Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Dit bewijst maar weer eens hoe een slecht idee dat hele zelfstandig rijden is, de mensheid gaat altijd weer manieren verzinnen om de beveiligingen te omzeilen... :F

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 22:00
Wie o wie weet hoe je dit beginscherm uit kunt zetten? Beetje overbodige handeling om elke keer als je de auto start je eerst op OK dient te drukken voordat je toegang hebt tot het scherm.

Ik heb enkel een hoofdgebruiker en een gastgebruiker welke ik niet kan verwijderen.
Gaat om een Cupra Born Adrenaline van januari dit jaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uuwt9Ee1styNtx3sQFEy0rI68kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASLvNYSn9rGGiwAbSD5T7dsy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 15:11
Flash_Dog123 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Had hetzelfde, op aanraden van andere in dit forum heb ik deze besteld:
https://bepakt.nl/collect.../products/husky-butzi-120

DE maat van de band staat er niet specifiek op, maar ze passen wel
Ik als rookie sneeuwkettingenlegger kom toch tot de conclusie dat het oranje staalkabeltje te kort is voor mijn grote banden.. Het past net niet. Wat blijkt: De Husky Butzi 130 passen wel! Dus even snel andere ophalen voordat ik morgen vertrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phzryV2UNm6FjN7vQ_zXeHvShqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coDCq04JDomzk2EcKtDvdNFF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Vegazz op 27-01-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
M@cer schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:09:
Dit bewijst maar weer eens hoe een slecht idee dat hele zelfstandig rijden is, de mensheid gaat altijd weer manieren verzinnen om de beveiligingen te omzeilen... :F
Haha zeker, dat is de sport!
Ik rijd overigens gewoon met handen aan het stuur, ik heb gewoon geen zin om elke 10s een tikje aan het stuur te moeten geven vanwege een (m.i.z.) overdreven hoog frequente melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 23:20
xMikeHaa schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:23:
Wie o wie weet hoe je dit beginscherm uit kunt zetten? Beetje overbodige handeling om elke keer als je de auto start je eerst op OK dient te drukken voordat je toegang hebt tot het scherm.

Ik heb enkel een hoofdgebruiker en een gastgebruiker welke ik niet kan verwijderen.
Gaat om een Cupra Born Adrenaline van januari dit jaar :)

[Afbeelding]
Bij mijn Formentor zie ik het ook als ik instap en de auto start, maar verwijdert redelijk snel weer. Ik durf niet zo te zeggen op wat voor moment, als na x aantal seconden of als ik ga rijden.
Ik heb ook enkel één hoofdgebruiker. Gastgebruiker weet ik niet.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
Vegazz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Ik als rookie sneeuwkettingenlegger kom toch tot de conclusie dat het oranje staalkabeltje te kort is voor mijn grote banden.. Het past net niet. Wat blijkt: De Husky Butzi 130 passen wel! Dus even snel andere ophalen voordat ik morgen vertrek.

[Afbeelding]
Ik ben zelf ook een rookie kettinglegger, maar ze passen er toch echt om heen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TurlFPVewih2-QwxWVx8ej6Tys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbaG1K8svW5uF7i5eUS0OqKv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eth9Ud46WpJNWGbiEBdMbxwR1ZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Dgv6P6sSX8kT8Dpn8U2Z2E3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:04

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

CupraFrank schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:30:
[...]

Ben je wel verbonden met de wifi van de auto? Ik had dit probleem ook en door een keer opnieuw verbinding te maken met de wifi (zonder data) van de auto werkte het weer.
Dit was hem inderdaad. Op de macbook had ik auto join uit gezet, dat synct natuurlijk via icloud naar de iphone.

Ook totaal niet aan gedacht gezien het wifi netwerk SEAT#### heet.

Wireless carplay werkt weer perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
@xMikeHaa Ik heb in de One een ander beginscherm wat na X seconden automatisch weggaat. Dat was in eerste instantie een seconde of 30/40, maar dat kan met OBDEleven worden aangepast.. Staat nu op 5 of 10 seconden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Afgelopen zaterdag is er helaas een auto tegen mijn geparkeerde Cupra aan gereden.

Ik stond geparkeerd en de "dader" is vol tegen mijn wiel een bumper aangekomen, waardoor ik weer een andere elektrische auto geramd hebt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDs8h3C8CTi2QlliT6YU8eeDniI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdYD4PdyRMGU2Nn6jN74pTZs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5qG8h6GiNIZsIR_iYQrZpEdUYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Oxk3is24b8oetmC2wGZiaF0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6rI9ysxOfok_N0ArLppbWLV13g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fSgTMq68Lb0RN2dHx8tUdpji.png?f=fotoalbum_large

Schade leek mee te vallen, totdat ik een stukje ging rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kvaQZVuxgzSy2oAgvpu0TaSaOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T27ug766sPiG9VF1UAgOzDEa.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtdoor rijden ging alleen nog maar met het stuur scheef.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsaLEpVSsyCXy-rn2vwh4Zx1lpk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pm1WS8NjspXKFZJfLFBjh39C.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig heeft de dader een briefje achter gelaten en is het nu verzekeringswerk, maar toch zuur, ben benieuwd naar de uiteindelijke schadepost.. Wellicht kunnen ze direct een nieuwe 12V accu plaatsen en de upgrade naar 3.0 gaan doen... Ik zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:27

Pinobigbird

doesn't share food!

@Jelleujelle Damn dat is forse schade als het stuur zo scheef staat.
offtopic:
Dat zwarte balkje over de ogen. B-) :D

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:01
Jelleujelle schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:46:
Afgelopen zaterdag is er helaas een auto tegen mijn geparkeerde Cupra aan gereden.

Ik stond geparkeerd en de "dader" is vol tegen mijn wiel een bumper aangekomen, waardoor ik weer een andere elektrische auto geramd hebt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schade leek mee te vallen, totdat ik een stukje ging rijden:

[Afbeelding]

Rechtdoor rijden ging alleen nog maar met het stuur scheef.

[Afbeelding]

Gelukkig heeft de dader een briefje achter gelaten en is het nu verzekeringswerk, maar toch zuur, ben benieuwd naar de uiteindelijke schadepost.. Wellicht kunnen ze direct een nieuwe 12V accu plaatsen en de upgrade naar 3.0 gaan doen... Ik zal jullie op de hoogte houden!
Oef, vervelend! Ik zit al een tijdje niet meer in het vak maar de storing die te zien krijgt kan naar mijn inziens 2 logische verklaringen hebben; je elektromotor heeft een tik gehad bij stilstand, das niet echt gewenst maar logischerwijs denk ik dat het de stuurhoek sensor is;

Je hebt denk ik een kromme spoorstang, de cupra kijkt ook voor allerlei systemen naar je stuurhoeksensor en dus de stand van je stuurwiel. Auto rijdt rechtdoor maar stuur staat scheef; storing. Dus hopelijk is deze verklaring de logische en juiste. Schade aan de elektromotor wil je niet. Anyway.. vrij kak allemaal! Succes er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:30
Jelleujelle schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:46:
[..]Wellicht kunnen ze direct een nieuwe 12V accu plaatsen en de upgrade naar 3.0 gaan doen... Ik zal jullie op de hoogte houden!
Heel zuur allemaal zeg.. overigens zal ik je wat dit betreft direct uit de droom helpen. Ik ben afgelopen week gebeld dat mijn geplande 12v accu update en HV accu check niet door kon gaan vanwege te kort aan onderdelen en dat ze het nu gaan plannen voor eind April 2023 :/

Mind you, mijn originele 'update-afspraak' stond al op 1 december 2022, is toen verzet naar 6 februari 2023 en nu dus weer verzet naar eind april :'(

Ik hoop oprecht dat ze je snel kunnen helpen, maar ben er bang voor..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:39
Vegazz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]
Heb je ze ook zo geprobeerd te monteren? De oranje kabel moet achter je wiel langs en dan boven je as aan elkaar gelinkt worden. Dan trek je de loopplank kettingen over het loopplank en bevestig je de voorkant. Op de manier van je foto gaat dat niet passen, want het zit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
DonJunior schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Heel zuur allemaal zeg.. overigens zal ik je wat dit betreft direct uit de droom helpen. Ik ben afgelopen week gebeld dat mijn geplande 12v accu update en HV accu check niet door kon gaan vanwege te kort aan onderdelen en dat ze het nu gaan plannen voor eind April 2023 :/

Mind you, mijn originele 'update-afspraak' stond al op 1 december 2022, is toen verzet naar 6 februari 2023 en nu dus weer verzet naar eind april :'(

Ik hoop oprecht dat ze je snel kunnen helpen, maar ben er bang voor..
Mijn geplande 12v accu update stond voor eind maart, dus als het nu niet lukt, vast dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:30
Jelleujelle schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:10:
[...]

