Dit herken ik ook! Zoals je zegt al een paar dagen last van.Frederik1987 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:26:
Meer mensen last van verbindingsproblemen vanuit de auto zelf (niet de app). Sinds een paar dagen geen verkeersinformatie meer op de navigatie. Ook laadpalen beschikbaarheid is niet meer zichtbaar (geen groen of rood bolletje bij laadpaal). Winkel wil niet meer openen. Profiel wil niet meer synchroniseren.
Heb al reset gedaan van de nav, helaas niet opgelost.
Ja heb ik ook.[b]Frederik1987 in "Het grote Cupra topic"
Sinds een paar dagen geen verkeersinformatie meer op de navigatie. Ook laadpalen beschikbaarheid is niet meer zichtbaar (geen groen of rood bolletje bij laadpaal).
Op vakantie dit unieke beeld. Leuk die 418 maar de bovenste 100 zijn er wel snel weer af
:strip_exif()/f/image/PgfYjO7ySZ7D7cffCp9aDxTJ.jpg?f=fotoalbum_large)
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Dat is aardig laag idd, dat haal ik ongeveer met de normale 80% charge op een warme dag.BBerry schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:22:
[Afbeelding]
Gevalletje is m'n batterij oké, deel 2. -.-'
Rijd je met zware voet? Is jouw traject veelal 100-120km p/u wegen? Hoe vaak laad je hem op tot 100%? (het type batterij die in de born zitten geven meer kracht maar kunnen daar niet goed tegen)
Hij houd ook rekening met hoe er normaliter gereden wordt en maakt een schatting aan de hand van dat.
Zie mijn poging om zuinig te rijden van vrijdag.
70km gereden, maar hij gaf een geschatte range van 299km in de ochtend naar 258km in de avond aan.
Ja dit is de tweede keer dat ik de auto tot 100% heb geladen. Zware voet, wat is een zware voet? Ik rij normaal 115-120km/h ja. Rij merendeels snelweg km's. Hij gaat binnenkort naar de garage, heb dit 'probleem' meegegeven.Arboris schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:03:
[...]
Dat is aardig laag idd, dat haal ik ongeveer met de normale 80% charge op een warme dag.
Rijd je met zware voet? Is jouw traject veelal 100-120km p/u wegen? Hoe vaak laad je hem op tot 100%? (het type batterij die in de born zitten geven meer kracht maar kunnen daar niet goed tegen)
Hij houd ook rekening met hoe er normaliter gereden wordt en maakt een schatting aan de hand van dat.
Zie mijn poging om zuinig te rijden van vrijdag.
70km gereden, maar hij gaf een geschatte range van 299km in de ochtend naar 258km in de avond aan.
Continu hard optrekken waar mogelijk. Dat vreet nogal extra chargeBBerry schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:09:
[...]Zware voet, wat is een zware voet?
Als je altijd 115-120 rijdt is dit inderdaad een "zware voet" voor een EV. De optimale snelheid voor een EV is volgens mij 90km/u, zo krijg je dus de meeste range. Als je nu een tijdje max. 100 zal gaan rijden, ga je zien dat je GoM (guess-o-meter) hogere aantallen zal gaan tonen. Ik denk zelf niet dat er wat mis is met je batterij. Je kunt uiteraard je verbruik zien, dus daar kan je ook wat dingen van afleiden.BBerry schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:09:
[...]
Ja dit is de tweede keer dat ik de auto tot 100% heb geladen. Zware voet, wat is een zware voet? Ik rij normaal 115-120km/h ja. Rij merendeels snelweg km's. Hij gaat binnenkort naar de garage, heb dit 'probleem' meegegeven.
Als ik kijk op whattherange zit jij momenteel exact op wat ze verwachten qua daadwerkelijke range.BBerry schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:09:
[...]
Ja dit is de tweede keer dat ik de auto tot 100% heb geladen. Zware voet, wat is een zware voet? Ik rij normaal 115-120km/h ja. Rij merendeels snelweg km's. Hij gaat binnenkort naar de garage, heb dit 'probleem' meegegeven.
Ik denk dat de meesten op dit forum 100 - 105km/uur rijden. Dat scheelt enorm veel energie. Als je continu 115-120 rijdt, gaat de actieradius echt wel snel omlaag.
Dank jullie wel mannen. Ik hou het in de gaten. En laat het jullie weten of er bijzonderheden zijn gevonden
Ik heb nu echt twee keer echt ontzettend netjes gereden op voornamelijk 80km weg en gedeelte bebouwde kom en kom nu op een route van 10km op 16,8kWh/100km en 16,1kWh/100km. Ik kijk het nog even aan en ga het dan wel zien.Anoniem: 1528844 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Zonde, maar er zijn ergere dingen dan wat schadeLijkt me meer dat er iets in de aandrijflijn niet zo soepel loopt als het hoort... Toch maar garage laten kijken?
Vorig jaar zomer iets soortgelijks gehad, maar dan met ~ 8 dagen overbrugging ipv enkele uren zoals jij het beschrijft. Na het goed wegpoetsen met een zachte borstel uit de badkamer en warm/lauw water was de vorm van de flinke en goed ingebrande meeuwenflats nog zichtbaar, maar vreemd genoeg enkele dagen later met volle zon op de auto was die plek verdwenen. Alsof die lak zelfhelend werkt? Dit gezegd hebbende, ik zet 'm als ik niet rij wel weg in de ondergrondse parkeergarage en het kleurtje betreft Aurora Blue variantje. Misschien heb je hier iets aan?peu304 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:34:
Beste Cupra rijders, wat is jullie ervaring met de Cupra lak? Ik heb gisteren een terror vogel over de auto heen gekregen en je raad het al, Hij heeft wat laten vallen. De auto stond in de zon ( nu nog geen hoog zomer) en na +/- 2 uurtjes al een plek in mijn lak.
Iemand vergelijkbare ervaring? En wat kan hier aan gedaan worden? Lijkt me toch niet, dat ik heel de dag op een stoeltje bij de auto moet zitten.
Graag jullie reactie.
Die van mij is niet heel veel beter...BBerry schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:22:
[Afbeelding]
Gevalletje is m'n batterij oké, deel 2. -.-'
/f/image/DdJstc6gOqM3kcJqx2m7ygNs.png?f=fotoalbum_large)
Cupra Born copper edition ONE 58Kwh
Dat haal ik ook doorgaans op 100%, heb een Adrenaline ONE, ook 58kwh.
Jullie zeggen dus wanneer je in het algemeen zuiniger rijdt, dat de aangegeven range ook zal verbeteren?
