Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakketautomaat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-06 14:50
BobLaan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Dat van die zekering is mij wel bekend, maar mijn auto is zakelijke lease en ga er niet zomaar aan lopen prutsen. De dealer wilde er ook niet aan toen ik het voorstelde... Ik wacht nog maar even langer en zet de raampjes wel op tijd open :)
Same here, maar het is echt een klusje van niks. Zat met dezelfde twijfel, toch maar eens gedaan en dat loste voor mij wel direct het probleem op, en is niet meer terug gekomen. Moed indrinken zo en gewoon doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:19
Update bij Van Tilburg Bastiaanen in Breda was gedaan in een dag. Banden hebben ze gecontroleerd en geen scheurtjes gezien dus niet vervangen. Kreeg een id3.pro mee als vervangend vervoer, wel tevreden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 16:25

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vandaag even naar eindhoven gereden. Daar in de parkeergarage aan de laadpaal.

Paal brand groen. Auto knippert en springt op rood.
Kijk in display of er iets staat, electrosysteemfoutmelding. Kan niet laden naar laaddoel.

Ik probeer nogmaals in te pluggen. Nogmaals allemaal errors die voorbij vliegen.

Dan maar een andere paal. Die werkt in 1x. Heeft met 6kw geladen. En de auto geeft aan airbag storing. Gaat lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:31
Marsman83 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan naar Denemarken en haalde idd met gemak de laadstops van ABRP.
Ik ben heel benieuwd hoe de ingebouwde navigatie jou bevalt, ik durfde het niet aan op de terugweg ;)
Helaas niet gelukt, ik had geen zin in verrassingen en ben toch weer met abrp en waze aan de slag gegaan. Grootste reden was dat de navi naar een laadpunt navigeerde welke mij niet bekend in de oren klonk, inmiddels ben ik wel klaar met niet werkende laadpassen, accounts aanmaken en langzame snelladers. Het is een combinatie van Tesla en Lidl geworden beide zijn fijne laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 20:36
Patrock schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:05:

Kijk in display of er iets staat, electrosysteemfoutmelding. Kan niet laden naar laaddoel.

Ik probeer nogmaals in te pluggen. Nogmaals allemaal errors die voorbij vliegen.

Dan maar een andere paal. Die werkt in 1x. Heeft met 6kw geladen. En de auto geeft aan airbag storing. Gaat lekker!
Airbag storing heb ik ook gehad. Bij mij hebben ze destijds een module boven het plafond vervangen (bedieningspaneel van lampjes en screen (als je een panoramadak hebt).

Daarna airbag probleem verholpen...

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Garrettvr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:10:
[...]

Airbag storing heb ik ook gehad. Bij mij hebben ze destijds een module boven het plafond vervangen (bedieningspaneel van lampjes en screen (als je een panoramadak hebt).

Daarna airbag probleem verholpen...
Ergens klinkt dit heel logisch. Dat paneel werkt vanaf het begin al kut. Ben er al eens mee naar de garage gegaan. Maar ze hebben toen enkel de update uitgevoerd. Het zonnehemel schuifje reageert bijna nooit. Toevallig heb ik hier zaterdag een half uur mee zitten knooien om hem eens dicht te doen. Hiervoor moest ik het passagierslampje aan doen. Om de schuif te laten werken.
Af en toe knipperen die lampjes ook op hoge frequentie.

Vandaag de garage maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Patrock schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:05:

Is het erg toevallig dat ik sinds afgelopen zaterdag ook een oranje lampje heb branden " Airbag storing" ? (Cupra Born One)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 15:52
Clubbers schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:33:
Update bij Van Tilburg Bastiaanen in Breda was gedaan in een dag. Banden hebben ze gecontroleerd en geen scheurtjes gezien dus niet vervangen. Kreeg een id3.pro mee als vervangend vervoer, wel tevreden dus!
Is er een terugroepactie op banden dan? :+

TB roosendaal is geen aanrader kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
joostd schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Is er een terugroepactie op banden dan? :+
Yes. Zie eerdere post in dit topic. Je kan checken of die op jouw Born van toepassing is:

https://checkout.cupraoff...rvice-campaigns-recalls#1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03 08:52
Ik ben er dus achter gekomen dat de instellingen van de airco/verwarming waren aangepast om het snel naar de juiste temperatuur te krijgen en daardoor was mijn verbruik zo enorm op een klein stukje. Nu zit het gewoon tussen de 13,5 en 15,5 afhankelijk van mijn voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:51

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:28:
Zojuist is de Born bij de garage geweest voor het probleem met de radio (@ericafterdark, @JoostdeGraaf, @Disksoft). Ze hebben de hele auto uitgelezen en er kwamen wel wat storingen naar boven. Die hebben ze opgelost. Nu is de hoop dat dit het gefixed heeft, maar dat weten we natuurlijk pas als het weer eens voorkomt. Daarnaast heb ik gevraagd naar die bug in het systeem waarbij, als je je interieurverlichting aanpast, het over een uur weer gereset is. Omdat dit niet op de werkplaatsbon stond, hebben ze hier niet naar gekeken. Ik heb mee mogen kijken in het Cupra bug/update systeem van dealers, en er is daadwerkelijk een update voor. Dus dat is goed nieuws.

Het slechte nieuws is alleen: als zo'n fout niet op de werkplaatsorder staat, mogen ze het van VW niet updaten. Er stonden nog een hele rits andere updates (dit noemen ze TPI's) klaar in dat systeem, maar ook die mogen ze vanuit VW niet updaten zodra de klant niet actief de auto naar de werktplaats brengt voor die fout.

Nu zo maar even de kleuren aanpassen en kijken of die aanpassingen die ze bij mij hebben gedaan dit ook opgelost hebben, anders mag 'ie weer terug met de juiste werkplaatsorder voor dat issue.

