Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 62 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Born2be.alive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
Update bij Pon Dealer Nijkerk.
Netjes opgehaald in de ochtend en 17.00 weer terug. Zelfs gewassen! Echt top service hoor.
En het lijkt idd of de auto beter rijdt. Wat rustiger. Zal wel komen door de richtingaanwijzers waarvan het geluid is weggevallen 😀

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLIJbhyahez9XVMavsEUyTbbCDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOooKj4AboUoCGtzLqF3S5PV.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe je rechts weer de verbruiks gegevens krijgt? 🥹

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
Tylen schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:32:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe je rechts weer de verbruiks gegevens krijgt? 🥹
Swipen over de pijltjes op je stuur

• Tylen

Tylen

Topicstarter
aaradorn schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Swipen over de pijltjes op je stuur
Check. Gewoon blijven swipen. 👍🏻thnx.

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Hoe ging dat bij jullie allemaal bij de update?
Ik heb nog geen bericht gehad, en de dealer ziet ook nog niks staan… zou ook graag eens van 2.4 naar 3.1 gaan eigenlijk, zie (op de kleuren van de iconen na) eigenlijk alleen maar voordelen.

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:20
VW-Bart schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:47:
Hoe ging dat bij jullie allemaal bij de update?
Ik heb nog geen bericht gehad, en de dealer ziet ook nog niks staan… zou ook graag eens van 2.4 naar 3.1 gaan eigenlijk, zie (op de kleuren van de iconen na) eigenlijk alleen maar voordelen.
Ik vind de kleuren een achteruitgang maar dat is wellicht ook een persoonlijke voorkeur…

Bijzonder dat de dealer niets ziet? Andere dealer proberen? Het staat zelfs op de site aangekondigd.

Groetjes van G

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWpedmq6vVKJEm-Admr9PFn9ipk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tKvXymNfTksTRlRCCE0vXHwc.png?f=fotoalbum_large

Goedemorgen Weet iemand hoe ik deze 4 stuks geactiveerd krijg bij aan en uitzetten staat er in behandeling daarna weer gedeactiveerd, in de winkel staat (de winkel wordt geupdate probeer het later nog eens) maar dat is al een week? iemand een tip voor mij? (update software gehad en rest is prima)

[ Voor 4% gewijzigd door Robert14359 op 19-03-2023 09:29 ]

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 13:13
ODBeleven na update

Na de update van mijn Born kan ik 2 dingen niet in in ODBeleven, geprobeerd met een iPhone en Android telefoon en dat zijn nou net de driver assist (waaronder rechts inhalen uitzetten) en lane assist.

Hebben meer mensen dit en zo nee, is er iemand in de omg 010 die mij kan helpen? Ik wil graag Lane Assist uit en ook rechts inhalen weer aanzetten. (en evt. het uitgaan vd auto als je uitstapt uitzetten)

Iemand?

• Michael1992
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 14:02
Goedemorgen,

Mensen hier met een Formentor/Born waarbij het info entertainment systeem bij een bepaalde temperatuur (onder de 4 graden) zichzelf in een loop gooit? Nu al paar keer gehad dat deze aan/uit gaat of dat de temperatuur van de verwarming uit zichzelf op LOW wordt gezet of het vastloopt.

Nu heb ik met de dealer gebeld en deze hebben pas in juni plek om er naar te kijken... Ook is mijn achteruitkijk camera wederom niet meer te benaderen. Deze geeft ook een storing sinds afgelopen vrijdag, dit was in 2022 november verholpen maar helaas is dat weer teruggekomen.

Zelf de auto uitgelezen op de zaak en kwamen erachter dat er 20+ storingen in de auto zit... En helaas kunnen wij deze zelf niet oplossen.

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 17:14
joostd schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:48:
[...]

dag 2 van de update, nog geen nieuws vanuit de garage en de app is nog steeds online, voorspelt niet veel goeds :+
op dag 3 mijn auto terug gehad in de middag, zonder update :+
De dealer gaf aan dat de desbetreffende update pas 27 maart uitkomt, ze hebben daarover ook contact gehad met PON. Ik gaf aan dat ik het toch wel gek vond en ik vroeg hem of dit de 3.1 versie was, maar dat moest tie zelf ook opzoeken. lang verhaal kort: garage wist niks af van de 3.1 update en wilde een andere versie installeren die 27 maart pas beschikbaar komt, blijkbaar zijn er dus twee updates.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Robert14359 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:24:

Goedemorgen Weet iemand hoe ik deze 4 stuks geactiveerd krijg bij aan en uitzetten staat er in behandeling daarna weer gedeactiveerd, in de winkel staat (de winkel wordt geupdate probeer het later nog eens) maar dat is al een week? iemand een tip voor mij? (update software gehad en rest is prima)
Dat is al een paar keer de laatste tijd hier ter sprake gekomen, vooralsnog heeft niemand een oplossing maar lijkt het ook niet zo te zijn dat de auto die diensten niet aanbiedt. Zoek op 'gedeactiveerd' op dit forum.

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03 08:52
Ik heb tegenwoordig problemen met Flitsmeister via autoconnect. Hebben meer mensen daar last van of ligt het aan mijn verbinding met de telefoon?

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-10 21:50
Robert14359 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:24:
[Afbeelding]

Goedemorgen,

Dit had ik ook na de update, de oplossing hiervoor was bij mij vrij simpel. Je moet de auto opnieuw 'koppelen' aan je Cupra gebruikersaccount. Oftewel, jezelf aanmelden als 'Hoofdgebruiker'.

Nadat dit gedaan is, komt er een 'OTA update' beschikbaar waarna vervolgens de meeste diensten geactiveerd worden in de app. (bij mij is enkel de optie omtrent de 'natuurlijke spraakbediening' niet beschikbaar, maar die vind ik minder spannend).

Je kunt het menu bereiken via rechtsbovenin of door naar de instellingen te gaan.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:40
Zijn er al mensen met een Business Plus (of non-One-serie) die via OTA de 3.1 update hebben ontvangen?

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
NickAlan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Goedemorgen,

Dit had ik ook na de update, de oplossing hiervoor was bij mij vrij simpel. Je moet de auto opnieuw 'koppelen' aan je Cupra gebruikersaccount. Oftewel, jezelf aanmelden als 'Hoofdgebruiker'.

Nadat dit gedaan is, komt er een 'OTA update' beschikbaar waarna vervolgens de meeste diensten geactiveerd worden in de app. (bij mij is enkel de optie omtrent de 'natuurlijke spraakbediening' niet beschikbaar, maar die vind ik minder spannend).

