Toon posts:

Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste
Acties:

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 14:20
CupraFrank schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:27:
[...]

Ja ik ben ook benieuwd wat de impact op de range is.

Ik heb de 'langzame' versie van de ID.3 mee, en ook een behoorlijk uitgeklede versie. Toch bijzonder hoe snel je aan stoelverwarming went :9~
Ik heb stoelverwarming in mijn Cupra. Ik dacht dat ik niet zonder kon. Echter heb ik nu ook stuurverwarming en daar kan ik nu niet meer zonder en heb ik nooit meer de stoelverwarming aan. :)

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:11
MarkV6 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:24:
[...]

Heb ik ook, kun je al enig verschil ontdekken? Ik heb geen verbruik op het scherm achter het stuur, dat was toch de 3.1 update? Verder zie ik nog niets. Ik had wel veel dingen die soms fout gingen, eens kijken of dat beter is.
Mijn Duitse Cupra heeft 3.0, maar ik heb ook geen verbruik op het stuur (had ik op de Nederlandse wel).
Zou dit wellicht via OBDeleven aan te passen zijn?

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-05 13:56
AndreVanV schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:31:
[...]

Ik heb stoelverwarming in mijn Cupra. Ik dacht dat ik niet zonder kon. Echter heb ik nu ook stuurverwarming en daar kan ik nu niet meer zonder en heb ik nooit meer de stoelverwarming aan. :)
Ja dat heb ik ook beiden, alleen niet in de ID.3 helaas.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
AndreVanV schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:31:
[...]

Grappig, ik heb zowel stuur- als stoelverwarming en vind het echt het meest onzinnige optie die ik ooit in een auto heb gehad.. Snap voor mijzelf echt werkelijk het nut er niet van. Maar ben dan ook een vrij warmbloedig persoon. De temperatuur in de auto op 18,5 graden en ik kan altijd zonder jas rijden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• AndreVanV
M@cer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:41:
[...]

Grappig, ik heb zowel stuur- als stoelverwarming en vind het echt het meest onzinnige optie die ik ooit in een auto heb gehad.. Snap voor mijzelf echt werkelijk het nut er niet van. Maar ben dan ook een vrij warmbloedig persoon. De temperatuur in de auto op 18,5 graden en ik kan altijd zonder jas rijden.
Dat vind ik de massageoptie is de stoelen. :P

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
AndreVanV schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:27:
[...]

Dat vind ik de massageoptie is de stoelen. :P
Ik de "lane assist" die we er letterlijk uit moeten hacken omdat ie anders het elke rit weer aan zet :*)

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:49
Ik vind dat de Lane Assist sinds de update naar 3.0 behoorlijk is verbeterd. Eerder had ik veel last van (onzinnige) waarschuwingen, nu niet meer, en de auto stuurt zelf netjes bij indien nodig en als de correctie niet te "scherp" is.
Nu rij ik (a.g.v. een beperking) met één hand, dus het kan mij niet makkelijk genoeg zijn.

• CupraFrank
CupraFrank schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:14:
Update duurde toch langer. Gister niet gebeld en stond bij de garage maar toen bleek de update nog te lopen. Vanmorgen te horen gekregen dat de update wel klaar is maar ze problemen hebben met het coderen (?) van de achteruitrijcamera. Vanmiddag poging 2 om hem op te halen.
Hij is klaar en alles is gelukt. Straks ophalen en kijken of ik alles nog gekoppeld ga krijgen enz. Ben benieuwd!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:09

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

bob 2.0 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:51:
Ik vind dat de Lane Assist sinds de update naar 3.0 behoorlijk is verbeterd. Eerder had ik veel last van (onzinnige) waarschuwingen, nu niet meer, en de auto stuurt zelf netjes bij indien nodig en als de correctie niet te "scherp" is.
Nu rij ik (a.g.v. een beperking) met één hand, dus het kan mij niet makkelijk genoeg zijn.
Mee eens. Voorheen vond ik lane assist zeer hinderlijk. Nu staat het zowaar permanent aan.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Versie 1.8 van de MyCupra-app staat in Play Store.
Nieuwe module kostenbewaking is toegevoegd. Echt, van alle slimmigheidjes die je zou kunnen doen met zo'n app kiezen ze dit.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:36
MarkV6 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:24:
[...]

Heb ik ook, kun je al enig verschil ontdekken? Ik heb geen verbruik op het scherm achter het stuur, dat was toch de 3.1 update? Verder zie ik nog niets. Ik had wel veel dingen die soms fout gingen, eens kijken of dat beter is.
View op stuur gebruiken, dan kun je verbruik zien. Vandaag ontdekt..

