locatie-updates hoger kan zijn, want meer accucapaciteit dan in de 12 volt accu. Het nadeel kan dus zijn dat je hoogvoltage acccu sneller leeg is(dus minder kilometers).

In de praktijk (auto wordt iedere week geladen minimaal 1 x geladen) kost dit miscchien 1 a 2 procent van je accu.

• Vegazz
De afgelopen tijd hebben we natuurlijk zomerse temperaturen mogen ervaren; Heeft iemand iets gemerkt van de Cupra e-boost?

Gezien het "strak-blauwe lucht met warm zonnetje" voorwaarden ruimschoots werd gehaald :)
(voorwaarden voor e-boost: Pinobigbird in "Het grote Cupra topic")

Het zou mooi zijn geweest dat je een melding met "e-boost actief" ziet..

• BBerry
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
dotacom schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:46:
Dat is een paar posts terug uitgelegd. Kun je doen via OBDeleven.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-11 14:36
Robert14359 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Dank je ik ga kijken en flitsmeister staat altijd wel aan:)
Bij mijn Samsung S20 en S23 was Flitsmeister de boosdoener van het leegtrekken van de accu via Android Auto in de Formentor. Ook liep de kaart niet vloeiend via Android Auto. Toevallig 2 weken terug weer eens Flitsmeister geprobeerd en nog steeds dezelfde problemen.

Ik ben overgestapt naar Waze via Android Auto en dat bevalt prima. Vreet minder batterij en prima navigatie. Helaas ontbreken hier nog wel eens wat flitsers op de kaart. Maar ja, voor mijn bloeddruk ook beter om wat rustiger te rijden ;)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

AvK

Ready Set Go

Hee beste mensen. Binnenkort krijg ik de Cupra Born Business Edition Plus geleverd. Hopelijk nog net voor mijn vakantie, dat zou fijn zijn. Ik lees hier vooral problemen met de software. Dat is niet fijn om te lezen. Maar ik ben positief, het is een prachtige auto en heb er veel zin in. Mijn vraag is eigenlijk simpel. Biedt de software ook een functie dat er automatisch een melding komt dat je moet gaan laden bij het dichts bij zijnde laadstation en dat je daar automatisch naar toe kan navigeren? Heb op verschillende zoektermen dit topic doorzocht maar kom er niet helemaal uit. Of bestaat hier een goede app voor? Ook voor in het buitenland?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Robert14359
Eddo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:23:
[...]

Bij mijn Samsung S20 en S23 was Flitsmeister de boosdoener van het leegtrekken van de accu via Android Auto in de Formentor. Ook liep de kaart niet vloeiend via Android Auto. Toevallig 2 weken terug weer eens Flitsmeister geprobeerd en nog steeds dezelfde problemen.

Ik ben overgestapt naar Waze via Android Auto en dat bevalt prima. Vreet minder batterij en prima navigatie. Helaas ontbreken hier nog wel eens wat flitsers op de kaart. Maar ja, voor mijn bloeddruk ook beter om wat rustiger te rijden ;)
Oke duidelijk dank je wel _/-\o_

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
AvK schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:06:
Hee beste mensen. Binnenkort krijg ik de Cupra Born Business Edition Plus geleverd. Hopelijk nog net voor mijn vakantie, dat zou fijn zijn. Ik lees hier vooral problemen met de software. Dat is niet fijn om te lezen. Maar ik ben positief, het is een prachtige auto en heb er veel zin in. Mijn vraag is eigenlijk simpel. Biedt de software ook een functie dat er automatisch een melding komt dat je moet gaan laden bij het dichts bij zijnde laadstation en dat je daar automatisch naar toe kan navigeren? Heb op verschillende zoektermen dit topic doorzocht maar kom er niet helemaal uit. Of bestaat hier een goede app voor? Ook voor in het buitenland?
Zoek even op abrp dan kom je wel wat posts tegen, de auto zou het zelf moeten kunnen maar nooit getest.

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-10 19:48
AvK schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:06:
Biedt de software ook een functie dat er automatisch een melding komt dat je moet gaan laden bij het dichts bij zijnde laadstation en dat je daar automatisch naar toe kan navigeren?
Ja dat zit er in. Alleen voor lange routes gebruik ik abrp met voorkeur op Tesla. Het kost wat tijd aan voorbereiding maar het tarief is wel minder dan de helft. En er zijn meestal veel laadplekken.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
1104JR schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:27:
Ik heb inmiddels ontdekt hoe je het welkomscherm dat elke keer weer op popt bij een nieuwe start weg kan houden met hulp van OBD11. 2 aanpassingen met motorkap open. De volgende dag werkte het. Zie screenshot iPhone :[Afbeelding]
Ik heb deze net ook uitgevoerd (motorkap open), maar het werkte (nog) niet direct.
Je post suggereert ook dat het pas later werkte, is dat correct?
De instellingen gecheckt, die zijn correct opgeslagen...
Fingers crossed...