Je kunt het menu bereiken via rechtsbovenin of door naar de instellingen te gaan.
Dank voor je antwoord koppelen als hoofd gebruiker had ik al gedaan update toen niet gezien, cupra ook geappt en krijg melding liggen wat systemen uit van de fabriek dus zou er mee te maken kunnen hebben? _/-\o_

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 08:14
AndreVanV schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:22:
Ik heb tegenwoordig problemen met Flitsmeister via autoconnect. Hebben meer mensen daar last van of ligt het aan mijn verbinding met de telefoon?
Ik heb in iOS een automation staan die Waze en FM start zodra CarPlay connect. Sinds een van de laatste iOS updates start FM niet meer.
Weet niet of het gerelateerd is aan jouw issue.

PVOutput 15125 Wp op SE15k

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 19:26
Is er hier iemand die goede tablet houders voor de kuipstoelen in de Cupra Born gevonden heeft?
Wij gaan binnenkort een lange rit maken en dan zijn tablets essentieel voor de kids achterin ;)

De houders die ik veelal zie klem je aan de ijzeren staven van de hoofdsteun echter die zijn er niet bij de Born.

[ Voor 23% gewijzigd door Marsman83 op 20-03-2023 22:06 ]

• basmeijer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 20:07
drluna schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:22:
[...]

Deze https://amzn.eu/d/2w8F4Yb heb ik achter de voorstoel hangen, niet perfect maar wel functioneel.

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-09 14:16
Gisterenmiddag mijn Performance One naar de dealer gebracht voor de update. Ze hadden inmiddels 3 keer eerder een Born one geupdate dus de verwachting is dat ie vandaag klaar is. Vooralsnog vol vertrouwen 👍🏼

• pakketautomaat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-10 21:25
Marsman83 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:05:
Is er hier iemand die goede tablet houders voor de kuipstoelen in de Cupra Born gevonden heeft?
Wij gaan binnenkort een lange rit maken en dan zijn tablets essentieel voor de kids achterin ;)

De houders die ik veelal zie klem je aan de ijzeren staven van de hoofdsteun echter die zijn er niet bij de Born.
Gebruik deze al jaren, hiervoor had ik ook een auto met sportstoelen:
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000052075466/?s2a=

Passen nagenoeg alle tablets in, kan je makkelijk als hoes gebruiken op vakanties/ buiten de auto, via clipjes rondom de hoofdsteun vast te maken, geen last van als bestuurder.

(helaas niet meer leverbaar, maar ze zullen er vast nog ergens online of soortgelijke te vinden zijn)

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 18:07
Mijn Performance One moest helaas na een update-failure een weekendje blijven logeren bij de dealer, maar gisteren mocht ik 'm ophalen en oei wat ben ik blij! Wat ik me nu alleen afvraag; ik heb nu ook een driver profile... Betekent dit iets en/of doet dit iets zoals Volvo bv de positie van de bestuurdersstoel kan onthouden en/of andere persoonlijke voorkeuren?

Hieronder overigens een lijstje van zeer "merkbare" verbeteringen maar ook minder goede dingen die me zijn opgevallen na de update naar versie 3.1;

:Y Nice
  • Een stoplichtsprintje, zelfs in standje B, gaat als een raket en schijnbaar zit dat niet tussen m'n oren want @initdebug ervaart hetzelfde met zijn Born
  • Extra informatie op het display achter het stuur
  • De My Cupra app die in ieder geval op iOS merkbaar sneller werkt én meer opties bevat
  • CarPlay ziet er stukken strakker uit; alsof je van een VGA-display naar Retina bent gegaan
  • De auto lijkt zuiniger te rijden, ondanks de kou
  • Automatische updates installeren gaat prima
  • Ritten worden nu ook gepusht naar Tronity
:N Iets minder nice
  • Vast geen popular opinion: maar ik mis het geluid van de knipper- en gevarenlichten nu toch wel. Toegegeven; vóór de update stond deze vrij hard maar nu hoor ik 'm amper wanneer de muziek aan staat
  • Ik kan maar niet wennen aan de lelijkheid van de icoontjes onderin op middenconsole-display :')
  • De "Battery Care Mode"-melding blijft terugkomen als je deze niet inschakelt maar de notificatie hiervan verwijdert
Ik ben benieuwd of ik alles heb of dat jullie meerdere verbeteringen of juist minder fijne dingen ontdekt hebben oOo

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:46
Nu 2 maanden in het bezit van een Cupra Born Adrenaline en zeer tevreden tot nu toe.
Het enige wat ik nog mis, is een icoontje of naam van de radio zender die aan staat als je bijvoorbeeld carplay aan hebt staan.

Ik weet niet of daar een optie voor is, of iemand een andere manier hiervoor heeft.

• DutchSealCupra
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-04-2023
Voor de mensen geïnteresseerd: onlangs op wintersport geweest met de Born. Er zaten 4 volwassen mannen in de auto. Uiteindelijk hebben we iets boven de 1000 km gereden, waarvoor we 4x hebben geladen. Begonnen met zo’n 80% batterij vanuit de bestemming (Sölden, Oostenrijk), waarbij we meerdere stukken 120 km/h hebben gereden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03vak_eFweATXmnGtRCmh1KJl_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPHRaOyguOoGi2nfTxEeCMYo.jpg?f=fotoalbum_large

Top auto👏🏻

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
DutchSealCupra schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:07:
Voor de mensen geïnteresseerd: onlangs op wintersport geweest met de Born. Er zaten 4 volwassen mannen in de auto. Uiteindelijk hebben we iets boven de 1000 km gereden, waarvoor we 4x hebben geladen. Begonnen met zo’n 80% batterij vanuit de bestemming (Sölden, Oostenrijk), waarbij we meerdere stukken 120 km/h hebben gereden.[Afbeelding]

Top auto👏🏻
En is dit met een 58 of 77 kWh accupakket? Maakt nogal een verschil natuurlijk >:)

• DutchSealCupra
Chinoto88 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:20:
[...]

En is dit met een 58 of 77 kWh accupakket? Maakt nogal een verschil natuurlijk >:)
Gewoon met de 58kWh, wel goed er bij te vermelden dat vanuit Oostenrijk naar Nederland uiteraard veel ‘de berg af’ rijden is.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchSealCupra op 21-03-2023 16:25 ]

• Jermaine
Maar vergeet de kou ook niet, wat ook niet ten goede komt wbt de kilometers die je uit je accu haalt. Dan is dat met 4 man en de nodige spullen achterin verdomd netjes. Hoe was het (snel)laden onderweg, goed te doen?

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11 11:07
DutchSealCupra schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:07:
Voor de mensen geïnteresseerd: onlangs op wintersport geweest met de Born. Er zaten 4 volwassen mannen in de auto. Uiteindelijk hebben we iets boven de 1000 km gereden, waarvoor we 4x hebben geladen. Begonnen met zo’n 80% batterij vanuit de bestemming (Sölden, Oostenrijk), waarbij we meerdere stukken 120 km/h hebben gereden.[Afbeelding]

Top auto👏🏻
Nette score, hoe vergingen de laadsessies? Ooit boven de 100 kW uitgekomen qua laadvermogen?