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56
M@cer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:41:
[...]

Ik dacht hetzelfde, maar toch heb ik die opties meermaals gebruikt afgelopen winter. Het werkt voor mij een beetje hetzelfde als vloerverwarming; da's ook iets fijns waardoor je gewoon op je blote voeten (of met sokken aan) door je huis kunt wandelen zonder het koud te hebben. De warmte komt via je voetzolen binnen en lijkt zich dan razendsnel te verspreiden naar de rest van je lichaam.

Idem voor een warm stuurtje of een warm achterwerk door je verwarmde zeteltje :)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 23:00

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb mn auto ook weer terug van de accu update. Ik had verwacht dat mijn obd11 instellingen kwijt waren gezien de eerdere reacties maar vreemd genoeg staat t nog gewoon zoals voor de update en dat scheelt want ik had het laten aanpassen :P

Wat me vooral opvalt is veel lagere verbruik maar heb mn zomerbanden er ook weer op dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet. Ik haal in elk geval rond de 15,5kw/100 km bij 110km/u over zon 70km terwijl ik eerder al snel op de 20kw/100 km zat dus dat is best een groot verschil.

I'm not as think as you stoned I am

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Pinobigbird schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:23:
Versie 1.8 van de MyCupra-app staat in Play Store.
Nieuwe module kostenbewaking is toegevoegd. Echt, van alle slimmigheidjes die je zou kunnen doen met zo'n app kiezen ze dit.
Goed gespot! Ze hebben ook een store toegevoegd. Althans, een nieuwe pagina met een link naar CUBIC voor het kopen van een data abbonement.

De map is ook anders. Je hebt nu layers en de optie om traffic weer te geven, en je kunt nu meerdere stops toevoegen en zoekgeschiedenis bekijken. Of was dat er al? In ieder geval, goed om te zien dat ze voor de kaart duidelijk voor Google technologie kiezen, veel sneller en beter qua resultaten.

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-05 16:29
Hebben meer mensen geen slot-, portier- en lichtmelding? Heb net de update gehad en had het direct na de update wel. Vanochtend had ik ineens geen informatie meer, dus heb ik de app opnieuw gedownload, waarna hij het weer deed. Alleen is de informatie over het slot, de portier en het licht niet meer beschikbaar.

Al eens ervaring mee gehad en hoe is het op te lossen?

[Voor 34% gewijzigd door DutchCupraBorn op 13-04-2023 20:41]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
DutchCupraBorn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:41:
Hebben meer mensen geen slot-, portier- en lichtmelding? Heb net de update gehad en had het direct na de update wel. Vanochtend had ik ineens geen informatie meer, dus heb ik de app opnieuw gedownload, waarna hij het weer deed. Alleen is de informatie over het slot, de portier en het licht niet meer beschikbaar.

Al eens ervaring mee gehad en hoe is het op te lossen?
[Afbeelding]
Dat staat er toch alleen zodra er wat mee aan de hand is? Dat de deuren openstaan bijvoorbeeld

• CupraFrank
CupraFrank schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:57:
[...]

Hij is klaar en alles is gelukt. Straks ophalen en kijken of ik alles nog gekoppeld ga krijgen enz. Ben benieuwd!
Alles gelukt en ook mijzelf weer als hoofdgebruiker kunnen inloggen. Wat een snelheidsverschil in de software! Het enige wat mij opviel is dat de lane-assist uit de widget gehaald is. Is dat nog aan te passen? Nu moet ik iedere keer naar de hulpsystemen om het uit te zetten..

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:42

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

CupraFrank schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:41:
[...]

Alles gelukt en ook mijzelf weer als hoofdgebruiker kunnen inloggen. Wat een snelheidsverschil in de software! Het enige wat mij opviel is dat de lane-assist uit de widget gehaald is. Is dat nog aan te passen? Nu moet ik iedere keer naar de hulpsystemen om het uit te zetten..
Die staat bij mij als je op notifications klikt bij de snelle instellingen. Mijn obdeleven aanpassing dat hij de setting onthoud is blijven werken bij de update. Dus die staat bij mij standaard uit :)

• CupraFrank
Patrock schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:02:
[...]