Jullie zeggen dus wanneer je in het algemeen zuiniger rijdt, dat de aangegeven range ook zal verbeteren?
Jazeker, die houdt rekening met je rijstijl.Hapkoek schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:57:
Met name die van de laatste 50km. Daardoor kon ik ook 418 range met 90% scoren. Bij de volgende rit stond er vrij snel al weer 320Hapkoek schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:57:
En als je de AC of kachel aan/uit zet veranderd het getal direct.
Let op dat je AC vaak altijd aanstaat om de lucht te ontvochtigen. Die kun je ook uitzetten.
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Inderdaad, een (tijdelijke) aanpassing van je rijstijl heeft niet direct invloed op de range. Daar gaat een tijdje overheen (50km klinkt als goede inschatting).MarkV6 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:26:
[...]
Met name die van de laatste 50km. Daardoor kon ik ook 418 range met 90% scoren. Bij de volgende rit stond er vrij snel al weer 320
En als je de AC of kachel aan/uit zet veranderd het getal direct.
Let op dat je AC vaak altijd aanstaat om de lucht te ontvochtigen. Die kun je ook uitzetten.
Overige grote verbruikers hebben inderdaad direct invloed. Zet je kachel maar eens goed op verwarmen met airco aan, dat kost je gelijk 20-40km. Of je achterruitverwarming die zie je ook gelijk.
Er zit (zoals al aangegeven) ook groot verschil in snelheid. Als ik 105km/h ACC rij gaat het verbruik naar 16kw/100km (momenteel). Als ik veel files/druk is en de snelheid zakt naar 80km/h dan zakt het verbruik naar de 14kw/100km.
Interessant! Ik was me ervan bewust wanneer je AC/achterruit verwarming aanzet dat dit direct terug te zien is in je range. Ook als je bijvoorbeeld links van je stuur het knopje gebruikt om de voorruit te ontvochtigen zie je een flinke sprong in je range omdat de AC aan gaat op standje 5 o.i.d.
Dat van je rijstijl en dan met name de laatste 50km was ik niet zo van op de hoogte dat dit zo'n groot verschil kan hebben op je range. Maar eens voor de gein wat zuiniger rijden en kijken wat dit met de range doet.
Dat van je rijstijl en dan met name de laatste 50km was ik niet zo van op de hoogte dat dit zo'n groot verschil kan hebben op je range. Maar eens voor de gein wat zuiniger rijden en kijken wat dit met de range doet.
Ik kan al een tijdje geen nav. bestemmingen naar mijn auto versturen.Frederik1987 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:26:
Meer mensen last van verbindingsproblemen vanuit de auto zelf (niet de app). Sinds een paar dagen geen verkeersinformatie meer op de navigatie. Ook laadpalen beschikbaarheid is niet meer zichtbaar (geen groen of rood bolletje bij laadpaal). Winkel wil niet meer openen. Profiel wil niet meer synchroniseren.
Overigens wel versturen vanuit de app maar ze komen niet aan.
Ik heb op m'n linker voorscherm ook een permanente plek zitten, waar een middagje vogelpoep is ingetrokken. Viel me ook vies tegen. Ligt wellicht ook aan de kleur (Vapor Grey)peu304 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:34:
Beste Cupra rijders, wat is jullie ervaring met de Cupra lak? Ik heb gisteren een terror vogel over de auto heen gekregen en je raad het al, Hij heeft wat laten vallen. De auto stond in de zon ( nu nog geen hoog zomer) en na +/- 2 uurtjes al een plek in mijn lak.
Iemand vergelijkbare ervaring? En wat kan hier aan gedaan worden? Lijkt me toch niet, dat ik heel de dag op een stoeltje bij de auto moet zitten.
Graag jullie reactie.
Morgen heb ik een afspraak bij de garage om een Cupra Born te bestellen. Ga gewoon voor de basisversie zonder opties.
Veel plezier met het uitzoeken. Enige optie die ik in de basisversie echt zou missen is cruise control.psychodweep schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:30:
Morgen heb ik een afspraak bij de garage om een Cupra Born te bestellen. Ga gewoon voor de basisversie zonder opties.
Als ik nu prive voor een EV moest kiezen dan zou ik voor een tesla 3 basisversie gaan. Vergelijk de prijs en de opties.psychodweep schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:30:
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hier ook aan het orienteren en na de prijsverlaging wordt de Cupra weer interessanter. Al een testrit gedaan in de Model 3. De nieuwe ID3 gaat denk afvallen gezien de prijs (vanaf 45k) en vind de Born mooier. Zit er op de basis Cupra Born (Impuls) ook geen normale cruise control? Lees dat er op de Edition versie adaptive cruise control zit, dat heb ik in huidige auto ook en gebruik dit best vaak. Een auto zonder cruise control is zo pre 2010....eisbaer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 00:05:
[...]
Als ik nu prive voor een EV moest kiezen dan zou ik voor een tesla 3 basisversie gaan. Vergelijk de prijs en de opties.
[ Voor 9% gewijzigd door Fazer013 op 08-06-2023 08:50 ]
Haha!Joost075 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:46:
[Afbeelding]
Ik vermoed dat ik een van de zwaarste rechtervoeten heb...

Weet iemand hoe je het automatisch uitgaan van de auto bij uitstappen uit kan zetten?
Mega irritant voor je mede passagiers dat dan de muziek en airco uit gaan.
Al meerdere keren last van gehad als je gaat laden en de rest van je gezelschap blijft nog even zitten.
Ik meen me deze optie ergens te herinneren maar kan hem niet meer terug vinden.
Overigens lees ik hier heel veel berichten over het verbruik.
Ik merk dat ik daar ook enorm veel mee bezig was van, oh hoe zou het verbruik nu zijn, hoe zou het zijn met dit weer, hoe zou het zijn als ik deze snelheid rij, of deze, of deze.
Ik heb nu alle verbruikstellers weggehaald en ben weer meer gaan genieten van daadwerkelijk rijden zoals ik zelf wil. Lekker rustig als ik wil cruisen of lekker sportief wanneer ik er zin in heb.
Laden moet ik toch wel iedere avond thuis, en als ik een keer een langere rit heb pak ik de snellader zodra ik onder de 20% kom totdat ik genoeg bereik heb om op bestemming te komen.
De echt lange ritten doe ik met ABRP en dan rij ik gewoon 110km/u en haal ik met gemak alle geplande laadstops.
Just my 2 cents
Al meerdere keren last van gehad als je gaat laden en de rest van je gezelschap blijft nog even zitten.
Ik merk dat ik daar ook enorm veel mee bezig was van, oh hoe zou het verbruik nu zijn, hoe zou het zijn met dit weer, hoe zou het zijn als ik deze snelheid rij, of deze, of deze.