• HuilieHuilie
  • Laatst online: 06-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GODusZGKWWDUW-7gyxK8eq6tdlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJpCuDcbtiXEBaCtxmImgxsP.jpg?f=fotoalbum_large Altijd leuk om je tweelingbroer tegen te komen.

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:22
HuilieHuilie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:06:
Altijd leuk om je tweelingbroer tegen te komen.
Had ik vorige week nog op een kruispunt. Zo kom je ze nooit tegen en dan ook gelijk dezelfde versie en beide ook in Aurora Blue :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQzfDyw30ITtn4oq8VR-1uu1hEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EFyoFjBfbwFkIif2ZSUiA9HV.webp?f=user_large

• blaaaaaaaaaaaat
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Ik heb deze net ook uitgevoerd (motorkap open), maar het werkte (nog) niet direct.
Je post suggereert ook dat het pas later werkte, is dat correct?
De instellingen gecheckt, die zijn correct opgeslagen...
Fingers crossed...
Jaaaaaa! Eindelijk dat irritante scherm weg, Cupra moest er wel een nachtje op slapen... :z

• BePulverized
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-07 21:41
CupraFrank schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:20:
Bij mij gebeurt het regelmatig, met name vanuit stilstand wegrijden en inderdaad rechtsachter. Maar echt reproduceren lukt mij niet altijd.. Ik las net en bericht dat het vaker voorkomt. Zal even opzoeken waar ik dat gelezen heb.

Hier: W116-1964 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[...]
Inmiddels mensen die bovenstaand probleem al hebben laten oplossen? Merk het bij mij ook al een flinke tijd (eigenlijk niet wetende dat het niet de bedoeling was) en heb er nu een reparatie voor ingeboekt. Heb toch al op meerdere plekken gevonden dat het een probleem zou zijn met de keerringen van de achteras so better safe than sorry. _/-\o_

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14
Arboris schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:09:
[...]

Had ik vorige week nog op een kruispunt. Zo kom je ze nooit tegen en dan ook gelijk dezelfde versie en beide ook in Aurora Blue :)

[Afbeelding]
Dan was jij niet degene in die grijze die ik afgelopen week zag rijden en waar ik naar toeterde, wat ik meestal tóch even doe als ik een andere Born zie rijden 8)7

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ik sta hier regelmatig in het centrum van (willekeurig provinciestadje dat je dagelijks in de file-info voorbij hoort komen), te laden naast een andere Cupra Born. Die heeft een iets 'later' kenteken dan de mijne, was echter 2 weken eerder geleverd. Allebei Aurora Blue. Hoe toevallig is dat.

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
Net terug van vakantie waar we een Renault Captur hadden gehuurd. De vernieuwde Android Auto werkte perfect in dit bakkie! Niks geen lag, alles soepel, telefoon werd zelfs niet heet en laadde ook nog eens redelijk snel op. Ik vraag me echt af wat voor hardware er nou in die Born zit. Lijkt alsof het allemaal op een Raspberry PI draait ofzo.

Nog iets.. In de Captur kon ik ook gewoon m'n toetsenbord gebruiken in Maps, iets wat niet kan in de Born met dezelfde nieuwe Android Auto versie. Blijkbaar een instelling van VW? Lijkt me dat ze een dikke memory leak ergens hebben of de hardware echt ondermaats is van het infotainment system. Snelle Android auto kan dus wel gewoon. Iemand al geklaagd hierover bij de dealer? Ik ga dat nu sowieso doen komende week.

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:58

Pinobigbird

doesn't share food!

RobinInDaHood schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Nog iets.. In de Captur kon ik ook gewoon m'n toetsenbord gebruiken in Maps, iets wat niet kan in de Born met dezelfde nieuwe Android Auto versie. Blijkbaar een instelling van VW? [...]
Dat zit 'm in de versie van Android Auto, waarbij je telefoon de software draait en niet de auto.
Het is een update van vorige week: https://androidworld.nl/n...enen-tijdens-android-auto

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 14:08
Pinobigbird schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Dat zit 'm in de versie van Android Auto, waarbij je telefoon de software draait en niet de auto.
Het is een update van vorige week: https://androidworld.nl/n...enen-tijdens-android-auto
Aha, dan kan het toeval zijn dat ik net die update heb gehad toen ik met de Captur ging rijden. Vorige keer was ik ook een van de eersten. Nog niet opnieuw getest in de Born sinds ik terug ben, binnenkort even kijken of dat het was. Of de Captur zelf AA draait of m'n telefoon weet ik niet. AA gedroeg zich functioneel verder hetzelfde als in de Captur.