Die staat bij mij als je op notifications klikt bij de snelle instellingen. Mijn obdeleven aanpassing dat hij de setting onthoud is blijven werken bij de update. Dus die staat bij mij standaard uit :)
Dat is dan een alternatieve manier. Toch jammer dat je die widgets maar gedeeltelijk kan instellen.. Misschien iets voor een volgende update ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rv3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:38
Heeft iemand al iets gehoord over wanneer de niet-one rijders de 3.1 update krijgen?
Ik had woensdag een kleine OTA update maar nog altijd 3.0.0.

iRacing Profiel

• BBerry
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:43
Ik haal mijn Born volgende week zaterdag op. Ben benieuwd!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:00
rv3 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:06:
Heeft iemand al iets gehoord over wanneer de niet-one rijders de 3.1 update krijgen?
Dat vraag ik mij ook al een tijd af. Ik had zelf het idee dat ik een update had gemist maar ik heb hem ook verder nog niet, vreemd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AndreVanV
Mijn auto is ook terug. Toch ook zo als de meeste is het niet binnen een dag gelukt. Toch wel heel blij dat ik de Cupra terug heb. Is echt een verademing t.o.v. de Id3 Pure. Qua instellingen stond alles ook nog gewoon hetzelfde.

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 15:11
Hier ben ik ook al een langere tijd benieuwd naar. Gisteren nog een kleine OTA ontvangen maar wanneer de 3.1 OTA beschikbaar komt voor de niet One modellen kan ik nergens terugvinden...

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:11
Zijn 3.0 en 3.1 niet een en dezelfde update?
Maar andere versie omdat het niet dezelfde hardware betreft?

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:37:
[...]

Zijn 3.0 en 3.1 niet een en dezelfde update?
Maar andere versie omdat het niet dezelfde hardware betreft?
Nee, het verbruik op het kleine scherm voor je hebben we bijvoorbeeld niet wat alleen in 3.1 zit.

• Eiríkr
  • Laatst online: 15:29
Deze week moet ik vrijwel dagelijks opnieuw inloggen in de iOS-app. Niet handig.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• NickAlan
  • Laatst online: 11:44
NickAlan schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Dit pakket staat in de prijslijst sinds medio november. Ik heb een Business besteld in december, met Pilot L.

In maart wordt die geleverd!
Volgende week zaterdag is het zover, dan mag ik hem ophalen! Ben erg benieuwd naar de kleur Rayleigh Red, tot nu toe nog niet in het echt gezien.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 21:49
Ik kreeg zojuist een kleine update op mijn One editie met 3.1 erop. Enkel bugfixes en prestatieverbeteringen stond erbij.
Morgen even kijken of de interface wat sneller is geworden, ik kan niet zeggen dat ik die na de update naar 3.1 sneller vind geworden. Merk nog steeds vervelende vertragingen hier en daar. Ook in Android Auto...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:26
Gele born gespot!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Das is een wrap. Hij is van origine grijs.

Vind het overigens niet mooi ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:48:
[...]

Das is een wrap. Hij is van origine grijs.

Vind het overigens niet mooi ;)
Wilde het net zeggen, geel is geen originele kleur :) Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, lelijk vind ik het namelijk ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nerrion
Ik snap dat het een wrap is ;) Maar nu is 'ie wel geel. Was benieuwd wat jullie ervan vonden.

[Voor 25% gewijzigd door Nerrion op 17-04-2023 09:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arboris
Ik vind het geen slechte kleur zelf. Waren Cupra's van vroegah eerder niet veel in het geel geleverd? Was volgens mij een beetje de standaard kleur ervoor. Of misschien heb ik last van selectief geheugen, dat kan natuurlijk ook

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Arboris schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:51:
Ik vind het geen slechte kleur zelf. Waren Cupra's van vroegah eerder niet veel in het geel geleverd? Was volgens mij een beetje de standaard kleur ervoor. Of misschien heb ik last van selectief geheugen, dat kan natuurlijk ook

[Afbeelding]
De FR's ook. (Heb ooit nog eens een Ibiza FR gereden in die gele kleur).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 14:46
Sinds mijn Perfomance One de update naar 3.x heeft gekregen heb ik met Android Auto Wireless om de zoveel minuten enkele seconden de melding in beeld "Bluetooth verbinding verbroken". Android Auto blijft gewoon aan en de muziek speelt zonder haperingen verder. Wel zie ik op de telefoon (S22+) dat de bluetooth echt wordt verbroken want Flitsmeister sluit af en start bijna direct weer op omdat deze op automatisch starten staat bij de bluetooth verbinding van de auto. Zijn er meerdere (niet) ONE-rijders die dit ondervinden en heeft er iemand een oplossing voor?