Ik heb nu alle verbruikstellers weggehaald en ben weer meer gaan genieten van daadwerkelijk rijden zoals ik zelf wil. Lekker rustig als ik wil cruisen of lekker sportief wanneer ik er zin in heb.
Laden moet ik toch wel iedere avond thuis, en als ik een keer een langere rit heb pak ik de snellader zodra ik onder de 20% kom totdat ik genoeg bereik heb om op bestemming te komen.
De echt lange ritten doe ik met ABRP en dan rij ik gewoon 110km/u en haal ik met gemak alle geplande laadstops.
Just my 2 cents
[ Voor 52% gewijzigd door Marsman83 op 08-06-2023 09:28 ]
Volgens mij was dit niet mogelijk, maar was er wel een truc: je riem achter je rug weer vast maken voor je uitstapt. Ik heb dit zelf niet getest, maar dat is eerder hier op het forum geopperd.Marsman83 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:19:
Weet iemand hoe je het automatisch uitgaan van de auto bij uitstappen uit kan zetten?
Zie Simply1337 in "Het grote Cupra topic"Marsman83 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:19:
[...]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vraagje:
Gezien alle ervaringen met de updates, ik wil mijn Deutsche Born graag laten updaten naar 3.1 (nu 3.0), want toch wel leuk om de verbruiksdata te zien...
Heeft iemand goede ervaringen met een dealer in de omgeving Utrecht/Amersfoort/Hilversum?
Gezien alle ervaringen met de updates, ik wil mijn Deutsche Born graag laten updaten naar 3.1 (nu 3.0), want toch wel leuk om de verbruiksdata te zien...
Heeft iemand goede ervaringen met een dealer in de omgeving Utrecht/Amersfoort/Hilversum?
Veenendaal in de richting? Mijn update ging vlekkeloos bij Vallei Auto Groep, maar ja N=1blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:30:
Vraagje:
Betreft het een ONE-model? Dan is 3.0 er niet voor jouw model en ga je gelijk van 2.x naar 3.1 die speciaal voor de ONE-modellen is. Ja, de versienummering zoals je dat van macOS of Windows kent, werkt hier niet.blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:30:
Ik zit inmiddels al op dag 10 omdat wegens 'storing bij de fabriek' de update niet doorloopt. Maar mij hebben ze dan ook een ID.5 meegegevenPSspike schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:15:
Dag 2 van de software update naar v3.1
Update faalt telkens en de dealer heeft inmiddels contact gelegd met PON en de fabriek.
Zal ook wel een langdurig verblijf bij de dealer worden. Heb een ID.3 al vervanger mee, dus dat scheelt. Al mis ik wel de sportstoelen en de wegligging van de Born Copper Edition
@e3nhardy geef ze de tip mee dat ze de update op vrijdagmiddag rond 16:00, of zeg 10 minuten voor de laatste monteurs de handschoentjes in de wasmand gooien, moeten starten. Dat was de redding bij mij.
Maar een ID.5 tot je beschikking hebben is natuurlijk ook geen straf
Joost075 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:46:
[Afbeelding]
Ik vermoed dat ik een van de zwaarste rechtervoeten heb...
:fill(white):strip_exif()/f/image/98FCPvhIbV65SGx2DY80DBoO.png?f=user_large)
Volgens mij kennen ze in Duitsland geen One modellen, hij is van augustus 2022 en het is een 77kW model.Jermaine schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:49:
[...]
Betreft het een ONE-model? Dan is 3.0 er niet voor jouw model en ga je gelijk van 2.x naar 3.1 die speciaal voor de ONE-modellen is. Ja, de versienummering zoals je dat van macOS of Windows kent, werkt hier niet.
Pakketten zijn Pilot M en Tech L meen ik. Versie heb ik gecheckt en er staat echt 3.0...
Echter heeft hij geen verbruik in beeld en ook geen bidirectioneel laden, dat zijn voor zover ik weet beide functionaliteiten van 3.1? Maar ik weet het fijne er ook niet van...
Gebruik jij toevallig nog Apple Music i.c.m. CarPlay van de CUPRA? Ben benieuwd of jij de problemen met bufferen ook hebt.Tylen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:02:
[...]
Apple CarPlay is juist helemaal top. En met geluid (Apple Music in lossless) is het subliem. Oke niet in de cupra met die papieren speakertjes
Hier had uw reclame kunnen staan.
Als je 3.0 hebt, heb je inderdaad géén ONE-model en heb je dus al de software die zichzelf OTA kan laten bijwerken wanneer nodig. De 2.x-software kon dat niet. 3.1 (Lite/Light) is er echt alleen voor de ONE-modellen, zie ook deze post van @initdebug.blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:55:
[...]
Volgens mij kennen ze in Duitsland geen One modellen, hij is van augustus 2022 en het is een 77kW model.
Pakketten zijn Pilot M en Tech L meen ik. Versie heb ik gecheckt en er staat echt 3.0...
Echter heeft hij geen verbruik in beeld en ook geen bidirectioneel laden, dat zijn voor zover ik weet beide functionaliteiten van 3.1? Maar ik weet het fijne er ook niet van...
Yes dat gebruik ik nog. Geen last van bufferen.Eiríkr schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:04:
[...]
Gebruik jij toevallig nog Apple Music i.c.m. CarPlay van de CUPRA? Ben benieuwd of jij de problemen met bufferen ook hebt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Welke provider heb je? Ik heb Tele2 en porteer volgende week naar KPN. Hopelijk is dat de oplossing.Tylen schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:43:
[...]
Yes dat gebruik ik nog. Geen last van bufferen.
KPNEiríkr schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:45:
[...]
Welke provider heb je? Ik heb Tele2 en porteer volgende week naar KPN. Hopelijk is dat de oplossing.
Had je een PB gestuurd, ik probeer het even zo omdat ik super nieuwsgierig ben naar die 'alle verbruikstellers weggehaald'.Marsman83 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:19:
Just my 2 cents
Hoe dan!?
Hier nergens last van behalve dat de auto steeds unlocked is in de app, terwijl hij toch echt wel locked is. Wellicht gerelateerd aan de problemen die jij ervaart.Frederik1987 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:26:
Heb ook veel last van die stomme notificatie dat ik mijn verbinding ben verloren (tunnel of bos) maar hij blijft zeggen dat hij weer een connectie probeert te maken... ook al heeft hij deze al.
Op je stuur over de pijltjes heen swipen, dan verdwijnen ze.BBerry schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:00:
[...]
Had je een PB gestuurd, ik probeer het even zo omdat ik super nieuwsgierig ben naar die 'alle verbruikstellers weggehaald'.