Heb wel gelijk 4 nieuwe banden gekregen vanwege de terugroepactie, dat dan weer wel.

To be continued!
Nou, het is dus niet opgelost. Verlichting was weer gereset en de radio hapert ook weer. Volgende week dinsdag weer naar de garage, dan de auto een hele dag kwijt. Dan voeren ze wel gelijk die update voor de verlichting door, dus daar zijn we dan hopelijk van af. De radio daarentegen; hopelijk vinden ze daar nog wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 06:28
kaanmijo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Nou, het is dus niet opgelost. Verlichting was weer gereset en de radio hapert ook weer. Volgende week dinsdag weer naar de garage, dan de auto een hele dag kwijt. Dan voeren ze wel gelijk die update voor de verlichting door, dus daar zijn we dan hopelijk van af. De radio daarentegen; hopelijk vinden ze daar nog wat voor.
Ik heb extra aangegeven dat het happeren van het de radio niet alleen bij DAB gebeurd, maar ook bij FM. Daarnaast is het te resetten door de media speler contact te laten maken met mijn telefoon. Daarna werkt de radio weer gewoon.

Ik mag pas over een maand naar de garage :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
AndreVanV schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:26:
Ik ben er dus achter gekomen dat de instellingen van de airco/verwarming waren aangepast om het snel naar de juiste temperatuur te krijgen en daardoor was mijn verbruik zo enorm op een klein stukje. Nu zit het gewoon tussen de 13,5 en 15,5 afhankelijk van mijn voet.
recirculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
Clubbers schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Yes. Zie eerdere post in dit topic. Je kan checken of die op jouw Born van toepassing is:

is van toepassing, maar wat is er met de banden dan? nvm ik heb geen goodyear banden :+

[ Voor 5% gewijzigd door joostd op 19-06-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:15
AndreVanV schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:26:
Ik ben dan wel benieuwd welke instelling dit was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
[...]

Hey dat is goed nieuws. Op de mijne is het actief. Krijg je dan nieuwe banden? (zou mooi zijn want ze raken al aardig versleten hahahaha)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Pinobigbird

doesn't share food!

Clubbers schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:33:
Controleren ze de banden fysiek of checken ze ook de serienummers?
Je wil echt niet met zulke scheuren rijden later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxtllCm6c7UyLcxADTEabiu_ilE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfJKUfBIBWPd7qzCVbzrRQPV.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=2939

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
Pinobigbird schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Controleren ze de banden fysiek of checken ze ook de serienummers?
Je wil echt niet met zulke scheuren rijden later:
[Afbeelding]
https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=2939
Mijn banden hadden ze fysiek gecontroleerd tijdens de update en niet vervangen omdat ze geen indicatie zagen tijdens controle om het te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

Onze Cupra Born valt onder de terugroepactie. Wel raar dat we van de leasemaatschappij niets gehoord hebben en dat ik bij toeval dit bericht op tweakers lees.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 10:27
Maar dit is een terugroepactie van de Australische Cupra. Geldt dit wel voor Nederland?

Als ik mijn VIN in tik, komt er een terugroepactie op de 'W-Bonnet striker pin'. Geen idee wat dat is. Ook verder niets gehoord.

Edit: via Google kom ik er achter dat dit iets te maken heeft met mijn motorkapsluiting. Nou, lijkt me niet levensreddend, ik wacht het wel af O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Marc_us op 20-06-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostd
Audione0 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Onze Cupra Born valt onder de terugroepactie. Wel raar dat we van de leasemaatschappij niets gehoord hebben en dat ik bij toeval dit bericht op tweakers lees.
Moeten het wel die banden zijn, bij mij zitten er Bridgestones onder en geen Good Year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Marc_us schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:17:
Maar dit is een terugroepactie van de Australische Cupra. Geldt dit wel voor Nederland?

Als ik mijn VIN in tik, komt er een terugroepactie op de 'W-Bonnet striker pin'. Geen idee wat dat is. Ook verder niets gehoord.

Edit: via Google kom ik er achter dat dit iets te maken heeft met mijn motorkapsluiting. Nou, lijkt me niet levensreddend, ik wacht het wel af O-)
Dit geldt ook voor Nederland. Ik heb afgelopen vrijdag een setje van 4 nieuwe banden gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:14
Marc_us schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:17:
Nou... Ik weet niet wat er mis mee is, maar ik zou persoonlijk niet willen dat die op de snelweg ineens open schiet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

joostd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Moeten het wel die banden zijn, bij mij zitten er Bridgestones onder en geen Good Year.
Al’s je je vin invult dan zie je gelijk om welk merk banden het gaat. Bij ons liggen er GY’s onder

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
Audione0 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Al’s je je vin invult dan zie je gelijk om welk merk banden het gaat. Bij ons liggen er GY’s onder
Ja dat gaf ie dus bij mij ook aan, terwijl ik die banden niet heb, dus het is meer een algemene melding die nog beoordeeld moet worden zover ik kon zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 09:34
pakketautomaat schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Same here, maar het is echt een klusje van niks. Zat met dezelfde twijfel, toch maar eens gedaan en dat loste voor mij wel direct het probleem op, en is niet meer terug gekomen. Moed indrinken zo en gewoon doen 8)
We zitten wel op Tweakers.net? :) Een zekering eruit en erin kan toch iedereen en doet echt helemaal niets met je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:14
[/quote]

Die waren bij mij (Bridgestone troep) na 3x lek in 2 maanden totaal op na 21000km.. er zitten nu Michelin op en die zijn nu bij een km stand van 60.000 nog prima..