Mijn geplande 12v accu update stond voor eind maart, dus als het nu niet lukt, vast dan wel :)
Ik hoop het je hopen hoor!!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 12:38
Ik kan nu een Cupra Born die op de plank staat leasen (Copper edition 77 kWh) voor een goede prijs.

Hoe bevalt deze auto jullie? Zouden jullie 'm weer nemen? Ik kan wellicht ook een Tesla Model 3 kiezen, maar dan alleen de simpel uitgevoerde versie die ik dan moet bestellen. Ik houd van comfort in de auto en niet van sportief rijden of hard geveerde auto's.

Ik ga 'm nog proefrijden, maar ik zit wat op tijd qua beslissing maken. Hoe bevalt de auto als gezinsauto (qua ruimte met evt partner en 2 jonge kids)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 10:30
Belecthor schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:51:
Ik kan nu een Cupra Born die op de plank staat leasen (Copper edition 77 kWh) voor een goede prijs.

Hoe bevalt deze auto jullie? Zouden jullie 'm weer nemen? Ik kan wellicht ook een Tesla Model 3 kiezen, maar dan alleen de simpel uitgevoerde versie die ik dan moet bestellen. Ik houd van comfort in de auto en niet van sportief rijden of hard geveerde auto's.

Ik ga 'm nog proefrijden, maar ik zit wat op tijd qua beslissing maken. Hoe bevalt de auto als gezinsauto (qua ruimte met evt partner en 2 jonge kids)?
De ruimte in de auto is geweldig. Echt één van z'n grootste plusplunten. Veel beenruimte voorin, beenruimte achterin is ook zeker OK en grote, ruime kofferbak.

De auto zelf rijdt ook echt geweldig, maar zoals je kan lezen op dit forum zijn er wel eigenaardigheden met de software. Soms gewoon niet heel intuïtief, en wat langzaam. Ook slaat hij vaak instellingen op die je niet wilt opslaan waardoor je elke rit zaken als de temperatuur opnieuw moet instellen. Ook de app is een drama vergeleken met die van Tesla: je krijgt niet eens een pushbericht als de auto volgeladen is.

Als je je daar allemaal bij kan neerleggen, is het een geweldige auto. Groot voordeel t.o.v. de Tesla vind ik dat je een extra scherm achter je stuur hebt met de snelheid en ook navigatieinstructies.

Check bij de Cupra die je wilt lease of deze lane assist heeft of ook travel assist. Lane assist is alleen een correctie als je te dicht bij de lijnen komt. Travel assist is dat de auto zelf netjes in het midden blijft. Nogal een belangrijk punt om te vergelijken met een Tesla.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc_us op 30-01-2023 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin

Zeker gaan proefrijden! Auto is niet heeeel hard geveerd maar hij geeft wel feedback (dus je voelt wel veel).
De 77kwh is al beter dan de 58.. in de winter houdt het met een verre rit zonder laadmogelijkheden niet over.

De auto bevalt verder qua rijden goed. Hij rijdt lekker, voelt degelijk aan en heeft comfortabele stoelen, althans voorin. Achterin is de bank wat hard heb ik gister van m'n mede passagiers te horen gekregen. De copper edition heeft een bult opties die wel fijn zijn maar mogelijk ook al in eerdere versies geleverd worden. Ik rijdt nu een Copper edition 58kwh, je kan de opties wel terugvinden online maar check even of je een copper edition one krijgt of een nieuwe copper edition, er zijn wat verschillen waaronder de cupra knop en driver profile knop op het stuur, het beats audio systeem en de E-boost functie welke je 231 pk geeft ipv 204.

Wat gezinsauto betreft is het een fijne auto, lekker stil en goed geïsoleerd waardoor een gesprek in de auto goed te voeren is ook als men achterin zit. Pakruimte in de auto is er voldoende, er zijn genoeg aansluitingen om telefoons op te laden en er zijn genoeg mogelijkheden om de bank neer te klappen om meer bagageruimte te creëren.

In je eentje of met één bijrijder is de auto nog redelijk vlot ook maar zoals je zegt ben je geen sportieve rijder, echter is het fijn om wat vermogen achter de hand te hebben.

De afwerking van de auto gaat wel beter zijn dan in een Tesla Model 3 schat ik zo in. Dat verschil ga je wel merken.

Wat ook een belangrijk detail is; ACC (adaptive cruise control) + lane assist = autonoom rijden? Nope.. daar heb je dan weer travel assist voor nodig, een optie die in de lijn der verwachting seperaat aangeschaft moet worden maar nog niet te krijgen is(??) Dus je rijdt op de ACC met af en toe een correctie omdat je te ver naar links of rechts rijdt en wat gepiep omdat je volgens de auto niet scherp genoeg bent op het in het midden rijden van de baan. Niet helemaal wat je verwacht van ''lane assist''.

Maar nu; belangrijk

Het infotainmentsysteem & de app; ik heb de auto nu een week en bij mij werkt de my cupra app nog steeds niet. Ik kan niks uitlezen, geen voorklima activeren, geen actieradius bekijken of andere dingen doen.
Het infotainment systeem is ook gewoon niet zo snel. Het lijkt alsof het net iets te zwaar is om goed te draaien met de hardwarematige specs. Kortom; infotainment schiet de auto gewoon te kort in.

Hopelijk kan je hier wat mee. De auto rijdt voor de rest wel erg fijn, nou ben ik een sportieve rijder dus misschien ligt deze mij wat meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
Hartelijk dank voor de snelle en volledige antwoorden! @Marc_us en @karsvdtuin. Het is inderdaad wat stof tot nadenken.

Over het infotainment en de app had ik al wat zaken gehoord inderdaad. Ik kan me voorstellen dat ze de app in de toekomst nog wat verbeteren, maar goed, het is wel bezwaarlijk dat de huidige staat zo is, want je betaalt fors voor deze auto. Vooral het infotainment systeem en het opslaan van functies lijkt me een dusdanig basale functionaliteit, dat ik niet snap dat ze zoiets niet beter voor elkaar hebben. VAG onwaardig vind ik zoiets. Met de Copper edition en 77kWh zit je inmiddels tegen de 60k, wát een geld.

Ik laat het even van de proefrit afhangen! Nogmaals dank.

[ Voor 16% gewijzigd door Belecthor op 30-01-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:08

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Nee niet zo snel. Bij mij bleek de 58kwh editie niet geschikt voor winterport. (voornamelijk door niet kunnen voor-conditioneren accu, waardoor je langzaam laad bij onder nul tempraturen. Dit heb je dus ook met 78kwh versie). De ruimte is ook zeer beperkt voor wintersport met 2 kinderen van 7/10). Qua app, infotainment en rijhulpsystemen: 100% voor Tesla gaan. (Ik had wel de One editie met HW20)

Hij is trouwens erg hard geveerd. Op mijn werk ligt zo een kabelgoot drempel, daar bonkte de Cupra harder op dan mijn huidge Model Y P.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
DaMightyWackO schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Nee niet zo snel. Bij mij bleek de 58kwh editie niet geschikt voor winterport. (voornamelijk door niet kunnen voor-conditioneren accu, waardoor je langzaam laad bij onder nul tempraturen. Dit heb je dus ook met 78kwh versie). De ruimte is ook zeer beperkt voor wintersport met 2 kinderen van 7/10). Qua app, infotainment en rijhulpsystemen: 100% voor Tesla gaan. (Ik had wel de One editie met HW20)

Hij is trouwens erg hard geveerd. Op mijn werk ligt zo een kabelgoot drempel, daar bonkte de Cupra harder op dan mijn huidge Model Y P.
Ik had zelf ook last van het langzaam laden. Op de heen weg was het max dat ik had gezien 65KW. op de terug weg had ik daar in tegen 96KW gezien. De temperatuur was precies hetzelfde, het enige verschil was dat ik op de terug weg met de navigatie van de auto reed en ook stopte bij zijn laadpalen ipv de palen die we zelf met ABRP hadden gevonden.