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:32
Lijkt een beetje op de Vattenfall auto’s die ik wel eens zie rijden regio Amersfoort utrecht.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:07
Leuke auto voor Rocket League... voor op de openbare weg, not so much. Ik vraag me altijd af waarom mensen hier zoveel geld aan uitgeven, maar iedereen z'n eigen hobby.

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 09:17
joostd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Nope, heb er zelf achteraan gebeld, volgende week dinsdag nieuwe ronden nieuwe kansen.
Het was ze uiteindelijk gelukt om de software op een stickie te krijgen, nu nog de vraag of het de juiste software gaat zijn :P
Na twee dagen mijn auto uiteindelijk teruggekregen met de nieuwe software versie! Is het iemand anders ook opgevallen dat de stoelverwarming minder warm lijkt te worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind dit toch echt wel tof. Weer eens wat anders dan standaard zwart wat je overal op de weg ziet.

• CupraFrank
joostd schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:08:
[...]

Na twee dagen mijn auto uiteindelijk teruggekregen met de nieuwe software versie! Is het iemand anders ook opgevallen dat de stoelverwarming minder warm lijkt te worden?
Ik heb de stoelverwarming niet aangehad sinds ik hem terug heb. Het eerste wat mij opviel wat dat het geluid van de knipperlichten een stuk zachter is.

• Jermaine
kaanmijo schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:14:
[...]

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind dit toch echt wel tof. Weer eens wat anders dan standaard zwart wat je overal op de weg ziet.
Wat een werk moet dit ook geweest zijn en let trouwens ook op de velgen. Ook daar zijn de gouden/koperen accenten vakkundig weggewerkt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nerrion
Jermaine schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:51:
[...]

Wat een werk moet dit ook geweest zijn en let trouwens ook op de velgen. Ook daar zijn de gouden/koperen accenten vakkundig weggewerkt :)

Ligt aan de foto zie ik :)

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:37
Mensen noemen de Born online vaak een "hot hatch" (zelfde motor als een ID,3 maaaaar okay)

Hebben jullie hem al eens geprobeerd om een circuit ofzo?

Ben benieuwd want ik rijd een zakelijke lease dus als ik dat ga doen heb ik een mega probleem op werk, mijn race'jes zijn meestal bij stoplichting met GTI'tjes (die ik er meestal nog goed uit trek, toch wel fijn die instant torque).

Ook al eens een beetje gedrift in de sneeuw?

Toen er nog sneeuw lag ben ik naar een mega parkeerplaats gereden en een beetje gek gaan doen (geen obstakels in de buurt) heeft me toch een bizar gevoel gegeven in mijn maag, wellicht een nieuwe passie gevonden want ik wil het nog een keer proberen.

• mr.DJ95
aaradorn schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:01:
Mensen noemen de Born online vaak een "hot hatch" (zelfde motor als een ID,3 maaaaar okay)

Ben benieuwd want ik rijd een zakelijke lease dus als ik dat ga doen heb ik een mega probleem op werk, mijn race'jes zijn meestal bij stoplichting met GTI'tjes (die ik er meestal nog goed uit trek, toch wel fijn die instant torque).

Toen er nog sneeuw lag ben ik naar een mega parkeerplaats gereden en een beetje gek gaan doen (geen obstakels in de buurt) heeft me toch een bizar gevoel gegeven in mijn maag, wellicht een nieuwe passie gevonden want ik wil het nog een keer proberen.
De auto leent zich prima voor sportief rijden maar onderstel is te slap, te hoog en hij is topzwaar. EV bandjes helpen ook niet.

Ook is de tractie controle niet volledig uit te schakelen iets wat je wel wilt op het circuit.

Om over de mini remmen maar te zwijgen. Een EV is leuk want snel rechtdoor maar voor een snelle circuit EV mag je nog wel wat geld bij leggen voor een taycan of E-Tron RS.

Ik heb overigens wel vastgestaan in de sneeuw met zomerbanden.

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 17:50
Vraag: is er manier om de compressor/limiter van de audio uit te zetten. Als ik nu een stukkie muziek wat harder heb staan hoor je dat bij elke basklap het geluid afgeknepen worden. Dat luistert zo vermoeiend en doet geen recht aan de muziek Iemand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 23:31
[...]