• DutchSealCupra
Jermaine schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:28:
Maar vergeet de kou ook niet, wat ook niet ten goede komt wbt de kilometers die je uit je accu haalt. Dan is dat met 4 man en de nodige spullen achterin verdomd netjes. Hoe was het (snel)laden onderweg, goed te doen?
Laden ging erg goed! Los van 1 laad sessie waarbij de laad sessie niet startte en de laadkabel helaas vast zat in de auto (EnBW lader). Na contact te hebben verkregen met klantenservice en een reset kon er gewoon geladen worden.

Terugweg was overigens wel echt warm te noemen, zo rond de 18 graden. Hier heb ik dan ook twee keer 115 kW laadsnelheid gehaald.

• Gelee
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-11 20:12
Iemand ervaring met een kofferbakmat voor de laagvloer in hoogste stand?
Sinds woensdag in het bezit van de Born en zou in de koffer graag alles netjes houden na een werkbezoek 😁.

Maar wat rijd die auto zalig!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 16:27
Meld me vast even; heb een 2022 Cupra Formentor onderweg. Betreft een jong gebruikte auto.

Magnetic Tech
Panorama dak
Trekhaak
Elektrische trekhaak
Business uitvoering voor de rest
1.5, 4 cilinder DSG.

Denk dat ik hem met een week tot 3 weken voor de deur heb staan.

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:22
Stoere kleur, ik kon die helaas niet krijgen voor de Born. Ik had hem graag in die matte grijs gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Arboris op 22-03-2023 08:51 ]

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:07
Jermaine schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:50:
Mijn Performance One moest helaas na een update-failure een weekendje blijven logeren bij de dealer, maar gisteren mocht ik 'm ophalen en oei wat ben ik blij! Wat ik me nu alleen afvraag; ik heb nu ook een driver profile... Betekent dit iets en/of doet dit iets zoals Volvo bv de positie van de bestuurdersstoel kan onthouden en/of andere persoonlijke voorkeuren?

Hieronder overigens een lijstje van zeer "merkbare" verbeteringen maar ook minder goede dingen die me zijn opgevallen na de update naar versie 3.1;

• Een stoplichtsprintje, zelfs in standje B, gaat als een raket en schijnbaar zit dat niet tussen m'n oren want @initdebug ervaart hetzelfde met zijn Born
  • De My Cupra app die in ieder geval op iOS merkbaar sneller werkt én meer opties bevat
  • CarPlay ziet er stukken strakker uit; alsof je van een VGA-display naar Retina bent gegaan
  • Vast geen popular opinion: maar ik mis het geluid van de knipper- en gevarenlichten nu toch wel. Toegegeven; vóór de update stond deze vrij hard maar nu hoor ik 'm amper wanneer de muziek aan staat
  • Ik kan maar niet wennen aan de lelijkheid van de icoontjes onderin op middenconsole-display :')
  • De "Battery Care Mode"-melding blijft terugkomen als je deze niet inschakelt maar de notificatie hiervan verwijdert
Ik ben benieuwd of ik alles heb of dat jullie meerdere verbeteringen of juist minder fijne dingen ontdekt hebben oOo
Hier ook binnen, blij mee. Het makkelijk aan/uitzetten van Auto hold is ook erg welkom, en de extra functies in de app. Gebruikersprofielen zijn nog onduidelijk, jammer dat er geen simpel tabelletje te vinden is met welke informatie opgeslagen wordt.

Weet iemand meer over het volgende: High Voltage Battery Protection, by default "Deactivated". Wat merk je hier in de praktijk van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLcTzI1VTIUIKXhELvfe80kWxfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q675B4EKYrLsiBG7GqHAWXrx.png?f=fotoalbum_large

• RHDTLEB
RHDTLEB schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:58:
Gisterenmiddag mijn Performance One naar de dealer gebracht voor de update. Ze hadden inmiddels 3 keer eerder een Born one geupdate dus de verwachting is dat ie vandaag klaar is. Vooralsnog vol vertrouwen 👍🏼
En hij is weer terug, geen centje pijn die update! Goed bezig Pouw Deventer _/-\o_

• joostd
RHDTLEB schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:37:
[...]

En hij is weer terug, geen centje pijn die update! Goed bezig Pouw Deventer _/-\o_
Ben ik dan de enige waarbij het gefaald is? :-(

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-10 14:27
joostd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Nee hoor die van mij heeft 3 weken stilgestaan voor de update ;)

• Jermaine
joostd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Nee?
Die van mij heeft er 3 weken gestaan. Uiteindelijk is het regelapparaat van de ACC vervangen bij mij
Marsman83 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:56:
Nou die van mij is vanmorgen naar de garage gegaan voor de update. Het is een Born Performance One eerste editie dus die krijgt ook de nieuwere 12V accu.
Zou eind van de dag klaar zijn maar helaas. De update is vastgelopen en de auto doet nu helemaal niets meer, moet via de fabriek iets gedaan worden en zou een aantal dagen kunnen duren...
bob 2.0 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:11:
ja hoor, telefoontje van de garage: ' de update is vastgelopen, mogen we de auto een dagje langer houden'. Het lijkt Windows wel. vingers crossed.
;)

• nldls
Arboris schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Stoere kleur, ik kon die helaas niet krijgen voor de Born. Ik had hem graag in die matte grijs gehad.
Dit is de metallic versie (eis van de werkgever). Beetje donker grijs / donker blauw als ik het zo zie. Ik heb nog geen leverdatum op het moment. Verwacht week of 2 tot 3.

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-10 07:47

Even benieuwd a.d.h.v. het punt wat jou opvalt.

Is de Born in de B stand voor de update langzamer op een stoplichtsprintje dan in de D stand?
Ik dacht dat het alleen met regeneratie te maken had bij deccelereren.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Ik heb nog altijd het idee dat ik, in D, heel vaak remlicht laat zien bij het loslaten van het pedaal.

Vooral als de auto voor me gas los laat en ik dus ook. Die travel assist grijpt dan in vermoed ik.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Eiríkr schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:12:
Ik heb nog altijd het idee dat ik, in D, heel vaak remlicht laat zien bij het loslaten van het pedaal.

Vooral als de auto voor me gas los laat en ik dus ook. Die travel assist grijpt dan in vermoed ik.
Klopt, dit staat ook in de manual. Als je auto remt, net zo hard als dat je bij een klassieke auto zelf zou remmen, gaan je remlichten gaan. Dat gebeurt in beide standen.