Hierdoor krijg ik wel het vermoeden dat er toch iets van preconditioning van de accu in de auto zit(heb wel een 58kwh adrenaline uit eind 2022)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
Hebben andere ook regelmatig problemen met de rechterspiegel en de spiegel draaiknop?
Ik merk er 3 vreemde dingen mee:
1. Af en toe lijkt de software achter de knop volledig vast te lopen waardoor je niet van stand kan wisselen(van "neutraal" naar de R als je achteruit wilt parkeren)
2. Als de spiegels in de R modus staan en je gewoon aan het rijden bent, kantelt hij de spiegel helemaal naar beneden en kan je voor een paar minuten de spiegel ook niet meer terug zetten.
3. Waarom kan je nergens een default stand instellen? Het is heel irritant om de spiegels elke keer op R te moeten zetten als ik achteruit mijn parkeerplaats in wil rijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Marc_us schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:16:
[...]

Ook de app is een drama vergeleken met die van Tesla: je krijgt niet eens een pushbericht als de auto volgeladen is.
Dit is op zich makkelijk te omzeilen, via Tronity krijg ik een melding als de auto geladen is (per 10% mogelijk een pushbericht te krijgen). En omdat de werking voor VAG modellen nog beperkt is, is het gratis. Je kan met een widget ook in een opslag zien hoeveel range je nog hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6P_0G3D8kAwPlFvZAG8DA6YL18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIFibRUYsNlNspPmiKZs6Q2a.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik via Pump ook altijd het huidige percentage batterij op mijn beginscherm van mijn telefoon, best handig (middelste rondje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moRj9q0oiGHFhMeoR_CnhrGzHBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKE6TKGPOZYikIgUTobzdqLq.jpg?f=fotoalbum_large

De 77kwh batterij is volgens mij nooit op de ONE geleverd, dus het kan geen mijn inziens geen One zijn.

Ik zou de auto zo weer nemen, ik zit er zelfs nu al over te denken om hem over 4 jaar over te nemen als de periode dat ik via mijn werk rij over is. Ik zit, an 26.000km, nog elke keer met een glimlach in de auto.

Afgelopen zomer zonder problemen naar Italië gereden, waarschijnlijk is het naar de wintersport wel lastiger, maar met 20+ graden buiten is het goed te doen met een beetje planning en heb ik ook geladen met 130KW.

Wat betreft infotainment zijn er af en toe wat rare storingen, maar deze zijn bij mij eigenlijk altijd weer opgelost zodra ik de auto opnieuw start. De App zal vast niet de beste zijn, maar wat ik nodig heb werkt (verwarming aanzetten op afstand).. Dat ik de deuren niet open en dicht kan doen zal mij verder roesten, leuk om een keer te gebruiken, maar verder zinloze functie.

Ik werd zelf pas echt gelukkig met de auto op het moment dat de Lane Assist standaard uit stond, autorijden doe ik zelf, daar heb ik geen computer voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door M@cer op 30-01-2023 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
M@cer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Dit is op zich makkelijk te omzeilen, via Tronity krijg ik een melding als de auto geladen is (per 10% mogelijk een pushbericht te krijgen). En omdat de werking voor VAG modellen nog beperkt is, is het gratis. Je kan met een widget ook in een opslag zien hoeveel range je nog hebt.

[Afbeelding]

Verder heb ik via Pump ook altijd het huidige percentage batterij op mijn beginscherm van mijn telefoon, best handig (middelste rondje)
Er zijn ook mensen die een auto kopen/leasen en niet zo handig zijn. Ik vind dat je ook gewoon mag verwachten dat wanneer er een app beschikbaar gesteld wordt deze gewoon goed functioneert zonder dat je een halve IT-er moet zijn om met omwegen wel bepaalde basale informatie te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Gewoon een app downloaden op je telefoon lijkt me niet iets waar je IT’er voor hoeft te zijn. Het zijn dezelfde handelingen als de normale app.

Als je Instagram of Facebook aan de gang krijgt, lukt dit ook wel. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door M@cer op 30-01-2023 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Chinoto88 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:36:
[...]

Ik zou proberen om een loodje te vinden die +/- dat gewicht heeft en met een ty-rap (snelbinder) vast te maken aan je stuur. Is een stuk kleiner en als het werkt zit het waarschijnlijk ook niet echt in de weg. Je zou zo een vislood dat ze gebruiken bij het karperen kunnen gebruiken. Zoals je zegt niet geschoten, altijd mis >:)
Bedankt voor de tip! Uiteraard even geprobeerd. Vergeleken met de fles is dit veel beter.
Indien nodig kun je het stuur gewoon doordraaien. Maar beter is gewoon eraan hangen als je rustig op de snelweg rijdt en weghalen ruim voor je gaat uitvoegen.
Het rijdt zeer comfortabel moet ik zeggen, nu zo'n 500 snelweg kms erop zitten.
Blijft ook gewoon netjes midden op de baan rijden, ipv naar een kant te trekken.
Gemiddeld denk ik 1x per minuut een melding denk ik, hoewel ik het niet gemeten heb.
Handjes gewoon aan het stuur houden, ik vertrouw de techniek nog niet met m'n leven.
Hoewel ik in een Tesla op minder kilometers veel meer phantom breaking heb meegemaakt (Cupra 0 x).
Ohja: don't try this at home ;-)

Dit loodje bij de Decathlon besteld:
https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-335078?mc=8655063

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o6S9qRYIIhaMLyuCM2_cmdtAck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YKWP8jUXQKxIxg3sLmK2dXX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
M@cer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:39:
Gewoon een app downloaden op je telefoon lijkt me niet iets waar je IT’er voor hoeft te zijn.
Ik heb al een app van Cupra gedownload, waarom moet ik nog 2 apps downloaden om bijvoorbeeld een melding van mijn accu te kunnen ontvangen? Dan mag je toch stellen dat de Cupra app niet helemaal voldoet? :)

[ Voor 3% gewijzigd door CupraFrank op 30-01-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Nee de app voldoet niet, maar ik kies
geen auto voor de app. Leuke bijkomstigheid, maar ik heb al 20 auto’s zonder app gehad en toen heb ik het ook niet gemist.

Dat ik het nu via een andere app kan zien is handig, maar ook niet meer dan dat. Ik had ook zonder kunnen leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karsvdtuin
M@cer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:39:
Gewoon een app downloaden op je telefoon lijkt me niet iets waar je IT’er voor hoeft te zijn. Het zijn dezelfde handelingen als de normale app.

Als je Instagram of Facebook aan de gang krijgt, lukt dit ook wel. ;)
Ahh.. Dus jij bent tevreden met je TV als de originele afstandsbediening niet zou werken en je een universele afstandsbediening zou moeten gebruiken? Je wil toch dat iets wat je origineel koopt ook gewoon werkt??

De Born wordt verkocht MET app.. dus die app moet werken. Wees maar niet bang, die app zit namelijk gewoon in de verkoopprijs van die auto, daar betaal je dus gewoon voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CupraFrank
M@cer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:47:
Nee de app voldoet niet, maar ik kies
geen auto voor de app. Leuke bijkomstigheid, maar ik heb al 20 auto’s zonder app gehad en toen heb ik het ook niet gemist.

Dat ik het nu via een andere app kan zien is handig, maar ook niet meer dan dat. Ik had ook zonder kunnen leven.
Ik begrijp dat het luxe problemen zijn, en ook ik heb vele auto's zonder app gehad. Maar als je er dan 1 aanbiedt, zorg dan op zijn minst dat hij goed werkt. Ik vind het zo ook prima want het enige wat ik echt veelvuldig gebruik is het voorverwarmen/koelen. Wat ik wel handig zou vinden is een melding als hij vol is zodat ik ruimte kan maken voor iemand anders aan de laadpaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Soms is de universele afstandsbediening beter dan het origineel. Een Harmony werkte ook fijner dan mijn originele afstandsbediening.