[ Voor 4% gewijzigd door linuxpro op 20-06-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-06 14:39
linuxpro schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:06:
[/quote]

Die waren bij mij (Bridgestone troep) na 3x lek in 2 maanden totaal op na 21000km.. er zitten nu Michelin op en die zijn nu bij een km stand van 60.000 nog prima..
Tsja, ieder zijn eigen ervaring natuurlijk. Mijn Bridgestones zitten er nu 55k onder, achter zit op 2mm, voor 3-3.5mm

De 60k zal ik er wel op zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 15:44
Hebben meer mensen dat als je een beetje scherpe bocht maakt met optrekken dat je de banden een soort van hoort? Dukkdukduk, zoiets. Niet heel hard of eng geluid maar viel we wel op. Was zowel met winterbanden als met zomer banden. Vroeg me af of dit iets is wat elke Cupra Born heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 12:01
@RobinInDaHood, dat voel ik al als ik mijn auto in de garage (wel met zo'n semi-gladde vloer) wegzet en achteruit inparkeer en wat ik ook al eerder aangaf... Ik moet de bandjes eens per maand bijvullen en als de auto langer dan 24 uur stil heeft gestaan voelen de eerste meters als rijden met "vierkante wielen"; mijn eventuele bijrijder voelt dat ook.

Volgende maand worden m'n Good Years gecheckt en hopelijk vervangen. We gaan 't zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

joostd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Ja dat gaf ie dus bij mij ook aan, terwijl ik die banden niet heb, dus het is meer een algemene melding die nog beoordeeld moet worden zover ik kon zien.
Ja, er liggen bij ons " fysiek" Good Years onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Hey dat is goed nieuws. Op de mijne is het actief. Krijg je dan nieuwe banden? (zou mooi zijn want ze raken al aardig versleten hahahaha)
Helaas het ik een ander merk band eronder. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
linuxpro schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:06:
[/quote]

De auto bij ons staat op 30K waarvan de helft op winterbanden is gereden. En de bridgestones (de af fabriek banden) zijn nu ook bijna op. Vond het ook wat snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 09:08
Mijn Born is na iets meer dan een week weer terug. Ik ben nog niet verder in de software gedoken, wat wel opviel is dat de app nu inderdaad aangeeft dat de motor actief is en of de portieren open staan. Tevens krijg ik van Tronity meldingen omdat trips nu geregistreerd kunnen worden.

De banden (Goodyears) zijn vervangen door Continentals.

[ Voor 13% gewijzigd door w0ndersp00n op 21-06-2023 16:00 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
Iemand anders al issues met de airco?

Vanmiddag weer hetzelfde probleem gehad, airco werd niet echt koel. de standaard IT truc geprobeerd door het uit en aan te zetten en bijzonder genoeg bleek dat te helpen lol. Airco werd na uit en aan zetten veel koeler.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06 16:45
Zonet mijn Cupra Born Born 58kWh 150kW 204PK Caesar grey in ontvangst mogen nemen. Me happy!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 09:12
Ik heb inmiddels ontdekt hoe je het welkomscherm dat elke keer weer op popt bij een nieuwe start weg kan houden met hulp van OBD11. 2 aanpassingen met motorkap open. De volgende dag werkte het. Zie screenshot iPhone :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7YoOCDTMkqaAXg2SC75x5YinLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rq1R6JbGGJ5Ecq5OPcNze4Au.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
1104JR schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:27:
Ik heb inmiddels ontdekt hoe je het welkomscherm dat elke keer weer op popt bij een nieuwe start weg kan houden met hulp van OBD11. 2 aanpassingen met motorkap open. De volgende dag werkte het. Zie screenshot iPhone :[Afbeelding]
Werkt deze aanpassing met de oude of nieuwe software versie van de Born?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
dotacom schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:53:
Zonet mijn Cupra Born Born 58kWh 150kW 204PK Caesar grey in ontvangst mogen nemen. Me happy!
Mijn eerste bevindingen:
  • Wagen zelf rijdt lekker, hangt goed in de bochten en het accelereren is top.
  • Voor die prijs mochten er wel elektrisch verstelbare zetels ingezeten hebben.
  • Vanmorgen op autostrade lane assist eens uitgeprobeerd maar dat werkt maar zo zo. Ik werd precies van de ene naar de andere kant geslingerd. Straalt weinig vertrouwen uit, op mijn Hyundai Ioniq werkte dit toch pakken beter.
  • Projectie van het logo op de grond is een leuke gimmick.
  • De augmented head-up display is nog even wennen. Ik weet niet goed of ik daar naar moet kijken of naar de display op het stuur zelf. Is er een manier om die info op het head up display te tweaken?
Al bij al ben ik heel tevreden met deze nieuwe wagen. Het zal nog even duren alvorens ik alle snufjes en kneepjes ervan ken. Mensen nog verborgen tips? Ik heb de Born met Impulse+ pack.

[ Voor 10% gewijzigd door dotacom op 22-06-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
dotacom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:56:
[...]