• ericafterdark
Marc_us schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Klopt, dit staat ook in de manual. Als je auto remt, net zo hard als dat je bij een klassieke auto zelf zou remmen, gaan je remlichten gaan. Dat gebeurt in beide standen.
Moet daar na 4 maanden nog altijd een beetje aan wennen. Gewoon wat meer gedoseerd rijden. Anders denken bestuurders achter me ook dat ik dronken achter het stuur zit ;)

• Marsman83
Marsman83 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:05:

Om even op mezelf terug te komen:

Ik heb inmiddels deze gevonden:
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Zit echt prima om de hoofdsteun heen, je merkt er als je voorin zit niets van gelukkig.
Ook is het fijn dat er een kanteloptie op zit zodat je de tablet in de juiste hoek kan zetten en deze niet vast schuin omhoog gericht hangt.
Wat ik ook erg handig vind is dat de kidsproof cases gewoon om de tablet kunnen blijven zitten, je kan ze ook snel loshalen zonder alles te demonteren.

Dus mocht iemand anders nog op zoek zijn dan kan ik deze zeker aanbevelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIa3DjqLFFdpL7HS74JRAPKEZXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SS8yFvguxDVI7KzAwacTr2Cf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Marsman83 op 23-03-2023 12:59 ]

• Jermaine
karsvdtuin schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:40:
Even benieuwd a.d.h.v. het punt wat jou opvalt.

Is de Born in de B stand voor de update langzamer op een stoplichtsprintje dan in de D stand?
Ik dacht dat het alleen met regeneratie te maken had bij deccelereren.
Vóór de update heb ik Flitsmeister gebruikt om dit te testen want die hebben daar iets voor in CarPlay; er zat 1 à 1.5 seconde verschil tussen de D- en B-modus bij een stoplichtsprintje van 0 naar 100 waar ik dan gewoon "push the pedal to the metal" deed. Zo'n testje zou ik opnieuw moeten doen, maar voor m'n gevoel zou het verschil een stuk lager zijn. Ik weet niet hoe jij 't ervaart, maar ik neem ook de hoe-hard-word-ik-in-mijn-stoel-gedrukt-factor hierin mee :)

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 08:14
Na 12 dagen de auto weer terug mét update, alles werkt meteen en een stuk beter dan voorheen.
Alleen nog even als gebruiker ingelogd op de auto zelf, wat het nut daarvan is moet ik nog ontdekken 😬.

API geeft veel meer info en de apps dus ook, blij mee!

We gaan ervaren wat er verder verbeterd is (hopelijk minder kerstboom effect op het dashboard met sneeuw enzo).

PVOutput 15125 Wp op SE15k

• Marsman83
Jermaine schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Vóór de update heb ik Flitsmeister gebruikt om dit te testen want die hebben daar iets voor in CarPlay; er zat 1 à 1.5 seconde verschil tussen de D- en B-modus bij een stoplichtsprintje van 0 naar 100 waar ik dan gewoon "push the pedal to the metal" deed. Zo'n testje zou ik opnieuw moeten doen, maar voor m'n gevoel zou het verschil een stuk lager zijn. Ik weet niet hoe jij 't ervaart, maar ik neem ook de hoe-hard-word-ik-in-mijn-stoel-gedrukt-factor hierin mee :)
Die optie in Flitsmeister ken ik maar is echt zwaar inaccuraat ;)
Ik merk zelf iig geen verschil tussen voor of na de update en ook niet tussen D en B.
Met de Performance mode merk ik wel een klein verschil tegenover Comfort, hij reageert dan sneller op het gas (stroom) maar of dat echt een seconde scheelt in de 0-100 sprint vraag ik me af.

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-11 06:48
Vandaag is ook mijn Born one geüpdatet, uit voorzorg en ervaringen in dit topic ben ik maar begonnen met een factory reset ongeveer een kwartiertje later was ik weer helemaal up and running.

Eerste ervaringen zijn positief het ziet er allemaal een stuk beter uit zowel in de auto als de app (behalve de kleurtjes de grijze icoontjes vind ik netter staan).

Wel heb ik 2 vraagjes,

Zijn er mensen die travel assist geactiveerd hebben op een one met update? Op de oude software versie was deze geactiveerd maar gebruikte het weinig i.v.m. de zeur melding elke 30 seconden ik ga er van uit dat deze melding er in de nieuwe software nog steeds is? (Mijn obdeleven abbo is verlopen, verlengen kost 50 euro twijfel of het zinvol is deze weer af te tikken).

2e vraag, in de app heb ik nu de optie “Plug & Charge” dat kinkt als een droom maar wanneer ik de optie selecteer krijg ik de melding “jammer joh je woont in een verkeerde regio”. Op google kan ik er weinig over vinden, weet iemand toevallig of dit binnenkort naar Nederland komt?

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:04
Ik ben lekker laat, maar vorige week de Cupra Born Adrenaline 58kWh besteld! Aurora blue gekozen. Verwachte leverdatum eerste helft november 2023.

• RHDTLEB
drluna schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:34:

Zijn er mensen die travel assist geactiveerd hebben op een one met update? Op de oude software versie was deze geactiveerd maar gebruikte het weinig i.v.m. de zeur melding elke 30 seconden ik ga er van uit dat deze melding er in de nieuwe software nog steeds is? (Mijn obdeleven abbo is verlopen, verlengen kost 50 euro twijfel of het zinvol is deze weer af te tikken).
Ik ga dit vanavond of morgen weer activeren op m'n Performance One, zal je laten weten hoe het bevalt.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Vandaag is ook mijn Born one geüpdatet, uit voorzorg en ervaringen in dit topic ben ik maar begonnen met een factory reset ongeveer een kwartiertje later was ik weer helemaal up and running.

Eerste ervaringen zijn positief het ziet er allemaal een stuk beter uit zowel in de auto als de app (behalve de kleurtjes de grijze icoontjes vind ik netter staan).

Wel heb ik 2 vraagjes,

2e vraag, in de app heb ik nu de optie “Plug & Charge” dat kinkt als een droom maar wanneer ik de optie selecteer krijg ik de melding “jammer joh je woont in een verkeerde regio”. Op google kan ik er weinig over vinden, weet iemand toevallig of dit binnenkort naar Nederland komt?
Ik heb hem weer geactiveerd op mijn performance one. Die meldingen (welke elke 15 seconden zijn en niet elke 30 seconden) zijn er natuurlijk nog steeds. Dat hoort bij de functie.

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-09 11:48

Wel heb ik 2 vraagjes,

De meldingen behoren niet alleen bij een Cupra. Hiervoor een Toyota gehad met zo'n systeem die geeft dezelfde meldingen. Heeft volgens mij met wetgeving te maken. Dat je bewust je handen aan het stuur moet houden en niet zoals in USA dat je zonder hander achteruit kan gaan zitten.