• MarkV6
Bij het gereedschap wat wordt meegeleverd met de auto zit een heel mooi leeg plaatsje, hoort daar iets?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BssNf8anmNG1kaQFDMNhkVScul8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkCQM5Oxib5J18WITrJYUpJa.jpg?f=fotoalbum_large

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

MarkV6 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:43:
Bij het gereedschap wat wordt meegeleverd met de auto zit een heel mooi leeg plaatsje, hoort daar iets?[Afbeelding]
Dat was mij ook opgevallen. Maar ik zag laatst bij m'n vervangende VW ID.4 dat ook daar hetzelfde vakje leeg is.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• BBerry
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
MarkV6 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:43:
Bij het gereedschap wat wordt meegeleverd met de auto zit een heel mooi leeg plaatsje, hoort daar iets?[Afbeelding]
Jup bij mij ook leeg! Viel me ook al op.

• MarkV6
Bij Volkswagen gaan ze er blijkbaar vanuit dat een lekke band niet meer voorkomt. Dan maar Autobanden reparatiespray meenemen? Ik vermoed dat je de band daarna kan weggooien?

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:57
MarkV6 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:03:
Bij Volkswagen gaan ze er blijkbaar vanuit dat een lekke band niet meer voorkomt. Dan maar Autobanden reparatiespray meenemen? Ik vermoed dat je de band daarna kan weggooien?
Mij werd verteld dat er in de banden een spul zit waardoor de banden 'zichzelf repareren'

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 14:33

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik heb inmiddels ontdekt hoe je het welkomscherm dat elke keer weer op popt bij een nieuwe start weg kan houden met hulp van OBD11. 2 aanpassingen met motorkap open. De volgende dag werkte het. Zie screenshot iPhone :[Afbeelding]
Moet de function_configuration_pso ook aangepast worden om het scherm te laten verdwijnen?

• Mr. Measels
  • Laatst online: 16-07-2023
Goedenavond allen, sinds vandaag een nieuw hoofdstuk in het drama dat Cupra App heet.
Auto is weer offline en de volgende tekst is zichtbaar in de app:

"Uw laagvoltageaccu is ontladen. Schakel het contact in of sluit de wagen aan op de stroombron".

Auto heeft vanmiddag enkele uren aan de oplader gehangen en is 100% vol, rijdt verder prima.

Komt dit iemand bekend voor?

Gegroet!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
Mr. Measels schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:17:
Goedenavond allen, sinds vandaag een nieuw hoofdstuk in het drama dat Cupra App heet.

"Uw laagvoltageaccu is ontladen. Schakel het contact in of sluit de wagen aan op de stroombron".

Auto heeft vanmiddag enkele uren aan de oplader gehangen en is 100% vol, rijdt verder prima.

Gegroet!
Ik opende de app zonet en kwam dezelfde melding tegen. Dacht even kijken in het forum of er meer last van hebben en jawel hoor. Nachtje slapen of moeten we weer van alles gaan proberen…

Update: na het activeren van HV accu gebruiken is het na enkele minuten weer opgelost. App gesloten en opnieuw geopend. Misschien werkt het ook voor jou?

[ Voor 10% gewijzigd door Chinoto88 op 11-07-2023 21:41 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 12:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Mr. Measels schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:17:

Gegroet!
Dit heb ik niet, maar elke actie die ik via die app doe wordt na 2 minuten weer ongedaan gemaakt. Daarnaast staat mijn hele HomeAssistant log vol met foutmeldingen van een Cupra API die niet bereikt kan worden, dus ze zullen wel weer een testomgeving naar productie hebben gepushed.

Opladen gestopt? 2 minuten later laadt ie weer vrolijk op
Laadsnelheid verlaagd? Lol! We gaan weer volle vaart door.

En een halfuurtje later knalt ook de app eruit :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aex8Ijv1IST8rV4e71dtKTaSn6U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8nApls37b4XN7hSnHhhQxsra.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door kaanmijo op 11-07-2023 22:11 ]

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
Zelfde probleem geconstateerd, weet niet hoe lang het al kapot is ik gebruik tegenwoordig vaker home assistent dan de Cupra app.

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Patrock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Moet de function_configuration_pso ook aangepast worden om het scherm te laten verdwijnen?
Zowel de privacy mode als de function_configuration_pso moeten gewijzigd worden.
Pricay mode naar active en de function configuration mode naar deactivated. Zie de screenshot in mijn eerdere post.
Motorkap open tijdens deze wijzigingen en bij mij duurde het tot de volgende dag voordat de wijzingen echt zichtbaar werden en dat het aanmeld scherm definitief weg bleef.
Verder geen "bijwerkingen" ervaren. Ik ben er bij mee.😊

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Held. Ik ga het straks direct erin zetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ericafterdark
Het waren 7 mooie maanden met mijn Born maar vanochtend werd ik helaas verrast door diverse storingen.

Knipperlichten voor, e-Sound, aandrijfsysteem, noodoproepen. De lampjes en knoppen op mijn stuur functioneren ook niet.

Iemand tips?

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Eiríkr schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:02:
Het waren 7 mooie maanden met mijn Born maar vanochtend werd ik helaas verrast door diverse storingen.