Geen verschil gemerkt, ik vind dat de stoelverwarming nooit echt super warm is geweest in tegenstelling tot de handenbranders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95
linuxpro schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:42:
Vraag: is er manier om de compressor/limiter van de audio uit te zetten. Als ik nu een stukkie muziek wat harder heb staan hoor je dat bij elke basklap het geluid afgeknepen worden. Dat luistert zo vermoeiend en doet geen recht aan de muziek Iemand?
Ik heb een One dus spreek even uit ervaring met deze versie. Beats kan mogelijk anders zijn.

Wat ik heb gedaan is de EQ band aangepast en de lage tonen een aantal dB minder gegeven. Dit kwam het geluid op hoge volume’s ten goede. Voor goede audio ga ik wel lekker thuis luisteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 08:41
Chinoto88 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:25:
Sinds mijn Perfomance One de update naar 3.x heeft gekregen heb ik met Android Auto Wireless om de zoveel minuten enkele seconden de melding in beeld "Bluetooth verbinding verbroken". Android Auto blijft gewoon aan en de muziek speelt zonder haperingen verder. Wel zie ik op de telefoon (S22+) dat de bluetooth echt wordt verbroken want Flitsmeister sluit af en start bijna direct weer op omdat deze op automatisch starten staat bij de bluetooth verbinding van de auto. Zijn er meerdere (niet) ONE-rijders die dit ondervinden en heeft er iemand een oplossing voor?
Same here. Tweede verbonden telefoon bleef connecten en disconnecten.

• BBerry
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:43
Ik ben aan het kijken voor een laadpaal voor thuis. Wat adviseren jullie mij? Ik begrijp dat de keuze reuze is maar geloof ook wel dat er veel van hetzelfde zijn?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr.DJ95
BBerry schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:41:
Ik ben aan het kijken voor een laadpaal voor thuis. Wat adviseren jullie mij? Ik begrijp dat de keuze reuze is maar geloof ook wel dat er veel van hetzelfde zijn?
Check even het thuisladen topic. Staat genoeg info in, afhankelijk van je eisen zoals verrekening, loadbalance etc.

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:44
mr.DJ95 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:07:
[...]

De auto leent zich prima voor sportief rijden maar onderstel is te slap, te hoog en hij is topzwaar. EV bandjes helpen ook niet.

Ook is de tractie controle niet volledig uit te schakelen iets wat je wel wilt op het circuit.

Om over de mini remmen maar te zwijgen. Een EV is leuk want snel rechtdoor maar voor een snelle circuit EV mag je nog wel wat geld bij leggen voor een taycan of E-Tron RS.

Ik heb overigens wel vastgestaan in de sneeuw met zomerbanden.
Moet zeggen dat de Performance editie met Dynamic Chassis Control in Cupra modus hij een stuk strakker door de bochten gaat. De performance heeft ook grotere banden en grotere schijven aan de voorkant wat het rem en grip vermogen ten goede komt. Hij is wel topzwaar inderdaad.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Eiríkr
  • Laatst online: 15:29
Frederik1987 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:28:
[...]

Moet zeggen dat de Performance editie met Dynamic Chassis Control in Cupra modus hij een stuk strakker door de bochten gaat. De performance heeft ook grotere banden en grotere schijven aan de voorkant wat het rem en grip vermogen ten goede komt. Hij is wel topzwaar inderdaad.
Ik heb zo'n Performance, zou eigenlijk eens met een andere uitvoering moeten rijden om te vergelijken.

Hoe dan ook elke dag weer een feestje. Heb nog nooit zo van een auto genoten als de Born.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:08
Chinoto88 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:25:
Heb dit ook wel, soms duurt het verbinden ook erg lang wanneer ik wegrijd of moet ik zelf klikken op "Android Auto".. Dan begint ie met laden wat in den treure doorgaat of mislukt.. Andere keer is AA al verbonden en klaar als ik op "Ok" klik om het profiel te bevestigen, heel wisselvallig.

Ook merk ik dat wanneer ik met kabel verbonden ben om te laden en AA, dat AA er regelmatig mee stopt en opnieuw opgestart worden. Maar misschien is dit mirrorlink die conflicteert.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
aaradorn schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:01:

Ik denk dat die GTI'tjes je maar laten winnen. Want een Born is geen snelle auto. 0..100 is nog steeds 7,3 seconden (of met eboost 6.6).

De remmen zijn bagger. Achter heeft hij trommeltjes. Dat is wel de grootste ergenis bij mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:44
Tylen schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat die GTI'tjes je maar laten winnen. Want een Born is geen snelle auto. 0..100 is nog steeds 7,3 seconden (of met eboost 6.6).