• Frederik1987
Tylen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:23:
[...]

Ik heb hem weer geactiveerd op mijn performance one. Die meldingen (welke elke 15 seconden zijn en niet elke 30 seconden) zijn er natuurlijk nog steeds. Dat hoort bij de functie.
welke manier van activeren gebruiken jullie? via hex? of parameters?

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-11 18:20
Gisteren is mijn Cupra voor de update weggeweest. Alle OBD-instellingen waren eruit, maar dat is snel weer verholpen, o.a. dankzij M@cer. Nu hebben we plotseling een gebruikersaccount die ik elke keer moet wegklikken van het scherm als ik in de auto stap. De andere functies zijn niet bedienbaar als je niet wegklikt.
Ik heb al gezocht op forums maar ik kan nog geen mogelijkheid vinden om het oppoppen van het scherm te voorkomen met OBD11.
Is er iemand die het toch gelukt is of weet iemand een link naar een plek waar ik het kan vinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o2HZSAMUNE0XLdO14Af6zoE8Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AHjBBJ63TEycz6GGrgrNg0X.jpg?f=fotoalbum_large

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010

kaanmijo

Picobello B.V.

1104JR schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:35:
Gisteren is mijn Cupra voor de update weggeweest. Alle OBD-instellingen waren eruit, maar dat is snel weer verholpen, o.a. dankzij M@cer. Nu hebben we plotseling een gebruikersaccount die ik elke keer moet wegklikken van het scherm als ik in de auto stap. De andere functies zijn niet bedienbaar als je niet wegklikt.
Ik heb al gezocht op forums maar ik kan nog geen mogelijkheid vinden om het oppoppen van het scherm te voorkomen met OBD11.
Is er iemand die het toch gelukt is of weet iemand een link naar een plek waar ik het kan vinden?[Afbeelding]
Voor zover ik weet kan dit niet weg. Ik heb een non-One model en daar is dit altijd al geweest. Gewoon mee leren dealen :)

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Frederik1987 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Hex.

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:04
joostiphone schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 06:51:
Ik ben lekker laat, maar vorige week de Cupra Born Adrenaline 58kWh besteld! Aurora blue gekozen. Verwachte leverdatum eerste helft november 2023.
Tegen die tijd maar eens kijken of er iemand een obd11 in Amersfoort in zijn bezit heeft die de Scandinavian lichten app wil activeren bij mij :9

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

eisbaer

Zie signature

Frederik1987 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Parameters. Hex wijziging heb ik ook eens geprobeerd maar gaf geen constateerbaar verschil met de wijziging via parameters.
De reden dat ik geen voorstander ben van hex wijziging is dat er in posts vaak een initiële- en gewijzigde waarde wordt aangegeven. De initiële waarde kwam niet overeen met wat ik zag staan in mijn obd11. Bij de parameter wijziging was dat wel het geval.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• RHDTLEB
RHDTLEB schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:20:
[...]

Ik ga dit vanavond of morgen weer activeren op m'n Performance One, zal je laten weten hoe het bevalt.
Gisteren weer een stuk gereden met Travel assist. Ik zie nu meer informatie (aantal rijbanen en meerdere auto's om me heen worden weergegeven op het scherm). Weet niet of dat eerst ook zo was, mij viel het nu in ieder geval op!

Ik kan nu ook wisselen tussen ACC en Travel Assist. Dat werkt nu beter dan voorheen, toen kon ik alleen TA activeren en niet meer terug naar ACC.

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
joostiphone schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Tegen die tijd maar eens kijken of er iemand een obd11 in Amersfoort in zijn bezit heeft die de Scandinavian lichten app wil activeren bij mij :9
Ik woon in Soest en heb een OBD11, alleen ken ik de optie niet, maar daar komen we vast wel uit als je al gevonden hebt wat de instellingen moeten worden.
Heb zelf wel van alles aangepast in mijn Cupra.

[ Voor 10% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 26-03-2023 16:54 ]

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 13:13
blaaaaaaaaaaaat schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Ik woon in Soest en heb een OBD11, alleen ken ik de optie niet, maar daar komen we vast wel uit als je al gevonden hebt wat de instellingen moeten worden.
Heb zelf wel van alles aangepast in mijn Cupra.
Module 19 - Gateway
Adaptations
Daytime running lights
Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht
active

• ericafterdark
Hoe kan ik snel wisselen tussen iPhone’s wanneer ik er twee heb aangemeld via CarPlay en ze bevinden zich beiden in de auto?

Nu moet ik wisselen via instellingen, mobiele apparaten. Dat moet toch sneller kunnen?

• Frederik1987
joostd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:45:
[...]

op dag 3 mijn auto terug gehad in de middag, zonder update :+
De dealer gaf aan dat de desbetreffende update pas 27 maart uitkomt, ze hebben daarover ook contact gehad met PON. Ik gaf aan dat ik het toch wel gek vond en ik vroeg hem of dit de 3.1 versie was, maar dat moest tie zelf ook opzoeken. lang verhaal kort: garage wist niks af van de 3.1 update en wilde een andere versie installeren die 27 maart pas beschikbaar komt, blijkbaar zijn er dus twee updates.
Al bericht ontvangen? vandaag weer naar de garage?

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010

kaanmijo

Picobello B.V.

Eiríkr schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:05:
Hoe kan ik snel wisselen tussen iPhone’s wanneer ik er twee heb aangemeld via CarPlay en ze bevinden zich beiden in de auto?

Nu moet ik wisselen via instellingen, mobiele apparaten. Dat moet toch sneller kunnen?
In CarPlay heb je een Cupra logo staan, als je daar op tikt kom je in een scherm met verbonden telefoons, dan kan je een andere iPhone aanklikken.

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
Het lijkt er op dat de offline app bug er weer is.
De app geeft aan dat de auto offline is, maar krijgt nog wel alle data door en je kan ook nog settings aanpassen en pushen naar de auto

• Vegazz
1104JR schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:35:
Is er iemand die het toch gelukt is of weet iemand een link naar een plek waar ik het kan vinden?[Afbeelding]
Helaas niet weg te halen. Kan ook voorkomen dat het inlogscherm niet zichtbaar wordt, waardoor Carplay niet zichtbaar is (maar wel werkt op de achtergrond). Workaround is dan om even de uitknop van de infotainment in te drukken en vervolgens hem weer aan te drukken.

Blijkbaar lagen de QC'ers bij Cupra in een siesta toen deze functionaliteit getest moest worden..

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:46
Is er misschien een overzicht wat er allemaal aangepast kan worden aan de Cupra Born met OBD11 ?