Knipperlichten voor, e-Sound, aandrijfsysteem, noodoproepen. De lampjes en knoppen op mijn stuur functioneren ook niet.

Iemand tips?
Even de auto helemaal uit. Na 15 minuten is het opgelost.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 05:14:
[...]

Held. Ik ga het straks direct erin zetten.
Het staat erin. De tweede optie stond al goed bij mij. Ben benieuwd of het morgen weg is. (al zal ik vanmiddag al even controleren ;))

• MarkV6
Dinsdagavond werkte de app bij mij ook niet. Vanmorgen in de auto stond er dat er na het rijden een update zou worden gedaan. Ik hoop dat ik nu ook het veranderde dashboard heb.
De app doet het inmiddels weer.

• ericafterdark
Tylen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Even de auto helemaal uit. Na 15 minuten is het opgelost.
Heb ik vanochtend al geprobeerd. Uur sporten, daarna hetzelfde probleem.

• Mr. Measels
Chinoto88 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:38:
[...]

Ik opende de app zonet en kwam dezelfde melding tegen. Dacht even kijken in het forum of er meer last van hebben en jawel hoor. Nachtje slapen of moeten we weer van alles gaan proberen…

Update: na het activeren van HV accu gebruiken is het na enkele minuten weer opgelost. App gesloten en opnieuw geopend. Misschien werkt het ook voor jou?
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.

Vandaag was de app heel even online en bruikbaar, nu weer niet. Alle handelingen -voor zover mogelijk- wederom "er is iets fout gegaan ......"

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 14:33

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Tylen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Het staat erin. De tweede optie stond al goed bij mij. Ben benieuwd of het morgen weg is. (al zal ik vanmiddag al even controleren ;))
Ik heb gewoon de power knop op het infotainment systeem ingedrukt gehouden nadat ik de auto kort had afgesloten.

Wijzigingen gemaakt. Auto afgesloten. 2 minuten later auto weer gestart. Reset uitgevoerd. En wijzigingen direct zichtbaar.

Werkt overigens mooi met die twee aanpassingen! Eindelijk geen dom schermpje met ok knop meer. Direct naar infotainment systeem.

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
Delphi32 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:03:
Ik sta hier regelmatig in het centrum van (willekeurig provinciestadje dat je dagelijks in de file-info voorbij hoort komen), te laden naast een andere Cupra Born. Die heeft een iets 'later' kenteken dan de mijne, was echter 2 weken eerder geleverd. Allebei Aurora Blue. Hoe toevallig is dat.
Als ik een born zie voel ik mij ook altijd geneigd om hem er naast te zetten.

En dan ook onnodige droge grappen maken naar mijn vriendin als ik er eentje spot "jesus christ it's jason Born."

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2023

Iemand tips?
Gewoon de garage bellen. Je valt binnen de garantie, dus als het iets is dat vanuit de fabriek fout is, zullen ze het altijd fixen (oftewel, gewoon garantie)

Overigens heb ik hetzelfde gehad qua storingen. Had opeens rond 12 uur 's avonds, voordat ik naar huis wilde, 15 storingen. De volgende ochtend kwamen ze er in de garage achter dat het een steenmarter was. Ik hoop dus voor je (en ga etvan uit) dat het een fabrieksfout is.

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2023
[...]

Waar en hoe heb je dat geactiveerd? In de app?

Edit: deze post helpt, gewoon bij wagentoestemmingen in de app kijken.
[Afbeelding]

[ Voor 33% gewijzigd door DutchCupraBorn op 12-07-2023 21:55 ]

• ericafterdark
DutchCupraBorn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:46:
[...]

Gewoon de garage bellen. Je valt binnen de garantie, dus als het iets is dat vanuit de fabriek fout is, zullen ze het altijd fixen (oftewel, gewoon garantie)

Overigens heb ik hetzelfde gehad qua storingen. Had opeens rond 12 uur 's avonds, voordat ik naar huis wilde, 15 storingen. De volgende ochtend kwamen ze er in de garage achter dat het een steenmarter was. Ik hoop dus voor je (en ga etvan uit) dat het een fabrieksfout is.
Uiteindelijk heb ik mijn auto vandaag afgeleverd bij de lokale Volkswagen/Audi/Seat dealer.

Aan het eind van de dag ontving ik al bericht dat ik hem morgen weer mag ophalen!

Ben heel benieuwd wat de oorzaak van de storingen was!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:11
Is hier iemand bekend met de terugroepactie: S-Flash action BORN ME 3.2.1 ?
Ik zie dat de aanvangsdatum op 12-juli-2023 staat.

Ik heb dit gevonden door mijn VIN in te vullen op de website van CUPRA Australië (naar aanleiding van de banden terug roep actie): checkout.cupraofficial.com.au/owners/service-campaigns-recalls

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
whooptiedoe schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:10:

Ik heb dit gevonden door mijn VIN in te vullen op de website van CUPRA Australië (naar aanleiding van de bannen terug roep actie): checkout.cupraofficial.com.au/owners/service-campaigns-recalls
Nice, goede vondst die website.