We kunnen hoog of laag springen, maar VAG gaat de oplossing waarschijnlijk niet leveren, dan ben ik blij met een app die het alsnog doet. Bovendien denken mensen die het voor hun hobby ontwikkelen er over het algemeen veel beter over na dan een grote logge fabrikant.

Voor veel autofabrikanten lijkt een app nog een noodzakelijke extra in de kinderschoenen waar ze eigenlijk ook helemaal de kennis niet voor hebben. We wachten ook nog op een e208, maar over de app van Peugeot lees ik ook weinig goeds.

Ik laat de auto niet voor een slechte app staan.

[ Voor 46% gewijzigd door M@cer op 30-01-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 09:12
Tja,.....het is natuurlijk niet fijn dat de app nog steeds niet goed werkt. Ik zie aan de horizon ook geen beterschap, maar ik voel mee met Macer die de goede rijeigenschappen benadrukt, elke dag met plezier in de auto rijdt en oplossingen heeft gevonden met de 2 andere app 's om te voorkomen dat de gebrekkige app je humeur verprutst. Ook ik heb beide apps op mijn iPhone en ik vindt het een hele fijne auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 15:44
M@cer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:54:
Soms is de universele afstandsbediening beter dan het origineel. Een Harmony werkte ook fijner dan mijn originele afstandsbediening.

We kunnen hoog of laag springen, maar VAG gaat de oplossing waarschijnlijk niet leveren, dan ben ik blij met een app die het alsnog doet. Bovendien denken mensen die het voor hun hobby ontwikkelen er over het algemeen veel beter over na dan een grote logge fabrikant.

Voor veel autofabrikanten lijkt een app nog een noodzakelijke extra in de kinderschoenen waar ze eigenlijk ook helemaal de kennis niet voor hebben. We wachten ook nog op een e208, maar over de app van Peugeot lees ik ook weinig goeds.

De BMW i3 heeft bijvoorbeeld een normaal functionerende app. Is uit 2018 in hetzelfde prijssegment! Ik dacht een grote stap vooruit te gaan 5 jaar later in de Born, maar eerlijk gezegd voel ik me een beetje getild. Het is een auto van een halve ton, een app met basisfuncties moet er toch echt wel vanaf kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinInDaHood op 31-01-2023 07:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CupraFrank
1104JR schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:05:
Tja,.....het is natuurlijk niet fijn dat de app nog steeds niet goed werkt. Ik zie aan de horizon ook geen beterschap, maar ik voel mee met Macer die de goede rijeigenschappen benadrukt, elke dag met plezier in de auto rijdt en oplossingen heeft gevonden met de 2 andere app 's om te voorkomen dat de gebrekkige app je humeur verprutst. Ook ik heb beide apps op mijn iPhone en ik vindt het een hele fijne auto.
Waarom kun je niet én genieten van de rijeigenschappen en het tegelijkertijd amateuristisch vinden dat een organisatie als VAG het niet eens voor elkaar krijgt een app goed functionerend te krijgen? Ik laat de auto er ook niet voor staan maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er een app gelanceerd is die (zeker begin vorig jaar) gewoon niet tot nauwelijks werkt.. Misschien leggen jullie de lat niet zo hoog maar mensen betalen 40-50k voor een auto, dan mag je best wel iets verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
M@cer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:54:

Het is natuurlijk allemaal te relativeren naar; laat ik de auto staan voor de ontbrekende functionaliteit van de app.. nee ik ook niet. De auto rijdt fantastisch en ik ben er zeer tevreden over. Echter als je kritisch bent en iemand vraagt t.b.v. een vergelijking tot een model 3 wat voor een auto de cupra is dan is het wel belangrijk alle details te beschrijven.

Nou is het niet zo dat de cupra een compleet waardeloze auto is die het niet waard is omdat alleen het infotainment / app verhaal niet zo lekker draait maar het is wel iets wat zeker vermeld moet worden omdat de problemen geen ''kleine foutjes'' zijn. Het is al langere tijd bekend en er is tot op heden nog geen concrete oplossing. Als je 45K+ geld uit gaat geven of maandelijks een fors bedrag gaat betalen dan wil je dit soort details weten.

Het moment dat je je neerlegt bij het feit dat VAG waarschijnlijk niet met een oplossing gaat komen is tegelijkertijd het moment dat je eigenlijk zegt ''VAG ik ben tevreden met de auto en de problemen die er zijn maken me niet uit''. Als iedereen zo denkt dan komt er inderdaad nooit een oplossing maar dan blijft het feit wel dat VAG een product verkoopt wat niet 100% werkt. Want ze pronken er in het verkoopgesprek wel mee.

Maar goed, ik vind inderdaad ook dat de auto enorm fijn rijdt en laat hem niet staan voor het niet werken van de app. Echter als ik nu de optie had om ook voor een model 3 te gaan ging ik wel nadenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 08:52

eisbaer

Zie signature

Waar het om gaat bij de MyCupra app is dat je er een maandelijks bedrag voor betaalt. De eerste 3 jaar merk je dat niet omdat het in de aanschafprijs meegenomen is.

Citaat uit de Cupra Born prijslijst,
"CUPRA CONNECT biedt een breed scala aan online diensten in de auto en via de My CUPRA app.
Deze zijn standaard voor 3 jaar inbegrepen en na deze periode per jaar of per maand te verlengen."

Elders op de site wordt gesproken over 135 euro per jaar of 225 euro per 2 jaar. Of dat bedrag ook de Born geldt is niet duidelijk maar ik houd er rekening mee.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
eisbaer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:54:
Waar het om gaat bij de MyCupra app is dat je er een maandelijks bedrag voor betaalt. De eerste 3 jaar merk je dat niet omdat het in de aanschafprijs meegenomen is.

Citaat uit de Cupra Born prijslijst,
"CUPRA CONNECT biedt een breed scala aan online diensten in de auto en via de My CUPRA app.
Deze zijn standaard voor 3 jaar inbegrepen en na deze periode per jaar of per maand te verlengen."

Elders op de site wordt gesproken over 135 euro per jaar of 225 euro per 2 jaar. Of dat bedrag ook de Born geldt is niet duidelijk maar ik houd er rekening mee.
Dit geldt bij bv Renault ook, ik vermoed ook bij andere fabrikanten. En dat heeft vermoed ik voor het bedrag wat er voor staat, met name met de databundel te maken. Ik heb het bij mijn Zoe destijds niet verlengd omdat die app ook totaal nutteloos is. Wat dat betreft is de Cupra app een absolute vooruitgang!

Hebben we niet teveel de illussie dat de "oude" fabrikanten, zich net als de start-ups, weten om te vormen tot (ook) een tech bedrijf. Ik persoonlijk niet. Ik heb werkelijk nog nooit een auto gehad met een goed werkend entertainmentsysteem.

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk nooit een Tesla kopen, omdat ik ze echt te lelijk voor woorden vind (op de S na).
En ik hoef geen rijdende game console ;)

Absoluut zeer tevreden over de Cupra, heerlijke wagen! De gebrekkige app neem ik voor lief.
Daar staat wel weer tegenover dat je met tools als OBDeleven weer dingen kunt doen die misschien op andere auto's weer niet mogelijk zijn.

Elk voordeel heb z'n nadeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
karsvdtuin schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Het is natuurlijk allemaal te relativeren naar; laat ik de auto staan voor de ontbrekende functionaliteit van de app.. nee ik ook niet. De auto rijdt fantastisch en ik ben er zeer tevreden over. Echter als je kritisch bent en iemand vraagt t.b.v. een vergelijking tot een model 3 wat voor een auto de cupra is dan is het wel belangrijk alle details te beschrijven.

Nou is het niet zo dat de cupra een compleet waardeloze auto is die het niet waard is omdat alleen het infotainment / app verhaal niet zo lekker draait maar het is wel iets wat zeker vermeld moet worden omdat de problemen geen ''kleine foutjes'' zijn. Het is al langere tijd bekend en er is tot op heden nog geen concrete oplossing. Als je 45K+ geld uit gaat geven of maandelijks een fors bedrag gaat betalen dan wil je dit soort details weten.