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:09
tobasfxp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:38:
Is er misschien een overzicht wat er allemaal aangepast kan worden aan de Cupra Born met OBD11 ?
Je kan dat in de app zelf zien, even downloaden en rondklikken.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:54
tobasfxp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:38:
Hier staat een mooie lijst

https://forum.obdeleven.c...oding-list-possibly-enyaq

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-10 07:47
Voor wat betreft de update over die sprint van 0-100 in B of D mode; ikzelf voel daar ook weinig verschil in. Niet gemeten dus misschien is er wel een daadwerkelijk verschil maar zoals al gezegd wordt; flitsmeister is daar inderdaad niet zo heel accuraat in.

Maar nu.. vandaag weer wat meegemaakt. M'n apple carplay houdt er mee op. Eerst gaf de auto aan dat het ''full link'' verhaal niet beschikbaar was. Echter toen na 15 minuten uit de auto te zijn geweest (ff boodschappen gedaan) gaf die weer het scherm met de mogelijkheid om van reguliere bluetooth verbinding over te stappen naar Apple Car Play. Maar na dat aangetikt te hebben geeft ie aan; apple carplay niet beschikbaar. Ook al in de telefoon gekeken om te kijken of daar wat in aan te passen is maar tevergeefs.

Iemand problemen hier mee? Zal vast niet de eerste zijn en waarschijnlijk staat het ook wel ergens in dit forum maar kan het niet vinden.

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-10 19:48
karsvdtuin schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:57:
Iemand problemen hier mee? Zal vast niet de eerste zijn en waarschijnlijk staat het ook wel ergens in dit forum maar kan het niet vinden.
Met Android auto heb ik dat ook regelmatig. De dag erna werkt het meestal weer.
  • Google maps gaat nooit in night mode maar je kunt die wel op de telefoon altijd in nightmode zetten.
  • Soms heb ik geen GPS als ik de telefoon in het middenconsole leg
  • Soms heb ik geen opstart druk OK. Daarna popt die soms spontaan op soms door op het rechter auto symbool te tikken. Of komt helemaal niet
  • Soms heb ik geen geluid bij navigatie ondanks dat wel aan staat.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• Jermaine
karsvdtuin schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:57:
Voor wat betreft de update over die sprint van 0-100 in B of D mode; ikzelf voel daar ook weinig verschil in. Niet gemeten dus misschien is er wel een daadwerkelijk verschil maar zoals al gezegd wordt; flitsmeister is daar inderdaad niet zo heel accuraat in.
Dit kan dus ook tussen m'n oren zitten, zoals ik al aangaf dus het is eerder een aanname :). De enige manier om dit te testen is om 2 Borns naast elkaar te zetten waarvan één reeds de update heeft en eentje nog niet.
Maar nu.. vandaag weer wat meegemaakt. M'n apple carplay houdt er mee op. Eerst gaf de auto aan dat het ''full link'' verhaal niet beschikbaar was. Echter toen na 15 minuten uit de auto te zijn geweest (ff boodschappen gedaan) gaf die weer het scherm met de mogelijkheid om van reguliere bluetooth verbinding over te stappen naar Apple Car Play. Maar na dat aangetikt te hebben geeft ie aan; apple carplay niet beschikbaar. Ook al in de telefoon gekeken om te kijken of daar wat in aan te passen is maar tevergeefs.

Ik heb dit wel 's eerder gehad en na verloop van tijd (bij mij was dat een uurtje stilstaan) werkte het out of the blue weer. Om die reden heb ik voor de zekerheid een USB-C naar Lightning kabeltje in de auto liggen, welke ook handig kan zijn als je je telefoon wilt opladen tijdens het rijden. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt om m'n toestel draadloos op te laden; bij iedere bocht die je neemt moet je je toestel weer goed positioneren 8)7

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
MarkV6 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Met Android auto heb ik dat ook regelmatig. De dag erna werkt het meestal weer.
  • Google maps gaat nooit in night mode maar je kunt die wel op de telefoon altijd in nightmode zetten.
  • Soms heb ik geen GPS als ik de telefoon in het middenconsole leg
  • Soms heb ik geen opstart druk OK. Daarna popt die soms spontaan op soms door op het rechter auto symbool te tikken. Of komt helemaal niet
  • Soms heb ik geen geluid bij navigatie ondanks dat wel aan staat.
het issue met de GPS heb ik ook. maar ook bij wireless android auto dat de GPS soms gewoon helemaal stopt. Als ik mijn telefoon unlock doet de GPS het dan 2-5 minuten tot het weer stopt. Via de kabel heb ik hier weer geen last van...

• initdebug
Wat betreft de acceleratieverschillen die mensen merken:
Ik heb een OBD Dongle waar ik nog wel eens mee aan het testen ben. Voor de update van mijn auto was de acceleratie bij normale omstandigheden altijd 7.2s of 7.3s met een incidentele 7.1s bij wind mee oid.

Na de update haal ik consistent de 6.8s, af en toe 6.9.

Ik heb van voor de update helaas maar 1 screenshot van de acceleratie test dmv de dongle, dat was dan ook de snelste die ik had gemeten van voor de update. Zie onder:

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBiNANODGrI4O7dwyDsPolssYQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3yk8YC0r90grRn8xHvH8MlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlPLJO0QQ7GuXlitEyLWgznGE7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfy5Q5cXJtNxZkZIEBw0oc9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmAdma6pEA5IZU17zQrunhH34fQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeQ0FXBUaglobHNNiFswypid.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de officiele changelog is er niks veranderd in de acceleratie maar het verschil is er wel degelijk. De acceleratie maakt overigens geen verschil uit of je in de D of de B stand rijdt. Deze stand heeft immers alleen invloed in de hoeveelheid regeneratie wanneer je je voet van het gas haalt.

Wat ik merk sinds de update is dat ze het tractiecontrolesysteem anders hebben afgesteld. Ik vermoed dan ook dat hierdoor de acceleratie is verbeterd. Bij het gas geven in de bochten merk ik dat het systeem de auto iets meer loslaat. Hij laat hem nog steeds niet glijden maar misschien is hij anders afgesteld waardoor hij wat meer op de grens probeert te zitten.

Ik weet er ook allemaal niet het fijne van maar dit zijn mijn bevindingen ;)

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:16
Eiríkr schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:19:
[...]

Houd ons op de hoogte. Ben benieuwd!
Ik ben langs geweest bij het service punt Volkswagen dealer, 's ochtends auto ingeleverd met erbij het verhaal dat Cupra weet wat er aan de hand is en ook een oplossing heeft. Met de daarbij de melding dat het probleem gaat zich waarschijnlijk niet voordoet, omdat het niet altijd voorkomt en ik het op de weg naar hun al heb gehad.

's Middags de auto opgehaald met de mededeling dat het probleem niet geconstateerd is. Ze hebben geen contact gehad met Cupra, want de de auto heeft aan de computer gehangen van Cupra.