Ik heb ook nog een recall voor S-Replace battery module staan. Geen idee wat dat is.

• Vegazz

Ik heb dit gevonden door mijn VIN in te vullen op de website van CUPRA Australië (naar aanleiding van de bannen terug roep actie): checkout.cupraofficial.com.au/owners/service-campaigns-recalls
Ha, vorig week nog voor de vorige terugroepactie geweest vanwege de goodyear banden..
N's navragen wat de exacte reden is met S-Flash action BORN ME 3.2.1, als het enkel een update betreft vraag ik mij af wat er met de OTA updates gebeurd is..

• ericafterdark

Ik kan het jullie vandaag vertellen want, zie een paar berichten eerder, ik ga vandaag mijn Born ophalen vanwege diverse storingen en ik zie deze terugroepactie ook op mijn overzicht staan.

• MarkV6
Gaat lekker de laatste dagen. Bij uitstappen komt er een melding ''De Aandrijvings software wordt geupdate en houd rekening met bla bla' echter die update gebeurd niet erg want het staat er bij de laatste 6 keer uitstappen.
Vervolgens blijft de app maar berichten sturen over een HV battery, geen idee wat hij bedoeld. De app zelf werkt meestal niet, er staat geen info over de auto.
Vanmorgen was de auto tot 100% opgeladen ondanks er 80% is ingesteld.

• Vegazz
Eiríkr schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 06:01:
[...]

Ik kan het jullie vandaag vertellen want, zie een paar berichten eerder, ik ga vandaag mijn Born ophalen vanwege diverse storingen en ik zie deze terugroepactie ook op mijn overzicht staan.
Mijn Cupra contact zegt het volgende;

"Hi Vegazz, ME 3.2.1 is een software update voor het infotainment systeem. Dit is een algemene update ter verbetering van het systeem.
(...)
Klopt inderdaad de meeste updates gaan over the air. Maar deze update is net wat complexer en het een ander wordt direct gecheckt door de dealer."

• ericafterdark

Iemand tips?
Zojuist mijn Born opgehaald. Ze hebben de terugroepactie "S-Flash-actie BORN ME 3.2.1" uitgevoerd en daarmee was alles opgelost? Opmerkelijk maar inderdaad ik zie geen foutmeldingen meer.

De software geeft nu aan versie 0561. Mijn hardware is H30.
ABT software 6085 en ABT hardware H45.

• Vegazz
Eiríkr schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Zojuist mijn Born opgehaald. Ze hebben de terugroepactie "S-Flash-actie BORN ME 3.2.1" uitgevoerd en daarmee was alles opgelost? Opmerkelijk maar inderdaad ik zie geen foutmeldingen meer.

De software geeft nu aan versie 0561. Mijn hardware is H30.
ABT software 6085 en ABT hardware H45.
Interessant, ik heb zelf exact dezelfde versies, ondanks dat ik pas 10 Augustus voor diezelfde terugroepactie bij de garage aan de beurt ben ;)

• ericafterdark
Vegazz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Interessant, ik heb zelf exact dezelfde versies, ondanks dat ik pas 10 Augustus voor diezelfde terugroepactie bij de garage aan de beurt ben ;)
Opmerkelijk! Misschien omdat het ook geen OTA update is.

• MarcelKo
  • Laatst online: 24-09-2023
Kan iemand mij helpen hoeveel kilo aan tuintegels ik kan vervoeren in mijn Born?
Ik weet dat het zoveel mogelijk voor de achteras moet liggen maar meer nuttigs haal ik niet uit de handleiding.

Wel zo makkelijk om te weten of ik meerdere keren moet rijden.Alvast dank

• AvK

AvK

Ready Set Go

MarcelKo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:00:
Kan iemand mij helpen hoeveel kilo aan tuintegels ik kan vervoeren in mijn Born?
Ik weet dat het zoveel mogelijk voor de achteras moet liggen maar meer nuttigs haal ik niet uit de handleiding.

Wel zo makkelijk om te weten of ik meerdere keren moet rijden.Alvast dank
Ha ha ha ha ha ha ha. Grapjas!
:9

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MarcelKo
AvK schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Ha ha ha ha ha ha ha. Grapjas!
:9
Is het rare vraag?
Ik zou namelijk denken 4 personen a 80 kilo dus 320 min mijzelf zou toch moeten kunnen.

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
MarcelKo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Is het rare vraag?
Ik zou namelijk denken 4 personen a 80 kilo dus 320 min mijzelf zou toch moeten kunnen.
Ik denk wel dat het geen standaard vraag is.

Voor jouw beeldvorming: heb laatst zelf 5 betonbanden vervoerd à 65 kg per stuk.
Dat lukte, je zag wel dat er wat gewicht in zat.