De remmen zijn bagger. Achter heeft hij trommeltjes. Dat is wel de grootste ergenis bij mij.
Die trommeltjes heb ik wel eens nagevraagd (bij andere auto). Schijnt dat ze dat bewust doen om het roesten tegen te gaan. Aangezien de gemiddelde EV-gebruiker veel regeneratief remt en een klein beetje de voorrem gebruikt dat die achter remmen nauwelijks in gebruik is en dus volledig wegroesten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Frederik1987 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:24:
[...]

Die trommeltjes heb ik wel eens nagevraagd (bij andere auto). Schijnt dat ze dat bewust doen om het roesten tegen te gaan. Aangezien de gemiddelde EV-gebruiker veel regeneratief remt en een klein beetje de voorrem gebruikt dat die achter remmen nauwelijks in gebruik is en dus volledig wegroesten...
Had ze graag als optie erop willen hebben. Regeneratief rijden wij nooit.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CupraFrank
Tylen schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:41:
[...]

Ik alleen maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arboris
Frederik1987 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:24:
[...]

Maar trommels roesten ook gewoon? Klinkt een beetje als een verkoper verhaal

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 19:48
[...]
Regeneratief rijden wij nooit.
Dat regelt de auto voor je, als je remt doet hij dat altijd. Je ziet de vermogensmeter dan naar links gaan. Als je in D rijdt voel je de overgang van motorrem naar meechanisch.
Arboris schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:14:
[...]
Maar trommels roesten ook gewoon? Klinkt een beetje als een verkoper verhaal
Trommels zijn goedkoper en dicht waardoor minder roest. Daar je voornamelijk op de motor remt en op de voorwielen hebben ze hier voor gekozen.
Het nadeel van trommels is dat als ze erg heet worden ze uitzetten en de diameter toeneemt. Dan moet je het pedaal steeds verder intrappen. Dat gaat door voorgaande niet gebeuren.

RZAG71NY1 + FBA71A /SRK ZS-S 2.5KW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170Kw / VanMoof S3

• Arboris
Ze zullen wat meer beschermd zijn, maar het is niet alsof ze luchtdicht zijn gemaakt.

Alles roest uiteindelijk. Ik denk meer dat het hier vooral om de factor "Het is goedkoper om te maken" gaat.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Arboris schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:05:
Ze zullen wat meer beschermd zijn, maar het is niet alsof ze luchtdicht zijn gemaakt.

[Afbeelding]

Alles roest uiteindelijk. Ik denk meer dat het hier vooral om de factor "Het is goedkoper om te maken" gaat.
Ik weet het wel zeker ;)

• bob 2.0
Meer mensen last van een niet werkende My Cupra app?
Eerst geen gegevens in de app en nu moet ik opnieuw inloggen en dat mislukt.

• BePulverized
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 07:27
bob 2.0 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:03:
Yep, hier hetzelfde. Blijf me verbazen hoe zo'n groot bedrijf zo vaak problemen kan hebben op hun productie omgevingen.

Of misschien pushen ze alles gewoon meteen naar master :P

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 17:56
[...]

Wat mij opeens opviel, is dat ik opeens kan bepalen waar de verwarming (zitting of rugleuning) aan staat. Dit is volgens mij (ook) nieuw?

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-05 13:08
Yup, ook lijkt de API zijn siesta te hebben genomen;

• Jermaine
BePulverized schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:37:
[...]
Of misschien pushen ze alles gewoon meteen naar master :P
Nee joh, gewoon via FTP :Y)

• Jermaine
Trouwens, voor de fans... Komende vrijdag is de "wereldpremière" van de Cupra Tavascan. Hopelijk hebben ze het concept dat er écht ontzettend sexy uit zag nog een beetje heel; in een teasertje van afgelopen week leek het er al op dat het oplichtende logo aan de voorzijde zoals op de afbeelding hieronder verplaatst is naar de motorkap". Ok, details, maar zoals 'ie hieronder getoond wordt is 'ie toch best mooi O+

• Jermaine
Vegazz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:28:
[...]

[Afbeelding]
Ik kom niet eens voorbij het splashscreen (laatste versie op de laatste iOS)

• linuxpro
Wat ik meestal doe (en werkt) is de app geforceerd stoppen en als je 'm opnieuw inlogt vraagt ie niet meer om de inloggegevens en werkt ie.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Vegazz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:28:
[...]

[Afbeelding]
Hier werkt het gewoon. (of het is ondertussen gemaakt).