Ik heb net een mail gestuurd naar mijn Cupra specialist, met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Wordt vervolgd dus.

• ericafterdark
JoostdeGraaf schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:01:
[...]

Ik ben langs geweest bij het service punt Volkswagen dealer, 's ochtends auto ingeleverd met erbij het verhaal dat Cupra weet wat er aan de hand is en ook een oplossing heeft. Met de daarbij de melding dat het probleem gaat zich waarschijnlijk niet voordoet, omdat het niet altijd voorkomt en ik het op de weg naar hun al heb gehad.

's Middags de auto opgehaald met de mededeling dat het probleem niet geconstateerd is. Ze hebben geen contact gehad met Cupra, want de de auto heeft aan de computer gehangen van Cupra.

Ik heb net een mail gestuurd naar mijn Cupra specialist, met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Wordt vervolgd dus.
Jammer dat het zo omslachtig moet. Ben benieuwd naar het vervolg!

• mr.DJ95
initdebug schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:13:
Wat betreft de acceleratieverschillen die mensen merken:
Ik heb een OBD Dongle waar ik nog wel eens mee aan het testen ben. Voor de update van mijn auto was de acceleratie bij normale omstandigheden altijd 7.2s of 7.3s met een incidentele 7.1s bij wind mee oid.

Na de update haal ik consistent de 6.8s, af en toe 6.9.

Ik heb van voor de update helaas maar 1 screenshot van de acceleratie test dmv de dongle, dat was dan ook de snelste die ik had gemeten van voor de update. Zie onder:

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens de officiele changelog is er niks veranderd in de acceleratie maar het verschil is er wel degelijk. De acceleratie maakt overigens geen verschil uit of je in de D of de B stand rijdt. Deze stand heeft immers alleen invloed in de hoeveelheid regeneratie wanneer je je voet van het gas haalt.

Wat ik merk sinds de update is dat ze het tractiecontrolesysteem anders hebben afgesteld. Ik vermoed dan ook dat hierdoor de acceleratie is verbeterd. Bij het gas geven in de bochten merk ik dat het systeem de auto iets meer loslaat. Hij laat hem nog steeds niet glijden maar misschien is hij anders afgesteld waardoor hij wat meer op de grens probeert te zitten.

Ik weet er ook allemaal niet het fijne van maar dit zijn mijn bevindingen ;)
Ik zal eens meeten met een Dragy. Een telefoon met een ODB2 dongle is natuurlijk niet echt de way-2-go voor zulke metingen.

• initdebug
mr.DJ95 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Ik zal eens meeten met een Dragy. Een telefoon met een ODB2 dongle is natuurlijk niet echt de way-2-go voor zulke metingen.
Helemaal goed, ben benieuwd. De OBD haalt simpelweg de snelheid die de auto aangeeft uit de auto en stuurt dat via BT naar de telefoon

• joostd
Frederik1987 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Al bericht ontvangen? vandaag weer naar de garage?
Nope, heb er zelf achteraan gebeld, volgende week dinsdag nieuwe ronden nieuwe kansen.
Het was ze uiteindelijk gelukt om de software op een stickie te krijgen, nu nog de vraag of het de juiste software gaat zijn :P

• mr.DJ95
Afgelopen vrijdag mijn auto naar de garage gebracht voor de beruchte update. Op advies uit dit topic meteen de reserve sleutel meegenomen.

Vrijdag: Update vastgelopen
Zaterdag: Auto deed niks meer
Maandag: Update liep door
Dinsdag: na controles mijn auto mogen halen.

Wat mij opvalt is dat de Cupra een stukje zuiniger is geworden. Lijkt oprecht 8/10% te zijn. Verder wat grappige dingetjes zoals de hogere PPI voor Carplay.

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-10 19:48
Vanaf december de 10K gehaald. En over de 10K precies het wltp verbruik. Dat zou in de zomer dus nog lager kunnen.
Dat is niet altijd zo, als ik in 1 stuk 100km ga rijden met een gemiddeld 90 dan is het 18-20kWh/100km
Wat halen jullie op het lange gemiddelde?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEi2SOzjUGUJeHdNyY-yYjRCKkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21PtLdxmHY4nGxNUT0ziJFLh.jpg?f=fotoalbum_large

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:16:
Afgelopen vrijdag mijn auto naar de garage gebracht voor de beruchte update. Op advies uit dit topic meteen de reserve sleutel meegenomen.

Vrijdag: Update vastgelopen
Zaterdag: Auto deed niks meer
Maandag: Update liep door
Dinsdag: na controles mijn auto mogen halen.

Wat mij opvalt is dat de Cupra een stukje zuiniger is geworden. Lijkt oprecht 8/10% te zijn. Verder wat grappige dingetjes zoals de hogere PPI voor Carplay.
Bij mij is de update ook dinsdag uitgevoerd (in 1 keer goed!), en ook mijn idee is dat 'ie wat zuiniger is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCmEsMSRBfINtW3xV84ips3qSLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWhIknThX4vSsjlMN3QZgALc.jpg?f=fotoalbum_large
Zag wel dat de garage een stukje verschrikkelijk hard heeft gereden, met geen energieverbruik. Toch maar eens vragen hoe ze dat gedaan hebben :+

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
MarkV6 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:40:
Vanaf december de 10K gehaald. En precies het wltp verbruik. Dat zou in de zomer dus nog lager kunnen.
Dat is niet altijd zo, als ik in 1 stuk 100km ga rijden met een hoog gemiddelde dan is het 18-20kWh/100km

[Afbeelding]
Heb de 10k nog lang niet gehaald maar met het warme weer op dit moment haal ik bijna 15kwh per 100km richting werk, wat ongeveer 20km rijden is, stukje binnendoor en stukje regionale weg.

• ericafterdark
Ik passeer dagelijks een brug en bij die brug valt het geluid in mijn auto even weg. Ik weet niet of het specifiek de installatie van mijn Born betreft maar opvallend is het zeker. Vooral interessant. Alsof die brug (bediening op afstand) een zender heeft die stoort.

Is dat een algemeen iets?

• bob 2.0
  • Laatst online: 03-11 20:45
Eiríkr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:17:
Ik passeer dagelijks een brug en bij die brug valt het geluid in mijn auto even weg. Ik weet niet of het specifiek de installatie van mijn Born betreft maar opvallend is het zeker. Vooral interessant. Alsof die brug (bediening op afstand) een zender heeft die stoort.

Ik herken dat wel, op enkele punten die ik regelmatig passeer heb ik dat ook. Overigens alleen bij (DAB) radiozenders, niet als ik spotify via m'n iPhone aan heb staan.