Hoe dan!?
/f/image/CMUqqu85FyKxhovPMQikJnht.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door kaanmijo op 08-06-2023 22:18 ]
Ja die ken ik, maar hoef die acc ook niet echt in beeld te hebben hahakaanmijo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:17:
[...]
Op je stuur over de pijltjes heen swipen, dan verdwijnen ze.
Het is een bedrijfswagen. Mocht enkel tussen deze kiezen of de ID3.eisbaer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 00:05:
[...]
Als ik nu prive voor een EV moest kiezen dan zou ik voor een tesla 3 basisversie gaan. Vergelijk de prijs en de opties.
Gisteren is ook de Volvo EX30 uitgekomen, heb gemaild of deze ook een mogelijkheid was. Goedkoper en langere actieradius.
Het enigste dat nog beslist moest worden is de kleurmrbee schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:02:
[...]
Veel plezier met het uitzoeken. Enige optie die ik in de basisversie echt zou missen is cruise control.
In België is cruise control op de Born wel standaard.
Goede deal!e3nhardy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:21:
[...]
Ik zit inmiddels al op dag 10 omdat wegens 'storing bij de fabriek' de update niet doorloopt. Maar mij hebben ze dan ook een ID.5 meegegeven
De Cupra van mij is 11 dagen uit logeren geweest. Al was dat inclusief een lang pinksterweekend
O en de update bleef telkens hangen. Uiteindelijk is er in overleg met de fabriek een control module uitgewisseld. Na wat aanmeld perikelen, ben ik wel tevreden over de 3.1 light update. Travel Assist wederom geactiveerd en deze werkt nu een stuk prettiger!
[ Voor 25% gewijzigd door PSspike op 09-06-2023 07:44 ]
Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Voor de Curpa Born is er in Home Assistant een nieuwe intergratie die helemaal vanaf de grond opnieuw is opgebouwd. Hij via Hacs te installeren.
Neem een kijk op het onderstaande topic en laat eventueel opmerkingen, vragen daar achter.
Cupra Born EV integration
https://community.home-as...orn-ev-integration/580016
Neem een kijk op het onderstaande topic en laat eventueel opmerkingen, vragen daar achter.
/f/image/9uuJtuE3cA9OITwNDKn97DtF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door _Mitchie_ op 09-06-2023 11:51 ]
Inmiddels heeft de Born weer internet verbinding. De kaart geeft weer files aan (fijn), profiel synct weer, laadpalen status is weer zichtbaaraaradorn schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:54:
[...]
Hier nergens last van behalve dat de auto steeds unlocked is in de app, terwijl hij toch echt wel locked is. Wellicht gerelateerd aan de problemen die jij ervaart.
Heb ook veel last van die stomme notificatie dat ik mijn verbinding ben verloren (tunnel of bos) maar hij blijft zeggen dat hij weer een connectie probeert te maken... ook al heeft hij deze al.
Nice binnenkort installeren._Mitchie_ schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:50:
Voor de Curpa Born is er in Home Assistant een nieuwe intergratie die helemaal vanaf de grond opnieuw is opgebouwd. Hij via Hacs te installeren.
[Afbeelding]
Nog een vraagje. Ik heb het probleem denk ik gevonden.
Wanneer ik draadloos CarPlay gebruik, probeert de auto Apple Music te bereiken via de SIM-kaart van de auto (Cubic Telecom). Daarom gaat Apple Music lekker in de buffer. Bij Spotify gebruikt hij de SIM-kaart van mijn iPhone. Dat laatste lijkt hij ook te doen wanneer ik bedraad CarPlay en Apple Music gebruik. Daarom geen buffer of resource unavailable foutmelding wanneer ik bedraad luister.
Er zit iets in de software van mijn Born niet lekker en ik vermoed dat het een statische route richting Apple ofzo betreft. Op de site van CUPRA wordt Apple Music ook specifiek benoemd als in iets waar je een data bundel voor moet kopen. Blijkbaar is hij voorbereid op Apple Music integratie zonder CarPlay?
Heb jij ook een SIM-kaart actief in je Born?
Ben je inmiddels verder gekomen met het stotterende geluid?kaanmijo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:45:
@ericafterdark, @JoostdeGraaf en @Disksoft Zojuist gebeld met m'n dealer. Op afstand de auto gechecked voor updates, volgens de man aan de telefoon zijn die er niet. Wat wel kan zijn is dat, zodra die auto daar aan de computer hangt, er wel een update naar voren komt. Wat we nu hebben afgesproken is dat ik, zodra het nogmaals gebeurd, ik een filmpje maak waar het geluid duidelijk in te horen is. Dan kan ik een afspraak maken bij de garage voor het uitlezen e.d. en wordt er een document opgemaakt incl. filmpje. Mocht er dan geen update naar voren komen, gaat de hele case naar Cupra en dan kunnen zij het verder oppakken.
Er werd wel gezegd dat er nog een update is voor het niet onthouden van stoelverwarming (?), ik denk dat dat die melding is dat er nieuwe instellingen zijn gevonden. Als ik naar de garage kan/mag zal ik daar nog eens om vragen.
Ik heb nog wat getest en heb het probleem ook als ik alleen naar FM luister. Een poging om connectie te maken via de media speler met mijn telefoon zorgt voor een reset van iets, waardoor het probleem is opgelost.
Ik heb inmiddels een afspraak bij de dealer om hier opnieuw naar te kijken. Dit na contact met Cupra.
Mocht ik meer weten dan meld ik me natuurlijk weer.
Even heel iets anders en mogelijk interessant voor de zakelijke leaserijders onder ons die nog aan het kijken zijn naar een Cupra Born.
In september wissel ik van werkgever en er is geen collega beschikbaar voor de Cupra Born Copper One edition met 12% bijtelling die ik nu rij. Daarom staat deze nu op leaseswap:
https://www.leaseswap.nl/aanbod/cupra/born/2689
Mocht er iemand meer willen weten PM me gerust!
En als dit bericht ongepast is hoor ik het ook graag en zal ik hem direct verwijderen!
In september wissel ik van werkgever en er is geen collega beschikbaar voor de Cupra Born Copper One edition met 12% bijtelling die ik nu rij. Daarom staat deze nu op leaseswap:
https://www.leaseswap.nl/aanbod/cupra/born/2689
Mocht er iemand meer willen weten PM me gerust!
En als dit bericht ongepast is hoor ik het ook graag en zal ik hem direct verwijderen!
Jij hebt een One model als ik het goed begrijp? One Copper edition heb ik.PSspike schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:42:
[...]
Goede deal!