Het moment dat je je neerlegt bij het feit dat VAG waarschijnlijk niet met een oplossing gaat komen is tegelijkertijd het moment dat je eigenlijk zegt ''VAG ik ben tevreden met de auto en de problemen die er zijn maken me niet uit''. Als iedereen zo denkt dan komt er inderdaad nooit een oplossing maar dan blijft het feit wel dat VAG een product verkoopt wat niet 100% werkt. Want ze pronken er in het verkoopgesprek wel mee.

Maar goed, ik vind inderdaad ook dat de auto enorm fijn rijdt en laat hem niet staan voor het niet werken van de app. Echter als ik nu de optie had om ook voor een model 3 te gaan ging ik wel nadenken!
Zeker, of een IoniQ of Polestar. Reken maar dat die wel een goede app hebben.

Heb de app niet gecontroleerd van te voren, stom om de aanname te doen dat dit soort standaard zijn bij EV's |:( Evenals de travel-assist. De traval-assist zat al in de medium versie van de e208 (vriendin had uit 2019), die aanzienlijk goedkoper is. Hoop dat de Born niet een ondergeschoven kindje wordt omdat er maar weinig van rijden. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
CupraFrank schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:04:
[...]

Waarom kun je niet én genieten van de rijeigenschappen en het tegelijkertijd amateuristisch vinden dat een organisatie als VAG het niet eens voor elkaar krijgt een app goed functionerend te krijgen? Ik laat de auto er ook niet voor staan maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er een app gelanceerd is die (zeker begin vorig jaar) gewoon niet tot nauwelijks werkt.. Misschien leggen jullie de lat niet zo hoog maar mensen betalen 40-50k voor een auto, dan mag je best wel iets verwachten.
Maar wat willen we zien in de app dan? Ik kan de verwarming ermee aanzetten, daar ben ik al heel erg blij mee, want dat scheelt me krabben als het gevroren heeft.. Maar verder, ik zou niet weten wat ik verder met een app zou willen doen. Maar dat komt misschien ook omdat ik niet beter weet.

Op mijn vorige Skoda werden alle ritten bijgehouden in de app, 1 keer naar gekeken, vervolgens vond ik het toch wel een beetje Big Brother worden en heb ik het uitgezet.

Als de app zelf een bericht zou sturen als hij opgeladen is zou zeker handig zijn. En een adres doorsturen naar de navigatie zou ook wel handig zijn.

Als ik in de App store kijken bij de Apps van Polestar of Hyundai regent het ook slechte reviews, dus of het daar beter is weet ik niet ;) Ik denk echt dat de ouderwetse autofabrikanten het hele app gebeuren misschien wat onderschatten.

Wat is veel lastiger vind is dat ik elke keer de elektrische stoelen moet verzetten als mijn vrouw in de auto heeft gereden en dat niet onthouden wordt. Daar erger ik me vooral aan.. :X

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 31-01-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
M@cer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Maar wat willen we zien in de app dan? Ik kan de verwarming ermee aanzetten, daar ben ik al heel erg blij mee, want dat scheelt me krabben als het gevroren heeft.. Maar verder, ik zou niet weten wat ik verder met een app zou willen doen. Maar dat komt misschien ook omdat ik niet beter weet.
Binnenkort komen er overal wetten die zeggen dat je auto niet langer aan de openbare laadpaal mag hangen terwijl je auto vol is. Dus ik zou graag een pushbericht krijgen als mijn auto vol is, zodat ik hem kan weghalen. Plus een logging met de tijd dat hij vol was (mocht het ooit tot gezeik komen met de gemeente). Lijkt een kleine moeite.

Verder vind ik de app ook wel prima maar dit forum staat vol met mensen waarvan hij het niet doet, dat de app en/of de auto offline is, en dat je er überhaupt niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
M@cer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Op mijn vorige Skoda werden alle ritten bijgehouden in de app, 1 keer naar gekeken, vervolgens vond ik het toch wel een beetje Big Brother worden en heb ik het uitgezet.

Als de app zelf een bericht zou sturen als hij opgeladen is zou zeker handig zijn. En een adres doorsturen naar de navigatie zou ook wel handig zijn.

Wat is veel lastiger vind is dat ik elke keer de elektrische stoelen moet verzetten als mijn vrouw in de auto heeft gereden en dat niet onthouden wordt. Daar erger ik me vooral aan.. :X
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord.. maar ik kan de app niet eens gebruiken. Ik weet dat er een ding is met zekering 19 maar het feit dat ik dat zelf moet doen zegt genoeg. Ik ben al naar de dealer geweest en daar wisten ze het niet.. (wat...??).

De opties die je noemt zijn zeer gewenst. Alleen het kunnen zien waar je auto staat zou mij al goed uit komen. Of de auto vergrendeld staat.. ga zo maar door. Mijn vader rijdt inmiddels al een aantal jaren in een V60 2019 model en die app is top.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:42

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien is het in deze discussie ook even van belang om te benoemen of je nu een One model rijdt, of een nieuwer model.

Ik rij zelf een nieuwer model, en hoewel de app nog steeds niet goed werkt kan ik wel, met moeite:
- Zien waar de auto staat
- Zien of de deuren/motorkap/kofferklep open staan
- Zien wat de kilometerstand is
- Routes pushen vanaf de app naar de auto
- Voorverwarmen (hoewel dat sinds die iOS app-update van 2 weken terug ook maar weer half werkt)
- Accustatus zien + aanpassen tot hoever 'ie moet laden

Werken de functies? Ja, sort-of. Werkt het goed genoeg? Ab-so-luut niet. Elke update aan die app fixed 1 ding, maar sloopt er 2. Zoals het in softwaredevelopment altijd gaat :p Het is voor zo'n groot bedrijf als VW om de een of andere reden erg moeilijk om de softwareafdeling normaal op orde te krijgen, geen idee hoe dat komt als je zoveel geld en resources hebt.

VW ontwikkelt voor een hele rits auto's aparte apps, zelfs voor die 4 Cupra modellen zijn er al 2. Dat is denk ik dan ook het grootste probleem. Er is geen focus op een specifiek merk oid. Daarnaast is de back-end van de app ook niet goed, wat ik hier al eerder heb aangegeven. Dan mag de app nog zo goed werken, als de back-end niet goed is blijft het aanmodderen.

Zelf gebruik ik de app niet zoveel; ik gebruik Tronity voor de widgets met de acculading, de auto hangt in Home Assistant met wat automatiseringen: ik krijg over de Google Home speakers in huis een melding als de auto klaar is met laden. Daarnaast heb ik wat tiles in HA die ook het voorverwarmen starten/stoppen. Dit werkt echt wel goed, je klikt op de knop en binnen een paar seconden popt er een notificatie op m'n telefoon van de My Cupra App dat het klimatiseren is gestart. Ik snap dat HA best een grote stap is voor de "niet-IT" persoon en, hoewel HA goed werkt, neemt dat natuurlijk niet weg dat de status van die app verdrietig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1DIWIqhnjv8OwqnEJCx2i6ToxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ImvJTAf1LixDEBvRbJnvwn1L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-06 14:33
kaanmijo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:55:
Misschien is het in deze discussie ook even van belang om te benoemen of je nu een One model rijdt, of een nieuwer model.

Ik rij zelf een nieuwer model, en hoewel de app nog steeds niet goed werkt kan ik wel, met moeite:
- Voorverwarmen (hoewel dat sinds die iOS app-update van 2 weken terug ook maar weer half werkt)

Werken de functies? Ja, sort-of. Werkt het goed genoeg? Ab-so-luut niet. Elke update aan die app fixed 1 ding, maar sloopt er 2. Zoals het in softwaredevelopment altijd gaat :p Het is voor zo'n groot bedrijf als VW om de een of andere reden erg moeilijk om de softwareafdeling normaal op orde te krijgen, geen idee hoe dat komt als je zoveel geld en resources hebt.

VW ontwikkelt voor een hele rits auto's aparte apps, zelfs voor die 4 Cupra modellen zijn er al 2. Dat is denk ik dan ook het grootste probleem. Er is geen focus op een specifiek merk oid. Daarnaast is de back-end van de app ook niet goed, wat ik hier al eerder heb aangegeven. Dan mag de app nog zo goed werken, als de back-end niet goed is blijft het aanmodderen.