Mijn eerste bevindingen:
  • Wagen zelf rijdt lekker, hangt goed in de bochten en het accelereren is top.
  • Vanmorgen op autostrade lane assist eens uitgeprobeerd maar dat werkt maar zo zo. Ik werd precies van de ene naar de andere kant geslingerd. Straalt weinig vertrouwen uit, op mijn Hyundai Ioniq werkte dit toch pakken beter.
  • Projectie van het logo op de grond is een leuke gimmick.
Al bij al ben ik heel tevreden met deze nieuwe wagen. Het zal nog even duren alvorens ik alle snufjes en kneepjes ervan ken. Mensen nog verborgen tips? Ik heb de Born met Impulse+ pack.
Waarschijnlijk had je travel assist verwacht (actief tussen de lijntjes houden) lane assist zorgt er enkel voor dat je niet onbedoeld buiten je rijbaan beland je moet nog steeds zelf sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
drluna schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Waarschijnlijk had je travel assist verwacht (actief tussen de lijntjes houden) lane assist zorgt er enkel voor dat je niet onbedoeld buiten je rijbaan beland je moet nog steeds zelf sturen.
Inderdaad. Is dat dan een extra optie? Want volgens de website bestaat travel assist wel degelijk? "Het resultaat van de CUPRA Born was mogelijk dankzij zijn brede waaier aan veiligheidssystemen, waaronder een autonoom remsysteem, verkeersbordenherkenning, Travel Assist, Light Assist en Pre-Crash Assist"

Link: https://www.cupra.be/nl/n...te-euro-ncap-de-5-etoiles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 23:02
[...]

Mijn eerste bevindingen:
Geloof me, wees blij dat je ze niet hebt... Ik heb ze in mijn Born en het zou leuk zijn als er iets van een geheugenfunctie op zou zitten.. Met mijn vrouw die ongeveer 20cm kleiner is, is het vooral een ergernis om het elke keer te moeten verzetten (wat ook niet bijster snel gaat)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Zijn er mensen die bij het wegrijden ook een metaalachtige tik horen bij de achterwielen? Of is er iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Ik merk verder niets anders met het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-06 14:33
dotacom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Inderdaad. Is dat dan een extra optie? Want volgens de website bestaat travel assist wel degelijk? "Het resultaat van de CUPRA Born was mogelijk dankzij zijn brede waaier aan veiligheidssystemen, waaronder een autonoom remsysteem, verkeersbordenherkenning, Travel Assist, Light Assist en Pre-Crash Assist"

Link: https://www.cupra.be/nl/n...te-euro-ncap-de-5-etoiles
Er is veel reclame mee gemaakt met Travel Assist, maar volgens mij is er nog geen één Cupra afgeleverd waar dat al aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
drluna schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:38:
[...]

Werkt deze aanpassing met de oude of nieuwe software versie van de Born?
Versie 3.2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 10:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZAfzrF0xR8n67XGWtTct8Waa9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXnFrmtcYmK40K6TZtktA7Gm.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hoog had ik 'm nog niet gezien!! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Bijna 6 weken verder na 3.1 update en auto heeft nogsteeds geen actieve internet verbinding waardoor de App niet gebruikt kan worden, navigatie geen file om omleidingsinfo geeft, internet radio niet werkt.

Cupra Official beland in een rondje "update je app" waar ze zelfs na printscreen bewijs niet uit komen.
De VAG aangesloten dealer waar de update werd uitgevoerd belegt het probleem tussen zichzelf en Cupra weer bij mij als klant, "Meneer, als Cupra dit niet kan oplossen, wat verwacht u dan van ons?" en trekt hun handen ervanaf en is verder bijzonder goed in niet servicegericht zijn.
Het hielp natuurlijk niet, maar de servicemanager uitkafferen dattie een cursus service mag volgen luchtte wel op.

Van Alphabet moet ik m'n geluk bij een andere dealer proberen en anders gaan ze de importeur erbij betrekken.

Yay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

GenjiBlade schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:25:
Bijna 6 weken verder na 3.1 update en auto heeft nogsteeds geen actieve internet verbinding waardoor de App niet gebruikt kan worden, navigatie geen file om omleidingsinfo geeft, internet radio niet werkt.

Cupra Official beland in een rondje "update je app" waar ze zelfs na printscreen bewijs niet uit komen.
De VAG aangesloten dealer waar de update werd uitgevoerd belegt het probleem tussen zichzelf en Cupra weer bij mij als klant, "Meneer, als Cupra dit niet kan oplossen, wat verwacht u dan van ons?" en trekt hun handen ervanaf en is verder bijzonder goed in niet servicegericht zijn.
Het hielp natuurlijk niet, maar de servicemanager uitkafferen dattie een cursus service mag volgen luchtte wel op.

Van Alphabet moet ik m'n geluk bij een andere dealer proberen en anders gaan ze de importeur erbij betrekken.

Yay.
Heb je al geprobeerd om de auto in offline-modus en weer online te zetten? Zekering F19 trekken (links onder het dashboard) kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 12:18
dotacom schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:53:
Wanneer had jij deze in bestelling gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
kaanmijo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Heb je al geprobeerd om de auto in offline-modus en weer online te zetten? Zekering F19 trekken (links onder het dashboard) kan ook helpen.
Yup gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:42
Gisteren werd de achteruit kijk spiegel voor het eerst blauw, schrok effe, dacht dat ik iets had gesloopt, toch wel een erg handig systeempje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

xMikeHaa schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:12:
[Afbeelding]

Zo hoog had ik 'm nog niet gezien!! 😁
Dat zijn mooie kilometers!

Gisteren zat ik gemiddeld op 13.7kW op een ritje van 100km. Best aardig als je mij vraagt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3nyVmyVZwxiAFtg6NdKIv4wODU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xh2OA7DUKyLeLbJhwE2sxdL.jpg?f=fotoalbum_large

Ff een andere vraagje, is het al mogelijk met de cupra born bi-directioneel te laden? Onze laadpaal ondersteunt het nl.

[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 23-06-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

@Audione0 Dat werkt alleen met een 77kWh versie (dacht ik) en met software 3.5. Nieuwe Borns komen daar nu de fabriek mee uitrollen, dus even wachten op de OTA.

Vraagje; binnenkort gaan we voor het eerst met de EV op vakantie en nu ben ik opzoek naar een goede granny charger, heeft iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

kaanmijo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:19:
@Audione0 Dat werkt alleen met een 77kWh versie (dacht ik) en met software 3.5. Nieuwe Borns komen daar nu de fabriek mee uitrollen, dus even wachten op de OTA.

Vraagje; binnenkort gaan we voor het eerst met de EV op vakantie en nu ben ik opzoek naar een goede granny charger, heeft iemand aanraders?
oh, das jammer, wij hebben de 58kWh versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:16

eisbaer

Zie signature

kaanmijo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:19:
Zie deze post van eisbaer. Werkt prima.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 17-06 19:26
Met het risico dat ik echt een heel domme vraag stel; hoe weet ik of ik zomer- of winterbanden onder mijn Born Performance heb liggen? Hij is in december 2022 geleverd en ik zie het niet op de banden zelf staan?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
Eiríkr schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:41:
Met het risico dat ik echt een heel domme vraag stel; hoe weet ik of ik zomer- of winterbanden onder mijn Born Performance heb liggen? Hij is in december 2022 geleverd en ik zie het niet op de banden zelf staan?
Winterbanden hebben M+S op de band staan vaak met een sneeuwvlokje, ook kun je het aan het profiel aan de band redelijk inschatten Zomerbanden hebben vaak een gelijkmatige profiel, winterbanden hebben veel ribbels en zijn groffer (Google anders even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
[...]

Mensen nog verborgen tips? Ik heb de Born met Impulse+ pack.
Zaken die ik heb geleerd van o.a. hier op het forum, die mijn rij-ervaring super maken:
- keyless entry, maar ook keyless de auto afsluiten door je vinger op het groefje van het handvat te drukken;
- Je kan je rechterspiegel instellen dat deze naar beneden draait bij achteruit rijden;
- bij achteruitrijden kort je ruitenwisservloeistof activeren: maakt ook de achteruitrijcamera schoon;
- cruise control +1 of -1 km/uur kan via RES en SET (onlogisch, maar als je er eenmaal aan gewend bent prima);
- op de D-stand houdt de auto automatisch rekening met verkeer voor je (automatisch bijremmen), de maximum snelheid, en als je je navigatie gebruikt zelfs met aankomende kruisingen/rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio469
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 16:23
Volgende week normaal mijn Cupra Leon 1.4 E-Hybrid 204pk

Iemand een idee of je die witte lijn in de koplamp oranje kan maken?
En deze dan vervolgens kan laten branden (us module)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBerry
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Er staat weer een update in de app store van de My Cupra app! Vergeet het niet bij te werken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbHwGhMmpi6qUeW_qKtyL58xRm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWI2rd1ZOrVfjcjo9hYiOhOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
Mijn airco probleem wordt steeds vager, met twee personen in de auto wordt de passagierskant wel koud en de bestuurders kant niet, soms helpt het uit en aan zetten van het klimasysteem, maar meestal niet.

Afspraak staan op 10 juli om de auto uit te lezen, maar niet prettig met de temperaturen van de afgelopen weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:36

Pinobigbird

doesn't share food!

BBerry schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:05:
Er staat weer een update in de app store van de My Cupra app! Vergeet het niet bij te werken!

[Afbeelding]
In de Google Play Store staat nog 1.8.0.
Nog iets nieuws gevonden in 1.9.0 op ios?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:22
Pinobigbird schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:08:
[...]

In de Google Play Store staat nog 1.8.0.
Nog iets nieuws gevonden in 1.9.0 op ios?
Nieuw intro schermpje, je kunt service via de app aanvragen en voor de rest niets volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBerry
TheMadd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Nieuw intro schermpje, je kunt service via de app aanvragen en voor de rest niets volgens mij :)
Ja dat was het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Nou, nu een tijdje 3.1 Light in mijn Born One. Ik merk inderdaad dat het systeem flink wat sneller reageert op input dan versie 2.3. Het is nog steeds niet denderend, maar ik zit niet langer enkele seconden te wachten op een reactie.

Er zijn alleen wel twee punten waar ik me nu al mateloos aan irriteer:
  • Bij het starten van de auto MOET je op bevestigen drukken (of je S-PIN invoeren) voordat het systeem gaat gebruiken. Zelfs na een kilometer rijden gaat het scherm niet vanzelf weg. Het voegt voor mij in ieder geval helemaal niks toe, behalve irritatie, want ik wil gewoon meteen m'n navigatie kunnen instellen.
  • ...
Misschien first world problems, maar ze maken het gebruik van de auto toch minder prettig. Wel fijn dat het volume van de richtingaanwijzer nieuwe mede passagiers geen hartaanval meer doet bezorgen.

[ Voor 31% gewijzigd door w0ndersp00n op 26-02-2024 17:58 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
[quote]w0ndersp00n schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:31:
Nou, nu een tijdje 3.1 Light in mijn Born One. Ik merk inderdaad dat het systeem flink wat sneller reageert op input dan versie 2.3. Het is nog steeds niet denderend, maar ik zit niet langer enkele seconden te wachten op een reactie.

[list]
Bij het starten van de auto MOET je op bevestigen drukken (of je S-PIN invoeren) voordat het systeem gaat gebruiken. Zelfs na een kilometer rijden gaat het scherm niet vanzelf weg. Het voegt voor mij in ieder geval helemaal niks toe, behalve irritatie, want ik wil gewoon meteen m'n navigatie kunnen instellen.[/li]

Het welkomscherm kan achterwege blijven na gebruik van OBD11. Zie een paar Posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
w0ndersp00n schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:31:

• Bij het starten van de auto MOET je op bevestigen drukken (of je S-PIN invoeren) voordat het systeem gaat gebruiken. Zelfs na een kilometer rijden gaat het scherm niet vanzelf weg. Het voegt voor mij in ieder geval helemaal niks toe, behalve irritatie, want ik wil gewoon meteen m'n navigatie kunnen instellen.
  • De interactie geluiden zijn veranderd. De 'klik-klak' is nu veranderd in een 'klik'. Dat was even wennen omdat het incompleet 'voelt' t.o.v. het vorige geluidje. Maar mijn absolute irritatie is het 'zoem' geluidje als je het volume veranderd met het stuur! In 2.3 ging dat met een onopvallende klik, nu wordt de muziek voor een halve seconde onderbroken om een 'zoem' geluid te laten horen. Via de balk onder het scherm maakt hij dan weer geen bevestigingsgeluid. Super irritant, vooral omdat je of alle interactiegeluiden aan hebt staan of geen. En als je ze uitzet, dan krijg je ook geen audio feedback wanneer je op REAR drukt, wat weer lastig is als de zon schijnt. Maar het volume aanpassen met de balk onder het scherm is tijdens het rijden 'te intensief' omdat ik goed moet kijken waar ik m'n vinger plaats...
Misschien first world problems, maar ze maken het gebruik van de auto toch minder prettig. Wel fijn dat het volume van de richtingaanwijzer nieuwe mede passagiers geen hartaanval meer doet bezorgen.
Jouw tweede punt kan je ook uitzetten in settings. Heet iets van geluid bij aanraking oid. Ik heb daar in ieder geval geen last van omdat ik alle geluidjes van het infotainment heb uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 22:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Even een vraagje over een laadpaal laadkabel. Ik heb zelf een Cupra Leon ST PHEV. Daar zit nu alleen een thuislader bij met een Type 2 plug (1 fase ivm 3,7kwh laden). Kan ik nu elke Type 2 kabel hier in stoppen en afhankelijk van de aansluitingen in de auto laad deze dan altijd met max 3,7 kwh? Er zit namelijk nogal wat prijsverschil in de kabels en als ik er nu een koop die ook 11kwh kan laden kan ik deze in de toekomst misschien weer gebruiken namelijk. Mij lijkt het geen probleem te zijn maar hoor graag even of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Clubbers schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 06:37:
[...]

Jouw tweede punt kan je ook uitzetten in settings. Heet iets van geluid bij aanraking oid. Ik heb daar in ieder geval geen last van omdat ik alle geluidjes van het infotainment heb uitgezet.
Die optie heb ik inderdaad gezien, maar vind ik geen oplossing. Het zet namelijk ook het geluid uit voor wanneer je de touchknoppen voor de verlichting of de touch button REAR aanraakt. De klikken vind ik geen probleem, maar dat de muziek voor ruim een kwart tot halve seconde wordt onderbroken door een 'zoem' tijden het aanpassen van het volume vind ik echt belabberd. Als dat dezelfde 'klik' was als met de andere knoppen, dan had ik het als een minder groot probleem ervaren.

Ook het gebruik van externe tools zoals ODB11 zijn een mogelijkheid, maar het vergt naar mijn mening onnodigde effort. Het systeem weet dat er één hoofdgebruiker is, waarom moet die ene gebruiker zichzelf steeds bevestigen? Als er meer gebruikers zijn, ok, maar usability aspect als één gebruiker is vervelend. Vooral als je even twee tellen uit de auto stapt en daarna weer instapt; mag je opnieuw bevestigen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
w0ndersp00n schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Die optie heb ik inderdaad gezien, maar vind ik geen oplossing. Het zet namelijk ook het geluid uit voor wanneer je de touchknoppen voor de verlichting of de touch button REAR aanraakt.
Misschien ben ik dom, maar wat is de touch button REAR in godsnaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakketautomaat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-06 14:50
Marc_us schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Dan kan je de ramen achter bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
pakketautomaat schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Dan kan je de ramen achter bedienen :)
oh check 8)7
Die knop maakt overigens bij mij wel geluid, maar het volume via de balk onder het scherm niet. Verlichting ook niet. Dus moet mogelijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc_us op 27-06-2023 13:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Marc_us schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Dat ding wat je elke keer raakt als je blindelings het raam wilt openen bij een kaartjes automaat. Waardoor achter open gaat, en je lang staat te mieren voordat je de parkeergarage in kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
HeRSteiN schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:33:
[...]

Wanneer had jij deze in bestelling gezet?
Geen idee, is een bedrijfswagen. Ik werk hier sinds januari maar volgens mij hadden ze al een aantal op voorhand besteld in batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Heeft iemand ervaring met een luide tik als je met wat vermogen weg rijdt?
ik hoor dit sinds kort elke keer bij mijn achterwiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clubbers
Patrock schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:21:
Klinkt als een probleem dat ik al eerder in het ID.3 forum heb gelezen.