Over hoeveel kg er precies in/op mag durf ik niet te zeggen

Groetjes van G

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

Delphi32

Heading for the gates of Eden

1811 kg rijklaar, max 2260 kg, dus je kunt 449 kg meenemen volgens de RDW (je uitvoering kan een paar kilo afwijken van deze getallen).

• MarcelKo
Delphi32 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:33:
1811 kg rijklaar, max 2260 kg, dus je kunt 449 kg meenemen volgens de RDW (je uitvoering kan een paar kilo afwijken van deze getallen).
Top, daar kan ik wat mee. Thx Delphi32

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-08 15:04
Onder welk menu in OBD?

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
TiksB schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:16:
[...]

Onder welk menu in OBD?
Bij verbinding tussen cupra en obd11 blauwe icoon rechts op het scherm. Module 8125 en daarna kiezen voor aanpassingen.

• joostd
Nog steeds niemand airco klachten?

Zodra de auto even in de zon heeft gestaan of het boven de 25 graden is werkt de bestuurderskant airco niet meer, alleen de bijrijderskant. bestuurderskant geeft dan alleen warme lucht :/

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
joostd schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:43:

Zodra de auto even in de zon heeft gestaan of het boven de 25 graden is werkt de bestuurderskant airco niet meer, alleen de bijrijderskant. bestuurderskant geeft dan alleen warme lucht :/
Nergens last van, bij mij werkt het goed. Zeker met voorkoelen maar ook zonder wordt hij snel koud aan beide kanten.

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024

Nee, ik herken deze klacht niet. Wat ik wel vind is dat de airco of keihard blaast en ijskoud is op je benen en gezicht, of dat hij bijna uit lijkt te staat en je het bloedheet krijgt. Er zit niks tussen.

• MarkV6
Iemand een idee hoe ik hier uit kan komen, iedere keer als ik uitstap wil hij een update installeren. Maar ik kan niet op Installeren drukken. Misschien omdat hij denkt dat de ramen niet dicht zijn?
Nog erger is dat sinds dit steeds verschijnt hij tot 100% laad ondanks hij op 80 staat.
Een afspraak bij de dealer is gepland. In oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH-WeQs6xodHRp1v1eccJAfeI2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZS1YEZECpzU1Kh2N6CPM91a.jpg?f=fotoalbum_large

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

MarkV6 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:40:
Iemand een idee hoe ik hier uit kan komen, iedere keer als ik uitstap wil hij een update installeren. Maar ik kan niet op Installeren drukken. Misschien omdat hij denkt dat de ramen niet dicht zijn?
Nog erger is dat sinds dit steeds verschijnt hij tot 100% laad ondanks hij op 80 staat.
Een afspraak bij de dealer is gepland. In oktober.

[Afbeelding]
Alle ramen even openen en sluiten, niet op de automatische manier. Als je de knop inhoudt hoor je op t einde een soort klikje. Als je dit bij alle ramen doet moet de melding weggaan.

-= Very annoying forum person =-

• ShininNL
  • Laatst online: 22:16
Afgelopen week mijn eerste 'lange' reis gemaakt met de Born. 700km naar Europa-Park in Duitsland. Is eigenlijk prima bevallen, de stops die ik gemaakt heb om te laden zou ik ook gemaakt hebben met een ICE auto. Om de 1,5-2 uur toch even naar het toilet en halverwege de reis stoppen om te eten. Heb eigenlijk maar één keer eventjes zitten wachten op genoeg kWh's omdat ik alleen snel ging plassen.

Had van te voren een Tesla abonnement afgesloten vanwege de prijs en het aantal stalls. Dit beperkt je wel in het gebruik van de navigatie (zou fijn zijn als je kan instellen dat je bijv alleen bij een SuC wilt opladen en niet bij een random dure lader). Ook neem je 2 plekken in omdat onze laadklep aan de verkeerde kant zit. Van te voren dus telkens in de app gekeken of er wel voldoende stalls vrij waren. Via ABRP de suggesties van laadpunten overgenomen en die telkens als tussenstop ingevoerd in de auto.

De GOM vond ik echter niet heel behulpzaam als je continu 130 km/h rijdt. Op de heenweg bij de 2e stop was hij erg optimistisch en leek het erop dat ik mijn eindbestemming zonder de laden kon bereiken. De GOM gaf 370km aan, eindbestemming was 270km rijden, dus een marge van 100km. Echter liep hij met nog 140km te gaan ineens erg terug en ging ik het misschien niet meer halen. Toch maar even wat (dure) kWh bijgeladen langs de snelweg bij een EnBW station.