Zelf gebruik ik de app niet zoveel; ik gebruik Tronity voor de widgets met de acculading, de auto hangt in Home Assistant met wat automatiseringen: ik krijg over de Google Home speakers in huis een melding als de auto klaar is met laden. Daarnaast heb ik wat tiles in HA die ook het voorverwarmen starten/stoppen. Dit werkt echt wel goed, je klikt op de knop en binnen een paar seconden popt er een notificatie op m'n telefoon van de My Cupra App dat het klimatiseren is gestart. Ik snap dat HA best een grote stap is voor de "niet-IT" persoon en, hoewel HA goed werkt, neemt dat natuurlijk niet weg dat de status van die app verdrietig is.

[Afbeelding]
Zou misschien ook van invloed kunnen zijn of je de Apple of de Android app gebruikt?
Gebruik zelfde Android versie;
- De auto is een keer 2 weken offline geweest en kwam daarna weer online (al hadden meer mensen daar last van, de commando's kwamen wel gewoon door alleen er stond een waarschuwing in de app)
- Opdrachten duren erg lang voordat je bevestiging krijgt (bijv. voor klimatiseren).
- Routines werken wel, alleen geeft app niet weer wat het zou moeten zij. Bijv. loslaten van de laadkabel staat in de App op NEE en in de auto op JA. Als ik die wijzig in de app, dan wijzigt hij ook in de auto. Alleen de app onthoud dat op een of andere manier niet.

Los van wat eigenaardigheden doen de commando's wel wat het moet doen.

Overigens merk ik wel bij andere collega's/Cupra rijders dat er genoeg zijn die uberhaubt niet eens hun auto kunnen koppelen. (app blijft hangen tijdens configuratie of bij het starten)

(Rij overigens een nieuwe versie Performance Dec-2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Even los van dat One rijders redelijk genegeerd worden door Cupra momenteel (oa door gebrek aan zelfs maar gebrekkige functionaliteiten)..
Tja, het is dat mijn wifi niet de 8 verdiepingen naar de auto beneden haalt ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Frederik1987 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Zou misschien ook van invloed kunnen zijn of je de Apple of de Android app gebruikt?
Gebruik zelfde Android versie;
- De auto is een keer 2 weken offline geweest en kwam daarna weer online (al hadden meer mensen daar last van, de commando's kwamen wel gewoon door alleen er stond een waarschuwing in de app)
- Opdrachten duren erg lang voordat je bevestiging krijgt (bijv. voor klimatiseren).
- Routines werken wel, alleen geeft app niet weer wat het zou moeten zij. Bijv. loslaten van de laadkabel staat in de App op NEE en in de auto op JA. Als ik die wijzig in de app, dan wijzigt hij ook in de auto. Alleen de app onthoud dat op een of andere manier niet.

Los van wat eigenaardigheden doen de commando's wel wat het moet doen.

Overigens merk ik wel bij andere collega's/Cupra rijders dat er genoeg zijn die uberhaubt niet eens hun auto kunnen koppelen. (app blijft hangen tijdens configuratie of bij het starten)

(Rij overigens een nieuwe versie Performance Dec-2022)
Die dingen zijn back-end issues, dus daar heeft elke app last van. Neemt niet weg dat elke app natuurlijk ook weer z'n eigen issues heeft.
MueR schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:39:
Even los van dat One rijders redelijk genegeerd worden door Cupra momenteel (oa door gebrek aan zelfs maar gebrekkige functionaliteiten)..

[...]

Dat hoeft ook niet :) Er is een VW/Cupra integratie voor HA, die koppelt de API die de app ook gebruikt aan je HA. Geen wifi nodig, en je HA hoeft ook niet open te staan naar buiten. Ik woon zelf ook op 4 hoog namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood

[Afbeelding]
Die lijst met functies die je noemt; is dat in de official app? Ik heb mijn auto sinds 13 januari dus neem aan dat ik gewoon dezelfde versie heb (Android app) maar kan alleen klimatiseren. Of maybe iets wat alleen bij bepaalde pakketten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
RobinInDaHood schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Die lijst met functies die je noemt; is dat in de official app? Ik heb mijn auto sinds 13 januari dus neem aan dat ik gewoon dezelfde versie heb (Android app) maar kan alleen klimatiseren. Of maybe iets wat alleen bij bepaalde pakketten zit?
Heb je een One model of het 2022 model? Bij die eerste kun je dat dus allemaal niet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ik ben er nog steeds niet achter wat nou precies de toegevoegde waarde is van een additionele gebruiker? Toegang tot instellingen van de auto via de app?

Het gaat bij mij om een 2022 Performance.

[ Voor 19% gewijzigd door ericafterdark op 31-01-2023 11:47 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rv3
  • Laatst online: 17-06 16:54

rv3

MueR schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:39:

[...]

Wees niet bang, ook niet One rijders worden genegeerd door de klantenservice. Kan al 2 weken niks meer zien in de app omdat mijn licentie (tot in 2033) verlopen is (en dan werkt Tronity ook niet). Klantenservice begint steeds over de connect app maar die heb ik dus niet omdat die niet werkt voor de Born.

Niet dat dat mijn grootste zorg is, vanmorgen boorde iemand zijn trekhaak achteruit door mijn voorbumper.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
rv3 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Wees niet bang, ook niet One rijders worden genegeerd door de klantenservice. Kan al 2 weken niks meer zien in de app omdat mijn licentie (tot in 2033) verlopen is (en dan werkt Tronity ook niet). Klantenservice begint steeds over de connect app maar die heb ik dus niet omdat die niet werkt voor de Born.

Niet dat dat mijn grootste zorg is, vanmorgen boorde iemand zijn trekhaak achteruit door mijn voorbumper.
1 voordeel, als hij weg is voor reparatie heb je de app niet nodig :) Zonder gein, balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:38
Na een paar maanden ben ik best tevreden over het rijden in de Born er is alleen 1 ding wat gewoon niet prettig is en dat is het gevoelloze stuur. Het voelt meer als een joystick dan dat er wielen aan vast zitten. Van de week met harde wind werd ik best over de rijstrook heen en weer geblazen maar geen ruk aan het stuur. Je voelt de weg gewoon niet. Nu heb ik altijd in achterwiel aangedreven auto's van BMW en Ford gereden en dat zou een voordeel moeten zijn. Maar niet bij Volkswagen.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Sinds gisteren een OBDEleven in bezit. Onder andere Travel Assist geactiveerd doormiddel van long-coding. Mijn ervaringen na een eerste "lange" rit:
  • Enkel aan te zetten i.c.m. ACC
  • Melding om het stuur vast te pakken komt redelijk snel in beeld maar een minimale ingreep laat het weer verdwijnen. Een harde ruk zoals ik weleens voorbij heb zien komen is dus niet nodig. Een duwtje van een cm is voldoende.
  • Op hogere snelheid (100km+) zijn "scherpere" bochten op de snelweg niet altijd geschikt. Dan rijdt die gewoon de scheidingslijn voorbij en krijg je een melding om in te grijpen
Overal zeer tevreden na het te hebben gemist uit mijn vorige auto en de belabberde Lane Assist.

Straks maar eens wat One-click apps activeren en dan zal ik mijn bevindingen posten mocht er iemand interesse hebben of stuur me een DM.

P.S. ik rijd zelf een Performance ONE editie en dus getest op 2.x software al heb ik gelezen dat het op 3.x ook gewoon kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Chinoto88 op 31-01-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Chinoto88 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:19:
Straks maar eens wat One-click apps activeren en dan zal ik mijn bevindingen posten mocht er iemand interesse hebben of stuur me een DM.

P.S. ik rijd zelf een Performance ONE editie en dus getest op 2.x software al heb ik gelezen dat het op 3.x ook gewoon kan.
Ik heb wel interesse in je bevindingen. Ik heb al een half jaar een ODBEleven liggen maar er eigenlijk nog niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
CupraFrank schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Heb je een One model of het 2022 model? Bij die eerste kun je dat dus allemaal niet zien :)
Heb de vraag hier al is gesteld maar zie nu jou reactie voorbij komen..