• CupraFrank
Tylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:43:
[...]

Hier werkt het gewoon. (of het is ondertussen gemaakt).
Ondertussen werkt hij weer. Moest wel opnieuw inloggen..

• CupraFrank
Jelleujelle schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:15:
[...]

Wat mij opeens opviel, is dat ik opeens kan bepalen waar de verwarming (zitting of rugleuning) aan staat. Dit is volgens mij (ook) nieuw?
Kan ik nergens vinden, waar zou je dat kunnen instellen dan?

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 17:56
CupraFrank schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:22:
[...]

Kan ik nergens vinden, waar zou je dat kunnen instellen dan?
Door 2 vingers op de heet/koud knop te doen. Dan wisselt het tussen zit / rug / allebei bij mij...

• Vegazz
CupraFrank schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:19:
[...]

Ondertussen werkt hij weer. Moest wel opnieuw inloggen..
Same here. Siesta weer voorbij ;)

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 09:17
Jelleujelle schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:24:
[...]

Door 2 vingers op de heet/koud knop te doen. Dan wisselt het tussen zit / rug / allebei bij mij...
2 vingers zet je toch juist de stoelverwarming aan? en kun je hem harder en zachter zetten?

• CupraFrank
[...]

Welke versie van de Born heb jij? :)

• CupraFrank
joostd schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:35:
[...]

2 vingers zet je toch juist de stoelverwarming aan? en kun je hem harder en zachter zetten?
Ja, en na de update is ook daar niets aan veranderd.

• Jermaine
Is het opnieuw/nog steeds raak met de My Cupra app/API? :X

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:37
Jermaine schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:49:
Is het opnieuw/nog steeds raak met de My Cupra app/API? :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is ook bij VW en Audi, collega's klagen er meteen over hier.

Waarom lijkt die knop in het midden eigenlijk alsof je de deuren kan sluiten op afstand......

• Jermaine
Om het lolliger te maken; na een ritje van enkele minuten deed de app het ineens wél weer? :?

• Jermaine
[...]

Dan ben ik zéér benieuwd naar wat je precies doet, want in mijn One kan ik alleen de zetelverwarming inschakelen en de temperatuur ervan instellen zoals @joostd dat zegt.

Handig trucje trouwens, deze kende ik nog niet! Scheelt weer een partij rommelen tijdens het rijden _/-\o_

• Galukon
Ik had Cupra even aan de lijn gehad over de 3.1 Lite voor de niet-One rijders maar het lijkt er op dat dit niet binnenkort gepushed gaat worden naar onze Born's. Ze kon me niet meer vertellen als ik weet niet of het op de planning staat, de service partner zou meer moeten weten.

• S-1-5-7
  • Laatst online: 15:20
Weet iemand of het mogelijk is om het laden van de Cupra Born niet automatisch te laten starten wanneer je de laadkabel aansluit? In de app kan ik alleen kiezen tussen direct laden of routine en ik wil beide instellingen niet omdat ik dit wil regelen via Home Assistant.

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 23:31
S-1-5-7 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:17:
Weet iemand of het mogelijk is om het laden van de Cupra Born niet automatisch te laten starten wanneer je de laadkabel aansluit? In de app kan ik alleen kiezen tussen direct laden of routine en ik wil beide instellingen niet omdat ik dit wil regelen via Home Assistant.
Denk het niet maar je kunt het laden wel stoppen zodra de Charging State naar charging veranderd.

• bob 2.0
S-1-5-7 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:17:
Moet mogelijk zijn. Ik gebruik de app GridIO die laadt op momenten dat de elektriciteit goedkoop is (ik heb een dynamisch tarief). De app kan ook meerdere malen per laadsessie onderbreken en opnieuw beginnen, afhankelijk van de tarieven dus.

• S-1-5-7
bob 2.0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:18:
[...]
Moet mogelijk zijn. Ik gebruik de app GridIO die laadt op momenten dat de elektriciteit goedkoop is (ik heb een dynamisch tarief). De app kan ook meerdere malen per laadsessie onderbreken en opnieuw beginnen, afhankelijk van de tarieven dus.
Voorkomt die app dat de laadsessie überhaupt start, of stopt de app de laadsessie zodra die merkt dat het laden is gestart?

• mr.DJ95
S-1-5-7 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:37:
[...]

Voorkomt die app dat de laadsessie überhaupt start, of stopt de app de laadsessie zodra die merkt dat het laden is gestart?
De app zal eerst korte tijd een check doen wat de laadsnelheid is. Hij zal in praktijk 1/2 minuten laden op 11kW. Hierna stopt het laden en wacht GridIO op de goedkoopste planning.