• GijsHk
  • Laatst online: 25-10 22:58
MarkV6 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:40:
Auto ondertussen ruim 10 maanden in bezit en 48.651 op de teller. Verbruik in de winter viel me tegen: ik rij nagenoeg alleen maar snelweg, ACC op 110 km p/u en zat de afgelopen weken steevast boven de 20 kWh/100km.

De update nu twee weken geleden uitgevoerd, toen de 'trip gereset' en sindsdien 1830 km gereden, voornamelijk snelweg, met een 17.6 kWh/100km en een gemiddelde snelheid van 80 km/h. Nu was de temperatuur de afgelopen 2 weken ook relatief hoog, in vergelijking met de winter.

Afgelopen zomer met de auto naar Toscane geweest. Trip van 1495 kilometer. De hele rit de dan geldende maximum snelheid gereden, met in Duitsland variërend tussen de 120 en 130 kilometer per uur. De Born volledig bepakt: vier volwassenen en de kofferbak bómvol met kleding, bbq, koelbox, etc. etc. Toen een verbruik gehad van 17.7 kWh/100km.

[ Voor 13% gewijzigd door GijsHk op 30-03-2023 12:27 ]

• ericafterdark
bob 2.0 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:30:
[...]

Ik herken dat wel, op enkele punten die ik regelmatig passeer heb ik dat ook. Overigens alleen bij (DAB) radiozenders, niet als ik spotify via m'n iPhone aan heb staan.
Ik heb het ook bij geluid via CarPlay, dat maakt het extra interessant.

• Vegazz
Eiríkr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb het ook bij geluid via CarPlay, dat maakt het extra interessant.
+1, ook spotify icm carplay valt onregelmatig voor ongeveer een seconde weg. Gebeurt op random momenten, geen patroon vooralsnog te herkennen.

• ericafterdark
Vegazz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:28:
[...]

+1, ook spotify icm carplay valt onregelmatig voor ongeveer een seconde weg. Gebeurt op random momenten, geen patroon vooralsnog te herkennen.
Ja, bij mij dus wel. Precies bij een brug. Elke dag. Vraag me af wat er stoort.

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 09:22
Hoe compacter een signaal, hoe eenvoudiger hij kan storen. Dus het metaal van de brug kan al storing genoeg zijn.

• nldls
Ik heb met zat auto's met DAB gereden. het stuk A28 tussen Harderwijk en Zwolle is bijvoorbeeld gewoon niet heel sterk. Op bepaalde plekken valt het signaal gewoon weg. Anders dan bij FM, gaat het niet storen, maar direct stil. Aan/uit.

• ericafterdark
Arboris schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:22:
Hoe compacter een signaal, hoe eenvoudiger hij kan storen. Dus het metaal van de brug kan al storing genoeg zijn.
Absoluut. Maar hoe wordt het geluid beïnvloed wanneer ik muziek afspeel met CarPlay? En ook echt alleen bij die specifieke brug want ik passeer er dagelijks wel meer. Bizar!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
nldls schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:28:
Ik heb met zat auto's met DAB gereden. het stuk A28 tussen Harderwijk en Zwolle is bijvoorbeeld gewoon niet heel sterk. Op bepaalde plekken valt het signaal gewoon weg. Anders dan bij FM, gaat het niet storen, maar direct stil. Aan/uit.
Dat stuk rijd ik heel vaak. Nooit last ervan.

Wel bij hoogeveen zit een black hole 😂

• nldls
Tylen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:00:
[...]

Wellicht nu beter hoor. Kom er al een tijdje niet meer dagelijks. Maar mijn muziek viel daar altijd weg. Das prima als je een FM zender luistert, want dan springt hij wel over, maar als je naar een DAB zender luistert, hapert het steeds.

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:16
Eiríkr schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Jammer dat het zo omslachtig moet. Ben benieuwd naar het vervolg!
Niet een heel positief vervolg. Cupra zegt dat het probleem opgelost is door een service punt, maar geen van de Cupra specialisten weet wat er gedaan is.

De VW dealer zegt rij maar langs als het probleem zich voordoet, maar dat is lastig, want uitstappen is auto uit en dan is het probleem weg. Dan wordt het bellen vanuit de auto, alleen heb ik ervaren dat na het bellen via de carkit in de auto het probleem spontaan optreed, dus dat kan ook de andere kant op waarschijnlijk. Eerst dat maar eens onderzoeken. Daarna pas naar de dealer rijden met de vraag of ze even buiten komen luisteren.

• joostd
Eiríkr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:17:

Ik heb dit ook, maar dan bij een rotonde vlak bij mijn huis, zodra ik de afslag maak valt mn geluid weg :+
En dat is overigens met apple carplay met een offline spotify playlist.

[ Voor 6% gewijzigd door joostd op 31-03-2023 09:39 ]

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-08 15:04
Eiríkr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Absoluut. Maar hoe wordt het geluid beïnvloed wanneer ik muziek afspeel met CarPlay? En ook echt alleen bij die specifieke brug want ik passeer er dagelijks wel meer. Bizar!
Jouw geluid wordt niet beïnvloed maar het 4/5 G signaal of DAB/FM signaal (net wat je aan hebt staan). Blijkbaar heb je daardoor even geen geluid. Dan kan op bepaalde specifieke plekken zijn waar ergens "iets" het signaal verstoord. Soms hoogspanningsmasten, soms een brug of tunnel...

• TiksB
Tylen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:00:
[...]

Klopt, het stuk voor (of net na, afhankelijk waar je vandaan komt ;) ) het deel waar de A28 en A37 samen komen en daar komen ook 2 hoogspanning "lijnen" samen...

• ericafterdark
TiksB schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:00:
[...]

Jouw geluid wordt niet beïnvloed maar het 4/5 G signaal of DAB/FM signaal (net wat je aan hebt staan). Blijkbaar heb je daardoor even geen geluid. Dan kan op bepaalde specifieke plekken zijn waar ergens "iets" het signaal verstoord. Soms hoogspanningsmasten, soms een brug of tunnel...
Ik heb het inmiddels ook getest met liedjes opgeslagen op mijn telefoon. Echt bizar! Dan gebeurd het ook.

• ericafterdark
joostd schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Ik heb dit ook, maar dan bij een rotonde vlak bij mijn huis, zodra ik de afslag maak valt mn geluid weg :+
Geen zendapparatuur zichtbaar?

• TiksB
joostd schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Heb jij dan je telefoon met kabel aangesloten of draadloos?

• ericafterdark
TiksB schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Heb jij dan je telefoon met kabel aangesloten of draadloos?
Bij mij is het draadloos. Ik zie geen hapering in het CarPlay beeld. Die valt niet weg. Zou inderdaad ook een keer bedraad kunnen testen (als dat kan?).

Pagina: 1 ... 62 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.