Op de terugweg geen problemen gehad en gewoon 3 stops voor de zekerheid gepland voor mezelf. Kwam zelfs een SuC tegen met een lounge gedeelte: https://www.google.nl/map...Fg%2F11t74lsm3x?entry=ttu met schone toiletten en waar je lekker even kon zitten, dit zou eigenlijk de toekomst van ieder laadstation moeten zijn _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ShininNL op 15-07-2023 11:53 ]

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 07:12
ShininNL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:52:
Ook neem je 2 plekken in omdat onze laadklep aan de verkeerde kant zit.
Als toekomstige Cupra Born rijder (nov.) ben ik erg benieuwd wat je hiermee bedoelt? Kan je de laadkabel niet gewoon eromheen leggen? Of is de laadkabel van de Tesla zo kort dat je er niet bij kan?

• ShininNL
  • Laatst online: 22:16
joostiphone schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:22:
[...]

Als toekomstige Cupra Born rijder (nov.) ben ik erg benieuwd wat je hiermee bedoelt? Kan je de laadkabel niet gewoon eromheen leggen? Of is de laadkabel van de Tesla zo kort dat je er niet bij kan?
De huidige stalls van Tesla hebben een enorm korte kabel omdat ze natuurlijk berekend zijn op de laadport van Tesla linksachter. Begreep wel ze in de toekomst een upgrade met langere kabel krijgen.

• blaaaaaaaaaaaat

Ik heb dit gevonden door mijn VIN in te vullen op de website van CUPRA Australië (naar aanleiding van de banden terug roep actie): checkout.cupraofficial.com.au/owners/service-campaigns-recalls
Top! Bedankt voor deze link, ik zie dat er bij mijn uit DE geimporteerde Born 3 acties open staan.
Meteen maar eens een afspraak ingepland om eea te laten uitvoeren/checken.
Eind augustus aan de beurt...
Echter op de website zie ik de afspraak nog niet terug (heb voor gratis haal en breng service gekozen...)
Is dit een bekend probleem?

• Mr. Measels
[...]

Bedankt voor de tip Chinoto88. Tot nu toe blijft de app online en bruikbaar.
Tevens de genoemde site in Australië bezocht en het blijkt dat mijn Born 2 recall's actief heeft staan: Vervangen van 12v accu (Januari 2023!) en software update 12/07/2023.

Nadat ik alle klachten voor de derde keer gemeld heb bij de dealer, werd ik opeens gebeld door diezelfde dealer met de boodschap dat er 2 recalls actief zijn.

Afspraak gemaakt, wordt vervolgd.

Bedankt allen voor de nuttige informatie in dit topic!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 07:05
ShininNL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:06:
[...]

De huidige stalls van Tesla hebben een enorm korte kabel omdat ze natuurlijk berekend zijn op de laadport van Tesla linksachter. Begreep wel ze in de toekomst een upgrade met langere kabel krijgen.
Op veel plekken staan ook al de nieuwe tesla superchargers deze hebben dubbele aansluitingen zodat je links en rechts kunt aansluiten.
Ik heb al vaak gezien dat de oude en nieuwe laders naast elkaar staan, daardoor is er meestal plek genoeg vrij.

• WernerZ67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
MarkV6 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:33:
Gaat lekker de laatste dagen. Bij uitstappen komt er een melding ''De Aandrijvings software wordt geupdate en houd rekening met bla bla' echter die update gebeurd niet erg want het staat er bij de laatste 6 keer uitstappen.
Hebben meer Born rijders deze update klaar staan?
Bij wordt de update namelijk ook niet geïnstalleerd.

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:47
Meer info over de 3.2.1 flash update:
https://www.cupraofficial...al-support/cupra-software

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 12:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Hopelijk fixt dit het issue wat ik heb met een haperende radio en een scherm wat niet doorstart :D Morgen de dealer maar eens contacten!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
kaanmijo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Hopelijk fixt dit het issue wat ik heb met een haperende radio en een scherm wat niet doorstart :D Morgen de dealer maar eens contacten!
Als het scherm niet doorstart moet je de aan/uitknop effe inhouden en super snel drukken op de plaats waar de okay knop zit

• ericafterdark
kaanmijo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Helaas. Ik land na deze nieuwste update nog steeds af en toe in een bevroren scherm waarbij ik de optie mis om mijn profiel te selecteren.

Het haperen van de radio heb ik nog niet ervaren maar ik heb ook nog niet veel kunnen testen.

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 07:12
Dit lijkt me een zeer gewenste eigenschap:
In addition to this, we are continuing to work on future software enhancements, including the ability to update over-the-air (OTA) and will provide a further update on this in September.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:01
Vanmorgen ook een afspraak gepland voor 3 terugroepacties voor eind augustus.
  • Motorkap
  • 12-V accu
  • Flash update ME 3.2.1 en 3.02b

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-09 11:48

Nee geen last van. Alleen als hij heeft staan bakken in de zon kost het wel de nodige tijd voordat het enigzins aangenaam binnenin is. Ondanks het voorkoelen.

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Al mensen hier die hun cupra verlaagd hebben met veren of nog beter schroef set! ?

Ervaringen?