De one rijders kunnen welke info niet zien? Kan ik de app uberhaupt niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Sinds gisteren een OBDEleven in bezit. Onder andere Travel Assist geactiveerd doormiddel van long-coding. Mijn ervaringen na een eerste "lange" rit:
  • Melding om het stuur vast te pakken komt redelijk snel in beeld maar een minimale ingreep laat het weer verdwijnen. Een harde ruk zoals ik weleens voorbij heb zien komen is dus niet nodig. Een duwtje van een cm is voldoende.
  • Op hogere snelheid (100km+) zijn "scherpere" bochten op de snelweg niet altijd geschikt. Dan rijdt die gewoon de scheidingslijn voorbij en krijg je een melding om in te grijpen
Overal zeer tevreden na het te hebben gemist uit mijn vorige auto en de belabberde Lane Assist.

Dit is wel interessant om te lezen. Ik ben benieuwd of dit ook op de Cupra Leon ST zou kunnen (2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:40
TiMMieJ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Dit is wel interessant om te lezen. Ik ben benieuwd of dit ook op de Cupra Leon ST zou kunnen (2021).
Dit is precies zoals het in m'n VW T-Roc uit 2020 ook werkt.
En volgens mij zou die niet heel veel anders zijn kwa platform als de Cupra Leon ST.
Het is meer afhankelijk van de ingebouwde sensoren.

Maar, je wil dus zeggen dat jouw Cupra Leon ST uit 2021 geen combi Lane-Assist met ACC heeft die zo werkt?

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
karsvdtuin schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Heb de vraag hier al is gesteld maar zie nu jou reactie voorbij komen..

De one rijders kunnen welke info niet zien? Kan ik de app uberhaupt niet gebruiken?
Ja de app kun je wel gebruiken om de auto voor te verwarmen of te koelen, het max percentage in te stellen wat hij kan laden, je kan een kaart zien maar daar kun je niets mee en je ziet het % accu wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

RobinInDaHood schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Ja, dat is de officiële app. Sommige dingen zie je ook alleen als het gebeurd of zit verstopt. Bijvoorbeeld de deuren; dat toont alleen op het moment dat er een deur open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Roger Beurskens schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Dit is precies zoals het in m'n VW T-Roc uit 2020 ook werkt.
En volgens mij zou die niet heel veel anders zijn kwa platform als de Cupra Leon ST.
Het is meer afhankelijk van de ingebouwde sensoren.

Maar, je wil dus zeggen dat jouw Cupra Leon ST uit 2021 geen combi Lane-Assist met ACC heeft die zo werkt?
Nou ik heb sinds hij geimporteerd is een terug roep actie en mijn ACC is daardoor uitgeschakeld. Dus als het goed is krijg ik morgen al mijn software updates en werkt de ACC weer dus mogelijk dat dit dan ook werkt. Maar zoals ik zie op de sites van Cupra is de Travel assist pas beschikbaar vanaf een model hoger. Dus ik heb wel lane assist en ACC maar geen full Travel assist.

De volgende editie heeft dan:

- File assistent en Travel Assist
- Rijstrookbehoudassistent Plus (Lane Assist Plus)

Dit zou ik dus niet moeten hebben maar kan me niet voorstellen dat de hardware dan anders is.

[ Voor 11% gewijzigd door TiMMieJ op 31-01-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 17:27
CupraFrank schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:51:
Wat ik wel handig zou vinden is een melding als hij vol is zodat ik ruimte kan maken voor iemand anders aan de laadpaal :)
Uit ergenis ben ik voor Tronity gegaan. Vooralsnog is dat gratis omdat Cupra (of nou ja, VAG) nog geen lekkere koppeling met Tronity heeft en je wanneer je je aanmeldt eerder een proefkonijntje bent. Dikke prima, het werkt gewoon goed en praat met de API's van VAG. Het feit dat Tronity wél fatsoenlijk met de VAG API kan praten schijnt ook al een godswonder te zijn, is mij verteld.
eisbaer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:54:
Da's gewoon €11.25 om een (E?)SIM online te houden voor waarschijnlijk enkele MB'tjes dataverkeer per maand via een vage telco (Cubic Telecom) waar ik persoonlijk nog nooit van heb gehoord als Tweakertje zijnde. Voor die €11.25, plus wetende dat het 2022/2023 is, mag je toch wel iets meer verwachten dan een brakke app; eentje die vlotjes werkt wbt het op afstand in kunnen stellen van je verwarming, het checken of je deuren op slot zitten én een up-to-date laadstatus. Niet iedereen heeft de luxe van een eigen lader voor de deur; ik laad mijn Born voor de deur van mijn appartementje op en wil 'm van de lader halen wanneer 'ie vol zit, zodat een ander ook gebruik kan maken van dezelfde laadpaal. Ik erger me dood aan laadpaalklevers en wil er dus zelf ook niet eentje zijn.

Maar, again... Tronity is een mooie oplossing en voor iOS is er ook nog de app genaamd Pump, mét sexy lockscreenwidgets voor iOS 16! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Laatst online: 27-03 07:48
Da's gewoon €11.25 om een (E?)SIM online te houden voor waarschijnlijk enkele MB'tjes dataverkeer per maand via een vage telco (Cubic Telecom) waar ik persoonlijk nog nooit van heb gehoord als Tweakertje zijnde.
Bij mijn Audi A4 (vorige auto) ging abo voor data ook via Cubic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wesawes
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
Vandaag te horen gekregen van mijn dealer dat de updates van de one modellen vandaag groen licht hebben gekregen. 27 maart ben ik aan de buurt dus ben benieuwd😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06 09:51
Vandaag mijn Born mogen ontvangen, so far so good, geen offline problemen, wel wat probleempjes met de QR code scannen maar ik kon de auto ook toevoegen via mijn e-mail dus all good.

Nu heb ik wel een stomme vraag, is er een manier om een klein beetje gas te geven voor kleine aanpassingen?

(Rem los en auto rolt een beetje vooruit zoals bij een automaat weet je wel)

Ik heb een heel kleine oprit, de auto past er op maar het lukte mij niet echt op en top, na een kleine aanpassing stond ik wel wat beter maar dat laatste stukje, zweet op mijn voorhoofd, wilde een kleine aanpassing maken maar had de rem al ingedrukt, dus ik moest een beetje gas geven om weer te gaan. Schoot een stuk naar voren. Gelukkig wel weer snel op de rem getrapt maar als er een manier is om zo een kleine aanpassing te maken zou dat fijn zijn.

Ben ook al door heel wat menutjes gegaan, spiegels gaan al naar beneden als ik achteruit rij, de sfeer verlichting heeft al de juiste kleur etc etc. Nog niks gevonden. Wellicht doe ik gewoon iets fout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6mqBcqkBMCHHHdC-H1SxUH18vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMoksjudKI4PiIw9iJJYUTK4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door aaradorn op 31-01-2023 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@aaradorn Auto Hold uitzetten voor het parkeren.
Ik heb het ook uit staan anders kom ik niet veilig mijn krappe carport met hobbel in.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06 09:51
Pinobigbird schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:53:
@aaradorn Auto Hold uitzetten voor het parkeren.
Ik heb het ook uit staan anders kom ik niet veilig mijn krappe carport met hobbel in.
Thanks, ga het morgen meteen proberen, dat was namelijk het enige probleem die ik met de auto had. Voor de rest, echt een droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy0-fOo3U7VlPTrknEhJBA6IM1U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GPnUyWg7HSGc0F11xmXqxvWC.png?f=fotoalbum_large

Top app! Auto staat sinds gisteravond aan de lader, 0 meldingen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:49

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

CupraFrank schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:51:
[Afbeelding]

Top app! Auto staat sinds gisteravond aan de lader, 0 meldingen :)
Schijnt weer algemeen iets te zijn, ook de IDX serie heeft hier last van.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:34
Ik heb nergens last van. Online en opgeladen met 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerZ67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Galukon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:03:
Ik heb nergens last van. Online en opgeladen met 80%.
Ik heb tot nu toe ook nergens last van.
Cupra Born Adrenaline 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Iemand op Reddit schrijft...
Til the born can clean the rear camera.
Probably well known but it took me months to notice.
You do it the same way you activate the rear windshield washer.
Kan iemand dit bevestigen? Ik kan me niet herinneren dat er een sproeikop te zien is bij de achteruitrijcamera, maar ik heb dan ook een One-model zonder alle leuke extra's -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
Jermaine schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:48:

[...]