Overigens lijkt GridIO wat problemen te hebben als de API zo brak is.

• S-1-5-7
Check, bedankt beide! Dan moet ik het op diezelfde manier in HA configureren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mr.DJ95
S-1-5-7 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:46:
Check, bedankt beide! Dan moet ik het op diezelfde manier in HA configureren.
Ik zal er in HA voor kiezen om wel direct te stoppen zodra het laden start buiten het gewenste laadwindow.

Kijk overigens eens naar: https://github.com/jonasbkarlsson/ev_smart_charging/
Scheelt je onderzoek :)

En kijk eens in dit topic, hier deel ik ook mijn GridIO ervaringen. Thuisladen van je EV deel 2

[Voor 13% gewijzigd door mr.DJ95 op 21-04-2023 08:53]

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-05 10:03
[...]

Waarom niet dan? Heb je daar een speciale reden voor? Ik rijdt alleen maar op de "B" stand.

• Jermaine
Omdat je, wanneer je 50 of harder rijdt en bijvoorbeeld een stoplicht nadert je de auto prima kunt laten "uitrollen" wat ook gewoon besparend is. Het valt me bij de Born op dat deze méér meters maakt dan mijn vorige auto (een Seat Ibiza 1.2 à 1172kg rijklaar versus 1811kg van de Born) en dat maakt het dus alleen maar fijner voor kruispunten en stoplichten.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
https://www.cupraofficial.nl/modellen/tavascan

De tavascan is toch best wel heel erg dik. Ben benieuwd naar de prijzen. Misschien de born eens inruilen 😂

• Tylen

Tylen

Topicstarter
TiksB schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:29:
[...]

Waarom niet dan? Heb je daar een speciale reden voor? Ik rijdt alleen maar op de "B" stand.
Als je gas los laat gaat de remlichten aan. (Wat logisch is). En dan sta ik 100m voor het verkeerslicht al stil ofzo.

• linuxpro
Tylen schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:43:
[...]

Als je gas los laat gaat de remlichten aan. (Wat logisch is). En dan sta ik 100m voor het verkeerslicht al stil ofzo.
Zoals mijn vader van 86 wel eens zegt, sommige hebben een betonblok als rechtervoet, sommige een fluwelen voetje.. als je die B stand gebruikt moet je geen betonblok als rechtervoet hebben maar na wat gewenning vind ik het geweldig. Je weet dan prima in te schatten wat de remweg in de 'B' stand is en dan kan je er mee spelen. Maar ik geloof meteen dat dat niet voor iedereen werkt.

• S-1-5-7
In rij ook enkel in de B-stand. Door gas te verminderen (dus niet helemaal loslaten) lukt het prima om uit te rollen

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 23:00

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dat is dan geen uitrollen maar gewoon gas minderen ;) Ik vind het heel zenuwachtig rijden en heb ook al die hulpjes uitgeschakeld die ondersteunen om zo weinig mogelijk te hoeven remmen. Ieder zn ding.

I'm not as think as you stoned I am

• Jermaine
Tylen schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:43:
https://www.cupraofficial.nl/modellen/tavascan

De tavascan is toch best wel heel erg dik. Ben benieuwd naar de prijzen. Misschien de born eens inruilen 😂
De neus van

versus

Tsja, het meest kernmerkende aan die auto is nu dus vervangen door een kentekenplaat-proof neus die je ook op andere SUV's ziet. Ik vind het toch wel jammer ;(

• Vegazz
Jermaine schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:24:
[...]

De neus van

[Afbeelding]

versus

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Tsja, het meest kernmerkende aan die auto is nu dus vervangen door een kentekenplaat-proof neus die je ook op andere SUV's ziet. Ik vind het toch wel jammer ;(
Ik vroeg mij al tijdens de concept foto's af waar ze de kentekenplaat zouden plaatsen aan de voorkant, haha.

Overigens een heel fraai design, wat afwijkt van wat je tegenwoordig ziet langskomen bij EV SUV's.
Klinkt misschien een beetje vergezocht, maar heeft enerzijds wel de vorm van een Lamborghini Urus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jermaine
Vegazz schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:04:
[...]

Ik vroeg mij al tijdens de concept foto's af waar ze de kentekenplaat zouden plaatsen aan de voorkant, haha.
Als Alfa Romeo het kan... :)
Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee