Wat betreft de acceleratieverschillen die mensen merken:
Ik heb een OBD Dongle waar ik nog wel eens mee aan het testen ben. Voor de update van mijn auto was de acceleratie bij normale omstandigheden altijd 7.2s of 7.3s met een incidentele 7.1s bij wind mee oid.
Na de update haal ik consistent de 6.8s, af en toe 6.9.
Ik heb van voor de update helaas maar 1 screenshot van de acceleratie test dmv de dongle, dat was dan ook de snelste die ik had gemeten van voor de update. Zie onder:
Voor:
Na:
Volgens de officiele changelog is er niks veranderd in de acceleratie maar het verschil is er wel degelijk. De acceleratie maakt overigens geen verschil uit of je in de D of de B stand rijdt. Deze stand heeft immers alleen invloed in de hoeveelheid regeneratie wanneer je je voet van het gas haalt.
Wat ik merk sinds de update is dat ze het tractiecontrolesysteem anders hebben afgesteld. Ik vermoed dan ook dat hierdoor de acceleratie is verbeterd. Bij het gas geven in de bochten merk ik dat het systeem de auto iets meer loslaat. Hij laat hem nog steeds niet glijden maar misschien is hij anders afgesteld waardoor hij wat meer op de grens probeert te zitten.
Ik weet er ook allemaal niet het fijne van maar dit zijn mijn bevindingen