Kan iemand dit bevestigen? Ik kan me niet herinneren dat er een sproeikop te zien is bij de achteruitrijcamera, maar ik heb dan ook een One-model zonder alle leuke extra's -O-
Mijn niet one born heeft dit idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59

[...]

Kan dit bevestigen. Maar alleen als hij ook daadwerkelijk in reverse staat. Maar ik heb wel een Performance One.

Als je dan de pook naar voren drukt neemt hij ook de camera mee met het sproeien.

[ Voor 7% gewijzigd door Arboris op 01-02-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Je bedoelt dat je je "versnelling" in R moet zetten om dit werkend te krijgen? Dan ga ik zit zo 's testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
Yup, dit viel mij ook pas later op. Maakte het de eerste 2 week handmatig schoon :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle

[...]

Kan ik bevestigen , ook op een One!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-06 10:44
Ik heb een Business One, die heeft het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 08:52

eisbaer

Zie signature

[...]

Dat is vorige maand langs gekomen in het topic. Welke extra’s mis je op de one?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
wesawes schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:45:
Vandaag te horen gekregen van mijn dealer dat de updates van de one modellen vandaag groen licht hebben gekregen. 27 maart ben ik aan de buurt dus ben benieuwd😀
Vandaag dealer gebeld en mocht meteen afspraak maken voor 8 maart update en accu _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter

[...]

Zo werkt dit al jaren bij vag auto’s ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik hoorde dat de 77kWh versie geen middelste stoel heeft op de achterbank, is dat waar? Dat zou voor mij een dealbreaker zijn gezien ik regelmatig met drie mensen achterin zal rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Belecthor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:15:
Ik hoorde dat de 77kWh versie geen middelste stoel heeft op de achterbank, is dat waar? Dat zou voor mij een dealbreaker zijn gezien ik regelmatig met drie mensen achterin zal rijden.
Staat ook duidelijk in de prijslijst:
4-zits uitvoering: 2 zitplaatsen achterbank (77kWh batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Pinobigbird schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:20:
[...]

Jammer! Ga ik voor een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Hoe zijn bij jullie de ruitenwissers? Ik wordt helemaal gestoord van die dingen..

Als het hard regent gaat het nog wel, maar zodra het iets minder hard gaat maken die dingen altijd geluid. Is volgens mij echt een VAG probleem, want mijn Skoda had het hiervoor ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
M@cer schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:22:
Hoe zijn bij jullie de ruitenwissers? Ik wordt helemaal gestoord van die dingen..

Als het hard regent gaat het nog wel, maar zodra het iets minder hard gaat maken die dingen altijd geluid. Is volgens mij echt een VAG probleem, want mijn Skoda had het hiervoor ook.
Jep heb ik ook last van. En ze laten strepen achter. Maar een keertje goed schoonmaken denk ik 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb vorig jaar 1 nieuwe ruitenwisser moeten kopen omdat hij was afgebroken, zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"
Die nieuwe maakt nauwelijks geluid, terwijl de originele kraakt en piept, er zit duidelijk verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04 23:21
In België kun je de 77kWh toch 5 plaatsen laten maken, maar dan zonder dubbele koffermodem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CkFfsgCl_QikTeUZpN7hFxvVkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i6lL8qDcrnuNVvPgLWAg6bPv.png?f=user_large
Belecthor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:21:
[...]

Jammer! Ga ik voor een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Pinobigbird schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Ik heb vorig jaar 1 nieuwe ruitenwisser moeten kopen omdat hij was afgebroken, zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"
Die nieuwe maakt nauwelijks geluid, terwijl de originele kraakt en piept, er zit duidelijk verschil in.
Ze gebruiken volgens mij geen originele Bosch meer VAG toch? Ook maar eens vervangen, scheelt een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us

Nergens last van, de ruitenwissers werken echt als een droom bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 15:52
Pinobigbird schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:20:
[...]

huh, heel benieuwd hoe dit er uitziet, hoe hebben ze die accu erin verwerkt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:41

Ruitenwissers voor zijn op zich prima, maken alleen bij de maximale uitslag een piepend geluid als de ruit niet erg nat is.
Achterruitenwisser daarentegen is een drama, ik krijg de ruit niet schoon en het zicht blijft slecht daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:41
M'n Born Copper Edition one krijgt 9 maart een nieuwe 12V accu en de update naar SW 3.0. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 16:13
Iemand hier al wat gedaan/gevonden om de audiokwaliteit wat te verbeteren? Cupra geeft aan dat retrofitten van het beats audio systeem niet mogelijk is/financieel aantrekkelijk is in de One modellen. Ik mis namelijk wel wat bass merk ik..

(heb in de equalizer de bass al wat opgekrikt)

________________________________________________________________________________________

Lijkt erop dat ik de 24ste aan de beurt ben voor de upgrade.

[ Voor 29% gewijzigd door Hapkoek op 02-02-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

3 maart ben ik aan de beurt voor mijn Copper One :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
Ik ben in principe morgen aan de beurt (mits de update dan al beschikbaar is). Ik belde gisteren en er was toevallig vrijdag nog plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 15:52
had netjes een afspraak gepland bij de werkplaats, werd ik zojuist gebeld dat ik het via mijn cupra moest regelen, anders kan ik niet kiezen voor de gratis haal en breng service. Heel het formulier ingevuld krijg ik dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2D9D8iWncbE5MfJs8fzXkCwhEKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IidkfiqNFLJQzjuaFRdtdpzt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
bob 2.0 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:46:
M'n Born Copper Edition one krijgt 9 maart een nieuwe 12V accu en de update naar SW 3.0. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe mogelijkheden.
Ik ben ook benieuwd, maar het zal me ook niets verbazen als alleen de icoontjes van kleur veranderen onder het motto, de hardwareversie is afwijkend.. En die icoontjes mogen van mij eigenlijk wel blijven zoals ze nu zijn in de ONE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88

Ik merk dit ook. Vooral bij hogere snelheid (snelweg/N weg) dan gaat die klapperen en piepen. Al een keer voor terug geweest en toen hadden ze van een showroommodel de ruitenwissers er af gehaald en bij mij er op gezet. Had helaas weinig nut en nu weer gemeld na een paar maanden dat het probleem nog steeds speelt. Eind deze maand kan ik weer langs. Ben benieuwd of ze meteen de terugroep actie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88

Inmiddels een aantal andere aanpassingen gedaan:
  • Derde remlicht bij het openen van de achterklap uit veiligheid
  • Online scherm verkort naar 2 sec. Heerlijk!
  • Onthouden van de instelling voor stoelverwarming ipv automatisch uitschakelen na 10 min inactiviteit
  • Sfeerverlichting die dimmend aan en uit gaat ipv direct aan/uit
Er zijn nog een aantal wijzigingen (rechts inhalen, normale CC, etc..) die ik wil uitvoeren maar hierbij krijg ik telkens een SDF error. Blijkbaar moet de "motor"kap hiervoor geopend zijn. Dit ga ik in het weekend eens proberen.

P.S. Travel Assist werkt nog steeds prima op de kleine stuur correctie na om de x aantal seconden. Zeer blij mee nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
Ik zou eigenlijk morgen mijn afspraak hebben om de update naar 2.4 uit te voeren, echter blijk dat die afspraak er niet in staat bij de dealer. Heb wel gewoon bevestigingsmail.
Hij had het erover dat de update voor de Born stopgezet is, maar na navragen is hij weer hervat.
Volgens de Serviceadviseur zou het gaan om versie 3.1 Lite
Ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennard_m
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Goedemiddag,

Ik en een mede cupra rijder willen graag met de OBDeleven aan de slag alleen zien we dat een heel pakket richting een leuke prijs gaat.

Is er iemand in/rondom omgeving Bollenstreek die voor een leuke prijs ons met wat wijzigingen in de Cupra Born wilt helpen?

Alle input is welkom :)
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.