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
Vandaag contact gehad met mijn dealer voor de 3.2.1 update. Het is bekend maar door de vele problemen met de One updates bij hun naar 3.0 doen zij voorlopig geen updates meer... Wat een grap is het ook. Ik dacht dat de 3.0 het juist mogelijk zou maken om OTA updates uit te voeren 😒

• AvK

AvK

Ready Set Go

Chinoto88 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:30:
Vandaag contact gehad met mijn dealer voor de 3.2.1 update. Het is bekend maar door de vele problemen met de One updates bij hun naar 3.0 doen zij voorlopig geen updates meer... Wat een grap is het ook. Ik dacht dat de 3.0 het juist mogelijk zou maken om OTA updates uit te voeren 😒
Wat is dat nou weer voor onzin? Je dealer moet toch gewoon die updates toepassen?
Man man man. Je moet het gewoon eisen!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik lees hier meerde keren "terugroepactie". Let op dat er hier geen sprake van een terugroepactie is. Als het echt een terugroepactie is dan vind je dat ook terug via de site van de RDW.

Bij de besproken issues gaat het om een zogenaamde Technical Service Bulletin (TSB), ook wel service campaign genoemd. Er staat op die website dan ook:
The enhancements will be applied to your vehicle when you take it to an authorised CUPRA Service Partner, normally during routine servicing and repairs.
Ik snap de drang om altijd alle laatste updates te hebben, maar kan het echt niet nog een paar maanden wachten totdat je de tweejaarlijkse servicebeurt laat doen?

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Ik zit in 8125
Maar wat moet ik dan kiezen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GgtL8DnLgAdxLP0TYNB1V46U60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4KAfT1QeIMM6J7GpnusgSCqH.png?f=fotoalbum_large

• blaaaaaaaaaaaat
basvanhees schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:13:
[...]

Ik zit in 8125
Maar wat moet ik dan kiezen?
[Afbeelding]
De zoekfunctie ;-)

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:01
Pinobigbird schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:11:
Ik lees hier meerde keren "terugroepactie". Let op dat er hier geen sprake van een terugroepactie is. Als het echt een terugroepactie is dan vind je dat ook terug via de site van de RDW.

Bij de besproken issues gaat het om een zogenaamde Technical Service Bulletin (TSB), ook wel service campaign genoemd. Er staat op die website dan ook:

[...]

Ik snap de drang om altijd alle laatste updates te hebben, maar kan het echt niet nog een paar maanden wachten totdat je de tweejaarlijkse servicebeurt laat doen?
Ik heb hem pas een jaar waardoor ik dan nog een jaar moet wachten terwijl ik nu op 3.0 vast zit. Gelukkig heb ik hem gepland maar ik zou 3.1 Lite dus ook niet krijgen via OTA ziet het er naar uit want Cupra kon daar zelf niet eens wat over vertellen. Daarnaast doen ze ook die motorkap pin, ik weet niet hoe kritisch die is.

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:22

Nee, behalve dat hij mij regelmatig de ballen bevriest verder geen klachten ;)

• blaaaaaaaaaaaat
Ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is om de cruise control een afwijking van X km/u te geven (bv 103 ipv 100) met OBD11?
Mijn licht autistische brein wil namelijk graag dat ik 100 op de GPS rijd ipv 97 8)7

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:19:
Ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is om de cruise control een afwijking van X km/u te geven (bv 103 ipv 100) met OBD11?
Mijn licht autistische brein wil namelijk graag dat ik 100 op de GPS rijd ipv 97 8)7
Je kan de cruise control toch gewoon op 103 zetten dan?

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:19:
Grappige vraag. In m'n vorige auto, een Mazda 3, kon ik dat wel via de sofware instellen, maar daar was de afwijking t.o.v. GPS af fabriek al slechts 0 tot 1 km/h bij 100km/h. Bij de Born is het veel groter, inderdaad zo'n 3 km/h. Antwoord op je vraag heb ik dan helaas weer niet.

• blaaaaaaaaaaaat
CupraFrank schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:54:
[...]

Je kan de cruise control toch gewoon op 103 zetten dan?
Dat kan ook, en dat doe ik ook zeker.
Maar is net zoiets als dat welkom scherm, ik zit er niet op te wachten.
Het zou de auto weer nét iets beter maken!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11 09:28
Hoi mede cupra-eigenaren,

Als jullie in de file rijden met de cruise control geactiveerd en je komt volledig tot stilstand, pakt jullie auto hem dan altijd weer op zodra de file weer begint te rijden?

Mijn Cupra (Adrenaline van dit jaar) heeft er soms moeite mee. De helft van de keren komt ie automatisch weer van zn plek en rijd ie met de file mee, de andere helft blijft ie staan en moet ik of opnieuw op 'Res' drukken of kort het gaspedaal indrukken om weer vooruit te komen.

Ben benieuwd!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Volgens mij pakt de ACC hem weer op als je minder dan 5 seconden stil staat. Sta je langer stil dan moet je zelf inderdaad weer het pedaal intrappen.

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1 ... 69 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.