De Cupra van mij is 11 dagen uit logeren geweest. Al was dat inclusief een lang pinksterweekend
O en de update bleef telkens hangen. Uiteindelijk is er in overleg met de fabriek een control module uitgewisseld. Na wat aanmeld perikelen, ben ik wel tevreden over de 3.1 light update. Travel Assist wederom geactiveerd en deze werkt nu een stuk prettiger!
hoe activeer jij dan Travel Assist daarin? Dat zou ik ook wel willen, maar zie het (na de 3.1 light update) niet in de store staan.
Nee, nog niet. Na dit bericht een afspraak gemaakt bij de garage, daar kan ik volgende week vrijdag naar toe dus dan weten we meerJoostdeGraaf schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:57:
[...]
Ben je inmiddels verder gekomen met het stotterende geluid?
Ik heb nog wat getest en heb het probleem ook als ik alleen naar FM luister. Een poging om connectie te maken via de media speler met mijn telefoon zorgt voor een reset van iets, waardoor het probleem is opgelost.
Ik heb inmiddels een afspraak bij de dealer om hier opnieuw naar te kijken. Dit na contact met Cupra.
Mocht ik meer weten dan meld ik me natuurlijk weer.
[ Voor 10% gewijzigd door kaanmijo op 09-06-2023 14:51 ]
met deze modificatie (middels OBDeleven):denniskbk schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:21:
[...]
Jij hebt een One model als ik het goed begrijp? One Copper edition heb ik.
hoe activeer jij dan Travel Assist daarin? Dat zou ik ook wel willen, maar zie het (na de 3.1 light update) niet in de store staan.
Voorheen had ik Emergency_assist_variante ook aangepast, dat heb ik nu niet gedaan. Plus de werking is wat verfijnder. Het TA knopje op het stuur wat oplicht, laat je schakelen tussen ACC en TA (met ACC uiteraard). Dat onthoudt ie zelfs voor de volgende riteisbaer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:37:
[...]
Wat ik op mijn One versie heb ingesteld;
05 driver assistance
Long coding
Hc_point_of_intervention
Nieuwe waarde Early setting over menu
Hc_variante
Nieuwe waarde hc_variante_2
Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Zeker geen straf, al mis ik deze week wel de app (die ik met een leenauto niet ga koppelen) om alvast op afstand te pre-coolen 😂 Maar ik zag in mijn home automation net de extra sensoren (odometer, deur- en raamstatussen, etc) die bij 3.1 softwareversie horen online komen eerder vandaag. Dus vermoed dat er voortgang is.Jermaine schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:41:
@e3nhardy geef ze de tip mee dat ze de update op vrijdagmiddag rond 16:00, of zeg 10 minuten voor de laatste monteurs de handschoentjes in de wasmand gooien, moeten starten. Dat was de redding bij mij.
Kijk er naar uit om hem hopelijk maandag weer terug te mogen ontvangen, inclusief nieuwe banden vanwege de terugroep actie op de Goodyears (44T6). Weinig daarover gelezen hier nog.
Ik was werkdagen aan het tellen vanaf 24 mei... in kalenderdagen is nog wel wat langer inmiddels. Maar wat is er verbeterd aan Travel Assist dan? Ik had daar niet zo'n issues mee afgezien van dat het aanpassen van de ACC aan de uitgelezen snelheidsborden een suffe feature is.PSspike schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:42:
[...]
Goede deal!
Ik heb vrijdag een afspraak staan voor de update maar twee maanden geleden bij het plannen zeiden ze dat ik een vw up als huurauto ga krijgen.e3nhardy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:21:
[...]
Ik zit inmiddels al op dag 10 omdat wegens 'storing bij de fabriek' de update niet doorloopt. Maar mij hebben ze dan ook een ID.5 meegegeven

Zins een week een cupra born performance one.
Super mooie en fijne auto!
Heb alleen twee dingen.
Draadloos opladen met mijn iphone 14
Pro Lukt niet hij is wel even verbonden maar daarna zegt hij haal het kastje leeg.
En was benieuwd of deze dcc
Heeft dus de hardheid dempers kan instellen. Kan ik nergens vinden!
Ohja! Spiegels met
Dode hoek zit er niet op! Is dat achteraf te
Plaatsen?
Heb alleen twee dingen.
Pro Lukt niet hij is wel even verbonden maar daarna zegt hij haal het kastje leeg.
Ohja! Spiegels met
Plaatsen?
Draadloos laden; zit er een hoesje om je tel? Probeer eens zonder. Heeft mijn mob ook last van.basvanhees schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:59:
Heb alleen twee dingen.
Ohja! Spiegels met
Plaatsen?
DCC inderdaad lastig te vinden. Makkelijkste is om naar Drive Profile te gaan en op Custom te zetten. Als je in de instellingen de demping kan aanpassen dan zit het erop (zal vanmiddag even kijken of ik een foto kan maken)
De performance one heeft toch helemaal geen dynamische dempers? En je telefoon opladen heb je even een blokje voor nodig die hem +/- 1 cm hoger op de lader laat liggen.basvanhees schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:59:
Heb alleen twee dingen.
Ohja! Spiegels met
Plaatsen?
Nee ik heb geen hoesje. Dus dat zou het niet kunnen zijn en alles is mooi schoon dus toch best wel apart dat dat niet goed werkt eigenlijk. Maar ik lees ook hier onder dat hij dus iets hoger moet liggen dat ga ik wel even testen. Maar wel zonde zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn lijkt mijFrederik1987 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:21:
[...]
Draadloos laden; zit er een hoesje om je tel? Probeer eens zonder. Heeft mijn mob ook last van.
DCC inderdaad lastig te vinden. Makkelijkste is om naar Drive Profile te gaan en op Custom te zetten. Als je in de instellingen de demping kan aanpassen dan zit het erop (zal vanmiddag even kijken of ik een foto kan maken)
De performance die je nu kan kopen heeft het wel geloof ik. Maar ik betwijfel ook of de performance one het heeft. Bedankt voor de tip ik ga het even testen maar zou het toch zonde vinden als er een blokje nodig isTylen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:21:
[...]
De performance one heeft toch helemaal geen dynamische dempers? En je telefoon opladen heb je even een blokje voor nodig die hem +/- 1 cm hoger op de lader laat liggen.
Voor degenen die ook nog op zoek zijn naar tel/tablet houder voor de Cupra Born stoelen check: https://www.facebook.com/reel/539908314843034 heb via IG gevraagd wat de kosten zijn en of ze naar NL sturen. Zal deze post updaten als ik meer weet!
Dan is je auto inderdaad beter uit de update gekomen dan de eerdere situatie. Congrats!e3nhardy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:35:
[...]
Zeker geen straf, al mis ik deze week wel de app (die ik met een leenauto niet ga koppelen) om alvast op afstand te pre-coolen 😂 Maar ik zag in mijn home automation net de extra sensoren (odometer, deur- en raamstatussen, etc) die bij 3.1 softwareversie horen online komen eerder vandaag. Dus vermoed dat er voortgang is.
Wat is hier überhaupt mee? Mijne lijken prima, alleen voelen mijn bandjes de eerste paar meters rijden na enkele dagen stilstaan als vierkante wieltjes ondanks het feit dat ze goed op spanning zijn?Kijk er naar uit om hem hopelijk maandag weer terug te mogen ontvangen, inclusief nieuwe banden vanwege de terugroep actie op de Goodyears (44T6). Weinig daarover gelezen hier nog.
Wellicht interessant voor een group buy. Mits de prijs goed is heb ik wel interesse in 2 stuks.Chinoto88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:03:
Voor degenen die ook nog op zoek zijn naar tel/tablet houder voor de Cupra Born stoelen check: https://www.facebook.com/reel/539908314843034 heb via IG gevraagd wat de kosten zijn en of ze naar NL sturen. Zal deze post updaten als ik meer weet!
Heb net bericht teruggekregen dat de kosten voor de houder 40 pond zijn excl. verzendkosten. Tamelijk hoge prijs maar wel een cleane oplossing. Mochten er meerdere interesse hebben kan ik altijd vragen om een staffelkorting.TommyknockerNL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:24:
[...]
Wellicht interessant voor een group buy. Mits de prijs goed is heb ik wel interesse in 2 stuks.
Ik heb geprobeerd terug te vinden, maar de Goodyear recall site vraagt om een nummer wat op de band zou staan welke ik inmiddels niet meer tot mijn beschikking heb. De monteur vertelde iets over haarscheurtjes, maar ik heb niet doorgevraagd.Jermaine schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:58:
[...]
Wat is hier überhaupt mee? Mijne lijken prima, alleen voelen mijn bandjes de eerste paar meters rijden na enkele dagen stilstaan als vierkante wieltjes ondanks het feit dat ze goed op spanning zijn?
Bij een serie van de Goodyear banden die zijn geleverd bij de One modellen kunnen aan de binnenkant inderdaad haarscheurtjes ontstaan. Hierdoor verliezen de banden sneller hun spanning dan normaal. Dat was het ergste dat kon gebeuren, dus dat je vaker de banden zou moeten oppompen.
Ze worden dan vervangen door banden van Bridgestone of Michelin dacht ik, maar dat laatste weet ik niet meer zeker.
Moest vandaag de Born langsbrengen voor de update, dus ik werd ook verrast door het vervangen van de banden. Zoals ik al verwachtte o.b.v. de ervaringen van anderen, hier is de update bij mijn auto vastgelopen, dus hij blijft nog eventjes slapen bij de dealer. Ik heb gelukkig een redelijk vergelijkbare ID.3 Pro Edition meegekregen die ik mag blijven rijden tot de Born er weer klaar voor is.
Ze worden dan vervangen door banden van Bridgestone of Michelin dacht ik, maar dat laatste weet ik niet meer zeker.
Moest vandaag de Born langsbrengen voor de update, dus ik werd ook verrast door het vervangen van de banden. Zoals ik al verwachtte o.b.v. de ervaringen van anderen, hier is de update bij mijn auto vastgelopen, dus hij blijft nog eventjes slapen bij de dealer. Ik heb gelukkig een redelijk vergelijkbare ID.3 Pro Edition meegekregen die ik mag blijven rijden tot de Born er weer klaar voor is.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ik moet voor m'n gevoel eens per maand de boel op spanning brengen, bij mijn vorige leasewagen met Continental Contisport eronder was eens in de 2 à 3 meer dan afdoende. Thanks voor de tip!e3nhardy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:58:
[...]
Ik heb geprobeerd terug te vinden, maar de Goodyear recall site vraagt om een nummer wat op de band zou staan welke ik inmiddels niet meer tot mijn beschikking heb. De monteur vertelde iets over haarscheurtjes, maar ik heb niet doorgevraagd.
Ik zal later vandaag even contact opnemen met de Cupra berijdersdesk en als daar wat zinnigs uit komt eea delen in dit topic. Weet je toevallig ook welke bandenmaat het betreft, de 20" toevallig?
Zie W116-1964 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"Jermaine schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:18:
[...]
Ik moet voor m'n gevoel eens per maand de boel op spanning brengen, bij mijn vorige leasewagen met Continental Contisport eronder was eens in de 2 à 3 meer dan afdoende. Thanks voor de tip!
Ik zal later vandaag even contact opnemen met de Cupra berijdersdesk en als daar wat zinnigs uit komt eea delen in dit topic. Weet je toevallig ook welke bandenmaat het betreft, de 20" toevallig?
Goodyear summer tyres with dimensions 215/50 R19 93T can crack on the inside wall and slowly letting the air out.
If you have these tyres check them regularly for cracks as at least my local workshop wouldn't replace them before they crack.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Overigens is er geen relatie tussen de uitvoering en het merk banden waarop de auto is geleverd, zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"
De vorige auto waar ik het over had was ook een Seat, maar wat je zegt maakt het wel lekker verwarrend!Pinobigbird schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:48:
Overigens is er geen relatie tussen de uitvoering en het merk banden waarop de auto is geleverd, zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Weet iemand hier of de wielen van een ID 3 of een ID 4 (20 inc of 21 inc) passen onder een cupra born?
Iemand hier met airco problemen? Ik heb het idee dat mijn airco minder goed werkt, wordt niet meer zo koud als vroegàh. betreft een one edition btw.
Mijn Cupra is ook al vanaf 31 mei offline. Via Whatsapp krijg je het standaard antwoord dat je op Tweakers ook al eens voorbij hebt zien komen:
"Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de CUPRA online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga ervan uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn."
Dealer haalt de schouders op...
"Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de CUPRA online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga ervan uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn."
Gister n.a.v. de berichtgeving van de recall direct gecheckt of mijn auto in aanmerking komt middels de VIN-Checker. Dat was het geval en contact opgenomen met een servicepartner. Die gaven aan dat ze de auto fysiek moeten zien voordat de nieuwe banden besteld kunnen worden.
https://checkout.cupraoff...rvice-campaigns-recalls#1
Yes, maar voor mij al tweede x, ook vorige jaar zelfsmerend probleem. Airco werkt gelukkig nog minimaal, anders is het echt een oven nu nog net te doen. Begin juli afspraak bij dealer, hebben het erg druk en ff langsrijden is er niet bij.joostd schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:55:
Iemand hier met airco problemen? Ik heb het idee dat mijn airco minder goed werkt, wordt niet meer zo koud als vroegàh. betreft een one edition btw.
Had ik ook. In de app staat: Check in de auto of bij gebruiker de online mode aan staat.BobLaan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:56:
Mijn Cupra is ook al vanaf 31 mei offline.
En die was bij mijn spontaan uit gegaan. 2 vinkjes aanzetten.
Bij het doorlezen van het boekje lees ik het volgende:MarinoC schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:05:
[...]
Yes, maar voor mij al tweede x, ook vorige jaar zelfsmerend probleem. Airco werkt gelukkig nog minimaal, anders is het echt een oven nu nog net te doen. Begin juli afspraak bij dealer, hebben het erg druk en ff langsrijden is er niet bij.
Mijn interieurfilter is nog nooit vervangen, mogelijk dat dit het probleem is.Interieurluchtfilter
Het interieurluchtfilter met adsorptiekoolelement verlaagt de verontreiniging van de lucht
die het interieur binnenstroomt.
Het interieurluchtfilter moet regelmatig worden vervangen om te voorkomen dat de werking van de airconditioning negatief wordt beïnvloed.
Indien het rendement van het filter reeds eerder vermindert omdat de wagen in een sterk
verontreinigde omgeving gebruikt wordt, moet
het filter vervangen worden zonder het verstrijken van het voorziene interval af te wachten.[/code]
Nee, niet echt. De mijne blaast nog net zo koud.joostd schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:55:
M’n auto moet morgen naar de garage voor stotteringen met de radio en de airco die niet goed koud wordt, zojuist gebeld voor die terugroepactie banden. Ze hadden al banden besteld en ze worden er morgen gelijk opgezetmr.DJ95 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:03:
Gister n.a.v. de berichtgeving van de recall direct gecheckt of mijn auto in aanmerking komt middels de VIN-Checker. Dat was het geval en contact opgenomen met een servicepartner. Die gaven aan dat ze de auto fysiek moeten zien voordat de nieuwe banden besteld kunnen worden.
[ Voor 7% gewijzigd door kaanmijo op 15-06-2023 11:43 ]
Dit werkt dus niet om je probleem op te lossen?:BobLaan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:56:
Mijn Cupra is ook al vanaf 31 mei offline. Via Whatsapp krijg je het standaard antwoord dat je op Tweakers ook al eens voorbij hebt zien komen:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie voor het schema van de zekeringen.
Mijn ook. Waar ik wel 'last' van heb, is dat als je in de zon zit, de airco niet per sé heel aangenaam is. Of je hebt koude lucht vol op je bakkes, of je richt 'm weg en wordt dan toch weer heet door de zon.Arboris schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Nee, niet echt. De mijne blaast nog net zo koud.
Ik ben gewend dat ik de blazer bij het voorraam aanzet, waardoor de hele auto van binnen gewoon koel wordt, zonder dat je direct koude lucht voelt. Maar dat werkt bij de Born mijn inziens toch niet zo goed. De blazer achter het stuur is zeer beperkt...
Ik heb het nu 'opgelost' door Bluetooth instellingen volledig te resetten op mijn s22+ en de Android Auto app op mijn telefoon te disablen. Dus geen AA meer, media stream ik via bluetooth en dat gaat perfect. Geen disconnects meer.Chinoto88 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:25:
Sinds mijn Perfomance One de update naar 3.x heeft gekregen heb ik met Android Auto Wireless om de zoveel minuten enkele seconden de melding in beeld "Bluetooth verbinding verbroken". Android Auto blijft gewoon aan en de muziek speelt zonder haperingen verder. Wel zie ik op de telefoon (S22+) dat de bluetooth echt wordt verbroken want Flitsmeister sluit af en start bijna direct weer op omdat deze op automatisch starten staat bij de bluetooth verbinding van de auto. Zijn er meerdere (niet) ONE-rijders die dit ondervinden en heeft er iemand een oplossing voor?
Oh zeker, de blazers zijn niet echt ideaal ingericht. ik zet zelf altijd de onderste blazer uit, en laat de middel en bovenste aan. Maar hoe ik die middelste ook richt, ik krijg altijd een koud rechterbeen
Dat van die zekering is mij wel bekend, maar mijn auto is zakelijke lease en ga er niet zomaar aan lopen prutsen. De dealer wilde er ook niet aan toen ik het voorstelde... Ik wacht nog maar even langer en zet de raampjes wel op tijd openjoostiphone schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:55:
[...]
Dit werkt dus niet om je probleem op te lossen?:
[...]
Grappig, A-point Amsterdam kon ik een afspraak maken zonder problemen. Werd meteen gemeld dat er 4 nieuwe banden werden gemonteerd. Melden dat het met ongeveer een anderhalf uur afgerond is.mr.DJ95 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:03:
Hoe fijn zou het zijn als je per zone de ventilatiesterkte kon aanpassen, ik heb het juist aan de linkerzijde, altijd een koude linkerknie, haha.Arboris schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Oh zeker, de blazers zijn niet echt ideaal ingericht. ik zet zelf altijd de onderste blazer uit, en laat de middel en bovenste aan. Maar hoe ik die middelste ook richt, ik krijg altijd een koud rechterbeen
Fijn dat het voor jou zo "werkbaar" is. Voor mij is AA toch wel een gemis dan gezien het elke rit aan gaat. Wie weet komt er nog ooit een fix in een update. Maar vervelend is het wel zeker als je aan het bellen bentflapdrol85 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:00:
[...]
Ik heb het nu 'opgelost' door Bluetooth instellingen volledig te resetten op mijn s22+ en de Android Auto app op mijn telefoon te disablen. Dus geen AA meer, media stream ik via bluetooth en dat gaat perfect. Geen disconnects meer.

Herkenbaar. Als ik echter de blazers (bijna) helemaal omhoog richt is het voor mij goed te doen.Arboris schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Als ze op een ID3 passen dan passen ze zeker ook op de Born (want zelfde auto)basvanhees schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:11:
Weet iemand hier of de wielen van een ID 3 of een ID 4 (20 inc of 21 inc) passen onder een cupra born?
Mijn winterwielen komen ook van een ID3 af.
ID4 is een ‘andere’ auto, daar zou best eens een velgenmaat tussen kunnen zitten die te breed is of verkeerde ET heeft. (Ivm aanlopen of slechter sturen)
Goedenavond allen,
Binnenkort wil ik mijn mijn Cupra Born Adrenaline One een roadtrip gaan maken naar midden Frankrijk.