W116-1964 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Ik zou er even mee naar de garage gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Vandaag wederom met de Born naar de garage geweest, dit keer is de auto de hele dag weggeweest. Er is gekeken naar:
  1. Persoonlijke instellingen (sfeerverlichting e.d.) worden gereset na [x] minuten/uren/dagen met een irritante pop-up tot gevolg
  2. Radio hapert/stottert op random momenten op DAB+ en FM (@ericafterdark, @JoostdeGraaf)
  3. Soms start het hele infotainment niet door bij het instappen, en kun je dus niks tot je het scherm vergrendeld en ontgrendeld (zie foto)
En de resultaten:
  1. Opgelost. Hier is een update (TPI) voor beschikbaar bij de garage
  2. Niet opgelost. Ze hebben dit niet kunnen reproduceren en weten niet waar ze het moeten zoeken. Garage heeft een bericht uitgestuurd naar Cupra Nederland met de vraag hoe ze dit moeten oplossen.
  3. Niet opgelost. Ze hebben dit niet kunnen reproduceren en weten niet waar ze het moeten zoeken. Garage heeft een bericht uitgestuurd naar Cupra Nederland met de vraag hoe ze dit moeten oplossen.
Heb een tijdje gesproken met de mensen van de garage en zij zeiden ook dat ze ontzettend moe worden van de ID software, er blijven maar auto's (VW, Cupra, Skoda) terugkomen met random issues waarbij de garage niet weet wat ze er mee moeten en dus weer naar PON toe moeten. All-in-all zijn er dus 1/3 pijnpuntjes opgelost. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de garage niks kwalijk kan en mag nemen; ze proberen echt alles om het te fixen maar lopen gewoon tegen de (brakke) software van de VW Group EV's aan. Daar kan de garage ook niks aan doen, behalve het weer terugkoppelen (zoals nu gedaan is). Ik word weer teruggebeld wanneer ze wat hebben gehoord van Cupra/PON, dan zal ik me hier weer melden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz2ZlpfGHhX51ILQQIB4nqssHrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cKS2najgkz0F634Z2k3GP2zr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03:01
kaanmijo schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:52:
Vandaag wederom met de Born naar de garage geweest, dit keer is de auto de hele dag weggeweest. Er is gekeken naar:
  1. Persoonlijke instellingen (sfeerverlichting e.d.) worden gereset na [x] minuten/uren/dagen met een irritante pop-up tot gevolg
  2. Radio hapert/stottert op random momenten op DAB+ en FM (@ericafterdark, @JoostdeGraaf)
  3. Soms start het hele infotainment niet door bij het instappen, en kun je dus niks tot je het scherm vergrendeld en ontgrendeld (zie foto)
En de resultaten:
  2. Niet opgelost. Ze hebben dit niet kunnen reproduceren en weten niet waar ze het moeten zoeken. Garage heeft een bericht uitgestuurd naar Cupra Nederland met de vraag hoe ze dit moeten oplossen.
  3. Niet opgelost. Ze hebben dit niet kunnen reproduceren en weten niet waar ze het moeten zoeken. Garage heeft een bericht uitgestuurd naar Cupra Nederland met de vraag hoe ze dit moeten oplossen.
Heb een tijdje gesproken met de mensen van de garage en zij zeiden ook dat ze ontzettend moe worden van de ID software, er blijven maar auto's (VW, Cupra, Skoda) terugkomen met random issues waarbij de garage niet weet wat ze er mee moeten en dus weer naar PON toe moeten. All-in-all zijn er dus 1/3 pijnpuntjes opgelost. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de garage niks kwalijk kan en mag nemen; ze proberen echt alles om het te fixen maar lopen gewoon tegen de (brakke) software van de VW Group EV's aan. Daar kan de garage ook niks aan doen, behalve het weer terugkoppelen (zoals nu gedaan is). Ik word weer teruggebeld wanneer ze wat hebben gehoord van Cupra/PON, dan zal ik me hier weer melden.

[Afbeelding]
Punt 3 heb ik ook regelmatig last van. Het is bij mij een redelijk 'kleine' hick-up: één seconde de aan/uit knop indrukken - en vervolgens nog een keer één seconde. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door GijsHk op 27-06-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
GijsHk schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Punt 3 heb ik ook regelmatig last van. Het is bij mij een redelijk 'kleine' hick-up: één seconde de aan/uit knop indrukken - en vervolgens nog een keer één seconde. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.
Dit probleem heb ik ook sinds de upgrade, wist niet dat je het zo kon fixen. Tot op heden hield ik de aan/uit knop net zolang ingedrukt tot het systeem herstart maar dit duurt wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Laatst online: 19-06 14:00
T-Blizzard schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Heel erg gaaf! Hoe bevalt hij? Ik ben inmiddels nu alweer bijna 3 jaar eigenaar van een naar mijn smaak aangepaste 5F Leon. Nu staat deze auto al een tijd op mijn shortlist want buiten al het EV geweld en interessant geprijsde model 3's wil het oog toch ook wel wat.
Nu een goed een maand ervaring. Ben erg tevreden met de auto, paar puntjes die binnenkort onder garantie worden gefixed.

Keyless werkt niet altijd en de elektrische achterklep wil in 2 van de 10 gevallen niet sluiten na 1 keer drukken.
Verder rijdt het super, een stuk rapper dan de focus wagon mk3.1 die ik hiervoor had. Infotainment ook nog geen ruzie mee gehad. AA Wireless werkt naar behoren. Ook een pluspunt is dat je ze niet veel ziet. In het oosten des lands nog maar 1 Cupra Leon tegengekomen en dat was een hatchback.

Heerlijke wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Marc_us schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:55:
[...]

oh check 8)7
Die knop maakt overigens bij mij wel geluid, maar het volume via de balk onder het scherm niet. Verlichting ook niet. Dus moet mogelijk zijn.
Ik heb vanmiddag nog even gekeken. Het gaat om de tweede toggle in het scherm met de instellingen voor het geluid. De eerste toggle is om het geluid van de touchscreen uit te zetten; die heb ik uitstaan.

De tweede toggle is die voor alle touch sensitive knoppen. Als je die uitzet, dan worden de geluiden die je hoort als je op een knop van het stuur, de verlichting of de deur drukt uitgezet.

Wat ik dus eigenlijk zou willen is dat er een optie zou zijn om het geluid voor sliden/swipen op het stuur uit te zetten; dat is wat je doet om het volume via het stuur aan te passen of de ACC-snelheid aan te passen. Dat geluid zou ik of weg willen of terug naar het onopvallende klikje dat versie 2.3 had.

[ Voor 8% gewijzigd door w0ndersp00n op 27-02-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 20:36
GijsHk schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:17:
[...]

+1, heb hier ook hetzelfde probleem.