Nu ben ik inmiddels voorzien van de grote update en heb ik softwareversie 3.1 draaien.
Nu zit hier een ingebouwde "e-route planner" in, die in staat zou moeten zijn om zelf routes te berekenen en laadstops aan te passen naarmate mijn verbruik af of toeneemt.
Is deze aan te raden, of zal ik toch nog maar ABRP raadplegen? Het lijkt mij ook wel lekker om gewoon te gaan zitten en de auto tijdens de rit het werk te laten doen als ik een snellader niet haal.
Hoe bevalt de e-route planner jullie?
Binnenkort wil ik mijn mijn Cupra Born Adrenaline One een roadtrip gaan maken naar midden Frankrijk.
Nu ben ik inmiddels voorzien van de grote update en heb ik softwareversie 3.1 draaien.
Nu zit hier een ingebouwde "e-route planner" in, die in staat zou moeten zijn om zelf routes te berekenen en laadstops aan te passen naarmate mijn verbruik af of toeneemt.
Is deze aan te raden, of zal ik toch nog maar ABRP raadplegen? Het lijkt mij ook wel lekker om gewoon te gaan zitten en de auto tijdens de rit het werk te laten doen als ik een snellader niet haal.
Daar ben ik op dit moment met mijn Born, we hebben een keer of 4 moeten laden en heb niet bijzonder zuinig gereden (130 waar je 130 mag) wel had ik de eco stand geactiveerd voor het gevoel. Met ABRP heb ik de route globaal uitgezet en met Waze genavigeerd, alle laadstops hebben we ruimschoots gehaald zonder te zweten.ldenouter schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:38:
Goedenavond allen,
Zaterdag vertrekken we weer naar de volgende bestemming 600km verderop en ben ik van plan de ingebouwde navigatie te gebruiken, ben benieuwd.
Ik heb precies hetzelfde gedaan naar Denemarken en haalde idd met gemak de laadstops van ABRP.drluna schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:33:
[...]
Daar ben ik op dit moment met mijn Born, we hebben een keer of 4 moeten laden en heb niet bijzonder zuinig gereden (130 waar je 130 mag) wel had ik de eco stand geactiveerd voor het gevoel. Met ABRP heb ik de route globaal uitgezet en met Waze genavigeerd, alle laadstops hebben we ruimschoots gehaald zonder te zweten.
Zaterdag vertrekken we weer naar de volgende bestemming 600km verderop en ben ik van plan de ingebouwde navigatie te gebruiken, ben benieuwd.
Ik ben heel benieuwd hoe de ingebouwde navigatie jou bevalt, ik durfde het niet aan op de terugweg
Nog even over de offline modus van de Born:
Op het Engelse Cupra forum heeft iemand even van hoofdgebruiker naar gastgebruiker geswitched en weer terug: https://www.cuprabornforu...358901c2a09e378a&start=80
Dit heb ik uitgevoerd en tot mijn grote verbazing was de auto weer online en is sync weer mogeljk, de app werkt ook weer in de online modus.
Op het Engelse Cupra forum heeft iemand even van hoofdgebruiker naar gastgebruiker geswitched en weer terug: https://www.cuprabornforu...358901c2a09e378a&start=80
Dit heb ik uitgevoerd en tot mijn grote verbazing was de auto weer online en is sync weer mogeljk, de app werkt ook weer in de online modus.
Zojuist is de Born bij de garage geweest voor het probleem met de radio (@ericafterdark, @JoostdeGraaf, @Disksoft). Ze hebben de hele auto uitgelezen en er kwamen wel wat storingen naar boven. Die hebben ze opgelost. Nu is de hoop dat dit het gefixed heeft, maar dat weten we natuurlijk pas als het weer eens voorkomt. Daarnaast heb ik gevraagd naar die bug in het systeem waarbij, als je je interieurverlichting aanpast, het over een uur weer gereset is. Omdat dit niet op de werkplaatsbon stond, hebben ze hier niet naar gekeken. Ik heb mee mogen kijken in het Cupra bug/update systeem van dealers, en er is daadwerkelijk een update voor. Dus dat is goed nieuws.
Het slechte nieuws is alleen: als zo'n fout niet op de werkplaatsorder staat, mogen ze het van VW niet updaten. Er stonden nog een hele rits andere updates (dit noemen ze TPI's) klaar in dat systeem, maar ook die mogen ze vanuit VW niet updaten zodra de klant niet actief de auto naar de werktplaats brengt voor die fout.
Nu zo maar even de kleuren aanpassen en kijken of die aanpassingen die ze bij mij hebben gedaan dit ook opgelost hebben, anders mag 'ie weer terug met de juiste werkplaatsorder voor dat issue.
Heb wel gelijk 4 nieuwe banden gekregen vanwege de terugroepactie, dat dan weer wel.
To be continued!
Het slechte nieuws is alleen: als zo'n fout niet op de werkplaatsorder staat, mogen ze het van VW niet updaten. Er stonden nog een hele rits andere updates (dit noemen ze TPI's) klaar in dat systeem, maar ook die mogen ze vanuit VW niet updaten zodra de klant niet actief de auto naar de werktplaats brengt voor die fout.
Nu zo maar even de kleuren aanpassen en kijken of die aanpassingen die ze bij mij hebben gedaan dit ook opgelost hebben, anders mag 'ie weer terug met de juiste werkplaatsorder voor dat issue.
Heb wel gelijk 4 nieuwe banden gekregen vanwege de terugroepactie, dat dan weer wel.
To be continued!
Weet je toevallig ook welke bugs er fixes voor zijn?kaanmijo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:28:
Bij mij gaat regelmatig een massagestoel automagisch aan bij het starten van de auto na een korte stop.
En heb soms ook het gevoel dat de stoelverwarming aan staat, ondanks dat het display niets weergeeft.
Via obdeleven zie ik geen gerelateerde errors.
Nee, helaas niet. Het was wel echt een flinke lijst van ik denk wel tussen de 10 en 20 items. De monteur klikte er eentje open die ging over klimatisering, dus misschien is dat het. Dat weet ik niet. Ik zou je dealer/garage even bellen.Patrock schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Weet je toevallig ook welke bugs er fixes voor zijn?
Bij mij gaat regelmatig een massagestoel automagisch aan bij het starten van de auto na een korte stop.
En heb soms ook het gevoel dat de stoelverwarming aan staat, ondanks dat het display niets weergeeft.
Via obdeleven zie ik geen gerelateerde errors.
En toen was de app weer online, kon weer inloggen. Wel lekker de airco weer op afstand aan te kunnen zetten 😜
Let op:
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.