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Dit heb ik ook.. Merk verder geen veranderingen maar het klinkt als een metaalachtige tik.
Patrock schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:22
CupraFrank schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:05:
Dit heb ik ook.. Merk verder geen veranderingen maar het klinkt als een metaalachtige tik.

[...]
Dat heb ik ook alleen bij de eerste keer weg rijden rechtsachter, daarna is het weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Bij mij gebeurt het regelmatig, met name vanuit stilstand wegrijden en inderdaad rechtsachter. Maar echt reproduceren lukt mij niet altijd.. Ik las net en bericht dat het vaker voorkomt. Zal even opzoeken waar ik dat gelezen heb.

Hier: W116-1964 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Galukon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Dat heb ik ook alleen bij de eerste keer weg rijden rechtsachter, daarna is het weg.

[ Voor 9% gewijzigd door CupraFrank op 28-06-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
CupraFrank schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:20:
Bij mij gebeurt het regelmatig, met name vanuit stilstand wegrijden en inderdaad rechtsachter. Maar echt reproduceren lukt mij niet altijd.. Ik las net en bericht dat het vaker voorkomt. Zal even opzoeken waar ik dat gelezen heb.

Hier: W116-1964 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[...]
Ik zal er eens op letten of het meer dan alleen bij wegrijden gebeurd, vaak komt de muziek met AA pas nadat ik wegrijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OldAbsolute
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-04 12:53
Galukon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Hier exact hetzelfde, altijd eerste keer wegrijden rechtsachter een lichte klik hoorbaar. Daarna is het ook weer weg

[ Voor 4% gewijzigd door OldAbsolute op 28-06-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:16

eisbaer

Zie signature

Ik heb inmiddels ontdekt hoe je het welkomscherm dat elke keer weer op popt bij een nieuwe start weg kan houden met hulp van OBD11. 2 aanpassingen met motorkap open. De volgende dag werkte het. Zie screenshot iPhone :[Afbeelding]
Het werkt wel maar in je infotainment system ben je dan ook de tegel Gebruikers kwijt. Die wil ik toch wel behouden.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBerry
Ik kan niet eens in die module komen. Ik krijg telkens de melding: module reageert niet. Controleer het contact en probeer het opnieuw. Terwijl ik wel in alle andere modules kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
[b][
SPIN vraag kan je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 15:11
En de resultaten:

[Afbeelding]
Issue 3 heb ik ook geregeld last van. Het uitdrukken van je infotainment (wat je soms meerdere keren moet uitvoeren) verhelpt meestal het probleem.

Soms merk ik dat het juist gebeurt als je niet op OK hebt gedrukt en vervolgens de auto in zijn achteruit zet. Het lijkt dat sneller te gebeuren, maar alsnog is er geen vaste werkwijze om het te reproduceren.

Ik heb mijn contactpersoon van Cupra gemaild met dezelfde klacht. Wie weet komt het op de lijst bij Cupra om te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 06:28
En de resultaten:

[Afbeelding]
Als workarround voor het 2de issue open ik de media speler, de radio gaat dan uit. Daarna weer terug naar de radio en dan is het stotteren weg. Dat is minder gedoe dan een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Vegazz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:41:
[...]
Soms merk ik dat het juist gebeurt als je niet op OK hebt gedrukt en vervolgens de auto in zijn achteruit zet. Het lijkt dat sneller te gebeuren, maar alsnog is er geen vaste werkwijze om het te reproduceren.
Dat heb ik ook als je dit doet. Je kan het dan fixen door op de cupra auto te klikken voor instellingen en dan weer terug. Dan komt de OK tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:50
Nou mijn Cupra is weer terug van de terugroepactie. 4 nieuwe banden, helaas niet de beste banden volgens de ANWB. Michelin E-Primacy's zijn het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
mr.DJ95 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:48:
Nou mijn Cupra is weer terug van de terugroepactie. 4 nieuwe banden, helaas niet de beste banden volgens de ANWB. Michelin E-Primacy's zijn het geworden.
Laat ik nou net over die banden heel tevreden zijn, de Bridgestone's die er bij onder lagen af fabriek waren een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:50
linuxpro schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Laat ik nou net over die banden heel tevreden zijn, de Bridgestone's die er bij onder lagen af fabriek waren een drama.
Moet inderdaad zeggen dat ze mij nog mee vallen. Hopelijk is dat ook zo in de regen.

Met de Goodyears al meerdere keren onderstuurd gehad en slippende banden tijdens het remmen op nat wegdek. Nog nooit eerder mee gemaakt met een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe vinden jullie de nieuwe iOS app van cupra? Die van mijn blijft maar in een opstart loop hangen. 1 keer kunnen doorstarten, waar ik meteen een melding kreeg dat de app een netwerk probleem heeft en niet met de cupra born kan verbinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRWGavWW3x0pteqm8heaZIj1JAY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qsobZFGBMyAUvr6irAbgTbXa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Audione0 op 01-07-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-06 14:39
Audione0 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:39:
Hoe vinden jullie de nieuwe iOS app van cupra? Die van mijn blijft maar in een opstart loop hangen. 1 keer kunnen doorstarten, waar ik meteen een melding kreeg dat de app een netwerk probleem heeft en niet met de cupra born kan verbinden?

[Afbeelding]
Volgens mij is die hele VW API weer weekend aan het vieren; mijn app was nog niet geupdatet en wilde ook niet starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
Audione0 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:39:

[Afbeelding]
De api is weer online en ik krijg weer informatie in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
Mijn Iphone wordt draadloos zeer heet en loopt binnen 90 minuten geheel leeg zelfs als ik hem in mn broekzak laat zitten, iemand een tip om dit op te lossen misschien?

Alle hulp is welkom, alvast bedankt
Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.